صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

رضا قاسمپور/عضو شورای مرکزی حزب اراده ملت ایران (حاما) - رییس اسبق کانون صنفی فرهنگیان استان زنجان

چه داده ای به معلم که دقایق می ستانی؟!

در دنیای متمدن مهم ترین زیرساخت درنگاه توسعه محور، تمشیت و توسعه منابع انسانی است/ دوره دوم دولت تدبیر و امید دوره توجه ویژه به آموزش و پرورش و فرهنگیان عزیز می باشد/ حذف و تخفیف مدارس رنگارنگ و ارائه آموزش باکیفیت رایگان (حداقل برای توده) باعث انتفاع عموم گشته و به مثابه واکسیناسیون همگانی دربرابر لشگر جهالت عمل خواهد کرد/ مدیریت آموزش و پرورش ما به جای برنامه محوریِ مبتنی بر اصول علمی تعلیم و تربیت و حرکت در مدار حرفه ای شدن، به شدت سیاست زده است.والدین دانش آموزان عموما مشارکت گریز بوده و بعضا بحران اخلاقی همچون شبکه اختاپوسی درزیر پوست آموزش و پرورش در حال نهادینه شدن می باشد/ بحران ناکارآمدی در آموزش و پرورش جدی است و البته یکی از دلایل اصلی آن فقدان تصمیم گیران و مدیران پاسخگوست. پوست اندازی در آموزش و پرورش با محوریت پاسخگویی شایسته و بایسته به نظر می رسد/ به برکت برخی از وزرای پیشین عرصه معیشت و منزلت به شدت بر معلمان تنگ شده و امروزه صدای معلم عملا فقط به ناکجاآباد می رسد/ عمده معلمان ما به جای مروجان پرسشگری واعظان درگاهند/ وقت آن رسیده که اختیارات بیشتری به استانها داده شود و شرایط فرهنگی و اقتضائات منطقه ای درسیستم مدیریت لحاظ گردد (حرکت به سمت فدرالیسم فرهنگی)...

چالش های آموزش و پرورش و دولت دوازدهم  اخیرا رئیس جمهور محترم سخنانی در خصوص ناراضیان از شغل و درآمد داشتند.  من فکر نمی کنم که مخاطب سخنانشان جامعه فهیم فرهنگیان باشد، لیکن این سخنان بهانه و بابی برای بیان برخی از کارهای مثبت انجام شده و همچنین برنامه های موردانتظار جامعه فرهنگیان است.

بدواً در مقام کسی که در دوره اول و دوم انتخابات (به عنوان یکی از معاونان ستاد انتخابات دکتر روحانی در استان زنجان) مجدانه و در رکاب سایر دوستان و همکاران برای پیروزی جریان تدبیر و امید تلاش کرده ام، بر خود واجب می دانم که از تلاش های دولت مستقر در خصوص کاهش فضای امنیتی مستولی بر آموزش و پرورش و همچنین اجرای نسبی نظام رتبه بندی و ترمیم مختصر حقوقها و همچنین احیای مجوز کانونهای صنفی فرهنگیان و البته عدم صدور پروانه فعالیت کانونهای صنفی؟! کمال تشکر را از رییس جمهور محترم و محبوبم داشته باشم.


همچنین رسالت روشنگری یک معلم ژورنالیست حکم می کند که نکاتی در خصوص مشکلات و دغدغه های معلمان را یادآوری نمایم:

 

جناب رییس جمهور


اولا: خود مستحضرید که در دنیای متمدن مهم ترین زیرساخت درنگاه توسعه محور، تمشیت و توسعه منابع انسانی است. دراین راستا دوره پایانی کلینتون دوره طلایی آموزش و پرورش و دوره دوم اوباما احیای سیستم بهداشتی و تأمین اجتماعی در ینگه دنیا بود و البته سال گذشته به نقل از جنابعالی جمله ای شنیدم که دوره دوم دولت تدبیر و امید دوره توجه ویژه به آموزش و پرورش و فرهنگیان عزیز می باشد.

فرهنگیان به عنوان موتور محرکه توسعه و همچنین شاکله ستادهای حضرتعالی در سراسر کشور، امیدوار و البته منتظر اتفاقی مشابه دوره پایانی کلینتون در دوره دوم ریاست جمهوری شما هستند.

 

ثانیا: وجود نامبارک و روبه تزاید انواع و اقسام مدارس خاص (تیزهوشان، نمونه مردمی، هیات امنایی و...) به شدت عدالت آموزشی در کشور را زیر رادیکال به فرجه n برده است. حذف و تخفیف مدارس رنگارنگ و ارائه آموزش باکیفیت رایگان (حداقل برای توده) باعث انتفاع عموم گشته و به مثابه واکسیناسیون همگانی دربرابر لشگر جهالت عمل خواهد کرد.

 

ثالثا: متأسفانه امروزه غایت آمال اغلب مدیران و معلمان تربیت طوطی وار فرزندان برای درهم شکافتن سد مرصوص کنکور و سوالات المپیادهاست.
برنامه های درسی ما همچنان معلم محور بوده و ما کماکان روحیه پرسشگری و نقادی را در کنج عزلت نگه داشته ایم.
مدیریت آموزش و پرورش ما به جای برنامه محوریِ مبتنی بر اصول علمی تعلیم و تربیت و حرکت در مدار حرفه ای شدن، به شدت سیاست زده است.
والدین دانش آموزان عموما مشارکت گریز بوده و بعضا بحران اخلاقی همچون شبکه اختاپوسی درزیر پوست آموزش و پرورش در حال نهادینه شدن می باشد.

 

رابعا: راه رسیدن به آرمان ها از حلقه واقعیت ها امکان پذیر است. آموزش و پرورش ما در مقوله متولی به مثابه عروس هزارداماد است، ولی در مقام پاسخگویی یک داماد درست وحسابی نیز نخواهیم یافت!
بحران ناکارآمدی در آموزش و پرورش جدی است و البته یکی از دلایل اصلی آن فقدان تصمیم گیران و مدیران پاسخگوست. پوست اندازی در آموزش و پرورش با محوریت پاسخگویی شایسته و بایسته به نظر می رسد.
تغییر مکرر نظام آموزشی بر اساس آزمون و خطا دمار از روزگارآموزش و پرورش درآورده و صحبت دگربار از تحول در نظام آموزشی برای معلمان مشمئز کننده و تهوع آور شده است.
به برکت برخی از وزرای پیشین عرصه معیشت و منزلت به شدت بر معلمان تنگ شده و امروزه صدای معلم عملا فقط به ناکجاآباد می رسد.
سند تحول آموزش و پرورش مبتنی بر واقعیات ساری و جاری در کف کلاسهای ما و زیرپوست شهر نیست و چشم انداز روشنی از تحول و امید در آسمان فرهنگیان مشاهده نمی شود.
در کلاسهای درس خبری از آموزش چگونه فکرکردن و چگونه یادگرفتن و البته ارزیابی هشیارانه فرد از افکارخود (تفکر نقادانه) نیست.
متاسفانه عمده معلمان ما به جای مروجان پرسشگری واعظان درگاهند!

چالش های آموزش و پرورش و دولت دوازدهم

سخن آخر
جناب دکتر روحانی عزیز
حضرتعالی بهتر از هر کسی واقفید که هزینه در آموزش و پرورش برباد دادن بودجه نیست، بلکه بهترین سرمایه گذاری در آینده فرزندان این مرز پرگهر است. آ.پ میتواند محور توسعه از هرنوعش باشد.
پافشاری بر سانترالیسم مرکزگرا و مدیریت متمرکز و بدون انعطاف در کشوری به وسعت ایران با گوناگونی فرهنگها و رنگارنگی اقلیمات و... باد در قفس کردن است.
وقت آن رسیده که اختیارات بیشتری به استانها داده شود و شرایط فرهنگی و اقتضائات منطقه ای درسیستم مدیریت لحاظ گردد (حرکت به سمت فدرالیسم فرهنگی).
همچنین جامعه معلمان با هر گرایش سیاسی با عشق و ایثار و تخصص در سال جدید آموزشی سرکلاسها حاضر خواهند بود و پرسشگرانه و متعهدانه وقایع و رویدادهای آموزش و پرورش را رصدکرده و ضمن پیگیری فعالانه مطالبات معیشتی و منزلتی به حق خویش سنگر خودرا به هیچ وجه ترک نخواهندکرد.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شنبه, 11 شهریور 1396 18:50 خوانده شده: 1605 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +22 -1 --
مینو امامی 1396/06/11 - 19:59
اولا، عنوان چه ربطی به موضوع دارد؟ بهتر بود می نوشتید مرحبا آقای رئیس جمهور
ثانیا،معلمان دقیقا مروجان پرسشگرند نه واعظان درگاه .......
ثالثا، نه مدیر و نه معلم عامل حفظیات طوطی وار نیست که محتوی نظام آموزشی ایجاب می کند.
رابعا ، سیاست را امثال شما اعضای احزاب به آموزش و پرورش تزریق نموده اید و ما معلمی بیش نیستیم.
خامسا ،فدرالیسم فرهنگی در هیچ کدام از کشورهای برتر آموزشی نیست و برعکس سیستم آموزشی یکسان وملی دارند. اگر موردی مثال می شناسید با ذکر منبع نام ببرید.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/06/12 - 07:59
اگر اقای نگارنده که با افتخار ادعا دارند ریس ستاد روحانی بوده و الان نیز در لاف پوشانی سخنان بی تدبیر روحانی گام بر می دارند امدک معلمی بلد بودند و معلم بودند در ستاد نباید بودند و که با بودنشان تعداد از همکاران و دانش اموزان فریب نمی خوردند و ازادانه رای می دادند وهر کسی را دوست داشتند انتخاب می کردند حتی اگر ان فرد از طایفه .....بود و یا از طایفه تدبیران وامید گویان بی تدبیر و نامید
پاسخ + 0 0 --
اسماعیل سلیمی ساعتلو 1396/06/13 - 17:18
من نمی دانم نویسنده با چه دلایلی این سخن آقای روحانی را به معلمان ارتباط داده اند. خطاب سخن ایشان مسئولان سیاسی بودند بر این منطق که برای کار کردن عذر و بهانه نتراشند. واقعا عجب زمانه ای شده است!
پاسخ + 0 0 --
علی ش 1396/06/13 - 18:09
آفرین برخانم امامی


در ضمن تاوان رای به روحانی را همگان باید بدهیم جناب قاسمپور که با افتخار از همراهی روحانی میگویی.حالا ببین روحانی چگونه پاسخ تان را میدهد..
علی برکت ا...
پاسخ + +3 -9 --
معلم ... 1396/06/11 - 20:15
عالی بود اما کو گوش شنوا وچشم بینا در موثرین و گره گشایان معیشت ومنزلت معلمان!!؟؟
پاسخ + +24 -2 --
مینو امامی 1396/06/11 - 20:15
وقتی ریاست محترم جمهوری با صراحت رو به معلمان ناراضی از شغل شان گفته اند نمی خواهید بروید، اصرار شما برای لاپوشی مطلب برای چیست ، نفهمیدم. ایشان به اندازه کافی خطیب و خردمند هستند که به طور شفاف سخن بگویند نیازی به ........
فضای امنیتی برای گفتگو بله شفاف شده ، اما معلمین رتبه بندی نمی خواهند که برای آن بخواهند ممنون باشند. افزایش حقوق نیاز به آلت و ابزار ندارد.
جناب ، ترمیم مختصر حقوق برای شما حلّال مشکلات بوده برای ما آب در هاون کوبیدن بوده است.
والدین دانش آموزان مشارکت گریزند یا گاو شیر ده.
شما هم خدا و هم خرما را با هم خواستید. ای کاش مسیر نگارشتان به نفع معلم بود نه ........
پاسخ + 0 0 --
رضایی.ر 1396/06/11 - 22:21
همکار محترم شما که در همین زمینه نوشته داشته اید والبته بنظرماها بشدت هم یکطرفه وموضوع را بوجدان کاری و...احاله کردید.جناب روحانی دقیقا مثل شما به وجدان حواله کرد.وصراحتا گفت که مزدکم دلیل کم کاری نیست این کجاش اشکال داشت البته همه صحبتشون را کاملا گوش نداده بودم
پاسخ + 0 0 --
رضایی.ر 1396/06/11 - 22:46
ضمنا خانم امامی این اق رییس سابق کانون صنفی بود و همه میدانیم که کانون کارش سیاسی نیست. وامروز معلمان هرگونه افزایشی را مدیون کانون و عبدی و...هستند.یادت هست در زمان خاتمی بعد از اعتراصات بن فرهنگیان تا زمان احندی نژاد پرداخت میشد خون بهای عده ای از همکاران بود. برای انتخاب روحانی همه به میدا امدند والا ایران که این همه سیاسی فعال ندارد که در ستادها فعال شده بودند البته با سیاست زدگی که فرمودید کاملا موافقم و اشکال در انتخابات مجلس است که برای نمایندگان معلمها خودشون را ارزون نفروشند داستان ریاست جمهوری داستانی علی حده است
پاسخ + 0 0 --
مینو امامی 1396/06/12 - 06:45
همکار محترم رضایی .ر، اشاره بنده هم به همین مسأله بود که نوشته ی تحسین آقای روحانی چه ربطی به دقایق دارد؟ آقای روحانی گفته اند اگر از شغل تان راضی نیستید ،بروید. اما بنده اعتقادم را چاشنی نظرم کردم و با پشت بند وجدان ،طرح مسأله کردم که برخورد آرای همکاران ،موجب خشنودی بنده بود حداقل خیلی ها اصل مطلب را قبول کردند. ما نظرات همکاران را می خوانیم ودر حد سواد نقد می کنیم نه سنگسار. با تشکر از دقت نظر حضرتعالی.
پاسخ + +25 -1 --
شهاب 1396/06/11 - 20:25
رییس جمهوردرپاسخ به مطالبات عرض کردند هرکس راضی نیست استعفا بدهد به چه چیزی امید دارید باچه زبانی باید به فرهنگیان بگویند که شما وکارتان بی اهمییت هستید ما خودمان را به کدام کوچه زده ایم صراحت از این بیشتر حق را باید گرفت نه با روش های تهاجمی وحرکت های خیابانی باقبول نکردن اضافه کار توسط معلمان وعدم دریافت کمک های مردمی توسط مدیران
پاسخ + +3 -11 --
ناشناس 1396/06/11 - 20:28
مگر نظر مقام معظم رهبری درمورد عدالت اسلامی رو نخوانده اید که این قدر علیه مدارس خاص که جایگاه نخبگان دانش آموز ماست پافشاری می کنید.دراوایل انقلاب هم عده ای با شعارهای پوچ مارکسیستی وبهانه ی عدالت آموزشی با مدارس خاص مخالف بودن.منتهی با دور اندیشی شهید رجایی بزرگوار و مقام معظم رهبری این طرح مترقی اجراشد.وامروز افتخارات جهانی و مدالهای رنگارنگدر المپیادجهانی حاصل این طرح هوشمندانه است.عدالت اموزشی هرگز به معنای تساوی نبوده ونیست.هم چنان که ۵ انگشت دست انسان مثل هم نیستن.طبیعیه که برای افراد نخبه باید امکانات و تسهیلات ویژه در نطر گرفت.مدارس خاص که با دور اندیشی شهید رجایی و مقام معطم رهبری ایجاد شدند یکی از هوشمندانه ترین طرح های نظام آموزشی ما به حساب میاد.نخبگان سرمایه ی اینده ی جامعه ی ما هستن.هرچقدر براشون هزینه کنیم باز هم کمه.
پاسخ + 0 0 --
مینوامامی 1396/06/11 - 21:01
پس نتیجه می گیریم که تنها کشوری که
عدالت آموزشی دارد ایران است. وآموزش
یکسان کشوری مثل ژاپن از بی خردی
آنهاسیت، اما آنها کجا وما كجا.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/11 - 21:49
وقتی ژن برتر وجود دارد نخبه میخواهیم برای چه بهتر است نخبه ها و کارمندان آموزش وپرورش و کارگران بروند تا جمعیت نصف شود و وضعیت رویه راه شود فقط ژن خوب لازم است آقا جناب
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/11 - 23:00
بله. قطعا دانش آموزان مدارس خاص از خیلی از دانش آموزان مدارس کشورهای دیگه جلوتر هستن دراین شکی نداریم خانوم امامی. وقتی مقام تک رقمی در المپیادهای جهانی ریاضی میاریم یا وقتی برای رتبه های برتر کنکور ما از دانشگاه های برتر خارج پذیرش فرستاده می شه یعنی سطح علمی بسیار بالایی دارن. پس باید قدردان این نظام آموزشی نخبه پرور باشیم که چنین عزیزانی رو پرورش می دن. بحث اونجایی هست که مابرای بعد فارغ التحصیلی نخبگانمون برنامه ی درستی نریختیم. باید سریعا بهشون پیشنهاد کارهای مناسب بدیم وبا حقوق کافی جذبشون کنیم. تنها اشکال کار اینجاست وگرنه دراین که نظام نخبه پرور نظام آموزشی خوبی هست شکی نباید داشت.
پاسخ + +17 0 --
ناشناس 1396/06/11 - 20:34
به جز معلمان دولت و کارگران حقوق چه کسانی پایین است ؟؟؟؟؟؟؟زیر خط فقر هست یا نیست ؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
ابوالفضل 1396/06/12 - 20:40
بنظرم شما نمیتونی حقوق زیاد کنی و مردم زیر خط فقر زندگی میکنن بهتر بری
پاسخ + +15 -2 --
ناشناس 1396/06/11 - 20:59
تاوقتی به اسم انتقادپاچه خواری می شود،وضع همین است.شمایک عذرخواهی به همه معلم هابدهکاری که برای پیروزی کسی تلاش کردی که کمربه نابودی آپ بسته.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/13 - 04:06
احسنت
پاسخ + 0 0 --
علی ش 1396/06/13 - 18:14
هزاران درود
پاسخ + +3 -6 --
ناشناس 1396/06/11 - 21:22
نظامیان هم مث شما هستند و شاید بدتر وهیچ توجهی بهشون نمیشه
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/11 - 21:50
حقوقشان کم است خوب .......وند
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/06/11 - 23:20
ارتش خوب نیست
ولی سپاه و نیروی انتظامی خیلی عالی بهشون میرسند
پاسخ + 0 0 --
علی ش 1396/06/13 - 18:15
دوتا فامیل ارتشی دارم اتفاقا با سابقه خیلی کمتر از من هم دریافتی خوبی دارند و هم مزایا
پاسخ + +11 -1 --
اسماعیل 1396/06/11 - 21:22
سلام من خسته شدم از بس غر زدیم ونالیدیم اخه این کارها چه فایده ایی داره یه تحصن و اعتصاب تاثیرش اندازه هزار سال غر زدنه
پاسخ + +9 -1 --
ناشناس 1396/06/11 - 21:56
با تسلیت خدمت خانواده دانش آموزان جان باخته اگر این اتفاق در ژاپن یا کره می افتاد شک نکنید که معاون و وزیر همه ضمن عذر خواهی حتما استعفا داده اند ....حالا اینها میگویند مقصر جاده بوده که کج بوده یا اتوبوس چموش بوده یا راننده ساعت چهار صبح خواب آلود بوده همه مقصر هستند به جز اینها
پاسخ + +10 0 --
معلم 1396/06/11 - 22:04
هر چه می کشیم از اشتباهات خودمان است عقلمون رو دادیم دست ادمایی که به فکر پست و مقام خودشونن
پاسخ + +15 -3 --
یلدا 1396/06/11 - 22:22
افرین مینو جان با این جوابهای دندان شکنی که دادی
پاسخ + 0 0 --
معلم ... 1396/06/12 - 05:27
افرین مینوخانم و یلداخانم
پاسخ + +11 -1 --
علیرضا افکاری 1396/06/11 - 22:32
تا تحصن نیاشد نوشتن"دلنوشته"،مقاله،نامه،طومار و ... راه بجایی نبرده و نخواهند برد.
پاسخ + +8 -1 --
یلدا 1396/06/11 - 22:59
به قول شهاب از ساده ترین روشها که نه هزینه دارد نه خطر میتوان قسمت عمده حق وحقوق را گرفت نمیدانم معلمها چرا اینقدر درمانده اند
پاسخ + +6 -1 --
ناشناس 1396/06/11 - 23:28
رئیس جمهوری که از فیلتر شورای نگهبان و چه و چه باید عبور کند انتظار دارین که نماینده ی واقعی مطالبات مردم باشد.؟!
پاسخ + +3 0 --
چغندربگ 1396/06/12 - 00:19
تمام مشکلات از نداشتن مرکز تفکر (ستاد قوی و خوش فکر) در آوپ است، که توان بروز کردن خود را ندارد و شهامت کنار رفتن را نیز ندارد، و کل آینده کشور ما کروگان آنهاست!
پاسخ + +5 0 --
معلم 1396/06/12 - 00:45
سلام جناب که عضو ستاد جناب روحانی بودین با این تعریف و تمجدید از ایشان و لاپوشانی حرف ریاست محترم جمهور در مورد ناراضیان به حقوق و استعفای کارمندان و معلمان ناراضی حتما یک پست مهم در انتظار شماست . مثل ریاست محترم جمهور برای حل مشکلات معیشتی پاک کردن صورت مساله است نه حل مشکل مثل اینکه ما کارگری داشته باشیم که فقط کار مربوط به ما را بلده سالها تجربه داره ما بجای اینکه مطابق با نیاز او و جبران معیشت او حقوقی نصف قدرت خریدش به او بدیم و در جواب اعتراضش بگوییم که اگه ناراضی هستی برو جای دیگه . آیا جای دیگه ای هست یا سوابقش چی میشه این جواب عادلانه است ! درود بر ریس جمهور پاسخگو و دارای تدبیر و امید که اینطور به کارمندانشون امید دادن .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/13 - 04:08
بمب پاچه خواری
پاسخ + +8 0 --
حسن درویشی 1396/06/12 - 02:57
قطعا منظور جناب رئیس جمهور معلمان بودند بسیار ساده لوحی یا خود را به ساده لوحی زدن است اگر گمان کنیم منظور رئیس جمهور قشری به جز معلمان هستند . یکبار دیگر سخنان رئیس جمهور را گوش کنید: این بسیار غلط است که گفته شود از حقوقمان ناراضی هستیم واین حقوق معادل دو ساعت کار ماست( سخنی که اغلب از زبان معلمان شنیده شده که با این حقوق دو ساعت هم کافی است کارکردن)شما با این حقوق آمد ه اید اگر ناراضی هستید خوب بروید کسی مجبورتان نکرده
از شما می پرسم استاد عزیز امروزه کدام قشر از کارکنان دولت از حقوقشان ناراضی هستند ؟؟ ار هر کسی که اند ک اطلاعی دارد بپرسید. این که نمی شود چون ما طرفدار جناب روحانی بوده ایم الان این کنایه ایشان به معلمان را به سوی دیگر حواله کنیم
جناب رئیس جمهور رندانه همچون دیگر متولیان امور اموزش و پرورش اعتراض معلمان به تبعیض میان حقوق ومزایایشان با دیگر کارمندان را به اعتراض معلمان به سمت اعتراض به میزان حقوقشان منحرف می کنند درحالیکه اعتراض معلمان به تبعیض در حقوق و مزایاست
پاسخ + 0 0 --
علی ش 1396/06/13 - 18:20
یک رای هم کمتر میشد اگر توهم به روحانی رای نمیدادی جناب درویشی
پاسخ + +3 0 --
مینو امامی 1396/06/12 - 08:28
سلام همکار ناشناس محترم و تشکر از نظرتان. دانش آموزان المپیادی اولا ،یک نفر از هزاران دانش آموزان تیزهوشان یا نمونه دولتی هستند که در حالت طبیعی به وجود آنها ما نیز معترفیم، اما به تعداد انگشتان دست ، داشتن افراد نابغه در هر کشوری، نرمال است اما چند صد هزارش خیر. در ثانی برای این عزیزان اردوهای آموزشی و کلاس های علمی برتر می گذارند و فقط با تواناییهای فردی یا توانمندی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، به کسب رتبه های اول تا سوم دست نمی یابند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/12 - 10:18
خب همکار گرامی قطعا اینها درمدرسه ای متناسب با استعدادهاشون تحصیل کردن که به این درجه از توانایی رسیدن. وگرنه چرا درمدارس معمولی برندگان مدال المپیاد نداریم معمولا؟ضمن اینکه فرآیند رسیدن به مدال جهانی سه مرحله ی داخلی داره. درواقع حدود چند هزار دانش آموز مستعد وتیزهوش با هم رقابت می کنند واز بین اونها این حدود چهل یا پنجاه نفر در رشته های مختلف المپیاد به سطح جهانی می رسن. وگرنه از نظر من وهمین طور خود بنیاد نخبگان کسی که مدال برنز ونقره ی کشوری رو هم میاره واغلب هم متعلق به مدارس خاص هستن هم نخبه حساب می شن. پس توجه کنید تعداد نخبگان تحصیل کرده درمدارس تیزهوشان با این خط کش به تعداد انگشتان یک دست نیست. بلکه در مجموع هفت رشته ی المپیادی هرسال جمعیتی بالغ بر سیصد نفر به حساب میان. تازه مدالهای کشوری جشنواره ی خوارزمی و لیگ پایا رو هم حساب نکردم. اونها رو هم به محاسبتون اضافه کنید. می بینید که شاید صد برابر اون تعداد انگشتان یک دستی می شه که بهش اشاره داشتید.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/12 - 22:35
اینها فقط برای امتحان آماده میشوند و کمی هم زرنگ هستند همین هیچ برتری ندارند
پاسخ + +13 0 --
ابوالفضل 1396/06/12 - 10:29
من از حقوق و مزایای خود ناراضیم لطف کنید حق و حقوق 17سال کار کردن رو بدین اصلا از کشور میرم
هر چند شاه هم گفت ناراضید برید اما تاریخ نشون داد چنین فکری خودش رفتنی هست
پاسخ + +8 0 --
ناشناس 1396/06/12 - 16:49
تا زمانی که افرادی مثل شما در بدنه آپ باشه هیچ امیدی به آینده نداریم.
نوبخت میاد به معلما میگه گروگانگیر
جهانگیری میاد میگه معلما بابت رتبه بندی الکی که اجرا. کردیم باید کلاشونو بندازن هوا
روحانی هم میاد میگه هرکی راضی نیس استعفا بده
حالا باز افتخار میکنی به نوکری اینا. شاید اگه کارمند بهداشت یا قوه قضائیه و ... بودی یه چیزی ولی شما معلمی باید خجالت بکشی
پاسخ + +7 0 --
یلدا 1396/06/12 - 18:33
افرین اقا ابوالفضل این گفته شما بهترین و یکی از چندین جوابی است که به بعضی ها باید داد
پاسخ + +4 0 --
یلدا 1396/06/12 - 18:51
این مدارس گوناگونه که عدالت اموزشی را در ایران زیر سوال برده مثل نمونه دولتی نمونه مردمی هیئت امنایی غیر انتفایی تیز هوشان الان در شهرهای کوچک کلاسهای تیزهوشان سی نفره داریم مگه در یک شهر کوچک امکان این همه تیز هوش وجود داره این از نظر علمی غیر ممکنه
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/12 - 22:14
اجازه بدید آزمونهای سطح بالای ورودی ورقابتی تعیین کنه که تعداد تیزهوشان یک شهر چقدره نه مشاهدات و گمانه زنی ها. از نظر علمی هیچ چیزی غیر ممکن نیست. هرکس ایکیو بالای 130 داشته باشه تیزهوش به حساب میاد. درسته که به طور متوسط از هر 80 نفر یک نفر تیزهوش درمیاد. ولی این عدد میانگینه ونه به عنوان عدد قطعی وهمیشگی. ضمن اینکه وجود این مدارس عین عدالت آموزشیه. چطور انتظار دارید وقتی یه فرد این قدرت واستعداد رو داره که مطالب خیلی بیشتر از کتاب درسی رو یاد بگیره در یه چارچوب خاص محدودش کنیم واستعدادش هدر بره. باید این افراد رو دراین مدارس بیاریم ودرجهت شکوفایی استعدادهاشون قدم برداریم . این می شه عدالت آموزشی نه اینکه به بچه ای که واقعا تیزهوشه بگیم تو هم یکی هستی درسطح کسی که توی کلاس نمرش به عدد ده هم نمی رسه وتجدید می شه. یادگیری اون بچه با یادگیری این بچه زمین تا آسمون فرق داره واین ظلم به هردو بچه است که بخوایم اینها رو زورکی تو یه کلاس جابدیم.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/13 - 04:10
این آقای ناشناس یک سودی می بردحتما که دنبال تست ژنهای تعلیم دیده است
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/13 - 09:27
شمایی که به بنده انتقاد می کنی وبحث تست ژن های تعلیم دیده رو مطرح می کنی. مثل اینکه درجریان نیستی طرح ساماندهی استعدادهای درخشان مورد تایید شهید رجایی ومقام معظم رهبری بوده وهست. وبنیاد نخبگان وباشگاه دانش پژوهان جوان هم به همین دلیل تشکیل شدند. انمی دونم چه علاقه ای دارید که این مدارس نباشه. اکسانی که مخالف این مدارس هستن عدالت ارکسیستی رو قبول دارن درحالی که عدالت اسلامی می گه تساوی غلطه. بلکه هرکس باید متناسب با تخصص ولستعداد و سطح علمیش در یه جایگاه مناسب قرار بگیره. نه اینکه همه اعم از ضعیف و متوسط وقوی تو یه جا باشن!
پاسخ + +1 0 --
یلدا 1396/06/12 - 22:56
اولا اینکه علم انسان همیشه نسبت به گذشته کامل ونسبت به اینده ناقص است این در قران هم امده وعلم امروز در برابر خیلی از چراها عاجز است پس نمیتوان گفت از نظر علمی هیچ چیزی غیر ممکن نیست ثانیا این حرف را از زبان صاحب نظران متخصص این علم بیان کردم که ازمونهای استاندارد در این زمینه نشان داده اینها بیشتر سخت کوشند تا تیز هوش ثالثا هر سال به عینه میبینیم بودند دانش اموزانی که در مدارس عادی تحصیل کرده اند ولی در بهترین دانشگاههای دولتی پذیرفته شده اند وبودند دانش اموزان فارغ التحصیل تیز هوشان که بعد از یک سال پشت کنکور ماندن در یک رشته پایین دانشگاه ازاد پذیرفته شده اند من خودم چند نفر را از نزدیک میشناختم که همه نمراتشان یک الی سه بود یعنی ای کیو بسیار پایین ولی به برکت ثروت پدر در مدرسه غیر انتفاعی نمرات همه بالای هجده شد رابعا به نظر میاد شما مدیر یکی از این مدارس هستید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/13 - 09:23
لطفا به آیین نامه ی بنیاد نخبگان و سخنرانی های مقام معظم رهبری درباره ی ضرورت مدیریت استعدادهای برتر مراجعه کنید تا دیگه لازم نباشه بحث رو به این شکل جلو ببرید. برخلاف شما من در اطرافم افراد تیزهوش زیادی رو دیدم که به بهترین درجات علمی رسیدن. یا در جشنواره ی خوارزمی طرح جدیدی اراعه دادن ویا در المپیادهای علمی وکنکور رتبه های برتر روبه خودشون اختصاص دادن. یه نگاهی به ترکیب تیم های المپیادجهانی و همین طور رتبه های تک رقمی ودورقمی کنکور چندسال اخیر بندازید تا ببینید آیا خروججی مدارس خاص که مورد انتقادشماست بد بوده یا برعکس بسیار موفق بودن.
پاسخ + +2 -1 --
رصا قاسم پور 1396/06/12 - 23:59
سلام بر همکاران و همرهان عزیر

ممنون از بابت خوانش مطلبم از تمام نوشته ها و نظرات لذت بردم بویژه نظرات دوستان مخالف و منتقدم مطلبم
پایا معلم
مانا فرهنگی
پاسخ + +1 0 --
چغندربگ 1396/06/13 - 09:34
بعد این دکان متعفن( آوپ) هزارتا باجگیرهم داره! " تشکلهای بیشترشان خود خوانده فرهنگیان " به نام معلم ولی به کام خودشان از وزارتخانه باج میگیرند و آدم های نالایق و ناشایست خودشونو در پستهای مهم و مختلف می کارند!! و عجیب! خیلی عجیب! آوپ است که بدون دلیل به این تشکلها باج میدهد! چون اگر ندهد هم اینها غلطی نمیتوانند بکنند! چون معلمان را پشت خود ندارند! وای بر ما و وای بر استعدادهای فنا شده بچه های مردم!

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور