صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

« معیشت معلم را که خراب کردید ! حداقل به " تفکر انتقادی " احترام بگذارید »

صدور حکم بازخرید برای " ابوالفضل رحیمی شاد " توسط هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم

صدای معلم گزارش می کند ؛

گروه گزارش/

تاکنون « صدای معلم » گزارش های متعددی را در نقد عملکرد هیات های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش منتشر کرده است .

این « رسانه ی مستقل و منتقد در حوزه ی عمومی آموزش ایران » در آخرین گزارش خود با عنوان «  پرونده سازی برای " مهران صولتی " معلم جامعه شناس و کنش گر حوزه رسانه در هیات های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش و آن یک پرسش ؟!»  نوشت : ( این جا )

« همان گونه که انتظار می رفت با آمدن دولت سیزدهم و روی کار آمدن تیم جدید در وزارت آموزش و پرورش ، فضای امنیتی در این وزارتخانه پر رنگ شده است .

اخبار و گزارش های رسیده حکایت از احضار کنش گران صنفی و رسانه ای به هیات های رسیدگی به تخلفات اداری و تشکیل پرونده برای آنان دارد .

پیش تر ؛ « صدای معلم » در گزارشی به پرونده سازی  برای « محمود صفدری » معلم بجنوردی واکنش نشان داد . ( این جا )

این رسانه ی مستقل و منتقد در حوزه عمومی آموزش ایران نوشت :

« اتهام این معلم ؛ « بارگذاری مطالبی در فضای مجازی » عنوان گردیده و استناد قانونی آن هم « بند یک ذیل ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری یعنی « اعمال و رفتار خلاف شئون شغلی و اداری » عنوان شده است .

البته این گونه پرونده سازی ها علیه معلمان به ویژه معلمان کنش گر و فعالان صنفی جدید نبوده و مسبوق به سابقه است .

در گزارشی که « صدای معلم » به تاریخ چهارشنبه 18 اسفند 1400 منتشر کرد چنین آمده بود : ( این جا )

« متاسفانه قانون رسیدگی به تخلفات اداری که حدود سه دهه از تصویب آن می گذرد بسیار موسع بوده و هیات های رسیدگی تفسیرهای متفاوت و متعددی از آن دارند .

بند دو از ماده 8 می گوید : « 2 - نقض قوانین و مقررات مربوط. »

بند 4 تصریح می کند : « 4 - ایراد تهمت و افترا، هتک حیثیت. »

پرسش « صدای معلم » از معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و مدیر کل هیات های رسیدگی به تخلفات اداری آن است که آیا این تخلفات قابل تعمیم به خارج از محیط اداری و آموزشی یعنی « مدرسه » هستند ؟ آیا این هیات ها مجاز به رصد کردن فعالیت های کارمندان در خارج از محیط اداری هستند در حالی که اساسا قانون گذار نام این قانون را رسیدگی به تخلفات اداری گذاشته است ؟

در این گفت و گو صدای معلم از آقای عسکری پرسید : « بر اساس اخبار رسیده ؛ تاکنون این ابلاغیه ها در تعدادی از استان ها مانند خراسان رضوی و خراسان شمالی برای این معلمان صادر گردیده است .

موارد اتهامی عمدتا شامل : « شرکت در تحصن » ، « تجمع » ، « ترک محل خدمت » و برخی موارد سیاسی بوده است . 

استناد هیات های تخلفات اداری به موادی مانند بند 33  ، بند 29 و بند 1 از ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری بوده است .

نکته قابل تامل این است که این هیات ها مصادیق سیاسی را از  فعالیت معلم متهم از طریق نوشتن متن در فضای مجازی اخذ کرده اند .

بند 1 از ماده 8 قانون مربوطه اشعار می دارد :

" اعمال و رفتار خلاف شئون شغلی یا اداری . "

این گونه موارد ناظر بر فعالیت و رفتار فرد شاغل در محیط کار است و به نظر می رسد هیات های تخلفات اداری از این قانون " تفسیر موسع "  و یا حداکثری داشته و گویا قرار است معلمان را در  همه جا مورد نظارت و کنترل قرار دهند .

آیا این هیات ها خود را « پلیس فضای مجازی » فرض کرده اند ؟

علاوه بر نکات و ابهاماتی که قبلا توسط « صدای معلم » مورد اشاره قرار گرفت ؛ پرسش صریح این « رسانه ی معلمی » از مقامات مسئول آن است که چگونه می شود در آغاز انقلاب اسلامی وعده داده می شود که « مارکسیست ها در ابراز عقیده آزادند » اما اکنون معلمانی مانند آقای صولتی به صرف « اظهار نظر » مورد تعقیب و بازخواست قرار می گیرند ؟

پرسش این رسانه ی مستقل و منتقد در حوزه ی عمومی آموزش ایران است که جایگاه نقد و نقادی ، تضارب آراء و گفت و شنود کجاست ؟

دانش آموزان به عنوان ارکان سازنده ی آینده این کشور در کجا و چگونه باید « تفکر انتقادی » را آموزش دیده و تمرین کنند ؟ »

« صدای معلم » گفت و گوی کوتاهی را با « ابوالفضل رحیمی شاد » معلم و کنش گری صنفی - مدنی آموزش و پرورش انجام داده است .

 

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد صدور حکم بازخرید برای ابوالفضل رحیمی شاد توسط  هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش

« هیات  تخلفات سه اتهام را برای من برشمرده اند . البته دو مورد را احراز نکرده اند . یکی از آن ها شرکت در تجمعات صنفی و سخنرانی در مقابل مجلس .

دیگری حضور در تحصن ( اعتصاب ) در مدرسه بوده است .

این ها را احراز نکرده اند .

سومی هم تشویق و تحریک معلمان و دانش آموزان به شرکت در اغتشاشات بوده است که البته به زعم خودشان این را احراز کرده اند .

البته متن حکم چنین است که بر فرض تشویق و یا ترغیب معلمان طبق دفاعیات متهم درست نباشد اما فعالیت تبلیغی علیه نظام و فعالیت در فضای مجازی مورد تایید اجماع اعضا قرار گرفت و با توجه به تکرار جرم و با توجه به این که سال گذشته حکم گرفته بودم به زعم خودشان اشد حکم را برای من صادر کردند .

اگر زیر بیست سال خدمت بودم مرا اخراج می کردند . سه ماه دیگر سابقه ی خدمت من به 25 سال می رسد ممکن است مرا بازنشسته کنند .

الان حکم بازخریدی را برای من زده اند که شامل بازنشستگی اجباری نشود .

البته این حکم بدوی است و ممکن است در مرحله ی قطعی تغییر کند .

البته اگر رای به دیوان برود ممکن است کل حکم ابطال گردد .

رحیمی عنوان می کند که وزارت آموزش و پرورش برای او حکم رتبه بندی را صادر نکرده است »

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد صدور حکم بازخرید برای ابوالفضل رحیمی شاد توسط  هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش

پایان گزارش/


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد صدور حکم بازخرید برای ابوالفضل رحیمی شاد توسط  هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش

شنبه, 23 ارديبهشت 1402 09:44 خوانده شده: 753 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +3 -1 --
محمد باقر شیبانی 1402/02/23 - 12:50
من در تاریخ 7 دیماه 94 به هیئت بدوی در اداره کل بیرجند فراخوانده شدم.آنهم به دلیل اینکه به اتاق مدیر اموزش وپرورش بدون اجازه رفته ام و با او سروصدا کرده ام و با یک معلم معلوم الحال در دبستان مرافعه کرده ام.اینها بماند که یک انگ ضد نظام هم به من زده بودند و در آنجا به من گفتند که در پرونده ات با امضاءاشخاصی قید شده به نظام توهین کرده اید ولی ما در این خصوص فعلا سوالی نداریم.از آن زمان به تعداد 5 الی 6 در خواست بازنشستگی پیش از موعد و حتا بازخریدی دادم ولی با هیچکدام موافقت نکردند و بالاخره با سی سال و شش ماه خدمت در 29 اسفند 1400 بازنشست شدم.حالا ببین عزیز من برای انسان آزاد این یک شیرهء گلوسوز نیست.همه می دانیم چه خبر است.خودت عطایش را به لقائش ببخش و مابقی عمر را با این حوزه تلف نکن و خود را هم اذیت نکن.که آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.ضمنا مشارکت اجتماعی وسیاسی خود را صفرکن و به زندگیت برس.
پاسخ + +2 -1 --
محمد باقر شیبانی 1402/02/23 - 13:24
دنباله:
این تجربهء 40 سالهء من است که در این کشور تا زمانی عزیز هستی که مشارکت اجتماعی و سیاسی ای داشته باشی که با هر سازی که می زنند برقصی.وقتی کارشان با تو تمام و بهره ات را بردند دیگر روز نه حرمتی داری و نه کسی تو را می شناسد.اگر هم ساز مخالف بزنی سر از ناکجا آباد در می آوری و اگر هم منتقد منصف باشی با بی اعتنایی و بی اعتباری مواجه خواهی شد.کار به جایی می رسد که بگویی ای کاش درس ناخوانده بودم و ای کاش چیزی نمی فهمیدم.و ای کاش قلمی نداشتم.به نظر شما اگر از 85 میلیون جمعیت ایران 80 میلیون منتقد به وضعیت حکمرانی باشند آیا اتفاق خاصی خواهد افتاد؟جواب من خیر است چون قدرت و ثروت و حیثیت در عده ای خاص تجمیع یافته و سیطره و تداوم آنها تضمین شده به آن است.
پاسخ + +1 -1 --
محمد باقر شیبانی 1402/02/23 - 13:34
دنباله:
حال چه باید کرد .آیا باید بی اعتنا بود؟قطعا خیر.تنها راهش آگاهی بخشی با نوشتارها و تحلیل علت و معلولی وقایع است و دیگر اینکه زمان سازی و زمان شناسی برای برون رفت از وضع نامطلوب یا تغییر وضع موجود است و دیگر اینکه احصاء قدرت و ثروت و منزلت به صورت پله ای با هدف ایجاد تغییرات اساسی است.قهر به همان میزان ستوده است که آشتی.حال مواضع قهر و آشتی را در زمان خاص باید به مردمان آموخت تا به هدف خویش برسند.از قهر و آشتی سیاسی و اجتماعی باید سهم خویش را به نفع اکثریت برداشت.مادامی که ندانیم چه کسی ما را وبرای چه گرد هم می آورد هرگز این مهم منتج نخواهد شد.
پاسخ + 0 -1 --
محمد باقر شیبانی 1402/02/23 - 13:53
دنباله:
این را باید بدانیم که هر ویروسی یک آنتی ویروس دارد.هر سنتزی یک تز و هر تزی یک آنتی تز دارد.برای تغییرات اساسی باید آنتی ها یی غیر فیزیکی فعال شوند.آنتی تزها باید فعال شوند.باید قدرت تز اجتماعی با هم رشد کنند.باید همه اهل تفکر بشوند.همه اهل انتقاد منصفانه بشوند.باید رسوخها را خردمندانه ایجاد کرد.سوال؟اگر شخصی امروزه بگوید من در جامعه ای زندگی می کنم که تمام اکثر مردمانش آمریکا را بد و دشمن و اروپا را هم بد و دشمن و روسیه راهم بد و دشمن و کشورهای عرب را هم بد و دشمن و چین را هم کمونیست و بد ودشمن و عده ای هم منافق داخلی و تقریبا 6 میلیارد کرهء زمین را بد و دشمن می دانند و از همان پیش دبستانی تا کهنسالی فریاد مرگ بر این و آن سر می دهند به نظر شما آیا جای زندگی در چنین کشوری و جای حتا نقدی برایش باقی خواهد ماند؟در برابر تز هر کسی که لهِ ما نیست قطعا علیهِ ماست چه باید کرد؟جواب و قضاوت با خواننده محترم.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/02/24 - 21:54
به همه نظراتتان مثبت دادم به جز آخری که منفی دادم
اینهمه تز مز و سنتز و آنتی مانتی کردید و پیچ و تاب دادید، این کلمه تز آدمو یاد دکترای کم سواد میندازه و ...
در ضمن کشور ما عموما و غالبا سر خط تکفیر نیست، هر چند که در مواردی و در قوانینی و در ضوابط و مقرراتی تکفیر هست.
پاسخ + 0 0 --
محمد باقر شیبانی 1402/02/25 - 09:59
ناشناس عزیز سلام
زهرها کم نیستند و باید پادزهرها را یافت.اگر افکار گذشته و حال یک عده ای، جماعت وسیعی را با خود می کند می باید برای آن ناکارامدی ها یک فکر آینده ای باشد و جست و جو کرد.رسوخ خردمندانه توام با زمان شناسی.
امید که مفهوم رسانده شده باشد.نقش معلم این دو است و تحت هر شرائطی استحاله نباید گردد.از من گذشت ولی خوشحالم با تمام معلمینی که حتا یکی یا دو مرتبه در طول خدمتم نشسته ام امروزه اکثرشان سخنان آن روز مرا تایید و از من یاد به نیکی می برند .مگر عده ای قلیل که هنوز در همان افکار و اندیشهء سابقند و هدفشان لقمه نانی دست و پا کردن است .امید که شما و همکاران شاغل عزیز در برابر قضایا بسیار هوشمندانه عمل کنند که نه کسی بتواند آنها را به هیئت بدوی و تخلفات بکشاند و هم اینکه اهداف اصلی که همان تغییر به نفع اکثریت است به راحتی محقق گردد.امید که اندیشه ها را داغ کنید و بهره ها گیرید و بهره ها رسانید.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/02/24 - 22:22
کاش میشددراین رسانه نام تعدادی ازاعضای این باصطلاح هیاتهای تخلفات وهمچنین اعضای باصطلاح هیاتهای تجدیدنظرراافشاکردکه ......به والله اینها../..عدبی وجدانهابرای معلمای بیچاره حکم اخراج صادرمی کنند.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1402/02/25 - 10:54
مطالبه گری بی فایده است باید شغل را عوض کرد شغل اگرشغل باشد نیاز به این همه مطالبه گری ندارد
پاسخ + +1 0 --
رئیسی 1402/02/25 - 17:15
به نطر بنده هیات تخلفات مثل خیلی دیگر از قسمتهای آموزش وپرورش هیچ کارکرد مثبتی ندارد نهادی موازی هست که سلیقه ای عمل میکندو دستور وحکم از جای دیگه صادر میشود،بنده با مدارک مستند ومستدلی که ارائه دادم وازمدیر یکی ازدبیرستانهای نمونه شهرری شکایت کردم وشکایتم به جا تشخیص داده شد ولی درحالیکه کارشناسان هیات گفتند باتوجه به حجم ونوع تخلفات جرم گونه مدیر احتمال انفصال هست ولی مدیر متخلف غیرقانونی از شهرری انتقالی گرفت ودراصل فرارکرد وپرونده به تهران ارسال شدودراین جابه جایی تخلفات رفتاری ومالی مدیر بررسی نشد وفقط برای قسمتی ازتخلفاتش حکم صادرشدواین پرونده ۵سال هست که باز هست چون هیچ مسئولی حاضرنیست عواقب حمایت از تخلفات این مدیر نالایق رو گردن بگیره ومصرانه ازبنده می‌خواهند که پرونده تخلفات مدیررو به قوه قضاییه ببرم درحالیکه وظیفه بازرسی وهیات تخلفات واموراداری وگزینش و حراست هست که پاسخگو باشند چرا سالها چشم روی تخلفات این فرد بستندکه پرونده ای بااین حجم ازتخلفات داشته باشددرحالیکه فرهنگیانی با تخلفات خیلی سبکتر حکمهای سنگین گرفته اند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/02/25 - 20:58
زنده باد کسی که به غاصب و قانون غصب آفرین حمله می کند و مرده باد غاصب و حامی و تاییدکننده اش و قانونی که غصب را بوجود می آورد و ...

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

بلی - 24.4%
خیر - 75.6%

مجموع آرا: 242

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور