صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" محل تحصیل فرهنگیان ، دانشگاه های معتبر باشد و گرنه دریافت مدرک در هر شرایط و با هر امکان زیرزمینی ، نتیجه ای مورد انتظار برای کلاس های درسی را فراهم نخواهد ساخت. خصوصا دانشگاه فرهنگیان در اجرای این رسالت ، ناتوانی های مشهود و آشکاری دارد و تحصیل فرهنگیان لیسانس به بالا در آن هدر دادن سرمایه ، انرژی و زمان است ، هر چند برای تربیت لیسانسیه ها نیز جای تردید هست"

مساله ادامه تحصیل فرهنگیان و یا ایجاد تحول در آموزش ضمن خدمت فرهنگیان

مینو امامی/ همکار صدای معلم

ادامه تحصیل فرهنگیان و اعمال مدرک تحصیلی معلمان و آموزش ضمن خدمت

کشور ایران با گستردگی سیمای روستایی و محرومیت آموزش و پرورش در این مناطق ، هرگز نخواهد توانست به توسعه یافتگی نظام آموزشی دست یابد. ما حق نداریم حضور نیروهای متخصص را از روستاهای خود دریغ داریم ، برای مقابله با عوامل بازدارندۀ این کار ، می بایست امتیازات رفاهی ویژه ای برای این فرهنگیان فراهم سازیم . متأسفانه چون همیشه برای تخفیف از بودجۀ دولت و آموزش و پرورش ، قرار است طرح 2+2 به آموزش و پرورش مناطق روستایی تزریق گردد. فراموش نکنیم که 5 و یا 10 سال دیگر همین معلمان دیپلم روستایی قرار است کلاس های درس مدارس شهری را برعهده بگیرند. تجربه وقتی ارزشمند است که با دانش تکمیل گردد. امروز به فاصلۀ 35 روز شاهد تناقضی آشکار ما بین دو تصمیم هستیم . گفته های متناقض ، موجب سردرگمی و بلاتکلیفی افراد اعم از شاغل و یا جویای کار می شود.
و اما تطبیق دو گفته :

"حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در باره مصوبه روز گذشته این کمیسیون برای حل مشکل ادامه تحصیل فرهنگیان اظهار کرد:‌ دولت قبلا در قانون مدیریت خدمات کشاورزی بحث ادامه تحصیل را محدود کرده بود اما ارتقای مدرک تحصیلی برای کارمندان دولت به ویژه فرهنگیان یک نیاز اساسی است.
وی افزود: از آنجا که مجموعه آموزش‌ و پرورش و فرهنگیان نیاز اساسی دارند تا دائم اطلاعات خود را به روز کرده ، مطالعه و تحقیق داشته باشند بنا بر این ضروری است مدرک آنها ارتقا یافته و دوره‌های بازآموزی داشته باشند به ویژه محدودیت فرهنگیان در این رابطه باعث کاهش کیفیت آموزش در مدارس می‌شود. لذا اِعمال محدودیت در این رابطه را حذف کردند البته این مسئله فعلاً در کمیسیون اجتماعی مصوب شده است و بعدا باید در صحن علنی مجلس مطرح و تصویب شود. ادامه تحصیل و اِعمال مدرک تحصیلی مشمول تمام کارمندان دولت می‌شود ، دولت بار مالی اِعمال مدارک تحصیلی کارمندان را تأمین خواهد کرد. ‌مقرّر شد یک تبصره به ماده 66 قانون مدیریت خدمات کشوری اضافه شود تا احتساب امتیاز مربوط به حقوق مدرک تحصیلی مرتبط با شغل و پست مورد تصدی کارمند که حین خدمت توسط کارمندان با رعایت ضوابط ماده 61 قانون اخذ می شود تنها به یک مقطع تحصیلی محدود نشود و در صورت نیاز دستگاه برای هر مقطع قابل محاسبه باشد.
بحث ادامه تحصیل مصوبه شورای عالی اداری است و همه دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرا هستند و به همین دلیل نپذیرفتند که آموزش و پرورش مستثنی باشد. با توجه به اینکه حداقل مدرک تحصیلی برای استخدام در تمام دستگاه‌ها لیسانس است ، مدرک تحصیلی اول برای آموزش و پرورش را لیسانس در نظر بگیرند، یعنی اگر معلمی مدرک فوق‌دیپلم داشته و لیسانس گرفته و پس از آن فوق‌ لیسانس گرفته است، مدرک فوق ‌لیسانس محاسبه شود.این پیشنهاد در سازمان امور اداری و استخدامی در حال بررسی است و وزیر آموزش و پرورش هم پیگیر آن است که امیدواریم مشکل فرهنگیان از این بابت حل شود."

در یادداشت قبلی خود با نام " فوتبال ؛ رتبه بندی معلمان و استمرار ورشکستگی آموزش و پرورش " ؟! به طرح 2+2 ، ایراد گرفته بودم که در صورت علاقه مندی ، تحلیل همین طرح را می توانید در آن یادداشت مطالعه نمائید. هماهنگی در یک سازمان و مابین سازمان های مربوطه از ویژگی های مهم و مؤثر بر موفقیت آن سازمان است.

طرح 2+ 2 به نقل از چهاربند رئیس ( سابق ) مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش :

" چهاربند رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد : طرحی در نظر گرفتیم که بر اساس آن دانش ‌آموزان پس از اخذ دیپلم به فعالیت در آموزش و پرورش بپردازند. برای مناطق محروم که بیشترین میزان کمبود نیرو را دارند جذب از دوره کارشناسی موفق نبود، همچنین طرح تعهد دبیری هم به دلیل چهار ساله بودن فرآیندی دیر بازده است، بنابراین باید از روش‌های دیگری بهره بگیریم.
در نظر داریم از طرح 2+2 استفاده کنیم که بر اساس آن از خروجی دیپلم بهره گرفته و افراد را پس از گذراندن یک دوره 2 ساله فارغ التحصیل می‌کنیم تا امکان فعالیت در حرفه معلمی را داشته باشند بعد از این دوره مجددا دوره 2 ساله ‌ای برای آن‌ها در نظر می‌ گیریم که به منزله کارشناسی ناپیوسته محسوب می‌شود در واقع روند اجرای این طرح مانند فارغ‌ التحصیلان دوره کاردانی به کارشناسی خواهد بود.
چهاربند با بیان این که دوره 2 ساله دوم برای معلمانی که از این طریق جذب می‌شوند بعد از سه الی پنج سال اشتغال به حرفه معلمی خواهد بود، گفت: از طریق این فرآیند کمبود نیروی انسانی در مناطق محروم سریع ‌تر رفع می شود. درباره ضمانت اجرایی این طرح ، اکنون دانشگاه فرهنگیان برای اجرای چنین طرحی اعلام آمادگی کرده است و آموزش و پرورش هم در حال رایزنی بوده تا از این طریق استخدام نیروی انسانی را در دستور کار قرار دهیم . "

تحصیل و یا ادامۀ تحصیل سیری است طبیعی ، مطلوب ، ضروری و اجتناب ناپذیر برای زندگی به سرعت نور امروز . برخی از شاغلین در شرایط معمول زندگی گذشته خود بنا به نان آور خانه بودن ، بیماری و یا فوت والدین و برعهده گرفتن سرپرستی خواهران و برادران خود و یا فقر و ازدواج و اشتغال زودهنگام و...... نتوانسته اند به ادامۀ تحصیل موفق شوند و امروز شرایط زندگی و شغلی آنها ، برای این هدف ، مساعد است ، ما حق نداریم مسیر حقیقت جویی را بر روی آنان مسدود سازیم. آموزش و یا ادامۀ تحصیل از اولین و اساسی ترین حقوق مدنی و شهروندی هر انسانی خصوصا افراد شاغل توانمند و با اراده و داوطلب رسیدن به موقعیت اجتماعی ممتاز می باشد.

ادامه تحصیل فرهنگیان و اعمال مدرک تحصیلی معلمان و آموزش ضمن خدمت

چند نکته در مورد این دو طرح و مصوبه :
1 - تناقضی آشکار بین مصوبۀ کمیسیون اجتماعی مجلس در جذب معلمان لیسانس با رئیس سابق مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش در اجرای طرح 2+2 و جذب معلمان دیپلم در مناطق روستایی وجود دارد.
ما حق نداریم شاخص سطح سواد معلمان را در مناطق شهری و روستایی ، متفاوت از هم تعیین کنیم ، چون دانش آموزان هر دو فردا از شاغلان همین جامعه هستند و هر دو بر سطح فرهنگ و کیفیت اشتغال اثر می گذارند. این نوعی تبعیض نارواست. مناطق محروم ، بدین طریق از امکانات و فضای آموزشی مناسب و همچنین از سطح بالای دانش معلم محروم خواهند ماند. نباید فراموش کنیم که تجربه و سطح دانش هر دو باعث تسریع امور می شوند ، اما برای افراد تازه استخدام شده ، چون تجربۀ عملی ندارند ، حداقل باید مدرک مناسبی برای انجام شرح وظایف خود داشته باشند و گرنه کیفیت قربانی کمیت خواهد شد و جامعه به توسعه یافتگی نخواهد رسید. ما حق نداریم برای رسیدن به توسعه یافتگی در هر جنبه ای ، مناطق شهری را برجسته سازیم و مناطق روستایی و محروم را محروم تر نگه داریم . اگر نگرش ما در هر بُعدی به این دو منطقه همسطح نیست ، حداقل باید متوازن و متناسب هم باشد. اگر به مناطق روستایی کشورهای پیشرفته بنگرید آنها دهکده های کوچک و بزرگی هستند که از حد مقبولی از امکانات زندگی شهری برخوردارند و حتی در این کشورها ما مهاجرت برگشتی داریم ، اما به دلیل دوگانگی در سیاست و نگاه ما ، مناطق روستایی در فقر و محرومیت غوطه ورند. طبیعی است که برای ایجاد رغبت جهت انجام فعالیت شاغلان با مدارک بالاتر در مناطق محروم ، همانند دیگر کشورها می بایست امتیازات ویژه ای قائل شوید، لذا نمی توانید رفع تکلیف کنید و بگوئید : چون لیسانسیه ها برای انجام خدمت در مناطق روستایی راغب نیستند پس تصمیم گرفتیم تا دانش آموزان تازه دیپلم گرفته را به این مناطق بفرستیم. ببینید پزشکان برای اجرای طرح مناطق محروم چگونه راغب و یا مجبور می شوند ، شما هم همانطور عمل نمائید.

2 - همزمان با فراهم ساختن امکان ادامۀ تحصیل برای سایر شاغلین ، فراموش کردن فرهنگیان ، ضرر بزرگی بر جامعه است. هر شاغلی اعم از ردۀ پایین و یا بالای سلسله مراتب شغلی ، مکلف به روز رسانی دانش خود چه به صورت فردی و چه به صورت ضرورت سازمانی ، می باشد. کارگر هم به اندازۀ نیاز یک مهندس و یا مدیر عامل شرکتی به آموزش ضمن خدمت و تکمیل سواد خود نیازمند است ، چون علم و دانش و تکنولوژی هر دائم در حال تغییر و تکامل هست و به فنون و مهارت های جدیدی نیاز دارد. دانش دیروز ابزار مناسبی برای همراهی و یا تسلط بر یافته های جدید علمی نیست.

3 - محدودیت در ادامۀ تحصیل فرهنگیان ، ضرورت پویایی واحدی به نام " آموزش ضمن خدمت " را می طلبد که تاکنون قابلیت و موفقیت لازم در این مهم را نداشته است. " آموزش ضمن خدمت" در وزارت آموزش و پرورش ، همیشه یک اختیار و یا اجبار تک سویه برای وزارتخانه بوده است با شرط گذاری افزایش امتیاز در دخالت مثبت بر امر ارزشیابی ، رتبه بندی و یا گزینش معلم نمونه و...... بیشتر یک تهدید آبرومند بوده تا یک نیاز جذاب و با ارزش .

4 - وجود قوانین ناپایدار و مقطعی در آموزش و پرورش ، باعث بهره مندی عده ای و محرومیت گروهی دیگر می گردد. از دهۀ 80 تاکنون ما موارد بسیاری برای این نوع تبعیض های آشکار داریم :
بازنشستگی زودتر از موعد با محاسبۀ 5 سال خدمت اضافی و پرداخت حقوق 5 سال خدمت انجام نیافته برای مشمولین و استفاده کنندگان طرح.
برخورداری ایثارگران از یک مدرک بالاتر.
جذب و استخدام آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی و یا حق التدریس ها و.....
وجود امکان ادامه تحصیل فرهنگیان.
و......... طرح هایی لازم اما موقتی بوده اند.

5 - واقعیت تبعیض و یا احساس وجود تبعیض از عوامل ویرانگر انگیزه و رغبت فرد شاغل محسوب می شود و از میزان رضایت شغلی می کاهد و بر کیفیت انجام کار افراد تأثیر مستقیم می گذارد ، نارضایتی فرد شاغل قابل انتقال و تعمیم به دیگر افراد و کل جامعه است.

6 - شاید آموزش و پرورش ، تنها حیطه ای است که به هدایت افکار سیاست گذاران ، بی نیاز است. آموزش و پرورش و یا تعلیم و تربیت ، مقوله ای چندوجهی ، حساس ، استراتژیک برای رشد و توسعۀ اقتصادی – اجتماعی است. همۀ نظام ها در هر جامعه ای میوه و نتیجۀ درخت آموزش و پرورشند. هر چقدر این درخت در شرایط مساعد آب و هوایی و با دریافت نور و آب و کود و خاک مناسب ، رشد کند ، به همان اندازه ، میوه ای سالم و آبدار و درشت خواهیم داشت. ما چون درک مشترکی از آموزش و پرورش نداریم و عملکردمان در جهت تخالف با اهداف واقعی آن در حرکت است ، لذا چاره ای به جز تمثیل و تشبیه نیست .

7 - تسهیل امکان ادامۀ تحصیل فرهنگیان و بالاخص معلمان ، یک ضرورت حیاتی است و مصوب امروز کمیسیون اجتماعی مجلس جای تحسین ندارد بلکه عدم اجرای آن تاکنون و یا بعد این جای مذمت و نکوهش دارد ، که بیانگر کوتاهی و بی اعتنایی کمیسیون های مرتبط و مختلف مجلس در اجرای این مهم است.

امروز ما برای ایجاد تحول اساسی در کیفیت آموزش و پرورش نیاز مبرم به اجرای مواردی داریم که تاکنون در این خصوص ، بی اعتنا بوده ایم :

الف ) فراهم ساختن امکان ادامۀ تحصیل فرهنگیان همانند تمامی شاغلین دیگر تا حدی که توانایی و میل به آن را دارند.

ادامه تحصیل فرهنگیان و اعمال مدرک تحصیلی معلمان و آموزش ضمن خدمت

ب ) محل تحصیل فرهنگیان ، دانشگاه های معتبر باشد و گرنه دریافت مدرک در هر شرایط و با هر امکان زیرزمینی ، نتیجه ای مورد انتظار برای کلاس های درسی را فراهم نخواهد ساخت. خصوصا دانشگاه فرهنگیان در اجرای این رسالت ، ناتوانی های مشهود و آشکاری دارد و تحصیل فرهنگیان لیسانس به بالا در آن هدر دادن سرمایه ، انرژی و زمان است ، هر چند برای تربیت لیسانسیه ها نیز جای تردید هست.

ج) تمرکز در رشته هایی خاص برای جذب فرهنگیان از دیگر مشکلات بعدی وزارتخانه خواهد بود. سعی کنید عدالت را در پراکندگی رشته های گوناگون مدنظر داشته باشید و گرنه مشابه بحران فراوانی دبیران لیسانس در رشته های ادبیات و معارف و کمبود در رشته های علوم را که در مدارس شاهد هستیم ، در اینجا نیز خواهیم داشت .

د) همسطح سازی حقوق فرهنگیان با مدارک بالاتر از لیسانس همانند شاغلان سایر وزارتخانه ها . حقوق این افراد می بایست تا حدی باشد که دیگر به شغل دوم و یا تدریس خصوصی و تدریس در آموزشگاه های کنکور و....... نیندیشند ، یعنی تأمین در حد کفایت.

ه) فراهم ساختن امکان سفر خارجی برای این همکاران در فصل تابستان ، جهت آگاهی از تجارب کشورهای برتر آموزشی . آنان افرادی هستند که به زبان خارجی و دانش روز برای برقراری ارتباط مفید و ارزنده مسلط هستند. آنان سفیران انتقال تجربه های قابل اجرا در بین فرهنگیان خواهند بود. یعنی ما مثلا 3000 معلم تا حد دکتری و فوق لیسانس آموزش و پرورش را چشم مسلح برای انتقال مشاهدات عینی تجارب نو و پویای این کشورها در بین همکاران سراسر کشور خواهیم داشت.سفر این افراد اگر خوب برنامه ریزی شود از سفر مسئولان به خارج ، پرنتیجه تر خواهد بود.

و) در فصولی که کلاس درس نیست ، امکان سفرهای داخلی به استانهای مختلف برای این افراد جهت تبادل افکار و انتقال تجارب همکاران سراسر کشور فراهم باشد. گاه برخی استانها و مراکز و مناطق ، به طور ویژه چنان رویه ای را اتخاذ می کنند که بر کمیت و کیفیت آموزشی اثرات مفیدی می گذارد و ما از نحوۀ اجرای آنها ، بی خبریم.

ز) برای ایجاد انگیزه بیشتر و بهتر ، فرهنگیان با مدارک تحصیلی بالاتر از امکانات رفاهی که اساتید دانشگاه برخوردارند ، نیز بهره مند شوند. ما برای جذب بیشتر معلمان جهت ادامۀ تحصیل ، به وجود تسهیلاتی جذاب و ممتاز نیازمندیم. البته بهتر است در این خصوص فقط مقلّدی از نوع و محتوای سیاست های رفاهی در حال اجرای دانشگاه ها نباشیم و دست به خلاقیت و تنوع بزنیم.

در غیر وجود این چند شرط و با تجربه ای که امروز این افراد از بی اعتنایی و نامهربانی مسئولان وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس و حتی دولت ، تاکنون داشته اند و با توجه به تناقض گفته های دو مسئول ، یکی در مجلس و دیگری از تنۀ وزارت آموزش و پرورش ، امیدی به ایجاد اعتماد و همراهی فرهنگیان با مردان سیاست نیست. آنان گفته و تضاد در گفته ها را بسیار شنیده اند و امروز نیازمند عمل همسوی شما هستند. به یاد داشته باشیم که نحوۀ تصمیم گیری و اجرای هر نوع سیاستی ، نباید به ایجاد شکافی آشکار مابین شرایط شغلی افراد در درجات متفاوت باشد ، و گرنه به آغاز و شدت تبعیضی دیگر ، منجر خواهد شد. اگر قرار است این شرایط فراهم گردد ، مسیر برای همه فرهنگیان در مناطق گوناگون می بایست بالسویه باشد.

انتظار دارم فرهنگیان بزرگوار با مدارک تحصیلی بالاتر از لیسانس ، خواسته ها و نیازهای ضروری مدنظر خویش را در ادامۀ این یادداشت مرقوم دارند. هر چند که مسئولان به همۀ موارد واقف هستند اما یک جمع بندی کلی از شرایطی که دارید و به شرایطی که می خواهید برسید، لازم است. یعنی معدلی از شرایط موجود و مطلوب و ایده آل . امید که نومیدی از سیاست های آموزش و پرورش ، شما همکاران ارجمند را در غلاف بی تفاوتی و بی اعتنایی ، محصور نسازد ، چون مسئولان ما به زیاد گفتن منتقدین برای یادآوری عملکردهای خود نیاز دارند و عادت کرده اند.

برای جمع بندی بیشتر توصیه می کنم یادداشت : " بلاتکلیفی فرهنگیان با تحصیلات بالاتر از لیسانس در آموزش و پرورش ؛ اگر از ادامه تحصیل معلمان حمایت نمی کنید چرا شرایط ادامه تحصیل آنان را فراهم می سازید ؟! " را نیز مطالعه نمائید.


1) پایگاه خبری 598 - کد خبر: ۴۵۸۱۳۷ - ۰۳ تير ۱۳۹۸ .
2) کد خبر : ۶۵۳۶۸۶۹ . باشگاه خبرنگاران جوان . ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت داریداین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">

ادامه تحصیل فرهنگیان و اعمال مدرک تحصیلی معلمان و آموزش ضمن خدمت

پنج شنبه, 06 تیر 1398 22:02 خوانده شده: 6784 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +5 0 --
مختار م. 1398/04/07 - 12:56
تو رو خدا این اعضای هیات علمی و روسای دانشگاههای فرهنگیان رو ملزم کنید حداقل رزومه اشون رو در سایت دانشگاه بذارن تا رانت خواری و قبیله بازی جاش رو به شایسته سالاری بده.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/04/07 - 14:11
احسنت
پاسخ + 0 0 --
دبیر مهربان 1398/04/07 - 14:52
باتشکر از مقاله خوب سرکار امامی
پاسخ + 0 0 --
دبیر مهربان 1398/04/08 - 07:07
یه زمانی دوست داشتم در دانشگاه دولتی یا فرهنگیان فوق
لیسانس بگیرم اما با ممنوعیت بیش از یک مقطع و کاردانی بودن تربیت معلم در دهه قبل متاسفانه نتونستم و الان هم دیگه با۲۴سال سابقه حکم کارگزینی و... دیگه انگیزه ندارم
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/04/08 - 15:39
سلام
شفافیت در عمل تابعی مستقیم از عقلانیت و قانونمداری است. اگر افراد شاغل در هر سلسله مراتبی ، ریگی به کفش نداشته باشند از جمله
جعلی و یا غیرواقعی بودن مدرک تحصیلی ، نیازی به پنهان کاری وجود ندارد. روزگاری ارایه روزمه حرفه ای ، امتیازی ممتاز و برجسته شمرده می شد چون صداقت حاکم بود. تشکر
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/04/08 - 15:47
سلام
اتفاقا انتظار خوشحالی شما را داشتم ، چون همیشه از عدم امکان ادامه تحصیل فرهنگیان شاکی بودید. هنوز هم دیر نیست . ادامه ی تحصیل چه با انگیزه ی بهبود اوضاع معیشتی و تأمین نفع مادی ، و چه با دسترسی به موقعیت اجتماعی برتر و بیشتر و......ربطی به سن و سال ندارد. جسارتا شما با ۲۴ سال سابقه نیز می توانید از هر نظر ، تغییرات شایسته ای در زندگی خود بدهید. شش سال به اتمام مدت خدمت تان باقی است اما عمرتان دراز باد. با آرزوی توفیق روزافزون. تشکر
پاسخ + 0 0 --
دبیر مهربان 1398/04/10 - 06:50
باتشکر از پیام پرمغز و با محبت شما همکار محترمه سرکارامامی
همچنین برای شما ارزوی سلامتی و موفقیت دارم
پاسخ + +6 0 --
معلم مشهدی 1398/04/07 - 12:58
به قول دکتر حسینی اینا از اساس با علم و عالم و تمدن مخالفند وگرنه با وجود این همه متخصص در بدنه آموزش پرورش مسیولیتها رو به پخمه ها نمیدادن.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/04/08 - 15:49
سلام
مسیر علم روشن و پررهروست ، عالمان باید هوشیار و بیدار و متعهد باشند.تشکر
پاسخ + +4 0 --
بیاتی 1398/04/07 - 14:00
ادامه تحصیل؟
یا مدرک گرایی
معلمان بدبخت برای بالا بردن رقم مواجب ناچیز
مجبورند دانشگاه های پولی رابرای ادامه تحصیل انتخاب می کنند برای افزایش۱۷۰ تا ۱۸۰ تومن. چرا کارمندان دستگاه های متمول ادامه تحصیل نمی دهند
ادامه تحصیل یعنی افزایش کارایی...
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/04/08 - 15:59
سلام
بُعد مادی و افزایش درآمد از مهمترین و قوی ترین
انگیزه ی افراد برای ادامه تحصیل است ، و وظیفه
دولت و مجلس و آموزش و پرورش احیای ارزش تحصیل فرهنگیان است . تحصیل معلمان ارتباط
مستقیم و معناداری با بهبود کیفیت آموزش در
کلاس درس دارد. بهترین کانال برای توسعه ی
آموزش مؤثر و پایدار ارتقای سطح تحصیل معلمان
است. جذب دانش آموزان تازه دیپلم گرفته در مناطق روستایی، اثرات تخریبی جبران ناپذیری
بر پیکر آموزش و پرورش طی سالهای آتی خواهد
گذاشت.تشکر
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1398/04/07 - 14:14
با رفتن به دانشگاه فرهنگیان انسان های مطیع و بی خطر پرورش می یابند.مدیران آموزش و پرورش عاشق این انسان های بی خطر هستند.
پاسخ + 0 0 --
دبیر مهربان 1398/04/08 - 07:07
یاد کبریت بی خطر افتادم
پاسخ + 0 0 --
آتش 1398/04/08 - 15:14
کبریت بی خطر !!!
از مسولان نظام آموزشی هم بی خطرتر؟!!
نه بو دارند نه خاصیت
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/04/08 - 16:02
سلام
من هم معتقدم دانشگاه فرهنگیان ، ذوق و خلاقیت و استعداد و علایق دانشجویان را با آموزش سنتی و غیرپویا خنثی می سازد. شهامت و جسارت آنان را برای معلم شدن از بین می برد. تشکر
پاسخ + +2 -1 --
دکتری 1398/04/08 - 14:49
دست مریزاد خانم امامی.
چشم بصیرت و عقل لازم برای بجا آوردن حق و حقوق و قدر و منزلت معلمان سطح دکتری در وزارت آموزش و پرورش ، اصلا وجود ندارد. یعنی لیاقت میزبانی این گروه از معلمان از عهده ی این وزارتخانه خارج است. افسوس بر علاقمندان واقعی که قصد ادامه ی تحصیل دارند. تصور
نمی کنم بعد این افرادی در دام این جاهلان بیفتد.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/04/08 - 20:05
سلام
عمده مشکل در وزارت آموزش و پرورش ، نبود قانون واحد ، مستحکم و مکمل است. تعاریف
درستی از نقش ها انجام نگرفته است ،
سرمایه گذاری در هیچ حیطه ای پاسخگو نیست ،
هر چقدر فعل نهی به نظرتان آید ، مصداق دارد.
تحصیل عشق و علاقه می خواهد اما وقتی کاربستی در جامعه نداشته باشد ، افراد تحصیل کرده نیز به مشاغل آزاد روی می آورند. معتقدم داده و ستاده ی ما ربط منطقی ندارد.
تشکر و از لطف تان ممنونم.
پاسخ + +5 0 --
رنجور 1398/04/08 - 14:56
دولت با حذف دانشگاه فرهنگیان
و هم عهدی با دانشگاه سراسری
جهت تعلیم و تربیت دبیران مجرب،
خدمتی ارزشمند به جامعه و
آموزش و پرورش خواهد کرد.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/04/08 - 20:06
سلام
موافقم . یقین دارم خیلی از گِره ها بدین طریق
باز خواهد شد. تشکر
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1398/04/08 - 15:04
اگر طرح ۲+۲ واقعیت داشته باشد و
عملیاتی شود ، امید به داشتن معلمان
با سواد و ماهر در آینده بیهوده خواهد
بود.
دانش آموز تازه دیپلم ، چگونه قرار است
کلاسداری کند؟ خیانتی آشکار است.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/04/08 - 20:08
سلام
اطلاع ندارم این طرح حقیقتا اجرا شده است و یا خیر، امیدوارم بجای نقد و اعتراض از اوضاع فردا،
امروز هوشیار باشیم. تشکر
پاسخ + 0 0 --
داود 1398/04/08 - 19:01
باسلام وعرض ادب ضمن احترام به همکارانی که ادامه تحصیل شان واقعی بوده ونه جوگیر شده وهمرنگ جماعت ونه الوده مناسبات غیر اخلا قی گرفتن مدرک که واقعا حکم کیمیا را دارند شوربختانه عمده همکارانی که ادامه تحصیل (بخوانید مدرک سازی)را بنا به توصیه دلسوزانه واز جایگاه عقل کل شما با چشم وهم چشمی وتقلب و... مصرانه پی می گیرند وگرفتن القاب وعنوان پر طمطراق به قول جلال ال احمد را بر خود بودن وخورد را نباختن وسکه نکردن بنگاه های مدرک سازی و.. ترجیح می دهند باید
پاسخ + 0 0 --
دانشجو 1398/04/08 - 21:15
آقا داود محمدی ، شما همان استاد
دانشگاه فرهنگیان تبریز نیستید؟
اگر هستید مدرک دکتری شما چطور
واقعی است یا خیر؟
پاسخ + 0 0 --
داود 1398/04/08 - 19:09
عرض کنم که برای افزایش حقوق خود راه های سالم تردیگری هم در قانون امده که به علت عدم اطلاع مطالبه گری نمی کنیم برای مثال بند 12 سند تحول به الگوی جبران خدمات وتامین رفاه فرهنگیان در حد منزلت انان تاکید دارد ویا تبصره 3 ماده 29و30 برنامه ششم توسعه در همین مورد و رفع تبعیض در نظام پرداخت وحقوق همه کارکنان دولت را مکلف کرده است. ایضا بند های 2و3ماده 63 هم به این موضوع پرداخته است.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/04/08 - 19:41
سلام
همکار محترم ، بنده هم همکارانی با تحصیلات بالاتر از لیسانس داشتم و ایمان دارم که همگی با انگیزه صِرف علاقمندی ، ادامه تحصیل نداده اند ،اما اخلاق حُکم می کند که با در نظر داشتن حداقل
افراد ، حداکثر را آزار نرسانم.
در ضمن آنچه که حضرتعالی به عنوان فرهنگ غالب افراد بدان اشاره نموده اید ، برخاسته از نگرش مسئولان و سیاست های آنهاست. تحصیل برای تحصیل هم صددرصد معقول نیست ، بالاخره هدف
از تحصیل بهبود شرایط زندگی و موقعیت اجتماعی است.تشکر
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/04/08 - 19:48
راه هایی که بدان اِشراف دارید و لطف کردید بدانها
اشاره نمودید ، تا حال فقط عنوان قانون را یدک می کشد و قابلیت اجرایی نیافته است. برای همین تعدادی از همکاران برای بهبود اوضاع زندگی خود به مشاغل کاذب و یا دوم و سوم ، گرایش می یابند.
اگر همسان سازی حقوق انجام بگیرد ، من و شما کسب علم را منوط به افزایش حقوق کمتر از ۲۰۰ هزار تومان نمی نماییم . در ضمن افراد بالاتر از لیسانس کمی بیشتر از دیپلم و فوق دیپلم ها ، حقوق دریافت می کنند. تناقض در تصمیم گیری ها،
موجب سردرگمی شاغلین می شود. همین قانون اگر در مجلس تصویب شود ولی تأثیری در وضعیت
حقوق فرهنگیان با مدارک بالاتر نداشته باشد ، چگونه خواهد شد؟
پاسخ + 0 0 --
معلم مظلوم 1399/11/21 - 10:53
راست میگی بنده از ادامه تحصیل خیلی پشیمان شده ام کاش به جای ادامه تحصیل دلالی می کردم ارز و سکه و زمین می خریدم، به جای این کا رها رفتم ادامه تحصیل دادم الآن سه ساله منتظر اعمال مدرک هستم اخیرا هم مجلس با مصوبه ناپخته مدرک دوم سنگ دیگری انداخت متاسفانه باید باز هم منتظر تصمیمات آقایان بمانیم حیفه برای این آموزش وپرورش موجود ادامه تحصیل دهیم به خدا دیگه افسرده شده، قبل ادامه تحصیل می خواستم یه آپارتمان بخرم گفتم برم درسو تمام کنم بعد، بعد دفاع از پایان نامه متوجه شدم که 8 برابر شده از اونجا هم موندم! به خدا اونقدر افسرده شده ام که با همه دعوا می کنم، این هم داستان تلخ ادامه تحصیل بنده
پاسخ + 0 0 --
داود 1398/04/08 - 19:18
البته بند 10ماده 68 قانون مدیریت کشوری برخلاف نظر شما که خیلی به نقش معلمان ونیروهای متخصص در
توسغه کشور که به کمتر از فوق لیسانس هم برای دیگران نه خودتان راضی نیستید نظر دیگری دارد وحرفه معلمی را مشمول حساسیت کاری وتاثیر در درامد ملی ووظایف تخصصی نمی داند وبه همین خاطر فوق العاده ویژه به فرهنگیان تعلق نگرفته است.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/04/08 - 19:53
جناب آقای داود،
بنده بازنشسته ام ، اصراری به ادامه تحصیل حضرتعالی هم نیست. متن اشاره دارد اگر قرار
است این قانون ، تصویب و اجرا شود با شرایط فعلی این گروه فرهنگیان ، ارزش اجرایی نخواهد
داشت. این افراد برای ماندن در آموزش و پرورش
به انگیزه نیاز دارند. مسئولان ضمن این که در این
خصوص کاری انجام نمی دهند ، آنان را با زور و اجبار در همین وزارتخانه محصور می سازند.
به نظر شما اگر آنان را به رفتن از آموزش و پرورش
آزاد بگذارند ، چند نفر می مانند ؟
بنده در متن به طرح ۲+۲ ایراد گرفته ام و عرض نکرده ام که همه ی فرهنگیان بجز امامی ، باید بالاتر از لیسانس باشند......
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/04/08 - 19:59
تاکنون مشخص نشده است معلم کارمند است ، یا همسطح کدام رده شغلی است . شاید بعد رتبه بندی
مشخص شود ، هر چند بنده اسم گذاری معلمان را در طرح رتبه بندی ، واقعی نمی دانم . بنده نامم استاد و استادیار و...... باشد ، رنگ کردن گنشجک بجای بلبل است.
فرهنگیان فعالیت اقتصادی در بخش خدماتی دارند و تولید کننده محسوب می شوند و برخلاف اشتباه
برخی جمعیت مصرف کننده نیست.
ضعف های نظام اداری ، خود مسبّب بسیاری از کاستی هاست. آنچه که باعث بی عدالتی و تبعیض
می شود ، فرزند ناتنی دیدن فرهنگیان است.تشکر
پاسخ + 0 0 --
داود 1398/04/08 - 19:27
در مورد تحصیل در دانشگاه معتبر هم که برای ادامه تحصیل فرهنگیان نسخه پیجیده اید باید از زبان ناصر خسرو خدمتتان عرض کنم :گرد بازار بگرد اینک و احوال ببین گر تو خود می نگری من نکنم قصه دراز پیشنهاد می کنم مصاحبه خبر نگار روزنامه اطلاعات خانم وجیهه تیموری با دکتر محمر توکل را در نوروز نامه سال 94 وکتاب پیش به سوی دانشگاه با فضیلت نوشته جان نیکسون را در مطاله بگیرید وسخنرانی دکترنعمت الله فاضلی را .
پاسخ + 0 0 --
داود 1398/04/08 - 19:39
اگر هم زحمتی نیست مقاله دکتری نمی حواهم از محمد رضا شعبان علی را هم مطالعه بفرمایید که حاوی نکات نغز پر مغز ی یرای مخاطبان است.رد پایان سخنم را با نقل قولی از دو شخصیت ایرانی وامریکایی تمام می کنم:جلال ال احمد در خدمت وخیانت روشنفکران در بیزاری از مدارک پر طمطراق می گوید:یکی از موفقیت های بزرگ من این بود که خداوند وسوسه گرفتن دکترا را از دانشکره ادبیات در دل من کشت وبرای همین است که ادبیات را در دلم زنده نگه داشت.ومارک تواین نوسنره شهیر امریکایی گفته بود گه بهتر است شایسته مقامی باشیم وآن را نداشته باشیم تا اینکه آن را داشته باشیم وشایسته اش نباشیم.پیروز باشید
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/04/08 - 20:52
در ضمن عمده نسخه بنده این است که اگر آموزش ضمن خدمت ، تخصصی و حرفه ای گردد و روالی
معقول و منظم برای دانش افزایی فرهنگیان داشته
باشد ، اولویتی معقول تر از ادامه تحصیل برای آنان خواهد بود .
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/04/08 - 20:40
جناب آقای داود ،
بنده ایراد بسیار شاید داشته باشم ، اما یقین باشید از یک چیز در مورد خودم ، بسیار مطمئنم ، صراحت و صداقت در کلام و نوشتار. نمی دانم با چه ساز و کاری متن را مطالعه نموده اید و یا آیا
یادداشت های قبلی بنده را چون پدیده ی کردانیسم و یا بیسوادی سفید و..... را مطالعه نموده اید یا خیر. عارضم که تاکنون در ۲۹۲ یادداشتی که طی ۲۳ ماه توفیق ارسال به صدای معلم را داشته ام ،
هیچ نوع تناقضی در نوشته هایم نبوده است ، چون
اگر چیزی را خود باور نداشته باشم به دیگری منتقل نمی سازم. صرفا برای نوشتن هم نمی نویسم
لطف نمایید عناوین یادداشت هایم را نگاهی بیندازید تا متوجه تنوع موضوعی آنها باشید.
در بالا به تناقض گفته دو مسئول اشاره کرده ام که
اجرای هر دو با هم همخوانی ندارد. از یکسو قرار است دیپلمه های جدید را به مناطق محروم بفرستیم و از سوی دیگر بدون بهبود شرایط معیشتی فرهنگیان با مدارک بالا خبر خوش ادامه
تحصیل آنان را همانند سایر کارمندان می دهند.....
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/04/08 - 21:08
یقین داشته باشید
پاسخ + +1 0 --
امامی 1398/04/08 - 20:49
شما با چه چیز مخالفید بنده متوجه نمی شوم. مرحوم جلال آل احمد هم خیر تحصیل خود را دیده و بدان معترف است. الگوی مثبت برای شما.
در مورد نسخه بنده هم ، عرض کنم تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ، آب در هاون کوبیدن است و شخصا بجز دانشگاه سراسری ، هیچ دانشگاهی را قبول ندارم و تصور نکنم نسخه ای غیرواقعی تجویز نموده باشم. امیدوارم برای برداشتن
قدم های استوار و صحیح نیز مطالبه گر باشیم.
بار دیگر عرض کنم بهتر است معلم فرصت ادامه
تحصیل داشته باشد اما لازم نیست شما هم حتما
با آن همسو شوید. اجازه دهید علاقمندان با هر نیتی ولو مادی ، انگیزه ارزشمندی برای زندگی کردن
داشته باشند. کسی مسئول زندگی دیگری نیست ، اما ما نسبت به یکدیگر برای زندگی بهترتر مسئولیم.
تشکر از همراهی تان.
پاسخ + +2 0 --
زنبور آخر الزمان 1398/04/09 - 04:09
آن قدر مطلب نوشتید که اگر بخوام برای هر کدومش یه نیشی بزنم، نیشام تموم میشه
برم یه جای دیگه
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/04/09 - 08:27
سلام
توهّم نیش زدن ، اجازه نمی دهد حضرتعالی
حوصله ی مطالعه داشته باشید. قدری صبورانه
نیش بزنید تا نه سیخ بسوزد نه کباب.
پاسخ + 0 0 --
داود 1398/04/09 - 07:29
باسلام خانم امامی بنده با پدیده کردانیسم والوه شدن معلمان وافت کیفیت علم با افزایش توقعات فرهنگیان با توهم باسواد بودن هدررفتن سرمایه ملی تقلب علمی وافت جایگاه فرهنگی علم وعالم وفرصت طلبی وبالا رفتن از این نردبان وفخر فروشی وگرفتن پست واقا بالا سری به کسانی که الوده این مناسبات نمی شوندو.. مخالفم. با نفهمیدن معنا ومفهوم وکارکرد در جات تحصیلی مخالفم با الوده کردن خود وخرید مدرک کردن برای شندز غاز حقوق مخالم
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/04/09 - 08:16
سلام
پس تفکر همسان داریم ، یکسان عرض نکردم
چون شاید شما با دیدگاه بنده از طریق این
سایت مطلع باشید ، اما بنده با افکار شما
آشنا نیستم.
بنده هم با مدرک گرایی در هر قد و اندازه ای
مخالفم و تأکید اساسی و علاقه ام بیشتر در
کلاس درس استادی باسواد و باشعور نشستن
و یاد گرفتن است. همین الان در این سن و سال
بدون آزمون (چون حس و حالش نیست) چنین
اجازه ای داشته باشم حاضرم مرتب در کلاس این
استاد بزرگوار بنشینم.
سال ۶۳/۶۴ در دو ترم جداگانه ، تک واحدی
دانشگاه آزاد را بدون هر نوع مدرک و گواهی
اداری ، گذرانده ام و از لذت تحصیل مطلع هستم.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/04/09 - 08:21
منتهی مراتب ، همکار بزرگوار ،
خصوصا آقایان شرایط من نوعی را ندارند که به
دنبال لذت تحصیل علم باشند ، آنان در مضیقه ای
سخت و طاقت فرسا گرفتار هستند و به دنبال
روزنه ای جهت رهایی خود و خانواده هستند.
یک نوع گرفتاری در باتلاق که مدام تلاش برای
رهایی دارید. لذا ما نباید ایرادات کلی جامعه را
از گلوگاه چند تن قربانی ، بدانیم.
عقل حکم می کند کار بد انجام نشود ، اما کدام
عقلانیت در جامعه حاکم است که بینوا مردم تابع
آن باسند. پس مسیر خطا تا هوشمندی جامعه
تداوم دارد. سپاس
پاسخ + 0 0 --
داود 1398/04/09 - 07:40
با ز حرفم را تکرار می کنم چنانجه نظام اموزش عالی ما از دولتی وغیر دولتی با استا ندارد های جهانی تناسب داشته باشند بنده با توجه به نیاز های علمی وحرفه ای کشور ادامه تحصیل را برای همه متقاضیان لازم وضروری می دانم.که شوربختانه چنین شرایطی وجود ندارد مثلا تعداد دانشگاههای ما چهار برابر کشور های صنعتی است حدود 2700 مرکز دانشگاهی که ازافت کیفبت علم واخلاق سودا گرانه سیستم حکایت می کند.وشما بی توجه به این بحران ناخواسته کار وبار این بنگاههای مدرک فروشی را سکه می کنید.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/04/09 - 08:31
که تعداد زیادی از صندلی ها هم خالی است.
از یک سو امکان یا علاقه ی ادامه ی تحصیل
برای جوانان وجود ندارد ، که صندلی ها خالی
می ماند و از سوی دیگر به قول حضرتعالی ، تنوع
و تکثر تعداد دانشگاه ها ، عامل این امر است.
اصلا در جامعه ای که تضاد طبقاتی غوغا می کند،
وجود دانشگاه غیرانتفاعی ، چه صیغه ای است؟!
پاسخ + 0 0 --
داود 1398/04/09 - 07:50
ئر مورد اموزش ضمن خدمت با شما همداستانم .ماده 62 قانون مدیریت خدمات کشوری کا رکنان دستگا های اجرایی را موظف به توانمند ساز ی وافزایش مهارت ها وتواناییهای شغلی نموده است. ولی حال وروز این بخش نیز دست کمی از دانشگا های ما ندارد وبه نظر من باید آن را تقویت کنیم نه کارخانه مدرک سازی را که البته خشک ابری که بود زاب تهی ناید از وی صفت آبدهی وقتی ابر نظام اموزش عالی خشک وسترون است ... بگذریم
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/04/09 - 08:33
ممنونم. متأسفانه آموزش ضمن خدمت اساسا به
بیراهه رفته است و مدخلی برای اطمینان از
درجه ی ایمان و اعتقاد مذهبی فرهنگیان گردیده
است. وقتی یک بخش کارکرد خود را به خوبی انجام نمی دهد ، مجبور از کانال دیگر چون ادامه
تحصیل باید جبران کرد.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/04/09 - 08:35
این جبران در مورد تنوع دانشگاه ها و افزایش
کمیت و کاهش کیفیت آنها نیز صادق است.
روزگاری داوطلب ورود به دانشگاه زیاد بود صندلی
خالی نبود ، پس دست به اختراع دانشگاه هایی چون سهند و.... زدند.و امروز دیگر چون گذشته
تعداد داوطلب ورود به دانشگاه زیاد نیست ، اما
رشد قارچ گونه ی انواع آن هست.
پاسخ + 0 0 --
داود 1398/04/09 - 08:06
به نظر من معلمان طبق بند پنج ماده 68 کارمندانی هستند با مشاغلی همسطح کارشناسی که بر اساس ماده 87 همان قانون میزان ساعات تدریس شان با کار سایر کارمندان متفاوت است.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/04/09 - 08:36
موافقم. تعریفی منطقی تر از استادیار و استاد و.....طرح رتبه بندی است.
پاسخ + 0 0 --
داود 1398/04/09 - 08:19
بنده باز روی بند 10 ماده 68 تاکید می کنم که از نظر مسولین (کاری به حرفهای که می زنند ندارم) به شغل معلمی به عنوان شغلی حساس با تاثیر روی در امد ملی ووظایف تخصصی نگاه نمی کنند.که اگر غیر اذ این بود فوق العاده ویژه به معلمان پرداخت می کردند.فقط خواستم واقعیت را بگویم .البته کارکنان ستادی مشمول آن از سال 95 شده اند.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/04/09 - 08:40
باز موافقم. قبلا نیز نوشته ام ما در این جامعه
تعریفی مشخص و معین برای معلم طبق
استانداردهای جهانی نداریم. از نظر تربیت معلم ، استخدام معلم ، شرح وظایف معلم و حقوق و مزایای معلم آموزش ضمن خدمت معلم . اگر مسئولان دولتی و مجلس بتوانند به یک تعریف عملیاتی در همه ی این موارد برسند،خیلی از مشکلات ، حل و فصل می شود.

از بحث با حضرتعالی لذت بردم. امید که محکوم به
نسخه نویسی نباشم. سپاس
در خدمت هستم.
پاسخ + 0 0 --
داود 1398/04/09 - 08:29
در مورد خودم نیز لیسانس علوم اجتماعی از دانشگاه تهران با رتبه 287 هستم ولی به دلیل اشتباه در انتخاب رشته وعدم علاقه وپاره ای مشکلات و وضعیت جامعه و.. عطایش را به لقایش بخشیدم وسعی می کنم مطالعات مورد علاقه خودم را پیگیری کنم وپیرو سخن مارک تواین:بهتر است شایسته مقامی باشیم وآن را نداشته باشیم تا اینکه آن را داشته باشیم وشایسته اش نباشیم.سر بلند باشید.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/04/09 - 08:59
بنده هم لیسانس پژوهشگری علوم اجتماعی از دانشگاه تبریز بین سال های 65-69 هستم ، از بابت بیسوادی ، از لیسانس بودن خود رنجورم ، اما از بابت مدرک و کسر حقوق و..... اصلا و ابدا در قیدش نیستم.
البته در این مقال قصد اهانت حتی به دیپلمه ها را ندارم چه رسد به لیسانسیه ها ، چون فقط مدرک نشانگر سطح و میزان سواد نیست ،خیلی از
دکتری ها هستند که ضعف کلاسداری و انتقال مطلب دارند و خیلی از لیسانسیه ها به دلیل مطالعۀ آزاد ، باسوادترند.
همیشه سعی می کنم دیدم نسبت به مسایل منطقی و نسبتا کامل مطرح شود تا عده ای وامدار عصیان نشوند.
احترام هر فرهنگی در هر سطحی برای من معلم ، حجت انسانی و ملی و عقلی است.
اما شخصا معتقدم تحصیل علم و دانش افزایی یعنی
توانمندی فردی ، حرفه ای و کشور.
توسعه یافتگی در سایۀ بالا رفتن دانش و آگاهی مردم ممکن می گردد. چون مطالبه گر و پیگیر هستند و نسبت به شرایط اجتماعی بی تفاوت نیستند. آنان سازنده اند و در حین سازندگی ، هم زندگی خود را ارتقا می دهند و همه جامعه را.......
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/04/09 - 09:00
دانش آموزان امروز ، نسل دیروز نیستند که سواد فعلی مرا بپذیرند. ظرفیت دریافت اطلاعاتی آنان فوق العاده زیاد شده است ، اگر من معلم با آن سازگار نباشم ، عدم تعادل اجتماعی بوجود می آید.
خوشبختانه هم رشته هستیم و به زبان واحدی سخن می گوییم. احترام دیدگاه ها سر جای خود.
انتظار بحث همکاری ارزشمند چون شما را در هر مقالی که علاقمندید و نقدی سازنده دارید ، دارم. شما هم سربلند و سرافراز باشید. سپاس.
پاسخ + +3 0 --
امامی 1398/04/09 - 09:12
با سلام و احترام،
جناب آقای پورسلیمان ،
طبق رسم قدرشناسی خود ، که هر گاه نظرات
زیر یادداشت هایم بیشتر می گردد ، زحمت
حضرتعالی نیز فزونتر می گردد، خواستم از
بابت وقتی که برای مطالعه و درج نظرات همکاران و خویش، مصروف داشته اید ، سپاسگزاری نمایم. خسته نباشید . عزت زیاد.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1398/04/09 - 10:45
سلام

خانم امامی

از لطف شما سپاسگزارم .

انجام وظیفه است .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/04/11 - 11:35
آقا یه معلم که میره رشته کاملا غیر مرتبط میخونه. چرا باید حقوق و مزایا بهش بدن؟ معلم شیمی میره سد سازی میخونه. خب معلومه میخواد بره با شرکتای خصوصی کار کنه. ربطی به مدرسه نداره.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/04/11 - 14:22
سلام
همکار محترم ، همیشه در شرایط بی عدالتی ، تر و
خشک با هم می سوزند.
اولا چند دبیر شیمی ، سدسازی خوانده است که شما معترضید؟
ثانیا مدرک دکتری خیلی ها با مدرک لیسانس شان
متفاوت است، که این امر می تواند نتیجه ی علاقمندی فرد باشد و یا مصلحت اندیشی.
ثالثا روی سخن ما با همکارانی است که در آموزش و پرورش مانده اند ، نه جای دیگر رفته اند.تشکر
پاسخ + +1 0 --
پریسا 1398/05/08 - 06:56
ادامه تحصیل بدون اینکه بخواهیم مدرک اعمال بشه در هر رشته ای حتی غیر نیاز و غیر مرتبط هم میشه دیگه درسته ؟ مدرک نمیخوام اعمال بشه
پاسخ + 0 0 --
دانشجوی فرهنگیان 1398/05/12 - 12:27
سلام علیکم.این سوال سوال من هم هست خواهش میکنم اگه کسی درجريان هست جواب بده
متاسفانه هرکس رو من می بینم به جواب میده.
من الان دانشجوی رشته ادبیات عرب هستم،ومیخوام برای ارشد کنکور ارشد حقوق رو بدم واگه بخوام اینکار رو بکنم باید از الان خودم رو آماده بکنم.
ولی الان سردرگم هستم که آیا اگه ارشد قبول بشم آموزش و پرورش اجازه میده برم بخونم یانه
پاسخ + 0 0 --
دانشجوی فرهنگیان 1398/05/13 - 22:22
سلام ببخشید من رشته ادبیات عرب فرهنگیان هستم ترم6هستم آیا وقتی این2ترم هم تموم شد میتوانم پیام نور حقوق بخونم بدون افزایش حقوق باجناق دیگه ای.یا اگه نميتونم لیسانس حقوق بخونم میتوانم فوق حقوق بخونم بدون اینکه بخوام مدرک فوق رو ارائه بدم یعنی برای دل خودم بخونم
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/05/17 - 14:50
با سلام به هر دو عزیز دانشجو ،
تصور می کنم اگر از واحد آموزش دانشگاه خویش این
سئوال را بپرسید به پاسخ دقیق تری برسید . پاسخ
اشخاص غیرکارشناس ، باعث سردرگمی و یا طی مسیر
اشتباه خواهد شد. لطفا از اساتیدی که بدانها اطمینان دارید و یا واحد آموزش دانشگاه فرهنگیان و یا پیام نور شهر خویش سئوال بپرسید.با آرزوی موفقیت و سربلندی.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/05/17 - 15:36
همکار محترم ، ابتدای تأسیس دانشگاه آزاد در اوایل دهه ۶۰ ، در جهت هدف مورد نظر شما بود،
یعنی دانش افزایی بدون دریافت مدرک ، که متأسفانه خیلی زود به پول رسید و باقی داستان.
لذا تا جایی که بنده می دانم تحصیل برای تحقق دو
امر لذت و دانش افزایی در کشور ما حتی در مراکز
غیرانتفاعی هم ، وجود ندارد . مگر این که تحصیل بنمایید و خودتان شخصا از آن استفاده ای برای اشتغال ننمایید. موفق باشید.
پاسخ + 0 0 --
رها 1398/05/18 - 10:04
سلام لیسانس علوم تربیتیم و معلم ابتدایی
یعنی با اين بخشنامه من دیگه هیچ وقت نمیتونم برم مقطع بالاتر
تدریس کنم؟
برای ارشد میتونم رشته الهیات یا ادبیات فارسی بخونم؟
اخه واقعا میخوام بعد چندسال از ابتدایی خارج بشم.
چکار کنم؟..؟ لطفا اگه راه حلی دارین بگین
پاسخ + 0 0 --
صدرا 1398/05/30 - 12:46
با عرض سلام و خسته نباشید به همه اساتید گرامی بنده هم phd روابط بین الملل خوندم وعملا با بوروکراسی اداری حاکم انگیزه ای برای ادامه کار ومطالعات تکمیلی ندارم.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/07/23 - 18:37
فرهنگی و اجتماعی سه شنبه, 23 مهر 1398 - منبع: خودروتک

مدرک تحصیلی کدام فرهنگیان اعمال می‌شود؟

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای وزارت آموزش و پرورش را مکلف کردند تا برای فعالان آموزشی در مدارس مدرک تحصیلی بالاتر آنها را قبول کند. با قید فعالیت آموزشی به نظر می‌رسد معلمان مشمول این طرح باشند و نه تمامی فرهنگیان.

گسترش‌نیوز: نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح یکشنبه و در جریان بررسی مواد باقیمانده طرح تنظیم برخی از مقررات مالی اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ماده ۴ این طرح را تصویب کردند.

ادامه دارد....
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/07/23 - 18:37
طبق این مصوبه در اجرای ماده ۷۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲ مصوب ۴ اسفند ۹۳ با اصلاحات و الحاقات بعدی وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی) موظف است منابع موضوع ماده مذکور را به صورت سه ماهه از موسسات و بنگاه‌های اقتصادی مربوط وصول کند و پس از واریز خزانه و درج در قالب ردیف مشخص در بودجه‌های سنواتی برابر موافقتنامه‌های مربوط در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهند.

همچنین نمایندگان مجلس با پیشنهاد کوچکی نژاد موافقت کرده و یک تبصره را به ماده ۴ الحاق کردند.

طبق این مصوبه وزارت آموزش و پرورش مکلف است افرادی که فعالیت آموزشی در مدارس دارند، نسبت به اعمال مدرک تحصیلی بالاتر آنها بدون رعایت سقف اقدام کند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/05/19 - 07:42
کد خبر: 26571
تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹

مدرک دوم فرهنگیان در حقوق بهمن ماه اعمال می‌شود
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مدرک دوم فرهنگیان از بهمن ماه امسال در حقوقشان اعمال شود و امیدواریم به این طریق نظر شورای نگهبان تامین شود.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/05/19 - 08:28
مفتح همچنین با اشاره به بررسی طرح تنظیم بخشی از مقررات مالی-اداری آموزش و پرورش اعاده شده از سوی شورای نگهبان در این نشست گفت: این قانون برای دور دهم مجلس بود که به دلیل ایراد اصل ۷۵ قانون اساسی همچنان ابلاغ نشده بود که امروز مصوب شد، مدرک دوم فرهنگیان از بهمن ماه امسال در حقوقشان اعمال شود و امیدواریم به این طریق نظر شورای نگهبان تامین شود.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/08/07 - 08:16
وزارت آموزش و پرورش نسبت به اعمال مدرک تحصیلی دوم و بالاتر افرادی که فعالیت آموزشی در مدارس دارند، اقدام کند. بار مالی این تبصره در سقف اعتبار پیش‌بینی شده در ردیف 127500 به وزارت آموزش و پرورش در قانون بودجه سال 1399 تامین می‌شود و از تاریخ یکم بهمن سال 1399 قابل اجراست.»
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/08/07 - 08:56
برای تامین نظر شورای نگهبان؛

«طرح اعمال مدرک تحصیلی دوم فرهنگیان» اصلاح شد.
دوشنبه ۵ آبان ۹۹
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/09/11 - 14:59
رای نمایندگان مجلس تبصره ماده (۳) این طرح به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره- وزارت آموزش و پرورش مکلف است در سال ۱۳۹۹ نسبت به اعمال مدرک تحصیلی دوم افرادی که فعالیت آموزشی در مدارس دارند، اقدام کند. بار مالی این تبصره در سقف اعتبار پیش‌بینی‌شده در ردیف ۱۲۷۵۰۰ وزارت آموزش و پرورش در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ تأمین می‌شود و از تاریخ ۱/ ۱۱/ ۱۳۹۹ قابل اجراء است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/09/18 - 20:28
۱۸ آذر ۹۹
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: بودجه مربوط به اعمال مدرک دوم معلمان را تأمین خواهم کرد تا فرهنگیان بتوانند از امتیازات مربوط استفاده کنند.
( به روایتی ایشان نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند.)
همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان شد.
با اعتبار ۸ هزار میلیارد انجام رتبه بندی
در سال ۱۴۰۰ را وعده جدّی داده اند.
به طور معجزه آسا همه طرح های مسکوت، عملی شد.کاش همیشه انتخابات باشد در ایران.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1399/11/18 - 07:50
نحوه اعمال مدرک دوم معلمان (نکات مربوط به بخشنامه ۷۱۰/۴۷ – ۹۹۱۰۲۷ وزارت آموزش و پرورش)
قانون الزام آموزش و پرورش به اعمال مدرک تحصیلی دوم فرهنگیان بر اساس نکات زیر قابل اجراست:
۱. رعایت احراز شرایط پست های سازمانی در رابطه با اعمال مدرک، موضوع بخشنامه ۱۱/۷۱۰ – ۹۴۰۶۱۷ (مرتبط بودن رشته تحصیلی با پست مورد تصدی یا مدرک فعلی و قبلی) الزامی می باشد.
۲. بخشنامه اعمال مدرک دوم صرفا نیروهای آموزشی را شامل میشود.
۳. کادر اداری (حتی مشمولین بخشنامه ۲۳۰) مشمول بخشنامه اعمال مدرک دوم نمی گردند.
۴. تاریخ اجرای بخشنامه ۹۹۱۱۰۱ می باشد، لذا تمامی مدارکی که طی سنوات قبل اخذ شده اند از تاریخ مذکور اعمال خواهند شد.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1399/11/18 - 07:50
۵. همکارانی که با رعایت مرتبط بودن رشته تحصیلی با پست مورد تصدی، قصد ادامه تحصیل در مقطع بالاتر قابل اعمال در حکم را دارند پس از قبولی در دانشگاه، میتوانند جهت اخذ مجوز ادامه تحصیل چه برای نیمسال اول و چه برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و به بعد، به کارگزینی مراجعه فرمایند.
۶. فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان (ورودی سال ۹۱ و به بعد )که با مدرک لیسانس استخدام قطعی شده اند، می توانند تا مقطع دکتری ادامه تحصیل داده و مزایای ناشی از آن را در حکم خود دریافت نمایند.
۷. همکارانی که با دیپلم دانشسرا استخدام قطعی شده اند و پس از آن مدرک کاردانی را ارائه نموده اند، مدرک لیسانس آخرین مدرک قابل اعمال برایشان خواهد بود.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1399/11/18 - 07:51
۸. همکارانی که با دیپلم دانشسرا استخدام قطعی شده اند و پس از آن مدرک کارشناسی پیوسته را ارائه نموده اند، می توانند تا مقطع کارشناشی ارشد ادامه تحصیل داده و مزایای ناشی از آن را نیز در حکم خود دریافت نمایند.
۹. همکاران فارغ التحصیل از تربیت معلم(ورودی های قبل از سال ۹۱) که با مدرک فوق دیپلم استخدام قطعی شده اند، مدرکشان حداکثر تا کارشناسی ارشد قابل اعمال می باشد.
۱۰. همکاران فارغ التحصیل متعهدین دبیری(ورودی های قبل از سال ۹۱) که با مدرک لیسانس فارغ التحصیل شده اند میتوانند تا مقطع دکتری ادامه تحصیل داده و مزایای ناشی از اعمال مدرک را در حکمشان دریافت نمایند.
پاسخ + 0 0 --
معلم مظلوم 1399/11/21 - 16:04
بند هفت ظالمانه است، خیلی جالبه معلم و خدماتی مر دو تا لیسانس می توانند ادامه تحصیل دهند
پاسخ + 0 0 --
رضا 1399/11/22 - 08:10
کاری که مصوبه اعمال مدرک دوم با فرهنگیان کرد تبعیضی آشکار بین معلمان بود.

همکارانی که از سال 95 منتظر اعمال مدرک بودند مدرکشون اعمال نشد!!!
ولی همکارانی که با یقین به عدم اعمال مدرک، ادامه تحصیل داده بودند و تازه فارغ التحصیل شده بودند مدرکشان اعمال شد.
به نظر شما این ناعادلانه نیست؟
ما علم به عدم اعمال مدرک داشتیم ولی آنها یقین داشتند چون عدم اعمال مدرک ما را می دیدند!!

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور