صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" اجراي کامل فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری ، رتبه بندي معلمان و... بدون ِ نگاه علمي به اقتصاد آموزش و پرورش ابتر مي ماند "

بررسي رتبه بندي معلمان و فصل دهم از قانون مدیریت خدمات کشوری ( 2 )

سعید شهسوار زاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

بررسي رتبه بندي معلمان و فصل دهم از قانون مدیریت خدمات کشوری

در تار نماي پايگاه اطلاع رساني دولت شنبه 10 اسفند 98 آمده است :

توسط معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت؛

ابلاغ افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری

موضوعات :

وزارتخانه ها

آموزش و پرورش

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بخشنامه افزایش تا سقف ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رساني دولت به نقل از وزارت آموزش و پرورش، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع بخشنامه افزایش تا سقف ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را به منظور رفع تبعیض و رعایت عدالت در پرداخت‌های نیروی انسانی، به  ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

شايان ذكر است از تاریخ ۱ اسفند  ۱۳۹۸ امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری کلیه کارکنان به میزان۵۰ درصد افزایش می‌یابد و حقوق و مزایای کارکنان قرارداد انجام کار معین (مشخص) موضوع بند «ب» ماده ۲۸ قانون برنامه ششم توسعه، معادل ۸۰ درصد حقوق و مزایای کارکنان پیمانی همتراز تعیین شده است که نحوه اعمال این افزایش براساس دستورالعملی خواهد بود که با پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام خواهد شد.

جهت تحليل اين خبر ، گفت و گوي مجازي ذيل را تقديم خوانندگان فرهيخته مي نمايم .

خلاصه قسمت قبل ؛

قبل از ورود به اين بحث ، لازم مي دانم که نظر کارشناسان در مورد اصلاح ِ ساختار آموزش و پرورش و افزايش سهم آموزش و پرورش در توليد ناخالص داخلي و افزايش سهم آموزش و پرورش از توليد ناخالص داخلي را مجددأ تکرار کنم .

مهم تر از پرداختن به مزايا و معايب فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری يا رتبه بندي معلمان ، توجه به اقتصاد آموزش و پرورش است .

فقط و فقط با نگاه علمي به  اقتصاد آموزش و پرورش و ايجاد عزم ملي جهت اصلاح ِ ساختار آموزش و پرورش چالش هاي نهاد تعليم و تربيت ، ترميم مي شود .

اجراي کامل فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری ، رتبه بندي معلمان و... بدون ِ نگاه علمي به اقتصاد آموزش و پرورش  ابتر مي ماند .

بررسي رتبه بندي معلمان و فصل دهم از قانون مدیریت خدمات کشوری

بر خلاف رتبه بندی سال ۹۴ که فقط یک آیتم از فصل دهم را افزایش داده بود، این بار سه آیتم از امتیازات فصل دهم یعنی «حق شغل»، «حق شاغل» و «فوق‌العاده شغل» مشمول افزایش شد  و هر کدام از افراد برحسب رتبه‌های تخصیصی از افزایش‌هایی برخوردار شدند.

چندی بعد از اجرای این مصوبه، بخشنامه سازمان برنامه ابلاغ و به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده شد تا برای افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان خود اقدام کنند.

الهيار  با بیان اینکه این بخشنامه سه ویژگی دارد، نخست آنکه برای همه کارکنان دولت قابل اجراست و دوم آنکه میزان افزایش امتیازات تا ۵۰ درصد است و سوم آنکه به منظور رفع تبعیض انجام شد اظهار کرد: ما بررسی کردیم که در سال‌های گذشته آموزش و پرورش نتوانسته امتیازات فصل دهم را چه برای آموزشی‌ها و چه کارکنان اداری افزایش بدهد. برای کادر آموزشی‌ نیز تنها چند آیتم در قالب رتبه بندی مشمول افزایش شده بود.

الهیار:  با اشاره به اینکه بخشنامه مذکور، همه امتیازات فصل دهم را در برمی‌گیرد گفت: فصل دهم شامل حق شغل، حق شاغل، فوق‌العاده شغل، عائله مندی، اولاد، فوق‌العاده ایثارگری، سختی کار و فوق‌العاده مناطق محروم است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در رتبه بندی احکام مشمولان از ۳۵ تا ۵۰ درصد در سه آیتم ارتقا یافته بودند و اکنون بهتر است که سایر اقلام و امتیازات هم ارتقا پیدا کند و قطعا به نفع فرهنگیان است عنوان کرد: در کل ۳۰ درصد افزایش حقوق نسبت به عدد رتبه بندی رخ می‌دهد.

در فيش حقوقي  فرضي در سال 1396 ، حقوق ثابت از سه آيتم ( حق شغل ، حق مديريت و حق شاغل )  و فوق العاده ها از چهار آيتم ( تفاوت تطبيقي ، فوق العاده بدي آب و هوا ، کمک هزينه عائله مندي و کمک هزينه اولاد ) تشکيل شده است .

نکته : بر اساس قوانين بودجه سالانه از سال 1388 به بعد تفاوت تطبيقي جزء حقوق ثابت تلقي شده اما مشمول اضافه کار و ديگر موارد قانوني نمي باشد و مستهلک نمي شود .

***

قسمت دوم :

پرسش کننده :

اين روزها در رابطه با موضوع  ِ فصل دهم قانون مديريت ِ خدمات کشوري و رتبه بندي معلمان ، چند واژه " حق شغل " ، " حق شاغل " ، " فوق العاده ويژه " ، " حق شغل حرفه اي  " و ... مطرح مي شود . اين واژگان را تعريف کنيد .

 

پاسخ دهنده  :

پرسش هاي خود را جداگانه مطرح کنيد تا پاسخ دهم .

 

پرسش کننده :

جدول امتيازات  حق شغل چيست  ؟ حق شغل کدام است  ؟ مبلغ حق شغل چگونه محاسبه مي شود .

 

پاسخ دهنده ( 3 ) :

جدول انواع رتبه هاي شغلي در 16 طبقه که هر طبقه داراي رتبه هاي مقدماتي ، پايه ، ارشد ، خبره و عالي داراي امتيازي خاص است .

به عبارت ديگر امتياز شغل ِ کارمندان بر اساس عوامل تحصيلات ، سنوات خدمت و تجربه  ، دوره هاي آموزشي و مهارت ها و توانايي هاي فردي تعيين مي گردد .

در ذيل جدول شماره 1( جدول ِ حق شغل ) را ملاحظه مي فرمائيد .

بررسي رتبه بندي معلمان و فصل دهم از قانون مدیریت خدمات کشوری

جدول شماره 1 ( جدول امتيازات 16 طبقه اي شغل )

براي تعيين مبلغ حق شغل ، امتياز حاصل از حق شغل را در ضريب تعيين شده ي آن سال ضرب مي کنند .

مبلغ حق شغل = ضريب سال × امتياز حق شغل     

نکته : ستون هاي پايه ، ارشد ، خبره و عالي در جدول  حق ِ شغل مربوط به همه کارکنان دولت مي باشد و مستقل از عناوين رتبه بندي معلمان مي باشد .

 

پرسش کننده :

جدول امتيازات حق ِ  مديريت  چيست ؟ حق مديريت کدام است ؟ مبلغ حق مديريت  چگونه محاسبه مي شود .

 

پاسخ دهنده ( 3 )  :

جدول امتيازات  حق ِ مديريت ، بر اساس حوزه جغرافيايي ( شهرستان ، استان و ملي ) که هريک داراي سه سطح مديريتي است و هر سطح  در پنج ستون تعيين  مي شوند  .

در جدول شماره 2 ( جدول امتيازات حق ِ مديريت ) را ملاحظه مي فرمائيد .

بررسي رتبه بندي معلمان و فصل دهم از قانون مدیریت خدمات کشوری

جدول شماره 2 ( جدول ِ امتيازات حق ِ  مديريت )

براي تعيين مبلغ حق مديريت  ، امتياز حاصل از حق مديريت را در ضريب تعيين شده ي آن سال ضرب مي کنند  .

مبلغ حق ِ  مديريت  = ضريب سال × امتياز فوق العاده مديريت

 

پرسش کننده :

جدول امتيازات حق ِ شاغل چيست ؟ حق شاغل کدام است  ؟ مبلغ حق شاغل چگونه محاسبه مي شود .

 

پاسخ دهنده ( 3 )  :

جدول حق شاغل شامل ِ پنج رديف ( ديپلم ، فوق ديپلم ، ليسانس ، فوق ليسانس و دکترا )مي باشد امتيازات اين جدول  در پنج ستون ( امتيازات دوره هاي آموزشي مصوب ، امتياز مهارت و توانايي ، امتياز سنوات خدمت در هر سال ، امتياز تجربه مربوط و مشابه در هر سال ) توزيع شده است .

در جدول شماره 3 ( جدول حق شاغل ) را ملاحظه مي کنيد .

جدول  شماره 3 ( جدول امنيازات حق شاغل  )

امتياز حق شاغل از فرمول ذيل محاسبه مي شود :

سابقه خدمت × ( امتياز تجربه + امتياز سنوات ) + امتياز مهارت + امتياز ضمن خدمت + امتياز تحصيلات

مبلغ حق شاغل از ضرب کردن ِ امتياز حق شاغل در ضريب تعيين شده در آن سال محاسبه مي شود .

مبلغ حق شاغل = ضريب سال × امتياز حق شاغل   

 

پرسش کننده :

چرا برخی احکام جدید حقوقی مشمول افزایش چندانی نشده است؟

 

پاسخ دهنده ( 1 ):

الهیار درباره برخی اعتراضات مبنی بر آنکه احکام جدید حقوقی مشمول افزایش چندانی نشده است گفت: برای کسانی که قبلا رتبه ۵ را در طرح رتبه بندی گرفته بودند «حق شغل»، «حق شاغل» و «فوق‌العاده شغل» تا ۵۰ درصد افزایش یافته است و آیتم‌های دیگر عدد بزرگی را نشان نمی‌دهد ولی کسانی که رتبه‌های پایین‌تر ۱ و ۲ و ۳ بودند افزایش حقوق قابل توجهی پیدا کردند. بنابراین افرادی که در رتبه ۴ و ۵ هستند از افزایش کمی برخوردار شدند که طبیعی است چون قبلا دریافتی را در سه آیتم به صورت کامل داشته‌اند.

 

پرسش کننده :

علت حذف آیتم «حق شغل حرفه‌ای» از احکام‌ چه بود؟

گفت و گو ادامه دارد .

منابع :

  1. پاسخ آموزش و پرورش به ابهامات فرهنگیان درباره بخشنامه جدید افزایش حقوق

( این جا ) و ( این جا )

( 2 ) نحوه محاسبه پرداخت حقوق و مزايا و ساير پرداختي ها به کارکنان دولت و کسورات آنها بر اساس آخرين قوانين ّخشنامه ها و مقررات مربوطه در سال 1396

 ( 3 ) دستور العمل نحوه تعيين حق شغل ، حق شاغل ، فوقالعاده مديريت و سر پرستي ، فوق العاده ايثارگري ، فوق العاده مناطق کمتر توسعه يافته ، فوق العاده بدي آب و هوا و فوق العاده جذب

 ( 4 ) خبرگزاري تسنيم ، متن کامل قانون برنامه ششم توسعه

( 5 ) متن كامل قانون برنامه پنج ساله دوم توسعه جمهوري اسلامي ايرا ن (1379-1375 )

( 6 ) قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت

( 7 ) تار نماي وزين "گروه صداي معلم"

بخشنامه افزایش۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری از کجا ؟!

( 8 ) تار نماي وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعي اداره کل روابط کار و جبران خدمت

متن کامل قانون مدیریت خدمات کشوریفصل دهم - حقوق و مزایا

( 9 ) پايگاه تحليلي – خبري سازمان معلمان ايران

پنج شنبه, 14 فروردين 1399 11:59 خوانده شده: 2802 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1399/01/14 - 17:56
ابهام های ایجادی و تفسیر به رای زیاد شده
پاسخ + 0 0 --
معلم قمی 1399/01/18 - 14:44
با توجه به علاقه وافر شما به دولت روحانی، دلیل عدم ارائه لایحه رتبه بندی به مجلس از سوی دولت چیست؟
روحانی و نوبخت با معلمان مشکل دارند؟
آیا برای دولت روحانی آموزش و پرورش اولویت بیستم یا سی ام نیست؟
از قوانین و سیاستهای اعمال شده از سوی دولت روحانی بیشتر به نفع متمولین نبوده است؟
پاسخ + +12 0 --
معلم معترض 1399/01/14 - 22:57
قانون رتبه بندی مجزا از قانون فصل دهم مدیریت خدمات کشوری است .واضح است . نیاز به تفسیر ندارد.وبس احقاق ازدست رفته باید برگردد.
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1399/01/16 - 19:53
به نام دوست
استاد بزرگوار ، انديشمند گرامي ، جناب آقاي معلم معترض سپاس بيکران از محبت شما که با حقير به ديالوگ نشسته ايد !
استاد گرامي ، حق با شماست !
ولي متأسفانه الهيار و ... رتبه بندي را در قالب فصل دهم اجراء کردند .
در صورتيکه طبق قانون ششم توسعه بايدنظام رتبه بندي را در قالب يک لايحه مستقل به مجلس ارجاع مي دانند .
لطفأ قسمت هاي بعدي اين گفتگو را هم مطالعه نمائيد .

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1399/01/14 - 23:11
جناب شهسوارزاده به معلمان و کادر اداری ۵۰ درصد امتیازات اضافه شد ولی حق شغل حرفه ای معلمان حذف اما فوق العاده ویژه کادر اداری که سال ۹۴ در ازای رتبه بندی معلمان به آنان اختصاص داده شد نه تنها حذف نشد حتی افزایش هم یافت این ۵۰ درصد به تمام کارمندان دولت اختصاص داده شده و ایتمی نیز به عنوان فوق العاده ویژه در حکم آنان وجود دارد معلمان به جای فوق العاده ویژه رتبه بندی داشتند پس نباید رتبه بندی حذف میشد الان فاصله معلم ها با سایر کارکنان دولت به اوج رسید
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1399/01/16 - 20:00
به نام دوست
استاد بزرگوار ، انديشمند گرامي ، جناب آقاي ناشناس سپاس بيکران از محبت شما که با حقير به ديالوگ نشسته ايد !
استاد گرامي ، حق با شماست ! همانطور که در پاسخ به استاد گرانقدر معلم معترض عرض کردم :
متأسفانه الهيار و ... رتبه بندي را در قالب فصل دهم اجراء کردند .
در صورتيکه طبق قانون ششم توسعه بايدنظام رتبه بندي را در قالب يک لايحه مستقل به مجلس ارجاع مي دانند .
لطفأ قسمت هاي بعدي اين گفتگو را هم مطالعه نمائيد .

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 -1 --
ناشناس 1399/01/14 - 23:12
جناب شهسوار زاده که جداول و نحوه محاسبه رو ذکر کردی ولی نحوه محاسبه فوق العاده ویژه کارکنان اداری رو درج نکردی فرمول محاسبه فوق العاده ویژه کارکنان اداری چیست؟
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1399/01/16 - 20:20
به نام دوست
استاد بزرگوار ، انديشمند گرامي ، جناب آقاي ناشناس سپاس بيکران از محبت شما که با حقير به ديالوگ نشسته ايد !
استاد گرامي ، حقير که معلم بازنشسته هستم ، وقتي در رابطه فصل دهم قانون مديريت خدمات کشوري با واژگان حق شغل ، حق شاغل و ... مواجهه شدم با اين امور کاملأ بيگانه بودم . به همين دليل جستجو در اين باره را آغاز کردم . در منبع شماره 2 مربوط به سال 1396 است ، از " فوق العاده ويژه کارکنان اداري " صحبتي به ميان نيامده است .
در اين باره بهتر است کارشناسان امور اداري و استخدامي اظهار نظر کنند ولي استنباط حقير آن است که براي هر آيتم از جمله " فوق العاده ويژه کارکنان اداري " در جدول مربوطه امتياز مربوطه مشخص مي شود و در ضريب ريالي آن سال ، ضرب مي شود تا ميزان حقوق مربوط به آن آيتم مشخص شود .

استاد گرانقدر پوزش حقير را به دليل عدم آشنايي به امور استخدامي و اداري پذيرا باشيد . اميد است متخصصين اين امور حقير را راهنمايي کنند .

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
رضایی م س 1399/01/16 - 22:41
فوق العاده ویژه در بند ۱۰ ماده۶۸ ق م خ ک( قانون مدیریت خدمات کشوری)آمده و به دستگاه ها اجازه داد در شرایط خاص و اقتصادی به حداکثر ۲۵درصد کارکنان خود تا ۵۰درصد از حقوق ثابت و فوق العاده های مستمر پرداخت کند. پس حق شغل شاغل مدیریت ایثارگری سختی کار و فوق العاده شغل جزئ موارد پرداختی ست. وزارت آ پ در سال ۹۴ به ازای رتبه بندی برای اداری ها بمیزان ۲۸درصد اعمال کرده است و در طرح تمام وقت ۱۷/۵درصد تعیین شد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/01/17 - 16:14
یعنی فوق العاده ویژه ۲۸ درصد حق شغل و شاغل و سختی کار و فوق العاده شغله؟
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1399/01/17 - 23:12
به نام دوست
استاد بزرگوار ، انديشمند گرامي ، جناب آقاي رضايي م س سپاس بيکران از محبت شما که با حقير و ديگر خوانندگان فهيم به ديالوگ نشسته ايد !
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1399/01/14 - 23:16
درضمن جناب دکتر شهسوار زاده من نفهمیدم هدفت از نوشتن این مقاله چی بود؟ میخواستی نحوه محاسبه احکام در اسفندماه رو آموزش بدی یا اینکه انتقاد کنی چرا به حقوق ها اضافه شده چون نوشتی بدون نگاه علمی به اقتصاد منظورت واضح بگو ببینیم چیه
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1399/01/16 - 20:32
به نام دوست
استاد بزرگوار ، انديشمند گرامي ، جناب آقاي ناشناس سپاس بيکران از محبت شما که با حقير به ديالوگ نشسته ايد !
استاد گرامي ، حقير که معلم بازنشسته هستم و مدرک دکتري ندارم .
هدف ِ حقير از ارائه اين جداول ، مشخص کردن روش نحوه تعيين ميزان حقوق اين آيتم ها در جدول حقوقي براي کليه کارکنان دولت مي باشد و ربطي به نظام رتبه بندي معلمان ندارد .
در رابطه با " نگاه علمي به اقتصاد آموزش و پرورش " لطفأ قسمت هاي بعدي اين گفتگو را مطالعه نمائيد . ،


با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +3 -1 --
بیگی 1399/01/15 - 09:55
سلام بر استاد ارجمند جناب آقای شهسوار زاده
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1399/01/16 - 20:35
به نام دوست
استاد بزرگوار ، انديشمند گرامي ، جناب آقاي بيگي علکيم السلام
سپاس بيکران از اظهار لطف حضرتعالي
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +5 -1 --
ناشناس 1399/01/15 - 12:25
حذف رتبه بندی یک جفای مسلم دیگر به معلمان است و تحت هیچ شرایطی نباید اجازه دهیم اجرایی شود.
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1399/01/16 - 20:45
به نام دوست
استاد بزرگوار ، انديشمند گرامي ، جناب آقاي ناشناس سپاس بيکران از محبت شما که با حقير به ديالوگ نشسته ايد !
استاد گرامي ، حق با شماست ! نظام رتبه بندي معلمان بهمراه " سازمان نظام معلمي " که تنها مکانيسم تعيين رتبه بندي است ، خواست جامعه براي اصلاح ساختار آموزش و پرورش است .
لطفأ قسمت هاي بعدي اين گفتگو را هم مطالعه نمائيد .

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1399/01/15 - 20:47
همه با هم متحد شویم و در شبکه شاد عضو نشویم.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1399/01/16 - 13:22
.... شهسوار زاده اومدم سایت ببینم به کامنت ها پاسخ دادی ولی پاسخ ندادی کی جواب میدی؟
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1399/01/16 - 20:52
به نام دوست
استاد بزرگوار ، انديشمند گرامي ، جناب آقاي ناشناس سپاس بيکران از محبت شما که با حقير مجددأ به ديالوگ نشسته ايد !
استاد گرامي ، حق با شماست به دليل مشغول شدن به مطالعه يک کتاب ، متاسفانه دير به تار نماي وزين "گروه صداي معلم " مراجعه کردم .
از اينکه پاسخ حضرتعالي و ديگر اساتيد محترم و فرهيخته با تأخير مواجهه شده است پوزش فراوان مي طلبم .


با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1399/01/16 - 21:21
جناب شهسوارزاده چرا الهیار رتبه بندی حرفه ای رو در قالب فصل دهم اجرا کرد ولی فوق العاده ویژه کادر اداری رو در قالب فصل دهم اجرا نکرد و به طور مستقل اقدام به افزایش این بند کرد؟
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1399/01/17 - 23:48
به نام دوست
استاد بزرگوار ، انديشمند گرامي ، جناب آقاي ناشناس سپاس بيکران از محبت شما که با حقير به ديالوگ نشسته ايد !
استاد گرامي ، به باور حقير با توجه به قانون ششم توسعه ، الهيار و ... اشتباه کردند که رتبه بندي معلمان را در قالب فصل دهم قانون مديريت خدمات کشوري اجراء کردند .
فصل دهم قانون مديريت خدمات کشوري مواد گوناگون دارد از ماده 64 شروع مي شود تا پايان ماده 80 قابل ذکر است که ماده 68 آن حاوي ده بند است .
بند هاي ماده 68 شامل فوق العاده مناطق کمتر توسعه يافته ، فوق العاده ايثار گري فوق العاده سختي کار ، کمک هزينه عائله مندي و اولاد ، فوق العاده شغل و .... است که بند دهم ماده 68 بيان مي کند :


پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1399/01/17 - 23:50
ادامه پاسخ :

بند دهم ماده 68 بيان مي کند :
10 - فوق‌العاده ویژه در موارد خاص با توجه به عواملی از قبیل بازار کار داخلی و بین‌المللی، ریسک‌پذیری، تأثیر اقتصادی فعالیتها در درآمد ملی، انجام فعالیت و وظایف تخصصی و ستادی و تحقیقاتی و حساسیت‌ کار با پیشنهاد سازمان و تصویب هیئت وزیران امتیاز ویژه‌ای برای حداکثر (25%) از مشاغل،‌در برخی از دستگاههای اجرائی تا (50%) سقف امتیاز حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر مذکور در این فصل در نظر گرفته خواهد شد.
آن طور که استاد گرامي و انديشمند بزرگوار جناب آقاي رضايي م س مي فرمايند :

پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1399/01/17 - 23:51
ادامه پاسخ :
فوق العاده ویژه در بند ۱۰ ماده۶۸ ق م خ ک( قانون مدیریت خدمات کشوری)آمده و به دستگاه ها اجازه داد در شرایط خاص و اقتصادی به حداکثر ۲۵درصد کارکنان خود تا ۵۰درصد از حقوق ثابت و فوق العاده های مستمر پرداخت کند. پس حق شغل شاغل مدیریت ایثارگری سختی کار و فوق العاده شغل جزئ موارد پرداختی ست. وزارت آ پ در سال ۹۴ به ازای رتبه بندی برای اداری ها بمیزان ۲۸درصد اعمال کرده است و در طرح تمام وقت 17 و نيم درصد تعیین شد.
همانطور که ملاحظه مي فرماييد ، طبق فرمايش استاد رضايي م س فوق العاده ويژه کادر اداري هم بر اساس فصل دهم قانون مديريت خدمات کشوري پرداخت شده است .
به نظر حقير اين پرداخت به کارکنان اداري منع قانوني ندارد ولي عدم ارائه نظام رتبه بندي معلمان بصورت لايحه به مجلس که نقض قانون برنامه ششم توسعه مي باشد ، اشکال قانوني دارد.
به هر حال در باره فوق العاده ويژه کادر اداري بهتر است کارشناسان امور اداري و استخدامي بيشتر اظهار نظر کنند .


با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/01/16 - 21:25
پس جناب شهسوار زاده نتیجه میگیریم که چیزی به نام قانون وجود ندارد چون الهیار و دوستش نوبخت که عنوان می کنند که فقط قانون اجازه افزایش ۵۰ درصد امتیازات فصل دهم رو داده و این رتبه بندی در قالب همون ۵۰ درصد بود پس چرا فوق العاده در قالب ۵۰ درصد اجرا نشد و به طور مستقل اقدام به ایجاد این بند شد پس برای معلم ها هم میتوانستند بدون حذف رتبه بندی اقوام به افزایش ۵۰ درصدی کنند حالا سوال اینجاست که چرا چنین کاری نکردتد؟
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1399/01/18 - 00:02
به نام دوست
استاد بزرگوار ، انديشمند گرامي ، جناب آقاي ناشناس سپاس بيکران از محبت شما که با حقير به ديالوگ نشسته ايد !
آنچه الهيار و ... مي گويند در باره قانون فصل دهم قانون مديريت خدمات کشوري و محدوديت هاي آن صحيح مي باشد .

نکته مهم آن است که به باور حقير با توجه به قانون ششم توسعه ، الهيار و ... اشتباه کردند که رتبه بندي معلمان را در قالب فصل دهم قانون مديريت خدمات کشوري اجراء کردند .
دولت طبق قانون ششم توسعه کشور بايد لايحه نظام رتبه بندي را به مجلس ارائه مي کرد تا هم رتبه بندي و هم فصل دهم قانون مديريت خدمات کشوري شامل حال ِ معلمان مي شد .
لطفأ قسمت هاي بعدي اين گفتگو را مطالعه فرماييد .
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1399/01/18 - 12:39
خوب من منتظرم تا مقاله دوم شمارو مطالعه کنم و باز هم با شما به دیالوگ بپردازم تا اینجا روشن شد که قانون اجازه داده تا ۲۵ درصد کارمندان از مزایای فوق العاده ویژه بهره مند بشود که الهیار هم طبق قانون برای کادر اداری اجرا کرده و چون در قانون ۲۵ درصد کارمندان ذکر شده پس نمی شد برای معلمان فوق العاده ویژه رو اجرا کرد و در آینده هم طبق قانون خدمات کشوری امکان اجرای فوق العاده ویژه برای معلمین نیست مگر اینکه از طریق مجلس در قالب رتبه بندی و به صورت جداگانه اقدام به ارائه بند رتبه کنندی کنند
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1399/01/18 - 18:21
به نام دوست
استاد گرامی و سرور عزیزم جناب آقای ناشناس سپاس بیکران از محبت شما که جمع بندی خلاصه و نسبتا دقیقی ارائه نمودید .

با تقدیم شایسته ترین احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1399/01/18 - 12:42
خوب جواب شهسوار زاده طبق قانون خدمات کشوری برای ۲۵ درصد کارکنان فوق العاده ویژه اجرا میشه حالا سوال اینکه که پس چرا برای سایر ادارات از قبیل بانک و دارایی و شهرداری و نیروی انتظامی و سایر ادارات این ۲۵ درصد کارکنان اجرا نشده؟ برای ۱۰۰ درصد کارکنان دارایی و بانک فوق العاده ویژه اختصاص یافته که هیچ مزایا و بندهای متفاوت هم که در خدمات کشوری نیست برایشان تعلق گرفته است پس چرا این محدودیت های قانون خدمات کشوری فقط برای معلمان وجود دارد؟
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1399/01/18 - 20:35
به نام دوست
استاد بزرگوار ، انديشمند گرامي ، جناب آقاي ناشناس سپاس بيکران از محبت شما که با حقير به ديالوگ نشسته ايد !
احتمالأ ديالوگ شما با حقير قبل از انتشار پاسخ اينجانب به ناشناس 1399/01/16 - 21:21 نوشته شده است لذا مجبورم پاسخ کامل و طولاني تقديم کنم که از اين بابت پوزش مي طلبم .
آنچه الهيار در باره قانون فصل دهم قانون مديريت خدمات کشوري مي گويد چنين است :
در قسمت دوم ( همين قسمت ) چندين سطر بالا تر
معاون برنامه ريزي و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اينکه معاون معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در رتبه بندی احکام مشمولان از ۳۵ تا ۵۰ درصد در سه آیتم ارتقا یافته بودند و اکنون بهتر است که سایر اقلام و امتیازات هم ارتقا پیدا کند و قطعا به نفع فرهنگیان است عنوان کرد: در کل ۳۰ درصد افزایش حقوق نسبت به عدد رتبه بندی رخ می‌دهد.


پاسخ ادامه دارد.
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1399/01/18 - 20:37
ادامه پاسخ :

معلماني که قبلا رتبه ۵ را در طرح رتبه بندی گرفته بودند «حق شغل»، «حق شاغل» و «فوق‌العاده شغل» تا ۵۰ درصد افزایش یافته است و آیتم‌های دیگر عدد بزرگی را نشان نمی‌دهد ولی کسانی که رتبه‌های پایین‌تر ۱ و ۲ و ۳ بودند افزایش حقوق قابل توجهی پیدا کردند.

در قسمت سوم ( قسمت بعدي ) مي خوانيد :

الهيار در پاسخ به اینکه یکی دیگر از اعتراضات فرهنگیان این است که حق شغل حرفه‌ای از حکم‌ آنها حذف شده است گفت: این طور نیست و حق شغل حرفه ای حذف نشده. حق شغل حرفه‌ای واژه‌ای بود که به استناد رتبه بندی سال ۹۴ وارد احکام شده بود و در رتبه بندی سال ۹۸ این افزایش تحت عنوان حق شغل محسوب شده و امتیاز آن کامل در احکام وجود دارد.

پس طبق اعلام الهيار آنچه در سال 98 در جهت رتبه بندي اعمال شده است در قالب فصل دهم قانون مديريت خدمات کشوري مي باشد .


پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1399/01/18 - 20:38
ادامه پاسخ :

به نظر حقير طبق ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف بوده است تا نظام رتبه بندي را در قالب لايحه به مجلس ارائه کند . اگر الهيار در سال ِ 98 بعد از تصويب قانون برنامه ششم توسعه مرتکب اشتباه نمي شد و لايحه رتبه بندي را به مجلس مي داد هم اکنون با محدوديت هاي فصل دهم قانون مديريت خدمات کشوري مواجه نمي شد .

همانطور که قبلأ پاسخ دادم ( ناشناس 1399/01/16 - 21:21 )


فصل دهم قانون مديريت خدمات کشوري مواد گوناگون دارد از ماده 64 شروع مي شود تا پايان ماده 80 قابل ذکر است که ماده 68 آن حاوي ده بند است .
بند هاي ماده 68 شامل فوق العاده مناطق کمتر توسعه يافته ، فوق العاده ايثارگري فوق العاده سختي کار ، کمک هزينه عائله مندي و اولاد ، فوق العاده شغل و .... است که بند دهم ماده 68 بيان مي کند :


پاسخ ادامه دارد.
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1399/01/18 - 20:39
ادامه پاسخ :

10 - فوق‌العاده ویژه در موارد خاص با توجه به عواملی از قبیل بازار کار داخلی و بین‌المللی، ریسک‌پذیری، تأثیر اقتصادی فعالیتها در درآمد ملی، انجام فعالیت و وظایف تخصصی و ستادی و تحقیقاتی و حساسیت‌ کار با پیشنهاد سازمان و تصویب هیئت وزیران امتیاز ویژه‌ای برای حداکثر (25%) از مشاغل،‌در برخی از دستگاههای اجرائی تا (50%) سقف امتیاز حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر مذکور در این فصل در نظر گرفته خواهد شد.
آن طور که استاد گرامي و انديشمند بزرگوار جناب آقاي رضايي م س مي فرمايند :

فوق العاده ویژه در بند ۱۰ ماده۶۸ ق م خ ک( قانون مدیریت خدمات کشوری)آمده و به دستگاه ها اجازه داد در شرایط خاص و اقتصادی به حداکثر ۲۵درصد کارکنان خود تا ۵۰درصد از حقوق ثابت و فوق العاده های مستمر پرداخت کند. پس حق شغل شاغل مدیریت ایثارگری سختی کار و فوق العاده شغل جزئ موارد پرداختی ست. وزارت آ پ در سال ۹۴ به ازای رتبه بندی برای اداری ها بمیزان ۲۸درصد اعمال کرده است و در طرح تمام وقت 17 و نيم درصد تعیین شد.


پاسخ ادامه دارد.
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1399/01/18 - 20:43
ادامه پاسخ :

همانطور که ملاحظه مي فرماييد ، طبق فرمايش استاد رضايي م س فوق العاده ويژه کادر اداري هم بر اساس فصل دهم قانون مديريت خدمات کشوري پرداخت شده است .
به نظر حقير اين پرداخت به کارکنان اداري منع قانوني ندارد ولي عدم ارائه نظام رتبه بندي معلمان بصورت لايحه به مجلس که نقض قانون برنامه ششم توسعه مي باشد ، اشکال قانوني دارد.
به هر حال در باره فوق العاده ويژه کادر اداري بهتر است کارشناسان امور اداري و استخدامي بيشتر اظهار نظر کنند .

لطفأ قسمت هاي بعدي اين گفتگو را مطالعه فرماييد .

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/01/19 - 14:22
اینا یی که فرمودید درست ولی سوال من اینکه که چراسایر ادرات از قوانین خدمات کشوری مستثنی شده اند؟
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1399/01/19 - 22:13
به نام دوست
استاد بزرگوار ، انديشمند گرامي ، جناب آقاي ناشناس سپاس بيکران از محبت شما که با حقير مجددأ به ديالوگ نشسته ايد !
براساس گفته الهيار اين معلمان هستند که از تا قبل از سال 98 از فصل دهم قانون مديريت خدمات کشوري بهره کامل نبرده اند و مستثنی شده اند .
تفاوت حقوق بين معلمان و ديگر کارکنان دولت شايد همين دليل باشد .
به هر حال در اين باره بهتر است کارشناسان امور اداري و استخدامي بيشتر اظهار نظر کنند .
ولي آنچه مسلم است نظام رتبه بندي معلمان پس از تصويب قانون برنامه ششم توسعه ( ماده 63 ) بايد در قالب يک لايحه جداگانه به مجلس ارائه مي شد تا معلمان هم از ظريفت هاي قانوني فصل دهم قانون مديريت خدمات کشوري بهره مي برند و هم از ظرفيت هاي قانون نظام رتبه بندي سود مي برند .
لطفأ قسمت هاي بعدي اين گفتگو را مطالعه فرماييد .

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
نورعلی 1399/01/19 - 23:07
سلام ما ک رتبه ۵ بودیم چیزی اضافه نشد والان هم در شرف بازبازنشستگی هستیم چیکار کنیم
پاسخ + +2 0 --
صادق 1399/01/23 - 02:52
به نظر بنده مهم ترین مسئله برای مسولان ارشد آموزش و پرورش جهت حفظ پست هایشان، خوش رقصی آن ها برای بالا دستی هاست .( خیلی بالا) حالا این خوش رقصی یکیش اینه که صرفه جویی کنند و سعی کنن هر طور شده کم تر خرج کنن و کمتر به کارمندانشون حقوق و مزایا بدن تا نظر ارباب جلب بشه. از اون طرف هم به طور غیر محسوسی حمایت میشند و نوعی مصونیت براشون هست تمام
پاسخ + 0 0 --
چمن آرا 1399/02/17 - 15:30
باسلام واحترام
امتیاز حق شاغل در اسفند ۹۸ ضرب۱/۵ شده است؟
من با دوتا از همکارانم که تا قبل اسفند ۹۸ دقیقا حق شاغلمان یکی بودن الان اختلاف زیادی داره(سابقه وضمن خدمت،مدرک تحصیلی و...همه مثل هم هستیم)نزدیک ۱۷۰۰امتیاز الان کمتر هستم نمیدونم باید چکار کنم؟

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور