صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

بیانیه هفتم جمعی از پرسش گران و کنش گران آموزش و پرورش ؛

گزینه پیشنهادی مسعود پزشکیان برای وزارت آموزش و پرورش قادر به ایجاد " تفاوت " هم نیست چه برسد به " تحول " !

صدای معلم منتشر می کند ؛

گروه رسانه/

بیانیه پرسش گران و کنش گران آموزش و پرورش در مورد علیرضا کاظمی گزینه وزیر پیشنهادی در صدای معلم

« شما مطالبه گرید. مطالبه گری یعنی آدمی بیاید و شما پشت او بایستید و بتواند مطالبات شما را پیگیری کند »
مسعود پزشکیان

 

ایرانیانی که در چهاردهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده و به طور مشخص به « مسعود پزشکیان » رای داده و سعی کردند تا دیگران و به ویژه تحریم کنندگان انتخابات را برای شرکت در آن « اقناع » نمایند در حال حاضر مورد تمسخر و نیز ملامت بسیاری قرار گرفته اند .

ما معلمانی که مجدانه بر باب بسته شده مشارکت سیاسی در انتخابات - به واسطه تل انبار شدن ناکامی ها حاصل از ناکارآمدی های سازمانی و صنفی در میان همکاران - کوبیدیم و با مورد اقبال قرار گرفتن از جانب جامعه فرهنگی توانستیم جمعی از آنان را دوباره با صندوق رای آشتی دهیم  ؛ این روزها مورد پرسش همکاران قرار گرفته ایم.

بیانیه پرسش گران و کنش گران آموزش و پرورش در مورد علیرضا کاظمی گزینه وزیر پیشنهادی در صدای معلم

در بیانیه ی ششم نیز تاکید و تصریح کردیم که :

« متاسفانه انتصابات رئیس جمهور منتخب در مجموع و تاکنون نتوانسته رضایت حداقلی پایگاه رای مسعود پزشکیان را تامین کند » .

تصور و ذهنیت افکار عمومی به ویژه در میان « پایگاه رای » پزشکیان در دوران رقابت ها و مناظره ها این بود که دولت چهاردهم کابینه ی « علم و تخصص » خواهد بود و تاکید فراوان پزشکیان بر استفاده از « کار کارشناسی » روزنه ای برای رهایی از وضعیت و بن بست موجود و روزنه و گشایشی برای آینده بهتر و مطمئن تر خواهد بود .

بیانیه پرسش گران و کنش گران آموزش و پرورش در مورد علیرضا کاظمی گزینه وزیر پیشنهادی در صدای معلم

دست بر قضا نهاد آموزش و پرورش و نقد فضای کلی حاکم بر آن بارها و بارها مورد اشاره آقای دکتر پزشکیان قرار گرفت.

ایشان در رویکردشان به آموزش و پرورش با پذیرفتن وجود تبغیض آموزشی بر آمده از عدم تمکین به اصول توسعه پایدار در سیاست گذاری های کلان و طراحی و تدوین برنامه های بر تحقق عدالت آموزشی تاکید ویژه داشتند.

این نگاه ، نوید بخش تحولی عمیق و تغییری اساسی در چهارچوب قوانین بالادستی در آموزش و پرورش بود.

با این حال و بر خلاف خوش بینی هایی که داشتیم ؛ معرفی کابینه در دولت چهاردهم و به ویژه معرفی « علیرضا کاظمی » به عنوان گزینه ی پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش واکنش های منفی بسیاری را در جامعه ی معلمان برانگیخته است .

بیانیه پرسش گران و کنش گران آموزش و پرورش در مورد علیرضا کاظمی گزینه وزیر پیشنهادی در صدای معلم

مروری بر عملکرد کاظمی در دوران مدیریت اش در آموزش و پرورش نشان می دهد که نوع فعالیت ایشان از جنس « تحول خواهانه » نبوده و به نظر نمی رسد با توجه به مدیرانی که در آینده و در صورت گرفتن رای اعتماد توسط مجلس شورای اسلامی به کار خواهد گرفت وضعیت « متفاوتی » نسبت به قبل ایجاد کند . ضمن آن که ایشان بر اساس اظهار نظرهای پیشین ، رویکردی ایدئولوژیک نسبت به چالش های آموزش و تربیت و حل مساله دارند . تصور و ذهنیت افکار عمومی به ویژه در میان « پایگاه رای » پزشکیان در دوران رقابت ها و مناظره ها این بود که دولت چهاردهم کابینه ی « علم و تخصص » خواهد بود و تاکید فراوان پزشکیان بر استفاده از « کار کارشناسی » روزنه ای برای رهایی از وضعیت و بن بست موجود و روزنه و گشایشی برای آینده بهتر و مطمئن تر خواهد بود .

( به عنوان مثال و در پاسخ به واکنش رئیس جمهور در مورد تخصص و سابقه ی گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش در مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر می باید اذعان کرد که اعتیاد دانش آموزان هم محصول و دست آورد همین رویکرد ایدئولوژیک و در نظر نگرفتن واقعیت های مدرسه و نیازهای جامعه بوده است )

بیانیه پرسش گران و کنش گران آموزش و پرورش در مورد علیرضا کاظمی گزینه وزیر پیشنهادی در صدای معلم

مطالعه ی برنامه ی منتشر شده توسط علیرضا کاظمی در مواردی مانند « آسیب شناسی وضعیت » و« اهداف و برنامه های پیشنهادی » حاوی نکته و یا نکات جدیدی نبوده و به نوعی « کلی گویی » و تکرار برنامه های وزرای پیشین است .

نمی توان وظایف روزمره و ذاتی آموزش و پرورش را تحت عنوان « برنامه » آورد .

برنامه نقشه راهی است برای حل مساله و طراحی مسیری است که سازمان را از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب می رساند  نه رویا فروشی و نشان دادن آدرس های غلط و یا غیر مرتبط .

بیانیه پرسش گران و کنش گران آموزش و پرورش در مورد علیرضا کاظمی گزینه وزیر پیشنهادی در صدای معلم

ضمن آن که تجارب و عملکردها در این چند دهه نشان داده آن چه به عنوان « برنامه » نوشته و تصویب می شود با آن چه اجرا می شود تفاوت معناداری داشته و نتوانسته اند گامی در جهت « حل مساله » و « خروج از روزمرگی » بردارند .

نکته ی قابل اعتنا و توجه در این برنامه و در بخش ج ) پرهیز از سیاست زدگی همانا « تاسیس سازمان نظام معلمی » است که به نظر نمی رسد آقای کاظمی به دلایل مختلف امکان و یا توانایی اجرای آن را داشته باشد .

علیرضا کاظمی در گذشته موضع گیری شفاف و یا قابل ذکری در این مورد نداشته و از این جهت نمی تواند اعتماد بخش کنش گر و تحول خواه جامعه ی فرهنگیان را به خود جلب نماید .

بیانیه پرسش گران و کنش گران آموزش و پرورش در مورد علیرضا کاظمی گزینه وزیر پیشنهادی در صدای معلم

ما با عنوان « جمعی از پرسش گران و کنش گران حوزه آموزش » با مطالعه ی جوانب و تحلیل شرایط بر این باوریم که اصرار پزشکیان در معرفی چنین گزینه ای فقط پایگاه اجتماعی  و اعتماد عمومی را در میان فرهنگیان متزلزل خواهد کرد پیش از آن که مانند برخی وزرای پیشین که اکنون به حمایت از ایشان برخاسته اند به سرنوشتی مانند « برکناری »  و یا استیضاح  دچار شود .

تجدید نظر در این تصمیم  مطالبه ی ماست .

با توجه با مطالبه مهم و راهبردی « عدالت » انتظار می رود رئیس جمهور منتخب با تعیین یک وزیر زن توان مند برای اولین و آخرین بار به این دور باطل و ذهنیت های غلط و بسته پایان داده و « مشارکت و اعتماد را در جامعه بحران زاده ایران بازآفرینی کند .

جمعی از پرسش گران و کنش گران آموزش و پرورش :

- علی پورسلیمان

- اسماعیل جعفری

- سیدمرتضی حسینی

- محمد حیدری

- سیما زنجانی

- علی زینلی

- مهدی سورگی

- محمدرضا شهریاری

- سیدهادی عظیمی

- رضا قاسم پور

- زهرا قاسم پور دیزجی

- نرگس کارگری

- علیرضا کاشفی

- طهماسب کاوسی

- نرگس ملک زاده

- سعاد موسوی شرقی

- حمزه علی نصیری

- شیرین یوسفی

بیانیه ششم

بیانیه پنجم

بیانیه چهارم

بیانیه سوم

بیانیه دوم

بیانیه نخست


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

بیانیه پرسش گران و کنش گران آموزش و پرورش در مورد علیرضا کاظمی گزینه وزیر پیشنهادی در صدای معلم

سه شنبه, 23 مرداد 1403 15:24 خوانده شده: 661 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +3 -1 --
ناشناس 1403/05/23 - 16:07
شما به عنوان کارشناس حداقل نامی از این وزیر زن توانمند ببرید
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1403/05/23 - 16:31
درود

بگردید پیدا می کنید .

بانوانی چون :

مولاوردی

سلحشوری

و...

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/05/23 - 17:26
خانم شهیندخت مولاوردی وپروانه سلحشوری هیچکدام سابقه درخشانی ندارند
در ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ زهرا شجاعی، معصومه ابتکار، شهیندخت مولاوردی به یک برنامه تلویزیونی دعوت شدند تا دربارهٔ اقدامات خود در دوران مسئولیت برای حمایت از زنان، دختران و خانواده انجام داده‌اند یک گزارش به مردم دهند و همچنین پاسخ انتقادات وارد شده در دوران مسولیت‌شان را بدهند.[۸][۹] برنامه فقط با حضور زهرا شجاعی و شهیندخت مولاوردی برگزار شد.[۱۰][۱۱][۱۲] اشاره به اقدامات زهرا شجاعی، معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی دربارهٔ موضوعاتی مانند اجرا سیاستگذاری در حوزه زنان، اجرا برنامه اقدام محلی- تغییر جهانی، کودک همسری و روسپی‌گری، سلامت زنان و رفتارهای پرخطر با تمرکز بر تن‌فروشی، اجرا برنامه یونیسف برای حمایت از کارگران جنسی و روسپی‌گری، حمایت از
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/05/23 - 17:29
اقدامات خود در دوران مسئولیت برای حمایت از زنان، دختران و خانواده انجام داده‌اند یک گزارش به مردم دهند و همچنین پاسخ انتقادات وارد شده در دوران مسولیت‌شان را بدهند.[۸][۹] برنامه فقط با حضور زهرا شجاعی و شهیندخت مولاوردی برگزار شد.[۱۰][۱۱][۱۲] اشاره به اقدامات زهرا شجاعی، معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی دربارهٔ موضوعاتی مانند اجرا سیاستگذاری در حوزه زنان، اجرا برنامه اقدام محلی- تغییر جهانی، کودک همسری و روسپی‌گری، سلامت زنان و رفتارهای پرخطر با تمرکز بر تن‌فروشی، اجرا برنامه یونیسف برای حمایت از کارگران جنسی و روسپی‌گری، حمایت از همجنسگرایان و براندازان، دیدار با جاسوسان امنیتی و مسائل بسیار دیگر از سوی زنان منتقد مطرح شد.[۱۳][۱۴][۱۵] زهرا شجاعی و شهیندخت مولاوردی در میان صحبت‌های زنان منتقد به عملکردشان، برنامه تلویزیونی را ترک کردند و سپس از زنان منتقد و برنامه تلویزیونی در دادگاه شکایت کردند و در شبکه‌های اجتماعی زنان منتقد را فاسق خواندند.[۱۶][۱۷][۱۸][۱۹]
پاسخ + +7 0 --
فریادگر 1403/05/23 - 16:38
با سلام و احترام، متاسفانه دکتر پزشکیان در پیروی از دولت های پیشین اصولگرا، اصلاحات و اعتدال، ضعیف ترین گزینه را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش معرفی کرده است. آموزش و پرورش گوشت قربانی همه دولت ها بود، هست و خواهد بود. افسوس و صد دریغ.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/05/25 - 12:21
برخی ورا انتخابشان حساس و باید از ...تایید شوند
کاش دکتر سید جواد حسینی از دار خراسان و سبزوار تایید و معرفی می شد
پاسخ + +4 -3 --
ناشناس 1403/05/23 - 16:59
آقای شاکی، مرتضی نظری را از لیست حذف کردید، خودتان اضافه شدید به لیست یا خیر؟
پاسخ + 0 0 --
شاکی 1403/05/24 - 07:51
این همه آدم چرا من؟!!من با حذف بیگانه ام اتفاقا علی رغم انتقاد به مرتضی نظری در برخی از زمینه ها ایشان را دوست دارم هرچند ایشان مرا دوست نداشته اند در زمان مسوولیت!!اما من همیشه مطالب ایشان را دنبال میکنم و علاقمند شخصیت ایشان هستم!!اما ترجیح ایشان همکاری و ارتباط با دوستان دیگری بوده است که به من لطمه هم زده اند و اتفاقا خود ایشان را هم دور زده اند!!
پاسخ + +4 -1 --
شاکی 1403/05/24 - 07:59
به نظرم کاظمی اگر چه در حد و اندازه سیدجواد حسینی و عباسعلی باقری و رحیم عبادی و حتی حکیم زاده و مولاوردی نبوده و نیست...اما قطعا از امثال کریمی و نوبخت و بطحائی گزینه بالاتری است...کارکرد رسانه به گزینی و فضا سازی برای نخبگانه و این بیانیه هم کاملا در راستای همان رسالت تدوین شده و نکات مورد اشاره در آن باید مورد توجه قرار بگیره!!متاسفانه آقای کاظمی از سوی مجاهدان شنبه و ذینفعان ستادی ماضی و حال و مستقبل و حامیان قالیباف و پایداری چی ها و مدیران آزمون پس داده ادوار گذشته احاطه شده اند!!باید از سه دسته از افراد فاصله بگیرند:1)مجاهدان شنبه و حامیان قالیباف2)مدیران کنونی دولت سیزدهم و مدیران آزمون پس داده دولت های روحانی
3)جماعت دلال پست و منصب و مقاطعه کار همچون پاپایی وامثالهم...و به فرهنگیان فعال در ستادهای فرهنگیان دکتر پزشکیان منهای آزمون پس داده های دولت های روحانی و رئیسی میدان بدهند تا صدای بی صدایان متجلی شود!!در غیر اینصورت قطعا زمین می خورند!!
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1403/05/24 - 11:05
بنظر کسی بلد نیست مدیریت کنه. آدم کم آورده این سرزمین. مدرک دار و با رابطه زیاد شده اما مدیر نداره برای امور.
پاسخ + +3 0 --
حکومت کوپنیست 1403/05/24 - 14:54
یکی از ملاک های شایستگی که در بعضی موارد مطرح می کنند جالب است و مایه تاسف و خجالت است که اینقدر نادانی و بی شرفی شیوع دارد و همه چیز به تمسخر گرفته شده است:

آورده اند که این وزیر زن پزشکیان فرزند شهید است و این را امتیاز آن دانسته اند
در حالی که در حقیقت این موضوع نشان دهنده این است که تحصیلات و استخدام و رشد شغلی کوپنی و رانتی داشته است و مایه ننگ است.

یا مثلا از برتری های وزیر آموزش یا بسیار دیگر مانند او را مثلا گفته رزمنده است یا برادر شهید است یا سپاهی است یا آخوندی خوانده و امثال این که تماما نشان دهنده رشد ناعادلانه و رانتی این افراد است

جالب است که حکومتیان با امتیاز برتری خواندن این موارد، در پی شستن ننگ این موارد اند و مهمتر اینکه عادی و خوب نشان دادن این فساد اند که ترسناک و خجالت آور است
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1403/05/24 - 15:23
کلمه تحول را در ایران به خصوص آموزش و پرورش نباید آورد
در هر تحولی اوضاع بدتر شده چون بدون دقت و کار کارشناسی و حساب شدگی انجام می شود و بیشتر هدف فرمالیته کاری و حماقت است
پاسخ + 0 0 --
نا 1403/05/31 - 21:16
فکر کنم تـخـیـّـل بهتر باشد مثل سند تخیّل بنیادین
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1403/05/24 - 16:30
پزشکیان که الان سنگ اصولگراها رو به سینه میزنه و میگه همه مدیران کل جای خودشون میمانند مطمئن باشه چهار سال بعد همین اصولگراها به نامزد خودشون جلیلی رای خواهند داد و این مردمی که برای رهایی از خشونت اصولگراها بهش رای داده بودند با عدم مشارکت در انتخابات موجب میشه که جلیلی بشه رییس جمهور و این پزشکیان اولین رییس جمهور تک دوره ای خواهد شد
پاسخ + +4 -1 --
ناشناس 1403/05/24 - 16:35
چرا یک زن باید بشه وزیر؟ باید وزیری مثل مرتضی حاجی که در دولت دوم خاتمی وزیر بود بشه وزیر که مدیران مدارس را انتخابی کرد پرورشی را حذف کرد و اضافه تدریس ها ماهانه بود
پاسخ + +4 -1 --
جلیل 1403/05/24 - 17:26
پزشکیان اصولگرا بود سرمون کلاه رفت انگار گنجشک رو رنگ کردن جای قناری قالب کردن
پاسخ + +2 -1 --
جلیل 1403/05/24 - 17:28
پزشکیان نماینده ما در تبریز سالها نماینده بود هیچ کاری برای مردم نکرد و در آخرین خیانتش بع افزایش سن بازنشستگی رای داد حیف اون همه دفاعی که در برابر طرفداران جلیلی ازش کردیم جلیلی از پزشکیان مرد تر بود گفت اصولگرام ولی این.... گفت راه خاتمی ادامه میدم ولی شد ادامه دهنده راه رییسی
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/05/24 - 17:59
آدم سیّاسی هست یا نه؟
این روش که پیش گرفته شاید برای جلب نظر مخالفانش هست تا بتونه کار خودش را بکند

بخواهیم واقع بین باشیم کسی در این حکومت میتونه حرفش را به کرسی بنشاند که از خودشان (آخوند و سپاهی) باشد اصلاح طلب کیلو چند.

مثلا همین وزیر آموزش که سپاهی و آخوند هست اگر بخواهیم از نگاه این نظام نگاه کنیم این فرد یک فرد کاملا خودی است و زبانش دراز و می تواند کاری کند

اگر بخواهد واقعا کار کند می تواند
بقیه مسائل کشکه
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1403/05/24 - 20:46
پزشکیان ... است سیاس چیه ملت رای. دادن این آدم ها سر کار نباشن نه اینکه مجددا روی کار بیان
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/05/24 - 23:32
این که کی بیاد سر کار که دست رئیس جمهور نیست که
اگه برای این رای دادین خیلی ساده بودین بعد ۴۰ سال

البته خودش گفت که وفاق ملی. یه جورایی حرفش را داره عملی می کند
پس باز هم وقتی می گفت وفاق ملی منظورش نفهمیدین؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/05/25 - 12:01
درطول تاریخ بشریت انسانهابه دو دسته تقسیم شده اند1)انسانهای آزاده ومستقل وفارغ از هرگونه وابستگی به گروه یادسته وعدم حرف شنوی ازشخص یاگروه خاص ودارای تعقل وتفکروالا2)انسانهای بی اراده وبیفکرکه وابسته وبرده وبنده دیگران هستند.متاسفانه روسای جمهوردهه های اخیرکشورماازنوع دسته دوم بوده اندوهمواره گوش به فرمان فلان مقام بالادستی بوده اندوهرچه اوخواسته انجام داده اند وکاملابنده واسیراوبوده اند.
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1403/05/25 - 12:01
درطول تاریخ بشریت انسانهابه دو دسته تقسیم شده اند1)انسانهای آزاده ومستقل وفارغ از هرگونه وابستگی به گروه یادسته وعدم حرف شنوی ازشخص یاگروه خاص ودارای تعقل وتفکروالا2)انسانهای بی اراده وبیفکرکه وابسته وبرده وبنده دیگران هستند.متاسفانه روسای جمهوردهه های اخیرکشورماازنوع دسته دوم بوده اندوهمواره گوش به فرمان فلان مقام بالادستی بوده اندوهرچه اوخواسته انجام داده اند وکاملابنده واسیراوبوده اند.
پاسخ + +1 -2 --
جبار 1403/05/27 - 00:44
الان کشور در شرایط خاصی به سر می برد که فرصت آزمون و خطا اصلا جایز نیست.از بین امتحان پس داده ها باید دستچین کرد یا به قولی خیرالموجودین را برگزید. برای این کار بررسی کارنامه اجرایی مدیران ستادی آموزش و پرورش و انطباق با شرایط مورد نظر رئیس جمهور، درست ترین کار به نظر می رسد. از بین همه مدیران ارشد، مدیران کل، روسای سازمان ها، معاونین و وزرای گذشته تاکنون، آقایان محمد دیمه ور معاون ابتدایی و علی باقرزاده که معاونت های مختلف و ریاست نهضت را داشت، با اختلاف بهترین گزینه ها محسوب می شوند.
کارامدی،تسلط بر برنامه و برنامه ریزی، دلسوزی،پاکدستی، دلسوز مردم و کشور بودن، پای انقلاب ایستادن، و از همه مهم تر کاربلدی، اعتقاد جدی به کار کارشناسی و طی کردن رده های مختلف شغلی از صف تا ستاد؛ از ویژگی های ایشان است.
البته همین ویژگی های ممتاز موجب شده تا افراد ضعیف تر ،آنها را از گردونه خارج نگه دارند.
پاسخ + 0 0 --
نا 1403/05/31 - 21:18
الآن ؟ یا قبلاً و بعداً؟

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور