صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" در همه دستگاه هاي اجرايي کليه کارشناسان و رتبه هاي بالاتر از کارشناسي ، حتي کادر اداري آموزش و پرورش از فوق العاده ويژه (بند دهم ماده 68 از فصل دهم قانون مديريت خدمات کشوري ) بهره مند هستند ولي مشمولان طرح طبقه بندي معلمان ( آموزگاران ، دبيران ، هنر آموزان ، مربيان امور تربيتي ، مشاوران ، مراقبان بهداشت ، مديران ، معاونان و.. ) از فوق العاده ويژه بي بهره اند . اجراي رتبه بندي در سال 94 که ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه هنوز تصويب نشده بود در قالب فصل دهم قانون خدمات کشوري قابل قبول است ولي در حال ِ حاضر ، اجراي رتبه بندي بدون ارائه لايحه از سوي دولت به مجلس ( در قالب فصل دهم قانون خدمات کشوري ) ، هم غير قانوني است و هم موجبات اجحاف به معلمان را فراهم کرده است . چالش امروز ِ معلمان همين بي توجهي امثال الهيار به آينده است . اگر معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش و ... مطابق متن مصرح در ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه عمل مي کردند و لايحه رتبه بندي را به مجلس ارائه مي کردند . در حال ِ حاضر معلمان و جامعه با چالش ِ حذف رتبه بندي مواجهه نمي شدند ! "

بررسی رتبه بندي معلمان و فصل دهم از قانون مدیریت خدمات کشوری ( 4 )

سعید شهسوار زاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

بررسی صدای معلم در مورد رتبه بندي معلمان و فصل دهم از قانون مدیریت خدمات کشوری

در تارنماي پايگاه اطلاع رساني دولت شنبه 10 اسفند 98 آمده است :

توسط معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت؛

ابلاغ افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری

موضوعات :

وزارتخانه ها

آموزش و پرورش

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بخشنامه افزایش تا سقف ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رساني دولت به نقل از وزارت آموزش و پرورش، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع بخشنامه افزایش تا سقف ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را به منظور رفع تبعیض و رعایت عدالت در پرداخت‌های نیروی انسانی، به  ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

شايان ذكر است از تاریخ ۱ اسفند ۱۳۹۸ امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری کلیه کارکنان به میزان۵۰ درصد افزایش می‌یابد و حقوق و مزایای کارکنان قرارداد انجام کار معین (مشخص) موضوع بند «ب» ماده ۲۸ قانون برنامه ششم توسعه، معادل ۸۰ درصد حقوق و مزایای کارکنان پیمانی همتراز تعیین شده است که نحوه اعمال این افزایش براساس دستورالعملی خواهد بود که با پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام خواهد شد.

جهت تحليل اين خبر ، گفت و گوي مجازي ذيل را تقديم خوانندگان فرهيخته مي نمايم .

***

خلاصه قسمت هاي قبل ؛ ( بخش اول ) و ( بخش دوم ) و ( بخش سوم )

قبل از ورود به اين بحث ، لازم مي دانم که نظر کارشناسان در مورد اصلاح ِ ساختار آموزش و پرورش و افزايش سهم آموزش و پرورش در توليد ناخالص داخلي و افزايش سهم آموزش و پرورش ازتوليد ناخالص داخلي را مجددأ تکرار کنم .

مهم تر از پرداختن  به مزايا و معايب فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری يا رتبه بندي معلمان ، توجه به اقتصاد آموزش و پرورش است .

فقط و فقط با نگاه علمي به  اقتصاد آموزش و پرورش و ايجاد عزم ملي جهت اصلاح ِ ساختار آموزش و پرورش چالش هاي نهاد تعليم و تربيت ، ترميم مي شود . 

اجراي کامل  فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری ، رتبه بندي معلمان و... بدون ِ نگاه علمي به اقتصاد آموزش و پرورش  ابتر مي ماند .

بر خلاف رتبه بندی سال ۹۴ که فقط یک آیتم از فصل دهم را افزایش داده بود، این بار سه آیتم از امتیازات فصل دهم یعنی «حق شغل»، «حق شاغل» و «فوق‌العاده شغل» مشمول افزایش شد و  هرکدام از افراد بر حسب رتبه‌های تخصیصی از افزایش‌هایی برخوردار شدند.

چندی بعد از اجرای این مصوبه، بخشنامه سازمان برنامه ابلاغ و به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده شد تا برای افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان خود اقدام کنند.

الهيار با بیان اینکه این بخشنامه سه ویژگی دارد، نخست آنکه برای همه کارکنان دولت قابل اجراست و دوم آنکه میزان افزایش امتیازات تا ۵۰ درصد است و سوم آنکه به منظور رفع تبعیض انجام شد اظهار کرد: ما بررسی کردیم که در سال‌های گذشته آموزش و پرورش نتوانسته امتیازات فصل دهم را چه برای آموزشی‌ها و چه کارکنان اداری افزایش بدهد. برای کادر آموزشی‌ نیز تنها چند آیتم در قالب رتبه بندی مشمول افزایش شده بود.

الهیار با اشاره به اینکه بخشنامه مذکور، همه امتیازات فصل دهم را در برمی‌گیرد گفت: فصل دهم شامل حق شغل، حق شاغل، فوق‌العاده شغل، عائله مندی، اولاد، فوق‌العاده ایثارگری، سختی کار و فوق‌العاده مناطق محروم است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در رتبه بندی احکام مشمولان از ۳۵ تا ۵۰ درصد در سه آیتم ارتقا یافته بودند و اکنون بهتر است که سایر اقلام و امتیازات هم ارتقا پیدا کند و قطعا به نفع فرهنگیان است عنوان کرد: در کل ۳۰ درصد افزایش حقوق نسبت به عدد رتبه بندی رخ می‌دهد.

در فيش حقوقي  فرضي در سال 1396 ، حقوق ثابت از سه آيتم ( حق شغل ، حق مديريت و حق شاغل )  و فوق العاده ها از چهار آيتم ( تفاوت تطبيقي ، فوق العاده بدي آب و هوا ، کمک هزينه عائله مندي و کمک هزينه اولاد ) تشکيل شده است .

نکته : بر اساس قوانين بودجه سالانه از سال 1388 به بعد تفاوت تطبيقي جزء حقوق ثابت تلقي شده اما مشمول اضافه کار و ديگر موارد قانوني نمي باشد و مستهلک نمي شود .

جهت تعيين ريالي  " حق شغل " ، " حق شاغل " ، " فوق العاده ويژه " ،     " حق شغل حرفه اي " و ... براي هر شغل ، شاغل ، مديريت و ...  به جدول مربوطه مراجعه مي شود و امتياز آن حق را در ضريب سالانه آن ضرب مي شود . 

معلماني  که قبلا رتبه ۵ را در طرح رتبه بندی گرفته بودند «حق شغل»، «حق شاغل» و «فوق‌العاده شغل» تا ۵۰ درصد افزایش یافته است و آیتم‌های دیگر عدد بزرگی را نشان نمی‌دهد ولی کسانی که رتبه‌های پایین‌تر ۱ و ۲ و ۳ بودند افزایش حقوق قابل توجهی پیدا کردند.

الهيار مي گويد :

در حال ِ حاضر امکان اجرای همزمان هر دو آیین نامه رتبه بندی و افزایش ۵۰ درصدی امتیازات وجود ندارد، زیرا ظرفیت‌های قانون مدیریت خدمات کشوری محدود است.

گفته هاي الهيار در مورد ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه تناقض دارد .

 

قسمت چهارم :

پرسش کننده :

قبل  از ورود به ادامه گفت و گو ، مايلم به نشست مشترک الهيار و کارشناسان برنامه و بودجه و نمايندگان تشکل هاي مدني معلمان در 28 و 29 فروردين 1399 اشاره کنم .

در صفحات ِ شبکه هاي مجازي ملاحظه کردم :

در يکي از  جلسات فوق الذکر  نمايندگان تشکل هاي مدني پيشنهاد برقراري فوق العاده ويژه در احکام معلمان و ... را مطرح مي کنند  .

کارشناسان برنامه و بودجه و آموزش و پرورش اعلام مي کنند :

دامنه 2400 تا 7000 و با ضريب 1/1 به خوبي رعايت شده است و هيچ دستگاهي نيز افزايش 50 درصدي به خوبي در آن اجرا نشده است . اين افزايش شامل تنها 25 درصد شاغلين مي شود .

در اين مورد پاسخ دهيد تا به روال قبلي گفت و گو وارد شويم .

بررسی صدای معلم در مورد رتبه بندي معلمان و فصل دهم از قانون مدیریت خدمات کشوری

پاسخ دهنده :

در اين مورد بهتر است کارشناسان امور استخدامي و اداري اظهار نظر کنند .

حقير بر اساس دريافتم از متن قانون ، معتقدم در پاسخ ابهام وجود دارد . تصور مي کنم يا کارشناس اشتباه کرده است يا گزارشگر مطلب را به خوبي منتشر نکرده است . 

 

پرسش کننده :

ابهام در پاسخ را توضيح دهيد  ؟

 

پاسخ دهنده :

بر اساس بيان حضرتعالي ( به نقل از صفحات شبکه هاي مجازي ) به نظر حقير نماينده معلمان پيشنهاد اختصاص فوق العاده ويژه در احکام معلمان را مطرح کرده اند ولي پاسخ کارشناس مربوطه ِ مبهم مي باشد ! 

 

پرسش کننده :

چرا پاسخ کارشناس حاضر در جلسه مبهم مي باشد ؟

 

پاسخ دهنده :

نماينده محترم معلمان ِ عضو يک تشکل مدني پيشنهاد بهرمند شدن معلمان از فوق العاده ويژه  ( بند دهم ماده 68 از فصل دهم قانون مديريت خدمات کشوري ) را مطرح کرده است در حالي که کارشناس ، ابتدا به امتيازات ِ جدول حق شغل اشاره مي کند .

در جدول حق شغل ،  طبقه اول و رتبه مقدماتي 2400 امتياز دارد و طبقه شانزدهم رتبه عالي 7000 هزار امتياز دارد .

قابل ذکر است جدول حق شغل هيچ ربطي به بند دهم ماده 68 از فصل دهم قانون مديريت خدمات کشوري ندارد .

ابهام در پاسخ وقتي بيشتر نمايان مي شود که کارشناس ، بلافاصله به محدوديت حداکثر 25 درصد اشاره مي کند که مربوط  به بند دهم ماده 68 از فصل دهم قانون مديريت خدمات کشوري مي باشد .

 

  پرسش کننده : 

آيا پيشنهاد نمايندگان معلمان ( اختصاص فوق العاده ويژه ) براي همه معلمان قابل اجرا مي باشد ؟ 

 

پاسخ دهنده :

در اين مورد هم  بهتر است کارشناسان امور استخدامي و اداري اظهار نظر کنند ولي حقير بر اساس شنيده بيان مي کنم :

 در همه دستگاه هاي اجرايي کليه کارشناسان و رتبه هاي بالاتر از کارشناسي ، حتي کادر اداري آموزش و پرورش از فوق العاده ويژه  (بند دهم ماده 68 از فصل دهم قانون مديريت خدمات کشوري ) بهره مند هستند ولي مشمولان طرح طبقه بندي معلمان ( آموزگاران ، دبيران ، هنر آموزان ، مربيان امور تربيتي ، مشاوران ، مراقبان بهداشت ، مديران ، معاونان و.. )  از فوق العاده ويژه بي بهره اند .

 

پرسش کننده :

چطور مي توان  به يک بام و دو هوا ( اجحاف به معلمان ) پايان داد ؟  اولا اين قانون موقت است و اعتبارش فقط پنج سال بوده است . عليرغم تکرار اين تبصره در قانون هاي برنامه سوم ، چهارم و ششم در قانون برنامه پنجم توسعه که توسط الهيار و ... تدوين شده بود ، اين تبصره حذف مي شود و به فرهنگيان اجحاف مي شود .

 

پاسخ دهنده :

رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسي وظيفه دارند از اينگونه اجحاف ها ، رونمايي کنند و نهادهاي مدني به عنوان حلقه واسط بين مردم و مسئولين وظيفه دارند در نشست با مسئولان با اشاره به مواد قانوني درخواست قاطعانه خود را مطرح کنند .

 

اگر صلاح مي دانيد به ادامه گفت و گو بپردازيم .

 

پرسش کننده :

من و خوانندگان فهيم بدون پيش داوري از شما مي خواهيم تناقض ِ گفته هاي الهيار در مورد ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه را بيان کنيد تا خوانندگان فهيم به درستي قضاوت کنند .

بررسی صدای معلم در مورد رتبه بندي معلمان و فصل دهم از قانون مدیریت خدمات کشوری

پاسخ دهنده ( 4 ) : 

در متن کامل قانون برنامه ششم توسعه ماده 63 آمده است :

ماده 63-

الف- دولت مکلف است برای ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت اقدامات زیر را انجام دهد:

1- اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به نحوی که کلیه اقدامات وزارت آموزش و پرورش براساس این سند انجام شود و اقدامی مغایر با قانون و سند صورت نگیرد.

2- تهیه نظام رتبه‌بندی معلمان و استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص با شایستگی‌ها و عملکرد رقابتی مبتنی بر نظام رتبه‌بندی معلمان و مهندسی نیروی انسانی بر اساس سند تحول و نقشه جامع علمی کشور با تصویب مجلس شورای اسلامی در قالب بودجه سنواتی

 

پرسش کننده :

تناقض در بيانات الهيار را توضيح دهيد .

 

پاسخ دهنده :

با وجود صراحت در متن ماده 63 که دولت را مکلف به تهيه نظام رتبه بندي با تصويب مجلس شوراي اسلامي در قالب بودجه سنواتي مي کند ؛ الهيار اشتباه عمل کرده مي گويد :

متن مبهم نوشته شده بود و نشان نمی‌داد که رتبه بندی باید در قالب لایحه به مجلس برود یا از طریق مصوبه دولت قابل انجام است. در نهایت تصمیم بر آن شد که بر اساس مفاد ماده ۶۳ احتیاجی به لایحه و ارسال به مجلس نیست و دولت می‌تواند رتبه بندی را در قالب مصوبه‌ای به اجرا در بیاورد .

 

پرسش کننده :

اجراي رتبه بندي در قالب ارايه لايحه به مجلس يا از طريق مصوبه دولت ، تفاوتي ندارد . مهم افزايش حقوق معلمان است . جدول حق شغل هيچ ربطي به بند دهم ماده 68 از فصل دهم قانون مديريت خدمات کشوري ندارد .

 

پاسخ دهنده :

اولا ؛

مباحث حقوقي و قانوني به سادگي بيان حضرتعالي نيست . 

متاسفانه قبلا هم به دليل ِ اين گونه سهل انگاري ها ، شاهد ِ تبعيض مضاعف نسبت به فرهنگيان فرهيخته شده ايم  .

ثانيا ؛

اجراي رتبه بندي يکي از عوامل اصلاح ِ ساختار آموزش و پرورش است که براي کل جامعه مفيد است و فراموش کردن رتبه بندي ، ظلم به جامعه است . 

بررسی صدای معلم در مورد رتبه بندي معلمان و فصل دهم از قانون مدیریت خدمات کشوری

پرسش کننده :

منظور شما اجراي رتبه بندي در سال 94 است ؟ 

 

پاسخ دهنده :

خير ، اجراي رتبه بندي در سال 94 که ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه هنوز تصويب نشده بود در قالب فصل دهم قانون خدمات کشوري قابل قبول است ولي در حال ِ حاضر ، اجراي رتبه بندي بدون ارائه لايحه از سوي دولت به مجلس ( در قالب فصل دهم قانون خدمات کشوري ) ، هم غير قانوني است و هم موجبات اجحاف به معلمان را فراهم کرده است . چالش امروز ِ معلمان همين بي توجهي امثال الهيار به آينده است .

 

پرسش کننده :

توضيح دهيد  چگونه سهل انگاري و کم توجهي مسئولين موجب ِ  تبعيض مضاعف به فرهنگيان فرهيخته را فراهم آورده است ؟ 

 

پاسخ دهنده ( 5 )  : 

در تبصره 63  قانون برنامه پنج ساله دوم توسعه جمهوري اسلامي ايران (1379-1375 ) آمده است :

تبصره 63 ـ وزارت آموزش و پرورش موظف است نسبت به تأسيس صندوق ذخيره فرهنگيان اقدام نمايد، فرهنگيان مي توانند ماهانه حداكثر تا مبلغ پنج در صد (5 % ) حقوق و مزاياي خود را به حساب صندوق واريز نمايند . دولت موظف است همه ساله معادل مبلغ فوق را كه به همين منظور در بودجه سالانه منظور مي گردد، به صندوق مزبور واريز نمايد. سهم الشركه فرهنگيان در هنگام بازنشستگي و ازكارافتادگي و يا بازخريدي به آنان و در صورت فوت به وارث آنها مسترد مي گردند.

 

پرسش کننده :

اين که تبعيض عليه معلمان نيست .

 

پاسخ دهنده : 

اولا اين قانون موقت است و اعتبارش فقط پنج سال بوده است . عليرغم تکرار اين تبصره در قانون هاي برنامه سوم ، چهارم و ششم در قانون برنامه پنجم توسعه که توسط الهيار و ... تدوين شده بود ، اين تبصره حذف مي شود و به فرهنگيان اجحاف مي شود .

با وجود شکايت مسئولين صندوق ذخيره فرهنگيان به ديوان عدالت اداري  هنوز اين تبعيض نسبت به فرهنگيان( عدم پرداخت بخشي از سهم الشرکه اعضاء ) در قانون برنامه پنجم ( دست پخت الهيار و ... ) برطرف نشده است و به قرار شنيده ها ، راي تجديد نظر ِ ديوان عدالت هم حاکي از بي مهري به اين قشر فرهيخته است .

 

پرسش کننده :

اينکه يک تبعيض تلقي مي شود پس چرا مي گويد : 

تبعيض مضاعف !

بررسی صدای معلم در مورد رتبه بندي معلمان و فصل دهم از قانون مدیریت خدمات کشوری

پاسخ دهنده ( 6 )  : 

به نکته بسيار مهمي اشاره کرديد .

‌در سال ِ 1377 در مجلس شوراي اسلامي قانون دائمي تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت تصويب شده است . 

برا اساس ِ اين قانون دائمي هر ماه برابر 100% سهم پس‌انداز هر مستخدم ... به‌عنوان‌ پس‌انداز سهم دولت، یا شرکت دولتی به حساب سپرده ثابت جداگانه‌ای که به نام مستخدم افتتاح خواهد شد، واریز شده است . 

چون اين قانون دائمي بوده است از زمان اجرا (سال 1377 ) تا کنون بدون هيچ اما و اگري ( بدون نياز به شکايت بي نتيجه به ديوان عدالت اداري و ... ) ‌ سهم دولت، یا شرکت دولتی همه ماهه پرداخت شده است .

 

پرسش کننده :

اين تبعيض مضاعف و فاحش چه ربطي به اجراي رتبه بندي يا اجراي فصل دهم قانون خدمات کشوري دارد ؟

 

پاسخ دهنده :

به نظر حقير،  اگر معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش و ... مطابق  متن مصرح در ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه عمل مي کردند و لايحه رتبه بندي را به مجلس ارائه مي کردند . در حال ِ حاضر معلمان و جامعه با چالش  ِ حذف رتبه بندي مواجهه نمي شدند . 

 

پرسش کننده :

چرا مي گوييد جامعه ؟

گفت و گو ادامه دارد .

 

منابع : 

  1. پاسخ آموزش و پرورش به ابهامات فرهنگیان درباره بخشنامه جدید افزایش حقوق : ( این جا ) و ( این جا )

( 2 ) نحوه محاسبه پرداخت حقوق و مزايا و ساير پرداختي ها به کارکنان دولت و کسورات آنها بر اساس آخرين قوانين ّخشنامه ها و مقررات مربوطه در سال 1396

 ( 3 ) دستور العمل نحوه تعيين حق شغل ، حق شاغل ، فوق العاده مديريت و سر پرستي ، فوق العاده ايثارگري ، فوق العاده مناطق کمتر توسعه يافته ، فوق العاده بدي آب و هوا و فوق العاده جذب

 ( 4 ) خبرگزاري تسنيم ، متن کامل قانون برنامه ششم توسعه

( 5 ) متن كامل قانون برنامه پنج ساله دوم توسعه جمهوري اسلامي ايرا ن (1379-1375

( 6 )قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت

( 7 ) تار نماي وزين "گروه صداي معلم"

بخشنامه افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری از کجا ؟! :

( 8 ) تار نماي وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعي اداره کل روابط کار و جبران خدمت 

متن کامل قانون مدیریت خدمات کشوری فصل دهم - حقوق و مزایا

( 9 ) پايگاه تحليلي – خبري سازمان معلمان ايران


بررسی صدای معلم در مورد رتبه بندي معلمان و فصل دهم از قانون مدیریت خدمات کشوری

سه شنبه, 02 ارديبهشت 1399 20:34 خوانده شده: 1860 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +6 -1 --
ناشناس 1399/02/02 - 21:42
آقا کادر اداری نمی خواهید بیاییم 50 درصد اضافه کنید
پاسخ + +4 -1 --
ناشناس 1399/02/02 - 21:58
خوش به حالشان که با همین قانون پنج ساله موقت می توانند عقد موقت بکنند ما که همینشم نداریم بکنیم
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1399/02/02 - 23:59
سوال اینکه چرا کمترین حقوق در بین کارکنان دولت متعلق به اپ است ؟ همسر دوست من پرستاره و ۸ سال سابقه داره دوست من که معلمه ۲۲ سال سابقه داره و عالی است میگه من با ۲۲ سال سابقه و معلم تمام وقتی حکمم پنج و چهارصد ولی خانمم که پرستاره با ۸ سال سابقه شش میلیون درضمن میگه ماهی پانصد هزار تومان کارانه میگیره و ماهی یه تومن اضافه کار و مزایای دیگه هم دارند تمام کارمندها همین وضعیت را دارا هستند هم در حکم از معلمان زیاد میگیرند و هم حقوقی دریافت میکنند که در حکم نیست معلمان از تمام این مزایا محرومند و در فقرند واقعا چرا؟
پاسخ + 0 0 --
شهسوار زاده 1399/02/04 - 19:56
به نام دوست
استاد بزرگوار ، انديشمند گرامي ، جناب آقاي ناشناس سپاس بيکران از محبت شما که با حقيربه ديالوگ نشسته ايد ! و پوزش فراوان به دليل پاسخگوي با تأخير
به نظر حقير اين ظلم ( تفاوت حقوق بين معلمان و ديگر کارکنان دولت ) بيش از 50 سال است که خود نمايي مي کند .
اين تبعيض بايد از طريق قانون مديريت خدمات کشوري و ... برطرف شود .
قابل ذکر است که نظام رتبه بندي ( بهمراه نظام سازمان معلمان مرجع تشخيص رتبندي معلمان ) خواست جامعه براي اصلاح ساختار آموزش و پرورش مي باشد که نبايد بعنوان راه حل رفع تبعيض حقوق معلمان تلقي شود .

لطفأ ، قسمت هاي بعدي اين گفتگو را نيز مطالعه نماييد و با حقير به ديالوگ بپردازيد .

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +3 0 --
رضایی م س 1399/02/03 - 00:18
سلام بنده بعنوان معلم چندین بار در کامنتهای همین سایت عرض کردم که اجرای رتبه بندی در چارچوب سند تحول و در ذیل نظام پرداخت آ پ پیش بینی شد و همانند هر طرح بلندمدتی نیازمند آیین نامه ها و شیوه نامه هاست و لذا تعجیل و شتاب زدگی آفتی ست برای سقط پیش از تولد. از طرفی نزدیک به ۳۳۰هزار نفر در شرف بازنشستگی تا سال۱۴۰۰ اعلام شدند.و لذا انگیزه همکاری و تن دادن به باید ها و نبایدهای این طرح و بررسی صلاحیتهای آن نیستند و دیدیم که نبودند. لذا تنها اقدام موثر برای اجرای دقیق آن بایست انگیزه مادی کارکنان با سنوات بالا را برآورده و همزمان برای کارکنان با سوابق زیر ۲۰سال با بررسی صلاحیتها و آزمونها و تالیفها به انجام برسد تا آموزش و پرورش بتواند ادعای هیات علمی را کرده و حداقل۸۰درصد انها از مزایای نادی برخوردار شود
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/02/03 - 13:42
اگر قرار بر بررسی سوابق و تالیفات باشد باید همه گروهها بررسی شوند معلمهای باسابقه آیلان هیچ مزیتی بر سایرین ندارند و می بایست در بوته ازمایش و تعیین صلاحیت قرار بگیرن
پاسخ + 0 0 --
شهسوار زاده 1399/02/04 - 20:10
به نام دوست
استاد بزرگوار ، انديشمند گرامي ، جناب آقاي رضايي م س سپاس بيکران از محبت شما که با حقير در اين گفتگو هم به ديالوگ نشسته ايد ! و پوزش فراوان به دليل پاسخگوي با تأخير
نقطه نظرات حضرتعالي حاوي نکات ارزشمندي است از شما استاد انديشمند تقاضاي عاجزانه دام که مطالب خود را در قالب مقاله در تار نماي وزين " گروه صداي معلم "منتشر کنيد .


در رابطه با ديالوگ ارزشمند حضرتعالي و ناشناس محترم به نظر حقير " سازمان نظام معلمي " نهادي است که همچون نظام پزشکي ، نظام پرستاري ، نظام مهندسي و ... بايد جايگاه قانوني از مجلس بگيرد تا هم معلمان و هم واحد هاي آموزشي و ... را رتبه بندي کنند . لذا بايد لايحه ي " سازمان نظام معلمي " همراه و همزمان با لايحه رتبه بندي به مجلس ارائه شود تا نظام رتبه بندي که درخواست عموم جامعه مي باشد ابتر نماند .


لطفأ ، قسمت هاي بعدي اين گفتگو را نيز مطالعه نماييد و با حقير به ديالوگ بپردازيد .

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +5 0 --
شهاب 1399/02/03 - 06:57
بهترین اقدام درابتدااجرای کامل فصل ده همراه با فوقالعاده ویژه در مورد فرهنگیان محترم است به طوریکه احکام آن ها با کارکنان اداری هم رتبه برابرشود سپس رتبه بندی براساس رتبه های موجود در احکام اجرایی شود
پاسخ + 0 0 --
شهسوار زاده 1399/02/04 - 20:14
به نام دوست
استاد بزرگوار ، انديشمند گرامي ، جناب آقاي شهاب سپاس بيکران از محبت شما که با حقيربه ديالوگ نشسته ايد ! و پوزش فراوان به دليل پاسخگوي با تأخير
با حضرتعالي کاملأ موافق هستم .
تبعيض حقوقي بين معلمان و ديگر کارکنان دولت بايد از طريق قانون مديريت خدمات کشوري و ... برطرف شود .
قابل ذکر است که نظام رتبه بندي ( بهمراه نظام سازمان معلمان مرجع تشخيص رتبندي معلمان ) خواست جامعه براي اصلاح ساختار آموزش و پرورش مي باشد که نبايد بعنوان راه حل رفع تبعيض حقوق معلمان تلقي شود .

لطفأ ، قسمت هاي بعدي اين گفتگو را نيز مطالعه نماييد و با حقير به ديالوگ بپردازيد .
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +2 -2 --
خانم فرهنگ 1399/02/03 - 07:58
دیشب در اخبار ۲۰:۳۰ در حالی اعلام احیا رتبه بندی کرد کخ عکس نوبخت در حالت عصبانیت را نشان‌میداد. صدا وسیما به مردم با این‌عکس‌از زبان نوبخت اعلام کرد که ماهم راضی‌به امتیاز دهی به این فشر نبستیم.
لطفا صدای‌ معلم به همکاران گرامی این عمل صدا و سیما را اطلاع رسانی کند
پاسخ + +1 -3 --
خانم فرهنگ 1399/02/03 - 07:58
دیشب در اخبار ۲۰:۳۰ در حالی اعلام احیا رتبه بندی کرد کخ عکس نوبخت در حالت عصبانیت را نشان‌میداد. صدا وسیما به مردم با این‌عکس‌از زبان نوبخت اعلام کرد که ماهم راضی‌به امتیاز دهی به این فشر نبستیم.
لطفا صدای‌ معلم به همکاران گرامی این عمل صدا و سیما را اطلاع رسانی کند
پاسخ + +1 -5 --
سیدعلی 1399/02/03 - 08:19
با سلام و با تشکر از شما همکار گرامی
اینکه فرمودید در سایر ادارات همه کارشناسان فوق العاده ویژه می گیرند اینگونه نیست بلکه تنها تا سقف 25 درصد از کارکتان یک وزارتخانه فوق العاده ویژه می گیرند در قانون به این نکته تشریح شده است
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/02/03 - 22:40
به طور مثال تمامی کارکنان دادگستری فوق العاده ویژه می گیرند البته اونجا هم عین آپ بیشتر تو شورای حل اختلاف قراردادی دارند که معادل حق التدریسی های ماست که اونا فوق العاده ویژه سهله حقوق درست درمانی ندارن. البته درصد های فوق العاده ویژه شون هم با توجه به پستهای سازمانیشون باهم فرق داره.
خیلی از ادارات هم فوق العاده ویژه که هیچ، کارانه، فوق العاده کارایی، فوق العاده جذب، فوق العاده هیئت امنا و هزار تا بند دیگه هم دارن.
پاسخ + 0 0 --
شهسوار زاده 1399/02/04 - 20:33
به نام دوست
استاد بزرگوار ، انديشمند گرامي ، جناب آقاي سيد علي سپاس بيکران از محبت شما که با حقيربه ديالوگ نشسته ايد ! و پوزش فراوان به دليل پاسخگوي با تأخير
حقير در کليه پاسخ هاي قسمت هاي قبل از اين گفتگو ، همواره به اين مهم اشاره کرده ام که طبق بند دهم ماده 68 ازفصل دهم قانون مديريت خدمات کشوري فقط 25 در صد از افراد هر دستگاه مي توانند از فوق العاده شغل ويژه بهرهمند شوند .
در اين گفتگو هم بصراحت اعلام کرده ام :

پرسش کننده :
آيا پيشنهاد نمايندگان معلمان ( اختصاص فوق العاده ويژه ) براي همه معلمان قابل اجرا مي باشد ؟


پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوار زاده 1399/02/04 - 20:34
ادامه پاسخ :


پاسخ دهنده :
در اين مورد هم بهتر است کارشناسان امور استخدامي و اداري اظهار نظر کنند ولي حقير بر اساس شنيده بيان مي کنم :
در همه دستگاه هاي اجرايي کليه کارشناسان و رتبه هاي بالاتر از کارشناسي ، حتي کادر اداري آموزش و پرورش از فوق العاده ويژه (بند دهم ماده 68 از فصل دهم قانون مديريت خدمات کشوري ) بهره مند هستند ولي مشمولان طرح طبقه بندي معلمان ( آموزگاران ، دبيران ، هنر آموزان ، مربيان امور تربيتي ، مشاوران ، مراقبان بهداشت ، مديران ، معاونان و.. ) از فوق العاده ويژه بي بهره اند .
در ذيل اظهار نظر کارشناسي حضرتعالي هم ، همکار محترم ناشناس فرموده اند :
به طور مثال تمامی کارکنان دادگستری فوق العاده ویژه می گیرند .

به نظر حقير مسئولان موظف هستند در رفع ابهام در اين مهم که بسيار بيش از حد شنيده مي شود ، اظهار نظر کنند .

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +3 -1 --
مهدی 1399/02/03 - 16:21
توروخدا حقوق ها را زیاد کنید. تور رو خدا ندارین هیچی گرون بشه. تو رو خدا کمک کنید. ممنون
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/02/03 - 23:29
مستقیم به نوبخت بگو تشویش اذهان عمومی نکن دلخور میشه
پاسخ + 0 0 --
شهسوار زاده 1399/02/04 - 20:48
به نام دوست
استاد بزرگوار ، انديشمند گرامي ، جناب آقاي مهدي سپاس بيکران از محبت شما که با حقيربه ديالوگ نشسته ايد ! و پوزش فراوان به دليل پاسخگوي با تأخير


حضرتعالي به درستي و بسيار خلاصه به مهمترين مباحث اقتصادي اشاره فرموديد:
افزايش حقوق خواست اوليه مردم در برابر افزايش تورم است .
اگر افزايش حقوقي داشته باشيم که منابع مالي آن بر اساس علم اقتصاد تأمين نشده باشد تورم زا مي باشد و مسضعف را متضعف تر مي کند .
به همين دليل حقير در مقدمه اين گفتگو و تکرار آن در همه قسمت هاي منتشر شده تا کنون يا قسمت هاي بعدي که منتشر مي شود عرض کرده ام و عرض مي کنم :

پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوار زاده 1399/02/04 - 20:53
ادامه پاسخ :


قبل از ورود به اين بحث ، لازم مي دانم که نظر کارشناسان در مورد اصلاح ِ ساختار آموزش و پرورش و افزايش سهم آموزش و پرورش در توليد ناخالص داخلي و افزايش سهم آموزش و پرورش ازتوليد ناخالص داخلي را مجددأ تکرار کنم .
مهم تر از پرداختن به مزايا و معايب فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری يا رتبه بندي معلمان ، توجه به اقتصاد آموزش و پرورش است .
فقط و فقط با نگاه علمي به اقتصاد آموزش و پرورش و ايجاد عزم ملي جهت اصلاح ِ ساختار آموزش و پرورش چالش هاي نهاد تعليم و تربيت ، ترميم مي شود .
اجراي کامل فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری ، رتبه بندي معلمان و... بدون ِ نگاه علمي به اقتصاد آموزش و پرورش ابتر مي ماند .


به همين دليل بايد اضافه کنم :

وظيفه من و شما و ديگر معلمان است که تشکل هاي مدني را بعنوان حلقه واسط بين مردم و مسئولين حمايت کنيم تا راهکار ارئه شده براي افزايش حقوق من و شما تورم زا نباشد .


با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1399/02/03 - 23:11
این افزایش دویست هزار تومان میشه ؟

نکنه میخوان مبلغ همسازی رو به جای رتبه بندی به معلمان قالب کنند
پاسخ + 0 0 --
شهسوار زاده 1399/02/04 - 20:57
به نام دوست
استاد بزرگوار ، انديشمند گرامي ، جناب آقاي ناشناس سپاس بيکران از محبت شما که با حقيربه ديالوگ نشسته ايد ! و پوزش فراوان به دليل پاسخگوي با تأخير

همانطور که قبلأ اشاره کردم .

با نظر ِ حضرتعالي هم کاملأ موافق هستم .

تبعيض حقوقي بين معلمان و ديگر کارکنان دولت بايد از طريق قانون مديريت خدمات کشوري و ... برطرف شود .
قابل ذکر است که نظام رتبه بندي ( بهمراه نظام سازمان معلمان مرجع تشخيص رتبندي معلمان ) خواست جامعه براي اصلاح ساختار آموزش و پرورش مي باشد که نبايد بعنوان راه حل رفع تبعيض حقوق معلمان تلقي شود .

لطفأ ، قسمت هاي بعدي اين گفتگو را نيز مطالعه نماييد و با حقير به ديالوگ بپردازيد .
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1399/02/06 - 03:48
جناب شهسوارزاده ایا اطلاعی از جدول رتبه بندی که قرار است در این احکام جدید اعمال شود دارید ؟
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1399/02/06 - 19:36
به نام دوست
استاد فرهیخته و اندیشمند گرامی جناب آقای ناشناس سپاس بیکران از محبت شما که با حقیر به دیالوگ نشسته اید.

متاسفانه خیر اطلاعی ندارم .
فقط خوانده ام :
نوبخت ادامه داد: نظام رتبه‌بندی با مرمت و اصلاحی که در چارچوب قانون صورت گرفت از اول فروردین 99 لازم الاجرا است و تمام معلمان در 5 رتبه مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی از آن بهره می‌برند.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1399/02/09 - 13:20
جناب شهسوار زاده البته این سوال مربوط به مقاله قبلی است که چون زمان اون مقاله سپری شده مجبور شدم اینجا بپرسم شما عنوان کردید که حقوق معلمان باید متناسب با رشد اقتصادی کشور صورت بگیرد خوب اکنون بورس ایران در بهترین وضعیت خود قرار دارد و به قدری رشد داشته و سود آور شده که از تمام کشورهای اروپایی و آمریکا جلو زده و رکورد جهانی رسیده و همچنان می تازد خوب رشد بیش از اندازه بورس نشانگر وضعیت بسیار خوب و مطلوب اقتصادی کشور است یعنی اکنون کشور در بهترین وضعیت اقتصادی قرار گرفته و از ژاپن هم جلوتر زده است پس با توجه به وضعیت بورس چون رشد اقتصادی محقق شد پس حقوق معلمان نیز باید چندین برابر شود خوب اینجا مطرح کردم چون این مساله بورس و رشد اقتصادی به مسائل مالی و رتبه بندی کاملا مربوطه حالا منتظر پاسخم
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1399/02/09 - 19:33
به نام دوست
استاد گرانقدر جناب آقای ناشناس سپاس بیکران از محبت شما که مجددا با حقیر به دیالوگ نشسته اید.

ضمن پوزش مجدد خدمت شما فرهخته ی گرامی عارضم ، حقیر به نقل از کارشناسان عرض کرده ام :

مهم تر از پرداختن به مزايا و معايب فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری يا رتبه بندي معلمان ، توجه به اقتصاد آموزش و پرورش است .

فقط و فقط با نگاه علمي به اقتصاد آموزش و پرورش و ايجاد عزم ملي جهت اصلاح ِ ساختار آموزش و پرورش چالش هاي نهاد تعليم و تربيت ، ترميم مي شود .

پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1399/02/09 - 19:35
ادامه پاسخ :


در سایه اصلاح ساختار اموزش و پرورش و افزایش سهم ِ آموزش و پرورش در تولید ناخالصی داخلی ، می توان به افزایش سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالصی داخلی امید وار بود .
اجراي کامل فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری ، رتبه بندي معلمان و... بدون ِ نگاه علمي به اقتصاد آموزش و پرورش ابتر مي ماند .


اخیرآ نوبخت ( پس از نشست با تشکل های مدنی معلمان ) اعلام کرده است :


پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1399/02/09 - 19:38
ادامه پاسخ :

هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی اختصاص داده است .
این مبلغ بسیار زیادی است ( بخصوص برای اقتصادی که با تحریم مواجهه است و قیمت فروش نفت در کل جهان بشدت نزول کرده است .) در این رابطه حقیر به نوبه خود از مسئولان سازمان برنامه و بودجه سپاسگزارم.

قابل ذکر است :

این عدد بسیار بزرگ برای رفع چالش های نظام آموزش و پرورش، بسیار ناچیز است .

بخصوص اگر با تورم افسار گسیخته مواجهه شویم ؟ این افزایش هزار میلیارد تومانی بسیار کم رنگ تر می شود و ممکن است قدرت خرید معلمان کمتر هم بشود .

به همین دلیل کارشناسان معتقد هستند :



پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1399/02/09 - 19:39
ادامه پاسخ :


ممکن است تولید ناخالصی داخلی در کشوری افزایش یابد ولی اگر آموزش و پرورش در این افزایش نقشی نداشته باشد در نتیجه سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالصی داخلی افزایش نیابد ، چالش های اموزش و پروش همچنان باقی خواهد ماند .

با تقدیم شایسته ترین احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1399/02/11 - 00:02
هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی اختصاص داده است .
این مبلغ بسیار زیادی است ( بخصوص برای اقتصادی که با تحریم مواجهه است و قیمت فروش نفت در کل جهان بشدت نزول کرده است . این جمله شما صحیح نیست چون ملاک اقتصاد کشور بورس است و چون بورس ایران رتبه نخست در دنیا رو از آن خود کرده پس اقتصاد کشور عالی است و آموزش وپرورش در سراسر جهان نهادی مصرف کننده است و دولت ها بالاترین هزینه را برای آن صرف می کنند پس با توجه به وضعیت بسیار خوب اقتصادی که جهش بورس نشانه آن است پس نباید مشکلی برای افزایش چندین برابر حقوق معلمان داشته باشیم
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1399/02/14 - 22:11
به نام دوست
استاد گرامی فرهیخته و اندیشمند عزیز جناب آقای نا شناس سپاس بیکران از محبت شما که مجددا با حقیر به دیالوگ نشسته اید.
پوزش فراوان به دلیل تآ خیر در پاسخگویی به حضرتعالی

در ویکی پدیا آمده است :
در توسعه اقتصادی رشد کمی تولید حاصل خواهد شد که در کنار آن نهاد های اجتماعی نیز متحول خواهند شد .

در منابع دیگر :

تولید را شاخص اصلی و ملاک برای اندازه گیری سرعت ، شتاب و میزان پیشرفت یک کشور دانست .

یا

پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1399/02/14 - 22:12
ادامه پاسخ :

یا
شرکت های اقتصادی برای دسترسی به منابع مالی کافی به بورس مراجعه می کنند که اتاق شیشه ای است که با جمع آوری سرمایه های خرد و کلان بستری برای رونق اقتصادی فراهم می کند .

اگر بورس ایران رتبه نخست در دنیا را داشته باشد ؟ این به معنای تولید ناخالص داخلی حدود هزار میلیارد دلار ایلات متحد آمریکا نمی باشد .

با تقدیم شایسته ترین احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی و سهامدار 1399/04/07 - 03:07
دوست گرامی رنکینگ سایت بورس و رشد شاخص بورس دلیل رشد اقتصاد نیست و بورس در حال جبران تورم هست و از طرفی دولت برای خود درامد زایی می کتد. کشورهای تورمی و بدون اقتصاد پیشرفته مثل ایران و ونزوئلا راهی جز توسل به افزایش قیمت دلار و اخذ مالیات و رشد بورسشان حتی بصورت فیک ندارند. به معلمان پیشنهاد میکنم حتما در فارکس و بورس تهران آموزش دیده و وضع مالی را ارتقا دهند و زودتر از موعد از آموزش و پرورش استعفا دهند تا مورد ظلم واقع نشوند. یا حق

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور