صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شکوائیه یک معلم علیه یک مدیر مدرسه ، اداره آموزش و پرورش منطقه 8 تهران ، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و وزارت آموزش و پرورش ؛

به چه حقی و با استناد به کدام قانون مرا از تدریس محروم کرده اید ؟ چرا در مورد عملکرد و رفتارتان پاسخ گو نیستید ؟

لیلا مرادپور

گروه استان ها و شهرستان ها/

نامه ی زیر توسط خانم « لیلا مرادپور » برای صدای معلم ارسال گردیده است .

با وجود انتشار نامه های متعدد در نقد عملکرد اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و سایر واحدهای تابعه ی وزارت آموزش و پرورش به نظر می رسد « پاسخ گویی » و « مسئولیت پذیری » جایگاهی در قاموس دولت مردان و مقامات دولت سیزدهم ندارد .

با این حال این رسانه آمادگی خود را برای شفاف سازی و پاسخ مسئولان اعلام می کند .

اما آن چه در این میان قابل تامل است و البته در نامه ی این آموزگار گرامی و نیز گزارش های متعدد صدای معلم به آن اشاره گردیده است تشکیل کلاس ها فراتر از تراکم کلاسی مصوب وزارت آموزش و پرورش است که این یک تخلف محرز محسوب می شود و متخلفان از قانون در هر سطح و مرتبه ای باید مورد بازخواست و مجازات قرار گیرند . ( این جا )

مساله دیگر که در این نامه به آن اشاره گردیده و البته گزارش ها و اخبار دیگر صدای معلم نیز آن را تایید می کند عدم ثبت چنین نامه هایی توسط مراجع مرتبط می باشند که به وضوح نقض آشکار قوانین و حقوق شهروندی است .

 

شکوائیه یک معلم علیه یک مدیر مدرسه و اداره آموزش و پرورش منطقه 8 تهران و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در مورد محروم کردن خانم لیلا مرادپور

اینجانب لیلا مرادپور، از مشمولین گروه چهارم تبصره ده ماده ۱۷، ساکن منطقه۱۴ تهران، با وجود گذراندن دوره ی مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان و احراز صلاحیت حرفه ای از سوی این دانشگاه و تائید استخدام وزارت آموزش و پرورش، کماکان با نهایت بی انصافی و تعصبات قومی مسئولین امر، از حضور در کلاس درس به عنوان آموزگار محروم مانده ام.

دو سال تحصیلی با داشتن شرایط لازم برای جذب و استخدام به اداره کل تهران مراجعه کرده ام.

آقای مرادی، مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل شهر تهران در نهایت بی احترامی، ضمن توهین به لر بودن من، به کرات اصرار بر عدم جذبم در شهر تهران را متذکر شده و آرامش و آسایش را در طول این مدت از من سلب کردند. با پیگیری ها و گفت و گوی فراوان با ایشان و مسئول دفترشان، بالاخره با بی میلی مبرهن و بیان آن به طور مستقیم، پرونده مرا در اختیار گرفتند.

درتاریخ ۱۸ مهرماه ۱۴۰۱، در پس کش و قوس های فراوان در پیگیری و رهایی از بلاتکلیفی چندین سال جهت استخدام و البته عدم توجه اداره کل استان تهران مبنی بر حقوق اولیه و بدیهی هر شهروند برای انتخاب محل خدمت ،پرونده ام به اداره آموزش پرورش منطقه ۸ تهران ارجاع شد.

بعد از اطلاع از انتقال پرونده ،صبح روز ۱۹ مهرماه ۱۴۰۱ به این اداره مراجعه نموده و روند کار را دنبال کردم.

بعد از گذشت سه هفته بلاتکلیفی از شروع سال تحصیلی در اداره کل، اداره آموزش و پرورش منطقه ۸ نیز تا اول آبان ماه ۱۴۰۱ مرا هم چنان در سردرگمی نگه داشتند. در این مدت مرتب جهت ساماندهی به اداره رفت و آمد داشتم و با وجود آنکه به چشم خود می دیدم تا چه حد سهل و آسان به نیروهای بسته حمایتی کلاس واگذار می شود، جوابی که همواره به من می دادند این بود که هر وقت کلاسی خالی شد به شما اطلاع می دهیم.

نهایتا اول آبان ماه ۱۴۰۱، به عنوان دومین آموزگار پایه ششم به دبستان پسرانه استقلال معرفی شدم.

هر چند از دلیل رفتن معلم قبلی کلاس صحبتی به میان نیامد، صرفا گفتند شرایط این مدرسه و کلاس را نتوانستند بپذیرند. توصیه شده بود در این مورد با من صحبتی نشود.

خانم قاسم زاده از اینکه مرا برای این کلاس ۳۶ نفره فرستاده بودند، بسیار ناراحت بود و چندین بار تکرار می کردند که نباید تو را به اینجا می فرستادند. دوام نمی آوری. اراده کردم و کلاس را با تمام مشکلات عدیده اش تحویل گرفتم. خدا را شکر با وجود صحبت های وهم آلود مدیر، مشکلی با کلاس و دانش آموزان نداشتم.

بعد از گذشت ۱۵ روز، چهاردهم آبان ماه ۱۴۰۱، مدیرمدرسه، بدون هیچ گونه توضیح و توجیه موجه و روند قانونی و حتی ارائه یک نامه کتبی مبنی بر چرایی تعلیق آموزشی من، بدون صلاحیت لازم در این زمینه، مرا در اختیار اداره اعلام کرد و علی رغم قانون منع به کارگیری بازنشستگان، در زمان حضورم در مدرسه، یک نیروی بازنشسته را به کلاس فرستادند و مرا روانه اداره کردند و تنها به من گفتند به اداره منطقه ۸ بروم.

در این فاصله برای جلوگیری از هر گونه شکایت احتمالی ام،اولیا و دانش آموزان را با خود همراه کرده و مستندات جعلی علیه من جمع آوری نمود.

تماس های مکرری از مدرسه با من گرفته شد که دفتر و فرم های کلاسی را به ایشان تحویل دهم.

شایان ذکر است در طول این دو هفته هر روز، ابتدای صبح و در پایان تایم مدرسه، دفتر حضور و غیاب معلمان را نیز امضا کرده ام. متاسفانه با وجود مراجعه مکرر به اداره کل شهر تهران و منطقه ۸، جز بی توجهی و پاسخ گو نبودن و برخورد های ناشایست به ویژه از طرف آقای مرادی، هیچ گونه جواب مستدل و منطقی که حاکی از روند اداری و چرایی این رفتار با من بوده باشد دریافت نکردم. جالب توجه است که نحوه ی برخورد مدیر مدرسه نیز الگویی از برخوردهای غیر فرهنگی آقای مرادی بود و صحبت های ایشان به من ابلاغ می شد.

به اداره کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش هم مراجعه نمودم و شرح واقعه دادم ولی نتیجه مطلوبی نداشت.

به نظر می رسد امور اداری اداره کل آموزش و پرورش تهران، با تنگ نظری بیشتر از قبل، نسبت به لغو کلی روند استخدام برای من، تلاش خود را مضاعف نموده است.

ظلمی که در این مدت به من و شاید امثال من شد، هیچ گونه تأثیری بر تغییر رویه رفتارهای غیراخلاقی، غیر انسانی و غیر قانونی ادارات آموزش و پرورش ندارد. با اتفاقاتی که حادث شد و زمانی که به لطف بی ارزش بودن جایگاه نیروی انسانی در اداره کل استان تهران و اداره آموزش و پرورش منطقه ۸ صورت گرفت، من آینده شغلی ام را از دست دادم و هیچ مسئولی هم پاسخ گو نبوده و نیست.

شایان ذکر است اداره آموزش و پرورش منطقه ۸ تهران به هیچ عنوان حاضر به ثبت شکایتم در دبیرخانه نشدند و صحبت های شفاهی خود را نیز نتوانستند در تهدید و ارعاب نسبت به ادامه روند شکایت و ممانعت از تعیین وضعیت و لغو به کارگیری من با وجود داشتن تمام شرایط استخدام را کتبا بنویسند.

شکوائیه یک معلم علیه یک مدیر مدرسه و اداره آموزش و پرورش منطقه 8 تهران و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در مورد محروم کردن خانم لیلا مرادپور


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شکوائیه یک معلم علیه یک مدیر مدرسه و اداره آموزش و پرورش منطقه 8 تهران و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در مورد محروم کردن خانم لیلا مرادپور

چهارشنبه, 25 آبان 1401 16:46 خوانده شده: 1792 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +8 -1 --
علی ادامه 1401/08/25 - 19:28
با سلام و احترام آموزش و پرورش منطقه 8 لازم است براساس مستندات قابل دفاع در خصوص ادعای این معلم بزرگوار از طریق نامه کتبی پاسخ گو باشد.البته به نظر بنده به نقل از خانم معلم بخش پاسخگویی به شکایات هم باید موضوع را در الویت بررسی قرار دهد اگر چنین نکرده دراجرای وظیفه اش کاهلی کرده زیرا این مرکز لازم بود برای رسیدگی عادلانه به شکایت معلم گرامی با ارسال نامه ای رسمی از مدیر منطقه 8 بخواهد در زمان قانونی 48 ساعت مستندات دفاعی خود را در عزل ایشان به وزارت بفرستد
پاسخ + +15 -4 --
ناشناس 1401/08/25 - 19:29
متاسفانه بنا به شرایط خاص این روزها الان بگیر و ببند و اخراج و تعلیق در مورد دانشجویان و...از سوی اصولگراهای حاکم بر همه قوا بیشتر شده
پاسخ + 0 0 --
بی خدشه 1401/08/26 - 16:31
اصولگراها؟! خطشه گرا ها که آزمون استخدامی در سال 89 برگزار می‌کنند ولی کارنامه آزمون نمی‌دهند.
وغیر خطشه گرا ها هم چندان بهتر نیستند، حرف از امید و کلید می‌زنند؛ نه مفتاح بلکه مقفال بودند.
اعوذ بالله
یکی از تفاوتهای حکومت علوی با حکومت اموی در رعایت حقوق است هر چند که قدیمی شده باشد و فرق مبارک امیرالمومنین(ع) شکافت چون فرمودند: " الحق القدیم لایبطله شیء "
غاصبان مشاغل با چه آرامشی صبح و شب را سپری می‌کنند و اولاد می آورند در حالی که تمام لحظات ملعون فرشتگان و ذی حقّانند ؟ و همچنین حامیانشان و تایید کنندگانشان! و قانون نویسانی که قوانین بد می‌نویسند.
پاسخ + +5 -1 --
شالباف 1401/08/25 - 22:05
ارتباط میان مدیر مدرسه با رئیس امور اداری تا چه حد است؟

چرا در تمام ادارات نوعی وابستگی سفید بین برخی کارمندان وجود دارد و سازمان یافته حقوق افراد به خصوص مطالبه گران را به خفقان هدایت می کنند؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1401/08/28 - 16:03
با سلام در این حد که مدیر بدون اطلاع منطقه ۸ نامه ناتوانی تدریس برای آقای مرادی فرستاده شایدم کار خود مرادی ست نامه هارو نوشته چون کارگزینی اداره کل گفتند آقای مرادی این نامه هارو برای ما فرستاده نذاشتند یه عکس ازشون بگیرم منطقه ۸ گفتند اگه مدیر اینکارو کرده با آقای مرادی صحبت می کنیم تا درستش کنه ولی کو؟ شکایت های ما بدون امضاء ثبت دبیرخونه نمیشه ولی نامه مدیر بدون امضاء و ثبت دبیرخونه مستقیم میره دست اداره کل
پاسخ + +9 -3 --
ناشناس 1401/08/26 - 04:45
متأسفانه رفتار قانونی را از اداره های آموزش وپرورش شاهد نیستیم اگر معلم سازمانی برای دفاع از حقوق خود داشت کمتر شاهد چنین اقداماتی بودیم
پاسخ + 0 0 --
بی خدشه 1401/08/26 - 16:31
مشکل گاه خود قانون است، افیون و نه قانون
پاسخ + +17 0 --
ناشناس 1401/08/26 - 11:47
این یک حق یا ناحقی جدید است چه بسا پیش از این ناحقی هایی در قدیم بوده است و حق قدیم نمی‌میرد.
مثلا فلانی به طبقه اول همین اداره منطقه 8 که در چهارراه خاقانی تهران است مراجعه می کرد تا با داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه گزینش دار به او مجوزی برای حق التدریس شدن بدهند ولیکن امروز برو فردا بیا، فردا دیر آمدی دادیم به فلانی و ... امسال نیز که فلانی بالای 50 درصد نمره قبولی داشت و به دلیل سن و سال ردّ شد و مجوز مصاحبه پیدا نکرد گفتند کاش سابقه حق التدریس شدن می داشتی؟ و ...

لعنت الله علی الظالمین و الغاصبین و علی القوم الظالمین و ...
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1401/08/26 - 12:34
ای کاش واقعا بازرسی کل کشور به اداره کل آموزش و پرورش استان تهران بازرسی ورود می کرد

تخلف در این اداره بیداد می کنه

این خانم در مورد مرادی پر بیراه نمیگه

یک نفرم نه چندتا هم هستن

گروه ساختن

کم مونده فرقه هم بسازن

کسی هم انگاری جرات نمی کنه دو روز بیاد بشینه تو این اداره ببینه چی میگذره

فقط زد و بند
پاسخ + +12 0 --
فهیم 1401/08/26 - 16:26
در سال های اول معلم های بسته های حمایتی از اقوام نه افراد کارآزموده انتخاب می شدند، حالا از بین دوست دخترها و دوست پسرهایشان



آقای نوری کلاهتو بالاتر بذار
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1401/08/28 - 16:06
درود بر شما کاملا درسته چه خوب شرح واقعه دادین
پاسخ + +11 0 --
ناشناس 1401/08/26 - 19:31
به حق این شب جمعه و به حق رحمت بارانی که می آید، بر این قوم غاصب ناشنوا عذابی دردناک از جنس انتقام یا هدایتگر بفرست! ای منتقم و ای مسبب الاسباب!

رهبر انقلاب فرمودند که عقب افتادن از انرژی هسته ای به مدّت ده سال یک عمر است!
حال سی سال استحقاق ممتاز برای استخدام در آموزش و پروش داشتن و استخدام نشدن، ستمگری نیست؟
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1401/08/27 - 13:42
هیاتهای باصطلاح رسیدگی به تخلفات وهیاتهای باصطلاح تجدیدنظردرآموزش وپرورش، قصابان به معنای واقعی درقلع وقمع معلمان زحمتکش هستندومتاسفانه سردستۀ هریک ازاین هیاتها،آخوندهایی هستندکه هیچ شناختی ازمختصات آموزش وپرورش کشورندارندوفقط احکام انفصال واخراج برای معلمان بیچاره تجویزمی کنندودیگرهیچ.آقایی رادراین باصطلاح هیاتهامی شناسم که ازبدوبه وجودآمدن این نظام تابحال دراین هیاتهافعال است و44ساله که بابیرحمی تمام وبه بهانه های واهی معلمان راازکاربرای همیشه بیکارمی کند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1401/09/01 - 23:02
بزرگوار گرامی ، اول اینکه شرط عضویت در هیأت های رسیدگی به حل اختلاف ، داشتن حسن سابقه در آموزش و پرورش در رده‌های مختلف است و اکثر اعضای هیأت ها بیش از ۲۰ سال تجربه کار در آموزش و پرورش دارند .
دوم اینکه کمتر از ۵ درصد اعضای هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری در آموزش و پرورش روحانی هستند که البته همانها هم نیروی رسمی و باسابقه بالا در آموزش و پرورش هستند.
سوم اینکه آرای هیأت‌ها اغلب با مماشات و اغماض فراوان صادر می‌شود که حتی تعجب متخلفین را هم در بر دارد مثلاً فردی که در اسلامشهر ساکن بوده و در شهریار نیروی آموزش و پرورش بوده پس از تخلف ،محکوم به تبعید به مدت دو سال شده آنهم کجا ؟! به اسلامشهر یعنی محل سکونت خودش . و ده‌ها مورد مماشات دیگر که مصداق دارد ولی مجال طرح آنها نیست
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1401/09/03 - 20:25
پس اینجوری که جنابعالی می فرماییداحتمالامن اشتباه میکنم.نتیجه میگیریم که احکام اخراج دههاهزارمعلم ازآموزش وپرورش توسط هیاتهای رسیدگی به تخلفات کشورهمسایه ،عراق صادرشده است!!!!
پاسخ + +3 0 --
ایثارگر دفاع مقدس 1401/09/03 - 20:55
منطقه ۸ با امدن رییسی به نام امره به ویرانه ای تبدیل شده و بدتر ازاین خواهد شد
پاسخ + +1 -1 --
ناشناس 1401/09/05 - 13:52
خانم مرادپور و میشناسم وایی از بی عدالتی و ظلم در کشور و ادارات آموزش و پرورش از وقتی گزارشو خوندم خیلی ناراحتم ایشون خانم شریفی هستند و قابل احترام ما با راهنمایی ها و کمک های ایشون استخدام شدیم سال ۹۸ بخاطر کمبود معلم تهران فراخوان نیرو دادند نیروهای زیادی از استان های دیگه به تهران امدند که بعدها بخاطر جا و مکان و رهن و اجاره ها دچار مشکل شدند خانم مرادپور به خیلیا کمک کردند تونستند بمونند و از شغلشون انصراف ندن ایشون زندگی من رو هم نجات دادند دعای ما همیشه همراهشه

و اما مسئولین گرامی اخیرا طلبه هایی که وارد مدارس می کنید مثل خانم مرادپور بهشون سخت می گیرید؟ چرا بسته های حمایتی نیروهای طرح امین که این روزها مدارس و اشغال کردند و به گند کشوندند آنقدر راحت به استخدام آموزش پرورش درمیان خانم مرادپور و امثال مرادپور با وجود داشتن قانون بلاتکلیفند؟
آقای مرادی و کارشناسای امور استخدامی آقای قربانی و آقای ملکی آوازه شون به گوش همه رسیده فقط به گوش شما وزارتی ها نرسیده؟!!!
پاسخ + 0 0 --
احمدی 1402/05/16 - 13:33
سلام و عرض ادب
اینکه چرا پیرامون طرح امینی ها اینطور صحبت می کنید برای من جای سوال است.
در منطقه ای که من تدریس می کنم یک طرح امینی وارد شد.پایه سوم و چهارم تدریس می کرد.چند خصیصه مهم داشت.نظم کاری عالی.تلاش و کوشش بسیار-پیگیری ضعف های مدرسه(مدرسه ای که مدیریت اون دست سابقه دارهای آموزش و پرورش بود فاقد امکانات بود اما پیگیری های ایشون در سال اول بالغ بر ۷۰۰م ت فقط تجهیزات اخذ تهیه کرد)
آموزش مرتب خط تحریری-اهل مطالعه و تحقیق و پژوهش-کلاس های تقویتی مرتب
کل منطقه رو پوشش می داد در مورد کارگاه های که در مدارس متوسطه دوم برگزار میشد(سواد رسانه.مشاوره و..)
تاکید و کار جهت یادگیری به صورت مفهومی
و کارهای متعدد دیگر
واقعا فعال و پرتحرک بودند.۱۵دانش آموز پایه سومی و ۱۵ دانش آموزش پایه چهارمی در اختیارش بود.از ۱۵دانش آموز پایه سومی که قبول کردند فقط سه نفر خواندن و نوشتن می دانستند اما امروز ۱۵ دانش آموز در سطح خوبی قرار دارند.
اونچه از آمار در منطقه به دست اومده طرح امینی ها بسیار تلاش کردند.
دچار خطای هاله ای نشیم .
پاسخ + +6 0 --
مدرس آزاد 1401/09/09 - 20:31
چه زشت است فروتنی به هنگام نیازمندی و درشتی به هنگام بی نیازی
فرازی از نامه 31 نهج البلاغه
پاسخ + +2 -2 --
حسن 1401/09/23 - 17:27
آیا کسی نیست از این جماعت اداری که پاسخگو باشد، چرا با زندگی یک انسان شریف تنها به دلیل خصومت شخصی بازی می شود؟

از رسانه صدای معلم تقاضا دارم در خصوص این ظلم پیگیری صورت گیرد.
وظیفه رسانه فقط انتقال صرف خبر نیست.
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1401/09/23 - 21:50
آقای حسن

سلام

1- وظیفه رسانه انعکاس به موقع و منطقی مساله است . البته تشکل ها می تواننند در این مورد همیار باشند .

2- به نظر می رسد خانم مرادپور خودشان اراده ی خیلی نافذی برای پی گیری مساله ندارند .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
حسن 1401/09/25 - 19:49
مشخص است راه به جایی نبرده است که موضوع خود را در این رسانه مطرح کرده است و گرنه بیکار است یا خوشش می آید که خودش را رسانه ای کند. از وظایف رسانه ها پاسخگو کردن است . کسانی که چنین رفتاری داشته اند لازم است مصاحبه شوند
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1401/09/25 - 21:46
آقای حسن

کسی که مساله خود را از کانال « رسانه » پی گیری می کند باید از تهدیدها نهراسد و موضوع را تا آخر تا حصول نتیجه ادامه دهد .

برخی که تجربه ی چنین موقعیت هایی را ندارند فکر می کنند که اگر یک بار مساله شان رسانه ای شد ؛ دیگر مشکل پایان یافته است در حالی که کنش گری حوصله و شجاعت می طلبد .

آقای حسن

شما دارید در دولت سیزدهم زیست می کنید !

از کدام پاسخ گو کردن می گویید ؟

این همه گزارش و یاداشت در این رسانه منتشر شده است .... دریغ از یک پاسخ ساده !

این دولت و شاید حاکمیت خود را به هیچ رسانه مستقلی پاسخ گو نمی داند . ضمن این که ما یک کشور توسعه نیافته هستیم که اساسا به دنبال دموکراسی نیستیم .

« صدای معلم » را از نشست های رسانه ای حذف کردند .

چه اتفاقی افتاد ؟

آیا معلمی به این مساله اعتراض کرد ؟

خود شما در این مورد چیزی نوشتید ؟!

البته ما منتظر پاسخ آن ها و الطاف شان نیستیم و کار حرفه ای خود را انجام می دهیم .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
حسن 1401/09/27 - 17:37
درود بر صدای معلم، می دانم که صدای معلم چه می کند با این همه مشکلات و نبود امنیت خبری و نداشتن همکار خبرنگار
اما مشکل این خانم، شاید با یک مصاحبه تلفنی به جایی می رسید به عنوان یک استثنا
و شما هم صحیح می فرمایید که وقتی مطلبی در یک رسانه درج می شود قاعدتا لازم به پاسخگویی است اما انگار نه انگار، چون رسانه به دلیل فضای بسته وجهه ای ندارد و در ایران هم جا نیفتاده که کسی را پاسخگو کند
پیروز و پایدار مانید

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور