صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی / همکار گروه سخن معلم

میراث حاجی بابایی ، سر و صدا و تبلیغات و بزرگ نمایی بود !

نقدی بر عملکرد وزیر تبلیغات حمیدرضا حاجی بابایی و برگشت دوباره او   حمیدرضا حاجی بابایی سال 74 به عنوان نماینده همدان وارد مجلس پنجم شد. به گفته بعضی منتقدان،  او که سابقه معلمی و مدیریت آموزش و پرورش همدان را درکارنامه اش داشت ، نمایندگی مجلس را سکوی پرشی برای رسیدن به پست وزارت آموزش و پرورش می دانست. رویای وزارت او  با روی کار آمدن اصلاح طلبان به تعویق افتاد. در دوره اول ریاست جمهوری احمدی نژاد هم پیشنهاد وزارت به او ندادند . برخی از منتقدان ، استیضاح فرشیدی و درگیری علی احمدی با مجلس را زیر سر حاجی بابایی می دانستند.
 
از بخت بد ، بعد از انتخابات مناقشه برانگیز 88 وزیر کابینه احمدی نژاد شد. کابینه ای متشکل از ورژن خاصی از اصول گرایان و رییس جمهوری جنجال برانگیز که آخر سر رو در روی حامیان اصول گرای خود ایستاد.
 
حاجی بابایی با 217 رای موافق که احتمالا بالاترین رای یک وزیر آموزش و پرورش بود روانه ساختمان قرنی شد.
 
در دفتر وزیر آموزش و پرورش عکس قاب گرفته وزرای پیشین روی دیوار نصب شده است .
 
حالا سهم فیزیکی حاجی بابایی در ساختمان قرنی عکسی است که به عنوان وزیر یازدهم بردیوار نصب شده است و برخی مدیران ارشد که که فعلا « جامه اعتدال » پوشیده اند اما  منتظرند که با تغییر جهت بادهای سیاسی دوباره دکمه انتهایی پیراهن خود را ببندند.

سهم معنوی حاجی بابایی نظام آموزشی 6-3-3 است و داستانی به نام هوشمندسازی مدارس که اگر دوسال دیگر مانده بود همه مدارس کشور را به سبک خودش هوشمند می کرد. در دوره حاجی بابایی سند ملی آموزش و پرورش سرانجام با تغییرات کلی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. متن سند احتمالا به دلیل کیفیت مونتاژی آن ، فاقد استجکام و شفافیت یک متن حقوقی است و بخش عمده آن را مطالب تکراری ، مبهم و شعاری تشکیل می دهد.
 
بیمه تکمیلی موسوم به بیمه طلایی یکی از ابتکارهای خوب اما ناقص رفاهی وزیر سابق بود. اهمیت این بیمه در پرداخت بخشی از مبلغ حق بیمه توسط وزارتخانه است که تا منبع پایداری برای آن پیش بینی نشده بود.

تعطیلی روز پنجشنبه مدارس اقدامی بود که از حمایت  معلمان دوره ابتدایی و دانش آموزان تمام مقاطع برخوردار شد. شاید اگر می ماند برای خرید محبوبیت  یک روز دیگر هفته را هم تعطیل می کرد !

در مقایسه با دیگر وزرای آموزش و پرورش ، حاجی بابایی نه نمره بالاتری می گیرد و نه پایین تر. او یک وزیر معمولی بود. تفاوت حاجی بابایی با فرشیدی و علی احمدی این بود که قبل و بعد از وزارت ، انتظارات زیادی از خود ایجاد کرد، اما نتوانست تغییرات مطلوبی در آموزش و پرورش به وجود آورد.

حاجی بابایی این بود که گمان می کرد با انتخاب ادبیات تبلیغاتی – بازاری  و تعریف های بدون پشتوانه از مقام معلم و مرجعیت معلم و قله و این گونه فضاسازی های لفظی، می تواند روحیه شکسته معلمان را احیا و در آنها ایجاد انگیزه کند.
 
با این حال بخشی از معلمان همچنان نوستالوژی دوره حاجی بابایی و سیاست های پوپولیستی رییس دولت نهم و دهم  را در ذهن خود دارند اما جرات  تبلیغ آن را به دلیل آثار مخرب این دوره ندارند. اینک بار دیگر حاج بابایی از حوزه انتخابیه همدان برای مجلس دهم کاندیدا شده است و خود را در معرض رای مردم قرارداده است. او خواستار وحدت و اجماع اصولگرایان در برابر اصلاح طلبان است.

حاجی بابایی اکنون می کوشد حساب خود را از احمدی نژاد جدا کند تا برچسب  "انحرافی" نخورد، اما در عین حال هوای احمدی نژاد را هم دارد.

او طرفدار سیاست "نه سیخ بسوزد نه کباب" است و حاضر نیست احمدی نژاد را از جرگه اصولگرایان خارج کند. حاج بابایی با وجود اینکه دکترای الهیات و معارف اسلامی را در سال 77 از دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کرده اما در سخنرانی و مصاحبه های خود از ادبیات عوامانه استفاده می کند و با زبان آکادمیک بیگانه است.

یک بار، در جمع معلمان کرج گفت که برای قبول وزارت دو شرط تعیین کرده بود. اولی مشورت با پدر و دومی تفال به دیوان حافظ . اما  به جای غزل، یک رباعی از حافظ خواند !

داستان گفت و گوی خصوصی حاجی بابایی با پدر، تحت عنوان "پدر دکمه ات را ببند" که تیتر روی جلد مجله پیوند از نشریات آموزش و پرورش با تیراژ 360 هزار شد، نشان داد که حاجی بابایی از امکانات وزارتخانه برای تبلیغ کیش شخصیت خود استفاده می کند.حاجی بابایی چهار دوره نمایندگی مجلس را تجربه کرد ، عضو ثابت فراکسیون فرهنگیان بود. به هیات رییسه مجلس هم راه یافت و مدتی هم عضو کمیسیون امنیت ملی هم بود. اما معروف بود که رویایش نشستن بر صندلی وزارت  آموزش و پرورش است که از سال ها پیش برای آن برنامه ریزی کرده بود .  خودش می گفت که با عشق،  به آموزش و پرورش آمده است.


هر چه بود شاگرد شلوغ کلاس که معلم ها را به ستوه آورده بود ، مبصر کلاس شد !
 
حاج بابایی که سالها در جایگاه نمایندگی وزرا را به چالش کشیده بود  ، درسال 88  وارد کار اجرایی شد . او که تا دیروز پرسش گر بود حالا باید پاسخ گو می شد. حاجی بابایی هم مثل اکثر وزرای آموزش و پرورش با تیم خودش به وزارتخانه آمد. او اصول گرایی بدون عقبه حزبی و تشکیلاتی بود و شاید به همین دلیل به همشهری ها و هم منطقه ای هایش اعتماد کرد.
 
هر وقت تند می شد ته لهجه شیرین همدانیش بیرون می زد.  از سنقرکلیایی تا سریش آباد قروه و از آنجا تا روستای مریانج که حالا دیگر به شهر همدان پیوسته ، دوستان و آشنایان را فراخواند.
 
نیروهای ستادی گلایه می کردند  که اکثر پست های کلیدی وزارتخانه را به همشهریانش سپرده است . یکی از کارکنان ستادی با انداختن دانه های درشت تسبیحش تا 17 نام را برای من شمرد. حاجی بابایی هرجا هم که پست برای همشهری ها  کم آورد ، پست جدید خلق کرد.

در اسفند 88 طي حكمي جلال رحيمي برادر محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی نژاد را که آن زمان برو بیایی داشت و اهل سریش آباد بود را به سمت قائم مقام وزير در امور استان‌ها منصوب كرد .
 
مدتی بعد کیومرث هاشمی را قائم مقام وزیر در امور تربیت بدنی کرد. البته این انتصابات غیر قانونی نبود  و از اختیارات وزیر بود . حاجی بابایی که تا قبل از وزارت از منتقدان پرشور وزرای آموزش و پرورش بود بعد از چهار سال وزارت به نقش سابق خود برگشت. اما او امتحان خوبی پس نداد. حاج بابایی مدعی بود که آموزش و پرورش را مثل کف دستش می شناسد و هم درد را می داند و هم درمان را در کیف خود دارد. اما نتوانست در دوره وزارت خود بخشی از مشکلات وزارتخانه را حل کند.
 
او  به سیستم کارشناسی وزارتخانه  اعتنایی نداشت .بسیاری از کارشناسان مستقل و نیمه مستقل در این دوره منزوی شدند. میراث معنوی حاجی بابایی در دستگاه آموزش و پرورش چه بود؟ 

به نظر من شاخص ترین  ویژگی در مدیریت حاجی بابایی ، سر وصدا و آمیختن اطلاع رسانی با تبلیغات بود. حجم سخنرانی های حاجی بابایی در تلویزیون و در جلسات چند صد نفری تا چند هزار نفری فرهنگیان ، به اندازه چند وزیر آموزش و پرورش بود. او به مونولوگ خیلی علاقه داشت و زیر بار دیالوگ نمی رفت. در برابر پرسش های غافل گیرکننده خبرنگاران عصبانی می شد.
 
یک بار در جواب خبرنگاری که از افزایش حقوق معلمان سوال کرده بود، با عصبانیت  گفت : «خبرنگاران هر گاه بیکار می شوند یاد موضوع استخدام و حق و حقوق معلمان می افتند.. به کسی ربطی ندارد که معلمان چقدر حقوق می گیرند و چرا کم می گیرند. مگر ما از شما سؤال می کنیم که شما چقدر حقوق می گیرید؟». یکبار دیگر هم گفت : "با معلمان قرارداد اخلاقی دارم که اسم معلم را با پول نیاورم." منظورش این بود که در باره حقوق و مزایای معلمان حرف نمی زند.
یکی از ویژگی های حاجی بابایی ستایش های زبانی مبالغه آمیز  از معلمان بود. او بارها در سخنرانی هایش گفت که می خواهد دست معلمان را بگیرد و به قله ببرد.سخنان حماسی و غلو آمیز او در باره نقش معلم و جایگاه معلم و قله و... این تصور را ایجاد کرد که آقای حاجی بابایی در صدد راه انداختن حزب معلمان است. حاجی بابایی در دوره وزرای قبلی آموزش و پرورش بر سر آنها فریاد می کشید که اگر عرضه ندارید که حقوق معلمان را افزایش دهید ، استعفا کنید. بعد از وزیر شدن ،  این گمانه که احتمالا طرح  مطالبات معلمان و شعار افزایش حقوق در آن دوره  ابزار سیاسی برای رسیدن به پست وزارت بوده، در اذهان برخی از معلمان شکل رفت. 

ظاهرا در ادبیات وزیر ، تمجیدهای زبانی و گفتار درمانی جایگزین راه حل افزایش حقوق و مشکلات معیشتی معلمان شده بود .تمجید از مقام و جایگاه معلم عملی پسندیده است اما از حدی که بگذرد و به خصوص اگر با مبالغه همراه شود،  این تصور را ایجاد می کند که هدف گوینده پرت کردن حواس مخاطب از موضوع  دیگری است.


 واکنش وزیر به سوانح آموزش و پرورش الگوی معینی داشته است: "آمیزه ای از انکار و پرخاش."
 
در جریان آتش سوزی خوابگاه دبیرستانی در چاه بهار وزیر آموزش و پرورش با این مقدمه: "شما می‌توانید بگویید که هیچ هواپیمایی سقوط نکند؟" افزود: "همه توانمان را در خصوص پیشگیری به کار می گیریم، حالا ممکن است در خوابگاهی چند سیم روی هم قرار بگیرند و جرقه خورده باشد...".

در جریان سقوط اتوبوس حامل دانش آموزان و مرگ 26 دختر دانش آموز گفت: "بروید از مسئولش بپرسید". در حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد در واکنش به سوال خبرنگار مهر در خصوص درخواست استعفایش توسط برخی نمایندگان مجلس با خنده گفت: «خبرنگاران چی؟ خبرنگاران را برکنار کنیم یا نه؟ اگر به موقع خبر می دادید مواظب مدرسه شین آباد پیرانشهر باشید این اتفاق روی نمی داد.»


نحوه عذرخواهی وزیر در مجلس در رابطه با حادثه شین آباد  هم خبر ساز شد. وی گفت: «این که اگر واقعا وزیر آموزش و پرورش باید بیاد بگه من عذرخـواهی مـی‌کنم. من الان تا قیامت عذرخواهی می‌کنم هر اتفاقی بیفتد توی آموزش و پرورش.»

حالا حاجی بابایی می خواهد برگردد .

او در همدان هم مخالف دارد و هم موافق . هنوز هم لحن طلبکارانه خود را حفظ کرده است. هنوز هم به حمایت بخشی از معلمان دلگرم است. هنوز هم شعارهای معیشتی می دهد و هنوز هم می خواهد دست معلم را بگیرد و روی قله ببرد .

آیا باز هم بخشی از معلمان همدانی جذب این شعارها می شوند ؟


آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .

https://telegram.me/sokhanmoallem


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

سه شنبه, 08 دی 1394 18:09 خوانده شده: 4418 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +18 -1 --
سلیمی ساعتلو 1394/10/08 - 19:21
اگر سیاه و سفید به قضیه نگاه نکنیم. آقای حاج بابایی ضعف و قوت هایی داشتند. از جمله کارهای ضعیف او اجرای عجولانه سیستم جدید آموزشی، نگاه پوپولیستی به مسائل و توجه به پوسته به جای باطن که از جمله آنها حذف نمره، قبولی 100 درصد و آمار سازی در اجرای طرحها (متاسفانه هنوز هم ادامه دارد) بود.
ایشان البته وزیر قدرتمندی بودند. با اراده و مصمم بودند، به مسائل رفاهی معلمان توجه کردند و قدرت چانه زنی خوبی در رده های بالا داشتند. به هر حال هنوز هم ایده آل بسیاری از معلمان آقای حاج بابایی است.
اگر هر وزیری دل به وزیری نبندد و خود را مستظهر به پشتیبانی یک میلیون معلم بداند، می تواند خیلی کارها بکند و در دل همه ماندگار شود. معلمان زیاده طلب نیستند. آنها می خواهند مثل کارمندان دیگر کشور پاداش بازنشستگیان را همان ماه اول بگیرند، نه بعد از یک و نیم سال که تورم پولشان را بی ارزش کند. این یک خواسته بدیهی و اولیه است که جا دارد هر وزیر آموزش و پرورشی که نتواند این خواسته اولیه را برآورده سازد، استعفا دهد تا نام نیکی از خود به جا بگذارد.
پاسخ + 0 0 --
مهتاب 1394/10/09 - 03:47
آقای حاجی بابایی ارتباط خوب ، خاکی و متواضعانه ای با معلمان داشتند . مانند آقای فانی نبودند که همیشه از معلمان طلبکارند . حق و حقوق همکاران شاغل و بازنشسته را حتی الامکان به موقع می پرداختند ، نه مثل فانی که 16 ماه از بازنشستگی فرهنگیان 93 می گذرد با پوست کلفتی تمام ، به روی خود نمی آورد که پاداش آنها را بدهد . طرح های رفاهی خوبی برای معلمان در نظر داشت که دوره کوتاه وزارتش مهلت انجامشان را نداد ، نه مثل فانی که طرح مهمش ! اینه که لایحه تغییر زمان آغاز سال تحصیلی را به مجلس بدهد . حاجی بابایی مدیر قدرتمندی بود ، آنقدر وجود داشت که در هیأت دولت با تمام وجود از حقوق معلمان دفاع کند، نه مثل آقای فانی که همیشه ی خدا در حاشیه است .
حاجی بابایی در دوران کوتاه وزارتش اقدامات خوبی مانند افزایش فوق العاده شغل معلمان ، تنظیم سند تحول ، تعیین تکلیف بخش بزرگی از حق التدریس هاو . . . انجام داد ولی هیچ یک را در بوق و کرنا نکرد .در کنارش قبول که اشتباهاتی هم داشت .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/09 - 04:08
با فرمایش شما موافقم که نباید سیاه و سفید به مسئولان نگاه کرد در متن هم سعی کرده ام جنبه های مثبت و منفی او را ببینم . مشکل بودجه آموزش و پرورش و حقوق معلمان و برخی لایه های کارمندی فراتر از اختیار وزیر است. در دوره حاجی بابایی با نفت بشکه ای 120 دلار و قدرت چانه زنی بالای وزیر چه اتفاقی در آموزش و پرورش افتاد؟ الان فکر می کنید اگر نجفی یک رای بیشتر می آورد و وزیر می شد چه اتفاقی می افتاد؟ من که گمان می کنم الان معلمان از نجفی هم نا امید شده و از او عبور کرده بودند. مسایل نظامی و امنیتی و سیرکردن شکم مردم و دادن یارانه اولویت همه دولتها است. بحث بودجه هم بحث چانه زنی و قهر و آشتی وزرا نیست. در مراکز تصمیم گیری استراتژیک، اولویت ها تعیین می شود. واقعیت این است که در همه جای دنیا بخش آموزش با وجود اهمیت زیادی که دارد اولویت درجه هفتم و هشتم دولتها و حکومتها است. استعفای وزیر هم به فرض که انجام شود یک اقدام نمایشی و پوپولیستی برای مقاصد سیاسی می تواند باشد. یک وزیر نمی تواند در نقش اپوزیسیون ظاهر شود.
پاسخ + 0 0 --
معلم نا امید 1394/10/09 - 05:42
همکاران گرامی هدف افرادی چون عبداللهی به جاده فزعی بردن افکار ما معلمان است
آ.پ ارث پدری هیچ وزیر و رئیس جمهوری نیست باید یک نگاه بالا دستی برای آموزش و پرورش باشد نه اینکه هر وزیری شب با زنش مشورت کرد صبحش یک نقشه جدید برای کل جامعه دانش آموزی و فرهنگی و کل خانواده ها بکشه. اصول کلی غیر قابل تغییر باشد چقدر تغییرات بی ثمر هزینه هزاران ساعت کار کارشناسی آبکی چه بود چه شد چه هست همه هیچ تغییرات مثل نظام اموزشی یا طرح مسخره یک روز با کتاب یا هزاران نقشه آبکی برای معلمان داشتند از طرح حاجی گرفته تا طرح فانی ارزشیابی ازمونی معلمان .کوچکترین تغییر در آ.پ باید نیازمند تایید سه قوه باشد نه هر ننه قمری که آمد همه را بدبخت کند از معلمان گرفته تا دانش آموزان و خانواده ها.ضمنا تعطیل کردن پنج شنبه ها کار درستی بود بخاطر همکاران ابتدایی و دانش آموزان و خانواده ها
پاسخ + 0 0 --
معلم نا امید 1394/10/09 - 05:56
مه
طی ده سال اخیر بیشتر از 300 تغییر در آ.پ داشتیم که بیشتر از 99 درشد به بایگانی پیوست
هر تغییری ابتدا باید توسط معلمان مدارس کل کشور ارزیابی شود کاری بسیار ساده محول کردن امور به افرادی که واقعا در کار درگیر هستند نه کسی که 30 سال یا حتی 3 سال است که سر کلاس نرفته مشکلات مدارس باید با مشورت معلمان و تایید سران کشور حل شود وزیر فقط مجری باشد و توان تغییرات ش بسیار جزیی باشد.
کلید تصمیمات این خانه باید به صاحبان اصلیش تحویل شود یعنی ما معلمان
مشکلات حال حاضر مدارس :عدم وجود کلاس درس مجهز بجز در مناطق مرفه نشین، تعداد زیاد و غیر استاندارد دانش آموز در هر کلاس، دستمزد بسیار پایین معلمان، نگاه 100% غلط مصرفی بودن آ.پ در بین مسولان، عدم ارتباط همکاری خانواده ها با مدارس،حجم بالای کتاب های درسی ، بی ارزش شدن درس خواندن ، قبولی هاو...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/09 - 11:05
مهتاب خانم چرا می گویی دوره وزارت حاجی بابایی کوتاه بود؟مظفر 4 سال ، حاجی 4 سال ، فرشیدی دوسال ، علی احمدی دوسال ، حاجی بابایی 4 سال ، فانی تا حالا دو سال و چندماه . بنابراین دوره حاجی بابایی کوتاه نبوده . دلیل و سند شما برای این ادعا که : "حاجی بابایی مدیر قدرتمندی بود ، آنقدر وجود داشت که در هیأت دولت با تمام وجود از حقوق معلمان دفاع کند" چیست؟ نتیج ملموس دفاع حاجی بابایی از حقوق معلمان چه بود؟ حاجی بابایی در دوره وزارتش تقریبا هر هفته دو سخنرانی در جمع معلمان داشته شما به چه استنادی می گویی کارهایش را در بوق نکرد؟ این سخنرانی ها بوق نبود؟ شما لابد می دانی که استخدام ده ها هزار معلم بدون رعایت ضوابط استخدامی و تغییر وضعیت خدماتی ها به آموزگار چه لطمه ای به آموزش و پرورش زد. اصلا ما چرا باید سنگ حاجی بابایی و فانی را به سینه بزنیم؟ مگر من در این یادداشت گفته ام فانی خوب بود و حاجی بابایی بد بود؟ شما به جای این حرفها بگویید کدام فکت نوشته من غلط بود؟
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/10/09 - 23:06
به نام دوست
استاد گرامي جناب آقاي عبدالهي
با چه توانمندي عملکرد 4 ساله آقاي دکتر حاجي بابايي را بدرستي به تصوير کشيديد . تصويري که نه سياه و نه سفيد بلکه عين واقعيت بود .
متأسفانه هنوز جامعه ما ظرفيت و پتانسيل عوام فريبي را دارد . قطعأ بحث هاي اقناعي قلم بدستاني چون شما استاد بزرگوار بسيار موثر مي باشد .
اميد است در اسفند 94 فرهنگيان فرهيخته با تکيه به تجارب ارزشمند گذشته خود با آگاهي بيشتر از پيش با حضور حداکثري حماسه آفريني نمايند .
در پايان برخود واجب مي دانم که مجددأ از احساس مسئوليت شما نسبت به جامعه فرهنگي صميمانه سپاسگزار باشم .

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/10/10 - 01:33
جناب آقای شیرزاد فانی چطور در آن زمان اختلاف حقوق ما با ارگان های دیگر 200 هزار تومان بود الان 2000000 م تومان .مگر ما هر دو دورران را حس نکردیم این دوره معلم ها را نابود کردند اگر پولی نیست جناب برای هیچ ارگانی نباید باشد و از اینکه به روحانی رای دادم بخدا پشیمانم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/10/10 - 01:37
جناب شیرزاد فانی استخدام 5000 نفر فانی با ظوابط است فقط 1500 نفر از نزدیکان آقایان و.......... می باشد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/10 - 04:26
آقای شهسوار زاده عزیز شرمنده می فرمایید. خطر سیاستمداران عوامفریب و شعاری هنوز هم جدی است. قاعدتا معلمها به عنوان قشر تحصیل کرده باید در مقابل این آفت مصون باشند اما حداقل بخشی از معلمان مجذوب شعارهای عوامفریبانه می شوند . یادم هست سال 84 عده زیادی از همکاران جذب شعارهای توده پسند احمدی نژاد شده بودند. احمدی نژاد قرار بود نفت را سر سفره مردم بیاورد . قرار بود به محرومان و مستضعفان خدمت رسانی کند . قرار بود مشکل معیشت معلمان را حل کند. اما چه شد؟ حاجی بابایی درسال 83 در جلسات کانون صنفی می گفت که تشکل ها باید وزیر انتخاب کنند. اما به محض اینکه به وزارت رسید سخت ترین سیاست را در مورد تشکل ها در پیش گرفت. باطل السحر عوامفریبان، واقع گرایی سیاسی و صنفی است.
پاسخ + +12 -2 --
بیاتی 1394/10/08 - 19:45
جلیل جان بجواب لطفا!!!
پاسخ + 0 0 --
فرهاد 1394/10/09 - 13:32
شیرزاد جون ایشون می خواهند نماینده همدان شوند که به امید خدا میشوند /شما با فانی ومدیران او خوش باش......
پاسخ + +12 -17 --
ali52 1394/10/08 - 19:55
من معلم همدانی هستم.تا حد امکان به دوستان و آشنایان و ...و... توصیه کردم و میکنم که به حاجی بابایی رای ندهند.در دوران وزارتش چه کرد؟؟؟؟که دوباره میخواهد بیاید؟؟؟چه مشکلی از من معلم حل کرد؟؟؟؟
جان هر کی که دوستش دارید به حاجی بابایی رای ندهید!!!!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/09 - 04:14
علی 52 عزیز شما اگر در موضع خود جدی هستی ، باید با معلمان همدانی طرفدار حاجی بابایی بحث کنی و آنها را قانع کنی که به حاجی بابایی رای ندهند . حالا اگر یک معلم همدانی پیدا شودو بنویسد : " جان هر کی که دوستش دارید به حاجی بابایی رای بدهید!!!!!" تکلیف چیست؟
پاسخ + 0 0 --
فرهاد 1394/10/09 - 18:52
آقای معلم همدانی /وقتی دکتر حاجی بابایی وزیر بود ما عزت داشتیم یا الان ! فانی ومدیران او آموزش وپرورش را خوار وذلیل کردند /اقایانی که در استان خودشان عددی به حساب نمی ایند در همدان بر شما ریاست می کنند /مردم فهیم همدان انتخاب اولشان حاجی بابایی است/نه غریبه ها
پاسخ + +8 -14 --
عنایت 1394/10/08 - 19:56
نقاط مثبتی نداشت؟همش منفی بود؟ همش سیاه بود؟خاکستری نداشت؟ سند تحول بنیادی اموزش و پرورش چی شد؟درکدام دولت مسخ شد؟ آیافرصتی پیدا کرد تا دقیقا"به مطالبات برسد؟ یه روز بیشتر هم برای استراحت دانش آموزان و هم فرصت مطالعاتی همکاران اندیشه بدی بود؟چه کسانی در بیمه طلایی کارشکنی کردند ودر کدام دولت زمین گذاشته شد؟اینکه اگه صدتومن به حقوق فرهنگیان اضافه می شد واجازه نمی دادهیاهو به پا شودورسانه ای شود بد بود؟درکدام دولت در بوق ودهل دمیده میشود پاداش بازنشسته ها را میدهیم ولی امروز وفردا میشود تا بازنشستگان محترم صدتا کفر و بدوبیراه بگویند درکدام دولت است؟ والخ.....
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/09 - 04:25
نکات مثبت هم داشت . 1- در متن اشاره شده که " در مقایسه با دیگر وزرای آموزش و پرورش ، حاجی بابایی نه نمره بالاتری می گیرد و نه پایین تر. او یک وزیر معمولی بود." 2- سند تحول بنیادین چیز دیگری بود و در دوره حاج بابایی تندیل به یک متن آشفته و پر از اطناب و تکرار و غیر اجرایی شد. سند فعلی یک متن حقوقی نیست. 3- هر وزیری قانونا 4 سال فرصت دارد و ایشان هم 4 سال فرصت داشت.نه کمتر و نه بیشتر 4- در متن به تعطیلی پنجشنبه اشاره کرده ام اگر مانده بود شاید چهارشنبه راهم تعطیل می کرد. 5- من همان سال اول بیمه طلایی نوشتم که بدون منابع اعتباری پایدار این طرح فایده ای ندارد. 6- در دوره احمدی نژاد با حدود 700 میلیارد دلار در آمد ارزی و وزیری مانند حاجی بابایی که قبلا شعارمعیشتی داده بود حق این بود که مشکل معیشت معلمان حل می شد.
پاسخ + +21 -12 --
جليل 1394/10/08 - 20:07
حاجي بابايي بهترين و قويترين و معلم دوست ترين وزير تاريخ آموزش و پرورش بود و انشاء الله با راي بالا وارد مجلس شده و .... اما پاسخ ادعاهايتان
1- عنوان كردي كه یکی از ویژگی های حاجی بابایی ستایش های زبانی مبالغه آمیز از معلمان بود.
خوب مگر بد است وزيري در ستايش معلمان حرف بزند و از انها تعريف و تمجيد نمايد اين ادبيات حاجي بابايي بود اما ادبيات دوست شما فاني چيست ايشان معلمان را موجدات اضافه و بي سواد و مازاد و ناكارامد مي داند كه بايد اخراج شوند و معلمان دويست هزار توماني جاي آنها را بگيرند كدام ادبيات را مي پسنديد ادبيات فاني يا ادبيات حاجي بابايي ؟2
-
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/09 - 04:35
1- شما چند تا وزیر آموزش و پرورش می شناسی؟ از کجا به این نتیجه رسیدی که قوی ترین و معلم دوست ترین وزیر تاریخ آموزش و پرورش بوده اند؟2- هندوانه زیر بغل معلم گذاشتن و مبالغه های زبانی نوعی عوامفریبی است. حاجی بابایی می گفت دست معلمان را می گیرم و به قله می برم آیا سال 92 معلمان روی قله بودند؟ 3- اتفاقا فانی هم در اشل کوچکتری همین سیاست مبالغه آمیز تعریف و تمجید زبانی از معلم را دنبال می کند. شاید علتش این است که ما معلم ها با تعریف و تمجید زبانی خام می شویم .
پاسخ + 0 0 --
جليل 1394/10/09 - 12:15
حجاي بابايي براي معلمينش ارزش و احترام قائل بود و هميشه از انان تمجيد و انان را فراتر از اساتيد دانشگاه مي دانست بر عكس الان كه موجوداتي مازاد ناكارامد و بي سواد معرفي ميشوند شما دلت ميخواد وزير با زبان تكريم با شما سخن بگويد و برايتان در جامعه يا رسانه ها ارزش قائل شود يا با زبان توهين مثل الان ؟ فاني معتقد است معلمها بيكارند پول اضافه ميگيرند بايد حقوقشان را از مديران مداراس بگيرند واقعا جناب شير زاد برايتان متاسفم كه انتقاد مي كنيد چراحاجي بابايي با زبان تكريم با معلمها سخن مي گويد به نظر من شما ...
پاسخ + +19 -8 --
جليل 1394/10/08 - 20:08
عنوان كرديد به نظر من شاخص ترین ویژگی در مدیریت حاجی بابایی ، سر وصدا و آمیختن اطلاع رسانی با تبلیغات است- مگر وزير محبوب جنابعالي در تلويزيون تبليغات نمي كند فاني شش ماه تمام تبليغات دروغين در رسانه ملي كرد و ميزان افزايش را بين 300 تا 800 هزار تومان عنوان كرد اما در عمل بين 70 تا 300 هزار تومان با ميانگين دويست هزار تومان افزايش يافت نكته جالب در دروغگوييهاي فاني اين بود كه مصوبه افزايش 70 تا سيصد هزار توماني در ارديبهشت تصويب شده بود اما ايشان شش ماه فيلم بازي مي كرد آيا حاجي بابايي اصلا قابل مقايسه با چنين فرد دروغگويي مثل فاني هست ؟
پاسخ + 0 0 --
حسین 1394/10/08 - 23:15
اینم اضافه کنید که از اسفند 93 که دولت تصویب کرد مدام میگفت باید شاخص ها و آیین نامه هاش آماده بشه تا رتبه بندی کنیم و بعد شش ماه چرند گفتن آخرش مثل آش نذری اومد به اونایی که 25 سال به بالا داشتند بدون توجه به مدرک و... 500 هزار اضافه کرد و به بقیه 150 تومن و تازه استخدام ها هم 50 تومن !
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/09 - 04:45
در این یادداشت حاجی بابایی را با فانی مقایسه نکرده ام و مهمتر از آن نوشته ام : "در مقایسه با دیگر وزرای آموزش و پرورش ، حاجی بابایی نه نمره بالاتری می گیرد و نه پایین تر. " شما از کجا فهمیدی که آقای فانی وزیر محبوب من است!؟ بقیه قضاوتهای شما هم احتمالا به همین اندازه مستحکم است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/10/10 - 01:44
فکر می کنید کی از فانی حمایت میکند امثالی مثل شیرزاد و شهسوار زاده که ... باید هم ازشون حمایت کنند چون در هیچ دوره دیگری این افراد نمی توانند نفوذی در آموزش و پرورش داشته باشند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/10/10 - 01:46
شیرزاد طرفدارش نیستی فقط براش می میری
پاسخ + +18 -11 --
علی 1394/10/08 - 20:08
اتفاقا وزیر خیلی خوبی بود
پاسخ + +21 -8 --
جليل 1394/10/08 - 20:17
تعطیلی روز پنجشنبه مدارس اقدامی بود که از حمایت معلمان دوره ابتدایی و دانش آموزان تمام مقاطع برخوردار شد. شاید اگر می ماند برای خرید محبوبیت یک روز دیگر هفته را هم تعطیل می کرد !تعطيلي پنج شنبه ها از لحاظ روانشناسي كاملا تائيد شده بود و اين روز با نام خانواده نامگذاري شد تا بچه ها بتوانند در كنار خانواده خود باشند اكنون پدر و مادر بچه ها كه پدر و مادري بيمار دارند به دليل مدرسه بچه هاي خود قادر نبودند كه به والدين پير خود سر بزنند اما با اين تعطيلي توانستند با اراامش به پدر و مادر خود برسند و اين مهمترين درس مهارت زندگي براي بچه هاي خود است كه انان نيز در اينده بايد اينگونه عمل نمايند حال فردي سياست زده مثل شما اين كار وزير را اقدامي در راستاي افزايش محبوبيت عنوان مي كنيد اكنون فاني دوست محبوب جنابعالي در صدد ارائه لايحه براي بازشدن مدارس از 15 شهريور است
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/10/09 - 00:10
پس پیشنهاد می‌کنم که مدارس کلا تعطیل بشه تا بچه‌ها بتونن از والدین پیرشون نگهداری کنند! ببخشید ولی توجیه بسیار دور از منطقی بود.
پاسخ + 0 0 --
جليل 1394/10/09 - 19:32
كارها بايد منطقي باشه تعطيلي پنج شنبه ها كاملا منطقي است اما بيشتر از يك روز فاقد پشتوانه علمي و منطقي است در ضمن اين شگرد مخالفان دولت قبل است كه هر وقت بحث تعطيلي پنج شنبه ها پيش مي ايد بلافاصله مي گويند اين كار براي محبوبيت بوده و بچه ها از دو روز تعطيل در هفته هم خوشحال ميشوند چون چيزي براي گفتن ندارند از اين جمله استفاده مي كنند
پاسخ + +18 -7 --
جليل 1394/10/08 - 20:19
تعطيلي پنج شنبه ها حتي از لحاظ اقتصادي به نفع اموزش و پرورش شد و موجب كاش بار مالي گرديد اما فاني با انتقاد از تعطيلي پنج شنبه ها به دليل انكه قادر به تامين مالي اين روز نبود نتوانست پنج شنبه ها را بازگشايي نمايد و طرح مسخره يك روز بدون كيف و كتاب را مطرح كرد كه به دليل عدم پشتوانه كافي و تمسخر اميز بودن طرح همانند بقيه طرح هاي مسخره اش اجرايي نشد
حاجي بابايي طرح افزايش حقوق معلمين بر اساس حقوق دانشگاه را ارائه داد كه با مخالفت نمايندگان اصلاح طلب مجلس مواجه گرديد و با مخالفت نمايندگان و با پايان دوران طلايي وزارت خود نتوانست به مرحله اجرا در اورد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/09 - 04:59
گفته ای : "حاجي بابايي طرح افزايش حقوق معلمين بر اساس حقوق دانشگاه را ارائه داد كه با مخالفت نمايندگان اصلاح طلب مجلس مواجه گرديد و با مخالفت نمايندگان و با پايان دوران طلايي وزارت خود نتوانست به مرحله اجرا در اورد." اولا آنچه که دولت و وزرا به مجلس می برند لایحه است . ثانیا حاجی بابایی لایحه ای به مجلس برای افزایش حقوق معلمان ارائه نداد . ثالثا در دوره حاجی بابایی و در مجلس هشتم و نهم اکثریت قاطع مجلس دست اصولگرایان همفکر و هم خط آقای حاجی بابایی بود . رابعا جدا از شعارهایی که وزرای آموزش و پرورش بدهند یا ندهند تعیین چارچوب بودجه و افزایش حقوق خارج از حوزه اختیار وزیر است. چه حاجی چه فانی و چه حاجی بابایی و...
پاسخ + 0 0 --
جليل 1394/10/09 - 12:16
رتبه بندي در كميسيون مجلس راي نياورد و با مخالفت نمايندگان مواجه شد
پاسخ + +10 -3 --
دبیر 1394/10/08 - 20:20
متاسفانه هیچ گاه ندیدیم فردی با برنامه و راهکار کارآمد پست وزارت را در آموزش و پرورش قبول کند ...
بنده سنگ هیچ کسی را به سینه نمی زنم و طرفدار شخص خاصی نیستم چون تمام افرادی که در دو دهه ی اخیر به این مقام رسیدند هرگز نتوانستند حتی بخشی از مشکلات مزمن نظام آموزشی کشور یا فرهنگیان را التیام بخشند .
البته نباید از نظر دور داشت که در این مدت فوق الذکر بی توجهی دولت ها و مجلس ها در ادوار پیاپی نیز بسیاری از انرژی ها و انگیزه ها و احیانا برنامه ها را نیز به فراموشی و خاموشی سپرده است .
جناب حاجی بابایی نیز بهتر است کلاهشان را قاضی کنند و ببینند در دوره بالاترین درآمدهای نفتی و ثروت چند صد میلیارد دلاری کشور در جایگاه وزیر چقدر توانسته اند از زخم های کاری فرهنگیان و تبعیض ها بکاهند و نظر ریاست جمهور و هیئت وزیران وقت را به رفع مشکلات این مجموعه جلب کنند که حالا دوباره از این مجموعه طلب رای نمایند ؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/10/09 - 00:12
کاملا موافقم.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/09 - 05:21
با فرمایش شما موافقم ما نباید سنگ وزرا را به سینه بزنیم .وزرا می آیند و می روند و ما ماندگاریم. راه حل مسایل آموزش و پرورش دست وزیر نیست. نیروی اصلی برای تغییر ، نیروی انسانی یک میلیونی ا ست که این نیرو متاسفانه خود تبدیل به مانعی بر سر راه تغییرات شده است. ما همه اش می گوییم نگاه مسئولان باید به آموزش و پرورش عوض شود. این حرف درستی است اما قبل از آن و مهم تر از آن باید نگاه بدنه آموزش و پرورش و معلمان تغییر کند. الان همه بخشهای آموزش و رورش از وزیر تا مدیران ارشد و میانی و نیروی اداری و معلمان در ناکارآمدی به تفاهم رسیده اند و به رغم شعارهای پرسر و صدای تحول خواهی همگی خواستار ادامه وضع موجود هستند و تصور می کنند که از تداوم وضع موجود سود می برند . این حرف که فانی بهتر است یا حاجی بابایی حرفی سطحی است. سینه زدن زیر علم این وزیر و آن وزیر هم بچگانه و سر کاری است. حرفهایی که دوستانی مثل جلیل مطرح می کنند بحثهای حیدری - نعمتی است و به درد دعوای سیاسی می خورد.
پاسخ + +13 -8 --
فرهنگی 1394/10/08 - 20:38
نوبری با مقالاتت
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/09 - 05:23
نوبر ظارا به چیزی می گویند که تازه آمده باشد . من 17 سال است در حوزه آموزش و پرورش می نویسم پس نوبر نیستم .
پاسخ + 0 0 --
معلم منطقه محروم 1394/10/09 - 22:01
جناب عبدالهی خودشیرینی بس کن لطفا
پاسخ + +19 -7 --
جليل 1394/10/08 - 20:40
ميراث حاجي بابايي نجات معلمان حق التدريس از بلاتكليفي تزريق بهترن معلمين به بدنه اموزش و پرورش بيمه طلايي تكريم معلم افزايش امتيازات روستا و حقوق معلمين و تصويب رتبه بندي در هيات دولت كه با كارشكني معلمين اجرا نشد ميراث فاني چه بود ؟ لطفا در مورد ميراث فاني هم مقاله بنويسيد
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/10/09 - 00:17
حاجی بابایی معلمان حق‌التدریس رو استخدام کرد چون قرار بود افراد تازه‌وارد که خون رنگین‌تری دارند وارد آموزش و پرورش بشند و با وجود حق‌التدریسی‌های با سابقه‌ی ۷ یا ۸ سال، این کار تبعیضی بیش از اندازه آشکار و نمایان بود!!! بماند که در مسیر استخدام، هر روز یه سری شرایط جدید اعلام شد که دسته‌ای از استخدام شدن ناامید و دسته‌ای بهش امیدوار شدند و بالاخره معلمان حق‌التدریس با اعتراض‌های گسترده و با تحمل فشار و استرس فراوان استخدام شدند.
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/10/09 - 09:07
اصلاحیه کارشکنی نمایندگان
پاسخ + 0 0 --
جليل 1394/10/09 - 12:17
يعني تمام استخداميهاي حاجيي بابايي كه با ازمون سراسري وارد اموزش و پرورش شدند خون رنگين بودند ؟ اين حرف شما توهين به معلمين است لطفا توهين نكنيد
پاسخ + +19 -6 --
علی بورش 1394/10/08 - 20:51
بنده در دوران خدمتم حد اقل وزارت 6 وزیر و در دوران تحصیلم دست کم 2 وزیر را به یاد دارم الحق و الانصاف پس از جناب نجفی آقای حاجی بابایی بهترین عملکرد را داشته .
بنده تعجب می کنم سرتاسر این نوشته نگارنده این بنده خدا را کوبیده دوست عزیز نقد اینجوری نیست .
شما به سند تحول هم حمله کردی این سند البته قابل نقد هست زیرا بسیار آرمانی است اما چارچوب و مبانی علمی و فلسفی مشخص و محکمی دارد جمعی از نخبگان و صاحبنظران و اساتید سالخورده حوزه تربیت در دانشگاه و حوزه علمیه این سند را نوشته اند تورابه خدا در اظهاراتتان کمی بیشتر انصاف را رعایت نمایید.
به نظر شخص بنده آقای حاجی بابایی ارزشش را دارد که بعنوان رهبر جنبش معلمین در مجلس آتی در نظر گرفته شود ما ایشان را داریم آنگاه شما می روید با محجوب مصاحبه می کنید آقای محجوب چند کلاس را تا به حال اداره کرده ایشان از جنس معلم نیست که درد معلم را بداند .
یک مقدار حساب شده تر بنویسید فکر کنید بعد عمل کنید.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/09 - 11:18
آقای بورش عزیز آنچه که می کوبند خرمن گندم است. من کجا حاجی بابایی را کوبیده ام ؟ سند تحول به خاطر دستکاری های شورایعالی آموزش و پرورش و شورای انقلاب فرهنگی تبدیل به یک متن آشفته و پر از تکرار و اطناب و تناقض شد. این متن موجود است. شما آن را مطالعه کرده ای واقعا ؟ سند ملی آموزش و پرورش را که توسط 500 تن از اساتید تعلیم و تربیت تهیه شده بود در دوره حاجی بابایی تکه پاره واسقاط کردند. این حمله نیست قابل اثبات است. آقای حاجی بابایی مثل خیلی های دیگر، از معلمان به عنوان نردبام ترقی سیاسی استفاده می کند و هر زمان که به مقصود برسد نردبان را می اندازد. ما معلمان معمولا از یک سوراخ چند بار گزیده می شویم.
پاسخ + +20 -6 --
ali 1394/10/08 - 21:19
حاجی بابایی اگه بد بود به قول شما بالاترین رای رو تو مجلس نمیاورد و اگر کیومرث هاشمی بد بود بعدا برای ریاست کمیته المپیک انتخاب نمیشد ، ایشون یک بار فوق العاده شغل رو افزایش دادن کسی از تلویزیون وخبرنگار وغیره نفهمید ولی حالا چی این وزیر 70تومان به رتبه بندی اضافه کرده از یک سال قبل تیتر یک کشور بوده تو سایتا و تلویزیون ورادیو و.... اونم خودتان بهتر میدونید که حداقل 300 و گفتن 70 تومان اضافه کردن ، ... زمان حاج بابایی اگه حرفی رو میزد به کرسی مینشوند نه مثل این وزیر که یا معاونش تو یک اتاق میشینن وتصمیم میگیرن بعد خروج از جلسه معاون یک چیزی میگه خودش یک چیزه دیگه یک نگاه به سایتا بندازین متوجه میشین
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/09 - 11:28
من کجا گفته ام حاجی بابایی بد یا خوب بود؟ من کی گفته ام کیومرث هاشمی بد بود؟ گفتم همشهری های خود را از سنقر کلیایی تا سریش آباد و همدان به وزارتخانه آورد و اگر پست نداشت برای آنها پست قائم مقامی ایجاد کرد. به عنوان نمونه برای جلال رحیمی برادر محمدرضا رحیمی پست قائم مقام در امور شهرستانها را ایجاد کرد چون برادر معاون اول رییس جمهور بود. ما معلم هستیم و نباید آلت فعل و مجیزگوی وزرا باشیم. فرقی نمی کند حاجی باشد یا حاجی بابایی یا فانی . چرا ما باید خدای نخواسته دنباله رو و تملق گوی فانی یا حاجی بابایی یا هر مقامی بشویم؟ حاجی بابایی آدمی خود شیفته بود و هفته ای دو تا سخنرانی عمومی می کرد. هر شهری می رفت مدارس را تعطیل می کرد و معلمها را توی سالن شهر جمع می کرد و حرفهای الکی می زد. دکتری که فرق بین رباعی و غزل را نمی داند چه دارد که به معلمان بگوید جز تبلیغ برای خودش ؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/10/09 - 15:32
خیلی از وزرای دیگر آ پ هم فرق رباعی وغزل را نمی دانستند ولی بدبختی این وزارتخانه چقدر بالاست که بهترینش می شود حاج بابایی وعده ای از معلمانش آرزوی بازگشت ایشان را دارند.در امید وارانه ترین دوره ،آقای خاتمی آپ را به مظفر بخشید تا ادعای شرکت بااصولگرایان را داشته باشد، وبعد به عنوان صله آنرا به حاجی به خاطر زحماتش در تبلیغات انتخاباتی اهدا نمود
پاسخ + +20 -7 --
ناشناس 1394/10/08 - 21:31
جناب شیرزاد باز هم مطلبی نوشتید که به درد معلمان نمی خورد ! من فکر می کنم که شما هم فکر وزیر شدن در سردارید ، بعد از انقلاب چند وزیر برکرسی وزارت آموزش و پرورش نشسته اند به نظر شما کدام یک بهترین وزیر بوده است وچرا؟ لطفا از وزرای دوره سازندگی واصلاحات هم بگویید که چه گلی به سر معلمان زده اند ، در زمان کدام وزیر یا وزرا معلمان در رفاه کامل مادی وروحی- روانی بوده اند؟ در زمان کدام وزیر یا وزرا آموزش و پرورش در اوج تولید دانش و دانش افزایی بوده است؟ چرا فقط یقه ی حاجی بابایی را چسبیده اید؟ شما مانند هم حزبی های خود با همه ی حیل می خواهید هرکسی که در جناح شما نیست وکاندید انتخابات شده است را بکوبید تا مجلس را در اختیار خود بگیرید بدون این که فکرکنید تهمت و دوز و کلک تبلیغاتی بزرگ ترین بی انصافی واز گناهان کبیره است البته اگر به گناهان کبیره اعتقاد داشته باشید.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/09 - 11:40
1- 12 وزیر 2- به نظر من هر کدام از وزرا کارنامه ای داشته اند که با واژه خوب و بد و بهتر و بدتر نمی شود ارزشیابی کرد. 3- وزرای دوره اصلاحات و سازندگی هم گلی به سر معلمان نزدند . 4- در دوره هیچ کدام از 12 وزیر معلمان در رفاه کامل روحی و مادی نبودند. 5- کار آموزش و پرورش تولید دانش نیست ، تربیت دانش آموزان است. 6- من منتقد عملکرد همه وزرای آموزش و پرورش از مظفر تا فانی بوده ام و البته در زمانی که آقایان روی صندلی قدرت بوده اند.7 - من عضو هیچ حزبی نیستم شما حرف بدون دلیل و سند می زنی . 8- من هیچ نقشی در انتخابات ندارم. 9- شما که آدم معتقدی هستی در همین کامنت چند خطی مرتکب تهمت و ظن کثیر شدی .10- بدترین کار قضاوت و اظهار نظر در مورد دیگران بدون اطلاعات درست سند و بر اساس حدس و گمان است.
پاسخ + +11 -13 --
رمضان زاده 1394/10/08 - 22:13
حاجی بابایی با سیستم6_3_3 تا سالها انرژی و سرمایه آ پ را تلف کرده و به هدر داد، در حالی که مشکل اصلی آ.پ در سیستم نبود.
حاجی بابایی با تعطیلی کردن پنج شنبه لطمات بسیاری به معلم-دانشجوها وارد کرد و همیتطور معلمهایی که چشم به چندرغاز حق التدریس پنج شنبه داشتند
حاجی بابایی هیچ وقت معلمی نکرده و در بدو استخدام در آپ به اداره رفته و خیلی زود به ریاست آن در شهرستان خود رسید.
در حالی که اینروزها همه از فانی انتقاد می کنند (که البته بجا و بحق است)ولی متاسفم که آ.پ وزیری مثل حاجی بابایی داشته که آثار مخرب و ویرانگری هایش غیر قابل جبران بوده است.
پاسخ + +16 -1 --
غیاثی فراهانی 1394/10/08 - 22:39
مهمترین انتقادی که به حاج بابایی وارد می دانم برداشتن امتحان نهایی از پایه پنجم و سوم راهنمایی و در سال اخرش هم برداشتن مردودی از اول دبیرستان بوددکه این ها زمینه ساز بیسواد بالا امدن دانش اموزان برای نشان دادن امار بالای قبولی که متاسفانه در وزارت فانی هم ادامه پیدادکرده ست
پاسخ + +7 -7 --
معلم 1394/10/08 - 22:51
احاجی بابایی اگر n تا کار مثبت کرده باشد که نکرد ، همین سیتم 6.3.3 را که بدون برنامه ریزی و وجود زیرساخت ها و فقط برای اینکه طرحی را احرا کرده باشد بدترین و مهلک ترین ضربه را به آ.پ زد هنوز مشخص نشده که چه بلایی بر سر آ.پ آورده چند سال دیگه مشخص میشه ، کاش قانونی را در مجلس تصویب کنند که هیچ کارشناسی حق نداشته باشد برای بازدید از سیستم آموزشی کشورهای پیشرفته ، به کشوری سفر کند چون تا یه کشوری میرن و میبینن که پیشرفت کردن فکر میکنن حتما ما هم می تونیم با این طرح پیشرفت ، و برای اینکه خودی نشان دهند میان بدون داشتن پشتوانه و بدون برنامه ریزی اون طرح را اجرا میکنن و می شود مثل همین طرح توصیفی و سیستم 6.3.3 که آ.پ را حتما با عرض معذرت به گند میکشن ، البته ناگفته نماند این طرح فی نفسه بد نیستن که اتفاقا خیلی هم عالی هستن اما برای جایی که زیرساختش را داشته باشن
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/09 - 11:42
حاجی بابایی که خود را مجری سند بنیادین می دانست. سند را درست اجرا نکرد . سیستم آموزشی در سند 3-3-3-3 است. اما حاجی بابایی سیستم 6-3-3 را اجرا کرد.
پاسخ + +9 -5 --
فرهنگی 1394/10/08 - 23:13
خیلی از مطالب این مقاله شامل حال دیگر وزرا و مسئولان کشور هم میشود. به خصوص اکثر وزرای آ.پ رو شامل میشه.
حالا چرا قرعه به نام آقای حاج بابایی خورده ?!
چرا در وصف سایر وزرا قلم فرسایی نمیشود.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/09 - 11:48
حرف شما درست است خیلی از مطالب این نوشته شامل حال دیگر وزرا هم میشود . بنده در وصف سایر وزرا یعنی مظفر ، حاجی ، فرشیدی ، علی احمدی و فانی هم فراوان نوشته ام تقصیر من چیست که شما نخوانده ای؟ لااقل قبل از گذاشتن این کامنت و طرح این پرسش که چرا در باره دیگران ننوشته ام ، یک سرچ در گوگل می کردی . یعنی یک فرهنگی باید همین جوری بدون تحقیق فرمایش بکند؟
پاسخ + +8 -5 --
ناشناس 1394/10/08 - 23:14
واقعیت این است که حاج بابایی در همدان رای دارد البته نه در شهر همدان بلکه از روستا ها وشهرهای فامنین وقهاوند مگر آنکه در ذهنیت این رای دهنده ها اتفاق خاصی افتاده باشد.هیچ کاندید جدیدی حتی اصلاح طلب وتایید شورای نگهبان فرصت معرفی خود به منطقه گسترده این حوزه را ندارد پس بهترین زمان برای معلمان همدانی است که در سخنرانی ها وجلسات ایشان را به چالش بکشند وتقاضاهای خود را دائم تکرار کنند
پاسخ + 0 0 --
فرهاد 1394/10/09 - 19:05
فقط فتنه گران از حاجی بابایی می ترسند /پس ما در فامنین شما در قهاوند دوستان فهیم درهمدان همه وهمه فقط حاجی بابایی عزیز ......برایش ستاد می زنیم
پاسخ + +7 -5 --
مهرداد 1394/10/08 - 23:25
به نظر من ساختار شتاب زده 633 موجب شد که تغییری ویران گر بر ساختار آموزش و پرورش تحمیل شود .
نتیجه آن چند سال بعد و هنگام سامان دهی نیروها خودش را نشان داد .
واقعا نتیجه این ساختار برای معلمان و آموزش و پرورش چه بود ؟
چه فایده ای برای معلمان داشت ؟
مگر می شود پذیرفت که یک دانش آموز 12 و یا 13 ساله در کنار یک دانش آموز 6 و یا 7 ساله قرار گیرد ؟
آیا این مشکل آفرین نیست ؟
از سوی دیگر تعطیلی پنجشنبه ها موجب شد که زنگ چهارم به مدارس تحمیل شود .
پاسخ + +7 -6 --
مهرداد 1394/10/08 - 23:26
وجدانا کدام معلم تصدیق می کند که زنگ چهارم برای دانش آموزان کارای دارد ؟
و یا در مورد بیمه طلایی که دائم در بوق و کرنا می کنند .
حاجی بابایی چون می دانست دور بعد وزیر نیست کلی بدهی برای وزیر بعد تراشید !
حداقل 400 میلیارد تومان بدهی !
در ماجرای دانشگاه فرهنگیان :
بر خلاف اساسنامه تصویب کرد که 42 درصد از حقوق و مزایای دانشجو معلمان کم نشود .
او می دانست که این خلاف اساسنامه است و می دانست که دانشگاه فرهنگیان حداقل 50 درصد کسری بودجه دارد ...
چون می خواست برای خودش سرمایه اجتماعی کاذب ایجاد کند و فکر آینده خودش را کرده بود !
او دلسوز معلمان نبود و نیست .
پاسخ + +15 -5 --
فرهنگی 1394/10/08 - 23:27
به نظر میرسه مقاله تا حدی مغرضانه نوشته شده!
یکی از شروط مهم هر پژوهش, تحقیق و مقاله ای, رعایت انصاف است.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/09 - 11:53
کجایش مغرضانه است؟ کدام جمله این نوشته فاکت و دلیل ندارد؟ برادر عزیز شما که اسم تحقیق و پژوهش را می آوری ،آیا درست است که بدون ارائه دلیل و مدرک به قول خودتان مفاله ای را مغرضانه معرفی کنی ؟ اگر شما با کار تحقیق و پژوهش آشنا بودی قطعا می دانستی که این نوشته ، مقاله نیست!
پاسخ + +10 -2 --
ناشناس 1394/10/08 - 23:47
تنها نکته قابل توجه در مورد حاجی با بایی اینه که در زمان وزارتش فرد قدرتمندی بود در هیئت دولت .. مثل همه وزرا اشتبا هات زیادی هم داشت ...در تغییر نظام اشتباه کرد مگر نجفی در نظام جدید خوب عمل کرد که در دوره خاتمی نظام ترمی به سالی واحدی تبدیل شد ؟ اولا باید سیستمی تحلیل کرد نه فردی ثانیا شکی نیست که هم اکنون با ضعیف ترین وزیر تاریخ اپ روبرو هستیم که حتی دولت هم به فکر حفظ شخصیتش بعنوان یک وزیر نیست نمونه پاداش سال 93 و پرداخت حق التدریس که از بدیهیات کار اپ است ..که ایشان در همین اولیات کار مان
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/09 - 11:59
ناشناس گرامی ، دلیل شما برای معرفی حاجی بابایی به عنوان وزیر قدرتمند چیست؟ کدام کارها نشانه قدرت او بود؟ جطور وقتی به حاجی بابایی می رسی یاد سیستم می افتی اما وقتی در باره نجفی و فانی حرف می زنی سیستم را فراموش می کنی ؟ حالا فرض کنیم فانی ضعیف ترین وزیر ، آیا در این نوشته عملکرد حاجی بابایی با فانی مقایسه شده است؟
پاسخ + +13 -7 --
کریمی 1394/10/08 - 23:54
من خودم در همدان معلم هستم .
من تعجب می کنم که چرا حاجی بابایی را با فانی مقایسه می کنند ؟
چرا او را با نجفی مقایسه نمی کنند ؟
چرا با دکتر شکوهی مقایسه نمی کنند ؟
پیشنهاد من به معلمان همدان و تشکل ها به ویژه کانون صنفی همدان این است که این یادداشت را تکثیر و در اختیار معلمان قرار دهند .
باید ثابت کنیم که ما معلمان فریب پوپولیسم را نمی خوریم .
کسی نمی تواند سر ما معلمان کلاه بگذارد .
پاسخ + +13 -4 --
سعید 1394/10/09 - 00:27
این فانی چطوری از حق معلما دفاع میکنه من در تعجبم بدبختی ما فقط خودش هم نیست معاونینشو نگاه کنید این دکتر کفاش مدرکشو از کجا گرفته که مثل فانی حرف زدن هم بلد نیست. اقای نویسنده این اقای فانی چیکار کردند؟ شاید ندونی که میدونی و خودتو زدی کوچه علی چپ. دندون همه ی معلما پریز . از وقتی اومدن گفتن تیم اقتصادی تشکیل دادم. بعد اومدن گفتن پنجشنبه ی بدون کیف و کفش .بعد اومدن یک سال گفتن حقوق معامان ابتدایی میخوایم ببریم بالا در صورتی که حقشون بود ک میخواستین با من بهشون بدن که هنوزم درست و حسابی اجرا نشد و بعد هم واسه اکثر معلما اتفاق افتاد. و بعد لغو یک طبقه تشویقی . و این رتبه بندی که چندین مدل حرف زدن ایشون و معاونانش گفتن کف افزایش 150هزار تا 600هزار ک خود فانی گفته 300هزار تا 800هزار که اینم چی شد به زیر شش سال تعلق نگرفت بازنشسته ها تعلق نگرفت . به و هر کس که بعد مهر رتبه بالا تر رفت تعلق نگرفت . من پایه بودم و 80هزار به حقوقم اضافه شد اما بعد مهر شدم ارشد که به صورت طبیعی میبایست 80هزار اضافه بشه که میگن نمیشه . پس با رتبه بندی هیچی به رتبه ی پایه هم تعلق نگرفت.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/09 - 12:04
چه کسی از عملکرد فانی دفاع کرده است؟ در این یادداشت بحث بر سر عملکرد 4 ساله حاجی بابایی است. یکی از اصول گفتگوی درست ، تمرکز روی موضوع است. در این نوشته بحث بر سر عملکرد حاجی بابایی و بازگشت او به صحنه سیاست است چه ربطی به عملکرد فانی دارد؟ برخی همکاران اصلا به نوشته توجه ندارند و مستقل حرف خودشان را می زنند.
پاسخ + 0 0 --
فرهاد 1394/10/09 - 13:28
من هم همدانی هستم انشا الله حاجی بابایی نماینده میشود اقا امسال 2ماه رفتم مدیر کل همدان سعاد ت ملاقات مرا پیدا نکرد / برادر ......دلسوز حاجی بابایی است /
پاسخ + 0 0 --
خانواده معلم زندانی 1394/10/09 - 13:33
یادم هست یک روز به اتفاق خانواده خواستیم خدمت جناب حاجی بابایی برسیم .
به محض شنیدن این که از معلمان زندانی هستیم به دفتر و حراست دستور دارد که ما را بیرون کنند !
هنوز حرف های ایشان در اسفند 85 وقتی که با معلمان حرف می زد در گوشم طنین نواز است ...
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/10/09 - 13:49
خوب الان برو پیش فانی ببینم چه طوری تحویلت میگیره
پاسخ + 0 0 --
فرهاد 1394/10/09 - 19:00
اقایان یکی بیا از نظام جدید نجفی دفاع کند اولین خیانت نظام جدید اموزش متوسطه نجفی بود هنرستان از چهار سال شد دو سال و......از نظر رفاهی هم سخت ترین شرایط را داشتیم حاجی بابایی فقط حاجی بابایی است .......
پاسخ + +15 -4 --
مهتاب 1394/10/09 - 03:48
در زمان حاجی بابایی آرامش معلمان مدارس خیلی بیشتراز حالا بود ، چون آموزش و پرورش او مثل آموزش و پرورش فانی، بچه یتیمی نبود که هر بی انصافی از راه رسید یکی بزنه تو سرش ، چون حاجی بابایی خودش به معلم احترام می گذاشت و دیگران را هم وادار می کرد که احترام بگذارند .به نظر من حاجی بابایی اگر به مجلس هم برود تمام قد از معلمان دفاع می کند . آقای روحانی با تحمیل فانی به بدنه آموزش و پرورش ضربه بزرگی به اعتماد فرهنگیان و اعتبار خود زد . چه عیبی داشت که آقای روحانی پس از مخالفت مجلس با آقای نجفی ، مجددا از حاجی بابایی دعوت به قبول وزارت می کردند ؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/09 - 12:11
در زمان حاجی بابایی انتقاد کردن جرم بود. بنده تجربه خودم را می گویم به خاطر نوشتن یک یادداشت انتقادی از من به دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کردند . اتفاقا مدیرکل دفتر حقوقی همین آقایی است که در دوره فانی هم ابقا شد. در زمان حاجی بابایی تشکل های معلمی حق نفس کشیدن نداشتند. و اصلا آنها را به رسمیت نمی شناختند. در زمان حاجی بابایی معلمان از ترس حراست جرات حرف زدن نداشتند. حاجی بابایی در باره معلم لفاظی می کرد و متاسفانه ما معلمان از تعریف و تمجید پوچ و سیاسی خوشمان می آید و از انتقاد عصبانی می شویم به همین دلیل خیلی زیاد گول می خوریم.
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/10/09 - 13:47
اتفاقا اوج ازادی بیان در دوران احمدی نزاد و وزیرش حاجی بابایی بود نماینده ها هر چس از دهنشون در میومد نتار احمدی نزاد می کردند و برای اولین بار در طول تاریخ رییس جمهور را برای سوال احصار کردند اما الان چی ؟ حتی جرات نمی کنند از یه وزیر سوال کنند چه برسه به روحانی ........زمان حاجی بابایی رسانه ها هر چی از دهنشون درداومد نخصوصا در قصیه شین اباد نتار حاجی بابایی کردند پس این قدر کینه توزانه به وزیر محبوب ما توهین نکنید شما از احترامی که حاجی بابایی برای معلمین قایل بود ناراحت میشوی برادر
پاسخ + +10 -4 --
عباس 1394/10/09 - 07:54
سلام ،بازهم مطلب سیاسی نوشتید یعنی چه ،برادر عزیز که این مقاله رو نوشتی تا نگاهها به آموزش وپرورش عوض نشه مشکلات حل نمیشه ،البته باوجود دکتر فانی بدتر میشه ،خداکنه هرچه زودتر افرادی مثل حاجی بابایی ورارد مجلس شوند تا به فریاد معلمان برسند دردوره حاجی بابایی نقاط ضعف وجود داشت ولی نقاط مثبتی نیز مثل بیمه طلایی ،بالابردن حق مدیریت ومعاونت ها ،استخدام نیروهای حق التنظیف و...بود که مانع از بروز افسردگی وسرخوردگی معلمان شد ،حال این دو سال گذشته سراسر بی انگیزگی ورواج افسردگی
پاسخ + +10 -4 --
حسيني 1394/10/09 - 09:06
شيرزاد در زمان حاج بابايي اين همه بد قولي نبود ، اين همه پيرمرد سكاندار نبود ، فانب هم تمام دوستان خود را سر كار آورده ، شما از فاني چه ديديد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/09 - 21:55
چرا شما فکر می کنید هرکس از حاجی بابایی انتقاد کند حتما باید طرفدار فانی باشد ؟ یعنی واقعا درک این مساله این قدر سخت است که یک معلم هم منتقد عملکرد فانی باشد و هم منتقد عملکرد حاجی بابایی ؟ نا سلامتی ما معلم هستیم و خودمان را فرهیخته می دانیم. دون شان ماست که زیر علم این و آن سینه بزنیم. هر یادداشتی روی موضوعی متمرکز است. یادداشت نویسی کشکول درویشان نیست که همه چیز را تویش بریزیم. این یادداشت در باره عملکرد حاجی بابایی است.
پاسخ + +10 -4 --
كارشناس 1394/10/09 - 10:02
جناب عبدالهي بيني وبيني وبين الله به اين گفته هات اعتقاد داري برادار خارج نشين با پيامك وتلگرام كه انسان در جريان مشكلات اموزش وپرورش قرار نميگيرد با معيار حرف بزن نه خصومت شخصي وجناحي من كه در جريان هستم شما را تحريك كردند كه در استانه انتخابات چهره وزير محبوب بعد از انقلاب را مخدوش كنيد لطفا سري به مدارس امريكا بزن دكتر حاجي بابايي را به عنوان يك وزير قدر وتوانمند ميشناسند معلم هاي كشور عزيزم پيش كش شما برادر عزيز اينو بدان كه قضاوت امثال شما از كيلومترها فاصله به همان اندازه از واقعيت ها بدور است شك نكن كه نتنها معلم هاي با بصير همدان به ايشان ارادت دارند بلكه معلم هاي سراسر كشور حاضرند با هزينه شخصي به همدان بروند وبه ايشان راي دهند برادر عزيز اينگونه اظهار نظر براي يك كارشناس حوزه سم تلقي ميشود واعتبار ت را زير سوال ميبري
پاسخ + 0 0 --
جليل 1394/10/09 - 12:21
ايشان از اينكه حاجي بابايي با زبان تكريم با معلمان سخن مي گويد ناراحت ميشود و مي نويسد چرا هنداونه زير بغل معلمها ميگذاري بايد بگي معلمها يه مشت بي سواد و ناكارامد و مازادند كه همشون بايد اخراج بشند و اون حقوقي هم كه ميگيرند اضافيه
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/09 - 22:09
چه اسم با مسمایی برای خودت انتخاب کردی : کارشناس ! برادر کارشناس لااقل به احترام کلمه کارشناس اندکی دقیق حرف بزن. من مانده ام چه جوری جواب شما را بدهم ؟ بله کارشناس عزیز نوشته ای : "لطفا سري به مدارس امريكا بزن دكتر حاجي بابايي را به عنوان يك وزير قدر وتوانمند ميشناسند." فرمایش شما را اجابت کردم و به چند مدرسه سر زدم. حرف شما درست بود. معلمها می گفتند آموزش و پرورش آمریکا و جهان مدیون تئوری های آموزشی حاجی بابایی است. همکاران آمریکایی گفتند سلام ما را به معلمان همدان برسانید و بگویید برای نجات آموزش و پرورش آمریکا و حل مشکلات این کشور اگر ممکن است چند سالی حاجی بابایی و احمدی نژاد را به ما قرض بدهید . دانش آموزان هم عکس احمدی نژاد را روی سینه نصب کرده بودند و شعار می دادند : فقط محمود !
پاسخ + +12 -3 --
ناشناس 1394/10/09 - 12:05
آقای حاج بابایی در کل وزیری مقبول تر و کارامدتر از جناب فانی بودند که بین همکاران هیچ مقبولیتی ندارد.
پاسخ + +10 -3 --
خورستانی 1394/10/09 - 12:22
بدون شک مجیدی ترین وزیر بعد انقلاب جناب حاجی بابایی هستند من به تفکرات سیاسی ایشان کار ندارم ولی اینو میدونم که ایشون عاشق معلما بود درد معلما رو میفهمید خواسته ی ما رو فریاد میزد حالم از فانی تفکراتش بهم من از سال 76عاشق اقای خاتمی واصلاحات بودم ولی بخدا با وجود فانی حالم از اصلاحات هم دیگه بهم میخوره
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/09 - 22:28
برادر عزیز خوزستانی! مشکل ما اغتشاش ذهنی و مفهومی است. "ایشون عاشق معلم ها بودند!" یعنی چه ؟ کار وزیر کار اجرایی برای حل مشکلات مطابق برنامه است نه عشق و عاشقی . عشق مفهومی عاطفی است و ربطی به سیاست ندارد. اصلا مگر ما دستگاه عشق سنج داریم؟ هندوانه زیر بغل ملت گذاشتن، حقه سیاسی ها برای رای جمع کردن است. آموزش و پرورش نیاز به وزیر عاشق ندارد، نیاز به وزیر کاربلد دارد. این حرفها واقعا عوامانه است: "فلانی عاشق مردمه ، فلانی درد ما را می فهمه .فلانی ساده زیسته، فلانی نان و تربچه می خوره و جورابش بوی گند میده ، فلانی زیر بغل کاپشنش پاره است..." با همین حرفها کسی مثل احمدی نژاد رییس جمهور شد و 700 میلیارد درآمد ارزی را به باد فنا داد. اینها معیارهای خوبی برای سنجش سیاستمداران نیستند. کار سیاست و کشور داری با عشق و عاشقی حل نمیشه برادر .
پاسخ + +12 -3 --
فرهاد 1394/10/09 - 13:20
من دبیر همدانی هستم آقای حاجی بابایی طرفداران فراوانی دارد /شما نمره بدهید فانی = حاجی بابایی= مدیران حاجی بابایی را با مدیران فانی مقایسه کنید /
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/09 - 23:11
به نظرم مدیران حاجی بابایی و فانی تفاوت چندانی با هم ندارند . ممکن است گرایش سیاسی برخی از آنها متفاوت باشد اما در این دوره و آن دوره مدیران بر اساس رانت سیاسی - مذهبی و پارتی بازی انتخاب شده اند نه بر اساس شایستگی های مدیریتی. ما به جای سینه زدن زیر علم فانی و حاجی بابایی باید طرفدار رعایت شایسته سالاری و انتخاب مدیران بر اساس ضوابط باشیم.
پاسخ + 0 0 --
حسینی 1394/10/09 - 23:36
بنده نظر میدهم نه فانی نه حاجی بابایی!!!!
پاسخ + +12 -3 --
يك كلام حرف حق 1394/10/09 - 13:24
حاجي بابايي تكه به شرطي كه از اين به بعد فقط به معلمان توجه نمايد . توجه تنها كه نه! بلكه مشكلات را حل كند . ريشه تبعيض در پرداختي به معلمان را بخشكاند . اگر اين كرد خوب است . اگر نكرد او هم مثل بقيه . اين قدر موضوع را سياسي نكنيد . معيشت مهم است نه سياست !
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/09 - 23:13
آقا یا خانم یک کلام حرف حق ! مشکل معیشت معلمان در کادر مسایل و مشکلات آموزش و پرورش قابل طرح و حل است نه در انتزاع از آن مسایل.
پاسخ + +6 -2 --
ناشناس 1394/10/09 - 15:12
جناب عبدالهی ! شما فکر می کنید عقل هستید به دیگران می گویید بدون دلیل مطلب ننویسید اما خود این کار را می کنید ، می گویید جزء هیچ حزب و جناحی نیستید اما در این زمان که حاج بابایی کاندید شده اند علیه ایشان مطلب می نویسید ، اگر تولید علم و دانش افزایی در آموزش و پرورش نیست پس کجاست؟ حتما می گویید در دانشگاه هاست اما این ضرب المثل را حتما شنیده اید که می گویند خشت اول گرنهد معمارکج ، تا ثریا می رود دیوارکج ؟ بنای اولیه و شالوده ی اصلی تولید علم و دانش از آموزش پرورش شروع می شود تا آموزش عالی تکمیل می شود اگر دانش آموزان ما در دوران 12 ساله آموزش و پرورش بی سواد باربیایند در دانشگاه نیز نمی توانند سواد بیاموزند ، در ضمن تربیت هم از خانواده شروع می شود ودر آموش و پرورش تکمیل تر می شود ودر دانشگاه باید به اوج کمال برسد اما متاسفانه در روزگارما برعکس شده است ، در حال حاضر شبکه های اجتماعی مخرب و جناح بندی های فرصت طلب عقل و هوش را از برخی جوانان ربوده اند و آنان را بد اخلاق کرده اند،آینه آن روز که گیری به دست خودشکن آن روز مشو خودپرست .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/09 - 23:19
برادر عزیز تولید علم کار آموزش و پرورش نیست. آموزش و پرورش نهادی است که برای تربیت و آموزش مهارتهای زندگی به کودکان تاسیس شده است. نهاد خانواده و عواملی مانند رسانه ها هم در تربیت نقش دارند اما در هر حال کار آموزش و پرورش تولید علم نیست. ضمنا من عقل کل نیستم و به اندازه سواد و دانش و اطلاعات محدود و حداقلی خود اظهار نظر می کنم.
پاسخ + +2 -3 --
سلیمی 1394/10/09 - 15:51
آقای عبدالهی عزیز سخن شما کاملا به حق است که یک وزیر نمی تواند اپوزوسیون دولت باشد و دولت آقای روحانی هم با این قیمت نفت دچار بدشانسی شده است اما به هر حال وزیر آموزش و پرورش باید دارای قدرت لابی گری بالایی باشد. نگاه کنید به وزیر بهداشت که با زیرکی همه را در مقابل کار انجام شده گذاشت و برای همه هم محبوب است.
اگر از این ضعف آقای صرف نظر کنیم آیشان انسانی صادق و فارغ از روزمرگی و پوپولیسم هستند. شاید ایشان در دوران آقای احمدی نژاد که گشایش اقتصادی بهتری حاکم بود می توانستند وزیر ایده آلی باشند و برنامه های درازمدت خود را بهتر عملی کنند. وزیر قبلی می خواست نتایج کارهایش را یک سال بعد به نمایش بگذارد، در حالی که نتایج برنامه ها در آموزش و پرورش ممکن است 10 سال بعد به بار بنشیند. شتاب زدگی و عوام گرایی در آموزش و پرورش مانند زهر است.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/09 - 23:24
مقایسه وزیر بهداشت و آموزش و پرورش هم جالب و به شدت مورد علاقه معلمها است. به قول معروف و دور از شان وزرای محترم انگار مرغ همسایه غاز است. وقتی اطلاعات ما از آموزش و پرورش این اندازه مغشوش است واقعا ما از وزارت بهداشت چه می دانیم ؟ من اطلاعی در باره مسایل وزارت بهداشت ندارم اما به نظرم این حرفها بیشتر افواهی و واکنشی است و پایه مستند ندارد.
پاسخ + +1 -6 --
داود 1394/10/09 - 20:13
تمام کامنتها تقریبا نشان میدهدمخالفتها با فانی زیاد وبیشتربر وفق مراد اقای حاجی بابایی است بنظرمن همان مقاله ای که اقای شیرزاد درمورد تنبیه نوشتند وتمام معلمهادرمقابل ان جبهه گرفتنددیگر معلمان روی خوشی به مقالات این اقانشان نخواهنددادوبیشتربوی لجبازی می دهد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/09 - 23:41
داود عزیز! اگر کسی برای خوش آمد و بد آمد دیگران بنویسد نوشته اش ارزش ندارد. مخالفت من با تنبیه بدنی دانش آموزان پایه و اساس تئوریک دارد و حرف دلبخواه من نیست. این مخالفت مبتنی بر اصول مدرن تعلیم و تربیت ، کنوانسیون حقوق کودک ، اعلامیه جهانی حقوق بشر و قانون و مقررات آموزش و پرورش است. طرفداران تنبیه بدنی حرفشان اساس و پایه ندارد و بیشتر از سر آزردگی وافسردگی و خستگی است. ضمنا من با تنبیه مخالف نیستم با تنبیه بدنی مخالفم. امروزه حتی کتک زدن حیوانات در سیرک برای تربیت آنها عملی زشت تلقی می شود و بساط سیرک در کشورهای پیشرفته برچیده می شود !ضمنا بهتر است هرکس از جانب خودش حرف بزند. من جایی ندیده ام که معلمان ایران ، آقا داود را به عنوان سخنگوی خود انتخاب کرده باشند.
پاسخ + 0 0 --
فلاح 1394/10/09 - 23:42
اخوی حرف حق تلخه ؟!به جای شانتاژ وهیاهو یه سوزن به خودمون بزنیم ببینیم چقدر درد داره ،بعد باشمشیر فکر گردن مردم باشیم!ما به صرف معلم بودن از خطا مصون نیستیم !تو شغل ماهم مثل همه شغلهای دیگه امکان خطا و اشتباه وجود داره !؟وما تا اینو قبول نکنیم چیزی عوض نمیشه !!!!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/10 - 02:59
آقای فلاح عزیز انتقاد از تنبیه بدنی همان سوزنی است که به خودمان می زنیم در مقابل جوالدوزی که وزیر و مدیران و اقشار دیگر جامعه می زنیم. نباید دردمان بیاید. بشر جایزالخطا است و در هر شغلی امکان خطا وجود دارد. معلم هم مصون از اشتباه نیست. حرف شما درست است. اما دفاع از اشتباه و خطای همکار و توجیه کردن آن کاربدی است. باید همه همصدا بگوییم تنبیه بدنی کودکان توسط هرکس (پدر - مادر - معلم -ناظم -مدیر و...)عملی زشت و غیر انسانی است.
پاسخ + 0 0 --
فلاح 1394/10/11 - 00:44
جناب عبداللهی ضمن تایی فرمایشاتتان به عرض میرسانم :روی سخن حقیر با آقا داوود بود.
پاسخ + +3 -1 --
جليل 1394/10/10 - 11:26
اما جناب عبداللهي باينجا نوشته اي مبارزه با خصوصی سازی شعار چپها است که به دلیل جاذبه عوامانه آن از سوی راست افراطی هم سر داده می شود.
بهتر است براي ما جك تعريف نكني اصول تفكر اصلاح طلبي و كارگزاري بر مبناي خصوصي سازي و حمايت از قشر مرفه و سرمايه دار و له كردن قشر ضعيف ريخته شده است دولت روحاني كه شما شيفته آن هستي در روز معلم عنوان كرد كه بايد مدارس به بخش خصوصي واگذار شود تا موجب صرفه جويي در هزينه ها شود درست است كه در دوئران حاجي بابايي تنوع مدارسزياد بود اما مالكيت اين مدارس بر عهده دولت بوده و اين مدارس حق استخدام معلمان خارج از سيستم و از بيرون به صورت حق التدريس را نداشتند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/10 - 23:14
آقای جلیل شما فقط یک مدرسه دولتی را که مالکیت آن از دولت به بخش خصوصی منتقل شده، با اسم و آدرس نام ببر و بعد ادعا کن که در آموزش و پرورش خصوصی سازی شده است !... تا جایی که یادم هست رییس جمهور از معلمان خواست که تعاونی های معلمی تشکیل بدهند و خودشان اداره مدارس را به عهده بگیرند. در واقع طرح عملیاتی کردن بودجه ، واگذاری اداره مدارس به قیمت تمام شده به معلمان است. شما با این پیشنهاد مخالفی ؟ چرا؟ ... طرح کاهش تصدی گری دولت و خرید خدمات آموزشی از سال 80 در آموزش با شدت و ضعف در دوره همه وزرا از اصلاح طلب و اصولگرا اجرا شده است. این سیاست نظام است و ربطی به گرایش وزرا ندارد. حالا فرض کنیم فرمایش شما درست و اصلاح طلبان طرفدار سرمایه داری و له کردن طبقات محروم ، در 8 سال دولت جناب احمدی نژاد با درآمد افسانه ای نفت آیا سرمایه داری محدود شد؟ آیا طبقات محروم به نوایی رسیدند؟
پاسخ + +3 -1 --
جليل 1394/10/10 - 11:31
اينكه حاجي بابايي نتوانست از لحاظ معيشيتي كاري براي معلمان انجام دهد مربوط به تحريم هاي بسيار سنگين ان زمان و كارشكني نمايندگان اصلاح طلب و اصول گراي مجلس بود و گرنه رتبه بندي تدوين و حقوق معلمين همسطح اساتيد دانشگاه قرار گرفته بود كه فقط يكسال هم به ايشان مهلت داده ميشد اين مصوبه اجرايي ميشد متاسفانه روال بررسي طول كشد و عمرايشان تمام شد به ياد داشتهباشيم حاجي بابايي در دوراني وزير شد كه نمايندگان مخالف افزايش حقوق بودند و با سعي و تلاش تمام جلوي اين كار را مي گرفتند حتي افزايش 25 درصدي حقوق معلمان را حاجي بابايي با مخالفت نمايندگان اجرا كرد اما فاني در دوراني وزير شده كه به دليل اعتراضات فراوان معلمين و حساسيتهاي ايجاد شده مجلس موافق افزايش حقوق معلمان است اما فاني چون مخالف اين افزايش است كاريراي معلمان انجام نمي دهد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/10 - 23:30
جناب جلیل تحریم ها نتیجه سیاستهای شعاری و عوامانه و غیر کارشناسی دولت احمدی نژاد بودکه می گفت : "این قدر قطعنامه صادر کنید که قطعنامه دانتان پاره شود." هیات وزیران مسئولیت مشترک دارند و حاجی بابایی هم در نابودی اقتصاد کشور و اتلاف منابع کشور به عنوان عضو کابینه، مسئول است. فکر کنم شما کم کم قطعنامه ها و تحریم ها را هم گردن خاتمی و روحانی و اصلاح طلبان می اندازی ! با منطق شما چون تحریم بود نتوانست برای معیشت معلمان کاری بکند . مگر تحریم ها برداشته شده است که شما انتظار رفاه از این دولت داری ؟ تفاوت این است که نفت 140 دلاری حالا رسیده به زیر 40 دلار ! طرح رتبه بندی با بار مالی سنگین در آخرین روزهای وزارت حاجی بابایی رونمایی شد. یعنی مرداد 92 ! حاجی بابایی چرا این طرح را سال 88 به مجلس نبرد؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/10/11 - 19:08
کار خوب را احمدی نژاد کرد حداقل به امثالی مثل شما باج نمی داد و طرفدار سرمایه داری نبود
پاسخ + +2 -1 --
علی 1394/10/10 - 19:48
جناب آقای شیرزاد عبداللهی مشکل امسال شما معلمان با حاجی بابایی مشکل سیاسی است نه مشکل عملکرد ایشان اگر ایشان اصلاح طلب تند رو بود دیگر اینگونه مورد انتقاد وارد نمی شد یا حداقل کمتر مورد انتقاد وارد میشد من به واسطه شغلم عملکرد ایشان را در دوران تصدی به عنوان مقام عالی وزارت شاهد ریز و جزئیات اقدامات ایشان بودم با برنامه وارد شده بود و برنامه هایش کامل بود من نمیگویم بی نقص بود ولی در مقایسه با وزرای دیگر عملکرد بسیار خوبی داشت وحتی قابل قیاس نبود مثلا آقای حاجی کجا و آقای حاجی بابایی کجا آقای حاجی مانند خانم ابتکار فقط به دنبال سیاسی کاری محض بود به نظر من وزیر آموزش و پرورش حتی اگر حقوق معلمان را کاهش دهد ولی اصلاح طلب تند باشد و مواضع ضد ارزشی داشته باشد معلمان میگویند عجب وزیر خوبی بود ولی اگر با برنامه باشد و عملکرد عالیم داشته باشد ولی نیروی ارزشی باشد معلمان با توهین و افترا از او استقبال میکنند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/10 - 23:43
می فرمایی برنامه های حاجی بابایی کامل بود! از همینجا اشراف شما به مسایل آشکار می شود. مطالبی که وزرای آموزش و پرورش به عنوان "برنامه" به مجلس می برند مشتی شعار و حرفهای قشنگ و آرزوها است. حاجی و فرشیدی و حاجی بابایی و فانی همه انگار از روی دست هم نوشته اند. برنامه یعنی حرکت از وضعیت آ به وضعیت ب ، با تعریف دقیق از دو موقعیت مبدا و مقصد و تعیین و در اختیار داشتن امکانات و بودجه لازم برای رسیدن به نقطه ب در زمان مشخص و معلوم . با این تعریف وزرا هیچ کدام چیزی به نام برنامه نداشته اند. به دلایل مختلف اصولا امکان برنامه ریزی در کشور ما تقریبا منتفی است.
پاسخ + +2 -2 --
ناشناس 1394/10/10 - 20:19
خلاصه مقاله شيرزاد جون : حاجى بايايى خيلى خيلى وزير بدى بود هر كارى كرد كاملا اشتباه بود خيلى وزير عقب مانده و نادانى وبود و ... اقاى شيرزاد اينكه نوشتى عقده نامه بود نه مقاله فكر نكن بيشتر از بقيه معلمان ميدانى به ما جه كه شما را به دادسرا احضار كرده اند جناب شيرزاد به نظر من اصلا مقاله ننويسى سنگين ترى
پاسخ + 0 0 --
سخن معلم 1394/10/10 - 22:40
سلام
دوست عزیز
همکاری جناب عبداللهی با گروه سخن معلم افتخاری بس بزرگ است و ما از ایشان بابت یادداشت های روشنگرانه صمیمانه سپاسگزاریم .
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/10 - 23:57
ناشناس گرامی توصیه می کنم متن را بخوانید و دقیقا بگویید با کدام پاراگراف مخالفی و چرا؟ برای هر ادعایی که در متن مطرح شده فکت آورده ام. بحث شکایت وزیر و احضار به دادسرا هم در جواب یکی از دوستان نوشتم که گفته بود دوره حاجی بابایی و احمدی نژاد آزادی بود. توصیه من به شما این است که اگر از خواندن نوشته های من ناراحت می شوی آنها را نخوانی.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/10/11 - 13:23
اقاى عبدالهى وقتى شما مطلبى را به صورت عمومى منتشر ميكنيد ديكر مطلب از ان خودتان نيست و خواندن يا نخواندنش به عهده خواننده است و همين طور نظر دادن راجع به ان مجاز است اكر واقعا اين نوشته شما به خاطر اختلافات جناحى با اقاى حاجى بابايى نوشته نشده مطلبى درباره اقاى فانى يا نجفى با همين لحن بنويسيد كه البته غيرممكن است اين كار را بكنيد
پاسخ + +2 -3 --
ناشناس 1394/10/10 - 22:12
جناب شیرزاد مثل اینکه کت و شلوار وزیریش آمده کرده برای دوره ی بعد آقای شیرزاد پیشاپیش تبریک
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/11 - 00:47
گفتی کت و شلوار وزیری! نه هنوز اماده نکرده امو منتظر پیشنهاد هستم. بستگی به این دارد که در کدام کابینه وزیر بشوم .اگر در کابینه معجزه هزاره سوم وزیر شوم یک کاپشن 50 هزار تومانی می خرم و زیر بغلش را پاره می کنم. یک جفت جوراب می پوشم که انگشت شستم برای هواخوری از آن بیرون زده باشد. هربار هم که می خواهم در جلسه کابینه حاضر شوم دوسه تا غلت توی باغچه می زنم. اگر در کابینه اصولگرایان سنتی وزیر بشوم یک پیراهن یقه گرد می پوشم و دکمه آخری را محکم می بندم. یک دست کت و شلوار با دوسایز بزرگتر از ناصر خسرو می خرم. اگه در کابینه اصلاح طلبان وزیر شوم ریشم را آنکادر می کنم و یک دست کت و شلار طوسی از هاکوپیان می خرم. بستن دکمه آخر هم بستگی به موقعیت دارد.
پاسخ + +2 -3 --
علی جهان آرا 1394/10/10 - 23:06
ما معلمان ابتدایی هرگز این ظلم حاجی بابایی را فراموش نخواهیم کرد که پایه ششم را یک شبه به مقطع ابتدایی اضافه کرد تا دبیران راهنمایی و دبیرستان در هفته تنها 2 روز کلاس دا شته باشند در حالی که یک معلم ابتدایی باید 52 ماده درسی را در 5 روز هفته تدریس نماید ان هم در روستاهای دور افتاده حاجی بابایی با این طرح 6-3-3 آموزش و پرورش را به حوزه تبدیل کرد
پاسخ + +1 -1 --
معلم امروزی ودیروزی 1394/10/11 - 07:59
من نمیدونم چرا معلما زوم می کنند روی فرد خاص .اقاجان بافرد کار نداشته باشیم .شخصیت فرد تحت تاثیر القائات سیاسی ونفوذ جریانات خاص تغییر می کند .ماباید دنبال سیاستی باشیم ک هدفش ارتقا آموزش ومعلم باشه .اگر منظورتون بابایی هست ک رای می اورد پس بیخود خودمون روالاف نکنیم .من طرفدارشخصی نیستم ولی دوره بابایی فضا پر از اختناق وخیلی امنیتی بوداما حالا یجور دیگ امنیتیه.بس کنید این سوال وجوابهای دم دستی را .سیستمی باید روی کار بیاد ک شخص نتونه توش تغییرات اساسی بده سیستمی ک هدفش رفاه معلم وتوجه ویژه به اموزشباشه .
پاسخ + +2 -1 --
جلیل 1394/10/11 - 13:54
جناب شیرزاد چرا شما اصلاح طلبان تکلیفتان با خودتان معلوم نیست؟ از یه طرف عنوان می کتید چرا قیمت نفت زیاد بود اما دولت کاری برای معیشت معلمان انجام نداد ؟ بعد که ما عنوان می کنیم با تحریم های فلح کتتده مواجه بودیم و پولی عاید دولت نمیشد می گویید این به خاطر سیاستهی نادرست دولت بود یعنی چون. شما قصد مخالفت با بهترین رییس جمهور تاریخ ایران را دارید ما هر چه بگوییم ایراد میگیرید مطابق استدلال جنابعالی الانکه قیمت نفت به چهل دلار کاهش یافته پس مربوط به بی عرصه گی دولت محبوب شما میشود سیاستهای غلط دولت شما موجب کاهش قیمت نفت شده چون در مقابل غرب و امریکا وکوتاه امده و نتیجه اش این شده حتی تحریم ها هم در مقابل انهمه کوتاه امدن در مقابل امریکا و نابود کردن چرخه هسته ای افزایش یافته سباست دولت شما انقباصی است یعنی معتقد است تمام هزینه های دولت را باید مردم بپردازند اما سیاست احمدی نزاد انبساطی بود چون عاشق مردم بود و در مورد توجیه خصوصی سازی هم با الفاط بازی نکتید هدف دولت واگذاری مدارس به بخش خصوصی است و برای انحراف افکار عمومی از وازه های تعاونی و اداره مدارس توسط معلمین استفاده می کتد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/10/11 - 19:12
جلیل عاشقتم واقع کلافه اشان کردی و کاملا درست میگویی
پاسخ + +1 -3 --
علی جهان آرا 1394/10/11 - 19:22
در زمان پاک ترین دولت قیمت نفت 160 دلار بود اقای خاتمی وقتی صندوق ذخیره ملی را تحویل احمدی نژاد داد پر بود اما وقتی احمدی نژاد ان را تحویل روحانی داد خالی بود خیلی بی انصافی است این دولت را با احمدی نژاد مقایسه کرد معاونانش سر از زندان در آوردند وزیر اموزش و پرورشش حاجی بابای با طرح 6-3-3 ان را به حوزه تبدیل کرد پایه ششم را بدون کارشناسی یک شبه به مقطع حساس ابتدایی اضافه کرد
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/10/11 - 19:57
اگه خالی بود ... اگر خالی بود چگونه در ان زمان سبد کالا دادند ؟ در ان زمان که روحانی ادعای خالی بودن صندوق را کرد احمدی نژاد وی رابه منظره دعوت کرد که روحانی نپذیرفت اگر ادعاهایش واقعهی بود و احمدی نژياد دزد و اختلاس گر بود خوب چه فرصتی بهتر از این ؟ ....
روحانی عادت دارد فقط پشت سر احمدی نژاد حرف بزند اما جرات رویارویی با وی را ندارد همین دکتر ترکان جنابعالی در برنامه پایش .... تا سوالات چالشی نپرسد تمام اعضای دولت دروغگو و ترسو هستند که جرات بیان ادعای خود در برابر احمدی نژاد و وزیران به قول خودشان دزد را ندارند
پاسخ + +2 -1 --
جلیل 1394/10/11 - 20:08
لازم به ذکر است که احمدی نژاد و طرفدارانش به همان اندازه که با اصلاح طلبان مخالفند با اصولگرایان هم مخالفند و هر دو جناح را کاملا ناحق می دانند چرا که هر دو فقط به فکر منافع خود هستند احمدی نژاد و طرفداران آن تابع ولی فقیه اند و فقط ایشان را به حق می دانند و خود اصول و مبانی فکری معین دارند که در تضاد با هر دو جناح است اصول احمدی نژاد و سیاستهای وی در حمایت از قشر ضعیف و مبارزه با سرمایه داری خلاصه می گردد بر عکس اصلاح طلبان و کارگزاران که طرفدار سرمایه داری اند احمدی نژاد همین طور به شدت روشنفکر است و از اصول افراطی اصولگرایان مبراست وی کسی بود که علنا با گشت ارشاد مخالفت کرد و جلوی
پاسخ + +2 -1 --
جلیل 1394/10/11 - 20:09
اصولگرایان ایستاد احمدی نژاد به انسانیت بها می داد او معتقد بود چرا نیروی انتظامی جلوی دختر و پسر را گرفته و از انها در مورد نسبتشان سوال می کند این کار توهین به مردم است وی در مقابل نمایندگان به خاطر دادن یارانه نقدی ایستاد انان خوب می دانستند با دادن یارانه ها دستشان از منافع ملی کوتاه میشود به همین دلیل عادلانه ترین شیوه توزیع ثروت را نپسندند و به مقابله با وی برخواستند که این مبارزه علیه وی همچنان ادامه دارد باید دعا کنیم تا شورای نگهبان وی را در دور بعد تائید صلاحیت نماید تا دست سرمیه داران از منافع ملی کوتاه گردد و انها خوب می دانند در صورت احراز صلاحیت شکستشان قطعیست
پاسخ + +2 0 --
علی جهان آرا 1394/10/11 - 21:43
انچه عیان است چه حاجت به بیان است روحانی دکتر نجفی را پیشنهاد داد ولی همان مجلس اصول گرا به او رای ندادند دوست عزیز با احساس چیزی درست نمی شود باید علمی و عقلی گفت همین گفتگوی من و تو ای همکار محترم در زمان احمدی نژاد ممنوع بود
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/10/11 - 22:21
ما که با اصولگرایان مخالفیم و من معتقدم اونها سرمایه داران افراطی و طالبانی هستند که وقت مجلس را با قوانین امر به معروف و نهی از منکر و تشدید نظارت گشت ارشاد می گیرند اما در مورد اینکه گفتید روحانی نجفی را معرفی کرد اما رای نیاورد من معتقدم اگر نجفی هم می امد همین روش خصوصی سازی مدارس را دنبال می کرد و اهمیتی به معیشت معلمان نمی داد البته نباید قضاوت کرد حال فرض کنیم نجفی بهترین فرد برای اموزش و پرورش بود چرا روحانی با رای نیاوردن نجفی باید بدترین و ضعیف ترین فرد را به عنوان وزیر اموزش و پرورش معرفی کند ؟ نباید در صدد توجیه اقدام روحانی باشید
پاسخ + 0 0 --
علی جهان آرا 1394/10/11 - 22:11
همکار ان عزیز درمان دردما این است که با هم باشیم در این جامعه تنها معلم است که درد می کشد ان هم از نوع ابتدایی یا از سرما می میرد یا طعمه گرگ می شود 52 کتاب را تدریس می کند 5 روز هفته سر کلاس است در روستاهای محروم و دور افتاده خدمت می کند هیچ رسانه ای اسمی از او نمی برد بی ادعا ان وقت بعضی می گویند سن بازنشستگی باید 33 سال باشد ایا این توهین به معلم نیست دیگر بس است بیایید با هم باشیم هر چند اختلاف عقیده داریم
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/14 - 08:20
دوست عزیز، اتحاد خیلی خوب است اما نه بر مبنای تعصب بلکه بر مبنای واقعیتها و آگاهی / چرا شما معتقدید که تنها معلمان درد می کشند؟ شما و بنده حق داریم از دردهای معلمان بگوییم ولی وقتی ادعا کنیم که فقط معلم درد می کشد، اقشار دیگر جامعه مانند فارغ التحصیلان بیکار ، کارگرانی که 48 ساعت در هفته کار می کنند و 700 هزار تومان حقوق می گیرند و.... به ما اعتراض می کنند. سن بازنشستگی را احتمالا اشتباه تایپ کرده ای . الان سن بازنشستگی خانم معلمها میانگین 50 و سن آقا معلم ها میانگین 52 سال است. در دنیا سن بازنشستگی 63 سال است و در برخی کشورها می خواهند آن را به 65 برسانند. ضمنا افزایش و کاهش سن بازنشستگی بحثی کارشناسی است و توهین نیست. مرگ معلمان بر اثر سوانح هم خیلی دردناک است اما صاحبان مشاغل دیگر هم بر اثر سوانح کشته می شوند.
پاسخ + 0 0 --
ali52 1394/10/12 - 16:19
شک ندارم اگر فانی فنا شود و انشاءالله فرد دیگری جایگزین گردد جناب شیرزاد همین حرفهایی که در مورد و علیه حاجی بابایی مرقوم فرمودند به جدیت تمام علیه فانی نگارش خواهند فرمود.
کاش طوری برخورد کنیم که حداقل آب به آسیاب کوبندگان معلم نریزیم!!
با این اوصاف در صد سال آینده هم حق معلمان محقق نمیشود!!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/14 - 08:25
علی 25 گرامی اتفاقا من وزرا را بیشتر زمانی که سرکار هستند و قدرت دارند نقد کرده ام. شما برای دسترسی به نقدهای من می توانی اسم وزرای مورد نظر از جمله علی اصغر فانی را همراه با اسم بنده در گوگل جستجو کنید. لطفا به تاریخ انتقادها هم دقت کن. ضمنا این توهم را که همه دست به یکی کرده اند که معلمان را بکوبند را کنار بگذار. واقعا چنین نیست. این آزردگی شدید نشانه افسردگی گوینده است.
پاسخ + +1 0 --
جمعي از فرهنگيان 1394/10/12 - 23:25
درست است حاج بابايي زياد موفق نبود ولي بي گمان از اين وزير بي كفايت فعلي بسيار شايسته تر بود چون براستي اين فاني آموزش و پرورش را فاني كرد و جامعه فرهنگيان بايد در انتخابات مجلس شوراي اسلامي آنرا مد نظر داشته باشند كه نمايندگان محترمي كه دوباره ايشان راي مثبت دادند و بار ديگر وي را ابقا ءنمودند ازنمايندگي خلع كنند چون نشان دادند كه آنان نماينده مردم علي الخصوص قشر فرهنگيان نيستند بلكه منافع جويند پس فرهنگيان عزيز از همين حالا برنامه ريزيكنيم تا به نماينده فاني در مجلس شوراي اسلامي راي ندهيم ضمنا نام انها در شبكه هاي اطلاعاتي و تلگرام قبلا اعلام شده بود . پس انشاالله 8 اسفند دست به كار شويم
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/14 - 08:32
اسم مستعار شما جالب ترین بخش کامنت شما است. تا حالا دیده بودیم که معلم ناشناس و معلم نا امید و معلم خسته و... خودشان را زبان معلمان معرفی کنند و هرچه هم می پرسی که دلیل نمایندگی شما چیست جواب نمی دهند . حالا شما دوست عزیز اسم خودت را گذاشته ای جمعی از فرهنگیان بعید نیست در آینده عده ای کار را تکمیل کنند و بنویسند معلمان ایران یا فرهنگیان ایران . از اسم شما که بگذریم برادر و خواهر مگر بنده ادعا کرده ام که فانی خوب است ؟ یا گفته ام حاجی بابایی بد است. چرا ذهن یک معلم یا به قول شما جمعی از فرهنگیان این قدر ساده باشد که در بررسی کارنامه افراد در خوب و بد متوقف مانده باشد؟ خوب و بد ارزشگذاری اخلاقی است و ما باید کارنامه مدیریتی و رفتار مدیریتی وزرا را بررسی کنیم.
پاسخ + 0 0 --
مدیردبیرستان 1394/10/14 - 01:05
باسلام.تعطیل کردن مدارس درروزهای پنجشنبه خسارتهای جبران ناپذیری دردوره متوسطه دوم برجاگذاشت.3روزدرهفته دانش آموزان تاساعت 14/30درمدارس هستندوساعت هفتم وهشتم نه دانش آموزونه معلم توانی برای یادگیری ویاد دادن ندارد.دبیران ومدیرانی که دردبیرستان حضوردارندمتوجه این اقدام نادرست هستند.شایددرمقاطع پایین ترمثبت باشدولی دردبیرستان اصلادرست نبود.آقای حاجی بابابی ازآن جمله افرادی هستندکه تشنه پست ومقام هستندوهرگزسیرنخواهندشد.مردم شریف وآگاه همدان خصوصافرهنگیان فرهیخته برای چندبارازیک سوراخ گزیده نخواهندشد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/16 - 12:03
فرمایش شما درست است این طرح برای افزایش انگیزه معلمان ابتدایی مفید بود ولی در دوره اول و دوم متوسطه فرقی به حال دبیران نداشت. ضمن اینکه در مقطع دوم متوسطه برخی روزها 8 ساعتی شد و واقعا دانش اموز و معلم زنگ آخر بعد از ظهر انرژی ندارند و نمی کشند.
پاسخ + 0 0 --
جهان ارا 1394/10/14 - 14:24
سلام اقای شیرزاد خسته نباشید منظور من این است که می خواهند معلم به جای اینکه 30 سال خدمت کند 35 سال باید خدمت کند اقای نوبخت گفته که خودش در قصر زندگی می کند مثل معلم نیست که در یک جاده برفی روستایی باشد جای او در میدان بهارستان است
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/16 - 11:56
دوست عزیز مساله را باید در چارچوب کارشناسی بررسی کرد. من نشنیده ام اما اگر آقای نوبجت این حرف را زده حتما استدلالی برای آن دارد. استدلال آقای نوبخت را به طور منطقی رد کنیم. تا جایی که می دانم صندوق های بازنشستگی ورشکسته اند. نسبت بازنشستگان به شاغلان بالا است. میانگین سن بازنشستگی معلمان در ایران 50-52 سال است و در کشورهای توسعه یافته 63-65 سال . اگر 5 سال هم به خدمت معلمان اضافه شود میانگین به 55-57 می رسد که باز هم نسبت به نُرم جهانی پایین است. خلاصه اینکه دلایل قوی باید و منطقی / نه رگهای گردن به حجت قوی ....جسارتا منظور من از این ضرب المثل شما نیستید کلا عرض می کنم .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/16 - 12:46
ببخشید اقای جهان آرا فراموش کردم با عرض سلام متقابل
پاسخ + 0 0 --
جهان ارا 1394/10/14 - 20:24
امروز دختر بزرگم می گفت بابا من که فوق لیسانس دارم وبیکارم چرا می خواهند تو باید 35 سال خدمت کنید ما تاره می خواستیم جشن بازنشستگی تو را سال اینده بگیریم من هم گفتم هر چه بدبختی هست باید سر معلم بیاید فرزند بیکار - ناامید - بی پول - حال هم باید 5 سال اضافه هم خدمت کند نماینگان ملت کجایی به داد معلم برسید
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/16 - 11:59
البته این را هم عرض کنم که معلمان از 25 سال به بالا جز موارد استثنایی نه توان کلاسداری را دارند و نه انرژی کافی برای تدریس . اگر هم می خواهند طول خدمت را افزایش دهند باید بعد از 25 سال معلم را در خارج از کلاس به کار بگیرند.
پاسخ + 0 0 --
جهان ارا 1394/10/17 - 00:10
اقای شیرزاد عزیز سلام مجدد اگر در کشورهای توسعه یافته سن بازنشستگی 63 سال است ولی امید به زندگی چقدر است ایا ما هم مثل انها شرایط خوب زندگی داریم ایا ا پ ما هم مثل انها در اولویت اول قرار دارد وقتی شرایط یکسان نیست پس این ظلم است به یک معلم ایرانی که 5 سال اضافه خدمت کند ان هم در شرایطی که در هر خانه ایرانی حداقل 2 نفر لیسانس بیکار داریم
پاسخ + 0 0 --
همشهری 1394/12/19 - 12:29
اقای مقاله نویس توهین نکن مریانج 40 سال است شهر شده واگه بقیه تحلیلهات مثل این مسیله است معلومه چه حقدی داری. ایشان تاالان علیرغم همه پستها سالم مانده چه اعتفادی چه دست پاکی و.... پدرش علیرغم پدر دو شهید بودن باسن 80 سالگی همچنان کشاورز ساده ای است اگه بد بود چرا همدانیه 35 هزار از قبل باو بیشتر رای دادند ما همشهری ایشان هستیم کدام پست را گرفته ایم اگه هم بگیریم انقدر پاک وخالصانه خدمت میکنیم که نقطه ضعف به شماها ندهیم وزیر لایق نماینده لایق و هرجا بوده از دیگران بیشتر کار کرده

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور