صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

رضا نیک اندیش/ کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری

القاب دهن پر کن رتبه بندی تنها سهم معلمان ، در نزدیکی پایان عمر دولت!

رتیه بندی معلمان و وظیفه دولت یازدهم روحانی  در حالی کمتر از یک سال به پایان عمر دولت کنونی همراه با وزرایش باقی مانده است که احتمالاً در یکی از جمعه‌های خرداد ماه ۱۳۹۶ دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.
در طی عمر این دولت همانند دولت قبل، تا پیش از انتخابات سعی بر آن شد که از ظرفیت فراوان و آشکار جامعه فرهنگیان به عنوان یکی از بالاترین جمعیت های فعال و تاثیر گذار در نتایج انتخابات به سود گروه خود بهره برداری شود و همچون دولت قبل با سر دادن شعارهای رنگارنگ ، موفق به جذب و همراهی جامعه فرهنگیان با خود شوند ؛ جمعیتی که اکنون پس از گذشت بیش از سه سال از عمر دولت کنونی جز وعده های رنگارنگ برای آینده و کسب القاب تکراری ، دهن پر کن و عوام فریبانه در نهایت امر هیچ عایدی دیگری نداشته اند.
اما چگونه این روش برای مدت نزدیک به یک دهه توانسته فرهنگیان را چشم انتظار گذاشته و هنوز هیچ شاخصی از آن اعلام نشود؟
مسئولان دولت بایست بدانند جامعه فرهنگیان به دنبال کسب القاب رنگارنگ توخالی و دهن پر کن (ارشد، خبره، عالی حرفه ای و ...) نیستند ، فرهنگیان کشور حاضر هستند همه به نام ساده و بی آلایش معلم خطاب شوند اما در عمل برای آنها اقدامی صورت بگیرد. حتی فرهنگیان به دنبال شاخص های پیچیده متمایز کننده میان خود و همکاران خود هم نیستند.

ملاک تمایز بر اساس سابقه کاری و مدارک تحصیلی برای همه فرهنگیان همچون سایر کارمندان کافیست. شاید یک عده بگویند «فرهنگیان که کارمند نیستند »پس چه هستند؟ حتی دانشگاهیان هم که حقوق بگیر دولت هستند، پس کارمندان دولت هستند.
از شواهد و قرائن چنین به نظر می رسد که اتاق فکر دولت تصمیم گرفته این مهم (رتبه بندی) را در پایان سال اخیر به صورت نیم بند مجدداَ اجرا نماید تا باز از همان روش روشن کردن کور سوی امید استفاده نماید و پس از برنده شدن احتمالی در انتخابات این طرح را همچون دولت قبل به حالت اغماء کامل فرو ببرد. در این زمینه می توان تحولات و نشانه های اولیه را به وضوح در کمیسیون های جدید مجلس یافت تحولاتی که برخی فکر می کنند سودمند است، اما به نظر بیشتر هدف مند است.
راه حل چیست؟
با توجه به بیش از یک دهه کار کارشناسی و بررسی و رفت و برگشت و تغییر عناوین و کاغذ بازی نمی بایست امید به تغییر شگرف ، تحت عنوان رتبه بندی در وضعیت منزلتی و معیشتی فرهنگیان داشت که اگر این چنین می بود در دولت کنونی ( طی 3 سال) و در دولت قبل ( طی 8 سال) زمان کمی برای اعلام شاخص ها و میزان افزایش حقوق ها نبوده و نیست.
به نظر می رسد جامعه دو میلیونی فرهنگیان ( با حدود حداقل 4 تا 6 میلیون رای دهنده مستقیم ) خود می بایست قبل از انتخابات یک میثاق نامه منزلتی و معیشتی تهیه نماید و آگاهانه به نامزدی رای دهد که به میثاق نامه تحول وضعیت منزلتی و معیشتی فرهنگیان در عمل پای بند باشد.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

جمعه, 04 تیر 1395 17:50 خوانده شده: 1564 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +18 0 --
ناشناس 1395/04/04 - 20:01
باز هم میگم ،فانی و دولت فخیمه با به کما بردن رتبه بندی اصلی ( بر مبنای هیت علمی) به بهانه های واهی به ویژه کمبود اعتبار، بزرگترین خیانت ممکن رو باعث شدند.
خوشبختانه لو رفتن گوشه ای از دریافتیهای ارگانهای دیگر ،حداقل ثابت کرد که کمبود بودجه فقط بهانه بود.
ما فکر میکردیم حقوقها دو یا سه برابر ما معلمهاست، ولی این قضایای اخیر ثابت کرد که فاصله ما با ارگانهای دیگر وحشتناک و هولناکه.
واقعا اینها خیلی بی عار و ... تشریف دارند که سکوت کرده و خودشون رو به نفهمی زده اند.
فقط حداقل خدا رو شاکریم که حرف ما معلمها که سالها بود میزدیم،ثابت شد.
پاسخ + 0 0 --
نیک اندیش 1395/04/05 - 19:39
می بایست اساتید فن هر چه سریعتر متن میثاق نامه را با همفکری هم تهیه و برای بررسی نواقص به عموم فرهنگیان عرضه کنند.
پاسخ + 0 0 --
معلم ملامست 1395/04/07 - 02:49
موافقم
پاسخ + +7 0 --
احمد 1395/04/04 - 22:01
"جامعه دو میلیونی فرهنگیان ( با حدود حداقل 4 تا 6 میلیون رای دهنده مستقیم ) خود می بایست قبل از انتخابات یک میثاق نامه منزلتی و معیشتی تهیه نماید و آگاهانه به نامزدی رای دهد که به میثاق نامه تحول وضعیت منزلتی و معیشتی فرهنگیان در عمل پای بند باشد".
احسنت بر برادر نیک اندیش که حرف دل همه معلمان را زدید:
1-شان و منزلت
2-معیشت
پاسخ + 0 0 --
نیک اندیش 1395/04/05 - 19:39
سپاس از لطف شما
پاسخ + +3 0 --
دلارام 1395/04/04 - 23:45
حالا میگید چیجوری ما این میثاقنامه را تا دیر نشده تهیه کنیم لطفا یک راه عملی پیش روی ما بگذارید
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1395/04/05 - 02:11
امشب که ما و شما داریم گریه میکنیم و از خدا کار و پول میخوایم یه تعداد از مدیران جان برکف هم مبالغ میلیونی به عنوان پاداش شب قدر به حساب خودشون واریز میکنند
پاسخ + 0 0 --
زلفعلی 1395/04/05 - 19:29
بابا ت.و دیگه کی هستی؟ خوب فهمیدی اینا نیازی به تضرع ندارند چون همینجا روی زمین کثیف بهشت دئرست کردند و کیف میکنند شب قدر برای کسانی ارزش دارد که اعتقاد به الله دارند اینا اعتقاد به پول دارند و پول مردم بد بخت بهترین دوای دردهای ناپیدای اینهاست. فقط برای خالی نبودن عریضه گاهی توی صف اول نماز هم حاضر میشن. ای بابا
پاسخ + 0 -4 --
ناشناس 1395/04/05 - 21:43
عمر این دولت به پایان نمیرسه و 4 سال دیگه اداره مملکت با اقای روحانیه ...رییس جمهور در کشور ما هشت ساله س نمی دونم چرا دوبار انتخا بات بر گزار میکنن .....هم خرجش زیاد میشه و هم ضرورتی نداره یکبار برای هشت سال از هزینه ها هم کم میکنه و هر دولتی هم بیاد وضع فرهنگیان از قبل بدتر میشه ...و فرقی هم برای ما نداره ...ما در جا می زنیم ...اینقدر خودتون و مردم رو تو دردسر نندازین
پاسخ + 0 0 --
علی معلم 1395/04/09 - 02:34
عمرا......
اجازه نمیدیم این اتفاق بیفته!!
هرچند مردم ما!!!!!! قابل پیش بینی نیستند!!!!!
انشاءالله که رای نمیاره روحانی
پاسخ + +1 0 --
جلیل 1395/04/08 - 01:20
هر دولتی بیاد چه اصلاح طلب و چه اصولگرا تفاوتی نخواهد کرد فقط در زمان انتخابات وعده و وعید میدهند و ژست دفاع از معلمان را می گیرند و بعد از انتخاب شدن غیبشان میزند تا 4 سال بعد در زمان انتخابات در همین انتخابات مجلس نماینده ها چه قولهایی به معلمان دادند ؟؟؟؟ اکنون تمام این قولها فراموش و خبر از دریافت پولهای چند صد میلیونی برای اقامت در بهترین منازل مسکونی و پرداخت میلیونها تومان هزینه دفتر به نماینده و وام های بلاعوض است
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1395/04/08 - 01:23
من یه طرح دارم و اونم اینکه برای صرفه جویی در هزینه ها و اجرای اقتصاد مقاومتی طرح کاهش نمایندگان مجلس ارائه شود فرض کنید اگر 50 درصد نماینده ها کاهش پیدا کند چند میلیارد در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد /؟؟ هر نماینده چه قدر پول و هزینه بلاعوض اسکان و حق ماموریت و صدها مزایای دیگر از بیت المال دریافت می کند مخصوصا اینکه همیشه بیشترشان در جلسات غایب هستند و اصلا نمی دانند چه قوانینی تصویب میشود و بر خی شان مشغول رانت و امتیاز گیری و مسائل دیگر میشوند اگر 50 درصد تعداد نماینده ها کاهش یابد هم می توانند با ارامش و به دور از جنجال به تصویب قوانین بپردازند و هم میلیاردها تومان در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/04/08 - 13:00
اخیرا اعلام شده بیش از 500000تن در این اب وخاک به طور میانگین80000000حقوق دارند خوب همین بود نظام هماهنگ پرداخت دیگه
اما چرا در این ملک اخلاق فراموش شده واصلا چرا مردم نسبت به هم بیگانه شده اند اگر ما معلمان هم در همان شرایط بودیم همان طور تاراج می کردیم فریاد ما از عدم دسترسی به تاراج است نه این که خود تاراج رانفی می کنیم واین یک فاجعه اخلاقی دریک کشور مذهبی است

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور