صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

از قلم تا سفره : معلمانی که در خیابان سفره خالی پهن می کنند بیشتر لایق ترحم اند تا توجه ؟! ( تاملی بر تجمع 19 اسفند معلمان )

این کمپین 110 هزار امضای کاغذی و 30 هزار امضای الکترونیکی داشت ؛ با این حال این رقم کمی بیشتر از 10 درصد جمعیت فرهنگیان و معلمان سراسر کشور است/ تجمع  19 اسفند معلمان ظاهرا متولی و یا مجری خاصی نداشت و هیچ تشکل و یا گروه رسمی و مجوز دار مسئولیت آن را بر عهده نگرفته بود/ پس از برگزاری تجمعات ، مسئولان این تشکل شروع به پخش  تمام عیار تصاویر تجمع از سراسر کشور  منقش به نام خود در کانال تلگرامی خود کردند و پس از این تجمعات نیز یادداشت ها و مقالات متعددی را تاکنون در منقبت این حرکات به رشته تحریر در آورده اند/ برخی از تشکل ها مانند کانون صنفی معلمان ایران ( تهران ) تا موعد مقرر سکوت کردند و همین که رگه هایی از اعتراض مشاهده شد یک روز پس از اعلام قبلی و در 30 / 10 / 93 سعی نمودند تا به نوعی خود را به این اعتراض " الصاق " کنند/ یک تشکل باید با تکیه بر  اهداف و ماموریتی که در چارچوب یک استراتژی مشخص و با  استفاده از تاکتیک های قانونی و مدنی برای خود تعریف کرده است حرکت کند/بارها بر این نکته تاکید کرده ام که جامعه از این اعتراضات حمایت و پشتیبانی نمی کند .همواره گفته ام که" دیده شدن " الزما به معنای آمدن به خیابان نیست/ مطالعه کارشناسی امور و مسائل و ارائه راهکار همراه با فرآیند تعامل مستمر در تشکل های فرهنگیان تقریبا صفر است / تنبلی مزمن همراه با روزمرگی مفرط و نداشتن برنامه و چشم انداز مشخص برای آینده وجه مشترک تقریبا همه تشکل های معلمان است/ با وجود آن که بیش از 140 هزار امضا در پای این کمپین گذاشته می شود اما در رسانه ها کم تر رد پا و یا نشانی از معلمان و یا فعالان تشکل های فرهنگی در نقد فنی و یا کارشناسی مواد و موارد بودجه 96 و حتی برنامه ششم توسعه می بینیم/ " معلمی که فرضا در شورای معلمان توانایی و یا شهامت بیان مشکلات خودش و درحوزه مدرسه را ندارد چگونه می خواهد مشکلات تعلیم و تربیت و جامعه را حل کند ؟"/ اگر قرار است که این فعالان صنفی که البته نام شان مشخص نیست صحنه گردان این تجمعات باشند دیگر چه نیازی به حضور و یا فعالیت کانون های صنفی معلمان است/ چرا فعالان کانون های صنفی معلمان دائما دولت روحانی را متهم می کردند که در زمینه صدور پروانه فعالیت کانون ها صنفی کم کاری و یا مماشات می کند/ حتی اگر مسئولان به قانون و لوازم آن پای بند نباشند ما به عنوان " معلم " و اسباب این جایگاه و مرجعیت آن هیچ گاه نباید از مدار " شفافیت " و " صداقت " خارج شویم/ معلمان الگوی جامعه هستند و این باید در عمل به اثبات برسد چرا که " هدف وسیله را توجیه نمی کند "/ خود را دائما در عرضه کنش گری و یا اعتراضات میدانی دائما با جوامع توسعه یافته مقایسه می کنند اما فراموش کرده اند که در آن جوامع درصد قابل توجهی از معلمان عضو اتحادیه ها و یا سندیکاهای معلمی هستند و در ایران این رقم کم تر از نیم درصد است/ معلوم نیست اگر چنین وقایعی در دولت قبل اتفاق می افتاد چه تعداد پرونده برای معلمان در هیات های تخلفات اداری تشکیل می شد و حتی چه تعداد به دادگاه های انقلاب فراخوانده می شدند/ پس از برخورد دولت احمدی نژاد در سال 85 با اعتراضات معلمان صرفا برای اجرای قانون ! پروسه انتقاد و اعتراض تا پایان این دولت یعنی سال 92 تعطیل می شود و فعالیت های تشکل های معلمان تقریبا تعطیل می شود/ با تکثیر این صحنه و نشان دادن معلمان به عنوان " فقیران " که سفره خالی در میان خیابان پهن می کنند ؛ قرار است چه حساسیتی در میان جامعه به ویژه مسئولان و تصمیم گیرندگان برانگیخته شود/ معلمانی که یک سال پس از دولت اصلاحات و در برابر مجلس به نشانه اعتراض به عملکرد دولت و مجلس قلم را بالای سر خود می برند و آن را به رخ جامعه می کشند اکنون در وسط خیابان سفره خالی پهن می کنند/ متاسفانه الگویی برای مطالبه گری منصفانه و عاقلانه در میان معلمان وجود ندارد و از همه بدتر انفعال تشکل های فرهنگیان و تسلیم در برابر پوپولیسمی است که همچون " خوره " روح تعلیم و تربیت را خراش می دهد و آن را به نابودی کشانده است/ هر کس در این بحران " عدم صداقت " و " انحطاط فرهنگی " نقشی دارد/  مسئولان به آینده بنگرند قبل از آن که دیر شود ...

تجمع 19 اسفند معلمان و آسیب شناسی تشکل های فرهنگیان و کانون صنفی معلمان

سرانجام تجمع معلمان برگزار شد .

آن طور که در شبکه های مجازی اعلام شده بود قرار بر این بود تا معلمان در تهران در برابر مجلس و در استان ها و شهرستان ها در مقابل ادارات آموزش و پرورش تجمع کنند .

هنگام بررسی بودجه در مجلس و طرح موضوع آموزش و پرورش و مطالبات فرهنگیان و معلمان ، کمپین «بودجه عادلانه برای افزایش حقوق معلمان و بهبود کیفیت آموزش در مدارس» شکل گرفته بود .

این کمپین 110 هزار امضای کاغذی و 30 هزار امضای الکترونیکی داشت ؛ با این حال این رقم کمی بیشتر از 10 درصد جمعیت فرهنگیان و معلمان سراسر کشور است .

در این راستا ، صدای معلم نقدی بر این کمپین نوشت . ( این جا )

تجمع  19 اسفند معلمان ظاهرا متولی و یا مجری خاصی نداشت و هیچ تشکل و یا گروه رسمی و مجوز دار مسئولیت آن را بر عهده نگرفته بود .

« مهدی بهلولی » عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران ( تهران ) قبل از برگزاری این تجمع در کانال تلگرامی خود چنین نوشت :

" بیانیه تجمع ۱۹ اسفند فرهنگیان را از دیدگاه های گوناگون می توان نقد و بررسی کرد. این که این تجمع در صحنه سیاسی کشور در کجا قرار می گیرد یکی از دیدگاه های مهمی است که نباید به آن بی توجه بود. اما نقد من به این تجمع، از این منظر نیست. بحث من به “سلطه بدنه به جامعه مدنی” برمی گردد. یورگن هابرماس یکی از فیلسوفان و اندیشه وران اجتماعی است که بیش از همه با بحث “سپهر همگانی” شناخته می شود. سپهر همگانی به نزد هابرماس،فضای گفت و گویی و ارتباطی تازه، اصیل و به دور از سلطه ای است که با گسترش رسانه ها پدید آمده و در حال گسترش بیش از پیش است.

هابرماس،با آغاز از سپهر همگانی به تعریفی از جامعه مدنی می رسد که در آن پیوند میان نهادهای مدنی و بدنه، به دور از دیوانسالاری های شایع و نگرش های از بالا به پایین پدیدار می گردد. اما پدیده ای که هم اکنون ما با آن روبه رو هستیم گویا نوعی روند و فرآیند وارونه است و نگاه چیرگی جویانه بخشی از “بدنه” به نهادها و تشکل هاست. یعنی این بار گویا قرار است سلطه از سوی بخشی از “بدنه” به جامعه مدنی اعمال گردد. هم اکنون و با گسترش فضای تلگرام، برخی از معلمان فعال که برخی از آنها در برخی تشکل های صنفی هم حضور دارند با سوار شدن بر موج نارضایتی فرهنگیان، گویا بدشان نمی آید که تشکل های صنفی را پشت سر خود بیندازند و سکان هدایت آنها را عملا در دست بگیرند. به ویژه اگر این نکته را هم درنظر بگیریم که برخی از این فعالان صنفی با رویکرد ایدئولوژیک عمدتا چپ کارگری و ستیزه جویانه به کنش های صنفی می نگرند مساله حساس تر هم می شود. این رویکرد به دنباله روی چشم و گوش بسته نهاد های مدنی از “بدنه” و در نهایت نابودی استقلال رای و سقوط در گرایش های پوپولیستی خواهد انجامید. این کنش های مجازی،جامعه مدنی را در برابر بدنه فرهنگیان قرار می دهند به این معنا که یا باید از هر تصمیم گرفته شده این بخش از “بدنه” حمایت کند و یا در برابر آن بایستد و اعتبار خودش را از دست بدهد."

این عضو کانون صنفی معلمان دخالت تشکل متبوعش را در تدوین بیانیه رد می کند و در ادامه چنین می گوید :

" وقتی من دیشب آمدم اعلام کردم که کانون تهران، نفیا و اثباتا در این تصمیم نقشی ندارد . برخی از کمونیست ها و مجهول الهویه های نفوذ کرده در کانون تهران شروع کردند به تهمت زدن به من. در صورتی که من جز حقیقت چیزی نگفته بودم. این افراد در پی این بوده و هستند که کانون با سکوت خویش،عملا و در ذهن معلمان با این تجمع ارتباط برقرار کند. برخی از فعالان این تجمع هم علنا اعلام می کنند که کانون ها دست کم پس از تجمع باید از آن اعلام حمایت کنند. از دیروز که بحث تجمع مطرح شده است تاکنون چندین تن از همکاران در فضای مجازی و حقیقی از نسبت این تجمع با کانون تهران پرسیده اند. روشن است که پاسخ این بوده و است که کانون نفیا و اثباتا با این تجمع رابطه ای ندارد اما چون از همان دقیقه های نخست پخش بیانیه،این بیانیه از سوی برخی افراد کانون تهران دارد در گروه های متفاوت فرهنگی فوروارد می شود پس شائبه این ارتباط کاملا طبیعی است پس نیاز به موضع گیری شفاف هم داشته و دارد."

این سخنان در حالی ایراد می شود که این عضو کانون صنفی در تجمعات بهمن و اسفند سال 93 نقش فعالی داشت و در این زمینه پرونده ای در دادگاه انقلاب تشکیل و رای بدوی نیز برای ایشان صادر شد .

در نشست رسانه ای که با حضور ایشان و چند فعال رسانه ای در وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید بهلولی به یکی از افراد حاضر گفته بود که پورسلیمان انتظار دارد که همه پشت سر او حرکت کنند !

این فعال صنفی معلمان حتی در یکی از یادداشت خود در وبلاگ شخصی ، مدیر صدای معلم را متهم به « دروغ گویی » نیز کرد !

کانون صنفی معلمان در کانال تلگرامی و از قول محمد فلاحی چنین می نویسد :

" بدین وسیله به اطلاع می رساند :

 کانون صنفی معلمان استان تهران در جلسات خود درباره ی برگزاری تجمع در اسفندماه 95 تاکنون هیچ نوع بحث یا جلسه ای نداشته است. "

با این حال و پس از برگزاری تجمعات ، مسئولان این تشکل شروع به پخش  تمام عیار تصاویر تجمع از سراسر کشور  منقش به نام خود در کانال تلگرامی خود کردند و پس از این تجمعات نیز یادداشت ها و مقالات متعددی را تاکنون در منقبت این حرکات به رشته تحریر در آورده اند !

« صدای معلم »  هم زمان با تجمعات آن موقع شفاف و صریح نظر خودش را بیان کرد .

در بهمن ماه 93 در یاداشتی نوشتم : ( این جا )

" در جریان تحصن اخیر ، متاسفانه تشکل ها نتوانستند به وظایف و کارکرد های خود عمل کنند . بسیاری از تشکل ها در مورد این موضوع ، نقشی " منفعلانه " داشتند و حتی  بی تفاوت از کنار آن گذاشتند ...

البته قرار نیست تشکل ها در مورد همه حرکات ریز و درشتی که انجام می شود پاسخ گو باشند اما در مورد اخیر و نیز با وجود انبوه نامه ها و درخواست ها ، واکنش مناسب و منطقی تشکل ها را می طلبید .

حرکتی که شروع شد ناشی از " نقش رسانه " در عرصه جامعه و روابط آن بود .

 برخی از تشکل ها مانند کانون صنفی معلمان ایران ( تهران ) تا موعد مقرر سکوت کردند و همین که رگه هایی از اعتراض مشاهده شد یک روز پس از اعلام قبلی و در 30 / 10 / 93 سعی نمودند تا به نوعی خود را به این اعتراض " الصاق " کنند !

به نظر می رسد نقش واقعی یک تشکل ؛ افتادن به دنبال جریانات مختلف و تعریف و یا نکوهش آن و... نمی تواند باشد .

یک تشکل باید با تکیه بر  اهداف و ماموریتی که در چارچوب یک استراتژی مشخص و با  استفاده از تاکتیک های قانونی و مدنی برای خود تعریف کرده است حرکت کند .وظیفه تشکل باید فرهنگ سازی و آگاه سازی لایه ها بر اساس همان فلسفه ای باشد که تبیین شده است حتی اگر طیفی از معلمان آن را قبول نداشته و در برابر آن موضع بگیرند .

استحاله تشکل ها در برابر امواج و فقدان شجاعت و یا صراحت در جهت تبیین نقش و فلسفه واقعی تشکل در مبارزات صنفی ، فلسفه وجودی تشکل ها را بیش از پیش در برابر  پرسش های جدی قرار خواهد داد .

حرکت در فضای ابهام ، موج سواری بر مطالبات ، گره زدن منافع فردی و یا گروهی با منافع جامعه و عدم تفکیک میان آن دو ، توده گرایی که نتیجه منطقی آن عوام فریبی است و... آسیب هایی هستند که تشکل ها را تهدید می کنند و باید از آن اجتناب کرد ... ) "

معلمان و نیز بازنشستگان در سال های گذشته اعتراضاتی را در اشکال مختلف انجام داده اند اما به نظر می رسد نتیجه و یا برون داد لازم نداشته است .

بارها بر این نکته تاکید کرده ام که جامعه از این اعتراضات حمایت و پشتیبانی نمی کند .

همواره گفته ام که" دیده شدن " الزما به معنای آمدن به خیابان نیست .

متاسفانه تشکل های فرهنگیان نقش فعالی در مطالبه گری و هدایت افکار عمومی معلمان ندارند.

مطالعه کارشناسی امور و مسائل و ارائه راهکار همراه با فرآیند تعامل مستمر در تشکل های فرهنگیان تقریبا صفر است .

تنبلی مزمن همراه با روزمرگی مفرط و نداشتن برنامه و چشم انداز مشخص برای آینده وجه مشترک تقریبا همه تشکل های معلمان است .

در این زمینه علیرضا کمره ای ، مدیر کل آموزش و پرورش تهران چنین می گوید : ( این جا )

" بخش ديگر مسئوليت تشکل هاي مدني است که بايد در مسائل ورود کارشناسي داشته باشند . من کم مي بينم که نقدي انديشمندانه نوشته شود ... "

به عنوان مثال ؛ با وجود آن که بیش از 140 هزار امضا در پای این کمپین گذاشته می شود اما در رسانه ها کم تر رد پا و یا نشانی از معلمان و یا فعالان تشکل های فرهنگی در نقد فنی و یا کارشناسی مواد و موارد بودجه 96 و حتی برنامه ششم توسعه می بینیم !

این  وضعیت باعث شده است تا بدنه معلمان اختیار خود را به دست افراد و یا جریاناتی بسپارد که نه تعریف درست و یا کارشناسی شده ای از مسائل دارند و نه سابقه ای از کنش گری در فعالیت هایشان .

البته این رخوت و سستی در رابطه میان " تشکل – بدنه " یکدیگر را تقویت و پشتیبانی می کنند .

برای من همیشه جای پرسش و ابهام است :

" معلمی که فرضا در شورای معلمان توانایی و یا شهامت بیان مشکلات خودش و درحوزه مدرسه را ندارد چگونه می خواهد مشکلات تعلیم و تربیت و جامعه را حل کند ؟"

در تجمع 19 اسفند معلمان البته نکاتی هم قابل توجه بود .

همان گونه که پیش تر نیز ذکر شد ؛ تجمع 19 اسفند متولی و یا مجری خاصی نداشت اما آن گونه  از شواهد بر می آید ، " شاخص ترین چهره های فعال کانون های کشور " در  این تصمیم حضور داشتند .

« علی حاجی » در یادداشتی با عنوان " پیرامون تجمع 19 اسفند " در کانال کانون صنفی معلمان چنین می نویسد :

" به دنبال موفقیت دو کمپین " نه به ضمن خدمت پولی فرهنگیان "  با 10 هزار امضا و  کمپین " بودجه عادلانه  برای افزایش دستمزد معلمان و بهبود کیفت آموزش " و جمع آوری بیش از 140 هزار امضای مجازی و حقیقی شور صنفی در بین فرهنگیان سراسر کشور آماده ی دمیدن شد . هر چند بر عدم ورود برخی کانون ها در این دو کنش صنفی نقد جدی وارد است، باید از همراهی برخی کانون ها در این دو کمپین تشکر و قدردانی کرد....

عدم توجه کافی نمایندگان محترم به روند مذاکرات مسالمت آمیز، فعالان صنفی را برآن داشت که فراخوان تجمع اعتراضی 19 اسفند را کلید بزنند. فراخوانی که برخی فعالین و  دوستان در کانون ها به بی نام و نشان بودن این فعالان صنفی معترض بودند در حالی که می توان گفت شاخص ترین چهره های فعال کانون های کشور در این تصمیم حضور داشتند....

هر چند زمان برای شروع این تجمع موافق و مخالفانی هم در بین این عزیزان داشت و اعتراض برخی اعضای کانون های صنفی را به همراه داشت ولی به نظر می رسد فراخوان از طرف فعالان صنفی نه تنها آسیبی بر کانون ها وارد نمی کند بلکه می تواند با عدم ورود کانون ها باری از دوش آنها بکاهد چرا که با توجه به فضای امنیتی و عدم صدور پروانه برای کانون ها همانطور که در گذشته هم شاهد بودیم که چنین فراخوان هایی از طرف کانون ها می بود نیروهای امنیتی مستقیم سراغ دوستان تاثیرگذار در کانون ها می رفتند.... "

حال این پرسش هایی از آن " شاخص ترین چهره های فعال کانون های کشور مطرح است :

اگر قرار است که این فعالان صنفی که البته نام شان مشخص نیست صحنه گردان این تجمعات باشند دیگر چه نیازی به حضور و یا فعالیت کانون های صنفی معلمان است ؟

چرا فعالان کانون های صنفی معلمان دائما دولت روحانی را متهم می کردند که در زمینه صدور پروانه فعالیت کانون ها صنفی کم کاری و یا مماشات می کند ؟

چرا سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران ( تهران ) و بقیه فعالان این تشکل از صدور پروانه مجدد فعالیت این کانون ها پس از 11 سال ابراز خوشحالی می کند ؟!

محمود بهشتی لنگرودی در کانال کانون صنفی معلمان این چنین می نویسد :

" سال ۹۵ و پس از ۱۱ سال مخالفت با برگزاری مجامع عمومی کانون های صنفی معلمان، بالاخره، وزارت کشور و نیروهای امنیتی، با برگزاری این مجامع موافقت کردند.

کانون های صنفی، طی این 11 سال، فشارهای زیادی را متحمل شده بودند، اما علی رغم تحمل همه ی این فشارها، هیچ چیز، مانع از ادامه ی فعالیت برخی از این کانون ها نشده بود و چه بسا، وجود همین فشارها، باعث انسجام، همدلی و همراهی بیشتر اعضای هیات مدیره و کانون ها می گردید.

برای حقیر، همواره این پرسش مطرح بود که : چگونه، با وجود مخالفت های شدید نیروهای امنیتی، در این مقطع، با برگزاری مجامع عمومی کانون ها و رسمیت دادن به فعالیت های آن ها موافقت شده است، اما امیدوار بودم که فصل جدید فعالیت کانون ها، ثمرات ارزشمندتری، برای جامعه ی فرهنگیان به همراه داشته باشد...."

در این صورت ؛ پس فلسفه تشکل و ایجاد آن چیست اگر قرار است همه چیز را دور بزنیم ؟

تجمع 19 اسفند معلمان و آسیب شناسی تشکل های فرهنگیان و کانون صنفی معلمان  حتی اگر مسئولان به قانون و لوازم آن پای بند نباشند ما به عنوان " معلم " و اسباب این جایگاه و مرجعیت آن هیچ گاه نباید از مدار " شفافیت " و " صداقت " خارج شویم .

معلمان الگوی جامعه هستند و این باید در عمل به اثبات برسد چرا که " هدف وسیله را توجیه نمی کند " .

*برخی از معلمان عنوان می کنند که کنش گری و فعالیت در عرصه رسانه و یا تشکل فایده ای ندارد .

به عنوان مثال می گویند که این همه می نویسند چه دردی دوا  شده است و کدام  مسئول پاسخ گو بوده است .

جالب است که این گونه افراد تاکنون حتی یک مطلب منتشر نکرده و یا در هیچ تشکلی عضو نبوده اند .

آیا این افرادی که فعایت های نوشتاری دیگران را بی اثر می خوانند تاکنون یک مطالعه جدی و یا کارشناسی روی مسائل آموزش و پرورش و حتی رشته مورد تدریس خود داشته اند ؟

آیا نمی دانند تعداد معلمانی که به صورت حرفه ای و مستمر در عرصه آموزش و پرورش و مسائل آن می نویسند در مقایسه با تعداد کل معلمان عدد و یا درصد بسیار بسیار ناچیزی است ؟!

احتمالا فراموش کرده اند که اکنون عصر رسانه است و باید خود را از این طریق آزمود چرا که هم هزینه کم تری دارد و هم اثرگذارتر است .

خود را دائما در عرضه کنش گری و یا اعتراضات میدانی دائما با جوامع توسعه یافته مقایسه می کنند اما فراموش کرده اند که در آن جوامع درصد قابل توجهی از معلمان عضو اتحادیه ها و یا سندیکاهای معلمی هستند و در ایران این رقم کم تر از نیم درصد است ! ( این جا )

*در دولت یازدهم معلمان و بازنشستگان تجمعات مختلفی را برگزار کرده اند .

به غیر از چند مورد خاص که آن هم خارج از حوزه دولت و قوه اجرایی است تاکنون برخورد خاصی با معلمان و یا بازنشستگان شرکت کننده صورت نگرفته است .

معلوم نیست اگر چنین وقایعی در دولت قبل اتفاق می افتاد چه تعداد پرونده برای معلمان در هیات های تخلفات اداری تشکیل می شد و حتی چه تعداد به دادگاه های انقلاب فراخوانده می شدند ؟!

تجمع 19 اسفند معلمان و آسیب شناسی تشکل های فرهنگیان و کانون صنفی معلمان

( به عنوان مثال ؛ در 23 اسفند سال 1385 و در زمان وزارت محمود فرشیدی صدها معلم در یک روز بازداشت می شوند و برای بیش از صد معلم در هیات های تخلفات اداری پرونده تشکیل می شود .

پس از برخورد دولت احمدی نژاد در سال 85 با اعتراضات معلمان صرفا برای اجرای قانون ! پروسه انتقاد و اعتراض تا پایان این دولت یعنی سال 92 تعطیل می شود و فعالیت های تشکل های معلمان تقریبا تعطیل می شود!)

تبعیض بین معلمان و سایر کارمندان یک واقعیت تلخ است و قبول دارم که مجلس و دولت در برخی اوقات و حتی در زمینه قانون گذاری و اجرا آن گونه که بایسته و شایسته است خوب و رضایت بخش عمل نمی کنند اما خوشبختانه این فضای انتقاد و اعتراض تحمل می شود و این خود موجب تقدیر از دولت کنونی و یا دولت های منتسب به اصلاحات  است .

*بر خلاف دفعات پیشین ، شعارها و بنرها در برخی شهرها حول مسائلی بود که خارج از گفتمان معیشت محور قرار می گرفت .

موضوعاتی مانند بهبود کیفیت آموزش ، عدالت آموزشی و.. نکاتی است که می تواند مورد توجه جامعه و سایر ذی نفعان آموزش و پرورش هم قرار بگیرد ؛ اما این ها در اقلیت بودند .

اما نکته مهم تر و البته تاسف آور پخش تصویری بود که معلمان سفره خالی خود را در انظار عمومی و در مقابل چشم همگان پهن کرده بودند .

تجمع 19 اسفند معلمان و آسیب شناسی تشکل های فرهنگیان و کانون صنفی معلمان

به نظر می رسید که این تصویر مورد توجه بسیاری از همکاران و فرهنگیان قرار گرفته و دائما در شبکه های و گروه ها فوروارد می شد .

واقعا جای این پرسش مطرح است که این تصویر قرار است چه پیامی را به جامعه مخابره کند ؟

با تکثیر این صحنه و نشان دادن معلمان به عنوان " فقیران " که سفره خالی در میان خیابان پهن می کنند ؛ قرار است چه حساسیتی در میان جامعه به ویژه مسئولان و تصمیم گیرندگان برانگیخته شود ؟

معلمانی که به تبلیغات و یا آگهی برخی نهادها و موسسات در مورد فروش اقساطی آجیل و... معترض می شوند و آن را نافی منزلت معلمان می دانند پس چگونه است که مقابل این " توهین " سکوت کرده اند ؟

برای تغییر وضعیت موجود و نیز تغییر نگرش مسئولان و جامعه به مقوله آموزش و پرورش به عنوان توسعه پایدار چه کرده ایم ؟

آیا  با تظاهر به فقر و بدبختی و جلب ترحم دیگران می خواهیم آموزش و پرورش را نجات دهیم ؟

آیا معلمان نقش " مرجعیت " خود را فراموش کرده و هویت خود و نقش فرا دستی و معنوی خود را به ورطه نیستی و پوچی سپرده اند ؟

معلمی که خود را در خیابان در این حد تنزل می دهد آیا انتظار تکریم و احترام از سوی دانش آموزان و اولیاء آنان را دارد ؟

معلمانی که یک سال پس از دولت اصلاحات و در برابر مجلس به نشانه اعتراض به عملکرد دولت و مجلس قلم را بالای سر خود می برند و آن را به رخ جامعه می کشند اکنون در وسط خیابان سفره خالی پهن می کنند !

تجمع 19 اسفند معلمان و آسیب شناسی تشکل های فرهنگیان و کانون صنفی معلمان

متاسفانه الگویی برای مطالبه گری منصفانه و عاقلانه در میان معلمان وجود ندارد و از همه بدتر انفعال تشکل های فرهنگیان و تسلیم در برابر پوپولیسمی است که همچون " خوره " روح تعلیم و تربیت را خراش می دهد و آن را به نابودی کشانده است .

راه پی گیری مطالبات قانونی و احیای نقش آموزش و پرورش و معلمان این نیست !

به خود بیائیم ...

و اما سخن آخر با مسئولان است .

بخش قابل توجهی از وضعیت موجود نتیجه و معلول سیاست ها و عملکرد مسئولان ، سیاست گذاران و تصمیم گیران است .

هر کس در این بحران " عدم صداقت " و " انحطاط فرهنگی " نقشی دارد .

 مسئولان به آینده بنگرند قبل از آن که دیر شود ...

شنبه, 21 اسفند 1395 17:07 خوانده شده: 3431 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +50 -8 --
مهراب 1395/12/21 - 18:14
چرا کارمندان شرکت نفت ماهانه 15000000تا25000000تومان در ماه حقوق می گیرند

ولی معلمین مظلوم که اکثرا مدرک فوق لیسانس و دکتری دارند

ماهانه 1500000تا 2500000تومان در ماه حقوق می گیرند

ای چه عدالتی است
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/21 - 18:21
سلام
دوست عزیز

کسی منکر این گونه تبعیضات نیست .

اما برای اصلاح آن باید قانون درست شود .

متاسفانه به جای آن که قانون مدیریت خدمات کشوری را اصلاح کنند برای سال دهم نسخه آزمایشی آن را تمدید می کنند !

من و شمای معلم برای اصلاح این موارد و پی گیری آن چه کرده ایم ؟

سهم من و شما در تولید و یا بازتولید این وضعیت چه بوده است ؟

آیا گروه ها و کارمندانی که بعضا مثل معلمان و یا پایین تر از آنان حقوق می گیرند و یا اصلا نمی گیرند ! وسط خیایان سفره خالی پهن می کنند ؟!

همه در این وضعیت سهم دارند !

هر که بامش بیش برفش بیشتر !

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/12/21 - 19:09
کدام گروه از معلمان کمتر میگیرد؟!
لطفا نام چند تا رو ببرید؟
البته اگه کارمندی از ما کم تر میگیره دلیل بر این تبعیض نیست؟!
فقر شاخ و دم نداره. معلمان رو فقیر کردند ؟! چرا و به چه دلیل؟!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/21 - 19:17
سلام
دوست عزیز ناشناس

دهک های فقیر در جامعه مشخص هستند .

مطلب صدای معلم را در مورد یارانه ها مطالعه بفرمایید .

تا جایی که می دانم معلمان با دست خودشان شورای معلمان را به ابتذال کشانده اند !

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1395/12/21 - 20:59
کاملا موافق مقاله جناب پورسلیمان عزیز هستم انشاا...بزودی و تا اوایل دولت بعد قانونی عالانه خدمات کشوری به مجلس ارسال و معلمان از این وضع بد معیشتی منزلتی خارج شوند
پاسخ + 0 0 --
معلمی 1395/12/22 - 06:38
پزشک ها به محض واریز نشدن کارانه دقت کنید نه حقوق ۱۰ تا ۶۰ میلیونی

فقط به محض ندادن کارانه دیگر در بیمارستان دولتی عمل دولتی نمی کنند

جناب پورسلیمان معلمان هم تا احقاق حقشان نباید درس بدهند

بی توجهی تاوان دارد
پاسخ + 0 0 --
حسینی 1395/12/22 - 10:17
برادر زن بنده در عسلویه کار می کنه فقط دو هفته در ماه با مدرک فوق لیسانس ماهانه 18300000تومان حقوق می گیره


بنده هم با فوق لیسانس ماهانه 1730000تومان حقوق می گیرم
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1395/12/26 - 11:21
بسیار عالی آقای پور سلیمان*******
پاسخ + +44 -9 --
معلم 1395/12/21 - 18:45
درود بر شرف و غیرت معلمانی که در این تجمع فریاد عدالت خواهی را با سکوت سر دادند!!
با ارزوی رفع ظلم و تبعیض در ایران اسلامی.
پاسخ + +36 -1 --
محمد 1395/12/21 - 18:49
این قانون کی باید اصلاح شود جهل سال دیگر
پاسخ + +35 -10 --
ناشناس 1395/12/21 - 18:50
به هر حال یک اقدامی شد بد نبود
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/21 - 21:35
سلام
دوست عزیز ناشناس

قبل از هر کنش باید بر اساس فرمول هزینه - فایده به تبعات آن هم اندیشید .

به نظر نمی رسد این حرکات با مختصاتی که شما باور دارید برون داد خاصی برای نظام آموزشی و معلمان داشته باشد .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
علی شیخی 1395/12/21 - 22:38
بهترین کار بود.
فقط عده ای مثل آقای!!!!! پور سلیمان موافق نیستند. چرا؟؟؟!!!!! خودشانم نمیدونن متاسفانه. ..
پاسخ + +28 -33 --
مهرپور 1395/12/21 - 18:57
آقای پورسلیمان گرامی،استثنائاً با شما موافقم.اقدامات معلمان باید سازمان یافته و در سطح بالا باشد و با اطلاع رسانی گسترده، نه این چنین پیش پا افتاده.به تشکل ها امیدی ندارم چون آن ها به غیر از تشکیل جلسه کار دیگری انجام نمی دهند.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/21 - 21:37
سلام
خانم مهرپور

قصد من کوبیدن تشکل ها نبود .

تلنگری بود که از خواب و تنبلی رها شوند .

اما اصل تشکل و کار گروهی بر جای خویش استوار است .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
مهرپور 1395/12/22 - 00:05
وای خدای من....چقدر منفی گرفتم!!!همکاران گرامی حرف من این نیست که اعتراضی صورت نگیرد.با این حقوق های اندک و گرانی سرسام آور اغلب ما به سختی زندگی می کنیم البته اگر بشود اسمش را زندگی گذاشت.حرف من این است که هماهنگی و اطلاع رسانی گسترده صورت گیرد و راه هایی با پرستیژ و پرمحتوا در نظر گرفته شود همانگونه که شان معلم بسیار بالاست.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/22 - 07:43
سلام
خانم مهرپور

اگر به چیزی اعتقاد و باور دارید منطقی و شجاعانه دفاع کنید .

حتی اگر همه مخالف و یا منتقد باشند !

مگر آن که با منطق و مستندات خلاف آن اثبات شود .

تفکر منطقی روش تعلیم و تربیت است .

نگران مثبت ها و یا منفی ها هم نباشید !

هر کس نظری دارد و نظرش قابل احترام .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
مهرپور 1395/12/22 - 15:09
سلام آقای پورسلیمان.البته که از باورهایم دفاع می کنم.ولی همکاران منظور منو طور دیگری متوجه شدند.فقط با بخشی از نوشته های شما که مربوط به نحوه اعتراض بود موافق بودم.و معتقدم اعتراض فرهنگیان باید صورت گیرد ولی گسترده و سازمان یافته و تاثیر گذار.
پاسخ + +15 -28 --
ناشناس 1395/12/21 - 19:01
متاسفانه نگاه امنیتی دولت ها و نهادها شرایط را برای فعالیتهای صنفی و تشکل ها سخت کرده. پهن کردن سفره جهت اعتراض دور از شان معلم بود. حضور در اعتراض سکوت مناسب بود.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/21 - 21:39
سلام
دوست عزیز ناشناس

حرکت بر مبنای قانون و عقل و منطق بهترین و کم هزینه ترین راه است .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
علی شیخی 1395/12/21 - 22:40
لطفاً جواب خود را در مثبت و منفی ها ببینید.
مشت نمونه خرواره!!!
پاسخ + 0 0 --
...... 1395/12/22 - 08:27
وقتی واقعا سفره خالیه باید سفره خالی پهن کرد....درضمن من تصمیم گرفتم اگه حقوق مثل کارمندای دیگه نشه از سال بعد با لباس پاره پاره برم جلوی مجلس و اعتراض کنم تا دنیا ببینه ما تو چه فلاکت و بدبختی زندگی میکنیم چرا خودمون رو قول میزنیم بخدا هزینه لباس و دانشگاه و خوراک و اجاره خانه و ......رو با این چندرغاز نمی تونیم بدیم.آخه چرا ما مثل بقیه کارمندا وام مسکن نداریم.باید جلوی مجلس کارتن بزنیم بریم توش تا آبروی نداشته نماینده هامون بره که برای پزشکان آدم کش و مدیران اختلاس گر حقوق و کارانه چندصد مليوني تصویب میکنن و به ما معلمان که می رسه میگن اقتصاد مقاومتی و کمبود بودجه و ......،
پاسخ + +28 -8 --
معلم ایرانی 1395/12/21 - 19:09
آقای عزیز بیشتر مطالب شما را خوانده ام وسوالات ازدولت ومسول ولی جوابی از آنها ندیدم بجز رفتن به راه خودشان نتیجه نگارش روی صفحه میماندوبس مگردررسانه ملی بیان شود که آن هم درحدحرف میماند ولی درجوامع دیگر فقط تجمع جواب داده مثل کره جنوبی برای فساد یاامریکا تندروی ترامپ پس دولت مردان باتجمع به فکرمی افتند اما سفره خالی شایدنفس کارباارزش ازدست رفته معلم منافات دارد اما زندگی بیشتر همکاران ازجمله بازنشستگان قبل باچندین هایله ونوهو...همین نقش تصویر است کسی ازخانه ودل دیگری خبرندارد شاید بااین حرکت آنها خجالت بکشند که ا پ را به کجا رسانده اند شبیه تصویرگورخوابها که همه را به واکنش واداشت چراکه قرارهای ما الگوباشیم برای بقیه
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/12/21 - 21:12
موافقم. دولت ها هم بیشتر تمایل دارند که معلمان اعتراضشان را فقط در رسانه ها بیان کنند، بدون تجمع. زیرا اقدام به تجمع و پاسخ نگرفتن، انگیزه ی مردم را برای رای ندادن تحریک می کند ولی اگر فقط بیان کنند، دولت و رسانه های وابسته اش می توانند پاسخی سر کاری به آنها داده و خشمشان را فرو بنشانند.

(جناب صدای معلم، اگر واقعا" بیطرف هستی، منتشر کن.)
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/21 - 21:43
سلام
دوست عزیز
معلم ایرانی

در یادداشت بالا به این پرسش شما پاسخ داده ام .

جامعه ایران با جامعه آمریکا که نهادهای مدنی قوی دارد تفاوت دارد .

در آمریکا یک راه مبارزه با پوپولیسم روی آوردن مردم به یک کتاب خاص و افزایش تیراژ میلیونی آن است .

در کشور ما چطور ؟!

ضمنا نتایج نهایی و غایی گزارش گور خواب ها چه بود ؟

آیا معلم گورخواب است !

مطالبه گری راه و قواعد خاص خودش را دارد .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
معلم ایرانی 1395/12/21 - 22:48
ظاهرا مطلب رانگرفتین اقاپورسلیمان نگفتم معلم گورخواب است تصویرانها باعث واکنش دولتیان شد و گفتند به آنها جادادن شاید سفره خالی که واقعیت اکثریت این قشر عزیزاست کمی باعث خجالت بانیان آن شود وکاری کنند
پاسخ + +32 -7 --
ناشناس 1395/12/21 - 19:14
واقعیت جامعه معلمان همینه باید اون روز پذیرفت و به فکر چاره بود نگاه تحقیر آمیز و پنهان کردن آن دردی رو دوا نمی کنه ،بلکه خیال دولتمردان رو راحت و آسوده می کنه باید ببینند که در خانواده ای به نام دولت عده ای از کارمندان از شکم سیری در حال ترکیدن هستند وعده ای بر سر سفره خالی
پاسخ + +26 -9 --
سقز -کردستان 1395/12/21 - 19:56
همین اصلاح طلبان به نام قلم به پا خواستند و امروز سفره همه را خالی دارند
قلمشان چه کار کرد ؟
فقظ جای خوذشان را و پست خوب و ..... را برای خودشان و منافع یک عده را تامین کردند و جاده صاف کن ..... بودند
نویسنده محترم این مقاله تشریف بیارید شهر من تا این گروه اصلاح طلب را بدم خدمتتان
هر کئام میلیاردر و سر شیکه ... و .....
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/21 - 21:45
سلام
دوست عزیز از سقر

بنده در این جا دفاع مطلقی از اصلاح طلبان و یا بر عکس نکرده ام .

دیدگاه من در تحلیل مسائل سیاه و سفید نیست .

خوب و بد همه جا وجود دارد .

پایدار باشید .
پاسخ + +13 -19 --
ناشناس 1395/12/21 - 20:40
سپاس فراوان از مطالب ارزنده و متین نویسنده محترم و سایت صدای معلم
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/21 - 20:45
سلام
سپاس از شما
پایدار باشید .
پاسخ + +30 -7 --
مهدیان 1395/12/21 - 20:49
خط فقر ماهی 3میلیون است در نتیجه اکثر معلمان فقیر هستند این واقیعت را شما نمیتوانید با لفاطی فلسفی پنهان کنید.اقای فیلسوف نگاه سیاسی امثال شما باعث وضع امروز معلمان است اصلاح طلب و اصول گرا و...معلم نان ندارد این واقیعت سفره خالی است حال اگر شما نان دارید بماند.
پاسخ + 0 0 --
علی شیخی 1395/12/21 - 22:43
نمیدونم چرا عده ای مثل این آقا در برابر فهمیدن این مسئله ی به این راحتی مقاومت میکنند و مطلب را وارونه مینویسند جناب مهدیان.
ممنون از شما
پاسخ + +13 -9 --
بیاتی فرد 1395/12/21 - 20:59
همکار گرامی جناب پور سلیمان با نقد رفتار همکاران هم که مسئله حل نمی شود!به عنوان رسانه پیشرو حداقل در حوزه آموزش وپرورش پویش ارائه راهکار پیشنهاد بفرمایید...
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/21 - 21:03
سلام

چه کسی گفته است که معلم و رفتارش نباید نقد شود ؟

مگر معلم غیرقابل نقد است !

معلم هم مانند دیگران باید رفتارش زیر تیغ نقد قرار گیرد .

دوست عزیز !
در یادداشت راهکار ارائه شده است .
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/12/21 - 22:36
نان معلم رو بده. هر چقدر تونستی نقدش کن.
تو نمیتونی سفره معلم رو با حرف های قشنگ پر کنی.
من به سخصه از هر چی حرف قشنگ و البته تو خالی حالم به هم میخوره.
پاسخ + 0 0 --
علی شیخی 1395/12/21 - 22:44
با نقد معلم موافقیم... ولی نه به وسیله حضرتعالی
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/21 - 22:47
سلام
آقای شیخی

اتفاقا مهم ترین هدف این رسانه ، تثبیت نقد و جایگاه نقادی در میان معلمان و تعمیم آن به جامعه است .

باید خودمان را نقد کنیم قبل از آن که دیگران ما را مورد پرسش قرار دهند .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/12/21 - 23:03
یک انسان گرسنه و فقیر را نه می شود نقد کرد و نه اینکه نقد تاثیرپذیر است پس کاری به کار فقرای بدبخت نداشته باشید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/12/21 - 23:07
به نظر معلمان فقط و فقط مجلس و دولت باید نقد شدند زیرا عامل اصلی فقر معلمان هستند و نه تنها به مسولیت خود عمل نکرده اند بلکه نقش اساسی در این امر داشته اند
پاسخ + 0 0 --
بیاتی فرد 1395/12/22 - 06:55
حتماً باید رفتار معلمان نقد شود چه بسا بیشتر ولی در کنار آن باید راهکار های عملیاتی هم پیشنهاد شود،.متشکرم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/12/22 - 19:38
کسانی باید نقد شوند که موافق نقد بی خودی معلمان زیر فقر هستند مرد حسابی فقر نقد ندارد عامل فقر و بد بختی آنها نقد دارد بیانی نیا جناب آقای نقاد خان
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/12/24 - 01:26
راه کار!کار امسال این آقا نقد است زمین و زمان را به هم می دوزند تا بگویند ما منتقدیم فقط ساز مخالف می‌زنند چون منتقد یک معنی بیشتر ندارد انتقاد از وضع موجود اگر از دولت انتقاد کنند که تاوان دارد پس بهتر است از معلمان انتقاد کنند که بی دفاع اند ، تازه از طرف حکومت تشویق همه میشوند
پاسخ + +19 -4 --
بازنشسته سال 95 1395/12/21 - 21:02
با سلام جناب پور سلیمان مقصر اصلی در تمدید قانون مدیریت آزمایشی 10 ساله قبلی کیست مجلس یا دولت. ؟ اصولاً اول باید این دولت به اصطلاح تدبیر و امید!!! این قانون را بعد از اصلاحات لازم برای بررسی لازم و تصویب به مجلس می فرستاد . چند ماه قبل آقای مجید انصاری معاون پارلمانی قبلی دولت گفتند در آینده نزدیک این لایحه را به مجلس می فرستیم . به نظر من مقصر اصلی در این زمینه خود دولت است و متأسفانه همیشه این آینده نزدیک خیلی خیلی دور می شود.
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته فرهنگی 1395/12/22 - 02:34
دولت نه بلکه نوبخت
پاسخ + +27 -8 --
امیر 1395/12/21 - 21:03
بنده معلم فیزیک هستم وطبق قوانین فیزیک هیچ حرکتی از جانب دولت ومسولان صورت نخواهد گرفت مگر با اعمال فشار زور و نیروی از طرف معلمان , نه نشستن در کنالر سفره خالی
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/21 - 21:51
سلام
آقای امیر

لطفا بفرمایید این سخن شما بر مبنای کدام اصل و قانون فیریک است ؟

ضمنا علوم انسانی و اجتماعی قواعد خاص خودشان را دارند و نمی توان آن به این راحتی تعمیم داد .

انسان شی و یا ماده نیست بلکه موجودی منحصر به فرد و ارگانیک است .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/12/22 - 19:42
اتفاقا حرف آقای امیر کاملا بر اساس قانون فیزیک است از هر طرف نگاه کنی قانون فیزیک مانع افزایش حقوق معلمان شده است قانون مجلس قانون دولت و قانون بانکها و شرکت نفت آقا بیا توی زندگی واقعی زندگی کن کمی انعطاف داشته باش اخوی
پاسخ + +25 -8 --
شهاب 1395/12/21 - 21:27
چنین حرکت هایی می تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند مشروط بر اینکه جمعیت بیشتری از فرهنگیان شاغل وبازنشسته حضورداشته باشند شاه هم بعدازاینکه همه ی مردم فریاد بر آوردند بلاخره صدای انقلاب مردم ایران راشنید این دولت حامی نجومی بگیرها هیچ صدایی به جز صدای اعتراض خیابانی را نمی شنودکشور کره ی جنوبی چه راحت رئیس جمهور را برکنار می کند ولی در کشور ما باید قوه ی قضائیه خواهش کند تا مگرنجومی بگیر ها توسط دولت به قوه ی قضائیه معرفی بشوند این دولت در بی عدالتی روی همه ی ظالمان را سفید کرده است به نظر من هیچ معلمی در کشور خواستار عرشی شدن خود وفرشی شدن دیگر اقشار نیست ما هم معیشت ومنزلت را برای خودمان می خواهیم وهم برای اقشار ضعیت وامیدواریم اعتراضات خیابانی در کنار حرکت های اعتصابی شکل بگیرد تا شاهد پیروزی فرهنگیان محترم باشیم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/12/21 - 21:50
پس بالاخره چه خاکی سرمان کنیم اصولگرا میاد سر کار بدبختیه اصلاح طلب میاد همینه معتدل که دیگر از همه بدتر اعتراض می کنیم دور ارشأنه اعتصاب می کنیم بد تره سفره خالی پهن می کنیم دور از شخصیته فقط بشینیم در فضای مجازی آنقدر ناله کنیم تا عمرمان تمام شود
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/21 - 21:54
سلام
دوست عزیز
آقای شهاب

اولا قرار نیست انقلابی شود .

دوما انقلابی که ماهیت فرهنگی داشت اکنون به این جا رسیده است !

تا جایی که می دانم قوه قضاییه باید ناظر بر اجرای قانون باشد نه بر عکس !

بقیه مطالب شما پاسخ داده شده است .

پایدار باشید .
پاسخ + +22 -9 --
سیف 222 1395/12/21 - 21:46
راه و چاره دیگری نمانده است. تابحال کم نوشته و گفته شده است؟!
پاسخ + +19 -10 --
ناشناس 1395/12/21 - 21:49
شما که قلم ورسانه تو دستته چه کار کرده ای ؟
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/21 - 22:00
سلام
دوست عزیز

ارزش نوشتن کم نیست !

کافکا می گوید :
" نوشتن جهیدن از صف مردگان است ".

دکتر زیرک زاده در مقدمه کتاب « قرار داد اجتماعی » روسو تاکید می کند که قانون اساسی فرانسه و به تبع آن بسیاری از قوانین اساسی کشورهای توسعه یافته و حتی قانون اساسی ایران قبل زا انقلاب بر گرفته از همان کتاب بوده است !

آری !
نوشتن و کتابت را دست کم نگیرید !

" نون والقلم و مایسطرون "

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/12/21 - 22:47
هیچی فقط داره افتضاح دولت نامید را توجیه می کنه.
آقای پور سلمان خودت چکار کردی؟ بفرما
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/21 - 22:52
سلام
دوست عزیز
آقا / خانم معلم

بنده و سایر دوستان صدای معلم کار خاصی نکرده ایم .

همین که شما و سایر دوستان تمرین نقد و گفت و گو کنید برای ما کافی است .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/12/22 - 19:44
دولت تدبیر و امید به آینده خوش برای معلمان با کلید تدبیر همه موانع برداشته میشود انشاالله کلیت تدمیر
پاسخ + 0 0 --
معلم نامید 1395/12/22 - 22:27
به همین خیال باش
پاسخ + +21 -8 --
سید محمد حسن حسینی 1395/12/21 - 22:05
این کار هوشمندانه همکاران یک نوع مبارزه منفی با کسانی است که در حال غارت و چپاول سفره مستضعفان (انقلاب) هستند. من خودم با وجود داشتن 21 سال سابقه تدریس و مدرک دکترای تخصصی هزینه 4 دندانم یک ملیون و هشتصد شد که به ناچار یکی از آنها را کشیدم تا کم نیاورم...
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/21 - 22:54
سلام
آقای دکتر حسینی

تعریف مبارزه منفی این است :

" مبارزه منفی شیوه‌ای از نافرمانی مدنی خشونت‌پرهیز است که در آن انجام ندادن یک سری از کارها روش مبارزه می‌شود." (ویکی پدیا )

این مصداق کدام یک است ؟

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
سید محمد حسن حسینی 1395/12/22 - 10:41
آقای پورسلیمان عزیز - اولا ویکی پدیا منبع استانداردی نیست چون هر کس میتواند در آن اعمال نظر کند. در ثانی اگر هم این تعریف درست باشد همکاران همین کار را کرده اند: اعتراض کردن به روش عاری از خشونت خودشان و نه به روشی که به آنها تحمیل می شود و باب میل حاکمان تمامیت خواه است.
پاسخ + +19 -7 --
باران 1395/12/21 - 22:35
سلام نظرات دوستان راخواندم جناب پور سلیمان یاد حکایت آن مردی افتادم که از دست همسایه اش به ستوه آمده بود وبه دستور پیامبر در کنار کوچه نشست تا همگان ظلمی را که به او شده بود را بفهمند حرکت همکاران بد نیست بلکه عدم توجه به مشکلات فرهنگیان کارد را به استخوان رسانده است وقتی ما سخن از عدالت می گوییم پس باید مشکلات
رالمس کرد
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/21 - 22:44
سلام
دوست عزیز
آقا/ خانم باران

تظاهر و حتی عیان کردن فقر نشانه عقلانیت نیست .

امام صادق عليه السلام :
اِنَّ اللّه َ يُحِبُّ الْجَمالَ وَ التَّجَمُّلَ وَ يُبْغِضُ البُؤْسَ وَ التَّباؤُسَ؛

خداوند زيبايى و آراستگى را دوست دارد و با فقر و تظاهر به فقر دشمن است.

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/12/21 - 23:13
عزیز من این فقر است و تظاهر به فقر نیست مگر فقر شاخ و دم دارد وقتی دندانهای معلمان همه ریخته اند آن هم در جوانی .شما چه حرف و راه حلی دارید؟ ؟؟فعلا هیچ تشکلی به وجود نخواهد آمد مخصوصا در آموزش و پرورش چون غیر ممکن است
پاسخ + +22 -9 --
محمد 1395/12/21 - 22:45
اقای پورسلیمان دیگر شانی برای معلم نمانده که ازبین برود چرا ارمانی فکر میکنیم.معلم نگهبان ومسافر کش و....چه شانی داره
عزیز این دولتها از خداشونه فقط بنویسی اینقدر بنویس تا صبح دولتت بدمد ولی بی فایده هست نوشتن وقلم زمانی مؤثره که گوشی برای شنیدن باشه نه مسئولینی که خودشون به خواب زدند
شما چند ساله داری مینویسی چه نتیجه ای عایدن شده .
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/21 - 22:50
سلام
دوست عزیز

اگز معلمان اهل نقد بودند ، شاید وضع ما به از این بود .

نقد کردن با نق زدن تفاوت دارد .

مقاله ادوارد سعید در باب روشنفکری را در این رسانه مطالعه فرمایید .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/12/21 - 23:35
گفتن مشکلات نق زدن نیست معلمان کار دیگری از دستشان بر نمی آید خودشان هم می‌دانند و شما هم میدانید
پاسخ + +15 -6 --
روح الله 1395/12/21 - 23:55
جناب پور سلیمان کار از شأن و منزلت گذشته واقعا معلمای این سرزمین گرسنه اند میفهمی!! زن و‌بچشون تو سختی دارن امرار معاش میکنند دیگر منزلتی نمونده. البته شما جز مرفهین بی درد هستین برای همینه نمیفهمین.فکر میکنین با نوشتن دوتا حرف از این یکی و اون یکی و دوتا مقاله بهتون میگن عقل کل نخیر عزیز.نوشتن جایی تاثیر داره که منطقی برای قبول‌کردنش باشه نه یه عده بیسواد ...که مملکتو به فنا دادن
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/22 - 07:47
سلام
دوست عزیز

بده هم مثل شما معلم هستم .

اما نه آن معلمی که مرحم صمد بهرنگی در کتاب کند و کاو در مسائل تربیتی ایران زیر میکروسکوپ گذاشته است !

شما هم بنویسید .

صدای معلم تربیون همه است .

پایدار باشید .
پاسخ + +8 -13 --
ناشناس 1395/12/22 - 00:03
متشکریم جناب پور سلیمان
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/22 - 07:47
دروذ و سپاس بی کران .
پایدار باشید .
پاسخ + +17 -1 --
بازنشسته فرهنگی 1395/12/22 - 02:29
مگرسفره خالی مارنگین ترازسفره خالی عالمان دینی است ؟سفره ما خالی نیست بلکه ظالمانه خالی شده است پس نیازی به ترحم نداریم.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/22 - 08:40
سلام
دوست عزیز
بازنشسته فرهنگی

بی عدالتی در جامعه ما یک واقعیت است و قابل انکار نیست .

اما خروجی این گونه رفتارها گزینه ای دیگر را پیش روی ما نمی گذارد .

در نوع و شیوه اعتراص نباید جو گیر شویم .

باید عقلانی رفتار کرد که قابل دفاع باشد .

پایدار باشید .
پاسخ + +18 -7 --
ناشناس 1395/12/22 - 04:01
جناب پور سلیمان بدبختی معلم از آنجا شروع شد که زیر بار تبعیض رفت، و به جای حق و حقوق از کلماتی مانند نجیب و فداکار و ... به عنوان وظیفه معلم به میان آمد. این کارها یک نیرنگ و حیله کثیفی بود که گندش بالا زده.
تازه معلم فهمیده که چقدر در حقش ظلم میشه. باید معملمان فریاد بزنند و سفره خالی خود را که سهم آنها از این حکومت و دولت است را به همه نشان دهند.
جناب پور سلیمان این جمله رو فقط محض یاد اوری میگم .
" به خر گفتند که اوضاع چگونه است؟
گفت کارم زیاد و خوراکم کم است، ولی خدا رو شاکرم.
همه با تعجب گفتند که الحق که خری."
پاسخ + +15 0 --
بازنشسته سرافراز 1395/12/22 - 08:28
همکاران فرهنگی جای بسی خوشحالی است که امروزه ما فرهنگیان توانستیم حداقل دریک رسانه ی مجازی مثل صدای وزین معلم درد دل های خود را اگرچه ممکن است به گوش شنوایی (مسولینی که صم و بکم هستند یا خود را به این حالت زده اند ) نرسد ولی همینکه خود فرهنگیان درد دل های همدیگر را میشنوند و میبینند خیلی ارزش دارد. البته باید نقد و پیشنهاد هم باید باشد ولی اصول آنهم باید رعایت شود. یعنی طور ی باید با شد که فردا دیگران به ما نخندند. اما از مسولین محترم صدای معلم تقاضا داریم برنامه‌ریزی داشته باشند که نظر ات همکاران به مسولآن و دست اندرکار ان مورد خطاب اعلام گردد تافردا آنها نیز این گلایه را نداشته باشند که ما در جریان نبوده ایم.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/22 - 08:42
سلام
دوست عزیز
بازنشسته سرافراز

همین است .

البته صدای معلم رسانه ناشناخته ای به ویژه در میان مسئولان نیست !

پایدار باشید .
پاسخ + +20 -4 --
...... 1395/12/22 - 08:28
وقتی واقعا سفره خالیه باید سفره خالی پهن کرد....درضمن من تصمیم گرفتم اگه حقوق مثل کارمندای دیگه نشه از سال بعد با لباس پاره پاره برم جلوی مجلس و اعتراض کنم تا دنیا ببینه ما تو چه فلاکت و بدبختی زندگی میکنیم چرا خودمون رو قول میزنیم بخدا هزینه لباس و دانشگاه و خوراک و اجاره خانه و ......رو با این چندرغاز نمی تونیم بدیم.آخه چرا ما مثل بقیه کارمندا وام مسکن نداریم.باید جلوی مجلس کارتن بزنیم بریم توش تا آبروی نداشته نماینده هامون بره که برای پزشکان آدم کش و مدیران اختلاس گر حقوق و کارانه چندصد مليوني تصویب میکنن و به ما معلمان که می رسه میگن اقتصاد مقاومتی و کمبود بودجه و ......،
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/22 - 08:55
سلام
دوست عزیز

البته شما در رفتار خود آزاد هستید .

اما برای من جای سوال است فردی با این درجه از جسارت چرا خود را با نقطه چین معرفی می کند ؟

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/12/23 - 09:37
لابد انتظار دارید شماره شناسنامه و شماره کارت ملی و نام مدرش را نیز برای شما ارسال کند فرض کن حسن است حسن
پاسخ + +13 -2 --
حسینی 1395/12/22 - 10:18
برادر زن بنده در عسلویه کار می کنه فقط دو هفته در ماه با مدرک فوق لیسانس ماهانه 18300000تومان حقوق می گیره


بنده هم با فوق لیسانس ماهانه 1730000تومان حقوق می گیرم
پاسخ + +22 -2 --
دالوند 1395/12/22 - 10:19
بنده با 35سال سن و 10سال سابقه معلمی و مدرک فوق لیسانس هنوزم مجردم

این حقوقی که می گیرم حتی اندازه مخارج خودم هم نیست چه برسه که بخواهم زن بگیرم
پاسخ + 0 0 --
متاهل 1395/12/22 - 12:52
آقای دالوند اگه زن بگیری 1000000ریال عائله مندی به حقوقت اضافه می شه !!!!!!
پاسخ + +14 -1 --
ابوالفضل 1395/12/22 - 13:58
بنده با38سال و فوق لیسانس و 17سال سابقه هنوز مجردم پول ی زندگی ساده هم نمیدن
باید از شعار بیمورد مثل فداکاری دست کشید اقای پورسلیمان معلم مسافرکش و... یا جلو نوه و عروس با سفره خالی تا حالا ندیدی یا نشنیدی
به خر گفتند که اوضاع چگونه است؟
گفت کارم زیاد و خوراکم کم است، ولی خدا رو شاکرم.
همه با تعجب گفتند که الحق که خری."
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/12/23 - 09:40
آقا یک بار زن نگیری بدبخت میشوی هم کارت زیاد میشود هم خوراکت کمتر لباس هم که معلوم نیست بتوانی بخری مواظب خوبیهایت باش
پاسخ + +11 0 --
رهبان 1395/12/22 - 14:22
بیشترین عامل تبعیض در وهله اول مسئولین و در وهله دوم خود معلمان هستند.متاسفانه مسئولین چشم خود را بر روی عدالت کاملا بسته اند و مثل اینکه به روز قیامت اصلا اعتقادی ندارند. و خود معلمین هم با دادن نمرات کیلویی و کذایی امر آموزش را کاملا مطلوب نشان میدهند و کمبودی احساس نمی شود.
پاسخ + +19 -4 --
جلیل 1395/12/22 - 16:20
این جرکت معلمان و پهن کردن سفره خالی نماد زیبایی از حرکت معلمان برای نشان دادن واقعیت های جامعه ست که بهتترین شکل نشان داده شده و طبیعیست که به مذاق مسئولینی که حقوقهای نجومی میگیرند خوش نخواهد امد و سوال از آقای پورسلیمان شماکه عضو سازمان معلمان شدی و اینگونه کاسه داغتر از آش برای دولت آیا اگر این اقدام در زمان دولت قبل صورت می گرفت بازهم مخالفت می کردی ؟ یا چون در دولت محبوب شما صورت گرفته شما با ان مخالفی ؟ چون اکنون در دوران دولت محبوب شما هستیم نباید کوچکترین مخالفت و کمپین و تجمع باید صورت گیرد
پاسخ + +12 -4 --
رضا 1395/12/22 - 17:13
شیرازه دیگه ،خخخخ،نوع اعتراض شان هم ازروی بیحالی بوده اما پرمعنا ومفهوم ،برای کسی که بداند؛البته.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/24 - 09:16
سلام
آقای رضا

ابزار معلم قلم است .

متاسفانه برخی ها قصد دارند تصویر غیرمنطقی و مبتذلی از معلم در جامعه ترسیم کنند .

جو گیر شدن هم خود داستانی است !

پایدار باشید .
پاسخ + +11 0 --
بازنشسته سال 95 1395/12/22 - 17:27
من سالهاست که مستأجر هستم و امسال بازنشسته شدم و الان مستأجر یکی از سه خانه کارمند بانک هستم که دیپلمه است و این قضیه بیشتر مرا ناراحت می کند چون ما معلمان هر وقت صحبت از تبعیض در پرداختها می شود بیشتر این شغل را مثال می زنیم ولی چکار کنم که مجبور شدم چون هیچ پس اندازی ندارن و شرایط مالی ام با خواسته ایشان که یک میلیون پیش و500 تومان اجاره می خواست جور در می آمد. الان فقط در این فکرم که اگر این پاداش بازنشستگی لعنتی را اگر زودتر پرداخت کنند می توانم رهن کامل کنم و یا با وام وقرض و غیره آلونکی بخرم تا خانواده پس از سالها از دربه دری نجات پیدا کنند.
پاسخ + +6 -20 --
بازنشسته 1395/12/22 - 17:59
همکاران عزیز دوچیز باعث ذلت و خواری در جوامع کنونی می شود یکی فقر و دم ازفقر زدن و دیگری گریه کردن ؛انهایی که سفره خالی درخیابان پهن کردن معلم نبودن ؛معلم باید با صلابت برای عدالت فریاد بزند نه ازروی زبونی و خواری ؛ وقتی شما حتی درخانواده خود دم از نداری میزنی عزت و آبرویت بیشتر میرود ///چه رسد به جامعه کنونی که همه عزت ها به مال و ثروت است
پاسخ + 0 0 --
معلم شاغل 1396/01/08 - 19:53
بسیار زیبا گفتید ، آفرین .
پاسخ + +17 -3 --
سام نریمان 1395/12/22 - 18:38
این جریان سفره خالی صورت زیبایی نداره! قبول!! ولی انعکاس درست و صحیح از اوضاع امروز معلمان به جامعه منعکس میکنه! معلمان بدون رسانه! چه کنند؟؟ این بازخورد رفتارهای دولت در بخش رسانه ای و میدیاست! هر روز در بخش های خبری مختلف تلویزیون و رادیو می شنوید : « پرداخت مطالبات فرهنگیان» و این خیلی آزار دهنده است، بسیاری مردم می گویند این معلمان طماع و زیاده خواه هر چه بهشان پول میدهند باز دوقورت و نیمشان باقی است!!!! آیا تا به حال شنیده اید که یگویند: « حق ماموریت کارکنان وزارت خارجه یا نفت و گاز یا ....... پرداخت شد؟ » این نوعی عکس العمل است به آن همه هجمه بر علیه معلمان بی دفاع و بی سلاح!!!! چاره ای نیست! من تاییدشان می کنم و ای کاش سر آن سفره بودم!
پاسخ + 0 0 --
رهبان 1395/12/22 - 20:36
ایکاش من هم بودم
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/24 - 09:11
سلام
آقای نریمان

رسانه هست اما حال استفاده از رسانه نیست !

نوشتن نیاز به مطالعه دارد .

عادت کرده همیشه توجیه کنیم .

حاضریم از صبح تا شب سرمان در تلگرام و یا شبکه ها باشد اما حوصله مطالعه و یا نقد منطقی یک یادداشت را نداریم .

اعتراض و انتقاد باید باشد اما روش باید متناسب با هر جامعه ای باشد .

آیا واقعا معلمان از ظرفیت های رسانه و حتی تشکل ها به طور درست و منطقی استفاده کرده اند ؟

نباید فکر کنیم کوتاه ترین راه همیشه بهترین راه است .

پایدار باشید .
پاسخ + +23 -4 --
معلم 1395/12/22 - 18:51
واقعا از تحلیل بالا حالم بهم خورد من یک معلم 33 ساله هستم با 10 سال کار کردن هیچی ندارم .هیچی . باورتان میشه . ده سال رایگان کار کردم .روزی که بازنشسته میشم این حرف را میزنم ، 30 سال رایگان کار کردم.
پاسخ + +16 -6 --
م.اسدی 1395/12/22 - 20:32
وقتی که 38 سال عده ای از مسؤولان بی خیال و بی انصاف ، از نجابت و پایبندی به حفظ نجابت معلمان نهایت سوئ استفاده را میکنند زمانی که کارد به جان استخوان می رسد ؛ از این روش های اعتراض ابتکاری ( نشستن بر سر سفره خالی ) هم نباید ناراحت شد . اتفاقا این روش اعتراض ، ساده ترین و کم هزینه ترین و گویا ترین روش اعتراض ( پس از حدود 40 چهل سال قرار گرفتن در مقابل مسؤولانی کر و کور و بی انصاف ) میباشد که در عصر حاضر ظرف چند هفته میتواند در سطح جهانی هم اعتراض اساسی معلمان ایران را به گوش جهانیان برساند . و این روش اعتراض قطعا در آینده های دور و نزدیک در کشورهای دیگر هم در موارد مشابه مورد تقلید قرار خواهد گرفت . و متاسفانه رؤسای معلوم الحال با تصمیمات و با آن صدا و سیمای میلیشان دیگر آبرو و اعتباری برای جامعه ی وزین آموزش و پرورش باقی نگذاشته اند که خیلی نگران از دست رفتن آن باشیم .
( گر من سخن درشت نگویم تو نشنوی بی جهد از آینه نبرد زنگ صیقلی ) [ خطاب به حکومتیان ]
پاسخ + +15 -5 --
م.اسدی 1395/12/22 - 20:33
ادامه
وقتی کار به جایی رسیده است که وقتی کسی از شغلمان میپرسد با سرافکندگی و اکراه شغل خود را اعلام میکنیم ، دیگر این نامردمان نابرادر چه آبرو و اعتباری برایمان گذاشته اند که نگران خدشه دار شدن آن در نزد عامه مردم باشیم .
اینجانب بیشتر از هر کسی از واقعیتعا و معایب و مسائل موجود در نظام آموزش و پرورش کشور انتقاد کرده ام ( در کتاب زنگ بیداری ) اما در همانجا بارها متذکر شده ام که همه ی این معایب ناشی از مدیریت غلط ساختاری است که سالهاست بر آموزش و پرورش کشور تحمیل شده است .
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/24 - 09:02
سلام
آقای اسدی

به نکته خوبی اشاره کردید .

لازم است سخنان دانش آموز خانم موحدی که نماینده دانش آموزی استثنایی کشور و خود نیز نابینا است را یک بار دیگر مرور کنیم :

" اما با ارزش تر از آن تلاش برای رفع دغدغه های گذشته است و این امر میسر نمی شود مگر با بیان مکرر و تلاش ثمر بخش و مداوم....

باور کنید اگر یک نفر هم نگاهش عوض شود می تواند دنیایی را تغییر دهد .

برای پیشرفت جامعه باید سعی کنیم که کاستی های فرهنگ مان را درک کنیم و نگاه مان را تغییر دهیم و لازمه تغییر فرهنگ هم این است که ابتدا به عقاید خودمان نگاه کنیم و اول در اصلاح خودمان تلاش کنیم .... "

پایدار باشید .
پاسخ + +14 -6 --
محمد 1395/12/23 - 01:14
جناب پور سلیمان از قلم فرساییتون ممنون واز آن همکاران عزیزکهواقعیت جامعه را به تصویر کشیدند سپاسگذاریم .خود شما آگاهید به این مسئله که تحصن معلمان اولین بار نیست که انجام می شودر جموری اسلامی قدمتی حداقل بیست ساله دارد به روش های مختلف که شرافت مندانه ، ولی ما می دانیم حکومت ایران طرفدار پرو پا قرص مظلوان و پا برهنگان کشور های دیگر است و این حرکت همکاران شاید به آنها یاد آوری کند که برادران ما هم واقعا کارد به استخوان رسیده است .باشد که مورد فهم و هضم حضرت عالی واقع شود این حرکت همکاران .
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/24 - 08:58
سلام
دوست عزیز
آقای محمد

نکته خوبی را اشاره کردید .

بیش از دو دهه است که معلمان در خیایان ها و مدارس اعتراض می کنند اما نتیجه ملموس و قابل دفاع متناسب با هزینه های داده شده ارائه نداده است .

پس روش ها کارآمد نیستند .

آزموده را آزمودن خطاست .

نباید در روشی که کارایی ندارد بی جهت لجاجت و تعصب داشته باشبم .

پایدار باشید .
پاسخ + +8 -5 --
مهدیان 1395/12/23 - 18:52
با قلم فرسایی امثال شما فقیر به غنی تبدیل نخواهد شد.این یک واقعیت انکار ناپذیر است که معلمان دچار فقر شده اند.موقع پرداخت حقوق اولویت با پزشک و بانکی و نفتی است ولی موقع رعایت اداب اجتماعی معلم باید نفر اول باشد.در این شرایط اگر معلمی تاکید میکنم معلمی از فقر ننالد معلم نیست بلکه یک دو شغله یا چند شغله است که ادای معلمی درمیاورد.اقای پورسلیمان حال نوبت شماست با چند جمله از چند فیلسوف ماست مالی را شروع کنی.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/24 - 08:51
سلام
آقا / خانم مهدیان

هر فردی اعتقادی دارد .

باور من به قلم است .

شما اگر راهکار دیگری دارید بفرمایید .

راهکاری که عملی و اجرایی بوده هم معلمان استقبال کنند و هم مسئولان خاضر به تعامل باشند .

پذیرای نظرات منطقی شما هستم .

پایدار باشید .
پاسخ + +5 -5 --
ناشناس 1395/12/24 - 01:35
ایشان عادت دارند به کار های معلمان خرده بگیرند اگر سفره ای همه پهن نمی‌شد ییبا آب و تاب زاید الوثقی از این معلمان مثلا در تجمع راه رفتند یاایستادند با نشستند خرده می گرفتند و قلم فرسایی می کردند نان به نرخ روز خوردن همه حدیدارد
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/12/24 - 08:54
سلام
دوست عزیز ناشناس

قبلا هم عرض کردم مبنای این رسانه تفکر انتقادی و گفت و گو است .

قرار نیست چشم بسته از همه کارهایی که فی البداهه و بدون پشتوانه کارشناسی انجام می شود دفاع کنیم .

شما آخرین یادداشت من در مورد مجلس دانش آموزی را بخوانید .

برای من معلم و مدیر فرق نمی کند .

نقد نقد است .

تفکر قابل احنرام است .

پایدار باشید .
پاسخ + +6 -1 --
احمد 1395/12/24 - 10:52
سلام ، من معلم هست در منزل اجاره ای از فقر ونداری حاضر نیستم در این دنیای پوچ بمانم
پاسخ + +4 -1 --
فرهنگی 1395/12/25 - 14:35
آقایان بخشنامه کرده اند700 هزاربه معلمان زیردومیلیون اضافه میکنندتاحقوقها یکسان شوندکه مایه اختلاف بین معلمهاست بیچاره دکترا وفوق لیسانس ها بایدصبرکنن تا فوق دیپلم و دیپلمه ها هم به آنان برسن عجب عدالتی بستن دهن معلمان مقابل هم
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1395/12/26 - 00:47
آخه میخان همه باهم هماهنگ بشن معلمها نباید درس بخونن مدرک بگیرن
پاسخ + +2 0 --
پیمان 1395/12/26 - 20:17
این سفره ی خالی نمادی است از این که دوره ی شعار و نور خوردن معلم گذشته و معلم دیگه با این شعارها که انگار برای معلما ساختن ، ... نمی شه. اتفاقا نماد خیلی خوبی است جایی که یه نفر لیسانس کارمند بیمه تامین اجتماعی سالانه می تونه حداقل300 میلیون خرج خانواده اش کنه با من معلم فوق لیسانس با 28 سال سابقه که یک دهم اونم نمی تونم صرف خانواده ام کنم دیگه جای حرف های توخالی نمی مونه باید سفره ی خالی پهن کرد تا مردم ببینن که معلم با سیلی صورتشا سرخ می کنه.
پاسخ + +2 -1 --
حسن 1395/12/27 - 11:12
همه کارمنداي ادارات دیگه که من می‌شناسم بهشون کارت هدیه و واریز نقدی به حساب به مناسبت روز زن، داشتن بخدا با چشم خودم دیدم که میگم از 400 هزار تا چند ملیون !!!! ولی آ.پ هنوز بعد 6ماه اضافه کاری های ما رو نداده حتی دیون سالهای قبل هم مونده.اگه نیازمند نبودیم که اضافه کار نمی کردیم.بعله سفره ما خالی است برادر من.
پاسخ + +2 -1 --
داود 1395/12/27 - 18:17
جناب سلیمان پور معلم بیچاره زمانی که در وسط این همه مشکلات معیشتی اجاره مسکن تامین هزینه تحصیل وازدواج فرزند قرار می گیرد مسلما هم حق بدیم بیاد خیابون سفره خالی پهن کند البته روشای ایده آل ومنطقی زیادی برای اعتراض وجود دارد وقتی که یک عده در دولت تدبیر مانع ارتقای وضع معیشتی معلمان میشوند حکومت که در راس آن مقام عظمای رهبری همین پارسال با شدت وبا صدای رساومبارکشان در باره وضع نابسامان معلمان به دولت تذکر داد اما این آقایون با این حقوقهای نجومی خودشان فکر میکنند روزگار معلمان با حقوق 2 میلیون با این تورم کمرشکن که بخصوص معلمان ا شرمنده اهل وعیال ساخته منند روزگار خودشان هست تعداد آرا معلمان با احتساب خانواده خود وهمسر واقوام درجه یک نزدیک 9 میلیون واگر هر معلم فقط 3دانش آموزخودرا در انتخابات تحت تاثیر قرار دهد آنوقت این آقایون پنبه به گوش خواهند فهمید چه شده
پاسخ + +3 0 --
فرهنگی ازاصفهان 1395/12/27 - 22:41
بایدحق عائله مندی افزوده شود
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی ازاصفهان 1395/12/29 - 23:48
خدا عیدشونو عزاکنه که عیدمونو خراب کردن حقالتدریسه روندادن

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور