صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

عبدالجلیل کریم پور / دبیر آموزش و پرورش

استیضاح ، نشانه" نگاه جدی " نمایندگان مجلس به مشکلات آموزش و پرورش و معلمان نیست !

عبدالجلیل کریم پور  شاید به گمان خیلی از فرهنگیان استیضاح علی اصغر فانی در چنین وضعیتی که مشکلات عدیده ای دامن گیر آموزش و پرورش می باشد کاری اصولی و قابل قبول باشد ، اما آن چه از درون مایه ی این استیضاح برمی آید این است که به هیچ عنوان این هدف دنبال نمی شود ، چرا که متاسفانه بازهم نمایندگانی این استیضاح را کلید زده اند که در روز رای اعتماد به گزینه ی مورد قبول دولت و فرهنگیان یعنی محمد علی نجفی رای منفی دادند !

آن ها بیشتر ملاک های سیاسی را مدنظر قرار داده و به دنبال اهداف سیاسی خویش می باشند. بی گمان مشکلات متعدد آموزش و پرورش زاییده ی فقط این دوره نبوده و حل آن ها هم از عهده ی یک نفر بر نمی آید!

ما در دوره گذشته هم با مشکلات متعددی در سیستم آموزشی کشور مواجه بودیم ، به گونه ای که شتاب زدگی در بسیاری از موارد سیستم آموزشی را با مشکلاتی مواجه ساخت ، اما متاسفانه همین نمایندگان هیچ گاه به دنبال راهکار استیضاح نبودند ، بلکه آن ها را روند طبیعی قلمداد می کردند.

امروز اگر چه باید اذعان کرد که مشکلات درسیستم آموزشی همچنان وجود دارد و فرهنگیان از مشکلات موجود رنج می برند ، اما چه تضمینی وجود دارد که گزینه ی ایده آل دولت بتواند باب طبع نمایندگان مخالف باشد و آن ها مشکلات فرهنگیان را در انتخاب شان لحاظ کنند؟

چگونه می شود به این نتیجه رسید که  فقط تغییر وزیر رفع کننده ی همه ی مشکلات است؟

وقتی بحث رتبه بندی که وزیر در اجرای آن جدیت به خرج داده است ، هنوز زمان آن فرانرسیده است  و هنوز کم و کیف اجرای آن مشخص نشده است ؛ آیا می توان قبل از اجرا و چگونگی آن در موردش نظر داد؟

آیا اهداف آموزشی نمایندگان فقط  در قالب استیضاح تحقق می یابد؟

آیا می شود این را راس خواسته های فرهنگیان در نظر گرفت؟

این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که اجازه ی تجمعات صنفی در دوره ی فانی همراهی با مشکلات معلمان بود و آن ها توانستند مشکلات خود را به گوش فرادستان برسانند.

با همه ی این ها ، از دید نگارنده آن چه توجه به آن ضروری به نظر می رسد این است که دولت محترم و نمایندگان محترم مجلس توجه کلی شان را بیشتر به آموزش و پرورش معطوف نموده و نگاهی جدی تر به آن داشته باشند!

بیشتر صدای فرهنگیان را با رفع مشکلات آن ها بشنوند و سیستم آموزشی را یاری نموده تا با برنامه ای جدی و موثر قدم در راه رفع بحران ها بردارند! بی گمان این رویه خواهد توانست نور امید را دل فرهنگیان زنده کند .

شنبه, 30 خرداد 1394 09:35 خوانده شده: 2549 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +13 -4 --
جلیل 1394/03/30 - 10:27
حالا باز خوبی این نویسنده این هست که در پاراگراف اول قبول کرد که فرهنگیان زیادی موافق استیضاح هستند و بعد به بیان نظرات خودش پرداخت حالا نقد نظریه این نویسنده
1- نویسنده این مقاله همانند تمام مدافعین و ذوب شدگان در فانی این استیضاح را سیاسی می داند
اکثر فرهنگیان همانطور که خود نویسنده نیز اشاره کرده خواستار این استیضاحند چرا که به خوبی دریافته اند که وزیر هیچ علاقه ای به بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان نداشته و بیشتر به دنبال صرفه جویی هست آنان این وزیر را با وزیر بهداشت مقایسه و به خوبی به نقش وزیر در جلب حمایت مالی دولت پی برده اند معلمین کاری به سیاسی بودن و نبودن این استیضاح ندارند بلکه بنا به دلایل فوق به ضعف و ناتوانی وزیر در جلب حمایت مالی دولت پی برده و خواستار استیضاح این وزیرند
پاسخ + 0 0 --
کریم پور 1394/03/30 - 15:08
سلام
آقای (جلیل) در مطالبشان بیشتر یک طرفه قضاوت کرده اند ! به همین دلیل منتقدین استیضاح را ذوب شدگان در فانی تعبیر کرده اند . ایشان نخواسته اند دوره ی حاج بابایی و شتابزدگی های پیاپی وی را به یاد آورند . باور ندارند که استیضاح نه برای تغییر وضعیت معیشتی معلمان هست بلکه اغراض سیاسی را در پی دارد . پس گرفتن امضاء توسط تعدادی از نمایندگان موید این مطلب است.
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/03/30 - 16:17
قاطبه معلمین معتقدند استیضاح چه سیاسی باشه و چه غیر سیاسی با رفتن وزیر موافقند و از این استیضاح کاملا حمایت می کنند چرا که معلمین وزیری همانند وزیر بهداشت میخواهند حتی حاضرند دست هاشمی را ببوسند که وزیر آموزش وپرورش شود
معلمین وزیری می خواهند که بتواند دولت را متقاعد کند تا حقوق معلمین را همانند کارمندان بانک یک شبه افزایش دهد
در مورد حاجی بابایی هم که ایشان دیگه وزیر نیست و هر چی باشه رفته و صحبت کردن در مورد کسیکه رفته چه سودی برای معلمین دارد و اینکه حقوق معلمان کم هست چه ارتباطی به حاجی بابایی دارد ایشون میگه اگه یک سال به من فرصت می دادند الان رتبه بندی رو اجرا می کردم و حقوق معلمین تا 80 درصد حقوق دانشگاهیان بالا رفته بود اما نماینده ها اون زمان سنگ اندازی کردند بر عکس الان که خود نماینده ها اصرار می کنند هر طرحی دارید ارائه بدید ما بلافاصله تصویب می کنیم اون زمان نماینده ها اینطوری نبودند
پاسخ + 0 0 --
علی رضا 1394/03/30 - 22:23
همکاران گرامی:بدون در نظرگرفتن اینکه وزیر آقای دکتر فانی است یا کسی دیگر باید این مساله را در نظر گرفت :1-مشکلات پیش آمده در آموزش وپرورش چه نابرابری وبی عدالتی در حقوق ومزایای معلمان تا مدیریت ناکارآمد وناشایست حاکم برآموزش وپرورش نتیجه دوسال گذشته نبوده است که دکترفانی رامسبب آن بدانیم بلکه نتیجه 3دهه تعامل غلط دولت های مختلف با این وزارت دخالت نهادهای خارج از آموزش وپرورش در این وزارتخانه و.....می باشد 2-یقین داشته باشید استیضاح وزیر در این شرایط کار درستی نیست وجز آشفتگی وبلاتکلیفی در وزارت ...نتیجه خوبی برای احقاق فرهنگیان ندارد زیرا وزیر به تنهایی نمی تواند انتظارات معلمان را برآورده نماید بلکه این مساله باید با مشارکت وتعامل مجلس ومدیریت وبرنامه ریزی بدور از سیاسی کاری حل شود.
پاسخ + 0 0 --
معلم مدرسه 1394/03/31 - 06:41
انشاا... اول استیضاح بعد ...
معلم ناامیدشده!
پاسخ + +14 -3 --
جلیل 1394/03/30 - 10:28
2-چگونه می شود به این نتیجه رسید که فقط تغییر وزیر رفع کننده ی همه ی مشکلات است؟
مقایسه وزیر بهداشت با وزیر آموزش وپرورش بیانگر نقش اصلی و اساسی شخص وزیر در حل مشکلات مالی و معیشتی هست همچنین از یاد نبرید در زمان احمدی نژاد 20 هزار پرستار جذب بیمارستانها شدند اما هاشمی هیچ وقت این پرستاران را چون در زمان احمدی نژاد استخدام شده اند مورد توهین قرار نداد و آنان را ناکارامد و بی سواد معرفی نکرد بلکه همواره مدافع نیروهای خود فارغ از اینکه در چه دولتی استخدام شده اند هست اما وزیر آموزش وپرورش بر خلاف وزیر بهداشت تمام استخدامهیهای دولت قبل را ناکارامد و بی سواد معرفی و سخت ترین توهین ها را نثار آنان کرده و می کند
پاسخ + 0 0 --
کریم پور 1394/03/30 - 15:15
همکار محترم
اگر به استخدامی های بی برنامه و خارج از عرف دولت قبل همچون استخدام نیروهای خدماتی و ... دقت کنیم متوجه این مطلب می شویم . نیروهای خدماتی بدون آزمون و بدون توجه به مدرک و فقط برای خدمات استخدام شدند اما پس از استخدام وارد سیستم آموزشی گردیدند!!! حالا انصافا این کار منطقی هست! به نظر شما به سیستم آموزشی آسیب وارد نمی کند؟ آن هم زمانی که فارغ التحصیلان دانشگاه ها بیکار هستند!!!
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/03/30 - 16:12
اگر منظور وزیر استخدام نیروهای خدماتی باشد بله حق با وزیر هست ولی جناب فانی تمامی 116 هزار نفر رو بی سواد و بی ضابطه و ناکارامد معرفی می کند نه فقط نیروهای خدماتی که تعدادشان حتی به صد نفر هم نمی رسد در ثانی خود جناب فانی با به کارگیری دانشجویان در مدارس واگذار شده به صورت روز مزد و جذب سرباز معلم موجب ورود نیروهای ناکارامد به سیستم میشود و این نیروهای روز مزد کمتر از نیروهای خدماتی تبدیل وضعیت شده نیستند
پاسخ + +10 -3 --
جلیل 1394/03/30 - 10:29
3-وقتی بحث رتبه بندی که وزیر در اجرای آن جدیت به خرج داده است ، هنوز زمان آن فرانرسیده است و .... میتوان در مورد آن نظر داد؟
بله چرا نمیشه نظر نداد خود فانی و دار و دسته اش عنوان می کنند فقط بین 160 تا حداکثر 500 هزار تومان به حقوق معلمان اضافه خواهد شد که این 500 هزار تومان کمتر از 5 درصد معلمان را شامل خواهد شد و بیشتر معلمین در حد 160الی سیصد هزار تومان به حقوقشان اضافه میشه
این در حالی هست که قرار بود سطح دریافتی معلمان به 80 درصد حقوق و مزایای دانشگاهیان برسد که جناب فانی بعد از دو سال معطلی و از بین بردن عمر معلمان بر اثر تحصن ها و فشارها مبلغی ناچیز قرار هست به حقوق این قشر اضافه نماید
ولی کارمندان بانک بلافاصله و بدون رتبه بندی 800 هزار تومان به حقوقشان اضافه شد رتبه بندی فانی هیچ دردی از معلمین دوا نخواهد کرد
پاسخ + 0 0 --
کریم پور 1394/03/30 - 15:20
من نمی گویم در سیستم آموزش و پروش مشکلات معیشتی وجود ندارد بلکه بر این باورم که این سیستم با بحران معیشتی روبرو هست اما این بحران دردوره ی قبل هم همچنان وجود داشت ، اما اتفاقی نیفتاد. یادتان هست در دولت قبل در دیماه برای بدی آب و هوا حکم افزایش زدند ، دوباره حکم ها را برگشت دادند! چرا آن زمان سر و صداها بلند نشد؟! به هر صورت یک بام و دو هوا نکنیم!
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/03/30 - 15:36
حالا چون دولت قبل و دولت قبلتر و قبل تر وقبلترش هیچ کاری نکردند, وظیفه مهم رفاه معلم از این دولت ساقط میشه!

سکوت و کوتاهی دیروز معلمان درست نبود اما این عکس العمل نادرست, امروز نباید دوباره تکرار شود.
چرا آقای فانی با طرح رتبه بندی باید مخالفت کند?!
چرا باید طرح هایی ارایه دهد که دردی از معلم دوا. نمیکند بلکه زحمت و فشار کاریش ذو بیشتر ميكنه!?
گذاشتن باید مدیران ارشد و مدیران مناطق با وجود بی کفایتی در پستشان ابقا شوند?!

چرآ باید طبق روال گذشته صدای معلم درنیاید
پاسخ + +8 -3 --
جلیل 1394/03/30 - 10:30
4-ااجازه ی تجمعات صنفی در دوره ی فانی همراهی با مشکلات معلمان بود و آن ها توانستند مشکلات خود را به گوش فرادستان برسانند.
اینکه معلمین تحصن کردند چه ارتباطی به جناب فانی دارد
فانی اونقدر در حق معلمین ستم کرد تا اینکه کارد به استخوان معلمین رسید و چند تا تحصن انجام دادند و حراست با معلمین برخورد کرد کفاش معاونت پرورشی اعتراض خود را با تحصن ها اعلام نمود دلیل بیشتر این تحصن ها به دلیل پخش اخبار افزایش حقوق کارمندان بانک و پزشکان .و افزایش تبعیض ها در دولت تدبیر و امید بوده و هیچ ارتباطی به دموکراسی شخص وزیر ندارد
پاسخ + 0 0 --
کریم پور 1394/03/30 - 15:24
آقای جلیل
حداقل مجوز صادر شد! و این برای اولین قدم طبعا قابل تقدیر هست!
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/03/30 - 16:07
کجا مجوز صادر شد؟؟؟؟؟ هیچ مجوزی برای تجمع معلمان صادر نشده
پاسخ + +13 -1 --
فرهنگی 1394/03/30 - 10:43
لطفا بس کنید این حرفهای تکراری را.

همکار محترم تا کی ما باید منتظر اجرای طرح رتبه بندی بمانیم.

اگر قرار باشد هر وزیری سلیقه ای عمل کند و از اجرای طرح های مصوب دوره قبل سرباز بزند و دم از طرح جدید بزند، چه زمانی این طرح ها اجرایی میشود.

مگر معلمان مسخره وزرا هستند که هر وزیری ساز خودش را می زند و می خواهد جامعه فرهنگیان را به ساز خود برقصاند.

اگر طرح قبلی قابلیت اجرا نداشت پس چرا تصویب شد؟!
اگر تصویب شده چرا اجرا نمیشود؟1
چرا آقای فانی از اجرای آن سرباز میزند؟!

اگر آموزش و پرورش بودجه ندارد و به همین بهانه فوق العاده شغل را اون طور ناعادلانه اجرا می کنند، پس چرا اقای فانی طرح پرهزینه پنجشنبه بدون کیف وکتاب را ارائه میدهد؟

سنگ وزیزی چنین بی تدبیر را به سینه نزنید.
پاسخ + 0 0 --
کریم پور 1394/03/30 - 15:30
همکار محترم
در باره ی این که فرادستان باید جدی تر به مساله ی آموزش و پرورش بپردازند و به بحران معیشتی معلمان خیلی بیشتر توجه نمایند ، کاملا با شما موافقم . اما با نگاه خارج از مباحث آموزشی و صنفی در این مورد کاملا مخالفم و این که در این مورد یک طرفه به قاضی برویم را هم خارج از انصاف می دانم.
پاسخ + +13 0 --
فرهنگی 1394/03/30 - 10:49
دعا میکنم هم وزیر و هم مشاوران ارشد و مدیران... و هم مدیران ... مناطق همه باهم کنار گذاشته شوند که از شر همشون راحت بشیم.

عزل ... شاید باعث بشه افراد دیگری که مسئولیت میپذیرند مثل یک انسان با شرافت و متعهد و متفکر و دلسوز برای معلمان رفتار کنند.
پاسخ + +12 -1 --
دردمند 1394/03/30 - 11:11
آقای کریم پور چرا نفرمودند اتفاقا وزیر حرف اول را در رفع مشکلات میزنه .وزیر بهداشت برای حقوق پزشکان وپرستاران چه قد زحمت کشید وبه نتیجه هم رسید .در ضمن یه شبه مشکل وزارت بهداشت را هم حل کرد .استیضاح فانی بهتر از بودنشه بذار نمایندگان با هر انگیزه ای باشه کار خودشان را انجام دهند.
پاسخ + 0 0 --
کریم پور 1394/03/30 - 15:34
دوست عزیز
استیضاح در این وضعیت زمانی دردی از فرهنگیان را دوا نمی کند! نمایندگان استیضاح کننده مطمئنا دلشان برای من و شما نمی سوزد چرا که اگر چنین بود به خواسته های معلمان گوش می دادند!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/03/30 - 16:21
الان نماینده ها خودشون می گند دولت هر طرحی برای افزایش حقوق معلمان داره بیاره ما بلافاصله تصویب می کنیم منتهی دولت همکاری نمیکنه پارسال هم که رتبه بندی در مجلس مطرح شد دولت مخالفت کرد شما همین یک کلمه رو بلدید که بگید این استیضاح سیاسی هست ما هم میگیم هیچ وزیری مثل فانی اینقدر حمایت مجلس رو در افزایش حقوق معلمان نداشت که فانی از این فرصت استفاده نمی کنه اتفاقا کار دولت سیاسی هست چون نمیخواد افزایش حقوق معلمان به نام مجلس ثبت بشه در حالیکه معلمین کاری به چپ و راست ندارند اون ها فقط خواستار افزایش حقوقشون هستند و استیضاح فانی رو هم چون نالایق هست کاملا خواستار هستند
پاسخ + +4 -1 --
خوزستان 1394/03/30 - 12:17
من از دوستان عزیز که مقاله می‌نویسند خواهش میکنم به نظر اکثریت معلمان احترام بذارن دیگه با چه زبونی بگیم این وزیر رو میخوایم مگه میشه وضع از این هم بدتر بشه لااقل خوبیش اینه که قیافه ی فانی حرفای اعصاب خوردکن اورو نیازی نیس تحمل کنیم بابا توروخدا بذارید این و بندازن بیرون همش نگید سیاسیه
پاسخ + +4 -1 --
شهرکی - زابل 1394/03/30 - 12:19
با سلام همه نوشتار جلیل و فرهنگی را تایید مینمایم چون شخصاً به این نتیجه رسیده ام راستی وزیری با این کارنامه سیاه چرا باید بماند براساس قانون آموزش و پرورش چنین دانش آموزی مردود میشود آیا جز این است. ایشان فقط دارد برنامه ها و طرحهای دولت قبل را باطل و عکس آن عمل می کند گویا تدبیر و امید را این طور معنی میکنند غافل از اینکه این طرحها کارشناسی شده و از بیت المال هزینه برده ضمنا بازه زمانی اجرای آن تا حصول نتیجه مطلوب مشخص شده است. طرحی که در میانه راه قطع شود زیر سوال بردنش آسان است. وی اگر میخواهد بر خلاف قانون مدارس را واگذار نماید باید به فکر تغییر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باشد که تحصیلات را تا دیپلم رایگان نموده است. ..
پاسخ + +5 0 --
حسینی 1394/03/30 - 12:41
این مشاوران مفت خور کجایند چرا لال شده اند.
تاوان همه خرابکاریها را الحمد لله تشکلهای خود خوانده می دهند.
همه با شمشیر برهنه آمده اند میدان.
هیچ وقت این فرصت طلبهای سیاسی کار این مقدار روی مین نرفته بودند.
یک ملیون معلم روبروی اینهاست.
پاسخ + +5 0 --
حسین 1394/03/30 - 14:08
این فقط یه بازی دولت و مجلسه برای رسیدن به اهداف جناحیشون.معلمان اصلا مطرح نیستن. چطور می تونن یک شبه آب و برق و گاز و بتزین و نان را گران کرده و انرا اعمال کنند ولی نمیتونن بعداز چند ماه مشکل حقوقی معلمان را حل کنند.؟!!
پاسخ + +4 -2 --
بهلول 1394/03/30 - 14:15
بيشترين نكته مثبتى كه در مورد دولت و وزير فعلى بيان شده مورد آزادى بيان نظرات و به عبارتى ديگر " حق تظاهرات " يا حق اعتراض است اين به آن معنى است كه شما با شخصى حرف مى زنيد كه قانونا مسول گوش كردن به حرف شماست و موظف به پى گيرى نظرات و خواسته هاى شما ، آنوقت آن فرد گوشهايش را مى گيرد ، يك لبخند مليح اصلاح طلبانه تحويل شما مى دهد و مى گويد هر چه دلت مى خواهد داد بزن " كو گوش شنوا " اين كه نشد آزادى بيان كه شما به حرفهاى مردم گوش نكنيد و يا اقدامى نكنيد و بعد به آنها حق اعتراض بدهيد و آنها را سر كار بگذاريد معلمين حق اعتراض نمى خواهند بلكه عدالت ، مساوات ، احترام و برابرى مى خوهند مشكل معيشتى دارند ، نه مشكل سياسى و جناحى ....والسلام
پاسخ + +5 -2 --
لعن و نفرین 1394/03/30 - 15:49
آقای کریم پور عزیز درست است که نمایندگان می خواهند از آب گل آلود در این برهه از زمان(در آستانه انتخابات که صدای آن با استعفای خیلی ها از ارگانهای مختلف بگوش می رسد) به نفع خود ماهی بگیرند اما دیگر کور خوانده اند. بنده از شما یک سوال دارم آیا شما آقای فانی را که دارای سابقه ی قابل توجهی در آموزش و پرورش هست اگر آدم قدر و توانمندی درحوزه های کاری که قبلا داشته و در اینصورت حتما می توانسته راه حلهایی در جهت رفع مشکلات آ.پ. و فرهنگیان به مافوق خودش ارائه کند چرا از به فعلیت رساندن این امر مهم و خطیر سر باز زده و مرتکب گناه نابخشودنی شده است؟ آیا بااین اوصاف اصلا آقای فانی خودش را لایق وشایسته ی تصدی وزارت به این بزرگی می دیده است؟آن چیزی که کاملا ملموس است ایشان فقط برای اجرای فرمان و دستورات دیگران بعنوان بله قربان گوی آنها بدون آنکه بخواهد و یا بتواند مستقلا کاری انجام دهد، قدم به میدان نهاده است تا اقلا در کارنامه ی سوابقش برای چند صباحی هم که شده تصدی وزارتی هم ثبت شده باشد ولاغیر!!!
پاسخ + +4 -2 --
ترکمان 1394/03/30 - 15:50
به خدا همه معلمان از دست این وزیر می نالند .نمی دانم چرا شما هر روز از وزیر دفاع می کنید.تصمیم گرفتم به خاطر این دهن کجی شما دیگر سراغ این سایت نیایم.فکر می کردم شما طرفدار معلمها هستید.!!!!
پاسخ + 0 0 --
کریم پور 1394/03/30 - 16:08
از متن یادداشت :
امروز اگر چه باید اذعان کرد که مشکلات درسیستم آموزشی همچنان وجود دارد و فرهنگیان از مشکلات موجود رنج می برند ، اما چه تضمینی وجود دارد که گزینه ی ایده آل دولت بتواند باب طبع نمایندگان مخالف باشد و آن ها مشکلات فرهنگیان را در انتخاب شان لحاظ کنند؟

چگونه می شود به این نتیجه رسید که فقط تغییر وزیر رفع کننده ی همه ی مشکلات است؟
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/03/30 - 16:28
آ؛قای کریم پور اونجا هم گفتم منتهی نمی دانم چرا متوجه نمیشوید با مقایسه وزیر بهداشت و وزیر آموزش وپرورش متوجه میشوید وزیر بیشترین و اصلی ترین نقش را در بهبود معیشت دارد منتهی چون جنابعالی بنا را بر حمایت از فانی گذاشته اید نمی خواهید قبول کنید که وزیر بیشترین نقش را در بهبود معیشت دارد مثال بارز آن وزیر بهداشت هست
پاسخ + +5 -4 --
شهرام 1394/03/30 - 16:24
جناب اقای کریم پور لطف کن از جانب ما نحرف و نظرات شخصیت رو نگه دار واسه خودت
ما با هر شرایط و فکری که باشه دوس داریم استیضاح بشه این فانی فناگر
پاسخ + +5 -3 --
جلیل 1394/03/30 - 16:34
مدیریت سایت سخن معلم انصافا این نظرات رو بخوان اگر توانستی فقط یک نظر در مخالفت با استیضاح پیدا کنی پس با توجه به اینکه 100 درصد معلمان با استیضاح فانی موافقند لطفا دیگر از جانب معلمان سخن نگفته و با انتشار این مقالات روی اعصاب معلمان راه نروید خودتان هم می دانید که نقش وزیر در بهبود معیشت بسیار پر اهمیت است و این وزیر هیچ علاقه ای به بهبود معیشت معلمان ندارد و بیشتر به فکر توسعه مدارس خصوصی خود است
چکیده نظرات معلمان این است استیضاح چه سیاسی و چه غیر سیاسی باشه مورد حمایت معلمان بوده اگر وزیر ما همانند وزیر بهداشت بود نماینده ها جرات استیضاح وی را نداشتند هر چه قدر هم سیاسی بود اصلا اگر وزیر ما همانند هاشمی بود و حقوق ما را دو برابر می کرد در اینصورت اگر نماینده ها به خاطر مسائل سیاسی قصد استیضاح داشتند خودم اولین کسی میشدم که جلوی مجلس میرفتم و به حمایت از وزیر می پرداختم
پاسخ + 0 0 --
مهرداد 1394/03/30 - 16:44
سلام
جناب جلیل
به نظر می رسد شما در حدی نیستید که بخواهید برای مدیریت سایت تعیین تکلیف کنید !
البته می توانید برای ارائه نظرات ارزشمند و بی نظیر خود از سایت دیگری استفاده کنید !
قبلا هم گفتم شما هم یک فرد هستید و نظرتان محترم .
قضاوت با دیگران است .
این ها نشان از همان حس اقتدارگرایی است که ارباب شما آقای حاجی بابایی داشت و متاسفانه شما هم میراث دار آن شده اید !
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1 1394/03/31 - 02:59
آقای جلیل شما مثل کسی هستین که گوشهایتان را به عمد گرفته این ودهانتان را باز گذاشته این !یا اینکه مثل بچه ها ی دوساله قدرت تمیز وتشخیص ندارین ؟!
آخه برادرم چرا با هوچی گری وشانتاژ میخواهید بگویید هر که مخالف استیضاح فانی توسط این نمایندگان است طرفدار وموافق فانی است ؟!
چرا نمیتوانید برای یک بار هم که شده ا زسر تعقل وبه فرمان عقل ساکت شوید وبدون نیت خوانی خوب گوش بدهید وتجزیه وتحلیل کنید. شاید در مخیله وباورتان گنجید که:ماهم با فانی مخالفیم ونقدهایی جدی بر او داریم اما:دقت بفرمایید: برای بار هزارم میگویم :نه به این قیمت که ابزار سوء نیت مجلس نشینان شویم !!! مابر این باوریم که از ظلم به ظالم واز جور به جاءر پناه بردن حماقت است!؟
این وزرا قصد دارند به نام ما نمدی از کلاه مقام وپست برای خود ببافند وما تن نمیدهیم
برادر من یکبار برای همیشه بفهم وباور کن: میشود هم مخالف فانی بود وهم مخالف استیضاح او بدست نا اهلان ونا محرمان .
پاسخ + +5 -3 --
جلیل 1394/03/30 - 16:46
من اینجا از همکاران عزیز تشکر می کنم که به طور قاطع به مخالفت با نویسنده این مقاله پرداختید و انزجار خود از وزیر را نشان دادید باور کنید اگر هممون اینطوری با هم متحد میشدیم هیچ کسی قادر نمیشد حق ما رو تضییع کنه اگر معلمین با هم اتحاد پیدا می کردند اکنون دارای بهترین وزیر میشدند
البته دلیل علاقه معلمین به نجفی افزایش دو برابری حقوق معلمان در زمان وزارت خود بود اون موقع اگر تمام معلمین از نجفی حمایت می کردند مطمئن باشید الان وزیرشون نجفی میشد و حقوقشون هماند کارمندان بانک میشد
پاسخ + 0 0 --
احمد محمدی 1394/03/30 - 18:11
جلیل جان , بارها گوشزد کردند که تنها از جانب خودت حرف بزن نه از طرف همکاران , برادر من , شما تنها یک نفرید و یک نظر بیشتر ندارید , اینقدر مانند ولی نعمتانت ( احمدی نژاد و حاجی بابایی) از طرف دیگران حرف نزن و خودت را وکیل آنان فرض نکن . . عزیزم انزجار از فانی , هیچ ربطی به مخالفت با نویسنده ی محترم این مقاله ندارد . بنده شخصا" از مخالفان جدی فانی و دار و دسته اش هستم و اعتقاد دارم , معیشت و مشکلات معلمان , هیچگاه برای این دولت و این وزیر , اولویت یازدهم ! هم نبوده و نیست , اما معتقدم در نظر نمایندگان هم , معیشت و مشکلات من معلم , هیچ اهمیتی نداشته و ندارد . گمان می کنم خمیر مایه ی نوشتار همکار فرهیخته ام جناب کریم پور هم , تا حد زیادی مؤید و مبین این نظر بنده باشد . . با سپاس بسیار
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1 1394/03/31 - 02:45
خداروشکر اینقدر به اسم فرهنگی کامنت گذاشته میشه که نمیدونیم کی به کیه؟
آقا جلیل قبلا هم گفته ام که ماهم طرفدار رفتن فانی وموافق آن هستیم اما نه به دست اسلاف وهم طیفان حاجی بابایی واحمدی نژاد که با بی کفایتی وبی درایتی مانع انتخاب وزیر شایسته ای شدند .
سوال مهم این است ؟آیا وزرایی که از سر عناد فانی را بر ما حاکم کردند میخوهند به خاطر ما کنار بگذارند؟! خیر به خدا که اینطور نیست ومارا به خیر آنها امیدی نیست واز شر بعدیش یعنی یکی بد تر از فانی میترسیم !
آیا شما باور دارید که وزیر اننخابی بعدی که توسط یک سری نمایند بی کفایت انتخاب میشود با کفایت باشد ؟بعید میدانم؟!؟!!!!
پاسخ + +6 -6 --
فرهنگی 1394/03/30 - 17:11
البته ببخشید اقا جلیل

چقققققققدر حرف میزنی.
پاسخ + +5 -1 --
احمد محمدی 1394/03/30 - 17:56
نداشتن صداقت و دروغگویی , ساخت و پاخت و زد و بند سیاسی , جناح بازی و باند بازی , مهم نبودن مردم و آنان را به هیچ انگاشتن و از هر آب گل آلودی ماهی گرفتن , از مشترکات و ویژگی های بارز نمایندگان فعلی مجلس ( بویژه طراحان و امضاکنندگان استیضاح فانی ) می باشد . . پس با اطمینان میگویم در این استیضاح , آنچه اصلا و ابدا اهمیت نداشته و ندارد , مشکلات آ . پ و معیشت معلمان است . . اما از سویی دیگر , بی لیاقتی , ناتوانی و ناکارآمدی و در کل , نقاط ضعف فانی نیز آنقدر زیاد است که دفاع از وی را , در حد خیانت به جامعه ی فرهنگیان بالا می برد , همچنانکه باور دارم دفاع از حاجی بابایی و دولت قبلی نیز , بسیار بالاتر از یک خیانت بزرگ می باشد . . .
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1394/03/30 - 19:12
رفاهی کارت بانک سرمایه برای فرهنگیان. ابتکار خلق الساعه وزیر در آستانه استیضاح.!
پاسخ + +1 0 --
لعن و نفرین 1394/03/31 - 00:54
ناشناس عزیز اولا: اگر از قشر فرهنگی هستید با این اسم مستعار کامنت گذاشتن برازنده ی یک فرهنگی نیست!!! ثانیا:اون رفاهی کارت حیله گرانه ی آقای فانی که صدالبته ساخته و پرداخته ی فکر و ذهن خودش نیست آش دهن سوزی حتی برای افراد ی که دوروبر وی را گرفته اند نمی تواند باشد برای اینکه اگر ذره ای مجال فکر کردن درست داشت از همان ابتدا با خود بزرگ بینی خودش را در گرداب منتهی به باتلاق از جنس قیر آب و روان شده نمی انداخت، چون با هر حرکت جزئی و ارائه هرطرح به ظاهر خوش خط وخال بیش از پیش در باتلاق حاصل از افکار نابخردانه اش فرو رفته و دستان اش بیشتر و واضح تر رو می شود.
پاسخ + 0 0 --
دبیر 1394/04/01 - 14:24
استیضاح و برکناری فانی قدم اول برای اعاده حقوق فرهنگیان است ما نه سیاستمدار ونه فیلسوف و نه فیلمنامه نویس هستیم و با سفسطه مشکلی از ما حل نمیشه
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/04/05 - 11:47
جا داشت فانی استعفا می داد.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور