صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

عبدالرضا خسروی / کارشناس ارشد فیزیک - دبیر آموزش و پرورش بروجرد

با استیضاحی پرحاشیه ؛ فانی ماندنی شد اما ...

عبدالرضا خسروی کارشناس ارشد فیزیک دبیر آموزش و پرورش بروجرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استیضاح وزیر آموزش و پرورش مخالفت کردند و وزیر مجددا در سمت خود ابقا شد.
طرح استیضاح باعث توجه دولت ،مجلس و افکارعمومی به وجود مشکلات جدی ساختاری در این دستگاه شد . اگر عزم و اراده عملی در دولت و مجلس برای برون رفت ازشرایط موجود وجود نداشته باشد ، یقینا در آینده شاهد طرح های استیضاح دیگری در آموزش وپرورش خواهیم بود.
درجهان امروزی از نیروی انسانی متخصص به عنوان تاثیرگذارترین شاخص توسعه و پیشرفت یاد می شود و در این راستا آموزش و پرورش نقش محوری در شکل گیری الگوهای رفتاری ،قانون گرایی ، مسئولیت پذیری ، توانمندی و تخصص درنسل آینده را بر عهده دارد و این مهم تنها با سرمایه گذاری و برنامه ریزی بلند مدت میسر خواهد بود.
تمدید وزارت دکتر فانی در مجموع حرکت مثبتی بود هر چند که برعملکرد دکتر فانی در برخی حوزه ها نقد جدی وارد است اما تجربه در دولت های قبل نشان داده است که ثبات مدیریت در این وزارتخانه عریض و طویل مفیدتر خواهد بود.
وزارت آموزش و پرورش در این دولت و دولت های گذشته همواره محل کشمکش های فراوان بین دولت و مجلس بوده است . با نگاهی اجمالی به 12 وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب خواهیم دید فقط 5 وزیر دوره 4 ساله وزارت خود را بدون استیضاح به پایان رسانده اند.
پس از آرامشی که در دوره 8 ساله دولت سازندگی و در زمان وزارت دکتر نجفی بر این وزارتخانه حاکم بود ، با رفتن دکتر نجفی از سال 76 تا به امروز رنگی از ثبات به خود ندیده است . وزیران آن یا از سوی مجلس در معرض استیضاح قرار گرفته اند یا از سوی رئیس جمهور کنار گذاشته شده اند.
عمده موارد مطرح شده در این استیضاح ها به مشکلات مالی و بودجه ای در آموزش و پرورش مربوط می شود ، که از آن جمله می توان به گرفتن وجه هنگام ثبت نام دانش آموزان ، معیشت فرهنگیان شاغل و بازنشسته ، بیمه معلمان ، استخدام نیروهای شرکتی، قراردادی و حق التدریس ، واریز نشدن سرانه مدارس و ... اشاره نمود.
حکایت فانی مانند کشتی گیری است که او را با دستان بسته به روی تشک فرستاده واز او انتظار پیروزی داشته باشیم.
همچنین بخش عمده ای از مشکلات آموزش و پرورش به عدم ساماندهی مناسب نیروی انسانی در این وزارتخانه مربوط می شود . موضوعی که در تمامی دولت های گذشته بر دوش آموزش و پرورش سنگینی کرده است .
به گفته وزیر آموزش و پرورش در دولت های نهم و دهم 116 هزار نیرو به صورت گسترده جذب این وزارتخانه شده اند که برخی از آنها تحصیلات کافی نداشته اند و در تدریس دروس از توانایی لازم برخوردار نبوده اند و برخی دیگر نیز بدون ضابطه استخدام شده اند .
یکی از اقدامات مثبت دکتر فانی عدم استخدام های فراقانونی در دو سال گذشته می باشد . به نظر می رسد در این دولت استخدام معلم با ساز و کاری قانونی و با توجه به نیازهای بومی در استانها صورت می گیرد.
برای سازماندهی نیروی انسانی نیاز به یک برنامه حداقل 5 ساله ضروری به نظر می رسد.
شایسته است وزیر محترم با تشکیل اتاق فکری در وزارتخانه برنامه ای عملیاتی رابرای حل این مشکل طراحی و اجرا نماید.
از بین دستگاه هایی که در کشور حوزه فعالیت آنها مرتبط با مقوله فرهنگ است بدون تردید فراگیرترین و تاثیرگذارترین نهاد آموزش و پرورش می باشد ، که حدود 40 میلیون نفر از جمعیت کشور به نوعی با این نهاد در ارتباط هستند . وجود نزدیک به 30 نهاد و موسسه فرهنگی در کشور که از بودجه های دولتی ارتزاق می کنند و هیچ گونه مسئولیتی در قبال بودجه های دریافتی خود ندارند موجب شده که وزارتخانه های متولی فرهنگ در کشور از منابع ناچیزی جهت عملیاتی کردن برنامه های خود برخوردار باشند.
اما در مقام پاسخگویی این وزرای فرهنگی دولت هستند که با انبوهی از سوالات و کارت های زرد وکلای ملت مواجه می شوند.
صدا و سیما دستگاهی است که از بیت المال استفاده می کند و این بودجه اغلب صرف ساخت برنامه های بی محتوا و بدون مخاطب می شود که فرهنگ اسراف و تجمل گرایی را در بیشتر سریال های تلویزیونی به مخاطب القا می کند و یا در برنامه های تولیدی در حوزه سیاست داخلی و تحلیل خبر بعضا با یک جانبه گرایی و القای یک برداشت خاص به مخاطب تصویر یک رسانه میلی را در اذهان متبادر می سازد .
بازتاب عملکرد صدا و سیما موجب اقبال بیشتر مردم به استفاده از شبکه های ماهواره ای شده است .
وجود تعداد زیادی از نهادها و موسسات موازی با متولیان حقیقی فرهنگ نه تنها نتوانسته در اعتلای فرهنگ کشور مثمر ثمر باشد بلکه دربرخی موارد موجبات ناهماهنگی در اجرای برنامه های فرهنگی و عدم توازن در اختصاص منابع مالی را فراهم نموده است .
نمایندگان مجلس نیک می دانند که مشکل نخست آموزش و پرورش نه مدیریتی بلکه ساختاری و بودجه ای می باشد.

پس بهتر است درشرایط کنونی به جای سیاسی کاری در کنار منافع شخصی خود با اندکی جابه جایی و انقباضی کردن بودجه سایر نهادهای فرهنگی منابع مالی بیشتری را به دستگاه تعلیم و تربیت اختصاص دهند.


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

جمعه, 05 تیر 1394 20:58 خوانده شده: 4409 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +24 -7 --
جلیل 1394/04/05 - 21:48
من فکر می کنم تمام پاسخهای موافقین فانی را درقالب کامنت و مقاله دادم با شهسوار زاده بحث کردم با مدیر سخن معلم تا حدودی بحث شد با موافقین و نویسندگانی که به کامنت گذاران پاسخ می دادند بحث و گفتگو شد
ولی به نظر خودم پاسخهایی که بنده دادم کاملا منطقی بود و نظرات و پاسخهای موافقین فانی کاملا غیر منطقی و متعصبانه بود فکر می کنم دیگر چیزی برای گفتن باقی نمانده و اگر کامنت بذاریم خواهند گفت تکراریست
در پایان بگویم بنده هیچ نسبتی با حاجی بابایی ندارم ولی به دلیل عملکردش به شدت طرفدار ایشان هستم اگر عملکرد فانی هم خوب بود صد درصد طرفدار ایشان نیز میشدم اما ایشان بیشتر به فکر مدارس خصوصی خودش است تا معلمین
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید مشهدی 1394/04/06 - 09:45
من معلم خیلی ناراحتم ک استیضاح ماست مالی شد!
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی با حدود 20 س 1394/04/06 - 10:18
یکنفر نگفت آقا از 98 درصد بودجه که صرف حقوق میشه میانگین درصدی معلمان چقدره ( 1 میلیون تومن) و
میانگین درصدی مدیران ستادی چقدره (6 تا 8 میلیون تومن)

اگر وزیر و رفقا حقوق 14 تا 6 میلیون تومنی میگیرن به ما معلم چه ربطی داره که حقوقشون با ما جمع میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
کردستان 1394/04/06 - 13:44
مطمئن باشید بازنده اصلی این استیضاح نمایشی معلمان و روحانی بودندچرا که نمایندگان با نگه داشتن این وزیر ناتوان در صدد اثبات ناتوانی دولت برای حل مشکل فرهنگیان هستند و معلمان مظلومی که باید حداقل 2سال دیگه فانی رو تحمل کنند و گرنه آیا نمایندگان تفاوت پروفسور فرجی دانا را با عالیجناب فانی نمی دانند؟؟
چگونه است که مجلس به افرادی مثل نجفی و فرجی دانا رای اعتماد نمی دهند و به ضعیف ترین عضو کابینه دو مرتبه رای اعتماد میدهند برای شما عجیب نیست؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
بهرام 1394/04/06 - 19:46
هشدار جدی به مسوولان نظام .
معلمان را دریابید . بی انگیزگی معلمان باعث ورود مواد مخدر به مدارس شده است .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/04/06 - 23:33
بنده کم کم دارد باورم می شود که این آقا جلیل گلِ گلاب ، خود حاجی بابایی است که یا اسم مستعار جلیل وارد سایت شده و از زبان شخصی او حرف هایش را میزند.دروغ هم نگفته بنده خدا. همیشه خود را معلم خطاب می کند شغلی که حاجی بابایی قبلاً داشت و تجربه کرده بود.آخر خیلی عجیب است که یک نفر تا این حد ( در حد پرستش) از یک نفر حمایت و پشتیبانی کند.!!! شما موافقین دوستان همکار عزیزم و جناب ( جلیل خان )حاجی بابایی عزیز.!؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
هنرآموز 1394/04/06 - 23:40
این عکسی که آقا مهدی گذاشتن خیلی جالب بود
جالب ترین بخش کار هم 60هزار تومانی هست که به خاطر بیمه تکمیلی به ایشان پرداخت می شود(از ما کم می کنن به ایشان اضافه می کنن!!!)
خوب معلومه با این اوصاف چرا حقوق ما اضافه نمیشه و بیمه درست نمیشه و ...
پاسخ + +19 -1 --
دردآشنای همیشگی 1394/04/05 - 21:52
جناب خسروی سلام . در جملات نخستین بند دوم نوشته ی فوقتان ، نیروی انسانی متخصص را تاثیر گذارترین شاخصه ی توسعه و پیشرفت عنوان نموده اید . با جلیل و غیره و ذالک اصلا کاری ندارم و هیچ گاه هم اصولگرا و سیاست زده نبوده ام و نخواهم بود ، با قطع یقین میگویم که در دولت تدبیر و امید تنها شاخصی که در نصب مدیران مد نظر دوستان نبوده ، همین نیروی انسانی متخصص و کارآمد است . مدیران کل استانها در نصب مدیران مناطق فقط مکلف به نصب افرادی هستند که در لیست ستاد تدبیر و امید قرار دارند.
پاسخ + +17 -6 --
جلیل 1394/04/05 - 22:07
در مجموعه مباحثاتی که در این سایت شد دیدیم که طرفداران فانی هماننند کودکان لجباز هستند که برای دفاع از فانی به طور مداوم به بدگویی از حوزیر سابق می پردازند و چنین عنوان می کنند که تمام مشکلات متعلق به گذشته بوده و این دولت میراث دار مشکلات گذشته است مدافعین فانی همچنین چند تحصن صورت گرفته را ناشی از آزادی بیان در دولت تدبیر و امید قلمداد نموده و به بزرگنمایی می پردازند ولی از همکارانیکه به حراست احضار شده اند بی خبرند و در حقیقت خود را به خواب زده اند
این عده همچنین از سهم کم وزیر در بودجه سخن می گویند بی آنکه به وزیر بهداشت که در کوتاه ترین مدت مشکلات معیشتی پزشکان را حل نمود بیندیشند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/04/06 - 23:33
بنده کم کم دارد باورم می شود که این آقا جلیل گلِ گلاب ، خود حاجی بابایی است که یا اسم مستعار جلیل وارد سایت شده و از زبان شخصی او حرف هایش را میزند.دروغ هم نگفته بنده خدا. همیشه خود را معلم خطاب می کند شغلی که حاجی بابایی قبلاً داشت و تجربه کرده بود.آخر خیلی عجیب است که یک نفر تا این حد ( در حد پرستش) از یک نفر حمایت و پشتیبانی کند.!!! شما موافقین دوستان همکار عزیزم و جناب ( جلیل خان )حاجی بابایی عزیز.!؟؟؟
پاسخ + +15 -7 --
جلیل 1394/04/05 - 22:08
ذوب شدگان در فانی به نقش تحریم ها د رمعیشت معلم اشاره بی آنکه به افزایش حقوق 800 هزار تومانی پزشکان که در همین دوران تحریم افزایش یافت اشاره کنند
طرفداران فانی به گسترش تشکل ها و اصناف اشاره کرده بی آنکه به نفوذ فانی و دوستانش در این تشکل ها را ذکر کنند و اینکه اگر این تشکل ها مستقلند پس چگونه است که هیچ یک از این اصناف مخالف فانی نبوده و به دفاع از وی می پردازند
تشکل ها ی فانی هر گونه انتقاد و سوال کردن از فانی توسط نمایندگان را با ادعای همیشگی خود که چرا در دولت قبل سکوت کرده بودید پاسخ می دهند بی آنکه به گذشته بیندیشند که همین نمایندگان چگونه رئیس جمهور سابق را به مجلس برای سوال احضار کردند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/04/06 - 23:33
بنده کم کم دارد باورم می شود که این آقا جلیل گلِ گلاب ، خود حاجی بابایی است که یا اسم مستعار جلیل وارد سایت شده و از زبان شخصی او حرف هایش را میزند.دروغ هم نگفته بنده خدا. همیشه خود را معلم خطاب می کند شغلی که حاجی بابایی قبلاً داشت و تجربه کرده بود.آخر خیلی عجیب است که یک نفر تا این حد ( در حد پرستش) از یک نفر حمایت و پشتیبانی کند.!!! شما موافقین دوستان همکار عزیزم و جناب ( جلیل خان )حاجی بابایی عزیز.!؟؟؟
پاسخ + +17 -3 --
معلم 1394/04/05 - 22:09
ای .... چقدر از وزیر حمایت میکنید؟
پاسخ + +21 -15 --
جلیل 1394/04/05 - 22:16
من امیدوارم معلمان همدانی به حاجی بابایی که ظاهرا حزب تشکیل داده رای دهند چون ایشان دلسوز و منجی معلمین است و خواهد توانست با توجه به تجربه وزارت خویش بهترین نقش را در نمایندگی برای معلمان ایفا نماید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/04/05 - 22:49
اونوقت با او ن تیم بی مزش چی کنیم که ابن الوقتند باهمه هم کنار میان
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/04/05 - 22:55
البته ایشان در همدان رای بالایی دارند بخصوص اینکه ایشان عادت ندارند به بقیه پرخاش کنند وبا کس دیگری هم لیست نمی شوند وتوده های روستایی را خوب می شناسند ورابط آنها را خوب حفظ کرده اند
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/04/06 - 00:52
همکارگرامی جناب آقاجلیل ،گرچه باآن بخش ازانتقادهای شمانسبت به آقای فانی موافقم،اما به شدت بابیانات ذوب گونه شما درموردآقای حاجی بابایی مخالفم چون دلایلی دارم که ایشان خودیکی ازکسانی هستندکه درجو بسته آن زمان مشکلات زیادی رادر آموزش وپرورش به وجودآوردند.ازسوی دیگر چراجنابعالی به عنوان یک معلم که همواره درخدمت آینده سازان جامعه هستید.به جای گشتن به دنبال نیروهای تازه نفس وجدید،به دنبال کسانی می گردیدکه دوران خدمت خودراتمام کرده ودیگرقدرت وتوانی برای پویایی سیستم ندارند.به تعبیردیگرمگرخودجنابعالی کوچکید که دیگران رابه این اندازه بزرگ می بینید
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/06 - 03:08
اون روش شده دوباره بره همدان؟؟
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/06 - 10:50
بدترین .بدعمل ترین وزیر حاجی بابایی بود .


انگار یادتون رفته تا کسی از حقوق معلمها حرف میزد با لودر میرفت روش.
پرحرف کار نکن.
پاسخ + 0 0 --
تبریزی 1394/04/06 - 12:14
اقای جلیل با این حرفهات حالت تهوع بهمون دست میده لطفا تمومش کن
متشکرم
پاسخ + 0 0 --
احمد محمدی 1394/04/06 - 17:08
معشوق دل آقا جلیل یعنی جناب حاجی بابایی , قبل از آنکه وزیر آموزش و پرورش شود نماینده ی همدان ( نمی گویم مردم همدان , چون بعید میدانم ایشان در آن دوره نماینده ی واقعی مردم فهیم همدان بوده باشند ، از سویی دیگر , بعید میدانم همدانی های باغیرت , دوباره به سراغ ایشان بروند ) در مجلس بودند , ایشان در زمان نمایندگی شان , به "" سلطان قیر "" مشهور بودند , به این دلیل که قیری که مردم و نهادها برای امور ساخت و ساز خود نیاز داشتند , تماما" از زیر دستان ایشان میگذشت و معلوم است درآمدهای قانونی ! ! ایشان در این حوزه چقدر بوده است . . من برای این ادعای خودم , دلیل و مدرک محکم دارم و بی جهت به ایشان تهمت نمی زنم . . اگر هرکدام از دوستان , خواستند , من در خدمت هستم . . .
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/04/06 - 21:45
با سلام جناب معلم
اینکه از نیروهای جوان وتازه نفس برای اداره آموزش وپرورش در پست های گوناگون استفاده شود خوب است ولی تجربه نشان داده در هیچ دولتی جوان گرایی وجود ندارد و تمام پست های کلیدی به روسای ستادهای انتخاباتی داده میشود مخصوصا در این دولت که تماما از افراد پیر و میانسال و عهد بوق استفاده شده است
قرار گرفتن در پست های وزارتی و ستادی ادبیات خاص خودش را دارد فعالیت در ستادهای انتخاباتی نمایندگان و رئیس جمهور موجب قرار گرفتن در پست میشود
خوب است جنابعالی برنامه پارسال مناظره رو که کفاش و حاجی بابایی شرکت داشتند رو دانلود و تماشا کنید
یادم میاد اونجا حاجی بابایی به کفاش یک زمانی بنده وزیر شما بودم کاش لا اقل حرمت منو نگه میداشتی
پس میبینید که سیاست چه کار که نمی کند
البته حاجی بابایی خودش جوان است و زیاد هم پیر نیست مخصوصا با داشتن تجربه وزارت و خاطره خوش در ذهن معلمان می تواند نماینده خوبی برای احقاق حقوق معلمین باشد
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/04/06 - 21:50
در همین کامنت با 17 لایک مثبت مواجه هستیم پس نمی توانید ادعا کنید که حاجی بابایی محبوبیتی در بین مردم ندارد ما با آمار و واقعیات سخن می گوییم نه بر اساس توهم و تعصبات
در مورد فروش قبر هم باید بگویم طبیعی است که نمایندگان در تمام فعالیتها و امور شهر دخالت دارند حال اگر نماینده ای نقش مثبت در یک زمینه حال به ادعای شما فعالیت در امور قبر انجام دهد چه اشکالی دارد ؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/04/06 - 23:32
بنده کم کم دارد باورم می شود که این آقا جلیل گلِ گلاب ، خود حاجی بابایی است که یا اسم مستعار جلیل وارد سایت شده و از زبان شخصی او حرف هایش را میزند.دروغ هم نگفته بنده خدا. همیشه خود را معلم خطاب می کند شغلی که حاجی بابایی قبلاً داشت و تجربه کرده بود.آخر خیلی عجیب است که یک نفر تا این حد ( در حد پرستش) از یک نفر حمایت و پشتیبانی کند.!!! شما موافقین دوستان همکار عزیزم و جناب ( جلیل خان )حاجی بابایی عزیز.!؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
احمد محمدی 1394/04/07 - 00:13
چشم ما روشن جلیل خان ( و یا به قول دوست ناشناسمان خود جناب حاجی بابایی ) , یعنی جنابعالی , دلال فروش قیر به مردم , را یک نقش مثبت در جامعه می دانید . با این تعریف , رشوه بگیران , اختلاس کنندگان , دزدان اموال و سرمایه های مردم و . . . نیز همگی دارای نقش و کارکرد مثبت در جامعه اند . . حالا میتوانیم بپرسیم چرا در دولت قبل , اینهمه دزدی و اختلاس شده , به نظر میرسد دیدگاه جلیل خان , در دولت قبلی ( ببخشید منظورم پاکترین دولت تمام طول تاریخ است ) یک باور و دیدگاه غالب بوده است . . .
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 1394/04/08 - 13:17
اتفاقا برای بازنشسته هاهیچکاری نکرد تمام وزرای آموزش وپرورش سرو ته یک کرباسند اگر غیراینه کارهای مثبت وماندگارشان رابنویسید واین جلسه هم جاسه بده بستان دولت ومجلس بود معلم کیلو چنده لشکر کشی دولت را به مجلس دیدید اونم از وزیر بهداشت که فقط برای کارکنان وزارت خودش چونه میزنه والا حضورش درینجلسه دادوستد معنی نداشت
پاسخ + +35 -3 --
دبیر اول 1394/04/05 - 22:32
رای عدم اعتماد معلمان ایران به فانی . سخن معلم جان لطفا یه نظر سنجی بگذار
پاسخ + +16 -2 --
مهدی 1394/04/05 - 23:07
نویسنده محترم بد نبود توضیح مختصری می دانند که چرا تمدید وزارت دکتر فانی در مجموع حرکت مثبتی بود؟؟ زیرا از همفکران جریان حاکم بر قوه مجریه بود و به وسیله آنان سرکار آمده یا دستاوردهای ارزشمندی برای جامعه فرهنگیان داشت؟
فرمودید که ثبات مدیریت در اموزش و پرورش مفیدتر خواهد بود به نظر شما مهمترین مشکل دکتر فانی در مدیریت این نهاد طویل و عریض زمان است و ضعفی در عملکرد ایشان مشاهده نمی کنید؟
بدون شک الان دولت در تنگنای مالی قرار دارد اما آیا برای حل این مشکلات تنها باید منتظر زمان بود تا احیانا با افزایش درآمدهای نفتی مشکلات مالی برطرف گردد؟ آیا گمان نمی برید بسیاری از مشکلات فعلی را با مدیریتی توانمند و خلاقانه نیز میتوان حل کرد و همیشه نباید ضعفهای مدیریتی را با درآمد ناشی از فروش نفت جبران کرد؟
آیا این دیدگاه خود تائید مصرف کننده و هزینه بر بودن صرف آموزش و پرورش نیست؟
پاسخ + +16 -4 --
مهدی 1394/04/05 - 23:10
آیا وزیر محترم آموزش و پرورش را درعدم ساماندهی مناسب نیروی انسانی بی تقصیر می دانید؟ به فرض که طبق یک فرض بسیار آشنا برای ما ایرانیان این وزارتخانه میراث دار مشکلات پیشینیان است، وزیر محترم را در حل این مشکلات کاملا دست بسته میدانید؟
اینکه فرمودید نزدیک به 30 نهاد و موسسه فرهنگی در کشور وجود دارد که از بودجه های دولتی ارتزاق می کنند و هیچ گونه مسئولیتی در قبال بودجه های دریافتی خود ندارند جمله ای بسیار عجیب به شمار می رود آیا نویسنده محترم گمان میکند که در جامعه ما قانون حکمفرما نیست و مسئولیت قانونی مفهومی ناشناخته است؟ بهتر نبود حداقل در صورتی که نقدی به عملکرد آنان داشتید با ذکر مصداق عملکرد آنان را به نقد میکشیدید تا با پایین کشیدن شأن این موسسات به جوامع ماقبل قرون وسطی مدعی مسئولیت نداشتن آنها شوید؟
پاسخ + +9 -11 --
مهدی 1394/04/05 - 23:10
نوشته اید در شرایط فعلی بهتر است با اندکی جابه جایی و انقباضی کردن بودجه سایر نهادهای فرهنگی منابع مالی بیشتری را به دستگاه تعلیم و تربیت اختصاص دهند- آیا این همان حرف موافقان استیضاح نیست که خواهان افزایش بودجه آموزش پرورش بودند؟ از کجا می دانید که در سایر بخشها تنگنای مالی وجود ندارد که جا به جایی منابع مالی از آنان به آموزش و پرورش را پیشنهاد می کنید؟
حرف برای گفتن بسیار است اما همکار عزیز هرچند ما هم به عملکرد صدا و سیما نقدهای جدی وجود دارد اما نقش صدا و سیما را در تربیت و تعلیم فرزندان این مرز و بوم را کمتر از آموزش و پرورش نیست بنابر این این گفته شما که بودجه اصدا و سیما اغلب صرف ساخت برنامه های بی محتوا و بدون مخاطب می شود که فرهنگ اسراف و تجمل گرایی را به مخاطب القا می کند و .. را بسیار ساده انگارانه میدانم و
پاسخ + 0 0 --
احمد محمدی 1394/04/06 - 17:14
سلام مهدی جان , نمی دانم با دفاعی که از نهاد های دیگر متولی فرهنگ در نوشته ات نموده ای واقعا" می توانم , لفظ همکارم را نیز در موردتان بیان کنم یا نه ؟! راستش اندکی در همکار و معلم بودنتان شک کردم , بویژه آنجا که , نظر نویسنده ی فرهیخته ی مقاله در مورد تولیدات صدا و سیمای " میلی ""
پاسخ + 0 0 --
احمد محمدی 1394/04/06 - 17:19
ادامه . . . ساده انگارانه پنداشته اید . . من نمی دانم دلایل و مستندات جنابعالی در مورد با محتوابودن این تولیدات چه هستند , اما امروزه و با وجود انواع شبکه های ماهواره ای و سایت های خبری , بی محتوا بودن , غیر علمی بودن و سیاسی و جناحی بودن برنامه های صدا وسیما بر هیچکس پوشیده نیست . . شما با یک مقایسه ساده و غیر علمی نیز میتوانید , پایین بودن سطح این برنامه ها را کامل مشخص کنید . . با تشکر
پاسخ + +18 -3 --
خوزستان 1394/04/05 - 23:17
اگه واقعا این سایت بی طرف است یه نظر سنجی بذار که چند درصد موافق اقای فانی هستند یا اینکه از وزارت فانی راضی هستید یا حاج بابایی اینجوری حساب کار دست خیلی هامیاد چرا به نظر فرهنگیان احترام نمیذارید
پاسخ + +12 -3 --
داود 1394/04/05 - 23:41
یه نظر سنجی در مورد کارایی یا عدم کارایی فانی در این وزارتخانه بین جامعه فرهنگیان در همین سایت بر گزار نمایید
پاسخ + +10 -3 --
معلم ایثارگر 1394/04/05 - 23:57
انشاالله بزودی بقاء فانی به فانی فانی مبدل بشود.
پاسخ + +10 -4 --
جلیل 1394/04/06 - 00:49
آقای پور سلیمان به عنوان یک رسانه ای که خودتان را سخن معم یاد می کنید و با مقامات در ارتباط هستید و چنین عنوان می کنید که حامی معلمان هستی حداقل این کارتهای 100 هزار تومانی ماه رمضان را پیگیری کن لا اقل اینو که می تونی انجام بدی
پاسخ + +8 -4 --
معلمی از شیراز 1394/04/06 - 00:51
با مطالب آقا جلیل کاملاً موافقم و به نظر مر سد استدلالش کاملاً منطقی و به دور از سیاست زدگی است.
پاسخ + +7 -5 --
جلیل 1394/04/06 - 00:55
یکی از اقدامات مثبت دکتر فانی عدم استخدام های فراقانونی در دو سال گذشته می باشد . به نظر می رسد در این دولت استخدام معلم با ساز و کاری قانونی و با توجه به نیازهای بومی در استانها صورت می گیرد.

استفاده از سرباز معلمین به کار گیری بازنشسته ها تدریس شش ساعته مدیران و معاونین به کارگیری معلمان روز مزد در مدارس واگذار شده که عمدتا دانشجویان و بازنشستگان هستند
جالبه اینا سازو کار قانونی دانشمند فرهیخته دکتر فانی است
آخه برادر نویسنده این مقاله بهتر نیست بری همون فیزیک رو تدریس بدی
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1394/04/08 - 14:43
بهتر بود این کادر اداری حجیم را کم کنند . نیمی از این پست هایی که در ادارات آموزش وپرورش هست اضافی است عده ای وقت خود را به جای کلاس درس در آنجا میگذرانند .
بیشتر بودجه را همین اضافه کاری ها و حق مدیریت ها می بلعد و این است که میانگین حقوقی معلم 1 میلیون و میانگین حقوق ستادی ها و صاحبان پست بیش از 3 میلیون شده .
پاسخ + +15 0 --
ع ب د 1394/04/06 - 04:37
فانی باقی ماند تا باقی (معلمان) فانی شوند....؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!
پاسخ + +4 -4 --
یک سخن 1394/04/06 - 07:21
این قصه سر دراز دارد مشکلات معیشتی معلمان به قول وزیر مربوط به این زمان نیست ومن به شما قول می دهم با آمدن وزرای دیگه هم حل نمیشه اصلا ماهیت شغل معلمی این است حقوق پایین اصلی است که باید هر معلم بپذیرد .شما برید پیشینه مکتب خانه ها را هم مطالعه کنید کسی که مربی بوده با حداقل دستمزدی که شاگردانش بهش میدادن امرار معاش میکرده وخدا را شاکر بوده وکار شو با علاقه دنبال می کرده امیدوارم با 100 هزار تومانی که اول مهر اضافه میشه ی خورده وضع معلمان بهتر بشه.انشاءالله
پاسخ + +14 0 --
احسان 1394/04/06 - 07:48
استیضاح فانی نشان داد که خصوصی سازی مدارس(کردن خون مردم توی شیشه) مورد قبول ساکنان خانه ملت است، من با نصب و عزلش کاری ندارم ولی کاش توی مجلس نسبت به برخی تصمیماتش،عکس العملی و مخالفتی از سوی نماینده ها صورت می گرفت
پاسخ + +14 0 --
معلم 1394/04/06 - 12:25
از دست مجلس و وزیر و وکیل و دولت کاری برنمیاد.لابد باید از سازمان ملل درخواست کنیم به وضعیت معلمان ایران رسیدگی کنه!!
پاسخ + +10 0 --
معلم 1394/04/06 - 15:11
یک میلیون معلم در دوره بعد قطعا به روحانی رای نخواهند داد.با وعده های دروغش.
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1394/04/06 - 15:23
با همه صحبت ها؛ توان آقاي فاني و تيمش همين بود كه در اين دو سال انجام داد فكر نكنيد در دوسال بعدي براي معلمان اتفاق خاصي بيافتد پس بايد يك فكر ديگر كرد
پاسخ + +5 0 --
معلم ابتدایی 1394/04/06 - 17:35
یکی از نمایندگانی که در مخالفت وزیر صحبت کرد گفت که یک ششم بودجه صرف حقوق نیروهای آموزشی می شود وتعداد نیروهای آموزشی وغیر آموزشی برابر هستند . نمی دانم که تا چه حد این موضوع صحت دارد؟ولی از مجموع صحبت هایی که شده می توان به این نتیجه رسید که بیشتر بودجه وامکانات رفاهی به جیب نیروهای غیر آموزشی می رود ونیروهای آموزشی که بیشترین زحمت را می کشند مظلوم واقع شده اند.بهتر است آقای وزیر ابتدا تبعیض های داخل وزارتخانه را از بین ببردوسهم نیرو های آموزشی را از این بیت ا لمال بیشتر کند.
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1394/04/07 - 14:13
دقت کنید این نیروهای غیرآموزشی دقیقا چه کسانی هستند !
105 هزار مدرسه که هر کدام حدقل یک معاون دارد میشود 105 هزار نفر ، اگر نیمی از این مدارس یک مدیر هم داشته باشد میشود 210 هزار نفر ، معاونین اجرایی ، پرورشی و معاونین آموزش مدارس را هم در نظر بگیرید و همچنین معاونین 740 ادارت منطقه تقریبا به همین عدد 500 هزار نفر خواهد رسید

مشکل آموزش وپرورش این است که به ازای هر معلم یک مدیر یا معاون دارد و حق مدیریت و معاونت حداقل 300 هزارتومانی پرداخت میشود .
پاسخ + +6 -1 --
معلم 1394/04/06 - 17:46
با سلام من به روحانی رای دادم وزیر متخصص بیاره حداقل انتظار تو اموزش وپرورش این داشتم ولی الان پشیمونم ودیگه شرکت نمیکنم تو هیچ انتخاباتی به نظرم عملکرد حاجی بابایی سر تا پا کارشناسی نشده بود ولی تو زمینه حقوق معلم از فانی اینده بهتری متصور میکردم چون فانی اعتقادی به افزایش حقوق نداره بهمین دلیل تلاشی هم نمیکنه براش مهم نیست ولی اون قبلی حداقل طرحش یعنی 80درصد هیات علمی روداد ولی مجلس رد کرد که اگه الن
پاسخ + +5 -1 --
معلم 1394/04/06 - 17:48
که اگر الان بود با این اعتراضات حتما مجلس بخاطر رای هم که شده بود تصویب میکردند حالا فانی میخواد رتبه بندی رو ماست مالی بکنه صد تاپانصد تومن درد معلم دوا میشه
پاسخ + +5 -3 --
مهدی 1394/04/06 - 22:41
جناب آقای محمدی:
همکار عزیز من هرگز به دفاع از عملکرد صدا و سیما نپرداختم زیرا تنها یک معلم هستم و خود را دارای صلاحیت لازم برای دفاع از صدا و سیما نمی دانم و مانند یکی از ملیونها فرد عادی این مملکت از عملکرد صدا و سیما در برخی موارد ناخرسندم. صحبت من این بود که صدا و سیما در تربیت فرزندانمان نقشی پررنگ ایفا می کند حتی گاهی بیش از نقش خانواده و مدرسه.
فرزندان من و شما و حتی خود ما به طور مستقیم یا غیر مستقیم از برنامه های صدا و سیما اثر می پذیریم. گفتگوی رد و بدل شده در یک کارتون تلوذیونی، تبلیغات، قهرمان یک انیمیشن یا یک فیلم اکشن همه بر روح و روان آنان موثر است. حتی انعکاس اخبار هم میتواند روح آرامش را به فضا خانواده تلقین کند یا فضای آنرا ملتهب کند.
به فرض هم که صدا و سیمای ما رسانه میلی است و سراسر ایدئولوژیک و در صدد الغای طرز فکری خاص. فکر میکنم تا حدی نیز چنین است اما آیا کارکرد مثبتی ندارد؟ گسترش اخلاق مداری حتی اگر به مفهوم ظاهری آن باشد، تقویت عرق و احساسات ملی، ترویج ارزشهای ملی و اسلامی و .. را از کارکردهای مثبت آن نمی دانید؟
پاسخ + +5 -3 --
مهدی 1394/04/06 - 22:42
بدون شک تعداد افرادی که امروزه ماهواره تماشا می کنند بسیار زیاد است که در بخشی از دلایل می توان جایی هم برای عملکرد نامطلوب صدا و سیما باز کرد. اما در مورد برنامه های ماهواره ای چند کانال ماهواره ای می شناسید که در یکی از زمینه های زیر فعالیتی نداشته باشند: تبلیغ مصرف گرایی، تشدید اختلافات مذهبی، تقویت احساسات قومی و تهدید تمامیت ارضی ایران، سعی در به شکست کشاندن نظام سیاسی کشورمان با ایجاد بد بینی، ترویج بی بند و باری و ضدیت با ارزشهای مذهبی و اخلاقی ما و ...
صدا و سیما با تمام اقشار سر و کار دارد بنابراین تأثیر آن بر آحاد جامعه بسیار عمیق و ریشه دار است. در واقع معتقدم ما به همین صدا و سیمای به تعبیر شما میلی نیاز داریم.
روی سخن من این است که سعی کنیم تا حد امکان منطقی سخن بگوئیم. من معلم از کجا اطمینان دارم که ترتیب دقیق اولویتها چگونه است مگر چقدر درجریان مشکلات قرار دارم
؟
پاسخ + +3 -4 --
مهدی 1394/04/06 - 22:44
مسلما بسیاری از صنایع کشورمان در اثر تحریم دچار صدمات جدی شده، برخی کارگران بیکار شده اند، بسیاری از دانشجویان آینده روشنی را برای خود متصور نیستند، بسیاری فقط به امید درآمد یارانه روزها را سپری می کنند و.. خوب حالا به چه دلیل من سیاستهای انقباضی و جابه جایی منابع را پیشنهاد کنم؟؟؟ درآمد را از بخشی بگیرند و به من معلم دهند یعنی لقمه از دهن دیگری بگیرند و در دهان من بگذارند آیا این جامعه را نسبت به ما فرهنگیان بد بین نمی کند؟ در پایان آیا خود آموزش و پرورش به اندازه کافی منابعش را عاقلانه مصرف می کند؟
پاسخ + 0 0 --
احمد محمدی 1394/04/07 - 00:40
دوست خوبم مهدی جان : سخن جناب خسروی و عرض بنده , آن دسته از فعالیتهایی را نشانه رفته که ذیل نام " فعالیت های فرهنگی " , هر ساله بودجه ای کلان از بیت المال را تقاضا نموده و به ظاهر در این حوزه هزینه می نماید . قریب 30 نهاد و ارگان , بخشی از چارت سازمانی و شرح وظایف خود را , به حوزه ی فرهنگ و فرهنگ سازی اختصاص داده اند و بر همین مبنا , سالانه بودجه ای نسبتا" کلان از دولت دریافت می کنند . همین صدا وسیما - که من باز هم آن را میلی میدانم نه ملی - در سال حدود 4 هزار میلیارد تومان درآمد دارد , که بخش عظیمی از این درآمد کلان , از بودجه ی دولت تأمین می شود . . اما انصافا" کدامیک از این نهادها به همراه صدا وسیما , توانسته اند خروجی های تولیدات وبرنامه های خود را در زمینه ی فرهنگ , متناسب با بودجه ای که دریافت می کنند , در جامعه به نمایش درآورند . . واقعیت آن است قسمت عمده ای از این بودجه ها , در جاهایی دیگر و تحت اسامی دیگر , حیف و میل می شود . . ادامه دارد . . .
پاسخ + 0 0 --
احمد محمدی 1394/04/07 - 00:42
ادامه . . . به باور من , مراد جناب خسروی , گرفتن لقمه از دهان دیگری نیست - چه , حتی اگر چنین نیز باشد , لقمه ای اینچنینی , قبل از اینکه به دهان من و شما برسد , توسط جاهایی دیگر بلعیده می شود - بلکه منظور , پس گرفتن این نوع از بودجه است که به آن اشاره کردم . . سربلند باشید .
پاسخ + +3 0 --
صدقی 1394/04/07 - 09:56
این همکار محترم دو حالت دارد یا در جریان نیست و از فضای بین معلمان اگاهی ندارد که حرجی نیست یا بنده خدا بادمجان دور قاب چین فانی است فانی در بین معلمان خیلی وقت است که افتاده و وزیر نیست واصلا قابل قیاس با برزگانی مثل نجفی و حاجی بابایی نیست نمایندگان هم معامله کردند که اظهر من الشمس بود بنده خدا قادر مرزی یک گوشهای را برملا کرد اقای کارشناس ارشد فیزیک العاقل یکفیه الاشاره پس لطفا مجیز نباف
پاسخ + +3 -2 --
اقدم 1394/04/07 - 09:58
توصیه میکنم اقای خسروی فقط به فیزیک بپر دازند تا کار را از این خرابتر نکردند
پاسخ + +3 -2 --
جواد 1394/04/07 - 10:01
از چنین اظهار نظر نا پخته ای توسط جناب خسروی سخت دلم گرفت فانی ید بیضایی در زیر بغل ندارد ما فرهنگیان خیلی وقت است که دل از او کنده ایم
پاسخ + +4 -1 --
رمضان 1394/04/07 - 10:04
اقای ارشد بی خود استخدام شدگان را به بیسوادی متهم نکن شما اگر با سوادی پایت را تو کفش خودت بکن کارشناس سیاست و بودجه و حمایت از فانی نشو مانند اینها نان بر نباش
پاسخ + +3 -2 --
اضغری 1394/04/07 - 10:07
اقای خسروی من با جنابعالی عهد می بندم فانی اگر 4 سال دیگر وزیر باشد فاتحه معیشت و اموزش و پرورش خوانده است و کارشناسان و نمایندگانی چون شما مدیونند ومسوول
پاسخ + +4 -1 --
ناشناس 1394/04/07 - 10:10
از اظهار نظر نا پخته خسروی سرم درد گرفت بعید اقای خسروی معلم با شد چون گفتمان مدارس در ماه رمضان این است خدایا حالا که مجلس کوتاهی کرد اللهم خلصنا من الفانی تا به وقت خود نیز تکیف خود را با نمایندگان مشخص کنیم وعده ما در اسفند
پاسخ + +1 -4 --
قاسم 1394/04/07 - 12:53
با شهامت میگویم چون معلمی هستم از خطه زنجان اقای محمدی بهتر است بدانی با حرف امثال جنابعالی مردانی چون حاجی بابایی و نجفی از خاطره ها پاک نمشوند واقعیت را به پذیرید به شرف معلمی ام سوگند در تمامی مدارس وقتی نجفی و حاجی بابایی را با فهنی مقایسه میکنند افسوس می خورند باور نمیکنید یکی از مدارس کشور دولتی یا غیر دولتی در هر جای کشور که خواستید فرق نمی کند به انتخاب خود پس بیاییم به داشته ها احترام بگذاریم حسادت چشم دل را کو نکند
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/07 - 19:40
با احترام :این سیاست وبازی جدیدی است که با ریرکی میخواهند حاجی بابایی را تا قد وقواره نجفی بالا بیاورند ؟!

این دوتا کجا قابل قیاسند ؟
پاسخ + 0 -6 --
زضایی 1394/04/07 - 12:56
اقای محمدی جلیل ساخته توست حاجی بابایی در تمام کشور به عنوان یک معلم محبوب است ثانیا ما ذوب دراو نیستیم عملکرد بعدی ها انقدر ضعیف است که او یادش به خیر است البته اگر بگردند وبه شایستگان رو بیاورند قطعا از حاجی بابایی بهتر هم هست
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی ا 1394/04/07 - 19:37
این ضعف موروثی است ازقبلی به حاجی بابایی وار او به فانی وهمینطور......
پاسخ + +1 -4 --
جعفر 1394/04/07 - 12:59
سخن معلم در میان تناقض ها گیر کرده گهی به نعل می زند گهی به میخ از یک طرف چشم دیدن حاجی بابایی را ندارد از یک طرف می بینند نمی توان محبوبیت را نا دیده گرفت اما خدایی به ترتیب کار و شجاعت در کار 1- نجفی 2- حاج بابایی و دیگر فعلا هیچ
پاسخ + +1 -1 --
حسین .ل 1394/04/07 - 13:04
من از اصلاح طلبانم اما باز هم می گویم ایکاش حاجی بابایی هم مانند نجفی اصلاح طلب بود و وزیر احمدی نژاد نبود چون او مش و مرام خوبی دارند وبرای معلمان در حد مقدور تلاش کرد
پاسخ + +1 0 --
جهان بین 1394/04/07 - 13:08
از برخورد اقای محمدی که کمال بی تقوایی بود بدم امد چرا برادرم حسادت خدا کند وزیری بیاید به داد اموزش برسد ولی دیگران به خاطر دنیای خود تخریب نکن به دروغ متوسل نشو همه خوبند
پاسخ + +2 0 --
منوچهر 1394/04/07 - 16:24
جای خالی مرحوم لیاخوف خیلی این روزها احساس میشه
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی هوشیار 1394/04/08 - 05:19
ممکنه لطفا از افراد حرف نزنیم و به جاش برای حل مشکلات نهادینه شده و همیشگی آموزش و پرورش هم اندیشی کنیم. فانی و حاجی بابایی و نجفی و ایکس و ایگرگ هیچ کارن. تو این کشور باید از حاکمیت پرسید که برای معلم و آموزش چقدر ارزش قایل است.
پاسخ + +1 0 --
مجید 1394/04/08 - 08:07
فانی در رفراندم معلمان رفوزه است باور ندارید از ده ده استان فقط ده مدرسه انتخاب و رای گیری کنید
پاسخ + 0 0 --
رجا 1394/04/08 - 08:09
جناب فرهنگی نجفی هم قدیس یا منجی نیست او امروزه اچار فرانسه بیکار اصلاحات است که مدیر یدک است
پاسخ + +1 0 --
امید 1394/04/08 - 08:11
اقای فرهنگی را می شناسم بنده خدا به پست نرسیده حالا دارد می دود

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور