صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" بار کج به منزل نمی رسد ! "

بطحایی اگر می خواهد 4 سال وزیر باشد راهش این نیست ! باید رو در بایستی را کنار بگذارد !

علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم

" عاقل را یک اشاره کافی است "

 

نقد عملکرد بطحایی و استیضاح وزیر آموزش و پرورش

می گویند :

"یکی از شاهزادگانی که به سعدی شیرازی ارادت داشت، محرمانه از پرنس بانوی خویش به وی شکایت کرد که هرساله برای من سه قلوی دختر می‌آورد و از او علاج خواست .سعدی راه‌حلی نشان داد که پرنس بانو را سخت برآشفته کرد و فرمان داد وی را از شهر اخراج کنند.

شیخ بار سفر بست و زاد و توشه سفر را در یکتای خورجین و تای دیگر را خالی گذاشت .آن‌گاه خورجین را روی الاغ انداخت، ولی از هر طرف که خورجین را می‌انداخت، آن طرفی که پر بود، سنگینی می کرد و به زمین می‌افتاد. پرنس بانو که از پنجره کاخ این ماجرا را می‌نگریست، به سعدی بانگ زد و گفت: بار کج به خانه نمی رسد .

چرا وسایلت را مساوی در هردو طرف خورجین نمی گذاری تا تعادل برقرار شود و بارت به زمین نیفتد؟

سعدی گفت: از ترس شما؛ زیرا من هم جز آنچه شما گفته‌اید، نگفتم ولی شما امر کردی مرا از شهر بیرون کنند "

  

زمانی که یادداشت پیشین را در مورد استیضاح بطحایی می نوشتم ( این جا ) فکر نمی کردم که این استیضاح وصول شود 

در آن یادداشت به تحلیل محتوایی موارد مورد ادعای استیضاح کنندگان وزیر آموزش و پرورش پرداختم .در فضای داخلی آموزش و پرورش ما فرهنگ مطالبه گری و پرسشگری وجود ندارد و اگر هم باشد بسیار کم رنگ است

ذکر این نکته مهم است که استیضاح و برکناری دو وزیر در فاصله زمانی بسیار کوتاه کم سابقه بوده است .

در کنار فشار افکار عمومی برای تغییر در وضعیت موجود که نوک پیکان بیشتر متوجه " وضعیت اقتصادی و معیشتی " است اما این حرکت نمایندگان مجلس هم که با جوهره " فرصت طلبی " و " عوام فریبی " آمیخته است به نظر می رسد نیم نگاهی هم به انتخابات سال 98 مجلس داشته باشد .

نقد عملکرد بطحایی و استیضاح وزیر آموزش و پرورش

اما نباید از ذکر این موضوع مهم غافل شد که نقد رفتارهای نمایندگان مجلس که بخش مهمی از آن ریشه در ساز و کارهای انتخاباتی و البته بیمار و ناقص در سپهر سیاسی - اجتماعی ایران دارد هرگز به معنای تایید عملکرد وزیر آموزش و پرورش حداقل در مورد عمل به برنامه های ارائه شده و نیز انتظارات معقول معلمان و ماموریت های آموزش و پرورش نیست . مدیرانی هم که در آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند اکثرا بیش از آن که نگران آینده این دستگاه و سرنوشت دانش آموزان و معلمان باشند مواظب " میز " خود هستند تا در هر شرایطی و به هر قیمتی آن را حفظ کنند

زمانی که بحث استیضاح فانی مطرح بود نوشتم : ( این جا )

" اگر فانی در این دوره از یک روابط عمومی قوی ، کارآمد و هوشمندی برخوردار بود می توانست تعامل بهتری با بدنه فرهنگیان و نیز رسانه های مستقل برقرار کند و بار منفی افکار عمومی علیه وی تعدیل می شد...

فانی همچون سایر وزرا سیاست ها و برنامه های خوبی را  قبل از تصدی مقام وزارت به جامعه و معلمان ارائه نمود ، اما افتادن در دام روزمرگی و فقدان یک تیم مدیریتی قوی ، علمی و دلسوز موجب شد تا به تدریج از برنامه های اعلام شده فاصله بگیرد و شکاف میان صف و ستاد تشدید شود  .

نقد عملکرد بطحایی و استیضاح وزیر آموزش و پرورش

 تشکل هایی هم که با صفات " صنفی " و یا " سیاسی " در درون آموزش و پرورش هستند اکثرا فاقد جایگاه و مقبولیت بین معلمان بوده و بیشتر جنبه نمایشی داشته و کارکرد انتخاباتی دارند شاید بهتر باشد وزیر آینده آموزش و پرورش در کنار برنامه ای که برای رای اعتماد به مجلس ارائه می کند یک تیم منسجم و همدل  را در کنار خود داشته باشد تا بتواند از عهده حرف ها و قول هایی که داده است برآید و دائما مجبور نباشد تا در راهروهای مجلس به دنبال قانع کردن نمایندگانی باشد که به صورت غیرواقعی و با ادبیات پوپولیستی در پی ارائه چهره دیگری به معلمان هستند و خود را دلسوز و ناجی معلمان معرفی می کنند.... "

زمانی که روحانی دانش آشتیانی را مجددا برای وزارت آموزش و پرورش معرفی نکرد در یادداشتی با عنوان :

" اشتباهات استراتژیک دانش آشتیانی ... سخنی با وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم " به 5 مورد به صورت تحلیلی پرداختم . ( این جا )

به نظر می رسد بطحایی از تجارب دو وزیر ناکام قبلی نکاتی را متوجه شده است هر چند در راهبردها تغییر خاصی انجام نداده است .

یکی از نقاط قوت بطحایی تیم روابط عمومی ایشان است .

هر چند نقدهایی مطرح است اما در تعامل با رسانه های مستقل و آزاد نمره قابل قبولی می گیرد .

در وزارت فانی از ورود مدیر صدای معلم به نشست رسانه ای جلوگیری می شود و حتی عذرخواهی رسمی هم نمی شود .

نقد عملکرد بطحایی و استیضاح وزیر آموزش و پرورش

در وزارت دانش آشتیانی مدیر صدای معلم از مجلس دانش آموزی اخراج می شود و حتی وزیر به نامه مدیر این رسانه پاسخی نمی دهد .جمع کردن یک عده سالمند بی برنامه و بله قربان گو که حتی رسم گفت و گو و نقادی بلد نیستند بطحایی را در برابر این پرسش قرار خواهد داد که آیا همچون فانی و نیز سایر وزرای پیشین معتقد به " جامعه شمشادی " بوده و فراتر از خود را در " اتاق فکر " تحمل نمی کند ؟

از نقاط قوت دیگر وزارت بطحایی مرکز حراست و مدیریت نسبتا قابل قبول مدیریت آن یعنی کفراشی است .

اما از این دو که بگذریم بطحایی نیز مانند دو وزیر قبلی تیم کاری قابل قبول و منسجمی ندارد .

شاید یکی از نقاط ضعف عمده و غیر قابل اغماض بطحایی در عملکرد معاون حقوقی و امور مجلس نهفته باشد .

نقد عملکرد بطحایی و استیضاح وزیر آموزش و پرورش

از نظر من باسواد ترین ، مقبول ترین و نیز هوشمند ترین فرد باید در این سمت قرار گیرد .

به باور من فانی و بطحایی در این زمینه بسیار ضعیف بودند .

نقد عملکرد بطحایی و استیضاح وزیر آموزش و پرورش

بطحایی در آذرماه 95 پس از آن که  دانش آشتیانی وزیر شد در فاصله حدود یک ماه از معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خداحافظی و  رئیس مرکز نظارت سازمان برنامه و بودجه و معاون نوبخت شد . ( این جا )

این مساله موجب شده است تا بطحایی نتواند در برابر سازمان برنامه و بودجه به صراحت و شفاف انتقاد کند و البته تحمیل علی الهیار ترکمن که پیش از تصدی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی مسئولیت آموزش را در سازمان برنامه و بودجه بر عهده داشت باعث شده است حتی نتواند در مورد مدرک تحصیلی این فرد به اظهار نظری شفاف و صادقانه بپردازد و عملکرد ضعیف  الهیار ترکمن در بودجه 97  و نیز پرداخت مطالبات معلمان و نیز پاداش بازنشستگان وزارت بطحایی را در منظر افکار عمومی مساله دار کرده است .

نقد عملکرد بطحایی و استیضاح وزیر آموزش و پرورش

تحمیل علی الهیار ترکمن که پیش از تصدی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی مسئولیت آموزش را در سازمان برنامه و بودجه بر عهده داشت باعث شده است حتی نتواند در مورد مدرک تحصیلی این فرد به اظهار نظری شفاف و صادقانه بپردازد در یک نمونه عیان کافی است به پرسش و پاسخ من و الهیار در نمایشگاه دستاوردهای یک ساله توجه کنید . ( این جا )

ایشان پرداخت سختی کار معلمان را غیرقانونی می داند اما آدرس درست و یا مطمئنی هم برای جبران تبعیض میان این قشر با سایر کارمندان هم نمی دهد .

به این سوال پاسخ نمی دهد که چرا باید معلمان از کمک های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم محروم باشند ؟

او در قالب " آرزو " می گوید که باید قانون خاصی برای معلمان تدوین شود .

اگر الهیار واقعا صادق و دلسوز است نیازی نیست که قانون جدید برای معلمان تدوین کند .

همان قانون مدیریت خدمات کشوری را درست و کامل برای معلمان اجرا کند .

به عنوان مثال بند 5 از ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری ( 1 )  را برای معلمان اجرا کند اما مشکل این جا است که مسئولان و مشخصا شورای توسعه مدیریت ؛ " معلمی " را به عنوان یک تخصص و یا مهارت با پیچیدگی های خاص خویش نگاه نمی کند .

الهیار همیشه خود را از دیگران طلبکار می داند .

بطحایی باید بداند که او وزیر آموزش و پرورش است و البته از دوستی با نوبخت و مماشات با الهیار ترکمن تاکنون برای معلمان آبی گرم نشده است .

اگر بطحایی بتواند 13 شهریور ماه از استیضاح رهایی پیدا کند و یا رای اعتماد مجدد نمایندگان را کسب کند و اگر در نظر دارد تا 4 سال وزارت پیشه کند بعید است با این تیمی که دارد بتواند موفق شود و به قول معروف :

" بار کج به منزل نمی رسد " .

درست است !

بطحایی باید رو در بایستی را کنار بگذارد به ویژه آن که در افکار عمومی معلمان " نوبخت " جایگاه و مقبولیتی ندارد و سکوت و یا توجیه ایشان در مورد مواضع و نیز عملکرد رئیس سازمان برنامه و بودجه ممکن است که در آینده سرنوشتی شبیه " فانی " را برای بطحایی نیز رقم بزند .

نقد عملکرد بطحایی و استیضاح وزیر آموزش و پرورش

بطحایی باید بداند که نمی تواند همه را راضی نگه دارد .

نتیجه طبیعی این رویه نارضایتی همه خواهد بود .

مهم تر از همه این ها ؛ جمع کردن یک عده سالمند بی برنامه و بله قربان گو که حتی رسم گفت و گو و نقادی بلد نیستند بطحایی را در برابر این پرسش قرار خواهد داد که آیا همچون فانی و نیز سایر وزرای پیشین معتقد به " جامعه شمشادی " بوده و فراتر از خود را در " اتاق فکر " تحمل نمی کند ؟

 اما از این مسائل که بگذریم چند نکته مهم و  استراتژیک را نباید از نظر دور داشت .

قبلا به این موضوع اشاره کرده ام و دوباره آن را یادآوری می کنم .

در فضای داخلی آموزش و پرورش ما فرهنگ مطالبه گری و پرسشگری وجود ندارد و اگر هم باشد بسیار کم رنگ است .

شاید بتوان گفت که اکثریت معلمان در برابر موضوعات مهم و چالش برانگیز آموزش و پرورش " بی تفاوت " و یا " منفعل " هستند .

نقد عملکرد بطحایی و استیضاح وزیر آموزش و پرورش

" محافظه کاری " صفت عمومی و غالب برای اکثر معلمان است و البته برای توجیه وضعیت موجود هزار و یک بهانه می تراشند ....

معلمان ما خیلی با " رسانه " و " کارکردهای " آن آشنایی ندارند و  می توان گفت فاقد " سواد رسانه ای "هستند چه بسا دانش آموزان در این زمینه از آنان هم جلوتر باشند .

حوصله نوشتن و تحلیل موضوعات و مسائل را هم اکثرا ندارند .

تشکیلات قانونی منسجم و فراگیری مانند " سازمان نظام معلمی " ندارند که بخواهد با پایه گذاری " هویت معلمی " جایگاهی برای ارتقای منزلت آنان ایجاد کند .

نقد عملکرد بطحایی و استیضاح وزیر آموزش و پرورش

تحرکی هم در این زمینه از سوی آنان دیده نمی شود .

شاید عدم شناخت و مطالعه از این ساز و کار موجب بی تفاوتی و در برخی موارد دشمنی با آن گردیده است .

به نظر می رسد یکی از دلایلی که موجب شده است تا معلمی در عداد " مشاغل سخت " تعریف نشود و یا در زیر مجموعه مشاغل تخصصی با ضریب مربوطه تعریف نشود فقدان همین تشکیلات باشد .

تشکل هایی هم که با صفات " صنفی " و یا " سیاسی " در درون آموزش و پرورش هستند اکثرا فاقد جایگاه و مقبولیت بین معلمان بوده و بیشتر جنبه نمایشی داشته و کارکرد انتخاباتی دارند .

معلمان هم اکثرا اعتمادی به این تشکل ها ندارند .

به عنوان مثال با این که بیش از یک ماه از کلید خوردن استیضاح بطحایی در مجلس می گذرد تشکل هایی که دائما با وزیر نشست و جلسه و... می گذارند حتی یک تحلیل ساده در مورد این استیضاح به افکار عمومی ارائه نکرده اند .

این ها اکثرا در موضوعات مهم آموزش و پرورش " غایب " بزرگ هستند .

رسانه هایی که در حوزه " آموزش " فعالیت دارند خیلی حرفه ای و قوی نیستند .

این ها را می شود در نوع و محتوای پرسش های آنان در نشست های رسانه ای ارزیابی کرد و نمره داد .

قبلا هم گفته ام این رسانه ها خیلی آموزش و پرورش را جدی نمی گیرند و خبرنگاران آنان هم بیشتر حالت یک " کارمند " را دارند .

نقد عملکرد بطحایی و استیضاح وزیر آموزش و پرورش

حضورشان در نشست ها بیشتر صوری بوده و با یک و یا چند گزارش سطحی تمام می شود .

برخی اوقات هم که به نشست ها دیر می رسند و یا نمی آیند مطالب و گزارش های دیگران را کپی می کنند .

آنان هم مانند بسیاری از معلمان ما " کارمند " هستند و درگیر " روزمرگی " و به گونه ای باید " معیشت " تامین شود .

مدیرانی هم که در آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند اکثرا بیش از آن که نگران آینده این دستگاه و سرنوشت دانش آموزان و معلمان باشند مواظب " میز " خود هستند تا در هر شرایطی و به هر قیمتی آن را حفظ کنند .

وظیفه اکثر آنان در مدح و تملق مقامات بالاتر و شخص وزیر خلاصه می شود .

شرح حال نمایندگان مجلس هم گفته شد .

نگاه آنان به آموزش و پرورش از نوع " عزل و نصبی " است و اکثرا شناختی از آموزش و کارکردهای آنان ندارند و به آموزش و پرورش به عنوان " سازمان رای " می نگرند .

نقد عملکرد بطحایی و استیضاح وزیر آموزش و پرورش

کلید رمز آنان هم در اکثر استیضاح ها ؛  "عدم وجود ضابطه در انتخاب مدیران و عدول از قانون " است اما چند مساله دیگر را برای " جوری جنس " کنار آن می چینند .

حال کلاه خود را بالاتر بگذاریم و ببینیم و تحلیل کنیم :

آیا انتظار معجزه داریم ؟

با این اوصاف و با نگاهی که حاکمیت و جامعه به موضوع " آموزش " دارد اگر فردی در راس این وزارتخانه قرار گیرد چه باید کند ؟

 

( 1 )

5- فوق‌العاده شغل برای مشاغل تخصصی، متناسب با سطح تخصص و مهارتها ، پیچیدگی وظایف و مسؤولیت ها و شرایط بازار کار با پیشنهاد سازمان و تصویب هیأت وزیران برای مشاغل تا سطح کاردانی حداکثر (700) امتیاز و برای مشاغل همسطح کارشناسی حداکثر(1500) امتیاز وبرای مشاغل بالاتر حداکثر (2000) امتیاز تعیین می گردد.

یکشنبه, 11 شهریور 1397 09:17 خوانده شده: 1608 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +5 0 --
كارشناس 1397/06/11 - 10:17
آموزش و پرورش نياز به خانه تكاني اساسي در چند حلقه دارد:1- حلقه زرافشان، حكيم زاده و نويد كه با طرح مسائل چالش برانگيز بي پايه و حاصل چون مخالفت با سمپاد و تأثير قطعي سوابق تحصيلي، مشكلات فراواني را براي مردم و بحرانهاي بي ثمري را براي بطحائي رقم زدند. 2- الهيار تركمن كه با دروغگوئي از يكسو و بي خاصيتي درزمينه اخذ اعتبارات كافي از سازمان مديريت و تأمين بودجه لازم جهت امور رفاهي فرهنگيان به ويژه بيمه تكميلي، دردسرهاي فراواني را براي بطحائي رقم زد.
3- افرادي مانند قدمي و....كه بيسوادي و ناكارائي آنها سبب جالشهاي گاه و بيگاهي چون آزمون اخير سمپاد مي شوند و اعتبار ضعيف بطحائي بيش از پيش متزلزل مي سازند.4- تعيين تكليف توراني و مجاز ساختن تغييرات در سازمان پژوهش و بركناري افراد ناكارائي چون اماني و طلائي كه مايه ايجاد بحرانهاي مستمر در كتب درسي هستند.
بطحائي از مهلت موقت تعويق استيضاح استفاده و معونان خود را ترميم كند.
پاسخ + 0 0 --
بنده خدا 1397/06/11 - 13:59
تعیین تکلیف تورانی؟! محبی از حلقه زرافشان مشاور دست راست؛ حمیدزاده از حلقه کفاش مشاور دست چپ و ... توسط جناب تورانی منصوب شده اند. این حلقه های تو در توی زنجیر رکود حالا حالاها از دور دست و پای آموزش و پرورش بازشدنی نیستند... جناب تورانی هم ظاهرا چاره ای ندارد جز آنکه مطیع باشد و شوق تغییر را در خود بکشد!!
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1397/06/11 - 16:08
افرین بر این مقاله خوب اما ایا بطحایی گوش شنوا و چشم بینایی هم دارد؟
الان از استیصاح گریخت اما امیدوارم تا قبل از سال ۹۸ یا اصلاح شود یا استیصاح و عزل
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/06/12 - 15:52
سلام

همکار محترم ( معلم ناامید )

از محبت شما ممنونم .

البته به تازگی آقای بطحایی در گفت و گو با کانون های صنفی گفته است همه مشکلات را می فهمد .

این که چقدر تحرک داشته و یا کلامش نفوذ داشته باشد بخشی از آن به کنش گری ما بر می گردد .

پایدار باشید .
پاسخ + +4 -2 --
شاکی 1397/06/11 - 10:23
جناب پورسلیمان عزیز؛اینکه از نظر شما یکی از نقاط قوت بطحایی تیم روابط عمومی ایشان است... و در تعامل با رسانه های مستقل و آزاد نمره قابل قبولی می گیرد...قابل احترام اما انصافا این تیم روابط عمومی خیلی جاها نتوانسته است نقش مدعی العموم را برای روسای سازمان ایفاءکند!! و یه جاهایی بطرف اجرای نمایش و شو رفته مثل همین نمایشگاه دستاوردها...البته نمره اش به مراتب از قبلی ها بهتره اما باز خالی از اشکال نیست و شناختی که از مرتضی نظری داشتیم تمام قد محقق نشده است!!بخصوص که در این تیم رد پای افراد چاپلوس مدیران دوره احمدی نژادو زیرآبزن نیروهای اصلاح طلب هم مشاهده میشه که مستنداتش در آرشیو ها موجوده!!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/06/12 - 15:56
سلام
آقا/ خانم شاکی

روابط عمومی کارکردهای مشخصی دارد .

این که بخواهد در نقش " مدعی العموم " وارد شود چیزی است که مسئولان این دایره باید پاسخ دهند .

در مورد نمایشگاه دستاوردها گزارش هایی تهیه شده و می شود اما خودتان اذعان دارید که ارزیابی نسبی است .

در ضمن این نمره قبولی ابدی نیست همان گونه که در مورد خانم حکیم زاده نبود !


برای ما معیار عملکرد است و نه رفاقت و مقام .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
شاکی 1397/06/12 - 20:35
جناب پورسلیمان عزیز...یکی از موهبت هایی که در اختیار تیم روابط عمومی کنونی بوده است...استحصال اطلاعات درجه اول و نیازسنجی رایگانی است که صدای معلم در اختیارشون قرار میده!!اما از همین موهبت چه میزان استفاده شده است؟!همانطور که می فرمایید ارزیابی نسبی است اما توقعی که از دانش آموز پایه اول میره با توقعی که از دانشجوی سال آخر یک دانشگاه معتبر باید داشته باشیم کاملا متفاوته و نباید عملکرد رئیس روابط عمومی کنونی را با اونایی که از تولپ لپ منصوب میشدن مقایسه کرد!!ضمن آنکه نمایشگاه دستاوردها جز یک شو تبلیغاتی که هدفش:"اومد لب بوم قالیچه تکون داد...قالیچه خاک نداشت خودشو نشون داد"چه بود؟!
چرا باید در نشست رسانه ای به تعریض به یک فعال رسانه ای گفته شود :"انشاء نخوان"این نوع گفتمان نمایانگر نگاه همچنان عمودی روابط عمومی نیست؟!!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/06/12 - 20:45
دوست عزیز شاکی

تحلیل شما از یک جنبه درست است اما هدف ما در این رسانه انعکاس مشکلات سیستمی آموزش و بیان مسائل همکاران است .

ما در این رسانه اهداف و یا صرفه اقتصادی تعریف نکرده ایم .

در واقع اداره این رسانه توجیه اقتصادی برای من ندارد و بنده بر اساس برخی آرمان هایی که بدان معتقدم صدای معلم را اداره می کنم .


البته قبلا هم گفتم و در آینده بیبشتر تحلیل خواهم کرد که نگاه روابط عمومی باید نسبت به مسائل سیستمی علمی و علی - معلولی باشد .


بخش آخر سخن شما کاملا درست است .
انعکاس این بخش از سخنان آقای بهرامی به گونه ای اعتراض به لحن ایشان بود هر چند در این زمینه عذرخواهی هم نشد .

پایدار باشید .
پاسخ + +4 -2 --
شاکی 1397/06/11 - 10:29
در ارتباط با حراست هم شما فقط کفراشی را می بینید و می فرماییدمدیریتش نسبتا قابل قبوله...بیایید در این اداره کل های همین حوالی ببینید چه خبره؟!!از مطالب وبلاگ شخصی همکارا پرینت میگیرن و میذارن مقابلشون میگن این تو پرونده ات هست!!برای تسویه حساب و عقده گشایی با آبروی افراد بازی می کنند و به بهانه استعلام اطلاعات گرفتن مانع از انتصاب نیروهای شایسته میشن!!و علیه نیروهای اصلاح طلب و منتقد حاشیه سازی می کنند!!!نیروهای دلواپس هم که دارن جولان میدن و هر کاری میخوان میکنن!!پس نمره قابل قبول رو میشه فقط به دفتر آقای کفراشی در وزارتخانه داد و بس چون از ادارات کل و حراستشون خبر نداره!!چرا باید نیروهای شایسته و کنشگران اجتماعی رو بدلیل انتقاد به وضعیت تحت فشار قرار بدهند که بروند کلاس درس!!مگر ستاد میراث آباء و اجدادی اینهاست؟!تا کی خون دل بخوریم از این تنگ نظری ها و از این زیرآبزنی ها و پرونده سازی ها و تهمت ها تا کی ؟!آقای کفراشی بدانند دلمون خونه!!فعلا در سینه نگه می داریم تا صبر از کف برود!!
پاسخ + 0 0 --
رضایی پور 1397/06/11 - 11:11
سلام خدمت همکار گرامی. اگر در بعضی از ادارات هنوز حراست از رویه اشتباه گذشته اش پیروی می کنه دلیل بر ضعف مدیریت حراست وزارت خونه نیست .بنده به عینه خودم تغییر و بهبود عملکرد حراست استان خودمان را دیده ام. ساختار حراست ساختار بزرگ و پیچیده ای است که در هر استان و مجموعه ارتباط تنگاتنگی با سازمان اطلاعات آن استان دارد و تغییر بعضی از رویکرد ها و مدیران زمان بر و بسیار دشوار است. در همین مدت هم خیلی از بخش ها تغییر رویه داده اند. امیدوارم آقای کفراشی بتواند در بخش های باقی مانده نیز تغییر را ایجاد کنند.
پاسخ + 0 0 --
شاکی 1397/06/11 - 13:29
والا یه جاهایی حراست برخی ادارات کل همین حوالی از اطلاعات هم جلوتر حرکت می کنند و علتش هم نه سیاسیه و نه مالی و نه اخلاقی...بلکه بغض های شخصیه و اعمال سلیقه!!جا داره آقای کفراشی بررسی کنند تو کدوم اداره کل بقایای جریان دلواپس رو تاکسیدرمی کرده اند تا همکاران آزاده و اصلاح طلب رو آزار بدهند!!
پاسخ + 0 0 --
معلم 1397/06/11 - 22:32
این جمله شما خیلی جالبه
"تحت فشار قرار میدهند تا برند کلاس"
بیچاره معلم
بد بخت معلم
کسانی که در ستاد هستند کلاس رفتن را ننگ و عار میدانند آنوقت معلمان دل به چه کسانی برای اعاده حق دلبسته اند!!!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/06/12 - 15:58
اگر مورد و یا مصداقی دارید مستند برای صدای معلم ارسال فرمایید .

با کلی گویی به جایی نمی رسیم .

" تا نگرید طفل
کی نوشد لبن " !


پایدار باشید .
پاسخ + 0 -2 --
محمد باقر شیبانی 1397/06/11 - 11:44
وزرای اموزش و پرورش همیشه فکر کرده اند که چون خودشان نیروهای ارزشی اند و با صداقت می خواهند امور را پیش ببرند حتما مردان سیاسی هم مثل خودشان وظیفه شناس و رو راست خواهند بود .فارغ از اینکه ما بین گروه فرهنگی و گروه سیاسیون تفاوتهای ماهوی زیادی در طول تاریخ وجود داشته و خواهد داشت .مردان صداقت پیشه اموزش و پرورش همیشه از طرف مردان سیاسی ،سیاست شده اند و جامعه فرهنگی نتوانسته اند به اجرای عدالت مد نظر دست یابند و مردان سیاسی را نتوانسته اند ملزم و مقید کنند تا در راستای این مهم گام اساسی بردارند.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/06/12 - 16:07
سلام

آقای شیبانی

ما بیش از آن که نیاز به " وزیر ارزشی " داشته باشیم به فردی متخصص ، باسواد ، دلسوز و مقبول نیاز داریم .

البته لزوما در ادبیات سیاسی ما افرادی که اصطلاحا " ارزشی " متصف می شوند صادق نیستند .


مهم این است که وزیر آموزش و پرورش بتواند استقلال را به این نهاد برگرداند .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1397/06/13 - 00:14
آقای شیبانی وزیران ارزشی وبا صداقت یافت می نشود جسته ایم
پاسخ + +2 -1 --
کرامت رنجبر دستنایی 1397/06/11 - 13:28
سلام و ادب
جناب پورسلیمان از زمانی که استیضاح کلید میخورد تیم معاونین وزیر با تقسیم‌بندی استیضاح کننده گان و لابیگری با نمایندگان با وعده و وعید شروع به لابیگری می کنند و اکثر وعده های را که به نمایندگان می دهند عمل نمی کنند و یک مورد آنرا شخصا در زمان فانی دیدم که بواسطه نماینده برای گرفتن امتیاز همراه با معاون پرورشی راهی دفتر معاون وزیر شدم که بعد از رفع استیضاح یک ریال هم به منطقه محل خدمت بنده کمک نکرد البته آن زمان نمیدانستم به چه علت معاون میخواهد امتیاز بدهد و فکر میکردم تعامل مجلس و معاون وزیر است.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/06/12 - 16:08
سلام

آقای رنجبر

متاسفانه نگاه ابزاری در فرهنگ ما یک ارزش و یک نرم شده است .

در این موارد باید آگاه و مراقب بود .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 -1 --
بازنشسته 1397/06/11 - 13:50
تمامی استیضاح ها از روی لابی گری و رانت و حقد وکینه وتجارت نمایندگان سرچشمه گرفته واز روی دلسوزی برای ملت ومیهن نبوده وبا علی برکت الله های سردسته ی وزیران ناکارآمد ( آقای کلید دار ی که نتوانسته مشکلی را حل کند ) تمامی برکات ارضی وسماوی و سفره های ملت را ازبین برد ومردم با گرانی سرسام آور و تورمی که خود آقایان از آن بی خبر وهر روزه هم بر آن می افزایند ویکی از دروغهای شاخداری که اغلب در دهان می چرخانند خصوصا آقای کلیدار فرسوده اینست که باید با مردم رو راست بود که دروغی بیش نیست وهمین آقا دلار ۴۰۰۰ تومانی را به ۱۲۰۰۰ میرساند وپراید قراضه را ( اگر در کشورهای اروپایی تولید شود حتی کارخانه سازنده و مسؤلانش را هم به آتش می کشند ) را به ۴۸ میلیون می رساند وافتخار هم میکنند و جای تعجب است که اینها همه مبارزه بر ضد ملت ومیهن نیست و با اینهمه مشکلات هم باز از عملکرد آقایان دفاع می شود وبعنوان افتخار آنرا دموکراسی دینی قلمداد می کنند لذا این مملکت را نمی توان با قانون ومقررات وبورکراسی علمی اداره کرد وباید با همین قوانین نانوشته ی دموکراسی دینی اداره کرد
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/06/12 - 16:12
سلام

همکار محترم بازنشسته

اتفاقا بنده بر خلاف نظر شما بر این باورم که باید قانون مندی و احترام به قانون را از همان دوران ابتدایی آغاز کنیم و خیلی هم نباید اسیر جو شد .

کلید سعادت و رفاه جامعه در دست خود ماست .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته متنفر 1397/06/12 - 20:13
باسلام وآرزوی توفیقات
قانون های مدون شده اغلب گویی سبقت را از قانون های اروپای ها وتمامی کشور ها ربوده ولی در عمل به قانون و رسیدگی در اسفل السافلین هستیم و قانون اگر با آب طلا هم نوشته شود اگر به آن عمل نشود جز یک کاغذ باطله وبی ارزش نخواهد بود ومتأسفانه قانون در کشور ما اغلب برای تحکیم حکومت بوده تا برای مردم
پاسخ + 0 -2 --
سید جمالدین 1397/06/11 - 19:26
رو دربایسی را کنار گذاشته آقای پورسلیمان.

همین الان (ساعت 20 یازدهم شهریور 97) یه سرگرد پلیس اومد جلو در آپارتمانم و گفت بزودی باید برم دادگاه پاسخشون رو بدم!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
Agent of Change 1397/06/11 - 21:59
.... اگه محکومم کنند کتابی می نویسم تحت عنوان "در شهر من دزدها همان پلیس ها بودند" - چون من بر علیه دزدها مقاله مینویسم دارن من رو میبرن زندان!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/06/12 - 16:21
سلام

آقای حسینی

به نظرم شما خیلی به مطالب و محتوای آن کاری ندارید .

یک مسیر پیش فرض را گرفته و تخت گاز می روید !

کاری به توصیه ها و نظرات دیگران هم معمولا ندارید !

در رسانه های دیگر مطلب می گذارید و فقط این جا را کرده اید :

" لینکدانی " !


چه اشکالی دارد معلمان از دانش شما در زمینه تخصص تان بهره مند شوند ؟


امید که در روش تان تغییری حاصل شود .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
سید جمالدین 1397/06/12 - 19:07
آقای پور سلیمان گرامی؛ همانطور که بارها گفته ام گروهی هست که "نمی خواهد" من فعالیت علمی داشته باشم و این روزها حتی شدیدا در صدد هستند من علاوه بر مقالات سیاسی بر علیه دین جدم هم مقاله بنویسم! تمام تلاششان این است که من را از دین بیزار و منزجر کنند!! البته من میدانم در راس آنها کیست - بعدا درباره اش یک مقاله دیگر می نویسم.
پاسخ + +2 -3 --
جواد 1397/06/11 - 21:37
استیضاح لغو شد


تبریک به پورسلیمان و عبداللهی حامیان جان بر کف دولت روحانی
پاسخ + 0 0 --
معصومه دده بالا 1397/06/11 - 22:39
تبریک به کاسب های تیم آقا مرتضی و سناریست نمایشگاه دستاوردها...یک قدم دیگه تا زیرآب آقا مرتضی برداشته شد با این نمایشگاه!!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/06/12 - 16:23
سلام

آقای جواد

من هر چقدر فکر کردم متوجه ارتباط بین نتیجه گیری شما و یادداشتم نشدم !

معتقدم اصلا مطلب را مطالعه نکرده اید !

از کجای این مطلب به گزاره مورد نظر خودتان رسیده اید ؟

اگر توضیح دهید ممنون می شوم .

پایدار باشید .
پاسخ + +3 -3 --
حقی 1397/06/11 - 22:33
مشکل در وزیر ورئیس جمهور نیست. هر کس دیگری هم با این وضعیت وزیر شود کار خاصی نمی تواند بکند.

چاره در اصلاح سامانه غیر دموکراتیک قدرت وحرکت به سمت مردمسالاری واقعی است.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/06/12 - 16:25
سلام

آقا / خانم حقی

با سخن شما موافقم .

البته باید در نظر داشته باشیم که :

" نهاد دموکراتیک نهان دموکراتیک هم می خواهد " .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/06/12 - 21:30
پورسلیمان جان اگه احمدی نژاد رئیس جمهور بود بازم میگفتی مشکل در رئیس جمهور و وزیر نیست؟ یا الان که دوستت رئیس جمهور شده میگی مشکل از رئیس جمهور نیست؟
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/06/12 - 21:41
سلام

دوست عزیز ناشناس

پیشنهاد من این است که در مورد مطالب و محورهای مطروحه در یادداشت گفت و گو کنید .

بنده در این یادداشت وارد دولت های قبلی و عملکرد وزرای آن نشده ام .

آیا قصد جلب توجه دارید و یا می خواهید بحث را " دوقطبی " کنید ؟


برخی ها تصور می کنند که می توانند تاریخ را پاک کنند و یا آن را از اذهان بزدایند !

اما باید بدانند کوچک ترین سخن و یا عملی ثبت می شود و البته باید مراقب این موضوعات باشند .

باید بدانند امروز عصر ارتباطات است و همه چیز ثبت و ضبط می شود .

صدای معلم با هیچ فرد و یا جربانی رو دربایستی ندارد و البته بدهکار و وام دار هیچ کسی هم نیست .


پس باید با مردم صادق بود .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/06/12 - 22:56
پورسلیمان جون نقش بازی نکن الان در این کامنت یکی گفت مشکل از رئیس جمهور و وزیر نیست جنابعالی هم تائید کردی گعتیبا سخن شما موافقم. منم درهمین جمله ات نوشتم که اگه احمدی نژادهم بود همینو میگفتی. توکه موهای سرت رو در انتقاد و بدگویی از احمدی نژاد و حاجی بابایی ریختی حالا که اونا رفت و دوستات برمسند قدرت نشستن میگی رییس جمهور هیچ کاره ست
پاسخ + +1 -1 --
ناشناس 1397/06/12 - 09:33
اقای پورسلیمان فکر کنم کمتر سه سال دیگه مونده .شما بعنوان مدیر سایت سخن معلم باید فرق چهار سال و سه سال بدونی!!!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/06/12 - 16:29
سلام

دوست عزیز ناشناس

این جا مد نظر عمل ریاضی 3 = 1 - 4 نیست !

اگر یادداشت را با دقت مطالعه کرده باشید مد نظرم این بوده است اگر آقای بطحایی می خواهد یک دوره کامل وزارت را که 4 سال است بگذراند و به سرنوشت فانی ، فرشیدی و... دچار نشود باید به موضوعات و نکاتی توجه کند .

البته اگر گوش شنوایی باشد ....

در ضمن این رسانه حدود 3 سال است که نامش تغییر کرده است .

پایدار باشید .
پاسخ + +1 0 --
بازنشسته 1397/06/12 - 11:28
اول باید به بی سواد و بی ایاقتی افراد به اصطلاح خانه ملت شک کرد بعد به وزرا وسردسته آنها که دارند مملکت وملت را به سقوط می کشانند ونباید امیدی به این خانه ملت داشت چون در اثر عدم لیاقت آنان جز فحاشی و خواب آلودگی و صحبت باهمدیگر در حین تصویبات و رأی گیری و طنز ولطیفه گویی و... ( از هیئت رئیسه گرفته تا نمایندگان ) وآنچه را در آن رتبه ی اول را دارند لابی گری و کیسه پر کردن وجبران هزینه های تبلیغاتیشان و... است و همچنین رنگ خود را در پیچیدن لفافه مذهبی و دینی وانقلابی که حتی یا ندارن یا فقط ظاهرسازی
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/06/13 - 13:41
فقط نماینده ها مقصر نیستند پورسلیمان هم با این استیضاح مخالف و به دنبال سهم خواهی خود بود
پاسخ + 0 0 --
داریوش 1397/06/15 - 22:10
اگه کسی به تو لقب بدی داد،
لازم نیست بهت بربخوره!
این لقب به تو صدمه نمی زنه،
برعکس نشون میده که
خود گوینده
از لحاظ اخلاقی،
چقدر فقیره!

هارپر لی
پاسخ + +3 0 --
رهگذر 1397/06/13 - 16:48
معاون حقوقی و امور مجلس نگاهش فراتر از روستای زادگاهش یعنی خضرلو نیست ایشان مشغول جا نمایی بستگان سببی و نسبی خود و نیز هم روستاییان خودش در دانشگاه فرهنگیان استان است تاکنون خواهر زاده و همسر خواهر زاده ، پسر عمو، خواهر همسر، و چند نفر دیگر از روستای خضرلو ( روستای زادگاه جناب نجفی ) جمعا به تعداد 12 نفر و نیز چند نفر دیگر از عجبشیر و روستاهای اطراف عجبشیر را به دانشگاه تحمیل کرده است
بنظر می رسد باید به این موارد ایشان رسیدگی جدی صورت گیرد
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1397/06/13 - 20:20
استیضاح بطحایی نه در مجلس که‌ در کف خیابان‌ها و توسط معلمان انجام خواهد شد.....
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1397/06/14 - 21:48
صددر صد بانظر همکارم موافقم که استیضاح باید توسط معلمان انجام شود نه مجلس زیرا مجلسی ها فقط به دنبال اهداف خود هستند زیرا به قوانینی که خودشان تصویب میکنند پایبند نیستند مانند افزایش بیست درصدی حقوق که به راحتی چشم پوشی کردند

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور