صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

آسیب شناسی یک حرکت در یک دبستان دخترانه سنندج : معلمان خودشان را جدی بگیرند !

ممکن است این وضعیت و یا نظایر آن در سایر واحدهای آموزشی نیز جریان داشته باشد اما به دلایل مختلف به حوزه رسانه راه پیدا نمی کند و در بیشتر موارد از سطح مدرسه و یا حداکثر اداره بالاتر نمی رود/ به کرات مشاهده کرده ایم برخی از کارمندان بدون توجه به حقوق دیگران و حس وظیفه شناسی با موبایل خود مشغول بوده اند/ حتی زمانی که مساله را به مقام بالاتر گزارش کرده ایم بعضا با بی تفاوتی و عدم بازخورد مناسب آن مقام مواجه شده ایم ؛ چرا که این بیماری احتمالا در آن فرد هم وجود دارد/ مدرسه نیز یک واحد سازمانی است و دانش آموزان حقوقی دارند/ طبیعی است که دانش آموزان این وضعیت ها را به خانواده و اولیا منتقل می کنند و این در مجموع تصویر ذهنی مثبت و قابل دفاعی از معلم برای خانواده نمی سازد/ این که معلمان موظف باشند مانند نهادهای قضایی ، پادگان ها ، مراکز انتظامی و... وسیله شخصی خود را تحویل دهند نوعی توهین به شعور عمومی معلمان و نادیده گرفتن خرد و فهم آنان است/ اگر معلمان این مدرسه نسبت به این موضوع معترض و یا منتقد بوده اند چرا از طریق شورای معلمان و یا نماینده خود پی گیر نبوده اند/ واقعیت آن است که شورای معلمان در بیشتر مدارس حال و روز خوبی ندارد/ باید به این واقعیت تلخ اعتراف کرد که نهادهایی مانند شورای معلمان توسط خود معلمان به ابتذال کشانده شده و کارآمدی خود را از دست داده است/ آیا اگر حتی یک معلم نسبت به این تصمیم معترض بوده است چرا به عنوان دستور جلسه در شورای معلمان مطرح نشده است/ مسئولیت این کار بیش از آن بر عهده مدیر آن مدرسه باشد بیشتر بر عهده تک تک معلمان این مدرسه است/اگر مسئولان این اداره در این شهرستان از موضوع اطلاعی نداشته اند پس باید به این پرسش پاسخ دهند که در اداره اساسا به چه کاری مشغولند/  آیا در آموزش و پرورش ملاک و معیار باید قانون باشد و یا سلیقه مدیران/ پرسش اساسی تر این است که علی رغم انتشار خبر این موضوع در یک رسانه رسمی مانند صدای معلم ؛ چرا مسئولان آموزش و پرورش در این مورد پاسخ گو نبوده اند/غیر از انتشار این خبر هیچ گونه تحرک و یا کنش گری دیگری را در این زمینه شاهد نبودیم .هیچ معلمی در این زمینه تحلیل و یا یادداشت ننوشت .هیچ تشکل معلمی در این موضوع موضعی اتخاذ نکرد / متاسفانه این مورد قابل تعمیم به سایر موارد حتی مهم تر و راهبردی تر نیز بوده و فرهنگیان و معلمان در این زمینه نقاط ضعف جدی و اساسی دارند / « تفکر و سواد رسانه ای » قبل از آن که برای دانش آموزان تدریس شود ابتدا باید برای معلمان برنامه ریزی گردد/ معلمان چاره ای جز فاصله گرفتن از فرهنگ شفاهی غالب  و روزمرگی غالب ندارند...

آسیب شناسی جمع آوری موبایل معلمان در  دبستان دخترانه آزادگان سنندج آموزش و پرورش

در روزهای اخیر شاهد یک حرکت در دبستان دخترانه آزادگان سنندج بودیم . ( این جا )

موضوع از این قرار بود که آموزگاران در این مدرسه موظف بودند قبل از ورود به کلاس موبایل خود را در مکان خاصی که برای این منظور تعبیه شده بود قرار دهند .

البته ممکن است این وضعیت و یا نظایر آن در سایر واحدهای آموزشی نیز جریان داشته باشد اما به دلایل مختلف به حوزه رسانه راه پیدا نمی کند و در بیشتر موارد از سطح مدرسه و یا حداکثر اداره بالاتر نمی رود .

در این یادداشت سعی می کنم از جهات مختلف نگاهی به این موضوع داشته باشم .

بارها برای ما اتفاق افتاده است برای انجام کاری به یکی از ادارات و یا واحدها به ویژه دولتی رفته ایم .

به کرات مشاهده کرده ایم برخی از کارمندان بدون توجه به حقوق دیگران و حس وظیفه شناسی با موبایل خود مشغول بوده اند .

این گونه صحنه ها حس خوبی برای دیگران تولید نمی کند و برآیند آن فقط ایجاد نارضایتی و حتی تنفر نسبت به آن است .

حتی زمانی که مساله را به مقام بالاتر گزارش کرده ایم بعضا با بی تفاوتی و عدم بازخورد مناسب آن مقام مواجه شده ایم ؛ چرا که این بیماری احتمالا در آن فرد هم وجود دارد !

مدرسه نیز یک واحد سازمانی است و دانش آموزان حقوقی دارند .

این که در ساعت آموزشی یک معلم به کرات با موبایل خود مشغول باشد منطقی نیست .

طبیعی است که دانش آموزان این وضعیت ها را به خانواده و اولیا منتقل می کنند و این در مجموع تصویر ذهنی مثبت و قابل دفاعی از معلم برای خانواده نمی سازد .

از سوی دیگر این که معلمان موظف باشند مانند نهادهای قضایی ، پادگان ها ، مراکز انتظامی و... وسیله شخصی خود را تحویل دهند نوعی توهین به شعور عمومی معلمان و نادیده گرفتن خرد و فهم آنان است .

اگر معلمان این مدرسه نسبت به این موضوع معترض و یا منتقد بوده اند چرا از طریق شورای معلمان و یا نماینده خود پی گیر نبوده اند ؟

واقعیت آن است که شورای معلمان در بیشتر مدارس حال و روز خوبی ندارد .

از آن جا که شورای معلمان یک نهاد نظارتی و سیاست گذاری در ارکان مدرسه است مدیران مدارس اکثرا تمایل دارند که آن را در کنترل خود داشته باشند .

قبلا هم بیان کردم که شورای معلمان از وظایف ذاتی خود منحرف شده است :

شورای معلمان و نماینده معلمان ؛ ابتذال و روزمرگی ؟!
نماینده شورای معلمان تشریفاتی نیست !

باید به این واقعیت تلخ اعتراف کرد که نهادهایی مانند شورای معلمان توسط خود معلمان به ابتذال کشانده شده و کارآمدی خود را از دست داده است.

در اکثر موارد نیز یک جور رودربایستی بین نماینده معلمان و مدیر واحد آموزشی وجود دارد.

مجموعه این عوامل موجب می شود تا مدرسه از فضای شفافیت و صداقت فاصله گرفته و نوعی سازمان غیررسمی مخرب در کنار سازمان رسمی مدرسه شکل بگیرد .

این سازمان غیررسمی مدرسه را از اهداف خود دور کرده و نیروهای مختلف صرف خنثی کردن یکدیگر شده و عوامل آموزشی مختلف از هم افزایی فاصله خواهند گرفت .

آیا در جریان این مساله ، تحویل موبایل معلمان از مصوبات شورای معلمان بوده است و یا صرفا تصمیم شخصی مدیر مدرسه بوده است ؟

موضع نماینده معلمان این مدرسه در برابر این تصمیم چه بوده است ؟

آیا اگر حتی یک معلم نسبت به این تصمیم معترض بوده است چرا به عنوان دستور جلسه در شورای معلمان مطرح نشده است ؟

به نظر می رسد مسئولیت این کار بیش از آن بر عهده مدیر آن مدرسه باشد بیشتر بر عهده تک تک معلمان این مدرسه است که روند قانونی این مساله طی نشده است .

معلمان می توانستند در این شورا نظرات خود را مطرح کنند و آن چه مصوبه خرد جمعی بود به اجرا گذاشته می شد .

نوع برخورد اداره آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج هم در این مورد جالب و قابل توجه است .

برخی از معلمان عنوان کرده اند که این حرکت ابتدا با استقبال مسئولان اداری روبه رو شده است اما زمانی که این موضوع رسانه ای شده است مسئولان این اداره چنین عنوان کرده اند :

" این کار ایده ی شخصی مدیر یکی از آموزشگاه ها بوده است و به هیچ عنوان مورد تایید مدیر و مسئولان اداره مربوطه نمی باشد و اطلاع مدیر و کارشناسان  اداره  مربوطه از موضوع تکذیب می گردد.

کار این مدیر سلیقه ای و با آن برخورد می شود . "

اگر مسئولان این اداره در این شهرستان از موضوع اطلاعی نداشته اند پس باید به این پرسش پاسخ دهند که در اداره اساسا به چه کاری مشغولند ؟!

آیا نباید بر کار مدیران مدارس نظارتی وجود داشته باشد ؟

آیا در آموزش و پرورش ملاک و معیار باید قانون باشد و یا سلیقه مدیران ؟

و پرسش اساسی تر این است که علی رغم انتشار خبر این موضوع در یک رسانه رسمی مانند صدای معلم ؛ چرا مسئولان آموزش و پرورش در این مورد پاسخ گو نبوده اند ؟

وظیفه روابط عمومی این اداره در این گونه موارد چیست ؟

و البته سخن آخر در مورد معلمان و ارتباط با رسانه است .

خبر این موضوع در شبکه های اجتماعی منتشر شد .

غیر از انتشار این خبر هیچ گونه تحرک و یا کنش گری دیگری را در این زمینه شاهد نبودیم .

هیچ معلمی در این زمینه تحلیل و یا یادداشت ننوشت .

هیچ تشکل معلمی در این موضوع موضعی اتخاذ نکرد .

متاسفانه این مورد قابل تعمیم به سایر موارد حتی مهم تر و راهبردی تر نیز بوده و فرهنگیان و معلمان در این زمینه نقاط ضعف جدی و اساسی دارند .

دوستی در یکی از ادارات آموزش و پرورش تهران تعریف می کرد  : " روزانه و در طی سال معلمان زیادی به این اداره مراجعه می کنند .

در برخی موارد کار آن ها حل نشده و بعضا با کاغذبازی ، کم کاری ، نارضایتی و... مواجه می شوند .

آن ها  برخی اوقات این جا گریه می کنند ، گله می کنند و...

زمانی که به آن ها پیشنهاد می کنم که از ظرفیت رسانه در این موارد استفاده کنند نوعی فرار و یا ترس را در آن ها مشاهده می کنم .

اگر واقعا حق با این افراد است و حق آن ها ضایع شده است و سیستم اداری در این مورد پاسخ گو نیست ؛ پس چرا موضوع را رسانه ای نمی کنند ؟ "

به نظر می رسد که معلمان به دلایل مختلف با رسانه ، مفهوم و کارکردهای آن آشنایی ندارند .

« تفکر و سواد رسانه ای » قبل از آن که برای دانش آموزان تدریس شود ابتدا باید برای معلمان برنامه ریزی گردد .

به نظر می رسد معلمان چاره ای جز فاصله گرفتن از فرهنگ شفاهی غالب  و روزمرگی غالب ندارند .

رسانه آخرین و البته  تاثیرگذارترین ابزار برای طرح موضوعات و مسائلی است که ساز و کارهای موجود قادر به حل منطقی و تعاملی آن ها نیستند .

شنبه, 23 بهمن 1395 21:30 خوانده شده: 2140 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +17 -1 --
ناشناس 1395/11/23 - 22:37
از ماست که بر ماست.
معلمان برای خود و کارشان ارزشی قائل نیستند.
خیلی وقتها بزدلانه تن به هر کار و حرف خلافی میدن.
ننگ رو خودشان پذیرفته اند.
اگر همکاری هم اعتراض کنه، با سکوت خود در حق خود و اون همکار خیانت میکنند‌
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/11/24 - 19:45
واقعا درسته ترس برادر مرگ است
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/11/25 - 07:29
مدیر مربوطه باید بشدت مورد بازخواست معلمان و حراست به خاطر کار فرا قانونیش قرار بگیرد

معلمهای خانم اینقدر ترسو نباشید در برابر خلاف قانون مدیر بشدت بایستید
پاسخ + +11 -3 --
امیدوار 1395/11/23 - 22:41
متاسفانه ادارات آپ طرفدار مدیر هستند. نمونه های دیگر مثل ساعت نماز ،معلمان دینی وپرورشی حق رفتن به نماز رادارند وبقیه مبصر کلاسند. درس پژوهی وتولید طرح درس الکترونیک اصلا جشنواره ندارد ولی معلم ملزم به اجرای آن است.برای تایپ سوالات ترم از معلم هزینه میگیرند جالب اینکه از امکانات مدرسه استفاده میشود ولی به حساب معلم. اینها فقط نمونه های کوچکی از آسیبهای مدرسه بر روی اعصاب وروان معلم هست
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1395/11/23 - 23:46
تولید محتوا و اقدام پژوهی هم که انجام بدهی فرقی با سایرین نداری
فقط باید نورچشم مدیر باشی.

اخرش هم من متوجه نشدم چطوری میشه نورچشمی شد!!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/11/24 - 19:47
برادر گرامی وقتی اداره خودش مدیر را انتصاب میکند پس انتظار داری از معلم طرفداری کند؟؟؟؟؟
پاسخ + +10 0 --
سلمان 1395/11/23 - 23:01
متاسفانه بیشتر مدارس شورای معلمان ندارند...ولی شورای دانش آموزی دارند البته فرمایشی است به نظر من هر شهرستان باید یک شورای معلمان داشته باشد تا بتوانند کاری از پیش ببرند
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/11/23 - 23:48
سلام
دوست عزیز
آقای سلمان

اصل حرف شما درست است .

اما این ساختار در " سازمان نظام معلمی " پیش بینی شده است .

برای تشکیل درست آن کوشا باشیم .

پایدار باشید .
پاسخ + +4 -15 --
شهروند 1395/11/23 - 23:01
اقایان محترم این مدیر محترم حق دارد من اولیا فرزندم را به کلاس فرستاده ام که اقای معلم در کلاس با تلگرام بازی کند ویا درس بدهد این مدیر چاره نداشته اند این کار را کرده اند از کار او باید تشکر کرد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/11/24 - 19:51
تو یا خود همان مدیری یا معاونش هستی مدیر از کجا حق دارد اصولا هیچ مدیری تا توسط رای معلمان مدیر نشود کلا مدیریتش باطل است و هرکاری میکند غیر قانونی است
پاسخ + +4 -15 --
ناشناس 1395/11/23 - 23:02
اقایان عزیز متاسفانه بازی با گوشی ونیز تلگرام مانند تسبیح شده است حالا ای کاش معلمان از این کار خود داری کنند این مدیر از بابت جمع اوری گوشی ها خدمت بزرگی به اولیا کرده است با تشکر
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/11/24 - 20:33
خانم مدیر محترم چرا این کار کردی خوب مگر ذکر گفتن اشکال دارد خودتی آره خانم مدیری
پاسخ + +3 -18 --
اولیا 1395/11/23 - 23:03
اگر من در کلاس بودم به عنوان اولیا گوشی را از معلم می گرفتم وزیر پایم له می کردم مگر بچه های ما ان قدر مظلوم شده اند که فدای گوشی بازی ها شوند
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/11/23 - 23:52
سلام
دوست عزیز

سعی کنیم به جای خشونت کلامی گفت و گو کنیم .

برای این کار باید فرهنگ سازی کرد .

معلمان هم ممکن است اشتباه کنند .

آیا شما و دوستان شما از انجام این کارها بری هستید ؟

آیا اگر یکی از دوستان ، همکاران و اعضای فامیل شما مبادرت به این کار کرد با همین حس مسئولیت شناسی برآشفته می شوید ؟

امید که این گونه باشد ...

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
فرهنگي 1395/11/24 - 13:18
شما فكر كنم با اين طرز فكر و برخوردتون بايد به يك مشاور يا روانپزشك مراجعه كنيد..چون اگه ما معلمها در برابر خيلي از رفتارهاي بد دانش اموزانمون بخواهيم اين برخورد رو انجام يديم به نظرمن هفته اي يكبار بايد موبايل و ...دانش اموزامون رو بشكنيم..پس لطفا يه مشاوره بشيد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/11/24 - 20:34
برو روانی گوشی خودت اول بشکن
پاسخ + +3 -17 --
بازنشسته 1395/11/23 - 23:05
بهترین کار ان است که هر کسی به کلاس گوشی ببرد ان روز از حقوق او کسر شود وعین ان شود که معلم در کلاس حضور نداشته ودر باغ وبوستان سیر کرده است پیشنهاد می شود در این چنین شرایط غیبت او را به اداره بفرستند دورد بر مدیر توانا
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/11/24 - 20:36
پدر جان اول برو حقوقت درست کن بعد بیا سخنرانی کن پدر جان این چه کاریه زشته
پاسخ + +12 -1 --
فرهنگی 1395/11/23 - 23:44
متاسفانه مدیر مدرسه خودش یک مستبد کوچک است.
کسی جرئت نظر دادن ندارد.
اگر هم کسی نظری بدهد باید منتظر عواقب آن باشد: ارزشیابی پایین؛ نگرفتن ابلاغ سال بعد؛ در اختیار گذاشتن ....

مدارس ما به شیوه استبدادی اداره میشوند
از دموکراسی خبری نیست.
پاسخ + 0 0 --
سلمان 1395/11/24 - 00:07
چون معلمان مدرسه با هم نیستند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/11/24 - 00:20
آنقدر از عواقب ترسیدید که هر بلایی سرتون بیاد حقتونه.
وقتی در یک مدرسه از ۱۰ تا ۲۰ تا معلم هستند، چرا هوای همدیگر رو ندارند؟!!
پاسخ + 0 0 --
سلمان 1395/11/24 - 01:26
مدیران همیشه برای حفظ قدرت خود در مدرسه سعی میکنند که بین معلمان تفرقه ایجاد کنند و بعضی وقتها با بعضی معلمان بهتر رفتار میکنندالبته درظاهرمعلمان باید هوشیار باشند و دچار تفرقه و فریب خوردن نشوند
پاسخ + +2 -20 --
بازنشسته 1395/11/24 - 09:39
بهترین کار کسر حقوق معلم در هنگام بازی با گوشی وحتی گرفتن گوشی وله کردن در پای وانداختن ان در سطل زباله توسط مدیر است
پاسخ + 0 0 --
فرهنگي 1395/11/24 - 13:21
شما هم با اين طرز برخوردتون يه مشاوره بشيد لطفا..پاسخي كه به اوليا دادم شامل حال شما هم ميشه
پاسخ + 0 0 --
محمد 1395/11/24 - 16:33
به جز نیروهای مسلح برای بقیه کارمندان دولت منع قانونی برای استفاده از تلفن همراه و ... نیست . البته در ساعت موظف استفاده اخلاقی نیست ولی در پاسخ به دوست عزیز باید عرض کنم معلم هم آنجا ننشسته تا شما گوشی بشکنی حداقل من چنین روحیه ای ندارم که کسی جرات کند کوچکترین توهینی انجام دهد چه رییس باشد چه وزیر !
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/11/24 - 20:39
تو حتما مدیری اره پارتی داری؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/11/24 - 20:41
پدر بازنشسته برو وجهه بازنشسته گان محترم خراب نکن
پاسخ + +11 0 --
ناشناس 1395/11/24 - 10:50
باید مدیر ان مدرسه را.... مدرسه سنندج مجبور کنند

تا درسی برای مدیران نالایق و عقده ای مدارس شود
پاسخ + +3 0 --
معلم 1395/11/24 - 14:11
دوران تکنولوژیست کلاسها باید مجهز به لب تاب و اینترنت باشد

هیچ مشکلی نیست من کلاسم لب تاب و نت دارد اما برای اموزش استفاده عالی میکنم
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/11/24 - 15:28
سلام
دوست عزیز معلم

کسی مخالف استفاده از تکنولوژی نیست .

اما استفاده از تلفن آن هم به صورت مکرر در کلاس صورت جالبی ندارد .

چه اشکالی دارد سر کلاس تلفن را به شماره دیگری دایورت کنیم و پس از کلاس ارتباط برقرار کنیم .

پایدار باشید .
پاسخ + +5 0 --
امیدوار 1395/11/24 - 17:22
ده سال پیش‌مدرسه ما مد بود بعضی نورچشمی ها صلوات شمار داشتند ودرمواقع خاص هم پچ پچ ذکر وهم تیک تیک صلوات شمارهایی که در زنگ ورزش استفاده می شد استفاده میکردند حتی در زمان مراقبتشان در جلسه امتحان. جالب اینکه مدیر هیچ ایرادی نمیگرفت ولی اگر ما درکلاس ر ازموبایل استفاده کنیم باید از او اجازه میگرفتیم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/11/24 - 18:24
خیلی از معلمان از دانش اموز هم کمتر هستند، یعنی خیلی بز دل تشریف دارند. به راحتی حلوی تمامی بی حرمتی های مدیر و غیر مدیر تسلیم میشند.
حال آدم از این همه بز دلی به هم میخوره.
پاسخ + 0 0 --
لاله های انقلاب سقز 1395/11/24 - 22:22
واقعا موافقم
معلوم شد فرهنگی هستید
من معلون ابتدایی هستم تا حالا هم در دبیرستان بودم
واقعا مدارس ابتدایی ویران است البت در شهر سقز کردستان
باند و باند بازی و معاون اموزشی داریم نور چشم مدیر /////نابود بیکار تنها کار امروزش ...بود با خدمات و خانم بهداشت دکور تا فردا به فروشگاه ببره برا خرید
گوشی که دستشان نمیفته و .......کردستان آ.پ نداره .لابی و تروریست
پاسخ + 0 0 --
اصفهانی:مدیردبیرستان 1395/11/24 - 19:43
هرچندمشکلات اینچنینی،کم وزیاد دراکثرمدارس وجوددارد اماتجربه نشان داده است برخوردهای چکشی ماننداینگونه رفتارهای ناشایست که ناشی ازنگاه ابزاری مدیربه معلمان است هیچگاه پاسخ مثبت نداده ودیکتاتورهای کوتوله رابه سرعت باشکست روبرو خواهدکرد.دریک مجموعه آموزشی مدیری موفق خواهدبودکه هنگام روبرو شدن باچنین مشکلاتی بایدفرهنگسازی وطرح صادقانه مسائل ومشکلات مدرسه درشورای معلمان به دنبال ایجادراهکاردرست وصحیح ازهمان معلمان باشدچراکه همگان معتقدیم وایمان داریم که هیچ معلمی نیست که بخواهد به عمد رفتاری راازخودنشان دهدکه منجربه آسیب رساندن به دانش آموزانی شودکه آنهارافرزندان خودمی داند.،بنابراین به چالش کشیدن رفتارهمکارانی که درسرکلاس ازتلفن همراه جهت اهداف شخصی استفاده می کنند امرپسندیده ای است،اما به موازات آن باید رفتارمدیرسنندجی موردنکوهش وسرزنش قرارگیرد
باتشکرازجناب آقای پورسلیمان
پاسخ + +4 0 --
آزاد لاله 1395/11/24 - 19:44
خودم به شخصه خیلی کم از گوشی ام درکلاس استفاده میکنم مگربرای دیدن ساعت یا نشان دادن بعضی تصاویر به دانش آموزان..
مخالف غرق شدن معلم در گوشی هستم والبته مخالف این رفتار مدیر در سنندج..شورای دبیران عمومآ راه به جایی نمیبره اگر مدیر دیکتاتورباشه! به چشم خودم بارها این اتفاق رودیده ام همه معلمان بامنطق وهماهنگ به مدیر درخواست میدن اما اونظرخودش روپیش میبره..
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/11/24 - 20:43
معلمان باید برخورد جدی کنند جدی
پاسخ + +2 0 --
بازنشسته 1395/11/25 - 04:52
اقا وقتی مسولین معلم را جدی نمیگیرند چرا توقع دارید معلمان جدی بگیرند انها حقوق شوخی را هم نمیگیرند
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1395/11/25 - 18:39
مدیر این مدرسه باید به معلمان ان مدرسه سواری بدهد

تا درس عبرتی برای بقیه مدیران زورگو باشد

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور