صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

در مدارس ما نیز متاسفانه نقش غلط خانواده دنبال می گردد و عواطف و احساس نامناسبی که از خانواده سرچشمه گرفته ، تقویت و تشدید می شود

وزارت آموزش و پرورش ؛ دور تسلسل در روزهای پایانی هر سال و روش هایی که ناکارآمد هستند و بی وقفه تکرار می شوند

علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم

" خانواده ایرانی غالبا به طریقی بسیار عجیب و بدون توجه به بدیهی ترین حقایق زندگی تشکیل می شود . درباره سازمان خانواده ایرانی بدون مقدمه چینی باید گفت که متاسفانه غالبا  بر پایه صحیح و سالمی قرار ندارد .... (  91 – 90 )

در مدارس ما ، مثل خانواده مان ، معمولا رعایت اصول اساسی تعلیم و تربیت نمی شود و ما سازمان ها و برنامه هایی را که مدت هاست از ماهیت و معنی واقعی خود دور افتاده اند  به عنوان روش تعلیم و تربیت خود حفظ کرده ایم .

در مدارس ما نیز متاسفانه نقش غلط خانواده دنبال می گردد و عواطف و احساس نامناسبی  که از خانواده سرچشمه گرفته ، تقویت و تشدید می شود ... ( 152 – 151 ) "

مدارس باید تا آخرین روز اسفندماه باز باشند و تکرار مکررات

قبل از تغییر نظام آموزشی و شروع نظام ترمی کم تر کسی فکر می کرد که روزها و شاید هفته های پایانی سال همیشه جز بحث انگیزترین موضوعات در میان آموزش و پرورشی ها و بخش بزرگی از جامعه باشد .

مدرسه ای که شاد بوده و محیط زندگی واقعی برای دانش آموزان و حتی معلمان باشد نیازی ندارد که برای حضور آنان به ابزارهای تنبیهی و تهدید تمسک بجوید قدیم در اسفندماه ثلث دوم برگزار می شد و همه به نوعی تکلیف خود را می دانستند .

اما با استقرار نظام جدید یکی از چالش های نظام آموزشی به ویژه در آموزش دولتی ، تق لق شدن مدارس و یا به قولی نیمه تعطیل شدن و حتی تعطیلی برخی مدارس شد .

روزهای پایانی هر سال شاید برای برخی از معلمان سخت ترین روزهای سال باشند .

مدیریت در کلاس هایی که دانش آموزان اکثرا بدون انگیزه کافی و صرفا با تهدید عوامل آموزشی و فشار خانواده ها در کلاس حضور پیدا می کنند برخی اوقات به یک " بحران " تبدیل می شود .

هر چه به پایان سال نزدیک تر می شویم اضطراب و استرسی که در جامعه به وفور و بیش از حد نرمال رویت می شود به دانش آموزان منتقل می شود و دانش آموزان نیز این حالت را به کلاس و دوستان خود و محیط مدرسه منتقل می کنند .

در این زمینه ذکر این نکته لازم است که خانواده ها اکثرا شناختی  از الگوهای درست و علمی در زمینه " حل مسائل " ندارند و در این زمینه آموزش لازم را هم ندیده اند و به علت همین نقصان در فراگرفتن " سواد های لازم " این بحران ها به " مدرسه " منتقل می شوند و جالب آن که در  نظام آموزشی ما و  بسیاری از مدارس هم در این زمینه وضعیت بهتر و یا مناسب تری نسبت به خانواده ها ندارند و مشکلات و بحران ها در " رفت و برگشت " و یا " بومرنگ " وقفه ناپذیر بین دو محیط پاسکاری می شوند ! آیا منظور از مدرسه شاد فقط کم کردن وزن کوله پشتی دانش آموزان و یا برداشتن آزمون الک کردن دانش آموزان است ؟

معلم در کلاس با دانش آموزانی رو به رو می شود که انگیزه لازم را برای حضور در کلاس درس ندارند و بارها اتفاق افتاده است که معاونین مدرسه به جد لیست غایبین هر کلاس را در همان زمان نخست استخراج کرده و با تلفن های متوالی دانش آموزان را به کلاس می کشانند .

برای نمونه به پیام تلگرامی زیر که توسط یکی از مدارس برای دانش آموزان و خانواده ها ارسال شده است توجه کنید :

" اطلاعیه مهم

آخرین هشدارها در واپسین روزها ‼

برای بچه هایی که بقیه را با روش های مختلف از قبیل تهدید و ارسال پیام های تلگرامی و.. به نیومدن تشویق می کنند یا به دروغ می گویند معلمان درس نمی دهند  ( اسکرین شات. این پیام ها برامون اومده) به هرحال عقوبت و مکافاتی هست.

اینکه برخی غیرمسئولانه وقت کلاس را به هدر ببرند و باخیال آسوده  تیپ حق به جانب بگیرند از نظر ما غیرممکن است . کسر نمره انضباط و اخراج موقت و عدم ثبت نام در سال آینده و ممانعت از ورود به مدرسه و کلاس تا روشن شدن وضعیت و.... از جمله تنبیهات در نظر گرفته شده است که در شورای مدرسه به تصویب رسیده است .

لطفا نسبت به تحصیل خود جدی باشید . "

دانش آموزانی که هم با روز و اجبار و علی رغم میل خویش در مدرسه حضور پیدا می کنند معمولا حداکثر سعی و تلاش خود را برای اخلال و ابراز مخالفت با سیاست ها و روش های اعمال شده توسط مدرسه به عمل می آورند و این جاست که کار معلمان سخت تر از گذشته نمود پیدا می کند .

از سوی دیگر  در اکثر مدارس و ادارات آموزش و پرورش نیز برنامه خاصی و یا ویژه ای متناسب با این روزها دیده نشده است .

تنها کاری که وزارت آموزش و پرورش مطابق روال و سنت هر ساله خود انجام می دهد ارسال بخشنامه ها و خط و نشان و کشیدن برای مدارس و مدیران آن ها برای باز نگاه داشتن مدرسه تا پایان سال می باشد .

حتی در برخی مدارس منطقه 5 تهران علی رغم حضور دانش آموزان در مدرسه ، مدیر واحد آموزشی از معلمان به جد خواسته است تا هر روز و راس ساعت در مدرسه حضور پیدا کرده و دفتر " حضور و غیاب " را امضا کنند .

 سید محمد بطحایی  نیمه اسفند ماه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به همکارانم در مدارس تاکید موکد، موکد و موکد دارم که به هیچ عنوان امسال حتی یک روز زودتر از ایام تعطیلی نباید تعطیل کنند.

 دانش‌آموزان تا آخرین روز امسال باید تحصیل شان را ادامه دهند.

بطحایی زمانی دیگر در این مورد ضمن تاکید دوباره چنین می گوید :

" مدارس تا آخرین روز باز خواهند بود و به دلیل تعطیلی‌های بسیار زیادی که در سال تحصیلی داشتیم، از خانواده‌ها و همکاران خواهش می‌کنم برای باز بودن مدارس مشارکت بیشتری داشته باشند . "

سید محمد بطحایی در حاشیه مراسم بانوی امید با بیان اینکه مدارس تا آخرین روز (28 اسفند) باز هستند چنین می گوید :

" در پی تعطیلی‌های زیاد امسال به علت آلودگی هوا و سایر شرایط، مدارس دایر است و می‌خواهم همه برای جبران عقب افتادگی ها کمک کنند.

بعید است مدرسه ای اعلام کرده باشد که دانش‌آموزان از شنبه آینده به مدرسه نیایند. از خانواده ها خواهش می‌کنم اگر مقدر است برنامه هایشان را طوری تنظیم کنند که مدارس از حد نصاب نیفتد و دایر باشد. "

وزارت آموزش و پرورش در سایر مناسبت ها تقویم و روزشمار اعلام می کند و این در حالی است که برنامه خاصی در استقبال از سال نو در سیاست ها و خط مشی های وزارتخانه جز همان که گفته شد دیده نمی شود .

به دلایل مختلف " مدرسه " نیز برنامه خاصی برای برخورد علمی و مقتضایی در این مواقع ندارد .

اکثرا مشاهده می شود که برخی معاونین و عوامل اجرایی مدرسه سعی دارند تا سریعا دانش آموزان را به کلاس هدایت کرده و به قول معروف به نوعی مسئولیت دانش آموزان را از سر خود باز کنند .

کم تر دیده شده است که مدرسه برنامه خاصی برای اجرای الگوی " مدرسه شاد " تدارک دیده باشد .

مدارس باید تا آخرین روز اسفندماه باز باشند و تکرار مکررات

مدیریت این بخش ها مطابق چارت سازمانی قاعدتا بر عهده معاون پرورشی است و این در حالی است که هنوز برخی از آنان حاضر به تغییر تفکرات خویش نیستند و " مناسبت ها " را بر اساس بخشنامه ها و سیاست های از بالا به پایین رصد و اجرا می کنند .

فضای خشک ، سرد و تکراری اکثر مدارس که بیشتر شبیه " پادگان ها " است  موجب شده است تا دانش آموزان از مدرسه فراری بوده و به هیچ وجه حاضر نباشند تا وقت خود را در مدرسه سپری کنند .

از برخی دانش آموزان سوال کردم اگر فرضا مدرسه نیائید در برابر آن قرار است چه کاری انجام دهید و یا اوقات خود را چگونه سپری کنید .

تعداد قابل توجهی از آنان می گفتند که می خواهند بخوابند .

در  نظام آموزشی ما و  بسیاری از مدارس هم در این زمینه وضعیت بهتر و یا مناسب تری نسبت به خانواده ها ندارند و مشکلات و بحران ها در " رفت و برگشت " و یا " بومرنگ " وقفه ناپذیر بین دو محیط پاسکاری می شوند نکته مهم این بود که بسیاری از آنان نیز برنامه خاصی نداشتند اما وجه مشترک مطالبات شان یکی بود :

" عدم حضور در مدرسه " .

حال پرسش این است با مشاهده وضعیت کنونی مدارس چرا وزارت آموزش و پرورش قصد ندارد روش های قدیمی و آزموده شکست خورده خود را کنار گذاشته و با این وضعیت " واقعی " و " علمی " برخورد کند ؟

آیا وزیر آموزش و پرورش مطمئن است که مدرسه ای اعلام نکرده که دانش آموزان شنبه به مدرسه نیایند ؟

یک پیشنهاد ساده به آقای بطحایی این است که بدون همراه و محافظ و ... در همان کسوتی که همیشه خود را در " رسانه ها " ، " معلم " می خواند در مدارس حضور پیدا کند تا بدون واسطه با واقعیت ها آشنا شود .

وزیری که خود را " معلم " می داند و می خواند به نظر می رسد بیش از پیش باید فضای مدرسه و آموزش و پرورش را بشناسد و خیلی به گزارش های اطرافیان و مجموعه اداری خود بسنده نکند .

مدارس باید تا آخرین روز اسفندماه باز باشند و تکرار مکررات

گودرز کریمی فر مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش می گوید :

  100 هزار کلاس درس و 12 هزار مدرسه برای اسکان فرهنگیان برای نوروز 97 نظر گرفته شده اند .

علاوه بر مدارس، خانه معلم، 300 اردوگاه با سوئیت و 50 پردیس دانشگاه فرهنگیان برای این منظور به کار گرفته خواهند شد.

مشخص است مدرسه ای که برای اسکان در نظر گرفته می شود باید از قبل امکانات و تسهیلات لازم را در آن پیش بینی شود .

پرسش این است که چگونه وزیر آموزش و پرورش به همه مدارس سراسر کشور تکلیف می کند که واحدهای آموزشی باید تا آخرین روز باز باشند در حالی که اسکان مدارس از روز بعد آغاز می شود ؟  کم تر دیده شده است که مدرسه برنامه خاصی برای اجرای الگوی " مدرسه شاد " تدارک دیده باشد

آیا بطحایی این چیزها را نمی داند و یا صرفا برای " رفع تکلیف " چنین مصاحبه هایی را انجام می دهد ؟

وزیر آموزش و پرورش و مجموعه ایشان بزرگ ترین هدف حذف آزمون ها در مدارس را تغییر رویکرد جاری و حرکت به سوی " مدرسه شاد " عنوان کرده اند .

باز هم این پرسش را مطرح می کنم :

" ویژگی های و عناصر " یک مدرسه شاد چیست ؟

آیا منظور از مدرسه شاد فقط کم کردن وزن کوله پشتی دانش آموزان و یا برداشتن آزمون الک کردن دانش آموزان است ؟

اگر وزارتخانه واقعا قصد و عزمی جدی برای تغییر رویکردها و تحول در فضای مدارس دارد بهتر است آن را در همین " مقیاس های کوچک " انجام دهد .

مدرسه ای که شاد بوده و محیط زندگی واقعی برای دانش آموزان و حتی معلمان باشد نیازی ندارد که برای حضور آنان به ابزارهای تنبیهی و تهدید تمسک بجوید .

مطمئن باشید دانش آموزان خود داوطلبانه و با اشتیاق در مدرسه حضور پیدا خواهند کرد .

بیائید صادقانه و بدون تعارف این ظاهر سازی ها و نمایش ها را کنار گذاشته و واقعا  برنامه ای نو برای وضعیت موجود فارغ از روزمرگی ها در نظر بگیریم .

 

( 1 )

قانون و شخصیت ؛ تحقیقی در روان شناسی اجتماعی ایران ، دکتر پرویز صانعی ، انتشارات دانشگاه تهران ، 1344 ، شماره 1003

شنبه, 26 اسفند 1396 12:48 خوانده شده: 1352 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +5 0 --
ایازی 1396/12/26 - 13:54
تغییر ممکن نیست
البته طبیعت تغییر می کند اما بعید است نظام تعلیم و تربیت به این سادگی تن به تغییر دهد پوشش نو ،جسارت می خواهد نه از آن نوع (جثارت) ها که نماینده ی محترم مجلس مکتوب فرمودند به هر صورت امروز همکارم می گفت نظام قدیم که سه ثلث بود بچه اسفند ماه امتحان ثلث دوم را می دادند و اواخر اسفند تعطیل می شدند تکلیف همه چیز و همه کس معلوم بود ما آمدیم ابرویش را درست کنیم چشمش را درآوردیم بنابراین از ماست که برماست .
جناب پورسلیمان ،این دور تسلسل همه را گرفتار کرده است ازجمله قلم به دستان را . به قولی در خانه اگر کس است یک حرف بس است وقتی در بر یک پاشنه می چرخد .. یعنی همین بساط تا روز قیامت است .
پاسخ + 0 0 --
دبیر م 1396/12/26 - 21:55
برادر و همکار عزیز جناب پورسلیمان امیدوارم در مسیر احقاق حقوق بحق معلمان و دبیران در این فضای یاس اور موفق باشید
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/12/28 - 13:33
سلام

خانم ایازی

با نظرات شما موافقم اما قبول ندارم که دور تسلسل بتواند " نوشتن " را در ورطه روزمرگی گرفتار کند .

آیا نظرات آقای زیباکلام را در مورد " حکمش " مطالعهخ کرده اید ؟

زیباکلام زندان واقعی را نه " محرومیت از نوشتن " دانسته است .

باید به تغییر ایمان داشت و دروازه آن " نوشتن " است .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/12/28 - 13:35
سلام

دوست عزیز

آقا / خانم دبیر م

از این که با نظرات خود این رسانه را پر بار می کنید سپاسگزارم .

پایدار باشید .
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1396/12/26 - 14:24
ازفردای چهارشنبه سوری یعنی از چهارشنبه هفته قبل حتی یک نفر دانش اموز هم مدرسه نیامده بود و عملا دانش اموزان تعطیل کردند بعضی از دانش اموزان نان اور خانواده هستند و به دست فروشی در ایام اخر سال مشغولند برخی هم مسافرت رفته اند هیچ کس دلش نمیاید دانش اموزی که مشغول دست فروشی است به مدرسه ای بکشاند که هیچ اینده ای در نظام مقدس جمهوری اسلامی نداردفوق لیسانس هایش بیکارند حداقل این بچه ها با دست فروشی بخشی از هزینه هایشان را تامین میکنند معلمها هم به دلیل عدم.پرداخت یک سال حقوقشان بی انگیزه اند و از خدا میخواهند دانش اموزان مدرسه نیایند پس عملا کاری نمیتوان کرد و همان بهتر که هفته اخر سال تعطیل باشد تا بچه ها به دست فروشی و برخی به مسافرتشان بروند
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/12/28 - 13:37
سلام

دوست عزیز ناشناس

متاسفانه صغری و کبری شما درست است اما نتیجه گیری تان منطقی نیست !

معلم معلم است و نباید که در این روزمرگی ها استحاله شود .

معلم باید هویت سازی کند و نباید دیگران برای او هویت تعریف کنند .

پایدار باشید .
پاسخ + +16 0 --
فرهنگی 1396/12/26 - 14:58
با سلام. چرا این ... که در راس وزارت قراردادند به فکر ادامه تحصیلات تا آخرین لحظه هستند .چرا به فکر جیب معلم نیستند .چرا از فروردین ۹۶ تا حالا حق التدریس معلمان را پرداخت نمی کنند .ای بیشعورها با چه انگیزه ای تا ۲۸ اسفند سرکلاس باشیم .ما هر ساله در لرستان مدارسمان از ۱۵ اسفند تعطیله .هر غلطی می خواهید بکنید
پاسخ + 0 0 --
یک معلم 1396/12/26 - 19:46
ای مرد بنازمت جواب ....مثل بطحایی همینه دستت درد نکنه داداش
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/12/26 - 20:49
خوش به حالتان ...
ما که تا 28 می رویم. البته باز جای شکرش باقی است که بچه ها نمی آیند اقلا اعصابمان از سر وصدای آنه راحت است.

بطحایی راست می گویی چند روز بیا در یک کلاس ابتدایی با 40 تا دانش آموز درس بده ببینم باز هم می گویی تا 28 مدرسه دایر باشد

مدرسه ای که هیچ امکانات و برنامه ای برای شادی و نشاط بچه ها ندارد چرا باید تا آخرین لحظه باز باشد...
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/12/28 - 13:40
سلام

دوست عزیز فرهنگی

متاسفانه این نحوه برخورد مسئولان در مورد مطالبات و احقاق آن ها و نحوه پاسخ گویی موجب افزایش بی اعتمادی شده است .

اگر واقعا معلمان احساس می کنند و به این نتیجه منطقی رسیده اند که گرفتن حق التدریس مقرون به صرفه نیست پیشنهاد آن است که آن را از { چرخه درآمد } حذف کرده و به دنبال جایگزین های مناسب باشند .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/12/28 - 13:42
سلام

دوست عزیز ناشناس

البته نباید همیشه منتظر دیگران شد .

معلم هم می تواند با ابتکار و نوآوری کلاسی شاد خلق کند و الگویی برای دیگران ایجاد نماید .

پایدار باشید .
پاسخ + +11 0 --
سیف 222 1396/12/26 - 15:23
خود اولیاء دانش آموزان با جدیت دنبال تعطیلی زود هنگام مدارس هستند و این به وفور در فانیل و همسایه و حتی خانه خودمان قابل رویت است ولی متاسفانه اداره نشین ها که تقریبا شناختی از مدرسه و دانش آموز و اولیاء ندارند گناه را بر گردن معلم بخت برگشته می اندازند.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/12/28 - 13:44
سلام

دوست عزیز

آقای سیف 222

قبول دارم که خانواده ها هم در این چرخه ناکارآمدی به نوعی مقصر هستند و البته در " مطلع سخن " به آن اشاره کرده ام .

پایدار باشید .
پاسخ + +7 0 --
یک معلم 1396/12/26 - 15:52
وزیر خودش مطلع است که در مجموعه اش چی میگذرد. وزیر ما نه گفتن را یاد نگرفته چون اگر بلد بود نه بگوید هیچوقت وزیر نمیشد. راستش را بخواهید وزیر اموزش و پرورش که هیچ رئیس جمهور هم که هیچ بزرگان هم که سخنرانی میکنند حرفشان را 29 سال است که حفظم به همین خاطر ترجیح میدهم تاثیرات حرفشان را در زندگیم ببینم. به اطلاع عزیزان برسانم که تاثیرات حرفهای اینها جز بدتر شدن زندگی من هیچ چیز دیگری نبوده است. گوش دادن به جوک و طنز و فیلمهایی که اداره ارشاد ما انها را هنجارشکن و قانون گریز میداند بهترین جایگزین برای حرفهای اینهاست.مطمئنم وزیر ما هم شب که بخانه میرود به حرففهای خودش خنده میکند و تلویزیون که در حال پخش بیانات!! است را خاموش میکند و اهی از دل برمیکشد که ای وای گیر عجب ادمهایی افتاده ایم. دست مریزاد بطحایی مطمئن بودم که تو هم مثل اکثر مردم ایران عاقلی و حرفهایت فقط برای شاد کردن بیانات!!! است.توفیق بطحایی را در جلب روزی و گذران عمر از درگاه حق خواستارم ولی به ایشان اطمینان میدهم که مرکب در قلم ظالم کردن عاقبت خوبی ندارد.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/12/28 - 13:47
سلام

دوست عزیز

یک معلم

البته فکر نمی کنم کسی با نیت این که مورد تمسخر دیگران قرار می گیرد حرفی بزند .

مشکل آموزش و پرورش با تغییر وزیر حل نمی شود .

زمان وزارت فانی هم این نقدها بود .

به نظر می رسد باید نگرش جامعه و مسئولان به مقوله آموزش تغییر کند و البته نقش ما معلمان هم بی بدیل است .

پایدار باشید .
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1396/12/26 - 16:22
اقای بطحایی هم که در رسانه ها اعلام میکنه من معلم. هستم ایا مثل معلم حقوق ميگیرد؟ایا مثل معلم زندگی میکند؟مثل معلم مسافرت ميرود؟مثل معلم....
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/12/28 - 13:49
سلام

دوست عزیز ناشناس

این مختص آقای بطحایی نیست .

بسیاری از مسئولان و وزرای قبلی هم خود را " معلم " می دانستند .

مهم این است که ما " معلم " باشیم .

پایدار باشید .
پاسخ + +10 -1 --
حسن درویشی 1396/12/26 - 16:56
می گویند مردی نه خرجی به خانواده اش می داد نه درخانه کاری انجام می دادو نه باری از دوش خانواده اش بر می داشت ولی در پایان هر هفته یا هر ماه دعوای مفصلی در خانه به راه می انداخت و اهل خانه را به باد کتک می گرفت وقتی علت را جویا شدند گفت: من که هیچ کاری برای خانواده ام نمی کنم حداقل کتکشان می زنم تا حواسشان باشد خانه مردی هم دارد
حالا شده حکایت معلمان و مسئولان ارشد آموزش وپرورش
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/12/28 - 13:51
سلام

آقای درویشی

البته تا جایی که من شناخت دارم آقای بطحایی اهل کتک زدن نیست !

شخصیت ژلاتینی بطحایی موجب شده است تا جبهه واحدی علیه او شکل نگیرد .

پایدار باشید .
پاسخ + +4 -3 --
دبیر 1396/12/26 - 16:58
بچه‌هاوخانواده های معترض به حذف سمپاد راهنمایی غمگین و عصبانی بودند، در تجمع های اعتراضی می گفتند . مادانش آموزان سخت کوش مرغ عروسی و عزا شده‌ایم. آنها می‌گویند: «به ما گفته‌اند سمپاد راهنمایی را به‌ علت فشار روانی حذف می‌کنند اما این فشار روانی حذف نمی‌شود، چون مدارس غیر دولتی مسلما آزمون ورودی دارند و این آزمون‌های ورودی باعث می‌شود که اگر فشاری برای آزمون سمپاد وجود دارد، باز هم اتفاق بیفتد و استرس ما کاهش پیدا نمی‌کندواز طرفی استرس محرک تلاش بد نیست وشرکت در آزمون نیز اجباری نیست . اگر بررسی کنید ببیند چند نفر از مسئولان خودشان مدرسه غیر انتفاعی دارند برای این که درآمدشان بالا برود، چنین بلایی سر ما می‌آورند ویا می خواهند با توسعه مدارس غیر انتفاعی جبران کسری بودجه کنند که مردم را به سمت مدارس غیر دولتی سوق می دهند .امید است نامه 160نماینده محترم مجلس به ریاست محترم جمهوری در مورد حذف مصوبه فوق نتیجه مثبتی داشته باشد وبه این موضوع خاتمه
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/12/28 - 14:09
سلام

همکار محترم

این مطلب شما ارتباطی با موضوع من نداشت .

پایدار باشید .
پاسخ + +4 0 --
چغندربگ 1396/12/26 - 20:13
قبلا من مدرسه فرشیدی بودم( مجتمع معلم، بلوار دریا، سعادت آباد) خودش رسما ۲۰ اسفند مدرسه را تعطیل می کرد!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/12/28 - 14:08
سلام

دوست عزیز

اگر مستندی دارید ارائه کنید .

معمولا مدارس غیرانتفاعی در این زمینه سخت گیرند .


پایدار باشید .
پاسخ + +6 0 --
مهرپور 1396/12/27 - 00:16
با سلام حضور همکاران.با تمام سختگیری هایی که مدیر مدرسه مان انجام داد،می دانید که خانم مدیرها ترسو و بله گویان ادارات هستند،دانش آموزان از چهارشنبه تعطیل کرده اند.ما هم هر روز به مدرسه می رویم،دفتر حضور غیاب را امضا می کنیم،با مدیر و معاونین و همکاران موجود سلام و احوالپرسی می کنیم،بعد صورت جلسه ای مبنی بر این که ما آمدیم اما به علت نبودن دانش آموزان می رویم امضا می کنیم و بر می گردیم،مثل زمان های گذشته که می رفتیم عید دیدنی و در صورت منزل نبودن صاحبخانه روی درشان می نوشتیم:آمدیم خانه نبودید.
در عوض حرف وزیرمان را گوش کرده ایم،باشد که بدین طریق تمامی مشکلات آموزش و پرورش حل گردد!!!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/12/28 - 14:07
سلام

خانم مهرپور

پیشنهاد من این است که همین را به صورت یک گزارش درآورید .

قلم خوبی دارید .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
مهرپور 1396/12/29 - 11:27
آقای پورسلیمان گرامی،از این که وقت گذاشته اید و برای کامنت ها پاسخ نوشته اید و همچنین از لطف شما بسیار ممنونم.همواره سلامت و موفق باشید.
پاسخ + +1 -4 --
فرهنگی 1396/12/27 - 11:03
کسی که قبل از ۲۸ اسفند مدرسه را تعطیل کند به امر آموزش خیانت می کند .پس بیاییم دست در دست هم دهیم و تا آخر بمانیم و کشوری آباد بسازیم .
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/12/28 - 14:05
سلام

دوست عزیز فرهنگی

فرهنگ آن است که قصور را حمل بر " خیانت " نکنیم و از واژه های مهربان تر و سازنده تر استفاده کنیم .

پایدار باشید .
پاسخ + +3 0 --
شیما 1396/12/27 - 14:33
با شکم گرسنه نه می توان ماند نه می توان ساخت
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/12/28 - 14:03
سلام

دوست عزیز

شیما

درست است .

اما در جامعه ما " فقر فرهنگی " بیش از " فقر اقتصادی " لمس و احساس می شود .

پایدار باشید .
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1396/12/27 - 14:45
وزیر حواسش هست که معلم افسرده دانش آموز افسرده خواهد داشت یک ریال در جیبم نیست هنوز عید شروع نشده

وزیر تک خور تعطیلات میره خوش میگذرونه که الهی کوفتش بشه یه چندتا انباری هم برای معلماش اماده کرده اسمش ستاد اسکانه
ما حتی پول نداریم خودمونو تا ستاد اسکانت برسونیم نامرد
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/12/28 - 14:02
سلام

دوست عزیز

همچون روال سال های گذشته به همکاران پیشنهاد می کنم در صورت اسکان در مراکز و خانه های معلم گزارشی را برای صدای معلم ارسال کنند .


با تشکر .

پایدار باشید .
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1396/12/28 - 03:44
اصلا بود و نبود وزیر برا ما چه فرقی میکنه؟برای ما چکار کرده؟هنوز عید نیامده پول نداریم.مسافرت ؛هیچ؛و.....
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/12/28 - 14:01
سلام

دوست عزیز

این پرسشی مهم و راهبردی است که مسئولان باید به جد به آن پاسخ دهند .

هر چند از قدیم گفته اند :

" شرف المکان بالمکین "

پایدار باشید .
پاسخ + +1 -1 --
ناشناس 1396/12/28 - 13:15
جناب پورسلیمان سوال منو پاسخ بده اگه پاسخی داری. جنابعالی در ستاد لیست امید کار می کردی در ستاد روحانی هم کار کردی حداقل یه ذره صداقت داشته باش بگو چه امتیازاتی از نماینده ها و دولت گرفتی؟ ممکنه بگی هیچی اگه این طور باشه یا خیلی ساده بودی که براشون مفت کار کردی یا اینکه سرت کلاه گذاشتن چیزی بهت ندادن ولی الان باید از معلمان معذرت خواهی کنی تو موجب شدی اموزش و پرورش در بدترین دوران خودش قرار بگیره و الان همانند کشتی در حال غرق شدن هست نماینده های لیست امیدت هم با استیضاحهای نمایشی و رای اعتمادشون ابرویی برای خودشان باقی نذاشتند چون همه فهمیدن چه قدر دزدند
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1397/01/04 - 00:53
موارد استرس زا برای معلمان_حذف تحصیل ضمن خدمت فرهنگیان
_حذف استفاده از حق مرخصی تمام وقت و نیمه وقت در هنگام تحصیل/حذف 5درصد افزایش سنواتی سالانه
_حذف رتبه تشویقی در ارزشیابی سالانه /حذف رتبه تشویقی فرهنگیان بسیجی
_ _حذف ده درصد تشویقی در ارزشیابی سالانه (برجستگی)
_حذف 20درصد تشویقی ارزشیابی حذف پاداش و کمک هزینه ازدواج سالانه .(برجستگی)
_حذف تعجیل در گروه ضمن خدمت فرهنگیان
_ حذف پاداش 176 ساعت در ضمن خدمت فرهنگیان
_ حذف اضافه کار ساعتی مدیر و معاونان
_ معاونین پرداخت اضافه کاری نوبت دوم عوامل اداری مدرسه در سه ماهه تابستان
_ حذف سرانه های آموزشی
_ حذف یارانه و بن کالا/حق مسکن
_ حذف پرداخت اضافه کار تقلیل ساعت معلمان بالای 20 سال
_حذف اضافه کار نوبت دوم سرایداران/حذف اضافه کارهای ساعتی/حذف پرداخت حق الزحمه اردوها
_ حذف نمره های کمی و اعداد
_ حذف کلاسهای ضمن خدمت حضوری
_ حذف بازنشستگی زودتر از موعد/ حذف شیر مدارس
_ حذف پرداخت پاداش نقدی بازنشستگی/تاخیر دوساله در پرداخت مرخصی استفاده نشده بازنشستگان 95

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور