صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

رضا مرادی/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

پروژه ی اردوگاه انزلی ( آموزش و پرورش منطقه ی 9 تهران)... رسالت ها ؛ ماموریت ها و اولویت ها

انتقاد از ساخت پروژه انزلی در اداره آموزش و پرورش منطقه 9 تهران   به واقع رسالت ؛ ماموریت واولویت درآموزش وپرورش یک منطقه ی آموزشی چیست؟

تعریف و بازتعریف آن دارای چه جایگاهی می باشد؟

شناخت راهبردی نافذ و اثربخش و خردمندانه ی فرصت ها و تهدیدات و آگاهی به مقتضیات و مناسبات زمان و درک صحیح آن از ویژگی ها و توانمندی های استراتژیک و راهبردی و تعیین کننده ی تصمیم سازان و گردانندگان یک سیستم و نظام آموزشی به خصوص محور و گرانیگاه آن یعنی مدیر آن مجموعه ی آموزشی و پرورشی می باشد.

به تحقیق برنامه ها ؛ طرح ها ؛ اهداف ؛ نقشه ی راه و تصمیمات زیرساخت و فوندانسیون تحول و تغییرات و شدن های بدیعی است که می تواند در تمامی ابعاد و شئونات به خصوص در حوزه ی آموزش و حیطه ی پرورش رویدادها و اتفاقات چشم گیر و مبارکی را رقم زده و بیافریند و سرنوشت جامعه و گروهی را تغییر داده و آنان را سرآمد و الگوی شایسته ی سایرین قرار دهد .

چنانچه در هر جامعه و کشوری اهداف و برنامه ها بر اساس منطق و عقلانیت و نیز اولویت و برمبنای اصول کارشناسی و منافع ملی طراحی و اجرایی گردد به تحقیق بستر و ریل گذاری مطلوب و یایسته ای شکل و نضج می گیرد که ماحصل آن هر آینه شکوفایی و پیشرفت و تمدن سازنده ای است که غایت و چشم انداز آن سعادتمندی و بهروزی آن جامعه خواهد بود.

ماموریت ؛ رسالت واولویت در آموزش وپرورش یک منطقه آیا غیر از هدایت منابع انسانی و مالی به سوی ایجاد شرایط و ظرفیت هایی است که امر آموزش وپرورش را برای دانش آموزان آن منطقه ی آموزشی ایجاد ؛ تسهیل و بالنده نماید ؟

آیا منطقی و شایسته است که منابع مالی و اعتبارات محدود منطقه ی متبوع و مدارس تابع آن صرف امور آموزشی و پرورشی دانش آموزان واحدهای آموزشی آن منطقه قرار گرفته و اختصاص داده شود یا در استانی دیگر صرف ساخت و ساز گردیده و به متل و تفرجگاه تبدیل گردد؟

سخن اینجاست که کدام مطابق رسالت و وظیفه ی آموزشی وپرورشی است و اولویت کدام است؟

 طی ساز و کار و تمهیداتی اداره و مدارس  - که در اینجا و در این مقال به واکاوی و تحلیل چگونگی آن نیستم – مبالغ هنگفتی را صرف پروژه ی انزلی نموده اند که با تمرکز و دقت و شناخت درست ماموریت ها و اولویت ها توجیه منطقی و عالمانه و عاقلانه ای در این خصوص نمی یابیم ؛ آیا باید منابع و اعتبارات محدود مدارس و اداره صرف برپایی کلاس های آموزشی و پرورشی و هزینه کرد آن دراموری چون بازدیدها ی علمی وصنعتی ؛ آشنایی با مهارت های زندگی ؛ تفکر وسواد رسانه ای ؛ افزایش درک و بینش دانش آموزان نسبت به مخاطرات اجتماعی و اخلاقی ؛ گسترش بصیرت و آگاهی سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و مواردی از این دست گردیده یا به برپایی و ساخت اردوگاهی مبادرت ورزیده شود که دلایل متقن و عدیده ای در رد و مردود بودن ساخت آن وجود دارد که می توان از حیث اقتصادی –مالی ؛ جغرافیایی – مکانی ؛ پوششی – استقراری؛ زمانی – بهره مندی ؛ انگیزشی – مطلوبی و..... مورد تحلیل و واکاوی قرار داد که در این مجمل به آن که زمان و حوصله ی مضاعفی را می طلبد ورود ننموده و به آن نمی پردازم که اگر به این بحث ورود نماییم ازحیث منطق بهره مندی و فایده دلایل متعددی را می توان علیه آن به رشته ی تحریر در آورد.

 با توجه به محدویت های فراوان مالی و اعتباری ؛موضوع اقتصاد مقاومتی ؛ محدویت زمانی و مکانی در خدمت رسانی ؛ اولویت و مراتب نیازمندی های فوری و مبرم دانش آموزان عزیز و همکاران محترم فرهنگی ، روح حاکم بر رسالت و کنش آموزشی و پرورشی ، مطالبات عهدنامه ها و قوانین بالا دستی به خصوص سند تحول آموزش وپرورش و موارد و گزاره هایی از این قبیل ؛ نگارنده ی حقیر بارها بنا به وظیفه ی ملی ؛ شرعی وحرفه ای خود به نادرستی و غیر عقلانی بودن اجرای پروژه ی اردوگاه انزلی اشاره و تاکید نموده و اظهار نموده ام که امیدوارم با اجرای آن در مرداب انزلی غرق نشوید .

از منظر دیگر چنانچه بخواهیم به واکاوی موضوع مورد بحث بپردازیم که به عنوان وظیفه ناگزیربه طرح آن هستم بحث شرعی و جایگاه فقهی موضوع می باشد . براساس منطق عرفی و الزامات شرعی فردی اجازه ی هزینه و خرج کرد اعتبارات و منابع مالی مدارس را که با زحمت فراوان و تلاش بسیار مسوولان از اولیاء دانش آموزان اخذ و دریافت شده است و منحصرا باید صرف امور آموزشی وپرورشی آنان قرار گرفته و هزینه گردد را در سایر امور و کارها ندارد از آنجایی که مبالغ اخذ شده با نیت و توجیه اولیاء صرفا باید و تاکید می نمایم باید صرف امور و کارهای منوط به دانش آموزان در واحد آموزشی در همان سال تحصیلی گردد ؛ بنابراین هیچ توجیه و استدلالی نمی تواند محل و مقصد هزینه و خرج کرد منابع مالی مدرسه را دچار تغییر و تحول نماید – در این باب هم مطالب متعدد و غامضی وجود دارد که در این مجمل نمی گنجد – بررسی وضعیت مدارس منطقه از منتهی الیه غربی و شرقی جفرافیایی آن ما را با وجود مخاطرات و آسیب های نگران کننده ای مواجه  می نماید که شایسته و در مقام اولویت وفوری است که افکار ؛ کنش ها ؛اقدامات و عملکرد و تلاش ها باید برای برون رفت و تمرکز بر آن صورت گیرد نه صرف پرداختن به اموری گردد که اولویت نداشته و مطابق رسالت و ماموریت های آموزشی و پرورشی و حرفه ای ما نیست .

ای کاش در عصر خرد گرایی و عقلانیت ؛ اغتنام زمان ها و منابع و تهدیدات به فرصت ها با روحیه ی انقلابی تلاش وافر صورت می گرفت تا ریال ریال منابع مالی واعتباری را برای توجیه و شناخت دانش آموزان برای هویت شناسی و هویت یابی و درک درست جایگاه و شناخت رسالت دانش آموزی در وضعیت نامطلوب کنونی و ایجاد آنچه که دانش آموزان را به سعادتمندی وخوشبختی نائل می نمود و.... مصروف می گردید ؛ انصاف بدهید آیا رسالت و اولویت و ماموریت حرفه ای ما از جهت اهمیت حرکت و جهد وجد در این راستا است یا تکرار تجارب شکست خورده ی گذشتگان در حوزه ی ساخت و ساز و ساخت اردوگاه ؟

آیا متل واردوگاه اولویت اول و نخست در برون رفت از آسیب های ملون اجتماعی است با محدودیت های فراوان پوششی و استقراری در این زمینه -  یکی از دبیران ریاضی می گفت چنانچه در طرح مشارکت در ساخت اردوگاه انزلی شرکت  نمایم ، با توجه به محدودیت سرویس دهی پانزده سال طول می کشد تا نوبت به بنده برسد و..... – یا برپایی اردوهای تفریحی و آموزشی در اردوگاه های آماده در سراسر کشور با هزینه ی بسیار اندک ؛ بازدیدهای علمی و صنعتی و تنظیم و طراحی عالمانه و محققانه و اجرای دقیق و چابک آنچه مورد نیاز دانش آموزان در مقاطع دوره های تحصیلی است با عنایت به مقتضیات و ضروریات زمان و مکان به منظور تربیت دانش آموزانی درحد و طراز مدل اسلامی – ایرانی .

  درپایان یاد آور می شوم در نوشته ی پیش رو قصد تذکر و نهیبی موجز و مختصر به منظور بیداری عزیزان ذی ربط بوده است و نه استدلال متقن و مفصل در رد و مردود بودن و اولویت نداشتن اقدام مذکور .

وجدان بدهید چنانچه میلیاردها تومان از منابع مالی و اعتباری که صرف پروژه ی انزلی گردیده و می گردد در منطقه ی آموزشی عالمانه ؛ دلسوزانه و با برنامه و کیاست لازم هزینه گردد چه اتفاقات مبارک و اثربخشی رقم خورده و چه تحولات شگرف و چشم گیری به وقوع خواهد پیوست ؛ آیا این گونه نیست ؟ 

رجاء واثق دارم خداوند سبحان به همه ی تصمیم سازان و مدیران جامعه ی ما به منظور عدم فرصت سوزی ها بصیرت و توفیق و شایستگی تشخیص سره از نا سره را مرحمت و عنایت فرماید.

آمین

چهارشنبه, 30 تیر 1395 15:55 خوانده شده: 2270 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +14 -1 --
ناشناس 1395/04/30 - 20:08
برخی از مدیران فکر میکنند با این نوع کار ها می توانند خود را موفق جلوه دهند و کارایی و قدرت کاری خود را نشان دهند غافل از اینکه عمر این میز ها کوتاه است و ارزش ندارد که به جای امور اصلی و خدمت به تعلیم و تربیت و محرومین که هم ماند گا رتر و هم خداپسندانه تراست به ساخت و ساز که جز ما موریت های اموزشی و پرورشی نیست روی اورند ....که نهایت مشمول گذشت زمان و فراموشی است
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/05/01 - 23:02
هیچ توجه کردید با مدیرانی که به جهت شبه دار بودن منابع مالی سفرهای مدیران از سفر امتناع میکنند چه برخورد بدی میشود!؟
پاسخ + +13 -2 --
م مثل معلم 1395/04/30 - 21:11
بر اساس اهم ومهم وبا توجه به مشکلات عدیده آموزش وپروش منطقه 9 پروژه انزلی وتامین چگونگی منابع هزینه های آن جای سوال دارد.
پاسخ + +8 -1 --
همکار 1395/04/30 - 22:15
جنبه شرعی و حق الناس این موضوع این است که مدیران مدارس خاص با دریوزه گی و به هر روش از مردم پول می گیرند تا با خفت و خواری در پست خود باقی بمانند .
پاسخ + +3 -6 --
غلامی 1395/04/30 - 23:54
حالا یه مکان تفریحی هم که می خوان برای همکاران ودانش آموزان بسازن که باز شماها ساز مخالف می زنین
معلومه فازتون چیه!!!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
علوی 1395/04/31 - 13:31
شما خبر دارین هزینه ساخت این پروژه از کجا تامین می شود؟ (بخش زیادی از آن از مدیران مدارس که به صورت های مختلف از بچه های مردم گرفته می شود) .
همچنین از دبیران درخواست هزینه می شود اما بدون هیچ گونه سهام یا شراکتی!
هیچ برای فرهنگیان این منطقه ندارد.
پاسخ + +5 -2 --
ناشناس 1395/04/31 - 13:23
من با صحبت های آقای مرادی کاملا موافق هستم ما نه قانونا ونه شرعا حق ندا ریم پولی که اولیا جهت مسایل آموزشی وپرورشی فرزندانشان به مدرسه می پردازند در امور دیگر هزینه کنیم انشاالله آقای ربوشه در آن دنیا خودش پاسخگو حق الناس خواهد بود
پاسخ + +4 0 --
Morteza Hajibabaei 1395/04/31 - 21:19
تازمانی که مردم پول میدهند انان هم می گیرند.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/05/05 - 23:45
نترسید دیگر نمیدهند از قرار رسیده هجمه همکاران به اداره وتقاضای انصرافشان به حدی است که رییس را به فکر انداخته است!!!
پاسخ + +5 0 --
همکار 1395/05/01 - 19:37
فرمایشات جناب اقای متین و با ارزش است و کاملا درست و بجاست...کاش مسولین مربوطه برای تامین بودجه ان مدیران مدارس را تحت فشار قرار نمی دادند و آنها هم برای حفظ بقا تن به ذلت نمی دادند ...چون اولیا این پول ها را به امید پیشرفت بچه هاشون و هر چند با اکراه پراداخت می کنند و این حق الناس است مدیران باید جوابگو باشند ....هر چند مدیران مدارس دست نشانده هستند و چاره ای جز بله قربان گفتن ندارند....ی عده مدیرای خاله زنک در مدارس مدیریت می کنند...
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/05/01 - 23:01
البته یادتان رفت اضافه کنید کارشناس مسولان وکارشناسان اداره به خصوص در دوره متوسطه هم یک سری کارمند دست آموز ورام ومطیع وبله قربان گوی صرف هستند .
پاسخ + +3 -1 --
معلم 1395/05/01 - 22:40
وقتی بخشنامه جمع آوری پول صادر میشود وبعد از آن مکررا با مدارس ومدیران تماس گرفته میشود که حتما لطفا همکاران را تشویق به این کار بکنید .!؟
یا وقتی که شرط کفایت یا بقای یک مدیر ارتباط مستقیمی با خروجی مالیش به سمت اداره دارد دیگر انتظار اخلاق و... در این اداره ودستگاه بیشتر شبیه فکاهی ولطیفه است !!!!
انگار در اداره منطقه 9 رسم است که هر مدیر به صورت فدرالی زیر علم وبیرق یک گروه یا جناح عمل کند!!
برای مثال :یک دبیرستان دخترانه زیر گوش ریاست منطقه ودر همان نقطه جغرافیایی به یک منبع مالی غنی وفربه برای بسیج اداره تبدیل شده .
وهزینه صبحانه ها ونهار های کاری بسیج تا حدودی از آن تامین میشود.وجالب اینکه مدیر این مدرسه هم شدیدا تحط حمایت فرمانده محترم بسیج است .تا جایی که این خانم کاندیدای معرفی شده بسیج برای نشیتن بر کرسی معاونت متوسطه منطقه است!!
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/05/01 - 22:50
ادامه
یا فلان مدیر دبیرستان نمونه دولتی پسرانه بعد از آن همه بد اخلاقی و....انگار درب رستگاری ونجات رایافت وبا نزدیکی به بسیچ اداره توانست کمی در سایه قدرت ان ها آرام بگبرد.
یا فلان مدیر دبستان دخترانه منبع مالی معاونت مالی منطقه است و.....
جناب اقای مرادی گرامی: لطفا به این سوال من پاسخ بدهید:
لازم نیست راه دوری برویم در همان اداره وزیر گوش خودتان آیا .... را نمیشناسید که...
چند سال است که ما واویلا میکشیم واین همکار قوی ترمتنفذ تر میشود؟!
شما چند آدم پاک دست در آن اداره مبشناسید؟!
حرمت امام زاده به متولی آن است ،ورییس منطقه ای که به صراحت دستور دریافت وجه توسط مدیران برای سفرهای سیاحتی فاخر را صادر میکند !یا فتوا میدهد اختیار دار شرعی وجوه دریافتی از مشتی اولیای کم درامد،کارگر ومحتاج به نان شب مدیر مدرسه است ومیتواند آن اموال را به مدرسه حبه کند!!!!؟؟
پاسخ + +1 -1 --
معلم 1395/05/01 - 22:59
ادامه 2
شما در آنجا دنبال رستگاری وشرع ......میگردید؟!

نخیر برادر من !!پروسه ریاست در آموزش وپرورش منطقه 9 سالهاست که معیوب است ونیازمند توجه اساسی وبنیادی!!
اما چه کنیم که این منظور ،دغدغه واولویت مسوولان بالا دستی نیست ؟؟!
وانگار این سرنوشت محتوم ومختوم این منطقه است که هر دو سه سال یک بار کسی بیاید وجولان بدهد ،خرابکاری کند و ویران نماید و بعد برود
نگران نباشید از قرار شنیده:جناب ربوشه هم رفتنی است !!!
ایشان برای دستابی ونیل به آرمانه مهم تر ریاست منطقه را قبول نموده بودند که از قرار مقصود هم حاصل شده وبزودی باید ترک صندلی نمایند!!
اما آیا امیدی هست کمی به جایگزین او امیدوار باشیم!!؟؟؟
پاسخ + +5 0 --
ز ف 1395/05/02 - 16:27
خدا رو چه دیدین؟بیاین امیدوار باشیم با اومدن مدیر کل جدید یه فرجی تو این منطقه بشه؟؟؟؟؟
پاسخ + +13 0 --
ناشناس 1395/05/02 - 19:29
درود برشرف جناب اقای مرادی که شجاعانه مشکلات را بیان میکنند
پاسخ + +6 -1 --
معلم 1395/05/02 - 23:10
اقای روبوشه ی م......ااست دستور را دیگران صادر میکنند و این عزل و نصب ها توسط اون اقایون انجام میشه...
پاسخ + +9 0 --
همکار 1395/05/03 - 09:34
نویسنده مقاله بسیار خوب و دقیق موضع را مورد بررسی قرار داده است آفرین به دقت نظر وشجاعت ایشان موید باشید.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/05/05 - 13:55
زماني كه خودمان دم از خرد گرايي و عقلانيت مي زنيم آيا ترور شخصيت افراد نشانه خرد گرايي مدرن است؟

موافقان مقاله ارائه شده، آيا صحبت هاي مدير منطقه را شنيده اند كه قاطعانه نظر مي دهند؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/05/05 - 13:56
لطفا نظرات گزينشي انتخاب نگردد كه جنبه حقوقي پيدا كرده و قابل پيگيري خواهد بود.
پاسخ + 0 0 --
نا شناس 1395/05/05 - 19:52
لطفا موج ارعاب وترس راه نینداخته وهمکاران را تهدید نکنید اگر احساس تکلیف نماییم علنی وارد شده وبه حق عمل خواهیم نمود.
پاسخ + 0 0 --
م ح 1395/05/05 - 23:42
همکار ناشناس محترم بله بنده خودم صحبتهای رییس شما راشنیده ام وسر همی قیامتم ربا معامله میکنم
رییس شما بارها فرمودند به صورت رندانه انجمن را وادار کنید از اولیا پول بگیرند وهمکارانتان راسفر فاخر کیش ببرید
ویک بارهم فتوای شرعی دادند که اختیار دار اموال مدرسه شخص مدیر است واگر ایشان تشخیص بدهند که پول کمکی اولیا باید صرف انزلی شود مجازند!
انگار کسی که از حرف حق ترسیده تهدید میکند شمایید !!
کاری ندارد موضوع را قضایی کنید ما هم به اندازه موهای سرتان شاهد برای اعمال واقوال ضد اخلاق وشرع شما داریم وهمگی شاهدان واسناد زنده سخنان آقای مرادی هستیم
یانکند چون یک با با پول از انفصال خدمت آقای ربوشه جستید شیر شده اید !؟؟
انرژیتان را ذخیره کنید آقای ربوشه چند پرونده دیگر تخلف در دست اقدام دارند
نکند کم بیاورید؟؟
پاسخ + 0 -4 --
ناشناس 1395/05/05 - 13:42
در عصر خردگرایی و عقلانیت کمی انصاف نیز ضرورت دارد.
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1395/05/05 - 13:46
جناب مرادی - نوشته ی شما را طبق قولی که داده بودم خواندم . شما را تحسین می کنم . امیدوارم خدا وند دست همه ما را بگیرد.
پاسخ + +2 0 --
همکار 1395/05/05 - 13:53
در منطقه 9 حق و ناحق زیاد می شود. ببینید کارشناس مسئول ...برای بستگان خود چه می کند. برادر غیرموظفش به نام دیگران 36 ساعت اضافه کار می گیرد. دیگری سرایدار مدرسه خوب می شود . ..
پاسخ + +4 -7 --
ناشناس 1395/05/05 - 14:18
آقای مرادی پرسیده اید رسالت ، ماموریت، اولویت در آموزش وپرورش منطقه چیست ؟ من از شما میپرسم رسالت ، ماموریت واولویت یک معلم چیست ؟ نمک خوردن ونمکدان شکستن ؟!!شماکه نگران بیت المالید خودتان در منطقه، چه کار مفیدی انجام میدهید ؟ آیا حقوق شما حلال است؟یا تن پروری مزه داراست ؟حکایت شما مار در آستین پرورش دادن است .اگر اداری ها فرصت سوزی میکنند . چرا اداره را ترک نمی کنید ؟شما به اندازه خودتان فرصت ساز باشید و برای موثر بودن ، به مدرسه برگردید . و یا شاید درکمین پست نشسته اید ؟ اما بدانید آدمهایی که شرط معرفت ومرام را نمی دانند هیچ کجا جایگاهی ندارند . پست ؟؟؟؟زهی خیال باطل
پاسخ + +3 -7 --
ناشناس 1395/05/05 - 14:27
آقای مرادی ، تمام ارگانها ، نهادها ، سازمانها با ایجاد تفرج گاه ، زائرسرا و ... به کارکنان خود حرمت وشان می دهند . حال که یک مدیر شجاع آموزش و پرورشی بر آن است تا علیرغم مشکلات عدیده ، این شان وجایگاه را برای معلمان ، که به حق شایسته بهترین ها هستند را ایجاد کند ، تا معلم زحمتکش منطقه 9 نیز فرصتی داشته باشد تا با افتخار خانواده خود را میهمان امکانات حداقل اردوگاه انزلی نماید و به لحاظ عاطفی ، خودی نشان بدهد افرادی مثل شما داعیه عقلانیت سر می دهید ؟ مگر شما جز این جماعت نیستید ؟؟
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/05/05 - 19:00
شجاع؟؟
مدیر شجاع؟
همکار گرامی نحوه نوشتن شما واینگونه بی الم سینه زدنتان این امر را در ذهن تداعی میکند که شما از رییستان یک رابین هود ساخته اید؟؟؟!
شجاعت یعنی دست کردن تو جیب فقرا وخرج کردن برای ما ؟؟
رییس اگر مایل به ولخرجی هستند دنبال
اعتباراتی ارزشمند وحلال تر از کاسه گدایی باشند..
این کار رییس من را یاد داروغه شریف ناتینگهام می اندازد ؟!!!!
وانگار شما هم بدتان نمی آید در شهر امانی که رییس برایتان ساخته آسوده بخوابید!!
وهمچنان چاپلوسی وبله قربان گویی کنید؟!
پاسخ + 0 0 --
شاگرد اسبق 1395/05/06 - 07:34
نمک خوردن و نمک دان شکستن چه مفهومی دارد زمانی که حق صاحبان حق را پایمال میکنند؟مدیر و معلم در درجه اول دلسوز است. مدیری را سراغ ندارم که همچون اقای مرادی برای شاگردانش دلسوزی کند ، نام تک تک شاگردان مدرسه اش را حفظ باشد ، پدرانه برای شاگردان مستعد اما بی بضاعت خود تلاش کند .زمانی که بسیاری مدیران در خواب ناز هستند او مسولانه بایستد و فرصت هارا برای شاگردانش فراهم کند بدون انکه از، از دست دادن منافع خود بیمناک شود .خنده دار است . به خدا سوگند انگ حرام خواری شایسته کسانی است که مال مردم خوری گوش هایشان را کر و چشم هایشان را نابینا کرده . بروید نزد مردم دست آویز دیگری پیدا کنید که این بهانه جویی ها نزد خدا اشکار است. ترک صحنه برای تازیدن افراد سودجو کار انسان های بزرگ نیست و جای تعجب است علی رقم متن محترمانه وناصحانه مقاله اقای مرادی گویی برخی به شدت احساس خطر کرده اند ... .
پاسخ + 0 -8 --
ناشناس 1395/05/05 - 14:35
آقای مرادی ، شما که بیشتر از همه در جریان نحوه اقدامات درخصوص تکمیل پروژه انزلی هستید . چرا فرافکنی نموده واطلاعات نادرست ارائه میدهید . هیچ اصرار و فشاری برمدارس نیست وبه نیت باقیات صالحات هرکس که مایل است در تکمیل پروژه شرکت می کند و برای همه شرکت کنندگان به اندازه مشارکتشان سهم استفاده از مجموعه رفاهی در نظر گرفته شده است . آقای مرادی اهدافتان را از مسیر دیگری دنبال کنید ؟؟
پاسخ + 0 0 --
مدیر 1395/05/05 - 19:05
ناشناس محترم سلام , چرا واقعیاتی را که آقای مرادی نوشته کتمان ورد می کنید , امروز به اداره آمده وسری نیز به آقای مرادی در دفترش زدم دفتر که نگو دخمه ای به منظور بای کوت کردن او به گفتم چرا این مطالب را رسانه ای کردی وبه مدیر نگفتی , گفت در هیچ یک از جلسات مربوط به پروژه انزلی مرا دعوت نکردند ولی من در جلسه شورای معاونین به گونه های مختلف آن عمل را تقبیح نمودم , به اوگفتم می گویند برای حق السکوت وکنترل شمارا به اداره آورده اند گفت من تا الان حدود چهل صفحه مطلب درباره ی اداره ومنطقه برای رئیس مطلب نوشته وبه ایشان ارائه نموده ام تا بیشتر به مشکلات پی ببرند وبرای حل آنها تلاش کنند.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/05/05 - 19:08
باقیات صالحات !؟البته به زور شمشیر مدیران!؟
همکار محترم نگارنده معاونت محترم......... :
من وشما خوب میدانیم گه حرف وادعایتان کذب و نادرست است !
نکند از مابهتران بودند که بعد از ارسال بخشنامه دقیقه به دقیقه به مدیران ونماینده معلمان زنگ میزدند وپس از گرفتن آمار داوطلبان ، بر ترغیب وتشویق همکاران به شرکت در پروژه توسط مدیر نماینده معلمان اصرار داشتند؟؟؟
محص رضای خدا اگر قرار است دروغ تحویلمان بدهید مانعی نیست ولی به شعورمان توهین نکنید!!!
پاسخ + 0 0 --
مدیر 1395/05/05 - 19:12
ادامه , ناشناس محترم به جای آنکه حقوق ایشان را زیر سئوال ببرید نسبت به حیف ومیل پول های اداره در مجتمع رفاهی ارم واردوی مدیران در اصفهان اعتراض نمایید؛ شما نوشته اید ایشان ازپروژه ی انزلی اطلاع داشته در حالی که به ایشان گفتم چرا در جلسات مربوط به آن اعتراض نکردی گفت در هیچ جلسه ای مربوط به آن مرا دعوت نکردند و.... ازخدا بترسید وبه خاطر عمل نادرست مدیر منطقه خود را چهنمی نکنید.
پاسخ + 0 0 --
شاگرد اسبق 1395/05/06 - 07:36
انچه به حق شایسته معلمان محترم میباشد در حقیقت تفرجگاه نیست بلکه احترام و شان از دست رفته ایشان در جامعه میباشد . اگر از نزدیک با جامعه دانش اموزی اشنا باشید درد یک مرد معلم را میفهمید زمانی که دانش اموزانی را تعلیم میدهد که به راحتی به او توهین میکنند و شان او را نادیده میگیرند حال انکه در بسیاری کشور ها معلم از جایگاه وحقوقی رفیع حتی به اندازه دکتران برخوردار است. ایا زمان ان نرسیده است که واقع بین باشیم؟!!
پاسخ + 0 0 --
شاگرد اسبق 1395/05/06 - 07:52
ادامه پاسخ
و مطمئن باشید سر سفره دیگران نشستن هیچ خیر و برکتی برای خانواده های محترم معلمین ندارد .
پاسخ + +4 -1 --
همکار 1395/05/05 - 17:03
ناشناس محترم که سه جوابیه به نظر می رسد ازآن شماست به
جای قلب مطلب در روز روشن واتهام زنی ونیت خوانی آقای مرادی
مطالب ایشان را نقد زنید وازروش های منسوخ شده بپرهیزید آنچه ایشان نوشته اند حقیقت محض است ودرست ایشان چنانچه براساس نوشته شما به دنبال اهداف وموقعیت بود مانند شما وامثال شما خودسا نسوری وتملق وچشم بستن بر روی
حقایق را پیشه ی خود میکردوبا شما همراهی می نمود که در این صورت مورد تحسین شما واقع شده وراحت تر وسریع تر به اهداف می رسید عموم صاحبان قدرت ومسئولان نقد را تحمل نمی کنند وآقای مرادی به جای آنکه از نقد فرصت وموقعیتی
برایش حاصل گردد موقعیت ها وفرصت ها را با نقادی هایش سوزانده است .
پاسخ + +4 0 --
احمدی 1395/05/05 - 17:10
همکار ارجمند آقای مرادی مطالب مستدل وحکیمانه ودلسوزانه ی شما را تایید وتعهد وکرامت شخصیتتان را می ستایم . سرافراز وسلامت باشید امید است صادقانی چون شما بتوانند انواع فساد را نابود نمایند البته اگر سالوسان بگذارند!!1
پاسخ + +3 -1 --
نا شناس 1395/05/05 - 19:39
همکار ارجمند جناب مرادی ای کاش در منطقه ی دو نیز فردی مثل شما بود و صریح نقادی وانتقاد می کرد , با توجه به وضعیت موجود شما موقعیت وآینده ی خود را ایثارگرانه در معرض خطر قرار داده اید زمانه ای که نفاق ودو رویی برصداقت وجوانمردی رجحان یافته است . در پناه حق پایدار باشید.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/05/05 - 23:46
انوقت آن بنده خدا هم میشد خار در چشم واستخوان در گلوی بعضی از همکاران چرب زبان و کم فهم اداری
پاسخ + +1 0 --
م ح 1395/05/05 - 22:50
همکار محترم ناشناس که به خود اجازه داده اید برادرمان آقای مرادی را تن پرور معرفی کنید .:البته که قصد شما حمایت از اقدامات غلط و آخرت به باد ده آقای ربوشه است !اما این کار شما من را یاد این شعر مولانا انداخت که:
مهر ابله مهر خرس آمد یقین ...... کین اومهر است ومهر اوست کین
بله ،گیریم که حرف شما درست وآقای مرادی برای تن پروری و بیکاری به اداره آمده اند!!
اما سوال اینجاست که هدف آقای ربوشه از آوردن ابشان به اداره ونشاندنشان در پست مشاور رییس آن هم صوری وظاهری وتبعیدشان به آن اتاق محقر چه بوده است؟؟!
آن هم در حالی که بقیه معاونین در اتاق های گرم ونرم خود لم داده اند؟
آقای رییس از چه میترسیدند که مجبور شدند چنین باجی بدهند؟؟!
خطر ایشان برای رییس مغرور شما که جز بله قربان گویی عادت به شنیدن چیز دیگری ندارد چقدد جدی بود که ابشان به شورای معاونین اداره دعوت نمیشدند؟!
پاسخ + 0 0 --
م ح 1395/05/05 - 23:07
ادامه
میخواهید معنی تن پروری را برایتان باز گو کنم؟ان هم بامصداق وسند ؟
من معنی تن پروری رازمانی فهمیدم که چند ولی مستاصل 4روز تمام در اوایل مهر پارسال از این شخص به آن شخص واز این اتاق به این اتاق عارض میشدند که چرا مدیر دبیرستان غیر دولتی منطقه آنقدر پشتش به شوق خدمت رسانی شما کارشناس پاک دست غیر دولتی منطقه گرم بوده که به خود اجازه داده بود هم زمان چهار یا پنج دانش آموز را به بهانه معدل پایین اخراج کند واولیارا سرگردان!!!!!
وشما هم درنهایت صدق واخلاص تنها را حل جلوی پای خانواده ها را ثبت نام فرزندشان در مدارس بزرگسال می فرمودید !!!!!؟
و تنها کسی که سه روز این در وآن در زد ورفت وآمد تا موفق شد آن بندگان خدا را در یکی از دبیرستان ها ثبت نام کرد همین آقای تن پرور بود.
پاسخ + +1 0 --
م ح 1395/05/05 - 23:15
یا مصداق دیگر تن پروری را زمانی دیدم که یک مدیر جدید الانتصاب که از دوستان صمیمی کارشناس مسوول متوسطه 2 هم بودند با تبانی یکدیگر از ثبت نام شاگردی که تمام شرایط ورود به رشته ریاضی راداشت امتناع میکردند وبعد 10 روز در به دری باز هم این آقای تن پرور به داد آن خانواده رسید!!؟
یا هنر آموز آقایی از تهران سر که ثبت نام نمیشد .یا دختر دیگری از هنرستان فاطمه الزهرا را ،،،
یا بایدولی نیازمند دبستان پسرانه را مثال بزنم ؟
یا صدها مورد دیگر را؟!
نمیدانم این همکار ارجمند یا بهتر بگویم این عزیز قلم به دست مزد بگیر !!!
یه نگاهی به خودشان انداخته اند تا ببینند تن پروی واقعی تعریف کور کورانه وتصدیق خدا وارانه رییس است نه خدمات آقای مرادی؟؟!
تن پروری ودور شدن از محور اخلاق از آن همکاری است که در یکی از پستهای حساس که به نام ارجمند شهدا وجانبازان مزین است با لباس وآرایه ضد فرهنگی رسما به این قش توهین میکند وتنها کسی که این قضیه را رصد میکند ومیبند آقای مرادی است ؟!یانکند شما تقیه پیشه کرده اید؟!!!
پاسخ + +1 0 --
زعفرانی 1395/05/05 - 23:19
باید این پول ها با رضایت کامل از معلمان و حتی مدارس گرفته شود و میبابد بیشتر آن از دولت وارگان های دیگر بابت سهم 2 درصد عوارض اموزشی و ارتقا فرهنگی جامعه که منفک از ارتقا رفاهی فرهنگیان وایجاد نشاط و انگیزه در بین همکاران میباشد تامین گردد . یکی از شیوه های تنویر افکار عمومی توسط رکن چهارم دموکراسی یعنی سایت ها و فضای مجازی میباشدکه آقای مرادی به نحو احسن از این مجری با قلم شیوای خود استفاده نمودند
پاسخ + +1 0 --
م ح 1395/05/05 - 23:33
ادامه
تن پروری واقعی زمانی است که ریاست یک منطقه ومعاونانش به خودشان اجازه وزحمت نمیدهند مدیر دبیرستان پسرانه ای را که صد من وهزار طومار شکایت دارد برکنار کنند.
یا مدیر آن مدرسه دخترانه ای را که سرنوشت ملیونها تومن وجه کمک به مدرسه اش معلوم نیست وبارها معاونینش به شما گفتند ونشنیدید آن هم فقط به خاطراینکه خروجی شیر کمک به منطقه وانزلیش پر فشاربود
وتنها کسی که اعتراض کرد آقای مرادی بود!!
نخیر عزیزم راه را غلط رفته اید !!
سخن آخر اینکه دیروز از آقای مرادی پرسیدم این چه مقاله ی است که نوشته اید چرا این همه جنجال ودلیلش چیست ؟؟!
ایشان در جواب یک جمله به بنده فرمودند که:
خدا مرا ببخشد که چرا این همه دیر نوشته ام!!
نازنین همکار ناشناس بنده :بهتر است به جای دفاع کور کورانه وتصدیق وتعریف رییس کمی به فکر آخرتتان باشید!!!
پاسخ + +1 0 --
م ح 1395/05/05 - 23:33
ادامه
اگرچه میدانم که افاقه نخواهد کرد وجنس
درد شما درد حفظ پست وبقاست ودرد آقای مرادی درد مظلومان است وبس،،
یادت بخیرشاعر معاصر ارجمند که چه زیبا گفتی که:
از درد سخن گفتن واز درد شنیدن
با مردم نادان تو ندانی که چه دردی است!!
پاسخ + +1 0 --
معلم 1395/05/06 - 16:38
اگر اقای روبوشه یه خرده جرات به خرج می داد و مستقل عمل می کرد مدیر دبیرستان ... که فردی نالایق و ناشایست است و این همه هجمه علیه او وجود دارد را عزل می کردو فردی لایق بجاش انتخاب می کرد اما از انجا که اطلاع دارم این اقا مدیر به چند نفر!از اهالی اداره باج میده و روبوشه هم غافل از این اعمال ...خودش را پیش همکاران و اولیا خراب کرد..
پاسخ + +1 0 --
احمدی 1395/05/07 - 08:38
آقا این چه حرف هاییست که شما همکاران می زنید.
جریان آقایون روسا مثل دیالوگ دونفر است که اولی به دومی می گوید فلانی ببخشید اینقدر حرف زدم سرتان را درد آوردم. دومی در پاسخ می گوید شما بفرمایید ادامه دهید من حواسم جای دگه س.
این آقایون ؛ سخن همکاران درد کشیده را به هیچ حساب می کنند.
یک اصل در این جامعه وجود دارد : اگر می خواهی بمانی به "بالاتری" وفادار باش. چون قدرت دست اوست(رییس و روسای بالادستی)و بقیه هیچکاره اند.5
به همکاران اکیدا توصیه می کنم هیچ پولی بابت پروژه انزلی و متشابهات ندهند و خودشان را در این گناه سهیم نکنند.
آقایون حتا نمیپذیرند که شفاف سازی کنند و نظارت مالی را به دست منتخبین معلمین بسپارند.
پاسخ + 0 0 --
همکار 1396/02/17 - 15:40
سلام جناب آقای ربوشه ،ایام مبارک و به کام!
با عرض پوزش از شما خواهشمندیم برای مدارس ابتدایی پسرانه که همه ی نیروهایش خانم هستندحداقل معاونین مرد بگذارید که این همه با مشکل مواجه نشیم .اسم نمی برم مدرسه ی ما نزدیک 500 دانش آموز داره همه ی کارکنان خانمند حتی معاونین فقط مدیرمون آقاست.که اصلا نمیتونند دانش آموزان رو جمع و جور کنند بی نظمی بیداد میکنه بچه ها بدون نظم و صف وارد کلاس میشن دیگه خسته شدیم از این وضع . خواهشا برای مدارس پسرانه معاونین مرد بگذارید .بی نهایت سپاسگزاریم.
پاسخ + 0 0 --
بهروز صباغ 1398/04/11 - 05:53
با سلام
بنده همکارفرهنگی شما سروران گرامی از استان همدان شهرستان ملایر هستم.
آن چه در این صفحه مشاهده کردم قلب و روحم را آزرد، به گونه ای که از خودم و همه فرهنگیان دلگیر شدم، اختلاف و تفاوت در همه ی انسان هاودر همه ی زمینه ها وجود دارد، واین نکته ای است که همه ی ما از آن غافلیم.
بسیاری از ما این موضوع را به دلایل گوناگون مستمسک قرار می دهیم. در حالیکه اگر بر روی موارد غیر اختلافی هم نگاهی بیندازیم ممکن است تعصبمان بر روی اختلافات کاهش یابد.
ما نه مدعی العمومیم ونه قاضي...
به نظر من طرح اعتراض به این شکل و پیگیری مجدانه نوعی یکطرفه به قاضي رفتن است... چنين اعتراضاتی علاوه بر اخلال در توسعه و پیشرفت، ضربه مهلکی به تمام سیستم اداری و حکومتی است که آری ادارجات مامن و خواستگاه افراد سودجو وفرصت طلب است ودیگر درست نمی شود مگر به قیام کردن وانقلاب کردن

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور