صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

عبدالحسین برزگرزاده / دبیر ریاضی تبریز و مدرس دانشگاه

پرسش های یک معلم از وزیر آموزش و پرورش ، وزیر علوم و کمیسیون آموزش مجلس در خصوص طرح رتبه بندی معلمان

پرسش های یک معلم از وزیر آموزش و پرورش ، وزیر علوم و کمیسیون آموزش مجلس در خصوص طرح رتبه بندی معلمان  بعد از سال ها عرضه وعده های پوچ ؛ دروغ و سر خرمن در دولت های مختلف؛ تباهی معلمان با قوانین بی نظیر قانون اسما هماهنگ و رسما ناهماهنگ و طرح هایی مانند عدالت پلکانی و امثال آنها در نهایت و در سند تحول به همسان سازی 80 درصدی معلمان با اساتید دانشگاه مطرح و با تغییر دولت رتبه بندی 80 درصدی به رتبه بندی قدیمی یا همان  ارشد و خبره و عالی تقلیل یافت و برای دور زدن این قلیل نیز ؛ افزایش سنواتی ابتدای سال را با تاخیر و تبلیغات به عنوان رتبه بندی جا زدند.

عجبا این تحقیر دائمی و تمسخر همیشگی محور توسعه کشور یعنی معلمان در هیچ دولتی نه تنها پایان نمی پذیرد بلکه هر روز بدتر از دیروز می شود...

جناب وزیر حتما می دانند که نصف بیشتر مدرسان دانشگاه ها را هم معلمان تشکیل می دهند و لابد درجریان هستند که به علت داشتن برچسب معلمی ؛ یک بیستم همتای خود حق التدریس دارند و اگر وزرای علوم و آموزش و پرورش نمی دانند که تمام زحمت آموزش و پرورش و 50 الی 60 درصد دانشگاه های آزاد و پیام نور و علمی کاربردی بر دوش معلمان است  ، وای بر فرهنگ؛ دانش و آینده ما و اگر با علم به اینکه 90 درصد آموزش کشور بر عهده معلمانی است که سهم آنان از بودجه آموزش فقط 10 درصد است باز وای بر هر دوی شما ؛ اگر وزرای آموزش و پرورش و علوم و کمیسیون آموزش تکلیفی به این تبعیض دو سویه ندارند پس مخاطب کلکم راع و کلکم مسئول کیست؟

اگر نمایندگان مردم نمی دانند که معلمان با دریافت 10 درصد بودجه عهده دار 90 درصد  آموزش اند ؛ وای به حال موکلین آنها و اگر می دانند و بی تفاوت هستند وای بر حال مجلس که چنین کمیسیونی دارد !

 

وزرای محترم آموزش و پرورش ؛ علوم و کمیسیون آموزش مجلس به سوالات زیر جواب دهید :   

 رتبه بندی با عناوین پایه و ارشد و خبره سال هاست که مرسوم است و هر معلمی ده ها حکم از آنها دارد. چقدر معلمان را کم فهم فرض می کنید که احکام بیهوده قبلی را به عنوان درمان تبعیض در آموزش و پرورش ترزیق می نمایید؟

آیا احیانا حضرات فکر می کنند معلمان چون مخاطبانشان بچه هستند پس خودشان نیز صغیرند؟                  

اعلام شده در این رتبه بندی مدرک تحصیلی در نظر گرفته نشده است .

آقایان وزیر علوم و اعضای کمیسیون پاسخ دهند که آیا بین اعضای هیت علمی هم مدرک تحصیلی ملاک ارزش نیست ؟

در فرض مساوی بودن دیپلم و دکتری اساسا معنای تحصیل؛ مقطع ؛ آموزشگاه و دانشگاه چیست؟

چگونه است که مدارک ارشد و دکتری حضرات مجلس نشینان و اعضای هیت علمی باارزش ولی مدارک معلمان فاقد ارزش اند ؟

آیا مدارک ارشد و دکتری معلمان مثل سایرین برای استفاده از مزایای قانونی آن است و یا  جمله « صرفا جهت عدم استفاده از مزایای قانونی آن » درج شده است؟

اصولا منظور از اعطاء مدرک تحصیلی برای بهره مندی از مزایای قانونی آن است یا کاربرد دیگری مثل سر در کوزه گذاشتن هم دارد؟

اگر مدرک تحصیلی بی ارزش است پس دلیل تبعیض هزار درصدی معلمان با اساتید دانشگاه چیست؟

اگر قرار بر تساوی دیپلم و دکتری  است ؛ آیا در وزارت علوم هم دیپلم و دکتری حقوق برابر دارند؟

وزیر علوم  ؛ آیا تا به حال هیچ فکر کرده اید که اساتید حق التدریس شما که 5 برابر بیش از شما تدریس کرده و کمتر از یک پنجم شما حقوق می گیرند تنها جرم شان معلم بودن شان است ؟

چرا وزرای  علوم و آموزش و پرورش و اعضای کمیسیون برای یک بار هم که شده در خصوص آموزش با نمایندگان معلمان در یک برنامه تلویزیونی مناظره نمی کنند تا اسرار ناعدالتی هزار درصدی این دو وزارت خانه که کاری کسان انجام می دهند؛ را به مردم توضیح دهند؟

 آقایان وزرا و نمایندگان کمیسیون آموزش !

آیا یک بار شده ؛ بند 9 اصل 3 قانون اساسی را که می گوید : « دولت جمهوری اسلامی موظف است ؛همه امکانات خود را برای ؛رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات  عادلانه برای همه ...به کار گیرد » را خوانده اند؟

اگر خوانده اند آن گاه تفاوت دریافتی یک دکتری آموزش و پرورش با دکتری علوم تبعیض نیست ، پس معنی تبعیض چیست؟

برخی مدعی هستند چون معلم نمی تواند پژوهش کرده و مقاله ارائه کند پس با اساتید دانشگاه مقایسه نشود ؛ اولا هر انسانی به تناسب تحصیلات خویش توانائی ارایه مقالات علمی را داراست ؛ دوما در فرض وجود برخی افراد که  قدرت ارایه مقاله را ندارند به حکم کدامین قانون؛ حقوق کسانی که قادر به انجام این مهم هستند بایستی ضایع شود ؟

وانگهی مگر قرار است همه تحقیق و تحلیل دکتری ارایه نمایند؟ 

متاسفانه درسال های اخیر اعتراضات معلمان انگ و رنگ سیاسی خورده و با ترفند سیاسی حقوق صنفی و بنیادین معلمان سرکوب شده است ؛ آقایان وزراء و نمایندگان مرتبط باید بدانند که معلمان مثل اساتید دانشگاه نه تنها برای فعالیت سیاسی منعی ندارند بلکه به علت ماهیت شغل شان مکلف به فعالیت سیاسی اند ؛  آیا حضرات برای منع معلمان مستندات قانونی دارند؟

به استناد کدامین اصل و ماده ای  سیاسی شدن یک موضوعی ؛ رافع قانونی سلب مسئولیت مسئول و تضییع حقوق معلمان است ؟ اصولا در سیاسی شدن مسئله ؛ معلمان چند درصد مقصرند؟

اگر نمی خواهید موضوع سیاسی شود چرا عدالت را رعایت نمی کنید؟

اگر قادر به رعایت عدالت نیستید ؛ چرا کنار نمی کشید؟

 آقایان وزرای آموزشی و نمایندگان مرتبط با آموزش؛ علاج این بدبختی و ناعدالتی فقط و فقط ادغام این دو وزارت و تعیین ضوابط مشخص آموزشی و پژوهشی برای همه معلمان و اساتید است .

اگر فردی  قادر به ارایه پژوهش شد نمره؛ امتیاز و حقوق پژوهش را هم می گیرد و اگر نشد به حقوق آموزشی خود قناعت می نماید. اگر جناح محترم دلال و فرهنگ دلال زده جامعه در شرایط کنونی اجازه چنین کاری را نمی دهد لااقل به فرموده امام حسین آزاد مرد باشید و حداقل برای تحقق همسان سازی  80 درصدی معلمان با همترازان علمی خود در وزارت علوم؛ یعنی همان نظام رتبه بندی مندرج سند تحول که قانونی هم است تلاش کنید وگرنه این کوه رتبه بندی موش که سهل است قادر به زائیدن سوسک هم نخواهد شد ؛ امید است تا علم و انسانیت متلاشی نشده گوش شنوائی پیدا شود.                                                                                     

 


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شنبه, 28 شهریور 1394 13:15 خوانده شده: 4903 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +92 0 --
علی رضا 1394/06/28 - 13:48
درود بر شما استاد فرهیخته حرف دل تمام معلمان زدید ولی کو گوش شنوا؟
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/28 - 14:40
ما هنوز حرف خودمان را خواهیم زد




نظام هماهنگ پرداخت


نظام هماهنگ پرداخت
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/28 - 14:46
با یک حرکت برنامه ریزی شده همه ما رو سر دوندن

تبلیغات بزرگ نمایانه/// اجرای شو رسانه ی و نماینده ی و استیضاحی /// آلوده کردن ذهن عوام بر علیه فرهنگی با اعلام روزانه وعده افزایش حقوق

اول همترازی با اساتید

بعد اعلام 800 تومن

بعد 600 تومن

بعد 400 تومن

حالا افزایش 200 تومن

کاسه گدایی در دست
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/06/28 - 15:03
فقط رتبه بندی اصلی. نه این عامل حقارت و دریوزگی معلم.

جناب فانی این رو بدون نمیتونی برای شیرین کردن خودت برای یک عده، زندگی صدها هزار معلم رو تلخ کنی.
پاسخ + 0 0 --
قاسم ابولی هرندی 1394/06/28 - 16:01
جناب معلم! و جناب ناشناس! زمانیکه معلمان عزیز توانستند بجای "معلم" و "ناشناس" و ... نام و نام خانوادگی واقعی خود را بنویسند می توانند از حقوق خود دفاع کنند!
خلایق هر چه لایق!!!
پاسخ + 0 0 --
صادق 1394/06/28 - 20:41
با سلام.به خورشید و ستاره ها و آسمان ها قسم که ا ین حضرت فانی و یارانش به اشتباه در این وزارت خانه عریض و طویل آمده و ظاهرا راه برگشت ندارند.آش بی مزه ای بنام رتبه بندی.‏!!‏ ‏!‏
پاسخ + 0 0 --
بیاتی 1394/06/28 - 23:16
احسنت به آقای هرندی!
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید مشهدی 1394/06/29 - 14:47
من معلم از معیشت و منزلتم ناامید و افسرده ام وامسال با طرح ممنوعیت ادامه تحصیل فرهنگیان از همه چیز دارم ناامید میشم!!!
پاسخ + 0 0 --
رضا سعیدی نیا 1394/06/30 - 17:12
سلام بر شما استاد و همکار فرهیخته.
بنده کاملا با شما عزیز موافقم و حرف های شما را قبلا در سایت به وزیر محترم و نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس فرستاده ام. بنده نیز در 15 دانشگاه تدریس نموده و سابقه تدریس دانشگاهی 14 ساله دارم. ولی در موقع حق التدریس دادن بین حکم ما و وزارت علوم تفاوت قایل می شوند. و در سنجش کار را بر اساس تجربه و رضایت دانشجویان قرار نمی دهند بلکه براساس اسامی وزارت خانه ها می سنجند. حتی در همین طرح رتبه بندی معلمین هیچ حقی برای مولفین کتب دانشگاهی مثل بنده که کتاب های من در مقطع لیسانس و فوق لیسانس تدریس می شوند و شما اساتید قرار نداده اند. مسلم هست که تجربه و سنجش براساس ارشد و خبره و عالی لازم است ولی کافی نیست. باید برای افراد توانمند هم حق و حقوق قایل شد و بین معلمی که کتاب هایش در مقطع کارشناسی ارشد تدریس می شود و معلمی که برای حل مساله دوم دبیرستان به حل المسائل مراجعه می کند تفاوت قائل شد. به امید روزهای بهتر.
پاسخ + +51 0 --
نا امید از روزگار 1394/06/28 - 13:49
با تشکر از ذهن و قلم جناب آقای برزگرزاده. لم یلد و لم یولد!!!
پاسخ + 0 0 --
لبافی 1394/06/28 - 15:18
سلام بر همکار گرامی که حرف خیلی از معلمان را زدی؟دمت گرم
پاسخ + +15 -29 --
رضا 1394/06/28 - 14:10
همکار عزیزمان بیشتر درد دل کسانی را بیان کرده که استاد دانشگاه. هستند و مدارک دکترا. دارند،در حالیکه طیف گسترده ای از معلمان در حد لیسانس و پایین تر هستند، اغلب همکاران فرهنگی خواهان اجرای نظام هماهنگ پرداخت حقوق هستند نه رتبه بندی آنهم. به این شیوه ی تمسخر آمیز. حتی اگر این تفاوت پرداخت حقوق بین. ا. پ. و دیگر وزارتخانه ها در حال حاضر برطرف شود. ظلم و تبعیضی که در طول سالهای متمادی بر این قشر مظلوم و بی پناه رفته را از چه کسی باید مطالبه کرد؟؟؟؟؟؟!!!!!
پاسخ + 0 0 --
معلم شیرازی 1394/06/31 - 20:43
دوست عزیر آقا رضا
بیچاره آقای برزگرزاده در مقاله درد بی درمان چنان مورد هجوم قرار گرفت که گوئی همه همکاران دکترا هستند پس به ناچار در اینمقاله فقط از آنها دفاع کرده است.شاید
پاسخ + +43 0 --
جلیل 1394/06/28 - 14:12
همه معلمها اعصابشون با دیدن این جدول رتبه بندی که اعلام کردند و تبلیغات وسیع و دروغین فانی خرد است و فکر کنم فقط شهسوار زاده نماینده رسمی دولت و آموزش و پرورش که سهم خودش را از فانی گرفته شادمان است و احتمالا پیدا ش بشه و از ما بخواهد که به خاطر این رتبه بندی از رئیسش تشکر کنیم و بعدش چند تا فحش به احمدی نژاد و حاجی بابایی و صد هزار معلم خواهد داد و از دولت تدبیر و امید دفاع خواهد کرد
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/06/28 - 16:34
چه پزی می داد این شهسوار زاده که بابا روحانی اومد اعتراضات معلمان رو به رسمیت شناحت اگه احمدی نژاد بود الان همشونو اعدام می کرد حالا بیاد توضیح بده این دو تا سایت چرا فیلتر شدند هر چند که به قول شما باید شهسوار زاده باشه که این سایت فیلتر نشه
پاسخ + +33 -1 --
دبیر 1394/06/28 - 14:23
همون که فرمودین چون سرو کار ما بچه های آنهاست مارا بچه فرض کردن این بز(رگ)ها
پاسخ + +40 0 --
سید محمد حسن حسینی 1394/06/28 - 14:34
واقعا اگر مسیولین و نمایندگان ما در مجلس منطق و برهان این همکار محترم رو بشنوند و به کری بزنند وای بر آنها و شرم بر ما ... من خودم 20 سال سابقه خدمت دارم و 10 کتاب و 50 مقاله تخصصی نوشتم الان حقوقم یک میلیون و 650.000 تومان می باشد در حالیکه هم رده من در دانشگاه هشت میلیون تومان می گیرد!؟ عدالت اسلامی که از آن دم می زدید این است!؟
پاسخ + +34 0 --
کردستان 1394/06/28 - 14:37
به نظر شما معلمان تازه استخدام شده چه گناهی دارند که در دوره ای استخدام شدند که هیچ گونه مزایایی به آنها تعلق نمیگیرد همه میدانیم که چند سالی است در آموزش و پرورش نه خبری از حقوق درست وحسابی است ، نه اضافه کار ، نه پاداش مناطق محروم ، نه کارت هدیه وپاداش و بن و.....
حال این طرح رتبه بندی یا شامل حالشان نمیشود یا در حدود 120تا 150هزار به حقوقشان اضافه میشود ...
حال به نظر شما این بیچارگان با این وضع حقوقی وبا این بی عدالتی حاکم بر آ.پ چند سال باید صبر کنند و پس انداز نمایند تا ازدواج کنن ، تشکیل خانواده بدن مسکن و ماشین و.... داشته باشند؟؟؟
آقای روحانی: از همه جا غافلی از آموزش وپرورش غافلتر
پاسخ + +3 -27 --
معلم بازنشسته 1394/06/28 - 14:54
باسلام.جناب برزگرزاده شما که فقط سنگ خودت را به سینه زدی.اگرهمکاران محترم وشاغل عزیزبعداز24سال وکسب امتیازلازم به رتبه عالی ارتقاءمی یابندمابازنشستگان باهمین رتبه عالی بازنشست شده ایم.واکنون هیچ امتیازی برایمان قائل نشده اند.همین طرح نیم بندرتبه بندی را برایمان اجرایی کنند.ازقدیم گفته اند:کاچی بعض هیچی.از.......یک موکندن هم غنیمت است.
پاسخ + 0 0 --
برزگرزاده 1394/06/28 - 16:08
معلم بازنشسته عزیز استاد برزگوار بنده با سلام
حقیر فهم خود از تبعیض بین معلم و اساتید دانشگاه را صرف نظر از شاغل و بازنشسته بودن مطرح کرده ام و در هیچ کجای مطلب بازنشسته مستثناء نشده است .
حرف اول و آخر بنده این است که معلم شاغل و یا بازنشسته ؛ اگر کارمند است بایستی مثل کارشناسان سایر ادارات و اگر معلم معلم است بایستی مثل معلم دانشگاه با آنها رفتارشود .....
پاسخ + +39 0 --
رحیم 1394/06/28 - 14:55
فقط دروغ به معلمان گفتید مخصوصا این وزیر بی کفایت خدا حق ماراازاین ظالمان ودرود ها بگیرد
پاسخ + +35 0 --
کاوه 1394/06/28 - 15:01
" فقط باید ناامید نشد. اگر ناامید بشید ، فانی و حامیانش پیروز خواهند شد. اینها فقط سرخوردگی معلم رو میخواند."

پس باید برای شرافتمون هم شده ایستادگی کنیم. اینها کی هستند که برای چند صد هزار معلم نسخه مسموم میپیچند.

فقط رتبه بندی اصلی باید اجرا بشه. من دیگه نمیخوام با این ترفندها دوباره زیر بار خفت و خواری بیشتر برم.

جناب فانی فقط بدون که نمینونی برای شیرین شدنت در نزد برخی ها زندگی ما رو تلخ کنی.
پاسخ + +24 -1 --
همکار شیرازی 1394/06/28 - 15:52
جناب سایت سخن معلم
عنوان اصلی مقاله که در سایت دکتر برزگرزاده است ((کوه رتبه بندی شما موش که سهل است قادر به زائیدن سوسک نیست .... )) می باشد و عنوان جالب و صریح و اداء کننده حق مطلب و غیر توهین آمیزی است معلوم نیست شما و همکاران شما برای چه ؛ عنوان زیبای مقاله را با عناوینی تکراری مثل پرسش های یک معلم .... عوض می کنید این عنوان را هزار بار در سایت خود گذاشته اید حالا آمده یک انسانی مطالب نویی می نویسد که ممکن است ذره ای از دردهای معلم بیان شود توسط شما سانسور میشود آخه برادر من از مقاله خودش نمی آید چرا سانسور می کنی آن عنوان کجا و این این عنوان تکراری و ملال آور کجا ......واقعا برای شما متاسفم متاسفم متاسفم
پاسخ + 0 0 --
سخن معلم 1394/06/28 - 16:30
دوست عزیز
همکار شیرازی
سلام
ضمن تشکر از شما و نیز جناب آقای برزگرزاده
به نظر می رسد انتخاب موضوع و یا تیتر از اختیارات هر رسانه است .
این تشخیص بر اساس سیاست های هر رسانه صورت می گیرد و سیاست ما نیز نه تقابل که تعامل است .
پایدار باشید .
پاسخ + +30 0 --
.................... 1394/06/28 - 15:54
قبلا هم عرض کردم فقط شغل دوم و کار در آ.پ به اندازه حقوق.
تب کن برام تا بمیرم برات.
هر چقدر پول بدهی همان اندازه آش می خری!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/06/30 - 11:07
قربون دهنت
پاسخ + +46 0 --
جلیل 1394/06/28 - 15:57
کمپین اعتراض به رتبه بندی بدلی را تشکیل دهیم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/06/29 - 23:07
موافقیم
پاسخ + +35 -1 --
دبیر 1394/06/28 - 16:00
اگه مدرک تحصیلی و مقالات چاپ شده در مجلات معتبر ملاک رتبه بندی نباشد واقعا بی انصافی است. باید مدارک تحصیلی کسانی که بدون شرکت در آزمون مدرک گرفته اند درنظر گرفته نشود . فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی و دارندگان معدل های بالا که مسلما در دوران دبیرستان هم جزو برترین ها بوده اند باید دارای امتیاز باشند. افسوس که همکاران ناکارآمدی که هنگام ادامه تحصیل یا تلاش برای نوشتن مقاله و .... ما را به باد تمسخر میگرفتند امروز برنده اند.
پاسخ + +35 0 --
محمد امانی وند دبیر 1394/06/28 - 16:47
من اگر بجای سایت سخن معلم بودم دو عبار ت زیر را برجسته می کردم .
1- حضرات فکر می کنند معلمان چون مخاطبانشان بچه هستند پس خودشان نیز صغیرند؟
2- اگر مدرک تحصیلی بی ارزش است پس دلیل تبعیض هزار درصدی معلمان با اساتید دانشگاه چیست؟
پاسخ + 0 0 --
صادق 1394/06/28 - 20:49
موا فقم صد در صد
پاسخ + +34 0 --
فرهنگی 1394/06/28 - 17:23
آفرین بر شما معلم آگاه،بسیار منطقی ومستدل مساله را بیان فرمودید.حداقل مسوولین می فهمند که معلم بیدار است وآستانه تحملش حدی دارد .واژه های: بی وجدان، بی انصاف ،ستمگر ،ظالم و زالو صفتان اوصافی است که مسند الیه آنها واضح ومبرهن است. تا کی معلمان باید شاهد این همه ظلم وتبیض در حق خود باشند.؟؟ ؟ ای قوم بپا خیزید و وضع خودتان را تغییر دهید و عالم با عمل باشید وبه فرموده ی قرآن عمل کنیم تاباعث و شاهد اصلاح واقعی درجامعه شویم . هیهات مناالذله.
پاسخ + +32 0 --
ناشناس 1394/06/28 - 17:57
چهره این معلم تبریزی را که می بینم نا خودآگاه فکر می کنم یک حرف دلی از ما زده است ؛ سر این حس را نمی دانم
پاسخ + +29 0 --
معلم بازنشسته 1394/06/28 - 18:06
باسلام.جناب بزرگزاده عزیزازپاسخ حضرتعالی به اینجانب بسیارخوشحال شدم نقایص وارده برنظام رتبه بندی یکی دوتانیست.البته حضرتعالی به یکی ازآنهااشاره کردید.زمانی که شاغل بودیم با بندبندوجودمان کارکردیم.اکنون بدون درنظرگرفتن احکامی که خودشان صادرکردندبازنشستگان راازمزایای نظام رتبه بندی استثناءکرده اند.اگردربیان حقیرتندی مشاهده شده است بدینوسیله پوزش می خواهم.تاقبل ازبازنشست شدن برای احقاق حقوق نادیده شده خودویابهتربگویم پایمال شده خودازهیچ تلاشی دریغ نفرمایید.فردای بازنشستگی آغازتحقیروبی توجهی ودیده نشدن است.به یاداستادشاملو:30سال اگرخدمت بقال نمودم اکنون به این دردگرفتارنبودم....ایام بکامتان باد.
پاسخ + 0 0 --
دل 11 1394/06/28 - 19:05
نتیجه تجمع سکوت همینه!!!1
پاسخ + +15 -9 --
ناشناس 1394/06/28 - 18:26
من یه سوال دارم ایا ما اضافه کاری یا حق التدریس طلبکار نیستیم یا من توهم گرفتم که از اداره طلبکارم یکی جواب بده
پاسخ + 0 0 --
دبیر باز نشسته 93 1394/06/28 - 19:25
ما هم گاهی فکر میکنیم که نکند دچار توهم شدیم که یک ساساله پاداش مان را نداده اند. شاید خیال بافی می کنیم و پاداشی جود ندارد
پاسخ + +28 0 --
زارعی - تهران 1394/06/28 - 19:11
با سلام به جناب آقای بزرگزاده. همکار عزیز حرف دل این حقیر و یقیه همکاران را بحق خوب ادا فرمودی ،دورا دور دست شما را می بوسم.سپاسگزارم. فقط یه خواهش از حضرتعالی دارم که لطف کنید این مقاله را به گونه ای دیگر یا با تیتری متفاوت چاپ کنید تا مورد توجه همکاران بیشتری قرار گرفته و امضا کنند. پیروز و سر بلند باشید.
پاسخ + 0 0 --
برزگرزاده 1394/06/28 - 19:50
جناب زارعی همکار ارجمند
با سلام
البته عنوان سیاهه بنده
کوه رتبه بندی موش که سهل است قادر به زائیدن سوسک هم نیست... بود ولی
مدیریت سایت همچنانکه در جواب همکار محترم شیرازی به درستی بیان فرموده اند که انتخاب تیتر در صلاحیت سایت است و البته بنده در سایت شخصی خود کوه رتبه بندی را گذاشته ام ؛بنده نیز معتقدم تحقیر مکرر معلم ؛ سبب بی خاصیتی هر چیز مرتبط با معلم از جمله سوال کردنش شده است .با این وجود ازشما و سایت وزین سخن معلم به خاطر انتشار مطلب متشکرم و بنده نیز هم دست و هم پیشانی شما را می بوسم .
در پناه حق باشید
پاسخ + +29 0 --
امیراسماعیلی 1394/06/28 - 19:39
باسلام به محضر دوستان فرهیخته
اساسا دولت روحانی اعتقادی به معلم وفرهنگی نداشته وندارد به دلایل زیر
1-سعی وتلاش فراوان در افزایش نرم کلاسی با هدف کم کردن معلم (تا 5 سال آینده تعداد معلم به 750 هزار نفر کاهش یابد گفته فانی)
2-سعی در خصوصی سازی مدارس با استخدام معلمان فله ای با حقوق ناچیز وبدون هزینه دولتی والبته بیگانه با اصول تربیتی وروش های نوین تدریس
3-کاهش اعتبارات وزارت آموزش وپرورش به رغم تبلیغاتی که آقایان در بوق وکرنا می کنند ،نمونه اش گدائی مدیران مدارس برای تامین هزینه های جاری مدارس ،وکاهش شدید قدرت خرید معلمان در چند سال اخیر
پاسخ + +30 0 --
امیراسماعیلی 1394/06/28 - 19:40
4-تفاوت فاحش ومعنادار دریافت های نقدی وغیر نقدی معلمان نسبت به سایر کارکنان دولت
5-مهمتر از همه نظام رتبه بندی که قراربود درقالب لایحه به مجلس رفته اما دولت تدبیر با هدف بی اهمیت دادن به مطالبات معلمان ،آن را درقالب یک طرح ابتر داخلی درآورده وانگهی خیلی از معلمان به همراه بازنشستگان عزیز را از این دریافتی مختصر نیز محروم نموده ،رتبه بندی که طبق سند تحول وسایر اسناد بالادستی قراربود 80درصد حقوق هیات علمی دانشگاه ها باشد اما تا حالا ظاهرا فقط به 200تومان رسیده ،آن هم اگر تا دوروز آینده مشمول کسری جدیدی نگردد
یک تقاضا از فرهنگیان عزیز دل بستن به سیاست های دولت تدبیر در بخش آموزش وپرورش،واقعا بی خردیست ،چرا که گماردن فردی ناتوان در راس وزارت خانه ،خود نشان از عدم برنامه ریزی دولت دارد ،پس خواهشا جانبداری مغرضانه ممنوع
پاسخ + 0 0 --
صادق 1394/06/28 - 20:59
آفرین بر جناب اسماعیلی عزیز.این را هم بنده اضافه کنم که سیاست پلید و کثیفی وجود دارد که نمی خواهد معلمان آسایش فکری و شغلی داشته باشند و خلاصه مطلب اینکه تأمین باشند چراکه تامین معلم مساوی است با پرورش دانش آموزان و انسان های خوش فکر ،با سواد،دانا و عاقل و بقیه ماجرا را خود بهتر می دانید!‏
پاسخ + +29 0 --
اسداله خوش کیش 1394/06/28 - 20:12
دورود برشما استاد عزیز که حقیقت تلخ اموزش و پرورش را چنین ساده و روان بیان نمودی به امیدی که وزارتین و مجلس نشینان بشنوند و قدری تامل کنند پاینده باشید
پاسخ + +27 0 --
ناشناس 1394/06/28 - 20:35
این که دکتری وزارت علوم مقاله می دهد!!! اولا مقاله ها را دانشجویان می دهند دوما گیریم روزی 10 تا مقاله بدهند چه فایده ای دارد به چه دردی می خورد کدامشان کاربردی شده و به درد کشور خورده
پاسخ + +25 0 --
مسعود ستوده نژاد 1394/06/28 - 20:41
جناب عبدالحسین برزگرزاده ضمن تشکر از مقاله جنابعالی که راهکار اساسی حل مشکل فرهنگیان را بیان کردید. اما دنبال همه اقشاری که نام بردید تمام مشکلات را می دانند اینجانب بارها سازمان نظام معلمی را به وزارتخانه پیشنهاد دادم اما طرح کذایی رتبه بندی معلوم نشد از کجا آمد. پیشنهاد عملی اینجانب به همه ی معلمان آن است که در این سیستم آموزشی ناقص فقط نمره ای را که حق دانش آموزان است به آنها بدهید این کار کافی است تا نقص های این وزارتخانه معلوم شود و اگر معلمی دانش آموزی دارد که اولیاء آن از مسئولان است با کمال استحکام فقط نمره خود دانش آموز را بدهد تا ارزش و احترام معلم مشخص شود.
پاسخ + +26 0 --
ناشناس 1394/06/28 - 21:40
دورد بر دکتر برزگرزاده صریح البیان امیدوارم به قول حضرت عالی تا علم و انسانیت متلاشی نشده گوش شنوائی باشد.
پاسخ + +27 0 --
ناشناس 1394/06/28 - 22:22
صداقت و جسارت از خصایص مردم تبریز از جمله این همکار ریاضی است واقعا زنده و پاینده باشی جناب برزگرزاده
پاسخ + +26 0 --
همکار فرهنگی 1394/06/28 - 23:55
وقتی حدادهای ظالم بر سر تصمیم گیری بر مسائل و مشکلات معلمان و فرهنگ این مملکت بنشینند چیزی جزء سطحی نگری و احمقانه اندیشی نخواهیم داشت. یکی نیست بگوید فرزند دارید که ازتون چیزی بخواد و بگید ندارم حقوق 1م و دویست هزار هم شد عدالت با مدرک فوق لیسانس
وای بر شما عدالت مردان که اسمتان را گذاشتید ...
پاسخ + +27 0 --
فرهنگی بوشهر 1394/06/29 - 00:02
من به سهم خود وبه نیابت از فرهنگیان بوشهر نوشتار صریح ،مستدل و عدالتخواهانه استاد عزیز بزرگرزاده را تحسین و دست مریزاد میگویم
پاسخ + +24 0 --
یک معلم 1394/06/29 - 00:46
مرسی، مقاله ی خوبی بود و به نکات درستی اشاره کرد. البته به شخصه با ادغام این دو وزارت خانه مخالفم، این قدر زرنگ هستن که حتی در صورت ادغام فقط شرش رو به ما برسونن.
اگر صداقتی باشه، نیازی به ادغام نیست، کافیه قوانین حاکم بر پرداخت های ما رو عادلانه کنن. اگر بخواهند بدون ادغام هم ممکنه و بسیار هم بهتره ولی آیا واقعا می خواهند؟
وقتی اگر نخواهند با هیچ ترفندی حقوقمان را نمی دهند.
پاسخ + +30 0 --
ناشناس 1394/06/29 - 08:56
این ها با دانستن می جنگند نه با جهل.
پاسخ + +23 0 --
ali 1394/06/29 - 13:25
آفرین به این استاد تبریزی
بنده پیشنهاد می کنم همکاران محترم
الف- سوال به نظر شما فرق معلم با استاد چیست را درمکانهای زیر بپرسند
1- در شروع هر کلاس و سر هر ورقه و هر تبلو و تخته ای
2- در هر جلسه شورای دبیرانی
3- در هر سرانه تصویری روزنامه ای مجازی و حقیقی و در فضای که امکان طرح سوال باشد این سوال پرسیده شود

1- در انتخابات منشی و یا ناظر و یا نماینده صندوق نباشید
2- درانتخابات به جای رای سوال فرق معلم با معلم چیست
را در صندوق بیاندازید
1-به بخشنامه های غیر قانونی نظیر درصد قبولی توجه نکنید
2- در هیچ دوره مزخرف ضمن خدمت شرکت نکنید
3- نمره اضافی به هیچ عنوان ندهید
4- اضافه تدریس و حق التدریس نگیرید
د-
1- با نام معلم قسطی خرید نکنید
2- از فروشگاههای فرهنگیان خرید نکنید
3- از صندوق ذخیره فرهنگیان و نظایر آنها خارج شوید
پاسخ + 0 0 --
صادق 1394/06/29 - 18:54
کاملا موافقم
پاسخ + +21 0 --
ali 1394/06/29 - 13:25
آفرین به این استاد تبریزی
بنده پیشنهاد می کنم همکاران محترم
الف- سوال به نظر شما فرق معلم با استاد چیست را درمکانهای زیر بپرسند
1- در شروع هر کلاس و سر هر ورقه و هر تبلو و تخته ای
2- در هر جلسه شورای دبیرانی
3- در هر سرانه تصویری روزنامه ای مجازی و حقیقی و در فضای که امکان طرح سوال باشد این سوال پرسیده شود

1- در انتخابات منشی و یا ناظر و یا نماینده صندوق نباشید
2- درانتخابات به جای رای سوال فرق معلم با معلم چیست
را در صندوق بیاندازید
1-به بخشنامه های غیر قانونی نظیر درصد قبولی توجه نکنید
2- در هیچ دوره مزخرف ضمن خدمت شرکت نکنید
3- نمره اضافی به هیچ عنوان ندهید
4- اضافه تدریس و حق التدریس نگیرید
د-
1- با نام معلم قسطی خرید نکنید
2- از فروشگاههای فرهنگیان خرید نکنید
3- از صندوق ذخیره فرهنگیان و نظایر آنها خارج شوید
پاسخ + +19 0 --
فرهنگی قدیم 1394/06/29 - 17:33
دکتر برزگرزاده دست مریزاد ؛ حرف دل همه فرهنگیان گفتی ؛ دلیل اینکه تبعیض و ناعدالتی و شکاف طبقاتی بین معلم آموزش و پرورش و معلم دانشگاه بی داد می کند این است که حضرات کارمندان سایر ادارات و مجلسیان به ناحق و با رانت خود هیت علمی می کنند . و از ارتقاء معلم چه موقع درخواست برای هیت علمی و چه برای پیشرفت های دیگر می بندند خدا ازشان نگرد!!!!
پاسخ + +15 0 --
معلم 1394/06/29 - 20:57
همکار محترم " سنگ زیرین آسیاب " 13:15 تاریخ 29. 6. 94 لطفا بی زحمت یه لینک کمپینگ جهت اطلاع رسانی و امضا مقاله آقای بزرگزاده همکار محترم تبریزی درست کنید چون واقعا مشکل تمام همکاران فرهتگی با هر مدرک تحصیلی در این مقاله مطرح شده. خواهشا این کار رو انجام دهید .قبول کنید این مسیر همکران را بیشتر بیدار ... میکند. سپاسگزارم.
پاسخ + +13 0 --
مهدی خدامی 1394/06/31 - 09:11
انصافا این دفعه مقاله بسیار خوبی نوشتید. از شما سپاسگزارم
پاسخ + 0 0 --
زمانی معلم 1394/06/31 - 11:34
جناب خدامی عزیز
من از سال 1384 تا کنون مقالات جناب دکتر برزگرزاده را در ارتباط با معلمان چه در سایت ها و چه در روزنامه ها خوانده ام همیشه صریح ؛ شفاف و منصفانه بوده است .
پاسخ + +12 0 --
یوسفی 1394/06/31 - 22:02
من که هر جا میرم خجالت میکشم بگم معلمم چون که همه میدانند معلم فقیره یا باید به دید یک ضامن ببینند.
پاسخ + +10 0 --
2020 1394/06/31 - 22:22
مقاله و کتاب هیچ الآن وقت عمل است عزیزان...
آفتاب به گیاهی که سر از خاک بیرون آورده باشد می تابد...
پاسخ + +10 0 --
ناشناس 1394/06/31 - 23:13
تمام رسانه های داخلی دولت اعم از تلویزیون و سایت ها و روزنامه ها در این چند روز مانده به مدرسه در حال بازپخش هزارباره احکام رتبه بندی معلمان از زبان وزیر و معاونانش هستند.و میخواهند ان را طرحی بزرگ و معجزه آسا در دید افکار عمومی جلوه بدهند.
بیچاره مردم عامی و ناآگاه هم بی خبر از واقعیت قضیه و کم و کیف این افزایش ناچیز فکر میکنند معلمان هم پایه کارمندان بانک و دیگر کارمندان و شاید بیشتر از آنها دریافت کنند.
عملی آگاهانه به هدف بد جلوه دادن سیمای معلم در دید افکار عمومی و زیاده خواه تلقی کردن آنها..!!
پاسخ + +11 0 --
معلم فلاکت زده 1394/07/01 - 10:04
معلمان باید با پرهیز از نفع ناچیز فردی و موقتی با تشکیل تشکل های سیاسی و صنفی و با محوریت افرادی چون دکتر برزگرزاده و امثال ایشان که در آموزش و پرورش کم نیستند بصورت تشکیلاتی در مرحله اول برای نقش آفرینی در مناسبات سیاسی اقدام نموده و بعد از آنکه معلوم شدکه یک میلیون معلم و چهار میلیون خانواده آنها و 5 میلیون دانش آموز دبیرستانی و یا دانشجویان تحت تعلیم معلمان یعنی ده میلیون بازیگر جوان در جامعه سرنوشت معلمان را تغییر داد میتوان به تغییر و اصلاح سرنوشت جامعه به سمت یک جامعه مدرن و با سواد و معتدل حرکت کرد.
باور بفرمائید ما می توانیم مشروط بر اینکه خود را ارزان نفروشیم و فردی عمل نکنیم

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور