صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گفت و گوی صدای معلم و معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش

حکیم زاده : با بردن دانش آموزان به گلزار شهدا موافق هستم؛ آقای سحرخیز هیچ استنادی ندارند که بگویند روح تفکر 2030 بر تفکر مدیران حاکم است

گروه گزارش/

بخشنامه وزارت آموزش و پرورش در مورد بردن دانش آموزان به ویژه  «کلاس های  اول و دوم ابتدایی » به برخی مراکز تحت عنوان « اردوهای دانش آموزی » واکنش های متفاوتی را برانگیخت .

در بخشی از این بخشنامه آمده بود :

" "بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی ،عیادت از جانبازان و بیماران ،مراکز انتقال خون ،گلزار شهدا و آرامستان ها در دوره های متوسطه اول و دوم با رعایت نکات تربیتی، ایمنی و بهداشتی بلامانع است ،ولی این قبیل برنامه ها برای دوره های پیش دبستانی و کلاس اول و دوم ابتدایی ممنوع است."

« صدای معلم » در یادداشت های که منتشر شده و خواهد شد نسبت به برخی اظهارنظرها مانند سخنرانی « حجت الاسلام پناهیان » و « ابراهیم سحر خیز » معاون آموزش متوسطه در وزارت حاجی بابایی واکنش نشان داد .

در این زمینه با « رضوان حکیم زاده » معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت و گویی انجام دادیم .

بخش اول گفت و گو تقدیم شما می شود .

نظر رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در مورد بخشنامه گلزار شهدا

صدای معلم :
خانم حکیم زاده اخیرا وزارت آموزش و پرورش بخشنامه ای به مدارس ارسال کرده که واکنش های مختلف و متناقضی را در بین جانعه ایجاد کرده و بعضی ها را به واکنش وادار کرده است. تا جایی که اطلاع دارین در تبصره دو این بخشنامه بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی، عیادت از جانبازان و بیماران، مراکز انتقال خون، گلزار شهدا و آرامستان ها در دوره تحصیلی متوسطه اول و دوم با رعایت نکات ایمنی و تربیتی بهداشتی بلامانع است ولی این قبیل برنامه ها برای دوره پیش دبستانی اول و دوم ابتدایی ممنوع است. می خواستیم بدانیم شما به عنوان یک مقام مسئول نظرتان در این زمینه چیست؟


حکیم زاده :
درباره بخشنامه ای که در مورد شرایط اردوها است نظر ما اخذ نشده بود لذا من در جریان صدور آن نیستم. در خصوص سوال شما من معتقدم این اردوها فرصتی مناسب برای نوآموزان و دانش آموزان هستند. در رابطه با دیدار از  آرامگاه شهدا و دیدار جانبازان اعتقاد دارم اینها نمادهای دفاع از کشور هستند و به عنوان قهرمانان ملی باید مورد تقدیر و احترام باشند. در همه جای دنیا هم به قهرمانان ملی کشور ها احترام گذاشته می شود و هم سعی می شود بچه ها از همان دوران کودکی با آنها آشنا شوند. این با بحث خشونت متفاوت است. به نظر من نه تنها بحث خشونت را دامن نمی زند بلکه فرصتی فراهم می کند که دانش آموزان از کودکی با کسانی آشنا می شوند که به خاطر انسان های دیگر زندگی خود را فدا کردند و این نوع زیستن بسیار ارزشمند است و این خیلی تفاوت دارد با  این که ما دانش آموزان را با یک صحنه خشن روبه رو بکنیم. من فکر نمی کنم اصلا چنین اتفاقی روی دهد. روحیه پاک و فداکاری و ایثار افرادی که جانشان را به خاطر آدم های دیگر فدا کردند می تواند حس خوبی را در بچه ها ایجاد بکند و این آگاهی را به آنها بدهد که در دنیایی که ما زندگی می کنیم و اکثر افراد فقط فکر خودشان هستند  آدم هایی وجود دارند که این حد ایثار می کنند که از سلامتی خودشان می گذرند .

این امر یک اطمینانی در کودکان ایجاد می کند که دنیا جای خیلی بی رحمی نیست ، آدم های بزرگی هم هستند که می شود به آنها اعتماد کرد و به آنها تکیه کرد و به نظر من این اثر تربیتی زیادی می تواند داشته باشد.

نکته دیگری که من در این زمینه می توانم اشاره کنم تمایل نادرست برخی برای  رشد پاستوریزه بچه ها است. نه تنها در این مورد بلکه در خیلی از موارد دیگر این رویکرد یکی از اشتباهات رایج بین خانواده ها است.کسانی که تصور می کنند بچه ها باید بدون هیچ دغدغه و رنجی بزرگ شوند و خیلی خیلی راحت بار بیایند خیلی واقع بین نیستند.  در دنیای واقعی این گونه نیست.

ما امروز جلسه ای با همکاران داشتیم در مورد کودکان پیش دبستانی و یکی از همکاران فیلمی را تهیه کرده بود راجع به ایده های نوینی که برای تربیت کودکان در ژاپن وجود دارد. آنجا بحث بر سر این بود که تا اندازه ای خطر کردن برای بچه ها لازم است و این خوب است گاهی  به زمین بخورند و پایشان زخم شود و با درد و رنج آشنا شوند.

یاد شعر سهراب سپهری افتادم که می گوید گاه زخمی که به پا داشته ام زیر و بم های زمین را به من آموخته است. این تصور  که فرزندان ما  در یک شرایطی بار بیایند که سختی نباشد و هیچ کس به آنها چیزی نگوید و راحتی را تجربه کنند و شرایط شان از هر نظر  خوب و راحت باشد  از لحاظ تربیتی سازنده نیست و به این شکل که بخواهد کودک پاستوریزه بار بیاید برای دنیای واقعی اماده نمی شود. او در زندگی بزرگسالی تصوری از درد و رنج دیگران نخواهد داشت. این  افراط و تفریط ها  مرا یاد داستان بودا می اندازد .او این قدر از اجتماع دور شده بود و در ناز و نعمت بزرگ شده بود که وقتی برای اولین بار وارد اجتماع میشود و آدم های بیمار و فقیر را می بیند به هم می ریزد و آن تحول در او ایجاد می شود.
 آیا ما واقعا باید بچه ها را به این صورت بار بیاوریم که اصلا با رنج و ناراحتی آشنا نشوند؟ قرار نیست که چنین اتفاقی رخ دهد. من تصور می کنم در تصمیم گیری در این خصوص شاید به اندازه کافی  به آن جنبه های مثبت که این بازدیدها می تواند برای بچه ها داشته باشد خیلی دقت و توجه نشده بود که اصلاح شد.


صدای معلم :
خانم حکیم زاده شما فرمودید که از شما نظرخواهی نشده پس مرجع صدور این بخشنامه چه کسی بوده است؟

نظر رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در مورد بخشنامه گلزار شهدا
حکیم زاده :
عرض کردم من در جریان نیستم. می دانید که متولیان تهیه بخشنامه ها ی مربوط به اردوها ما نیستیم و به نظر می رسد بحث اردوها را همکاران محترم معاونت پرورشی اقدام می کنند  هر چند من فکر می کنم برای طرح ریزی فرصت های تربیتی برای کودکان یا جوانان و نوجوان نظر معاونت های آموزشی هم خواسته شود و نباید قائل به جدایی امر آموزش از پرورش باشیم. اگر این لحاظ بشود شاید بهتر به همه ابعاد  فرصت های تربیتی مکمل مانند اردوها توجه شود .


صدای معلم :
آقای ابراهیم سحرخیز معاون آموزش متوسطه در وزارت آقای حاجی بابایی در مورد این بخشنامه گفته است که روح حاکم بر بیست سی بر تفکر برخی از مدیران همچنان حاکم است و به بهانه روحیه لطیف کودکان با توجیهات غیر علمی نباید حضور آنها را در برخی از اماکن ممنوع کرد. گذاشتن نام گلزار شهدا در کنار برخی از نام های دیگر صحیح نیست و بازدید از اماکن این چنینی به لطافت روح کمک می کند و با توصیه یک روان شناس غرب زده نمی توان برای دانش آموزانی که قرار است بر مبنای سند تحول بنیادین تربیت می شوند نسخه پیچید نظر شما در مورد اظهارات ایشان چیست؟


حکیم زاده :
اظهارات ایشان در چند بخش است. ایشان اظهار نظر کرده اند که روح بیست سی بر تفکر برخی مدیران حاکم است. به نظر من این یک اظهارنظر کلی است. تصور نمی کنم که چنین چیزی واقعیت داشته باشد و ایشان هم هیچ استنادی ندارند که بگویند روح تفکر بیست سی بر تفکر مدیران حاکم است. با توجه به این که شواهد و استنادی هم ارایه نکرده اند این یک صحبت کلی است و از نظر من قابل قبول نیست. ممکن است در برخی از تصمیم گیری ها برخی ملاحظات مورد توجه قرار نگیرد نمی شود گفت روح بیست سی بر چنین تفکری حاکم است. نباید این مسئله  را به بیست سی ربط بدهیم و بخواهیم این مسئله را بیش از حد بزرگ بکنیم. ایشان خیلی راحت می توانست نظر خود را بدهند که آیا این رویکرد از نظر ایشان قابل قبول است یا نیست و نقد خود را با دلایل بیان کنند . من صحیح نمی دانم که ما از هر فرصتی استفاده بکنیم تا بر اعتمادی که جامعه به آموزش و پرورش دارد خدشه وارد بکنیم و از این فرصت ها استفاده بکنیم و  مدیرانی که ممکن است که از جهت گرایش سیاسی با ما تفاوت داشته باشند را تخطئه کنیم. این درست نیست به بهانه مخالفت با یک موضوع خدای ناکرده  بر نیت خوب خیلی  از مدیران دلسوز و زحمتکش فعلی خدشه وارد کنیم.
واقعیت این است که به نطر می رسد کم دقتی شده است والا همه می دانند بسیاری از مسئولان آموزش و پروش یا خود رزمنده بوده و همرزم شهدای عزیز و یا از خانواده معزز شهدا هستند؛ به عنوان مثال معاونت محترم پرورشی خودشان از ایثارگران هستند و سابقه حضور طولانی مدت در جبهه های دفاع مقدس را دارند .


صدای معلم :
آیا به نظر شما این گونه اظهار نظرها در حد و اندازه کارشناسی است و یا اصولا می توانیم برای این چنین صحبت هایی جایگاهی قائل بشویم؟


حکیم زاده :
چه صحبت هایی؟


صدای معلم:
همین صحبت هایی که آقای سحرخیز می زنند یا حرف های آقای پناهیان که بعد در این مورد اشاره ای خواهم داشت آیا اینها جایگاه علمی دارد؟


حکیم زاده :
ببینید یک اشکال کلی وجود دارد که به جای این که دیدگاه ها نقد شوند ما به سراغ نقد صاحبان دیدگاه می رویم.
 به نظر من این رفتارها  برای جامعه ما اصلا مفید نیست و آسیب های زیادی دارد. ما به عنوان دست اندرکار امور تربیتی  می توانیم یک دیدگاه یا رویکرد را نقد بکنیم ولی با توجه به دستورات اسلامی که داریم و توصیه های زیادی که در قرآن شده و انسان مؤمن را از هر سوء ظن بازمی دارد
نباید در مورد نیت صاحبان افکار به این راحتی قضاوت کنیم و حکم بدهیم. این امر که ما به راحتی وقتی با دیدگاهی یا رودیکردی مخالف هستیم صاحبان آن دیدگاه را متهم بکنیم که اینها وابسته هستند صحیح نیست.

من خودم هم عرض کردم که به این تصمیم و نسبت به این رویکرد نقد دارم و آن قسمت بخشنامه را قبول ندارم . این به آن معنا نیست که خدای ناکرده نیت خوانی بکنیم و بکوییم کسانی که این دستورالعمل را دارند نیت شان چه بوده است. ما اولا در آن جایگاه نیستیم و بصیر بالعباد بودن فقط مختص به خدا است . آیات مبارکه  قرآن  صریحا بیان میکند که فقط خداوند بر نهان و آشکار انسان ها  آگاه است بنابر این وقتی چنین تاکیدی در تعلیمات اسلامی داریم اصلا نباید به خود اجازه بدهیم  تا با یک مسئله ای مخالف هستیم به سمت تشکیک در نیت ها و  تخطئه  صاحبان فکر  برویم . این موضع  گیری ها از تعالیم اسلامی به دور است. با یک سوال ساده می توان فهمید که این اظهار نظرها منصفانه  نیست .

در این بخشنامه اگر تهیه کنندگان به زعم برخی افراد قصد دور کردن دانش آموزان را از ارزشهای دفاع مقدس داشتند چرا در دوره های دیگر اجازه داده بودند. پس نتیجه می گیریم اصلا چنین قصدی در کار نبوده است .


صدای معلم :
اگر فاکتور نیت خواهی یا برچسب زدن را از این گفت و گو ها بگیریم از آقای سحرخیز آیا شما از کلیات و روح محتوای صحبت های آقای سحرخیز موافق هستید؟


حکیم زاده :
ایشان نظرشان این است که بچه ها برایشان ضرر ندارد که بروند به گلزار شهدا من هم همین نظر را دارم ولی دلایل ما ممکن است متفاوت باشد.


صدای معلم :
 یعنی شما هم موافق آقای سحرخیز هستید که دانش آموزان اول و دوم دبستان را ببریم به گلزار شهدا برای این که این سختی ها را ببینند؟

نظر رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در مورد بخشنامه گلزار شهدا

حکیم زاده :
یادمان باشد که بیشتر از دویست هزار شهید که برای دفاع از این اب و خاک جانشان را فدا کردند خیلی ها فرزند کوچک داشتند و بسیاری از کودکان این سرزمین بدون داشتن پدرشان بزرگ شدند. در جریان دفاع مقدس کودکان ما با صحنه های بسیار دلخراش تر از اینها مواجه شدند و خیلی از کودکان شهدای عزیز در شرایط خیلی سخت بزرگ شدند.
در خصوص این فداکاری ها و ایثارها این  کمترین چیزی است که بچه های ما باید بدانند و ببینند.
از طرف دیگر همان طور که اشاره کردم از نظر تربیتی من با رنج زدایی مطلق از ذهن کودکان مخالف هستم. این روش آنها را برای زندگی  آماده نمی کند  و با دور کردن کودکان از واقعیت ها به شکل  همه جانبه و مناسب  شخصیت شان پرورش پیدا نخواهد کرد .


صدای معلم :
خانم حکیم زاده بالاخره شما با این حرف موافق هستید یا خیر؟
حکیم زاده :
با بردن دانش آموزان به گلزار شهدا موافق هستم هم با نمادهای قهرمانی و ایثار این سرزمین آشنا می شوند و از جهات متعدد می تواند فایده های تربیتی خوبی داشته باشد.

 

پایان بخش اول

پیاده سازی و ویرایش : زهرا قاسم پور دیزجی

دوشنبه, 09 بهمن 1396 21:22 خوانده شده: 1551 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +11 -2 --
فریاد 1396/11/09 - 22:01
سلام ،
امروز سرکار خانم حکیم زاده این موضوع به لبه پرتگاهی تبدیل شده
که مسولین مجبور به قبول آن و اما دانش مقید به انکار آنست.
درست همانند قرون وسطی که حقایق را انکار می کردند و جهل و
نادانی راست را نمی دید. منتهی الان قرن 21 است و خردمندی در
جهان حاکمیت دارد. شما را به خدا از پشت میزهایتان به کنار ملتی
بیایید که خیلی از گفته های شما را درست نمی دانند. ارزشها را قاطی
نکنید. شهدا و خاطر آنها برای ملت محترم است به استبداد رای یا
شستشوی ذهنی نیازی نیست. امید روشن بازی کنید نه دو پهلو.
پاسخ + +18 -3 --
پژمان 1396/11/09 - 22:04
چرا این روح قهرمان پروری و ایثار و نگه داشتن حرمت خون شهدا برای من جوان و فرزندان من است.چرا مسئولین کمی با این نمادها مانوس نمی شوند و شرف را یاد نمی گیرند؟جمعش کنید این حرفهای ظاهر نمایانه را.
خجالت هم خوب چیزیه.دست از دست نسل ما بر نداشتید.دست از سر بچه های ما بر دارید.من به هیچ عنوان اجازه نمی دهم فرزندم در این برنامه ها شرکت کند.رضایت نامه پر نمی کنم.به مدیر گفته ام بدون اجازه من از مدرسه بیرونش ببرید شاکی می شوم.
پاسخ + 0 0 --
مدد 1396/11/09 - 22:15
احسنت همکار محترم.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/11/10 - 16:57
چرا بچه های مسئولان تشریفرمیبرند خارج درس میخوانند بچه های مردم باید روح فداکاری یاد بگیرند...
پاسخ + +13 -4 --
کارشناس 1396/11/09 - 22:07
سلام
خانم دکتر از شما با این تحصیلات دانشگاهی این طرز تفکر بعید است چه کسی گفته با بردن این سری دانش آموزان به گلزار شهدا این بچه ها معنای فداکاری را می فهمند اینجاست که معلوم می شود جایگاه شما به عنوان معاونت آموزش ابتدایی جایگاه درستی نبوده است یعنی با روشهای دیگر نماد ایثار گری و قهرمانی را نمی توان نشان داد
من از خانواده شهدا هستم اصلا هم فکر نمیکنم این بخشنامه توهین به این خانواده ها باشد هرکس بخواهد می تواند با خانواده خودش به این مکانها برود در کلاس اول و دوم پیش دبستان شما می توانید احترام به پرچم و سرود ملی را یاد بدهید خانم دکتر باز هم می گویم از شما این مصاحبه بعید بود
پاسخ + 0 0 --
مدد 1396/11/09 - 22:24
احسنت همکار محترم،
روحشان شاد که چون شما فرزند خلفی باقی گذاشته اند.
پاسخ + +17 -1 --
یا شهید 1396/11/09 - 22:10
نوشته شما مغلطه زیادی دارد.
به این می گویند بازی با واژه ها یا کتمان حقایق.
شفاف سخن بگویید. شفاف .طرف شما معلمان هستند.
پاسخ + +13 -1 --
ناشناس 1396/11/09 - 22:24
خانم دکتر، روح محافظه کاری در نظرات شما موج میزنه.
البته شما تقصیر ندارید، این رو سیستم از شما میخواد.
ناراحت نشید، اگر شما ادم محافظه کاری نبودید، هیچ گاه تا حد معاونت در آموزش و پرورش پیش نمی رفتید.
پاسخ + 0 0 --
خاتمی 1396/11/09 - 23:31
حتما ایشان محافظه کار است که ....
پاسخ + +12 -2 --
علی صادقی / مشاور 1396/11/09 - 22:47
با سلام
زنده یاد دکتر پریرخ دادستان از چهره های ماندگار عرصه ی روان شناسی و از شاگردان مستقیم پروفسور ژان کلود پیاژه ی سوئیسی، چندین سال قبل در برنامه ی دیدار با فرزانگان ( شبکه ی 4 سیما )، می گفتند که گروهی 30 نفره از دانشجویان دکترای روان شناسی و تعلیم و تربیت را مأمور بازبینی متون کتب درسی کردیم و پس از چندین سال موشکافی آنان نکات اصلاحی را در چند هزار صفحه به دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب درسی بردیم تا در چاپ های بعدی کتب درسی اعمال شود. ( مثلاً : فلان مطلب نوشته شده در کتاب علوم پایه دوّم برای این سن سنگین است و بهتر است در پایه ی سوّم یا چهارم آورده شود و بالعکس فلان مطلب نوشته شده در کتاب فارسی پایه ی پنجم بسیار ساده است و بهتر است در پایه ی های پایین تر آورده شود و ... ) امّا گلایه می کردند که پس از چندین سال مراجعه به آن دفتر دیدیم کار پژوهشی گروه 30 نفره دست نخورده سر جایش مانده و قدری گرد و خاک رویش نشسته!
پاسخ + +11 -1 --
علی صادقی / مشاور 1396/11/09 - 22:49
ادامه ی نظر:
حالا شما وقت خود را صرف نوشتن چنین شکوائیّه ها و گلایه ها می کنید که چه؟!
بچّه های سرزمین کهن ما به شادی و نشاط نیاز دارند تا در کنار بازیهای شاد و سالم، شخصیّتی سالم و با نشاط داشته باشند.
« تار و پود عالم امکان به هم پیوسته است
عالمی را شاد کرد آن کس که یک دل شاد کرد. »
با آرزوی دستیابی به این مهم.
سربلند باشید.
پاسخ + +2 -11 --
کارشناس 1396/11/09 - 22:58
با سلام
احسنت بر خانم دکتر حکیم زاده واقعا همینطور است باید فرزندانمان با شهدا این قهرمانان کشور آشنا شوند من نیز که مدتی در اروپا که مادر عزیزتان زندگی می کند حصور داشتم انها نیز برای کشته شدگان در جنگ احترام زیادی قائلند اگر کسی تاریخ انگلیس را بلد باشد و کشورهای پیشرفته می داند آنها چه احترامی برای شهدا و یا کشته شدگان جنگ قایلند به طور نمونه زیباترین قبرستانهای انگلیس حتی در خارج این کشور قبرستانهای سربازان جنگ جهانی اول است که در سر تاسر همین خاورمیانه ما پراکنده است از قاهره کرفته تا هند. من در سوید بودم کودکان در انجا در پر قو بزرگ نمی شوند در ارووی 15 روزه می روند شیر گاو را می دوشند کشاورزی می کننند در حالی که ما در ایران فکر می کنیم انها به تاریخشات احترام نمی گذترند .
پاسخ + 0 0 --
............ 1396/11/09 - 23:21
جناب کارشناس گفته شما جایگاه دیگری دارد. در این کشور ها حس قدرشناسی
درونی می شود و طی سنین با مشاهده
رفتار یاد می گیرند. اما ما طفل معصومین
را وسیله اهداف تثبیت نظام سیاسی کرده ایم. شستشوی ذهنی با مدنیت تفاوت
زمین تا آسمان دارد.
پاسخ + +14 -1 --
علی صادقی / مشاور 1396/11/09 - 22:59
البته لازم است به استحضار شما برسانم، اینجانب از سال تحصیلی 81-1380 تا سال تحصیلی جاری که می شود 16 سال، هر سال می گویم که رنگ پرچم سه رنگ کشورمان در صفحه ی 55 کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه ی پنجم دانش آموزان با نیازهای ویژه ی ذهنی، سر و ته چاپ شده ( یعنی رنگ قرمز در بالا و رنگ سبز در پایین ) و همچنین غلط های فاحش در کتاب قرآن این پایه ی تحصیلی. که متأسّفانه نمی خواهند ترتیب اثر بدهند!
از دانش آموزان و تربیت آنان غافل نشویم.
« مجملش گفتم، نگفتم زان بیان
ور نه هم افهام سوزد هم زبان »
پاسخ + +5 0 --
آموزگار 1396/11/10 - 07:49
به نظر می رسد ماموریت سرکار خانم از سوی بطحایی تمدید شده است و ایشان سرعقل آمده و کاملا توجیه شده اند که چگونه باید سخن بگویند.سرکارخانم بفرمایند که ایشان بر چه اساسی خود را صاحب نظر در امور تربیتی می دانند که اظهار نظر می کنند. انتظاری که از ایشان می رود نقل دیدگاه صاحب نظران تربیتی است. چون پستی گرفته و به دلایل غیر تخصصی تمدید نیز شده اند خود را صاحب نظر تلقی کرده اند.
پاسخ + +2 -1 --
معلم 1396/11/10 - 13:27
اگه من جای این خانم بودم می رفتم آشپزخونه پیاز خودمو پوست می کندم.خدا میدونه با چه رانت و رابطه ای شده معاون وزیر.!
پاسخ + 0 0 --
کارشناس ارشد 1396/11/10 - 17:48
من اگر این خانم با سواد که استاد تمام دانشگاه تهران است بودم می رفتم همان اروپا حرفهای مدرن ایشان به درد ما ملت احساسی نمی خورد
پاسخ + +7 0 --
معلم 1396/11/10 - 13:30
صدای معلم لطفا یک مصاحبه با خانم حکیم زاده انجام دهید و درباره فرمهای شهاب و فرم های بی محتوای دیگری که هر روز به مدارس ابتدایی ارسال میشود از ایشان سوال کنید.
پاسخ + +6 0 --
معلم 1396/11/10 - 13:31
با آقای محمدیان درباره وضعیت نابهنجار کتابهای درسی ابتدایی مصاحبه کنید...
پاسخ + +5 0 --
معلم 1396/11/10 - 13:34
با رئیس سازمان بازنشستگی مصاحبه کنید و دلیل ظلم بزرگشان را جویا شوید ظلمی که در حق نیروهای پاره وقت سالهای گذشته روا داشته و با نرخ 22 درصد بیمه و بازنشستگی را حساب میکنند.
پاسخ + +9 0 --
معلم 1396/11/10 - 13:36
خانم حکیم زاده معلوم است سایت صدای معلم را رصد میکنی
پس چرا درباره طرح های نیم بندی که در ابتدایی اجرا میکنید و فشار همه آنها بر معلمان است صدایت در نمی آید؟
چرا درباره وضعیت کتابهای درسی ابتدایی صدایی از شما شنیده نمیشود؟
چرا درباره شیوه نادرست ارزشیابی توصیفی صدایی از شما شنیده نمیشود؟
پاسخ + +5 0 --
محمد 1396/11/10 - 14:46
باسلام به مردم فهیم
اظهارات خانم دکتر معاون
آموزش ابتدایی تماما غیر تخصصی در مقام ابقا پستشان مییا شدمحافظه کاری هم حدی داره
پاسخ + +3 0 --
محمد 1396/11/10 - 15:56
سند 2030 مال کشورهای مترقی و عدالت پرور جهان است و در کشور ما از اجرایش هراس دارند.
چند ساله نتونستن سند تخول بنیادین را اجرا کنند حالا به سند 2030که مورد قبول همه ی کشورهای جهان است ایراد می گیرند.
این منبر نشین ها اگه مق تونستن تمامی کتب علوم انسانی را که قرنهاست در دنیا تدریس میشود و حاصل تلاش دانشمندان بزرگ قرون است به آتش می کشیدند.!
پاسخ + +1 -2 --
ناشناس 1396/11/10 - 16:19
آخي خانم دكتر عزيز. تحويلت نميگيرند ! به بازيت نميگيرند ! خب بگو در يه وزارت خانه ديگه پست مديريت برات بتراشند! دست از سر آموزش و پرورش بردار بي سواد!
پاسخ + +4 0 --
بهونه 1396/11/10 - 20:15
وقتی از بچگی یه چیزهایی رو برای بچه ها بی ارزش می کنیم ، تو بزرگی نمیتونیم توقع داشته باشیم احترام بزارن . مثل زمانی که کودکان رو به جای گردش و تفریح دسته جمعی می بریم گلزار شهدا ، به جای اینکه بهشون تئاتر یاد بدیم ، یا گروهی کار کردن ... دسته جمعی میبریمشون گلزار شهدا ، حوصله ی گوش دادن به سخنرانی های مزخرف رو که ندارند ، به جای احترام به شهدا مدام این پا اون پا میکنند و دنبال یه چیزی می گردند که بهش بخندن ... کدوم بچه ای تو قبرستون احترام گذاشتن به قهرمانها رو یاد گرفته ؟
پاسخ + +1 -2 --
معلم متخصص 1396/11/11 - 13:15
من با سخنان دکتر حکیم زاده کاملا موافق هستم .
پاسخ + 0 0 --
Ehsan 1397/08/04 - 22:38
اعضای گرامی ، اگر برای انتقاد یا حمایت ، سواد لازم را دارید ؛ لطفا به روایات یا منابع معتبر یا مکاتب مورد قبول روانشناسی استناد کنید؛ و اینهمه رد و یا طرفداری سیاسی نکنید

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور