صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

«نشست مدیر عامل جدید موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با رسانه‌های مهم و تاثیرگذار کشور ! » ( بخش پایانی )

مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان ! معلمان تا کی باید حوصله کنند و همراهی کنند ؟ آیا 27 سال زمان اندکی است ؟

صدای معلم گزارش می کند ؛

گروه گزارش/

همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ نشست خبری « حمیدرضا نجف‌ پور کردی » مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با محوریت موضوع « ارزش مالکانه » یکشنبه 13 آذر 1401 برگزار گردید .

« صدای معلم » در گزارش خود چنین نوشت :

آن گونه که این « موسسه اقتصادی متعلق به معلمان » ادعا کرده است این دومین نشست خبری بوده و نخستین آن در مرداد ماه سال جاری برگزار گردیده است .

در اطلاع رسانی که توسط موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان 3 روز پیش انجام شد نوشته شده بود :

« این نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه‌های مهم و تاثیرگذار کشور برگزار خواهد شد که نقش بی بدیلی در ایجاد امیدآفرینی در بین جامعه به ویژه فرهنگیان عضو موسسه دارند . »

اما به دلایلی که مشخص نیست این خبر از پرتال موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان حذف شده اما خبر آن در جست و جوی « گوگل » باقی مانده است .

موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با مدیر عامل جدید که از اواخر اردیبهشت 1401سکان مدیریت را به دست گرفته در حالی از رسانه های مورد نظرش تحت عنوان « رسانه‌های مهم و تاثیرگذار کشور » نام می برد که این رسانه ها در عمر 27 ساله این صندوق حتا یک سطر در رسانه ی خود در انتقاد از عدم برگزاری نشست  رسانه ای توسط موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و پاسخ گویی شفاف به صاحبان اصلی آن یعنی « معلمان » ننوشته و در سایر نشست های رسانه ای نیز کوچک ترین اشاره و یا سخنی به پاسخ گو نبودن برخی بخش های ستادی و اداری وزارت آموزش و پرورش که موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از آنان است بر زبان نیاورده اند .

این در حالی است که « صدای معلم » هم در گزارش های متعدد خود و هم در نشست های رسانه ای بر این موضوع تاکید کرده و پاسخ گویی به افکار عمومی را جزء لاینفک از وظایف اصلی مدیران بر شمرده است .

این که مدیر عامل جدید صندوق ذخیره فرهنگیان برای نخستین بار نشست رسانه ای برگزار می کند اقدام مثبت و رو به جلویی است اما این نشست ها زمانی موثر و مفید به فایده خواهند بود که دعوت از رسانه ها فقط محدود به رسانه های دولتی و حکومتی نبوده و اولویت برای طرح نقد با رسانه هایی باشد که در این زمینه ها به صورت اختصاصی و تفصیلی و در قالب « کنش گری خردمندانه » پی گیر رویکرد و عملکرد مدیران و مقامات هستند و در نشست ها با طرح پرسش های چالشی و اصلی سعی در شفاف سازی واقعی و پرسشگری آگاهانه داشته و نقش « میرزابنویس » را ایفا نمی کنند .

« صدای معلم » با وجود عدم دعوت اما بر اساس وظیفه ای که برای خود در « حوزه عمومی » آموزش قائل است برخی پرسش ها را خطاب به مدیران موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و به ویژه مدیر عامل طرح می کند .

در ادامه این گزارش ، این رسانه پرسش های دیگر خود را مطرح می کند .

 

گزارش انتقادی صدای معلم از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان و معطل کردن معلمان

مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان می گوید : برای اصلاح سرمایه‌گذاری و مالی موسسه در نظر داریم هلدینگ صنعتی و معدنی ایجاد کنیم و به اقتصاد دیجیتال توجه جدی داشته باشیم زیرا این حوزه با سرمایه‌گذاری اندک، بازدهی مناسب و پایدار به همراه خواهد داشت.

پرسش « صدای معلم »  آن است که بر اساس کدام پژوهش و کدام سند و چشم انداز چنین سمت و سو و سیاستی اتخاذ شده است ؟ پرسش صریح « صدای معلم » از مدیر عامل و سایر تصمیم گیرندگان و برنامه ریزان آن است که آیا واقعا « حاکمیت شرکتی » و اصول آن در این موسسه ی متعلق به معلمان مورد نظر قرار گرفته و اجرا شده است ؟

در خصوص اظهارات مدیر عامل در مورد بانک سرمایه باید گفت که بانک سرمایه ششمین بانک خصوصی در ایران است .موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان هم یک موسسه کاملا خصوصی است .

پس چرا برای احیای بانک سرمایه ؛ مسوولین صندوق ذخیره فرهنگیان هماهنگی با تمام اجزای حاکمیت را پیشه کرده اند ؟

واقعیت این است که سیستم بانک داری از جمله بانک سرمایه در شرایط کنونی با مشکلات عدیده ای مواجه است .

آیا همچون قرارداد بیمه آموزش و پرورش ( نجات بیمه دانا از ورشکستگی ) این بار موسسه کاملا خصوصی صندوق ذخیره فرهنگیان با سرمایه یک میلیون و پانصد هزار فرهنگی قصد نجات بانک سرمایه را دارد ؟

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده از ظرفیت بیمه معلم برای خدمت به فرهنگیان گفت: وزارت آموزش و پرورش با دستگاه‌های دیگر از قبل به تفاهم رسیده بودند تا علاوه بر ظرفیت بیمه معلم، خدمات بهتری دریافت کنند اما این به آن معنی نیست که ظرفیت‌های بیمه معلم نادیده گرفته شود.

گزارش انتقادی صدای معلم از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان و معطل کردن معلمان

تاکنون گزارش های متعددی در مورد « بیمه معلم » در « صدای معلم » منتشر شده است .

شنبه 11 تیر 1401 ؛ این رسانه مستقل و منتقد در گزارشی نوشت : ( این جا )

« نخستین پرسش « صدای معلم » از ایشان و وزیر آموزش و پرورش آن است که اگر « بیمه دانا » واقعا توانگری خوبی دارد چرا به وضعیت « زیان دهی » رسیده است ؟

و این در حالی است هر شرکتی که دارای زیان انباشته در چنین وضعیتی باشد از هر روشی برای جبران و ترمیم وضعیت خود استفاده خواهد کرد . آیا برای اجرای این سیاست از بهترین متخصصان و زبده ترین کارشناسان کار بلد در سطوح مختلف استفاده شده به ویژه در پتروشیمی ها که مسلط بودن به زبان خارجی یکی از شرایط آن است ؟

پرسش موکد « صدای معلم » از وزارت آموزش و پرورش آن است که چرا برای خرید بیمه از « بیمه ی معلم » که از نظر ماهیتی ارتباط نزدیکی با « صندوق ذخیره فرهنگیان » دارد اقدام نکرده است ؟

آن چه مهم است این است که « بیمه معلم » یکی از شرکت‌های فعال در زمینه ارائه خدمات بیمه‌های بازرگانی است .

 در وب‌ سایت بیمه معلم این شرکت قدیمی ترین بیمه خصوصی کشور است و یکی از استراتژی‌های آن ارائه خدمات با کیفیت به جامعه فرهنگیان است .

در عین حال مروری کوتاه بر پرتفوهای خدماتی شرکت بیمه معلم نشان می‌دهد این شرکت از پوشش دهندگان ریسک بیمه‌های درمانی تکمیلی است » . ( این جا )

گزارش انتقادی صدای معلم از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان و معطل کردن معلمان

هشدار صدای معلم به وزارت آموزش و پرورش آن است که بر اجرای درست و کامل تعهدات شرکت بیمه گر نظارت دقیق و مستمر داشته باشند و وضعیت به گونه ای نشود که معلمان پس از گذشت مدتی همچون سابق احساس کنند که سرشان کلاه رفته و شرکت بیمه گر طرف قرار داد از چنین فرصتی برای جبران وضعیت ورشکستگی و زیانی دهی خود بهره جسته و معلمان به سیاق معمول به این نتیجه برسند که مرجعی برای احقاق حقوق قانونی آنان وجود ندارد .»

گزارش انتقادی صدای معلم از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان و معطل کردن معلمان

آیا مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان گزارش « صدای معلم » به تاریخ 25 مرداد 1398 را مطالعه کرده است ( این جا ) آن جا که می پرسد : ضمنا مجری سایر قراردادهای بیمه ای ( به استثنای بیمه تکمیلی درمان ) همانند سال گذشته شرکت بیمه معلم می باشد . 

نخستین پرسش آن است که چرا بیمه معلم باید عهده دار چنین بیمه های پرسودی باشد اما از تصدی و مسئولیت بیمه تکمیلی فرهنگیان استثنا گردد ؟

مدیر عامل در بخشی از این نشست عنوان می کند : « همچنین دیون چند هزار میلیاردی تومانی به شکل ارزی داشتیم که به ریالی تبدیل شد و بخشی از نگرانی ما در این خصوص رفع شد. در حوزه شفافیت نیز آنچه که مورد انتظار سهامداران بود در همایش اخیر که با ۸۰ نفر از نمایندگان اعضا برگزار شد، مطرح و ابعاد آن احصا و در مسیر اجرا قرار دارد » .

پرسش این رسانه آن است به غیر از جلسه اول ( سه شنبه ۱۷ آبان که روابط عمومی صندوق هم آن را گزارش کرد) ؛ قرار بر این بود هر دو هفته یک بار نشستی با کارشناسان 80 نفر از منتخبان فرهنگیان در صندوق برقرار شود ؛ آیا اساسا جلسه ای برگزار شده است ؟

طبق تبصره یک ماده ۱۰ اساسنامه وزیر آموزش و پرورش مکلف به تهیه آئین نامه انتخاب می باشد . آیا برگزاری فقط یک جلسه از ۱۷ آبان تا کنون ، برگزای یک جلسه تدوین آیین نامه انتخابات را تداعی نمی کند ؟

مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان می گوید : « از منظر قوانین به سمت ظرفیت‌سازی حاکمیتی ‌و حل مسائل گذشته حرکت کردیم و حاکمیت شرکتی از منظر نیروی انسانی و جذب و استخدام و شبکه مدیریت به طور ویژه مبتنی بر شایستگی را مدنظر داریم ».

آقای نجف پور توضیح دهد ؛ « از منظر قوانین به سمت ظرفیت سازی حاکمیتی و حل مسایل گذشته حرکت کردیم » ؛ یعنی چه ؟

یک موسسه کاملا خصوصی چرا و چگونه از منظر قوانین به سمت ظرفیت سازی حاکمیتی و حل مسائل گذشته حرکت می کند ؟

پرسش صریح « صدای معلم » از مدیر عامل و سایر تصمیم گیرندگان و برنامه ریزان آن است که آیا واقعا « حاکمیت شرکتی » و اصول آن در این موسسه ی متعلق به معلمان مورد نظر قرار گرفته و اجرا شده است ؟

گزارش انتقادی صدای معلم از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان و معطل کردن معلمان

آیا برای اجرای این سیاست از بهترین متخصصان و زبده ترین کارشناسان کار بلد در سطوح مختلف استفاده شده به ویژه در پتروشیمی ها که مسلط بودن به زبان خارجی یکی از شرایط آن است ؟

آیا حاکمیت شرکتی به این معناست که پرسنل و مدیران موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان حقوق و مزایای آن چنانی دریافت کنند اما سر معلمان همچنان بی کلاه باقی بماند ؟ آیا اعمال حاکمیت شرکتی را در نمود خارجی آن یعنی افزایش سود منتهی به ۳۱ شهریور  ۱۴۰۱ می توان یافت ؟

گزارش انتقادی صدای معلم از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان و معطل کردن معلمان

آقای نجف پور می گوید : در حال حاضر پنج شرکت زیر مجموعه موسسه بورسی هستند و گام‌هایی برای بورسی‌شدن ۹ شرکت برداشتیم و در تعامل بورس و فرابورس کار بورسی‌شدن را انجام می‌دهیم.

 پرسش این است که متن کامل مصوبه هیات امنا چیست ؟ آیا منطقی نیست که برای همراهی و دلگرمی اعضا متن کامل مصوبه هیات امنا را منتشر نمایید ؟

با توجه به مصوبه هیات امنا ( اظهارات مدیر عامل و تیتر خبر )  هم اکنون که پنج شرکت در بورس حضور دارند تکلیف حقوق مالکانه اعضا را در این پنج شرکت مشخص نمایید.

گزارش انتقادی صدای معلم از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان و معطل کردن معلمان

( توجه به چارت تشکيلاتي ِ ساختار سازمان انتخابات ، راهنماي خوبي براي درک پاسخ هاي اين قسمت مي باشد ) - این جا

 

با توجه به اساسنامه مصوب و قانونی تابستان ۱۴۰۰ که مورد بی مهری ریاست هیات امنا قرار گرفته است پیشنهاد می شود این موضوعات مورد توجه و مطالعه قرار گرفته و به افکار عمومی از طریق رسانه های مستقل و منتقد پاسخ گو باشید . مسائل و چالش هایی مانند دفاع از ماهیت خصوصی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و مانع شدن از دست در جیب معلمان کردن ، تدوین آیین نامه انتخابات و برگزاری انتخابات شش نفر منتخبین اعضا ( بدون هیچ تغییری در ماده ۱۰ اساسنامه قانونی ) ، ایجاد شفافیت غیرشعاری و علمی و عملیاتی در مدیریت صندوق طبق مقررات جامع « حاکمیت شرکتی » و ...  پرسش این است که متن کامل مصوبه هیات امنا چیست ؟ آیا منطقی نیست که برای همراهی و دلگرمی اعضا متن کامل مصوبه هیات امنا را منتشر نمایید ؟

مدیر عامل فرموده اند : « از معلمان انتظار دارم حوصله و همراهی کنند و به ما مشورت بدهند و نقد منصفانه و مشفقانه داشته باشند، ضمن آن که از رسانه‌ها می‌خواهیم که در کمک حاکمیت به صندوق ذخیره فرهنگیان همراه ما باشند. »

پرسش « صدای معلم » آن است که معلمان تا کی باید حوصله کنند و همراهی کنند ؟ آیا 27 سال زمان اندکی است ؟ آیا این رسانه ها همان رسانه های مهم و تاثیرگذار کشور هستند که حداقل یک میلیون و پانصد هزار معلم عضو را نمایندگی می کنند ؟

گزارش انتقادی صدای معلم از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان و معطل کردن معلمان

پایان گزارش/


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارش انتقادی صدای معلم از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان و معطل کردن معلمان

دوشنبه, 21 آذر 1401 12:37 خوانده شده: 312 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1401/09/21 - 14:49
این صندوق باید وارد بورس شده وسهام آن بعداز بازنشستگی دراختیار فرهنگیان قرار بگیرد هیأت مدیره هم سالانه بارأی فرهنگیان انتخاب شود وقتی اموالی متعلق به فرهنگیان هست باید خودشان باانتخاب مسئولان صندوق برروندکار نظارت کنند
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1401/09/21 - 18:50
27 سال که چیزی نیست
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1401/09/22 - 08:45
به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه اعتماد نوشت: قیمت دلار در 21 شهریور ماه امسال 30هزار و 900 تومان بوده. یک ماه بعد به 32 هزار و 740 تومان رسیده. 21 آبان ماه، 35هزار و 320 تومان شده و روز گذشته در کانال‌های فردایی به 37هزار و 900 تومان رشد قیمت داشته است. با این حساب باید گفت که ارزش پول ملی ایران در این 90 روز بیش از 22 درصد کاهش پیدا کرده است.
پاسخ + +1 0 --
شهسوارزاده 1401/09/22 - 11:03
به نام دوست .
دست مریزاد به «صدای معلم »که واقعا «صدای معلم» است و سکوت رسانه ای را شکست و با نگاهی کاملا کارشناسی این گزارش یک سویه با برخی از خبر گزاری ها را با نگاه یک میلیون ششصد هزار عضو صندوق نقد نمود .

امید است مدیر عامل برای اثبات نیت خیر خواهانه خود بزودی با صدای معلم نشست خبری داشته باشد .

با تقدیم شایسته ترین احترامات ارادتمند شما شهسوازاده
پاسخ + +1 0 --
محمد باقر شیبانی 1401/09/22 - 13:43
تمام رنجش جامعهء ما از عدم شفافیت عملکردی مدیران و مسئولان و عدم عمل به نقد منتقدان و نبود یک رسانهء مستقل کاملا آزاد مبتنی بر شفافیت سازی امورات و تصمیمات نهادها و مدیران است.کفهء ترازوی نقدها و مطالبه گری ها حقیقتا سنگین تر از پاسخگویی های نهادها و مراکز بوده است.و کفهء فرافکنی ها و توجیه گری ها و عدم شفافیت نسبت به واقعگرایی و عملگرایی بسیار سنگین تر.مسائل مرتبط به حوزهء اخلاق عملی و تقواگرایی و وجدان منصف هم در این مابین لبهء ترازو مدام سر در گم بوده وهست.چه باید کرد و چه باید گفت تا ناراستی ها راست شود و نادرستان به درست آیند؟
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1401/09/22 - 21:04
جزا وسزای معلمی که دودستی پول خود را تقدیم دزدان میکند این است .در حسرت زندگی خوب باشد .معلمان از زود باورترین افراد جامعه هستند .با انکه خود از مدرک بالا برخوردار هستند ولی همیشه دوست دارند زیر دست کارکنند در جلو چشمشان صندوق ذخیره با پول انها به افراد خاص پست ومقام میدهد اینها به امید اینده سیاه دل بسته اند.سی سال تو دفتر مینشینند فقط افسوس زندگی دیگر کارمندان را میخورند !!!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1401/09/23 - 18:36
این کامنت هزارن لایک دارد بعد از ۲۶ سال واریزپول به این صندوق حدود ۳۵ میلیون برابر با حقوق یک ماه کمترین مسئول صندوق به حسابم واریز شد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1401/09/28 - 09:52
بر اساس آمار منتشر شده در سالنامه ۱۴۰۰، نسبت پشتیبانی صندوق بازنشستگی کشوری که در سال ۱۳۹۶، عدد ۰.۷۷ را نشان می داد، در انتهای سال ۱۴۰۰ به ۰.۵۹ رسیده است.

همچنین آمار نشان می دهد که درصد حقوق بگیران زن به مرد صندوق بازنشستگی کشوری در کل کشور ۳۳ به ۶۷ بوده است.

تا پایان سال ۱۴۰۰، بازنشستگان «آموزش و پرورش» با بیش از ۹۷۸هزار نفر (از مجموع یک میلیون و ۵۸۶ هزار و ۱۰۲نفر)، بیشترین تعداد حقوق بگیران صندوق (۶۱.۶۸درصد) از یک ارگان را به خود اختصاص داده اند.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور