صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

«امیدواریم فردی در جایگاه مسئول روابط عمومی قرار گیرد که به جای قدرت نمایی و تکیه بر منابع قدرت ؛ شفاف سازی عملکرد مدیران وزارت آموزش و پرورش را در دستور کار قرار داده و به" تفکر انتقادی " در حوزه مهم آموزش باورمند باشد»

نخستین اقدام قابل تامل سرپرست وزارت آموزش و پرورش در تغییر ترکیب ستاد : امیدواریم که " صدای معلمان " شنیده شود

صدای معلم گزارش می کند ؛

گروه گزارش/

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد برکناری مصطفی بابایی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

شنیده ها حاکی است که « رضا مراد صحرایی » سرپرست وزارت آموزش و پرورش اقدام به برکناری « مصطفی بابابایی » رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش کرده است .

« صدای معلم » به عنوان یک رسانه حامی و مروج « تفکر انتقادی » در « حوزه عمومی آموزش » اگر چه این اقدام سرپرست وزارت آموزش و پرورش را قابل تامل می داند اما لازم است که به چند نکته اشاره گردد .

این موضوعی بدیهی است که آموزش و پرورش پر مخاطب ترین نهاد دولتی در جامعه ی ایران است و ارتباط با افکار عمومی از طریق دستگاهی با وظایف تعریف شده گام مهمی در موفقیت و یا ناکامی یک مدیر دارد .

« صدای معلم » عملکرد « مصطفی بابایی » رئیس پیشین مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش را مثبت و قابل دفاع در حوزه ی عمومی ارزیابی نمی کند و البته این رسانه ی مستقل و منتقد تاکنون گزارش های متعددی را در نقد عملکرد ایشان در حوزه روابط عمومی منتشر کرده است .

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد برکناری مصطفی بابایی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

( یوسف نوری وزیر مستعفی در وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم در حال سخنرانی و ایراد نطق برای رسانه ها ... در کنار ایشان رئیس برکنار شده مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ؟! ) اگر واقعا بخش هایی مانند روابط عمومی که ارتباط و اتصال با افکار عمومی را بر عهده دارند مهم ترین وجه برنامه و سیاست گذاری را به جای تعریف و تمجید کردن از خود و طرد و انکار منتقدان و مخالفان ؛ پذیرش این واقعیت و برنامه ریزی برای کاهش و تعدیل این شکاف وسیع و عمیق قرار دهند و « صدای معلمان » را به معنای علمی و دقیق کلمه بشنوند دیگر شاهد آن هم تنفر و خشم آن معلم نسبت به اداره متبوع خویش نخواهیم بود .

 

جمعه 14 بهمن 1401 ؛ « صدای معلم » در گزارشی با عنوان : « دانشجوی دکترای مدیریت تحول سرانجام از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش رفت ! » به نقد عملکرد « علی تیرگیر » معاون پیشین رسانه ای  مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش منتشر کرد . ( این جا )

در این گزارش آمده بود :

« حال پرسش « صدای معلم » از فردی که ایشان را به عنوان معاون رسانه ای یک وزارتخانه پر مخاطب و پر چالش منصوب کرده آن است که کدام یک از این موارد با حوزه « رسانه » و الزامات حرفه ای آن تطابق و هم خوانی دارد ؟

آیا ایشان حتی یک یادداشت در حوزه رسانه و آسیب شناسی آن به رشته ی تحریر در آورده است ؟

در زمان تصدی علی تیرگیر در این معاونت ؛ « صدای معلم » که پیشینه ای دیرین در حوزه رسانه و حضور در نشست های رسانه ای دارد در فهرست سیاه (  Black List ) قرار گرفت و از حضور و پرسش گری در نشست های وزارت آموزش و پرورش محروم شد .

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد برکناری مصطفی بابایی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

( علی تیرگیر معاون پیشین مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش )

 

وزیر آموزش و پرورش و سایر مقامات در نظام جمهوری اسلامی ایران باید بدانند که اگر مردم نتوانند در « رسانه های داخلی » صدای خود را برای مطالبه گری مدنی بلند و پژواک کنند برای پی گیری آن یا به رسانه های برون مرزی پناه خواهند برد ضمن آن مطالبات خود را در « کف خیابان » و آن هم با زبان و شکلی دیگر بیان خواهند کرد .

وقتی در نظرسنجی های مختلف صورت گرفته در میان معلمان اکثریت آنان موافق استیضاح و یا برکناری وزیر آموزش و پرورش هستند و یا در ماجرای اخیر  صدور حکم انفصال از خدمت آقای یوسف نوری توسط دیوان عدالت اداری ؛ بسیاری از معلمان و گروه های فعال کنش گر از آن استقبال کرده و از آن شادمان می شوند ؛ وزیر آموزش و پرورش باید بداند که یک سرنخ مهم این قضایا در حوزه « روابط عمومی » است و این که این بخش مهم و راهبردی نتوانسته است با افکار عمومی ارتباط برقرار کرده  و نقش « واسط » میان سازمان و بدنه را به درستی و در وجه منطقی آن ایفا نماید .

با رویکرد حذف و سانسور هم نه « اعتمادی » حاصل می شود و نه مساله ای حل خواهد شد .

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد برکناری مصطفی بابایی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

با رویکرد حذف و سانسور هم نه « اعتمادی » حاصل می شود و نه مساله ای حل خواهد شد .  پیشنهاد « صدای معلم » به عنوان « رسانه ی مستقل و منتقد در حوزه عمومی آموزش ایران » آن است فردی برای روابط عمومی و مدیریت آن انتخاب شود که اولا « سواد رسانه ای » داشته و مهم تر این که حامل و عامل به « تفکر انتقادی » بوده و برای اعتماد سازی و کاهش شکاف میان « صف » و « ستاد » برنامه داشته باشد .

پس از معرفی وزارت آموزش و پرورش به  به عنوان یکی از دستگاه های فعال در حوزه پاسخ گویی از سوی اداره کل رصد و پایش دبیرخانه شورای اطلاع ‌رسانی دولت , « صدای معلم » در گزارشی نوشت : ( این جا )

« اگر وضعیت پاسخ گویی بر اساس چنین پایش هایی که یک واحد دولتی از واحد دولتی دیگر به عمل می آورد در وزارتخانه ای مانند آموزش و پرورش این چنین مطلوب و خوشایند است پس هشدارهای واحدهای نسبتا مستقلی مانند « کار گروه فوری پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش » را کجا باید دید و تحلیل کرد ؟

اکنون باید از اداره کل رصد و پایش دبیرخانه شورای اطلاع ‌رسانی دولت این پرسش را به جد مطرح کرد که :

« پاسخ گویی » یعنی چه ؟ و چه نسبتی با « نارضایتی فراگیر معلمان » دارد ؟

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد برکناری مصطفی بابایی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

آیا اگر مسئولان و مقاماتی در یک دستگاه به افکار عمومی پاسخ گو باشند باز هم شاهد این حجم از نارضایتی در میان معلمان خواهیم بود ؟

پرسش « صدای معلم » از کسانی که این تقدیر و تشکرها را صادر می کنند آن است که آیا تاکنون شده است که کارمند شاغل در سایر ادارات دولتی در اداره آموزش و پرورش خود را به دلیل « نارضایتی » گِل بگیرند و آن را در حوزه عمومی منتشر کنند ؟

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد برکناری مصطفی بابایی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

اگر واقعا بخش هایی مانند روابط عمومی که ارتباط و اتصال با افکار عمومی را بر عهده دارند مهم ترین وجه برنامه و سیاست گذاری را به جای تعریف و تمجید کردن از خود و طرد و انکار منتقدان و مخالفان ؛ پذیرش این واقعیت و برنامه ریزی برای کاهش و تعدیل این شکاف وسیع و عمیق قرار دهند و « صدای معلمان » را به معنای علمی و دقیق کلمه بشنوند دیگر شاهد آن هم تنفر و خشم آن معلم نسبت به اداره متبوع خویش نخواهیم بود . »

« صدای معلم » همان گونه که پیش تر نیز بیان شد ؛ در مورد عملکرد سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جایگاه رئیس دانشگاه فرهنگیان پرسش ها و ابهامات فراوانی دارد و رضا مراد  صحرایی را تاکنون مدیری نقد پذیر و پاسخ گو ارزیابی نکرده و یا به آن نرسیده است اما این اقدام ایشان را اقدامی قایل تامل می داند و امیدوار است که « صدای معلمان » از درون « خانه ی خودشان » شنیده شود .

پایان گزارش/


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد برکناری مصطفی بابایی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

جمعه, 08 ارديبهشت 1402 14:45 خوانده شده: 579 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +2 -1 --
محمد باقر شیبانی 1402/02/08 - 16:07
چقدر خوب می شود که انسان در این مدت کوتاه عمر و مسئولیت انسانی-اجتماعی خویش ،شفافیت و واقع نگری و بیان واقعیات آزادانه را سرلوحهء زندگانیش بکند و هیچ عامل دلهره آوری علی الخصوص از سوی سیّاسان، وجود نداشته باشدکه زبان و افکار و گفتار و قلمِ منتقدش را به بند بکشد.حقیقتش دنیایشان گلستان و سعادتمند دو دنیا می گردند.
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1402/02/08 - 20:38
مشکل مسئولان و کارمندان دروغ و نمایش است، و با دروغ و نمایش کاری پیش نمی رود؛ ایشان نباید درب آموزش و پرورش را گِل می‌گرفت بلکه باید سیمان می‌گرفت.
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1402/02/08 - 22:17
لعن خداوند و عذاب الهی بر قانون نویسان جاهل قدیم و جدید و بر معلمانی که شغل معلمی را غصب کرده اند و تمامی آنهایی که با پارتی بازی حق التدریس شدند و تمامی نهضتیهایی که با شاگرد دزدی نهضتی شدند و بر تمامی کارمندان و مدیرانی که با رانت و پارتی بازی برای افراد ضعیف اشتغال معلمی درست کردند و بر آقای حاجی بابایی که آزمون استخدامی بدون کارنامه در سال 89 برگزار کرد.

ملعون باد غاصب شغل آموزگاری و معلمی و دبیری به حق 14 معصوم و مظلومان و مغصوبان
و سلام و درود به دولت مهدی(عج) که معیار ارزش گذاری در آن سن و سال نیست.

همواره لعن و عذاب الهی بر غاصبان شغل معلمی و بر تاییدکنندگانشان و بر راضی شوندگان به غصب و بر حامی غاصب و بر مسببین غصب. خشک و ملعون و خالی باد بازار غاصب و مکر خداوند بر آنان نازل، به حق محمد مصطفی(ص) و فاطمه زهرا(س) و علی مرتضی(ع) و حسن مجتبی(ع) و ... و مولانا مهدی عجل الله
پاسخ + +3 0 --
حاجی لمسایی 1402/02/09 - 01:37
تیر گیر میره سیرگیر میاد...در بر همان پاشنه می چرخه...روابط عمومی در آموزش و پرورش فقط ابزاره و هنرش باید ارضای مدیران بالادستی باشه و تهیه عکس و گزارش از حضرات و بس!!
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1402/02/09 - 13:55
آموزش وپرورش درزمینه بازرسی وشکایات هم ضعیف عمل می کند یا بهتر بگویم اصلا رسیدگی صورت نمی گیرد من بابت گران فروشی ۲۰ هزارتومانی یک قوطی رنگ به اداره صمت شکایت کردم طرف را ۵ میلیون جریمه کردند ولی بابت تخلف یک مدیر مدرسه درارزشیابی سالانه به بازرسی شکایت کردم اصلا رسیدگی نشد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/02/09 - 17:43
چون غصب شغل در آموزش و پرورش بیشتر از وزارت صمت بوده و هست و بنابر مفاهیم و نتایج حدیثی و عقلی، سقوط در جایی که غصب بیشتر باشد، بیشتر است.

خدا ملعون دارد و نیامرزد غاصبین را و حامیانشان را و تاییدکنندگانشان را و راضی شدگانش را و مسببینش را و قانون نویسانی که اسباب غصب بوده و هستند و ...
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1402/02/09 - 22:43
شنیده شده که متاسفانه آقای محمدحبیبی سخنگوی کانون صنفی معلمان برای بارnام دستگیرشده همچنین عده ای ازهمکاران هنگام دیدارباخانواده ایشان هم دستگیرشده انددرضمن همسرآقای حبیبی هم دستگیرشده است.آیابااین حال معلمی واقعاشغل انبیاست؟؟!!
پاسخ + +2 -1 --
مهدی 1402/02/10 - 15:42
رئیس سازمان استثنایی را هم بردارین لطفا. کلا کارش شده سنجش پیش دبستانی ها، و کار کمک به دانش آموزان رسمی را رها کرده.
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1402/02/11 - 11:32
آقاي صداي معلم شما را رئيس گروه رسانه همان زني كه تيرگير و بابايي به خاطر عدم تسلط بر امور مثل مترسك بودند حذف كرد چون مي ترسيد موقعيت خودش به خطر بيافتند كسي از مسئول دفتر منطقه 3 به يكباره رئيس گروه رسانه مي شود!!!!

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور