صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علیرضا شیوایی اسکویی /دبیر دبیرستان های شهرستان اسکو - آذربایجان شرقی

ساعت کار معلمان : پاسخ به یک ابهام!

در گزارشي آمده است که کارکنان آموزش و پرورش چه ليسانس و چه ديپلم کمترين ميزان کار در طول يک هفته (۱۸ تا ۲۴) ساعت را دارند، اما تعداد ساعات کار ديگر دستگاه ها ۴۴ ساعت در هفته است/ نوع و کيفيت کار تعيين کننده ساعت کار است و کار معلمان بايد با افراد هم سنخ خود مثل اساتيد دانشگاه مقايسه شود. اينکه ساعت کار شاغلان در پست هاي آموزشي کمتر از کارمندان اداري است به ماهيت کار آنها مربوط مي شود/ در کشور ژاپن يک معلم ۴۴ ساعت در مدرسه حضور دارد، اما تنها ۱۴ ساعت در کلاس درس به تدريس مي پردازد و بقيه وقت معلم صرف امور فوق برنامه و مطالعه و تحقيق مي شود/ اگر آموزش و پرورش امکان فعاليت هاي تکميلي معلمان در مدرسه را فراهم کند، معلمان از حضور تمام وقت در مدرسه استقبال مي کنند اما تنها يک سوم ساعات کاري خود را در کلاس آن هم کلاس استاندارد حضور مي يابند/ در بسياري از مدارس حتي صندلي کافي براي نشستن معلمان وجود ندارد

ساعت کار معلمان و مقایسه با سایر کارمندان دولت در گزارشي آمده است که کارکنان آموزش و پرورش چه ليسانس و چه ديپلم کمترين ميزان کار در طول يک هفته (۱۸ تا ۲۴) ساعت را دارند، اما تعداد ساعات کار ديگر دستگاه ها ۴۴ ساعت در هفته است:

۰۱ اين اظهارنظر غلط است. ساعت کار کارکنان اين وزارتخانه متفاوت است.
 کارکنان اداري ۴۴ ساعت، دبيران دبيرستان و راهنمايي ۲۴ ساعت، مديران و معاونان، متصديان آزمايشگاه و کارگاه و کتابداران و سرايداران و خدمتکاران ۳۶ ساعت و مشاوران مدارس ۲۴ ساعت در هفته کار مي کنند. ساعت کار معلمان ابتدايي هم ۲۸ ساعت است .


۰۲ً اگر قرار بر مقايسه ساعت کار باشد بايد به اين نکته توجه کرد که نوع و کيفيت کار تعيين کننده ساعت کار است و کار معلمان بايد با افراد هم سنخ خود مثل اساتيد دانشگاه مقايسه شود. اينکه ساعت کار شاغلان در پست هاي آموزشي کمتر از کارمندان اداري است به ماهيت کار آنها مربوط مي شود.
 معلم بخشي از کار خود را در منزل انجام مي دهد و در کنار ۲۴ ساعت حضور در کلاس درس اکثراً غيراستاندارد، دست کم ۲۴ ساعت فعاليت هاي خارج از کلاس و تکميلي دارد. مطالعه و تحقيق، طراحي سوال امتحاني، تصحيح اوراق امتحاني دانش آموزان در امتحانات ماهيانه، ميان ترم، ترم و پايان سال و امور مربوط به ليست و نمره، بيش از ساعات موظف وقت دبيران را مي گيرد.
 لابد کارشناسان سازمان مديريت در مطالعات تطبيقي خود از ساعات و کيفيت کار معلمان در کشورهاي توسعه يافته باخبرند. در کشور ژاپن يک معلم ۴۴ ساعت در مدرسه حضور دارد، اما تنها ۱۴ ساعت در کلاس درس به تدريس مي پردازد و بقيه وقت معلم صرف امور فوق برنامه و مطالعه و تحقيق مي شود.

اين را هم اضافه کنم که حقوق معلمان ابتدايي ژاپن با حقوق مهندس عمران، مهندس مکانيک و مديران شرکت هاي خصوصي و دولتي برابر است.
 اگر آموزش و پرورش امکان فعاليت هاي تکميلي معلمان در مدرسه را فراهم کند، معلمان از حضور تمام وقت در مدرسه استقبال مي کنند اما تنها يک سوم ساعات کاري خود را در کلاس آن هم کلاس استاندارد حضور مي يابند.
 در حال حاضر در بسياري از مدارس حتي صندلي کافي براي نشستن معلمان وجود ندارد. کار معلمي در مدارس انباشته از دانش آموزان و در ميان غبار غليظ گچ به لحاظ استانداردهاي بهداشتي تنها با کار معدنکاران قابل مقايسه است .


در برنامه ششم توسعه که از ابتدای سال ۱۳۹۶ اجرایی می شود بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکیدشده است ؛ در قسمتی از این سند راهکار ۵_۲۱_ساماندهی ساعات کار مربیان برای حضور تمام وقت در مدارس شامل ساعات تدریس و ساعات اختصاص یافته به سایر فعالیت های تربیتی مرتبط در مدرسه با توجه به ضرورت جبران خدمت مناسب ایشان و در راهکار ۶_۲۱_تحول درساختار و مدیریت زمان آموزش در مدارس و تعیین و متناسب سازی ساعات و روزهای آموزشی در طول هفته اشاره شده است.
لذا لازم است وزارت آموزش و پرورش از هم اکنون نسبت به تمهید مقدمات برای اجرایی شدن این قسمت از سند به همراه سایر بندهای اقدامات لازم را مبذول دارد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هم تامین مالی سند را فراهم آورد .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

چهارشنبه, 11 اسفند 1395 20:49 خوانده شده: 48545 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +49 -4 --
فرناز 1395/12/11 - 21:38
احسنت همکار محترم . بنده دبیر متوسطه هستم 24 ساعت کلاس میروم و بدون انرژی به خانه می آیم در خانه هم بیش از 6 ساعت مشغول کارهای مدرسه هستم.طرح سوال و تصحیح اوراق وآماده شدن برای تدریس روز بعد. آزمونهای ضمن خدمت و ..... به خدا بی انصافی است که در مورد معلمان اینگونه قضاوت میکنند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/12/12 - 01:30
کار فکری که سخترین اون تدریسه، ۸ برابر کار یدی از انسان انرژی میگیره.
منظور از انرژی فقط انرژی مکانیکی نیست، بلکه انرژی روحی و روانی رو به کار معلم باید اضافه کنید تا بفهمید چرا معلمان بی رمق بوده و افسردگی بالایی دارند.
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1395/12/12 - 07:22
بانظرشما موافقم خانم فرناز
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/09/06 - 01:02
ببخشید احتمالا تو کشورهای دیگه معلمان از نخبگان انتخاب میشوند نه از پایین ترین سطح علمی جامعه منظورم همین حق التدریس ها و نهضتی ها هستند که خودم به شخصه کسی رو از رو از این دسته میشناسم که نمیتونم از عابربانک استفاده کنه یا نمونه دیگه معلم استخدامی که اینقدر کندذهنه که دانش اموز پایه دوم میتونه دستش بندازه.اگه یه معلم تونست شغلش خودش رو با یه پرستار و اتش نشان و یا مهندس شرکت نفتی که رو سکوهای نفتی ماه ها رو دور از خانواده میگذرونه احتمالا به مفت خور بودن بخش عظیمی از جامعه فرهنگی پی میبره.
پاسخ + 0 0 --
ف - ش 1399/03/28 - 17:57
گچ و تخته ما معلم ها و حقوق وبخور و نمیرمان تقدیم به هر کارمند محترم دولتی که فکر می کند کار ما راحت است .
شعار ندهید . اگر مرد میدان بودید از اموزش و پرورش که بی خبر نبودید الان شما هم همکار ما بودین
پاسخ + 0 0 --
معلم خانم 1400/11/17 - 12:51
عزیزم واقعا متاسفم که فکر میکنید معلم مفت خور هست اگر معلم نباشد پرستار وآتش نشان هم نخواهد بود حتی رهبر ورییس جمهور وجراح مغز واعصاب هم نخواهد بود هیچ شغلی هم نخواهد بود ملعم است که اول حرف الفبا را به شما یاد داد دریغا اگر فکر میکنید که ما حقوق داریم من یک معلم حق التدریس با ماهی ۲ تومن فقط به خاطر عشق وعلاقه این کارو میکنم
پاسخ + +51 -8 --
چغندربگ 1395/12/11 - 21:57
این حرف بسیار بی منطق و احمقانه زده میشه و متاسفانه عده ای از همکاران خودمان آن را دلیل کم بودن حقوق ما می دانند!! که این دردناک تر است!! مگر حقوق همه بر اساس ساعت کاریه؟ هر کاری اقتضائات خودش را دارد، مگر اطبا و متخصصان پزشکی بر اساس ساعت کاری حقوق می گیرند؟ اسم معلمان بد در رفته!!! در وقع به نام ماست و به کام دیگران، مگر کارمندان و کارکنان شیفتی بیشتر از ما کار می کنند؟ دوستی دارم که در مخابرات کار می کند و 12 ساعت شیفت و 24 ساعت استراحت دارد ! و بیش از دوبرابر من دریافتی دارد! مگر کار مندان همین ادارات خودمان چه می کنند؟ همیشه بیکار و ویلان و سیلان در اتاق های یکدیگرند و زمان ناهار و نماز را به سرویس و رفتن وصل می کنند !! در ادارات دیگر نیز همین است، اساسً آیا بحث بهره وری مهم است یا ساعت کاری؟ کدام اولویت دارد؟آیا اگر ساعت کاری معلمان در هفته 100 ساعت باشد کسی تضمین می کند که همه مشکلات آموزش و پرورش حل شود؟ این یک بحث انحرافی برای ساکت کردن ماست و اصلاً اهمیتی ندارد؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/09/06 - 01:18
کدوم کار فکر آخه تدریس و طراحی سوال تکراری تاریخ و دینی کار فکری میخواد چکار،البته واقعا در این بین معلمانی رو دیدم بسیار باسواد که با تمام وجود تدریس کردند که وان شاءالله حافظشون باشه
پاسخ + 0 0 --
محبوبه 1400/02/02 - 13:42
کدوم بهره وری، کدوم دلسوزی، کدوم بازده، کدوم درگیری فکری و از دست دادن انرژی، من با نظر اون فردی که بیان کردن آیا کار شما با مهندسینی که روی سکو های نفتی در حال کار هستند موافقم. فرهنگی ها که با حقوقشون و کار راحتشون زبان زد عام و خاص هستند چرا طفره میرید در آسونی کارتون. جامعه مهندسین افسرده هستند که با این همه مشقت و سطح تحصیلات بالا و نیاز به خلاقیت، تمرکز، تلاش و کار فکری بالا در عین واحد، با 44 ساعت کار و چه بسا بیشتر در هفته نهایتا با حقوق بخور نمیری باید بسازن تازه اگر شغلی در کار باشه. پس لطفا کار خودتون رو از لحاظ فکر و انرژی و .. با بقیه مقایسه نکنید
پاسخ + +31 -11 --
معلم ناامید 1395/12/11 - 22:08
بنظر من بعد از 20سال تدریس موظفی باید18 ساعت باشه نه 20 ساعت و باتوجه به 6ساعته بودن ساعت کار مدارس در هر شیفت باز برا 2ساعت باید روز چهارم بریم مدرسه!!
پاسخ + 0 0 --
دبیر 1395/12/19 - 18:59
یکی از همکاران ابتدایی که دو سال در آنکارا تدریس کرده بود می گفت ساعات کار معلمان در ترکیه 18 ساعت است آنها یک ماه ضمن خدمت دارند که به ازای این یک ماه دولت معادل حقوق یکماه اضافه پرداختی می کند ( اضافه حقوق برابر یک ماه حقوقشان می گیرند)نه مثل ما که از جیب باید بدیم تا ضمن خدمت شرکت کنیم
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1399/02/08 - 14:57
چرت گفتن راحته.مرد عمل باش و پا پیش ب ار ببین میتونی همزمان ۳۰ نفر را یکساعت فقط صحبتهاشون را گوش کنی؟؟
حالا تدریس و اداره کلاس پیشکش.

اون دکتر و استادببین از کجا شروع کردند
یهو بدون مدرسه رفتن و معلم داشتن دکتر شدند؟؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
قاف 1401/04/25 - 11:37
آیا شما معلم هستید که شغل معلمی رو آسون میبینید؟
هیچ شغل و کاری رو نباید با هم مقایسه کرد. هر کاری سختی خودشو داره. بحث در مورد احقاق حق که باشه معلم هم حقی داره و قرار نیست برای گرفتن حقش با شغلهای دیگه مقایسه بشه یا حق دیگر شغلها رو بگیره. معلم اگر کارمند دولت به حساب میاد حداقل امکانات رو در جامعه داره.
پاسخ + 0 0 --
معلم. مهندس 1402/10/11 - 00:00
برادر عزیز من به عنوان یک مهندس پالیشگاه به خاطر عشقی که به تدریس دارم هر دو شغل رو تجربه کردم معلم رو بدون ابزارآموزشی لازم رها میکنند به امید خدا از نظر حقوق هم واقعا انسانهای شریف و بسازی معلمان وگرنه هر ارگانی دیگه بود حق خودشو از این دولت میگرفت من اصلا حقوقش برام مهم نیست یه چند سال هم تدریس میکنم تا جایی که توان داشته باشم تا اطلاعات خودمو به بچه های مملکتم تقدیم کنم بنده از زمانی که استخدام شدم یک ساعت دوره حضوری ضمن خدمت نداشتم متاسفانه آموزش پرورش ما خیلی ول همیشه ضعیف ترین وزیر کشور وزیر آموزش پرورش و هیچ بهایی هم به آموزش نمیدن فقط شعار میدن و دو
پاسخ + +24 -3 --
بازنشسته سرافراز 1395/12/12 - 02:32
راست می گویند. معلمان نیز مثل اغلب کارمندان سایر وزارتخانه ها در مدارس یا جدول حل میکنند یا درماموریت یا در جلسه یاسخن گفتن با موبایل یا مرخصی و هزاران یای دیگر. ... مشغول انجام وظیفه اند وبرای هرکدام از این یاها برایشان از خزانه این مملکت پول میبارد. شرم و ننگ بادا برای کسانی که اینجور فکر میکنند برای کار معلمی واگر جرات دارند بروند حداقل روزی 2 ساعت در یک کلاس 40 نفر ی دانش آموز اول ابتدایی حاضر شوند ومردانگی وصداقت و شجاعت خود را محک بزنند وآنگه در رابطه با ساعت کآری وحقوق معلمان حرف بزنند
پاسخ + +31 -6 --
علی 1395/12/12 - 08:12
همین 24 ساعت برابر 240 ساعت کار است باید معلم بشی تا بدونی چی میگم فرسودگی ذهن سر و صدا دانش آموزان نا هنجار و صد ها دلیل دیگه ..... اگر معلمی کار راحتی بود معلمین اینقدر از نظر جسمی لاغر و نحیف نمی شدن مثل بعضی ها توپول میشدن.
پاسخ + +32 -2 --
رضا 1395/12/12 - 12:30
هرساعت کار یک معلم معادل 4 ساعت کار یک کارمند معمولی است
پاسخ + 0 0 --
دبیر 1395/12/19 - 19:00
معادل 8 ساعته .چرا کم نوشتی اضافه کنین تصیحیح اوراق امتحانی در خانه ، طرح سوال ، آماده شدن برای تدریس که بیشتر وقت خونه مون را می گیره
پاسخ + 0 0 --
محمد ت 1399/08/23 - 19:16
اقای دبیر شما و اندکی از معلم ها شاید طرح سوال می کنند از داخل کتاب و بیشتر معلم ها حالا کپی کار شده اند و از اینترنت برمی دارند سوال ها را
پاسخ + +23 -4 --
رضا 1395/12/12 - 12:31
هرساعت کار معلم معادل یک هفته کار یک مدیر است
پاسخ + +19 -4 --
رضا 1395/12/12 - 12:33
یک هفته کار معلم معادل یک سال کار یک نماینده مجلس شاید هم چهار سال نماینده منتخب باشد ویا یک وزیر سرمایه دار و بی درد
پاسخ + +20 -3 --
رضا 1395/12/12 - 12:41
وقتی وزیر صنعت با هشتاد سال سن توی تلویزیون جوک و طنز وشنگول بازی درمیاره باید هم بگویند هرشغلی چند ساعت کار میکند اگر کارمند بانک یک ساعت بیل و کلنگ توانست بزند یا یک ساعت در دبیرستان درس داد آن موقع مقدار ساعت کارها را مقایسه کنند وقتی هرکس برای خودش کارشناسی میکند بهتر از این هم نمیشود شهر بی قانون
پاسخ + 0 0 --
دبیر 1395/12/19 - 19:01
اون موقع باید بیچاره کارگران بیشترین حقوق را بگیرند صبح ساعت 7 می رن کارگری تا ساعت 7شب
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/02/12 - 23:51
آخه بی انصاف تو کار معلمی رو با کارمند بانک پشت باجه مقایسه میکنی،تف به این انصافت،واقعاکه،فقط چشمتون به عایدی کارمنده بانکه،موقع خطره کار وحمالی،ساعات کاری عید رفتن ووقت وبی وقت کشند سره کار که لا کارمند بانک مقایسه نمیکنین،اینم از معلما مملکت
پاسخ + +20 0 --
ناشناس 1395/12/12 - 14:06
یک ساعت ساکت کردن ونشاندن 35تا40 دانش آموز،جدا از تدریس برابر8ساعت کار اداری است.
پاسخ + +7 -9 --
سقز -کردستان 1395/12/12 - 15:31
من 2 سال است بدبختانه سر از ابتدایی در اوردم
ساعت 8وربع تشریف میارن بعد حرف و بعد سر راه پله حرف
بعد ساعت 8و نیم زنگ بعد تا 8و50 دقه میحرفن و بعد کلاس و..........بعد
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1395/12/12 - 17:48
همین خوبه تا وقت زیاد کلاسداری و اعصاب ویران!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/12/13 - 17:05
اصلا مگه معلم ابتدایی میتونه دیر بره سر کلاس،یه لحظه کلاس دیر بشه بچه ها هم رو میخورن
من نمیدونم شما واقعا ابتدایی هستی یا نه
ولی واقعا معلمان ابتدایی لحظه ای رو نمیتونن هدر بدن
حدسم اينه که یا معلم نیستی یا توی ابتدایی نیستی وگرنه اینجوری معلم های ابتدایی رو مسخره نمی کردی
همه معلمها زحمت ميکشن ولی ابتدایی ها بیشتر
من از متوسطه رفتم ابتدایی میبینم که معلم ها واقعا پر تلاشن
پاسخ + +8 -1 --
علیرضا 1395/12/12 - 17:45
ممنونم همکار گرامی_ جناب اسکویی_
پاسخ + 0 0 --
فریبا 1402/01/31 - 18:49
چرا از متوسطه رفتین ابتدایی
پاسخ + 0 0 --
فریبا 1402/01/31 - 18:50
سلام ساعت کاری معلم های ابتدایی و حقوقشون رو میگین؟ساعت کاری معلمان ابتدایی با راهنمایی چقد فرق داره؟؟خیلی ممنون میشم یکی جواب منو بده
پاسخ + +6 -2 --
سیفیاری ایلخچی 1395/12/12 - 20:43
ممنون از همکار محترم که به مطلب مهمی اشاره فرمودید.
پاسخ + 0 0 --
محمد ت 1399/08/24 - 18:32
اری مطلب مهمی بود اما نه برای شما که در طول یک هفته دو ساعت در سر کارت هستی و مابقی را به دنبال مرده می گردی(روضه خوانی بکنی) و یا همش تو گوشیت به دنبال قیمت دلار و طلا و غیره می گردی ..................
پاسخ + +10 -4 --
علی 1395/12/13 - 15:04
سلام به همکاران پرتلاش

1- هر کارمند دولت در طول سال یکماه مرخصی استحقاق دارد که معلمان از این مرخص محرومند
2- هر کارمند دولت در ماه بابت 44ساعت کار در هفته بدون ساعت کار اضافی بین 80 تا 120 ساعت اضافه کار در یافت می کند و معلمان چنین دریافتی ندارند
3- هر کارمند بابت اضافه کاری که انجام می دهد و ان هم با دستگاه های کنترل ورود و خروج کارکنان محاسبه می شود
4- شاید مطرح شود که فرهنگیان 3ماه تابستان تعطیل و 15 روز نورز نیز تعطیل اند که این بر اساس نظام اموزشی در تمام جهان است اما فرضا این را قبول کنیم با یک محاسبه اثبات می کنیم که سایر کارکنان از این امتیاز در قالبی دیگر برخوردارند
5- 30روز مرخصی + متوسط در ماه 100 ساعت پرداخت اضافه کاری بدون کارکردن * 11 ماه = 1100 ساعت
30روز + (1100/24=45روز)=75روز
6- در تعطیلات نوروز هم اکثر ادارات شروع فعالیت رسمی شان که کار مردم را راه بیندازند بعد از تعطیلات 13 نوروز است
والعاقبه للمتقین
پاسخ + 0 0 --
ابوالفضل 1395/12/14 - 15:57
میزان پاداش یادت رفت که بابت هر مراسماتی دارم یا عیدیهای اضافه بر سازمان
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/02/12 - 23:53
اینم قضاوت ازنوع معلمی،انصافت منو کشته معلم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/09/06 - 01:10
حالا چرا گیر دادید به کشورهای پیشرفته و نمایندگان مجلس ،این همه شغل داخل کشور وجود داره چرا خودتون رو با اونا مقایسه نمی کنید .درضمن شمایی که بیش از نصف سال تعطیل هستید دنبال مرخصی میگردید.من که پرستارم اگه دو روز برم مرخصی با دو روز دوبل شیفت بدم تا جبران بشه البته اون هم اگر موافقت بشتازه باید از یه ماه قبل هم اعلام کنم ،نه تعطیلات میشناسه شغلم نه شب و روز،درضمن با دیپلم هم وارد شغلم نشدم با مدرک معتبری که تو دنیا ارزش داره .یاد آور میشم منظورم همه قشر فرهنگی منظورم نیست
پاسخ + +7 -5 --
علی 1396/06/13 - 20:05
سلام
کسی میدونه ادله قانونی برای 22 ساعته بودن موظفی دبیران و هنر آموزان چیه ؟ من قصد دارم به دیوان عدالت اداری شکایت کنم بابت بیست سال که هر سال دو ساعت بی جهت تدریس کردم .
دراین خصوص هر گونه راهنمائی شما می تونه قابل توجه باشه . با سپاس .
پاسخ + 0 0 --
فریبا شایان منش 1398/07/03 - 23:58
اگر شکایت کردی به دیوان لطفا اسم منو هم بنویس امورگار پایه اول معراج از شهرستان دزفول مدرک اینجانب فوق لیسانس و با ۲۷ سال سابقه تجربی ولی تقلیل ساعت رو برام اجرا نمی کنند و به اجبار باید کلاس برم . هر راه قانونی رفتی لطفا بگو منم انجام بدم با سپاس
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/09/06 - 01:15
قبول کنید مفت خورید دیگه ،همچین میگید کار فکری انگار بقیه مشاغل در فکر رو بستن فقط بیل و کلنگ میزنن
پاسخ + +8 -9 --
ناشناس 1396/10/16 - 16:11
معلمای عزیز من ۱۸ سالمه و ۰ند ماه دیگه باید برم دانشگاه شما معلمی رو برای یه خانم پیشنهاد میکنید یا خیر؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/07/11 - 07:28
بی نهایت بی ادب تشریف دارید
پاسخ + 0 0 --
خودم 1400/08/28 - 14:12
چقدر شما سطح شعورت پایینه....مشخصه که هم بی فرهنگی هم عقده ای.....هر کاری سختیه خودش رو داره..از جمله معلمی پرستاری و و و هزارتا شغل دیگه...آقایی که تشریف میبره سرکار و برمیگرده غذا و لباس و خورد و خوراکش اماده ست نمیتونه خودش رو با خانمی که بیش از نصف روزش رو توی مدرسه میگذرونه و وقتی برمیگرده حتی وقت.نمیکنه درست و حسابی غذا بخوره چون باز هم دفتر کلاس و توصیف و برگه های امتحانی.و هزارتا کوفت دیگه داره مقایسه کنه... توی هر قشری ادمهای بی مسئولیتی که از زیر کار در میرن وجود داره و هر شغلی سختی خودش رو داره...لطفا شعور داشته باشید وبه همدیگه احترام بزارید.اگر یک معلم میگه کار من سخته که البته سخته دلیل نمیشه فکر کنیم.میگه بقیه شغلها سخت نیست...هر شغلی سختی خودش رو داره...من اولین باری کهوارد کلاس شدم و با 3چ تا دانش اموز شیطون کلاس اولی مواجه شدم مریض شدم و به معلمهای عزیز.حق میدم..به حدی کار طاقت فرسا بود که بعد از یک مدت انصراف دادم...با توجه به اینکه اصلا اادم بیسوادی نیستم و ده سال سابقه تدریس خصوصی داشتم.
پاسخ + +5 -4 --
مرتضی 1397/04/31 - 22:05
با سلام. واقعا دلیلتون برای افزایش حقوق درست نیست. یک معلم تقریبا نصف یه کارمند کار میکنه و همش وقت آزاد داره. با احترامی که برای شغل تدریس و معلمی دارم ولی همین الانشم بیشتر از حد متعارف دریافتیشون هست. در ضمن خیلی از کارمندان هم هستن که داخل خونه کار انجام میدن اینکه دلیل نمیشه فرداش نرن سرکار مثلا! با وضعیت بودجه و سایر مشکلات اصلا نمیشه معلمان عزیز خودشونو با بقیه کشورها مقایسه کنند. با تشکر
پاسخ + 0 0 --
محمد جواد 1397/07/08 - 13:31
دوست عزیز گرامی اینقدر علمیانه می گویم تا در حد درکتون باشه
کسی که وقتش را می گذارد و تولیدی داره تمام سود آن کار را باید ببره حال انکه با وجود انکه تمام علم و دانش این مرز بوم و بچه های ان را ماساخته ایم ولی سودی که نمی بریم مورد هجمه نیز قرار می گیریم از طرفی شما در این مثال دقیقا همون ساخته ما که مثلا یک کیک هستید درست است خوشمزه اید و مصرف می شوید اما قیمتتان به سازنده نمی رسد
پاسخ + +3 -3 --
mahdi 1397/07/02 - 20:07
سرایدار مدرسه هم حفاظت ورود و خروج، نگهداری اموال
نظافت ...به عهده گذاشتند تمام وقت در مدرسه حضور
دارد سرایدار از سرداران نظام و محافظان و ماموران نیروی انتظامی بیشتر داره خدمت می کند با حقوق یک میلیون
چهارصد با دو فرزند خدا رو شکر هم مدیران مدرسه
اول سالی صد هزار می گیرند بابت بیمه دفتر دیگته...
و هزینه های جاری دیگر هم داریم با این تورم حقوق و ارزش
خرید ما پایین آمده
پاسخ + +1 -2 --
ناشناس 1398/03/05 - 23:23
آخه اون سرایدار بیچاره که میگید ..... نمیگی خونه رایگان در اختیار اش گذاشتند .. با آب ، برق ، گاز ، تلفن رایگان .... بدون پرداخت ملیات ، عوارض شهرداری و مخارج شارژ ساختمان و... تازه حقوق هم میگیره .... و هزار جور عیدی هم از هزار دانش آموز و والدین به زور میگیره و شهرستانها که عید تابستان کلاس‌های مدرسه رو قاچاقی کرایه میده ....

ما فامیل معلم داریم ، تو مدرسه هم معاون مدرسه‌ست ، هم دبیره درس میده ، هم سرایداری مدرسه رو گرفته و هم بوفه رو بچه‌هاش میچرخونند و زن‌اش هم به عنوان آبدارچی کار میکنی و ... خونه رایگان مدرسه رو با مزایای فوق استفاده میکنه و از چند طرف پول به جیب میزنه ...

یا همسایه داشتیم میگفت خانم‌ات بگو بره استخدام آموزش پروش بشه .... اینها ۶ ماه از سال رو تو پیچند (( ۳ماه تابستان ، ۱ ماه عید ، ۲ ماه هم قبل امتحانات ۲ ترم ...غیر از تعطیلی‌ها و آلودگی‌هوا و گرما و سرما و برف و ... ))

بعد به ما که میرسه باز ناله میکنه .... شما قضاوت کنید
پاسخ + 0 0 --
صیدمحمدی 1398/07/13 - 19:58
با عرض سلام خدمت شما دوست گرامی اینکه شما تعرف کردید بیشتر شبیه سریال میمونه قاطعانه میگم بین یک میلیون معلم ده نفر هم اینطور که شما میگید نیستند. نکته دوم شما قطعا معلم نیستید.....و احتمالا بانکی یا نظامی هستید........شغل معلمی را با کسی که تف میزنه به دست و پول این ور و اون ور میکنه مقایسه نکنید. در تمام دنیا فلسفه وجودی یک کشور رو قدرت علمی اون کشور تعیین میکنه......شما یک مثال زدید حالا من چند تا مثال میزنم اگر بانکی هستید هر وامی که میاد سریعا خودتون چنگ میگذارید و حتی تسهیلات را به نزدیکان می فروشید....بزرگترین فساد های داخل کشور را شما انجام دادید.....در ضمن کفر محض می باشد که جایگاه معلمی رو با کارمند بانک مقایسه کنید. اگر هم نظامی هستید دوست گرامی قاطعانه الان نابغه های کشور به استخدام اموزش و پرورش در می ایند نکته دوم هم مثال های خیلی زیادی در مورد رشبت و قاچاق و خرید و فروش مواد مخدر وجود داره که قطعا شما مدیونید. بزرگترین فسادها در بدنه شما وجود دارد . سایر ارگانها هم که ماشاالله بخور بخوره.
پاسخ + +11 -2 --
ناشناس 1398/03/05 - 23:51
۸تو این گرونی خونه حساب مخارج بکنی ... همون سرایدار مثلاً بیچاره ۲ برابر معلم مزایا و حقوق شه ....
پاسخ + +3 0 --
پیمان 1398/03/11 - 11:40
با سلام خدمت همه عزیزان،
برای ارزیابی هر موضوع و پدیده ای ابتدا خروجی اون پدیده رو اندازه میگیرن، خدایی اگر خروجی شما معلمان عزیز علم و دانش و مهندس معلم و دکتر های این مرزو بومه، خدایی دارین پول مفت میگیرین لطفا به آمارهایی جهانی آموزش نگاه کنین، ببینین کجایی جهان هستیم بعد به خودتون افتخار کنین، نحوه آموزش شما باعث شده پول ما هم به دلیل عدم آموزش صحیح از طرف شما به ماها حرام بشه چرا؟ چون شما ها عامل اصلی بی ارزشی ماها شدین، یکم با وجدان کار کنید تا محصول خوبی داشته باشید، وضعیت کشور نشان از بی لیاقتی شما هاست نه محصولاتتون، چون اونا کیکن وهابی شما بهشون اضافه کردین همون مزه رو میدن دست خودشون که نیست آشپز باشی نابلد بوده
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/03/09 - 15:57
شما اگه خیلی نگران خروجی نظام آموزشی کشور هستی به جای تهمت زدن و توهین کردن به بقیه برو یقه مسئولان رده بالای کشور بگیر که نمیخوان نظام آموزشی متحول کنن در ضمن پول مفت اونی میگیره که با پارتی بدون تلاش و تحصیلات بیشترین حقوق میگیره. حرف زدن آسونه و عمل کردنه که سخته
پاسخ + +1 -2 --
ابوالفضل جوکار 1398/04/06 - 18:58
سلام یک سوال ؛ معلمان اعزامی به مدارس خارج از کشور هفته ای چند ساعت باید کار کنند؟
پاسخ + +3 -2 --
رضا 1398/09/28 - 10:21
به نظرم مقایسه شغل معلمی با مشاغل دیگر به طور کامل اشتباه هست. باید تعریف جداگونه ای برای معلمی وضع شود و از قالب کلمه شغل خارج شود چون معلم مانند پدر و مادر می ماند آیا پدر و مادری شغل هست؟
پاسخ + +4 -4 --
ناشناس 1398/12/11 - 22:28
واقعا متاسفم برای خودم که ماما هستم، در یه زمان با جون دونفر سر وکار داری ،،،،می فهمی چی میگم،،،جون دونفر،،،الکی که نیس،،،سر زایمان سخت تو منطقه محروم که دست تنها بودم های های گریه کردم،،،از خواب ناز بیدار میشدم نصف شب زایمان میگرفتم،،،مریض خونریزی وحشتناک میکرد ،اعزام میشد،،من از استرس خیس عرق میشدم،،،تف تو کار مامایی،،،نه تعطیلی،نه شب نه روز،،،نه برنامه روایت برای زندگیم،،،حالا یه عده هر روز تعطیل،،،عید تعطیل،،،تابستون تعطیل،،،وای بر،،،،،
پاسخ + +4 -3 --
محمد ت 1399/08/23 - 19:38
ای معلم سلام. استاد ادبیات و نویسنده نیستم. هرچند در این روزگار در رنج و زحمتی از نظر مالی اما از نظر فکری بینظیری. با انانی هستم که با دل و جان به فکر فردای بچه های این کشورند. استاد هرچی اموخته ام از تو و از روزگار اموخته ام. دستت را از دور می بوسم. آنانی که دارند با معلمی که با عشق تدریس می کنند(نه آن معلمی که فقط امده برای جبران بیکاری و همه اش بفکر حقوق است) جر و بحث می کنند اینان همان شاگردان ته نشین کلاس هستند که بازیگوشی می کردند و ادب و نزاکت و حرمت استادی را فراموش کرده اند. وقتی که بازنشسته شدند انوقت خاطرات کودکی و معلم و درس یادشان می افتد و به زور بچه هایشان را در همین کلاس زبان و تقویتی و ..... می فرستند و می گویند ما درس نخواندیم شدیم کارمند شما برید برای خودتان کسی شوید. پس زیاد بحث نکنید در بین همه هستند کسانی که از زیر کار دربرند در بین معلم ها هم است. اما فکر و اندیشه شان با هم فرق دارد(اندیشه ای که به فکر چاپیدن و احتکار و اختلاس و دزدی و پولشویی و ....) با ندیشه معلم که به فکر آبادی و نخبه پروری و دانشمند کردن بچه های همین مردم و .....
پاسخ + +6 -3 --
ایمان 1400/05/08 - 17:43
چرا معلمین محترم دلایل غیر منطقی میزنن.من خودم کارشناسی ارشدم دو ساله از خدمت اومدم بیکارم. یعنی سواد یه معلم لیسانس که سال 91رتبه اش 60000شد و الان معلمه و من سال 90 کنکور دادم رتبه ام ده هزار شد بیشتره؟طرف شانسش گرفت سال کنکور ش تربیت معلم گرفتنش.الان طرف برجی ده میلیون حقوق میگیره حساب کنید در سال 7ماه حداقل بیکاره.اصن نباید خودشون رو با اساتید دانشگاه که از دانشگاه های معتبر دنیا دکتری گرفتن یا پزشکان که جز نخبگان هستند مقایسه کنن.هرسال یه سری سوال امتحانی تکراری دارن که کپی میکنن اونوقت میگن هرروز سوال طراحی میکنن
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1400/07/23 - 22:37
سلام بخدا من شوهر از معلم بودن همسرم خسته شدم تا چه رسد به خودش
پاسخ + 0 0 --
معلم 1401/05/15 - 02:43
من یک معلم هستم. به تمام شغل ها احترام می. گزارم. همه ما داریم تلاش میکنیم و چون هر کاری زحمت دارد احساس میکنیم ما نسبت به بعضی از افراد بیشتر زحمت میکشیم. شما مهندس جان، مامای مهربان، رفته گر عزیز و... همه تلاشتان قابل تقدیر است. ما از خودمان نمی گوییم، شما ارزش کارمان را درک کردید زمانی که دوران غیرحضوری آموزش فرزندانتان بود. با اینکه معلمان هم کنارتان بودن ولی متوجه سخت یا اسان بودن کارمان شدید!
پاسخ + +1 0 --
م 1401/10/24 - 10:07
باید با پرستار مقایسه کنید نه شب یلدا نه عید هیچ تعطیلی نیس رتبه هم ازشما ها بهتر بوده سختی کار هم ازشما بیشتره استخدام هم نمیکنن
۵۰ساعت تو هفته کار با صحنه های ناراحت کننده هر روز میگم چرا معلمی نرفتم برین خداتونم شکر کنین
پاسخ + +2 -1 --
ناشناس 1401/12/12 - 12:05
سختی کار معلم در ایام بیماری کرونا بر همگان روشن شد .خانواده ها از دردسرهای بچه ها ناله هاشون به آسمان رفت حالا شما فکر کنید معلمی که ۶ساعت شبانه روز رو با این بچه ها (تعداد بالای)میگذرونه چه دردسری داره ؟
پاسخ + +2 0 --
مینا 1402/05/02 - 13:37
مخالفم تو خونه کجا و اداره کجا... خدایش معلمی شغل راحتیه
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/06/12 - 10:33
من مهندسی گرفتم بیکار بودم دکتری گرفتم بیکار بودم و الآن اموزش و پرورش منطقه محروم و دوری رو زدم که برم سر کاری که امنیت شغلی داشته باشم و با نصف هفته کار کردم حقوق اداره کاری رو بگیرم وگرنه مجبورم هفته ای ۷ روز کار کنم روزی ۱۲ ساعت برای ماهی ۹ تومن ان شالله که مصاحبه قبول بشم وگرنه به خاطر بیکاری خودم و شوهرم مجبور به جدایی خواهیم شد
پاسخ + +1 0 --
شادی 1402/06/12 - 10:35
من مهندسی گرفتم بیکار بودم دکتری گرفتم بیکار بودم مجبور شدم اموزش و پرورش شرکت کنم که با هفتهدای ۲۴دساعت کار حداقل امنیت شغلی داشته باشم وگرنه محبور بودم هفته ای ۴۴ ساعت بلکه بیش تر در شرکت های خصوصی کار کنم و ماهی ۹ تومن در یافت کنم ان شالله مصاحبه قبول بشم وگرنه از اینده بیکار بودم خودم و خمسرم خبر ندارم
پاسخ + 0 -2 --
شادی 1402/06/12 - 10:37
به نظرم هر شغلی دردسر خودشو داره ولی یه دکتر معلم باید حقوقی برابر با یه ادکتر استاد داشته باشه
تدریس نیمه وقت در هفته بهترین شغل برای خانم های متاهل هست خصوصا این که استخدام رسمی دولت باشی به خاطر همینه اکثر جراحان و متخصصات با خانم های معلم ازدواج میکنن
پاسخ + +2 -1 --
A88M 1402/06/18 - 21:25
کسایی که میگن معلمی راحته من حاضرم جامو با دیگر کارمندان عوض کنم . کدوم کارمند حاضره بیاد معلم بشه با این حقوق و سروکله زدن با بچه هایی که خود پدر و مادرهاشون نمیتونن بچشون رو کنترل بکنن.کارمند توی شهر زیر کولر، کنار بخاری میشینه ، انوقت یه معلم چندین سال باید توی روستاها تدریس بکنه. مناطقی میره که ماشین تردد نمیکنه. توی زمستون تردد خیلی سخته.اون معلم هایی که توی شهر میبینین همشون چندین سال توی روستاها خدمت کردن بعد یواش یواش و مرحله به مرحله تونستن بیان شهر. یه کارمند بانک آیا حاضره بیاد معلم بشه؟ کارمند اداره برق حاضره بیاد معلم بشه؟ کارمند گاز؟ نفت؟ دادگستری؟ آب؟.... یه معلم نصف حقوق یه کارمند برق ،گاز، نفت ... رو هم نمیگیره . در ضمن معلم شدن خیلی سخته هم آزمون سختی داره هم گزینش و مصاحبه سختی داره به خاطر حساسیت شغلشون چون ...
پاسخ + 0 0 --
خانم مهندس 1402/12/23 - 16:17
من همین هفته با یک وکیل صحبت کردم که آیا حاضر است معلم باشد با سه ماه تابستان تعطیلی و حقوق ثابت . گفت به خاطر سطح درآمد نیست بلکه به خاطر سختی کار تدریس و ارتباط با بچه ها اصلا نمی خواست معلم باشه
پاسخ + +1 -1 --
شهریار 1402/08/15 - 08:56
سلام و عرض ادب / من کارمند (استخدام رسته اداری) آموزش و پرورش هستم / در هفته 44 ساعت موظفی دارم و حداقل 4 ماه از سال هفته‌ای 70 تا 80 ساعت درگیرم / مشمول رتبه‌بندی هم نیستم / ولی واقعیت این است که به هیچ وجه نمی‌توانم حتی هفته‌های 80 ساعت کار خودم را بالاتر یا حتی هم‌سطح هفته 24 ساعت کار معلم بدانم / ماهیت کار در مدرسه و خصوصاً کار معلم در کلاس با هیچ شغل دیگری حتی با اساتید دانشگاه (که در متن ذکر شده) قابل مقایسه نیست.
ما و همه کسانی که دلسوز آینده کشور هستند باید تلاش کنیم بهترین‌ها معلم شوند و معلم‌ها بهترین‌ها باشند و معلم بالاترین شأن را در جامعه داشته باشد.
پاسخ + +1 0 --
حمزه 1402/10/04 - 17:29
بنده معاون دبیر یک مدرسه هستم ۱۲ ساعت کلاس باجباری باید بروم و تدریس کنم علاوه براین در مدرسه هیچ کمک حالی ندارم، نه مدیر دارد مدرسه، نه معاون آموزشی، نه معاون اجرایی، نه معاون پرورشی، نه مشاور تازه خدمتگزار هم در طول هفته یک روز در مدرسه حاضر است، یعنی علاوه برکارهای مدیریتی، آموزشی، اجرایی و پرورشی، باید دوروز هم بروم کلاس و جوابگوی حضور والدیدن و ارباب رجوع ها به مدرسه هم باشم
بعد از لحاظ حقوق هم که عایدی ما از درآمد کارگر کمتر نباشه بیشتر نیست
پاسخ + 0 0 --
سما 1402/10/09 - 09:12
جیارتا خودتون سواری میدین
پاسخ + +2 0 --
حمزه 1402/10/04 - 18:16
اونایی که میگن معلمی راحت بیاییند یک هفته اینطوری کار کنند اگه دوام آوردن آن وقت صحبت از سختی کار بقیه کنند
بعدهم مزایا چی؟ اون ۱۲ ساعت اجباری هم پولش را نمیدهند
یک معلم روز معلم با یک پیامک خشک خالی از تمام زحماتش قدردانی میشه در صورتی که کارمندهای دیگه به هر مناسبتی دریافتی دارند، سرویسشون بجا، خانه سازمانیشون بجا، بن ها و کارت های اعتباریشون بجا، بعضی ها که صبحانه ناهارشون هم با دولت هست
آموزش و پرورش چی، هیچ
فقط یک مشت کوته فکر میگن معلم ها تابستون
در صورتی که تمام افراد جامعه طبق فرموده امام علی(ع) که فرمودند هر کس کلامی به من یاد دهد مرا بنده خود کرده، بنده و وام دار و مدیون معلم ها هستند
حال باز بنویسید معلم ها ...
پاسخ + +1 0 --
سما 1402/10/09 - 09:12
سلام هرکاری سختی دارد و باید یک کتاب ارزش نسبی جامع در کشور تهیه شود که ارزش هر رشته درسی و کاری در آن با ضرایب دقیق مربوطه ثبت شود. یکی اومده گفته معلمی هر ساعت مثل چهار ساعت کاره اون یکی میگه نه هشت ساعته، یکی میگه مامایی با جون آدمها سر و کار داری و پرستاری شیفت شب لانگ داری، یکی میگه کند ذهن‌ها با رتبه نودهزار میرن معلمی یکی میگه دکتری مهندسی ام آزمون دادم برم حقوق داشته باشم. تو متن گفته کار معلمی مثل کار تو معدنه. خودت خنده ات نگرفته اینو گفتی؟. باید کارشناسان بشینن دقیق و بی‌طرفانه ضریب بدن به کارهای مختلف تا هرکسی از روی معده نظر نده. راستی زیر هفته ای ٣۵-۴٠ ساعت کار، پارت تایم محسوب میشه. ولی حقوق‌ها کامله. حتا تابستون. کلا کشور از پای بست ویرانه...
پاسخ + 0 -1 --
سجاد 1402/10/10 - 11:56
خوش بحالتون
ساعت هشت میرید تا دوازده شش ساعت براتون حساب میشه
نه انتقالی اجباری،نه شیف شبی.تازه بارون بیاد خونه تشریف دارید،هوا الوده بشه خواب تشریف دارید و....
تازه عیدا یکماه تابستونا سه ماه.پایان ترم ها یک ماه استراحت تشریف دارید
سطح علمی استخدامیان آموزش و ورورش هم گویا هست...
مطالعه قبل تدریس هم که خداروشکر ندارید
انشاالله همه به راه راست هدایت بشیم
پاسخ + 0 0 --
خانم مهندس 1402/12/23 - 16:14
نباید همه را با یه چوب زد . بعضی ها کم کار هستند و بعضی ها پر کار . من معلمهایی داشتم که می گفتم بنشینند خودم درس می دهم و معلمهایی هم داشتم که علاوه بر تدریس کتاب‌ها درس زندگی هم می دادند . مشکل جایی است که ملاک درستی برای سنجش وجود ندارد . کسی که نه ماه سال شاغل است تابستان بی حقوق رها شود خوب همان اول معلمی را ترک می کند می رود دنبال یک کار دوازده ماهه و این طور که آموزش و پرورش تعطیل می شود
پاسخ + 0 0 --
خانم مهندس 1402/12/23 - 16:08
من چند روز به عنوان کمک رفتم کلاس یکی از آشنا ها . واقعا کار تدریس به بچه ها خیلی سخته و کنترل بچه ها مهارت می خواد با این که من فکر می کردم سواد بالاتر کار سازتره ولی دیدم نه . با این که تجربه کار توی کار خانه و چهار ده ساعت کار در روز رو دارم باید اعتراف کنم دو ساعت کار تدریس خیلی سخت تر از اون چهار ده ساعت کار بود . باید به بچه ها و سر و کله زدن با اونها عشق داشته باشی و گرنه خیلی زود از لحاظ جسمی و روحی داغون می شی .

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور