صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

سعید شهسوارزاده عضو شورای نویسندگان صدای معلم در جمع معلمان معترض به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان :

هيچ اراده ای براي تخصيص حقوق مالکانه در مديريت سطح بالای صندوق ذخیره فرهنگیان مشاهده نمی شود !

صدای معلم گزارش می کند ؛

گروه گزارش/

همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ نهم خرداد ماه تعدادی از فرهنگیان از شهرهای مختلف ایران قصد داشتند نشستی را در سالن اجتماعات صندوق ذخیره فرهنگیان برگزار کنند که از ورود آنان به این سالن ممانعت به عمل آمد و به گفته برخی حاضران این جمعیت مطالبه گر مجبور شدند در ورودی ساختمان نشست را برگزار کنند.

از تصاویر منتشر شده چنین پیداست که امین الله سالاری و محسن مسعودی نمایندگان منتخب معلمان در هیات امنا صندوق ذخیره فرهنگیان در میان این جمع حضور ندارند اما در پایان این تجمع حضور پیدا می کنند که با واکنش سرد و نیز اعتراضی جمع حاضر رو به رو می شوند .

به نظر می رسد این کنش گران از رسانه ها و خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش برای حضور و پوشش این نشست دعوتی به عمل نیاورده اند .

با این حال وزارت آموزش و پرورش و یا صندوق ذخیره فرهنگیان در برابر این وضعیت سکوت کرده و از کنار آن گذشتند .

تاکنون این موسسه متعلق به معلمان عضو در برابر گزارش ها و یادداشت های « صدای معلم » پاسخ گو نبوده و این در حالی است که مسئولان وزارت آموزش و پرورش هر جا که می رسند و در هر نشست و محفلی ، دولت خود را « مردمی » می خوانند .

در گزارش پیشین از قول عباس کاظمی  عضو کارگروه صندوق ذخیره فرهنگیان سازمان معلمان ایران چنین عنوان شد :

« دقت کنید هفتصد و پنجاه هزار عضو صندوق، ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان واریز می‌کنند. مثل رودی که هر ماه به این مخزن سرمایه واریز می کند. اقیانوسی از پول اینجا خوابیده است. با آن چه کار می‌کنند؟ چرا اخباری که می‌شنویم، صرفا از حقوق‌های چند صد میلیونی و اختلاس هاست؟ ولی معلم هیچ سهمی ندارد؟ سهم معلم اینجا کجاست؟

شما به جز بی‌ اعتمادی و بدبینی عملکردتان هیچ حاصلی نداشته است. همه معلمان بدانند که ما چهار پنج سال تلاش کردیم. خود من از مسئولین صندوق و وزارتخانه ناامید شدم. هر کدام از معلمان بخواهند از ابن صندوق احیا یا مطالبه ای داسته باسند، این طور جواب می گیرند.

حرف آخر این است.ما تنها یک راه داریم. تلاش کنیم صندوق ذخیره فرهنگیان از آنِ معلمان شود و دخالت دولت از آن حذف شود. تا زمانی که دخالت دولت هست، برخوردهای این چنینی نیز خواهد بود. معلمان را به خانه خودشان راه نمی‌دهند.

در این بخش سخنان « سعید شهسوارزاده عضو شورای نویسندگان صدای معلم » را مطالعه می کنید .

 

گزارش صدای معلم از وضعیت تخصيص حقوق مالکانه در صندوق ذخیره فرهنگیان

چهار شنبه سياه ، نهم خرداد 1403 از ديدگاه هاي سياسي و اجتماعي مختلف مورد نقد و بررسي قرار گرفته است و در اين باره بسيار گفته و نوشته شده است .به دليل شرايط پيش آمده در چهارشنبه سياه ، شرمنده حضار بودم و امکان ارائه گزارش کامل را نداشتم .

من از طرف مطالبه گران موظف شده بودم که براي تشکيل جلسه با مسئولين صندوق اقدام کنم که متاسفانه عليرغم پيگيري هاي لازم ، در اين ماموريت موفق نبودم و شاهد ِصحنه هاي دلخراش و آزار دهنده شديم .

بابت رخداد چهار شنبه سياه  « به سهم خودم » از همه صاحبان اصلي سرمايه (شرکت کنندگان در جلسه ، غير شرکت کنندگان در جلسه ) و تمامي فرهنگيان اين مرز و بوم که حتي عضو صندوق نيستند صميمانه پوزش مي طلبم .

از آنجا که هرچه درباره ي چهارشنبه سياه گفته و نوشته شود کم است در حد بضاعت اندکم تلاش مي کنم متني را که اماده کرده بودم براي گزارش در جلسه نهم خرداد ، از رسانه ي وزين « صداي معلم » به گوش معلمان برسانم .

متن گزارش به شرح ذيل مي باشد :

گزارش صدای معلم از وضعیت تخصيص حقوق مالکانه در صندوق ذخیره فرهنگیان

مطالبه گران با ديدگاه هاي سياسي اجتماعي گوناگون ، حتي با نگاه هاي مختلف براي اصلاح ساختار صندوق ذخيره فرهنگيان و يا تغيير رويه هاي موجود در صندوق ، چند سالي است که گرد هم جمع شده اند و با کنش هاي مدني متنوع و گوناگون همچون يک ارکستر بزرگ ، سمفوني دلنشيني را خلق نموده اند .

مطالبات اصلي کنشگران مدني فعال در حوزه صندوق ذخيره فرهنگيان پنج محور اصلي و ده ها محور فرعي دارد .

 به عنوان يک نوازنده کوچک در بين اين ارکستر سمفوني بزرگ به يک محور فرعي و يک محور اصلي مطالبات از صندوق ذخيره فرهنگيان مي پردازم .

1- طرح يک مطالبه از يک محور فرعي :
دسترسي به اطلاعات کدال داخلي ، حق مسلم همه اعضا مي باشد .

گزارش صدای معلم از وضعیت تخصيص حقوق مالکانه در صندوق ذخیره فرهنگیان

a. کدال چيست ؟

سازمان بورس ، با اقتباس از بازارهاي جهاني ، پايگاهي را براي انتشار گزارش هاي شرکت ها معرفي کرد . اين پايگاه ، همان وبسایتي است که به نام سامانه کدال شناخته مي شود و از آدرس Codal.ir در دسترس همگان است .

وبسایت جامع کدال يکي از دلايل است که باعث شفافيت در بازار سرمايه مي شود . افرادي که در بازار سرمايه فعاليت مي کنند ، مي توانند با استفاده از اطلاعات قابل اطمينان اين سايت تصميم هايي براي مديريت دارايي هاي خود اتخاذ کنند .

b. چرا دسترسي به اطلاعات کدال داخلي صندوق ذخيره فرهنگيان ، حق مسلم تمامي اعضا مي باشد ؟

هريک از اعضاي محترم صندوق ذخيره فرهنگيان ( صاحب اصلي سرمايه ) اين موسسه مي باشند و آجر به آجر ساختمان ها ، ريال به ريال سرمايه هاي اين موسسه فقط و فقط به اعضاي محترم اين موسسه تعلق دارد و احدي حق دست فروبردن در جيب معلم را ندارد .

هر يک از سرمايه گذاران و مالکين اين صندوق با توجه به اطلاعات کدال داخلي و بر اساس استراتژي معاملاتي خود درباره حضور يا عدم حضور در صندوق ، افزايش يا کاهش واريزي ماهانه خود تصميم مي گيرند .

جا دارد از طراحان و اجرا کنندگان کدال داخلي صندوق تشکر نمائيم و از اينکه سه منتخب فرهنگيان در هيات امنا امکان دسترسي به اطلاعات کدال داخلي را دارند قدرداني به عمل آورم .

به قرار شنيده ها جهت دسترسي به اطلاعات کدال داخلي ، تمامي موافقت هاي لازم ، صورت جلسات امضا شده و حتي ابلاغيه اجراي آن صادر شده است لذا مطرح نمودن اين که دسترسي به اطلاعات کدال نياز به مصوبه دارد قابل پذيرش اعضا نمي باشد زيرا اعضا به درستي مي دانند دسترسي به اطلاعات کدال داخلي ، حق مسلم آنان است .

گزارش صدای معلم از وضعیت تخصيص حقوق مالکانه در صندوق ذخیره فرهنگیان

2) اما قصه پر غصه تخصيص حقوق مالکانه 

* پيشگامان مطالبه گري حقوق مالکانه ي صندوق ، ابراهيم پژوهش ها و فاطمه مويدي ها و ... مي باشند که نخستين بار يک ميليون و ششصد هزار عضو صندوق را به اين حق ِ قانوني خود ، آگاه نمودند و در يک فرايند دو ميداني و البته امدادي ، چوب مطالبه گري دست به دست گشته و امروز اين چوب در دستان پر توان شما قرار دارد .

دستور اصلي جلسه امروز ، پيگيري اين مطالبه 12 ساله ي (تخصيص حقوق مالکانه ) مي باشد .

* از روز اول مطالبه ي حقوق مالکانه تا کنون چندين و چند بار همه چيز تاکيد مي کنم همه چيز ( بانک اطلاعاتي ، توافقات با بورس يا فرا بورس ، سي دي اطلاعات اعضا جهت ارسال به بازار سرمايه و ... ) براي تخصيص حقوق مالکانه آماده بوده است که متاسفانه در لحظه آخر ، تخصيص حقوق مالکانه ابتر مانده است .

گزارش صدای معلم از وضعیت تخصيص حقوق مالکانه در صندوق ذخیره فرهنگیان

* در سال 1400 همه چيز براي ورود هلدينگ پترو فرهنگ ( حدود نيمي از سرمايه هاي شما اعضاي محترم ) به فرا بورس آماده بود که متاسفانه در روز اجرا ، اين روند ابتر ماند .

* در 31 ارديبهشت 1402 همه چيز حتي گواهي موقت سهام ذينفعان براي تخصيص 2 هزار میلیارد تومان ناچيز آماده بود که بازهم در روز اجرا ، تخصيص ابتر ماند .

* امروز بيش از يک سال از وعده رياست محترم هيات امناي صندوق جهت تخصيص ده هزار میلیارد تومان مي گذرد ولي هم اکنون نه تنها هيچ اراده اي براي تخصيص حقوق مالکانه در مديريت سطح بالاي صندوق مشاهده نمي شود بلکه موانع پنهان گذشته ، امروز آشکار تر خود نمايي مي کنند .

( ادامه دارد )

بخش نخست

بخش دوم


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارش صدای معلم از وضعیت تخصيص حقوق مالکانه در صندوق ذخیره فرهنگیان

سه شنبه, 22 خرداد 1403 16:18 خوانده شده: 162 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + 0 -2 --
ناشناس 1403/03/22 - 19:15
با سلام چرا هیچ خبری از برنامه های ۶ کاندیدای ریاست جمهور در مورد مشکلات فرهنگیان و آ.پ و برنامه های آنها در این موضوعنیست؟!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/03/23 - 12:10
چرانیست؟آقای پزشکیان گفت دیگه.منتهی به شکل کلی.ایشان گفتندکه هیچ برنامه جدیدی ارائه نمی کنم فقط برنامه های زمین مانده رادرغالب خواسته های رهبری اجرامی کنم!!!!!
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1403/03/23 - 08:18
آیا آقای شهسوار زاده و دیگران تا به حال متوجه نشده اند که این صندوق برای اختلاس محترمانه تعبیه شده است؟؟؟؟؟؟ یعنی به این درک نرسیده اند درین همه سال؟!!!!!!
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1403/03/23 - 08:21
این صندوق اسمش روشه. صندوق ذخیره فرهنگیان. یعنی برای آخرت هست این ذخیره. نه برای دنیا
پاسخ + 0 0 --
خسران 1403/03/23 - 10:17
خسر الدنیا و الاخره، و خسارت بزرگتر غاصب بودن است و غصب بزرگتر در شغل انبیاست و بزرگتر آن در دولتی آن است؛ خدا رحمت کند آقای رئیسی را که مرد فعال، خوش نیت و خوبی بود و نقطه ضعفش علم ناقصش بود، ولیکن گفته آقای سیاح در رسانه ملی مبنی بر عدم گردن کج کردن و درگاه ملی مجوزها و بیان صدور مجوز در 5 دقیقه آیا هنر خیلی بزرگی است؟ قطعاً اگر در زمان عثمان چنین درگاهی وجود می داشت برای علی(ع)، سلمان، عمار، ابوذر و ... حداکثر در کمتر از 4 دقیقه مجوز صادر می کردند!!
فی المثال، کجاست کارنامه های علمی آزمون استخدامی سال 1389 آموزش و پرورش که پس از 14 سال هنوز آنرا تحویل نداده اند؟
به حق 14 معصوم و هر چه صالح مظلوم، لعن خدا بر غاصبان قانونی شغل معلمی و حامیان آنها و تاییدکنندگانشان در دو دنیا.
پاسخ + 0 -1 --
ناشناس 1403/03/23 - 08:52
مهمترین اقدامات فرهنگیان ابتدا انصراف از صندوق بعد پیگیری ارزش مالکانه

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور