صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

مالمیر مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج در گفت و گو با صدای معلم:

با توجه به عملکرد ضعیف و غیرقابل دفاع سازمان نوسازی مدارس باید در قالب معاونت عمرانی وزیر و مدیران کل ادغام گردد

گزارشگر : رضا قاسم پور/ خبرنگار صدای معلم

گروه گزارش/

گزارش صدای معلم در مورد سازمان نوسازی مدارس و چالش های آموزش و پرورش

اگر تعریف از خود تلقی نشود حداقل نیمی از  مطالب تحلیلی  -محتوایی (نه خبری) آموزش و پرورش استان البرز به قلم راقم نوشته و منتشر می شوند.

جالب‌تر آن که به لطف دوستان تصمیم گیر بالادستی، حتی در حاشیه جلسات مربوط به دستگاه تعلیم و تربیت در سفر ریاست جمهوری دعوت نبودم. بعضا کسانی تحت عنوان نخبه و اهل رسانه صندلی های جلسات را پر کرده بودند که در نوشتن انشا در خصوص فصل بهار در کوچه پس کوچه های پاییز گم می شوند.

امروز برای تبریک سال نو سری به رئیس ناحیه ۴ کرج زدم پس از خوش و بش های رایج در خصوص چند و چون و دستاوردهای سفر رئیس جمهور به البرز صحبت کردیم. چون می دانستم. مالمیر به نمایندگی از روسای هشت گانه نواحی و مناطق در حضور لاشکی معاون وزیر صحبت کرده است . در خصوص محتوای مباحث مطروحه در جلسه جویا شدم. حاصل این گپ و گفت دوستانه مطالبی است که باهم تورق می کنیم.

مراد مالمیر مدیر اخلاق مداری است که مثل راقم این سطور در انتهای خط خدمت بوده و تجربیات گران سنگی در مسیر و ایستگاه های متکثر خدمت کسب کرده است.

نوسازی باید جمع شود

مالمیر (معاونت پشتیبانی سابق سازمان) با توجه به تجربیات سی ساله خدمت معتقد است که چیزی به نام سازمان نوسازی مدارس غده زائدی متصل به آموزش و پرورش بوده و با توجه به عملکرد ضعیف و غیرقابل دفاعش باید در قالب معاونت عمرانی وزیر و مدیران کل ادغام گردد.

نوسازی امروز خود نقش ترمز دستی در آموزش و پرورش را داشته و موجب کندی و ایستایی حرکت آموزش و پرورش شده است.

گزارش صدای معلم در مورد سازمان نوسازی مدارس و چالش های آموزش و پرورش

بیمه آتیه سازان زگیلی بر پیشانی ما

مالمیر معتقد است که رفاهیات در آموزش و پرورش نسبت به سایر دستگاه‌ها بسیار نازل و علیل بوده و نیازمند بازنگری جدی و تجدید نظر اساسی در نوع و نحوه قراردادهاست.

برای مثال بیمه آتیه سازان بیمه ای فشل و عقب افتاده ایست که با پول معلمان پا گرفته و سرویس خدماتش به جامعه معلمان باعث شرمندگی ماست. بهتر است آموزش و پرورش با بیمه ای در شان جمعیت فرهیخته خود طرف قرارداد باشد.

 نیروهای خدماتی و تضرر تریلیاردی

امروز یکی از کاستی های فوری و فوتی آموزش و پرورش کمبود و نبود نیروهای خدماتی و سرایداری به حد کفایت می باشد. وضعیت چنان وخیم است که مدرسه ای مانند ۲۲ بهمن در ناحیه ۴ با ۱۲۰۰ دانش آموز و همچنین دبیرستان و هنرستانی دخترانه ی شهید نوروزی در ناحیه ۳ با بیش از ۷۰۰ دانش آموز در دوشیفت فاقد نیروی خدماتی و حتی سرایدار است.یعنی مدیر فلک زده باید بار تمام نداشته ها را به دوش کشیده و در دوره کرونا ویروس علاوه بر ضدعفونی و تمیز کردن مدرسه، کار نگهبانی، سرایداری و خدماتی را نیز همزمان به دوش کشد.

متاسفانه ما در کل کشور روزانه میلیاردها تومان به دلیل نداشتن و کمبود نیروهای خدماتی از جانب سرقت های روزافزون سارقین مدارس متضرر می شویم.مدرسه ای سراغ دارم که بیش از ۱۷ بار در یک سال مورد دستبرد و التفات سارقین قرار گرفته است.

گزارش صدای معلم در مورد سازمان نوسازی مدارس و چالش های آموزش و پرورش

چالش های ماده ۲۸ ی ها

نیروهای ماده ۲۸ اکثرا غیربومی بوده و از استان‌های دیگر در حال رفت و آمد به محل کار خود در البرزند. این نیروهای جوان، بومی گزینی نشده و عموما فاقد مسکن و دیگر امکانات رفاهی هستند.

متاسفانه اکثر ماده ۲۸ ها در مکان‌هایی مانند ترمینال، مساجد و مکان‌های عمومی با وضعیت نامساعد شب را به صبح رسانده و طبیعتا با انواع مشکلات و آسیب های اجتماعی روبه رو هستند ؛ بدیهی است که معلم مشکل‌دار، خواه ناخواه مسائلش را به کلاس و دانش آموز پمپاژ خواهد کرد.

گزارش صدای معلم در مورد سازمان نوسازی مدارس و چالش های آموزش و پرورش

گفتمان نسنجیده مسئولین

اگر مسئله بازگشایی مدارس و همچنین تقلیل ساعات فعالیت مدارس در ماه مبارک رمضان را مرور کنیم به بلبشو در تصمیم گیری و تناقض و تشکیک در اطلاع رسانی بیشتر پی خواهیم برد.

اظهار نظرهای احساسی و نپخته برخی از مسئولین بالادستی باعث تضعیف اقتدار و هژمونی آموزش و پرورش می شود.

کافیست بحث آزادسازی فضاهای ورزشی در پایان هفته را از زبان آقای ستاری فر مرور کنیم.قطعا نفس عمل پسندیده بوده و باعث افزایش شادابی و نشاط در مدارس خواهد شد ولی در مرحله اجرا باید پرسید که با کدام نیرو و با کدام زیرساخت و کدام هزینه؟ قرار است مکان‌های ورزشی در پایان هفته آزادسازی شوند؟

 مدارس سه شیفته در راهند

با توجه به متناسب نبودن سیل مهاجرین به البرز با توسعه امکانات آموزش و پرورش، تراکم کلاسی در استان بسیار بالاست و بدتر اینکه اگر نجنبیم حداقل ۱۵ مدرسه ناحیه ۴ سال بعد به ناچار سه شیفت خواهند بود. ما در ناحیه ۴ هشت کلاس بالای ۵۰ نفر،۵۰۰ کلاس بالای ۴۰ نفر داریم.

گزارش صدای معلم در مورد سازمان نوسازی مدارس و چالش های آموزش و پرورش

پایان گزارش/


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارش صدای معلم در مورد سازمان نوسازی مدارس و چالش های آموزش و پرورش

دوشنبه, 22 فروردين 1401 21:09 خوانده شده: 1651 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +2 -4 --
ناشناس 1401/01/23 - 13:34
کلا خیرهای رانت خوار این تعداد مدارس را ساخته اند. بخاطر همینه که این بار کج سازمان نوسازی به مقصد نخواهد رسید.
پاسخ + +4 -2 --
ناشناس 1401/01/23 - 14:03
سلام
من تو هر شهری میرم میبینم مدارس قشنگی اونجا ساخته شده که باید از کسایی که این مدارس زیبا رو میسازن تشکر کرد. ممنونیم
پاسخ + +7 -3 --
معمار 1401/01/23 - 14:04
براساس اطلاعاتی که من دارم، نوسازی مدارس سالانه مدارس بسیار زیادی داره تو کشور میسازه و بازسازی میکنه. قدر این مهندسان ایرانی کشور را باید بدونیم و بابت این کارها متشکریم.
پاسخ + +8 -4 --
مهندس 1401/01/23 - 14:06
درود
نهضت مدرسه سازي در سالهاي اخير بسيار خودنمايي ميكند و اميدوارم با همين روند ادامه داشته باشد.
پاسخ + +8 -1 --
سعيد حسني 1401/01/23 - 14:08
سلام
اينطور كه اين آقا گفته نيست. مدرسه ما قديمي بود، از نوسازي مدارس اومدن و بازسازي كردند.
الان يه مدرسه تازه ساز داريم با امكانات و تحهيزات كه بچه ها خيلي دوس دارند.
ممنونيم
پاسخ + +8 -1 --
علي 1401/01/23 - 14:10
نوسازي مدارس بخاري هاي نفتي مدرسه ما رو عوض كرد و الان گرمايش ما استاندارد شده
خدا خيرشون بده بعد سالها اين بخاري ها جمع شد
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1401/01/23 - 17:23
من نیروی ماده 28 هستم که جدیدا استخدام شده‌ام. علاوه بر اینکه حقوق‌مان بسیار پایین است و در بدترین شرایط در حال گذران ایام هستیم، متاسفانه مدرک تحصیلی دکتری‌مان را هم اعمال نمی‌کنند. بیش از پنج سال برای اخذ این مدرک تلاش کرده‌ایم، در بهترین دانشگاه درس خوانده‌ایم و با انواع مشقت‌ها (گذراندن دروس پس از مطالعه حداقل 3 هزار صفحه برای هر عنوان درسی، مدرک زبان، آزمون جامع، پذیرش مقاله، نگارش رساله) دست و پنجه نرم کرده‌ایم، حالا مسئولان امور اداری با گفتن «نه نمی‌شود» همه ما را ناامید و بی‌انگیزه کرده‌اند. همه‌ی دردها یک‌طرف و درد اعمال نشدن مدرک دکتری یک طرف. از مسئولان دلسوز و منصف خواهشمند است مشکل ما را حل نمایند. با تشکر
پاسخ + 0 0 --
مدرس آزاد 1401/01/24 - 20:03
برای آموزش در آموزش و پرورش مدرک دکتری لازم است؟
چه بسا کسانی که مدرک دکتری ندارند ولیکن بیش از یک یا چند برابر یک دکتری در چند رشته دانشگاهی واحد درسی تجربه کرده اند، در کار آموزش کدامیک توانمندترند؟
اگر جماعتی را نا اهل می بینی، آیا در دین دستور رسیده که باید برای نا اهلان پایان نامه و رساله داد؟
چه بسا کسانی که از شما برای تدریس شایسته ترند ولی قوانین ناقص ماده ای را برای آنها ندارد!! آیا این منصفانه تر است.
اشکال اصلی اینجاست که آیا واقعا آموزش در آموزش و پرورش نیاز به مدرک دکتری دارد؟
بارها دیده ام که یک دیپلمه توانسته است از یک لیسانسه بهتر آموزش دهد.
دکتری ارزش است ولی همه چیز دکتری نیست.
پاسخ + +1 -1 --
ناشناس 1401/01/23 - 19:12
سلام و درود،
جالب است دوستانی در بالا با نام های علی،سعید حسنی،مهندس و معمار خودشان را جای پرسنل و دانش آموز و معلم جا زده و قلم فرسایی کرده اند و شعار های چند وقت اخیر ریاست سازمان را جار زده اند.این چند نفر یک نفر بیشتر نیستند و خود را با عناوین مختلف معرفی کرده است.
خجالت بکش آقای مهندس معمار سعید علی حسنی.
متاسفانه همین نظیر شما یک نفر که منافع ملیاردی شخصی از همراهی به اصطلاح خیرین و دیگر منابع سازمان می برید جلو هر انتقادی را می گیرید.چرا؟ چون منافعتان در خطر است.
چند کلید واژه خدمتتان عرض می کنم تا من بعد با ادبیات کودکانه فکر نکنید شما را کودک می پندارند.
بخاری هرمتیک،عقد قرارداد استاندارد سازی سیستم های گرمایشی با یک شرکت خاص،۴ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی در ۴ سال، دو سر ناظر کرمان، سر ناظر کاشان
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1401/01/24 - 07:35
حالا كه اينقدر علاقمند به كليد واژه و … هستي، چندتا از همين كليدواژه ها هم من برات يادآوري كنم كه چه كسي هستي. #تخريب #سندسازي #زيرآب_زني #اخراج_از_سازمان .....
پاسخ + 0 -5 --
مهدی 1401/01/23 - 21:25
یهویی چقد اهل تعریف اینجا زیاد شد... همه مدارس را افراد چاپلوس و رابطه باز که خودشون به همدیگه میگن خیّر، ساخته اند و پاخته اند....
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1401/01/25 - 19:33
البته من اون شخصی که شما عرض کردید نیستم.یعنی همون شخص که شما می فرمایید و نام خانوادگی ایشون با س شروع می شود نیستم.مهم این بود که مشخص گردید تعریف های بالا از سازمان نوسازی توسط یک نفر از داخل سازمان صورت گرفته و غیر از آن اینکه خودتان خودتان را لو دادید چون می توان تصور کرد چگونه در هنگام نوشتن همین چند کلید واژه رگ گردنتان باد کرده بود.
پاسخ + 0 0 --
علي 1401/01/26 - 13:25
خيرين براي مدرسه سازي خيلي تلاش كردن اثار خدماتشون هم همه جا هست
شمايي كه حاضر نيستي هزار تومان از خودت جدا كني چطور خيرين رو نقد مي كني
اقايي كه اسمش با "س" شروع نميشه ولي حتما با "م" شروع ميشه و با "ي" ختم ميشه
دوران فرافكني گذشته كه خودتو بجاي ديگري جا بزني
به فرمايش اقا دوران بزن دررويي تمام
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1401/01/26 - 17:56
باز هم اشتباه گرفتی آقا.اتفاقا من نه س هستم نه م...ی.ولی تویی که نمی ترسی خودتو معرفی کن.مه اینه که لو رفت تعریف و تمجید ها از سازمان بوده.سوال اینه س و م...ی و ... از سازمان ناراضی هستند.این آقای.... که از سازمان نیست.صحبت آقا هم در مورد دوستان انقلابی است نه منافقان و رانت بگیران و مفسدان.
پاسخ + +4 -2 --
مدرس آزاد 1401/01/24 - 20:07
بعضی از خیرین، در فرض خیّری، گاه تنبل غیر بهینه را تنبلتر می کنند و باعث می شوند، سیستم در جهل مدیریت باقی بماند.
پاسخ + +4 -3 --
مهدی 1401/01/25 - 20:17
کاش هیچ خیری دیگه ازین کارها نکنه. آموزش و پرورش فقط بلده روبان قیچی کنه . تاسف. خیرها بهتره مالیات شون رو درست بدهند و ازین راه پولشویی نکنند. خیلی تابلو شده این روند مسموم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1401/01/26 - 21:35
آممین
پاسخ + +1 -3 --
حق طلبی 1401/01/27 - 09:21
خدا رو اگه در نظر بگیریم میبینیم این متن صدای معلم کاملا حرف حق رو زده
انتخاب موقعیت مکانی مدرسه ها بجای نیاز به محل های سیاسی نمونه اش میشه همین که یه عده باید در کپر درس بخونن یه عده هم در مدارس مجلل
سایر مسایل جای خودش
پاسخ + 0 0 --
رضا 1401/01/29 - 06:54
اين نتيجه عملكرد امثال شماست كه بجاي كار كردن دنبال پرونده سازي برا كارشناسا بودي
اليته با هوشياري نهادها تمام نقشه هاتون بر اب شد
ظاهرا جاي شاكي و متشاكي عوض شده و طلبكار هم هستي
پاسخ + +1 -3 --
زهرا 1401/01/27 - 18:38
متاسفانه علیرغم افشای رانت خواری و زد و بند بازی در سطح مدیران خرد و کلان، که همگی از آن آگاه هستیم، هیچ نشانه‌ای از بهبود وضعیت معیشتی پرسنل سالم و غیر باج ده ، نیست. از درد تقدیر می شود و به کارمند پایین دست ظلم.
پاسخ + 0 0 --
علي 1401/01/29 - 06:38
انچه شما از ان به افشاگري نام مي بري چيزي جز تلاشهاي مذبوحانه عده اي قليل افراد ضعيف و ناتوان بود كه بنا بر ناتواني در انجام وظايف از سيستم حذف شدن
پاسخ + +4 -1 --
ناشناس 1401/01/28 - 07:01
مدرسه مقدس هست و افرادي كه در اين راه حضور دارند هم حتما توفيق الهي نصيب اونها شده و انشاءالله سلامت باشند.
خيرين هم از گوهران ارزشمند اين خاك عزيز هستند كه قابل احترامند.
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1401/02/03 - 12:59
مدرسه مقدسه اما بردن آبروی معلم بطور شبانه روزی بخاطر مزایای نداده شان، در رسانه ها چی؟ اونم مقدسه؟ خیرها بدترین ظلم را در حق آموزش مملکت انجام داده اند.
پاسخ + 0 0 --
kha 1401/02/15 - 20:57
تعدادی از خیرین ستمگرانی نا آگاهند که ستمگرانی آگاه را پشتیبانی می کنند
پاسخ + 0 0 --
kha 1401/02/15 - 20:58
خدا این خیرین را خیر ندهد
پاسخ + +3 -1 --
ناحیه4 کرج 1401/02/08 - 13:02
متن سراسر عقده پراکنی یه مدیر بی لیاقت
پاسخ + +1 0 --
پدرام 1402/08/16 - 13:57
از معلمان خرید خدمات و قبول شده گان آزمون دبیری هستم که با یک نمره بالا در آزمون قبول شده ام ... بعد از ۸ سال تدریس در دبیرستان های دولتی (معلم خرید خدمات آموزشی) باداعطای کد ۱۹ به من اعلام شده که صلاحیت عمومی شما مورد تایید قرار نگرفته !!!و احتیاج به گزینش مجدد دارم !!!!! این مطلب من را به یاد این بیت از حضرت حافظ انداخت که می‌فرمایند:
بی مزد بود و منت هر خدمتی که کردم ... یا رب مباد من را مخدوم بی عنایت ..
سوال ؟؟ وزیر محترم اصولا برای تایید صلاحیت افراد در حرفه مقدس معلمی چه ملاک هایی مد نظر است ... مگر نه این که حضرت امام خامنه ای در پیامی آشکار هسته گزینش را از طرد افرادی که با قصد کار و خدمت آمده اند منع می‌کند؟؟؟ !!
در
توجه کنید که گزینش را يك وسيله­اي براي طرد، دور ريختن عناصر، مانع گذاشتن سر راه آدم­هاي حسابي كه مي­خواهند بيايند كار كنند، قرار ندهيد. سعي كنيد گزينش را پالايش نيروهاي انساني و زبده­گزيني قرار دهيد.(سخنان رهبر درباره )
؟؟؟!!!!؟؟؟ با امید تفکر و عقلانیت و یافتن وزیری لایق نظام آموزشی کشور ..

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور