صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

مینو امامی/ بازنشسته - آذربایجان شرقی

وزیر محترم ! اولویت استخدام با حق التدریس ها ، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و سرباز معلم ها و معلمین آزاد نبود که آزمون استخدامی برگزار کردید؟!

استخدام در آموزش و پرورش و انواع معلمان  نظر نوشته شده زیر بر اختصاص 33 میلیارد تومان به آموزش و پرورش توسط شهردار تهران ، مرا واداشت تا مطالب این یادداشت را بنویسم.

عین نوشته های این همکار جوان در زیر آورده شده است (96/6/16) :

" تو را جان امام حسین تو را به خون شهدا متن من را بخوانید....6 ساله تو مدرسه غیردولتی با ماهی 600 تومان مشغول به کار هستم چند ماهی با بیمه کار می کنم...28 سالمه مجردم می ترسم زن بگیرم سال بعد بگویند نیا سر کار . خانواده ای ده نفره هستیم. پدر و مادرم هر دو خدمتکارند و زیر خط فقر زندگی می کنیم...معلم آزاد حساب می شوم. استخدام نخواستیم ولی تو را به قران اندازه بقیه معلمین استخدامی حقوق بدهند یا حداقل قرارداد 5 ساله ببندند...خیلی وضع مان خراب است کلی درس خواندیم شدیم این .پدرم بیمار مادرم بیمار خرج خونه نداریم ، گیر کردیم . منم معلم آزاد با ماهی 600 چه کار می توانم بکنم ...دستهای مادرم از بس پینه زده مردانه شده نان خوردن نداریم .......تو را به خون شهدای حرم تو را به جان امام زمان فکری به حال ما معلم های آزاد غیردولتی بکنید تو را به دست بریده ابوالفضل"

قبل از انقلاب در روستاها ، معلمان سپاهی دانش و سپاهی ترویج بود که زنان و مردان یا بهتر است بگویم دختران و پسران جوان، به عنوان یک دوره آموزشی - عملی مشغول به تدریس می شدند و تجاربی کسب می کردند که بعد دو - سه سال به مراکز شهرهای محل زندگی خود منتقل شده و می شدند معلمان دوره ابتدایی آموزش و پرورش. برای دوره ی راهنمایی و متوسطه نیز از فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم و دانشگاهها در رشته ی دبیری استفاده می کردند. هم معلم استخدام شده مشخص بود و هم مدارس از آموزش یکسانی برخوردار بودند.

و بعد از انقلاب،( همچنان که در یادداشت "پیچیدگی های لاینحل آموزش و پرورش کشور ما از کجا آغاز شد؟" در 11 شهریور نوشته ام ،) همه ی شتاب زدگی آموزش و پرورش بعد رشد سریع جمعیت در دهه اول انقلاب آغاز شد، که علاقه مندان می توانند مطالعه نمایند.

رشد سریع جمعیت ، به تعداد بیشتر کلاس ، مدرسه ،معلم و دبیر و..... نیاز داشت و بودجه محدود آموزش و پرورش از یک سو ، و عدم برنامه ریزی و مدیریت بحران انسانی با افزایش خود از سوی دیگر ، آموزش و پرورش را برای دهه بعد وادار ساخت تا هم چندگانگی آموزشی به وجود آورد که هر سه اتاقی که خالی بود تبدیل به مدارس غیر انتفاعی شد و آشپزخانه هم کلاس درس شد ( غیردولتی امروز ، چون همه آن را عین انتفاعی قلمداد
می کردند تغییر نام یافت ، اما ماهیت همان است.)

کی در مقابل مجلس قد عَلم خواهید کرد و خواهید گفت :با این بودجه که 96 درصدش را فقط به کارکنان آموزش و پرورش حقوق و مزایا می دهم، نمی توانم این وزارتخانه را اداره نمایم و به این بزرگترین و عمومی ترین وزارتخانه تا بودجه ی معقول و منطقی ای ، اختصاص نداده اید ،من نیستم !   و هم معلمین نیز چندگانه شدند :

1) سرباز معلمین: پسران جوانی که از مشقات سربازی فرار کرده و در روستاها به جای خدمت سربازی ، مشغول به تدریس شدند. پسران 20 - 22 سال که هنوز به بلوغ عقلی دختران نرسیده بودند. اما این فرار برای آنها فایده ای نداشت چون باز غربت بود و تنهایی و مشقت و فقط یک نعمت اضافی داشتند و آن ماجراهای عاطفی این سرباز معلم با دختران روستایی یا دانش آموزانش که باید به عنوان یک واقعیت بپذیریم و انکار نکنیم چون آنگاه صورت مسأله باقی می ماند.

2) آموزشیاران نهضت سواد آموزی : دختران و پسران جوانی که پس از گذراندن دوره های آموزشی یک ماهه از 7 دیماه 1358 به بعد مشغول فعالیت در شهرها و روستاها برای جذب جمعیت بیسواد شدند.

3) حق التدریس ها: که نامشان بر روی شان است ؛ در قبال فعالیت آموزشی در مدارس نسبت به ساعات تدریس ، حقی را به عنوان حقوق دریافت می کنند که هر آن ، احتمال کنار گذاشته شدنشان وجود دارد و از کمترین امکانات رفاهی یا اصلا از هیچ امکانی برخوردار نیستند مانند : بیمه درمانی و امنیت و اطمینان شغلی و.....

4) ظاهرا علاوه بر این موارد ، خلاقیتی هم صورت گرفته و معلمینی به عنوان "معلم آزاد "مشغول به تدریس هستند.

این خلاقیت ها به تناسب زمان و کمبودهای آموزش و پرورش ، صورت گرفته است.(نیاز مادر اختراع است ).

همه شرایط ایاب و ذهاب ، بیماری های ناشی از فعالیت که ساده ترین آن یک سرما خوردگی ویروسی است، امیدواری متزلزل که هر آن احتمال کنار گذاشته شدن هست ، دادن مختصر دستمزد با انگیختگی نیازمندی او و ایجاد حس حقارت ، عدم پاسخگویی به نیازهای خود فرد و خانواده ی او ، عدم پاسخگویی به رؤیاها و آرزوهای جوانان و....
که بعد هم می گویید سن ازدواج افزایش یافته و کاهش نرخ رشد جمعیت را به عنوان یک بحران در آینده با سالخوردگی جمعیت مطرح می نمایید ؛ با کدامین امیدواری و امکانات ازدواج نمایند؟

حال با تحمل همه نومیدی ها و مشقت ها ، او با تأیید مراجع ذی الصلاح، مشغول به فعالیت در امر آموزش و پرورش است. فراموش نکنیم که ما موش های آزمایشگاهی را به دست آنان نسپرده ایم ، ما فرزندان این مرز و بوم را یعنی آینده سازان کشور را به آنان امانت داده ایم. اگر مسیر چنین ارزشمندی را برای جوانان آینده ساز کشورمان ترسیم نموده ایم ، پس چرا وقتی نوبت به حق و حقوق و اطمینان برای رسمی شدن این جوانان می رسد ، آموزش و پرورش تعهد و رسالت خود را فراموش می نماید؟

آیا جذب معلم با یک آزمون استخدامی و مصاحبه که انشاا....از سلامتی کامل برخوردار است ، مقرون به صرفه است یا جذب جوانان معلمی که با نام های گوناگون در سراسر کشور مشغول به خدمت هستند و کسب تجربه نموده اند؟

مجلس محترم ؛ استفاده از معلمینی که 2 تا گاه 10 سال با خود این عناوین شکسته و بسته را به عنوان معلم یدک می کشند ارزان تمام می شود یا جذب کسانی که یک 5 سالی فقط باید کسب تجربه کنند؟

وزیر آموزش و پرورش و کمسیون تحقیقات و آموزش مجلس  ؛ تحقیقات شما را چه کسانی انجام می دهند که  کُره ای به این بزرگی به نام "عدم استخدام با تجربه ها" را نمی بینند؟!

آیا بهتر نبود طبق اصول مدیریت علمی و صحه ی عقل ، همین افراد را جذب آموزش و پرورش می نمودید و آنها را رسمی می کردید؟ حساب دو دو تا کردید و باز در ظاهر به نفع بودجه آموزش و پرورش، اما در واقع به ضرر ساختار آن عمل نمودید و سپس از آنانی که علاقه مند یا ناچار به شرکت در آزمون بوده اند به عنوان جایگزین سرباز معلم ها و آموزشیاران نهضت سوادآموزی و حق التدریس و معلم آزاد استفاده می کردید؟

اگر به آنان اعتماد ندارید چرا سرنوشت فرزندان پدران و مادران سرزمین مان را به دست آنان سپرده اید؟

هیچ می دانید برای کسب تجربه این قبولین آزمون استخدامی ، باید 5 سالی را نیز به هدر دهیم؟ مگر کودکان مناطق محروم یا غیر کشور ما موش های آزمایشگاهی هستند که چنین بی رحمانه با آنها معامله می کنید؟

شما چرا کوتاهترین راه برای پویایی آموزش و پرورش را قربانی ندارم های وزارتخانه می نمایید؟

شما وزیر محترم  !

کی در مقابل مجلس قد عَلم خواهید کرد و خواهید گفت :با این بودجه که 96 درصدش را فقط به کارکنان آموزش و پرورش حقوق و مزایا می دهم، نمی توانم این وزارتخانه را اداره نمایم و به این بزرگترین و عمومی ترین وزارتخانه تا بودجه ی معقول و منطقی ای ، اختصاص نداده اید ،من نیستم !

کدام وزیر گفت و جواب نگرفت  ؟

شما باید مقاومت کنید !

شوخی نیست وزارت آموزش و پرورش تحکیم بخش زیربنای کشور است.

شوخی نیست که ما این همه از شغل خود می گوییم ، اساس کشور بر روی ما نهاده شده است اما با این مدیریت شکسته و بسته ما هیچ گاه از دور مسلسل و باطل خارج نخواهیم شد و باز خلاقیت برای ایجاد معلمینی تازه نام!


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

سه شنبه, 21 شهریور 1396 13:59 خوانده شده: 3388 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +9 -27 --
شهاب 1396/06/21 - 14:40
درمطالب شما تضاد وجود دارد از یک طرف آ.پ را تحکیم بخش زیر بنای کشور عنوان می کنید واز طرف دیگر درخواست جذب نیروهای حق التدریس سرباز معلم ونهضتی را دارید معلوم نیست به چه چیزی باوردارید زمانی که مسئولان شغل معلمی را ارزشمند بدانند سعی می کنند برای جذب چنین نیروهایی سختگیری کنند وگرنه هرکه ازدر آید خوش آید که می شود ویرانه ی فعلی معلم متخصص وتواتمند از در التماس وارد نمی شود او مطالبه گر است وتا تحقق خواسته ها تلاش می کند ولی معلمی که ملتمسانه حرف می زند به اندک چیزی راضی می شود وسرمایه های این کشور را نابود می کند بهترین شیوه ی جذب معلم همان دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان هستند ولی چون ظرفیت آنها کم است آزمون استخدامی برای سنجش توان علمی ودوره ی یکساله ی مهارت آموزی از جذب معلمان به صورت فله ای بهتر است جذب فله ای یعنی عقب رفت بیشتر
پاسخ + 0 0 --
مینو امامی 1396/06/21 - 15:40
مگر ما که ملتمسانه حرف نمی زنیم، چاره ای جز قبول داریم؟ تا حال کدام کج ، راست گردیده است؟
پاسخ + 0 0 --
مینوامامی 1396/06/21 - 18:24
لطفا، پارگراف آخر را بار دیگر بخوانید تا تضاد منتفی گردد. باتشکر
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1396/06/21 - 18:36
چون تعدادمان کم است کاری از دستمان برنمی آیدونمی توانیم کج هاراراست کنیم افراد ضعیف النفس تمام رشته ها را پنبه می کنند وهمه ی ساخته ها را ویران می کنند خراب کردن راحت وساختن زمان براست با ید سنت های غلط جذب معلم منسوخ شودوبرای ورود به این حرفه داشتن شرایط لازم از جمله صلاحیت علمی علاقه مندی وغیره در نظر گرفته شود
پاسخ + 0 0 --
مینو امامی 1396/06/22 - 07:33
در ضمن ، آفای شهاب ، همه ی ما فرهنگیان التماس و ناله و زاری می کنیم. مگر نه ؟ برای گرفتن مطالبات مدفون شده مان.
این چهار گروه همکار نیستند که التماس می کنند ، فرهنگ التماس بر علم و دانش و خرد و پویایی و انصاف می چرخد. آنها و ما بی تقصیریم. ما را به این مسیر سوق داده اند. چون آدم درمانده را هیچکس دوست نمی دارد. نامه همکارمان را خواندید و حالتان بهم خورد. درماندگی یعنی همین.
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1396/06/22 - 22:24
برچه اساسی می گویید همه ی فرهنگیان التماس می کنند فرهنگیانی داریم که نه تنها التماس نکرده اند بلکه برای گرفتن حقوق از دست رفته درزندان ها آب خنک می خورند
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/06/23 - 21:45
با صحبت آقا شهاب موافقم . همه التماس نمی کنند . روحیه التماس برازنده هیچ انسانی و مخصوصا معلمان نیست . روزی رسان خداست . خدا شاهد است که در سی سال کار ، سر سوزنی به مدیران خودم باج ندادم و پاچه خواری هیچ وقت .
پاسخ + +10 -21 --
ابوسعید 1396/06/21 - 15:00
همکار گرامی ، نوشته شما منصفانه و مستند نیست.

قبولی های آزمون استخدامی شرایطی دارند که به هیچ عنوان قابل مقایسه با همکارانی که نام برده اید نیستند.
مهمترین فاکتور ، کاملا مرتبط بودن رشته تحصیلی این افراد با رسته های شغلی استخدامی شان است. تمامی افراد استخدامی ماده 28 سالهای 94 و 95 با مدارک دانشگاهی مرتبط و اکثریت قاطع آنان فارغ التحصیلان برتر بهترین دانشگاه های سراسری ایران بوده اند. برای مثال در رشته آموزگاری، فقط فوق لیسانس ها و لیسانسهای رشته های روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی جذب شده اند.
دوم اینکه همه این افراد از آزمون دشوار و کاملا سالم علمی که توسط سازمان سنجش برگزار شد، بیرون آمده اند. سپس به مصاحبه علمی-تخصصی رفته اند و در دوره آموزشی دانشگاه فرهنگیان هم شرکت کرده و امتحان داده اند.
سوم اینکه اکثریت این افراد جوانانی هستند که با انگیزه بالایی وارد شغل مقدس معلمی شده اند، از قبل از حقوق و مزایای آن خبر داشته اند و با انتخاب خود وارد این راه شده اند و چون کارشان مرتبط با تحصیلاتشان است احتمال حفظ انگیزه کاری آنان بسیار بالاتر از سایر همکاران است.
پاسخ + 0 0 --
علی 1396/06/22 - 02:13
بحث دیگر کمبود معلم به دلیل اوج بازنشستگی است . سربازمعلم ، حق التدریس و نهضت هم اکنون جرو آمار نیروها هستند اگر رسمی شوند بازهم نیروی جدید اضافه نشده و کمبودها هست . استخدامی ها نیرو های جدید هستند که مشکل کمبود را به نوعی حل میکنند باوجود بودجه محدود نمی توان انتظار داشت که هم نیروی جدید استخدام کنند و هم به یکباره حدود 40 هزار نیروی موقت را اسخدام رسمی کنند . معقول تر بود که سهمیه ی جذب را به تردیج برای نیروهای حال حاضر نیز قرار دهند تا بخشی از این مشکلات رفع شود.
پاسخ + +13 -12 --
ابوسعید 1396/06/21 - 15:02
همکاران عزیزی که شما نامبرده اید به جای آه و ناله می توانند زحمت بکشند، با مطالعه و آمادگی علمی در آزمون استخدامی شرکت کنند و چنانچه توانایی معلمی آنان احراز شد به استخدام در آیند.
به جرات می گویم بهترین راه استخدام معلم از طریق آزمون استخدامی است... آزمونی که به دلیل رقابت بالا بهترین ها را جذب خواهد کرد. در آزمون پارسال 220 هزار نفر شرکت کردند و در نهایت 8000 نفر پذیرفته شدند.
در دوره آموزشی بسیار بی کیفیت دانشگاه فرهنگیان که بنده نیز در آن شرکت کردم فاصله علمی افراد استخدامی با اساتید چشمگیر بود. به طور متوسط 90 درصد افراد فوق لیسانس داشتند و اکثریت مطلق آنان، فارغ التحصیلان رشته های کاملا مرتبط با آموزش و پرورش از دانشگاه هایی مانند دانشگاه تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، شیراز، فردوسی مشهد و .. بودند.
حال قضاوت با شماست...

یک آموزگار عاشق و استخدامی ماده 28 ! ( کارشناس ارشد روانشناسی از دانشگاه تهران!)
پاسخ + +22 -8 --
مینو امامی 1396/06/21 - 15:35
همکاران محترم ، آموزش و پرورش تحکیم بخش زیر بنای کشور است ، اگر درست عمل کند نه این که به وقت درماندگی ، جوانان جویای کار را جذب و آنان را تشنه لب رها کند. تضادی نیست. وضع موجود داریم و وضع رئالیست.دقت کنید که این جوانان، هر کس از در آمده نیستند ، کسانی هستند که 2 تا 10 سال جوانی و بهترین لحظات زندگی خود را در ایام ناتوانی وزارت ،سپری ساخته اند. تحصیل شان ناقص است ،فراهم کنند مگر الان ضمن تدریس ،همکاران تحصیل نیز نمی کنند یا آموزش های فرمالیته که خیر، علمی به روز ضمن خدمت بگذارند.
پاسخ + +22 -8 --
مینو امامی 1396/06/21 - 15:37
بقیه جوابیه: لطفا صِرف مدرک را برای معلمی ،کافی ندانید همه خیلی مدرک دار،کم سواد دیده ایم. تجربه ی عملی هم لازم است. تازه ما آماری از سطح سواد این افراد نداریم. شاید خیلی از آنها تحصیلات عالیه دارند.
دانشگاه فرهنگیان ، عملا با کمترین بودجه در بین سایر دانشگاهها قادر به جذب اساتید مجرب و بنام نیست و کارآیی آن در حد حتی تربیت معلم سابق نیز شاید نیست.شما علاقمندید بروید تحقیق کنید.
پذیزفته شدگان آزمون با رشته ها ی مرتبط را شما می فرمایید از کجا معلوم باز با عدم جایگزینی تخصص ها ، مواجه نشویم؟ ضمانت شما چیست؟ ضمانت بنده تجربه ی عملی است ، و از لحاظ عرف و شرع، حقی است که در امیدواری این افراد به توانایی شاغل شدن و داشتن در آمد ، ایجاد کرده اند. قدری واقع بینی، شما بجای این چهار گروه بودید ،باز چنین نگرشی داشتید؟
پاسخ + +23 -6 --
مینو امامی 1396/06/21 - 15:37
بقیه جوابیه: تا به امروز چنین بوده که هر کس از راه می رسید و شغلی پیدا نمی کرد به جز صف دراز علاقمندان واقعی، معلم می شد. همین هر کسان هستند که چهار ستون آموزش و پرورش کشور ما را دهه ها بر دوش خودشان نگه داشته اند. آنان را نیز برادران و خواهران خودتان ببینید که جوان و جویای نامند.سن ازدواج همه ی این افراد در حال گذر است. قضاوت خشک و بسته ننمایید ، قدری واقع بین باشید. دو سه دهه فرزند من و شما دستان آنها امانت بوده اند، به یک باره کجا رفت صلاحیت آنها؟!!!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1396/06/21 - 18:27
امانت دادن فرزندان دست افرادی که با اقتدار وارد آ.پ نشده اند از اشتباهات بزرگ مسئولان بوده است این افراد اگر توانمندی لازم را کسب کرده اند نباید نگران ّبرگزاری آزمون استخدامی باشند چون یک سروگردن از افرادتازه وارد بالاترند ومی توانند با اقتدار وارد آ.پ شوند مشکل اصلی محدودیت سنی است که این موضوع باید موردبررسی وبازنگری قرارگیرد درغیر این صورت صرف حق التدریس ،نهضتی وسرباز معلم بودن حقی رابرای کسی ایجاد نمی کند
پاسخ + 0 0 --
مصطفی 1396/10/22 - 01:44
با سلام .. بنده با سخنان سرکار خانم امامی موافقم دوستان، برای مثال قشر سرباز معلم ها مثل بقیه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان گزینش میشند و ازشون مصاحبه و تحقیقات محلی انجام میشه و از بین اون همه متقاضی عده ی انگشت شماری پذیرش میشن و بعدش یه دوره کوتاه مدت آموزشی میرن و تو بدترین جاهایی که شماها تصور نمیکنین شروع به تدریس میکنن... اونها رو به دورترین مناطق عشایری که هیشکی اونجا نمیره تو چادر درس میدن، ماشین که هیچ بلکه چهارپا هم به سختی عبور میکنه میفرستنشون اونجا... خیلی از اینها متاهل هستن و با این حال هر 8ماهی یک بار بهشون حقوق ناچیزی میدن.... اینا بعد از دوسال تدریس به صورت عملی و لمس کردن مستقیم مدرسه و دانش آموزان و کسب تجربه های لازم که کمک آموزش و پرورش بودن آیا رواست و شایسته است که بعد دوسال به حال خودشون رها بشن و بهشون بگن بیرون؟!؟!
پاسخ + +26 -4 --
مینوامامی 1396/06/21 - 20:22
بلی، آقای شهاب، این افراد سن استخدام
را از دست داده اند، کی مقصر است و کی
باید پاسخگوباشد؟
پاسخ + +25 -4 --
مینوامامی 1396/06/21 - 20:25
در ضمن قصه ی اقتدارورود به آموزش پرورش
چیست؟ معلم و اقتدار؟!
پاسخ + +21 -4 --
معلم ... 1396/06/21 - 21:13
دست مریزاد همکار عزیز خانم امامی با شما موافقم
پاسخ + +21 -4 --
معلم ... 1396/06/21 - 21:16
من اقا معلم با نظر شما موافقم
پاسخ + +18 -2 --
معلم 1396/06/21 - 23:02
آ.پ با بکارگیری نیروی آموزش ندیده در حق دانش آموزان ظلم کرده است . از طرف دیگر ، این افراد به خاطر اینکه آینده شغلی خود را تاریک می بینند ،انگیزه و اشتیاق کافی برای تدریس ندارند. افرادی هم که از طریق نهضت سوادآموزی وارد آ.پ می شوند ،شرط سنی می بایست رعایت شود . من به شخصه دیده ام که معلم حدود ۶۰ سال سن دارد ولی سابقه بسیار کم و از طریق نهضت وارد آ.پ شده است. این افراد توانایی بالایی ندارند و برای آ.پ بازدهی لازم را ندارند .
پاسخ + 0 0 --
مینو امامی 1396/06/22 - 08:15
همکار محترم، در هر شغلی ضعیف هم هست و قوی هم. به مبنای آغاز شغل ربطی ندارد، بیشتر به تفاوتهای فردی مربوط می شود. ما در خود نهضت سوادآموزی سوادآموخته های پزشک شده داریم که مبنای این اشتیاق علاوه بر توانایی های فردی به تدریس همان آموزشیار برمی گردد. نمی توان نسخه واحد ارائه داد.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/06/22 - 09:50
منظور شرایط سنی هست .کسی که در ۵۵ سالگی وارد کار می شود ، توانایی یک جوان برای یادگیری و فعالیت شغل پرچالش معلمی را ندارد . من به عینه این را دیدم . تعداد این افراد دارد زیاد می شود . منظور من این هست که برای آموزشیارانی که از نهضت وارد آ.پ می شوند ،شرط سنی لازم هست .
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1396/06/22 - 02:25
من معلم حق التدریس هستم فوق لیسانس ...کی گفته ما بدون مدرک وارد شدیم از سال ۸۵ در آ.پ وشرایط سخت مشغول به خدمت بوده ام ده بار گزینش شدیم یه عده نظراتی می دهند که معلوم هست منتظر ازمون استخدامی هستند واسه استخدام خودشون و می خواهند از هر طریق حق مارا پایمال کنند....این نیز بگذرد....۳بار از وزرات از کلاس وتدریسم طی ای ن سالها بازدید شده وبه تهران که رسیدن سی دی کارام خواستن.....حالا هرکی هرچی دلش میحواهد بگه وحق الناس کنه خدا جزای ادمهای خودخواه ومنفعت طلب ناحق گو رو خودش بده...
پاسخ + +22 -3 --
مینوامامی 1396/06/22 - 06:34
درضمن دقت فرمایید که استخدام فرد باسابقه برای آموزش و پرورش، حکم حقوقی
بالاتری را می طلبد اما برای تازه استخدام خیر. لذا اقدام برای جذب نه برای حرمت حریم سواد و دانش معلم، که برای محاسبه
دودوتای بودجه هست. در متن نیز اشاره
ضمنی داشته ام. باتشکر
پاسخ + +15 -2 --
مینو امامی 1396/06/22 - 08:48
خبر24 به نقل از مهر:به گفته یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، آموزش و پرورش با دادن آمار متناقض و اشتباه درباره تعداد نیروهای حق‌التدریسی، نهضتی و غیره کار مجلس را برای تعیین تکلیف این نیروها سخت کرده است.
کارن خانلری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه جذب نیروهای حق التدریسی در آینده تبدیل به یک معضل ملی می‌شود، گفت: آموزش و پرورش درباره نیروهای حق التدریسی و نهضتی آمار متناقض می‌دهد و این کار مجلس را برای تعیین تکلیف این نیروها سخت کرده است.
وی اضافه کرد: ما باید با اطلاع از ظرفیت جذب آموزش و پرورش به این نتیجه برسیم که باید چه تعداد نیرو جذب کند تا بار مالی برای این وزارت‌خانه نداشته باشد و در عین حال با خلاءقانونی هم مواجه نشود.
عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: طرح اولیه در کمیسیون رد شد اما به معنی فراموش یا رها کردن این موضوع نیست چون افراد زیادی درگیر آن هستند.عین نوشته آورده شده
پاسخ + +11 0 --
معلم 1396/06/22 - 17:37
خانم امامی سلام از مقالات گرانقدرتون تشکر میکنم میشه بگید که چرا یک معلم بامدرک لیسانس درشهرماهیانه 150حکمش است .اونوقت یک معلم با15سال بامدرک فوق دیپلم در روستا 3500تومان بگید واضحم کن واقعا چرا چرا چرا؟
پاسخ + 0 0 --
مینوامامی 1396/06/22 - 19:08
سلام همکار محترم، حدس میزنم به دو دلیل،:
اول خدمت در منطقه محروم
دوم، متاسفانه خیلی زمان است که دولت فاصله بین مدرک و سابقه فردباتجربه لیسانس به بالارا با دیپلم کم سابقه را به هم خیلی نزدیک کرده است. عدالتی دیگردر آموزش و پرورش که انگیزه هاراازبین می برد.
پاسخ + +17 -1 --
مینو امامی 1396/06/23 - 08:41
همکار محترم،جناب آقای شهاب ،
التماس برای انتخاب مدرسه خود
التماس برای ثبت نام مدرسه فرزندان
التماس برای دریافت مطالبات
التماس برای ............................
التماس نه به معنای خواری آن برای از بین بردن عزت ،اما به هر التماس حق خواهانه هم آدمی را ضعیف النفس می کند.
اگر دارای حق و حقوق قانونی شغل خودمان بودیم نیازی به التماس نبود.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/06/23 - 21:49
چرا التماس ؟ من به شخصه برای ابلاغ مدرسه روال قانونی آن را می روم . من خانم هستم و راه دور سختی برایم دارد . اما دلخوشم که روال قانونی را رفتم و به اداره هم التماس نکردم . خدا خیلی بزرگ هست و یاری می کند .
پاسخ + +1 0 --
سربازمعلم 1396/10/22 - 00:28
و همه خوبند جز سرباز معلم ...
دیواری کوتاه تر از دیوار من سرباز معلم پیدا نشد ...؟؟؟
کدامیک از شما حاضر هستید با حقوق 150هزارتومان(هر 6ماه یکبار پرداخت) به فاصله ای حدود 140کیلومتری محل سکونت رفته و تدریس کنید ؟ بهتر نیست نگوییم فرار از خدمت این منصفانه نیست که بگوییم بخاطر فرار از خدمت وارد سیستم آموزش و پرورش شده اند ، این منصافانه نیست که در مود بلوغ عقلی و مشکلات اخلاقی یک سرباز معلم حرف بزنیم و مشکلات اخلاقی دیگر معلمان مرد شاغل در مدارس دخترانه را نادیده بگیریم.باید ذهن بیمارمان را درمان کنیم و بعد سخن از بلوغ عقلی بزنیم......تا بحال پیگیری کرده اید که یک سرباز معلم چگونه وارد این سیستم میشود ؟ من میگوییم: بعد طی کردن تمام مراحل یک استخدام رسمی و به قول گفتنی پس از طی کردن هفت خان رستم (داشتن مدرک تحصیلی مورد نیاز منطقه و کسانی که بالاترین معدل را داشته باشند انتخاب می شوند.طی کردن تمامی مراحل آزمایشات پزشکی ، مصاحبه علمی و عملی ، گزینش ، طی کردن کلاس های ضمن خدمت در فشرده ترین حالت ممکن) ...
پاسخ + +2 0 --
سربازمعلم 1396/10/22 - 00:30
سربازمعلمانی که با کسر خدمت بالای ده ماه آمدند و 24ماه تعهد ب آموزش و پرورش دادند.سربازمعلمانی که بعضی از آنها تشویقی های دریافتیشان از معلمان رسمی بیشتر شده در یکسال
حال اینها شدند ناتوان عقلی اینها شدند باعث فساد در آموزش و پرورش ؟ آیا معلمی که در منطقه ای ب دختر 9ساله تجاوز کرد یک معلم رسمی بود با سن بالا یا یک سرباز معلم ؟
پاسخ + +2 0 --
سید محمد سیف زاده 1396/10/22 - 01:26
در خصوص قسمت سربازان معلم باید این نقد رو از متنتون بگیرم که،سربازان معلم،هیچ کدوم برای فرار از سربازی معلم نشدن،چون مدت خدمت بیشتری پیش رو دارن(با احتساب کسر خدمت بسیج و...،9ماه بیشتر)،و در ثانی سرباز معلمی که مدرک لیسانس داره،دقیقا از نظر بلوغ فکری همپای شخصی است که در دانشگاه فرهنگیان درس خوانده و وارد آموزش و پرورش شده.اتفاقا چون سربازان معلم،به دلیل علاقه به تدریس،وارد این نوع خدمت شدن و همچون خیلی از معلم ها،تنها به چشم یک شغل بهش نگاه نمیکنن،خیلی بهتر و قابل اعتماد تر هستن در مورد انجام وظیفه یشان.
پاسخ + +2 0 --
مصطفی 1396/10/22 - 01:53
قشر سرباز معلم ها مثل بقیه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان گزینش میشند و ازشون مصاحبه و تحقیقات محلی انجام میشه و از بین اون همه متقاضی عده ی انگشت شماری پذیرش میشن و بعدش یه دوره کوتاه مدت آموزشی میرن و تو بدترین جاهایی که شماها تصور نمیکنین شروع به تدریس میکنن... اونها رو به دورترین مناطق و عشایری که هیشکی اونجا نمیره تو چادر درس میدن، ماشین که هیچ بلکه چهارپا هم به سختی عبور میکنه میفرستنشون اونجا... خیلی از اینها متاهل هستن و با این حال هر 8ماهی یک بار بهشون حقوق ناچیزی میدن.... اینا بعد از دوسال تدریس به صورت عملی و لمس کردن مستقیم مدرسه و دانش آموزان و کسب تجربه های لازم که کمک آموزش و پرورش بودن آیا رواست و شایسته است که بعد دوسال به حال خودشون رها بشن و بهشون بگن بیرون؟!؟! کسی رو که دوسال درس داده و تخصص عملی کسب نموده و مدارس و دانش آموزان رو از نزدیک دیده رو باید نگه دارن دوستان، اگه باز فکر میکنید نیاز به آموزش دارن ببرنشون دانشگاه فرهنگیان و آموزششون بدن و ازشون استفاده کنن نه اینکه با این همه سختی و تجربه رهاشون کنن ..
پاسخ + +2 0 --
Omid 1396/10/22 - 13:35
سلام .این خانم مینو امامی انگار داغ کرده ،در مورد سرباز معلم ها ایشون کاملا برداشت اشتباه کردن.و درحال حاضر واقعا قشـر زحمتکش معلم ها،یکی حق التدریسی ها هستن،دیگری هم سرباز معلم ها،ک با جون و دل کار میکنند،ولی الان ده ماهه هنوز هیچ حقوقی دریافت نکردند..مثل اون نهضتی ها یا پیش دبستانی ها هم نیستند ک صدبار رفتن جلوی مجلـس..ک همشون سالخورده هستن.
ب امید اندیشه و نگرش بازتر
.
پاسخ + 0 0 --
سربازمعلم 1396/10/22 - 14:31
واقعا همینطوره ، متأسفانه بعد دو سال میگن بسلامت،زرباز بودی خدمتت تموم شده شما هیچ حقی نداری تو این سیستم حق با نهضتی هست که ده تا شناسنامه داده و هزار بار رفته جلو مجلس اما توی سرباز معلم که صدات در نمیاد حقی نداری....!!! بعله چطور میشه معلمانی با سابقه های بالای ده سال رو دوباره به کلاسای ضمن خدمت میفرستند اما من و توی سربازمعلم را نمیشد؟ آری سرباز معلم واژه بی پناهی هست و بهتر است بگوییم سربازمعلم مفتی (حقوق 150هزلرتومانی) اما همین سرباز معلم مفت و مجانی و سود آور از بسیاری از معلم های رسمی طی این دو سال بهتر و دلسوزانه تر کار میکند
پاسخ + +2 0 --
سامان 1396/10/22 - 13:54
نيروي محترم نهضتي كه با ده تا شناسنامه كه خيلي از آنها در آخر سال بجاي اون پيرمرد يا پيرزن بي سواد امتحان ميدن ...!!! كه اكثر اينها بخاطر هزينه ي سواداموزي اين كارو كرده بودند و شناسنامه ارائه داده بودند امروز حق استخدامي دارن ، اما سربازمعلمي كه به مدارس عشايري رفته و چادرنشين درس داده رو بعد از دوسال ميندازن بيرون. اين حق سربازمعلم نيست و انصاف نيست كه بگيم به بلوغ عقلي نرسيده و ليسانس گرفته به بلوغ عقلي نرسيده و وارد مدرسه شده.
پاسخ + +1 0 --
سامان 1396/10/22 - 13:58
سربازمعلم واژه ي غريب و بي سرپناهي است ، آري بي سر پناه چون تمام مشكلات كل بدنه ي اين سيستم بي در و بيكر رو همه و همه ميخوان بچسبونن به سربازمعلم ، ديواري كوتاه تر از سرباز معلم نيست ؟
همانطور كه فرد استخدامي يا درس خوانده ي دانشگاه فرهنگي وارد سيستم آموزش و پرورش ميشود يك فرديربازمعلم هم وارد ميشود و ختي شايد شرايط و قاوانين سختگيرانه تري وارد سيستم شوند.ما سربازمعلمي زير 25سال در سيستم نداريممم...!!! اكثر اينها متأهل هستند.
پاسخ + +1 0 --
حمید رحمانی 1396/10/22 - 14:58
وای به حال دانش آموزان شما با این نگاه جنسیت زده که دارید.متاسفانه شما مستند صحبت نمیکنیم نتیجه گیری درباره سرباز معلم‌ها به این شکل مستلزم وجود مدارک فراوان از این دسته که بشه بهش به صورت مسئله نگاه کرد ولی متاسفانه همین نوشته شما نشون از ضعف آموزش و پرورش داره چون نشان دهنده اینه که حتی معلمی که در این سیستم بازنشسته شده میتونه نگاهی کوته فکرانه و حقیرانه داشته باشه کدوم یک از معلمان رسمی حاضرند با کمترین حقوق که اون هم با تاخییرهای چند ماهه است سر کلاس بره...نگاهتون رو عوض کنید چون نوشته شما توهین به چند هزار سرباز معلم است.
پاسخ + +1 0 --
سهیل 1396/11/15 - 02:33
بعضی از دوستان میگن که سربازمعلمان صلاحیت معلم رسمی شدن ندارند ، من میگم قبول ولی بشرط اینکه جواب سوالهای من رو بدید . اول اینکه کدوم یک از معلمان نامبرده( حق التدریس و نهضت و ... ) به اندازه ی سرباز معلم سختی کشیده اند ؟ دوما : مگه تعلیم و تربیت نیاز به علم و مهمتر از اون تجربه نداره خوب سربازمعلم که هم دو سال تجربه داره اونم در چه شرایطی وو هم سواد کافی برای تدریس که اگر غیر از این بود قبول نمیشد سوما : هم از فیلتر گزینش رد شده و هم تو آزمون بدو خدمت قبول شده . و جالبتر اینه که خیلی از سربازمعلم ها هم هستند که علاوه بر اینکه معلم راهنما و اهالی روستا یا محل خدمت ازشون بشدت راضی هستند و بعضا حتی از معلم رسمی نیز بیشتر قبولش دارند، این چنین افرادی که در سختترین شرایط و با کمترین امکانات اینگونه کارشان رو به نحوه احسن انجام میدهند آیا منصفانه هست که بعد از دو سال خدمت به حال خود رها شوند و از تجربه ی آنها استفاده ای نشود ؟؟؟ و روزی دانش آموزش او را بیکار ببیند چه حالی بهشان دست میدهد !!!
پاسخ + +2 0 --
سهیل 1396/11/15 - 02:38
و در آخر حداقل کاری که مسولین انجام دهند این است که آن تعداد از سربازمعلمانی که در طول دو سال خدمتشان عملکرد بهتری داشته اند با توجه به نظر راهبران آموزشی محل خدمتشان یا مدیر و اهالی روستا بتوانند جذب آموزش و پرورش شوند تا هم سربازمعلمان جدیدالورود انگیزه ی کافی را با توجه به سختی ها و کمبودها در طول این دوسال داشته باشند و هم آن دسته از سربازمعلمان نیز به حقشان برسند .
پاسخ + 0 0 --
مریم 1398/04/26 - 10:48
آقای سهیل
چطور بقیه ای که در ارگان های دیگر سربازی رفتن باید حتما باید استخدام شوند شما در هر صورت باید دوران سربازی را طی میکردید. ما چه بگویم ه عمرمان در غیر انتفاعی ها به حقوق ناچیز به باد رفت و هیچ کس صدای سختی و مظلومیت و شکستن معلمی را با سابقه های بالا بدون بیمه و مزایا ببینند لطفا جای ما بایستید
پاسخ + 0 -1 --
مریم 1398/04/26 - 10:44
با سلام چطوره که سرباز معلم حق استخدام دارد ولی نیروی آزاد با این همه سابقه تدریس و تجربه کاری حقی در استخدام ندارد خیلی جالب و معقول است کسی که نهایت 2 سال سربازی حق استخدام دارد ولی ما نیروی غیر انتفاعی هیج پس کی صدای ما نیروهای مظلوم اموزش و پرورش را میشنوید
پاسخ + 0 -2 --
ناشناس 1398/06/03 - 12:35
باسلام،لطفا"سکوت پیشه نموده،کمترانتقادکنیدمانهضتی های طبق مصوبات بهارستانی ها وتأیدشورای محترم نگهبان وهیئت دولت،جذب آم پ میشویم وشماهی دنبال وکیل بگردیدجهت مخالفت باعدم جذب ما،عزیزان ازنیروهای نهضتی پاکدسترپیدانمیکنی واسه هیچی دردورافتاده ترین روستاهابدون داشتن بیمه وحق الزحمه باعلاقه درعرصه آموزش پرورش سالهاازعمرخوددراین راه فدانموده حالایه عده قلیلی پیدامیشن ب راحتی ب خودشون اجازه میدن میگن نیروی نهضتی نبایستی واردآموزش پرورش شودعزیزان کارازکارگذشته استخدام ماقطعیه!،بدرود
پاسخ + 0 0 --
مجتبی 1400/02/21 - 03:24
من سربازمعلم هستم در استان مخروم بلوچستان در دورترین نقطه استان دانش اموزان من نمره قبولی در مدارس نمونه گرفتن معلمان رسمی چون مطمئن هستند اخ اج نمیشن به تدریس توجه نمیکنن و کدوم ندرسه ایی که معلم رسمی داسته دانش اموز به مدارس نمونه تحویل دادع

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور