صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

پشت صحنه انتشار فیش های حقوقی!

طبق قانون مدیریت خدمات کشوری ، حداکثر حقوق هفت برابر حداقل حقوق است/ ممکن است انتشار این فیش‌های حقوقی ، کاری هدف مند، برنامه‌ریزی شده و مرحله‌ای برای بی‌اعتماد کردن و حتی کینه‌مند کردن مردم از دولت حسن روحانی باشد/ شاید کارمندان جزء در بخش‌های اداری و مالی، اقدام به افشاگری کرده اند/ نظارتی بر حقوق مدیران و کارکنان بنیادها، نهادهای نظامی، شهرداری‌ها، مؤسسات اقتصادی مختلف، مؤسسات و سازمان‌هایی که انواع کار فرهنگی می کنند وجود ندارد/ این تهاجمات نباید موجب عوام زدگی و بی‌توجهی دولت به منطق فعالیت اقتصادی شود/ در جامعه ایران عده ای با توجیهات سوسیالیستی و عده ای با توجیهات مذهبی به  عدالت توزیعی  و تقسیم بیت المال اعتقاد دارند/ قانون روزنه فرار را برای این پرداخت‌ها ایجاد کرده است/ انتشار فیش‌های حقوقی به دلیل شرایط فرهنگی خاص موجب گمراه شدن مردم می‌شود/ مدت زمان آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری  5 سال بوده و مدت ها است که اجرای آزمایشی به پایان رسیده است/ اعضای هیات علمی، قضات، اعضای دیوان محاسبات، کادر سیاسی وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات و... مطابق آیین‌نامه یا مقررات اداری خودشان حقوق می‌گیرند/ انتشار این فیش ها و انتظار مردم برای کاهش تفاوت حقوق، ممکن است باعث شفاف سازی و حذف امتیازات غیرقانونی برخی از مدیران شود/  باید بین عدالت و برابری تفکیک قایل شویم. عدالت یعنی دریافت مزد متناسب با کار، در حالی که برابری یعنی حذف هرگونه تفاوت در درآمدها / در سیستم  اقتصاد سوسیالیستی،افراد انگیزه ای برای ارائه کار کیفی و سخت کوشی و بروز خلاقیت ندارند / باید به یک راه حل اساسی فکر کنیم و آن هم آزادسازی اقتصاد ایران از چنگ دولت و شبه دولت است

 

پشت پرده انتشار فیش های حقوقی و روزنه های قانونی برای حقوق های بالا   قانون مدیریت خدمات کشوری تفاوت حقوق و مزایای ، حقوق بگیران مشمول این قانون را از یک تا هفت برابر تعیین کرده است. در این قانون حداکثر حقوق ، تابع حداقل حقوق است. به این ترتیب که اگر حداقل حقوق را 900 هزار تومان بدانیم، حداکثر حقوق آن هفت برابر، یعنی 6 میلیون و 300 هزار تومان می‌شود. به عبارتی در قانون مدیریت خدمات کشوری تفاوت حقوق پذیرفته شده است اما این تفاوت سقف دارد یعنی مثلا حقوق رییس جمهور نباید از 7 برابر حقوق سرایدار مدرسه بیشتر باشد.

انتشار فیش های حقوقی غیر متعارف دو ماه پیش از بیمه مرکزی شروع شد. ابتدا فیش‌های حقوقی 40 میلیون تا 87 میلیون تومانی اعضای هیات‌های عامل بیمه مرکزی در رسانه‌ها خبرساز شد.  حاشیه های انتشار تصویر این فیش‌ها دیوان محاسبات کشور را به تذکر واداشت و وزیر امور اقتصاد و دارایی هم دستور تشکیل کمیته‌ای ویژه برای بررسی درستی یا نادرستی خبر مربوط به حقوق‌های دریافتی مدیران بیمه مرکزی را بدهد. طبق معمول نتیجه مشخصی از این تذکر و کمیته ویژه بیرون نیامد.

بعد نوبت به بانک ها رسید. به گزارش خبرگزاری آنا "فیش حقوقی مدیرعامل بانک رفاه و برخی اعضای هیات مدیره این بانک نشان می‌دهد هر کدام در اسفند ماه سال گذشته بالغ بر دویست میلیون تومان با عناوین مختلف دریافتی داشته‌اند. به عبارتی مدیرعامل بانک رفاه در طول نزدیک به 20 روز پایانی سال گذشته مبلغی معادل 230 میلیون تومان دریافت کرده است."اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در نامه‌ای به وزیر تعاون درباره دریافت حقوق غیرمتعارف ۲۳۴ میلیونی مدیر بانکی دستور رسیدگی صادر کرد.

برخی مانند علیرضا خانی سردبیر روزنامه اطلاعات این احتمال را مطرح می کنند که : "انتشار این فیش‌های حقوقی در سال پایانی دولت حسن روحانی می‌تواند کاری هدف مند، برنامه‌ریزی شده و مرحله‌ای برای بی‌اعتماد کردن و حتی کینه‌مند کردن مردم از دولت با هدف چهارساله کردن عمر دولت حسن روحانی باشد. چنانچه این تحلیل درست باشد، با سرد شدن موضوع و پایان اثرگذاری آن بر افکار و وجدان عمومی، باید منتظر کلید خوردن مرحله بعد و انتشارها و افشاگری‌های پیاپی به طور متناوب باشیم."

گمانه دوم سردبیر روزنامه اطلاعات این است : " فشارهای اقتصادی و تنگناهای معیشتی به همراه رکود اقتصادی و بیکاری وسیع و دامن گیر باعث شده، تقریباً همه اقشار و طبقات یا خود با بحران اقتصادی مواجه باشند یا در میان بستگان و نزدیکانشان افراد زیادی در فقر و مصیبت یا بیکاری و نومیدی و… مواجه باشند. در این میان کارمندان جزء در بخش‌های اداری و مالی، که اتفاقاً مشغول محاسبه حقوق مدیران یا پرینت فیش‌های آنان هستند، با بهره‌گیری از فضای مجازی  اقدام به افشاگری با هدف جلوگیری از تداوم و تشدید آن کرده باشند.

سعید لیلاز روزنامه نگار و اقتصاددان در روزنامه ایران نوشت : "بخش‌های زیادی نظیر انوع بنیادها، نهادهای نظامی، شهرداری‌ها، مؤسسات اقتصادی مختلف، مؤسسات و سازمان‌هایی که انواع کار فرهنگی را در دستور کار خود دارند و... وجود دارند که هیچ گونه نظارتی بر پرداختی‌های حقوق آنان وجود ندارد. دیوان محاسبات کشور در این زمینه باید فعال شود و به‌ عنوان یک مرجع نظارتی نه تنها بر بخش‌های دولتی بلکه بر سایر بخش‌هایی که زیر چتر مدیریتی و نظارتی دولت نیستند، نظارت تام داشته باشد."

سعید لیلاز به نکته دیگری هم اشاره می کند : "دولت نباید اجازه دهد فضا‌سازی و جنجال‌های رسانه‌ای مخالفان دولت که با هدف انتخابات 96 کمر به تخریب همه جانبه دولت بسته‌اند، بر رویه منطقی دولت تأثیر بگذارد. منطق اقتصادی که لیلاز به آن اشاره می کند تفاوت حقوق و درآمد افراد بر اساس ارزش کار افراد و رد تئوری پوپولیستی پرداخت یکسان به همه کارکنان است.

سعید لیلاز  می گوید : " این تهاجمات نباید موجب عوام زدگی و بی‌توجهی دولت به منطق فعالیت اقتصادی شود. اگر دولت تحت تأثیر این فضا سازی‌ها هر تصمیمی اتخاذ کند، موجب دو نتیجه منفی می‌شود: هم از حجم مدیران فعال و کارآمد دولتی کاسته خواهد شد و هم زمینه برای بروز پدیده‌هایی نظیر فساد و زیرمیزی و... فراهم خواهد شد."

در جامعه ایران گرایش شدیدی به سمت عدالت توزیعی وجود دارد. عده ای با توجیهات سوسیالیستی و عده ای با توجیهات مذهبی به برابری و تقسیم بیت المال اعتقاد دارند. گرایش به عدالت توزیعی  بعد از انقلاب تشدید شده است. در بحث اقتصادی ، دولت در مرکز توجه قرار دارد و بسیاری از افراد معتقدند دولت مدظف است که جدا از ارزش کمی و کیفی کار افراد ، شرایط یک زندگی متوسط و آبرومند را برای همه افراد ملت فراهم کند.

امین حسین رحیمی رئیس دیوان محاسبات کشور معتقد است : "‌در قانون روزنه‌هایی وجود دارد که از آن‌ها استفاده می‌شود. مثلا پاداشی که هیات مدیره دریافت می‌کند بر اساس بودجه یا بر اساس سود و بامجمع تصویب ، قابل پرداخت است. ایراد اصلی از قانون است که روزنه فرار را برای این پرداخت‌ها ایجاد کرده است. هم قانون مدیریت و هم سایر قوانین که در آن‌ها، برخی سازمان‌ها مستثنی شده‌اند." او گفت : " محدودیت های قانون مدیریت ، فوق‌العاده‌های مستمر را شامل شده و فوق‌العاده‌های غیرمستمر را شامل نشده است و مزایای غیر مستمرسقف ندارند."

رحیمی همچنین در پاسخ به این سوال که در یکی از مواد قانون مدیریت خدمات کشوری، این پرداخت‌ها در همه موارد محدود شده‌اند بیان کرد: "باید قانون اصلاح شود و به جای حداقل و حداکثر حقوق باید حداقل و حداکثر دریافتی ملاک قرار گیرد."

رئیس دیوان محاسبات کشور افزود: ‌در قانون روزنه‌هایی وجود دارد که از آن‌ها استفاده می‌شود. مثلا پاداشی که هیات مدیره دریافت می‌کند بر اساس بودجه یا بر اساس سود، اگرمجمع تصویب کند، این پاداش قابل پرداخت است.او در پاسخ به این سوال که برخی از این شرکت‌ها زیان‌ده هستند گفت :"ممکن است صورت‌های ظاهری آن‌ها زیان‌ده نباشد . ایراد اصلی از قانون است که روزنه فرار را برای این پرداخت‌ها ایجاد کرده است. هم قانون مدیریت قوانین کشوری و همه سایر قوانین که در آن‌ها، برخی سازمان‌ها مستثنی شده‌اند."

یک کارشناس اقتصادی گفت: "اقداماتی نظیر انتشار فیش‌های حقوقی چند ده میلیونی هم‌اکنون جزو اقدامات پوپولیستی است که توسط عده‌ای در کشور انجام می‌شود، دولت باید از این اقدامات تخریبی پیشگیری کند." مسعود روغنی‌زنجانی، رییس اسبق سازمان برنامه و بودجه افزود : "در حال حاضر مردم ایران به‌دلیل شرایط فرهنگی خاص در شرایطی قرار دارند که انتشار این فیش‌های حقوقی موجب گمراه شدن آنها می‌شود و نخبگان با این اقدامات شروع به مهاجرت می‌کنند.

قانون مدیریت خدمات کشوری در مهرماه سال 86 به تصویب شورای نگهبان رسیده است. مدت زمان آزمایشی این قانون 5 سال بوده و مدت ها است که اجرای آزمایشی به پایان رسیده است. اکنون فرصت مناسبی است که دولت لایحه آن را ارائه دهد و مجلس  بار دیگر این قانون را با توجه به نقاط ضعف و قوت آن در اجرا ، مورد بررسی قرار دهد. یکی از نقاط ضعف این قانون این است که بسیاری از موسسات و حتی وزارتخانه ها با توجیهات مختلف خود را از شمول این قانون خارج کرده اند.

 به عنوان مثال  اعضای هیات علمی، قضات، اعضای دیوان محاسبات، کادر سیاسی وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات مطابق آیین‌نامه یا مقررات اداری خودشان حقوق می‌گیرند.

انتشار این فیش ها و انتظار مردم برای کاهش تفاوت حقوق، ممکن است باعث شفاف سازی و حذف امتیازات غیرقانونی برخی از مدیران شود. اما از طرفی تمایلات برابری طلبانه کارمندان و دیگر اقشار را تحریک می کند. باید بین عدالت و برابری تفکیک قایل شویم. عدالت یعنی دریافت مزد متناسب با کار، در حالی که برابری یعنی حذف هرگونه تفاوت در درآمدها . عدالت باعث پیشزفت جامعه می شود اما برابری طلبی  منجر به رکود می شود. در سیستم برابر ،افراد انگیزه ای برای ارائه کار کیفی و سخت کوشی و بروز خلاقیت ندارند. 

این سخن سعید لیلاز کارشناس مسایل اقتصادی و روزنامه نگار مهم است : " ما باید به یک راه حل اساسی فکر کنیم و آن هم آزادسازی اقتصاد ایران است. اگر از ابتدا به این سمت حرکت می‌کردیم، این مسائل پیش نمی‌آمد. اگر بخش‌های مختلف اقتصادی تحت تأثیر آزادسازی، با مدیریت بخش خصوصی به حیات خود ادامه می‌دادند، مباحثی نظیر پرداخت‌های غیر معمول و حقوق‌های گزاف پیش نمی‌آمد. در واقع با منطق فعالیت‌های اقتصاد آزاد این مسائل محلی از اعراب نخواهند داشت."


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

سه شنبه, 25 خرداد 1395 19:37 خوانده شده: 2967 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +43 -2 --
معلم 1395/03/25 - 20:06
روحانی خداحافظ.به گفته دادستان دیوان محاسبات این پرداخت ها درسال93 مجوز گرفتند.درضمن بند 10ماده 68 یعنی فوق العاده ویژه ازابتدای سال برای همه دستگاه ها برقرار شده است که افزایش 35درصدی دارد.ولی برای معلمان اجرا نمیشود.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/03/25 - 21:45
اسناد جدیدی به دست خبرنگار دانا رسیده که نه تنها اظهارات وزیر کار و تعاون را نقض می کند، بلکه نشان می دهد که آقای مدیر عامل صدقی در تمام ماه های منتهی به پایان سال 94 حقوق ماهانه خود را دریافت کرده و مجموع این ارقام نیز در 6 ماهه دوم سال 94، رقمی بالغ بر 520 میلیون تومان شده است


5میلیارد ریااااااااااااااااااااااال خدددددددددددددددددا
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 05:07
اینکه ما در دولت روحانی حتی انتظار یک تخلف اداری را نداریم نقطه قوت این دولت است. حتی اگر چنین تخلفی صورت گرفته برخورد دولتمردان مسئولانه بوده است. این هم نظر امین حسین رحیمی رئیس دیوان محاسبات کشور : "‌در قانون روزنه‌هایی وجود دارد که از آن‌ها استفاده می‌شود. مثلا پاداشی که هیات مدیره دریافت می‌کند بر اساس بودجه یا بر اساس سود و بامجمع تصویب ، قابل پرداخت است. ایراد اصلی از قانون است که روزنه فرار را برای این پرداخت‌ها ایجاد کرده است. هم قانون مدیریت و هم سایر قوانین که در آن‌ها، برخی سازمان‌ها مستثنی شده‌اند." او گفت : " محدودیت های قانون مدیریت ، فوق‌العاده‌های مستمر را شامل شده و فوق‌العاده‌های غیرمستمر را شامل نشده است و مزایای غیر مستمرسقف ندارند."
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/03/26 - 12:17
مجوز پرداخت فوق العاده های خاص در سال93صادرشده است
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1395/03/27 - 06:07
شیرزاد جان وجدان به تو چقدر پاداش داده اند که اینقدر داری
از فانی ،نوبخت و .... دفاع جانانه می کنی.
مواظب که هستی از قافله عقب نمونی
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/03/31 - 15:18
اقا شیرزاد ....
پاسخ + 0 0 --
اسد 1395/04/01 - 03:18
اصلا گیریم قانونی دست اونا باز گذاشته مگر ما مسلمان نیستیم مگر ما هر نماز نمی خونیم یعنی دستورات دینی ما این دستمزدها را تایید می کنه ما که همیشه اداعای شیعه ی علی (ع) را داریم باید هرچه می توانیم حقوق بگیریم چند برابر حساب کن 100 برابر یک کارمند و500 برابر یک کارگر!!!!!
پاسخ + +48 -1 --
محمد 1395/03/25 - 20:09
معلمان را بخاطر اعتراض به حقوق های بخور نمیر انگ سیاسی می زنند و به بند می کشن و در پشت پرده حقوق های چند ده میلیونی می گیرند.
واقعا ما به کجا رسیده ایم؟!
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/03/25 - 21:50
اینحاست که تفاوت ایران و سوئیس معلوم میشه


بخور بخور برا مسولان

فشار و صرفه جویی برا معلمها

فرض کنید اینها تو چین یا ژاپن یا هر کشوری بغییر ایران بودند
پاسخ + 0 0 --
فانی 1395/03/25 - 22:17
اصلا نفس کلمه عدالت برای محرومان و پایین دستی ها است

نه فقط برا بالا دستی ها

شما بگو چرا یک معلم با 30 سال کار نمیتونه یک خونه 100 متری بخره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 05:16
در یک جامعه غیر کمونیستی ، تفاوت حقوق و درآمد موجب پویایی و رشد جامعه می شود . اگر پرداخت غیرقانونی صورت گرفته باید از افراد متخلف پس گرفته شود و متخلفان مجازات هم بشوند. اما به تفاوت حقوق نمی توان معترض شد. مشاغل مختلف کیفیت یکسانی ندارند و بخصوص در شرکتها، یک مدیر ممکن است ماهی 100 میلیون حقوق بگیرد و در عوض ماهی ده میلیارد سود برسانند این مدیر را باید نگهداشت اما ممکن است یک مدیر ماهی یک میلیون حقوق بگیرد و ده میلیارد زیان برساند باید او را طرد کرد. در مورد معلمان باید تبعیض هایی که در پرداخت طبق قانون مدیریت خدمات و مزایای ناشی از درآمدهای ویژه دستگاه ها وجود دارد به سود معلمان بر طرف شود
پاسخ + +46 0 --
Morteza Hajibabaei 1395/03/25 - 20:22
هر کس وبه هر دلیلی فیش های حقوقی بالا را اطلاع رسانی کرده کار خوبی انجام داده است .هیچ توجیهی برای پرداخت این گونه به مدیران قابل قبول نمی باشد .هستند کسانی که با حقوق متعارف.بهتر از انان کار کنند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 05:32
در این گزارش دو فرضیه مطرح شده : 1- "انتشار این فیش‌های حقوقی در سال پایانی دولت حسن روحانی می‌تواند کاری هدف مند، برنامه‌ریزی شده و مرحله‌ای برای بی‌اعتماد کردن و حتی کینه‌مند کردن مردم از دولت باشد." 2- : " فشارهای اقتصادی و تنگناهای معیشتی به همراه رکود اقتصادی و بیکاری وسیع و دامن گیر باعث شده، تقریباً همه اقشار و طبقات یا خود با بحران اقتصادی مواجه باشند یا در میان بستگان و نزدیکانشان افراد زیادی در فقر و مصیبت یا بیکاری و نومیدی و… مواجه باشند. در این میان کارمندان جزء در بخش‌های اداری و مالی، که اتفاقاً مشغول محاسبه حقوق مدیران یا پرینت فیش‌های آنان هستند، با بهره‌گیری از فضای مجازی اقدام به افشاگری با هدف جلوگیری از تداوم و تشدید آن کرده باشند.... شایدهم ترکیبی از این دو فرضیه
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/03/26 - 12:23
گویا شما اطلاع رسانی و لو رفتن دزدی از بیت المال را خوش ندارید!
پاسخ + 0 0 --
محمد 1395/03/27 - 13:12
شیرزاد جان ما هم نمیگیم تفاوت حقوق نباشه بلکه ما میگیم اون کناب مدیر عامل از چیزی که قانون براش تعریف کرده بیشتر نگیره در ضمن بخدا اگر یه مدیر مدرسه یا یه معلم مثلا خارج از حق خودش دریافت میکرد شما مثل همیشه به شدیدترین شیوه به نقد و تخریب میپرداختی ولی حالا چون این جناب مدیر عامل تشریف دارند شما ازش حمایت میکنی
پاسخ + +28 0 --
جلیل 1395/03/25 - 21:10
دو لت با تمام توان و قدرت و با بهره گیری از انواع تو جیهات در صدد توجیه این حقوقهای نجومی گرفته است روزی عنوان می کنند پاداشهای معوقه است روزی می گویند رقم پرداختی 13 میلیون بود که مدیران به دلیل تواضع نصف این مبلغ را می گیرند روزی می گویند فیش های تجمیعی روزی هم به گردن دولت سابق می اندازند و روزی هم عنوان می کنند تمام این مسائل سیاسی و به خاطر ناکارامد نشان دادن دولت برای 4 ساله شدن است این موارد دفاعیات دولتمردان است اما اگر چنین اتفاقی در کشوری مثل آمریکا اتفاق افتاده بود واکنش دولتمردان چه بود ؟؟؟ باز هم مثل مسئولین ما در صدد توجیه بر می امدند ؟؟؟؟ در کشوری مثل ژاپن که کمترین تخلف موجب استعفا و بر کناری از سمت دولتی میشود در این جا به جای استعفا و بر کناری در صدد توجیه بر می ایند دولتی که ادعای خزانه خالی می کرد اما از این خزانه پاداشهای
پاسخ + 0 0 --
زارع 1395/03/25 - 21:53
آفرین.کاملا موافقم
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 05:48
دولت که هم عذرخواهی کرده هم مدیران متخلف را برکنار کرده و هم دارد داستان را دنبال می کند . البته مخالفان هم می خواهند از داستان این فیش ها استفاده سیاسی کنند . راستی آقا جلیل شما چرا با امریکا مقایسه می کنی برادر ؟ چرا با دولت پاکدست و مردمی سابق مقایسه نمی کنی ؟ اگر همچنان طرفدار معجزه هزاره سوم هستی و از موضع احمدی نژادی انتقاد می کنی ، آیا دولت احمدی نژاد بابت اختلاس بانکی سه هزار میلیارد تومانی بانک صادرات عذرخواهی کرد؟ آیا سید محمد جهرمی مدیرعامل بانک صادرات را بر کنار کرد؟ آیا بابت سوء استفاده رحیمی معاون اول از پولهای بیمه ایران و پرداخت رشوه به نمایندگان مجلس خجالت کشید و سرش را پایین انداخت؟ جریان بابک زنجانی چه ؟ جریان مرتضوی و سازمان تامین اجتماعی چطور؟ تخلف در همه جای دنیا صورت می گیرد مهم نحوه برخورد با تخلف است. برخورد این دولت تا حالا مسئولانه بوده است.
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1395/03/26 - 11:11
فرمودید دولت عذرخواهی و متخلفین را بر کنار نموده آنچه که ما از جنابعالی آموختیم اینس که دلایل باید به همراه مدارک ارائه شود مدارک جنابعالی برای بر کناری این مدیران چیست ؟؟؟ تا انجاییکه ما اطلاع داریم نه تنها کسی بر کنار نشده بلکه ارتقای پست هم گرفته در ثانی شما که به قول خودتان با این گزارش در صدد دفاع از اقدامات این مدیران هستید و هر تخلفی صورت می گیرد ادعای مظلوم نمایی و مقایسه با دولت قبل را می کنید حالا اگر در دولت قبل چنین فیش هایی منتشر میشد باز هم توجیه می کردید ؟؟؟ خود دیوان محاسبات اعلام کرده این پرداختی ها اطز سال 93 صورت گرفته که مهر تائید بر این تخلف است تازه ابعاد این فیش ها بسیار گسترده است و اگر با جدیت پیکیری شود به موارد بسیار زیادی نیز خواهند رسید جنابعالی نیز همانگونه که وقتی تخلفی از طرف معلمین از قبیل کودک ازاری و تنبیه بدنی و موارد مشابه مشاهده می کنی اقدام به نوشتن مقاله های گوناگون در این سایت می کنی بهتر است به جای توجیه و
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1395/03/26 - 11:12
دفاع از پرداختی این مدیران به شدت این کار را محکوم نمایی تا این پولها در راه درست و بهبود معیشت معلمان و عمران کشور صرف شود ناراحتی معلمین هم از این است گه چه طور پول اضافه تدریس و مراقبت بعد از یکسال به بهانه نبود بودجه پرداخت میشود اما این مدیران چنین رقم های درشتی دریافت می کنند یک مقاله بنویس با عنوان دریافتی مقایسه میلیاردی مدیران و اضافه تدریس معلمان بعد از یک سال به بهانه نبود بودجه
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/04/13 - 19:17
نمیدونستم این مدیران با حقوق نجومی،باجناق و زن داداش و دخترخاله آقای شیرزاد بودند!!!!! مه اینقدر ناراحت شدن!!!
پاسخ + +39 0 --
جلیل 1395/03/25 - 21:11
میلیاردی به مدیران و پزشکان و کارمندان بانک و دارایی می پردازد گویا این خزانه فقط برای معلمین و کارگران خالیست خزانه فقط برای دادن یارانه 45 هزار تومانی خالی است نتیجه کاهش حقوق معلمان و عدم توجه به این قشر موجب سقوط و و رشکستگی کارخانجات و اخراج انان شده است باید از انتشار دهندگان این فیش ها در فضای مجازی تشکر و دست آنان را بوسید چرا که بیت المال متعلق به تمام مسلمین است نه فقط مدیران و افراد خاص
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 05:59
جلیل تو که اصولگرای ذوب در احمدی نژاد بودی چطور یه ددفعه موضع عوض کردی و شعارهای شبه کمونیستی می دهی ؟ ظاهرا وقتی یک نفر پشت اسم مستعار خودش را مخفی کند می تواند هرجور که میلش کشید شعار بدهد. بحث های اقتصادی جای شعار دادن نیست. این حرفهای شما به درد میتینگ های کارگری می خورد. دلایل ورشکستگی اقتصاد و خالی بودن خزانه ارتباط مستقیمی با چپاولهای دوره احمدی نژاد دارد. 700 میلیارد دلار پول مملکت را نابود کرد. دلار را از 900 تومان به 3500 تومان رساند . رشد اقتصادی کشور منفی شد. تحریم ها کمر اقتصاد را شکسته است. اقتصاد دولتی و توزیع پول توسط دولت همان تفکر و عملی است که به فساد ودزدی و فقر و رکود منجر می شود. حجم اقتصاد ایران کمی بزرگتر از سنگاپور با 5 میلیون جمعیت است. ما کشور فقیری هستیم و بخشی از علل عقب ماندگی ما اقتصاد پر از فساد و رانت دولتی است.
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1395/03/26 - 11:20
نمی دانم اصرار شما برای اینکه عنوان می کنی ما کشور فقیری هستیم چیست ؟؟؟؟ اتفاقا ایران دارای بهترین و بیشترین معادن و زمین های کشاورزی و نفت و گاز است پس فقیر نیستیم در ثانی حالا به قول شما چرا در کشور فقیر میلیاردها تومان پول به مدیران پرداخت میشود ؟؟؟ حالا قبول کنیم دیل وضع موجود احمدی نژاد است اما این پرداختی های میلیاردی مدیران چه ارتباطی به احمدی نژاد دارد ؟؟؟ طبق نظر دیوان محاسبات این رقم ها از سال 93 صورت گرفته دولت قبل و معلمان را نقد کنید اما به همان اندازه این دولت و مدیرانش را نیز نقد کنید این گزارش جنابعالی و پاسخ هایتان به کامنت ها نشانگر ناراحتی و عصبانیت شما از اینکه چرا چنین فیش هایی رو شده را میر ساند مدیران دولت تخلف کرده اند رقم های سنگین دریافت کرده اندبه جای دفاع اجازه دهید مسائل افشا تا موجب صرفه جویی در بیت المال و رشد و شکوفایی اقتصادی و اختصاص این مبالغ به اموزش و پرورش شود مردم دست کسانیکه چنین فیش هایی را منتشر کرده اند را می بوسند و از انان با عنوان قهرمان یاد می کنند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/03/26 - 12:01
تحریم ها که کاغذ پاره بودند..!!
کو رییس جمهور محبوب و مردمی احمدی نجات.!
پاسخ + +25 0 --
ابوالفضل 1395/03/25 - 21:15
اگه معلما این حقوق و مزایا رو داشتن بقیه کارمندا چکار میکردن؟عدالت علی چی شد
پاسخ + 0 0 --
93 1395/03/29 - 17:37
شیرزاد عزیر متونت خودت بخوان و ویرایش کن ،شاید مقبول افتد
پاسخ + +31 0 --
جلیل 1395/03/25 - 21:17
جناب شیرزاد من یک سوال از شما دارم البته اگر ناراحت نشوید شما که به خاطر کودک ازاری توسط یک معلم ده ها مقاله نوشتید و با تمام قدرت و توان این اقدام زشت را محکوم کردید حالا چه شده که در صدد دفاع از فیش های نجومی مدیران بر امده و عنوان مقاله خود را پشت صحنه انتشار فیش های حقوقی گذاشته اید ؟؟؟؟ شما که وقتی کوچکترین قصوری از طرف معلمها میبینید با تمام قدرت آن را محکوم و خواستار تشدید مجازات میشوید حالا چه طور چنین شخصی به دفاع از فیش های نجومی می پردازد ؟؟؟؟اگر این تخلف توسط معلمها صورت می گرفت چی ؟؟؟؟ باز هم این کار را پشت صحنه برای بد نام کردن معلمها می نامیدید ؟؟؟؟؟ برادر عزیر ای مدیران تخلف کردند و حقوقهای نجومی دریاقت کرده اند شما چرا دفاع می کنید ؟؟؟؟؟ بهتر نیست دفاعیاتتان را برای حقوق ناچیز معلمین اختصاص دهید ؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
زارع 1395/03/25 - 21:55
شیرزاد ضد معلم است
پاسخ + 0 0 --
حسینی 1395/03/25 - 21:55
احسنت آقا جلیل
حرف دل ما را زدی
پاسخ + 0 0 --
احمد 1395/03/26 - 01:25
اگر کسی واقعا خودش را کارشناس میدونه باید بدور از جبهه گیری سیاسی صحبت کنه .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 06:11
سواد رسانه ای چیز خوبی است. اولا این یک گزارش است و نه یک مقاله . در این گزارش سعی شده همه نظرات موافق و مخالف گنجانده شود و همه احتمالات در نظر گرفته شود. ثانیا در یک گزارش نویسنده غایب است و دیگران حرف می زنند و یا به مقدار کم اظهار نظر می کند. آقای جلیل تجاوز به دانش آموز 9 ساله توسط یک معلم بالای 30 سال و زن و بچه دار قصور است؟ مرحبا به این اصولگرایی شما ! در این گزارش از فیش های نجومی دفاع شده است ؟ آفرین به این راستگویی شما ! اصولا معلم امکان چنین تخلفی را ندارد. این اتفاق در شرکتها می افتند که مقررات خاص دارند . واقعا شما خیلی خوب شعار می دهید . اما یک معلم باید سنجیده و متین و مستدل ابراز نظر کند، آنهم به صورت کارشناسی و متکی به عدد و رقم و فکت و استدلال . ظاهرا شما مانند یک مبلغ سیاسی در یک میتینگ حزبی شعار می دهی.
پاسخ + 0 0 --
رحمان 1395/03/26 - 09:27
شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

پشت صحنه انتشار فیش های حقوقی! مطلب ویژه

فقط متن با حاشیه همخوانی ندارد. این هم به خاطر سواد کم رسانه ای می باشد
پاسخ + +20 0 --
علی 1395/03/25 - 21:29
اقای شیرزاد خودش دست های پشت پرده است
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 06:14
علی جان من که ظاهر و باطن روی صحنه هستم و حرفم را می زنم. دست های من آشکار است. اگر می خواستم پشت پرده کار کنم برای خودم یک اسم مستعار انتخاب می کردم تا دستهایم دیده نشوند.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/03/31 - 15:14
...
پاسخ + +18 0 --
روح الله 1395/03/25 - 21:30
خدمت جناب لیلاز عرض‌کنم بله حرفتون منطقی، باید تفاوت در پرداخت باشد باید بین یه مدیر موفق یا کارمند موفق با یک‌مدیر کم‌کار و کارمند کم کار فرق باشد وگرنه انگیزه کاری از بین میرود اما به دو شرط که متاسفانه این دوشرط هیچگاه گفته نمیشود و هیچ بهایی هم به آن نمیدهند..
۱: تفاوت باید منطقی باشد جناب اقتصاددان نه صد برابر و‌دویست برابر
۲: دولت باید طوری حقوق و درآمد مردم و‌کارمنداشو تنظیم کنه که در رفاه نسبی باشند و‌بتوانند پس اندازی هم داشته باشند چون پس انداز مردم به نفع خود دولتم میباشد.
پس خواهشا توجیح نکنید ، خودشون مید‌ونن چه بیعدالتی و تبعیض فراوانی ایجاد کردن میخوان یه جوری‌جمعش کنن، به قول دوست خوبمون فوقالعاده ویژه از سال نود و‌سه تصویب شده برای همه سی و‌پنج درصد اضافه بشه ولی فقط سر معلما خالی موند. باتشکر
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 06:24
البته مخاطب شما جناب لیلاز است اما قبل از اینکه جناب لیلاز احتمالا جواب بدهد عرض می کنم در سطج جامعه نمی شود برای درآمد و دارایی افراد سقف گذاشت. دولت موظف است : 1- نظارت کند که افراد و شرکتها تخلف قانونی نکنند. 2- مالیات بردرآمد بپردازند. اما درسطح کارکنان دولت تفاوت حقوق طبق قانون 1 به 7 است. اما این اتفاقات در شرکتها می افتد . مثلا یک مدیر عامل می گوید اگر به ما این قدر حقوق می دهید من کار می کنم. هیات امنا می نشینند حرف می زنند که آیا پرداخت این مبلغ به نفع شرکت است یانه ؟ عامل دیگر مقایسه حقوق مدیران بخش دولتی و خصوصی است. مدیری که در بخش خصوصی 100 میلیون می گیرد حاضر نیست در بخش دولتی کمتر بگیرد. حالا مقایسه کنید حقوق معلم بخش خصصی و دولتی را ؟ حقوق بخش خصوصی معلم 400 هزار تومان است پس قدرت مانور و تهدید ندارد. در مورد پزشکان و مهندسان و مشاغل دیگر هم درآمد بخش خصوصی خیلی بالاتر است. حقوق و درآمد را نباید سیاسی ببینیم. منطق اقتصادی دارد.
پاسخ + +11 0 --
معلم 1395/03/25 - 22:01
مشکل این است که مسولان فقط شعار می دهند و عمل ندارند پس عدالت بی معناست
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 09:04
ما هم که فقط شعار می دهیم . به نظرممسئولان و مردم از یک جنس هستند. این تصور که ملت ما پیشرفته و در حد سوئیس است و دولتمان عقب افتاده در حد بورکینا فاسو غلط است. دولت و ملت تقریبا مثل هم هستند. مثلا اگر وزیر را بردارند و شما یا بنده را جای او بگذارند ما هم مثل او فقط شعار می دهیم .
پاسخ + +14 0 --
احمد 1395/03/25 - 22:03
جناب شيرزاد عبدالهي :
* خود گويي و خود خندي
*عجب مرد هنرمنـــــــدي
« قانون مدیریت خدمات کشوری تفاوت حقوق و مزایای ، حقوق بگیران مشمول این قانون را از یک تا هفت برابر تعیین کرده است. در این قانون حداکثر حقوق ، تابع حداقل حقوق است. به این ترتیب که اگر حداقل حقوق را 900 هزار تومان بدانیم، حداکثر حقوق آن هفت برابر، یعنی 6 میلیون و 300 هزار تومان می‌شود».
جنابعالي در اول كلام ، متن قانون رو بيان كرديد و بعد كلي در رد آن اطاله سخن فرموديد و سپس سخنان يك فتنه گر و محكوم شناخته شده رو به عنوان مثلا كارشناس، شاهد آورديد!
جل الخالق ....!!!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 09:11
من چیزی نگفتم نظرات مختلفی را که در این زمینه ابراز شده را در قالب یک گزارش آوردم. اگر شعار می دادم که ملت همه امین ودرستکارند و دولت دزد و فاسد است و حالا که این جوری شده از فردا درهای خزانه را باید به روی مردم باز کنند و دولت پول پخش کنند لابد آدم خوبی بودم ! ما به شعار و نق زدن معتادیم اصلا عات نداریم یک نوشته را با تعمق بخوانیم و یا فرق بین گزارش و مقاله را درک نمی کنیم، آن وقت با این سواد ،ادعاهایمان طبق طبق ! نمی دانم منظور شما از فتنه گر کیست ولی همه مطالب به نقل از روزنامه های رسمی کشور بود. در این گزارش نظرات مختلف گرد آوری شده است. گزارش یعنی همین. خواننده با خواندن نظرات گوناگون تصویری از ماجرا پیدا می کند و خودش قضاوت می کند.
پاسخ + 0 0 --
شهرستانی 1395/03/26 - 13:08
کسی که خود را به خواب زده رانمی توان بیدار کرد بخواهی اوستاد را قانع کنید تا در هاون کوبیدن است
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/03/31 - 15:10
بابا همکارا خون دل نخوریدشیرزاد رو اکر میفهمه دنیا دست کیه و این مطالب رو مینویسه بسپارید به خدا اگه نا اگاهانه مینویسه خدا به راه راست هدایتش کنه از من میشنوید مطالبش رو نخونید چون یا از روی نا اگاهییه که حیف وقته یا مغرضه که چه بدتر برام جالبه بدونم در قبال چی این طوری طرفداری میکنه به این ضایعی یارو به جرمش اعتراف کرده ایشون زیر بار نمیره
پاسخ + +4 -3 --
شهسوارزاده 1395/03/25 - 22:16
به نام دوست
استاد گرامي و ارجمند چه مطلب جامع و مانعي در رابطه با قانون مديريت خدمات کشوري ، اقدامات پوپوليستي برابري حقوق کارکنان آموزش و پرورش و همه آحاد ملت مطرح نموديديد !
اميد است مجلس دهم با اصلاح تصويب " قانون مديريت خدمات کشوري " به وظايف قانوني و تاريخي خود عمل کند !
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 09:13
ممنون جناب شهسوار زاده . قانون مدیریت قرار بوده 5 سال آزمایشی اجرا شود تا نقایص آن معلوم شود الان فرصت مناسبی برای اصلاح و تصویب دایمی آن است.
پاسخ + +8 0 --
بیاتی فرد 1395/03/25 - 23:32
اگر حکم شود که مست گیرند. .... در شهر هر آنکه هست گیرند.
متاسفانه فساد همه سطوح اجرایی واداری کشور ما را فرا گرفته،، حتی نهاد های نظارتی!؟
متاسفانه عملکرد دولت خوب نبوده ومقاله نویسنده فرافکنی وفرار رو به جلو حساب می شود. اگر یک، ده وحتی اگر صد مورد هم بود قابل دفاع است ولی این ولنگاری تاراج وچپاول بیت المال در سطح بسیار وسیع تری است شاید دهها هزار مورد
اگر واقعا این مدیران کارایی لازم را داشتند وخود را محق این دریافت های نجومی می دانند چرا قادر به حل مشکلات کشور نیستند، اگر قرار باشد مشلات باشند ودستمزد کلان پرداخت شود آنوقت همه مدارند.متاسفانه تفکرات دولت لیبرالی است وبا دنبال کردن این روش قطعا انتخاب نخواهد شد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 09:20
این فیش ها مربوط به موسسات مالی و شرکتهای دولتی است که از مقررات خاصی پیروی می کنند. نمی شود بدون سند و مدرک به همه جا و همه کس تعمیم داد.
نقطه مقابل دولت لیبرالی روحانی دولت پوپولیست احمدی نژاد است. ما نمی توانیم دولتی مثل سویس داشته باشیم برای اینکه جامعه ما عقب مانده است. به هر حال آلترناتیو این دولت دولتی شبیه احمدی نژاد است.
چپهای ایرانی با شعارهای ایدئولوژیک ضد سرمایه داری و ضد لیبرالی فقط جاده صاف کن امثال احمدی نژاد و جلیلی هستند. به نظرم عملکرد چپهای امروز ایران فرقی با طرفداران مصباح یزدی و جبهه پایداری ندارد.
پاسخ + +15 -1 --
مهدی 1395/03/25 - 23:50
آقای عبداللهی نمیگم احمدی نژاد در حد یک رئیس جمهور بود و نه از اون خوشم میاد اما یک چیز رو شک ندارم که روحانی اولین رئیس جمهوریه که فقط یک دوره رای میاره و به راحتی قابل پیش بینیه
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 09:27
ممکنه این اتفاق بیفته اما آلترناتیو روحانی با این شرایط انتخابات مسلما یک مدیر بهتر نخواهد بود ، جانشین او چیزی شبیه احمدی نژاد یا جلیلی است که از نظر انضباط مالی و جلوگیری از فساد 100 درجه بدتر خواهد بود. سال 84 دوستان روشنفکر ما در مدرسه علیه اصلاح طلبان شعار می دادند و می گفتند بگذار احمدی نژاد بیاید خرابکاری کند و رژیم سرنگون شود. جمهوری اسلامی که سرنگون نشد و نمی شود فقط 8 سال فاجعه احمدی نژاد را تحمل کردیم. چیزی هم گیر رفقای روشنفکر نیامد و فقط در نقش پادو احمدی نژاد انجام وظیفه تاریخی کردند. این اتفاق ممکن است بیفتد . فکر می کنید اگر جلیلی بیاید حقوق شما 5 برابر می شود؟ دوره احمدی نژاد یادتون رفته ؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/03/26 - 14:05
آقای عبدالهی هنوز نامزدهای ریاست جمهوری مشخص نیستند
پاسخ + +6 0 --
محمد 1395/03/26 - 00:00
اگر خدا بخواد صد هزهر تومنی هز رو حکمشون کم میشه در عوض به اسم بُن بهشون میدهند . مطمن باشید اون قدرتی که تو حکومت بهشون ایقد رسونده بقیه راه هم هواشونو داره!!!!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 09:28
متوجه فرمایش شما نشدم. فقط م دانم ناراضی هستی . خداقوت .
پاسخ + +2 0 --
کهنه بازنشسته 1395/03/26 - 07:02
گفتۀ سعید لیلاز:«هم از حجم مدیران فعال و کارآمد دولتی کاسته خواهد شد و هم زمینه برای بروز پدیده‌هایی نظیر فساد و زیرمیزی و... فراهم خواهد شد."»
مجوز زیرمیزی را خود دولت باعث شد اززمان آقای رفسنجانی واین تخلف تأییدشده باعث شدسایر مدیریتها وسازمانهای به اصطلاح خاص نیز طمع خاص خودراداشته باشند.مثل قضات،هیئت های علمی ووووو...ودراینجان بنیادی ترین سازمانها وساختار ها مثل آموزش وپرورش مصرفی وبازنشستگان چوب خشکیده قلمداد شوند. اگه زره ای غیرت دروجود صاحبان این برملائی ها بود خودرا خود حلق آویز میکردندتا برای رهایی خودازننگی که برخوردار شده اند مزدورتوجیه استخدام نمیکردند ویا جاده قهروفرارراانتخاب نمیکردند . زمینه را برای خدمت آماده کنید نه جیب پرکردن خطا خطاست برای هرشخصی وباهر شکلی ویا مصوبۀ ولنگارانه ای.کسی از برابری مزد سخن نگفته .سخن از اجحاف است."برقطره چشم محرومان نظاره کنید".وخطبه های علی(ع)را مَد نظر بگیریدنه توجیهات.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 09:39
اشکال ما این است که بدون دانشتن حداقل آگاهی از الفبای اقتصاد بب شهامت تمام برای مسایل کلان اقتصادی تحلیل و راه حل می دهیم. اما کار و وظیفه روزمره خودمان را ناقص انجام می دهیم. برادر /خواهر عزیز بازنشسته ، ریشه مشکل فساد و زیر میزی و دو نرخی و بازار سیاه و رشوه و اختلاس و رانت دولتی و... اقتصاد دولتی است . شما به جای نظریه پردازی اول حداقل یک کتاب اقتصادی بخوان بعد نظر لیلاز را رد کن. این حرفهای شما بجز فرمایش معصوم ، مشتی شعار احسااتی و ناشی از خشم است. با این جوش و خروش ما به جایی نمی رسیم . چه خوب بود که شما می گفتید انتقاد شما به نظر لیلاز چی هست؟ هر چه دخالت دولت در امور اقتصادی و تعیین نرخ و حقوق بیشتر شود اقتصاد بیمارتر و فساد بیشتر می شود. شما نمی توانی یک کشور را نشان بدهی که با اقتصاد دولتی به رفاه و خوشبختی و عدالت رسیده باشد.
پاسخ + 0 0 --
کهنه بازنشسته 1395/03/26 - 10:27
آقای شیر زاد مطالعه گر وبزرگ آگاهان؛ بگذار ما با کم سوادی خود مسائل خلافهای آشکاررا تحلیل کنیم وشما با آگاهی فروان توجیهات خودرا انجام دهیدودیگرانهم قضاوت کنند. مطالب سرشار از آگاهی به مسائل اقتصادی وسیاسی وفرهنگی شمارا طالب نیستم.امروز این خطارا اتفاقی انجام دادم.مارا عفو فرمایید بمبران الفاظ نسنجیده تان مکنید.
پاسخ + +7 -1 --
کهنه بازنشسته 1395/03/26 - 07:05
ماپیوسته درگیر یک چرخۀ باطلیم.آقای رفسنجانی بریزوبپاش هاشو کردورفت.خاتمی آمد چاله های دوران سازندگی را پرکردوامید هارا خشکاندو رفت وگنج فراهم آورده را به احمدی نژاد سپرد.ایشانهم هرچه به ارث رسیده بود باضافۀ درآمد باد آورده وسرشار نفت فاتحۀ همه چیز را خوندو ته صندوق ذخیره ارزی راروبیدورفت.نوبت به آقای روحانی رسید.ایشانهم کار آقای خاتمی را دنبال میکنند تا به احمدی نژادی دیگر بسپرند.ماهم دائم فریب اون قاپ بازی که باسه کلاه ویک گل بازی میکند تا جیب مشتری را خالی کند میخوریم.خدایا مارا ازدور تسلسل نجات ده. آمین
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 09:47
شما که اینها را می دانی سعی کن فریب نخوری . بله در ایران حد بالای حکمرانی خوب دولت خاتمی و حد پایین حکمرانی خوب دولت احمدی نژاد است. استعداد جامعه ما بین این دو حد است. امریکایی ها سعی کردند دو افغانستان یک دولت مدرن بوجود بیاورند . قانون اساسی افغانستان هم خیلی مترقی است اما نتیجه پیدایش یک دولت بسیار فاسد است. چرا ؟ چون جامعه افغان مستعد و پذیرای فساد است. در جاده ها پلیس راه داریم یکبار یکیشون می گفت از هر ده نفر متخلف که می خواهیم جریمه کنیم 9 نفر پیشنهاد رشوه می دهند. جامعه ای که رشوه می دهد حکومتی رووی کار می آورد که مامورش رشوه می گیرد. اگر تصور کنیم که می شود در یک جامعه خاورمیانه ای حکومتی مانند سوییس یا سوید داشته باشیم ساده لوحی است. این فکر ایرانی که ملت خوب و شریف و قهرمان است و دولت دزد و فاسد و بی عرضه کاملا غلط است.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/03/26 - 14:59
کدوم پلیسی این حرف رو گفته؟

آقای شیرزاد یعنی از هر 10 راننده که پلیس متوقف میکنه 9 نفر فاسدن؟
خوبه
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1395/03/26 - 09:18
سخن گو دولت را و سخن گو دولت عراق را در زمان جنگ با آمریکاه به یاد بیارید و مقایسه نمایید مهمتر بیان داشت که این حقوق ها مربوط به دولت قبل و قانونی می باشد . ...............مگه داشتیم مگه داریم مگه بوده مگه میشه
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 10:21
نه عزیزم نداشتیم نبوده نمیشه .
در دولت قبل ایران بهشت بود. همه کالاها ارزان بود دولت پاکدست بود. مدیران نه تنها دزدی نمی کردند مفت و مجانی کار می کردند . بیکاری نبود . فقر نبود. معلمان در رفاه کامل زندگی می کردند. رجانی و خاوری و محمدرضا رحیمی و مرتضوی و دیگران نفوذی روحانی بودند. هفتصد میلیارد پول نفت را نفوذی های دولت روحانی بر باد دادند. دلار را همین نفوذی های روحانی و خاتمی از 900 هزار به سه هزار و پانصد رساندند. بله سخنگوی این دولت دروغ میگه اما دولت قبلی دولت راستگویان بود.
پاسخ + 0 0 --
کهنه بازنشسته 1395/03/26 - 10:28
دراین مطلب هم چشم وا معجزه کردی
پاسخ + 0 0 --
کهنه بازنشسته 1395/03/26 - 15:16
یکی از این مرد رشوه بده خودتی
پاسخ + +5 -1 --
ناشناس 1395/03/26 - 09:19
آقای شیرزاد کامنت های مربوط به نوشته های خود را بررسی کردی و قابل توجهت بود گمان نمی کنم فلانی به قول عزیزیان کرمانشاهی برانازار
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 10:27
برانازار ، آدم که نباید جوگیر شود و دنبال دیگران که فقط جیغ و داد می زنند راه بیفتد. خوب اگر کسی حرف منطقی بزند، ولو مخالف نظر من باشد قابل احترام است. اما اغلب نظزات فقط بیانگر خشم و بی اطلاعی افراد است. گاهی فکر می کنم این کامنتها برنامه ریزی شده است. اما مهم نیست. حرفی که مبتی بر واقعیت و استدلال باشد راه خودش را باز می کند. برادر من دنبال جمع کردن هوادار و دسته و گروه نیستم. دنبال روشنگری هستم و به نظر خودم خیلی هم راضی ام.
پاسخ + 0 0 --
معلم گچ دزد 1395/03/27 - 06:28
فقط تو اطلاع داری و بقیه بی سواد و بی اطلاع
متاسفم
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1395/03/26 - 09:36
عزیزی نوشته باید خودشونو دار بزنند،
آره مثل فیلمهای هندی تا خلافشون بر ملا میشه، بنگ ، کار خودشون رو تموم میکنن. جالب بود.

اینا اگه یک ذره به قول شما غیرت داشتن که این پولها رو نمی گرفتند.

جناب شیرزاد و اون آقای لیلاز اکثر مدیران سطح کلان ما بر اساس شایسته سالاری نیومدند که کم شدن اونها ضرری به کشور برسونه،.

دلیل افشای این فیشها و اسناد : شما حکمت خداوند رو گذاشتید کنار دنبال بهانه های سیاسی هستید، خداوند کارش رو حساب کتابه گذاشت خوردند جمع کردند حالا رسواشون کرد. قربون بزرگی و عظمتش برم.
پاسخ + +7 -1 --
ناشناس 1395/03/26 - 10:47
شیرزاد جان تاکی آخه بس نیست حمایت یا....
پاسخ + +4 -4 --
امین 1395/03/26 - 12:12
با سلام خدمت آقای شیرزاد عبدالهی عزیز: در اینکه این عملیات تخریب دولت فعلی توسط جناح اصولگرای افراطی صورت میگیرد شکی نیست و کاملا هدفشان تضعیف اعتماد مردم به دولت در این دوره شدید رکود است. ولی نکته اصلی این است که متاسفانه دولت تدبیر و امید در دو چیز بسیار ضعیف عمل کرده که در پایین ذکر می شود.
پاسخ + +7 0 --
امین 1395/03/26 - 12:13
1) عدم تلاش برای کاهش فاصله بین اقشار مختلف و متاسفانه با امتیازدهی فوق العاده به بخش بهداشت و نهادهای اقتصادی از جمله بانکها و تحقیر و تضعیف بخش آموزشی علنا نظام آموزشی بويژه معلمان را از طبقه اجتماعی متوسط به سطح پایین تر از متوسط سوق داد که همین عامل باعث ایجاد شکاف عمیق اجتماعی شده و مخالفان دولت با علم به این شکاف ایجاد شده درصدد تحریک این قشر و قشرهای دیگر تضعیف شده اند. 2) این دولت متاسفانه از بعد نظارتی بسیار ضعیف عمل میکند. این بعد نظارتی هم تیم رسانه ای دولت و هم تیم نظارت اقتصادی دولت را شامل میشود. رسانه های طرفدار دولت مثل ایرنا یا روزنامه ایران بسیار منفعل در اطلاع رسانی عمل می کنند در حالیکه کیهان و فارس به تنهایی می توانند کل جامعه را با یک فیش تحت تاثیر قرار داده و دولت را به چالش بکشند و از بعد نظارت اقتصادی نیز مساله ناتوانی در کنترل قاچاق عاملی دیگر است که نقطه ضعف دولت شده و مخالفانش از این منفذ نیز استفاده می کنند. در هر حالت برای دولت آقای روحانی آرزوی موفقیت دارم.
پاسخ + +3 -1 --
ناشناس 1395/03/26 - 13:43
فاز دوم رتبه بندی اقای وزیر کی اجرا میشود؟
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1395/03/26 - 14:36
ظاهرا مهر 96 اعلام کردند و نکته جالب اینکه ظاهرا از سر پیری فراموش کردند که امسال اخرین سال دولت هست و معلوم نیست که سال 96 باشند که فاز دوم را اجرا کنند یا نه هر چند که در فاز دوم نه تنها هیچ افزایشی صورت نخواهد گرفت بلکه همین پرداختی نیز سخت تر خواهد شد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/03/26 - 19:33
واقعا که.
پاسخ + +5 0 --
بازنشسته 93 1395/03/26 - 14:02
دولتی که تمام هنرش فریب دروغ،ریا و...بوده و در این مدت جز افزایش فقروبیکاری و تبعیض کاری از پیش نبرده و تنها افتخارش برجام بی فرجام بوده الان با کدام پشتوانه قصد دارد مردم را به خودش امیدوار کند،مجبور است با کم رنگ نشان دادن خدمات دولت قبلی آبرو کسب کند،معلمهای عزیز چرا یادتان رفته کمی به گذشته برگردین قدرت خریدتونو با گذشته مقایسه کنید،اگه احمدی نژاد یک عیب داشت اینها همه عیب هستند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 19:29
بله به گذشته بر گردید و قدرت خریدتان را با سال 90 . 91 مقایسه کنید. افزایش لحظه ای قیمت ها ، بالارفتن روزانه قیمت دلار و ارزهای دیگر ،نقل و انتقالات مالی یک کشور از طریق صرافی ها ، ظهور شیادها و دزدهایی مانند بابک زنجانی به بهانه دور زدن تحریم ها ، اختلاس سه هزار میلیارد تومانی ، واردات کالای بنجل از چین و.... حق داریم دلمان برای آن دوره تنگ شود. ضمنا احمدی نژاد اهل دروغ و فریب نبود. ایران در دوره احمدی نژاد گلستان بود مخصوصا بازنشسته های 93 که آن موقع شاغل بودند در رفاه کامل زندگی می کردند و حقوقشان با حقوق مدیرعامل بانک رفاه یکی بود. از وقتی روحانی آمد حقوق ها متفاوت شد . ضمنا در دوره احمدی نژاد فقر و بیکاری و تبعیض نبود. همه اینها با برجام آمد.
پاسخ + +4 0 --
فاطمی 1395/03/26 - 14:08
یه پیشنهاد اگر دوستان در زمینه قانون هماهنگ کشوری توضیح بفرمایند ممنون میشم
پاسخ + 0 0 --
درویش 1395/03/31 - 10:26
سلام
ی دفترچه کوچولوی پر از نقص که در بسیاری از موارد تکلیف کارمندان را روشن نکرده (مثلا چگونگی بازخرید و خلاص شدن کارمندان برای کسی که مایل نیست به کارمندی ادامه دهد) البته پس از تصویب این دفترچه کتاب قانون قبلی را که کامل و جامع بود و اونو کلاس ششم های سابق بر اساس موازین علمی نوشته بودند نه بر اساس زد و بند های سیاسی غیر قابل اجرا اعلام کردند. کسی نیست بگه چند تا بند به قانون قبلی اضافه کنید آخه چه دلیل داره باطل بشه.
پاسخ + +9 -1 --
احمد 1395/03/26 - 14:23
من فکر میکنم این اقای شیرزاد معلم نباشند ،که این همه سنگ دولت را به ستنه میزند من در خلوص ایشان شک دارم!!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 19:42
معیار قضاوت ما در مورد افراد باید نوشته ها ، گفته ها و کردار آنها باشد نه ذهنیات و پیشداوری های خودمان . هنوز دستگاهی برای اندازه گیری خلوص آدمها اختراع نشده است. اگر در قضاوت بنا را بر معیارهای ذهنی بگذاریم به نتیجه نمی رسیم. جمله شما حاوی چند گزاره است : اگر کسی طرفدار دولت باشد معلم نیست ! لابد باید معلم حتما مخالف دولت باشد .این پیش فرض غلط است. گزاره دیگر اینکه اگر کسی سنگ دولت را به سینه بزند خلوص ندارد!! پس خلوص آدمها بستگی به مواضع سیاسی آنها در قبال دولت دارد. آیا فقط مخالفت با این دولت نشانه خلوص است یا مخالفت با هر دولتی ؟ نکته بعد اینکه شما از کجا فهمیدی من سنگ این دولت را به سینه می زنم ؟ حداقل در این گزارش نظرات مخالف و موافق در کنار هم آورده شده است. شک چیز خوبی است به شرط اینکه آدم گاهی در مورد پیشداوری های ذهنی خودش هم شک کند.
پاسخ + +5 -1 --
معلم 1395/03/26 - 14:51
آقای شیرزاد دولت احمدی نژاد، خاتمی و... تمام شده،چرا هنوز در گذشته سیر میکنید؟ من یک اصلاح طلب هستم،ولی فقط یک اصلاح طلب واقعی رو می‌شناسم دکترمحمد خاتمی والسلام.

وقتی به بنده حکم مدیریت یک مدرسه شبانه روزی می دهند و می دانم این مدرسه به بقال و نقال و نانوا بدهکار است یا تحویل نگیرم و اگر تحویل گرفتم دیگر به گردن مدیر قبلی نندازم.
چه برسه وقتی خودم پیشقدم مدیریت اونجا بشم.
حال وقتی جناب آقای روحانی وضعیت رو دید چرا تحویل گرفت؟
الان که تحویل گرفته وظیفه اش درست کردنه نه بهانه تراشی نه بدتر کردن اوضاع.
چرا شما تا چیزی میشه اونو با دولت مقایسه می کنید؟ سه سال برای بهبود نسبی کمه؟
وقتی احمدی نژاد با روزی200 هزار بشکه نفت میانگین سالانه 100 میلیارد دلار رو داشته چطور الان با 2میلیون و 250هزار بشکه نفت در روز نمیشه کاری کرد؟
انصاف داشته باشید.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 19:56
روحانی با رای و اراده مردم و برای تغییر مسیر سیاستهای کشور مسئولیت قبول کرد. فرق می کند با مدیر یک مدرسه که ابلاغش را از رییس بالادست می گیرد.سایه گذشته هنوز هم روی اقتصاد و سیاست کشور سنگینی می کند و آواربرداری خرابی های گذشته ادامه دارد. ضمن اینکه طرفداران احمدی نژاد در نهادهای مختلف و در رسانه ها و در اقتصاد و... حی و حاضرند و در کار دولت کارشکنی می کنند. دولت در این 2-3 سال تلاش خودش را کرده و یکی از موفقیت های دولت شکستن تحریم های هسته ای بوده. بازگشت ایران به صادرات نفت یک موفقیت است ولی فراموش نکنیم که نفت 140 دلاری کجا و نفت بشکه ای 40 دلار کجا؟ در این مدت قیمت ارز ثابت مانده و تورم 50 درصدی به حدود 10 درصد رسیده است. اما مملکت هنوز به نقطه قبل از روی کار آمدن احمدی نژاد نرسیده است . ضمن اینکه خیلی ها نمی خواهند این دولت موفق شود. اینها بهانه نیست . واقعیت است.
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1395/03/26 - 15:02
جناب شیرزاد کدوم قانون وجود داره که تبصره و استثنا نداشته باشه.
قانون را از بهر فقرا نوشته اند مگر به موقع احسان و نان دادن
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 20:02
اتفاقا قانون پناهگاه مردم عادی است. این قدرتمندان هستند که قانون را زیر پا می گذارند. شما اگر سیر پیدایش قانون در ایران را بررسی کنی متوجه می شوی که پدران ما در عصر قاجار چه تلاشها و از خودگذشتگی هایی کردند تا قانون جای اراده ملوکانه را بگیرد. این تلاشها هنوز ادامه دارد. یکی از ویژگی های افراد متمدن پای بندی به قانون است. حتی قانون بد و قانونی که تبصره و استثنا داشته باشد از بی قانونی و یکه سالاری بهتر است. ما نباید با حرف و نوشتار و فعل خود قانون را بی اعتبار نشان دهیم.
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1395/03/26 - 16:59
جناب آقای شیرزاد بنده یه اصلاح طلب افراطی هستم وفرمایشات جناب عالی رو در مورد اینکه یه عده می خوان از آب گل آلود ماهی بگیرن و دولت رو در آستانه انتخابات تخریب کنن قبول دارم ولی در مورد اینکه باید مدیران کار بلد رو با حقوق اضافی دادن یعنی با حقوقهای چن ده ملیونی نگه داشت کاملا با مخالفم ودراینجا این شبه پیش می آید که شاید حامیان چنین نظریه ای خود از این حقوقها در یافت می کنند. شما در نظریه هاتون مافراد رو حسود و فضول معرفی کردین که به فیش دیگران سرک می کشند اما باید عرض کنم که ایشان خواهان در یافت حقوق و مزایای منطقی و قانونی و رعایت عدالت هستنند واین خواسته ی غیر منطقی وزیاده طلبانه ای نیست دولت آقای روحانی چنان آموزش و پرورش رو در حاشیه قرار داده اند که ما معلما فکر میکنیم که دولت با کمبود بودجه ی مواجه است ولی از شواهد بر می آید که بودجه صرف اقشار خاص بالادستی می شود و تا پایین دست برسه ته می بسه ته می کشه
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 20:24
دوست عزیز اصطلاح "اصلاح طلب افراطی" مانند کچل موفرفری است ! یعنی متناقض . آدم اصلاح طلب که افراطی نمی شود! در مورد حقوقها در یک اقتصاد سالم و غیر دولتی، دولت فقط حداقل دستمزد را تعیین می کند . مثلا در آمریکا بر حسب ایالت ها ساعتی 8 دلار تا 12 دلار ...اما قراداد کار تابع توافق طرفین است. یک پزشک حقوقش سالانه بالای 200 هزار دلار است . یک مهندس حدود 60-70 هزار ، یک معلم حدود 45هزار ، یک کارکر ساده حدود 20 هزار ... دولت دخالتی در تعیین مزد نمی کند. در شرکتها حقوق یک مدیر تابع خلاقیت او است. به مدیر به چشم کارمند نگاه نمی کنند. عرض بنده این است که در یک اقتصاد سالم و آزاد دستمزدها دستوری نیست. حتی حقوق افراد متخصص در بخش دولتی هم تابعی از حقوق بخش خصوصی و تا حدی کمتر است. در مورد معلمان اگر مثلا پایه حقوق را بر اساس بازار کار آزاد محاسبه کنیم وضع فاجعه بار می شود. کارمندان دولت هم حداقل 50 درصد بیخودی حقوق می گیرند. کدیران دولتی هم اغلب رانتی و سفارشی هستند. اینها عوارض سیستم اقتصاد دولتی است. تا از چرخه اقتصاد دولتی رها نشویم ، فشاد و تبعیض و ناکارآمدی از بین نمی رود.
پاسخ + +5 0 --
معلم 1395/03/26 - 17:09
آقای شیرزاد منتظر جوابم
بنا بر گفته خودتان دولت قبلی 800میلیارد دلار بودجه 8 ساله رو نابود کرده و اقای زنگنه گفته 300 هزار بشکه نفت در گذشته فروخته می شده.

الان که 2میلیون و 250 هزار بشکه نفت فروخته میشه( باز هم بنا بر گفته زنگنه) دو ساله همون پول باید بدست بیاد . نه، نصف اون
بازم نه ،یک سومش که میشه 250 میلیارد دلار .
کجاست؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 20:40
کاهش شدید صدور نفت مربوط به سفت و سخت شدن تحریم ها در سال 91 و 92 است.... 700 میلیارد دلار مجموع درآمدهای نفتی دولت گذشته در 8 سال بود. زمانی که نفت بالای صد دلار فروخته می شد.... الان اولا نفت اوپک بشکه ای حدود 40 دلار است. ثانیا افزایش تولید ایران در چند ماه گذشته اتفاق افتاده و نه در 2.5 سال گذشته . اگر فرض کنیم در یکسال این قدر صادرات داشته ایم درآمد آن با قیمت بشکه ای 40 می شود 32 میلیارد دلار ، نمی دانم 250 میلیارد را از کجا آوردی ؟....
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1395/03/26 - 18:18
جناب شیرزاد شما که از حقوق بالای مدیران دفاع می کنی ، مدیران این مملکت چه گلی به سر ملت و کشور زده اند؟
این از وضعیت کارخانه ها که یکی پس از دیگری تعطیل می شوند
این هم از وضعیت اقتصاد که رکود ، بیکاری و تورم مثل بختک به جان آن افتاده است.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 20:49
فرض اول شما غلط است من از حقوق بالای مدیران مورد بحث در این گزارش دفاع نکرده ام. اقتصاد ما یک اقتصاد ورشکسته و کوچک است. این اقتصاد محصول 8 سال خرابکاری دولت گذشتته و تحریم های کمرشکن بین المللی است. دولت فعلی اولویت خود را نجات اقتصاد گذاشته و تا حدی موفق بوده است. از جمله موفقیت های دولت بازگشت ایران به بازار نفت ، برداشته شدن تحریم های بانکی و بخشی از تحریم های اقتصادی ، کاهش تورم از حدود 50 در صد به حدود 10 درصد ، تثبیت قیمت دلار است. آیا این موفقیتها کافی است ؟ خیر هنوز در ابتدای راه هستیم . آیا آثار این اقدامات در زندگی روزنره مردم دیده می شود؟ خیلی کم فقط مهار تورم و تثبیت نسبی قیمتها به نفع مردم بوده . آیا وضع معلمها بهتر شده ؟ بله چون در این دوسال 67 درصد افزایش حقوق داشته اند که به مراتب بیش از نرخ تورم بوده است. افزایش حقوق فقط در رابطه با نرخ تورم معنا می دهد.
پاسخ + 0 0 --
بیاتی فرد 1395/03/26 - 23:52
سایر ادارات چند درصد افزایش حقوق داشتند، منظورم شرکت های دولتی نیست که جناب نویسنده توجیه کنند که اشل متفاوت وسود دهی بیشتری دارند!!!
و منظورم کارمندان قانون مدیریت خدمات کشوری است. 67درصد نسبت به کی؟ ، خودمان، یا سایر کارمندان اگر خودمان را با خودمان قیاس کنیم خیلی مضحک وخنده دارد است..
پاسخ + +5 -1 --
ناشناس 1395/03/26 - 18:18
آقای شیرزاد عبدالهی فقط می خواهد گنده کاری های دولت روحانی را توجیه کند، دولتی که ادعای اسلامی می کند ورئیس جمهورش یک روحانی است باید اولا عدالت را دربین اقشارحقوق بگیر را برقرارکند ثانیا آن قدرنظارت داشته باشد که هیچ مدیری نتواندازپول بیت المال به اسم قانون دزدی نمایدثالثامکانیسمی که دردولت های گذشته برای پرداخت حقوق ها وجود داشته همان مکانیسم نیزدراین دولت وجوددارداما چرا فقط دراین دولت بایدمدیران حقوق های غیرمتعارف دریافت نمایند؟ رابعامگراین مدیران منصوب همین دولت نیستند؟ پس چرا بایدبرخلاف میل دولت عمل نمایند؟ من فکرمی کنم حتما کاسه ای زیرنیم کاسه ایت.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 20:58
1- باید عدالت در پرداخت حقوق رعایت شود اما عدالت به معنای برابری و یکسان شدن حقوق نیست . 2- کاملا درسته دولت باید جلوی دزدی مدیران به اسم قانون یا بدون اسم قانون را بگیرد. 3- فرضیه شما غلط است حقوق مدیران شرکتها و بانکها در دولتهای گذشته هم غیر متعارف بوده است. توجه شما را با اظهارات رییس دیوان محاسبات در گزارش جلب می کنم. 4- شرکتهای دولتی و بانکها مقررات خاص خودشان را دارند. در این شرکتها همیشه راه هایی برای افزایش حقوق مدیران وجود داشته و دارد. 5- به نظر من راه حل اصلی این است که دولت این شرکتها را به بخش خصوصی بفروشد. اغلب این شرکتها زیانده و باری بردوش دولت هستند.6- کاسه زیر نیم کاسه نوعی اعتقاد به تئوری توطئه است.من مسایل را بر اساس تئوری توطئه تحلیل نمی کنم.
پاسخ + +1 0 --
معلم 1395/03/26 - 19:49
فاصله طبقاتی وشکاف طبقاتی بالای شهر وپایین شهر شمال تهران وجنوب تهران بی معنی است.!!!! . تردد ماشین ها وبناها وطرز تفریح ومسافرت مردمان ساکن در محلات تهران را مقایسه می کنم وبه فرمایش گهربار امام می اندیشم که فرمود: "من کوخ نشینان را به کاخ نشیینان ترجیح می دهم". چه کسانی انقلاب کردند چه قشری از اقشار جامعه بیشتر هزینه انقلاب و جنگ تحمیلی را دادند؟ کاخ نشینان یا کوخ نشینان؟! متاسفانه روز بروز مستضعف، مستضعف تر میشود . چرا؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/26 - 21:08
یعنی شما می فرمایید اختلاف طبقاتی در سه سال دولت روحانی بوجود آمده و قبل از آن در ایران جامعه بی طبقه توحیدی برقرار بوده؟ بله از دیدامام (ره ) کوخ نشینان برتر بودند اما امام نگفت باید حقوق و درآمد و سطح زندگی مردم، مثل حکومتهای کمونیستی برابر شود. راه توسعه جوامع در دنیای امروز در درجه اول افزایش ثروت ملی است. کره جنوبی و تایوان و سنگاپور و... این راه را رفته اند . اما کشورهایی که دنبال برابری رفته اند فقیر و عقب مانده و استبداد زده اند. نمونه اش کوبا و کره شمالی . جامعه ایران در انتخاب راه توسعه سردرگم است. اقتصاد دولتی می خواهیم ، رفاه در حد آلمان ، کار و زحمت در حد بورکینافاسو ، برابری در حد کره شمالی و کوبا ... اینها با هم نمی خواند به همین دلیل درجا می زنیم.
پاسخ + 0 0 --
احمد 1395/03/27 - 08:56
جناب عبداللهي در كشورهايي مثل کره جنوبی و تایوان و سنگاپور و... افراد با كارآفريني و خلاقيت درآمدهاي نجومي كسب مي كنند مثل: آقاي چانگ جو-یانگ بنيانگذار شركت هیوندای موتورز. اما افراد ياد شده هزاران شغل مولد براي افراد ملت خود ايجاد كرده و مالياتهاي هنگفت پرداخت مي كنند ، نه اينكه با وابستگي هاي سياسي يا خانوادگي يا مجيز گويي افراد خاصي به پست هاي كليدي چسبيده و حقوق هاي چند 10 و چند 100 ميليوني براي خود و اطرافيان مصوب نمايند!
در ضمن مسولين لازم است كه ساده زيستي حضرت امام را الگوي هميشگي خود و آقازاده هاشون قرار بدن كه شور بختانه نمي دن !
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1395/03/26 - 23:51
آقای شیرزاد عبداللهی ضرب المثل کاسه داغتر از آش در مورد تفکرات شما کاملا صدق می کند.
آیا در کشورهای سرمایه داری و لیبرال این شکاف عمیق درآمدی که در ایران امروز برقرار است وجود دارد؟
طبق فرمایشات شما در کشور آمریکا درآمد یک پزشک متخصص تقریبا 4/5 برابر یک معلم است. اما در ایران درآمد پزشکان متخصص حداقل 10 برابر حقوق معلمان است. یا اینکه یک مدیر بانکی به اندازه 100 معلم حقوق دریافتی دارد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/27 - 08:58
بله شکاف درآمدی در آمریکا خیلی زیاد است. من صحبت از میانگین تقریبی درآمد پزشکان کردم و نه درآمد پزشکان متخصص و یا پزشکان متخصص سرشناس . اینها با هم فرق می کند. در ایران ممکن است 500 پزشک متخصص که اسم در کرده اند ، در آمد چند صد میلیونی در ماه داشته باشند. اما وقتی صحبت از پزشکان می کنیم باید درآمد پزشکان عمومی و پزشکان متخصص غیر معروف را هم لحاظ کنیم. در این صورت ممکن است میانگین درآمد همان چهار و نیم برابر یا کمتر بشود. در آمریکا میزان حقوق شغل های مختلف در بازار آزاد و رقابتی و براساس قرارداد تعیین می شود. دولت نرخ گذاری نمی کند. بخش بهداشت و درمان به طورکامل خصوصی است. حقوق کارکنان دولت که بسیار کم اند ، هم تابعی از حقوق دارندگان آن شغل در بازار آزاد و رقابتی است. در مورد شرکتها هم اصلا دولت دخالتی ندارد . قراردادی بین یک مدیر وکارمند با شرکت است. دولت فقط روی حداقل دستمزد حساسیت دارد. داستان مزد و حقوق در سیستم اقتصاد آزاد و سیستم اقتصاد دولتی بسیار متفاوت است. در ایران دولت خودرا درگیر کارهایی کرده است که به دولت مربوط نیست.
پاسخ + 0 0 --
یک معلم 1395/03/27 - 10:37
درآمد پزشکان بر دوقسمته، 1-حقوق دولتی،2-درآمد روزانه مطبها
که روی هم میشه اوووووه.

آقای شیرزاد متأسفانه خیلیا میگن آموزش وپرورش مصرف کننده است و وزارت بهداشت درآمد زا.

قبول. چرا به وزارت بهداشت که خودش از جیب مردم داره درآمد های آنچنانی در میاره بودجه سرسام داده میشه.
چطوره هر دو بودجشون توسط دولت تأمین میشه اما یکی به بهه ،یکی اخ؟
چطوره یه بیمارستانها مجوز داده شده با درآمد خود هر کاری اعم از اضافه کار و اگه زیاد آوردن به سرم و صندلی هم بخرند، بعد حقوقشون رو دولت پرداخت میکنه؟
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1395/03/27 - 00:46
انشاالله خدا حق را به حقدار میرسونه صبر خدا مگه چقدره که بعضی مثل زالو خون ملت را می مکند من باید با حقوق یک میلیونی زندگی کنم و بعضی خانوادهاشون با حقوق چند صد میلیونی کی میخاد امیرفردای قیامت جواب این بی عدالتی ها را بده
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/27 - 09:10
سخنگوی دولت گفت: "هر هفته روزهای شنبه اتاق‌های فکری با انگیزه‌های سیاسی علیه دولت تشکیل می‌شود و مشخص می‌کند که در تخریب دولت روی چه موضوعاتی متمرکز شوند." بخش رسانه ای این اتاق فکر هم برنامه 20 و سی و چند سایت اصولگرا هستند. اینها روی احساسات افراد بینوا و گرفتار که قدرت تحلیل مسایل را ندارند و هر شایعه ای را باور می کنندتمرکز دارند و آخر سر هم می پرسند این بود برجام ؟ این رسانه ها اصلا به این نمی پردازند که چه کسانی این سنگ را در چاه انداخته اند ؟ حالا که چند نفر عاقل پیدا شده اند که دارند سنگ را از چاه در می آورند از کار آنها ایراد می گیرند. در واقع متهمان جای شاکی را گرفته اند. اگر بخواهیم مسبب فقر و بدبختی مردم را معرفی کنیم باید برویم سراغ اصولگرایانی که احمدی نژاد را روی کار آوردند. اشاره ام به ضرب المثل معروف است که می گوید : " یک دیوانه سنگی درچاه می اندازد که صدتا عاقل نمی توانن در بیاورند"
پاسخ + 0 0 --
احمد 1395/03/27 - 10:38
«سخنگوی دولت گفت: "هر هفته روزهای شنبه اتاق‌های فکری با انگیزه‌های سیاسی علیه دولت تشکیل می‌شود و مشخص می‌کند که در تخریب دولت روی چه موضوعاتی متمرکز شوند."»
به قول شما (جناب عبداللهي) از سه خط مرقومه بالا بوي پوپوليسم دو آتيشه خليلي تابلو! به استشمام مي رسد!
نكات:
1- سند و مدرك گويندش (جناب سخنگو) كو و كجاست؟
2- به نظر مي رسد دولت يازدهم نيز خود را به همان سلاح قديمي و كارآمد ادعايي خود در دول نهم و دهم يعني همانا پوپوليسم مشهور، مسلح نموده و به طرزي فجيعي از آن بهره مي جويد!
پاسخ + +3 0 --
امیر 1395/03/27 - 00:57
قرار بود رتبه بندی در سال 95 تکمیل بشه حقوق بنده 134 تومن افزایش داشته پس کجاست این قول اقای وزیر؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/27 - 09:15
چیزی که وزیر گفته در دوسال میانگین حقوق معلمان 67 درصد اضافه شده است. این مبلغ بالاتر از نرخ تورم در این دو سال است . افزایش ریالی حقوق مهم نیست. دولت اگر بخواهد کلاهبرداری کند حقوقها را هر سال اضافه می کند و در مقابل با چاپ اسکناس بدون پشتوانه و افزایش تورم دو برابر افزایش حقوق را از جیب مردم می دزدد. افزایش حقوق را باید در ارتباط با نرخ تورم ببینیم.
پاسخ + 0 0 --
یک معلم 1395/03/27 - 10:42
هی میگید67 درصد این 67 درصد از کجا اومده؟
پارسال 14 درصد اضافه شد امسال 12 درصد که روی هم میشه 26 درصد ،بعد 12 درصدِ 14 درصد میشه 1/1 درصد. روی هم27/1 درصد یعنی افزایش 140 هزارتومنی یا معدل250 هزار تومنی رتبه بندی (که حقمون بوده و در نظام هماهنگ ناهماهنگی وجود داشت)میشه 40 درصد؟ اصلا با عقل جور درمیاد؟
پاسخ + 0 0 --
یک معلم 1395/03/27 - 10:45
ضمنا این بنده خدا پرسید پس فاز دوم رتبه بندی که قرار بود سال 95 اجرا بشه کجاست؟ شما دارید افزایش سنواتی رو میگید؟
چرا خودتون رو به کوچه علی چپ می زنید؟ مگه وزیر در مقابل استیضاح وسئوالات نمایندگان نگفت این فاز اول بوده و فاز دوم سال95اجرا میشه؟ خوب کجاست
پاسخ + 0 -2 --
ممقانی 1395/03/27 - 02:26
با سلام خدمت همه همکاران
به نظرم باید حد وسط را بگیریم نه اینکه برای خواباندن دعوا باشد نه بلکه واقعیت این است که در دوره احمدی نژاد یک سردرگمی در برنامه ها و قوانین دولت و شتابزدگی دولت با درآمدهای سرشار آن زمان باعث شد که هر کسی و سازمانی به اصطلاح زرنگ تر بود بار خود را ببندد و آموزش و پرورش هم طبق روال همیشگی فقط اندکی توانست از این پول ها بهره ببرد
شما فرض را بر این بگیرید که یک نفر را در یک شهر با اندوخته خزانه بالا به عنوان شهردار منصوب کنید و ایشان به هرکسی که از در وارد شود نه نگوید و پول خزانه را خرج خواسته قانونی یا غیرقانونی مردم کند و در نهایت تمام خزانه را خالی کند و کلی هم قرض بالا بیاورد و برود
بعد نوبت شهردار بعدی برسد با خزانه خالی و اینکه سالها باید زحمت بکشد تا فقط قرض ها را بپردازد
در این شرایط معلوم است که اغلب مردمی که از واقعیت خبر نداشته باشند شهردار قبلی را موفق و خوب بدانند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/27 - 09:24
با نظر شما موافقم. اما اضافه کنم که اکثر مردم فرق بین سیاست عوامفریبانه و پوپولیستی و سیاست واقع گرایانه و رئالیستی را می فهمند و به همین دلیل در سال 92 به روحانی رای دادند. شانتازهای 20 و 30 و رسانه های اصولگرا خیلی اثر گذار نیست. هیاهویی هم که عده ای معدود به نام مستعار معلم و بازنشسته بدون اسم و مشخصات در این سایت راه انداخته امد بخشی از همان شانتاژ رسانه ای است که در صدا و سیما چهره کامل ترش را می بینیم. در دوره خاتمی هم یادم هست حاجی بابایی نماینده مجلس ششم در جلسه کانون صنفی معلمان حاضر شد و گفت ما می خواهیم حقوق شما را اضافه کنیم اصلاح طلبان نمی گذارند. به ما رای بدهید تا از اقلیت تبدیل به اکثریت شویم و شما رابه رفاه برسانیم. عده ای هم گول خوردند ....
پاسخ + +1 0 --
ممقانی 1395/03/27 - 02:27
ولی واقعیت دیگر در مورد این دولت این است که وقتی سه سال از عمر دولت بگذرد و دولت بعد از فیش های منتشر شده در رسانه ها مثلا واکنش نشان دهد درحالی که حتی در جلسات معلمان با همان رئیس سازمان برنامه و بودجه و در خیلی از رسانه ها و ... به دولت بابت تفاوت زیاد و بی عدالتی در دریافتی ها اطلاع رسانی شده بود و جالب است که کل طلب یک معلم از چندین سال قبل به اندازه تفاوت یک ماه حقوق او با دیگر کارمندان باشد
سخن پایانی اینکه
یکبار در یک نظر در همین سایت عرض کردم که دولتی که در سال پایانی عمر خودش برای بهبود وجهه خود اقدام می کند و انواع اقسام ترفند ها را برای جلب نظر عامه مردم به کار می گیرد بعد از اخذ رای از مردم بعد از انتخاب دوباره باز همان راهی را خواهد رفت که خود می خواهد
کاری که احمدی نژاد در سال پایانی دوره اول ریاست جمهوری خودانجام داد امسال تقریبا در حال انجام است
شاید کمی گشایش مادی در ماه های پایانی امسال در آموزش و پرورش و حتی افزایش حقوق خیلی بیشتر از نرخ تورم و ... را در ماه های ابتدایی سال بعد شاهد باشیم ولی بعد از انتخابات .... ؟؟؟!!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/27 - 09:37
سطح فساد در این دولت با دولت سابق به اندازه فاصله زمین تا ثریا است. تخلف فیش های حقوقی ، موارد معدود در سطح مدیران برخی شرکتها و بانکها بوده است. دولت هم عذرخواهی کرده و هم افراد را برکنار کرده و هم دنبال داستان را گرفته است. اما سیستم دولت گذشته بر مبنای غارت درامدهای ملی بود. مقایسه این دو دولت بی انصافی است. جناب ممقانی برخورد دولت گذشته با انتشار فیش حقوقی سید محمد جهرمی مدیرعامل بانک صادرات را با برخورد این دولت با فیش حقوقی مدیرعامل بانک رفاه مقایسه کنید؟ فیش رییس سازمان بازنشستگی کشوری خانم عطاریان را یادتان هست؟ برخورد دولت سابق چه بود؟ اصلا این فیشها چه نسبتی با فیش حقوقی معلمان دارد؟ سیستم بانک و شرکت های دولتی چه قرابتی با مدرسه دارد؟ معلم را چرا با مدیر عامل بانک و مدیرعامل شرکت بیمه مقایسه می کنید ؟ در کجای دنیا و در کدام دولت ایران ، حقوق معلم و مدیر عامل بانک مساوی بوده است؟ مقایسه باید مبنا داشته باشد.
پاسخ + +5 0 --
غلامی 1395/03/27 - 02:44
خجتلت بکش آقای عبداللهی این گندکاریها با این ماله کشی ها درست نمیشه
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/27 - 09:50
جناب غلامی افرادی که شیفته شعار هستند به سرعت گول عوامفریبان و دروغگویان سیاسی را می خورند. چون عوامفریبان که دنبال قدرت هستند همان شعارهایی را می دهند که اذهان ساده اما پاک شما پذیرای آن هستید. مطمئن باشید عوامفریبان دنبال تحلیل قضایا و ارائه نظرات مختلف به مردم نیستند . آنها قضایای پیچیده را در حد سواد کلاس اول ابتدایی ساده می کنند. یادت هست که احمدی نژاد با چه شعارهایی از بخشی از مردم گرفتار و محروم رای گرفت؟ اگر یک کارگر یا کشاورز و یا آدم عامی دنبال شعارهای پوپولیستی باشد و با تفکر و تحلیل و مطالعه نظرات مختلف، مخالفت کند طبیعی است اما بدبختی وقتی است که معلم مملکت، تفکرش در حد یک خط شعار محدود باشد.
پاسخ + +4 0 --
آرش 1395/03/27 - 08:35
جناب آقای عبدالهی
یه جوری نوشتید انگار همه این ها دروغه ، همه این بی عدالتی ها دروغه ؟ حقوق 1.5 میلیونی معلم هم دروغه ؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/27 - 10:52
نه عزیزم بی عدالتی دروغ نیست. حقوقهای چند ده میلیونی دروغ نیست اما در باره ابعاد این فیش ها نباید مبالغه کرد. ما باید به جای اینکه بازیچه دست سیاستداران رقیب و باندهای قدرت اقتصادی و مافیا ها بشویم با مغز خودمان فکر کنیم که ریشه بی عدالتی کجاست؟ ما چسبیده ایم به اینکه دولت حقوقها را برابر کند.برابری درآمد و حقوق بزرگترین بی عدالتی و عامل رکود و بدبختی است. نگاهی به کره شمالی بیاندازیم که همه در فقر برابرند و نگاهی هم به کره جنوبی بیاندازیم که مالکیت خصوصی و اختلاف طبقاتی و اختلاف درآمد برقرار است. من مخالف افزایش حقوق معلمان نیستم و خودم از این افزایش منتفع می شوم .اما ما بحث اقتصادی می کنیم. آخر برادر من حقوق مدیرعامل بانک و مدیرعامل شرکت بیمه چه ربطی به حقوق معلم دارد؟ چرا بین مسایل بی ربط ارتباط برقرار می کنیم. ما می توانیم بگوییم به این دلایل حقوق معلم متناسب با کاری که می کند نیست. اما در کجای دنیا و در کدام دوره از تاریخ ایران حقوق آموزگار و مدیر عامل بانک برابر بوده است؟ عامل بدبختی ما اقتصاد دولتی و شبه دولتی پر از فساد و رانت است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/03/27 - 13:14
جناب عبداللهی ما از برابری حقوق معلم و مدیر عامل بانک دفاع نمی کنیم اما کمی انصاف هم خوب چیزی است.آیا باید حقوق مدیر عامل 200 برابر حقوق معلم باشد؟ در کدام کشور سرمایه داری اینگونه است؟ منابع بانکی که باید صرف اشتغال جوانان و رونق تولید شود وارد جیب نور چشمی ها می شود.
پاسخ + +3 0 --
آرش 1395/03/27 - 08:41
آقای عبدالهی
بی جهت از یک دولت دروغ پرداز که گند رسواییش به عالم رسیده حمایت نکنید . این دولت علاوه بر داشتن تمام عیبهای دولتهای قبلی ، لکه ننگی هم در دامن خود تا ابد خواهد داشت و آن هم شخم زدن آموزش و پرورش و با خاک یکسان کردن آن با اعمال سیاستهای افتضاح فانی در همه بخشهای آن.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/27 - 11:02
انتخاب ما محدود است بین دوسه گزینه . یک طرف آن (حداکثر) دولتی مثل دولت خاتمی است و یک سر ان (حداقل) دولتی مثل دولت احمدی نژاد است . وسط هم دولت هاشمی و دولت روحانی قرار دارند. بنابراین اگر ما این دولت فعلی را رد کنیم. دولتی مثل سوئیس و سوئد و فرانسه در ایران روی کار نمی آید.احتمال روی کار آمدن دولت اصلاح طلبی مثل دولت خاتمی بسیار ضعیف است ، به احتمال زیاد دولتی شبیه دولت احمدی نژاد روی کار می آید. اینجاست که باید سطح آزادی ، سطح رعایت منافع ملی ، سطح کارشناسی و سطح مسئولیت پذیری، میزان فساد و دزدی و اختلاس این دو را با هم مقایسه کنیم. در مورد وزرا هم همین طور. حداقل الان در دوره فانی و روحانی شما امکان این را دارید که در یک سایت قانونی علیه دولت تبلیغ کنی، در حالی که در دولت گذشته برای مخالفان دولت این امکان فراهم نبود.
پاسخ + 0 0 --
آرش 1395/03/27 - 20:13
چرا اصرار دارید به مخاطبین خود القا کنید که انتخابشان بین دو سه گزینه است و آنها را ترغیب نمایید تا در یک بازی دو سر باخت شرکت کنند که بله ما نهایتا غارت می شویم چه بهتر که توسط این گروه ترتیبمان داده شود . نه جناب عبدالهی ،اینها دیر یا زود همه ما را جدا جدا خواهند درید و تنها راه گریز و چاره در اتحاد و یک اقدام منسجم وبابرنامه مشخص و حساب شده است.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/27 - 23:01
من اصراری ندارم و چیزی را تبلیغ نمی کنم. آنچه وجود دارد را بیان می کنم. عرض کردم که حتی اصلاح طلبان هم نمی توانند بار دیگر دولت تشکیل دهند. یعنی راهشان نمی دهند. این واقعیت حیات سیاسی ایران است. یک راه حل دیگر وجود دارد و آنهم تدارک انقلاب مسلحانه یا مسالمت امیز، علیه این حکومت و ایجاد حکومتی جدید است که بقول شما نیاز به "یک اقدام منسجم وبابرنامه مشخص و حساب شده" دارد. من چشم اندازی برای انقلاب و تغییر حکومت نمی بینم و تنها راه را تقویت جریانهای مترقی تر داخل حکومت می دانم . شما اگر دوست داری "اقدام منسجم و حساب شده ای" انجام بده تا تا بازی دوسر باخت را به یک سر برد و یک سر باخت و یا دوسربرد تبدیل کنی . من که جلوی شما را نگرفته ام.
پاسخ + 0 0 --
آرش 1395/03/29 - 13:41
جناب عبدالهی
آنان که اندک سوادی داشته باشند و از دانشگاههای 150 متری غیر انتفاعی فارغ التحصیل نشده باشند . می دانند که سرانجام هر گونه انقلابی اگر به نتیجه بدتر از وضع فعلی نرسد بهتر نخواهد شد . منظور من از اقدام منسجم اتحاد جهت دفاع از حقوق از دست رفته وجلوگیری از ظلم بیشتر به فرهنگیان و جامعه فرهنگی است.
پاسخ + 0 0 --
آرش 1395/03/29 - 13:50
این دو سه گزینه ای که شما به عنوان انتخاب مطرح می کنید در واقع یک انتخاب بیشتر نیستند. این دو سه گزینه اگر چه در برخی سیاستها با هم اختلاف سلیقه و روش دارند و لی در مورد لزوم تخریب کامل آموزش و پرورش اتفاق نظر کاملی با هم دارند.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/03/31 - 14:59
جناب شیرزاد چطور معلم تو این دوره ازاده که همین چند وقت پیش احکام زمان ناصرالدین شاه رو اجرا کردن وچند تا از همکارارو به جرم چند ساله پیش سال گذشته زندانی کردن یا از وضع کاملن بی اطلاع و تعطیلید یا مغرضید و خودتون رو زدید کوچه علی چب راستی میشه از وضع مالیتون برای ما بگید چون مطالب شما از روی سر خوشی هیچ معلم بدبختی با این وضع حقوقی این طرفداری ناعادلانه ای رو نمیکنه
پاسخ + +6 0 --
چامبلي رفيق تنسي 1395/03/27 - 10:24
مگر حضرت علي (ع) هم شش برابر ديگران از بيت المال براي خودش برداشت مي كرد؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/27 - 23:08
حضرت علی معصوم بود. در حکومتهای عادی اگر افرادی تظاهر به ساده زیستی کردند باید مشکوک شویم. مثلا خیلی ها به این دل بسته بودند که احمدی نژاد نان و پنیر می خورد. زیر بغل کاپشن اش پاره است و یا در حیاط خانه اش تربچه می کارد. در حکومتداری اینها ارزش محسوب نمی شود. آنچه مهم است درایت و توانایی اداره کشور و رعایت منافع ملی است. همین آدم ساده زیست با حرفها و اعمال بیخردانه خود چند صد میلیارد دلار به مملکت ضرر زد. ای کاش احمدی نژاد هر روز در بشقاب طلا خاویار میخورد و داخل قصری از طلا زندگی می کرد اما عقل و تدبیر کشورداری داشت. در این صورت ضررش کمتر بود. سیاستمداران با شعار ساده زیستی مردم فقیر را گول می زنند. حتی اگر راست هم بگویند ربطی به ایفای وظایفشان ندارد.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/03/31 - 14:54
شیرزاد....
پاسخ + +7 0 --
اصلانی 1395/03/27 - 11:07
شیرزاد کار رو به جایی رسوندی که وقتی میبینم مقاله رو شما نوشتی دیگه نمیخونمش چون میدونم ضد معلم است و به نفع فانی بی عرضه.برو برادر تو هم لز یه جایی بهت میرسه خودتو جا کردی تو معلم ها
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/27 - 23:14
شما اختیار داری مطلب بنده را بخوانی یا نخوانی . البته اگر بخوانی باعث افتخار بنده است و خوشحال می شوم. اما جدا از مطالب من سعی کن خودت را محدود به حرفهای شعاری آن هم از یک منبع نکنی . برای درک درست از یک مساله، مطالب موافق و مخالف را از منابع گوناگون بخوان و با تحلیل های مختلف آشنا شو. این جوری افق دیدت وسیع تر می شود. اما اگر فقط حرفهای باب میلت را شنیده و از شنیدن حرف مخالف عصبانی شوی، فکرت محدود می ماند .
پاسخ + 0 0 --
معلم شرکتی 1395/03/31 - 14:52
متاسفم برا سخن معلم که اجازه میده شمابنویسی چون از خبرا اطلاع ندارب رفقات از این اتفاق عذر خواهی میکنن توزیر بار نمیری جل الخالق سنی از شما گذشته این جور نگارش که از دی سیاسی شما منشا میگیره وناعادلانه هست باعث شرمه
پاسخ + +7 0 --
اصلانی 1395/03/27 - 11:12
مردم از خنده ! خخخخخخخ این طور که شیرزاد جان از دولت حمایت میکنه خود روحانی و نوبخت این کار رو نمیکنند. بی خیال بابا
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/27 - 23:18
امیدوارم همیشه خندان باشی و در خندیدن افراط نکنی که خدای نخواسته فوت کنی که نوعی خودکشی است. حالا که این جوری گفتی خیالم راحت است که نوشته های مرا بازهم دنبال می کنی . چون در این دنیای عبوس، حیف است که آدم از خواندن مطلبی که او را خندان می کند خودداری کند .
پاسخ + 0 0 --
معلم شرکتی 1395/03/31 - 14:49
... به این بنده خدا چه کار داری حق خنده رو هم ازش میخوای بگیری حقوق که نداره. در ضمن نکنه فیشت لو بره با این طرفداری غافلانه حتما جزو صد میلیون بگیرایی
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1395/03/27 - 11:41
آقای عبداللهی دم خروس بد جور بیرون زده! ی روز فیش حقوقی بانک منتشر میشه ی روز بیمه ی روز وزارت بهداشت و ....
به هیچ صورتی نمیشه اینها را ماست مالی و پنهان کرد. از حجم کامنتهای زیر نوشته شما هم مشخصه که دیگه به هیچ زبونی نمیتونه این جماعت را اقناع کنی
این بود دولت اعتدال؟
این بود تدبیر و امید؟
این دولت غیر از برجام چه دستاورد امید وار کننده ای داشته؟
معلمی که فیش حقوقی خود را با فیشهای نجومی مقایسه می کند دیگه چه انگیزه ایی براش میمونه؟
شما که احتمالا خارج نشین هستی کاش یکبار به صورت میدانی به کوچه و بازار میومدی تا درد دل مردم از شرایط اقتصادی را گوش کنی. معلمها طعم تلخ فقر و تبعیض را با تمام وجود لمس می کنند اونوقت شما در ینگه دنیا نشسته اید و افزایش 67 درصدی !حقوق معلمها و بهبود شرایط مالی اونا حرف میزنی؟
باور کن معلمان حق دارند از دست شما ناراحت باشند.
این را هم بگم من خود یک اصلاح طلب هستم اما دولت روحانی را به هیچ عنوان یک دولت اصلاح طلبانه نمی دانم.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/01 - 07:48
اگر کسی غیر قانونی حقوق و پاداش گرفته باید مجازات شود.اگر قانون نقص دارد باید مجلس قانون را اصلاح کند. اگر تبعیضی علیه معلمان وجود دارد باید مطابق مواد قانونی برطرف شود. ملاک ما باید قانون باشد ....شما فکر می کنید اگر این دولت را مثلا با این موج برکنار کردیم دولتی بهتر از این میاد؟ دولتی مثل دولت سویس میاد؟ حتی خاتمی میاد ؟ نه عزیزم یکی مثل جلیلی میاد روی کار. دعوا سر لحاف ملا است و فیش وسیله . همین اتفاق به شکل دیگری برای خاتمی افتاد. اصولگرایان تبلیغ کردند که مشکل مملکت آب و نان است و مجلس هفتم در آخرین سال دولت خاتمی جلوی گران شدن آب و برق و بنزین را گرفت. مردم گفتند چه خوب که حکومت یکدست بشود و بیفتد دست اصولگرایان که دنبال آب و نان مردمند اما نمی دانستند هیولای احمدی نژاد در راه است. الان هم تاریخ تکرار می شود. این هیاهو برای معلمان چیزی در بر ندارد اما برای اصولگرایان طرفدار مصباح میوه های چاق و چله دارد.
پاسخ + +1 0 --
جلیل 1395/03/27 - 13:11
جناب شیرزاد دفاع و ذوب شدن در دولت هم حدی دارد نگاهی به کامنتها و پاسخ های خود بنگرید تمام وجودتان را صرف دفاع از دولت کرده اید چه خبر است ؟؟؟؟؟ این فیش ها صرفا قطره ای از یک اقیانوس بود که با بررسی های دقیق تر رو زه روز ابعاد فاجعه فاش خواهد شد حالا مدیران که چنین پولهایی دریافت می کنند وزیران و معاونین که دیگر جای خود خواهد داشت شما تمام سعی و تلاش خود را کردید که مسئولیت این فیش هارا به گردن دولت سابق بیندازید و عنوان کردید مسئله زیاد مهمی نبود که دولت برخورد کرده ولی شما اکنون با قشر معلم سر و کار دارید چنین فیش هایی با اطلاع و دستور دولت و وزیران صورت گرفته چگونه دولت برخورد کرده ؟؟؟؟ مخصوصا اینکه وزیر تعاون نیز به شدت از مدیرانش دفاع کرده است حتی وزیر بهداشت هم عنوان کرده که چنین فیش هایی در وزارت بهداشت عادی است راستی جناب شیرزاد این افزایش 67 درصدی در این دوسال را از کجا اورده اید ؟؟؟؟
پاسخ + +1 0 --
جلیل 1395/03/27 - 13:11
جناب شیرزاد دفاع و ذوب شدن در دولت هم حدی دارد نگاهی به کامنتها و پاسخ های خود بنگرید تمام وجودتان را صرف دفاع از دولت کرده اید چه خبر است ؟؟؟؟؟ این فیش ها صرفا قطره ای از یک اقیانوس بود که با بررسی های دقیق تر رو زه روز ابعاد فاجعه فاش خواهد شد حالا مدیران که چنین پولهایی دریافت می کنند وزیران و معاونین که دیگر جای خود خواهد داشت شما تمام سعی و تلاش خود را کردید که مسئولیت این فیش هارا به گردن دولت سابق بیندازید و عنوان کردید مسئله زیاد مهمی نبود که دولت برخورد کرده ولی شما اکنون با قشر معلم سر و کار دارید چنین فیش هایی با اطلاع و دستور دولت و وزیران صورت گرفته چگونه دولت برخورد کرده ؟؟؟؟ مخصوصا اینکه وزیر تعاون نیز به شدت از مدیرانش دفاع کرده است حتی وزیر بهداشت هم عنوان کرده که چنین فیش هایی در وزارت بهداشت عادی است راستی جناب شیرزاد این افزایش 67 درصدی در این دوسال را از کجا اورده اید ؟؟؟؟
پاسخ + +2 0 --
جلیل 1395/03/27 - 13:11
جناب شیرزاد دفاع و ذوب شدن در دولت هم حدی دارد نگاهی به کامنتها و پاسخ های خود بنگرید تمام وجودتان را صرف دفاع از دولت کرده اید چه خبر است ؟؟؟؟؟ این فیش ها صرفا قطره ای از یک اقیانوس بود که با بررسی های دقیق تر رو زه روز ابعاد فاجعه فاش خواهد شد حالا مدیران که چنین پولهایی دریافت می کنند وزیران و معاونین که دیگر جای خود خواهد داشت شما تمام سعی و تلاش خود را کردید که مسئولیت این فیش هارا به گردن دولت سابق بیندازید و عنوان کردید مسئله زیاد مهمی نبود که دولت برخورد کرده ولی شما اکنون با قشر معلم سر و کار دارید چنین فیش هایی با اطلاع و دستور دولت و وزیران صورت گرفته چگونه دولت برخورد کرده ؟؟؟؟ مخصوصا اینکه وزیر تعاون نیز به شدت از مدیرانش دفاع کرده است حتی وزیر بهداشت هم عنوان کرده که چنین فیش هایی در وزارت بهداشت عادی است راستی جناب شیرزاد این افزایش 67 درصدی در این دوسال را از کجا اورده اید ؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
معلم شرکتی 1395/03/31 - 14:46
ممنون دلم خنک شد
پاسخ + +1 0 --
بازنشسته 93 1395/03/27 - 20:54
تا امروز چند دفعه وزیر محترم و نوبخت در خصوص پرداخت پاداش مختصر معلمان بازنشسته از رسانه ملی قول پرداخت داده اند،بازهم سعی کنید این دولت را صادق،عادل،آرمانی،پاک دست جلوه دهید،آقا جان جونمون به لبمون رسیده ول کنید این اداها را،نابود شدیم،سفره مون خالیه بچه ی 25ساله تحصیل کرده ام داره مثل شمع جلوم آب میشه،پسر18ساله ام میخواست خودشو سر به نیست کنه،همسرم مریضه،خودم هزار درد دارم حتی نمیتونم یه پزشک عمومی برم،در آستانه 50سالگی دندونام را یکی یکی کشیدم ،از 30سال معلمی فقط فلاکت نصیبم شده،حالا تو هم که مثلا فریاد ما بودی سنگ ظالم را به سینه میزنی،آقا شیرزاد بیا 5روز مهمان خانه من شو،ببین من چه کار کردم به این فلاکت افتادم،دارم مخفی از بچه هام بعد 30سال معلمی تو رستوران ظرف میشورم ماهی 600تومن بگیرم،با حقوقم جمعا میشه یک و هشتصد،
پاسخ + 0 0 --
آرش 1395/03/28 - 06:57
آقا بزرگنمایی نکن ، چرا میخوای دولت محترم و پاک رو با این حرفا زیر سوال ببری . من خودم 6ماهه میخوام برای پسرم 10 ساله ام یه دوچرخه بخرم می بینم نمیشه و باز قول ماه بعد رو بهش می دم .ولی اینها به دولت و مسئولین چه ربطی داره!
این داستان فیش های نامتعارف هم مثل داستان اختلاسها پیش خواهد رفت و هر روز رقم ها بزرگتر و بزرگتر خواهد شد تا جاییکه جامعه نسبت به آن واکسینه بشه !
پاسخ + 0 -2 --
غلامی 1395/03/27 - 23:27
من نظرمو گفتم تا ببینم نظرات مخالف هم چاپ میشه یا نه
واقعا صداقتتون خوبه
درضمن با بخشی از نظرات آقای عبداللهی موافقم این دولت درشفافیت وانجام کار کارشناسی شده قابل مقایسه بادولت احمدی نژاد نیست
نقاط ضعف روهم آهسته وپیوسته داره برطرف می کنه
پاسخ + 0 0 --
معلم شرکتی 1395/03/31 - 14:45
شبت بخیر فکر کنم تعطیلی دوست عزیز
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/03/27 - 23:57
دوستان وهمکاران!
این روزها به مدد اطلاع رسانی ها در فضای مجازی پروژه فیشهای حقوقی نجومی به یک مساله وچالش در دولت تبدیل شده است .حال این سوالات مطرح می شود 1ایا عذر خواهان در دولت تا کنون ا ز این ماجرا بی خبر بوده اند؟2ایا دلسوزان کنونی امثال حاچی بابایی از این مساله بی اط لاع بوده اند ؟پاسخ هر دو سوال منفی است نه دولت فعلی ونه دولت قبلی از این جریان بی خبر نبوده اند حال باید دید هدف از این اظهار نظرها ودلسوزی های دروغین چیست انچه مسلم است وتا کنون بارها وبارها به اثبات رسیده است اقا یان دنبال این هستند تا از اب گل الود ماهی های خود را صید کنند ورقبای سیاسی خود را برای انتخابات بعدی از میدان به در کنند در واقع نلاش بر این است تا از عواطف من وشما به نفع اهداف سیاسی خود استفاده نمایند ودر این میان هیچ اتفاقی قرار نیست به نفع ملت بیفتد چرا که صحبت از روزنه های قانونی که اقایان به ان استناد می کنند به این معنا است که تما می پرداختها قانونی بوده است بنا بر این بهترین کاری که از دست ما بر می اید این است که گول این بازیهای سیاسی را نخورده ودیگران را نیز اگاه کنیم
پاسخ + +1 -3 --
ناشناس 1395/03/28 - 00:06
جلیل جو ن یا بهتره بگم مدیر کل سابق دولت احمدی نژاد جون نمیشه شما اظهار نظر نفرمایید شما هم که دستی در کاسه داشتید دیگر لطفا جا نمازاب نکشید !
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1395/03/28 - 00:17
نمی دونم از قول چه کسی نقل قول شد که با تعدیل حقوقهای چند ده میلیونی نخبگان فراری می شوند بابا کدوم نخبه نکنه رییس بیمه رومیگی که استعفا کرد نمی دونم رو چه حسابی ایشون نخبه بود لابد رو اون حساب که شما مگید نخبه است پس حتما نخبه است دیگه !اما نمیدوم وضع بیمه ها چرا اینقدر خراب وورشکست شده اقایون نخبه!وای چشمم!
پاسخ + +1 0 --
ممقانی 1395/03/28 - 01:40
جناب شیرزاد عزیز
سعی شما برای اقناع این جماعت راه به جایی نخواهد برد
با این همه نظرات تند علیه شما می توانیم حداقل نتیجه بگیریم که این مقاله جایش اینجا نبود
حداقل من یکی می توانم براساس نوشته هایی از شما که در رسانه های گوناگون دید ام و در خبرآنلاین بارها از شما مطلب خوانده ام می توانم شهادت بدهم که به احتمال زیاد شما یک اصلاح طلب هستید ولی جیره بگیر دولت نیستید و به دلایل گوناگون دوست دارید تفکر اصلاح طلبی حاکم باشد و هرگزدر مطالب شما این استنباط را نداشته ام که به زور قصد تحمیل مطلبی را به مخاطب داشته باشید و سعی شما در جوابگویی به تک تک نظرات هم مؤید این نکته است ولی شما با چند گروه مخاطب مواجه هستید که تقریبا هیچ کدام با شما همراه نیستند
اول اینکه برخی از مخاطبین شما چه خوب چه بد در دولت احمدی نژاد استخدام شده اند که بنده نیز مثل شما اعتقاد دارم که اصلا روندی صحیح نداشته و بیشتر جنبه سیاسی و انتخاباتی داشته است ولی به هرحال به نفع این عده بوده است
پاسخ + +1 0 --
ممقانی 1395/03/28 - 01:41
عده دیگری هستند که ایرادات دولت قبلی را قبول دارند ولی حرفشان این است که ادعای دولت فعلی رفع آن ایرادات بود که از مردم رای را گرفته است ولی در عمل کلید را گم کرده است
دسته سوم زخم خورده از بی عدالتی هستند و می گویند منظور برابری دریافت معلمین با مدیران ارشد نیست منظور برقراری همان عدالتی است که شما می گویند هرکس به میزان کار و لیاقت خود حقوق بگیرد که متاسفانه اغلب این مدیران فقط را رابطه این پست ها را تصاحب کرده اند و واقعا در حدتکیه زدن به این مناصب نیستند
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/03/31 - 14:43
خودشون معذرت میخوان ولی شیرزاد زیر بار نمیره فکر کنم همین روزا حقوق صد میلیونی خودش لو بره وگرنه این حمایتشون اصلا عاقلانه نیست ومعنا نداره
پاسخ + +1 0 --
ممقانی 1395/03/28 - 01:41
و سخن آخر اینکه
من نیز با شما هم عقیده هستم که انتشار این فیش ها در این برهه زمانی و در حالی که افرادی خیلی بیشتر از این رقم ها در دولت و دولت های قبلی دریافت می کردند ، بودار است ولی دولتی که ادعای پاک بودن را دارد و قرار بود در شش ماه اوضاع را سروسامان بدهد نباید بعد از سه سال به واسطه شبکه های اجتماعی و به قول شما توسط سایت رسانه های رقیب از اوضاع زیرمجموعه خود باخبر شود
و اینکه : شبکه های اجتماعی که در زمان همین دولت به راحتی فعالیت می کنند و آزادی بیان نیز همین است و باید چنین باشد می تواند پاشنه آشیل همین دولت باشد
پاسخ + +2 0 --
سامان 1395/03/28 - 06:05
این چه ورطه ی وحشتناکی است که ملت توش گیر کردند هرکسی از چیزی تعریف یا تمجید یا نقدش می کنه فوری برچسب میزیم که ازین دولت بد گفتییا تعریف کردی یاازون دولت بد گفتی .خوب سوار شدند وحالاحالا بااین تفکراتی که ملت دارند سوارند.وای به حال جامعه ای که که باسواداش وتحصیلکردههاش ومعلماش شمایید .یکمی تفکراتتون رورشد بدید.فرانگر باشید.اخر چ دولتی کار اساسی ودرخور شان ما انجام داده که اینقدر طرفش رو می گیرید.راهکار اساسی مشکلات اتحاد وهمدلی است والسلام
پاسخ + +2 -2 --
آرش 1395/03/28 - 07:04
از بچگی به ما یاد میدادن که وقتی ظلم و بی عدالتی به نهایت خودشه برسه امام زمان ظهور میکنه ! الان که فیش حقوقی خودم رو با این فیشهای چند صد میلیونی مقایسه میکنم ، تعجب میکنم پس چرا امام زمان ظهور نمیکنه! نکنه ...
پاسخ + +3 0 --
علی ش 1395/03/28 - 18:54
چراشو نمیدونم ولی اصلا از مقالات و کامنتهای آقا شیرزاد خوشم نمیاد!!!
وقتی هم براشون صرف نمیکنم ولی در اکثر موارد منفی ها بیشتر از مثبت هست...
پاسخ + +2 0 --
حسین 1395/03/28 - 19:05
آقای عزیز مثل اینکه تو این جامعه زندگی نمی کنی ...
تو جامعه ای که نصف خانواده ها با سیلی صورتشون رو سرخ می کنن ،واسه پول نان خشک از صبح تا غروب کارگری می کنن ، نصف کارخانه ها و کارگاههاش بخاطر واردات بی رویه توسط یرخی یقه سفیدها تعطیل شده اونوقت هر روز گندش در میاد هر که هر چی می تونه بالا میکشه ،،، بعد شما حرف از سیاست میزنی .... خجالت بکش
نظرت چیه اگه کم میگیرن یه صندوق بذاریم کمک واسشون جمع کنیم..
پاسخ + +2 0 --
چامبلي رفيق تنسي 1395/03/28 - 22:07
جناب شيرزاد مسئله ايكس و واي نيست ،تمام اين آقاياني كه از زحمت اين ملت به نان و نوايي رسيدند و حقوق به دلار مي گيرند و به ريال خرج مي كنند،مي بايست يه كار درست هم انجام مي دادند،اين آقايان متخصص كدام مشكل را تونستند حل كنند،بابت اين ميليون ميليون كه مي گيرند كدام مشكل را تونستند حل كنند،مشكل اين شخص و اون شخص نيست،مشكل آموزش تا بوده دچار همين مصائب بوده، اقتصاد هم به همين شكل،وضعيت فرهنگ و هنر و هم به اينصورت از بهداشت و رفاه و........معضل بيكاري چه ،كدام رئيس بانك مركزي تونسته ارزش پول ملي را در مقابل ارزهاي ديگر بالا ببره،كدام وزير اقتصاد تونسته مشكل تورم را حل كنه كدام يك از نمايندگان مجلس تونستند قانوني تصويب كنند كه بذرد كارمند جماعت بخوره و................يه زماني با حقوق 7500 تومان كولر گازي جنرال ژاپني 52000 تومان بود ،الان حقوق 2000000 ميليون تومان همان كولر اگر ژاپنيش گير بياد بالاي 4000000 ميليون تومان هستش. برسد بدست آقاي شيرزاد عزيز
پاسخ + 0 0 --
روح الله 1395/03/29 - 21:54
خوب فیش‌جناب صفدری‌هم لو‌رفت.‌مدیر صندوق توسعه ملی!!! چه اسم دهن پر کنی هم داره. چه توسعه ای هم داده مملکتو این آقای مدیر هخخخخخخخ. خوشم میاد جناب شیرزاد بیاد راجب اینم کمی کارشناسی بکنن بدونیم اینم مدیر خصوصیه یا دولتی. ماهی پنجاه و‌هفت میلیون بنده خدا حقوق گرفته چیز زیادی نیست لابد حقش بوده دیگه، حتما نخبه هستند ایشون اگه برن مملکتمون از هم‌میپاشه هخخخخخ. جناب شیرزاد دست بردارید از این مقالاتتون این مملکت درست بشو نیست که نیست. اینقدم نشو کاسه داغتر از آش‌ واسه این دولت دروغگو و کریمتون
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/03/31 - 14:24
فیش های نجومی مدیران در مقابل فیش های نزولی معلمان..!!
مسئله این است.
پاسخ + +1 0 --
معلم 1395/03/31 - 14:40
خودشون عذر خواهی میکنن جناب شیرزاد زیر بار نمیره متاسفم براد فکر کنم همین روزا فیش خودتم لو بره ما میگیم نر میگه بدوش
پاسخ + 0 0 --
رضا 1395/04/01 - 00:20
دوستان و همکاران عزیز.اختلاس بای نحو کان مردود است حالا هرکس میخواد رییس جمهور باشد.ما نباید همدیگر را مورد انتقاد سیاسی قرار دهیم.همه ما باید یک صدا و یکپارچه خواهان برقراری عدالت و احقاق حقوق ضاله ملت باشیم.معلم باید عدالت پیشه باقی بماند و کاری به گرایشهای چپ و راست نداشته باشد.همه ما میدانیم که بخاطر ضعف قوه مجریه اینگونه اختلاسها و رانت خواری ها صورت میگیرد .ضعف بزرگ ما نداشتن یک قوه مجریه مقتدر است و لاغیر.....
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1395/04/13 - 15:14
سلام این دولت سه سال فقط شعارداده اونم توخالی وجالب اینا درکل مردم چیزفرص کردند سه سال میگن دولت گدشته همه پولاروبالاکشیده خزانه خالییه پول یارانه نداریم بدیم بازمدیران این دولت حقوق چندصدملیونی دریافت ووام کم بهره چند صدملیونی میگیرند آقا اصلادوره احمدی نزاد تمام شده مسکن مهرش یارانه دادنش سهمیه بندی بنزین طرح شاپرک بیمه طلایی فرهنگبیان سفراستانی که دوبهدبه شهرماسفرکردوازنزدیک مشکلات بهش گفتیم حالا میگین طرحاش خراب بوده حالا شما بی زحمت یک طرح ناقص اجرا کنیدتامردم ببینند جالب میگن یارانه چیز بدی است اگه بد انصراف بدین نگیرید اینقدرخواهشن بی انصاف نباشید بنده خدااحمدی نژاد که نگفته میخام سال دیگه بیام ولی مردم خیلی بهش ارادت دارند دعوتش میکنن ودوستش دارند وشماها ازهمین محبوبییت میترسید

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور