درجلسهای هم که حضوری با رئیس جمهوری داشتم از اینکه او به یک میلیون فرهنگی اعتماد کردند و فردی را از خانواده آموزش و پرورش برای این وزارتخانه درنظر گرفتند، تشکر کردم/ من را متعلق به خانواده آموزش و پرورش میدانند و با توجه به پیشینه وتجربهام در این وزارتخانه این اطمینان برای رئیس جمهوری حاصل شد که میتوانم سکان این دستگاه مهم را در کشور برعهده بگیرم/ مهمترین مشکلی که ما در آموزش و پرورش داریم نگاه سنتی در اداره وزارتخانه است/ هم در بعد معیشت (طرح رتبهبندی معلمان) و هم درباره خدمات رفاهی قدمهای خوبی در این معاونت برداشته شد اما این را هم اضافه کنم این فعالیتها به هیچ عنوان کافی نبود/ در 2 سالی که بهعنوان عضو هیأت امنای صندوق بودم نه تنها هیچ حق الزحمه، حق الجلسه و هدیهای دریافت نکردم بلکه از هیچ گونه وام، تسهیلات، ماشین لوکس و نظایر اینها هم استفاده نکردم/ بطحایی در بررسی ما هیچ تخلفی در صندوق ذخیره فرهنگیان نداشته و همچنین گفتهاند که من هیچ دستوری یا اقدامی که منجر به تخلف شده باشد را نداشتم/ میدانم چه چیزی را تحویل میگیرم نمیخواهم خیلی هیجانی در این باره صحبت کنم که چنین کاری را انجام میدهم/ مصمم هستم شاخص 20 درصدی مدیران میانی را از بین زنان تا دو سال آینده انتخاب کنم....
آقاي بطحايي معاون مالي وزير آموزش و پرورش بوده است. در اين دوسال چطور بر صندوق ذخيره فرهنگيان نظارت داشته است/ در تحقيق و تفحص كه در جريان است عدم نظارت كافي مجموعه تحت امر آقاي بطحايي به روشني مشخص است/ در برنامه آقاي بطحايي به تحول كتب درسي اشاره شده است اما دوستان نمي دانند كه با گفتن و نوشتن اين واژه، تحول ايجاد نمي شود بلكه تحول احتياج به جرات و جسارت و تخصص دارد
نگاه به تجربه ها و اقدامات دولت های گذشته و خواندن تاریخ اعمال آنها جهت اصلاح رفتارها و تصمیمات دولت و عبرت گرفتن از گذشته/ وزارت اینها اغلب داد و ستد حزبی و گروهی و گروکشی های سیاسی بوده است ، چون خود این آقایان ضعیف بوده اند معاونان ضعیف ، مشاوران ضعیف ، مدیران ضعیف و ستادیان ضعیف انتخاب کرده اند/ حقوق اجتماعی معلمان همواره وسیله ی معاملات بین قبیله ای شده است/ ما نه از آقای خاتمی که پرچمدار اصلاحات بود خیری دیدیم نه از مرحوم رفسنجانی که سردار سازندگی لقبش دادند نه از احمدی نژاد که ویرانگری هایش نیاز به معرفی و بازخوانی ندارد/ اگر جامعه باید عزتش را از معلم بگیرد شما بهتر می دانید چه عزتی به این طبقه داده اند و اگر جامعه نتواند از مقام معلمش بالاتر برود شما بهتر می دانید چه خبر است/ فقط یک دوره وقت دارید که اسم تان را به شهامت اصلاح زیربنایی این وزارت خانه و برآوردن انتظارات به حق معلمان گره بزنید/ اگر راست گفتند و راست نوشتند نباید گله بکنید/ در دولت حضرت عالی افرادی مثل جناب نوبخت در دولت ، وزرای تان در وزارتخانه ، دکتر مهرمحمدی در دانشگاه مختص معلمان و هرکس هر جا فرصتی یافت ،رفتارها و حرکات ناشایستی با طبقه ی معزز معلمان داشته اند/ معلمان جامعه از شما کاری شایسته ی نام و مقام شان انتظار دارند
آموزش و پرورش از چند جهت در وضعیت بحرانی به سر می برد. بحرانی که شاید بتوان گفت در تاریخ آموزش و پرورش بی سابقه است/ تاریخ مدیریت هزینه در آموزش و پرورش گذشته است. وزیر معرفی شده جناب آقای بطحائی صرفا مدیر هزینه بوده اند و هیچ سابقه اقتصادی یا نگاه و روش و منش اقتصادی ندارند/ بسیاری از مشکلات معلمان و مشکلات آموزشی را با تعامل صحیح با ارکان های دولتی و غیردولتی می توان برطرف ساخت/ به لحاظ ساختاری، وزارتخانه آموزش و پرورش در شرایط فعلی دچار یک سقوط در سرمایه اجتماعی خود شده است/ من به دوستانم و عزیزانم در دولت هشدار می دهم که شکاف بزرگی میان بدنه و سر در آموزش و پرورش ایجاد شده است/ این وزارت خانه وزیری می خواهد که توان از بین بردن این شکاف را داشته باشد. وزیری که ژنرال باشد/ وزیری که به سهم خواهی ها، باند بازی ها و افراد منفعت طلبی که وزرای پیشین را مدیریت کردند نه بگوید و به واسطه شخصیت شناخته شده و بزرگش توان سنگ اندازی و بی اعتبار ساختن او را نداشته باشند/ دفاعم از ایشان پس از وزارت در سایه هیچ منفعتی نیست/ مهمترین سمت اجرایی ایشان مدیرکلی دفتر وزارتی در دوره آقای فانی است. دوره ای که یکی از ضعیف ترین دوره های آموزش و پرورش بوده است. معرفی ایشان برای آموزش و پرورش خطای بزرگی بود/ شرایط بحرانی آموزش و پرورش تعارف بر نمی دارد/ هنگامی که یک فرد 55 ساله را با این سابقه برای وزارت معرفی می کنیم فقط و فقط فرصت سوزی کرده ایم و نشان داده ایم که اموزش و پرورش برایمان مهم نیست/ دولت با این ترکیب، یکی از بزرگترین مشکلاتش در آموزش و پرورش تجربه خواهد کرد/ از خود ایشان خواهش می کنم که انصراف دهند و باعث نشوند تا آموزش و پرورش دوباره چند سال را در روزمرگی سپری کند. روزمرگی که در بحران موجود بسیار خطرناک تر است. و همچنین از نمایندگان محترم مجلس می خواهم که علی رغم احترامی که برای آقای بطحائی قائلم، منافع آموزش و پرورش را در نظر بگیرند و به گزینه پیشنهادی رای ندهند
چرا نه به بطحائی!
معلمان !
در 29 اردیبهشت ماه با رای قاطع خود دولت تدبیر و امید راانتخاب کردیم . همه شاهد بودیم در آن ایام چه فشارهایی حجیمی به دولت و طرفداران دولت که وارد نشد.
بعد از انتخابات این فشارها از چند سو و جهت بیشتر شد .
در زمان انتخاب کابینه اسامی متعددی برای وزارت شایعه شد که در نهایت اسم آقای بطحائی به مجلس فرستاده شد.
به محض اعلام ،شاهد تشکیل کمپین هایی در موافقت یا مخالفت ایشان در فضای مجازی بودیم .
صدای مخالفان بلندتر شنیده می شد اما هیچ کس دلیل قانع کننده ایی برای مخالفت خود اعلام نمی کرد ، جز برخی موارد کلیشه ای که هیچ کدام درهیچ محکمه ایی اثبات نشده بود.
باتوجه به حُسن نیتی که ریاست جمهوری به فرهنگیان دارند باید این انتخاب را به فال نیک بگیریم و اجازه بدهیم آقای بطحائی ردای وزارت را به تن کند و با دید مثبت به برنامه ایشان نظر بیندازیم.
دوستی ایشان با آقای نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور را به جای منفی نگاه کردن، یک فرصت استثنایی برای معلمان محسوب کنیم . خوشبختانه برخی نمایندگان مجلس با دید مثبت به برنامه و عملکرد ایشان نگاه کرده و همین موضوع درصد رای آوری ایشان را بالا برده است .
مخالفین چه تضمینی می دهند که نفر بعد از بطحایی فردی قوی تر باشد ؟
ازبدنه آموزش و پرورش باشد در حالی که بطحائی از بدنه آموزش و پرورش انتخاب شده و تمام مراحل ترقی را در آموزش و پرورش گذارنده است .
این بهترین دلیل برای کارآمد بودن ایشان محسوب می شود ؛ وای به آن روزی که بر معلمان اثبات شود که صحنه گردان این کمپین ها ی مخالفان ،مافیای خطرناکی قرار داشتند که به جهت منافع خود با احساسات معلمان بازی کردند.
من خود دبیر هستم و هیچ سمت وپستی ندارم که بخواهم از بطحائی دفاع کنم .
بیایید کمی منطقی تر به اوضاع و احوالات پیرامون آموزش و پرورش و دولت نگاه کنیم .
بیایید با حمایت خود اسباب دلگرمی ربیس جمهور را به معلمان فراهم کنیم.
شاید فردا دیر باشد .
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار/ عضو هیات رئیسه فراکسیون امید با بیان اینکه انتظار معرفی گزینه حداکثری از رئیسجمهور برای وزارتخانه آموزش و پرورش را داشته، افزود: گزینه حداکثری به معنای معرفی فردی توانمند در جنبههای مختلف مدیریتی است.
بطحايي که از نزديکترين مديران به فاني بود در مدت حضورش در معاونت مالي و پشتيباني، با آنکه عمده طرحها و برنامههاي اقتصادي فاني را مديريت ميکرد عملاً نتوانست گره کور دغدغههاي اقتصادي و معيشتي فرهنگيان را بگشايد و سرانجام پس انتخاب دانشآشتياني، از معاونت پشتيباني و توسعه وزارت آموزش و پرورش کنار رفت/ در دوازدهمين دوره انتخابات رياستجمهوري، روحاني با شعار اولويت دادن به آموزش و پرورش توانست قاطبه فرهنگيان را به عرصه انتخابات کشانده و با حمايت قاطع و همه جانبه آنان، دوباره بر صندلي رياست جمهوري بنشيند/ سالهاست در «حلقه بستهي مديران آموزش و پرورش» فرصت جوانگرايي و نوسازي مديريتي را از نيروهاي جوان و خوشفکر اين وزارتخانه گرفتهاند/ نگاه سياستگذاران کلان و خصوصاً دولتمردان به مقوله آموزش و پرورش تغييري نکرده است/ فرهنگيان در ۲۹ ارديبهشت با زبان رأي گفتند چه ميخواهند. بيگمان مهمترين پيام راي دوباره به شما، «نه به شرايط موجود» بود. رويکرد کنوني دولت دوازدهم به مقوله آموزش و پرورش و عدم توجه به مطالبات و انتظارات فرهنگيان، موجب ترديد در اراده دولت براي حل مشکلات اين حوزه شده است/ برخلاف تمامي اظهارنظرها و ادعاها، دغدغههاي فرهنگيان چندان براي دولت دوازدهم مهم نيست و فقط در بزنگاه انتخابات براي اردوکشي سياسي به آنها بها داده شده و بعد از گذر از اين وادي با پشتيباني همين معلمان، در وقت نياز منفعت آنان فداي مصلحت حزبي و جناحي ميشود
آذربایجان شرقی