صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" آزمون کتبی مدارس سمپاد اگر صد ایراد داشته باشد باز هم بهتر از تکیه بر سوابق تحصیلی و بدتر از آن تکیه بر مصاحبه و گفت و گو است ؛ آقای عمادی که خارج از حوزه مسئولیت خودش انسان تیزبین و منتقدی است چرا خار را در چشم دیگران می بیند اما تیر را در چشم خود نمی بیند ؟ "

جذب دانش آموزان سمپاد پایه هفتم بر اساس مصاحبه و گفت و گو انتقام از دانش آموزان است

شیرزاد عبداللهی/ همکار صدای معلم

 رییس مرکز استعدادهای درخشان نباید زیر بار این طرح برود/ آقای بطحایی به عنوان نفر اول اجرایی وزارتخانه چند بار نظرش را در باره مدارس سمپاد تغییر داد/ به گفته عبدالرسول عمادی هیچ آزمونی برای ورود دانش‌آموزان به پایه هفتم برگزار نمی‌شود، ولی با روش‌های جایگزین مانند مصاحبه و گفت‌وگو، دانش‌آموزان جذب مدارس استعدادهای درخشان می‌شوند/ آیا برگزاری امتحان تستی چهارجوابی به صورت متمرکز بهتر است یا برگزاری مصاحبه و گفت و گوی شفاهی با داوطلبان و یا احتمالا رجوع به سوابق تحصیلی/ از طریق تست های چهارجوابی و در یک جلسه  دو ساعته نمی توان استعداد درخشان را از استعداد معمولی تشخیص داد/ با جذب دانش آموز  بر اساس مصاحبه و گفت و گو  قطعا پارتی بازی ، بی عدالتی و حق کشی بیشتر از آزمون کتبی می شود/  با حذف آزمون و جایگزینی مصاحبه و گفت و گو آیا استعدادهای درخشان "واقعی" به جای "خرخوانها و دوپینگی های پرورده گروه های مافیایی شناسایی شده  و جذب مدارس سمپاد می شوند/  اگر آزمون 10 تا عیب داشته باشد ، تکیه بر سوابق تحصیلی  صد عیب دارد و جذب از طریق مصاحبه و گفت و گو هزار تا عیب دارد/ از نظر اجرایی امکان مصاحبه و گفت و گو با بیش از 200 هزار متقاضی ورود به پایه هفتم امکان پذیر نیست/  آقای عبدالرسول عمادی در کنار انتقاد از سایپا و سرودن شعر درباره تام و جری کمی هم به مسایل  حوزه مدیریت خود توجه کند/ این روزها یک ساعت قبل از برگزاری امتحان نهایی سوم متوسطه و پیش دانشگاهی ده ها هزار دانش آموز منتظر دریافت سوالات لو رفته امتحان همان روز در تلگرام هستند/ بسیار محتمل است که چند هزار یا حداقل چند صد دانش آموز دوسه روز قبل از امتحان با پرداخت پول  به این سوالات دسترسی داشته باشند/ عملکرد مافیای سوالات امتحان نهایی  بسیار  مخرب تر از مافیای گروه های آموزشی مثل قلمچی و گاج و مبتکران و .... است/ امتحانات رسمی آموزش و پرورش بی اعتبار شده است و سوابق تحصیلی نه نشانه هوش و استعداد دانش آموزان است و نه حتی خر خوانی و سخت کوشی آنها/ بی اعتنایی آقای عمادی به لو رفتن سوالات امتحان نهایی و در عین حال سخنوری و شاعری  در مورد استحکام بدنه پراید و مشکلات آموزش و پرورش هند و سریال  تام و جری، آدم را یاد داستان منجم گلستان سعدی می اندازد / آقای عمادی اگر واقعا آدم مسئولی است در حوزه مسئولیت خودش قدمی بردارد اگر هم روزنامه نگار و شاعر است، از مسئولیت اجرایی کناره گیری و از مزایای مدیریت صرفنظر کند  تا باور پذیرشود/  مصاحبه گرانِ دانش آموزان متقاضی ورود به مدارس سمپاد چه کسانی هستند ، چگونه انتخاب می شوند و از چه بار علمی و اخلاقی برخوردارند / وزارتخانه با چه مکانیسمی جلوی پارتی بازی و اعمال سلیقه مصاحبه گران را می گیرد/  وقتی وزارتخانه نمی تواند بر امتحان متمرکز نهایی و رسمی سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی متمرکز و کشوری نظارت کند چگونه می تواند چند هزار مصاحبه کننده در مناطق مختلف کشور را کنترل کند/ جذب دانش آموز در مدارس سمپاد بر اساس مصاحبه و گفتگو مثل توزیع کالای کمیاب بین متقاضیان  بر اساس مصاحبه است/ با این طرح بی عدالتی بیشتری صورت می گیرد ، فساد گسترده تر می شود  و اعتراضات بیشتری هم به دنبال خواهد داشت/ طرح انحلال مدارس سمپاد دوره اول دبیرستان شکست خورد اما مسئولان آموزش و پرورش بالجبازی تلافی شکست را سر دانش آموزان خالی می کنند/ آموزش و پرورش بهتر است همان طرح اولیه یعنی انحلال مدارس سمپاد را با صبوری پیگیری کند و از دانش آموزان انتقام نگیرد

جذب دانش آموزان سمپاد پایه هفتم بر اساس مصاحبه و گفت و گو

 بعد از طرح مصوبه حذف مدارس سمپاد (که بعدها در زبان مسئولان به حذف آزمون مدارس سمپاد تقلیل یافت) در شورای عالی انقلاب فرهنگی و واکنش منفی این نهاد به مصوبه ، آقای بطحایی وزیر آموزش و پرورش تلاش کرد با فضاسازی رسانه ای و شعار علیه مافیای آموزشی ، آقای روحانی رییس جمهور را برای امضای مصوبه تحت فشار افکار عمومی  بگذارد. اما این تلاش به جایی نرسید و مصوبه امضا نشد و بدون امضای رییس جمهور (رییس شورایعالی آموزش و پرورش ) مصوبه اعتبار قانونی ندارد و قابل اجرا نیست. نکته جالب این است به رغم هیاهوی فراوان در مورد مصوبه ، متن آن منتشر نشد و وزیر آموزش و پرورش و معاونان او سخنان ضد و نقیضی در باره آن بیان کردند. صحبت ها از حذف مدارس سمپاد در دوره اول متوسطه تا حذف آزمون در دوره ابتدایی و مبارزه با مافیای آموزشی و حذف آزمون پایه اول سمپاد (کلاس هفتم ) را در بر می گرفت.

جذب دانش آموزان سمپاد پایه هفتم بر اساس مصاحبه و گفت و گو  معلوم نیست که اگر واقعا هدف آموزش و پرورش صرفا تغییراتی “تکنیکی” در نحوه جذب دانش آموز به مدارس سمپاد دوره اول متوسطه بود و مثلا از اول قصد داشتند به جای آزمون کتبی از طریق مصاحبه و سوابق تحصیلی در مدارس سمپاد دانش آموز بپذیرند، چه نیازی به مصوبه بود؟

آنچه می توان از اتفاقات چندماه اخیر استنباط کرد این است که مصوبه (اگر واقعا مصوبه ای وجود داشته ) دارای چهارچوب شناوری بوده است. به عبارتی احتمالا مصوبه شامل چند نسخه متفاوت بوده ، در نسخه شماره 1 مدارس سمپاد دوره اول ظرف مدت 3 سال برچیده می شدند و  طرح شهاب (عدم جداسازی دانش آموزان بر اساس هوش و استعداد ) جایگزین می شد . در نسخه شاره 2 ، برگزاری آزمون های تستی در دوره ابتدایی حذف و موسسات کمک آموزشی از مدارس ابتدایی رانده می شدند. در نسخه شماره 3 فقط تغییراتی در نحوه جذب دانش آموزان در مدارس سمپاد اعمال می شد. آزمون کتبی ، جایگزین ندارد. می توان شکل سوالات را عوض کرد به گونه ای که واقعا استعداد دانش آموزان را سنجش کند . اما جایگزین کردن مصاحبه و سوابق تحصیلی دوره ابتدایی برای جذب دانش آموز پایه هفتم سمپاد غلط و منشا اختلاف است

بدیهی است که فقط نسخه اول یعنی حذف مدارس سمپاد نیاز به مصوبه داشته است. حذف آزمون در دوره ابتدایی چندسال پیش در شورایعالی آموزش و پرورش  تصویب شده و نیازی به مصوبه جدید ندارد. کوتاه کردن دست و پای موسسات آموزش آزاد از مدارس هم از وظایف قانونی آموزش و پرورش است و باز هم نیازی به مصوبه ندارد. تغییر در شیوه جذب دانش آموز در مدارس دولتی هم از اختیارات وزارتخانه است و مصوبه نمی خواهد. حالا که آموزش و پرورش بعد از ماه ها بازی با افکار عمومی و ایجاد بحث های مصنوعی در بین معلمان به نقطه صفر  رسیده است خوب است، واقعیت ها را صادقانه با معلمان در میان بگذارد.

آیا اساسا مصوبه ای وجود داشته ؟ اگر مصوبه ای مکتوب وجود داشته ، محتوای آن دقیقا چه بوده ؟  اظهارات متناقض وزیر و معاونان او (از انحلال مدارس سمپاد تا تغییر در نحوه جذب دانش آموز) در این چند ماه را چگونه می توان در چارچوب یک مصوبه واحد و مکتوب توضیح داد؟ بدیهی است که یک مصوبه نمی تواند شناور بوده و پلان 1 و 2 و 3 داشته باشد.

آقای بطحایی به عنوان نفر اول اجرایی وزارتخانه چند بار نظرش را تغییر داد. حرفهای او اغلب ظاهری تند اما محتوایی به شدت نرم  داشت. نوید ادهم دبیرکل شورای آموزش و پرورش هم درباره مصوبه دو پهلو صحبت کرد.

جذب دانش آموزان سمپاد پایه هفتم بر اساس مصاحبه و گفت و گو

تندترین موضع از آن آقای زرافشان معاون متوسطه بود که به صراحت از حذف پایه هفتم مدارس سمپاد در سال 97 (طبق مصوبه) دفاع می کرد و وعده برچیدن سمپاد دوره اول ظرف سه سال را می داد.

خانم حکیم زاده هم بیشتر روی حذف آزمون های تستی در مدارس ابتدایی (باز هم طبق مصوبه) متمرکز شده بود.

جذب دانش آموزان سمپاد پایه هفتم بر اساس مصاحبه و گفت و گو

خانم مهاجرانی رییس مرکز ملی استعدادهای درخشان هرچند می گفت تا زمانی که مصوبه امضا نشود با آن مخالف است، اما معتقد بود که مدارس سمپاد باید بمانند و  تغییراتی در نحوه جذب دانش آموز صورت گیرد. الان به نظر می رسد که نظر خانم مهاجرانی (مخالف مصوبه) در مورد مدارس سمپاد اجرا می شود.

امتحانات آموزش و پرورش بی اعتبار شده است و سوابق تحصیلی نه نشانه هوش و استعداد دانش آموز است و نه حتی خر خوانی و سخت کوشی او  در روزهای اخیر آقای عبدالرسول عمادی رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش هم وارد داستان شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: "آزمون سمپاد برای ورود به پایه دهم مانند سال‌های قبل برگزار می‌شود اما بر اساس دستور وزارت آموزش و پرورش هیچ آزمونی برای ورود دانش‌آموزان به پایه هفتم برگزار نمی‌شود، ولی با روش‌های جایگزین مانند مصاحبه و گفت‌وگو دانش‌آموزان جذب مدارس استعدادهای درخشان می‌شوند."

ظاهرا قرار است در روزهای آینده آموزش و پرورش دستورالعملی در باره روش های جایگزین امتحان کتبی برای پایه هفتم منتشر کند. امتحان به روش گذشته برای جذب دانش آموزان پایه هفتم سمپاد برگزار نمی شود، در حالی که روش جایگزین نامعین و مبهم است.

آیا با جایگزینی مصاحبه و گفت و گو فساد کمتر می شود؟ آیا عدالت آموزشی تامین می شود؟ آیا مشکل غربال کردن دانش آموزان و خالی شدن مدارس عادی از دانش آموزان با استعداد و تلاشگر حل می شود؟ آیا شکاف فقیر و غنی پر می شود؟ آیا مافیا از صفحه آموزشی کشور محو می شود؟ واقعیت این است که با این روش قطعا پارتی بازی ، بی عدالتی و حق کشی بیشتر می شود.

حالا دیگر بحث اینکه مدارس سمپاد خوب است یا بد و آیا دانش آموزان دارای استعدادهای مختلف زیر سقف یک کلاس درس بخوانند یا از هم تفکیک شوند و حتی بحث جایگزینی طرح شهاب موضوعیت ندارد. مساله این است که چگونه ، دانش آموزان داری استعداد درخشان را شناسایی کنیم تا در مدارس ویژه سمپاد تحصیل کنند؟

آیا برگزاری امتحان تستی چهارجوابی به صورت متمرکز بهتر است یا برگزاری مصاحبه و گفت و گوی شفاهی با داوطلبان و یا احتمالا رجوع به سوابق تحصیلی ؟

جذب دانش آموزان سمپاد پایه هفتم بر اساس مصاحبه و گفت و گو

مخالفان آزمون درست می گویند از طریق تست های چهارجوابی و در یک جلسه  دو ساعته نمی توان استعداد درخشان را از استعداد معمولی تشخیص داد. این حرف از جنبه تئوریک درست است. سوال این است که آزمون را برداریم چه چیز را جایگزین آزمون کنیم؟ اگر  مثلا سوابق تحصیلی یا به قول آقای عمادی مصاحبه و گفت و گو را جایگزین آزمون  کنیم ، حق به حقدار می رسد و استعدادهای درخشان "واقعی" به جای "خرخوانها و دوپینگی های گروه های آموزشی" ( پرورده مافیای آموزشی )  شناسایی و جذب می شوند؟ اگر آزمون تستی 10 تا عیب داشته باشد ، تکیه بر سوابق تحصیلی  صد عیب دارد و جذب از طریق مصاحبه و گفت و گو هزار تا عیب دارد.

لازم نیست به آقای عمادی در مورد لو رفتن سوالات امتحانات نهایی در پارسال و امسال چیزی بگوییم.

جذب دانش آموزان سمپاد پایه هفتم بر اساس مصاحبه و گفت و گو  ایشان خدا را شکر در تلگرام حضور دارند و لابد می بینند که همین روزها ، یکساعت قبل از برگزاری امتحان نهایی سوم متوسطه و پیش دانشگاهی ده ها هزار دانش آموز منتظر دریافت سوالات لو رفته امتحان همان روز  هستند. اوایل که بحث حذف کنکور و جایگزینی سوابق تحصیلی مطرح بود ، نوشتم که کنکور هزار تا عیب دارد اما از جذب دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی به مراتب عادلانه تر است، از تبدیل مدارس دوره دوم متوسطه به کلاس کنکور و نمره فروشی و انواع تقلبات که بگذریم ، مساله لو رفتن سوالات امتحانات نهایی، کلا بحث سوابق تحصیلی دانش آموزان را بی اعتبار می کند.

وقتی یکساعت قبل از برگزاری امتحان ده ها هزار دانش آموز امکان دسترسی به برخی سوالات را دارند، بسیار محتمل است که چند هزار یا حداقل چند صد دانش آموز دوسه روز قبل از امتحان به این سوالات دسترسی داشته باشند. این مافیا بسیار بدتر از مافیای گروه های آموزشی مثل قلمچی و گاج و مبتکران و .... عمل می کند. امتحانات آموزش و پرورش بی اعتبار شده است و سوابق تحصیلی نه نشانه هوش و استعداد دانش آموز است و نه حتی خر خوانی و سخت کوشی او .

من تعجب می کنم آقای عمادی که خارج از حوزه مسئولیت خودش انسان تیزبین و منتقدی است چرا خار را در چشم دیگران می بیند اما تیر را در چشم خود نمی بیند؟

جذب دانش آموزان سمپاد پایه هفتم بر اساس مصاحبه و گفت و گو

بی اعتنایی آقای عمادی به لو رفتن سوالات امتحان نهایی  و در عین حال سخنوری و شاعری  در مورد استحکام بدنه پراید و مشکلات آموزش و پرورش هند و سریال  تام و جری آدم را یاد داستان منجم گلستان سعدی می اندازد .  سوال صاحبدل داستان سعدی را باید از عمادی پرسید : " تو بر اوج فلک چه دانى چیست / که ندانى که در سرایت کیست"  به عبارتی تو اگر واقعا منتقد و مصلح هستی ، نگاهی به حوزه مسئولیت خودت بینداز و عیب ها را بگو و مشکلات را برطرف کن. سایپا به تو چه ربطی دارد ؟ تام و جری به تو چه ربطی دارد؟  این فرمایش شما در تلگرام خطاب به کیست : " ما یک‌شبه شکست نمی‌خوریم. شکست، پیامد ناگزیر انباشتگی تفکر و انتخاب‌های ضعیف ماست. شکست، چیزی بیش از چند تشخیص اشتباه که هر روز آنها را تکرار می‌کنیم نیست." حرفهای گنده زدن نشانه بزرگی نیست. شما اگر واقعا آدم مسئولی هستی در حوزه مسئولیت خودت قدمی بردار . اگر هم روزنامه نگار و شاعری ، از مسئولیت اجرایی و مزایای آن کناره بگیر تا دیگران تو را باور کنند. به قول مثل لری هم خرما را می خواهی و هم خدا را !

جذب دانش آموزان سمپاد پایه هفتم بر اساس مصاحبه و گفت و گو فرض کنیم به قول آقای عمادی از بین 200 – 300 هزار متقاضی بخواهیم چند هزار نفر را از طریق گفت و گو و مصاحبه  انتخاب و روانه کلاس هفتم سمپاد کنیم.  مصاحبه گران چه کسانی هستند و از چه بار علمی و اخلاقی برخوردارند ؟ مصاحبه گران چگونه انتخاب می شوند؟ وزارتخانه با چه مکانیسمی جلوی پارتی بازی و اعمال سلیقه مصاحبه گران را می گیرد؟ مردود شدگان با چه شاخص هایی  می توانند به انتخاب مصاحبه گران اعتراض کنند؟ اصولا مصاحبه کنندگان بر اساس چه شاخصی افراد را انتخاب می کنند؟ وقتی وزارتخانه نمی تواند بر امتحان متمرکز نهایی و رسمی  نظارت کند چگونه می تواند بر چند هزار مصاحبه کننده  در مناطق مختلف کشور نظارت کند؟ پ

به نظر من بهتر است آموزش و پرورش به شکست خود در طرح انحلال مدارس سمپاد متوسطه اول اذعان کند .

الان وزارتخانه در قضیه سمپاد روی دنده لج است.  به جای لجبازی ، واقعیت را بپذیرند. آزمون کتبی اگر صد ایراد داشته باشد باز هم بهتر از تکیه بر سوابق تحصیلی و بدتر از آن تکیه بر مصاحبه و گفت و گو است. مفاسد این دو روش بسیار بیشتر از برگزاری آزمون است. انحلال مدارس سمپاد حداقل توجیه تئوریک دارد. اما جذب دانش آموز در مدارس سمپاد بر اساس مصاحبه و گفت و گو مثل توزیع کالای کمیاب بر اساس مصاحبه است. با این طرح بی عدالتی بیشتری صورت می گیرد و اعتراضات بیشتری هم به دنبال خواهد داشت.

جذب دانش آموزان سمپاد پایه هفتم بر اساس مصاحبه و گفت و گو

طرح وزیر آموزش و پرورش برای انحلال مدارس سمپاد  البته با  تحریک معاونان آموزشی وزیر، در عمل  شکست خورد . رییس جمهور به عنوان رییس شورایعالی آموزش و پرورش از این طرح استقبال نکرد. حالا دلیلی ندارد که آموزش و پرورش با لجبازی ، تلافی این شکست را سر ده ها هزار دانش آموز متقاضی حضور در مدارس سمپاد در بیاورد.

جذب دانش آموزان سمپاد پایه هفتم بر اساس مصاحبه و گفت و گو

مصاحبه و گفت و گو روش نامطمئنی برای جذب دانش آموز در مدارس سمپاد است. حداقل این روش از آزمون کتبی مخاطره آمیز تر است.  این روش جذب در مدارس غیر دولتی جواب می دهد چون مصاحبه گر ذینفع است و می خواهد بهترین دانش آموز را جذب کند . اما در بخش دولتی ، مصاحبه گر نفع مستقیمی ندارد. برای او فرق نمی کند که چه کسی با چه استعدادی وارد مدرسه سمپاد شود. مصاحبه گر ممکن است به خاطر منافع شخصی دست به پارتی بازی بزند. اگر مبنای جذب مصاحبه و گفت وگو باشد یعنی بسط ید و اختیار مصاحبه کننده و این منشا فسادهای جدید است.

به نظر من فعلا ، آزمون کتبی ، جایگزین ندارد. می توان شکل سوالات را عوض کرد به گونه ای که واقعا استعداد دانش آموزان را سنجش کند . اما جایگزین کردن مصاحبه و سوابق تحصیلی دوره ابتدایی برای جذب دانش آموز پایه هفتم سمپاد غلط و منشا اختلاف است.

شنبه, 05 خرداد 1397 14:06 خوانده شده: 3711 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +9 -12 --
عاشق سمپاد 1397/03/05 - 14:56
بادرود خدمت جناب عبداللهی.شما شاهدید من از ابتدا با صراحت گفتم شورای انقلاب فرهنگی جلوی طرح مضحک حدف سمپاد رو می گیره ودیدیم همین طور هم شد.الان هم مطمئن باشید تغییر نحوه ی ورودی سمپاد فقط عمرش به همین سه سال باقی مانده ی وزارت بطحایی محدود خواهد شد وبه محض تغییر وزیر آموزش وپرورش دوباره آزمون به روال سابق برگزار می شه.واقعیت اینه که بطحایی و نوید ادهم وحکیم زاده شکست سنگینی خوردن.خیلی حرفه یک سال تمام کل تیم وزارت از مافیا وکوله پشتی سنگین واین جور شعارهای پوپولیستی بدن ولی دست آخر چنین شکستی حاصل کارشون باشه.باور کنید توکشورهای دیگه اگه همچین اتفاقی می افتاد کل تیم وزارت دست کم استعفا می دادن.ولی این جا مدیران پوست کلفت تر از این حرفا هستن.واقععیت اینه خود وزیرم می دونه دیگه این نمایش کسی رو سرگرم نمی کنه‌.همه فهمیدن تصمیم گیری در مورد سمپاد در حوزه ی اختیارات وزیر نیست.حالا درمورد مصاحبه هم یکی دوسال که این شکلی برگزارشد وصدای اعتراض همه بلند شد مجبورن عین گذشته آزمون برگزار کنند.می گید نه منتظر می مونیم.
پاسخ + 0 0 --
دبیر م 1397/03/05 - 18:07
با نویسنده مقاله موافقم
پاسخ + 0 0 --
علیرضادری اسپکه 1398/04/31 - 07:23
جواب مصاحبه دانش اموز کلاس7ادره اموزش پرورش ایرانشهر
پاسخ + +18 -5 --
معلم 1397/03/05 - 15:11
مسئولان نگذاشتند که مدارس سمپاد حذف شوند، چون فرزندان آن ها در این مدارس تحصیل می کنند و عده ای نیز به عنوان معلم در این مدارس کار می کنند. شرایط ورود به این مدارس هر جور باشد، فرقی نمی کند، چون سمپاد برای ژن های خوب هست ، البته یک عده کمی از نخبگان هم بین ژن های خوب ، وارد سمپاد می شوند. این بی عدالتی در مملکتی که ادعای مسلمانیش گوش جهان را کر کرده است !
من چه سندی برای حرف هایم دارم ؟ یک بررسی ساده لازم هست.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/03/06 - 12:32
من مدارس نمونه و ....کار کردم و مدارس نمونه 90 درصد پارتی و ...است با معدل 14 در مدرسه نمونه قبول شد چون عمه ایشان سرپرست مدرسه نمونه بود و دایی ایشان با رییس اداره شراکت مالی با بودجه و ....در بانک ملی داشتن
چند هکتار زمین داده بود تا دختر روستایی بیایید شهر و در مدرسه نمونه درس بخواند و ....
زیاداست این مسایل در این کشور قدرت و پول
پاسخ + 0 0 --
وحید افشار 1397/03/06 - 14:55
سلام
واقعا این طور که میفرمایید، نیست.
این آزمون از لحاظ شیوه برگزاری ایراداتی دارد؛ ولی از نظر رتبه بندی و اعلام نتایج، کاملا سالم است. ضمن اینکه سوالهای آزمون هم لو نمیرود.
و مدارس سمپاد به جز از طریق آزمون ورودی و نتایج مبتنی بر آن، هیچ شیوه دیگری در پذیرش دانش آموز ندارند.
پاسخ + +10 -1 --
ناشناس 1397/03/05 - 15:25
جناب شیرزاد مگر گوش شنوایی هم در این وزارتخانه بی در و پیکر یافت می شود؟
پاسخ + +2 -1 --
ناشناس 1397/03/05 - 15:58
عبدالرسول عمادی:
آقای عبداللهی برای این که عقده هایش را سر من خالی کند حرف های دروغی به من نسبت می دهد من کی گفته ام دانش آموز سمپاد از طریق گفت وگو گزینش می شود مصاحبه من به طور وسیع منتشر شده من‌گفته ام آزمون پیشرفت تحصیلی به شکل سابق برگزار نمی شود و دانش آموزان از طریق سنجش هوش و استعداد آنها گزینش می شوند و روش انجام سنجش هم در شیوه نامه معین می شود و به استانها ارسال می شود..
شعر گفتن و مطلب نوشتن من به آقای شیرزاد عبداللهی چه ربطی دارد؟
...حرف زیاد از دهنش می زند.
عبدالرسول عمادی
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1397/03/05 - 19:29
جناب عمادی ، خبر مصاحبه شما با رادیو پیام را در چهار خبرگزاری مهر -فارس - ایسنا و ایلنا چک کردم در هر چهار منبع از قول شما نوشته اند"براساس دستور وزارت آموزش وپرورش هیچ آزمونی برای ورود دانش آموزان به پایه هفتم برگزار نمی شود، اما با روش های جایگزین مانند مصاحبه و گفتگو دانش آموزان جذب مدارس استعدادهای درخشان می شوند." ملاحظه می فرمایید که انتخاب دانش آموز ورودی هفتم سمپاد از طریق "گفتگو و مصاحبه" فرمایش شماست و جایی هم تکذیب نشده. من هم مثل خیلی ها از خواندن اشعار و مطالب انتقادی شما لذت می برم. اما قبلا هم گفته ام شما به عنوان مسئول امتحانات باید جوابگوی لو رفتن سوالات آزمون های نهایی باشید. انتقاد از بدنه پراید فی نفسه اشکالی ندارد. اشکال اینجاست که ظاهرا فعالیتهای تلگرامی فرصتی برای رسیدگی به مسایلی مانند بی اعتبار شدن آزمونهای آموزش و پرورش باقی نگذاشته است. شما یک فعال سیاسی خوب و با استعداد هستید اما به عنوان مدیر سنجش عملکرد فاجعه باری داریدکه زیانش از تولیدات سایپا بیشتر است.
پاسخ + +5 -1 --
کاوه 1397/03/05 - 19:45
مصاحبه؟!!! کثیف ترین حربه برای حذف آنهایی که لیاقت دارند، تا بتوانند عناصر کودن خودشون رو جایگزین کنند. حرب های کثیف برای کشتن رقابت سالم.
بزرگترین فریب هم حذف کنکور خواهد بود ، تا باجایگزینی آزمونهای پر از تقلب آموزش و پرورش ، کور سوی امید برای افراد پر تلاش و لایق از بین برود. الان هما آنهایی که عرضه قبولی در رقابت سالم رو در وجود فرزندانشون نمیبینند، به دست و پا افتاده اند تا کنکور رو به بهانه های واهی از بین برده تا بتوانتد با این ازمونهای سرا پا تقلب آموزش و پرورش به اهداف کثیف شون برسند.
پاسخ + +3 0 --
س 1397/03/05 - 22:45
آیا در جذب نیرو دچار توهّم نیستند که آثارش را نبینند؟!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/03/06 - 12:28
والا مصاحبه کنندگان مشخص است و همکارانمان هر روز و شب و نهار ایشان را دعوت میکنند برای صرف نها ر یا شام و البت خدمات مدرسه هم نهار و هم شام ایشان را دعوت کردند و ....مثل ازمون انتخاب مدیران شده و صندوق دخیره و ........................
تا بوده همین بوده و ....
پاسخ + +3 -2 --
ناشناس 1397/03/06 - 13:04
تنها جایی که جایی برای ورود ژنهای برتر نبود سمپاد بود که اونم به لطف عزیزان داره بابش باز می شه
می شه واقعا تشکر کرد از جناب عبدالهی با متن زیباشون
سوال من این است ایا اموزش و پرورش هیچ مشکلی دیگه نداشت که الان حدود چهار ماهه فقط به یک ازمون چسیبدند که باشه یا نباشه ؟

ایا این وعده ها استرس زا نبود و یا یچه هایی که تمام تابستان و زمستان خودرا صرف ورود به این مدارس کرده بودند ویهو بی برنامه و بدون مقدمه خبر از حذف این مدارس می دهند و بعد از ان هم این هفته و اون هفته می کنند و بزرگترین وزارت خانه کشور مردم را در سر گمی قرار می دهد فقط به خاطر رفع استرس
پاسخ + 0 -3 --
ناشناس 1397/03/07 - 09:10
با سلام طبق تصويبنامه -حقوق شهروندي- كه اخيراً توسط رئيس جمهور ابلاغ شده است كاركنان دولت (مانند شخص وزیر) حق ندارندتصميمي أخذ نمايند كه به ضرر شهروندان باشد خانواده ها وقت گذاشته و هزينه كرده اند با اين تصميم وزیر ، خانواده ها و فرزندانشان متضرر مي شوند ولذاتصمیم وزیر دال بر عدم برگزاری ازمون را مي توان درديوان عدالت اداري لغوش كرد.
پاسخ + +1 0 --
کارشناس بازنشسته 1397/03/09 - 05:28
آقای وزیر توسعه مدارس غیر انتفاعی یعنی فساد اجتماعی نمونه اش حادثه اخیر در مدرسه غیرانتفاعی غرب تهران اصل سی ام قانون اساسی را از بین نبرید مدارس تیز هوشان ونمونه دولتی مرکز پرورش دانش آموزان تلاشگر است چرا به خاطر کسری بودجه وکم کردن هزینه مدارس دولتی تلاش برای حذف این مدارس تلاش می کنید ؟به خدا در اشتباه هستید
پاسخ + 0 0 --
شهنار 1397/03/11 - 12:34
...
خب اگه ميخواهيد سمپاد بمونه بهترين راه همون آزمون است كه سليقه كمتر در آن دخالت دارد. ميترسيد حرف وزير يا دولت فدا شه . ميخواستند اول فكر كنند بعد حرف بزنند نه مثل جاهلا ...
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1397/03/12 - 22:27
سلام .اولا واقعا متاسفم که نوشتند توسعه غیردولتی یعنی توسعه فساد.آیا همه موارد غیراخلاقی در غیردولتی بوده؟ یک فرهنگی حتما انصاف دارد....حتما
دوما : این طرح های پوسیده ععصر حجری را رها کنید...
سوما:شجاعت وزیر ما مثال زدنی است ...مرحبا
چهارما :مافیای تجارت حالا ها رها نمیکند...
پاسخ + 0 0 --
علی تجعفری 1397/03/15 - 21:10
سلام وعرض تشکر
بازهم زور دولت در سایه (منافع کمتر از 15000نفر دانش اموز) به دولت ظاهری (1200000 نفردانش اموز پایه ششم)چربید.
مشابه سایر...........
پاسخ + 0 0 --
علی تجعفری 1397/03/15 - 21:14
سلام
وزیر واقعی مافبای آموزشگاه آزاد وکنکور وتست..!!!!!!
آقا ی بطحایی شما بهتر است قبل از اعلان تصمیمات خود از این مافیا و.......اجازه بگیرید.
پاسخ + 0 0 --
عبادی مدیرمدرسه 1397/03/16 - 03:32
سلام.
علی رغم اینکه حذف آزمون های رایج در دوره ابتدایی تاحدودی صحیح به ظرمی رسید اما زمان اعلام تصمیم ونحوه ی اعلام آن بدون پشتوانه کارشناسی ،عملی احساسی بود.دراغلب کشورهای دنیا آموزش هایی بدین شکل وموسوم به آموزش های جزیره ای رایج است امانحوه گزینش ومیزان جذب دانش آموزان با ایران کاملا متفاوت است.درزمان صدارت حاجی بابایی بابی تدبیری ،این نوع مدارس را گسترش دادندوبرهمین اساس نوعی توقع کاذب در بین دانش آموزان وخانواده ها ایجادکردندضمن اینکه به علت توانایی های پایین نیمی ازدانش آموزان باآسیب های جدی روحی وروانی مواجه شدند.آنچه که منطقی به نظرمی رسیداین بودکه وزیرجدید با کاهش تعدد مدارس در شهرستان ها وتجدید نظردرسوالات آزمون زمینه جذب دانش آموزان مستعد واقعی را فراهم می کرد ونه حذف یک باره آن واعلام حذف کلیه مدارس سمپاد در زمانی نامناسب

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور