صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" بدیهی ترین اصلی را که می توان از این گزاره ها استنتاج کرد این است که جامعه ایرانی در کلیت خویش هنوز به " بلوغ روانی " نرسیده است و حتی سوابق برجسته سیاسی و طبقه و پرستیژ اجتماعی قادر نخواهد بود تا این خلا مهم و راهبردی را پر و یا حداقل ترمیم کند"

پایان محمدعلی نجفی !

علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم

محمدعلی نجفی و قتل میترا استاد و خشونت فراگیر

 خبر قتل میترا استاد همسر دوم محمد علی نجفی وزیر اسبق آموزش و پرورش سوژه داغ رسانه ها و به ویژه جناح های سیاسی شده است .

هر کسی از منظر خویش و بر اساس قاعده هزینه فایده این واقعه را تحلیل و تفسیر می کند .

جناح موسوم به " اصول گرا " که البته عملکرد آن نشان داده است به کم تر اصولی پای بند هستند و هدف آن ها فقط کسب قدرت است ، ضمن ابراز شادمانی ترجیحا " خفی " سعی می کنند تا می توانند جناح مقابل یعنی " اصلاح طلبان " را بکوبند و نشان دهند که بله ! مشت نمونه خروار است و از آن برای دو انتخابات آینده بهره کامل و وافی ببرند .

اصلاح طلبان نیز که در  برابر  این وضعیت غافلگیر شده اند و حرف خاصی برای گفتن ندارند سعی می کنند تا آن را سرنخ یک توطئه مشکوک جلوه دهند .

« محمدعلی نجفی » در انتخابات سال 96 رئیس ستاد فرهنگیان روحانی و در واقع موتور محرکه انتخابات بود و یک چهره مهم کاریزماتیک را تا الان از دست داده اند .

تجارب و عملکرد نشان می دهند که وجه مشترک جناحین ؛ " عدم پاسخ گویی " و " فرصت سوزی " است .

کم نیستند معلمانی که پس از شنیدن این خبر شوکه شده و هنوز آن را شایعه و یا غیرواقعی می پندارند و یا سعی در تبرئه ایشان دارند .

البته در جامعه ای که روابط نه بر اساس عقلانیت و برنامه که بر اساس احساس و غریزه شکل می گیرد این واکنش ها کاملا طبیعی است .

در این گونه جوامع افراد به جای تکیه بر توان مندی و قدرت حل مساله بیشتر بر کاریزمای افراد برای حل مشکلات متکی هستند و از همین رو است که چرخه بی پایان ناامیدی ، بی تفاوتی و طغیان اصلی روا و پایدار در تعبیر معادلات جامعه است .

وزیر ارشاد در توئیتی سعی می کند تا آن را به یک جریان توطئه و سازمان یافته متصل کند .

محمدعلی نجفی و قتل میترا استاد و خشونت فراگیر

اگر قرار باشد یک سیاست مدار کارکشته خیر و شر خود را تشخیص ندهد و در " دام و دانه " اسیر گردد چگونه می خواهد جامعه را به سرمنزل خوشبختی رهنمون گردد ؟

اعتماد دیگران به خرد او چگونه معنا خواهد شد ؟

ارزش خرد و تفکر انسان کجا باید تجلی پیدا کند ؟

یکی از اعضای کانون صنفی معلمان در یادداشتی ضمن محکوم کردن عملکرد و رویکرد نجفی در " بازاری سازی آموزش " در پایان چنین می نویسد :

" این یادداشت در آبان 95 منتشر گردید و حالا به خاطر خبر بازداشت نجفی بازنشر می دهم و معتقدم وزیران قاتلی چون نجفی باید زودتر بازداشت و محاکمه شوند به خاطر پاکسازی دانشگاه در دهه 60 ، به خاطر سیاست های ویرانگر پولی سازی آموزش و طرد کودکان از مدرسه به خاطر سلب مالکیت عمومی و فساد همه جانبه. "

اگر واقعا نجفی چنین بوده است چرا چنین مدعیانی به خاطر این اعمال و پیش تر نجفی را به پای میز دادگاه بر اساس مستندات مصرح نکشیدند و تا رویت و حصول " قضا و قدر " به انتظار نشستند ؟! " محمدعلی نجفی " هم محصول همین سیستم ناکارآمد آموزش است

" نجفی " خود به عمل خویش اعتراف کرده و " قانون " باید در مورد او قضاوت کند اما پرسش مهم این است که چرا نجفی که در ظاهر فردی آرام ، خوش اخلاق ، دارای سعه صدر و محافظه کار می نمود چنین روشی را برای تامین نظر و خواسته خویش انتخاب کرد ؟

گفته می شود همسر مقتول می خواسته با یکی از سایت های خبری در مورد برخی مسائل مصاحبه ای داشته باشد .

اگر چنین چیزی صحت داشته باشد از نجفی انتظار می رفت تا با  "گفت و گو " و " روش های اقناعی " پاسخ گوی ادعاها باشد مگر آن که مسائل دیگری در میان بوده باشد .

چرا نجفی با  توسل به " آخرین درجه خشونت " سعی کرد تا مساله را حل کند ؟

آیا راه ها و مسیرهای کم هزینه تری متصور نبود ؟

این گونه وقایع نشان می دهند که جامعه ما از یک فرد عادی گرفته تا مقامات و نخبگان هنوز " توانایی حل مساله " را نداشته و با پاک کردن صورت مساله سعی در حل آن دارند .

Psychological puberty

بدیهی ترین اصلی را که می توان از این گزاره ها استنتاج کرد این است که جامعه ایرانی در کلیت خویش هنوز به " بلوغ روانی " نرسیده است و حتی سوابق برجسته سیاسی و طبقه و پرستیژ اجتماعی قادر نخواهد بود تا این خلا مهم و راهبردی را پر و یا حداقل ترمیم کند .

کما این که در ماجرای ساسی مانکن و تاثیر آن بر آموزش و پرورش ایران مقامات و مسئولان وزارت آموزش و پرورش به جای " حل مساله " سعی کردند آن را پاک کرده و یا ماست مالی کنند .

با ارسال بخشنامه ، دستور و حتی تقبیح و برجسته کردن سند 2030 و...  نمی توان مساله را حل کرد .

باید در مورد ریشه ها و دلایل فکر کرد .

و اما بعد پنهان که تاکنون کم تر کسی به آن پرداخته است مساله " خشونت " فراگیری است که جامعه ایرانی را گرفتار خویش ساخته است .

خشونتی بزرگ و ریشه دار در لایه های این جامعه ریشه دوانده است و متاسفانه کسی هم برای حل مساله فکری نمی کند .

نباید فراموش کرد ؛ قتل یک زن توسط یک فرد شاخص سیاسی به اندازه کشته شدن یک معلم توسط دانش آموز و در کلاس درس اهمیت دارد و نباید از کنار آن به سادگی گذشت .

اما چه کنیم که جامعه ما کم تر فکر می کند و بیشتر به دنبال حل مساله از طریق " احساس " و " غریزه " است .

بعید هم می دانم چنین " تلنگرهایی " بتواند تغییر خاصی در الگوهای فکری افراد جامعه ما ایجاد کند ؛ جامعه ای که همه سطوح آن در"  دام " روزمرگی افتاده و"  دانه ها " امان تفکر و بازشناسی را از او ستانده اند .

" محمدعلی نجفی " هم محصول همین سیستم ناکارآمد آموزش است .

سیستمی که به شهروندان توانایی حل مساله را آموزش نمی دهد و آدم ها همیشه فکر می کنند بهترین مسیر کوتاه ترین آن است .

برای من به عنوان یک " معلم " زمانی که نجفی به اعتماد و صداقت معلمان پشت کرد و همچون بسیاری از سیاست مداران ، " نگاه ابزاری " و " منفعت طلبی " را پیشه خویش کرد تمام شده بود و این تیر خلاصی بود برای یک پایان تلخ .

محمدعلی نجفی و قتل میترا استاد و خشونت فراگیر

چهارشنبه, 08 خرداد 1398 11:04 خوانده شده: 2898 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +2 -2 --
رضا 1398/03/08 - 11:51
باورش خیلی برای من سخت بود بعد از شنیدن این ماجرای تلخ،احتمال می دادم که قتل به همسر اولش ارتباط داشته باشد ولی متاسفانه خود دکتر نجفی که دکتری ریاضی از آمریکا داشت مرتکب این قتل شده است؟
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1398/03/08 - 12:46
سلام

آقای رضا

هر انسانی اشتباه می کند اما مهم این است که افرادی در حد و اندازه آقای نجفی به پیامدهای کار خویش فکر کنند .

ضمنا آقای نجفی دکترا ندارد .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
دبیر م 1398/03/08 - 13:57
مقاله جالبی بود از استاد و همکار دلسوز جناب پورسلیمان عزیز
اما برداشت سیاسی جناحی از مشکلات خانوادگی و خصوصی دیگران کار درستی و وجدانی و اخلاقی و اسلامی نیست
هر چند این خبر شادی اصولگرایان و ناراحتی اصلاح طلبان را در پی دارد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/10 - 22:32
آقای نجفی فوق لیسانس است و هیچ گاه دکتر نشد.
پاسخ + +5 -1 --
رضا 1398/03/08 - 11:57
به نظر من بیشتر جامعه ایران دچار بیماری روانی و خشونت شده و زخم این بیماری هرچند یک بار باز می شود.چند سال پیش خبری باور نکردنی خوانده بودم که 90 درصد زنان تهرانی از همسران خود کتک می خورند؟! شاید کتک خوردن مانند قتل اینچنین بازتاب نداشته باشد ولی وقتی خشونت عادی شده و کسی از حقوق افراد جامعه مانند زنان دفاع نمی کند،بدترین نوع خشونت یعنی قتل هم دور از انتظار نیست؟
پاسخ + +2 -2 --
رضا 1398/03/08 - 11:59
پسر ۱۳ ساله میترا استاد همسر دوم نجفی گفت: نجفی دست بزن داشت.مدام مادرم را کتک می زد یکبار مانع شدم دست مرا شکست. قرار بود با مادرم بیرون برویم من از مدرسه با آژانس باز گشتم پول آزانس نداشتم امدم تا از مادرم پول آژانس را بگیرم که متوجه شدم مادرم مرده است.
پاسخ + 0 0 --
یک دبیر بازنشسته 1398/03/22 - 00:01
دکتر نجفی همان کسی بود که تنبیه بدنی را در مدارس ممنوع کرد، در دادسرا وقتی از دکتر سؤال شد که آیا استاد را کتک می زدی؟ گفت: او بیشتر می زد،مطمئن باشید،تنبیهات دکترنجفی،حالت تدافعی داشته است،نه تهاجمی،مردی که همسر اولش او را مؤدب ترین مرد می خواند و بدون دلخوری در دادسرا حاضر می شود که کمکش کند،چنین مردی نمی تواند سنگدل باشد،میترا استاد از دکتر یک قاتل ساخت.من برای دکتر و سرانجام تلخش ناراحتم.خدایا،کمکش کن.
پاسخ + +4 -3 --
پرستو های سفید 1398/03/08 - 12:16
دکتر نجفی که حضرت یوسف نبوده جناب پور سلیمان که بتونه از ده ها دام پیچیده و فوق تخصصی فسر درره.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1398/03/08 - 12:49
سلام

دوست عزیز

به نظرم ؛ " عقل " بهترین و گران بهاترین گوهری است که خداوند به انسان اعطا کرده ست .


مهم این است که از آن استفاده کنیم .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
امیر 1398/03/09 - 04:56
تا دیروز او را بهترین وزیر می دانستی و حالا که فهمیدی که فردی هوسران و قاتل است می گویی که اون یوسف نیست و اشتباهش را ماست مالی می کنی پس این رو بدون که هر چه بدبختی داریم به خاطر آدمهایی مثل شماست که هر کار و جنایتی رو به خاطر اهدافتون توجیح می کنید
پاسخ + +3 -3 --
مدرس آزاد 1398/03/08 - 12:21
اگه دکتر سید محمد حسن حسینی خودمون هم با توجه به توطیه های فاشیستی و "شیطانی" و بربریتهایی که در حقش میکنند و در وبلاگش آورده همانند دکتر نجفی حواسش جمع نبود ممکن بد تا حالا دست به اسلحه برده بود.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1398/03/08 - 12:50
سلام

دوست عزیز

شما که نام کسی دیگری را به عاریت گرفته ای !

شاید بهتر باشد افراد در زندگی سری به روان شناس بزنند و در مورد وضعیت روانی خویش با یک متخصص مشورت کنند .

" خودشیفتگی " یکی از بیماری هایی است که ممکن است هر انسانی را مبتلا کند .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
مدرس آزاد 1398/03/08 - 13:05
دکتر حسینی خود شیفتگی ندارند استاد. اگه در ایران فقط "یک" هیات علمی سراغ دارید که همانند دکتر مرزهای دانش را در نوردیده همینجا معرفی کنید تا ما مریدان دکتر دیگر از اندیشه متفاوت و ذهن کنجکاو و خلاق و پردازشگرش نگوییم و ننویسیم.
پاسخ + 0 0 --
مدرس آزاد اصلی 1398/03/08 - 21:47
سلام بر جناب پورسلیمان و عاریت گرفته نام!

و سلام بر کلمۀ "خدشه" در کتاب نظام حقوق زن در اسلامِ شهید مطهری!

و سلام بر عرف و قانون بی توهّم!

بار الهی! اینان از چه توهّمی به چه توهّمی رسیده‌اند!؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/08 - 22:28
چه طور می تونی این دو را بهم مرتبط کنی؟ خودبزرگ بینی هم مرزی داره ...
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/08 - 22:42
خدای من این جمله را نگاه کنید:

«....اگه در ایران فقط "یک" هیات علمی سراغ دارید که همانند دکتر مرزهای دانش را در نوردیده همینجا معرفی کنید تا ما مریدان دکتر دیگر از اندیشه متفاوت و ذهن کنجکاو و خلاق و پردازشگرش نگوییم و ننویسیم.»

کی این ادعا را داره؟ تو کدوم دایره المعارف اسم دکتر را آورده؟ تو کدام کتاب و منبع ارجاع داده به نوشته یا مقاله دکتر؟
فقط یکی منبع درست حسابی بیارید و آدرس بدین که در آنجا به تپوری دگتر ارجاع داده است

این جمله من یاد «ذهن زیبا» می اندازه
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/08 - 22:44
دکتر میشه دست از سر صدای معلم بردارید؟ دارین این وب سایت را دست های تکراری لوث می کنید.
پاسخ + +2 -1 --
.... 1398/03/08 - 13:01
اری اری اری تعهد یعنی این انچه انهایی که خک در پشت خاکریز ها را خوردند واین چنین این افراد پست وهوس گرابر مدیریت ها صاحب شدند نتیجه اش این می شود با ببست وهشت سال تلاش در پای کلاس وقتی این خبر را شنیدم از خود بیخود شدم وبه خدا گریه کردم گریه بر فلاکت اموزش وپرورش مان که به دست چه جانی هایی بوده است خدا لعنت کند بر انهایی که با هر لباس بر این انقلاب مان خیانت می کنند ...کلتی که او با ان تیر زد تیر بر قلب یک خانم بد بخت نبود تیر بر احساسات همه ما بود تیری بود که در تاری اموزش وپرورش از یاد نخواهد رفت وتاریح از ان به عنوان لکه سیاهی نگه خواهد کرد
پاسخ + 0 0 --
مدرس آزاد اصلی 1398/03/08 - 21:57
لکه سیاهی آشکار شده !
پاسخ + +5 -1 --
.... 1398/03/08 - 13:22
مهریه میترا استاد 1362سکه تمام بهار ازادی بوده است که دکتر نجفی گفته که راضی هست ان را بدهد وطلاق بگیره بینید 1362ضرب در 5000000تومان نرخ سکه چند می شود نزدیک هفت میلیارذتومان ...قضاوت کنید ...در کدام زمانی زندگی می کنیم
پاسخ + 0 0 --
مدرس آزاد اصلی 1398/03/08 - 21:58
قال رسول الله: مهریه سنگین شوم است.
پاسخ + 0 0 --
امیر 1398/03/09 - 04:39
زیاد نگران مهریه اون نباش زیرا از قبل از حقوق ما کم شده و مهریه اش پرداخت شده است و با وجود فرهنگیان سر به زیری مثل ما این وزرا و این قاتلان هر غلطی که بخواهند می کنند
پاسخ + 0 0 --
یک دبیر بازنشسته 1398/03/22 - 00:05
خیر دکتر نجفی گفت به استاد گفته ام که با مهریه مناسب از هم جدا شویم، لفظ مناسب در اینجا یعنی رقمی غیر از 1362.
پاسخ + +6 0 --
شهاب 1398/03/08 - 13:29
موافقم
جامعه ی احساسی ومطلق گرا هیچ وقت راه را پیدا نخواهد کرد ودائما در باتلاق کم خردی دست وپا خواهد زد
نجفی یک انسان است مثل همه ی انسان ها دارای کاستی ها وقوت های خود پس خود را به اووصل کردن برای نجات خویش غیرعاقلانه است
تنها خودمان با نیروی عقلانیت واتحادمی توانیم به آرمان ها دست بیابیم
پاسخ + 0 0 --
مدرس آزاد اصلی 1398/03/08 - 22:04
آری با نیروی عقلانیت و توحید ، باتلاق طلاق کم می شود ! نمی شود؟
پاسخ + +3 -3 --
دانش آموز اسبق دکتر 1398/03/08 - 14:51
آقای پور سلیمان عزیز؛ فرموده اید دکتر نجفی که بخاطر خشم دست به اسلحه برده پرورده همین آموزش و پ است!
اینکه دلیل نمی شود. دکتر حسینی هم دست پرورده همین آموزش پ است و اتفاقا ایشان هم دست به اسلحه بردند. در اینترنت سرچ کنید " روش تدریس دکتر حسینی " تا اسلحه دکتر رو ببینید. تا ببینید تفاوت اسلحه دکتر حسینی و دکتر نجفی در چیست. تا ببینید در حالیکه دکتر نجفی ها شاخ و برگ ها (اشخاص) را هدف میگیرند دکتر حسینی هوشمندانه ریشه ها ( و ایدیولوگ های متحجر و فرهنگ آنها) را هدف خشم مقدس خودش قرار داده است. آری؛ آنان دکتر حسینی را هم با توطیه های فاشیستی و شیطانی خود معدوم خواهند کرد! اما آنان باید بدانند دکتر حسینی یک شخص نیست که معدوم شدنی باشد - دکتر یک مکتب است - یک راه. گیرم که دکتر حسینی را بکشند - بارویش جوانه ها چه می کنند؟! با ما چه می کنند؟! ها؟!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/08 - 22:34
تو را خدا بس ما داریم یواش یواش از دکتر حسینی نفرت پیدا می کنیم. مگر ایشان پیامبر زمان هستند که از ایشان حدیث و جملات قصار در می آورید؟
مریدان دکتر! از یک طرف می گویید دست دکتر را بسته اند از طرف دیگر دکتر برای خودش مریدهایی پرورش داده است. چاپ کردن کتاب در لپ لمبرت هنر نیست هر دانشجوی لیسانسی می تونه تو لپ لمبرت کتاب چاپ کنه.
چرا به جای رجزخوانی شفاف تئوری هایت را همین جا پست نمی کنی.
پاسخ + +3 -2 --
ناشناس 1398/03/08 - 17:13
با شنیدن این خبر شوکه شدم ....از وقتی تحصیل کردگان امریکا و ریاضیدانان با اقایان روحانی نما نشست و برخاست کردند ...و مجوز دو یا چند همسری را در یافت نمودند و فهمیدند اگر مردی همسرش را بکشد چون مرد است میتواند نصف دیه را پرداخت کند وازاد شود و فهمیدند که قوانین فقهای عالی قدر تبصره و مفاد و مستثنیات فراوان داردجراتشان باز شده که دست به اسلحه ببرند ...از زمانی که زنان ایران را به زور کتک و خشونت به بهانه حجاب ......نه با اگاه سازی در این مورد بلکه با ارعاب و وحشت مجبور به اجرای ان کردند ....از روزیکه ریاضیدان چون ایشان در پای منبرها قوانین جدید را یاد گرفت .....این اتفاقها خواهد افتاد و بیشتر تعجبمان این است که چرا از ایشان سر زده ؟اگر از یک فرد عادی و معتاد و نا به هنجار سر میزد چنین انعکاس گسترده ای نداشت .....و عادی و طبیعی به نظر می رسید......من ایشان و هیچ کس دیگر را نمیتوانم نقد و بررسی کنم ...اما تاثیر فرهنگ .... را به عینه میبینم .......فرهنگ پوسیده و نخ نما ....دام و تله افکار جنسیت زده و متعفن اینان است که چنین فاجعه‌ای را رقم میزند
پاسخ + 0 0 --
مدرس آزاد اصلی 1398/03/08 - 22:17
دیه در سهو است و قصاص در عمد

و هر چیزی قصاص پذیر نیست چون حد !

بارالهی! سلام مرا به نمک طعام و سرمه چشم در دولت صاحب الزمان(عج) که در جذب نیرو توهّم زده نیست برسان !
پاسخ + +4 -1 --
حیدری 1398/03/08 - 19:13
دوستان به جای پرخاشکری و فرافکنی اولین دعای ما این باشد که خدایا ما را لحظه ای به خودمان وا مگذار. در عین حال نباید فراموش کنیم که ایشان علی رغم خدمات متعدد، در جریان انتخاب بین آپ و شهرداری به راحتی به ما معلمان پشت کرد و بنوعی دل هزاران همکار را شکست.
با این خداوند هیچ کس را اسیر دام خناسان سیاست پیشه نکند که ...
پاسخ + 0 0 --
مدرس آزاد اصلی 1398/03/08 - 22:19
بار الهی! به ما قدرت ده تا دعایی بهتر از این را درک و علنی کنیم!
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1398/03/08 - 23:47
نخبه ما 1362عددسکه مهریه قرار میدهد انوقت امثال همبن اقایان برای ما زندگی ساده و اقتصاد مقاومتی را تجویز میکنند ولی بالاخره خداوند دست یکی از همین ریاکاران را رو کرد.یادم نمیرود که ایشان رییس ستاد فرنگیان اقای روحانی هنگام انتخابات بوداخر کدام فرهنگی توانایی پرداخت چنین مهریه ای را دارد
پاسخ + 0 0 --
مدرس آزاد اصلی 1398/03/09 - 09:26
قال رسول الله: " زنی که مهرش سنگین باشد، زائیدنش سخت است"
البته شما این حدیث را به خوبی نمیتوانید تفسیر کنید! پس همان بهتر که آنرا جعلی فرض کنید؟!
پاسخ + +6 -1 --
پویا 1398/03/08 - 23:48
یادش بخیر چقدر گفتم فریب این نجفی رو نخورین. اون همه وعده دروغ به معلمان داد تا برای روحانی رای جمع کنه. ولی خیلی هاتون گول خوردین و اون رای غلطو دادین. (با روحانی تا 1400).
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1398/03/09 - 08:23
سلام

آقای پویا

در انتخابات ایران حرف زیاد زده می شود اما عمل نمی شود .

مردم هم تقریبا این وضعیت را دوست دارند و به آن خو کرده اند !

در حال حاضر مساله مهم ، بحران اعتماد و ناکارآمدی است و این برآیند کل جامعه است حتی شما !

اگر می توانید مساله را حل کنید .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
مدرس آزاد اصلی 1398/03/09 - 09:40
سلام جناب پورسلیمان

مردم این وضعیت را دوست ندارند ولی به آن یا خو کرده‌اند یا به ناحق و یا به واقع نا امیدند!

بحران اغتماد به نیکان و بحران ناکارآمدی غاصبان و بحران بقا در توهّم و بحران زالوصفتی

یکی از مصادیق حل مسئله ایثار، عمل امکان پذیر به دانایی و روشنگری و یا ... است!

دنیا سرای آزمایش است؛ آیا آنها که مدعی ایمانند، آزمایش نمی‌شوند، (عنکبوت آیه 2)
بعد از رحلت پیامبر تا کنون و وهم همچنان گسترده‌تر شده
پاسخ + +1 -6 --
علی 1398/03/09 - 00:33
امروز تمام معلمین مدرسه ما پکر وناراحت بودند ومی گفتند حیف شد اقای نجفی بهترین وزیر بعداز انقلاب در اموزش وپرورش بوده است
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1398/03/09 - 08:22
سلام

آقای علی

به جای اسطوره پرستی به نیروی تفکر و عقلانیت تکیه کنید .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
مدرس آزاد اصلی 1398/03/09 - 09:44
بهترین وزیر آپ؟ یا بهترین فرد وزیر شده در آپ؟
پاسخ + +5 0 --
کاکتوس 1398/03/09 - 00:44
من درسته اصلاح طلبها رو قبول ندارم ولی هر انسانی اشتباه می کنه اینقدر به خودتون اعتماد نداشته باشید ممکنه برای شماهم اسن اتفاق بیفته منکه دلم براش سوخت. قبل انتخابات که رییس ستاد فرهنگیان روحانی شد و معلمها رو سر کار گذاشت رفت شهرداری که ارتباطی به تخصصش نداشت همون موقع گفتیم ولی پورسلیمان ها قبول نمی کردند اگه شهرداری نمیرفت و وزیر اموزش وپرورش میشد با اون خانم هم اشنا نمیشد و این لتفاق نمی افتاددمعلمها از نجفی به خاطر اینکه قالشون گذاشت رفت شهرداری بیزارند ولی من هر گز از این اتفاق خوشحال نیستم ما از افکار و عقاید اینها خوشمون نمیاد و راضی به این اتفاقات تلخ برای هیچ کس حتی دشمنانمان نیز نیستیم
پاسخ + 0 0 --
مدرس آزاد اصلی 1398/03/09 - 09:45
قال المعصوم :
هر کس برادر مسلمانی را سرزنش کند، نمیرد تا مرتکب آن شود!
پاسخ + +1 -6 --
امیر 1398/03/09 - 04:31
درود و سلام بر مرد دلاور و سلسله جنبان اصلاحات محمد علی نجفی و تمام فرهنگیانی که هر وقت صحبت از وزیر و مدیر خوب می شد نام او را می آوردند و پابوس او می شدند همان فرهنگیانی که راه حل مشکلات ایران را انتخاب حسن رو حانی می دانستند و او را به عنوان منجی انتخاب کردند و حالا با این کارشان زندگی ملت ایران را به خاکستر تبدیل کردند پس جناب پور سلیمان دیگر به دنبال منشا مشکلات فرهنگیان نگرد زیرا ما با این بینش که فردی قاتل را به عنوان بهترین وزیر و فردی دروغگو را به عنوان یهترین گزینه ریاست جمهوری می پنداریم دیگر از چه کسی باید توقع داشته باشیم
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1398/03/09 - 08:21
سلام

آقای امیر

پاسخ شما در متن داده شده است .

وجه مشترک هر دو جناح قدرت طلبی ، عدم پاسخ گویی و فرصت سوزی است .

این یک تجربه 40 ساله است .

اگر غیر از این است بفرمایید .

پایدار باشید .
پاسخ + +2 0 --
مدرس آزاد اصلی 1398/03/09 - 09:48
40 سال تجربه، ارزش است یا غیر ارزش؟
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1398/03/09 - 10:09
سلام

مدرس آزاد

هم می تواند ارزش باشد و هم ضد ارزش !

بستگی به حرکت های بعدی دارد !

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
امیر 1398/03/10 - 19:07
۴۰ سال دیگر درست می شود عجله نکن
پاسخ + 0 0 --
.... 1398/03/09 - 11:37
تاریخ لکه ننگنی را از اصلاحات در موضوع نجفی خواهد داشت بارک اله به نجفی که تیرهاش را بر قلب اصلاحات اصلاحات چی ها زد
پاسخ + 0 0 --
مدرس آزاد اصلی 1398/03/09 - 13:31
آنچه اصلاحات یا شعار دیگری را زیر سوال میبرد اصلاحات یا شعار دیگری در قالب دروغین است

السلام علیک یا ابا صالح ،
پاسخ + +1 -3 --
پرستوهای اطلاعات 1398/03/09 - 12:30
همه الان دیگه می دونیم محمدعلی نجفی قربانی ثرستوهای اطلاعات یا سپاه شده. نخبه کشی همچنان در ایران تمرین میشه. نجفی اولین و اخرین قربانی پرستوهای اطلاعات نبود.
شایستگیهای اخلاقی و حرفه ای و اکادمیک نجفی بر همگان عیان بود.
این مرد بزرگ قربانی توطئه ای شد که براش ترتیب داده بودند... البته او تنها قربانی پرستوها نبود ...
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/10 - 22:39
نخبه ندیدید که نجفی را نخبه می دانید.
پاسخ + 0 0 --
معلم قمی 1398/03/14 - 11:21
عوام زدگی از کلمات تان می بارد. عباراتی مثل همه الان دیگه می دونیم. برای اثبات حرفتان صرفا یک مدرک بیاورید تا به حرفتان ایمان بیاوریم. بعید میدانم معلم باشید معلم عوام زده فکر نمی‌کند. معلم دلیل معلم سند حرفه ای خاله زنکی رو تکرار کنید. دچار اشتباه شد و انسان کشت.
پاسخ + 0 -1 --
پرستوهای اطلاعات 1398/03/09 - 12:35
نجفی فقط و فقط قربانی پرستوهای اطلاعات شد والا هم از نظر اخلاقی و هم از نظر علمی و مدیریتی ضعفی نداشت. بازی قدرت این کشور را بر باد فنا خواهد داد. من و تو می دانیم که این کار چه کسی بوده است. به خودتان زحمت تفکر درباره اینکه چرا نجفی اینکار را کرد ندهید. شاید اگر من و تو هم جای او بودیم این کار را می کردیم. استخدام پرستو کار کسانی بود که تحمل حضور او به عنوان شهردار را نداشتند. اندکی تحقیق و بررسی کنید کسان دیگری هم قربانی پرستوها شده اند.
پاسخ + 0 0 --
حسین رمضان پور 1398/03/09 - 14:33
روزهایی که امیرکبیرها در کشور کشته شدند بسیار بودند اما این وسط نقش خود جناب نجفی در محقق شدن چنین سرنوشتی شوم بی بدیل بوده و گاف و اشتباه استراتژیک را خودشان به دست برخی داده اند؛ پس بهتر است فرافکنی نکنیم.

هرچند در یک مسیر ناهموار و آلوده به دام احتمال ارتکاب خطا بالاتر می رود و این یک مساله مبرهن است اما سیاستمدار کهنه کاری مثل دکتر نجفی نباید این چنین مبتدی و ناشیانه در دام می افتاد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/09 - 19:28
هر چه قدر جلو می ریم نشانه های بیشتری از توطئه و وچود پرستو آشکار می شود.
پاسخ + +1 0 --
پرستوها 1398/03/09 - 12:40
از وزرای احمدی نژاد هم بودند که قربانی پرستوهای اطلاعات شدند و از وزرای خاتمی و حتی روحانی. بحث پرستوها می تواند بسیاری از استعفاهای ناگهانی را توجیه کند
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1398/03/09 - 12:44
سلام

دوست عزیز

وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای این شایعات را تکذیب کرده است .

فرضا فرض شما درست باشد و مقتول رابط اطلاعاتی بوده است .

فرد باهوش و سیاست مداری مانند آقای نجفی باید بتواند مسیر را با کم ترین هزینه تمام و نقطه سر خط دیگری را آغاز نماید .


مشکل این جا است که جامعه ایرانی همواره به " فرافکنی " عادت کرده است .

آقای نجفی اشتباه کرده است و این همان مهارت حل مساله است و نه مساله ریاضی !


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
پرستوها 1398/03/09 - 13:11
سلام
تکذیب کردن معمول ترین کاری است که می کنند. واقعا انتظار دارین که بگن کار ما بود؟ اعلامیه بدن و بگن این عملیات داغون کردن نجفی کار ما بود و به ان افتخار می کنیم. هنوز قتل های زنجیره ای و داستان هدایت اتوبوس نویسندگان ارمنستان را فراموش نکرده ایم که هنوز اطلاعاتی ها گردن نگرفته اند.
خودمونیم این قدرت و بودجه ای که اطلاعاتی ها و سپاه داره خیلی ترسناک شده ... قادر به هر کاری هستند
پاسخ + 0 0 --
معلم قمی 1398/03/14 - 11:24
ظاهرا این دوست مون ویکی پدیا زیاد میخونن. مراقب باش اطلاعاتت مثل اطلاعات گزارشگر فوتبال نباشه که از ویکی پدیا برمیداشت.
پاسخ + +1 -2 --
ناشناس 1398/03/09 - 13:22
با شناختی که از نجفی داریم به نظر وجود پرستوها و توجیه مرگ سیاسی نجفی بسیار محتمل است. عبدالله ناصری هم بر این نکته تاکید کرده است.
با توضیحات نجفی هم می توانیم پی ببریم که یک برنامه منسجم و مدیریت شده پشت این قضیه بوده است. یه باربی را برنامه ریرزی کرده و به سراغش فرستاده اند.
از داستان نجفی به خیلی از چیزها می توان پی برد که روزهای بدی در پیش داریم
پاسخ + 0 0 --
123 1398/03/09 - 14:12
بی خود اظهار نظر نکنید موضوع استارت این خانم بد بخت از نامزدی در شورای شهر اسلامشهر زده شده نجفی تشنه زیبارویی بوده
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/10 - 22:54
نجفی 40 سال به ناحق وزیر و مسول بود عاقبتش هم هین است.
فوق لیسانس که وزیر علوم شود درست است؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/12 - 12:17
فوق لیسانس که با ضوابط وهم آلود حتی حق التدریس نباشد درست است؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/09 - 13:42
دوستان بحث پرستوها را قابل تامل یافتم بسیاری از استعفاها را توجیه می کنه با در نظر گرفتن اینکه در جامعه ایران بندرت کسی از پستی استعفا میده مگر اینکه نمایشی باشد
پاسخ + +1 0 --
123 1398/03/09 - 13:58
این پرستو ها یعنی چه برین بابا می خواهید لکه سیاه را با این روش بشویید ان همه عیش ونوش با عکس های لخت هم کار پرستو بوده ول کنیدبیهوده ذهنیت خلق نکنید در جریان پرونده وبررسی پرونده خواهیذد دید که دوست با هوش تان چه گلی را بر گلدان شکسشته گذاشته خوب از قدیم مثل هست که قدرت زیاد پول زیاد شهوت رانی می افریند بیخود توهم زا نشوید ویا توهم حلق نکنید راحت نمی شود این لبکه ر شست دیگر تاریخ اصلاحات تمام شد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/09 - 19:25
اینو که نمیشه یه لکه سیاه گفت. اون عکسهای لخت چه جوری بیرون اومده؟ خودتان جوابشو دادید. کار پرستو و اطلاعاتی ها بوده است
پاسخ + +1 0 --
حسین رمضان پور 1398/03/09 - 14:27
درود جناب پورسلیمان عزیز

تحلیل دقیق و مبتنی بر حقایقی نگاشته اید و از خواندن آن جهت جامعه فرهنگیان و همه مردم متاثر شدم که این همه انرژی و تلاش سیاسیون ما فقط جهت صحنه سازی و عوام فریبی صرف می شود که با نیمی از این انرژی میشد کشور را از وضعیت بحرانی فعلی نجات داد.

راه را گم کرده ایم!!!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1398/03/10 - 10:42
سلام

آقای رمضان پور

سپاسگزارم .

متاسفانه همان گونه که شما فرمودید انرژی در جامعه ما اکثرا به جای هم افزایی صرف خنثی کردن یکدیگر می شود .

چاره ای جز تغییر فرهنگ عمومی نداریم .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/09 - 14:32
بنده یک روان شناسم.تقریبا اکثریت مطالبی که در مورد این قتل و حوادث ماقبل این قتل را تحلی محتوا نموده ام. نتایج1- دکتر نجفی قبلا ازدواج خود خواسته و موفقی نداشته است. 2-فشارهای مختلف سیاسی، جسمی، خانوادگی و جناحی زیادی را متحمل شده اند3- برای رهایی از فشار به سکس با این خانم رو آورده اند. 4- ناکامی در سمت شهرداری تهران و فشارهای دادستان و اطلاعات سپاه باعث ازدواج رسمی ایشان با این خانم شده است 5- فضای رسانه ای و مجازی باعث شعله ور شدن اختلافات او با خانمش شده است. 6- خانم دوم ایشان اختلال روانی شخصیت مرزی داشته اند. 7- دکتر نجفی پس از ازدواج با سرمایه اجتماعی ویران شده مواجه شده و عامل آن را همسر دومشان می دانسته اند. 8- دخترها و همسر اول ایشان نیز با دخالت های خود ماجرا را پیچیده تر کرده اند. 9- مدت به سر آمدن این گونه عشق ها معمولا کوتاه است ولی خانم ایشان بر ادامه رابطه مصر بوده اند. 10- برخی سازمان های اطلاعاتی نیز قصد ماهی گرفتن از آب گل آلود را داشته اند و بلاخره ....
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/09 - 17:48
این تحلیل ساده انگاشتن مساله است و تحلیل کم عمقی است.
لطفا به منابع بیشتری مخصوصا مطالب منتشر شده در سایت ایران امروز یا ایران وایر یا ایران بریفینگ بی بی سی و ... و مطالب منتشر شده در وبگاه های خبری داخلی بیاندازید.
مواردی که مطرح کردین را نمیشه ثابت کرد. داستان وقتی شروع شده که یک پرستو وارد زندگی این مرد شده است.
باید بیشتر از بعد سیاسی و امنیتی هم مساله را مورد بررسی قرار داد. فراموش نکنید نجفی دشمنان زیادی داشته است.
شما با یک سیاستمدار باهوش روبرو هستند نه یک آدمی که اختلال روانی شداته است.
البته از بعد روانشانسی به مساله نگاه کرده اید بیشتر. اما علایم که هر روز بیشتر میشه نشان دخالت و دام گذاشتن بوده است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/09 - 17:54
البته قسمتی از تحلیل عبدالله ناصری را در مصاحبه با انصاف نیوز حذف کردند.
پاسخ + +1 0 --
رشید 1398/03/09 - 17:43
نجفی نقش ناجی فرد دیگری که احیانا از نزدیکانش بوده را بر عهده گرفته آخه چرا
پاسخ + 0 -2 --
ناشناس 1398/03/09 - 17:56
به نظر من نجفی واضح ترین مثال از ماموریت پرستوهاست. نجفی دست روی جاهای گذاسته بود: فساد در شهرداری فساد در ارگان های نظامی فساد در ...
دریایی از دشمن برای خود جمع کرده بود ...
پاسخ + +1 -2 --
ناشناس 1398/03/09 - 21:08
ماه رمضان از خدا شرم کنید. آنچه که بر بنده
خدا پنهان است ، بنده حق اظهار نظر نسبت بدان
ندارد. با گفته های این و آن اعم از داخل و خارج
در دام قضاوت نیفتید که شما هم شریک جرم و گناه محسوب می شوید. مگر کاشف الاسرارید که اصرار به ابراز نظر دارید ؟ گناه و صواب هر امری با خودشان. خداوند متعال خود بهترین ناظر بر اعمال است. شیطان را لعنت بفرستید و بار گناه دیگران را بر دوش خود مگذارید. خداوند متعال ستارالعیوب است و شما در پی از بین عِرض بنده خدایید.
عبرت بگیرید و برای خود بت مسازید و بجز خداوند بر روی هیچ بنده ای حساب باز نکنید.
استغفروا الله ربی واتوب علیه.
پاسخ + 0 0 --
مظلوم 1398/03/09 - 23:23
خداوند ستار العیوب افشاء کننده عیوب نیز هست
محشر را ببین
پاسخ + +1 -1 --
ناشناس 1398/03/09 - 21:42
نحوه انعکاس اخبار مربوط به این واقعه از صدا و سیما خود گویای این است که برنامه را از قبل چیده بودند. ببینید چه قدر انعکاس دادند این مساله را از صدا و سیما ...
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1398/03/10 - 10:48
سلام

دوست عزیز

حق با شما است .

آیا فرضا ، به ماجرای قتل " زهرا نوید پور " و نقش نماینده ملکان اصلا اشاره ای شد حتی در حد یک خبر کوتاه ؟


من واقعا متاسفم که از مالیاتی که بنده می دهم به این " موسسه ورشکسته " داده می شود .


بنده به اندازه خودم نسبت به این مبالغ راضی نیستم مگر آن که واقعا صدای مردم باشد و یا قانون اساسی اجازه دخالت و یا مشارکت بخش خصوصی را بدهد تا شاید تلنگری بر خواب دولت مردان سیاست زده باشد .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/10 - 18:19
زهرا نویدپور مظلومانه به قتل رسید می توان حدس زد با توجه به سابقه سلمان خدادادی در اطلاعات برادر بزرگ ها سر زهرا را زیر آب کردند.
حداقل یکی از مثبت های واقعه نجفی این بود که دست اطلاعاتی ها و امنیتی ها و عواملشان و روش ها و اقداماتشان برملا شد.
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1398/03/09 - 23:11
در این دنیا دو چیز ناپیدا .........ننگ دولتمند و مردن گدا ........منظورتان چیست که از پرستوها بترسیم ؟خوب ترسیدیم ....شما بروید بچسبید به پرستو و پرستو سازی کنید ملتی که با شرکت نا اگاهانه در انتخابات سکان هدایت کشتی را به پدران و نیاکان پرستوها داد با استغفار و توبه هم حمایت خواهد کرد از پرستو و پرستو پرور و پرستو زاده
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/10 - 10:24
منظور اینه که گوسفندوار زیستن بهترین گزینه در این کشور است. هر چی از بالا گفتند باید بگی چشم. وقتی به عنوان مدیر یه برادر بزرگ بهت گفت فلانی باید نمره بیاره نمی تونی مقاومت کنی اگه مقاومتی کنی ریزترین کار اینه کله پا میشی ... اینطوری دیگه نمرات کنکور را برادر بزرگ ها دستکاری می کنند پرستو فرستادن که چیزی نیست.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1398/03/10 - 07:03
هر روز که می گذرد دست ناپاک عوامل امنیتی در سازماندهی مرگ سیاسی نجفی بیشتر آشکاتر می شود:

محسن آرمین، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی در سایت جماران در باره حادثه قتل ‘میترا استاد’ همسر محمدعلی نجفی نوشت: پرونده نجفی، پروژه‌ای مدیریت‌شده است. فکر دکتر نجفی رهایم نمی‌کند. این حادثه چه جنبه‌ها و لایه‌های نه تویی دارد؟ به عنوان کسی که عمری را در عرصه سیاست گذرانده شرمگینانه باید بگویم عرصه سیاست در کشور ما به‌غایت کثیف و عفن است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/10 - 23:03
محسن آرمین ....
پاسخ + 0 0 --
معلم قمی 1398/03/14 - 11:26
آرمین اینو نگه چی بگه.
پاسخ + 0 -1 --
ناشناس 1398/03/10 - 07:03
محسن آرمین:

نمی‌دانم میترا استاد بر اساس طرح برادران امنیتی وارد زندگی نجفی شده است یا نه. اما تردید ندارم دستکم از زمانی که وارد زندگی او شده، همچون یک پروژه مدیریت شده است تا در زمان مناسب از او استفاده شود. شهرداری نجفی همان زمان مناسب بود تا نجفی بفهمد در کشوری زندگی می‌کند که شرط حضور مؤثر در عرصه‌های سیاست و مدیریت چیزهای دیگری جز پاکدستی و توانمندی است. به‌همین دلیل در میانه غوغای مبارزه با فساد و اختلاس، گزارش بزرگترین پرونده اختلاس شهرداری به قوه قضائیه هم نمی‌توانست نشانه شایستگی او باشد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/10 - 09:28
بعد از داغون کردن سند ۲۰۳۰ نوبت به پروژه ۲۰۴۰ استنفورد رسید. سندهای دیگر ۲۰۵۰یا سند ۲۰۵۰ که در راهند به همین سرنوشت گرفتار خواهند شد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/11/16 - 22:37
درود خدابر کسانی که همیشه بفکر همنوعان خود هستن واز ترس ا ز خدا هیچ وقت بخاطر امیال عده‌ای فرصت طلب حالا یاسیاسی ویا نمی دانم چون خودم آدم سیاسی نیستم اما به عنوان یک همکار که نجفي را از نزدیک چند بار دیدم باور کنید اصلا در مغزم نمی گنجد چنین اتفاقی خداوند عاقبت ما را ختم بخیر کند بقول قدیمی ها آبرو آبجوی نیست
پاسخ + 0 0 --
سوگند 1398/03/10 - 11:24
ایران ما بیست سال از اون سمت بام پایین افتادو تسبیح به دست گرفتیم
بیست سال هم از این سمت پایین خواهد افتادو فاحشه بودن زنان و فاحشه بردن مردان جزء کلاسهای وجودی افراد شناخته خواهد شد با نهایت تاسف
سالهاست که در جامعه ام شاهدم مردانی رو که سالها با همسرشون زندگی میکنند و شاهدیم با عدم تعهد و پایبندی یک خانم به حلقه ای که در دست آقا رویت میشود زندگی به فنا میرود
....
پاسخ + 0 0 --
سوگند 1398/03/10 - 11:28
مردان سرزمین من حتی با وجود نخبه بودن در عین سادگی و ساده لوحی پا روی تعهد خود نسبت به همسرو فرزند گذاشته و قید همه چیز را خواهند زد این واقعه را در رنج سنی مردانی ۴۵تا ۵۵ ساله بارها مشاهده کرده ایم که به یک باره با یک تلنگر عشق را بیرون از خانه جستجو و می یابند در میان این عده کثیر عده ای انگشت شمار بسیار تیز هوشانه عمل کرده و دست این پرستو های سبک سر را خوانده و ترتیب اثری به وجود این خانمها نداده و با عاقبت اندیشی به ادامه زندگی و خدمت به همسرو فرزندان خود میپردازند و اما ان عده که ترتیب اثر داده اند در اواخر دهه ۵۰ که به خاطر دست یافتن و جلب توجه یک فرد به همه چیز پشت پا زده اند ؛ پشیمان شده و اقدام به بازگشت از ان یک چیز مینمایند که گاهی دیر است ولیکن بالاخره با چاره ای این پرستویی که اغلب در رنج سنی فرزندشان است کنار گذاشته میشود
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/10 - 18:26
دوست عزیر ایشان که پیامبر و امام نیوده که معصوم باشه و خداوند پارتی بازی کنه و زمانی که راه کج می رفتند بهشان اخطار بده. بالاخره همه ما در زندگی اشتباهاتی داریم.
پاسخ + 0 0 --
سوگند 1398/03/10 - 11:28
گاهی دیده شده پرستو شروع به مقاومت میکند چرا که گاهی این پرستو ها نیستند که در ابتدا پیشقدم این ارتباط و التفات هستند بلکه این تمایل در مردان اینگونه شروع میشود که پرستو ها را مصرانه از تنهایی خود بیرون میکشند با این بهانه که برایشان پناهگاهی باشند ....
و درنهایت زمان پشیمانی و رهایی با مقاومت پرستو مواجه میشوند
این اشکال جامعه من است این اشکال انقلاب اسلامی ماست این اشکال جامعه ایست که با تک همسری در آن مبارزه میشود این اشکال سادگی نوابغ مملکت من است که همه چیزو همه کس را مثل خود ساده و بی آلایش میدانند
پاسخ + 0 -2 --
ناشناس 1398/03/10 - 12:08
شاید نجفی هم بهتر بود مانند محمدرضا عارف به برادربزرگ ها سواری میداد تا این بلا سرش نیاد.
پاسخ + 0 -1 --
دکتر س.م.ح.حسینی 1398/03/10 - 12:27
تنها کمونیستها به " هدف وسیله را توجیه میکند" باور دارند چرا که هیچ اعتقادی به خداوند قهار ندارند. در اسلام اما ترور شخصیت یک انسان و بردن آبروی او ترور شخصیت و بردن آبروی خداوند است. و خداوند هرگز چنین موجوداتی را نمی بخشد. تاریخ را ورق بزنید.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/10 - 18:21
مسئولان ما که مثلا به خدا ایمان دارند چه دسته گلی به سر این ملت زده اند؟
البته به این صورت که گفتی کمونیست ها هیچ اعتقادی به حدا دارند ... این طوری هم نیست اونها این مسایل مذهبی و خرافات را وارد سیاست نمی کنند
پاسخ + 0 0 --
خادم الرضا 1398/03/10 - 12:40
این بنده خداها سیاست کاریشون هم عین دیانت ورزیشون هست.
پاسخ + 0 0 --
123 1398/03/10 - 15:21
علت استغفا از شهر داری رفتن به ماه عسل وکیف کردن بعد رفتن به اتش اختلتاف ها طبیعی هست که ان پیمرد با ان سن با ان دختر نمی تونه در عریزه جنسی همیشگی خود موفق باشه
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/11 - 00:33
آیا تمام ازدواجها بر اساس غریزه جنسی صورت میگیره؟
پاسخ + +1 0 --
دبیر مشهدی 1398/03/10 - 16:31
* امام رضا (ع):
از دسیسه‌های منافقان شما را بر حذر می‌دارم ........
آنان که شما را با نیرنگ‌های متفاوت به گمراهی کشند ........
آنان که فزاینده بلایای مردمان‌اند ........ و نومیدکننده امید آنان .......
آنان که اگر ملامت کنند پرده‌دری کنند ........ و اگر داوری کنند اصرار ورزند ........
آنان که حق می‌گویند و در عمل برخلاف حق عمل می‌کنند .......
ای مسلمانان بدانید که آنان یاران شیطان‌اند و زبانه‌های آتش سوزان ... و بدانید که شیاطین زیان‌کاران‌اند ....
پاسخ + 0 0 --
دبیر مشهدی 1398/03/10 - 19:37
منبع: یکی از مقالات دکتر س.م.ح.حسینی خودمون که تو وبلاگش هست.
پاسخ + 0 -1 --
ناشناس 1398/03/10 - 18:24
در دوره بعدی تاریخ همه این ظلم هایی که بر نجفی را رفت را برملا خواهد کرد. این مساله نباید مدیریت و خدمات نجفی در آموزش و پرورش را به هیچ وجه زیر سوال نخواهد برد. فکر کنم ما باید دوباره «جامعه شناسی نخبه کشی» را بخوانیم.
فقط مقایسه کنید بطحایی را با نجفی. ببینید سید بطحایی چه امکانات چه حالی به اصول گراها و برادر بزرگ ها میده.
پاسخ + 0 -2 --
ناشناس 1398/03/10 - 19:58
داستان آخر عمری و معرکه گیری نیست. داستان توطئه ای است که بسر پیرمردی پاک دست که دست در لانه های زنبورهای قرمز و نگران گذاشته بود است. داستان سکس هم نیست. داستان یک بازی است که گروهی با مغزهای کوچک زنگ زده بر سر این پیرمرد باسواد و متحصص آوردند. نمی توان او را به خاطر سکس سرزنش کرد. فرض کنید اگر ایشان در کشوری مثل امریکا بود و این داستان براش پیش میومد ...
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/10 - 20:00
داستان نجفی منو یاد فیلم «بازی» شاهکار بی نظیر دیوید فینچر می اندازه.
پاسخ + 0 0 --
من یک آموزش دهنده ام 1398/03/11 - 10:40
با سلام و احترام
نظر همه دوستان و همکاران متین!
ولی بیایید دست از این چپ و راست برداریم نه اصلاح طلب اصلاح می کند و نه اصولگرا کار اصولی انجام می دهد! اینها فقط الفاظی هستند برای بازی سیاسی و دور شدن از واقعیت جامعه و شخصی سازی منابع و منافع و سمت ها! دکتر محمد علی نجفی کسی نبود که امروز مورد نقد و بررسی و قضاوت شاگردان خود قرار گیرد.یک روزی این آدم برای خودش حرفی برای گفتن داشته است. مقتدر علمی و سیاسی و فرهنگی بوده است.
پاسخ + 0 0 --
ادامه من یک آموزش ده 1398/03/11 - 10:43
برای رسیدن به کمال صد سال کم است ولی برای بد نامی انسان یک روز کافی است.
ولی ای کاش انسان در هر شرایطی اعتدال و انسانیت را سرلوحه زندگی قرار دهد. ای کاش قبل از خواستن کمال در هر زمینه ای ظرفیت آن را پیدا کنیم.قاضی اول خداست و دوم کسانی که در منصب این رشته قرار گرفته اند که باز بعید میدانم قضات ما امروز عادل و عالم به کار خود باشند.پس قضاوت کار ما نیست.
پاسخ + 0 0 --
ادامه من یک آموزش ده 1398/03/11 - 10:44
ولی نظر شخصی من این است که کسی که ریاضی خوانده باید منطق و استدلال و استقرای بیشتری در برخورد با مسائل داشته باشد. باید قدرت تجزیه و تحلیل بیشتری نسبت به حل مسائل داشته باشد. ولی باز همه ی اینها متاسفانه برمی گردد به منافع شخصی و زیاده خواهی انسان که هیچ وقت به حق خود قانع نیست و این مسئله تمام منطق و استدلالها را برای حل یک مسئله زیر سوال می برد و بهترین راه حل را پاک کردن صورت مسئله می داند. خواهشمندم دلسوز انسانیت و کشور و نسل آینده باشید.بیایید انسانیت را آموزش دهیم.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/11 - 13:06
ببین وقتی برادر بزرگ ترها قدرتی ماورای تصور دارند چه کاری از دست توی معلم شجاع بر میاد: آنها اگه اون پراید که با قرض و قوله گرفتی آتش بزنند چه می کنی. آنها قادرند فرزند تو را بدزدند آنها قادرند شب بیان همه چیزتو ببرند. آنها می تونند شب دودکش ببندند تا با منوکشید کربن به بهشت سفر کنی و ..............
برادر بزرگ ها هر کاری را مجاز می دونند ...
پاسخ + +2 0 --
فرهنگی 1398/03/11 - 12:03
داستان نجفی موجب شد که من از بالای نردبان به پایین بیایم وبر سرنوشت مردم بیچاره ین سرزمین تاسف بخورم ببینید که چه افردی ...
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/12 - 11:18
رحمت خدا بر آنکس که در سال هشتاد مثال نردبال را برای دکتر دادمان زد.

و امروز نجفی در بلوار شهید دادمان

بار الهی ما را از توهّم برهان!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/12 - 12:00
آنزمان دادگاهی بود سه شنبه و چهار روز بعد سقوطی در شنبه
و این زمان دادگاهی در سه شنبه
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/12 - 12:10
مدیر محترم وبلاگ؛ این مطلب و مطلب فوق را در سایت نگذارید
فکر کنم خاکسپاری شنبه بود
فقط خیابان دادمان (مکان وقوع همسر مقتول آقای نجفی) برایم خاطره ای را زنده کرد
دکتر دادمان وقتی به وزارت رسید در کاری اهمال نمود
و فردی در جایی نفرین نمود و فرد دومی نیز مثال نردبان را بر زبان راند و فرد سوم شوخ طبعی مثال سقوط هواپیما را بیان کرد؛ متحیّر شدم آنچه بر زبان رفت زود به وقوع پیوست.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/11 - 15:58
خارجی درست میگن که ایران کشور خطرناکی است. این خصیصه ایرانی ها همیشه اون وری ها را ترسانده: همه چیز ارمه یه دفعه دیوانگی ما گل می کنه.
پاسخ + 0 0 --
داود 1398/03/11 - 16:57
باسلام افای پور سلیمان به نظر من ورود این خانم از بیرون به شکل هدایت شده وبا برنامه بوده برای حذف رقیب ومسبوق به سابقه نیز هست وتز ماکیاولی هدف وسیله را توجیه می کند را به ذهن هرکسی که وجدان بیداری دارد تداعی میکند .در شوروی زمان استالین نیز از این شیوه ناجوانمردانه وراههای دیگر برای ایجاد دردسر وومشکلات مالی وناموسی و..وحذف مخالفان استفاده می شد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/11 - 23:35
قرائن روشنی وجود دارد: به خاطر حفظ آبروی چند ساله خود نجفی از تمام پست ها کناره گرفت. و با توطئه برادربزرگ ها به راهی هدایت شد که نتوانست ادامه دهد. غیرت نجفی و شخصیتش اجازه نداد بیش از این ادامه دهد. وقتی می گوید میترا گوشی من را یا خودش یه حمام برد تا نتوانم با کسی صحبت کنم آیات گریه تان نمی گیرد؟ ادم کمی نبود وزیر یک کشور را یک زن مستاصل می کند.... اگر شما بودید قاطی نمی کردید؟ وقتی کسی اجازه نمیده به پدر و مادرت زنگ بزنی آیا خونه به حوش نمیاد. شاید به نجفی باید به نوعی حق بدیم ... و شاید شجاعت و مردانگی اش را بستاییم.
من همچنان این مرد با وجود جرمش می ستایم ... و با همدردی می کنم.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/11 - 23:39
برای دقایقی خود را جای نجفی بگذاریم: نابغه ریاضی تمان عمر همه همه براش احترام قایل بوده اند. همیشه آن بالا بوده. غرور داشته پست های کلیدی که هر کس ارزویش را داشته ...،
بعد یه نفر پیدا میشه می گه: بدون اجازه من نمی تونی با دوست و اشنا و پدر و مادرت تماس بگیرد ....
چه می کنی؟
این مرد ماه ها تحمل کرده اما شاید من و تو یک هفته هم نمی تونستیم.
بعد انقلاب کرده بر علیه عصیان یک زن ..... همانطور پدران ما انقلاب کردند
پاسخ + 0 0 --
داود 1398/03/11 - 17:05
درمورد بکارگیری عقل وخرد ومهارت حل مسله وبلوغ روانی برای جناب نجفی به نظر من شما خیلی روی عقل ادمی حساب با زکردید در صورتیکه عقل ما نیز گاهی در قضاوت وداوری وحل مشکل خیلی کارایی ندارد وتابع عواطف واحساسات (تلاطم های روحی روانی)به قول هیوم می شود وقدرت تشخیصش را از دست می دهد. به قول مولوی نیست هر عقل حقیری پایدار وقت خشم ووقت حرص وکارزار .دامی هم که برای جنای نجفی پهن کردند از جنس خشم وحرص جنسی بود.
پاسخ + 0 0 --
داود 1398/03/11 - 17:12
یاد سخنی از جلال ال احمد در کتات در خدمت وخیانت روشنفکران افتادم :وقتی با عمد واطلاع وارد سیاست م شوی سیاستمداری ودر خور همه اوصافی که مختص این قوم ضال ومضل است وباید انبانت پر باشد ازمیراث هزار فامیلی یا بوقلمونی روز نامه نویسانه ای یا........یا فنری در کمری یا دستمالی در استینی. ولی اگر در زمینه سیاست شروع به چون وچرا کنی پیداست که این کاره نیست وبرود ردش را بخواند.جناب نجفی باید درسش را ادامه می داد.
پاسخ + +1 0 --
رضایی م س 1398/03/11 - 20:24
دادگاه کرباسچی باعث کشف ایراد بزرگ حذف دادسرا شد خدا کنه دادگاه نجفی باعث کوچ پرستوها از سیستم اداره کشور شود که لکه ننگی بر دامن مدیرانش هست. نجفی حتی اگر قتل را به گردن گرفته باشد بازهم کارش درست نبود. گرچه واقعا براش اشک ریختم و این سرنوشت را براش باور ندارم. الهی عاقبت محمود گردان
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/11 - 21:22
مصاحبه رفیق دوست هم مهر تایید دیگری بر این یک برنامه مهندسی شده و از قبل سازمانهدهی شده بوده است:
در این میان اما اظهارات محسن رفیقدوست وزیر سپاه دولت میرحسین و رئیس اسبق بنیاد مستضعفین قابل توجه است. او در پاسخ به این سوال که شما زمانی عضو هیات دولت دوران جنگ بودید و در آن کابینه وزیر دیگری هم حضور داشت به نام محمدعلی نجفی. اتفاقات اخیر چقدر برای شما تکان دهنده بود و چه حسی داشتید،او گفت: من با ایشان دوست بودم و ایشان را دوست داشتم. وزیر سپاه دولت دوران جنگ اظهار داشت: ایشان فرد بسیار اخلاقی بودند، به نظرم از قبل توطئه‌ای علیه او ترتیب داده شده بود و ایشان گرفتار آن توطئه شد. رفیقدوست تاکید کرد: آقای نجفی فردی سلیم‌النفس، خونسرد و شوخ‌طبع بود که به همه روی خوش نشان می‌دادند، لذا این حرکت حداقل از نظر من غیر قابل باور است.
پاسخ + 0 -1 --
ناشناس 1398/03/11 - 21:23
خبر آنلاین نوشت:
محسن رفیقدوست درباره حواشی که برای محمدعلی نجفی رخ داد گفت: به نظرم از قبل توطئه‌ای علیه او ترتیب داده شده بود و ایشان گرفتار آن توطئه شد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/11 - 23:37
رفیق دوست خودش کلی مشکل دارد
پاسخ + 0 0 --
معلم قمی 1398/03/14 - 11:30
یادتون هست یک پرستو با 133 میلیارد دهه 70 اومد سراغ داداش رفیقدوست. ای بابا چرا فقط سراغ اینها میدند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/11 - 23:47
عشق پیری حاصل آن نیست غیر از درد و رنج
فی المثل کوبیدن پتک است بر فولاد سرد
پای لرزان ، عقل ضایع با سر و موی کچل
گه به گه آواز خوانی چو خروس بی محل
می نماید صحبت پرت و پلا از حد فزون
بی جهت بی محتوا بی وقفه تا حد جنون
یک زمانه مرثیه گو گاهی غزل خوان می شود
لحظه ای خوشخال و خندان گاه گریان می شود
پیری و عاشق شدن آتش به جان افتادن است
دارو و درمان آن هم عاقبت جان دادن است
دل سپردن ساده اما دل بریدن ساده نیست
سوختن در عشق دلبر قصه و افسانه نیست
عشق پیری باعث رسوایی و بدبختی است
باعث رنج و عذاب و مشکلات و سختی است..
پاسخ + +2 0 --
نجفی 1398/03/12 - 07:08
دیدید چگونه بعد از 40 سال (57-98) به مرحله همسر کشی رسیدم.
اسلحه ام از غلاف درآمد.

این عرف و قانون پرستی بی توهّم بود که صلاحیت مرا قبول میکرد، اگر وزیر و شهردار نمی بودم چه کسی می بود؟ یک ریاضی دان و برنامه ریز بودم و غیرانتفاعی را معنا کردم.

دیدید آنچه را که هنوزه ندیدید

دانستید در بورسیه چه گفتم، از قانون گفتم و دانستید مخالفانم از بورسیه چه گفتند از قانون گفتند! کلماتی آمیخته به حق و باطل، گذر ایام را کند عاطل.

40 سالگی ! دروغی بزرگ ! جایی ارزش و جایی ضد ارزش ! 40 سالگی جرم است یا افتخار ؟

پروردگارا ! از عذابت می ترسم ! مبادا روزی خدشه دار شوم !
پاسخ + 0 -1 --
علی 1398/03/12 - 14:04
سلام آقای پورسلیمان
البته شما هم به بهانه آقای نجفی در این مقاله به خوبی به اصولگراها تاختید وسعی کردید تا اصلاح طلبان را بهتر از آنان معرفی نمایید در حالی خودتان بهتر می دانید که چنین نیست ضربه اصلاح طلبان به کشور قابل جبران نیست
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1398/03/12 - 14:10
سلام

آقای علی

موضوع اصلی این یادداشت آقای نجفی است و مسائلی است که اتفاق افتاده است .

در ابتدا هم اشاره کوتاهی داشته ام به برخورد جریان ها سیاسی .


به عنوان یک تحلیل گر تاکنون صداقتی از جریان های سیاسی در مورد موضوعات و وقایع اجتماعی ندیده ام .

هیج یک برنامه ای برای حل بحران ندارند و نگاه شان به افراد " ابزاری " است .

بنده وام دار هیچ جریانی نیستم چون نیازی به این کار نمی بینم .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/03/12 - 18:44
اگر منصفانه به قضیه نگاه کنیم کدوم جناح خدمات خوبی به کشور ارائه کرده اند. تنها احمدی نژاد و خاتمی را مقایسه کن. به غیر ایدئولوژی و خرافات اصولگرایان چه دسته گلی بر سر کشور زده اند. ضمنا خودت میدونی قدرت و در و زور اصلی دست کی است. اصولگرایان یا اصلاح طلبان. اختیارات رییس جمهور و وزیر امور خارجه و .... مدنظر داشته باشه... فقط برای خالی نماندن عریضه اسمی داریم بنام رییس جمهور
پاسخ + +4 0 --
خدشه 1398/04/02 - 22:28
پایان او نیز خطشه دار شد

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور