صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" مجددا دريافت دو آپارتمان در دربند و ششصد و پنجاه ميليون تومان تخفيف را شديدا تكذيب مى كنم "

جوابیه سمیع الله حسینی مکارم به یادداشت شیرزاد عبداللهی

گروه اخبار/ پس از درج یاداشت آقای  « شیرزاد عبداللهی » با عنوان  "سمیع الله حسینی مکارم یکی از گزینه های احتمالی وزارت آموزش و پرورش دولت دوازدهم است/ چگونه فردی که دوبار اسمش در لیست املاک نجومی آمده است را در مظان معرفی برای پست وزارت دولت روحانی ارزیابی کرده و از او چهره می سازند!"  ( این جا ) در صدای معلم ؛ آقای « سمیع الله حسینی مکارم » جوابیه ای برای صدای معلم ارسال کردند .

متن کامل این جوابیه به شرح زیر می باشد :

جوابیه سمیع الله حسینی مکارم به یادداشت شیرزاد عبداللهی در مورد املاک نجومی شهرداری تهران

" بنده سميع اله حسينى مكارم مثل خيلى از مديران اصلاح طلب دوره اصلاحات باروى كار امدن دولت مهر ورز( در ١٢ سال پيش) و به دليل شرايط بد و اذيت هاى دولت نهم و به ناچار به سازمان سرمايه گذارى شهردارى تهران منتقل شدم و به مدت هشت سال در آن سازمان خدمت كردم  .

سازمان سرمايه گذارى يكى از ده ها سازمان وابسته به شهردارى است و در رده سازمان هاى دسته دوم مى باشد و من به مدت هشت سال معاون سرمايه گذارى آن سازمان بودم و ملاحظه مى فرماييد كه هيچ وقت معاون آقاى قاليباف نبودم .

خوشحالم  كه هيچ گاه از مواضع اصلاح طلبى ام ذره اى عدول نكرده و به ويژه در سال ٨٨ با حد اكثر توان و بضاعت خود در تحقق آرمان ها و خواسته هاى اصلاح طلبان تلاش كردم ( با وجود حضور در شهردارى) بعد از انتقال به شهردارى بر اساس ضوابط و مقرارت تعاونى هاى مسكن به عضويت تعاونى مسكن كاركنان شهردارى درآمدم كه پس از هفت سال عضويت و بر اساس ضوابطى كه تعاونى تعيين كرده بود به مقدار هفتاد و چهار متر آپارتمان آن هم به صورت مشاع دريافت كردم  .

استحضار داريد كه تعاونى هاى مسكن بر اساس قيمت تمام شده سهم اعضا را تحويل مي دهند كه اين موضوع تنها مزيت تعاونى هاست ؛ بنابرين اينجانب نه در تصميم سازى و نه در تصميم گيرى (به عنوان عضو تعاونى) و نه در فرآيند ساخت و قيمت گذارى، تاثيرى نداشته ام و در نتيجه اعمال نفوذ نكرده ام ضمنا هنگام تحويل كل مبلغ باقيمانده را نقدا و يك جا به تعاونى پرداخته ام (همه مدارك و مستندات عرايضم موجود است) و از هيچ رانتى استفاده نكرده ام .

لذا مجددا دريافت دو آپارتمان در دربند و ششصد و پنجاه ميليون تومان تخفيف را شديدا تكذيب مى كنم و هم اكنون كه با راى غرور آفرين مردم تهران انسان هاى صالح و اصلاح طلب به شوراى شهر راه يافته اند مصرا از آنان خواهم خواست به صورت ويژه به اين موضوع رسيدگى كنند و چنانچه حتى يك ريال از بيت المال و  به اينجانب رسيده باشد به بيت المال مسترد خواهم كرد  .

خدا مي داند اگر  زمانى كه به عضويت تعاونى در آمدم و زمانى كه تعاونى  ٧٤ متر اپارتمان تحويل بنده داد احساس مي كردم ذره اى شبهه وجود دارد از آن امتناع مي كردم .

استحضار داريد من  بيشتر دوران مديريتم را در بخش هاى مالى و سرمايه گذارى گذرانده ام و به گواه همه كسانى كه در طول اين مدت با آنان  افتخار همكارى داشته ام نهايت احتياط را كرده ام  چه برسد كه بخواهم از بيت المال و با اعمال نفوذ به نفع خود سوء استفاده نمايم  .

خداوند شاهد بر نيات و اعمال ماست و به او پناه مي برم و انتظار نداشتم جناب آقاى شيرزاد عبداللهى عليرغم تكذیبيه من مجددا اين دروغ را منتشر كنند .

احتمال مي دهم چون ايشان در امريكا زندگى مي كنند ديگران اطلاعات غلط به وى  داده و اميدوارم كه با سوء نيت اين كار را نكرده باشند.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

جمعه, 12 خرداد 1396 22:38 خوانده شده: 2896 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +6 -1 --
جوابیه معماری نیوز 1396/03/12 - 23:25
توضیحات حسینی مکارم درباره املاک دربند+ پاسخ معماری نیوز

به گزارش معماری نیوز؛ سمیع‌الله حسینی مکارم معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در تماس تلفنی که دیروز عصر ( یکشنبه، 7 شهریور )با خبرنگار معماری نیوز گرفت به ادای پاره‌ای از توضیحات درباره خبری با عنوان"همه سر سفره املاک نجومی بجز کارمندان شهرداری / انتشار بخش نخست اسامی"پرداخت و متن تکذیبه‌ای را به همراه مدارکی ارسال کرد.

وی به خبرنگار معماری نیوز توضیح داد: ما عضو شرکت تعاونی مسکن کارکنان اداره کل منابع انسانی شهرداری شدیم و در تعاونی مسکن به صورت مشاع 74/046 مترمربع به من واگذار شد بنابراین من فقط یک باب منزل آن هم نه به مساحت 135 و 99 متر مربع بلکه به مساحت 74 متر مربع دریافت کردم.
دوم قیمت آن 3/162/868/500 ریال معادل 316 میلیون و ...تومان به صورت نقد از من دریافت شده‌ است. اگر از دیگران به صورت اقساط گرفتند بنده اطلاعی ندارم اما من پول را به صورت نقد پرداخت کردم. و سوم در مورد تخفیف ویژه که در این خبر ذکر شده باید بگویم این ملک در سال 91 به صورت تعاونی متری 4میلیون و 200 هزار تومان به من فروخته شده است. به عبارتی من این ملک را به قیمت تعاونی گرفتم نه با تخفیف چرا که تخفیف فقط شامل کارمندان می‌شد.
وی ادامه می‌دهد: اما در معماری‌نیوز آمده است که به مبلغ 13 میلیارد ریال این ملک به من فروخته شده با 50 درصد تخفیف به عبارتی 6 میلیارد و 500 میلیون تومان به من رانت دادند که این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد. هم چک و هم رسید تعاونی بر این موضوع صحه می‌گذارد.
او افزود: این ملک 135 متری به صورت مشاع به سه نفر واگذار شده است که سهم بنده 74 مترمربع، نقدی و بدون تخفیف بوده است.

به گزارش معماری نیوز؛ در متن تکذیبیه ی ارسالی سمیع الله حسینی مکارم آمده است:

«جناب آقای یاشار سلطانی
مدیر سایت خبری معماری نیوز
در پی انتشار خبری مبنی بر واگذاری 2 باب ملک در منطقه دربند به اینجانب سمیع‌الله حسینی مکارم در سایت معماری‌نیوزمتن تکذیبیه به منظور تنویر افکار عمومی و جلوگیری از تشویش اذهان به شرح ذیل جهت درج در سایت مذکور ارسال می‌گردد.
اینجانب سمیع‌الله حسینی مکارم معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به مدت هشت سال به عنوان معاون سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران همکاری داشته‌ام که در چهارچوب ضوابط و مقررات شهرداری تهران به عضویت تعاونی مسکن درآمده و متعاقباً در چهارچوب ضوابط تعاونی مسکن به میزان 74 متر مربع به صورت مشاع به اینجانب واگذار شده که کل ارزش معاملاتی آن را به صورت نقد و یکجا به حساب تعاونی واریز کرده‌ام.

لذا بدینوسیله اخبار منتشره در سایت معماری نیوز مبنی بر دریافتدو باب ملک به مساحت های 135 و 99 مترمربع و به صورت اقساط و دریافت تخفیف کلان کذب محض بوده و این خبر را شدیداً تکذیب می‌نمایم.
سمیع الله حسینی مکارم»


پاسخ معماری نیوز

1- این گزارش بر اساس مستندات سازمان بازرسی کل کشور بوده و معماری نیوز دخل و تصرفی در ارائه آن ندارد.

2- با وجود ارسال این مدارک همچنان این پرسش مطرح است که شهرداری چگونه ملکی واقع درخیابان دربند را متری 4 میلیون و 200 هزار تومان به اشخاص در قالب تعاونی واگذار کرده است؟
قیمت واقعی این املاک در سال 90 چقدر بوده است؟ و آیا همه کارمندان این امکان را داشتند تا ملکی در دربند یا سایر نقاط بالای شهر را با چنین قیمتی حتی در قالب تعاونی خریداری کنند ؟
3- آیا آماری وجود دارد که سایر کارمندان شهرداری در کدام مناطق و با چه قیمتی ملکی را دریافت کرده اند؟ این دسته از مدیران گرچه احتمالاً همگی عضو تعاونی‌های مسکن مدیران شهری هستند و به نوعی حق قانونی آن‌هاست که از طریق این تعاونی‌ها اقدام به خرید و دریافت ملک کنند، اما مگر این املاک جزو اموال عمومی نیست که به رسم امانت در اختیار شهرداری قرار گرفته است پس چرا در مقایسه با فروش به قیمت واقعی، عایدی کمتری به شهرداری می‌رساند؟
4- مگر وظیفه شهرداریها انجام خدمات شهری برای عموم مردم نیست پس چرا سهم عموم مردم به این شکل به دیگران واگذار شده است؟ چرا به استناد ماده 13 آیین‌نامه اجرایی شهرداری‌ها در زمینه فروش، این واحدها از طریق مناقصه عمل نشد تا این زمین‌ها به قیمتی واقعی و بدون تخفیف‌ به فروش برسد و برای انجام خدمات شهری شهرداری به عموم مردم تأمین بودجه شود؟
در ماده 13‌‌آیین‌نامه مالی شهرداریها آمده است: فروش اموال منقول و غیرمنقول و اجاره اموال غیرمنقول شهرداری از طریق مزایده کتبی صورت خواهد گرفت لکن در مورد فروش اموال‌منقول و اجاره دادن فرآورده‌های واحدها و مؤسسات تابعه شهرداری با جلب موافقت انجمن شهر می‌توان از طریق مزایده حضوری (‌حراج) اقدام نمود.

‌تبصره 1 - در مورد مزایده حضوری (‌حراج) باید روز و محل حراج قبلاً آگهی شود و درآگهی اطلاعات لازم راجع به نوع اشیاء قید گردد و تصریح‌شود که در مقابل فروش اشیاءوجه نقد دریافت می‌گردد و پرداخت هر نوع مالیات و عوارض به عهده خریدار است.
پاسخ + +8 -7 --
شیرزاد عبداللهی 1396/03/13 - 00:44
با تشکر از جناب حسینی مکارم ، همانگونه که خوانندگان این سایت می بینند توضیحات آقای مکارم نکته نگفته ای به گزارش من اضافه نکرد. در گزارش من اصل انصاف رعایت شده بود و توضیحات آقای مکارم هم آمده بود. ضمنا سمت ایشان در گزارش من "معاون دفتر معاونت سرمايه گذاري شهرداری تهران" ذکر شده نه معاون قالیباف ! در گزارش نوشته ام : "بنده هیچ نظر شخصی در باره درستی و یا غلط بودن واگذاری های لیست منتشر شده تا بررسی آن توسط نهادهای مربوط ندارم ...." منبع خبر هم در گزارش من ذکر شده و لینک سایت آفتاب از سایت های نزدیک به دولت روحانی در متن گذاشته شده است. در کار روزنامه نگاری فکت و انصاف ( دیدن دو طرف دعوا ) مهم است. نیات ما را فقط خدا می داند . بالیست املاک نجومی نباید گزینشی و قبیله ای برخورد کنیم. اگر گزارش سازمان بازرسی در مورد آقای حسینی مکارم کذب است قاعدتا باید بپذیریم که در مورد خانم الهه راستگو و معصومه آباد و اصولگرایان دیگر هم کذب است . من به یک بام و دو هوا در سیاست اعتراض کرده ام.
پاسخ + 0 0 --
اره 1396/03/14 - 12:26
چ جواب بی منطقی دادی شیرزا

ایشون چ ربطی به باقی داره
پاسخ + +9 -1 --
محمد باقر 1396/03/13 - 01:14
من نمی دانم که اینها را چرا در اینجا اورده اید این هم یک نوع شگرد برای خاص شدن است .معلمین کاری به این کارها ندارند فقط به دنبال اینند که یک نفری باید سکان وزارتشان را داشته باشد که مایه فخر انان باشد نه مایه شین و ذلت انها .باید از بن مایه تعلیم و تربیتی باشد نه حزبی و جناحی و خطی .با احترام
پاسخ + +9 -5 --
شیرزاد عبداللهی 1396/03/13 - 01:27
در مدیریت دستگاهها باندهای مختلفی وجود دارند که معمولا حول یک شخص یا شخصیت شکل گرفته اند. کار رسانه ای بخشی از دعوا و زیرآب زنی باندهای اداری است. باندها، رسانه و سایت و گروه تلگرامی و تشکل و عقبه دارند . اما روزنامه نگار مستقل هم بخشی از واقعیت است. تشخیص روزنامه نگار و رسانه مستقل از روزنامه نگار و رسانه وابسته کار دشواری نیست. باید درباره مجموعه کارهای یک روزنامه نگار یا یک رسانه قضاوت کرد. الان بحث وزیر آموزش و پرورش کابینه دوازدهم مطرح است. باندهای اداری و احزاب و تشکل های معلمی برای تصاحب پست وزارت لابیگری را شروع کرده اند و پشت سر این و آن صف کشیده اند. هنر یک روزنامه نگار مستقل یک رسانه مستقل و یک نهاد مدنی دلالی پست نیست ، بلکه نقد صاحبان قدرت است. باید جنبه های پنهان و مبهمی را که کاندیداها و طرفداران آنها سعی در مخفی کردن آن دارند را مطرح کرد. روزنامه نگار مستقل ، فعال صنفی ، فعال مدنی نباید خود را تا حد پادو و تبلیغاتچی این یا آن باند تنزل دهند. نجفی ، مکارم حسینی ، سعیدی و... آسیاب به نوبت. همه کاندیدا ها از جمله وزیر فعلی هم باید زیر نورافکن قرار بگیرند.
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1396/03/13 - 11:59
حق با شیرزاد است
پاسخ + +7 -4 --
معلم امیدوار 1396/03/13 - 05:02
بابا بیخودی تخریب نکنید و تا اثبات نشده توهین و تهمت و ...چرا؟؟
پاسخ + 0 0 --
علی شیخی 1396/03/17 - 15:08
از ویژگیهای بارز روحانی تخریبه که به طور طبیعی برخی مریدان هم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ + +1 -5 --
معلم 1396/03/13 - 11:11
جناب شیرزادمأموریت دارندهرکسی که مطرح می شودراتخریب کنندتادرنهایت به این نتیجه برسندکه فانی برگردد.
پاسخ + +3 -7 --
قاسم هادی کلاله 1396/03/13 - 14:01
جناب آقای مکارم حسینی زیاد به دل نگیر شیرزاد است دیگر! ایشان همیشه بدنبال ضایع کردن معلمان هم است عادت کرده ایم!
پاسخ + +10 -1 --
حسن 1396/03/13 - 15:13
"مثل خيلى از مديران اصلاح طلب دوره اصلاحات باروى كار امدن دولت مهر ورز( در ١٢ سال پيش) و به دليل شرايط بد و اذيت هاى دولت نهم و به ناچار به سازمان سرمايه گذارى شهردارى تهران منتقل شدم و به مدت هشت سال در آن سازمان خدمت كردم." مظلوم نمایی نکنید آقای محترم، ما که پشت کوه زندگی نمی کنیم. در اداره آموزش و پرورش و دیگر دستگاهها امثال شما را زیاد دیده ایم. برای بدست آوردن و حفظ پست و مقام هر کاری میکنید.
پاسخ + 0 0 --
ابراهیم زعفرانی 1396/03/14 - 13:54
با سلام و آرزوی قبولی طاعات وعبادات روزه داران و نماز گزاران عزیز . یکی از ویژگی های ماه میهمانی خداوند منان تصفیه و تزکیه نفس است و صداقت و راستگویی در گفتار وعمل به دور از تعصبات دگم وخشک میباشد . خداوند را باید شکر گفت که در دولت تدبیر و امید این بستر فراهم گردیده تا توسط رکن چهارم دموکراسی مردم باآگاهی از موضوع وتایید و رای به کاندیدایی تصمیم بگیرند ونظر بدهند،خوشبختانه در این فضا میتوان بدون تعصب هاو اغماض های ناشی از تفکرات جناحی وسیاسی بر اساس فکت ومستندات نقد ها وپاسخ ها داده شود. همگی ما باید دغدغه توسعه وپیشرقت جمهوری اسلامی ایران را در فضای آرام و امنیت فرهنگی داشته باشیم و منافع شخصی وفامیلی و تشکیلاتی را بر منافع جمعی و ملی ارجح ندانیم و چشم وگوش بسته تصیمیم نگیریم ونظر ندهیم . پیشرفت هر کشوری در گرو تفکر سیستمی استوار است .
پاسخ + 0 0 --
دبیر مطلع 1396/03/14 - 14:13
آقای مکارم عزیزجنابعالی بعنوان معاون سرمایه گذاری ، سازمان سرمایه گذاری شهرداری در زمان آقای قالیباف بودید دو سوال از محضرتان دارم 1- رییس این سازمان چه کسی بود 2- نقش این سازمان در تهیه و فروش املاک نجومی و رانت مربوط به املاک زیر قیمت فروخته شده به افراد خاص را بیان فرمایید 3- شما بعنوان معاون سرمایه گذاری این سازمان از رانت و فساد موجوددر باب املاک نجومی اگاه بودید یا خیر و اگر آگاه بودید چرا آن را از طروق قانونی پیگیری نکردید و در نهایت آن را افشا ورسانه ای نفرمودید 4- اگر جنابعالی بعنوان وزیر پیشنهادی آموزش پرورش معرفی گردید در مقابل فساد گسترده در زمینه های مختلف کم فروشی وگران فروشی موجود در باب کلاس های فوق برنامه و کنکور و اجاره اماکن رفاهی و ورزشی و آموزشی به نصف یا ثلث قیمت واقعی به افراد خاص ونزدیکان مسیولین ذیربط در ادارات و مناطق شهر تهران و.... چه راه کار عملی دارید آیا واقعا قصد اصلاح و تصحیح این ساختار کژ را دارید ویا مانند زمان مسئولیت خوددر سازمان سرمایه گذاری بار تقصیر وکوتاهی را بدوش دیگران می اندازید
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 1396/03/15 - 14:24
دولت اعتدال با هم کاری اتاق فکر ، برای این که نظر مردم را از حقوق های نجومی منحرف کند یک فریب درست کردند به اسم املاک نجومی ، درحالی که درهرارگانی یک تعاونی به اسم تعاونی مسکن کارکنان آن ارگان وجود دارد مثل تعاونی مسکن اداره آموزش و پرورش شهر تهران.. وظیفه این تعاونی ها این است که کسانی که مسکن ندارند را عضو تعاونی می کنند وپس از مدتی انتظار از طریق توافقی ملکی را از یک مالک تملک می کنند وبین آن اعضا تقسیم می کنند البته ممکن است حق کشی هایی هم وجود داشته باشد که این حق کشی ها هیچ ربطی به مدیریت آن دستگاه ندارد فقط اگرعضوی اعتراضی داشته باشد می تواند شکایت آن تعاونی را به مدیریت آن دستگاه بنمایدومدیریت نیز طبق قانون رسیدگی نماید اما دولتی ها با وجودی که می دانستند درشهرداری تهران طبق قانون مقداری زمین بین اعضاء تقسیم شده است وبرای سرپوشیدن به حقوق های نجومی این مسئله را از طریق فضاهای مجازی علم کردند.
پاسخ + 0 0 --
همکار 1396/03/24 - 12:16
درود جناب شیرزاد
باید مرجع رسمی (سازمان بازرسی یا قوه قضاییه و.. )اعلام نماید که اسم جناب مکارم حسینی به اشتباه در لیست املاک نجومی امده است .
اینکه این موضوع صحت وسقم آن عیان گردد بر عهده کارشناسان ذیربط بوده و صرف انکار متهم با عقل سلیم سازگار نبوده و نیست .
والسلام
پاسخ + 0 0 --
Adrin 1396/06/01 - 14:14
اقاي شيرزاد لطفا راه ديگر براي شهرت و يا محبوبيت پيدا كنيد.
روش هاي سنتي در پيش گرفتي..
اينكه مسقيم اقاي شيرزاد به اقاي مكارم مينويسد دليل اشكاري است براي دشمني اين اقا با اصلاح طلبان واقعي
اقاي شيرزاد هنوز مداركتون در رابطه با...باز است.پس به خودتون بيايد و دست از خدشه دار كردنِ چهرت اصلاح طلبان واقعي برداريد.
خدا همه را به راه راست هدايت كند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/02 - 12:29
من پیمانکار میراث فرهنگی ام....من مدیری بن پاکی دکتر مکارم تو زندگیم ندیدم.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور