صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

محمدرضا خورشیدی پاجی/ فعال فرهنگی

پول گیری مدام در مدرسه تا کی و چرا ؟

مجله رشد هرماه در تیراژ وسیع بدون داشتن هدف در بین دانش آموزان به صورت اجبار توزیع می شود که اصلا اگر نباشد هیچ اتفاقی نمی افتد/ سئوال اینجاست اگر بزرگترها باید بنویسند و به خورد بچه ها بدهند دیگر پول گرفتن این خدمات چه معنایی دارد/ ما در مدرسه آدم می دهیم چه چیزی باید تحویل بگیریم/ معلم از معرکه گیری مدیر در کلاس به همراه معاونش کلافه است/ تاکید می کنند هرکس پول را زودتر بیاورد در سازماندهی کلاس قرار می گیرد و این مهلت تمدید نخواهد شد/ اگر دست درازی به بیت المال گناه است آیا پدر من که کابل کنتور را از پشت کنتور به برق خانه وصل کرده ، کاری خلاف انجام داده است/ شنبه ها می آید و یکشنبه ها سپری می شود و دوشنبه ها سر می رسد و من در تعجبم معاون و مدیر کاری دیگر ، جز گرفتن پول از بچه ها ندارند/ در دنیای مجازی غوغا می کنند اما هیچ کس نمی پرسد علت این اتفاق چیست/ اگر سجاد کوچولو و سمیه عزیز و معلم کلاس شان در هیاهیوی پول ، تعلیمات دارند پس این همه کارخانه ، معادن ، نفت و گاز ، سرمایه گذار و خیر، تجارت و تاجر، آستان قدس و بنیادها به چه کاری جز آبادانی ایران و اولویت آدم سازی را در سر می پرورانند/ امروز مدرسه شما فقط به پول می اندیشد ، جنگ داشتن و نداشتن و پلاسکوی تعلیم و تربیت ؛ اما هیچ کس آن را بحران نمی شمارد تا جلسه ای تشکیل شود و علت ها بررسی شود اما معلول ها به قصور معلم ختم می شود/ مدرسه  پولی  ؛ بچه های همدل ، مهربان ، با صداقت ، راستگو ، خلاق ، کمک دهنده ، یادگیرنده ،یاد دهنده و در یک کلام شهروند متعادل تربیت نمی کند/ آمارها و گزارش ها از مطلوب بودن دوران تحصیل همگانی نوگلان حکایت می کنند/ اگر غیر از این است شما معلم گرامی روایت اتفاقات و مشاهدات خود را حتی به زبان ساده به مسئولان از طریق سایت صدای معلم اطلاع رسانی نمائید تا با اقدام عاجل از خطر استحاله و بحران پلاسکوی تعلیم و تربیت جلوگیری نمایند و یا در اثر بی توجهی مسئولان امر، حجت بر شما تمام شود
 
گرفتن پول در مدرسه و خشونت معلم علیه دانش آموز و پلاسکوی تعلیم و تربیت   سجاد و سمیه امروز باید به مدرسه بروند . پدرشان کارگر است . سجاد دیروز به خاطر ندادن پول از اردوی جوانه ها منع شد ، راننده اتوبوس و برنامه جوانه ها پول می خواهد . پریروز بابت پول مجله رشد حسابی سمیه را در بین دوستانش دق مرگ کردند ، مجله رشد هرماه در تیراژ وسیع بدون داشتن هدف در بین دانش آموزان به صورت اجبار توزیع می شود که اصلا اگر نباشد هیچ اتفاقی نمی افتد !
روزگاری مجله رشد لنگان لنگان با حضور کاربلدانی چون عربلو ، شامانی ، سید مهدی شجاعی ، محقق و... و مشارکت خود بچه ها حرفی برای گفتن داشت اما اکنون خنثی است ؛ اگر خنثی نباشد این نشریه باید توانایی داشته باشد که هیچ کتاب کمک آموزشی در مدرسه و خانه راهی نداشته باشد ولی این کجا و اون کجا .
 رشد نمی داند باید برای بچه ها بنویسد یا بچه ها برای بچه ها بنویسند و یا در هر استانی خود بچه ها به صورت کارگاهی کار روزنامه نگاری ، خبرنگاری و مطبوعات را باید در یک پروسه کاری  تجربه کنند ؛ سئوال اینجاست اگر بزرگترها باید بنویسند و به خورد بچه ها بدهند دیگر پول گرفتن این خدمات چه معنایی دارد ؟
بگذریم ...
اما بیایم هفته تحصیلی سجاد و سمیه را که به مدرسه می روند همراه شان باشیم ، بدتان نیاید ما در مدرسه آدم می دهیم چه چیزی باید تحویل بگیریم ؟
 
شنبه  : این روز همه بچه ها در بوفه هرچه دلشان می خواهد می خرند اما سجاد پول ندارد . سجاد و دوستش رحیم و احمد ، خوشا به حالشان چون این خوردنی ها را اگر جلوی ... بگذاری نمی خورد ! همه غیر بهداشتی ، رنگ شده و صنعتی امان از سس کاملا بی مجوز و مزه دار!
 
یکشنبه : روز دریافت پول برای کاغذ فتوکپی است . باز عده ای از بچه ها پول ندارند و نیاوردند . معلم از معرکه گیری مدیر در کلاس به همراه معاونش کلافه است . سمیه باز به همین بهانه توبیخ می شود!
 
دوشنبه : بچه ها آماده می شوند وسایلی را به مدرسه بیاورند تا برای موسسه خیریه به فروش برسانند  .یک کار عام المنفعه ، اما دیروز مادر سجاد پول نداشت تا کوکو درست کنه برای فروش یا طبخ آش ، او و بعضی بچه ها  نه خرید کردند نه فروش !
 
سه شنبه : بچه ها برای جشن جوانه ها باید پول بیاورند . هزینه برنامه جوانه و کرایه ماشین را مدرسه ندارد ، جمع آوری رضایت نامه و پول ، اعصاب کلاس و معلم را به هم می ریزد و سمیه مجبور می شود کاری دیگر بکند اما اقدامش هویدا می شود . به والدین نامه می دهند و پیامک ، در این کلاس به پنج ولی نامه داده می شود ، دو تا نیامدند دو تا اظهار عجز و ناتوانی و درخواست کمک کردند و یکی با کل مدرسه و معلم درگیر می شود و بقیه ماجرایی که در مدرسه منجر به کتک خوردن معلم می شود.
 
چهارشنبه : برای کلاس فوق برنامه ، کلاس تقویتی و تیزهوشان از بچه ها پول درخواست می کنند و تاکید می کنند هرکس پول را زودتر بیاورد در سازماندهی کلاس قرار می گیرد و این مهلت تمدید نخواهد شد.
 
شنبه معلم دینی سجاد در درسش به موضوع بیت المال می رسد و با بچه ها در مواظبت از عدم دست درازی به بیت المال تاکید می کند که سجاد بلند می شود و سئوال می کند که اگر دست درازی به بیت المال گناه است آیا پدر من که کابل کنتور را از پشت کنتور به برق خانه وصل کرده ، کاری خلاف انجام داده است ؟ معلم بلافاصله جواب آری می دهد ، زنگ می خورد . معلم سجاد را به خلوت می برد سئوال می کند که برای چه پدرت این کار را کرده است ؟  سجاد در پاسخ ، بیکاری و نداشتن پول پدر را علت این کار عنوان می کند و می گوید پدرم چند ماه است بیکار درخانه نشسته است .
شنبه ها می آید و یکشنبه ها سپری می شود و دوشنبه ها سر می رسد و من در تعجبم معاون و مدیر کاری دیگر ، جز گرفتن پول از بچه ها ندارند ؟ چرا کلاس معلم را هر لحظه و هر روز به بهانه های مختلف به هم می ریزند ؟
شنبه ها می آید و سجاد و سمیه با استرس و دلهره وارد مدرسه و کلاس و همجواری با بوفه و نرفتن به اردو و برنامه جوانه و نگاه به مجله و خرید و فروش بازارچه خیریه مدرسه و... در همین زمان سجاد غرق دنیای خود است ، معلم صدایش می زند حواسش پرت است ، معلم دوباره صدا می زند ، او در دنیای دیگری است ، معلم به کنارش می آید ، بغل دستی اش او را متوجه می کند ...  ناخودآگاه دست معلم بالا می رود ، دست سجاد به همراه مداد به عقب می رود دست معلم پایین می آید  ،مداد تیز به پوست سرش نفوذ می کند و پسر نقش زمین می شود و معلم او را بغل می کند و سریع  با همکاری مدیر به بیمارستان می رساند  .در دنیای مجازی غوغا می کنند اما هیچ کس نمی پرسد علت این اتفاق چیست ؟
 
آقایان وزیران ادوار تعیلم و تربیت !
اگر سجاد کوچولو و سمیه عزیز و معلم کلاس شان در هیاهیوی پول ، تعلیمات دارند پس این همه کارخانه ، معادن ، نفت و گاز ، سرمایه گذار و خیر، تجارت و تاجر، آستان قدس و بنیادها به چه کاری جز آبادانی ایران و اولویت آدم سازی را در سر می پرورانند ؟
امروز مدرسه شما فقط به پول می اندیشد ، جنگ داشتن و نداشتن و پلاسکوی تعلیم و تربیت ؛ اما هیچ کس آن را بحران نمی شمارد تا جلسه ای تشکیل شود و علت ها بررسی شود اما معلول ها به قصور معلم ختم می شود . 
به معلم مدرسه ای گفتند روزنامه دیواری خوبه ، از بچه ها بخواهید که در این کار فعال باشند گفت ، باز باید مقوا بخرند و ... من می دانم کار مهارتی خوبی است اما شما را به خدا بسته ، من طاقت ناداری بچه ها را ندارم .
 
آقایان وزرای ادوار !
مدرسه  پولی  ؛ بچه های همدل ، مهربان ، با صداقت ، راستگو ، خلاق ، کمک دهنده ، یادگیرنده ،یاد دهنده و در یک کلام شهروند متعادل تربیت نمی کند .
معلمان گرامی
آنچه روایت شد می تواند غیرواقعی و هرگز این اتفاقات در مدارس ما اتفاق نیافتاده باشد چون آمارها و گزارش ها از مطلوب بودن دوران تحصیل همگانی نوگلان حکایت می کنند ، اگر غیر از این است شما معلم گرامی روایت اتفاقات و مشاهدات خود را حتی به زبان ساده به مسئولان از طریق سایت صدای معلم اطلاع رسانی نمائید تا با اقدام عاجل از خطر استحاله و بحران پلاسکوی تعلیم و تربیت جلوگیری نمایند و یا در اثر بی توجهی مسئولان امر، حجت بر شما تمام شود.

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
جمعه, 29 بهمن 1395 12:29 خوانده شده: 1769 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +15 -1 --
ناشناس 1395/11/29 - 13:31
کاملا واقعی بود.
همه چیز شده حرف و تظاهر.
هیچ هدفی در این آموزش و پرورش کذایی وجد ندارد.
اول از همه معلمان له میشوند . سپس دانش آموزان منگ گرفتار پارادوکس عمل و حرف این سیستم متظاهر.
پاسخ + 0 0 --
محمد 1395/11/29 - 20:50
در دبستان من هم از مهر تا پایان خرداد همین برنامه را داریم . مجله رشد ، معلم ، مدرسه و اولیا و مربیان و ... با تیراژهای بالا اگر هم به فهرست سردبیران و نویسندگان توجه کنید اکثرا سالیان سال است که این عزیزان در اتاق های شک وزارتخانه مشغول نوشتن و دریافت مزایای چند برابری خود هستند و کمتر تغییری را در این لیست ملاحظه می کنید .
پاسخ + +15 -2 --
ننه سرما 1395/11/29 - 13:40
همکار محترم اقای خورشیدی انچه نوشتید غیرواقعی نبود بلکه عین واقعیت بود کاش گوشی برای شنیدن و چشمی برای دیدن وجود داشته باشد
پاسخ + +8 -2 --
علیرضا 1395/11/29 - 15:50
اغیر واقعی !!!!ینها که همه واقعیت نبود
پاسخ + +4 -1 --
ناشناس 1395/11/29 - 15:53
سلام به نطر من در بسیاری از سازمان ها ریشه پلاسکوی آن را می توان ، در عدم همخوانی تحصیلات کارکنان با کار فرد دانست. در بسیاری از شهرها اصلا رشته های تخصص آموزش و مرورش از جمله مشاوره مدرسه اعلام نیرو نکردند. من خودم ارشد مشاوره مدرسه از داندانشگاه شهید بهشتی با معدل بالا هستم. اما برای آزمون آموزش و پرورش شرکت کردم، حتی برای مصاحبه هم رفتم ، اما من را رد کردند. بعد فارغ التحصیلان سایر رشته ها حتی با فوق دیپلم هم آموزش و پرورش ، آنها را گرفت. نمی دانم با چنین سیستم گزینشی آموزش و پرورش در حق چه کسی ظلم می کند ؟ در حق ما که سالین متمادی در دانشگاههای معتبر درس خوانده ایم ؟ یا در حق فرزندان مملکت ما یا در حق کسانی که تخصص ندارند ؟!!
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/11/29 - 20:52
در بیشتر مناطق همین است نیروی تخصصی مشاوره و ... در پست غیرمرتبط مشغول است و اشخاصی بدون داشتن شرایط ابلاغ دریافت میکنند و گاها سر کار خود نیز حاضر نمیشوند .
پاسخ + +7 -3 --
دبیر 1395/11/29 - 16:00
با سلام. ممنون از نویسنده مقاله به مورد مهمی پرداختید.
یه خواهش از مدیر محترم سایت صدای معلم داشتم. در خصوص امتیاز سالانه فرهنگیان توسط مدیران مدارس.
پیگیری اینکه ایا قانونی، مستند بودن این امتیازات و صحت و سقم انها را دنبال میکند ؟ و در صورت تخلف مدیران، ایا قانون حمایتی وجود دارد که موضوع را پیگیری کند تا احقاق حق شود؟؟؟ انچه واقعیت دارد این است که مدیران بر اساس سلیقه شخصی مبادرت به تکمیل این فرمها میکنند و متاسفانه واحد ارزشیابی و عملکرد هم در پاسخ بشکایات همکاران سکوت میکند. لااقل در استان لرستان این مساله مشود است.
پاسخ + +10 -1 --
ناشناس 1395/11/29 - 16:21
چرا نمیگویند که آقا دولت در حال ورشکستگی است و در حرف و عمل با مردم صادق باشند و اینقدر دروغ نگویند
پاسخ + 0 0 --
علی ش 1395/11/30 - 23:32
از روحانی و وزیراش هر کاری بر میاد... منتظر ورشکستگی دولت هم باشید...
پاسخ + +8 -1 --
ناشناس 1395/11/29 - 16:21
چرا نمیگویند که آقا دولت در حال ورشکستگی است و در حرف و عمل با مردم صادق باشند و اینقدر دروغ نگویند
پاسخ + +8 -1 --
ناشناس 1395/11/29 - 16:25
در حال حاضر دبیر گرامی با وجود مدیران دست نشانده و نالایق باید که ارزشیابی معلمان توسط این مدیران نالایق متوقف شود و تا زمانی که مدیریت بر اساس لیاقت و تخصص ..نباشد این طرح اجرا نشود
پاسخ + 0 0 --
دبیر 1395/11/29 - 22:56
ایا قانونی برای توقف هست؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/12/04 - 04:48
اگر قانون بود که حقوق تو بخور و نمیر نبود اخوی
پاسخ + +6 -1 --
جلیل 1395/11/29 - 16:41
فانی که فرمود قانون اساسی نیومده نباید از دانش آموزان پول نگیریم با این توجیهات راه را بر اخذ هر گونه وجه از دانش آموزان باز کرد ومدیران هم با توجه به عدم واریز سرانه و چراغ سبز وزیر تا توانستند اقدام به اخذ وجه و دریافت مبالغ کلان کردند تا جاییکه حتی از مدیرانی که بیشترین کمک به مدرسه را جمع آوری کردند مورد تقدذیر قرار گرفتند و حالا اخذ وجه در مدارس کاملا قانونی و تبدیل به رویه عادی شده و مردم هم عادت کردند دولت سرمایه داری که هدفش واگذاری مدارس به سرمایه داران و خصوصی سازی مطلق برای رهایی از تامین بار مالی این وزارتخانه و کسب در امد برای سرمایه داران است نتیجه میشود که پول گیری در مدارس از اهداف دولت سرمایه داری بود که مدیران در حقیقت وسیله ای برای رسیدن به این هدف مهم روحانی هستند
پاسخ + +8 -1 --
فرهنگ 1395/11/29 - 18:07
پسر من مدرسه نمونه منطقه ده قبول شد تابستان به ما گفتن کلاس تابستانی اجباریه واین اجبار از طرف خانم دری در اداره کل بیان شده. ۵۰۰ هزارتومن گرفتن بابت چند درس اختصاصی وبعلاوه کلاس ورزش واخلاق وخود آگاهی .معمولا این سه تای آخر بچه ها در گرمای‌سوزان بابد درحیاط مدرسه بازی میکردند.
پاسخ + +8 -1 --
ناشناس 1395/11/29 - 18:55
آموزش و پرورش منطقه ما از مديران پول ميگيرد!!!!!!!!!!!!!!‌مثلا براي ديوار كشي اداره !!! به مديران مي گويد جايزه بخريد .و بدهيد اداره تا ادراه به مناسبت مسابقات فرهنگي به دانش آموزان آن مدرسه بدهد!!!!!!!!!!!!!! و انواع پول گيري هاي ديگر مد شده!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ + +5 -1 --
فرهنگ 1395/11/29 - 23:11
ببخشید اصلاح میکنم پسر من منطقه ده نمونه بود .(مطلب بالا)
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/12/04 - 04:49
کجای این مخالفت داشت با مرام منفی
پاسخ + +4 -7 --
بازنشسته 1395/11/30 - 10:55
چگونه است که مردم برای هزینه های ماهیانه تساعدی اب و برق وگاز کلی می پردازند و دم بر نمی اورند اما برای سالی یکبار کمک به مدرسه فرزندشان این همه سر و صدا می شود؟؟!!
پاسخ + 0 0 --
م 1395/11/30 - 15:09
مگر قرار نیست آموزش و پرورش رایگان باشد چرا باید پول بدهند اصلا معلوم نیست چرا دولت پول آب و برق را از ادارات خودش میگیرد مگر دولتی نیستند
پاسخ + +4 -1 --
علی ش 1395/11/30 - 23:36
تا زمانی که دولت سهل انگاری میکند و نمایندگان نسبتا محترم مجلس که متاسفانه بیشترشان معلم هم هستند!!!!! بودجه 45 هزار میلیاردی آ.پ را 32 هزار میلیارد تصویب میکنند...
13 هزار میلیارد کسر شده چه مشکلاتی که از معلمان حل نمیکند...
رجوع کنید به جزئیات بودجه آ.پ در همین سایت (صدای معلم)
پاسخ + +4 -1 --
اصفهانی:مدیردبیرستان 1395/12/01 - 19:30
عشق وعلاقه ودلسوزی بیش ازحدمامعلمان نسبت به فرزندان جامعه وترس ازبی تفاوتی وتوجیهات بی اساس بالادستان دربسیاری ازمواقع کاردستمان داد.همانندپدرومادری که درطوفان بی اعتمادی نسبت به اطراف برای رشدونجات فرزندش دست به حرکاتی می زندکه شایدخیلی ازآنها برحسب اجباراست وخودنیزآن حرکات راعاقلانه نمی داند.عمل کردیم.ایمان دارم که مافرهنگیان به ناچاروارداین جریانها شدیم.به عنوان یک فرهنگی واقعا نمی دانم اگرازهمین امروزتمامی مدیران مدارس دریافتیهای به اصطلاح کمک های مردمی رامتوقف کنندچه اتفاقی خواهدافتاد؟آیا حکومت بیسج شده ومشکلات آموزش وپرورش راحل خواهدکرد؟یامشکلات رادرسیاه چالهای سیاسی انداخته وآینده فرزندانمان راقربانی سیاست بازی های درون جناحی خواهدکرد؟
پاسخ + 0 0 --
چغندربگ 1395/12/05 - 13:22
یکی از دوستان من که مدیر یک مدرسه هست، میگه رئیس به من گفته اگر مدیر فلان مدرسه بشی هر ماه چقدر میتونی بدی؟ کلا الآن مدارس در تهران سرقفلی دارند و مدیران اگر اداره ای هارو سیر نکنند، زیاد دوام نمیارند، و این خیلی وقیحانه و علنی شده، مثل دوران قاجار! پول زیادی از اولیا میگیرند و مقدار کمی از اون خرج مدرسه میشه در حدی ک در مدرسه بسته نشه! بقیه تقسیم میشه!
پاسخ + +1 0 --
مجید کریمیان 1396/02/03 - 22:13
مدرسه نیکان منطقه باهنر کلاس اول هرکلاس 37نفر دانش آموز دارد از هر دانش آموز 3000000ریال پول برای جشن و200000ریال روز معلم 37*500000=18000000ریال میشود چرا آموزش وپرورش اقدام نمیکند
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1397/02/18 - 07:06
مدیران مدرسه کسب و کار خوبی دارند در مدارس
 حساب هایی وجود دارد هیچ  حساب کتابی ندارد
سود به جیب شان میرود کسب و کار خوبی دارند مدیران
۱.روپوش دانش آموزان اول سال معرفی می کنند
درصد به جیب میزنند
۲.مبلغ ماه هانه نقدی از کلاس ها جمع آوری کرده
مبلغی واریز مبلغی هم در جیب میزنند
۳.هزینه ها و تعمیرات مدرسه فاکتور و تخفیف می گیرند
و سود به جیب میزنند
۴.اردو دانش آموزان حساب کتاب ندارد
۵.اجاره بوفه سوری قرار داد می بندند کمتر به حساب مدرسه واربز به جیب میزنند
پاسخ + 0 0 --
.... 1402/07/09 - 20:00
دخترم بخاطر پول ثبت نام نکردن مدرسه داریم گفتن دو میلیون 500 عزار بده چون نداشتم الان دخترم مدرسه نمیره خدا بزنه اون ادم های رو مه دل بچهامو شکست

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور