صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

نرگس ملک زاده معلم مطالبه گر در همایش فرهنگیان با مسعود پزشکیان :

ما از تبعیض، تهدید، احضار، بی‌عدالتی آموزشی و استخدام فله‌ای، اولویت نبودن معلم و مدرسه در سپهر حکمرانی ایران خسته شده‌ایم !

صدای معلم گزارش می کند ؛

گروه گزارش/

همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ نشست دوم فرهنگیان با مسعود پزشکیان کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار گردید .

در این نشست تعداد دانش آموزان و نیز دانشجو معلمان آن چنان قابل توجه نبود .

البته محمودوند در بخشی از سخنان خود ترس از برخوردهای حراستی و امنیتی را علت این وضعیت و عدم استقبال دانشجو معلمان از این نشست بیان کرد .

حتی اگر این دلیل هم باشد اما پرسشی که مطرح می شود آن است که لوازم مطالبه گری آگاهانه و مستمر آن هم در میان معلمانی که می خواهند عمری را در این دستگاه سپری کنند چیست ؟ ضمن آن که وقتی شرایط به اصطلاح گل و بلبل شد و سفره پهن شد ؛ همه در آن حاضر خواهند شد .

در این نشست ، علی اصغر فانی به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری ستاد فرهنگیان مسعود پزشکیان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداخت .

فانی تعدادی از مطالبات و اولویت ها را به صورت « کارشناسی شده و طبقه بندی شده » بیان کرد و پزشکیان هنگامی که پشت تربیون قرار گرفت به تک تک آن مطالبات پرداخت و قول داد که نهایت تلاش خود را برای عملیاتی کردن آنان به کار برد .

مطالبات و انتظارات مطرح شده توسط وزیر پیشین آموزش و پرورش عبارتند از :

«1-  هر معلم یک شغل و یک زندگی عزت مند . این خواسته ماست .

معلم فارغ البال می تواند به تعلیم و تربیت دانش آموزان بپردازد .

2- معلم ، معلم است . مثل مرحوم شریعتی که امروز سالروز شهادت ایشان است می گفت : فاطمه ، فاطمه است .

من هم می گویم : معلم ، معلم است .

3- با معلم نمی توان با قانون مدیریت خدمات کشوری که مخصوص کارمندان است برخورد شود .

ما نیاز به یک آیین نامه استخدامی معلمین داریم .

4- استقرار عدالت آموزشی .

5- جذب بازماندگان از تحصیل .

6- ارتقای مدارس دولتی .

و این مهم است :

7- اعمال یک نظام استخدامی واحد برای کلیه متقاضیان شغل معلمی .

کانال هایی نزنند و افرادی را خارج از ضابطه در آموزش و پرورش استخدام کنند .

8- مشارکت دادن معلمین در مدیریت مدرسه و یکسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین .

در پایان و هنگامی که همه سالن را ترک کرده بودند ، باز مطابق روال نشست پیشین ، انبوهی از زباله ها مانند بطری آب ، لیوان یک بار مصرف ، دستمال کاغذی و... توسط فرهنگیان در زیر صندلی ها رها شده بود با این تفاوت که فردی با شتاب در حال جمع آوری آن زباله ها بود .

در این بخش سخنان نرگس ملک زاده معلم مطالبه گر و امیرحسین محمودوند را می خوانید .

 

گزارش صدای معلم از نشست پزشکیان با فرهنگیان و نقش حکمرانی در چالش های آموزش و پرورش

نرگس ملک زاده :

من قبل از هر چیزی اجازه می‌خواهم که فرصت بیشتری در اختیارم قرار دهید. چون ما اینجا آمده‌ایم که صحبت کنیم. متشکرم. نرگس ملک‌زاده هستم. معلم و با افتخار مطالبه‌گر!

بی‌مقدمه می‌گویم آقای دکتر پزشکیان !

اگر امروز اینجا جمع شده‌ایم به دلیل ضرورت حضوری است که احساس کرده‌ایم. اما این حضور، جایش در سبد رأی شما هنوز محکم نشده است. ایجاد حکم برای تغییر به راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود و باید برای دعوت از کسانی که قصد همراهی و شریک شدن در نتیجه صندوق را ندارند دلایلی آورد که لزوم پیوستن را در اوج این گسستن ایجاد کنیم.

آقای پزشکیان !

گزارش صدای معلم از نشست پزشکیان با فرهنگیان و نقش حکمرانی در چالش های آموزش و پرورش

من از شما هنوز نه دل و نه دلالت برای جمع کردن رای مردم دیده‌ام. آیا اگر آمده‌اید تنور انتخابات را گرم کنید که اگر این گونه باشد ما معلمان هیزم این تنور نخواهیم شد. اگر هدف منتخب نخست شدن این است که با آهسته آهسته راه رفتن، راه به جایی نخواهیم برد. باید بیشتر برای ایران برای بازگشت به زندگی تلاش کنیم.

صحبت‌هایم را با شما با گلایه آغاز کردم. آقای پزشکیان ما از شما گلایه داریم که چرا تا به امروز تکلیف خود را با مطالبات ما روشن نکرده‌اید؟ مطالبات معلمان، زندانیِ سیاسی نیستند که اعلام کردید در محدوده قدرت من نیست. اگر شما ریاست جمهور شدید و محدوده قدرت تان این قدر کم و یا نزدیک صفر است که نمی‌توانید از خواسته‌های ما دفاع کنید و حتی قولی برای بهبود دهید تکلیف ما را همین امروز مشخص کنید.

ما از تبعیض، تهدید، احضار، بی‌عدالتی آموزشی و استخدام فله‌ای، اولویت نبودن معلم و مدرسه در سپهر حکمرانی ایران خسته شده‌ایم.

آقای دکتر !

ما عصبانی هستیم. از آنچه باید در آموزش و پرورش باشد و شوربختانه نیست و هر آنچه مربوط نیست پایش در آموزش و پرورش ما دراز است.

می‌گویند: « نگویید عصبانی هستیم. تشویش اذهان عمومی ست » . آقای پزشکیان سال‌هاست که اذهان عمومی کشور به دلیل حکمرانیِ بد، مشوش است نه قلم بلکه عملکرد مسئولین ما تشویش اذهان عمومی است.

نگاه حذفی، خالص سازی بدنه آموزش و پرورش، سیاست زده کردن، وجود طرح‌های غیر کارشناسی که امروز در قلب آموزش و پرورش رسوخ کرده است . مسجد به مدرسه بردن، مدرسه به مسجد آوردن، آشتی دادن دانش آموز با دین نیست. راهی دیگر و طرحی نو دراندازیم.

اگر آموزش و پرورش را محور توسعه می‌دانید برایمان بیشتر از تحول بگویید.

آقای پزشکیان !

گزارش صدای معلم از نشست پزشکیان با فرهنگیان و نقش حکمرانی در چالش های آموزش و پرورش

اگر امروز معلمان را به انتخابات دعوت می‌کنید شرمنده هستیم و این شرمندگی به جای آنانی است که سُفره ی معلم را زیر خط فقر پهن کرده‌اند و شعار کیفیت بخشی می‌دهند. این شرمندگی به جای کسانی است که نه تنها امنیت اقتصادی معلم را ندید گرفتند، بلکه با نگاه امنیتی و حراستی، امنیت روانیِ معلم را هم دچار خدشه کردند.

بد نیست به این آمار اشاره‌ای داشته باشیم؛

در فاصله سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲، سی معلم با بازنشستگی اجباری، ۸۰ نفر با محرومیت از رتبه‌بندی، ۱۳ معلم با اخراج و بازخریدی، ۳۲ معلم با تقلیل گروه و ۶۱ معلم با پرونده قضایی مواجه هستند و این در حالی است که ۱۰ معلم با پابند الکترونیک از زندان آزاد شده‌اند و برخی هنوز در زندانند. آیا می‌توان با این پذیرایی از معلمان آنها را دعوت کرد به پای صندوق‌های رای بیایند؟

زندانی سیاسی در چارچوب محدوده اختیارات شما نیست اما جلوگیری از حذف معلمان و فعالان صنفی از طرف تخلفات اداری و حراست‌ها، در اختیار شماست.

آقای دکتر 

ما نه برای خودمان بلکه برای فرزندانمان و دانش آموزانمان اینجا هستیم آنها که دغدغه اجتماعی برایشان اولویت است نه آموزش. شما نه تنها آنها را به مِهر صدا نکردید، با بی‌توجهی به حق آموزشی آنها، حتی نگفتید در زیست بوم جدید باید شکل و شمایل آموزش را هم به روز رسانی کنیم.

معلم شجاع، نسل شجاع تربیت می‌کند و این نسل شجاع، رئیس جمهور شجاع می‌خواهد.

در پایان جلسه ی امروز توقع داریم خط و نشان شما برای تغییر و تحول آموزشی مشخص و پررنگ باشد. تکلیف معلم، دانش آموز، سیاست گذار، تأکید می کنم سیاست گذار آموزش و پرورش باید در دولت شما مشخص باشد.

فردای انتخابات نام هر شخصی از صندوق رأی بیرون بیاید ما معلمان بر مدار مطالبه‌گری خود باز خواهیم گشت. چه آن شخص شما باشید چه یک نفر از آن ۵ نفر.

بر پوستر تبلیغاتی همایش به درستی و حقیقت نوشته شده بود که دل و دماغ نداریم اما هوایتان را داریم. هوادارتان هستیم. شما نیز هر کجای سیاست ایرانی ایستادید، قول بدهید بندها را از همکارانمان باز کنید. عدالت آموزشی، امنیت روانی معلم و استقلال را به مدارس ما بازگردانید.

امیرحسین محمودوند :

گزارش صدای معلم از نشست پزشکیان با فرهنگیان و نقش حکمرانی در چالش های آموزش و پرورش

به نام خداوند آبادی و دانایی.

اول از هر چیز گرامی می‌دارم یاد و خاطره معلم آزاده و فقید مهدی بهلولی را که امروز می‌توانست در این اوج باشد و نیست.

جناب آقای دکتر پزشکیان عزیز

شما دیگر وزیر بهداشت دولت آقای خاتمی نیستید. شما نایب رئیس مجلس نیستید. شما رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیستید. امروز مسعود پزشکیان امید ملت ایران است. جناب آقای دکتر پزشکیان شما به اخلاق و متانت و ادب و احترام معروفید اما سوپر پوششی‌های پررو که هرچه به دهانشان می‌آید را می‌گویند باید طبق دستور قرآن بر مقابله به مثل، مثل خودشان با آنها در مناظرات صحبت کنید.

جناب آقای دکتر پزشکیان

آقای فولادوند گفتند که: با آقای پزشکیان نمی‌توان شعار ساخت . ولی امروز متوجه شدیم که :

  « پزشکیان امید فرهنگیان » ؛ « پزشکیان امید فرهنگیان»  پس می‌شود شعار ساخت و طلیعه این شعار هم در بین فرهنگیان آغاز شد.

جناب آقای دکتر پزشکیان

من امروز به نمایندگی از نو معلمانی که خدمت شما سلام رساندند و گفتند جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان ما با تمام قوا و قدرت به شما رأی خواهیم داد. اما از ترس گزینش و برخوردهای قهری دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی عذر تقصیر داریم و نمی‌توانیم اینجا حاضر شویم.

جناب آقای دکتر پزشکیان

گزارش صدای معلم از نشست پزشکیان با فرهنگیان و نقش حکمرانی در چالش های آموزش و پرورش

همین جا آقای دکتر رحیم عبادی در دولت آقای روحانی را دعوت کردیم. در دانشگاه فرهنگیان، پردیس چمران به عنوان مناظره‌گر با یکی از رقبا حضور پیدا کرد. بدون هیچ مشکلی که برای احدی پیش بیاید. ولی امروز افرادی که می‌توانستند در همین تهران با جمعیتی بالای ۵۰۰ نفر در این سالن آن هم از جنس معلمان جوان حاضر شوند از ترس برخوردهای قهری غایبند و انشاالله انتظار دارند که این را در دولت خودتان رفع کنید.

من به نمایندگی از دانش آموزانی که دل و دماغ ندارند ولی هوای شما را دارند همان رأی اولی‌هایی که در یک سال گذشته اگر یادتان باشد مسموم شدند همان دانش آموزانی که بدون هیچ دلیل و منطقی دچار مسمومیت شدند- چون می‌فهمند، چون نسل زد هستند، چون آزاده و به روز هستند - شما قول دهید فضای امنیتی را از سر دانشگاه‌ها و به خصوص از سر مدارس بردارید.

اینکه فضای امنیتی به مدارس هم رسیده این در شأن نظام نیست.

جناب آقای دکتر

اکثریت کسانی که می‌خواهند شما را بزنند می‌گویند که دکتر پزشکیان قوم گراست و منتسب به قوم ترک است. جدای از حزب اعتدال و توسعه به عنوان کسی که پسوند وند دارم و با اکثریت کسانی که در رکاب شما فعالیت می‌کنند و پسوند وند دارند با افتخار اعلام می‌کنم شما نه تنها در استان‌های ترک نشین، بلکه در استان‌های کرد نشین و لرنشین هم که از نسل آریو برزن و بانو یوتاب هخامنشی هستند رأی اول خواهید بود.

( ادامه دارد )

پیاده سازی و ویرایش : نرگس کارگری

گزارش صدای معلم از نشست پزشکیان با فرهنگیان و نقش حکمرانی در چالش های آموزش و پرورش


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارش صدای معلم از نشست پزشکیان با فرهنگیان و نقش حکمرانی در چالش های آموزش و پرورش

شنبه, 02 تیر 1403 22:15 خوانده شده: 158 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +2 -4 --
ناشناس 1403/04/03 - 17:21
در ناامیدی ...امید است
انشاا...آقا مسعود بتونه امید را به مدرسه و معلم برگردونه
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/04/04 - 10:46
در نا امیدی بسی امید است؟!
رأی تو و من چرا سفید است؟

در نا امیدی کسی امید است
نام پدرش حسن، خودش نوید است

سلام و درود و ایثار جان و خواسته حلال بر حضرت صاحب الزمان(عج) که شرط ملاقات در دوران غیبتش و شرط استخدام در دوران حضور علنی در دولت و حکومتش سن و سال و دندان و پرش با نیزه و تجّرد و تأهل و تعداد فرزند و .... نیست.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور