صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

مدیر کل محیط زیست استان البرز در اولین جلسه ستاد مردمی حفاظت از تالاب صالحیه :

در مساله " تالاب صالحیه " کرج جز شعاردرمانی کار دیگری صورت نگرفته است !

گزارشگر : رضا قاسم پور / خبرنگار صدای معلم

گروه  استان ها و شهرستان ها/

گزارش صدای معلم از تالاب صالحیه کرج

پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۴۰۳ اولین جلسه ستاد مردمی حفاظت از تالاب صالحیه به پیشنهاد « جمعیت همیار کرج » و با همکاری اداره کل حفاظت از محیط زیست استان البرز در سالن همایش این اداره برگزار گردید.

دستگاه هایی که هستند و نیستند !

در این جلسه سه ساعته که با حضور نمایندگان سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد و همچنین حامیان پروپا قرص جمعیت همیارکرج برگزار گردید درگی (مدیر کل محیط زیست استان البرز) رضا قاسم‌پور (معاون محیط زیست) و همچنین محسن کشاورز (دبیر انجمن همیار کرج) پشت تریبون قرار گرفته و در سخنان مبسوطی در خصوص موقعیت، اهمیت و ضرورت احیای تالاب صالحیه سخن گفته و ضمن بیان اقدامات انجام شده در خصوص قصورات دستگاه‌های مختلف شفاف‌سازی نمودند.

چالش‌های تالاب صالحیه

درگی با اشاره به اهمیت و ابعاد منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی تالاب صالحیه نظرآباد کرج افزود: سه مسئله « زه‌کشی، چرای دام و عدم تامین آب لازم برای تالاب » چالش‌‌های اصلی تالاب صالحیه هستند با اینکه ضرورت احیای تالاب مورد تاکید تمام مسئولین از رئیس جمهور تا استاندار البرز می‌باشد ولی در مرحله عمل حلقه‌های مفقود و گره‌های کوری وجود دارد که حل و فصل‌ آنها عزمی ملی و پیگیری‌های مردمی را می‌طلبد لذا این نشست جهت پای‌کار آوردن تشکل‌های مردم نهاد محیط زیستی و رسیدن به درک‌ مشترک از مسائل با همکاری جمعیت همیارکرج تشکیل شده است.

قزوین حق‌آبه تالاب را نمی‌دهد

مدیرکل محیط زیست با اشاره به مشخص شدن وظایف دستگاه‌ها در شورای برنامه‌ریزی استانی افزود: با این وجود در ۱۵ ماه گذشته اکثر دستگاهای درگیر با موضوع تالاب به جز شعار درمانی کار خاصی در مرحله عمل صورت نداده‌اند و بعضا حتی گزارش‌کاری هم به ستاد ملی احیا ارسال نشده است.

وی با اشاره به عدم همکاری مسئولین استان قزوین در پرداخت حق‌آبه تالاب صالحیه گفت: برای زه‌کشی تالاب سازمان ملل ۱۲۰ هزار یورو بودجه اختصاص داده است و تابستان امسال زه‌کشی آغاز خواهد شد.

راه‌اندازی مرکز سیپای تالاب صالحیه

درگی ضمن اشاره به ۱۲۰ گونه پرنده شناسایی شده در تالاب صالحیه افزود: خوشبختانه البرز در بحث صنایع سبز دومین استان کشور است.  به پاس قدردانی از زحمات این صنایع در حفاظت از محیط زیست و رعایت مسائل زیست محیطی لازم است از این صنایع تقدیر و تجلیل گردد.

لازم است مرکز تخصصی پیگیری مطالبات مردمی در حوزه فرهنگ سازی، مطالبه‌گری، آموزش کشاورزان و دامداران منطقه در مرکز سیپای تالاب صالحیه برنامه‌ریزی، تجمیع و اجرایی گردد.

ریزگردها محصول بی‌برنامه‌گی‌هاست

رضا قاسم‌پور معاون محیط زیست نیز با تشریح مسائل و مصائب تالاب صالحیه افزود: مطالعات هوش مصنوعی نشان می‌دهد که ۴۰ درصد عرصه‌های تالابی کشور به کانون ریزگردهای داخلی تبدیل شده‌اند . نابودی تالاب صالحیه یعنی غرق شدن تهران کرج در گردوغبار و تعطیلی این کلان شهرها میلیاردها خسارت مادی و معنوی و تهدید سلامت جانی مردم را به همراه خواهد داشت.

اگر تا ۴۰۶ تالاب صالحیه احیا نگردد ما شاهد حداقل ۸۶ روز گردو غبار در البرز خواهیم بود.

مردم و مسئولین اکثرا زیبایی‌های تالاب را در فصل بهار دیده و از کانون گردوغبار تابستان غافلند.

کلام آخر اینکه وجود ریزگردها محصول بی‌برنامه‌گی‌هاست.

جمعیت‌ همیارکرج پای‌کار تالاب‌ است

محسن کشاورز دبیر جمعیت همیار کرج نیز ضمن تشکر از برپایی نشست افزود: ما آماده‌ایم در کنار مسئولین مرتبط با مطالبه‌گری از دستگاه‌هایی که در وظایف قانونی خود نسبت به احیای تالاب صالحیه قصور کرده‌اند مطالبه‌گری کنیم‌.

پیشنهاد می‌کنیم بازدیدی توسط جمعیت همیارکرج از تالاب صورت گرفته و ابعاد قضیه میدانی و عینی بررسی گردد.

کشاورز با اشاره به پای کار بودن جمعیت همیارکرج افزود: تغییر و تحول با مشارکت مردم تسریع و تسهیل خواهد شد.

 مصوبات نشست ستادمردمی تالاب

مقرر گردید اداره کل محیط زیست با همکاری و مشارکت جمعیت همیارکرج و سایر سمن‌های محیط زیستی اقدامات زیر را در دستور کار خود قرار دهد :

1-  معرفی تالاب‌صالحیه با برگزاری همایش‌‌های‌علمی در مدارس، دانشگاهها و ادارات استان البرز

2- پیگیری مصوبات استانی مربوط به تالاب‌ صالحیه و نظارت بر چگونگی اجرای آن توسط ادارات کل منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای البرز و سایر سازمان‌ها و نهادهای مربوطه

لازم به ذکر است که جلسه بعدی این ستاد در هفته محیط زیست به صورت همایش در ۱۶خرداد با دعوت از سازمان‌های مذکور، استادان، معلمین و فعالین حوزه محیط زیست استان البرز در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی برگزار خواهد شد.

در پایان مراسم محمود نادرخانی، خانم یوسفی،عیاری،رجایی، مجید آخشی، رضا قاسم پور و تعداد دیگری از حاضرین ضمن بیان نقطه نظرات محیط زیستی، سوالات و پیشنهادات خود را به اشتراک گذاشتند.

گزارش صدای معلم از تالاب صالحیه کرج

گزارش صدای معلم از تالاب صالحیه کرج

گزارش صدای معلم از تالاب صالحیه کرج

گزارش صدای معلم از تالاب صالحیه کرج

گزارش صدای معلم از تالاب صالحیه کرج

گزارش صدای معلم از تالاب صالحیه کرج

گزارش صدای معلم از تالاب صالحیه کرج

گزارش صدای معلم از تالاب صالحیه کرج


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارش صدای معلم از تالاب صالحیه کرج

جمعه, 21 ارديبهشت 1403 16:39 خوانده شده: 256 دفعه چاپ

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور