صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی پورسلیمان مدیر صدای معلم در گفت و گو با روزنامه شهروند :

" تعطیلی مدارس " نشان‌ دهنده این است که آموزش اولویت ندارد ؛ آموزش مجازی نوعی رفع تکلیف است !

گزارشگر : لیلا مهداد

انتقاد علی پورسلیمان مدیر صدای معلم از تعطیلی مدارس به خاطر کرونا و کیفیت آموزش مجازی و شاد

کووید-19 جهان را غافلگیر کرد، جهان شوکه‌شده از این همه‌گیری تصمیم به تعطیلات‌‌رفتن مدارس گرفت. اواخر مارس 2020 بود که بیش از 105میلیارد زبان‌آموز دنیا تحت‌ تأثیر این پاندمی خانه‌نشین شدند.  آموزش مجازی شد اما زیرساخت‌ها زورشان به مهیاکردن شرایط نمی‌رسید تا این سوال زیر لب‌ها زمزمه ‌شود؛ چرا مدارس یک‌ سال تعطیل نشد؟

سوالی که به باور علی پورسلیمان ریشه در بی‌ مهری جامعه به جایگاه مدرسه دارد. «این سوالات بحث‌های دم‌دستی در مورد جایگاه مدرسه است.» این معلم مدرسه را قلب آموزش می‌داند؛ قلبی که نقش بنیادی در جامعه به ‌عهده گرفته است. «رودربایستی را بگذاریم کنار، آموزش مهم است.»

آموزش مجازی اولین تجربه‌هایش را با کرونا در ایران شروع کرد؛ آموزشی با گلایه‌های بسیار. «این نوع آموزش نوعی رفع تکلیف است.» کیفیت پایین آموزش صدای بسیاری را درآورد اما همین حضور نیم‌بند هم بهانه‌ای است برای ادامه حیات آموزش. «ما بعد از کرونا متوجه آموزشی به نام مجازی شدیم؛ آموزشی که نمی‌توان نواقص آن را نفی کرد.» آموزش مجازی شده و حتی مناطقی که کلاس‌های حضوری را به خود می‌دیدند حالا غیرحضوری‌شدن را تمرین می‌کنند.

حضور نیم‌بند مجازی با همه نواقصش کمک می‌کند تا مدارس با بحران ترک تحصیل و بازمانده از تحصیل روبه‌رو نشود. آموزشی که با کیفیت پایینش معضلاتی را در آینده به آموزش تحمیل خواهد کرد. «افت تحصیلی تأثیرش را بر نظام آموزشی خواهد گذاشت.»

انتقاد علی پورسلیمان مدیر صدای معلم از تعطیلی مدارس به خاطر کرونا و کیفیت آموزش مجازی و شاد

به باور پورسلیمان با قبول شرایط موجود بنا گذاشتن بر تعطیلی مدارس نشان‌ دهنده این است که آموزش اولویت ندارد. «با بلاتکلیفی روبه‌رویم. کرونا ناخوانده بود و برنامه خاصی برای مواجهه اصولی با آن نداریم. آموزش در شاد با همه کاستی‌ها خلاصه شده.» او از شیوه‌نامه‌ای می‌گوید که اجرایی‌شدن را به خود ندید. «همه این موارد باعث شده اذهان عمومی از تعطیلی آموزش بگویند.»

ابراهیمی البته معتقد است هیچ‌گاه این اولویت وجود نداشته. «در همه دولت‌ها هم همین بوده. آموزش پروژه اول دولت‌ها نیست.» آموزش که مجازی شد فیلم‌هایی در شبکه‌های مجازی دست‌به دست شد؛ دانش‌آموزانی که بالای کوه و درخت به دنبال شاد بودند. «قطعا اگر اولویت بود به تکنولوژی آموزش توجه می‌شد و نیاز به بالای کوه و… رفتن نبود.»

 

غیبت همین آموزش نیم‌بند هم معضلاتی به خود می‌دید

کشورگشایی کووید-19 مدارس 191 کشور را به تعطیلی برد. هر چند مدارس ترکمنستان و تایوان تعطیلی به خود ندیدند. ترکمنستان از همان ابتدا مرزهایش را محدود کرد و تایوان هم پروتکل‌های ویژه را راهکار تعطیل‌نشدن مدارس دید.

زنگ تعطیلی مدارس ایران اسفند به صدا درآمد، هر چند مهر زودهنگام بود و شهریور جور مهر را کشید.یک سال تحصیلی جدید با اما و اگرهای بسیار کارش را شروع کرد. پدرومادرهای نگران پای تعطیلی یک‌ ساله مدارس را پیش کشیدند. بحثی که به باور جعفر ابراهیمی مسأله‌ای دوسویه است و باید به تبعات آن نگاه عمیقی داشت.

آموزش مجازی دست‌وپا شکسته معضلات کوتاه‌مدت و بلندمدتی به خود می‌بیند هر چند غیبت همین آموزش نیم‌بند هم معضلاتی به خود می‌دید. به باور این معلم دوربودن از فضای آموزشی معضلات خاص خودش را دارد. «احساس می‌کنم آموزش‌ و پرورش در اولویت وظایف دولت نیست.»

ابراهیمی البته معتقد است هیچ‌گاه این اولویت وجود نداشته. «در همه دولت‌ها هم همین بوده. آموزش پروژه اول دولت‌ها نیست.» آموزش که مجازی شد فیلم‌هایی در شبکه‌های مجازی دست‌ به دست شد؛ دانش‌آموزانی که بالای کوه و درخت به دنبال شاد بودند. «قطعا اگر اولویت بود به تکنولوژی آموزش توجه می‌شد و نیاز به بالای کوه و… رفتن نبود.»

ابراهیمی معتقد است بعد از کرونا شاهد شکاف آموزشی خواهیم بود. «در آینده فاصله معناداری خواهیم داشت.» شکاف آموزشی که نتیجه تفاوت فاحش امکانات مدارس خاص با سایر مدارس است.

«اما با وجود این ادامه حیات این آموزش مجازی با وجود همه کاستی‌هایش ضروری است چون نبودش بی‌شک آسیب‌های اجتماعی را در بر خواهد داشت.»

انتقاد علی پورسلیمان مدیر صدای معلم از تعطیلی مدارس به خاطر کرونا و کیفیت آموزش مجازی و شاد

 از منظر آموزشی این شیوه کارایی ندارد اما از جنبه تربیتی چرا

«حداکثر آموزش مجازی برای متوسطه اول 35دقیقه و دوره ابتدایی 25دقیقه است.» برنامه‌ای که عبدالرضا فولادوند از آن گفته بود. مدیر کل آموزش‌وپرورش شهر تهران بر این باور است مدارس غیردولتی وارد رقابت شده‌اند. «کتاب‌های غیردرسی را آموزش می‌دهند.»

فولادوند تأکید آموزش‌ و پرورش را بر درس ملی دانسته. «به مدارس خاص هشدار می‌دهیم مراقب سلامت دانش‌آموزان باشند.» «ما به جای 35دقیقه یک ‌ساعت درس می‌دهیم اما عملا سر کلاس دانش‌آموز چیزی یاد نمی‌گیرد.» بابک آزادبخت بر اساس تجربه‌اش این را می‌گوید. به باور این معلم این شیوه آموزش سرگرم‌کننده است. «وگرنه کاری در آموزش انجام نمی‌شود.»

آزادبخت معتقد است با این شیوه تنها 5‌ درصد و در خوش بینانه‌ترین حالت در مدارس خاص 25 درصد آموزش انجام می‌شود.

«در مدارس دیگر پایین‌تر خواهد بود، ابتدایی‌ها شاید بیشتر. بهترین راه تعطیلی است. این شیوه استرس‌دادن به  شاگرد و اولیاست.»

این معلم از کلافگی بچه‌ها می‌گوید. «فشار روحی دارند. از منظر آموزشی این شیوه کارایی ندارد اما از جنبه تربیتی چرا.»

یکی از بهترین راهکارها به‌روزشدن است. «با شاد مخالفم اما باورم این است آموزش باید ادامه بیابد.» آموزش مجازی یا همان شاد کاستی‌ها و ایراداتی به خود می‌بیند. بچه‌ها تیک حضوری را می‌زنند اما سر کلاس حاضر نمی‌شوند. فصل امتحانات که از راه برسد راهکارهای تقلب مجازی هم باب می‌شود. «با همه ایرادات آموزش نباید تعطیل شود.»

انتقاد علی پورسلیمان مدیر صدای معلم از تعطیلی مدارس به خاطر کرونا و کیفیت آموزش مجازی و شاد

 آموزش باید ادامه بیابد

«یک‌ سال را هدر بدهیم که چه؟» زهرا علی‌اکبری آموزش مجازی را دور از اشکال نمی‌داند اما معتقد است نمی‌توان از آموزش باز ماند. «نمی‌شود دست روی دست گذاشت.» سال تحصیلی گذشته با کرونا تمام شد تا مهر دوم هم کرونا را تجربه کند.

مهری که می‌خواهد اشکالات آموزش مجازی را برطرف کند و اولیا را با آموزش همراه کند. «سیاستگذار باید حواسش به کاستی‌ها باشد.» این معلم معتقد است یکی از بهترین راهکارها به‌روز شدن است. «با شاد مخالفم اما باورم این است آموزش باید ادامه بیابد.»

آموزش مجازی یا همان شاد کاستی‌ها و ایراداتی به خود می‌بیند. بچه‌ها تیک حضوری را می‌زنند اما سر کلاس حاضر نمی‌شوند. فصل امتحانات که از راه برسد راهکارهای تقلب مجازی هم باب می‌شود. «با همه ایرادات آموزش نباید تعطیل شود.»

روزنامه شهروند

پایان گزارش/


انتقاد علی پورسلیمان مدیر صدای معلم از تعطیلی مدارس به خاطر کرونا و کیفیت آموزش مجازی و شاد

دوشنبه, 17 آذر 1399 22:15 خوانده شده: 1027 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +10 -1 --
ناشناس 1399/09/17 - 22:55
تعطیلی مدارس حاصل تفکرات حاکمیت است. هیچ دلیل دیگری ندارد.
حاکمیت نمی خواهد مدارس و دانشگاه ها فعال شوند. همین که آموزش به مو بند باشد کفایت می کند.
راحت تر می توان مطالب مفت و بی ارزش را به خورد مغزهای پوک داد.
پاسخ + +8 -3 --
مدرس آزاد 1399/09/18 - 00:19
خشت اول گر نهد معمار کج ....
پاسخ + +6 -2 --
زنبور آخرالزمان 1399/09/18 - 01:04
فرصت خیلی خوبی بود تا کندوهای خود را در مدارس ایجاد کنیم
پاسخ + +4 -7 --
محمد باقر شیبانی 1399/09/18 - 08:17
سوال:به نظر شما اگر امروز از همهء افرادی که دیپلم و یا، تا سطح فوق دکترا دارند یک امتحان از تعلیمات اجتماعی پایهء چهارم دبستان یا پنجم و ششم و یا از ریاضیات، معادلهء تک مجهولی پایه اول متوسطه اول و یاتر جمهء دو خط زبان انگلیسی یا عربی مقطع متوسطهء اول گرفته شود به نظرتان چند درصد نمرهء قبولی خواهند گرفت؟اگر سوالاتی در مورد مسائل پرورشی و فرهنگی که در طول دوران تحصیلاتش مکرر با آن مواجه بوده و پرورش یافته است پرسیده شود ،چند درصد پاسخگو خواهند بود؟تمام اینها را هم در مدارس حضوری فراگرفته است .اگر تعلیم و تربیت اصولی باشد ،حضوری و مجازی تفاوتی نخواهد داشت اما اگر غیر اصولی باشد هیچکدام دردی دوا نخواهد کرد.مدرسه زمانی به کارکردهایش عمل کرده که بروندادش به یک تحول علمی در جامعه و فرهنگ و سطح دانش و اخلاق و گذر از سنتی زیستی منجر شود.مگرمشکلاتی را که برخی زاییدهء این دوران می دانند،در قبل تر و چه بسا حادترش وجود نداشته است؟مدرسان خصوصی وغیر انتفاعی ها و فوق برنامه ها،مگرقبل از این مشکل زا نبوده اند؟نتیجتا دلسوزی برای حل مشکل ، با کارکردگرایی و پراگماتیسم متفاوت است.
پاسخ + 0 0 --
محمدی 1399/09/18 - 15:33
چه نظر جامعی. احسنت
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/09/18 - 17:42
اولا. تمام افرادی که مدرک تحصیلی واقعی دارند، سواد کافی هم دارند، پس لطفا همه ! را به بیسوادی متهم نکنید.
دوما. آموزش فرار است و طبیعی است که انسان همه چیز در مغزش باقی نماند.
سوما.کیفیت و کمیت آموزش نیاز به تغییر دارد و در این مورد حق با شماست.
پاسخ + 0 0 --
محمد باقر شیبانی 1399/09/18 - 17:50
خانم/اقای محمدی سلام
از لطف شما سپاسگزارم
متاسفانه کم نیستند افرادی که به جای اندیشه در دکترین تعلیم و تربیت ،به حواشی می پردازند و آسیب زدایی را مقطعی می خواهند .مثل این جماعت به شخصی می ماند که بادامهای یک درخت را می چیند و میل می کند و مدام می گوید چرا تلخ است؟فارغ از اینکه اندیشه کند که اصل نهال این درخت، بادام تلخ است و باید از اساس این باغ بادام را چاره کرد و راهش هم کندن تمام درختهای باغ نیست بلکه نیاز به پیوندو پرورش مهندسی دارد تا ثمره اش شیرین شود.یک دبیر فیزیک و شیمی و یا تمام معلمین چه باید بکنند وقتی کتاب درسی همین است و مدرسه فاقد یک آزمایشگاه . 3 فرزندم که ریاضی فیزیک خوانده اند برای یکبارهم یک ازمایش فیزیک و شیمی در سطح دبیرستان ندیده اند و انجام نداده اند.قریب به 95 درصد دانش آموزان کشور هم همینطور.از چنین بروندادی چه توقع باید داشت.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1399/09/19 - 18:49
آقای داود

سلام

من در کجا دچار مطلق اندیشی شده ام ؟ به چه کسی برچسب زده ام ؟

نقد در مورد رویکردها و عملکردها حق هر فردی است .

به نظرم ؛ به جای این همه شعرخوانی ، سخن و منطق خود را شفاف از زبان خودتان بیان کنید .

این به" فهم مشترک " بیشتر یاری می رساند .

پایدار باشید .
پاسخ + +4 -8 --
داود 1399/09/18 - 17:42
سلام اقای پورسلیمان عزیز
رفع تکلیفش هم خوب است.
دستت چو نمی رسد به بی بی/ دریاب کنیز مطبخی را! یا آب دریا را اکر نتوان کشید/ هم زقدر تشنگی نتوان برید باید در حد ترفع تکلیف هم قدر تشنگی وعظش درس را دانست وبه دانش اموزان گوشزد کرد.
در فقه هم قاعده میسور وجود دارد که بی ارتباط با مطالب قبلی من نیست.قاعده مالا یدرک کله لا بترک کله یعنی کاری را که نمی توان به شکل کامل انجام داد نباید از اساس ترک کرد.
والبته منظور شما این نیست
ولی به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل/ که گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم. فغلا وسع دستگاه عریض وطویل آ.وپ. همین قدر است.سبز باشید
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1399/09/18 - 18:08
آقای داود

سلام

اگر « میرزا حسن رشدیه » هم مثل من و شما می اندیشید الان باید در مکتب خانه ها و با افکار خرافی و مرتجعانه روزگار می گذراندیم !

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
مدرس آزاد 1399/09/18 - 18:33
صحیح و نادرست و ناقص در هم آمیخته
لازم است که برخی کارها کامل انجام شود، مثلا شما را می برند اتاق عمل برای جراحی قلب و سپس کار خود را کامل نکنند !! عجب فقهی! و عجب مترجمانی؟ و عجب کاربردی؟ ما لا یدرک و لا ما لا یعمل! کاربرد قاعدۀ این کلام امیرالمؤمنین(ع) محدود به حدودی نیست؟!
و البته منظور شما این نبود ! !! !!!
و ...
پاسخ + 0 0 --
محمد باقر شیبانی 1399/09/18 - 19:20
سلام آقا داود:این سخن جنابعالی که بیان داشته اید:"فعلا وسع دستگاه عریض وطویل آ.وپ. همین قدر است".کاملا درسته.وقتی 98 درصد بودجهء آ.پ فقط کفاف حقوق کارمندانش را می دهد و آ.پ در اولویت نبوده است و نظر مجلس فعلی هم همین است و خود دولتمردان بر آن اذعان دارند،از معلم و مجموعهء آ.پ چه کاری ساخته است؟ضرب المثلی است که گفته شده:"بی مایه، فطیر آیه".همه با هم و در کنار هم و کل مجموعهء یک نظام باید تلاش کنند تا تحول اساسی شکل بگیرد.موفق باشید
پاسخ + 0 0 --
داود 1399/09/19 - 12:31
سلام مجدد اقای پورسلیمان ماشا الله دست به پرچسب زنی تان که نشان از مطلق اندیشی تان می دهد هم خیلی ملس است. نمی دانم چرا منظور من را مثل کامنت های قبلی با بد بینی تفسیر می کنید. عرضم این بود که دوست دادرد یار این آشفتگی /کوشش بیهوده به از خفتگی اگر بتوانیم رنگ عینک مان را عوض کنیم رنگها را بهتر خواهیم دید وبه فهم مشترکی از طیف رنگها دست خواهیم یافت.. پیش چشمت داشتی شیشه کبود/ زان سبب عالم کبودت می نمود.حق با هیوم ومولوی بود که می گفتند ما عقل محض نداریم وداوری های عقل متاثر از علت ها وعوامل بیرونی واوصاف روحی روانی ما است. که در داوری های ما ریزش می کند.
پاسخ + +11 -2 --
مدرس آزاد 1399/09/18 - 17:59
آقای پور سلیمان؛ ساعت 3و 3 دقیقۀ نیمه شب به چه می اندیشید؟! چرا کلوچه را نصفه خور کرده و پشت پارچ آب پنهان کرده‌اید؟ آقا داشتن دو خودکار روی میز اسراف است!! و اگر ساعت 15 و 3 دقیقه است، اینهمه نور برای چه؟! در تاریکی هم می‌توان نگاه عاقل اندر سفیه داشت!
تا ساعت 3:13 چند قرن باقیست؟!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1399/09/18 - 18:13
درود

مدرس آزاد

نگاه تاسف باری است به توضیحات یک مسئول در یک نشست رسانه ای و البته سکوت و میرزابنویسی سایر خبرنگاران و رسانه هایی که قرار است حافظ " حوزه عمومی " و " جامعه مدنی " باشند .

پایدار باشید .
پاسخ + +7 -2 --
محمدی 1399/09/18 - 23:21
جناب مدرس آزاد، دست مریزاد. عجب قلم طناز و شیوایی داری شما.... باریکلاااااا
پاسخ + +4 -3 --
داود 1399/09/19 - 12:32
سلام آقای شیبانی با شما موافقم
پاسخ + +4 -4 --
داود 1399/09/19 - 12:41
سلام اقای مدرس آزاد قاعده فقهی مزبور در شراط اضطرار وبحرانی است . که اگر نمی شود به طور کامل وماکسیمیالیستی کاری را انجام دهیم از تعطیل کردن کل پروژه دست برداریم وبا توجه با هنر ومهارت وخلاقیت خود همان مقدار کم ومینیمال را به نحو درست انجام دهیم. یک عمر می توان سخن از زلف یار گفت/در بند آن مباش که مضمون نمانده است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/09/19 - 13:57
از کجا تشخیص دادی مدرس آزاد آقاست؟ چرا خانوما فراموشند؟
پاسخ + +5 -1 --
ناشناس 1399/09/20 - 10:08
از بیکاری افتادید جان یکدیگر.
شرم آوره. من بجای شما خجالت
کشیدن. خدا رحمت کند مرحوم
دهخدا را با اثر جاودانی چرند و پرند.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1399/09/20 - 10:34
دوست عزیز ناشناس

درود

1- کسی که از « دهخدا » سند می آورد خودش باید در درجه نخست ، آداب و رسوم نگارش و املا را رعایت کند .

2- حلقه مفقوده در جامعه ما ، " فرهنگ گفت و گو و تفکر انتقادی "است .

اساسا « صدای معلم » برای همین تاسیس شده است تا معلمان به عنوان داعیه داران فرهنگ ابتدا سخن گفتن و کتابت را یاد بگیرند و سپس به جامعه تسری دهند .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/09/20 - 10:46
جناب پورسلیمان
اخیرا به اشتباهات تایپی ، گیر
داده اید. این موارد غلط املایی
نیست ، نزدیکی حروف و خوردن
عوضی انگشت دست است.

خجالت کشیدم ( حرف م در سمت راست ن قرار دارد ) و کوچکی صفحه کلمات را پنهان می سازد.
همه مدعی هستند لذا کاری از پیش
نمی بریم. دریغ از همراهی.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1399/09/20 - 10:52
دوست عزیز

« گیر دادن » یعنی چه ؟

این همه شتاب در نوشتن از برای چیست ؟

« معلم » باید درست بنویسد و صحیح سخن بگوید .

به جای توجیه و ماله کشی و ... هم برای اشتباهش ، " عذرخواهی " کند .

البته اگر ادعای معلم بودن دارد .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/09/20 - 11:00
اگر ارزش داشت غلط های املایی
حضرتعالی را در عناوین و متن یادداشت ها و یا گزارشاتی که
می نویسید ، زیر نویس
می کردم تا رطب خورده منع رطب
نمی کردید. اما حیف ارزش وقت.
شما هم مثل بنده یک معلم هستید نه معلم اخلاق. مُشک آن است که ببوید
........ اطاله کلام لازم نیست و همه
چیز شفاف و روشن است لذا سخن
کوتاه.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1399/09/20 - 11:09
دوست عزیز

قطعا تذکر شما برای تصحیح اشتباهات ، منتی بر من بوده و من سپاسگزار توجه و عنایت شما خواهم بود .

اگر هم وقتی برای گفت و گو ندارید و یا آن را " بی ارزش " می پندارید نگاهی عاقل اندر سفیه بر دیگران نکنید !

شما که هنوز طاقت و تحمل یک نقد ساده را هم ندارید ،ارزش وقت و عمر خود را چگونه عملی کرده اید ؟

یک بار متن گفت و گو را مرور کنید و فکر کنید .

اگر من سخنی ناصواب بر زبان رانده ام ، آن موقع حکم دهید .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/09/20 - 12:41
منّتی بر من بوده یا متنی .....؟
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1399/09/20 - 13:02
درود بر شما

دوست عزیز ناشناس

سپاس از دقت نظر شما .

واژه مربوطه تصحیح شد .

( در ضمن ؛ بود و نبود تشدید در شکل املایی کلمات در فارسی تأثیری ندارد )

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/09/20 - 13:09
خجالت کشیدم.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1399/09/20 - 13:17
دوست عزیز

همه ممکن است اشتباه کنند .

اظهار سپاسگزاری من به شما نمایش نبود .

سخنی واقعی و صادقانه بود .

البته وقتی افراد غالبا به صورت " ناشناس " پیام می گذارند هزینه ای برای آن ها ندارد !

نهایت آن که اصولا حرف مفت ، کنتور نمی اندازد !

اما پرسش این است که چگونه می خواهند با گذشته خود و عمری که تباه کرده ، خسارتی که احیانا به دانش آموزان و جامعه بابت رفتارهای نادرست و مستبدانه خود زده و حتی در مقام جبران آن هم بر نیامده اند .... کنار بیایند ؟!

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/09/20 - 13:17
البته تایپ اشتباهی کامنت بالا را تصحیح کردم و نوشتم :
خجالت کشیدم بجای کشیدن.
برای خوانندگان سوتفاهم نشود.
پاسخ + +3 -1 --
ناشناس 1399/09/21 - 15:46
دانش آموزغیرحضوری نمی تواندآینده سازکشورباشد،
کاش آموزش درراس اموردولت قرارمی گرفت ومدارس
راتعطیل نمی کردند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/10/14 - 18:47
متخصص اعصاب و روان : گوشی را از فرزند خود دور کنید/ امکانش هست؟

کودک در سنین پایین تر درگیر اینترنت و رسانه باشد بیشتر درگیر بیش فعالی می شود در نتیجه والدین باید تلاش کنند گوش موبایل را از کودکان دور کنند تا از وابستگی آن ها جلوگیری شود.
هر چیزی که وقت زیادی را از فرد بگیرد و باعث شود تمرکز او بر همان موضوع عمل کند را اعتیاد می گویند.
هنگامی که فرد تنها با یک عوامل خاص دل خوشی های خود را دنبال می کند و از دل خوشی های زندگی دور شود به آن عوامل اعتیاد پیدا کرده است.
اینترنت و وابستگی به گوشی موبایل در کودکان باعث بلوغ زود رس می شود و این خود به تنهایی می تواند در رشد کودکان اختلال ایجاد کند.
هر عادت نامناسبی که فرد به آن دامن بزند باعث اختلال رفتاری می شود و باید درمان شود.
کد خبر 1472056 . خبرنیوز
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/10/14 - 18:47
متخصص اعصاب و روان : گوشی را از فرزند خود دور کنید/ امکانش هست؟

کودک در سنین پایین تر درگیر اینترنت و رسانه باشد بیشتر درگیر بیش فعالی می شود در نتیجه والدین باید تلاش کنند گوش موبایل را از کودکان دور کنند تا از وابستگی آن ها جلوگیری شود.
هر چیزی که وقت زیادی را از فرد بگیرد و باعث شود تمرکز او بر همان موضوع عمل کند را اعتیاد می گویند.
هنگامی که فرد تنها با یک عوامل خاص دل خوشی های خود را دنبال می کند و از دل خوشی های زندگی دور شود به آن عوامل اعتیاد پیدا کرده است.
اینترنت و وابستگی به گوشی موبایل در کودکان باعث بلوغ زود رس می شود و این خود به تنهایی می تواند در رشد کودکان اختلال ایجاد کند.
هر عادت نامناسبی که فرد به آن دامن بزند باعث اختلال رفتاری می شود و باید درمان شود.
کد خبر 1472056 . خبرنیوز

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور