صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی / همکار گروه سخن معلم

در حاشیه گفت و گوی گروه سخن معلم و حاجی بابایی ...« وظیفه مشاور در امور تشکل ها "دادن اطلاعات" نیست » !

گروه گزارش / " گروه سخن معلم » چندی پیش با وزیر سابق آموزش و پرورش و نیز رئیس سابق فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت و گوی 5 ساعته ای انجام داد ( این جا )

در راستای تثبیت تفکر انتقادی و گفت و گو که دکترین سخن معلم است از عموم صاحب نظران و فرهنگیان دعوت می شود تا مطاب و نقطه نظرات خود را در مورد این گفت و گو برای ما ارسال فرمایند .


آقای حاجی بابایی در پاسخ به این پرسش سخن معلم که چرا در دوره نمایندگی از سرمایه اجتماعی تشکل های معلمی استفاده کردی ( از جمله در جریان  استیضاح مرتضی حاجی ) اما بعد از رسیدن به وزارت موضع تان عوض شد و چرا پست مشاور وزیر در امور تشکل ها را حذف کردید ؟ می گوید : "یکی از دوستانی که بعدا مدیر کل استان چهارمحال و بختیاری شدند ( آقای کریمیان ) این گونه مسائل مربوط به تشکل ها را پیگیری می کردند .به ما اطلاعات می دادند و ما در مورد آن ها صحبت می کردیم ."

در جای دیگری از مصاحبه می گوید : "گفتم آقای کریمی در آن جا بود که من ایشان را در استان چهار محال مدیر کل کردم . ایشان امور مربوط به تشکل ها را قبل از من انجام می داد و در زمان ما هم این کار را ادامه داد." اشاره آقای حاجی بابایی  به آقای علیرضا کریمیان  است که همکاری محجوب  و دوست داشتنی است.

البته آقای حاجی بابایی می دانند که وظیفه مشاور در امور تشکل ها "دادن اطلاعات" نیست. این تعبیر مخصوصا در باره جناب کریمیان نامناسب و حتی توهین آمیز است. در برهه زمانی مورد اشاره یعنی اوایل وزارت حاجی بابایی بنده و  آقای کریمیان  در باره مسایل معلمان به طور مرتب تبادل نظر می کردیم. آنچه که قطعی است آقای کریمیان مشاور وزیر در امور تشکل ها نبودند. خود ایشان به من گفت که مشاور یکی از معاونان وزیر (احتمالا به نام آقای حیدری ) است. البته سابقه آشنایی من با آقای علیرضا کریمیان به سال 77 و تاسیس کانون صنفی معلمان بر می گردد.

در آن زمان ایشان جوان ترین عضو موسس کانون و  بسیار مودب و کم حرف بودند  یادم هست که حداقل یکبار هم جلسه هیات موسس در یک مدرسه غیر انتفاعی در خیابان دکتر معین به میزبانی ایشان برگزار شد که در آن مدرسه تدریس می کردند یا شاید معاون بودند. بعد از اخذ پروانه کانون و قبل از برگزاری اولین مجمع کانون، من از دوستان موسس خداحافظی کردم و دلیلش هم تعارضی بود که بین نقش روزنامه نگاری و فعالیت صنفی می دیدم.

تصور من این بود و هست که یک فعال صنفی یا سیاسی مادام که به یک تشکل متعهد است نمی تواند روزنامه نگار واقعی باشد.

به نظرم آقای کریمیان یک یا دو دوره هم عضو هیات مدیره کانون شد و بعد هم از کانون فاصله گرفت. به هرحال دیگر از آقای کریمیان خبر نداشتم تا اینکه در اوایل دوره وزارت حاجی بابایی همدیگر را پیدا کردیم . جزییات ارتباط مجدد را یادم نیست اما به گمانم از طریق وبلاگم با من ارتباط گرفت. برخورد او همچنان متواضع و مودب و محجوب بود. در باره مسایل صنفی ساعت ها با همدیگر گفت و گو کردیم . نظرات ما به همدیگر خیلی نزدیک بود. حس خوب و مثبتی به ایشان داشتم و هنوز هم دارم. ایشان فرد مناسبی برای ارتباط و تعامل با تشکل ها بودند. نهایتا پیشنهادی عملی برای شکستن بن بست صنفی مطرح کردم و از آقای کریمیان خواستم با مقامات در میان بگذارد.

پیشنهاد من این بود که به دعوت وزارتخانه ، بین 50 تا 100 تن از فعالان صنفی شناخته شده و کارشناسان حوزه صنفی با گرایش های گوناگون و حتی متضاد از تهران و شهرستانها به میزبانی وزارت در باشگاه فرهنگیان به مدت دو روز کنفرانسی برگزار کنند. تاکید کردم که هیچ گرایش صنفی از تند و رادیکال تا ملایم و اصلاح طلب از قلم نیفتند. ادامه پیشنهاد این بود که کنفرانس را خود معلمان اداره کنند و از دعوت شدگان خواسته شود که هریک نظرات خود را در باره فلسفه کار صنفی ، چارچوب ها و روش های اعتراض و نحوه تعامل باوزارتخانه و مطالبات معلمان ، به صورت مکتوب عرضه کنند. دبیرخانه ای به انتخاب کنفرانس مسئول جمع بندی سخنرانی ها و مقالات بشود. در پایان روز دوم هم وزیر یا یکی از مقامات در این کنفرانس شرکت کند.

به آقای کریمیان اطمینان دادم که خروجی این کنفرانس حتما بیانیه ای معتدل و صنفی و در چهارچوب قانون خواهد بود. به آقای کریمیان گفتم فعالان حوزه صنفی ممکن است زبانشان تلخ و تند باشد ولی نوعا انسان های منطقی و معتدل و قانون گرایی هستند. آنچه از این کنفرانس بیرون آید مانیفست همه تشکل های معلمی و برآیند تفکر معلمان در مورد فعالیت صنفی و چارچوبی برای فعالیت خواهد بودو قطعا با بودن چنین مانیفستی فعالیت ها در چارچوب صنفی خواهد ماند. آقای کریمی طبق معمول با ادب و احترام از این پیشنهاد استقبال کردند و به نظرم خود ایشان هم با این پیشنهاد موافق بودند. قرار شد با مدیران ارشد در میان بگذارد. اما متاسفانه این پیشنهاد جواب مثبت نگرفت.


تا جایی که خاطرم هست آقای کریمیان در آن دوره کوتاه با برخی فعالان صنفی کانون هم دیدار و گفت گوهایی داشت. به نظرم ایشان با حسن نیت می خواست کار مفیدی انجام دهد اما میدان لازم پیدا نکرد .

من تصور می کردم که آقای کریمیان گفته ها و نوشته های مرا به معاون وزیر می دهد و از طریق او ممکن است به دست وزیر برسد. پرسش من از جناب حاجی بابایی این است که اگر آن گونه که می فرمایند ، آقای کریمیان اطلاعات را به ایشان می داده ، چرا به این پیشنهاد منصفانه و سازنده اصلا جواب ندادند؟

ارتباط آقای کریمیان بعد از این پیشنهاد با من  کمتر و کمتر شد و مدتی بعد که به سمت مدیر کمیته شیر وزارتخانه منصوب شدند ارتباط ما قطع شد. از زمان انتصاب ایشان به عنوان مدیر کمیته شیر تا امروز ارتباطی با ایشان نداشته ام.

این گفته حاجی بابایی که آقای کریمیان قبل از حاجی بابایی یعنی در دوره علی احمدی و فرشیدی امور تشکل ها را انجام می داده به نظرم درست نیست و بنده از آقای کریمیان در این مورد چیزی نشنیده ام.

آقای حاجی بابایی همان گونه که در این مصاحبه گفته اند معتقد به دیدار چهره به چهره بامعلمان بود و هنوز هم هست. ارتباطی کاملا یک طرفه و از بالا به پایین که وزیر پشت تریبون سخنرانی می کرد و صدها تن از  معلمان خسته روی صندلی ها چرت می زدند...

به هر حال ممنون از آقای حاجی بابایی که با  ذکر نام آقای کریمیان سبب خیری شدند تا بنده هم از دوست قدیمی و عضو موسس کانون صنفی معلمان یادی بکنم .


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

چهارشنبه, 07 بهمن 1394 23:58 خوانده شده: 1757 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +19 -1 --
بازنشسته فرهنگی 93 1394/11/08 - 02:30
" . . . وزیر پشت تریبون سخنرانی می کرد و صدها تن از معلمان خسته روی صندلی ها چرت می زدند... "
آقای عبداللهی ، من در زمان وزارت جناب حاج بابایی حداقل در 4 سخنرانی ایشان در جمع معلمان شرکت داشتم . خصیصه ی همیشگی این جلسات ، شور و هیجان معلمان و تشویق و تاییدهای مکرر آنان از شنیدن سخنان ایشان بود . متأسفانه تنها وزیر بعد از انقلاب که حتی دیدن چهره خسته و خواب آلودشان ، مانند قرص خواب آور است ، آقای فانی هستند . ضمنا دغدغه ی معلمان مسائل دیگری است و نظرات این سایت که با آقای حاج بابایی مطرح شده اساسا چیزهای دیگری است ، مانند جزیره های جدا از هم .
پاسخ + 0 0 --
احمد 1394/11/08 - 09:56
«ضمنا دغدغه ی معلمان مسائل دیگری است و نظرات این سایت که با آقای حاج بابایی مطرح شده اساسا چیزهای دیگری است ، مانند جزیره های جدا از هم ».سخنان گهربار شما برادر و همكار بازنشسته رو 100 درصد تاييد مي كنم. ما : 1- شان از دست رفته و 2- افزايش قدرت خريد (حقوق و دستمزد همانند ساير دستگاه ها) معلمان رو طلب مي كنيم (سياست و تشكل بازي صنفي و ... كه منظور نظر شماست نه شان از دست رفته براي معلم مي آره نه شكمش رو سير مي كنه!؟)
تجربه نشان داده كه نمايندگان تشكل ها هم چون با راي مستقيم تمامي معلمان انتخاب نمي شن در نهايت به جاي مطالبات صنفي ، به عقده گشايي يا سازش با بالا دستي ها رو مي آرن.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/08 - 11:57
جناب بازنشسته 93 ، آدمها را از روی چهره و قیافه قضاوت نمی کنند . این کار زشت است.... من نگفتم فانی خوب است و حاجی بابایی بد که شما پای فانی را وسط کشیدی . طبق آماری که در باره تعداد سخنرانی های حاجی بابایی منتشر شد. ایشان درهفته به طور متوسط دو سخنرانی عمومی داشته اند. محتوای سخنرانی هایش چه بود؟ لاف و گزاف درباره جایگاه معلم و اینکه دست معلم را می گیرد و می برد روی قله . نتیجه چه شد؟ سال 92 که ایشان تشریف بردند شما روی کدام قله بودید ؟ اصلا وظیفه وزیر سخنرانی نیست. وزیر که نباید خطیب باشد. وزیر که نباید دوره راه بیفتد و در این شهر و آن شهر کلاس ها را تعطیل کند و برای معلمان سخنرانی کند؟پوپولیسم یعنی همین ! کار وزیر این است که وظایف قانونی خودش را انجام بدهد. خیلی دلم می خواد شما نکات برجسته سخنرانی حاجی بابایی را که شما را به هیجان آورده را بنویسی . واقعا از کدام حرف او به هیجان آمدی ؟ نظر شما درباره کارنامه 4 ساله حاجی بابایی چیست؟ بدون هیجان بنویسید . ضمنا بنده اعتقادی به دوگانه سازی فانی - حاجی بابایی ندارم و نقد حاجی بابایی به منزله تایید فانی نیست.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/08 - 12:07
احمد جان شما مگر نماینده معلمان هستی که فرموده ای :دغدغه معلمان چیز دیگری است؟ شما فقط می توانی بگویی مسایلی که در این مصاحبه مطرح شد دغدغه من و یا دغدغه من و دوستان من نبود. حالا فرض کنیم شما نماینده تام الاختیار معلمان ، آیا در پایان دوره حاجی بابایی، شان معلمان و قدرت خریدشان بالا بود؟ من هم قبول دارم که نمايندگان تشكل ها چون با راي مستقيم تمامي معلمان انتخاب نمي شن ، نماینده واقعی همه معلمان نیستند و فقط بماینده همانهایی هستند که در مجمع به آنها رای داده اند. اما برادر تو که بالاتر از جانب معلمان حرف می زنی با رای مستقیم چندتا معلم انتخاب شده ای ؟ ضمنا اگر دفاع از تشکل ها بد است چرا حاجی بابایی در فاصله سال 80 تا 83 در جلسات تشکل ها شرکت و آنها را علیه دولت و وزیر وقت تحریک می کرد؟
پاسخ + 0 0 --
معلم منطقه محروم 1394/11/08 - 13:10
جناب آقای شیرزاد جناب احمد درست می فرماید شاید اندک همکارانی نقاب جناب عالی که با جناب وزیر دوست و..... هستید مشکل شان ازدست دیگه و مشکل مالی نداشته باشید ولی بیش از نود درصد همکاران از این تبعیض ها بی عدالتی ها و ..... ناراحتند و نا امید
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/08 - 14:10
معلم عزیز منطقه محروم، قبول ، مشکل 90 درصد معلمان مالی است و از تبعیض و بی عدالتی رنج می برند اما آیا آقای حاجی بابایی با سخنرانی و تمجید از معلمان و گرفتن دست آنها و بردنشان به قله این مشکلات را حل کرد؟ آیا با حلوا حلوا گفتن دهن آدمها شیرین می شود؟ آقای حاجی بابایی می توانست به جای شعارهای پوپولیستی در 4 سال و با درآمدهای افسانه ای نفت وضع معیشت معلمان را ارتقا بدهد. آیا وضع مالی شما در پایان دوره حاجی بابایی با آغاز دوره وزارت ایشان تفاوتی کرد؟ اگر کرده با رقم و عدد نشان بدهید. اگر نکرده دفاع نکنید. مصاحبه را بخوان . همه اش در باره اینه که شعار و لاف و گزاف فایده ای برای معلمان ندارد.
پاسخ + 0 0 --
ali 1394/11/08 - 14:43
جناب شیرزاد ، حاجی بابایی هر چی بوده دورش تموم شده حالا بماند که خوب بوده یا بد. یکسری از معلمان قبولش دارن یکسری هم نه ، شما لازم هستش که با وزیر فعلی جلسه بذارین اگه راتون بده به دفترش چرا گیر دادی به وزیر قبلی در ضمن اولویت معلمان که همان دغدغه معیشت ومنزلت هستش رو سر لوحه بحث خودتون قرار بدین . در ضمن شما همیشه اسم حاجی بابایی رو میارین ولی تا یک نفر اسم فانی رو میاره سریع میکوبین ، در ضمن اگه صلاح میدونین یک نظر سنجی راجع به وزرا بذارین ببینین کدوم وزیر در بین معلمان محبوبیت بیشتری داشته حالا شما از یک وزیر خوشتون نمیاد دلیل نمیشه بحث سایت رو اختصاص بدین به کوبیدن وزیر قبلی ، نگین که نمی کوبین ، تمام مصاحبه های جنابعالی موجود وگواه هستش
پاسخ + 0 0 --
معلم خوزستانی 1394/11/08 - 18:42
حاجی بد بود اما فانی حتی لفظ بد رو هم لایق نیست خیلی خیلی خیلی بد هم براش کمه شیرزاد توی مدرسه و منطقه ما هم فانی رو بعنوان عنصر بی حال و بدردنخور میشناسند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/10 - 06:54
آقای علی و آقای معلم خوزستانی ، اولا من فقط مسئول نوشته های خودم هستم. مصاحبه با آقای حاجی بابایی را سایت سخن معلم انجام داده است. بنده هم موافقم که عین همین مصاحبه را با اقای فانی انجام شود (اگر تن بدهد). ثانیا وزرای آموزش و پرورش معمولا در دوره وزارتشان تن به مصاحبه نمی دهند . من با آقای نجفی و دکتر شکوهی بعد از وزارت برای روزنامه شرق مصاحبه کرده ام . با مرتضی حاجی در دوره وزارت مصاحبه چالشی داشته ام. اما تلاش من در دوره وزارت حاجی بابایی برای گرفتن مصاحبه به جایی نرسید. الان هم فکر می کنم فانی حاضر به مصاحبه چالشی نیست. موضوع این یادداشت نکته ای توضیحی در مورد آقای کریمیان بود. ضمنا قرار نیست در یک یادداشت تکلیف همه چیز را روشن کنیم. در همین دوره دو ساله بنده ده ها یادداشت انتقادی در باره عملکرد فانی نوشته ام . کلمات "علی اضعر فانی ، آموزش و پرورش و شیرزاد عبداللهی" را با هم سرچ کنید و ببینید. شما ندیده اید آیا من مقصرم ؟ باید ذهن ما فراتر از این مقایسه ها برود. یعنی عملکرد همه وزرا را با یک سری اصول بسنجیم و شخص چه فانی چه حاجی بابایی و چه نجفی و...معیار و ملاک ما نباشد .
پاسخ + +16 0 --
جلیل 1394/11/08 - 15:52
سایت سخن معلم برای صدمین بار تقاضا میشود در مورد فانی و حاجی بابایی نظر سنجی بذار چرا از نظر سنجی اینقدر هراس دارید ؟ یه نظر سنجی در سایت خودتان انجام بدید تا میزان محبوبیت وزرا معلوم بشه تا دیگه کسی از طرف معلمها حرف نزنه پیشنهاد من اینه
1- تا چه حد از عملکر فانی رضایت دارید ؟
الف) اصلا ّ ب) تا حدودی ج) در حد متوسط د) خیلی خوب ه) عالی
2- تا چه حد از عملکرد حاجی بابایی رضایت دارید
3- آیا تمایل دارید مجددا حاجی بابایی وزیر شود
4- بین فانی و حاجی بابایی کدامیک را شایسته وزارت میدانید
5- منفورترین وزیر اموزش و پرورش کیست
الف) نجفی ب) مظفر ج) حاجی د) فرشیدی ه) احمدی ق) حاجی بابایی ف) فانی
6- بهترین وزیر اموزش و پرورش چه کسی بود
پاسخ + +11 0 --
جلیل 1394/11/08 - 19:35
هیچ معلمی از فانی خوشش نمیاد وزیری که حتی یک درصد هم محبوبیت در بین معلمها نداره از فروردین اضافه تدریس ها رو نریخته اما خدا میدونه چه قدر پاداش و کارانه و صدها مزایای دیگه از وزارتش میگیره خدا میدونه چند تا مدرسه خصوصی داره
پاسخ + +12 0 --
کارشناس 25 سال خدمت 1394/11/08 - 19:59
جناب شیرزاد عبدالهی
اگر جنابعالی با وزیر قبل مشکل داری چیز دیگر است
اگر وزیر قبل به شما بهایی نداده چیز دیگر است
اگر هدف شما حزب است و ایشان در حزب شما نیستند چیز دیگراست
اگر شما خدای نکرده شما از جایی ساپورت می شوی چیز دیگر است

اگر امروز همه تون جمع شدید و بهتر از فانی کسی را نداشتید که به عنوان وزیر معرفی کنید و ایشان هم با عملکرد بسیار ضعیفش مورد اعتراض معلم هاست و شماها ناراحتید آن چیز دیگر است

اگر عملکرد ضعیف و خالی از خرد تیم فانی باعث افزایش محبوبیت حاجی بابایی شده و باعث به هم ریختن معادلات شما شده آن چیز دیگر است

که به ما فرهنگیان مربوط نمی شود
ادامه در پیام بعد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/10 - 07:17
شما خودت را کارشناس معرفی کردی ، اما در نوشته شما الفبای اصول کارشناسی رعایت نشده است. کارشناس "متن" را نقد می کند و برای اثبات نظر خود فکت ارائه می دهد. کارشناس دنبال انگیزه های نویسنده نمی رود. شما به جای نقد نوشته من ، بنده را متهم به داشتن مساله شخصی با آقای حاج بابایی ، بها ندادن ایشان به بنده و برخورد حزبی کرده ای . فکت شما برای این اتهامات چیست؟ شما باید به عنوان کارشناس بفرمایید ایراد نوشته من چیست؟ اگر هم مطلبی از قول من نقل می کنی مثل یک کارشناس با امانت آن را داخل گیومه بگذاری . ضمنا کارشناس آدمها را با اصول می سنجد نه اینکه فردی مانند فانی یا حاجی بابایی را معیار قرار دهد . من با شما هم نظرم که متاسفانه آموزش و پرورش از نظر اندیشه سقف کوتاهی دارد و بضاعت مدیریتی این وزارتخانه از افرادی مانند مظفر و فانی و حاجی بابایی و فرشیدی فراتر نمی رود. خوب وزارتخانه ای که کارشناس 25 سال خدمتش مثل شما بنویسد وزیرش هم باید حاجی بابایی و فانی باشد.
پاسخ + +9 0 --
کارشناس 25 سال خدمت 1394/11/08 - 20:01
ادامه ا
ما از شما که خود را یک فعال فرهنگی اعلام می کنید می پرسم چرا از دیدار معلم با وزیرش به صورت چهره به چهره انتقاد می کنید معلم ها احساس نزدیکی به ستاد و وزیر را یک کار تربیتی و در راستای شغلیشون می دانند معلم ها دوست دارند اخبار وزارتشون را از زبان وزیرشان بشنوند معلم ها دوست دارند معلم ها دوست دارند با اعتبار زندگی کنند حتی اگر معیشتشان درست نباشد و این با یک وزیر توانمند و پاسخگوی همه اقدامات وزارت امکان دارد معلم ها از شادابی وزیر در تلویزیون و یا جلسات سخنرانی شادابی می گیرند
آقای مدعی فعال بودن شما میدونید مقصر این اقدامات کیه:!!!
بی انگیزگی معلم ها- بی توجهی به مدارس تیز هوشان- فراموشی هوشمند سازی مدارس- پایین آمدن کیفیت آموزشی در مدارس به استناد پایین آمدن معدل کتبی امتحانات نهایی- تعطیلی اقدامات آموزشی و پرورشی در معاونت های مربوط-
ادامه در پیام بعد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/10 - 07:30
کارشناس باید دقیق حرف بزند . فعال معلمی تعریف دارد ، کجا گفته ام من فعال معلمی هستم ؟ کارشناس عزیز کار من در حوزه نظر است . روزنامه نگار و تحلیلگر حوزه آموزش و پرورش هستم و نه فعال. دیدار چهره به چهره خوب است به شرط اینکه حالت دیالوگ داشته باشد. اینکه کلاس ها را در شهرهای مختلف تعطیل کنند و معلمان را ساعت ها روی صندلی بنشانند و تریبون را دست وزیر بدهند که شفاهیات عوامانه در باره قله بردن معلم بگوید چه فایده ای برای معلم دارد؟ آقای حاجی بابایی در اولین دیداری که با کارشناسان پژوهشگاه داشت نزدیک دوساعت سخنرانی کرد. کارشناسان به هم نگاه می کردند و لبخند می زدند.واقعا مقادیر زیادی دلیری می خواهد که یک نفر یک مشت حرفهای شعاری و احساسی و عوامانه را در جمع کارشناسان بیان کند. اگر به کارشناسان پژوهشگاه آموزش و پرورش تماس داری از آنها درباره این جلسه سوال کن. از 800 سخنرانی و شفاهیات ایشان 5 صفحه مطلب مکتوب و منسجم در نیامده است. چی شد آن همه حرف شفاهی ؟
پاسخ + 0 0 --
رضا مدير مدرسه 1394/11/10 - 11:35
آقاي شير زاد چرا شعار مي دهيد چرا بي استناد صحبت مي كني اينكه ايشان دو ساعت سخنراني مي كرد و بع كارشناسان همديگر را نگاه مي كردند اين استناد شماست برادر كمي مطالعه كن كمي سندي دليل بياور براي آموزش و پرورش زشته داشتن چنين منتقدين پر مدعي
پاسخ + +7 0 --
کارشناس 25 سال خدمت 1394/11/08 - 20:02
ادامه
بی توجهی به طرح های شهاب و جشنواره جوان خوارزمی و...- ایجاد نارضایتی شدید معلم ها از طریق ساماندهی غلط و بی برنامه معلم ها در این دو سال اخیر- فراموشی ضمن خدمت معلم ها- تضعیف دانشگاه فرهنگیان- بی توجهی به معیشت معلم ها- بی اثر کردن بیمه طلایی- بی توجهی به تربیت بدنی دانش آموزان- بی لیاقتی در استخدام اخیر- ارائه ندادن حتی یک طرح به مجلس برای برون رفت از مشکلات فعلی به مجلس به استناد آقای مقتدایی عضو کمیسیون آموزش مجلس- اجرای غلط رتبه بندی معلم ها - مدرسه فروشی در سال تحصیلی گذشته - و خیلی چیز های دیگر
پس چرا در این خصوص مقاله ای ننوشتید چرا جلوی این بی خردی ها را نگرفتید پس شما فعال فرهنگی نیستید شما فعال حزبی و بدنبال استفاده های شخصی و حزبی هستید
بنابر این خواهشا پس از اصلاح خود برای ما معلم ها بنویسید
سخنی که از دل برخیزد بر دل خیزد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/10 - 08:13
توی این قسمت فهرستی از موضوعات را نوشته ای . خیلی خوبه که بالاخره گفته ای در چه اموری فانی را با حاجی بابایی مقایسه کرده و رای به برتری حاجی بابایی داده ای. ظاهرا شما می فرمایید در دوره حاجی بابایی مسایلی مانند بی انگیزگی معلمان و افت کیفیت آموزش مشکلات استخدام و معیشت معلمان و.... نبود یا کم بود و در این دوره اضافه شد. شما کارشناس هستی . بسیار خوب بفرمایید این حرفها را بر اساس کدام کار تحقیقی می زنی ؟ کارشناس که بر اساس احساس شخصی حرف نمی زند. کارشناس روندها را می بیند نه اشخاص را. من معتقدم که دوره فانی با دوره حاجی بابایی و علی احمدی و فرشیدی و حاجی و مظفر که شاهد بوده ام فرق زیادی ندارد. اصولا مشکلات قایم به شخص وزیر نیست. استناد کرده ای به نظر عضو کمیسیون آموزش . به نظرم یکی از عوامل ویرانی آموزش و پرورش در 17-18 سال اخیر دخالت های غیر کارشناسی نمایندگان مجلس بوده است. دلایلش را قبلا نوشته ام.
پاسخ + 0 0 --
رضا 1394/11/10 - 11:50
آقاي شيرزاد اگر تو معلم بودي حرف ما را ميفهميديد
شما فكر كنم عدت به صفر يا يك داريد وظيفه يك نقاد درست ديدن است كه با فرمايش تون نشون چشم ها را بستي و تحولات گذشته و حال نمي بيني
اينكه مي گويي همه وزار يكي هستند يعني اساسا از توي مدارس بي خبري
اينكه در زمان حاجي بابايي حقوق هاي معلم ها حدود سه بربر شد را نمي دونيد و يا سه بربر بودن را هيچ مي دونيد فعال عزيز خب برو اسناد را از مالي ها بگير
اينكه نظر كميسيون برايتون مهم نيست و مجاري قانوني را نمي شناسي جاي سوال است البته با اين مدل بي اساس مي خواهيد روي ضعف فاني پوشش بذاري
اما بدون و آگاه باشد معلم ها خودشون تحليل دارند و نيازي به گفته هاي بي سند هيچ كس ندارند
اگر شما فاني را ديديد بگو خودش و تيمش هيچ جاي دفاع ندارند و مورد نفرت معلم ها هستند
اگر هم به دولت محترم رسيدي بفرماييد آموزش و پرورش خالي از تدبير و اميد است و هزاران بار دريغ از گذشته
پاسخ + +11 0 --
کارشناس 25 سال خدمت 1394/11/08 - 20:06
با پوزش از اینکه به علت محدودیت مجبور شدم پیام را سه قسمت کنم
از مسئولین سایت سخن معلم تشکر می کنم
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/10 - 08:23
دوگانه سازی ها و سینه زدن زیر علم حاجی بابایی یا فانی یا هر شخص دیگری در شان و اندازه معلم فرهیخته نیست. من ندیده ام که آقای پورسلیمان مانند آقای جلیل و کارشناس 25 ساله و برخی دوستان ظاهرا اصولگرای طرفدار دولت سابق از فانی دفاع کرده باشد. تا جایی که دیده ام سایت سخن معلم منتقد وزیر فعلی است. نوشته های بنده هم در نقد فانی در فضای مجازی با یک سرچ ساده قابل دسترسی است. ماباید همه وزرا و شخصیتها را نقد کنیم نباید خودمان را در فرد هر چقدر خوب و مفید باشد ذوب کنیم. تعریف و تمجید از مقامات فعلی و سابق را به عهده روابط عمومی ها و اطرافیان و کسانی بگذاریم که از قبل اینکار سود می برند. هاله نور دور سر مسئولان واقعی نیست نتیجه تاریکی ذهن ماست. ما معلم هستیم نه متملق . این هاله ها ، این ذوب شدنها ، این سینه زدن زیر علم این وزیر و آن وزیر ما را کوچک و حقیر می کند.
پاسخ + 0 0 --
رضا 1394/11/10 - 12:00
آقاي عبداللي نقد خيلي خوبه اما نقد خوب
اينكه وزيري مثل حاجي بابايي 100 ها كار كرده را بايد گفت و تشكر كرد اينكه فردي مثل فاني حتي يك كار مثبت نكرده را بايد گفت و ايشان و معلم ها را مطلع كرد
اينكه وزا مقايسه كنيم كار غلطي نيست
آقاي عزيز كار خوب را بيان كردن تملق نيست اينكه شما براي ناديده گرفتن ضعف هاي فاني و وابستگانش همه وزرا را رد مي كني و جمله عاميانه همه مثل هم هستند را بيان مي كني تملق وزير ضعيف ( فاني) است و اين خارج از نظر كارشناسانه است
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/10 - 17:13
اقاى عبداللهى لطفا به اين سوال جواب دهيد فانى در دوران وزارت عملكرد بهترى داشته يا حاجى بابايى حاشيه هم نرويد كه نميتوان مقايسه كرد و ...اگر شما همين دو گزينه را داشتيد براى وزارت بين آقاى فانى و آقاى حاجى بابايى كداميك را انتخاب مى كرديد.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور