صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی غیاث آبادی فراهانی/ هنر آموز هنرستان های ساوه

چند پیشنهاد به وزیر جدید آموزش و پرورش

مطالبات معلمان و چند پیشنهاد به وزیر جدید آموزش و پرورش بالاخره بحث و جدل های رسانه ای بر سر تعیین وزیر جدید آموزش و پرورش ظهر یک شنبه به پایان رسید و همان طور که پیش بینی می شد جناب بطحایی که خود سال ها در سطح معاونت وزارتخانه سابقه مدیریتی دارند با رای بالای مجلسیان این بار بر کرسی وزارت نشانده شدند.

ضمن تبریک به ایشان امیدواریم بتوانند تحولی را که  در امور آموزش و پرورش وعده داده بودند هرچه زودتر عملی کنند.
حال از اینجا به بعد وظیفه فعالان جامعه فرهنگیان چیست؟ (البته برخی فعالان فرهنگی که با وزیر جدید کاملا هم فکر و همسو هستند طبیعتا همچنان تمام قد از ایشان تا زمانی که اختلاف نظر اساسی پیش نیاید پشتیبانی خواهند کرد )


به نظر من الان وقت پیگری و پرداختن به مطالبات انباشته جامعه فرهنگیان است .

این مطالبات به نظر من از  نظر اهمیت و اولویت می تواند به قرار زیر باشد:


۱- پرداخت مطالبات مالی و در راس آن ها حق التدریس همکاران در سال گذشته و هچنین حق الزحمه تصحیح اوراق نهایی و برگزاری امتحانات نهایی و...


۲- پرداخت سرانه مدارس ؛ کمبود و دیر پرداختن سرانه مدارس اشک مدیران را در آورده است.


۳- تحول در نظام مدیریتی
بسیاری از مدیران آموزش و پرورش طی سال های گذشته  ظرفیت کاری خود را نشان داده اند. اگر وزیر جدید دنبال تحول است باید با تیمی جدید به دنبال این تحول باشد.


۴- بحث نظارت و بازرسی در امور هر سیستمی از ارکان درست کار کردن و پیشرفت آن سیستم است. سال هاست که این امر در آموزش و پرورش به صورت  جدی دنبال نمی شود. به نظر من همین امر هم باعث افت کیفی روز افزون نظام آموزش و پرورش شده است.


۵- نظام ارزشیابی دانش آموزان نیز سال هاست با اهمال و آسان گیری بی مورد و تخلفات  همراه شده است. این موضوع هر ساله باعث بیسواد پروری بیشتر در نظام آموزش و پرورش بوده است.بحث لو رفتن سوالات نهایی هم یکی دو سال است که بسیار خطرناک شده است.


۶- ارزشیابی معلمان نیز از مقولات چالش برانگیز است که احتیاج‌ به تحول دارد . در حال حاضر با این نظام ارزشیابی موجود معلم جدی و تلاشگر و با سواد با معلم منفعل و کم بازده فرق چندانی ندارد. در سیستمی که دوغ با دوشاب برابر است انتظار تحول نمی توان داشت .


۷- طراحی و اجرای سیستمی که معلمان بتوانند در امورات آموزش و پرورش اعم از مدیریت و تصمیم سازی ها مشارکت کنند . (این امر می تواند به صورت شوراهای انتخابی معلمان از شهرستان تا سطح کشوری عملیاتی شود)سال هاست که صدها هزار فرهنگی تحصیل کرده صرفا تماشاچی و مجری هستند و در  نظام مدیریتی و تصمیم سازی جایگاهی ندارند. فقط کسانی به این جایگاه ها میرسند که جزء حزب و باند حاکم باشند و در عین حال اهل تعریف و تمجید و غیر منتقد . با چنین نظام مدیریتی نباید انتظار تحول داشت.
و بسیاری دیگر از مطالبات وجود دارد که همکاران دیگر مطرح خواهند کرد. ما فعالان فرهنگی می بایست به صورت جدی و هماهنگ پی گیر مطالباتمان از وزیر جدید باشیم. باشد که با تلاش ما و ایشان تحولی در خور در نظام‌ آموزش و پرورش پدید آید.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

دوشنبه, 30 مرداد 1396 21:21 خوانده شده: 1422 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +12 0 --
مینوامامی 1396/05/30 - 21:47
سلام، لطفا تقلب نرسانیدواجازه بدهید
توانایی ها وخطوط فکری وزیرمحترم
رابسنجیم.
پاسخ + 0 0 --
محمد حاتمی 1396/05/31 - 08:40
اضافه کنید:
تغییر همه معاونان وزیر از جمله نویدادهم و حاج اقای ابراهیمیان
تغییر و اصلاح قوانین در جهت عادلانه شدن نقل و انتقال و اعزام بخارج دبیران
ارزش یافتن نمره و به رسمیت شناختن اهمیت معلم در مدرسه و اخراج دانش اموزنماها و مردودی دانش اموزان ضعیف و بی ادب
تغیر بیمه تکمیلی معلمان از اتیه برنزی به ایران یا البرز ظلایی
عدم اسکان تابستانی فرهنگیان در مدارس
اهمیت یافتن کیفیت ضمن خدمت و لحاظ ان بصورت ضریب در فیش حقوقی
امکان ادامه تحصیل ارشد برا لیسانه های پیوسته یا نپیوسته دبیر
...
پاسخ + 0 0 --
معلم... 1396/05/31 - 08:41
قبلا ناامید دیروز امیدوار و فردا...!!!
پاسخ + 0 0 --
معلم... 1396/05/31 - 08:42
یک شرط مهم در قدرت وزیر تیم همکار ایشان است اگر همه معاونان وزیر تغییر نکنند یعنی همان مسیر حاجی بابایی فانی و...
پاسخ + 0 0 --
معلم... 1396/05/31 - 10:12
دو معاون ذکر شده توسط همکار حاتمی سالهاست معاون وزیرند و با چندین وزیر. کی جوانترهای باانگیزه تر میان جای انها منظور حاج اقا محی الدین... و مهندس نوید...است؟؟!
پاسخ + +7 -3 --
باران 1396/05/30 - 21:53
امیدواریم آقای وزیر کما کان خودش رااز بدنه بزرگ جامعه فرهنگیان بداند و به دنبال درمان دردهای اعضای این بدنه باشند. انشاالله
پاسخ + +5 -1 --
ناشناس 1396/05/30 - 21:54
برادر گرامی شما مهمترین خواسته معلمان را فراموش کرده.آید که میلیون ها بار گفته اند
پاسخ + 0 0 --
غیاثی 1396/05/31 - 06:36
البته این ها بخشی از خواسته ها بود ممکن است موارد بسیار دیگری نیز باشد . احتمالا منظور شما اجرای کامل نظام پرداخت هماهنگ‌حقوق و مزایای کارمندان دولت بوده است . در این صورت حق با شماست این خواسته همه ی معلمان است. (البته با شرایط مالی که فعلا دولت و نظام با آن درگیر هستند اجرای این خولسته ی به غیر عملی به نظر می رسد)
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1396/05/31 - 09:09
برای دیگر کارمندا ن وضع دولت خوب است ولی نوبت به فرهنگیان می رسد اوضاع مالی دولت خراب می شود بااین اوضاع خراب مالی اگر آ.پ تعطیل می شد بهتر بود چون ما داریم حق نجومی بگیرهای بی خاصیت را می خوریم
پاسخ + +10 0 --
شهاب 1396/05/30 - 22:03
آقای غیاث آبادی واقعا امیددارید این مطالبات نیمه ناقص شما اجرایی شودزهی خیال باطل بطحایی اگر می توانست در طول 35 سال خدمت کاری می کرد سال های سختی پیش روی آ.پ کشوراست ویرانی ها خواهیم دید
پاسخ + +3 -2 --
ناشناس 1396/05/30 - 22:13
انشاالله با تلاشهای خانم سعیدی وزیر محترم 20 درصد معلمان را فراموش نکند و خودی به دولت و معلمان نشان دهد وزیر محترم از بدنه آموزش وپرورش هستند پس از مشکلات معیشتی که مهمترین مشکل معلمان است حتما خبر دارند و درپی رفع این مشکل خواهند بود انشاالله تعالی وبرای عزت خود و معلمان نهایت کوشش را بنمایند معلمان پیشاپیش از تلاشهای آینده ایشان تشکر خواهند نمود
پاسخ + +6 0 --
حسن درویشی 1396/05/31 - 00:48
با انتخاب جناب بطحائی به عنوان وزیر کاملا مشخص است که دولت تصمیم به ادامه ی وضع موجود را دارد یعنی تکرار روزمرگی ها در مدارس و رفت وامد معلمان ودانش اموزان کما فی السابق واحیانا اضافه کردن احکام معلمان در حد پنجاه تا صد هزار تومان در ماههای آبان یا اذر ماه و انتشار آن در تمام رسانه ها برای افزایش فشار افکار عمومی برمعلمان
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1396/05/31 - 01:50
ارزشیابی ؟معلمی که فکرش درگیرمشکلات معیشت وبی پولیه،...
پاسخ + +8 0 --
مسعود 1396/05/31 - 07:57
با سلام به شما دوست و همکار عزیز
بند شماره 5 از فرمایشات جنابعالی یعنی بیسواد پروری برای من بسیار آزار دهنده است و سوال این است که چرا دانش آموزی که اصلا نمیخواهد درس بخواند به هر قیمتی شده به یک پایه بالاتر منتقل می شود و باعث تضییع حقوق دیگر دانش آموزان و معلمان می شود
یکی دیگر از موارد مهم که بارها گفته شده و به یک کلیشه تبدیل شده موضوع حقوق دریافتی و مزایای معلمان است که قابل مقایسه با دیگر ارگان های دولتی نیست و معلم به جای تمرکز بر امر تدریس و تحقیق و به روز کردن اطلاعات خود مجبور است به فکر شغل دوم و سوم باشد که این امر خود به خود از کیفیت آموزش می کاهد
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1396/05/31 - 08:07
تغییر مدیران کل استانهاومدیران کل ستادی که دارای روحیه تخریبی ،خودشیفته ،پیروفسیل یافته،انتقادناپذیر،یکدنده،لجوج،جناحی،سیاست زده،بی تحرک،رفیق بازواهل مماشات بادوستان،بی برنامه،بی توجه به مشاوره های اهل فن،میباشدبایددراولویت اول وزیرباشد.مدیران کلی که جزبازی باروح وروان همکاران کاری دراین 4سال ازپیش نبردند.استانهای اصفهان /سمنان و... بیاییدبررسی کنیدببینیداوضاع چگونه است .
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1396/05/31 - 20:28
این درخواست هارا از کسی داری که خودش ام همه ی این مشکلات است واقعا باید به تیزبینی خودشک کنیم
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1396/06/01 - 09:51
موافقم همین یک کار رابرااستان ماا اصفهان انجام بدهند ماتاآخر عمردعاتون میکنیم به خدا.بقیه کاراپیشکش.
پاسخ + +6 -1 --
ناشناس 1396/05/31 - 11:14
ایشان بانی بسیاری از مواردی که گفتید بودند.
از چه کسی داری برای اصلاح امور درخواست میکنید؟!!!!

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور