صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

« رئیس دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش به جای تایید این گونه موازی کاری ها به فکر کسری بودجه دانشگاه فرهنگیان و کیفیت آموزش در آن باشند ! »

تأسیس " مرکز تربیت معلم حوزه علمیه " و چند پرسش ؟

صدای معلم گزارش می کند ؛

گروه گزارش/

تأسیس مرکز تربیت معلم حوزه علمیه و پرسش های صدای معلم

هنوز هیچ مرجع و نهادی به آخرین گزارش صدای معلم با عنوان : « چند پرسش در مورد عملکرد ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ؟ » ارائه نکرده است . ( این جا )

اخیرا اقداماتی با موضوع تأسیس مرکز تربیت معلم حوزه علمیه انجام شده است . ( این جا )

حجت الاسلام والمسلمین «محمداسماعیل عبداللهی» در نشست هم اندیشی «مرکز تربیت طلاب معلم مبلغ حوزه علمیه قم» که چهارشنبه 10 دی 1399 در ساختمان دارالولایه مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد مطالبی را در این مورد بیان کرده است . ( این جا )

وی گفته است : ایشان پاسخ دهد که قرار است دقیقا کدام ظرفیت مغفول " سند تحول بنیادین " توسط حوزه علمیه و بر اساس کدام مطالعات و برنامه به فعلیت در آید ؟

«  عملکرد مدیران و معلمان مدارس که مواجه با نفوس پاک فراگیران است باید با عملکرد خوب و بروندادهای مثبت، ترویج و تشویق به سمت اندیشه های ناب اسلام داشته باشد .

امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بر لزوم همکاری مستمر حوزه علمیه و آموزش و پرورش تأکید به سزایی داشته اند که هرچند حرف های زیادی زده شده ولی قدم های کمتری برداشته نشده است و تأسیس این مرکز که در نقطه آغاز قرار دارد در همین راستا و برای لبیک به فرمان امامین انقلاب است .

وی با تأکید بر این که تفکرات لیبرال و سکولار در نظام آموزش و پرورش ما نفوذ کرده است، عنوان کرد: آموزش و پرورش ما آماج نفوذ افکار مختلف و احیانا التقاطی و انحرافی قرار گرفته است، کشور ما به نقطه ای رسیده که سیاسی ترین وزارت خانه ما آموزش پرورش است در حالی که باید آرام ترین وزارت خانه باشد و سند تحول بنیادین هم با وجود این که 9 سال است ابلاغ شده و اقدام عملی انجام نشده است، بنابراین اولین اقدام گفتمان سازی بود در حالی که حتی مدیران بالادستی کشور هم باور و اعتقاد و اعتمادی به این سند ندارند .

تأسیس مرکز تربیت معلم حوزه علمیه و پرسش های صدای معلم

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با بیان این که مرکز تخصصی تربیت معلم مبلغ با وجود فشارهای زیاد کار خود را آغاز کرده است، گفت: ما در این مرکز همکاری های خوبی با دانشگاه فرهنگیان داریم و فعلا 450 طلبه در حال تحصیل در این مرکز هستند و انشاءالله بتوانیم طلابی تربیت کنیم تا در نظام آموزش و پروش کشور بتوانند وظیفه دینی و انقلابی خود به خوبی عمل کنند .

مرکز تربیت معلم می خواهد در گام اول جریان های داخل و خارج حوزه را همراه کند و رسالت و مأموریت خودش را آموزش مهارت آموزان طلبه خودمان که در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش قبول شده اند برعهده گرفته است و انشاءالله این مهارت آموزی از سال آینده با سرفصل های جدید دنبال خواهد شد . »

در این راستا ، نشست مشترک دانشگاه فرهنگیان کشور و دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه و نیز حجت الاسلام والمسلیمن پارسانیا رئیس کمیسیون حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنجم بهمن 1399 برگزار شد .

پرتال وزارت آموزش و پرورش در خبری به این مناسبت نوشت : ( این جا )

« حجت الاسلام عبداللهی نیز ضمن گزارشی از اقدامات انجام شده بر همکاری نهادهای حوزوی و تبلیعی حوزه با مرکز تربیت معلم مبلغ تاکید و از تعامل خوب حوزه خواهران جامعه الزهرا و حوزه خراسان و اصفهان تشکر کرد . فلسفه تاسیس و فعالیت دانشکده های روان شناسی و علوم تربیتی که به روز ترین ، علمی ترین و کارآمدترین مکان ها برای تربیت " معلم کارآمد " هستند برای چیست ؟

 وی افزود این مرکز بین چند مجموعه حوزوی و در تعامل با شورای عالی اموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان تاسیس شده که پس از یک سال فعالیت مجوز رسمی آن توسط هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان صادر و مورد تایید وزرای مربوطه و دولت قرار گرفته است .

حجت الاسلام عبداللهی افزود؛ انتطار می رود با همکاری مجلس و همراهی دولت در ردیف بودجه برای مرکز نیز همکاری لازم صورت بگیرد تا انشالله این مجموعه که خواهد توانست برخی از دغدغه های سند تحول را برطرف کند مقاوم تر از گذشته فعالیت نماید .

تأسیس مرکز تربیت معلم حوزه علمیه و پرسش های صدای معلم

 مدیر مرکز تربیت مبلغ معلم  بیان داشت ؛پذیرش طلبه معلمان اولین دوره واجرای دوره اول و آغاز فعالیت های انها در مدارس در ۴ ماه گذشته بسیار مثبت و با بازخوردهای خوبی همراه بوده است . انعکاس اقدامات و فعالیت های فوق ماموریت های محوله به معلمان از سوی طلبه معلمان در سراسر کشور موجی از ترویج فرهنگ و روحیه جهادی فرهنگی و تبلیغی در مدارس کشور ایجاد کرده که موجب تحسین اولیا دانش آموزان و مدیران برخی مدارس قرار گرفته است . »

نخستین پرسش « صدای معلم » از مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه علمیه قم ، رئیس دانشگاه فرهنگیان ، وزیر آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی آن است که این گونه موازی کاری ها در حوزه " تربیت معلم " قرار است تا کی و کجا ادامه داشته باشند ؟

فلسفه تاسیس و فعالیت دانشکده های روان شناسی و علوم تربیتی که به روز ترین ، علمی ترین و کارآمدترین مکان ها برای تربیت " معلم کارآمد " هستند برای چیست ؟

در حالی که دانشگاه فرهنگیان خود همواره با " کسری بودجه " مواجه بوده و حتی در دوران تعطیلی یک ساله این دانشگاه همچنان از حقوق دانشجو معلمان کسر می شود چگونه و با کدام استدلال ، هیات امنای دانشگاه فرهنگیان مجوز تاسیس این مرکز را صادر می کند ؟

« حسین خنیفر » رئیس دانشگاه فرهنگیان در نشست مشترک گفته است :

« ما در فرصت کوتاهی خواهیم توانست ظرفیت طلبه معلمان در آموزش و پرورش را به چند برابر افزایش دهیم و البته همچنان نیازمند  همراهی و هم افزایی بیشتر نهادهای حوزه ای به ویژه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هستیم . »

پرسش « صدای معلم » از رئیس دانشگاه فرهنگیان آن است که آیا این امور در حوزه وظایف ایشان تعریف شده است ؟

اگر آقای خنیفر واقعا می خواهد کاری کند به فکر کسری بودجه دانشگاه فرهنگیان و کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان باشد .

تأسیس مرکز تربیت معلم حوزه علمیه و پرسش های صدای معلم

اگر آقای عبداللهی به عنوان مدیر مرکز تربیت مبلغ معلم  نگران نفوذ تفکرات لیبرال و سکولار در نظام آموزش و پرورش است پیش از دلسوزی برای این مجموعه فکری برای حوزه علمیه خود بکند که به نظر می رسد این مساله در آن جا نمود و عینیت بیشتری دارد .

ایشان پاسخ دهد که قرار است دقیقا کدام ظرفیت مغفول " سند تحول بنیادین " توسط حوزه علمیه و بر اساس کدام مطالعات و برنامه به فعلیت در آید ؟

« براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس مطالعه بازه زمانی ۹ سال گذشته از تصویب سند تاکنون، نشان می‌دهد که سند تحول در اجرا با چالش‌های بسیاری مواجه بوده است. ( این جا )

 نظارت راهبردی بر اجرای سند تقریباً صورت نگرفته، سند در بازه‌های زمانی پنج‌ساله ترمیم و بازنگری نشده، شش زیر نظام اجرایی سند در بازه زمانی یک ساله مقرر در فصل هشتم سند تصویب نشدند و در حوزه قانونگذاری نیز تقریباً هیچ قانونی درخصوص اجرای سند به تصویب نرسید .

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس می‌افزاید: مهم‌ترین موانع و چالش‌های اجرای سند تحول شامل عدم پیش‌بینی ضمانت اجرایی سند تحول بنیادین، عدم تنقیح قوانین و مقررات آموزش و پرورش متناسب با سند تحول بنیادین، عدم تصویب قوانین پیش‌بینی شده در سند تحول بنیادین، کوتاهی دولت در ارائه لوایح لازم در این خصوص به مجلس، عدم ارائه طرح‌های قانونی در راستای سند تحول توسط مجلس شورای اسلامی، عدم تهیه نقشه راه برای همکاری سایر نهادها و دستگاه‌ها، تأخیر هشت‌ساله در تهیه زیرنظام‌های سند تحول بنیادین، عملیاتی نبودن زیرنظام‌ها و عدم تهیه شاخص‌های عملیاتی کمی‌وکیفی قابل رصد، سنجش و ارزیابی، هستند .

تأسیس مرکز تربیت معلم حوزه علمیه و پرسش های صدای معلم

پرسش « صدای معلم » از ایشان و مسئولان حوزه علمیه آن است که در راستای آسیب های مستند ذکر شده چه کاری انجام داده اند ؟

منظور آقای عبداللهی از وزارتخانه آرام چیست ؟

نسبت پرسش گری ، مطالبه گری و تفکر انتقادی با مناسبات آموزش و پرورش فعلی چیست ؟

و بسیاری پرسش های دیگر .

« صدای معلم » همچنان بر لزوم پاسخ گویی و برگزاری نشست رسانه ای نهادهایی مانند ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش و  سایر نهادها و افراد مسئول در این زمینه اصرار دارد .

پایان گزارش/


تأسیس مرکز تربیت معلم حوزه علمیه و پرسش های صدای معلم

شنبه, 09 اسفند 1399 16:46 خوانده شده: 1501 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +8 -2 --
ناشناس 1399/12/09 - 17:20
چرا بی سروصدا؟
این قدر از ما می ترسند؟
یا قرار است سوپرایز کنند؟
هدیه وزیر به ایران سرفکنده!
پاسخ + +2 0 --
س 1399/12/10 - 07:18
کاش اخوند چیزی برای گفتن داشت.کتاب های مجلسی و کلینی را بخوانبد. ....
غیر از تقیقه که نه دهم دین شیعه است چه چیی برای گفتن دارند؟
حضرت علی دلش خون بود از دست این ادم نماها. میگفت کاش یک تن از سربازان معاویه را بمن میداد و من به او ده نفر از شما بیخاصیتها را میدادم. حضرت علی خوب این موجودات تهوع اور را شناخته بود
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1399/12/17 - 20:57
کلینی ومجلسی را قبول نداری از علی سخن می گوییی خخخخ کلینیی ومجلسی همان را نوشته اند که امامان گفته اند .
پاسخ + +1 0 --
شهاب 1399/12/28 - 07:11
به نظر شما متخصصین و اهل فن، آموزش دین و قرآن به دانش آموزان نیاز به تخصص ندارد؟! چرا فکر میکنید فقط شما تخصص دارید؟ از فرهیختگانی مانند شما بعید است اینطور برآشفته و نگران شوید که آموزش دین به متخصص آن سپرده شود!
بهتر است احترام انسانها را نگه داریم و عصبانیت خود از دیگر مسایل را بر سر بقیه خالی نکنیم.
پاسخ + +3 -3 --
علی ادامه 1399/12/09 - 17:51
با سلام و سپاس. گویا بی توجه به نیازها برای طلاب جهت اشتغال پست های شغلی تعریف می شود روز دوشنبه ۱۱ اسفند نیز در سالن جلسات وزارتی درساعت ۱۰:۳۰ قرار است برای تاسیس پژوهشگاه تعلیم و تربیت دینی نشست برگزار شود این همه دخالت حوزه در نظام آموزشی و تاسیس دستگاه ها چون پژوهشکده پژوهشگاه و مدارس امین و... حتما برنامه ریزی شده است و یقینا عملکرد نظام آموزش و پرورش را درجهت تربیت انسانی دانشمند عارف مسلک مطابق با آموزه های دینی تضعیف خواهد کرد و ایده های فرقه گرایی دینی را در آن تقویت خواهد کرد
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1399/12/16 - 22:42
چی می گی؟ این چهل سال که وزارت آموزش و پرورش خالی از آخوندها بود مشخصه که چقدر بحث آموزش کشور رو ترقی دادند؟!
پاسخ + +7 -3 --
احمدی 1399/12/09 - 22:02
وقتی حکومت ها به آخر خود نزدیک می شود افراط گرایی تشدید می شود
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1399/12/17 - 20:59
.....هرکس مطابق میلت نیست را افراطی مینامی ! البته این خاصیت بشر است که هر کاری نمی تواند انجام دهد انگ نتایج مهندسی شده و افراطی بودن و.. را می دهد !
پاسخ + +4 -3 --
دکترمعلم 1399/12/10 - 12:37
فواره چون بلند شود سرنگون شود. بیایند ببینیم آن‌ها لیبرال می‌شوند یا ماها داعشی؟
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1399/12/17 - 21:00
حیف تونجاست که معلم شدی ببین توهم روشنفکر ....
پاسخ + +1 0 --
شهاب 1399/12/28 - 07:15
من از طرف این فرد ناشناس از جناب دکتر معلم عذرخواهی میکنم. هرچند با نظرشان هم موافق نیستم ولی رعایت ادب و کرامت انسانها را لازم می دانم که مطابق دین و اخلاق هم هست.
آقا یا خانم ناشناسی که ظاهرا میخواهی طرفدار دین و ورود حوزه به عرصه تعلیم و تربیت باشی، با این ادبیات و این اخلاق ناپسند تنها به اعتبار خودت و دین لطمه میزنی.
لا یجرمنکم شنئان قوم علی الا تعدلوا
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1399/12/10 - 18:00
منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با توجه به محوریت نقش نیروی انسانی در احیای تمدن نوین اسلامی و گام دوم انقلاب از اهمیت و جایگاه بسیار مهمی برخوردار است. از همین رو ارتقاء کیفیت فرآیند جذب و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش همواره مورد تأکید اسناد بالادستی همچون سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
بوده است. از سوی دیگر ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه بر جذب نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش از مسیر دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان الزام ایجاد کرده است.
پاسخ + +2 -1 --
ناشناس 1399/12/10 - 18:04
وزارت آموزش و پرورش بر این امر تأکید داشتند که نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش از مسیر دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی تأمین شود و مصوبات مجلس نیز نباید سبب ورود بی‌حساب و برف‌انباری نیروی انسانی به وزارت آموزش و پرورش شود. تجربه یک دهه اخیر (از سال 1388 تاکنون) نشان می‌دهد که فقط حدود 30 درصد نیروی ورودی آموزش و پرورش از مسیر دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی بوده است و نیروهای جذب شده در برخی موارد با نیازهای استانی، منطقه‌ای، جنسیتی و مقاطع تحصیلی وزارت آموزش و پرورش همخوانی نداشته است و از سوی دیگر با توجه به فقدان چشم‌انداز نیاز نیروی انسانی آموزش و پرورش در یک افق حداقل 5 ساله، همواره این وزارتخانه با کمبود شدید نیروی انسانی روبرو بوده است .......
الف)- دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی تنها مراکز تربیت و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش از طریق پذیرش دانشجو معلم (متعهدین خدمت وزارت آموزش و پرورش از آزمون سراسری) هستند.
......
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1399/12/10 - 18:05
ب)- هر ساله مابقی نیاز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش حداکثر تا سقف 40 درصد نیروی مورد نیاز مصوب از مسیر آزمون استخدامی موضوع ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان از میان تمامی دانش‌آموختگان آموزش عالی و حوزی تأمین خواهد شد. برای افراد با یک سال سابقه خدمت آموزشی و پرورشی به صورت حق‌التدریس، خرید خدمت، مربی پیش‌دبستانی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و معلمان مدارس غیردولتی ضریب یک و یکصدم در نظر گرفته می‌شود و به ازای هر سال سابقه بیشتر به میزان یکصدم افزایش می‌یابد. سقف ضریب مذکور برای معلمان مدارس غیردولتی یک‌ و پنج صدم درصد و برای سایر مشمولین این حکم یک و یکدهم اِعمال می‌شود. امتیاز متعلقه صرفا برای کسانی منظور می‌شود که گواهی صلاحیت معلمی خود را از دانشگاه فرهنگیان مطابق دستورالعملی که ظرف مدت دو ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب شورای آموزش و پرورش می‌رسد، دریافت کنند.
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1399/12/10 - 20:06
مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش از برنامه ریزی برای ایجاد مدارس علوم و معارف اسلامی وابسته به حوزه های علمیه در استان‌های کشور خبر داد.
کد خبر:۱۰۳۷۵۲۹
تاریخ انتشار:۱۰ اسفند ۱۳۹۹
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1399/12/10 - 20:07
دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به علت اثر پذیری و گستردگی آموزش و پرورش این دستگاه در اولویت برنامه‌های حوزه علمیه قرار دارد افزود: بعد از یک دهه فعالیت مشترک حوزه و آموزش و پرورش به شکلی ساختار و منسجم دست یافته‌ایم.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز حوزه‌های علمیه به صورت رسمی وارد حوزه تالیف کتب درسی شده‌اند ادامه داد: سازمان تالیف کتب درسی، مغز متفکر آموزش و پرورش است و خوشبختانه حوزه‌های علمیه در تمامی گروه های درسی در این بخش نماینده دارند.

وی گفت: خروجی تشکیل اتاق فکر در حوزه‌های علمیه منجر به ارایه دستورالعمل و روش های فعالیت مربیان پرورشی در سطح مدارس شده است.
پاسخ + +2 -1 --
ناشناس 1399/12/10 - 20:08
ب‍ه گزارش ایسنا، حاجیان زاده، مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در سمنان اظهار کرد: حوزه های علمیه و آموزش و پرورش دغدغه های مشترک زیادی دارند.
این مقام مسوول با بیان اینکه بیشترین کار حوزه های علمیه در مدارس در حوزه تبلیغ به انجام رسیده است افزود: حضور مبلغین ثابت در مدارس بهترین کار تبلیغی است. ضمن اینکه حضور طلاب در مدارس بسیاری از کمبودهای آموزش و پرورش را برطرف می کنند.
پاسخ + +7 -1 --
ناشناس 1399/12/11 - 08:39
شاخص هم در بین روحانیون داریم و هم در غیر روحانیون و هم در میان جوانان و هم در میان پیران
قوانین و ضوابط ما شاخصه کاملا درستی برای شاخصه شناسی ندارند
چند تریلیون بار افسوس
چه زشت است غصب مشاغل، چه از سوی روحانی و چه از سوی غیر روحانی و چه از سوی قانون و چه از سوی بی قانونی و چه از سوی وزیر و چه از سوی غیر وزیر و چه از سوی بر دست و چه از سوی زیر دست، چه از سوی امور اداری و استخدامی و چه از سوی غیر آن، چه از سوی خیالبافی و چه از سوی حقیقت بینی ناقص و ...
پاسخ + +3 -2 --
محمد 1399/12/11 - 19:30
هوالحی
بعنوان یک مربی پرورشی در شهر قم؛ هیچگاه فراموش نمی کنم که به دانش اموزان گفته بودم:
«والیبال تا زمانی بازی می کنیم که صدای اذان بلند شود؛ وقتی اذان شد، من میروم نماز»
وقتی اذان شد و من از بازی خارج شدم؛ طلبه ای که در مدرسه ما کار می کرد؛ عبای خود را از تن خارج کرد و جای من وارد زمین والیبال شد.
آنجا بیشترین فشار روحی بر من وارد شد که من یک سال تمام به دانش آموزان گفته بودم: وقت نماز، میروم نماز. بعد یک طلبه وقت اذان ،آنهم بجای من وارد زمین شد و تمام تلاش ما برای ارزش دادن به وقت نماز را بر باد داد!!
آیا دوستان حوزوی ما مطمئن هستند که آنچه بعنوان طلبه به مدارس می فرستند؛ واقعا دین را تبلیغ می کنند؟
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1399/12/16 - 22:45
اولا معلوم نیست واقعا حقیقت می گی؟ و دوم خودم قبول دارم عده ای از آخوندها اینجورن ولی این یعنی همه؟ با بقیه شهرستان ها رو ببین که چجوری ما رو تو دبیرستان کتک می زدند چون سری بعدازظهر بودیم می خواستیم نماز بخونیم. به خاطر اون پنج دقیقه ما رو کتک می زدند
پاسخ + +3 -4 --
ناشناس 1399/12/11 - 21:41
وقتی طلبه رییس قضا میشود رییس جمهور میشود رییس مجلس میشود هنرمند میشود روانشناس میشود کارشناس مسایل دینی میشود موتور سوار میشود استاد فیزیک میشود بنا میشود کشاورز میشود کدام استعداد در اینها نهفته نیست حالا وقت شکفتن استعداد انها ست کمی میدان بدهید حلال حرام ما را انها تعیین میکنند بهشت وجنهم را چگونه بدست بیاوریم با راهنمایی انهاست باید میدان داد.حرص وجوش نخورید.باید ازمایش کرد از پس کدام کار بهتر درمی ایند به ان کار هدایت کرد انها هم مثل ما انسان هستند و حق انتخاب دارند.
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1399/12/17 - 21:14
اشتباهی منفی دادم
پاسخ + +6 -9 --
ناشناس 1399/12/12 - 21:05
صدای معلم این قدر با حوزه های علمیه و روحانیت مخالفت نکن. خجالت بکش
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1399/12/13 - 10:10
چه ربطی داره.
خواب و غفلت امروز چون شمایی
مایه خسران فرداست.
صدای معلم پیچش مو را می بیند
شما خیر. امیدوارم معلم نباشید که
مایه شرمندگی است.
فردا حال و روز خودتان و فرزندان
و نوه های تان را می پرسم.
پاسخ + +4 -4 --
دکتر معلم 1399/12/13 - 11:36
امر تربیت ِ معلم را به دانشکده های علوم تربیتی معتبر بسپارید. کاری که کشورهای توسعه یافته انجام می دهند ( چرا در کشورهای اروپایی کشیشان و روحانیت مسیحی در امر تربیت معلم دانشگاهها دخالت نمی کنند ) و کشور ما نیز در حال حاضر می تواند جذب دانش آموزان دارای رتبه های خوب در کنکور از طریق پذیرش کُد رشته های دبیری در دانشگاهها ی بر براساس نیازهای وزارت آموزش و پرورش و البته با گزینشها و نظارتهای بیشتر جذب نماید. و همان بهتر که آقایان حوزه علمیه به رسالت خودشان بپردازند و امر آموزش دهندگی ِ علمی و فعالیت های آموزشی به ویژه علوم پایه ریاضی، فیزیک، شیمی و.... را مهارت تخصصی و معلمی است و نیاز به اشراف بر درسهای روشناسی بزرگسال ، روانشناسی کودک، روانشناسی کودک، سنجش و اندازه گیری و مباحث ریاضی و آمار و میانگین ها و انحراف معیارها و... روشهای نوین یادگیری و مهارتهای علوم تجربی و آزمایشگاهی و. دارد به اهل علم و دانشگاه واگذار نمایند. و اگر در فکر جذب و استخدام طلاب جوان هستند. آنها را به عنوان کارمند به سایر اداحرات بفرستند و دیوار کوتاه آموزش و پرورش تحمل آزمایش و خطای طلاب را ندارد
پاسخ + +2 0 --
لیسانس معلم! 1399/12/14 - 09:58
شکر خدا نقد دکتر معلمان حداقل
یک حُسن داشت و آن گذاشتن کامنت
در این سایت و افاضه فضل است.
به دنیای ما خوش آمدید.
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1399/12/16 - 22:49
مگه طلبه ها قراره بیان علوم پایه رو تدریس کنن؟! اینها میان عربی، ادبیات فارسی، دین و زندگی و این درس ها که تخصص خودشون هست رو درس بدن. مثل این که از بس مفت خوری کردید انحصار طلب هم شدید
پاسخ + +1 0 --
شهاب 1399/12/28 - 06:54
برادر این همه سال دست به اصطلاح متخصصین و اهل فن بوده وضع آموزش و پرورش اینه!
از شما که قشر فرهنگی و فرهیخته جامعه هستید انتظار بیشتری میرود. مگر جا برای شما تنگ شده که جوش آوردید؟ اولا موسسات وابسته آموزشی به حوزه کم نیستند که دارای تخصصهای آکادمیک در رشته های مختلف هستند. ثانیا واقعا فکر میکنید آنچه به عنوان علم در دانشگاه عرضه میشود، واقعا علمی است؟! آزمون و خطای اندیشه های تجربی در رشته های مختلف روانشناسی و جامعه شناسی و ... که واقعا حتی منطبق بر معیارهای علمی هم نیستند چه ترجیحی دارد؟ این قدر علم زدگی ناشی از سپردن رشته امور به دست نظام آموزشی ناکارآمد فعلی است.
جالب است که در بین اندیشه های غربی هم هرآنچه به نفعتان باشد انتخاب میکنید وگرنه بد نیست نگاهی هم به اندیشه های ژیرو و ایلیچ داشته باشید. البته نه اینکه من آنها را قبول دارم بلکه چون برای شما دانش مدرن غربی وحی منزل است گفتم این حرفها را بدانید بد نیست. موفق باشید.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1399/12/30 - 20:45
آموزش و پرورش در حال خطا بوده و هست
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1400/01/03 - 15:19
جناب شهاب شما ملائید؟
پاسخ + +6 -3 --
محمد دهلوي 1399/12/14 - 02:46
دانشگاه فرهنگيان ره به كجا مي سپرد؟؟ امتياز ميدهند تا امتياز بگيرند
دانشگاه فرهنگيان اگر خيلي دلش به حال تربيت معلم كشور ميسوزد فكري به حال معاونين و كادر نيروي انساني خود در سازمان مركزي كند
معاونين ضعيف، مديران ضعيف و به اصطلاح كارشناسان ضعيف ، طومار دانشگاه را پيچيده اند، رييس دانشگاه هيچ اختياري ندارد و معاون پشتيباني دانشگاه همه كاره و مبسوط اليد است
كارشناسان بي تجربه و خام دانشگاه كه معلوم نيست چگونه جذب شده اند، و چه پيشينه حرفه اي و علمي دارند ،براي كل تربيت معلم كشور برنامه ريزي ميكنند افسوس افسوس
برخي نيروهاي كارشناسي دانشگاه، با ٣ الي ٤ سال سابقه
و بدون هيچ نوع آموزش حرفه اي و اخلاق حرفه اي،دست اندر كار برنامه ريزي و سياستگذاري تربيت معلم كشور شده اند در حالي كه خودشان هيچ بويي از تربيت معلم نبرده اند. سازمان مركزي به متخصص ترين افراد و نيروي انساني وارسته و متعهد و دانا نياز دارد نه يك عده كوتوله كه تمام حيات و ممات اداري خودشان را در مداحي و باه قربانرگوبب معاون پشتيباني مي بينند و فقط منافع فردي خود را ميبينند و كاري به كار دانشجو معلم ندارند
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1399/12/30 - 20:44
آنگاه مقام معظم رهبری به اینان دل خوش کرده اند و همواره درمانها پر از اشتباه است
پاسخ + +6 -1 --
سرور آزادی 1399/12/14 - 03:05
چرا دانشگاه فرهنگیان به جای توجه به وظیفه اصلی خود
به حاشیه پردازی دست میزند؟وای به حال آموزش مملکت با این وضع خراب تربیت معلم
کارورزی در تربیت معلم باید حرف اول را بزند ولی در این دانشگاه ، همه آموزش ها نظری و سرسری است
دانشگاه امکانات کارورزی ندارد و معاونت پشتیبانی به جای تدارک امکانات برای آموزش مطلوب ، قانون سازی می کند و با تشکیل باند مخوف، همه ارکان دانشگاه را قبضه کرده
نیروهای اصیل در این دانشگاه، جایی ندارند و دلسوزان نظام تربیت معلم که از اقدامات نمایشی حال به هم زن برخی مسوولین دانشگاه جانشان به لب آمده ، مجبور به سکوت یا خروج هستند
دانشگاه به محل زدوبند و اعمال پشت پرده تبدیل شده
بسیاری از نیروهای سازمان مرکزی در سن بازنشستگی هستند ولی معاون پشتیبانی ، به دلیل جمع کردن آدم ها دور خود ، آنها را نگه داشته
کاش وزیر میدانست که نباید اینقدر روی این دانشگاه حساب کند. طبل میان تهی است دانشگاه فرهنگیان
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1399/12/30 - 20:42
در اسلام بازنشستگی نداریم
پاسخ + +9 0 --
شاهد حسینی 1399/12/15 - 07:17
اخیرا دانشگاه فرهنگیان همایشی در موضوع سلامت برگزار کرده و در پوستر طراحی شده برای این نشست از نمادهایی نظیر کراوات ، که کاملا خلاف شئون اسلامی است استفاده کرده،
آیا این نوع اقدامات ، دهن کجی به ارزش‌های انقلاب اسلامی نیست؟ کراوات نماد دنیای مدرن و نوعی تمایز گذاری و وسیله ای برای ابراز شخصیت و تفاخر محسوب میشود. مگر قرار نبود انقلاب اسلامی با شعار فرهنگ علوی و تاکید بر عدالت و نجات بخشی پابرهنگان و شرف داشتن کوخ نشینان به کاخ نشینان(( همه موارد از تاکیدات امام راحل-رضوان الله علیه ))، با هر آنچه نماد جهل و ظلم و دنیای استکبار است مبارزه کند؟
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1399/12/30 - 20:41
آفرین
پاسخ + +8 0 --
شاهد حسینی 1399/12/15 - 07:24
چرا دانشگاه فرهنگیان که وظیفه خوار جمهوری اسلامی است و باید متولی تربیت معلم بر مدار اسلام راستین و آموزه های حضرت امام و پیروی از مقام معظم رهبری و شهیدان سرافراز رجایی و باهنر باشد ، خود ترویج کننده فرهنگ غرب شده و مغلوب هژمونی دنیای استکبار شده است؟ این اقدام دانشگاه و درج کراوات در پوستر که احتمالا از سوی معاونت فرهنگی یا دانشجویی ساماندهی شده ، تمسخر ارزش‌های انقلاب اسلامی توسط دانشگاه فرهنگیان که از همه امکانات نظام در جهت اهداف خود سود می برد ، نیست؟؟ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، آیا خواب تشریف دارید؟؟ موضوع زمانی جالب‌تر میشود که بدانیم این اقدام مقارن با هفته بزرگداشت تربیت اسلامی صورت می‌گیرد!!!
آیا این اقدام ، کار عناصر نفوذی نیست؟؟.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1399/12/30 - 20:39
جای تاسف است که مقام معظم رهبری به چه گروهکهایی دل خوش کرده اند

این است ثمره بعد از چهل سال؟

نه برادر من کار استمرار خطا در جذب نیرو در آموزش و پرورش است و درمانهای نادرست.
پاسخ + +6 -1 --
شاهد حسینی 1399/12/15 - 07:25
معاونان محترم دانشگاه به جای اینکه این همه در نمایش اقدامات درگیر شوید و هر روز افتخارات دانشگاه و عملکرد ضعیف خود را به رخ خلق الله بکشید، سری به زیر مجموعه خود بزنید و ببینید که بدنه نیروی انسانی ضعیف و غیر کارشناسی دانشگاه چگونه دارد ارکان تربیت معلم کشور را به باد می‌دهد!!!
دانشگاه فرهنگیان بهتر است به جای تربیت معلم حوزه ای، و برگزاری صوری کرسیهای نظریه پردازی، مانع اشاعه فرهنگ غرب توسط دانشگاه فرهنگیان بشود .
پاسخ + +2 0 --
فرزاد 1399/12/18 - 18:38
با امثال شما قرون وسطی درایران حالاحالاها ادامه دارد با یک کروات وچندموی سرخانمها فریادواسفا هایتان گوش فلک راپر می کند تا مبادا درمقابل اینهمه فساد واختلاس و بی اخلاقی سردمداران مدعی اخلاق پرسشی از شما شود وشما درگل فرومانیداین تربیت اسلامی نمایشی اگر واقعا درعمل کارایی داشت وصرفا تزویرنبود بجای خاوری ریشو و همیشه چفیه به گردن یک مدیر کراواتی ماند مدیران غربی اما کارامد داشتیم.توکه اینقدربه کراوات حساس و ان را نمادغربی گرایی می دانید ایا تا بحال به فهم نداشته تان نرسیده که از کت وشلواری که از نظرحجم بزرگترازکراوات است استفاده نکنید.وقتی شما کروات را عندنجس میدانید ونااگاهانه پیراهن دویقه که مخصوص بستن کراوات است استفاده می کنید.درمقابل شما خوارج خود اندیشمند محسوب می شوند.
پاسخ + +1 0 --
شهاب 1399/12/28 - 07:05
آقای فرزاد عزیز، ضرری که امثال خاوری بی دین به دین و مذهب زدند از ضرر اختلاس چند هزار میلیاردی شان بیشتر است. چرا مسایل را خلط میکنید؟! چه کسی گفته هر کس ریش و تسبیح داشت دیندار است؟! دین داری به تقوا و رعایت حقوق الهی دیگران است. کسی که حتی با لباس روحانیت اختلاس میکند، دروغ میگوید و خلاف میکند اول از همه دین و لباس دین را دزدیده!
چگونه است که تاکید بر ارزشهای اسلامی ایرانی که پوشش و حجاب جزء جدایی ناپذیر آن است، تفکر قرون وسطایی است و برهنگی و کراوات و کت و شلوار نشان فرهنگ و تمدن؟!
اولین کسانی که مقابل مدعیان دروغین دینداری ایستاده و فریاد برآورده اند متدینان واقعی بوده و هستند که این مدعیان، عامدانه دنبال آبرو ریزی و بی اعتبار کردن دین اند.
نه هر که آینه دارد سکندری داند...
پاسخ + +1 0 --
فرزادسلیمیان 1399/12/28 - 22:57
مبنای ارجحیت علمی بازهم تاکید می نمایم علمی،بحث نتیجه محور بودن ان است وپیشرفت های جهان غرب در حوزه علم واقعیتی است غیرقابل انکار،ورای نوع پوشش و فرهنگ انها که برایشان موجه وبرای ما که با توجه به نوع فرهنگ و باورپنداری که به درستی مطلق ان یقین داریم.
پاسخ + +1 0 --
فرزادسلیمیان 1399/12/28 - 22:58
ودلیل استقبال نخبگان از متدهای علمی انها وپدیرش مبانی فرهنگی انان از سوی عوام مهاجرت گسترده به سمت انهاست که اگر ما موفق بودیم امروز مهاجرت معکوس داشتیم.وهروقت این اتفاق افتاد به ضرس قاطع ازمبانی علمی وفرهنگی شما که باعث جذب خواهدشد دفاع خواهیم کرد.
بحث براین است در علم هیچ چیز وهیچ کس برخلاف اموزه های ادیان مقدس نیست که اگر بود ما حالا در عصر حجر توقف کرده بودیم.اگربزرگواران حوزه وارد مدرسه شوند یا باید مطابق افکارانها برای اطراف بسیاری از مسایل خط قرمز کشید وبحث نکرد که البته این مخالف روحیه علمی است و یا نه منطبق با یافته ها ی علمی که گاه برخلاف باورهای انها وارد شد که تعارض بوجود خواهد امد.
نکته اخر سیستم کارامد از افراد متخصص با اهرم نظارت قوی استفاده می کند اما سیستم ائدولوژیک براساس ظاهر وگفتار واعمال ظاهری به کار می گیردخاوری و ایت الله حیدری و امجد تا زمانی که بروفق شما سخن می گفتندارزشی و صاحب کرامت محسوب می شدن.
پاسخ + +1 0 --
فرزادسلیمیان 1399/12/28 - 22:59
دووقتی سازمخالف حال به درستی یا ناصواب زدند اخی گشته و مایه شرمساری.دریک محیط علمی افراد براساس استعدادهای واقعی پیشرفت وبکارگرفته شده وضریب خطا هم کم خواهد بود.سیستم کارامدحاصل متدعلمی وتقسم وظایف براساس تخصص واقعی خواهد بود
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/02/16 - 04:36
فرزاد جونم
می گی فقط نتیجه مهمه. خوب پراگماتیست شدی بدون این که خودت خبر داشته باشی. ولی پیشنهاد می دم بری یه کم مطالعه می. برای ارزش گذاری قضایا ملاک های متعددی ذکر شده که ضعیف ترینش نتیجه گراییه.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور