صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

سعید شهسوارزاده / عضو شورای نویسندگان سخن معلم

درس هاي عليرضا محجوب، دبير کل خانه کارگر براي معلمان و تشکل هاي مدني معلمان

درس های تشکیلاتی برای معلمان و تشکل های فرهنگیان  تبريک به سايت وزين " گروه سخن معلم " و مديريت فرهيخته و پر تلاش آن جناب آقاي پورسليمان و اعضاي محترم شوراي نويسندگان سخن معلم  در سايت خبرگزاري کار ايران " ايلنا "  روز شنبه 5 ديماه 1394  آمده است :


در نشست محجوب با شورای نویسندگان « سخن معلم » تاکید شد؛
حرکت صنفی معلمان باید بدون تلفات باشد/ با افراط و تندروی هیچ دستاوردی حاصل نمی‌شود


 علیرضا محجوب، نماینده مجلس و دبیر کل خانه کارگر با شورای نویسندگان « سخن معلم » دیدار کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در این نشست گفت: " حرکت صنفی تابع آرامش و برنامه است و باید معطوف به نتیجه باشد.
محجوب تاکید کرد: مهم این نیست که در مجلس چه کسی باشد. ماهیت حرکت از این طرف، ماهیت مقابله از آن طرف را می‌سازد. کنش صحیح موجب واکنش صحیح است و بالعکس.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: کنش‌های صنفی در معلمان و آموزش و پرورش باید با کمترین هزینه و تلفات همراه باشد، در غیر این صورت به نتیجه نمی‌رسید.
این نماینده مجلس تصریح کرد: به خاطر داشته باشیم که با افراط و تندروی هیچ دستاورد پایداری نخواهیم داشت.
محجوب ضمن اعلام این نکته که در مجلس اشتیاق برای کار کردن برای معلمان وجود دارد، اذعان کرد: این مساله کافی نیست که فقط خواسته وجود داشته باشد، بلکه برای تحقق آن خواسته باید راه حل وجود داشته باشد.باید به نماینده حامی معلمان، راه کار‌های عملی و اجرایی ارائه شود ، در غیر این صورت او به تنهایی کاری از پیش نمی‌برد.
محجوب تاکید کرد: این شورا و این جمع قابلیت آن را دارد که با قلم و کار‌شناسی مسائل و بیان چالش‌های آموزش و پرورش و معلمان این مسیر را نشان دهد و حتی تشکل‌ها و گروه‌های دیگر را بیدار و فعال کند."


در چند جمله فوق الذکردبير کل خانه کارگر  يک دنيا درس تشکيلاتي و صنفي نهفته است که لازم است کليه تشکل هاي مدني ، به ويژه تشکل هاي مدني فعال در آموزش و پرورش و همه قلم به دستان به ويژه شوراي نويسندگان سخن معلم در پويشي ( کمپيني ) به تشريح اين مطالب مهم  بپردازند .
اينجانب در حد بضاعتم ، استنباط خود را از فرمايشات گوهر بار اين استاد کار تشکيلاتي را بيان مي نمايم، به اميد آن که انديشمندان و متفکرين و فعالان تشکل هاي مدني اين قطره را پالايش نمايند .
علیرضا محجوب در این نشست گفت: حرکت صنفی تابع آرامش و برنامه است و باید معطوف به نتیجه باشد.
حرکت با برنامه بر پايه استراتژي و تاکتيک استوار است .

فاز اول ، فازدوم و... مشخص دارد  و معطوف به نتيجه خواهد بود ؛ يعني براي رسيدن به هدف برنامه ريزي و طي طريق مي شود .

با يک مثال حرکت با برنامه را توضيح مي دهم .
در ارديبهشت سال  93 خانه کارگر جهت برگزاري راهپيمايي روز جهاني کارگر، درخواستي به وزارت کشور ارائه مي دهد و اعلام مي کند.” اگر مجوز راهپیمایی صادر شود، روز جهانی کارگر را باشکوه برگزار می‌کنیم و در غیر این صورت، اجتماع بزرگی را در یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های شهر تهران برگزار خواهیم کرد. "
در خبرها مي خوانيم :
"ستاد مرکزی گرامی داشت هفته کارگر برای ۱۱ اردیبهشت، روز جهانی کارگر برنامه راهپیمایی کارگران را تدارک دیده است و به این منظور درخواست مجوز این راهپیمایی را به وزارت کشور ارسال کرده است و با توجه به جلوگیری از راهپیمایی کارگران طی شش سال پایانی دولت احمدی‌نژاد، کارگران امیدوارند در اولین سال تصدی دولت یازدهم، مجوز راهپیمایی روز جهانی کارگر صادر شود."
متأسفانه در دولت تدبير و اميد، براي بزرگداشت روز جهاني کارگر در سال 1393 مجوز راهپيمايي صادر نمي شود  ولي ،کارگرانˏ هوشمند و رهبرانˏ توانمند که از قبل عدم مجوز را پيش بيني کرده بودند ، مراسم را در استاديوم 12000 نفري مجموعه ورزشی آزادی شهر تهران  با حضور رياست محترم جمهور مردم T دکتر روحاني برگزار مي نمايند و قطعنامه اي با 21 ماده صادر مي کنند .


خلاصه اين 21 ماده چنين است :
تقريبأ يک سوم ( سي و سه درصد ) مواد قطعنامه  تأمين کننده همسويي همه آحاد جامعه با کارگران مي باشد که عبارتند از :
حمايت از فرمايشات مقام معظم رهبري در مورد کارگران و اقتصاد مقاومتي ، حمايت از دکتر روحاني و دولت تدبير و اميد ، محکوم کردن همه تحريم هاي ناعادلانه ، درخواست اقدامات حقوقي و قانوني  از سازمان هاي بين المللي براي رفع تحريم ها ، تشکر از رئيس جمهور براي انتخاب وزير از جامعه کارگري .


بيش از يک سوم ( بيش از چهل و پنج درصد ) مواد قطعنامه شامل خواسته هاي صد در صد صنفي کارشناسي شده ( اشاره به ماده و تبصره و مقررات مصوب که اجرا نشده و ... دارد ) که عبارتند از :
خواستار اجراي فوری ماده ۱۰ قانون تسهیل نوسازی صنایع ، خواستار اجراي استفساريه مجلس شوراي اسلامي ، استقلال مالی ـ اداری سازمان تأمین اجتماعی ،تقویت درمان مستقیم از طریق اعمال مدیریت‌های کارآمد و مشارکت نظارتی جامعه کارگری ، ساماندهی قراردادهای موقت کار ، خواستار اعمال نظارت جدی‌تر بخش بازرسی وزارت تعاون ـ کار و رفاه اجتماعی بر کارگاه‌ها برای حصول اطمینان از اجرای قانون کار در این کارگاه‌ها ، خواستار فعال شدن هرچه بیشتر گروه‌های اجتماعی در اجرای فصل هفتم قانون کار به خصوص در بخش حقوق و دستمزد ، تقویت حمایت های اجتماعی از محل درآمد هدف مندی یارانه‌ها خصوصاً در حوزه بهداشت و درمان ، حمايت از زنان کارگر و کودکان کار ، خواهان اجرای کامل قانون بیمه کارگران ساختمانی فقط و فقط سه ماده از 21 ماده ( کمتر از پانزده درصد ) ساختاري مي باشد که عبارتند از :
خواستار اصلاح برخی مواد فصل ششم قانون کار و قانون شورا‌ها با هدف کارآمد کردن فعالیت تشکل‌های کارگری به منظور انطباق با مقاوله نامه‌های ۹۸ و ۸۷ سازمان جهانی کار .
دولت باید شرایطی را فراهم کند که امکان اظهار نظر اجتماعی برای آحاد جامعه از جمله کارگران فراهم شود تا در فضای گفت و گوهای اجتماعی عادلانه و منصفانه زمینه برای ارتقاء و پالایش جامعه فراهم شود.
تقویت گفت و گوهای اجتماعی از طریق ساختار سه جانبه گرایی کلید حل بسیاری از مشکلات پیشِ روست لذا ما خواستار اِعمال شفافیت در ساختار سه جانبه گرایی با لحاظ کردن حق هر گونه اظهار نظر از طرف هر گروه اجتماعی بوده و از صدا و سیمای جمهوری اسلامی می‌خواهیم که زمینه تبلیغ گفت و گوهای اجتماعی را فراهم آورد.

در پايان قطعنامه آمده است :  راهپیمایی روز کارگر را حق قانونی خود می‌دانیم و از همه مسئولان امر می‌خواهیم که به جای مخالفت با آن در اجرای آن تسهیل نمایند ؛ نتيجه آنکه :
اين حرکت  آرام و  با برنامه به بار مي نشيند  و در سال بعد راهپيمايي روز جهاني کارگر با شکوه بر گزار مي گردد .


استاد عليرضا محجوب در فراز ديگري مي فرمايند :
مهم این نیست که در مجلس چه کسی باشد. ماهیت حرکت از این طرف، ماهیت مقابله از آن طرف را می‌سازد. کنش صحیح موجب واکنش صحیح است و بالعکس.
با ذکر يک مثال اين موضوع را توضيح مي دهم :

نهاد هاي مدني به خصوص تشکل هاي مدني  فعال در آموزش و پرورش به عنوان حلقه واسط بين مردم و مسئولين موظف هستند چالش هاي آموزش و پرورش را بررسي نمايند .
از يک سو با کارشناسان و مسئولين آموزش و پرورش و دولت و نهادهاي مسئول وارد چانه زني  و تعامل شوند و سوي ديگر به عنوان  بازخورد اطلاعات نظرات بدنه آموزش و پرورش را پس از تحليل و کارشناسي به مسئولين منتقل نمايند .
مثال بارز آن جمع آوري و ارائه نظرات تشکل هاي مدني فعال در آموزش و پرورش در رابطه با برنامه ششم توسعه مي باشد  که اين فرآيند و اقدام مثبت تشکل هاي مدني ستودني است .
اگر تشکل هاي مدني اين وظيفه خطير خود را فراموش کنند و يا بسيار کمرنگ به آن  بپردازند مانند آنست که در خواب مي باشند . اين گونه تشکل  بي تأثير خواهند بود .
به عبارت ديگر ، تشکل مدني بدون ورود به چالش ها ، بدون تحليل چالش ها ، بدون تعامل با مسئولين جهت يافتن  راهکارها ، يک تشکل بدون کنش است .
بدتر آنست که تشکلي که کار کارشناسي را فراموش کرده است و بدون برنامه است وارد فاز عملياتي شود که کنش منفي اين تشکل هاي غير مدني منجر به واکنش منفي و مخرب از سوي مسئولين مي شود .


استاد محجوب به درستي مي فرمايند :  
مهم این نیست که در مجلس چه کسی باشد.
تشکل هاي مدني برنامه دار ، با  هر دولت و هر مجلسي وارد مذاکره و گفت و گو مي شوند و امتياز مي گيرند .
آن دسته از فرهنگيان فرهيخته و تشکل هاي مدني معلمان که نتوانستند در سال تحصيلي گذشته ( 1394-1393 ) با نمايندگان مجلس تعامل  نمايند مرتکب « اشتباه استراتژيک » شده اند .

تجربه اين استاد بزرگ کار تشکيلاتي اين واقعيت تلخ را بيان مي کند .

در پايان برخود واجب مي دانم که به عنوان يک معلم از حسن نيت عليرضا محجوب ، دبير کل خانه کارگر نسبت به جامعه فرهنگيان صميمانه و صادقانه تشکر نمايم ، زيرا راهنمايي هاي ايشان براي همه تشکل هاي مدني و تمامي فرهنگيان فرهيخته مفيد مي باشد .

استاد محجوب در ادامه به راهنمايي تشکل هاي مدني فعال در آموزش و پرورش مي پردازد و به يک تکيه گاه اشاره مي کند .
که در قسمت بعدي به آن موارد  مي پردازم .


آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .

https://telegram.me/sokhanmoallem

سه شنبه, 08 دی 1394 14:43 خوانده شده: 2124 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +6 -1 --
ناشناس 1394/10/08 - 15:36
مشکل آقای محجوب این است که مشکلات معلمان رااززاویه کارگری میبینند.ازطرفی دیگرمادرآموزش وپرورش چیزی به اسم گفتگونداریم بلکه همه اموردیکته شده هستندومسؤلین آموزش وپرورش باکمال تاسف ازضعیف ترین بدنه معلمان انتخاب میشوندتعجب نکنیدمنظوربنده ازافرادضعیف افراداین است که ممکن است کسی هزاران پست ومقام داشته باشداماوقتی نتواندنقاط ضعف کارکنان تحت مدیریت خودرابرطرف کندمشکلات راتقلیل دهداین فردضعیف است مشکل مادرآموزش وپرورش این است که به نخبگان فرهنگی یعنی کسانیکه بدنبال کارهای تشکیلاتی هستنداهمیتی داده نمیشود.
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/10/09 - 01:13
ادامه پاسخ :
پس تفکر ايجاد عزم ملي در آموزش و پرورش يک فرآيند دست يافتني است .
اول اعلام مخالفت :
استاد بزرگوار جناب آقاي ناشناس همانطور که قبلأ هم خدمت شما بزرگوار اشاره کردم معلمان و با کارگران ، پزشگان ، مهندسان ، هنرمندان ، وکلا ، صاحبان صنايع و... تفاوت دارند .
همانطور که در طبيعت آب خالص در فشار يک آتمسفردر دماي 100 درجه سلسيوس بجوش مي آيد . کنش اجتماعي هم از قوانين اجتماعي پيروي مي کند . قوانين حاکم بر فعاليت صنفي معلمان نقاط مشترک فراوان با فعاليت اصناف ديگر صنف دارد . و همچنان که تفاوت هاي فراوان دارند .
کنش صنفي وکنشکري اجتماعي در اصناف مختلف وجه تمايز و اشتراک گوناگون دارند .
دوم اعلام موافقت :
با شما کاملأ موافقم که متأسفانه در جامعه ما به نخبگان فرهنگي يا غير فرهنگي جامعه که به دنبال کار هاي تشکيلاتي ( کنشگري صنفي اجتماعي ) هستند اهميتي داده نمي شود .
بدتر از آن که در مواردي متأسفانه در درون تشکل هاي مدني فعاليت مدني با فعاليت هاي غير مدني خلط مبحث مي شود .

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +4 -4 --
جليل 1394/10/08 - 16:29
اول جناب محجوب توضيح دهد كه به رتبه بندي معلمان راي مثبت يا منفي داده بعد ادعاي روشنفكري و حمايت از معلمان را ارائه دهد تا انجاييكه در كارنامه ايشان است اقاي محجوب جز نمايندگاني بود كه خواستار ارائه كارت تردد ترافيك و حمل سلاح براي نمايندگان مجلس شده بود اول در باره اين اقدام خود توضيح دهد بعد در باره حقوق معلم حرف بزند
پاسخ + 0 0 --
علیرضا حسینی منش 1394/10/10 - 21:32
برادر گرانی.
کلیه نمایندگان از بدو راه اندازی سامانه طرح ترافیک دارای طرح سیار بوده اند!
ضمنا هر نماینده ای که بخواهد میتواند با اخذ مجوز سلاح حمل نماید.هم اکنون تعداد قابل ملاحظه ای از نمایندگان سلاح دارند و در مکانهای مقتضی حمل مینمایند.
علیرضا محجوب نه از مجلس حقوق میگیرد و نه مسلح بوده است.
ضمنا تعداد چهارخودرویی که در طول دوران نمایندگی مجلس به وی داده اند؛ نیز به خانه کارگر اعطا نموده است.
کمی در قضاوت دقت نمایید.
پاسخ + +1 0 --
سراوانی 1394/10/08 - 17:48
سلام علیکم
بنده با بخش هایی از سخنان جناب محجوب موافقم به هر حال ایشان تجربه سیاسی قابل قبولی دارند اما آنجا که می فرمایند مهم نیست چه کسی به مجلس برود گویا پتانسیل جامعه فرهنگی کشور را دست کم می گیرند که طبیعی است چون ایشان با طبقه زحمتکشی به نام کارگر سرکار دارند که نهایتاً تکنسین ماهر هستند نکته ای که جناب محجوب از ان غفلت کرده پیچیدگی کار با فرهنگیان است جمع کثیری از همکاران ما تحصیلات بالاتر از کارشناسی دارند کم نیستند افرادی که در زمینه تعلیم و تربیت صاحب نظرند و مشکل دقیقا همین جاست شما به چنین شخصیتی نمیتوانی بگویی مطیع من باش پس هماهنگ کردن فرهنگیان دشوارتر است زیرا این فرهنگی نخواهد پذیرفت هر شخصی در مجلس از او نمایندگی کند به نظر بنده بهترین لیست برای نمایندگی فرهنگیان چهره های شاخص و بارز از معلمینی است که توانایی رهبری آن ها از پیش به اثبات رسیده می باشد
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/10/09 - 02:11
به نام دوست
استاد گرامي جناب آقاي سرواني

ضمن احترام به شما و عقايد ارزشمند شما، مجبورم با يک قسمت فرمايش شما بزرگوار و همکار ارزشمند مخالفت کنم و با قسمت ديگر فرمايش گوهر بار شما اعلام موافقت نمايم .که با يک مقدمه شروع مي کنم .
شوراي نويسندگان سايت وزين " گروه سخن معلم " همانند سازمان معلمان ايران ( شوراي منطقه شش تهران ) براين باور است که براي اصلاح آموزش و پرورش نياز به ايجاد عزم ملي داريم . به همين خاطر يکي از اعضاي اين شورا در جلسه با جناب آقاي محجوب گفتند :
که ما براي جذب نظر همه آحاد مردم با همه تشکل هاي صنفي و نهاد هاي مدني وارد مذاکره مي شويم . امروز با کارگران ، فردا با هنرمندان ، روز ديگر با وکلا ، بعدأ با پزشکان و مهندسان و... وارد مذاکره مي شويم . تا عزم ملي براي اصلاح آموزش و پرورش بوجود آيد .
باور ما بر آن است که ورودي آموزش و پرورش بالاترين سرمايه هاي مردم يعني فرزندانشان مي باشد و خروجي آموزش و پرورش نيروي انساني بالاترين سرمايه هر جامعه مي باشد .
پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/10/09 - 02:13
ادامه پاسخ :
پس تفکر ايجاد عزم ملي در آموزش و پرورش يک فرآيند دست يافتني است .
اول اعلام مخالفت :
استاد بزرگوار جناب آقاي سرواني همانطور که استحضار داريد معلمان و با کارگران ، پزشکان ، مهندسان ، هنرمندان ، وکلا ، صاحبان صنايع و... تفاوت دارند .
همانطور که در طبيعت آب خالص در فشار يک آتمسفردر دماي 100 درجه سلسيوس بجوش مي آيد . کنش اجتماعي هم از قوانين اجتماعي پيروي مي کند . قوانين حاکم بر فعاليت صنفي معلمان نقاط مشترک فراوان با فعاليت اصناف ديگر صنف دارد . و همچنان که تفاوت هاي فراوان دارند .
کنش صنفي وکنشکري اجتماعي در اصناف مختلف وجه تمايز و اشتراک گوناگون دارند .
فرهنگيان فرهيخته ( از ديپلم تا فوق دکتري ) با حضور در نهاد هاي مدني فرهنگيان نقش آفريني مي کنند . مگر در نظام پزشکي کارگران حضور دارند ؟ يا در کانون وکلا مگر مهندسان حضور دارند ؟
پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/10/09 - 02:16
ادامه پاسخ :
نه خير مشکل معلمان تحصيلات عالي و تکميلي نيست ! بلکه معلمان همانند پزشکان ، مهندسان ، وکلا ، کارگران و... تجربه کار تشکيلاتي ندارند . متأسفانه جامعه ( معلم و غير معلم ) هنوزبه معلم اجازه نداده است شيريني داشتن تشکل مدني را مزه کند .
دوم اعلام موافقت :
با شما کاملأ موافقم که بهترين ليست براي فرهنگيان فرهيخته ليستي که شامل معلم باشد . نه صرف معلم بودن بلکه معلماني که به تحقق مطالبات صنفي فرهنگيان اعتقاد راسخ داشته باشد . ليست منتخب معلمان بايد از کساني باشد که به قول هنرمندان خاک صحنه تشکل هاي مدني را خورده باشند . و در طي فعاليت صنفي مدني آبديده شده باشند .
به همين دليل تشکيل فراکسيون فرهنگيان براي اولين بار از سوي سايت وزين " گروه سخن معلم " مطرح مي شود .
در پايان از همکار گرامي و استاد گرانقدر سرکار خانم قرباني صمطمانه تشکر مي کنم که بدرستي مي فرمايند :

پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/10/09 - 02:16
ادامه پاسخ :
معلمین باید به درستی تحلیل شوند تا پاسخ مناسب دریافت شود،وگرنه این سوتفاهم ادامه خواهد داشت.
بله فرهنگيان فرهيخته که بالاترين جايگاه اجتماعي را دارند و بايد داشته باشند زيرا :
بزرگترين سرمايه هاي پزشکان ، مهندسان ، وکلا ، کارگران ، کشاوزران و...( فرزندان همه آحاد جامعه ) را تحويل مي گيرند و بزرگترين سرمايه جامعه ( نيروي انساني ) را تحويل جامعه مي دهند .
اين فرهيختگان بايد در حضور در تشکل هاي مدني و رسانه ها دو بال توسعه پايدار به گونه اي نقش آفريني کنند که معلمˏ همه پزشکان ، مهندسان ، وکلا ، کارگران ، کشاوزران و..باشند .
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +1 0 --
سراوانی 1394/10/08 - 17:49
اما مع الاسف در جامعه کنونی به این افراد افراطی می گویند متأسفانه اخباری در ارتباط با رد صلاحیت همکارانی که در تحصن های معلمین حضور داشتند به گوش می رسد به هر حال شاید مجبور باشیم برای شروع کار سیاسی با دیگر احزاب ائتلاف کنیم اما باید درس بگیریم و به گونه ای حرکت کنیم که در دوره های بعد فرهنگیان شاخص و برجسته را راهی مجلس نماییم و این رویا زمانی به حقیقت می پیوندد که فرهنگیان جبهه متحدی تشکیل دهند که به همان دلایلی که خدمتتان عرض کردم متحد کردن فرهنگیان کار دشواری است ، امیدوارم عملی شود .
پاسخ + 0 0 --
فرخنده قربانی 1394/10/08 - 18:42
جناب سراوانی درست می گویند .معلمین باید به درستی تحلیل شوند تا پاسخ مناسب دریافت شود،وگرنه این سوتفاهم ادامه خواهد داشت.
پاسخ + +1 -4 --
علی بورش 1394/10/08 - 19:18
چرا با جناب حاجی بابایی مصاحبه نمی کنید؟ به نظرم می تواند مهره مناسبی برای رهبری فرهنگیان باشد.
پاسخ + 0 0 --
سخن معلم 1394/10/08 - 22:17
سلام
دوست عزیز
سلام
گروه سخن معلم تاکنون دو مرتبه از ایشان برای گفت و گو دعوت کرده است اما ایشان پاسخی نداده است .
حتی در مناظره رادیویی علی رغم هماهنگی حضور پیدا نکرد .
ما رسما از ایشان برای گفت و گو دعوت می کنیم .
پایدار باشید .
پاسخ + +1 0 --
معلم مشهدی 1394/10/09 - 17:01
مشکل ما معلمان نداشتن تشکل صنفی قوی و اتحاد بین معلمان است
از ماست ک بر ماست!!
پاسخ + +1 0 --
علی 1394/10/10 - 22:49
دوست عزیزی که در مورد سلاح صحبت کردنتد بهتره تحقیق کنند تنها نماینده ای که ساده تو مترو تردد میکنه همین محجوبه خواهشا هرکس هرچی میگه ما برگردون نکنیم مثلا فرهنگی هستیم

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور