صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

«دوره گفت و گو و دیالوگ و دیسکورس (Discourse) است»

نقدی بر استعفا نامه ی مهدی آقابالی از مدیریت پژوهش‌ سرای خوارزمی کرج

سید رضا جارچی / دکتری فلسفه تعلیم و تربیت - استاد دانشگاه فرهنگیان حکیم ابوالقاسم فردوسی البرز

گروه رسانه/

آن چه در زیر می آید ؛ نقدی است که توسط سیدرضا جارچی بر استعفا نامه ی « مهدی آقابالی » از مدیریت پژوهش‌ سرای خوارزمی کرج نگاشته شده است . ( این جا )

  نقدی بر استعفا نامه ی مهدی آقابالی از مدیریت پژوهش‌ سرای خوارزمی کرج توسط رضا جارچی در صدای معلم در پاسخ به متن فاقد معنی و پر از اشکال نگارش آقای آقابالی چند نکته را به عنوان دانش آموز فلسفه ی آموزش و پرورش با خود مرور می کنم تا این یادآوری باشد برای خود:

اگر بال پریدن به تعبیر جناب آقابالی با لجاجت ها به بند کشیده شود، شاید در قصد و نیت مان ظهور و بروز کرده باشد .

کاش آقای دکتر به جای بال برای پریدن، پر پرواز برای خود طلب می کرد که این گونه مدرک علمی خود را دست مایه ی پروپاگاندا و عوام فریبی و منفعت طلبی خود و فرار رو به جلو برای عدم پاسخ گویی به ضوابط و مقررات جاری آموزش و پرورش قرار ندهد و منزوی و سرخورده دست به دامان افرادی غیر مطلع از شرح ماوقع و سرگذشت اداره مجموعه ی تحت امر ایشان نیستند، نمی شد.

دکتر عزیز

دوره گفت و گو و دیالوگ و دیسکورس (Discourse) است ، نه دوره این مدل دموکراسی ها و اجماع های افراد غیر مطلع از موضوع که سقراط را به کام مرگ سپرد.

نظریه پرداز شدن، شهامتی سقراط گونه می خواهد که جام شوکران را به پاس احترام به قانون و مدنیت حاکم بر جمهوری آتن سر کشید و از جان خود گذشت  ؛ حال اینکه شما برای از دست دادن پست و سمت خود هم آمادگی ندارید .

کاش به جای نظریه پردازی کمی تفکر می کردید که یک ساعت تفکر بالاتر از هفتاد سال عبادت بدون تفکر است .

پرسش فلسفه تعلیم و تربیت از شما دانش آموخته پسا دکتری که علم خود را مایه فخر فروشی و مباهات قرار دادید به گونه ای که انگار فقط شما درس و کتاب خواندید . چه انسان های بزرگ و تحصیل کرده ای که شرم بیان داشته های علمی خود را دارند .

پرسش فلسفه از شما این است که آن روز که ابلاغ مستخدمی پژوهش سرا را برای جنابعالی ثبت کردند،کجا مردم و معلم ها را دیدید و آنها را در شادی کسب سمت خود شریک کردید که الان در شرایطی که باید پاسخ گوی عملکرد درست یا غلط خود باشید (که البته بنده اجازه پیش داوری و قضاوت به خود در مورد حضرت تان به خود نمی دهم) ؛  به جای ترس و واهمه از پاسخ گویی، ابزار و حربه ی فضای مجازی را کمک حال خود دانستید ؟

بزرگوار !

دوران بگم بگم ها تمام شده و شنوندگان نیز بر مدار عقلانیت سیر می کنند .

درخت علم شما اگر به غیر از علم محصول دیگری مانند: زیبایی شناسی و اخلاق را به ثمر می نشاند، بار و محصولش اجازه ی بیان دائمی مدرک علمی خود را در هر کوی و برزن نمی داد که جامعه ما از کمبود دکتر و مهندس در رنج نیست ؛ ولی جامعه ی ما به دنبال دکتر و مهندس اخلاق مدار است.

شرح ماوقع به صورت نصفه و نیمه از آنجا که به نفع شما بود بدون شنیدن صحبت های مخاطب شما که متهم به تاریک اندیشی و جهل و تار عنکبوت گرفته شدن اندیشه ی آنان را به خود با گزاره های بی معنای توصیفی و تجویزی نمی دادید  ؛ انسان های فرهیخته ،پاسخ گو هستند و حاشا کردن بیش از حد نشان دهنده‌ی واقعیتی تلخ تخلف می تواند باشد ؛ حال آن که الله عالم بالاسرار ؛ گویی چند صباحی با بوق و کرنا کردن ، خورشید درخشان و پر نور واقعیت و حقیقت را زیر ابر تصنعی فضای مجازی پنهان نگه داشت ولی مطمئن باشید خداوند از اسرار همه آگاه است.

کاش نگاه سوفیستی به علم نداشتید و این علم را با نگاه سقراطی در اختیار می گذاشتید و به تنهایی به محکمه ی قضاوت فضای مجازی پای نمی گذاشتید که به نظر می رسد دوره ی این مدل اجماع ها و لابی ها و فرافکنی ها به سر رسیده و افراد صاحب اندیشه و خرد به عملکردها نگاه می کنند نه به نقل قول ها و شعارهای داده شده .

بیایید با نگاهی دوباره به علم آموخته ی خود ،بهره ی عملی ببخشید و برکت علم که در نشر آن است از خدا طلب نمایید .

ان شالله که با نیت پرواز این بار به جای پریدنی که عاقبت خوش ندارد و احتمال فرود آمدن با سر، برای فرد صاحب اندیشه پریدن ،توفیقات دوباره به دست آورید و علم بی ادعا را در طبق اخلاص در اختیار جویندگانش قرار دهید.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نقدی بر استعفا نامه ی مهدی آقابالی از مدیریت پژوهش‌ سرای خوارزمی کرج توسط رضا جارچی در صدای معلم

چهارشنبه, 06 دی 1402 22:18 خوانده شده: 923 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ
مردانی 1402/10/07 - 11:24
درود
آقای جارچی از همان جملات اول شما کاملا مشخص است هدفتان چی بوده است و اصلا اهل دیالوگ نیستید. از همان ابتدا در خال تخریب هستید و مشخص است که احتمالا پخش شدن خبر استعفای آقای اقبالی به جایگاه شما ضربه زده است و احتمالا ربطی به شما دارد.
به شخصه با توجه به تجربه تا با کسی صحبت نکنم و آشنا نشوم نمی توانم این القاب علمی لوث شده ایران را روی کسی بگذارم حتی آقای اقبالی چه برسد به شمایی که به تازگی مدرک دکترای خود را گرفته اید.

اگر روی این متن دقیق شوم پر از حرف های قلمبه اما بدون ساختار منطقی و روشن است و مدام در حال حمله و تحقیر کردن است.

به نظرم برای روشن شدن موضوع با همکاری صدای معلم، یک دیالوگ با بحث بین شما و آقای اقبالی برگزار شود مخصوصا که خود شما او را دعوت به بحث می کنید.
و یا اگر می خواهید نوشتاری باشد مشخص تر حرف بزنید به خصوص خود شما آقای جارچی من که چیزی از این متن نفهمیدم جز حرف های احساسی کودکانه و از روی عصبانیت
پاسخ + 0 0 --
علی 1402/10/07 - 13:22
بنظرم ،اول نام خانوادگی ،فردی را که از روی تعصب و البته اثبات اینکه،همه آدم ها در همه جای با ابراز نظر کنند خوب بخوانید،آقابالی رو اقبالی نوشتید،بعد کجا صحبت از مدرک کرد،بالا که نوشته شده دانش آموز فلسفه،بعد کجا حتی در بنی اسراییل هم مدرک جدید و بروز داشتن،اجازه نقد نمیده،استاد مردانی حداقل زمان بزارید،غلط املایی و ویرایشی نداشته باشید و هر دو تا نظر رو بخوانید یا خدایی نکرده شما مثل شخصیت انیمیشن گالیور،من میدونم،اخرش خراب میشه،کلا ساز مخالف دست گرفتی
پاسخ + 0 0 --
لطیفی 1402/10/07 - 13:34
این بنده خدا که واضح نوشته،منظورش این هست،اقا حکم و ابلاغ گرفتی و جیک جیک مستون داشتی،مگه به مردم گفتی،میخوای استعفا بدی ،دو خط بنویس ببر بده اداره محل خدمت خودت،بزار مردم فکر آب و نان شان باشند،نه منافع شخصی
پاسخ + 0 0 --
مردانی 1402/10/08 - 10:56
در مورد فامیل بله با وجود خواندن چندباره آن باز هم اشتباه نوشتم که احتمالا به خاطر ناآشنا بودن آن که اولین بار بوده به ذهن رسیده و ناخوداگاه و برای ساده نویسی کلمه آشنا به آن را تداعی کرده
و یک کلمه حال هم شده خال
خب این به دلیل سرعت کار بوده
به هر دلیل اگر بخواهیم از این بازی های کودکانه بکنیم خود متن شما آقای علی از نظر نگارشی در همین چند خط پر از ایراد است. فقط همان خط اول خودت را یک بار بخوان ببین از نظر مفهومی چیزی متوجه می شوید؟!
یا این عبارت :
(بالا که نوشته شده دانش آموز فلسفه)
یا هنوز در میان نوشتن به محاوره و کتابی درگیرید و سعی کردید که کتابی بنویسید اما آخر خوب از آب در نیامده است
مثلا بگذارید شده بزارید
نکته دیگر گفته اید کامنت من غلط املایی دارد کدام؟
شاید ناخودآگاه آقابالی شده اقبالی این می شود غلط املایی؟!
باز هم این کامنت نشان دهنده عمق عقده های کی از همه داناتر و قوی تر است هست
پاسخ + 0 0 --
مردانی 1402/10/08 - 11:03
به هر شکل این حرف ها خوب است
اما حرف من تخریب شما یا آقای جارچی با نامفهوم و گیج بودن متن نبود ( که هست) حرف این است که آزادی بیان را رعایت کنیم و باید حرف ها منطقی در فضایی مطرح شده و مورد بررسی قرار گیرد و اگر منطقی است و به نفع اجتماع مورد قبول قرار گیرد.
مثلا در متن آقای جارچی اصلا مشخص نیست حرف آقای اقبالی چه بوده و قضیه چیست؟!
فقط به طور کلی می گوید دیگران نمی دانند قضیه چیست و آقای آقابالی از مدرک خود سوء استفاده می کند ما هم مدرک داریم و عاقلیم .
آخر این هم شد بحث

همین نوع دیالوگ آقای جارچی عمق بی سوادی و سطح پایین را نشان می دهد و نشان می دهد که احتمالا آقای آقابالی در جایگاه منطقی تر و برتری قرار دارد.

یکی از مشکلات ما ایرانی ها به دلیل نبود آزادی بیان حداقل به مدت لازم در طول تاریخمان، این بوده است که بحث کردن منطقی و بر مبنای آزادی بیان را یاد نگرفته ایم و همین موضوع منجر به دیکتاتوری کنونی شده است هم سیاسی بروکراتی
پاسخ + 0 0 --
علی 1402/10/08 - 15:00
بنظرم،کمی آقای مردانی دارم نگرانت می شوم،شما چرا سرعت در پاسخ دادن دارید که اقابالی را اقبالی بنویسید و دست و دل تان می لرزد،مگر ذینفع هستید،اگر انسان آزاده آید و دردمند،اجازه بدهید،دیگران هم بخوانند و قضاوت کنند،نه مثل شما پیش داوری،بی سوادی شما از همان کلمه ی قلمبه در نگارش ابتدایی مشخص است،انگار قصاب هستید یا در قسمت سایزگیزی و قالب گیری لباس،البته خودتان پاسخ خودتان را در متن داده اید که چیزی از متن استاد جارچی را نفهمیدید که می گوید استعفا در فضای مجازی فرار رو به جلو ،برای دریافت حمایت اذهان بی اطلاع است ولیکن این عدم دریافت و فهم ،مربوط به عدم گیرایی شماست،فرستنده،واضح حرفش را زده
پاسخ
ناشناس 1402/10/07 - 11:54
فقط بلدیم برای همدیگه شاخ وشانه بکشیم امافجایعی اتفاق افتاده که هیچکس جرات اظهارنظریاانتقادراجع به آنهاراندارد.این ملک به خاک سیاه نشانده شده.
پاسخ
رضا 1402/10/07 - 15:36
کسی که به تحصیلات و شخصیت خودش ارزش قائل باشد مسولیت هم برایش ارزشمند و مهم است . به این معنی که نمی‌تواند افراد ضعیف و مدیران کوتوله را تحمل کند.

به نظرم این یادداشت کاملا یکسویه و احساسی و چه بسا جناحی نوشته شده و نویسنده از جایی ناراحت است . منافع هم در نگارش این مدل مخالف خوانی ها بی تاثیر نیست.

فردی از جایگاه خود استعفا داده و برای ثبت در تاریخ دلایل آن را محترمانه و ادیبانه به رشته تحریر درآورده است.
حالا چرا کس دیگری این وسط عصبانی شده باید بررسی کرد که چه روابطی با مدیران ارشد دارد .

در کل از جهت ادبی هم متن استعفای ایشان بسیار ادبی تر از متن فرد معترض است.
پاسخ + 0 0 --
علی 1402/10/07 - 16:22
در هر استان حداقل ۵ تا ۱۰ پژوهش سرا دانش آموزی هست و در هر استان قریب ۱۰۰ مدیرکل یا رییس سازمان و معاونین و مشاورین و محاورین و مجاورین،تصور کنید ،هر مدیر معاونی بجای رسم و رسوم جاری مربوطه بر عزل و نصب و استعفا و ابقا،بخواهد از فضای احساساتی جامعه استفاده کند،سنگ روی سنگ بند نمی شود و هر جا سوالی مطرح باشد افراد را به خودی و غیر خودی،کوتوله یا سرو و صنوبر ناز تشبیه کنیم و بخواهیم با برچسب گرایش سیاسی مدیران را از پاسخگویی مصون داریم،یک آفت بزرگ است،ما برای تاریخ و ثبت تاریخ مسولیت نمی پذیریم که استعفا را برای ثبت تاریخ،در فضای غیرمرسوم انجام دهیم،بعد یک سرچی کنید ،ظاهرا استاد اقابالی دکتری ریاضی زنجان است و بصورت مجازی و آنلاین جایی ثبت نام کرده برای ادامه تحصیل،خدا رو شکر مریم میرزاخانی نیستند
پاسخ
رضا 1402/10/07 - 16:37
صدها مسئوول در سطح یک استان داریم ، شاید آنها برای خودشان و نامشان ارزش قائل نیستند و حاضرند به هر قیمتی سر پست بمانند. حالا یک نفر پیدا شده که به خودش ارزش قائل است. نمیدانم چرا کس دیگر اینقدر از این موضوع عصبانی شده و نویسنده آن متن ارزشمند را زیر سوال برده است. اصلا به شما چه مربوط که کسی استعفای خود را ادیبانه منتشر کرده ؟!
مگر از شما چیزی کم شده؟!

یا اینکه بحث چیز دیگری است و از زیر سوال رفتن دوستان و یاران خود در اداره نگرانید؟!

آقای دکتر در فلسفه تعلیم و تربیت !

شما اگر استاد متعهدی هستید اتفاقا باید از پیدایش چنین مدیران با شخصیتی که به خودشان ارزش قائل هستند خوشحال باشید .

نکند دوست دارید همه مثل بز سرشان پایین باشد و اوامر دوستان شما را اطاعت کنند؟؟!!


کمی فرهنگ و تربیت هم چیز خوبی است !
پاسخ + 0 0 --
علی 1402/10/07 - 18:35
خود خوانندگان قضاوت خواهند کرد که استاد چه گفت،کاسه داغ تر از آش و دایه مهربان تر از مادر،نیاز به پاسخ به ادبیات سخیف و زننده ی ،چون تو را نمی بینم،حداقل آگاهی و معرفت این را تأیید خواهد کرد که منافع که در خطر باشد،بوقلمون صفت هایی،چون شما عزیز بزرگوار بر مسند و منصب و کرسی پیش داوری نشسته و حداقل وجدان بیداری نداری که تایید کند،امدن و رفتن ها در هر اداره ای نیاز به جار و جنجال و بوق و کرنا ندارد،خدا همه ی ما را تحت هدایت قرار دهد که حق را ناحق و بالعکس جلوه ندهیم و خوراک برای دشمنان قسم خورده نظام ایجاد نکنم،بقیه را شما عقل کل می دانی من خودم فوق دیپلم دانشسرا قدیم دارم به اندازه اقابالی تان مدرک ندارم ولی آقای مطهری در کتابش وقتی پیرمردی همه ی پاسخ شخص خارجی را داد،در جواب میزان تحصیلاتش،گفت چون سواد ندارم در پاسخ تامل می کنم
پاسخ + 0 0 --
علی 1402/10/07 - 19:36
جناب آقای عقل کل،دانای مطلق،من فوق دیپلم دانشسرا دارم،شهید مطهری در یکی از کتاب هایش،داستان پیرمردی را نقل می کند که پاسخ های خردمندانه ای به یک خارجی میدهد،فرد خارجی از این همه درایت شگفت زده،میزان تحصیلات پیرمرد را می پرسد،پیرمرد پاسخ می دهد،چون مدرک و سواد ندارم،تامل می کنم و البته تدبر و تفکر،ادبیات تان سخیف و زننده است،شما که دایه مهربان تر از مادر شده اید،اقای رضا،چه نفعی می برید؟کلاس کنکور و...،اما نفع من از دفاع گفته بالا آرامش اعصاب است،اینگونه فضاسازی ها و جریان سازی ها متعلق به دهه های گذشته است،که فکر می کردید،قلم آتشین و زبان برنده دارید،چون با چشمان نیمه باز اطراف را نظاره کردید
پاسخ
معلم 1402/10/07 - 16:49
حتما باید میرزا خوانی یا انیشتین باشیم که بتونیم به خودمون و شخصیتمون ارزش قائل باشیم؟!!!
پاسخ + 0 0 --
علی 1402/10/07 - 18:42
شخصیت ما بعنوان معلم در میزان مدرک مان یا نام مان نیست بلکه ،خودمان باید جایگاه و منزلت خودمان را بدانیم،انصاف را سرلوحه کار قرار دهیم تا چرخ فلک و کاینات کمک کرد و بر اریکه قدرت و مدیریت و ...بودیم،به به و چه چه می کنیم،تا از جایگاه خود را مورد انتقاد دیدیم،داد و بیداد و استعفا ،اگر برای کار آمده بودید ،جای دیگر هم آسمان شهر همین رنگ است،مگر آنکه داستان چیز دیگر باشد که من علم آن را ندارم،لطفا با ما مردم که در گیر اقل معاش هستیم کار نداشته باشید ،بروید خودتان در سیستم خودتان زورآزمایی کنید،تمام حرف این است
پاسخ
مردانی 1402/10/08 - 11:10
یعنی ما نه تنها این وضع را در حکومت داری داریم بلکه به صورت سیستمی و اداری نمی توانیم نظرات مختلف را پذیرا شده و نقد را مغتنم شمرده و سود ببریم.
و به جای آن تنها مقابله کردن را یاد گرفته ایم در مورد کسانی که در سیستم اداری زیردست ما هستند به ندرت کسی پیدا می شود که از نظرات زیردست خود استفاده کند و ارج نهد حتی اگر وی از او باسوادتر باشد.

البته این موضوع بی دلیل نیست بسیاری از افراد در سمت هایی قرار گرفته اند که شایسته آن سمت نیستند و تنها به واسطه سهمیه، دانشگاه پولی و بختکی و پایان نامه نویسی پولی و ... برای خود جایگاهی دروغین در اجتماع ساخته اند و اینچنین چون از نظر علمی اخلاق علمی را نیاموخته اند و توان تحلیل و نقد و نقد پذیری را ندارند به جای پرداختن به موضوع اصلی تنها در پی بازی های کودکانه احساسی میفتند.

مثلا در اینجا آقای جارچی به جای آوردن نقطه نظرات و نقد ها و ... آقای آقابالی و بررسی و شرح و رد آن ها یک سری حرف های خاله زنکی و کی علمش بیشتر است و ... می زند
پاسخ + 0 0 --
علی 1402/10/08 - 15:08
متاسفانه به هر کسی بگویید ،دوست عزیز در مجموعه تحت امر شما چه می گذرد؟می گوید فضا بسته است و اختناق است و دیکتاتوری،استاد ارجمند ،شما باسوادی,من در برابر شما از نظر مدرک عاجزم ولی درون کله ام عقل است و زود قضاوت نمی کنم،شاید مسایلی بوده یا هست که دکتر جارچی در نهایت ادب با جملاتی مانند من بی اطلاعم و قضاوت نمی کنم،بیان نکرده،دکتری ریاضی برای یک شخص نرمال ،اتش اشتیاق علم آموزی را آرام می کند و می رود گوشه ای برای حکمت آموزی ،اینکه دنبال صد مدرک حضوری و غیرحضوری از دانشگاه آکسفورد(از قصد نوشتم)یا ماساچوست غیرحضوری باشی که من دانشجوی پسا دکتری هستم،در همان پساها،خواهی ماند،بمان و حقایق کارهایی که کردی را بگو و میخواهی بروی،مثل یک معلم برو،بی ریا و بی تکلف
پاسخ + 0 0 --
مردانی 1402/10/08 - 18:58
احتمالا شما مدرک گرفتن از دانشگاه های آکسفورد و ماساچوست حتی غیر حضوری را با دانشگاه پیام نور و آزاد و ... ایران مقایسه می کنید؟!

واقعیت این است که من کاملا آقای آقابالی را نمی شناسنم ولی اگر دکترا از خارج گرفته حتی غیر حضوری هم باشد نمی دانم چرا مثل بسیاری به خارج نرفته و هنوز در ایران مانده است و در یک موسسه کوچک خود را مشغول کرده است و دنبال چه چیزی است؟! آیا در دانشگاه هم مشغول است؟
برای من که عجیب است.
هر چه هست اگر چنین است باید با چنین فردی برای ماندن در این سمت مدارای بسیار زیادی شود و امتیازات خاصی قرار داده شود امثال این فرد باید در چنین جایی مشغول باشند و یکی مثل صحرایی و نوری و حاجی بابایی باید بشود وزیر
پاسخ
مردانی 1402/10/08 - 11:16
فرض بر این می گیرند که اصلا اینجا مدرک نباید مطرح شود در یک دیالوگ منطقی باید گفته های طرف مقابل آورده شده و یک به یک بررسی شود نه اینگونه.
حال این فرد می خواهد یک فرد بی سواد باشد یا مدرک پسادکترا داشته باشد.

بسیار افراد بوده اند که مدرک دانشگاهی یا حتی سواد چندانی نداشته اند اما نظرات کارگشا و مدرن داشته و حتی اختراعات و کارهای بزرگی کرده اند.
در ایران توسعه نیافته و آلوده به فساد علمی و استخدامی که این موضوع نیز بیش از پیش باید مدنظر داشت.
به عبارتی همه ما وضع علمی و سوادی و استخدامی را می دانیم و نیاز به گفتن نیست که ما دچار یک فساد سیستماتیک وحشتناک شده ایم که توسط یک حکومت نامشخص شکل گرفته است که وضع اقتصادی و علمی و فرهنگی و همین آزادی بیان و بحث ساده ما ( که بلد نیستیم) به آن بر می گردد.
پاسخ + 0 0 --
علی 1402/10/08 - 15:13
دقیقا استاد جارچی ،خواسته متن بی محتوی و بی سر و ته نگارش شده ی اقابالی،که صحبت از بدنبال حکمت و حکیم شدن هستند و از مدینه فاضله و آرمان شهر صحبت کرده اند و نصف متن ابیات و اشعار است که از آنان مدد گرفته تناسبی با احوال ایشان ندارند،البته قلم ،قلم اقابالی نیست و اقابالی توانمندتر از این این نگارش احساسی و کودکانه است،مشاوران ایشان که در برهه ای حضور ایشان در یک جمع و گروه باعث فرار افرار از آن گروه می شد،با قلم شکسته و بیان الکن،یاری شان داده اند
پاسخ
مردانی 1402/10/08 - 11:26
باز هم می گویم بهتر است دیالوگ آقای آقابالی و مقام های بالاسرش شفاف تر و منطقی تر باشد

در متن آقای جارچی به نظر می آید که با خواستی از آقای آقابالی مخالف کرده اند که خلاف سیستم اداری است.
اینکه این خواست چه بوده ما دقیقا نمی دانیم ( هر چند با توجه به متن آقای آقابالی احتمالا ادامه تحصیل و ... بوده است)
به نظر می آید مقام های اداری بالاسر آقای آقابالی فکر کرده اند که آقای آقابالی یک طرح امینی است که با سیکل رفته است حوزه خوانده و یک معادل مدرک مسخره کرده است و دست چپ و راست خود را بلد نیست و باید برای او همان قوانین اداری اجرا شود که برای دیگر می شود.

آقای اداری مسئول کمی سطح فکر را بالا آورده و همه چیز را در بخشنامه ها و دستورالعمل ها نبینید و قدر داشته ها را بدانید خب همین کارها شده است که نخبه ها فرار می کنند و قید کارهای اداری یا در سیستم اداری را می زنند.

برای اینگونه افراد که عمر خود را گذاشته و در یک موسسه کوچک مسئولیت قبول کرده باید آنقدر احترام و ارج نهاد که هر ایده ای دارد اجرایی کند و حتی بودجه اختصاص داد و کمک کرد.
پاسخ
مردانی 1402/10/08 - 11:32
به شخصه بسیاری از افراد با پتانسیل بالای علمی و کاری را دیده ام که در این سیستم اداری به دلیل ساختار دیکتاتوری و بی منطق و نخبه کش نابود شده و به دردنخور شده اند.

آقای مسئول اگر واقعا عرق ایرانی و اسلامی و انسانی داری و چنین افرادی را می بینی؛ کمی از برج عاج فیل خود پایین بیایید و قدر داشته ها را بدانید
اینکه جایی را گرفته ای و با سهمیه و .. مدرکی داری به معنی این نیست که نباید حرف دیگران را گوش کنی
هر پیشرفت و رشد اجتماع به کودکان شما و نسل های بعد و خود ما منتهی می شود و هر ندانم کاری و تعصب و دیکتاتوری نیز به خود ما بر می گردد.
پاسخ
معلم 1402/10/08 - 18:10
به نظرم میرسد استعفای آقای آقا بالی خیلی ها را عصبانی کرده

ایکاش خودشان را معرفی می‌کردند و همچنین ارتباطشان با اداره
اینگونه واکنش ها اصلا طبیعی نیست...


هرکس هم که حرفی میزند از دید این منتقدان میشود بوقلمون صفت و...

واقعا با این حرفها و وجود افرادی ثابت میکند که دکتر اقبالی حق داشته و درگیر ۴ تا آدم بیسواد و متعصب بوده
پاسخ + 0 0 --
علی 1402/10/08 - 21:22
جالب آقای معلم ناشناس،شما هم اشتباه ،استاد مردانی را کردید،نکند شما همان مردانی سابق هستید،برادر گلم،شما بوقلمون صفت نیستی،مارماهی هستی،اقبالی ،اقبال لاهوری،بخت و اقبال،با اقابالی که معنی اش،اقای عسلی می شود فرق فوکوله بغیر مدیره،اجازه بدید اونایی که از نحوه ی مدیریت ایشان در پژوهش سرا و کرده هاش،اگاهند و می شناسند قضاوت کنند،ما فقط در مورد متن دو نفر قضاوت می کنیم،یکی میگه استعفا نیاز به فضای مجازی و فرار به جلو برای عدم پاسخگویی نیست،دیگری تصور کرده انیشتین یا اوپنهایمر هست،مسولیت پروژه منهتن رو بهش دادن،الان اومده ممد آقا بقال و جعفر آقا سوپرمارکت محل و مرغ و ماهی فروش محل رو از استعفا و لطمه و صدمه ای که از نبودن این ریاضی دان و عالم دهر به دنیا می خوره مطلع کنه،برو فکر نان باش،خربزه آب است،مردم بزرگتر از تو را فراموش می کنند ،اگر کار خیر و خوب کردی خدا خیرت بده،اگه خطا کردی،.....
پاسخ + 0 0 --
پرویز 1402/10/12 - 23:51
دوست عزیز

هیچ کس ناراحت نیست وجدان داشته باشی

یع سرچ‌در گوگل ویا نه


عملکرد آقای اقبالی در دوران خدمتش چی بوده

به غیر از اینکه پژوهش گاه که محل پژوش و تحقیق هست کرد محل نو آوری و کار آفرینی که فقط از اولیا ساده هزینه بگیره چی بود


شما که تعصب می‌کشی بگو در المپیا و کدام پژوهش
موفق بودم
پاسخ
ناشناس 1402/10/09 - 10:33
عنوان رسالۀ دکترای من"سیاست خارجی پیامبر"است.لطفامن رابه جای این آقای مستعفی بگذاریدتاسیاست خوبی رادرآنجاپیاده کنم!!!
پاسخ
احمدی 1402/10/09 - 10:56
درود بر جناب دکتر آقا بالی که با این استعفا آب در لانه مورچگان ریخته و رسماً شلنگ رو گرفته روی مسئولین بیسواد. اتفاقا رویه خوبی رو بنیان گذاشته . حجم عصبانیت چند نفر بیسواد کاملا این موضوع را ثابت میکند .
پاسخ + 0 0 --
علی 1402/10/09 - 13:23
بنظرم هر چقدر فکر می کنم،همان خیلی ادب و علم و تواضع بخرج دادید که مخاطبان را مورچه خواندید،ما همان مورچه هم نیستم،همان مورچگان و موریانه ها هم جناب آقای احمدی شما باشید و ما را تا حد مورچه بزرگ ننمایید که سخاوتمندی تان آسیب می بیند
پاسخ
احمدی 1402/10/09 - 17:10
علی آقا که خودت رو مورچه می‌دونی ، شما مورچه نیستی !!
خودت رو فریب نده و کلاست را با این حرفها بالا نبر!!

با این صحبت‌ها اطمینان حاصل شد که از عوامل اداره هستی که از این روشنگری ها نگران شدی
شما ها با هرکس که برای خودش شأن و ارزش قائل باشه مشکل دارید

چه معلم ،چه مدیر و چه سرپرست یک محیط علمی

علت هم بیسوادی و نادانی است...

کاملا از پیامها مشخصه
پاسخ
فرهاد 1402/10/12 - 00:56
با سلام متن استعفای این بنده خدا رو داخل فضای مجازی دیدم فقط دنبال دیکچرنی حداد عادل بودم استاد بزرگ موفق باشی احتیاج به این همه آسمان وریسمون نبود به کنج رفتن آنقدر فضا سازی نداره
پاسخ
حسن 1402/10/12 - 09:02
آقا بالی فکر کرده رییس ناسا است،الان با رفتنش،سفینه ها و ماهوارها و مریخ نوردها در بین زمین و هوا معلق می مانند،استعفا نوشته زیرش هم حس رییس جمهورها یا رهبران کشورها دست داده تاریخ هم زده،بابا بیا برو کنار باد بیاد مرغ کیلویی ۱۰۵ هزار تومان رو رد کرد شما اندر خم بودن و نبودنت برای ما نون و آب نمیشه
پاسخ
امیدی 1402/10/12 - 16:11
من هم با نقد و نظر دکتر جارچی موافقم،جامعه و بالاخص آموزش و پرورش جای استعفا های خاصی نیست،اقابالی مسیر و مشورت درست دریافت نکرده و خودش را در این موضوع ضایع و خراب کرده
پاسخ
فرهاد 1402/10/12 - 22:33
با سلام خدمت همه همکاران که با تمام مشکلات در آموزش پرورش چه سر کلاس و چه مدیریت مدرسه در حال انجام وظیفه هستن منم با نظر آقای جارچی موافقم
کافی در گوگل یع سرچ کنید میبیند که پژوهشگاه شده منبع درآمد استاد عزیزی که با شعر و شاعری استعفا داده
چند وقت پیش برنامه صف آخر

دانشمندی بود که چند بار از دانشگاه مختلف معتبر اسمش در آمده بود و هست باز می‌گفت من چوپانم

ای کاش استاد ویا ریس ویا دکترا و پس دکترا بجای استعفامجازی که پخش کرده از عملکرد خود در دوران مدیریت خود می‌گفت

احساس میکنم ما جهان سومی پیش نیستم

اولیا که هزینه دادن برای کار آفرینی برای پژوهش خوارزمی

بعد مدیریت انگار داره می‌ره تو غار

امیدواریم با یع سرچ‌ در گوگل از مدیریت این استاد وپس دکترا همه آگاه باشن

عرض خواهی میکنم به عنوان یع اولیا
ویع همکار دردل کردم خدا همه راه به راست هدایت کنه

هه
پاسخ
علی 1402/10/12 - 23:06
ترامپ از ریس ایالات متحده. آمریکا

رفت آقا بالی دوست عزیز


دنبال چی میگیردید برای من و امسال بنده رتبه بندی

معلما مهمه


شما بگویید در استان البرز غیر از اینکه درآمد زایی


برای خودتون از اولیایی که. چشم بسه

وبه امید اینکه بچه عزیزشون استعدادی دارن کاری

کردید پسا دکترا که شما دارید دم نانوایی یع نون هم نمیدن

عزیز دل کودکان مردم و همه کسایی که با شما

همکار هستند جزو این کشور هستند


شما بروی کنج یع اتاق یا قصر برای ما مهم نیست

مهم عملکرد شما هست


بجای اینکه بگید برنامه خودتون برای خودتون

چی هست(برای ما همکاران اولیا)مهم نیست

عمل کرد شما چی بود


دوستان در گوگل سرچ کنید استعفا آقا بالی


مجموعه سعدی و حافظ و سقراط براتون میآید
پاسخ
حسین 1402/10/19 - 02:24
ظاهراً استعفای ایشان دو سه نفری را که هم اولیا هستند و هم معلم حسابی اذیت کرده ! شما نه معلمید نه اولیا ! یکسری از اطرافیان مسولین هستید که انتشار متن استعفای ایشان رئیستون رو عصبانی کرده ،وگرنه این حجم از تخریب شخصیت اصلا عادی نیست..
پاسخ + 0 0 --
فاقدی 1402/10/19 - 14:36
تو کی هستی،در زمان مدیران دو سه دوره قبل که فراتر از حق و ظرفیت شما،مسوولیت دادند،قلم شکسته و بسته است در مدح و ثنای مدیران مناطق و مدیران کل ،انسان متملق خوب می نوشت ،رسید به ۲ دوره ی مدیران پاک دست ،اظهار نظر کنندگان را خس و خاشاک می دانی،بدان که هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نگرفته،پژوهش سرا و تو. هم اگر ذینفع نبودی الان الکی نامه ی استعفای مدیر ناسا شعبه ناحیه ۳را به کار نمی انداختی و در بوق و کرنا نمی کرد،خودت میدانی که خوب ذینفع هستی
پاسخ + 0 0 --
اصغر 1402/10/19 - 16:57
تو ،هم حتما خدایی و از عالم غیب اطلاع داری که ما اولیا نیستیم و معلم نیستیم و در پژوهش سرا کار نکردیم و تو و امثال اقابالی را نمی شناسیم،خیر دوست عزیز،مردم عقل دارند،کلاس های کنکور مختلط ،اموزشگاه داری مدیران پژوهش سراها و بنگاه داری ها و کاسب کاری ها را می بینند،یا تو نمی فهمی یا خودت را به ...زدی،استعفا ی اقابالی فرار به جلو بود،تمام شد
پاسخ + 0 0 --
علی 1402/10/19 - 21:39
الان دقیقاً شما چی هستید اولیا و همکار ویا پرتغال فروش دم در پژوهش کده بحث تخریب نیست

دیروز ریس کل فراجا (ریس کل راهنمایی و رانندگی)

خیلی جالب بود ۵سال خدمت کرده بود و خیلی زیبا

عمل کردشو در این ۵سال توضیح داد کم کردن تلفات جادها کروکی تصادفات و خیلی چیزهای که در این دوران انجام داده بود و ریاست رو به جانشین انتقال

برای من به عنوان یک شهروند سواله آقا بالی چه کاری
در زمان بودنش انجام داده این نه تخریب و نه هیچ چیز دیگه

ولی همه ما باید نگران باشیم چون کسانی که مثل شما از انتقاد جبهه میگیرد
پاسخ
محمد 1402/10/23 - 08:10
با سلام
بنظرم حتی مدیران و وزیران تنها در صورتیکه بخواهند عذرخواهی کنند ،باید متن استعفا خود را نشر بدهند و آقای بالی کاملا اشتباه یا حداقل شتاب زده عمل کرده
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/07/16 - 12:07
سلام
از اینکه عکس فوق مربوط به آقای مهدی آقابالی یا اقبالی هست مطمئن اید؟ بنظر میاد عکس آقای مهدی ثابت باشه.
پاسخ
ناشناس 1403/08/23 - 05:31
سلام
از اینکه عکس فوق مربوط به آقای مهدی آقابالی یا اقبالی هست مطمئن اید؟ بنظر میاد عکس آقای مهدی ثابت باشه.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور