صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

چه کسی رییس کمیسیون آموزش مجلس دهم می شود؟

از لیست امید 9 نفر در کمیسیون آموزش مجلس حضور دارند/ دو نماینده اقلیت های مذهبی و سه روحانی اصول گرا عضو کمیسیون آموزش هستند/ دو وزیر دولت احمدی نژاد در کمیسیون اموزش مجلس حضور دارند / بر اساس برخی گمانه زنی ها، عارف با 12 رای به ریاست کمیسیون آموزش انتخاب می شود/ کوچکی نژاد: اعضای کمیسیون را جابه جا کردند تا عارف رییس شود/ با انتخاب عارف به ریاست کمیسیون ، فشار بر وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم کاهش می یابد/ نمایندگان اصول گرای کمیسیون تمرکز خود را روی شعار و نطق در باره مسایل معیشتی و افزایش حقوق معلمان خواهند گذاشت/ طرح نظام معلمی مورد علاقه اصول گرایان نیست/ آقای حاجی بابایی قبل از سال 84 مانند یک فعال صنفی در جمع فعالان صنفی سخنرانی می کرد/ در آذر و دی سال 80 از در و دیوار مدارس شبنامه های بدون امضا می بارید / سخنرانی حاجی بابایی در جلسه استیضاح مرتضی حاجی یک بیانیه صنفی پر از شعارهای پوپولیستی بود/ مارکس گفت که حوادث تاریخی دوبار اتفاق می افتند بار اول به صورت تراژدی و بار دوم به صورت کمدی/ حمیدرضا حاجی بابایی بعد از آن وعده ها  4 سال نماینده مجلس هفتم با اکثریت اصول گرا و 4 سال  وزیر آموزش و پرورش بود/ در دو سال آخر دوره حاجی بابایی ارزش واقعی حقوق معلمان به یک سوم رسید/ حاجی بابایی بر اساس ضرب المثل : "شتر دیدی ندیدی" ،می خواهد به مواضع خود در مجلس ششم برگردد / اصول گرایان در تامین وعده های معیشتی به مردم، رفوزه شدند و نه تنها رفاه نیاوردند بلکه اقتصاد کشور را ورشکسته کردند/ نمایندگان لیست امید نباید درزمینه نطق و شعار با اصول گرایان وارد مسابقه شوند. زمین بازی را باید خودشان تعیین کنند/ عنوان دفاع از حقوق معلمان، بسیار کلی و فراگیر و تقریبا بی معنا است/ آیا نمایندگان لیست امید برای افزایش حقوق معلمان، وزیر آموزش و پرورش را استیضاح خواهند کرد/ قوانین بالادستی مانند سند و... اجازه مانور جدی به مجلس نمی دهد/ نهاد اصلی قانونگذار و نظارتی بر آموزش و پرورش شورای انقلاب فرهنگی است که ترکیبی اصول گرایانه دارد

 

چه کسی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می شود و برخورد اصول گرایان و حاجی بابایی با مطالبات معلمان در مجلس دهم

ترکیب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معلوم شد. به گزارش ایلنا عصر روز دوشنبه هفته گذشته  در جلسه روسای شعب و نایب رئیس مجلس، با متقاضیان ورود به کمیسیون آموزش و تحقیقات، ترکیب ۲۳نفره این کمیسیون مشخص شد. به گزارش ایلنا در این کمیسیون 9 نماینده اصول گرا، 10 نماینده مورد حمایت لیست امید و چهار نماینده مسقل حضور دارند. در این ترکیب نام  3 روحانی و 2 نماینده اقلیت های مذهبی (زردشتی و ارمنی ) را می بینیم.

از لیست مورد حمایت اصلاح طلبان و اصول گرایان معتدل محمدرضا عارف، محمود نگهبان سلامی، محمد قمی، فریده اولادقباد ، فاطمه سعیدی، میرحمایت میرزاده، محمدی بیرانوندی ، داوود محمدی، محمود صادقی، محمدجواد فتحی وارد کمیسیون آموزش شدند. محمدمهدی زاهدی، سیدمحمد جوادابطحی، اسدالله عباسی، محمدباقر عبادی ، جواد ساداتی‌نژاد، احد ازادی‌خواه، جبار کوچکی‌نژاد، فرهاد فلاحتی، علیرضا سلیمی هم به اردوی اصول گرایان تعلق دارند.

کارن خانلری (نماینده ارامنه )، قاسم احمدی‌لاشکی(نماینده چالوس )، اسفندیاری اختیاری (نماینده زردشتیان )، و محمدباسط درازهی (نماینده سراوان سیستان و بلوچستان ) چهار نماینده مستقل کمیسیون آموزش را تشکیل می دهند.

هرچند غلامعلی حداد عادل به دلیل اینکه در انتخابات اسفند 94 انتخاب نشد در کمیسیون آموزش مجلس دهم حضور ندارد، اما  از اعضای کمیسیون آموزش مجلس نهم ، محمد مهدی زاهدی ، کارن خانلری، قاسم احمدی‌لاشکی، اسفندیاری اختیاری، جبار کوچکی‌نژاد، علیرضا سلیمی در کمیسیون حضور دارند.

محمد مهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و کوچکی نژاد و سلیمی دوتن از اعضای فعال کمیسیون آموزش مجلس قبلی بوده اند.

قاسم احمدی لاشکی هم در مجلس نهم گرایش اصول گرایی داشته است.

از 10  نماینده مورد حمایت اصلاح طلبان و اصول گرایان معتدل،  کسی سابقه عضویت در کمیسیون آموزش را ندارد. با این حال ریاست کمیسیون آموزش به دلیل حضور عارف از حساسیت بالایی برای دو جناح مجلس برخوردار است.

به نظر می رسد عارف درصورتی کاندیدای ریاست کمیسیون آموزش خواهد شد که رای لازم برای انتخاب شدن را داشته باشد. شکست عارف در مقابل فردی مانند زاهدی برای نمایندگان لیست امید و هوادران آن تبعات روانی ناخوشایندی خواهد داشت.

حجت الاسلام  احد آزادیخواه نماینده ملایر و حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده دلیجان و حجت الاسلام محمدباقر عبادی نماینده بیرجند، سه روحانی کمیسیون  هر سه گرایش اصول گرایی دارند.

محمد مهدی زاهدی رییس سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و اسدالله عباسی، هردو در دولت احمدی نژاد وزیر بوده اند. اولی وزیر علوم و آموزش عالی  و دومی وزیر کار و امور اجتماعی.

این هفته انتخابات هیات رئیسه کمیسیون آموزش برگزار می شود. هر چند وزن سیاسی عارف در حال حاضر سنگین تر از وزن آکادمیک و دانشگاهی او است، اما عارف چهره ای دانشگاهی و علمی  است و سابقه ریاست بر دانشگاه تهران را در کارنامه خود دارد. بر اساس برخی گمانه زنی ها، او  با کسب 12 رای به ریاست کمیسیون آموزش انتخاب می شود.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی  نماینده دلیجان و عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره گزینه‌‌های ریاست این کمیسیون به خبرگزاری تسنیم گفت: "به نظر می‌رسد یکی از گزینه‌های جدی آقای عارف باشد اما ریاست ایشان قطعی نیست و این احتمال که فرد دیگری از اعضای کمیسیون برای ریاست کاندیدا شده و رای لازم را کسب کند، دور از ذهن نیست."

سلیمی تصریح کرد: گزینه‌های دیگری غیر از آقای عارف در کمیسیون آموزش حضور دارند که برای ریاست کمیسیون از توانایی لازم برخوردار هستند ."

جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت و عضو اصول گرای کمیسیون آموزش در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه رئیس کمیسیون آموزش باید به صورت دموکراتیک و با رای اعضای این کمیسیون انتخاب شود، گفت: " آقایان برای اینکه رای آقای عارف را به حد نصاب برسانند، می‌خواهند 2 متخصصی که به عارف رای نخواهند داد را از کمیسیون بیرون و 2 حامی آقای عارف را جایگزین آنها کنند که این اقدام مصداق سیاسی‌کاری در مواجه با علم است."

کوچکی نژاد اشاره ای به نام این دو نماینده و افرادی که قرار است جایگزین شوند نکرد.

کوچکی نژاد افزود: "وقتی یک کمیسیون پر می‌شود، طبق آئین‌نامه جابه‌جایی مقدور نیست اما آقایان وقتی برنامه ریاست آقای عارف بر کمیسیون آموزش را طرح کردند، در اقدامی کاملا غیرقانونی اعضای کمیسیون را جا به جا کردند تا در صورت کاندیداتوری، ایشان رای لازم را کسب کند." این عضو کمیسیون آموزش گفت: "ما اعتراض خود را رسما اعلام کرده‌ایم تا از حق، عدالت و قانون دفاع کنیم و تحت هیچ شرایطی دست از اعتراض خود نخواهیم کشید."

خبرگزاری فارس نوشت: "در جلسات مشترک رؤسای شعب و نایب‌رئیس مجلس، 2 نفر از نمایندگانی که اولویت اولشان کمیسیون آموزش نبوده را به صورت غیرقانونی به عضویت این کمیسیون در آورده و 2 نفر از نمایندگان با اولویت کمیسیون آموزش را از لیست اعضای این کمیسیون خارج نموده‌اند. این کار در حالی صورت گرفته که یکی از نمایندگان حذف شده، در مجلس نهم عضویت همین  کمیسیون را دارا بوده است." فارس نوشته است :"طی جلسه‌ای قرار است به شکایت این عضو سابق کمیسیون آموزش رسیدگی شود."

ممکن است این تبلیغات ، کارزاری  برای منصرف کردن عارف از کاندیدا شدن برای ریاست کمیسیون آموزش باشد. 

ترکیب اعضای کمیسیون آموزش مجلس دهم نسبت به مجلس نهم متعادل تر است و چهره های اصلاح طلب و معتدل بیشتری در آن حضور دارند. انتظار این است که با انتخاب عارف به ریاست کمیسیون ، فشار بر وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم کاهش یابد و شاهد همکاری و همراهی بیشتر وزرای آموزشی دولت و مجلس در یکسال باقیمانده  تا انتخابات 96 ریاست جمهوری باشیم.

درصورت انتخاب عارف پیش بینی می شود که کمیسیون آموزش،  طرح نظام معلمی را در دستور کار خود قرار دهد و نمایندگان بیشتر بر روی مسایل آموزشی و پرورشی متمرکز شوند و بحث ها بیشتر جنبه کارشناسی به خود بگیرد. در واقع نمایندگان بیشتر از اینکه به معلمان وفادار باشند به ارتقای کیفیت همه جوانب آموزش و پرورش می اندیشند. 

اما اصول گرایان عضو کمیسیون آموزش در یکسال پیش رو ، تمرکز خود را روی شعار دادن در باره مسایل معیشتی و افزایش حقوق معلمان خواهند گذاشت. برخی تشکل های صنفی هم به عنوان نیروی ذخیره اصول گرایان با آنها هم سویی خواهند داشت. تجربه مجلس ششم به خوبی نشان می دهد که اصول گرایان مجلس در دوره هایی که دولت غیر همسو با آنها روی کار است ، با تمام توان از مسایل معیشتی اقشار محروم جامعه و بخش هایی از کارکنان دولت مانند معلمان برای تضغیف دولت استفاده می کنند.

در اولین سال وزارت مرتضی حاجی ، به تحریک برخی از مدیران امور تربیتی و رسانه های اصول گرا،  معلمان را به خیابان کشاندند. در آذر و دی سال 80 از در و دیوار مدارس شبنامه های بدون امضا می بارید.  رهبری اعتراضات با تشکلی به نام خانه معلمان بود و  دبیرکل آن آقای رحمان شمس مربی پرورشی منطقه 17  ادعا می کرد : "نه چپیم ، نه راستیم ، فقط معلم هستیم" با روی کار آمدن دولت احمدی نژاد تاریخ مصرف این تشکل تمام شد. خانه معلمان ابتدا  وارد فعالیت اقتصادی شد و بعد از مدتی به عنوان تشکل معلمی از صحنه جامعه ناپدید شد.

آقای حاجی بابایی که در فاصله سال 80 تا 84  نماینده مجلس ششم بود در جلسات کانون صنفی  حاضر می شد و در باره فقر و کمبود حقوق و بدی معیشت معلمان با همدلی و مانند یک فعال صنفی سخنرانی می کرد. او در آستانه انتخابات مجلس هفتم گفت که دست ما در این مجلس برای گذراندن قانون برای افزایش حقوق معلمان بسته است. اما اگر معلمان یاری کنند و ما تبدیل به اکثریت شویم مشکلات معیشتی معلمان را حل خواهیم کرد. سخنرانی حاجی بابایی در جلسه استیضاح مرتضی حاجی یک بیانیه صنفی و پر از شعارهای پوپولیستی بود.   

اتفاقا در مجالس هفتم و هشتم و نهم اصول گرایان تقریبا بی رقیب بودند. اصولگ رایان دولت را هم از سال 84 تا 92 در اختیار داشتند . حمیدرضا حاجی بابایی در این فاصله  4 سال نماینده و 4 سال  وزیر بود اما وضع معیشت معلمان بدتر شد. البته  آقای حاجی بابایی بارها در سخنرانی ها دست معلمان را گرفت و در عالم خیال روی قله برد. اما در عالم واقع معلمان به سمت دره فقر می رفتند.

 آقای حاجی بابایی اکنون تلاش می کند به نقش سابق خود برگردد. به قول مارکس حوادث تاریخی دوبار اتفاق می افتند بار اول به صورت تراژدی و بار دوم به صورت کمیک. آقای حاجی بابایی انتظار دارد معلمان بی اعتنا به حوادث 8 سال گذشته ادعا های او را در دفاع از رفاه معلمان بپذیرند. اما دوره حاجی بابایی یکی از سیاه ترین دوره های معلمان از نظر معیشتی بود و فقط در مدت دوسال ارزش واقعی حقوق معلمان به یک سوم رسید.

نکته جالب این است که اصول گرایان که در تامین وعده های معیشتی خود،  رفوزه شدند و نه تنها رفاه نیاوردند بلکه  اقتصاد کشور را ورشکست کردند. اکنون سعی می کنند بر اساس ضرب المثل : "شتر دیدی ندیدی" ، به مواضع خود در دوره دولت اصلاحات برگردند و با تحریک تقاضاهای معیشتی اقشار مردم بدون توجه به امکانات و توانایی دولت بار دیگر از مشکلات معلمان استفاده ابزاری و سیاسی کنند.

سخنان جدید حاجی بابایی در رابطه با فیش های حقوقی مدیران و ربط دادن آن به معیشت معلمان یک حرکت سیاسی برای سوء استفاده از مشکلات معلمان است. این حرکت در یکسال آینده تداوم خواهد داشت. نمایندگان لیست امید نباید اسیر بازی اصول گرایان مجلس شوند.

نمایندگان حامی معلمان می توانند از سهمیه خود برای نطق پیش از دستور استفاده کنند و مشکلات معلمان را طرح کنند اما سوال اینجاست که چه کسی این مشکلات را نمی داند؟

به نظر می رسد که مسئولان کشور در همه سطوح مشکلات را می دانند و حتی گاهی در بیان مشکلات از منتقدان هم صریح تر و تندتر هستند. روشن است که شعار و خطابه و نطق میان دستور و پیش از دستور فایده ای ندارد.

مسابقه نطق و شعار از سوی نمایندگان وابسته به لیست امید با اصول گرایان  دو ایراد اساسی دارد : اول اینکه افرادی مانند زاهدی ، سلیمی و کوچکی نژاد در مجالس گذشته نشان داده اند که در دفاع شعاری  از معیشت معلمان صدایی بلندتر و رساتر دارند و در شرایط کنونی بی پرواتر عمل می کنند . در فاصله یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری، اصول گرایان مجلس انگیزه بیشتری برای سوار شدن بر موج مطالبات معیشتی معلمان دارند.

دومین ایراد این است که شعار و خطابه و نطق های هیجانی و توخالی به قصد خرید محبوبیت  ، انتظارات معیشتی معلمان از دولت را افزایش می دهد و چون دولت نمی تواند این انتظارات را برآورده کند، تحریک مطالبات به کاهش محبوبیت دولت منجر می شود و ممکن است اتفاقات سیاسی سال 84 تکرار شود و یک پوپولیست تازه با شعارهای ساده زیستی و ضدیت با اشرافی گری از گرد راه برسد  و دل ربایی کند.

برخی از اعضای لیست امید وعده هایی به معلمان داده اند بعضی هم میثاق نامه امضا کرده اند اما روشن نیست که آنها  با چه برنامه و مکانیسمی قرار است از حقوق معلمان دفاع کنند؟ عنوان دفاع از حقوق معلمان بسیار کلی و فراگیر و تقریبا بی معنا است.

اگر نمایندگان لیست امید دنبال افزایش حقوق معلمان بروند، آیا برای افزایش حقوق معلمان، وزیر آموزش و پرورش را استیضاح خواهند کرد؟ آیا در این خصوص با طرح سوال،  رییس جمهور را به مجلس خواهند کشاند؟ اگر آنها با دولت واقع بینانه برخورد کنند متهم به عهد شکنی می شوند، اگر هم به شعار و جطابه و تبلیغات روی بیاورند دنباله روی  اصول گرایانی مانند حاجی بابایی خواهندشد.

یکی از معلمان حامی دولت می گوید : "کمسیون آموزش می تواند از طریق کاهش قوانین دست و پاگیر آموزش و پرورش را سبک بال تر کند و با ابهام زدایی از قوانین تفسیر بردار مانع اعمال سیلقه ها شود و در اجرای برخی طرح ها مثل مدرسه محوری و ... تحرک و پویایی ایجاد کند و با نظارت دقیق و مستمر این سیستم را از خمودگی خارج کند."

در این خصوص مجلس با مشکلاتی مواجه است اولا قوانین بالادستی مانند سند و... اجازه مانور به مجلس نمی دهد. ثانیا نهاد اصلی قانون گذار و نظارتی بر آموزش و پرورش شورای انقلاب فرهنگی است که ترکیبی اصول گرایانه دارد. ثالثا فضای آموزش و پرورش و به خصوص معلمان خیلی اعتنایی به چنین اقداماتی ندارند و حتی طرح این مسایل بخشی از معلمان را عصبانی می کند.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

جمعه, 28 خرداد 1395 21:52 خوانده شده: 1745 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +14 -1 --
علی 1395/03/28 - 22:44
شیرزاد ضد معلم
پاسخ + 0 0 --
محسن 1395/03/29 - 02:30
شیرزاد برای هم حزبی هایش به آب وآتیش میزند و خوش خدمتی میکند حتی به قیمت ضدیت بامعلم وجامعه ی فرهنگیان
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/03/29 - 08:22
صدای معلم هم جناحی شده، اونم چه جناحی! اصلاح طلبانی که حتی به خودشان هم رحم نمی کنند چه برسد به ما معلمان.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/29 - 09:36
محسن جان هم حزبی های من کدام هستند ؟ اگر منظورت این است که از نمایندگان لیست امید و جناب عارف دفاع کرده ام یک بار دیگر این جملات را بخوانید : "برخی از اعضای لیست امید وعده هایی به معلمان داده اند بعضی هم میثاق نامه امضا کرده اند اما روشن نیست که آنها با چه برنامه و مکانیسمی قرار است از حقوق معلمان دفاع کنند؟ عنوان دفاع از حقوق معلمان بسیار کلی و فراگیر و تقریبا بی معنا است." اگر هم فکر می کنی از جناح اصولگرا حمایت کرده ام اشتباه می کنی چون نوشته ام که اصولگرایانی مانند حاجی بابایی که وعده معیشت دادند در طول 8 سال حاکمیت بلامنازع خود چه کردند. چرا باید فکر کنیم کسی که ماجرایی را تحلیل می کند حتما از یک طرف ماجرا باید حمایت کند؟ همین دوگانه سازی های معلم - ضد معلم و... میدان را برای فرصت طلبان شعارگو مهیا می کند.
پاسخ + +7 -1 --
خوزستان 1395/03/28 - 23:17
آقای عارف خوب میدونه که فرهنگیان کاملا مراقب هستن ایشان حتما میدونن که احتمال سیلی خوردن این دولت از مردم خیلی زیاده جناب شیرزاد خداییش شما خوشحال میشید که فشار رو این وزیر نباشه وزیری که ضعیف ترین وزیر دولت هست وزیری که با کاراش داره رای جمع میکنه برا احمدی نژاد وزیری که حتی اصلاح طلبان مانند آقای حاجی و دکتر نجفی ازش انتقاد میکنن ما کاری به جریان سیاسی نداریم اینا فقط بلدن حقوق صدها میلیونی بگیرن ما فقط کسی میخام که درد ما رو بفهمه برا ما فرق نمیکنه این شخص عارف باش یا حاجی بابایی
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/29 - 09:10
این تحلیل بر اساس واقعیت های سیاسی و صف بندی نمایندگان نوشته شده و خوشحالی و بد حالی نویسنده تاثیری در این نوشته ندارد. بسیار طبیعی است که عارف و نمایندگان لیست امید در مجلس به دولت فشار نیاورند و دنبال استیضاح وزرا نروند و بسیار طبیعی است که نمایندگان اصولگرا از فرصت یکساله برای برانگیختن مطالبات مردم و تضعیف موقعیت دولت استفاده کنند. به آنها نمی شود ایراد گرفت . در همه جا حزب مخالف در سال پایانی دنبال جمع کردن رای است. فرهنگیان هم مثل همه احاد جامعه حق دارند کاملا مراقب باشند و با آگاهی و هوشیاری به رییس جمهوری رای بدهند که منافع آنها را تامین می کند. احتمالا سال آینده سعید جلیلی یا کسی مانند او در مقابل روحانی قرار می گیرد. شما مثل من یک رای داری و می توانی به روحانی و یا رقیب او رای بدهی . این حق شما است که به رقیب روحانی رای بدهی . ضمنا حقوق های صد میلیونی مربوط به شرکتها و بانکها است و مربوط به مدیران آموزش و پرورش نیست یا حداقل تا حالا فیش حقوق آنها منتشر نشده است!
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1395/03/28 - 23:19
جناب شیرزاد اولویت اول کمیسیون آموزش بدون توجه به گرایشهای سیاسی افراد باید رسیدگی به وضعیت معیشتی معلمان باشد که در دولت اعتدال متاسفانه نادیده گرفته شده است و یاس و نامیدی در بین آنها موج می زند. کار کارشناسی و بهترین طرحهها و برنامه های آموزشی با وجود معلم زیر خط فقر آب در هاون کوبیدن است.شما که ادعای کارشناسی ! دارید باید خیلی بهتر بدانید که مهمترین ثروت و دارایی یک سازمان نیروی انسانی آن است و مادامی که این نیروهها انگیزه نداشته باشند جز شکست برنامه ها چیزی برای آن سازمان نمی ماند.
نگاه شما به آموزش و پرورش به شدت سیاسی و در بسیاری موارد غیر کارشناسی است.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/29 - 09:22
من هم دوست دارم حقوق معلمان دو برابر شود اما وقتی تحلیل می کنم باید بر اساس واقعیت بنویسم نه بر اساس آرزوهای خودم. بله قاعده همان است که شما گفته ای یعنی اعضای کمیسیون نباید سیاسی برخورد کنند. اما اگر گزارش را خوانده باشی می بینی که در همان قدم اول برخوردهای سیاسی بر سر انتخاب رییس شروع شده است. تا جایی که من از قانون اطلاع دارم ، مجلس نمی تواند حقوق معلمان را افزایش دهد. مجلس دو اهرم در اختیار دارد : سوال و استیضاح وزیر. یعنی فشار بر دولت. بدیهی است که لیست امید به دولت همسو فشار نمی آورد. اما نمایندگان اصولگرا قطعا فشار می آورند. باز هم برخورد هر دو جناح سیاسی است. اصلا مجلس یک نهاد سیاسی است !حتی در بررسی بودجه دخالت مجلس خیلی محدود است یعنی در حد 10 درصد می تواند ردیف ها را جابجا کند. مجلس طبق اصل 75 قانون اساسی نمی تواند طرحی تصویب کند که برای دولت بار مالی ایجاد کند. من می توانستم به جای این حقایق چهارتا شعار بدهم و همکاران هم راضی شوند. به نظر شما گفتن حقیقت بهتر است یا شعار دادن ؟
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1395/03/29 - 00:23
چه فرقی می کنه شیرزادخان
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/29 - 09:26
چی چه فرقی می کند؟ اگر منظور شما این است که ریاست عارف و زاهدی چه فرقی می کند به نظرم در حوزه کارشناسی آموزش و پرورش فرق می کند و هر یک نماینده یک دیدگاه در باره مسایل آموزش و پرورش هستند. اما اگر منظور شما این است که انتخاب این دو ، روی میزان افزایش حقوق فرهنگیان چه تاثیری دارد و چه فرقی می کند؟ به نظر من تقریبا هیچ !
پاسخ + +4 -6 --
محمد 1395/03/29 - 11:38
درود بر همکار محترم جناب آقای شیرزاد عبداللهی
از شما بابت مقالات زیبا و کارشناسانه و اینکه حد اعتدلال را رعایت کرده،و مهمتر از همه انتقاد پذیر هستید و با خوانندگان تعامل سازنده دارید،بسیار متشکرم.
موفق و پاینده باشید
پاسخ + 0 0 --
حسین قارداش2415 1395/03/29 - 15:21
به آقایان عبدالهی،شهسوارزاده،مهرداد اکنون آقا محمد هم اضافه شد.4 نفر در برابر999996 نفر.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/30 - 08:51
ممنونم جناب محمد .
پاسخ + 0 0 --
محمد 1395/03/30 - 10:58
حسین قارداش 2415
چند انتقاد از شما
1-چرا اسم خودت را اینطوری انتخاب کردید.اسم و رفتار معلم باید شایسته مقام و شخصیت او باشد.البته اگر معلم باشید؟
2-تعریف کردن از یک همکار جرم محسوب می شود؟! من ایشان را شایسته تمجید می دانم.همینکه مطالعه می کند،مقاله می نویسد،با سواد و انتقاد پذیر است و از وقت خود استفاده می کند و .... برایم جالب و لذت بخش است
3-تعریف از یک همکار محترم،به منزله این نیست که من با ایشان و چند نفری که نام بردید،آشنا هستم یا هم گروه و هم تیمی هستیم.به خدا من اصلا ایشان را نمی شناسم ولی از ادب و شخصیت و انتقاد پذیری و با سوادی ایشان خوشم می آید.امیدوارم خدا به ایشان سلامتی عنایت فرماید و همواره موفق باشند
پاسخ + 0 0 --
ممقانی 1395/03/29 - 18:08
جناب آقای عبدالهی
این یک واقعیت است که تا زمانی که تفکر حاکمیت چه راستی و چه چپی به سمت آموزش و پرورش نباشد و اولویت واقعی جامعه نه اولویت سیاسی توجه به آموزش و پرورش نباشد اوضاع آموزش و پرورش نه تنها بهتر نخواهد شد که بدتر هم می شود.
اگر روزی دیدیم که گروهی چه راست و چه چپ بحث کیفیت آموزش را قبل از معیشت خود در اولویت خود دیدند و واقع به آن عمل کردند مطمئن خواهیم بود که همراه با آن کلیه مشکلات آموزش و پرورش ازجمله معیشت معلم نیز حل خواهد شد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/30 - 07:44
ممقانی عزیز
الان که مساله آموزش و پرورش هم از دید معلمان و هم مدیران و وزیر خلاصه شده در عدد و رقم بودجه و حقوق معلمان و راه های کسب درآمد برای مدارس ، دولت هم که می گوید بیش از حد توانش به آموزش و پرورش بودجه داده و حقوق معلمان را اضافه کرده . فریاد نارضایتی معلمان فعال در فضای مجازی هم از همیشه بلندتر است . در هیچ جای دنیا از جمله ایران آموزش و پرورش در اولویت نیست، بنابراین تعویق موضوع به اولویت آموزش و پرورش ، تعویق به محال است. امنیت و دفاع و تبلیغات و اقتصاد و... در همه جا اولویتی بالاتر از آموزش دارند. در مورد بخش دوم فرمایش شما رفاه معلم را باید در ارتباط با ارتقای بهره وری و کیفیت کار ببینیم. این توقع که معلمان همین جوری که هستند باشند و هیچ تغییری نکنند و اول حقوقها دو برابر شود انتظاری است که بر آورده نمی شود. ممکن است یک دولت عوامفریب پیدا شود که حقوق را دو برابر کند اما با افزایش تورم ، از جیب دیگر معلمان دو برابر افزایش را برباید. اما افزایش واقعی بدون اصلاحات آموزشی ممکن نیست.
پاسخ + +1 -2 --
علی 1395/03/29 - 21:10
آقای عارف شاید و حتما آدم خوبی است ولی به درد سیاست نمیخوره کار دانشگاهی کنه موفق تر هستند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/30 - 07:54
بیچاره عارف ! دورخیز کرده بود برای ریاست جمهوری ، ریش سفیدها گفتند به نفع روحانی کنار بکش . به اتکای قول نمایندگانی که با لیست امید وارد مجلس شدند ، خیز برداشت برای ریاست مجلس ، او را سنگ روی یخ کردند و به لاریجانی رای دادند. حالا هم که آمده کمیسیون کساد آموزش ، بازهم رهایش نمی کنند. یک عده مثل کوچکی نژاد و سلیمی کمربسته اند که عارف را از ریاست کمیسیون آموزش کنار بگذارند. به نظر من عارف اگر رای بیاورد استحقاق ریاست کمیسیون آموزش را دارد. عارف و امثال او هم ورژنی از اصلاح طلبان مطابق شرایط زمانه هستند.مخصوصا حالا که حتی حجاریان هم به انتقاد از تندروی مجلس ششم و اصلاح طلبان ربان گشوده است، امثال کواکبیان و عارف می شوند محور اصلاح طلبان.
پاسخ + +2 0 --
علی 1395/03/29 - 21:54
بیچاره معلم منزلت و معیشتش شده دستاویزی برای جمع کردن رای ، یکی با شعار معیشت ویکی با شعار کیفت بخشی به آموزش ، بله کسی مثل عارف که ضریب حقوقش حدود ۲۰هزاره نبایدم به فکر معیشت معلمی باشه که ضریب حقوقش ۱۵۴۱ ، اینو هر آدم عاقلی میدونه که بدون توجه به معیشت معلم ارتقا کیفیت کشکه ...پر واضحه که نزدیک انتخابات چرا آقایون هجوم آوردن تو کمیسیون آموزش !!! فقط و فقط برای سیاسی کاری و جمع کردن رای
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/30 - 08:04
به نظر من اگر شعارهای معیشتی به نفع معلمان برای جناح های سیاسی رای آوری داشته باشد اوضاع صد درصد به نفع اصولگرایان تندرو است. اقدامات دولت درحوزه آموزش و پرورش را بر اساس عملکرد وزیر آموزش و پرورش باید سنجید. بنابراین عارف و لیست امید اگر مبنای رای معلمان معیشت و حقوق باشد قافیه را در مقابل شعارهای اصولگرایانی مانند حاجی بابایی باخته اند. اما من از ده سال پیش همیشه گفته ام که معلمان صنفی رای نمی دهند و متناسب با دیدگاه سیاسی خود به یکی از دو جناح رای می دهند. یعنی در خرداد 96 که روحانی مقابل فردی مثل جلیلی ایستاد ، معلمان هم مثل همه آحاد ملت براساس پارامترهای مختلفی یکی از این دو تا را انتخاب می کنند. ما دیدیم که حاجی بابایی قبل از وزارت چه شعارهایی می داد. دوره وزارت او را هم تجربه کردیم بنابراین معیار ما برای رای دادن تعقل است و نه احساسات و مجذوب شعارهای قشنگ نمی شویم.
پاسخ + +1 0 --
علی 1395/03/29 - 21:57
بدنه آموزش و پرورش شده مثل یه لاشه بیجان که فرصت طلبان از چپ و راست بهش حمله میکنن و ازش منفعت شخصی و حزبیشونو میبرن
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/30 - 08:07
سیاست در همه جای دنیا همین است. احزاب و جریانها شعارهایی می دهند که حداکثر 30 درصد آنها را تحقق می بخشند. در ایران اصولا شعارهای انتخاباتی فضایی است و بسیاری رای دهنده ها هم دوست دارند کسی پیدا شود که با شعار آنها را گول بزند.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1395/03/29 - 21:57
اقای عبداللهی درست است که مجلس یک نهاد سیاسی است اما سیاست به چه معنا ایا معنی سیاست این است که مصالح جامعه ودردها ومشکلات مردم باید قربانی به قدرت رسیدن جناح ها شود ؟ اینگونه که شما فرمودید فرهنگیان حالا حالا ها باید ظلم وبی عدالتی را تحمل کنند تا شاید جناح ها گوشه چشمی به انها بیندازند وگرنه خواهی شو تا قیامت زاری کن!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/30 - 08:37
به نظر من داستان وعده و وعید سیاستمداران به معلمان از 50-60 سال پیش شروع شده و هنوز هم ادامه دارد. من هیچ دورنمایی در کوتاه و میان مدت برای افزایش جهشی حقوق معلمان نمی بینم. افرایش حقوق، کم و بیش در حد تورم اجرا می شود و این یعنی ثابت ماندن حقوق . هیچ دولتی و هیچ جناحی برنامه ای برای افزایش حقوق معلمان ندارند. اقتصاد کشور ورشکسته و بحرانی است .دولت همین حالا هم برای پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان و پرداخت یارانه با بحران روبرو است. در این شرایط دولت چگونه می تواند بودجه آموزش و پرورش را مثلا دو برابر کند و تازه همه افزایش را اختصاص بدهد به حقوق کارکنان؟ چنین کاری منطق اقتصادی ندارد. زاری کردن هم فایده ای ندارد. معلمان به جای اینکه دنبال فیش حقوق مدیرعامل بانک رفاه و مدیر شرکتهای دولتی بروند باید دنبال رفع تبعیضات قانونی در چارچوب قانون مدیریت خدمات بروند. در هیچ جای دنیا و در هیچ دوره ای در ایران حقوق معلم معادل حقوق مدیرعامل باک نبوده است. سنگ بزرگ برداشتن نشانه نرسیدن به مقصد است.
پاسخ + +2 -1 --
علی 1395/03/29 - 22:08
عارف همون کسیه که در یک مصاحبه قبل از انتخاب ریاست مجلس ادعا کرده بود که بودجه آموزش پرورش از حد متعارف کشورهای دیگه بالاتره و اعتقاد داره که مشکل آموزش پرورش در معیشت معلمان نیست بلکه در ناکارآمدی نیروی انسانی است . من فکر میکنم این آقایون حتی شایعات و اکاذیبی که درباره ارتقا معیشت معلمان و افزایش حقوقشون میگن رو برای معلما زیادی میدونن وانگار چه اقدامی برای معلما در حوزه معیشتی کردن که حالا میخوان به کارآمد کردن معلما بپردازن.... بس کنین این بازی ها رو.... تواین سالها اصلاح طلب واصولگراشو دیدیم تعجب از اینه که بعضیا هنوزم فکر میکنن که میشه آبی از یکی از این دوحزب گرم شه.... زهی خیال باطل...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/30 - 08:49
من دقیقا نمی دانم عارف این حرفها را زده یا نزده . اما تناسب بین حقوق معلمان با کارآمدی آنها، تناسب معقولی است. اگر مبنای پرداخت حقوق تناسب آن با کار باشد باید حقوق معلمان بر اساس ارزشیابی کار آنها متفاوت باشد. سیستم استخدام دولتی 30 ساله و پرداخت حقوق یکسان بر اساس مدرک تحصیلی و سابقه کار ، باعث بی انگیزگی معلمان سخت کوش و باسواد می شود. اصولا دولتها رودربایستی را باید کنار بگذارند و به ملت بگویند آیا پرداخت دستمزد به معلمان و ارمندان و کارگران متناسب با ارزش کار و بهره وری آنها است یا اینکه دولت وظیفه دارد زندگی متوسطی برای همه شهروندان با هزینه بیت المال فراهم کند؟ اگر دولت موظف به رعایت حالت دوم است ، هزینه آن را از کجا تامین کند؟ عده ای تصور می کنند که منابع مالی دولتهای ایران پایان ناپذیر و مثل آب اقیانوس است. اما کسانی که اقتصاد را می فهمند می دانند که منابع درآمد دولت محدود است و خرج دولت بسیار بیشتر از دخل آن است . البته دولتها به دلایل سیاسی واقعیت را نمی گویند .
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/03/30 - 18:36
واقعا شغل معلمی از کارهای سخت و زیان آور باید محسوب بشه .فقط کسی اینو درک میکنه که چندین سال معلم بوده.
پاسخ + +2 0 --
علی 1395/03/30 - 01:10
مجلس خانه احزابه نه خانه ملت ... ! بجای حزب بازی ونطق های میان دستور توخالی اگه فقط و فقط قوانینی برای رسیدگی و توجه به میراث فرهنگی که داره دراثر فرسایش نابود میشه و همچنین وضع قوانینی برای جذب توریست و وتوسعه صنعت گردشگری بشه و درصدی از اون به بخش آموزش اختصاص داده بشه مشکل معیشتی معلمان حل میشه و هم سیاستی اصولی و زیربنایی برای اقتصاد مقاومتیه هم ایجاد اشتغال میکنه و... اما ترجیح میدن ساده ترین راه رو انتخاب کنن که همانا دزدیدن از جیب معلم تحت عنوان ساماندهی نیروی انسانی وکسربودجه آموزشی و.....درسته که مجلس نمیتونه طرحی بده که بارمالی برای دولت داشته باشه اما میتونه طرحی بده که ایجاد ثروت و شغل بشه ..اینهمه پتانسیل درداخل وجود داره اما کوهمتش!!! همه همت آقایون صرف منافع حزبیشون میشه . پارسال همین آقای لاریجانی بعد از یک گپ و گفت دوستانه وصرف صبحانه کاری فرمودند مشکل آموزش پرورش با تزیق پول حل نمیشه بلکه با ساماندهی نیروی انسانی و پس انداز درون سازمانی حل میشه.. وبه همین راحتی از زیر بار مسولیت شونه خالی کردن..... این خانه ملت نه ببخشید این خانه احزاب از پای بست ویران است
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/30 - 09:37
نظام پارلمانی در دنیا مبتنی بر رقابت های حزبی است. اگر نمایندگان عضو حزب شناخته شده ای باشند می توان از آنها انتظار داشت که به وعده خود عمل کنند . اما اگر عضو حزب نباشند تضمینی وجود ندارد. در ایران حزب واقعی وجود ندارد و حداکثر دو جناح در صحنه سیاست حضور دارند. عده زیادی هم مستقل و فردی عمل می کنند. عضویت در جناح هم تعهدی برای کسی ایجاد نمی کند. بعضی معتقدند بدون وجود احزاب واقعی ، پارلمان بی معنا است و درست می گویند....مشکل اقتصاد ایران قفل ها و موانع سیاسی است. همه می دانند که گشایش اقتصادی در گرو ارتباط با دنیا و تسهیل سرمایه گذاری خارجی و برداشته شدن کامل تحریم ها و واگذاری تصدی های اقتصادی دولتی به بخش خصوصی و حذف فعالیت نهادهای شبه دولتی از عرصه اقتصاد و شفافیت است. هم مساله و هم راه حل مشخص است. همه هم می دانند که این موانع سیاسی است. دولت روحانی توانایی حل این مشکل سیاسی را ندارد. یعنی خارج از حوزه اختیارات اوست. روحانی صادقانه در جریان مبارزات انتخاباتی گفت که نجات آموزش و پرورش در گرو نجات اقتصاد کشور است. نجات اقتصاد کشور هم راه حل سیاسی دارد!
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1395/03/30 - 08:18
آقای شیرزاد جنابعالی که دم از بهره وری میزنید و می فرمایید این توقع که معلمها تغییری نکنند ولی حقوق آنها زیاد شود توقع بیهوده ای است بفرمایید در کدام نهاد و ارگان دولتی ما بهره وری بالا است که پرسنل و مدیران آن چندین برابر معلم حقوق می گیرند؟ در ضمن اگر نگاه کارشناسانه و تخصصی داشته باشید باید بدانید که بهره وری و سودمندی کار معلم و نظام آموزشی سالها طول می کشد که خود را نشان دهد و کارخانه نیست که فردا بشود میزان بهره وری آنرا اندازه گرفت. اگر انصاف داشته باشید باید از کار پیچیده و خطیر معلم دفاع کنید نه اینکه مدام بر سر آنها بکوبید. اصلاح نظام آموزشی بدون توجه به شان ، منزلت و معیشت معلم ره به جایی نمی برد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/30 - 09:52
اگر برای هر کلاس درس وجود یک معلم چه کارآمد و چه ناکارآمد ضروری است، بسیاری از ادارات و نهادها و حتی وزارتخانه ها وجودشان کاملا زاید است و نبودشان کلا بهتر از بودشان است. منتهی مشکل این است که دولتها از بدنه خود می ترسند و جرات دست زدن به ترکیب نیروی انسانی خود را ندارند. در همه سالهای بعد از انقلاب همه دولتها شعار کوچک کردن دولت را داده اند اما در همه دولتها تعداد کارکنان و طول و عرض دولت بزرگتر شده است. اصلاح نظام آموزش و پرورش حتما باید با توجه به "شان ، منزلت و معیشت معلم "صورت گیرد. اما منزلت و معیشت معلم هم باید در کادر آموزش و پرورش دیده شود یعنی اگر یک ریال صرف معیشت معلم می کنیم باید نتیجه آن دیده شود. الان رابطه برعکس شده . وزارت با عدد و رقم می گوید که میانگین حقوق معلمان در دو سال گذشته ، 67 درصد اضافه شده، اما می بینیم که در فضای مجازی توهین به وزیر افزایش یافته است. خوب اگر فضای مجازی را معیار بگیریم معنایش این است که افزایش حقوق معلمان کارآمدی و میزان رضایت آنها را کاهش داده است.
پاسخ + 0 -1 --
علی 1395/03/30 - 09:55
معیار ما برای رای دادن ، عملکرد است . اتفاقا با شما موافقم که نباید مجذوب شعارهای قشنگ شد . اول اینکه سگ زرد برادر شغال است اما این دولت هم مثل دولت قبل فقط بر تبعیضها دامن زدو بس .نمونه بارزش نظام رتبه بندی بود که آخرین امید معلم بود اما ضرب الاجلی تصویب شد اونم با بودجه ای که منبعش نامشخصه وسرنوشتشم نامشخص ، اومدن خدمات کشوری رو که برای دیگران سالها اجرا شده در قالب رتبه بندی اجرا کردن که با یه تیر دو نشون بزنن.. حالا هم انداختن سال۹۶ اجرای به اصطلاح کاملشو ....
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/30 - 10:50
فرمایش شما درست است و شما کاملا حق دارید بر اساس عملکرد دولت در انتخابات ریاست جمهوری 96 رای بدهید. اما انتخاب شما محدود است و احتمالا دو گزینه جلیلی و یا شخصی مثل او و روحانی را در اختیار دارید.... من با ضرب المثل توهین آمیز شما مخالفم..... معلمها نباید خودشان را یک جزیره جدا از جامعه فرض کنند. وقتی دلار از 900 تومان به 3500 تومان رسید قدرت خرید معلمان هم مثل بقیه اقشار جامعه سقوط کرد و حالا که دوسه سال است قیمت دلار تثبیت شده و تورم از 40 درصد به 10 درصد رسیده معلمان هم مثل بقیه مردم از مزایای آن منتفع شده اند... نظام رتبه بندی حاجی بابایی فقط یک بلوف سیاسی و خالی بندی بود و گرنه چرا در آخرین ماه وزارت او و بعد از انتخاب روحانی به مجلس برده شد؟ هدف این بود که سنگ بزرگی را در چاه بیاندازند که دولت جدید نتواند بیرون بیاورد. افزایش حقوق معلمان به اندازه 80درصد هیات علمی نیاز به حداقل 30 هزار میلیارد تومان افزایش بودجه داشت که در توان هیچ دولتی نبود... به جای کلی گویی های احساسی باید بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری بگوییم کدام بند و ماده قانون تبعیض آمیز اجرا شده است.
پاسخ + 0 0 --
علی ش 1395/03/30 - 17:44
این نکته خیلی خنده داره که جناب شیرزاد فرمودن:
... دوسه سال است قیمت دلار تثبیت شده و تورم از 40 درصد به 10 درصد رسیده معلمان هم مثل بقیه مردم از مزایای آن منتفع شده اند...
...............................................................
خیلی روحم شاد شد...
دمت گرم شیرزاد....
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/03/30 - 10:01
کافر همه را به کیش خود پندارد... اتفاقا درست است که سیاسی کاری درهمه جای دنیا وجود دارد اما به حد متوسط شعارها پایبندن اما در کشور ما آموزش و پرورش بکلی به بازی گرفته شده وسنگ روسنگش بند نیست!!!! کاری که این دولت کرده این بوده که از یه جیبمون جلو چشمامون برداشتن گذاشتن اون جیبمون وبا کمال وقاحت تو چشمامون نگاه میکنن و میگن براتون کار کردیم ...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/30 - 10:54
نه عزیزم در این دولت 67 درصد به میانگین حقوق معلمان افزوده شده و برای اولین بار در 7-8 سال گذشته درصد افزایش حقوق بیشتر از درصد تورم بوده است. اگر تورم مثلا 40 درصد بود و افزایش حقوق 20 درصد حرف شما درست بود. اما در دوسال گذشته روند افزایش حقوق بیشتر از نرخ تورم بوده است.
پاسخ + 0 0 --
علی ش 1395/03/30 - 17:47
شیرزاد تو دیگه واقعا شورشو درآوردی..
میتونی دقیق طبق ریاضی بگی چطور 67 درصد به حقوق معلمها اضافه شد؟؟؟!!!!
من ریاضیم ضعیفه... دیر میفهمم

راستی حقوق و مزایات چقدره؟
فیش خودتو بذار تو سایت.
پاسخ + +2 0 --
علی 1395/03/30 - 10:14
اتفاقا معلم باید به پرداختهای مدیران مفتخور و بی کفایت اعتراض کنه به چند دلیل ؛ اول اینکه به سخنگوی دولت یادآوری کنه اون زمانی رو که در خالی خزانه رو به آموزش پرورش نشون می داد ومیگفت اگه چیزی بود بردارین، اما غافل از اینکه اون خزانه در مخفی داشته که فقط مدیران زحمتکش راهشو بلد بودن خداییش اندازه نیازشون غارت میکردن . دوم اینکه آقای نوبخت باید به یاد بیاره اون زمان که به معلما میگفت که ما به معلمی نیاز داریم که در این شرایط خطیر که دولت دستش خالیه منافع و مصالح ملی رو به منافع زودگذر ترجیح بده اما وقتی به مدیران رسید گفت این دریافتیها کاملا قانونی و مطابق زحمتشون پرداخت میشه . سوم اینکه اگه کشور در چنین شرایطیه پس نباید فرقی بین معلم و مدیر باشه. البته این واقعا کارآمدی مدیران رو نشون میده چون سرمایه مردمو جذب میکنن سود تسهیلاتشو نو هر روز میبرن بالا وسود سپرده ها رو میارن پایین و وامهای نزولی میدن و صد البته بخاطر اینهمه کارایی بایدم دریافتیشون قانونی باشه
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/30 - 11:10
دوست عزیز شما حق دارید به پرداختهای غیر قانونی به مدیران شرکتها و بانکها اعتراض کنید . جملاتی که به نوبخت نسبت داده اید باید مستند سازی کنی . من گمان نمی کنم رییس سازمان مدیریت در خالی که "خزانه رو به آموزش پرورش نشون داده" ، گفته باشد: " اگه چیزی بود بردارین" لطفا لینک این صحبت عوامانه آقای نوبخت را بگذارید. من یادم هست نوبخت گفت بودجه تخصیصی به وزارتخانه های دیگر کمتر از بودجه مصوب بود امادر مورد آموزش و پرورش بودجه تخصصیصی چند درصد بیش از بودجه مصوب بوده است. مساله پرداختهای غیرقانونی باید رسیدگی شود. اما حقوق مدیرعامل بانک رفاه رابطه ای با حقوق معلم ندارد. رییس دیوان محاسبات که منتقد دولت است گفته که خلل ها و منفذهای قانونی برای این پرداختها وجود دارد. این قوانین هم ربطی به این دولت ندارد. لابد فیش حقوقی جهرمی مدیرعامل بانک صادرات را یادت هست؟ چه فرقی با مدیرعامل بانک رفاه دارد؟ بانک رفاه خصوصی است. شرکتهای دولتی هم باید فروخته شوند . در مورد معلم و غیر معلم حقوق هرکس باید متناسب با کار او پرداخت شود.
پاسخ + +4 0 --
علی 1395/03/30 - 10:26
ما چیزی از اقتصاد نمیدونیم ، اما اونقدر میدونیم که اولا تو این مملکت ثروت کم نیست . چرا؟؟!! چون همه چی داریم از منابع و معادن و میراث فرهنگی و.... اما چیزی که کم داریم مدیران لایق و کارآمده که از این ثروت مدبرانه و عادلانه درجهت توسعه کشور استفاده کنه . همیشه تا بوده همین بوده وقتی به اقشار محروم میرسن منابع محدوده اما وقتی به مدیران و ... میرسن خزانه اقیانوسه.. اگه قرار بود هر کسی مطابق لیاقتش حقوق بگیره شاید الان یه آبدارچی مدرسه حقوقش از برخی نماینده ها ومدیرا بالاتر بود!!!!! ما از اینجا میسوزیم که میبینیم کسانی میخواهند صلاحیت مارا برای دریافت ۶۰ تومن افزایش حقوق در رتبه بندی بسنجند که اگر خود دراین آزمون شرکت کنن رفوزه میشوند ....!!!!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/30 - 11:21
ما نفت و گاز و معدن داریم اما اینها ثروتهای بالقوه هستند. معیار ثروت هر کشور را تولید ناخالص داخلی آن است. با این شاخص ایران کشور فقیری است. من منکر فساد در سیستم مدیریتی ایران نیستم. اما ریشه فساد در اقتصاد دولتی و شبه دولتی نهادها است که جمعا 80 درصد اقتصاد کشور را کنترل می کنند. تصور ما ملت از نقش دولت غلط است. فکر می کنیم دولت سر خزانه نشسته و باید بیت المال را به نسبت مساوی بین مردم تقسیم کند و ایراد دولت فقط این است که به یک عده 10 هزار دیتار داده و به عده ای صد دینار. اصولا این تفکر که دولت را در جایگاه توزیع ثروت بنشانیم تفکری فاسد است. سیستم اقتصاد دولتی منشا فساد و تولید رانت است. راه حل بشر متمدن این است که دخالت دولت در اقتصاد محدود شود . دولت نباید بانکداری و شرکتداری کند. اینها به دولت ربطی ندارد. اینها را باید بدهند دست بخش خصوصی و دولت فقط نظارت کند که قانون را رعایت کنند. هرچه دخالت دولت بیشتر شود فساد و تبعیض هم بیشتر می شود. به قول حافظ باید خطاب به دولت گفت: تو خود حجاب رهی حافظ از میان برخیز!
پاسخ + +3 -1 --
علی 1395/03/30 - 14:47
اللهم الشغل الظالمین بالظالمین...
پاسخ + +1 -1 --
جلیل 1395/03/30 - 14:56
عارف با این سایت مصاحبه و عنوان کرد بزرگترین جفایی که به اموزش و پرورش شد این بود که در ان همه چیز خصوصی شد ایشان با دیده سود و منفعت به این سازمان نگاه می کند اگر ایشان به عنوان رئیس کمیسون اموزش انتخاب شود آینده خوبی در انتظار اموزش و پرورش نخواهد شد نه تنها عارف بلکه اصلاح طلبها چون دیدگاه سر مایه داری دارند همواره به زیان کار گران و معلمین کار می کنند و معتقدند مدارس باید به بخش خصوصی واگذار شده و سهام دار ان اقازاده های خودشان باشند در خقیقت به این فکر هستند که چگونه می توانند بودجه اموزش و پرورش را مستقیما تصاحب کنند اما اصولگرایان مخالف خصوصی سازی هستند به همین دلیل اصولگرایان برای اموزش و پرورش و معلمان بهتر از اصلاح طلبهای سر مایه دار هستند
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1395/03/30 - 15:05
سلام
جناب جلیل
صدای معلم تاکنون گفت و گویی با آقای عارف نداشته است .
صرفا نشست با تشکل ها را انعکاس داده است .
پایدار باشید .
پاسخ + +2 -1 --
علی ش 1395/03/30 - 17:28
خوشم میاد اکثر پیش بینی های شیرزاد غلط از آب درمیاد...
خخخخخخخخخخخخخخخ

آه معلما بدجوری میگیره!!!!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/30 - 20:18
لابد تصور شما این است که من پیش بینی کرده ام عارف رییس کمیسیون آموزش می شود ؟ نه علی اقای ش. گفته ام یک گمانه این است که عارف با اختلاف یک رای (12 رای )رییس بشود. اما نظر حجت الاسلام سلیمی و کوچکی نژاد را هم بازتاب داده ام که با ریاست عارف مخالفند. کمیسیون آموزش چه عارف رییس باشد و چه زاهدی یا کس دیگر ، در زمینه مسایل معیشتی کار مهمی نمی تواند بکند. ما باید هنگام تحلیل مسایل، آرزوهایمان را بر واقعیت تحمیل نکنیم. این کار نوعی خودفریبی است. کسی که به ما حقیقت را نشان می دهد ولو تلخ باشد بهتر از کسی است که برای ما لالایی گوشنواز می خواند.
پاسخ + +2 0 --
حسنی 1395/03/30 - 17:42
اصلا مهم نیست چ کسی رییس کمیسیون میشود.و به حال و روز معلمان هم فرقی نمی کند.
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/03/30 - 18:46
از آقای شیرزاد و آقای جلیل تشکر میکنیم برای روشنگری هایی که از دو جناح می فرمایند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/30 - 20:19
فرق که می کند اما در حوزه معیشت هرکدا باشند تغییر مهمی ایجاد نمی شود.
پاسخ + +3 0 --
چامبلي رفيق تنسي 1395/03/30 - 18:45
اول:1400 ميليارد دلار در 8 سال بر باد رفت يا به جيب زده شد و يا حيف و ميل كسي نميتونه جيك بزنه(مصاحبه نماينده مجلس نهم چند روز پيش)
دوم:سه هزار ميليارد تومان رفت تو جيب معاون وقت بانك مركزي بعدش الفرار
سوم:يه نفر سي و چند سال شير نفت مملكت دستش بوده هر طوري خواسته فروخته و خورده و برده هركه مردش هست بياد جلو از جانب مردم مدعي بشه :بابا كي فروخت و كي خورد و كي برد چي بوده و چي شد و چي خواهد شد
چهارم:جناب نوبخت در اين سه سال با يك امضاء به ديگر كارمندان هر چي بخوان اضافه مي كنند اما معلمان از زن باباش هستند و بو ميد هند
پنجم: سه سال و 4 ماه گذشته براي خيليها حقوق آنچناني برقرار بوده اما براي فرهنگيان بزرگوار به اين دلايل (بودجه نبوده - دلارها پيش كشورها به خاطر تحريم(كه به گفته تمام مسئولين از قديم و جديد باعث رشد و پيشرفت هم ميشه؟؟) بوده و دولت در تنگناست و................فرهنگيان را از تمام مزاياي قانوني و به حقش محروم كرده و حالا مي خوان در اين چند ماه باقي مانده شق القمر كنند.ايكس رئيس كميسيون باشه يا واي تا وقتي
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/30 - 20:35
آقای چامبلی رفیق تنسی ، عجب اسم مستعاری انتخاب کرده ای ! در آمد نفتی 8 سال احمدی نژاد 700 میلیارد دلار بوده . شما با یک گردش قلم آن رادوبرابر کرده اید.... چرا کسی نمی تونه جیک بزنه ؟ همه که دارن میگن ! ... سه هزار میلیارد داستان دیگری بود که متهم اصلی آن مه آفرید بود که اعدام شد.... معاون بانک مرکزی فرار نکرده ، خاوری مدیرعامل بانک ملی فرار کرده ...نوبخت امضا نداده که کارمندا هرچی دلشون بخواد اضافه حقوق بگیرند. موضوع فیش ها مربوط به مدیران شرکتهای دولتی و بانکها و پزشکان است. در این سه سال بودجه آموز و پرورش دو برابر شده و میانگین حقوق معلمان هم 67 درصد اضافه شده است.... اینها را گفتم که بگویم این گونه انتقاد کردن بدون حساب و کتاب و کیلوئی فقط به درد تحریک کردن و نا امید کردن افراد احساساتی و بیسواد می خورد . مسئولان و کارشناسان و معلمان معقول این انتقادها را جدی نمی گیرند.
پاسخ + +2 -1 --
چامبلي رفيق تنسي 1395/03/30 - 18:49
كه بدنه ي آموزش و پرورش در تصميم گيري هاي كلان مثل انتخاب وزير و پيشنهاد اون به رئيس جمهور و خيلي موارد ديگر نباشند درب آموزش و پرورش بر همين پاشنه ميچرخه،زمان حاجي عده ايي از معلمان به درب مجلس رفتند براي اعتراض ولي رئيس مجلس وقت بهشون گفت مگر شير نفت دستون هست كه اعتراض ميكنيد.زمان نجفي هم همين بوده ،زمان علي احمدي هم همينطور،زمان مظفر هم همينطور،و حاجي بابايي و اكرمي و.........و................و.............و.............
تا بوده همين بوده .الان در فرانسه در مقابل يك قانون اين همه اعتصاب و اعتراض شده در يونان در مقابل كاهش حقوق بازنشستگان اين همه تظاهرات ميشه در ايتاليا در لبنان و.........اينجا شده يكبار در مقابل وزير مخالفش
هم رودرو اونو به چالش بكشه و از مصاحبه هايي كه بيشتر به رپرتاژ آگهي تبليغاتي ميخوره انجام بشه ،در نشريه نگاه يك مخالف خواني با برنامه و نظريات وزير و معاونينش كسي خوانده كه با دليل و منطق به اونا بگه اينطور كه شما يك طرف ميگيد نيست .تا بعد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/30 - 20:46
چامبلی جان نشریه نگاه بولتن تبلیغاتی وزارتخانه است و نمی شود از آن انتظار انتقاد و برخورد چالشی با وزیر داشت. اما در همین سایت بارها انتقادهای شدید از وزیر شده است. صدا و سیما هم دستش برای چالش با وزیر فعلی باز است. مقایسه کردن اصول و لوازمی دارد که باید رعایت شود نمی شود به طور دلخواه یک گوشه از واقعیت یک کشور را با کشور دیگر مقایسه کرد. حالا شما به عنوان منتقد یک مقاله عالمانه با دلیل و منطق در نقد عملکرد وزیر بنویس و برای سایت صدای معلم بفرست. به جای اسم چامبولی هم اسم واقعی خودت را بنویس . حتما منتشر می شود.
پاسخ + +3 0 --
جلیل 1395/03/30 - 19:21
جناب شیرزاد بارها معتقدی حقوق معلمان در این دولت 67 درصد اضافه شده و میانگین حقوق بیشتر از تورم بود در سال 92 تورم رو 35 درصد اعلام کردند اما دولت شما در فروزدین 93 قصد داشت 17.5 درصد اضافه کنه که با اصرار نمایندگان بیست درصد اضافه کرد پس در اینجا 15 درصد کمتر از توزم افزایش داده در سالهای بعد هم به دلیل رکود حاکم در کشور به دلیل تورم سالهای قبل و اینکه دیگر مجال رشد قیمتها تحت هیچ شرایطی وجود نداشت اورم را 14 درصد اعلام کردند که به همبن میزان حقوقها افزایش یافت امسال هم 12 درصد پس اینگونه نیست که حقوق بیشتر از تورم رشد یافته چرا که در سال اول 15 درصد کمتر از تورم اضافه شده البته از شانس خوب این دولت به دلیل اینکه روحانی پس از تجربه تورم بسیار سنگین دولت را تحویل گرفته و دیگر مجالی برای رشد قیمتها نبود تورم هم کاهش پیدا کرده و اصلا ربطی به خوبی دولت ندارد
پاسخ + +3 0 --
جلیل 1395/03/30 - 19:25
حالا برسیم به ادعای افزایش 67 درصدی حقوق در سال 93 که بیست درصد افزایش بود که 15 درصد کمتر از میزان تورم در سال 94 هم 14 درصد به اضافه افزایش فوق العاده شغل به 1300 و اجرای رتبه بندی فانی پس 20 درصد به اضافه 14 درصد میشه 34 درصد حالا اگر افزایش 600 امتیازی فوق العاده شغل رو 6درصد در نظر بگیریم میشه 40 درصد و در رتبه بندی هم به طور میانگین 150 هزار تومان به حقوقها اضافه شد که اونم برای دل شما 10 درصد در نظر بگیریم میشه 50 درصد حالا شما چگونه به این 67 درصد رسیدید /؟؟؟ در ضمن در این دولت مقرری ماه اول هم کسر شده که اگر این کسری رو از اون درصد شما کم کنیم رقم خیلی کم میشه و همین طور در سال 93 پانزده درصد کمتر از تورم افزایش یافت
پاسخ + +1 -1 --
جلیل 1395/03/30 - 21:36
جالبکه شما جناب شهسوار زاده رو مثال میارید ایشان از مدافعین دولت هست پس نمیشه به اعداد و ارقامش استناد کرد چون بی طرف نیست اما اینجا ادعا کردید حقوق از یک میلیون و دویست هزار تومان به دو میلیون و صد هزار تومان در عرض دو سال رسیده خوب شما فیش یک نفر رو نشان دهید که در سال 92 یک میلیون ودویست باشه و در سال 94 این رقم به دو میلیون و صد هزار تومان رسیده باشه اگر چنین فیشی را ارائه کردید حق باشماست و بنده اعتراف خواهم کرد در اشتباه بودم ولی هر گز نخواهید توانست فیش کسی را نشان دهید که از یک و دویست به دو میلیون و صد برسد و باز هم مغالطه خواهید کرد در ضمن از نویسنده باسوادی مثل شما بعید است که چنین ادعایی را طرح کند و برای اطلاع جنابعالی به استحضارتان میرسانم که افزایش های سالانه تمام قسمتهای فیش از جمله تفاوت تطبیق و سایر را شامل نمیشود که اگر این دو بند را نیز کم کنیم ادعای افزایش 67 درصدی حتی به 40 درصد هم نمیرسد
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1395/03/30 - 21:43
سلام
جناب جلیل
اعداد و ارقام دارای ارزش واقعی هستند .
چه ارتباطی به مواضع اشخاص دارند ؟!
مضافا بر آن که از منابع معتبر بیان شده باشند .
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1395/03/30 - 23:40
اقای شهسوار زاده و جناب شیرزاد نویسندکان محترم و باسوادی هستند و کسی منکر نیست منتهی هر نویسنده ای هر چه قدر هم باسواد باشد دارای نظر و عقیده است خود جناب شیرزاد بارها از خاتمی تقدیرو از احمدی نژاد بد گویی کرده بلاخره ایشان دوستدار خاتمی است پس ما معمولا در نوشته هایمان تحت تاثیر اغراض و تعصبات خود قرار میگیریم و امار را به نفع کسی که دوست داریم تغییر میدهیم هر چند که درستکه نه جناب شهسوارزاده ونه شیر زادهیچ گونه ارتباطی با دولت ندارند واینکه بگوییم از دولت پول می گیرند یا اجیر شده انان هستند کاملا نادرست و بی انصافیست ولی دوستدار و طرفدار دولت هستند و این امر در تحلیل ها و مقاله ها یشان تاثیر می گذارد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/31 - 08:55
من جناب شهسوار زاده را مثال نیاوردم! ارجاع دادم دادم به مقاله ایشان در خصوص موضوع "افزایش 67 درصد " به این دلیل که با د استدلال و با محاسبات ریاضی نشان داده که 67 درصد افزایش حقوق افسانه نیست... نکته مهم تر این است روش محاسبه میانگین حقوق در این دولت مشابه روش محاسبه میانگین حقوق در مرداد ماه سال 92 و در ماه پایانی وزارت حاجی بابایی است. نمی شود یکی را قبول و یکی را رد کنیم. برای بدست آوردن میانگین حقوق، هزینه های پرسنلی را تقسیم بر تعداد کل پرسنل می کنند. شما که احتمالا در دوره احمدی نژاد پست مدیرکلی داشته ای نباید در مسایل مالی عوامانه و تبلیغی حرف بزنی که یک فیش به من نشان بده که مبلغش فلان قدر بوده و حالا بهمان قدر شده است.... شما البته دریکی از پست های خود از اینکه نویسندگان سایت صدای معلم را به حمایت از دولت متهم می کردی عذرخواهی کردی و حلالیت طلبیدی ولی انگار دوباره برگشتی سر جای اول .
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/03/31 - 14:26
آقای شیرزاد برای افزایش۶۷ درصدی حقوق معلمان و نرخ تورم و نسبت اون با میزان افزایش حقوق تنها به آمارهای کذایی و دور از واقعیت دولت استناد میکنن اما برای حرفایی که به نوبخت نسبت داده میشه فوق العاده منطقی میشن و تقاضای مستند سازی میکنن ، ای کاش درمقابل آمار ارقامای دروغینی که مردم دارن با همه وجود دروغین بودنشو احساس میکنن از دستگاههای زیربط تقاضای مستند سازی میکردن، !!!
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/03/31 - 14:35
بازم میگم روش شما هم مثل دولت فقط و فقط با اصطلاحات و مفاهیم سیاسی و اقتصادی بازی کردنه ، بعضی موقع که فتنه ها به اوج میرسن ،آب گل آلود میشه و تشخیص حق از باطل دشوار میشه باید به کلیات نگاه کرد واز ورود به جزییات حذر کرد ، واقعیت کلی اینه که ما کشور ثروتمندی هستیم و دولت هم هیچ برنامه ای برای مدیریت کردنش نداره چون کارهای مهمتری داره مثل تنظیم آمارهای غیر واقعی و حزب بازی و.... تولید ناخالص و... هم کشکه
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/01 - 01:47
کلی گویی یعنی پایان گفتن و نوشتن : دولت کُلاّ بده ، ملت کلا خوبه . دولت کلا دزده ، ملت کلا گرسنه. دولت کلا دروغ میگه و ما که انتقاد می کنیم کلا راست میگیم. دولت کلا مدیریت نداره ، اما اگه بدن دست من و رفیقم مدیریت می کنیم درحد فوتبال جام ملتهای اروپا .....بعد از اینها چه می خواهیم به طور کلی بگوییم؟ هیچ !در مورد ثروت ملی، ایران یک صدم جمعیت جهان را دارد اما 7-8 درصد منابع نفت و گاز و معادن دنیا را دارد. اما ثروت زیرزمینی ثروت بالقوه است . به صورت بالفعل ما کشور فقیری هستیم. بخش زیادی از مشکل برمی گردد به مدیریت کشور. اما این مدیران از کجا آمده اند؟ کی انقلاب کرد؟ کی رژیم سابق را برانداخت ؟ کی به جمهوری اسلامی رای داد؟ کی به قانون اساسی رای داد؟ دولت و مجلس ها با رای چه کسی روی کار آمده اند... همه اینکارها را ما خودمان یعنی ملت کرده ایم . حالا هم نق می زنیم. برادر تولید ناخالص کشک نیست!
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/03/31 - 14:43
من نگفتم که دولت درجایگاه توزیع وتقسیم ثروت نشسته اگه خوب مطالب منو خونده باشید متوجه میشوید که منظورم مدیریت دولت در بکارگیری این پتانسیلها بود .. البته اگه وقت برای این کارها داشته باشه...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/01 - 01:54
بله دوست عزیز مدیریت دولتی واقعا ضعیف و ناکارامده . اما فرض کن فردا کابینه ای مثل سوییس اینجا روی کاربیاد . فکر می کنی جند روز دوام داره ؟ بالاتر گفتم قانون اساسی افغانستان خیلی مترقیه . نهادهاش هم همه درست و سرجای خودشان هستند. مدیران هم اکثرا تحصیل کرده بهترین دانشگاه های امریکا هستند. اما خروجی آن یکی از فاسد ترین دولتهای دنیا است. من معتقدم دولتها و جامعه کم و بیش شبیه هم هستند. جامعه خوب ، دولت بد و برعکس تخیله . نمیشه اینا را از هم جدا کرد. نحوه اداره وزارتخانه تقریبا مثل نحوه اداره مدرسه است . علی برود جای حسین ، آش همان آش است. تحولات جامعه تدریجی است و متناسب با آن دولت هم اصلاح می شود.
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1395/03/31 - 14:46
من در کامنتها گفته بودم نویسندگان این سایت ار طرف دولت حقوق می گیرند بعد دیدم کار اشتباهی انجام دادم چنین حرف رو زدم من اعتراف می کنم نه پور سلیمان و نه نویسندگان سایت هیچ گونه حقوق یا پولی از دولت دریافت نمی کنند و کاملا مستقل هستند به همین خاطر عذر خواهی کردم ولی معتقدم هر چند شما هیچ وابستگی به دولت ندارید و کاملا مستقل هستید ولی بلاخره طرفدار دولت هستید دیگه خودتان هم دائما از خاتمی دفاع می کنید و می گید سال بعد روحانی بهترین گزینه است این حرف من کاش غلطه در ضمن اون چیزی که مبانست این است که این 67 درصد افزایش باید در فیش حقوقی معلمان خودش را نشان دهد نه در هزینه ها و تعداد پر سنلی در فیش هیچ یک از معلمین افزایش 67 درصدی وجود ندارد این را که دیگر قبول دارید ؟؟؟؟ ان چه که در این دوسال در فیش انجام شده با این توضیح که تفاوت تطبیق و سایر مشمول افزایش حقوق نشده چیزی در حدود 30 درصد در عرض دو سال هست
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/01 - 00:58
آقای جلیل ، شما بر پایه چه اطلاعات و چه اسناد و مدارک و استدلالی در دهها کامنت با قاطعیت نویسندگان سایت را به گرفتن حقوق از دولت متهم کردید ؟ حالا براساس چه مدرک و چه سندی یک دفعه فهمیدی که نویسندگان سایت بابت نوشته هایشان از دولت پول نمی گیرند و کاملا مستقل هستند؟ آدمی که همکارانش این جور قضاوت می کند و بعد هم 180 درجه تغییر عقیده می دهد از نظر روحی بی ثبات است. اتهام رشوه گرفتن به مجموعه ای از نویسندگان یک سایت، اتهام ساده ای نیست که آدم بدون سند و مدرک مطرح و روی آن اصرار کند و بعد با یک اشتباه کردم پس بگیرد! شما مدتها تهمت پراکنی کردی . اما من با اینکه نام شما و پست مدیریت شما را در دولت احمدی نژاد تقریبا به طور قطعی می دانم اما مطرح نکردم و اگر اسم واقعی شما را می نوشتم شما برای همیشه ناپدید می شدی . آنچه که روشن است حرف شما نه آن موقع و نه حالا مبتنی بر سند و مدرک و استدلال نبوده و نیست. عذرخواهی شما در یک کامنت چه تاثیری روی افرادی دارد که قبلا صدها کامنت حاوی تهمت و دروغ شما را خوانده اند؟...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/01 - 01:07
بی طرفی سیاسی برای یک نویسنده به این معنا نیست که مثلا بگوید از نظر اخلاق و مدیریت و سلامت مالی خاتمی و احمدی نژاد و یا مسئولان این دو دولت مثل هم بودند. با شاخص های اخلاقی ، سیاسی و اقتصادی و فرهنگی می توان این ها را اثبات کرد.بیان این مطلب نشانه جانبداری نیست. در باره انتخابات آینده عرض من به دوستان این است که گزینه های ما محدود است. احتمالا بین روحانی و یکی از اصولگریان تندرو مشابه احمدی نژاد و جلیلی یکی را باید انتخاب کنیم والبته بدون طرفداری و با عدد و رقم و استدلال می توان ثابت کرد که امثال احمدی نژاد و جلیلی از نظر مدیریت بی کفایت ، از نظر اقتصادی فاقد انضباط مالی و از نظر فرهنگی عقب افتاده و از نظر سیاسی مستبد و دیکتاتور هستند. بیان این مطالب با نگاه کارشناسی ، جانبداری نیست.
پاسخ + +2 0 --
جلیل 1395/03/31 - 14:50
من خوشحالم از اینکه جناب شیرزاد بلاخره قبول کرد که افزایش 67 درصدی در فیش همکاران اتفاق نیفتاده وبلکه اون 67 درصد مربوط به هزینه های پر سنلی و فرمولهای عجیب و غریب است که کسی سر در نمیاورد اصلا معلمین کاری ندارند که 67 درصد یا 1000 درصد افزایش اتفاق افتاده اون چیزی که مد نظر همکاران است این افزایش در فیش حقوقی است که در فیش حقوقی افزایش 30 درصد در این دوسال بیشتر نبوده
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/01 - 01:17
این نوع حرف زدن را در اصطلاح عامیانه کل کل و در اصطلاح منطقی جدل می گویند . من کجا گفتم این اتفاق در فیش همکاران نیفتاده ؟ داستان عکس مار و اسم مار را لابد شنیده ای ؟ شما که مدیر بوده ای بفرمایید که میانگین حقوق یک میلیون نفر را چگونه محاسبه می کنند؟ فیش ها را روی هم می ریزند ویکی یکی فیش ها را با هم جمع می زنند؟ شما اگر مطلب جناب شهسوار زاده را مطاله کنی و کمی باعملیات حسابداری آشنا باشی می بینی که با ساده ترین زبان افزایش 67 درصد را اثبات کرده است. اما این به معنای این نیست که حقوق معلمان زندگی آنها را پوشش می دهد. عرض من این بود که در تمام دولتها و در تمام سازمانها و شرکتها روش محاسبه میانگین حقوف به این صورت است که کل پرداختی ها بابت حقوق و مزایای پرسنلی را تقسیم بر تعداد می کنند. حاجی بابایی هم همین جور میانگین یک میلیون و سیصد را به دست آورده است
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1395/04/01 - 16:42
همانطوری که می گویید در کل پرسنل این افزایش پیدا کرده که همانگونه که بعدا عنوان شد این افزایش برای نیروهای ستادی بوده نه معلمها بنابراین این افزایش در قیش معلمها اتفاق نیفتاته وقتی عنوان می کنیم کل پردختی ها تقسیم بر پرسنل مبشود ممکن است به مدیرها 200 درصد اضافه بشه و به معلمها ده درصد و بدین صورت جمع می بندند میشه 67 درصد یعنی پولی که به جیب مدیرها و نیروهای ستادی رفته برای معلمها حساب می کنند
پاسخ + 0 0 --
چامبلي رفيق تنسي 1395/03/31 - 18:56
جناب شيرزاد عزيز:وقتي قاطبه ي فرهنگيان محترم بي عدالتي و تبعيض را تا استخوان لمس مي كنند،و در سايت صداي معلم نه سخن معلم،چون صدا همراه با تن صوتي بالا هستش و نشانه ي اعتراض به يك رويه غلط ويا برنامه ي اشتباه و .......مي باشد فرياد مي زنند،اگر ايكس نوعي كدها را نگيره چون پست و مقامش را از جانب قدرت پشت پرده كسب كرده نه بدنه ي حزب خاص و يا صنف (نه فرمايشي و چينش شده از جانب دولت)مربوط به آن كار خب معلومه اگه براش بمب هم در كني خب خيالي هم براش نيست.واين از نوع گفتار و عملكرد و رويه آقايان وزاري دور ها ي گوناگون آموزش و پرورش مشخص و معلومه.درضمن وقتي وزير و يا شخصي حضورش در يك برنامه را مشروط به فقط من و لا غير و سوالاتش را هم روابط عموميش طراحي ميكنه كدام راه هستش كه صداي مخالف هم شنيده بشه، اسم مستعار هم و حتي خنده دار تا بوده از جانب بزرگان مورد استفاده قرار مي گرفته.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/01 - 01:28
چامبلی جان بی عدالتی مختص معلمان نیست. تقریبا همه جامعه از بی عدالتی رنج می برند. تفسیر شما از اسم " صدای معلم " غلط است. دلیل تغییر اسم این بود که "سخن معلم" یادآور دوره ای است که این سایت ارگان سازمان معلمان بود. صدا هم بدون پسوند و پیشوند می تواند آهسته یا بلند باشد. دوست عزیز در کامنت قبلی خواهش کردم که حرف نادقیق و کیلوئی نزنی . نظر بنده و احتمالا سایر نویسندگان سایت این نیست که حرف زدن و نوشتن بی تاثیر است. نوشته های ما هم در جامعه معلمان و هم در مسئولان وزارتخانه اثرگذار است. نوشته های ما کدگذاری شده نیست و منظور از کلمات و جملات همان چیزی است که عرفا فهمیده می شود . مخاطب ما هم ایکس نیست همکاران معلم و مدیران آموزش و پرورش و مردم عادی هستند. اگر وزیر و روابط عمومی در ی کرسانه چنین کرده اند خاک بر سر آن رسانه کنند. ما مخالف نیستیم منتقد هستیم. صدای ما هم شنیده می شود. اسم چامبلی هم مبارکت باشد.
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/03/31 - 21:03
اینها اکثرشان اشراف زاده نیستن در ده های اخیر جز اشراف شده اند اشرافی های تازه به دوران رسیده به فکر من و شما نیستن به فکر مشروعیت دادن به ثروت باد آورده شان هستن من و شما رو هم سرگرم کرده اند که به کارشون برسند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/01 - 10:09
حالا شما می فرمایید با این وضعیت که توصیف کرده ای چکار کنیم؟اون ها اشراف تازه به دوران رسیده اند و ما رعیتیم، اونا بدند. ما خوبیم.... همه چیز از جمله انتخابات و برجام و دعواهای سیاسی و افشای فیش حقوقی و...بازی خودشان است برای سرگرم کردن ما که به کارشون برسند... با این تحلیل درخشان رسانه ها هم باید تعطیل شوند و خبرنگاران و نویسنده ها بروند پی کارشان. منتقدان هم بروند دنبال کار شخصی ...این گونه اظهار نظر نوعی نق زدن با پوشش دانای کل است که فقط به درد نا امید کردن مردم می خورد.
پاسخ + +2 0 --
علی 1395/04/01 - 16:37
خواهشا روی کارآمدن نظام و برانداختن رژیم سابق و... را به نسلی که در آن زمان وجود خارجی نداشته نسبت ندهید .. ما نمی گوییم دولت کلا بد است و مردم کلا خوب ما تنها داریم به عملکرد دولتی انتقاد میکنیم که سیاستهای مزوزانه ودروغهایش به سرحد جنون رسیده و تنها میخواهیم بگوییم ،: آنچه درمورد ما فکر کرده اید خودتان هستید و بس.. درسته که دولت و ملت به هم میان ، اما این دلیل براین نیست که دزدیهای مدیرانش و عملکرد ضعیفش و دروغ های کثیفش نادیده انگاشته شود وتازه بگوییم ما نباید کاری به مدیران داشته باشیم .... تازه بیایم سنگ یکی از این احزاب روهم به سینه بزنیم وبا تحلیل های کذایی درصدد توجیه عملکرد ضعیف و سیاستهای نسنجیده شان در قبال امر خطیر آموزش براییم .. هنر مدیران آموزشی تنها کپی پیست کردن از طرحهای آموزشی کشورهای دیگست که فقط حاشیه کار معلمان را بیشتر کرده .. تاکی باید سکوت کرد! و اینها همه درد است .اینها قابل دفاع نیستن
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/02 - 08:44
علی آقای گرامی آشفته گویی شما حد و مرز ندارد. شما فقط یک دور کامنتهایی که خودت گذاشته ای را بخوان ، احتمالا متوجه تناقض گویی های خودت می شوی . در همین کامنت گفته ای "ما نمی گوییم دولت کلا بد است". شما که ظاهرا یک نفری از طرف کدام گروه و دسته و جمعیت اعلام نظر می کنی ؟ از این که بگذریم، دولت به نظر شما کلا بد نیست، اما "سیاستهایش مزورانه است و در حد جنون دروغ می گوید! دروغهایش هم کثیف است!!!" با این اوصاف مگه دولتی بدتر از این هم داریم ؟ کی و کجا از شما خواسته که کاری به مدیران این دولت نداشته باشی ؟ کی به شما گفته سنگ یکی از احزاب را به سینه بزن ؟ کی و کجا در این بحث سنگ احزاب به سینه زده ؟ کدام حزب ؟ مدیران آموزشی کدام طرح آموزشی را از کدام کشور کپی پیست کرده اند؟ کی از تو خواسته سکوت کنی که حالا می پرسی تا چه موقع سکوت کنم؟ به نظر من اغتشاش ذهنی و آشفته گویی درد بزرگی است.
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/04/06 - 13:06
ذهن آشفته شرف داره به ذهن آلوده به سیاسی کاری بعضیا.. من از طرف قشری که هر روز سال دارم درد دلاشون رو میشنوم اظهار نظر میکنم این شمایی که باید روشن کنی از طرف چه کسایی داری اظهار نظر میکنی و نیت این تحلیلات چیه. من گفتم دولت کلا بد نیست اما منظورم این دولت نبود بلکه مطلق دولتها بود نه یک دولت خاص ...جنابعالی ودر همین کامنتها اشاره کردی به اینکه معلم نباید کاری به پرداختهای مدیران داشته باشد و حقوق هر صنفی مطابق کارآمدی و نوع کارشه....! شما سنگ احزابو به سینه میزنی ودرهمین تحلیل ،به نظر میاد خودت متوجه تناقض گوییات نیستی..... تو بگو کدوم طرح کپی پیست نیست !!؟ حتی کل بدنه آموزش پرورش کپی پیست آقای محترم نهادی که قبیله ای کار میکنه کارکرد تعریف شده خودشو نداره ، شما موضع خودتو مشخص کن از متن حرفات که مشخصه طرف هر کی باشی طرف معلم نیستی !!! دولتها از فرهنگیان میخوان که سکوت کنن ،شرایطو درک کنن ، صبور باشن والبته کاری به کار مدیران ودریافتی اونا هم نداشته باشن.!!!!
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/04/06 - 13:12
آشفته گویی هم واقعا درد بزرگیه اما از اون دردناکتر وبزرگتر دروغ گفتن واز همه بدتر توجیه کردن دروغ های دیگران با آمار ارقام دروغینه...بقول حضرت عیسی خاری که درچشم دیگرونه میبینی اما دسته چوبی که درچشم خودت داری نمیبینی....! و سیعلم الذین ظلمو ای منقلب ینقلبون .. مملکت با ظلم باقی میماند اما با دروغ هرگز...

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور