صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

ابوذر / تهران

چه کسی مقصرتر است ؛ دولت یا مجلس ؟ ( تحلیلی دیگر بر رفتن و یا ماندن فانی )

استیضاح فانی

 در ابتدای کلام از سایت سخن معلم تشکر می کنم که در این سایت شرایطی فراهم گردید تا همکاران با تضارب آراء و اندیشه، دیدگاه های خود را بیان نمایند. امیدوارم بیان این دیدگاه ها برای مشارکت بیشتر همکاران در رفع مصائب و مشکلات آموزش و پرورش مفید فایده باشد .
در یک فاصله ی زمانی کوتاه ، بسیاری از دوستان استیضاح یا عدم استیضاح آقای فانی وزیر محترم آموزش و پرورش را به دقت مورد واکاوی و ابعادِ مختلف آن را مورد بررسی قرار دادند و در باب منافع و مضرات آن مطالبی را مرقوم فرمودند.
در اینجا قصد بر این است از زاویه دیگر و چنانچه حمل برخودستایی نباشد کمی بی طرفانه تر به این مهم بپردازیم.
با توجه به رویکرد چندین ماهه ی دولت و مجلس شاید بتوان گفت دو تحلیل متفاوت از جناح های مخالف سیاسی قابل بررسی است:
1 – عده ای براین باورند که دولت از عملکرد برخی از وزرای خود ( اعم از وزیرانی که به هر شکل تحمیلی جناح مخالف و مجلس بوده و یا کسانی که عملکرد مطلوب از نظر دولت یا مردم را نداشته اند ) رضایت ندارد و میل به جابه جایی آنها و تغییر و ترمیم کابینه دارد اما دوست دارد این امر با استیضاح از ناحیه ی مجلس صورت بگیرد تا هم راحت تر به هدف خود برسد و هم بهره برداری سیاسی لازم را داشته باشد.
2 – برخی دیگر تصور شان بر این است که مجلسیان با توجه به نزدیک شدن به انتخابات در تکاپوی این هستند که خودی نشان داده و برای حفظ جایگاه و کرسی نمایندگی شان تلاش نمایند به همین خاطر درصدد جلب آرای اقشار مختلف جامعه می باشند ؛ به عنوان مثال سعی می کنند با همصدایی و همنوایی با قشر فرهنگیان که این روز ها هم، همچون گذشته به برخی مسائل معترض هستند در بین این گروه فهیم وتاثیر گذارِ در جامعه و مساله ی انتخابات برای خود جایی دست و پا کنند تا بتوانند هم آرای این قشر به تعبیر بعضی ها زیادی را که انصافا هم چرب تر و چشمگیرتر است را به خود جلب کنند و هم از تاثیرگذاری آنها (فرهنگیان ) بر جامعه بهره ی لازم را ببرندکه به باور و تصور این گروه اخیر، این قبیل دلسوزی های دیر هنگامِ آن دسته از نمایندگانی که در چند سال نمایندگی خود اقدامِ در خوری برای فرهنگیان انجام نداده اند را به حساب نیاز آن نمایندگان بر استمرارِ تکیه برصندلی پر طمطراق شان می گذارند تا خیرخواهی آنها.
در این زمینه حداقل برای اینکه بی طرفی خود را حفظ کرده و به شعور بالای خوانندگان و همکاران مان احترام گذاشته باشیم قضاوت نکرده و داوری را به آنها وا می گذاریم.
لکن درکسوت معلمی که سالها در کلاس گچ خورده و شاید در این سالها از خیلی دولت و مجلسی ها ( سابقین وحاضرین) زخم خورده ایم نظر خود را در مورد استیضاح آقای فانی بیان می کنم هر چند ممکن است برخی همکاران این نظر و دلایلِ آن را نپسندند.


همکاران عزیز و بزرگوار فرهنگی

 به شخصه از مجموعه اقدامات آقای فانی در آموزش و پرورش ناراحت نیستم بلکه باید بگویم عصبانی هستم اما بر مبنای دلایل خود استیضاح ایشان را به صلاح جامعه نمی دانم خواه مسبب و مقصر مشکلات آموزش وپرورش دولت باشد خواه مجلس.
با ذکر این نکته که عملکرد آقای فانی خیلی قابل دفاع نمی باشد ( هر چند باید دید ایشان چقدر تلاش کرده اند و چه تنگناهایی هم داشتند ) باید گفت صرف رفتن ایشان دردی را دوا نمی کند و نمی توان ازکسی که بعد از ایشان قرار است سکان دستگاهی که سالهای طولانی مورد بی مهری وبی توجهی قرار گرفته است، را به دست گیرد انتظار معجزه داشت .
اگر بگوییم دولت یا مجلس و یا هر دو که چندان هم فرقی در اصل ماجرا نمی کند به دنبال قربانی کردن یک مقصر در اوضاعِ نابه سامان این وزارت عریض وطویل اند پر بیراهه نرفته ایم اما آیا ازاین واقعه ی محتمل ،منفعتی نصیب مردم، فرهنگیان و یا دانش آموزان می گردد؟

پر واضح است که چنین نیست. زیرا بارفتن ایشان و تعیین سرپرست یا سرپرست ها،کش وقوس فراوان بر سرِ وزیر آینده که معلوم نیست چه مزیتی نسبت به ایشان داشته باشد و انتخابات آینده مجلس و به دنبال آن یواش یواش، نزدیک شدن به پایان دوره ی چهارساله ی دولت از یک سو و سهم خواهی های احتمالی جناح های مختلف سیاسی که متاسفانه اغلب نگاه شان به آموزش و پرورش نگاهی ابزاری و سیاسی است از سوی دیگر، مشکلات به مراتب بیشتری گریبانگیر جامعه و فرهنگیان می شود و باید گفت که تا همه آنها به سر و سامانی برسند آموزش وپرورش ،همین نیمه سر و سامانی را هم از دست خواهد داد.
پس بهتر است این گونه نتیجه بگیریم که حفظ وضعیتِ موجود ( ابقای فانی) بر هرج و مرج بیش از حد ِآمد و شد های احتمالی ( وزیر ، سرپرست ها وتوابع...) پیش رو می ارزد. لذا معتقدیم بقای فانی برفنای ( قربانی شدنش به عنوان مقصر همه ی مشکلات) ایشان اولویت و ارجحیت دارد.
در پایان به عنوان عضوی کوچک از خانواده ی بزرگ فرهنگیان یک توصیه به سیاستمداران اعم از مجلسی و دولتی دارم و آن این است که:
دیوار بلندِ آموزش و پرورش سال هاست تَرَک برداشته، ستون هایش به شدت لرزان است و ساکنان خانه اش بسیار نگران ؛ پس بیایید زمین بازی تان را تغییر دهید که این زمین، زمینِ مناسبی برای توپ بازی های سنگینِ سیاسی شما نیست.
بیایید انصاف بیشتری به خرج دهید تا اگر باری از دوش این نهاد نحیف و ناتوان برنمی گیرید باری اضافه بر آن تحمیل نفرمایید.
همت نموده این سرمایه ی گرانبها را ارج بیشتری نهاده و اگر تمایل به این ندارید که آن را از نیمه ورشکستگی نجات دهید خواهش این است که ورشکستگی را نه رقم و نه جار بزنید.
در پایان چند خواهش و توصیه به جناب آقای فانی که حداقل در تحمل منتقدین صبور بوده و آستانه ی تحمل بالایی دارد:
1 –تلاش شما در رسیدگی به مشکلات جامعه ی دانش آموزی و فرهنگی را قدر نهاده اما آن را ناکافی دانسته و به شما نمره ی قابل قبولی نمی دهیم.
2 – از شما انتظار این است در دفاع از مجموعه تحت نظر خود برای کسب بودجه با چانه زنی بالاتری، هیت دولت را برای تخصیص بودجه ی بیشتر و امکانات مناسب تر اقناع نموده و برای بهبود وضعیتِ موجود معیشت معلمان و.. تلاش بیشتری نمایید.
3 –انتظار همیشگی فرهنگیان در همه ی دوره ها این بوده که انتسابات ، ملاک انتصابات قرار نگیرد و امیدوارند که انتخاب مدیران شما در سطوح مختلف بر اساس معیار تعهد و تخصص، لیاقت و کاردانی باشد.
4 – تا حد توان و فراتر از توان پیگیر آزادی و کمک به همکارانی که به جهت اعتراضات صنفی برای آنها مشکلاتی ایجاد شده است باشید.
5 –به تعهدات و قول های خود در زمان رای اعتماد پای بند و و فادار باشید.
6 – به جای اینکه حضرتعالی و همکاران تان پرداختِ اندک معوقات ( زیادی معوق مانده ) را به نامِ پرداخت مطالبات در رسانه ها بوق و کرنا کنید بهتر است با ارتباط بیشتر با بدنه ی اصلی آموزش و پرورش یعنی معلمان،تشکل های مستقل فرهنگیان، و...مشکلات موجود را صادقانه و شفاف مطرح و از آنها درحل آن کمک بگیرید.


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شنبه, 09 خرداد 1394 19:55 خوانده شده: 2396 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +20 -1 --
ناشناس 1394/03/09 - 20:35
بر هیچ کس پوشیده نیست که اقای فانی لیاقت اداره اموزش و پرورش را ندارد.الکی دفاع و توجیه بیمورد نکنید.
پاسخ + 0 0 --
معلم مدرسه 1394/03/10 - 17:33
مجلس بیشتر مقصره ک کار رو با استیضاح یکسره نمیکنه!
پاسخ + 0 0 --
محمد 1394/03/12 - 19:58
آخه مجلسیها الان یه بهونه واسه خر کردن معلمها دارن اونوقت باید کی یو بیارن که پاسخگو باشه ومعلمها قبولش داشته باشن؟
خوب چنین فردی رو مجلس قبول نداره که
پاسخ + +15 -1 --
مهدی 1394/03/09 - 20:58
باور کنید احتمال اینکه فانی هدفدار لج معلمارو در آورده بعیدنیست چون بااین کارش ضربه اصلی رو به محبوبیت روحانی وارد آورده با ادامه این روند روحانی باید با صندلی ریاست جمهوری بعد دوسال باید خداحافظی کند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/03/09 - 21:15
موافقم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/03/09 - 21:15
فانی باید برود
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/03/10 - 11:39
هیچ آدم عاقلی به قصد وارد کردن زخم به دیگری نمیاد شکم خودشو پاره کنه.تنها نکته اینه که مدیریت ایشان در همین حده نه بشتر.وگرنه اگه با روحانی مشکل داشت تا حالا صد دفعه اونو بیرون کرده بودن.
نتیجه1: مدیریت فانی=مدیریت روحانی
نتیجه 2:دوره بعد روحانی رای نمیاره(البته دوره قبل هم رای روحانی ناپلئونی بود)
پاسخ + +13 0 --
ناشناس 1394/03/09 - 21:18
انتسابات ، ملاک انتصابات قرار نگیرد .اما برادر جهانگیری مدیرکل کرمان شده است.انتصابات نسبی مگه میشه توی ایران نباشه؟
پاسخ + +8 -5 --
فرهنگی 1394/03/09 - 21:21
من می گویم دولت مقصر است .چه کسی بنزین را گران کرد؟مجلس یا دولت؟فشارش به معلمها وکارمندان میاد که 14درصرحقوق شان زیاد شده.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 2 1394/03/09 - 21:28
دوست عزیز بی سواد من !
سلام
دولت ، مصوبه مجلس محترم را اجراء کرده است !
این دفعه با مطالعه صحبت کن !
پاسخ + 0 0 --
انسان 1394/03/09 - 21:57
جناب فرهنگی 2 بین خودتون همکاران به هم هر چی دلتان خواست بگین ولی نوشتی فرهنگی پس سعی کن موقع کامنت نوشتن دقت کنی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ضمنا دولت می تواند مصوبه را بپیچاند و جور دیگه ای اقدام کند.
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/03/10 - 18:08
آقای فرهنگی 2لطفا" در اظهار نظر ها سنجیده عمل کن دوست عزیز م شما که به اصطاح باسواد هستید واز همه چیز سر در می آورید مگر آقای معاون اول ریس جمهور بخشنامه نکرده بود هیچ گونه افزایش قیمت ،خصوصا در نان نخواهیم داشت پس این همه افزایش برای چیست ؟؟؟؟؟وجدانا انصاف هم خوب چیزی است.
پاسخ + +8 -2 --
جلیل 1394/03/09 - 21:32
این سایت در طرفداری از فانی دیگه شورش رو درآورده خود من دو تا مقاله فرستادم که یکیش منتشر شد اینهمه کامنت نوشتم اینهمه دلیل و استنباط اثبات کردیم که رفتن فانی به صلاح معلمین هست اما این سایت خودش رو به خواب زده و قصد بیدار شدن ندارد و من معتقدم هر چه قدر هم دلیل بیارم بی فایده ست و بیخودی خودم رو خسته می کنم
پاسخ + 0 0 --
دبیری 1394/03/09 - 23:35
آقا ی جلیل .این مقاله در طرفداری از فانی نیست اتفاقا بیشتر فانی را کوبیده است .چرا فقط نظر خودت راقبول داری؟
پاسخ + 0 0 --
حسین 1394/03/12 - 19:51
شاید شما خوابی جناب پر مدعا کی گفته حرف ومقاله شما وحی منزله وهمه باید اطاعت کنن؟
اتفاقا بنده مخالف صد درصد حاجی وفانی ام ولی استیضاح رو عملی احساسی وعیر منطقی میدونم
ار برج غرورت بیا بیرون وقبول کن نظر همه محترمه یادم دولت قبلی هم مثل شما بود و بخصوص وزیر آمو ش وپرورشش
آقا بیدار شو غرور هم نوعی خواب جهالته
پاسخ + 0 0 --
محمد 1394/03/12 - 19:56
ببینم جزو مدیرای حاجی بابایی نبودی که موقع شام آخر خداحافظی نفری بیست ملیون ناقابل روز آخر کاری باباایشون نفری 20 ملیون گرفتن ؟
آخه خیلی......
پاسخ + 0 0 --
مریم 1394/03/12 - 20:00
پس خسته نباشی برو بخواب مفیدتری درست مثل دولت ،فانی ،مجلس .و ..... اینجوری بهتره
پاسخ + +6 0 --
روزبه 1394/03/09 - 22:23
یعنی شما نویسنده محترم معتقدید که فانی با وجود بی لیاقتی باید بماند؟به نظر بنده این خیانت در بیت المال است.قحط الرجال که نیست.بسیاری از همکاران عزیز می توانند این کار را به نحو احسن انجام دهند.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/03/09 - 23:23
اقای روزبه نویسنده گفته که فانی لیاقت ندارد ولی رفتنش باعث هرج ومرج بیشتر می شود وهمین یک ذره ارامش هم از بین می رود
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/03/10 - 09:11
استيضاح و تغيير وزير قبلا هم اتفاق افتاده و در بعضى موارد تاثير مثبت و در بعضى موارد تاثير منفى داشته دليلى وجود نداره كه با امدن وزير جديد ارامش از بين برود
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/03/10 - 09:12
بايد بريم دستبوس فانى بره همين ارامش هم از بين ميره هرج و مرج ميشه اقاى فانى تو رو خدا جايى نريا
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/03/10 - 11:41
مگه ما آرامش داریم که اگه فانی نباشه از بین بره.
پاسخ + +3 -2 --
بهلول 1394/03/09 - 22:27
بنظر مى آيد بيش از آن مقدارى كه در دولت و مجلس در مورد رفتن يا نرفتن وزير بحث شود در اين سايت و توسط كسانى كه احتمالا حتى يك مورداز نظراتشان را نمايندگان مجلس يا اعضاى دولت نخوانده و يا نخواهند خواند و اگر بنا بر استيضاح يا عدم استيضاح باشد به حرف من وشما كسى توجه نخواهد كرد بحث شده ، اما استيضاح وزير محترم آپ از همان روز اولى كه شروع بكار كرد استارتش زده شد و دلايل گوناگونى نيز داشت
اول اينكه بنظر مى آيد برخى از افراد كه از ابتدا قرار نبوده در جايى قرار بگيرند و از بد حادثه و در اثر راى نياوردن اولويتهاى اول ودوم به پستىً گمارده مى شوند هميشه تا حدودى خود را وامدار حوادث و در پست مربوطه لغزان مى بينند و اين مورد موجب سوء استفاده ديگران براى تهديد قرار مى گيرد.....ادامه دارد
پاسخ + +4 -1 --
بهلول 1394/03/09 - 22:49
ادامه مطلب
دوم اينكه فردى كه در جايگاه خود لغزان است هر كس كه زورش مى رسد مى خواهد به فراخور زورش از او امتيازهايى به نفع خود بگيرد و از اهرمهاى مختلف براى ترساندن و امتيازگيرى استفاده نمايند و اصولا شايد هدف از رساندن پروسه انتخاب به اين مرحله ، همين بوده كه فردى انتخاب شود كه بتوان از او امتياز گرفت و يا هر روز او را از تعويض و تغيير لرزاند و به هرحال هر كس بنابر حال و روزش ، بهره خود را مى برد
اما آنچه مسلم است و تاريخ نشان داده تعويض وزير و يا آمدن فردى ديگر ، تنها كارى كه مى كند موجب تكرار پروسه باج خواهى و " بترسان و امتياز بگير " مى شود كه دردى را از معلم و خواسته هاى صنفى و معيشتى اش دوا نخواهد كرد و "روز بروز دريغ از ديروز " لذا تنها راه چاره با وجود هروزير و مسولى و هرديدگاهى از نمايندگان محترم مجلس ، وارد شدن از راه هاى قانونى و پيگيرى ظرفيتها و فرصتهاى ايجاد شده و تابع جو و شانتاژهاى سياسى و فرهنگى نشدن است .....والسلام
پاسخ + +1 -3 --
معلم بسیجی 1394/03/09 - 22:49
باعرض سلام خدمت دوست وهمکارعزیزم باید به عرض برسانم باقسمت اعظم نظرات حضرتعالی موافقم امادرخصوص بنددوم فرمایشات شما باید عرض کنم که هرانسان آگاه وباانصافی میداند که مجلسیان محترم دراین موقعیت حساس که دولت ونظام مقتدر ومحبوبمان درچند جبهه درحال مبارزه باایادی استکبارجهانی است مثلادرمذاکرات هسته ای که مقام معظم رهبری تیم مذاکره کننده رافرزندان مورداعتمادوزحمت کش نظام میخواند مجلس نشینان محترم برسرشان به ناحق دادوفریاد میزنند وبرای اینکه به زعم خودشان جایشان رابرای دوره آیند حفظ کنند هرچند روز یکبار آنها را به مجلس میکشانند واما درخصوص مشکلات فرهنگیان باید ازاین دوستان وحتی نمایندگان ادوارگذشته مجلس پرسید درطول دوران وکالتشان چه قدمهای مثبتی برداشته اند که اکنون دراین شرایط بجای همفکری وتعامل سازنده بادولت زحمتکش هرروز وزرا را به مجلس فرا میخوانند
پاسخ + +2 -1 --
علی 1394/03/10 - 00:34
سلام به همه همکاران محترم.حضور جناب فانی بر صندلی وزارت از ابتدای امر هم اشتباه بوده.به دلایل مختلف.اما باید ببینیم چه کسی با چه تفکر و منشی جای او را خواهد گرفت ؟ آیا می دانیم.؟!‏
پاسخ + +3 0 --
مجید موحدی 1394/03/10 - 03:35
همکاران شریف و فهیم امور صنفی فرهنگیان :
بابت نگارش و پیگیری مشکلات ما فرهنگیان ازشماخالصانه سپاسگذاریم وازرای و نظرتان حمایت وپشتیبانی میکنیم فعلا شما عزیزان امید دلهای خسته ماهستند - خدا قوت - خسته نباشید...
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1394/03/10 - 08:48
جلوى ضرر رو هر وقت بگيرى منفعته فانى هرچه زودتر بره منفعته كسى كه اوج خلاقيتش وگذارى كدارس به بخش خصوصى بوده ديروز يكى از دانش اموزان سابقم رو ديدم گفت معلم شدم خيلى تعجب كردم زيرا يكى از ضعيف ترين دانش اموزان دوران خدمتم از نظر درسى معلم شده بود بعد كه بيشتر ازش سوال كردم فهميدم در يكى از مدارس تازه واگذار شده درس ميدهد عزت و احترامى اگه باقى مانده بود با اين طرح جديد فانى از بين رفت.
پاسخ + +2 0 --
معلم 1394/03/10 - 13:33
مشکلات را بخوبی بیان کزدید همکار عزیز ولی کو گوش شنوا
پاسخ + +4 -2 --
محمدی 1394/03/10 - 13:34
برای شما معلمها همین فانی هم زیادیه.
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1394/03/10 - 14:40
همه ی کسانی که نظر دادید همه از معاش خودتان دم می زنید کسی نیست به موضوعی که نگارنده ی محترم به آن پرداخته بود یعنی آزادی همکاران گرفتار کسی چیزی نگفته بود.شما ها فقط فکر جیب خودتان هستید.یک کم هم از بندگان خدا که بخاطر شما بیچاره شدند بگویید وبنویسید
پاسخ + 0 0 --
رحیمیان 1394/03/10 - 17:56
راست گفتی این نشانه ی قدر نشناسی معلمان هست همه ی ما به انه بدهکار هستیم ولی به یاد شان نیستیم
پاسخ + +1 0 --
جلیل 1394/03/10 - 16:18
من معتقدم اگه سرایدار مدرسه ما وزیر میشد بهتر از فانی میتونست این وزارتخانه رو اداره کنه کسیکه خودش هم اذعان داره بودجه اش دو برابر شده اما حقوق معلمان هیچ تغییری نکرده
پاسخ + 0 0 --
رجب 1394/03/10 - 19:53
شما هم زیادی از اونور افتادی که چنین اعتقادی دارید
پاسخ + 0 0 --
حسین 1394/03/12 - 19:52
اتفاقا دربون درخونه ماهم بهتر از حاجی بابایی بود البته از فانی هم بهتره
پاسخ + +1 0 --
محسنی 1394/03/10 - 20:19
معلمها خودشان را عقل کل می دانند وهر کدام فقط حرف خودش را قبول دارد.
پاسخ + +1 0 --
محمدی 1394/03/10 - 21:35
همکارانی که موافق رفتن فانی هستید بنظر شما چه کسی می تواند جایگزین مناسبی برای ایشان باشد وبتواند به اموزش وپرورش کمک کند شخصی که در این آشفته بازار مملکت هم بتواند مطلوب دولت باشد وهم از مجلس رای اعتماد بگیرد لطفا گزینه ی مطلوب یا گزینه های مناسب را با اسم و مشخصات دقیق معرفی کنید.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/03/10 - 22:40
من میگم حاج بابایی اگه روحانی معرفی اش کنه که نمیکنه
پاسخ + 0 0 --
محمد 1394/03/12 - 19:54
وای ذلت دوباره ؟برگشت به عقب؟یه ننگ رو دوبار تکرار کنیم
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/03/10 - 22:52
دکتر غلامعلی افروز گزینه ی مناسبی هست هم روانشناس هست وتجربه ی زیادی دارد و پخته و دنیا دیده هست
پاسخ + 0 0 --
اصغر 1394/03/10 - 23:06
چه کسی بهتر از فانی می تواند اموزش وپرورش را خراب کنه.احمدی نژاد.بگید اورو معرفی کنه رای هم میاره محبوب هست.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/03/10 - 22:53
دولت مقصره که فانی رو عوض نمیکنه
پاسخ + 0 0 --
مونا 1394/03/11 - 11:14
لطفا اقای شهسوارزاده رومعرفی کنید از فانی که کمتر نیست خیلی هم دوست دارد بجایی برسد.فقط شهسوارزاره اگر فانی نباشد
پاسخ + +1 0 --
اخوی 1394/03/11 - 14:06
وزیر... نمیخواهیم. اینم مثل کفاشیانه مگه ...
پاسخ + 0 0 --
معلم؟ 1394/03/11 - 14:19
بذارید همین فانی ادامه بده انشاالله خوب میشه.یاد میگیره
پاسخ + 0 0 --
محسن 1394/03/12 - 22:46
خیلی برایم جالب بود اسم چند خانم را به عنوان نظر دهنده دیدم بابا اینقدر ترسو نباشید،نظر دادن که جرم نیست!یا شاید با اسم مردانه نظر می دهید(در هنگام جنگ زنان نظاره می کنند و مردان به میدان می روند)
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1394/03/13 - 00:17
همه مقصرند . همه دروغ می گویند. خود ما بیشتر از همه مقصریم. حق گرفتنی است بسم الله.......
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1394/03/13 - 18:13
موافقم چرا که درحال حاضر رفتن فانی نه تنها باعث رفع مشکلات نمی شود بلکه بهانه ی خوبی برای عدم پیگیری خواسته های معلمان از طرف دولت خواهد بود
پاسخ + 0 0 --
حسین 1394/03/15 - 00:09
چند سوال1: اگه فانی بره کی جاش میاد؟
2 :برا انتخاب وریر بعدی این نماینده ها که در انتخاب فانی ذره ای به خواسته فرهنگیان توجه نکردن اینبار امیدی هست که محض رضای خدا موش بگیرن؟
3 اومدیم فانی الان استیضاح وبر کنار شد اکثریت ما که قصد رای دادن به ابن نماینده ها رونداریم .اونوقت نماینده های بعدی هم حق دارن اون وزیر دیت نشانده رو استیضاح کنن یا نه؟
4. عاقلانه تر نیست استیصاح فانی بمونه واسه دور بعد؟
پاسخ + 0 0 --
معلم... 1394/03/15 - 17:03
نظرات خوب وسنجیده ای بود حسین اقا

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور