صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

پرسش صریح « صدای معلم » از وزیر بهداشت آن است که صادقانه پاسخ دهد نقش " مدارس " در شکل گیری و انتشار موج های اول تا سوم کرونا در این کشور چه بوده است ؟! »

وزارت آموزش و پرورش این بار حرفش در مورد " بازگشایی مدارس " را جدی بگیرد !

صدای معلم گزارش می کند ؛

گروه گزارش/

بازگشایی مدارس در بهمن ماه و گزارش انتقادی صدای معلم نسبت به مواضع وزیر بهداشت و حمایت از وزارت آموزش و پرورش

همان گونه که پیش تر نیز آمد ؛ وزارت آموزش و پرورش خبر از بازگشایی تدریجی مدارس داده است .

پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا )

« وزارت آموزش و پرورش، در اجرای مصوبات پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، درخصوص آموزش حضوری پایه های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی هنرستان ها و مدارس دارای جمعیت کمتر از 50 دانش آموز، از سوی محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش دستورالعمل بازگشایی کلاس ها و مدارس مذکور از اول بهمن ماه سال جاری در 6 بند و  بارعایت پروتکل های بهداشتی به شرح زیر، به ادارت کل استان ارسال شد .

در زمان بازگشایی مدارس در آغاز سال تحصیلی که از 15 شهریور صورت گرفت نیز دستورالعملی با همین عنوان به مدارس ارسال گردید اما در مدت کوتاهی مدارس تعطیل شدند و عملا دستور العمل بازگشایی مدارس از دستور کار خارج شد .

همچون دفعات پیشین ، این تصمیم وزارت آموزش و پرورش با مخالفت دستگاه هایی مانند وزارت بهداشت رو به رو شده است .

نمکی گفته است :

« در حال حاضر مخالف بازگشایی مدارس هستیم. نگرانیم که دوباره با عادی انگاری به تله اردیبهشت و خردادماه بیفتیم. اگر این بار گرفتار شویم، موج و شدت خیز جدید کرونا در کشور شاید بیشتر باشد و نیروهای ما ممکن است توان و انرژی مقابله چندباره با موجی جدید را نداشته باشند . »

در حال حاضر می توان گفت که تقریبا همه جا و حتی تالارها و رستوران ها از مدت ها پیش بازگشایی شده و فعالیت های عادی خود را از سر گرفته اند .

در واقع ، این " مدارس " هستند که تعطیل بوده و به نظر می رسد باز بودن و یا نبودن آن ها تاثیری در روند جاری امور مملکت و آینده آن ندارد .

پرسش صریح « صدای معلم » از وزیر بهداشت آن است که نقش " مدارس " در شکل گیری و انتشارموج های اول تا سوم کرونا در این کشور چه بوده است ؟

بازگشایی مدارس در بهمن ماه و گزارش انتقادی صدای معلم نسبت به مواضع وزیر بهداشت و حمایت از وزارت آموزش و پرورش

  به هنگام بحران " آلودگی هوا " و در زمانی که مدارس باز بودند ؛ نخستین جایی که مورد هدف " تعطیلی " قرار می گرفت ؛ مدارس بودند و این در حالی است که به اذعان همین مسئولان مدارس نقش معناداری در آلودگی هوا نداشتند .

اکنون که مدارس 11 ماه تعطیل هستند و آلودگی هوا فراتر از کرونا جان شهروندان را تهدید و زندگی عادی آن ها را مختل کرده است ؛ چه کسی و کدام نهاد در این زمینه مقصر است ؟

چرا هیچ فرد و نهادی پاسخ گو نیست ؟ در جامعه ما عادت و فرهنگ شده است که همه افراد در هر سطح و رده ای به خود اجازه می دهند از صفر تا صد مسائل و چالش های آموزش و پرورش اظهار نظر کرده و در مورد آن " نسخه " بپیچند .

این رسانه همواره از مسئولان و مقامات پرسش کرده است که چرا دیواری کوتاه تر از مدارس نمی یابند ؟

معاون آموزش ابتدایی در گفت و گویی که با صدای معلم داشت چنین می گوید : ( این جا )

« ما جلسه ای در کمیسیون بهداشت مجلس داشتیم و به اتفاق همکاران وزارت بهداشت شرکت کردیم .

آن ها گزارش دادند و در گزارشات تاکید کردند که این تصمیم یک تصمیم مشترک بوده و آمارها و اطلاعات دادند که نشان می دهند خود دانشگاه علوم پزشکی در استان های کشور رفته اند و میزان رعایت بهداشت را در مدارس ما دیده اند .

این ها جزء شرح وظایف شان است .

خیلی جالب بود و این که ما در جریان تهیه گزارش شان نبودیم .

 گزارشی که اعلام کرده بودند این بود که مدارس را یکی از بیشترین اماکنی معرفی کردند که در جامعه پروتکل ها در آنها رعایت می شوند و خیلی از آیتم های ما هشتاد و پنج درصد بود .

یکی از جاهایی که پروتکل ها کم رعایت می شوند مطب پزشکان است که کمترین میزان رعایت را دارند و مدارس یکی از بیشترین مکان هایی هستند که پروتکل ها در آن رعایت می شوند .

بازگشایی مدارس در بهمن ماه و گزارش انتقادی صدای معلم نسبت به مواضع وزیر بهداشت و حمایت از وزارت آموزش و پرورش

پرسش « صدای معلم » از وزیر بهداشت و سایر مسئولان آن است که چرا در برخورد با مسائل صداقت ندارند ؟

 آیا بهتر نیست به جای خط و نشان کشیدن برای مدارس ابتدا به وضعیت مراکز تحت امر خود نگاهی بیندازند ؟

البته دخالت غیرتخصصی وزارت بهداشت در امر راهبردی آموزش مسبوق به سابقه است .

آیا افراد و مقاماتی که بر طبل تعطیلی مدارس می کوبند حاضرند عوارض و پیامدهای ناشی از تعطیلی مدارس را بپذیرند و در برابر آن پاسخ گو باشند ؟  پیش از بازگشایی مدارس در نیمه شهریور جمعی از پزشکان و کادر درمان و در راس آنان ، سازمان نظام پزشکی کشور در نامه ای خطاب به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش تهدید کردند در صورت دایر بودن مدارس، از ادامه کار در مراکز درمانی بیماران مبتلا به کرونا انصراف خواهند داد .

« صدای معلم » در انتقاد از این نامه در گزارشی نوشت : ( این جا )

« یونسکو به عنوان یک سازمان معتبر جهانی تصریح و تاکید کرده است :

«  باید توجه داشت که شواهد غیرمتقنی درباره خطر ابتلا هنگام شرکت در کلاس وجود دارد .

آیا این افراد به سایر جنبه ها و ابعاد تعطیلی مدارس توجه دارند ؟

آیا اگر کسی نامش " پزشک و دکتر " شد دانای کل است و می تواند در همه امور اظهار نظر کند و خود را " صاحب حق " بداند و دیگران را نادان ؟

آیا این گونه تعیین تکلیف ها نامش دخالت غیرکارشناسی در حوزه آموزش نیست ؟ هر چند در جامعه ما عادت و فرهنگ شده است که همه افراد در هر سطح و رده ای به خود اجازه می دهند از صفر تا صد مسائل و چالش های آموزش و پرورش اظهار نظر کرده و در مورد آن " نسخه " بپیچند .

بازگشایی مدارس در بهمن ماه و گزارش انتقادی صدای معلم نسبت به مواضع وزیر بهداشت و حمایت از وزارت آموزش و پرورش

آیا این شیوه ها علمی و مبتنی بر یک متدولوژی عقلانی و منطقی است ؟

چرا کسی به استقلال حرفه ای و ذاتی آموزش و پرورش و معلمان احترام نمی گذارد ؟

آیا همین پزشکان اجازه اظهار نظر به دیگران در حوزه های تحت امر خود را می دهند ؟

این افراد گفته اند :

« هیچ نهاد ناظری توانایی ضمانت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط میلیون‌ها دانش آموز را ندارد . »

پرسش " صدای معلم " آن است که آیا تاکنون وضعیت بهداشت مدارس در دو جنبه " جسمی " و " روانی " برای جامعه پزشکی کشور به عنوان یک علامت پرسش جدی و مسئولیت برانگیز مطرح بوده است ؟

آیا این متخصصان که خود را مجاز به دخالت در هر امری می دانند تاکنون از خود پرسیده اند در مدارس و مشخصا در مورد دانش آموزان آمار و کیفیت بهداشت در چه سطحی است و مهم تر از آن چه کاری را بدون چشم داشت برای دانش آموزان به ویژه مناطق محروم انجام داده اند ؟ »

آیا افراد و مقاماتی که بر طبل تعطیلی مدارس می کوبند حاضرند عوارض و پیامدهای ناشی از تعطیلی مدارس را بپذیرند و در برابر آن پاسخ گو باشند ؟

پایان گزارش/


بازگشایی مدارس در بهمن ماه و گزارش انتقادی صدای معلم نسبت به مواضع وزیر بهداشت و حمایت از وزارت آموزش و پرورش

پنج شنبه, 25 دی 1399 23:26 خوانده شده: 927 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +6 -2 --
ودود 1399/10/26 - 00:07
مخالفان دانش نوین در محاق ماندن ماه را برای تداوم تاریکیهای بی خورشید ترجیح می دهند
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1399/10/26 - 12:44
دوست عزیز ناشناس

سلام

نخست بفرمایید کجای منطق ما مشکل دارد ؟

دوم این که ؛ هر فرد و گروهی خودش مسئول جایگاه خودش است !

" شرف المکان بالمکینه "

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/10/27 - 12:25
اینکه وزیر بهداشت حق دخالت در آموزش و پرورش را ندارد کاملا مطلب درستی است! وزاری بهداشت چرا در مورد فضای نامطلوب بهداشتی و روانی مدارس سکوت کرده اند؟! کلاس های سی و چهل نفره چه پیامدی دارد؟ اگر تعداد دانش آموزان و فضای کلاس و مدرسه استاندارد نباشد، که مدارس تا ابد باید تعطیل باشد.
پاسخ + +7 -5 --
ناشناس 1399/10/26 - 10:09
آیا آنان که بر طبل بازگشایی مدارس می کوبند حاضرند عوارض و پیامدهای ناشی از مرگ هزارن نفر را بپذیرند و در برابر آن پاسخ گو باشند ؟
عقب ماندگی هر سال تحصیلی دانش آموزان با چند ماه کلاس فوق العاده قابل جبران است. ولی عوارض و صدمات کرونا یا قابل جبران نیست یا اگر باشد سالها طول میکشد.
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1399/10/26 - 12:00
دوست عزیز ناشناس

سلام

زیاد شلوغش نکنید !

شما اگر واقعل دلسوز جان مردم و دانش آموزان و معلمان و... هستی ؛ رگ های گردنت را برای " آلودگی هوا " کلفت کن که امان همه را بریده است و نفس ها را به شماره انداخته است !

کرونا آثارش مشخص و هویداست اما انواع آلودگی ها که مهم ترین آن آلودگی هواست اثرات خود را در دراز مدت بر روی افراد می گذارد که مهم ترین آن " سرطان " است .

اگر صداقت دارید و جان دانش آموزان واقع برای شما ارزشمند است مدارس تخریبی را دریابید که مثل بمب ساعتی عمل می کنند ...


راستی موقعی که دانش آموزان در اثر راهیان نور ، بخاری های نفتی و... می مردند و ناقص می شدند شماها کجا بودید ؟!

دوست عزیز !
اگر واقعا صداقت دارید ؛ پرسشی را که صدای معلم از وزیر بهداشت کرده است شما پاسخ دهید .


پرسش صریح « صدای معلم » از وزیر بهداشت آن است که صادقانه پاسخ دهد نقش " مدارس " در شکل گیری و انتشار موج های اول تا سوم کرونا در این کشور چه بوده است ؟!

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/10/26 - 12:26
آلودگی هوا مربوط به سودجویی برخی از ارز دیجیتاله و به تبع اون سوخت مازوت جهت جبران برقی که اونا میدزدن که زور من و شما بهشون نمیرسه.
بازسازی مدارس هم به پول نیاز داره که جیب بنده خالیتر از این حرفاست.
ما هم تو مدارس بخاری نفتی و گازی هم درس خوندیم هم تدریس کردیم. شما هنوز دنیا نیومده بودید یا کوچیک بودید.
مگه من راهیان نور رو راه انداختم که پاسخگو باشم؟!
بنده وزیر بهداشت هم نیستم که جای ایشون پاسخ بدم. ولی تبعات بازگشایی مدارس رو دید
م که به روزی 500 کشته رسیدیم. همینطور عدم رعایت پروتکل ها توسط مدارس و دانش آموزان و حتی معلمان و مدیران.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/10/26 - 12:33
چه بی منطق شده این صدای معلم که مثل بقیه مسئولین تمام مشکلاتو از چشم معلما میبینه. قبلا میگفتن طرف دیوارش کوتاهه ولی در مورد معلما باید گفت اصلا دیوار ندارن! عین یه خرابه که که هرکی میرسه زباله هاشو اونجا پرت میکنه تا خونه خودش ظاهرا تمیز بمونه. بالاخره یه روز همین زباله ها تمام محله رو به نابودی و بیماری و طاعون میکشونن.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/10/26 - 12:37
یه پیشنهاد براتون دارم: اسم سایتو عوض کنید بذارید: دشمن معلم
مناسبتره
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1399/10/26 - 12:41
دوست عزیز ناشناس

1- مگر میدان زورآزمایی است ؟!

مگر معلم نیستید ؟

قلمی بردارید و به عنوان یک شهروند از حقوق مدنی خود و جامعه دفاع کنید .

رسانه رکن چهارم دموکراسی است .

2- شما وزیر بهداشت نیستید . اما ایشان را تایید می کنید .

پس مسئولیت حقوقی و مدنی شما و ایشان یکسان است .

اگر گزارش را با دفت و حوصله مطالعه کرده باشید گفته شده است که مدارس تعطیل بوده اند اما شاهد امواج سهمگین کرونا بوده ایم .

سهم مدارس در این میان چه بوده است ؟

مشکل این جاست که شما مثل آن مسئولان فقط زورتان به مدرسه می رسد و دیواری کوتاه تر از مدرسه پیدا نمی کنید !

اگر بودجه بهداشت مدارس کم است ؛ رسیدگی به وضعیت آن ها باید به یک " مطالبه عمومی " تبدیل شود نه تعلیلی آن ها !

اما چه باید کرد که در این ویرانکده ؛ سرنا و یا شیپور همیشه از سر گشادش نواخته می شود !

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1399/10/26 - 12:48
دوست عزیز ناشناس

درود و سپاس از پیشنهاد شما

1- توصیه ما هم به شما این است که مشخصات خود را تغییر دهید !

2- صدای معلم دشمن کسی نیست و اهل مدارا و گفت و گو و تفکر انتقادی است اما هیچ گاه تریبونی برای " معلمان چوخ بختیار " نمی شود !


صدای معلم ، صدای میرزاحسن رشدیه ، توران میرهادی ، محمد بهمن بیگی ، صمد بهرنگی و همه مفاخری است که در بخش " چهره های ماندگار " صدای معلم از آنان یاد می شود .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/10/26 - 13:17
بله بنده وزیر بهداشت رو از وزیر بی تجربه بی فکر و قدرنشناس آموزش و پرورش که حتی تکلیفش با خودشم معلوم نیست و هر روز یه یه سازی میزنه بیشتر قبول دارم.
نمیگم وزیر بهداشت صد در صد درست میگه ولی تو جامعه ست. دائم اخبار بیمارستانها رو رصد میکنه و آمار دقیقتری از چیزی که تو اخبار منتشر میشه داره.
اما وزیر ما چی؟ نهایت با ترکمن مشورت میکنه و به نوبخت بله قربان میگه و شادشو تو سر ما میزنه و باهاش ما رو آزار میده.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/10/26 - 13:37
آمار کرونا هم یهو با بازگشایی مدارس و اماکن بالا نمیره دو سه هفته طول میکشه. تو ایران تا یک ماه طول میکشه. چون همه ماشالا با آپشن پزشک سرخود دنیا میان و تا رو به قبله نشن به بیمارستان نمیرن. که دیگه کار از کار گذشته.
باید ارتباط بازگشایی مدارس و کرونا رو تو آبان جستجو کنید.
آمارهای جهانی بیشتر برای کشورهای اروپایی و آمریکاییه که بدون آپشن و سوسول متولد و تو پر قو بزرگ میشن. اینجا ایرانه.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/10/26 - 18:15
متاسفانه تو صدای معلم گروهی نویسنده کذایی دست به قلم شدن که فقط دنبال برچسب زدن به معلما هستن. با چه نیتی؟ خدا عالمه.
چوخ بختیار معلما نیستن که هر روز داره از حقوقشون کم میشه. تملق چاپلوسی هم فایده ای برای ما نداره. حقوق ما رو مدیر نمیده سنوات و مدرکمون میدن. تا حالا 300 تا برگه امتحانی رو تو شاد تحت وب صحیح کردی؟ این راحتیه؟ اگر این خوشبختیه ایشالا قسمت شما هم بشه.
کتاب داستان خوبه ولی شما بیشتر سعی کنید اخبار متنوع بخونید نه فقط اونهایی که مربوط به موضگیری سایتتون در مورد بازگشایی مدارسه.
پاسخ + 0 0 --
احمد 1399/10/26 - 22:27
«رگ های گردنت را برای آلودگی هوا کلفت کن»
این چه ادبیاتی هست ؟! برای یک رسانه!
مگه اینجا چاله میدانه...؟!
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1399/10/26 - 22:43
آقای احمد

سلام


سعدی » بوستان » باب چهارم در تواضع :


" دلایل قوی باید و معنوی

نه رگهای گردن به حجت قوی "


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/10/27 - 00:13
اشکالی نداره احمد آقا! دعواشون نکن.این بنده های خدا جوونن چندتا لباس که پاره کنن و سنشون بره بالا عقلشون کامل میشه یاد میگیرن چطور با بزرگتراشون صحبت کنن. تجربه ندارن کسی هم نیست راهنماییشون کنه. احتمالا مدیریت سایت یه مسیری رو بهشون نشون داده اینا هم دارن همونو دنبال میکنن. فعلا آتیششون تنده و فکر میکنن وظیفشونه دنیا رو نجات بدن.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/10/27 - 00:30
این طفلیا انقدر دنیا ندیده هستن که بخاری نفتی براشون کابوسه. نمیدونن ما با بخاری های نفتی بزرگ شدیم. حتی بعد از گازکشی شهرمون وقتی سال اول رفتم تدریس افتادم روستا. بازم بخاری نفتی داشتم هم تو مدرسه هم تو خونه. بعد از 10 سال دوباره نفت و بشکه خریدم. اونم یه دختر تک و تنها و 22 ساله که با شهر خودم 3 ساعت فاصله داشتم.
حالا این آفتاب و مهتاب ندیده ها از راه نرسیده به ما میگن چوخ بختیار!
حرمت امامزاده به متولیشه. وقتی وزیر اونطور بی ادبانه و از بالا به ما نگاه میکنه چه انتظاری میشه از بقیه داشت؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/10/27 - 00:44
اینکه ما اینجا برای شما نظر میذاریم از بیسوادی و بیکاریمون نیست. جهت سرعتگیری شماست که گازشو گرفتید و سرعت بالا دارید تو جاده تاریک میتازید. گاهی باید سو بالا زد و سرعتو کم کرد شاید جلوتر چاله ای باشه. همه نیوفتیم به دردسر. تصادف شما بقیه رو هم به دردسر میندازه.
تو تدریس مجازی چیزی کم نذاشتیم خیالتون راحت. بعلاوه اینکه یه گنجینه ارزشمندی شده برای سالهای بعد. که اگر کرونا هم تموم بشه بازم قابل استفاده ست. اگر کم کاری هم باشه بیشتر از جانب دانش آموزاست.
زحمت ما تو مجازی چند برابر شده ولی بهتر از بالارفتن آمار کشته هاست.
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1399/10/27 - 10:12
دوست عزیز ناشناس

سلام

1- اگر شرایط آن گونه که شما توصیف می کنید سخت و ظاقت فرسا بوده است ؛ چه گامی برای بهبود و بهسازی " شرایط " برداشتید ؟

آیا گزارش و توصیفی از محل کارتان برای صدای معلم و سایر رسانه ها ارسال کردید ؟
آیا به خاطر دانش آموزان هم شده ، از مسئولان توضیح خواستید ؟

و یا از ترس و محافظه کاری به مرگ تدریجی رضا دادید ؟!

یک موقع « توهم » برای شما و امثال شما ایجاد نشود که نقش " معلم فداکار " را ایفا کرده اید !

2- حکایت " چوخ بختیار " متعلق به این دوره نیست .

این را مرحوم " صمد بهرنگی " مطرح و بارها به آن استناد کرد .

کتاب « کند و کاو در مسائل تربیتی ایران » از ایشان را مطالعه فرمایید .

3-قبلا هم گفته ایم.

هر فرد و گروهی به واسطه تفکرات و کنش گری اش برای خودش جایگاه ایجاد می کند .

اگر می بینید معلمان در جامعه ایرانی تحویل گرفته نمی شوند ؛ پیش از گرفتن انگشت اتهام به سوی دیگران ؛ آن را به سوی " خویش " برگردانیم .

این طوری بهتر نتیجه می توان گرفت .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/10/27 - 12:33
البته حرف صدای معلم درست است و وزیر بهداشت حق دخالت ندارد! چرا وزیر بهداشت در مورد کلاس های چهل نفره و فضای نامناسب مدارس و سوء تغذیه و اعتیاد و دهها یبماری جسمی و روحی دانش آموزان و حقوق اندک معلمان که در حد منشی پزشکان است دخالت نمی کنند؟! لازم به یادآوری است که به هر حال شرایط مدارس باید بهتر شود و اگر قبلا بخاری نفتی بوده، و سختی زیاد بوده، دلیلی ندارد که الان هم چنین باشد! و صدای معلم هم باید با همکاران مهربان تر باشد!
پاسخ + +2 0 --
زهرا 1399/10/26 - 11:46
وزارت آموزش و پرورش این بار حرفش را در مورد " بازگشایی مدارس " جدی بگیرد !
پاسخ + +4 -1 --
میعاد 1399/10/26 - 13:03
آره بچه ها رو بفرستید مدرسه همه الوده شن معلما و والدینشون هم مبتلا شن وضعیت کل کشور دوباره قرمز شه. باز دوباره تعطیل کنین همه جارو.
آزمون و خطاس دیگه. هزینش هم جون ناقابل دانش آموزان معلم ها و والدین هست
پاسخ + +1 -1 --
خانم فرهنگ 1399/10/26 - 13:28
وزیر آ وپ ضعیف ترین وزیر لست. چون طرف حسابش از‌یک سو معلمانی است که هر گز با هم متحد نیستند و لز طرفی اولیاء دانش آموزانیست که هم تحمل آموزش مجازی را ندارند ودائم معلم را زیر سوال می برند وهم با آموزش حضوری مخالفند
پاسخ + +2 -1 --
ناشناس 1399/10/26 - 14:36
حمید سوری رئیس کمیته اپیدمیلوژی ستاد ملی مقابله با کرونا در واکنش به خبر بازگشایی مدارس در تمام کشور به جز مناطق قرمز اظهار کرد: اظهارات وزیر محترم آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی زودهنگام مدارس برای اینجانب که ارتباط تنگاتنگی با موضوع اپیدمی کرونا داشته ام نه تنها موجب نگرانی، بلکه دلهره ای هولناک شد.
وی با انتقاد از مواضع آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس تاکید کرد: معلوم نیست پشتوانه علمی و تحقیقاتی جناب وزیر آموزش و پرورش مبنی بر این که بازگشایی مدارس در این مقطع تاثیر تعیین کننده ای بر شیوع کرونا ندارد چیست؟ این خطای محاسباتی در مهرماه هم موجب شد آن وزارتخانه تصمیم خود را پس از چند روز تغییر دهد و تکرار یک اشتباه معلوم نیست چه عواقبی لااقل برای اعتبار یک وزارتخانه داشته باشد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/10/26 - 15:16
ایشون خبر ندارن وزارتخونه ما دنبال اعتبار نیست. میخواد ماها بمیریم جامون معلم حق التدریس و خرید خدمات بیاره که هم خیلی ارزونترن هم بازنشستگی ندارن هم مطیع اوامر ملوکانه وزرای بی تدبیر رنگ و وارنگ.
پاسخ + +4 -2 --
ناشناس 1399/10/26 - 17:52
تحقیقات دانشگاه زوریخ
تعطیلی مدارس یکی از موثرترین راه‌های مبارزه با کرونا

نتایج تحقیقات در سوییس نشان می دهد در مبارزه علیه همه گیری کرونا؛ تعطیلی مدارس بعنوان یکی از موثرترین اقدامات در این کشور بوده است.
دانشگاه زوریخ سوئیس ETH در تحقیقاتی که روز گذشته منتشر کرد نوشت: در ماه مارس ۲۰۲۰ میلادی که مدارس سوئیس تعطیل شده بود رفت و آمد‌های مردم بیش از ۲۱ درصد کاهش یافت.
اشتفان فایرریگل از محققان این تحقیقات دانشگاه زوریخ گفت تجزیه و تحلیل ما نشان میدهد تعطیلی مدارس؛ رفت و آمد‌ها را کاهش داده و سرعت گسترش ویروس را هم کمتر کرده است.
پاسخ + +4 -2 --
ناشناس 1399/10/26 - 22:17
لطفا ابتدا بفرمایید در اقدام خیرهسرانه بازگشایی مدارس چند فرهنگی جان باختند؟
هر آدم عاقلی می داند 15 میلیون دانش آموز فاجعۀ سیاه پاییز را رقم زد! سرویس های دانش آموزی، سیل دانش آموزان در مترو، اتوبوس، کلاس های تنگ و محدود، بانی اصلی شیوع کرونا در کشور است.
این تحلیل های ناپختۀ شما جفا در حق فکر و فرهنگ و معلمان است.
پاسخ + +4 -1 --
امیر 1399/10/27 - 00:05
سلام .کدام پروتکل توی مدارس رعایت میشه ؟با کدوم امکانات ؟ من دومدرسه چسبیده به پایتخت کارمیکنم .امکانتش در حد یک اسپری اب والکل هست بکلاس های ۴نفره ۳×۴وبعضا کوچکتر . دوهفته باز کردید توی یک مدرسه ۶نفر مبتلا شدند هرکدام ۲۱ روز رفتند استراحت .تنها چیزی که برای اموزش وپرورش مهم رفتن معلم ها به مدرسه هست .دیگه نمی دونند ما خودمون دوست داریم زوتر بریم کلاس .نه گوشی برامون مونده نه چشم نه وقت استراحت .از جیب هم که داریم پول اینترنت می دیم .یکساله حق التدریس که ندادید .امروز متوجه شدم بخاطر ضعیف شدن چشمام جواب سوالات را برای بچه ها اشتباه نوشتم .بعد ۲۸ سال معلمی بجای ۲عدد۳را دیدم وچند مورد اینجوری .بچه ها که فکر نمیکنند من کور شدم فکر میکنند من بلد نبودم .یه ابرو داشتیم اینم بخاطر گوشی از دست دادیم .مابیشتر دوست داریم مدارس باز بشه .اما نه به قیمت جانمان
پاسخ + +6 -2 --
معلم پیر 1399/10/27 - 01:36
باز شدن مدرسه یا باز نشدنش/ باز شدن دانشگاه یا باز نشدنش/ باز شدن حج و زیارات و باز نشدنش/ باز شدن سیرک ها و جشنواره ها و باز نشدنش/ باز شدن تالارها و باز نشدنش............ صدای معلم ، برای همیشه خواهشا و لطفا اسم این سایت را ، عوض نمایید. تشکر
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1399/10/27 - 10:19
معلم محترم پیر

سلام

مثال های شما قیاس مع الفارق هستند .

« مدرسه و دانشگاه» اساس و بنیان ساخت جامعه هستند .

این ها پایه گذار " دموکراسی " در جامعه هستند .

به نظر ما ؛ معلمی که باوری به کارش ندارد ؛ نباید وارد این حرفه شود .

هم به خودش ضربه می زند و هم جامعه را دچار خسران می کند .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/10/29 - 16:38
"به نظر ما ؛ معلمی که باوری به کارش ندارد ؛ نباید وارد این حرفه شود"
شما از کجا فهمیدین که نویسنده این مطلب باور به کارش ندارد؟؟
بعدشم دانشگاه و مدرسه اساس و بنیان جامعه هستند، اما مطالب شما و تحقیرهایتان کاملا خلاف این را نشان می دهد.
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1399/10/29 - 16:45
دوست عزیز ناشناس

سلام

کلمات نشان از باورها و درون دارند !

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/10/30 - 19:27
فال بینی، غیبگویی و رمالی نکنید. چطور از بیان و پاسخ مخاطب به نیت درون پی می برید؟! علمی پاسخ دهید
پاسخ + +6 0 --
حسین 1399/10/27 - 18:47
عکس خیالی از ضدعفونی کردن کلاس درس گذاشتید
واقعا چند درصد کلاس های درس در ایران به این صورت است که شما قرار دادید از نظر امکانات اموزشی یا ضدعفونی کردن کلاس
پاسخ + +4 -1 --
ناشناس 1399/10/29 - 21:01
با سلام حقیقتا جدا از هر مسئله ای بهتره برای احترام به شعور معلمین و دنبال کنندگان سایت اسمشو حداقل صدای معلم نذارین بهتر نیست یک نظر سنجی بفرمایید
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1399/10/29 - 21:15
آیا هیچ در مورد معلمینی که برای رفتن به روستاهای دور افتاده بصورت گروهی در سرویس رفت آمد مبتلا به کرونا شده اند چیزی شنده اید؟
پاسخ + 0 0 --
مردم 1399/11/01 - 09:09
چرا مدارس را باز کردن؟
1. وزیر محترم دنبال پول غیر انتفاعی ها هست
2.دنبال اینکه دانش آموز غیر انتفاعی برای سال بعد کم نشود چون امسال حداقل 30 درصد ریزش داشته
3. وزارت بهداشت دنبال مریض سازی برای درامد مجموعه بهداشت هر مریض کرونایی حداقل 500 هزار تومان سود داره
4. از بیت رفتن کرونا ضرر سیازی داره چون کرونا پوششی برای فشار اقتصادی شد تا صدای مردم در نیاد به علت اینکه تجمع کمتر شد و مردم نتونسن کنار هم باشن تا با تقویت هم بریزن خیابون با این فشار اقتصادی وحشت ناک چه طور بنزین 3 برابر شد اینهمه سر و صدا ولی همه اقلام 10 برابر شد صدای در نیامد چون کرونا سیبل شد

نتیجه کرونا برای کشور نون نداشت اما به اندازه کافی اب داشت باز کردن مدارس اب داره

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور