صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی پورسلیمان / مدیر گروه سخن معلم

درس های استیضاح

علی پورسلیمان مدیر گروه سخن معلم

سرانجام و پس از دوبار کارت زرد ، برگزاری جلسات غیرعلنی ، سه بار طرح استیضاح فانی و پرسش های متعدد نمایندگان و... جلسه اسیتضاح فانی در صحن علنی مجلس برگزار گردید .

این نشست فرصت خوبی بود تا نظرات ، انتقادات و پیشنهادها در عرصه افکار عمومی و بدون ممیزی مطرح شده و بار دیگر مشکلات و مسائل این وزارتخانه مادر « تیتر یک » رسانه ها شود .

به نظر می رسید موافقان استیضاح از یک منظر شعاری و احساسی سعی در بیان مطالبات و خواسته های معلمان داشتند .

مخالفان استیضاح نیز با استناد به اعداد و ارقام و نیز بیان محدودیت ها و موانع سعی می کردند تا به نوعی پاسخی بر مشکلات پیش روی آموزش و پرورش و معلمان بیابند .

به نظر می رسید در میان موافقان استیضاح ، این تنها آقای عثمانی نماینده بوکان بود که سعی می کرد واقعیات و خواسته های معلمان را به صورت منطقی و دردمندانه به گوش همه برساند .

او از کم تحرکی وزیر سخن می گفت . از تفاوت میان وزیر بهداشت و دوندگی های بی امان آقای هاشمی برای دفاع از وزارتخانه اش و نیز نشست های پی در پی با نمایندگان و حتی نمایش پاورپوینیت در مجلس برای اقناع آنان جهت توجه بیشتر و در نتیجه اختصاص منابع بیشتر ...

نکته مهم در سخنان آقای عثمانی ، دفاع از کلیت عملکرد دولت تدبیر و امید بود و این که ابقای وزیر به وجهه این دولت در میان افکار عمومی صدمه خواهد رساند .

آقای عثمانی نسبت به آینده آموزش و پرورش و معلمان هشدار داد و این موضوعی است که باید مورد تامل جدی و موشکافانه مسئولان ، برنامه ریزان و حتی جامعه قرار بگیرد اگر چه سخنان ایشان که از ژرفای وجودش بر می خاست با تمسخر برخی از نمایندگان حاضر روبه رو می شد ...

از نکات مهم دیگر که آقای تاجر گردون نماینده دیگر و در مخالفت با استیضاح به میان آورد این بود که آقای فانی شخصیتی فرهنگی است و به قولی شومن ( showman ) نیست !

شاید اشاره او به وزرایی بود که با فن بیان و... سعی در قلب واقعیات و عوام فریبی  داشتند و البته در بسیاری از موارد موفق نیز بودند !

یکی از نکات مهمی که آقای مصباحی مقدم در مخالفت با استیضاح بین داشت عدم بهره گیری آقای فانی در استفاده مناسب و فراگیر از ابزار رسانه بود و از این جهت شاید خدمات او بزرگ نمایی نشده اند !

نمایندگان موافق استیضاح دائما تاکید می کردند که این استیضاح ریشه های سیاسی ندارد و مساله ای صنفی است . شاید این واکنش نمایندگان پاسخ به انتقادات فعالان تشکل ها و معلمان بود که  خاستگاه مطالبات استیضاح کنندگان  را برگرفته از اهداف شخصی و سیاسی معرفی می نمودند و البته مسبوق به سابقه و قرین به واقعیات بود .

از سوی دیگر ، عدم رای اعتماد به آقای دکتر نجفی که مورد وثوق و اعتماد فرهنگیان سراسر کشور بود  شاید این حس را به مجلس منتقل کرده بود تا نمایندگان موافق استیضاح  با اجتناب از ادبیات سابق  به گونه ای  خواسته های خود را از منظر " صنفی " و " معلم پسندانه " بیان کنند .

هر چند این کنش با توجه به در پیش بودن انتخابات اسفند ماه ، امری قابل پیش بینی بود .

با مطرح شدن بحث « انتصابات » و نیز « دخالت های غیرقانونی » برخی نمایندگان مجلس در موضوع عزل و نصب ها که با اصل تفکیک قوا در قانون اساسی تباین و تضاد دارد ؛ نمایندگان موافق استیضاح سعی می کردند که خیلی وارد این موضوعات و مباحث نشوند و همان گونه که قبلا نیز بیان شد دفاع آنان از استیضاح بر مبنای دفاع از معلمان و منزلت از دست رفته آنان و نیز اشاره به کاستی های مناطق محروم و...بود و این نشان می دهد که " رسانه " می تواند ابزار و کنترل مناسب وبازدارنده ای در مورد برخی رفتارها باشد .

( این نکته باید مورد توجه بنیادین همه به ویژه فرهنگیان و معلمان قرار گیرد که متاسفانه شواهد و قرائن حاکی از قوی بودن فرهنگ شفاهی در میان آنان است )

این واقعه ای مهم است و این که نمایندگی مجلس ، امانتی است که از سوی موکلان بر عهده آنان گذاشته شده است و هر موقع بخواهند می توانند این قرار داد را فسخ نمایند ضمن آن که به مدد رسانه و شبکه های اجتماعی وضعیت مانند سابق نیست و گفتار و عملکرد آنان حتی اگر غیرعلنی نیز باشد در مسند قضاوت و داوری عموم  قرار خواهد گرفت و آنان باید در این زمینه پاسخگو باشند .

از نکات مهم دیگر این جلسه این بود که برخی از نمایندگان به نقش ضعیف مجلس در پیگیری مطالبات آموزش و پرورش و معلمان اذعان داشتند ( سخنان آقای عثمانی ) و این حس « خود انتقادی »  باید به یک « فرهنگ » در میان جامعه و مسئولان تبدیل شود .

بر خلاف انتظار ، در آخرین بخش که مربوط به سخنان وزیر آموزش و پرورش بود ؛ آقای فانی از زمان 30 دقیقه که در اختیار او قرار گرفته بود فقط حدود 9 دقیقه به ایراد سخن پرداخت .

شاید مطالب مهم و قابل ذکر قبلا بیان شده بود اما آقای فانی نباید فراموش  می کرد که این زمان متعلق به او نیست !

این زمان اختصاص یافته ، بهترین فرصت برای سخن گفتن  و گفت و گو با جامعه و سایر مسئولان است و انتظار معلمان این بود که صدای حق طلبانه و عدالت خواهانه خود را از زبان وزیرشان بشنوند و زمان جلسه به بحث های تکراری و کلیشه ای نگذرد .

البته در یک نگاه بدبینانه ، معلمان ممکن است این گونه قضاوت کنند که همه چیز از قبل هماهنگ شده بود و این جلسه ای فرمایشی بوده است !

و اما سخن آخر :

« گروه سخن معلم » بر اساس رسالت و ماموریت رسانه ای و حرفه ای خود در این مدت که اسیتضاح آقای فانی مطرح شده بود سعی نمود تا نظرات و ایده های گوناگون مطرح شود .

« گروه سخن معلم » با برخی فعالان تشکل های معلمی به گفت و گو نشست و به بررسی عملکرد وزارت آموزش و پرورش و کارنامه وزارت آقای فانی با توجه به شرایط  و امکانات موجود پرداخت .

باور ما همواره در این رسانه بر این بوده است که در نقد یک پدیده و جریان نباید « نگاه مطلق انگارانه و یا سیاه و سفید » داشت و ما همواره از جریانات افراطی و تندرو ضربه خورده ایم .

ضمن آن که نباید آن گونه دچار انفعال و پس روی شد که « صورت مساله  » به فراموشی سپرده شود .

در نقد و نقادی هم باید به نقاط مثبت و قوت پرداخت و هم به نقاط منفی و ضعف ضمن آن که باید منطقا به یک راهکار عملیاتی نیز منتج شود .

یکی از نکاتی که حتی در گفت و گو با فعالان تشکل ها مورد تاکید قرار گرفت « تیم کاری و حلقه اطرافیان فانی » است .

بارها عنوان شده است که ستاد وزارت آموزش و پرورش و برخی از زیرمجموعه ها با دولت تدبیر و امید و حتی برنامه های آقای فانی همراه و هماهنگ نیستند .

به عنوان نمونه ؛ در گفت و گوی سخن معلم با عضو کانون مدرسان دانشگاه فرهنگیان به صراحت از دو مجموعه نام برده شد : " سازمان پژوهش و برنامه ریزی و دانشگاه فرهنگیان " ( این جا )

پرسش ما این است که عملکرد و برون داد حدود 20 مشاوری که آقای فانی را احاطه کرده اند چیست ؟

برون داد و عملکرد واقعی  آقای محمدیان به عنوان رئیس یک سازمان راهبردی در آموزش و پرورش و زیرمجموعه ایشان برای آموزش و پرورش و معلمان چه بوده است ؟

( در ذکر عملکرد آقای محمدیان به عنوان نمونه به یک مورد اشاره می شود :

ایشان زمانی که مراحل تکوین و تدوین سند تحول بنیادین در جریان بود در مصاحبه ها و گقت گو ها از ضرورت تشکیل « سازمان نظام معلمی » سخن می گفت و حتی در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا چنین عنوان کرده بود : "  این طرح را بنده مطرح کردم و هنوز امکان تشکیل آن فراهم نشده است... " اما در نسخه نهایی که " سازمان نظام معلمی " حذف شد ، آقای محمدیان هیچ گونه موضعی اتخاذ نکرده و از کنار آن گذشتند ! )

چرا پس از گذشت دوسال از وزارت آقای فانی و دولت تدبیر و امید ، « بخش ستاد دانشگاه فرهنگیان » باید در اختیار کسانی باشد که هیچ گونه پای بندی به برنامه های وزیر و آقای روحانی ندارند ؟!

برخی از گزارش ها حاکی است که برخی از مدیریت های ستادی در وزارت آموزش و پرورش با آقای فانی جلسه می گذارند و گزارش مکتوب آن را در اختیار برخی از وزرای قبلی می گذارند !

در زمانی که طرح اسیتضاح وزیر مطرح بود برخی از اطرافیان ایشان با برخی از مصاحبه ها و گفت و گو ها سعی می کردند که خود را«  آلترناتیوی مناسب » و " عموم پسند "  برای مسئولان دولتی و حتی جامعه معلمان معرفی کنند !

چندی پیش « دبیراول کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس » چنین گفته بود :

مدیران وزارتخانه با همراهی مدیران استانی و شهرستانی شروع به برگزاری تجمعاتی در سراسر کشور کردند و با سند می‌گویم که در برخی از شهرستان‌ها، معاونان روسای آموزش و پرورش در تجمعات نقش کلیدی داشتند که معلمان در این تجمعات خواهان استیضاح وزیر شدند."

اساسا چرا آقای فانی باید چنین زیرمجموعه ای را دور خود جمع کند و « ضربه پذیری » خود را این گونه و به صورت غیرمنطقی و حتی غیرعقلانی افزایش دهد ؟!

« گروه سخن معلم » از آقای فانی می خواهد تا این گونه موارد را به صورت منطقی و همه جانبه نگر مورد دقت و تامل قرار دهند و هیچ گاه فراموش نکنند که بیشترین ضربه از نزدیکان و اطرافیان ، عاید هر فرد می شود تا دشمن مقابل !

توصیه گروه سخن معلم که قبلا نیز بیان شده است این است که ارتباطات عمومی خود را با بدنه فرهنگیان و معلمان افزایش دهند .

با مدیران مناطق ، نواحی و حتی مدیران مدارس و اگر مقدور باشد با نمایندگان معلمان در مناطق جلسات و نشست های چهره به چهره داشته باشند .

انجام این برنامه در تقویت وجهه و شان ایشان تاثیر به سزایی خواهد داشت و بسیاری از پیش داوری ها و قالب های ذهنی را تعدیل خواهد نمود .

و اما نکته مهم دیگر ، حضور پر رنگ کابینه تدبیر و امید در جلسه استیضاح بود .

این همراهی نشان داد که دولت تدبیر و امید نگاهی راهبردی و قابل تامل نسبت به مقوله آموزش و پرورش و معلمان دارد و باید از آن استقبال نمود .

اما پاشنه آشیل این بحث ها همان حکایت کهنه و واقعی " تبعیض " است .

فرهنگیان و معلمان کمبودها ، کاستی ها و موانع را می پذیرند اما با عدم اجرای قانون و اهمال در آن  نمی توانند کنار بیایند .

بارها عنوان شده است در حالی که برون داد و یا بازده دوایر  اداری و دولتی در حد تقریبا یکسان و مشابهی قرار دارد فلسفه این همه پرداخت های متفاوت ناشی از چیست ؟

چرا باید سایر کارمندان دولت از تسهیلات و مزایایی برخوردار باشند اما معلمان حتی از تسهیلات قانونی به بهانه فقدان اعتبارات و... بی نصیب باشند ؟

این جاست که دیگر منطق و آمار و ارقام و... نیز کم می آورد و گوش ها را برای شنیدن سخنان ناشنوا می کند ...

دولت تدبیر و امید باید برای این وضعیت باید چاره ای بیندیشد و با اصلاح و یا تعدیل قانون و برخی اقدامات جبرانی ، راه را بر استفاده فرصت طلبان و عوام فریبان مسدود کند .

چنین باد .

چهارشنبه, 03 تیر 1394 22:10 خوانده شده: 6562 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +39 -43 --
مهرداد 1394/04/03 - 22:42
درودبر جناب پورسلیمان
از تحلیل معتدلانه و منصفانه شما سپاسگزارم .
مثل همیشه جامع و مانع بود .
فرهنگیان و معلمان نباید اسیر احساسات شوند .
متاسفانه در برخورد با معلمان و اعتراضات آنان دو جریان دنبال می شود :
اول مایوس کردن معلمان از دولت تدبیر و امید و دوم سعی در مقابله معلمان با دولت .
از فعالان تشکل ها و معلمان قلم به دست استدعا دارم که منفعل نباشند و به وظیفه روشنگری خود عمل کنند .
موفق باشید .
پاسخ + 0 0 --
معلم مدرسه 1394/04/03 - 23:56
کاش استیضاح رای می اورد
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/04/04 - 03:54
اینقدر از اشخاص و دولت ها طرفداری نکنید . منافع معلم ارجحیت بر احزاب دارد . اشتباهی که اکثر مواقع مرتکب میشویم به احزاب و جریان ها پناه می بریم و طرفداری محض از انها که بلکه عایده ای نصیبمان شود اما بعد گذشت زمانی و بهره کشی جریانات از معلمان ، همه را به حال خود رها میکنند .
پاسخ + 0 0 --
معلم مشهدی 1394/04/04 - 07:08
درس بزرگ این استیضاح بی توجهی اکثریت نمایندگان ب خواسته معلمان بود!
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/04/04 - 08:13
با سلام.تحلیل جناب پور سلیمان تقریبا جامع بود.و چه بهتر بود که دوست عزیزمان نظر شخصی خویش را در خصوص استیضاح یا عدم استیضاح ،بطور شفاف و صریح می گفتند .همانند برخی از دوستان که مقاله می فرستند و....درمجموع رأی اعتماد مجلس به وزیر ،بیش از آنکه موجب احراز مجدد صلاحیت ایشان شود ،موجب عدم اثبات صلاحیتشان و ضمنا بی توجهی به خواسته های قانونی‏ ‏وبر‏ ‏حق‏ ‏فرهنگیان‏ ‏و‏ ‏جامعه‏ ‏آپ‏ ‏شد.
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/04/05 - 00:52
به نام دوست
استاد گرانقدر جناب آقاي مهرداد ، اميد است تشکل ها ي مدني ، اصحاب رسانه ، قلم بدستان ، فرهنگيان فرهيخته و ... به بيانات ارزشمند و هوشمندانه حضرتعالي جامعه عمل پوشانده و با ايجاد پويش ( کمپين ) " درسهاي استيضاح " مطالب خود را در سايت وزين " گروه سخن معلم " و ديگر رسانه ها به اطلاع جامعه فرهيختگان برسانند .!

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/04/05 - 14:15
نمایندگانی که در دولت عدالت با کمی پول خریده شدند(پولهایی که رحیمی داد) حالا از ترس با یک وعده در دولت امید!!!خود را به باد خواهند داد چه انتظار از رای ندادن به فانی ...
پاسخ + +50 -1 --
علی 1394/04/03 - 22:48
درود بر عثمانی که حرف دل معلمان راگفت
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/04/04 - 08:13
شیز مادرش،حلالش باد
پاسخ + 0 0 --
دردمند 1394/04/04 - 11:47
از جناب آقای عثمانی به خاطر حمایت قاطع از معلمان بی نهایت سپاسگزاریم
پاسخ + 0 0 --
فاطمه 1394/04/04 - 13:49
انشالله هر چه از خداوند میخاد خدا بهش بده
با تمام وجود ازشون ممنونم
ممنون
پاسخ + +39 -13 --
محمد داوری 1394/04/03 - 22:53
با سپاس خسته نباشید از اینکه مطالب را به روز در اختیار معلمان قرار می دهید جای تقدیر دارد وقتی که احتصاص می دهید بسیار ارزشمند است .درود
پاسخ + +39 -8 --
فرهنگی 1394/04/03 - 22:53
خوب بود.
اما چه فایده که گوش شنوایی نیست!
پاسخ + +31 -35 --
جلیل 1394/04/03 - 23:01
« گروه سخن معلم » بر اساس رسالت و ماموریت رسانه ای و حرفه ای خود در این مدت که اسیتضاح آقای فانی مطرح شده بود سعی نمود تا نظرات و ایده های گوناگون مطرح شود .

آخه چرا دروغ میگی آقای پور سلیمان دروغ گفتن اونم تو روز روشن؟؟؟؟
شما تا تونستی از فانی دفاع کردی و با هر کسی مصاحبه کردی در دفاع از فانی بود و هر مقاله ای اینجا منتشر شد در مخالفت با استیضاح بود
شما نگاهی به کامنتها بندازید در اکثر کامنتها معلمین خشم وانزجار خودشان را از شما به دلیل حمایت های پی در پی تان از فانی بیان کرده اند
حالا که به مقصودتان رسیدید و فانی این آئینه دق برای دو سال دیگر ابقا شد میشود بگویید چه چیزی گیرتان آمد ؟؟؟
در اون نه دقیقه ای که صحبت کرد از رشد دوبرابری بودجه و تشویقی که در جشنواره گرفته بودند سخن گفت
ولی کسی نپرسیدبااین رشد دو برابری و این صرفه جویی چرا یک ریال به حقوق معلمان اضافه نشده ؟؟؟؟
گناه ما چیست که وزیر مان خسیسه و در فکر صرفه جوییه ولی وزیر بهداشت دست و دل بازه و کرور کرور پول به کارمندانش می دهد ؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
دوست جلیل 1394/04/03 - 23:10
این آدم یعنی جلیل فرصت طلب است .
نان به نرخ روز می خورد .
برو خدا را شکر کن که آقای پورسلیمان با سعه صدرش نظرات صد من یک غازت را منتشر می کند .
پاسخ + 0 0 --
علوی 1394/04/03 - 23:33
البته من معتقدم حرفهای این آقاجلیل همش تکراریه ویه چیزوانقدر میگه که آدم خسته میشه وهمین دلیل میشه تا حرفهای خوب ودرستشم اون لا بلا گم بشن
پاسخ + 0 0 --
نفرین بر معلمی 1394/04/04 - 02:27
اقای دوست جلیل چادرت نیفتد.دستمال اصفهانی میخواهی یا یزدی .پورسلیمان موضع شما مثل دولت تزویر وامید است .لعنت بر نمایندگانی که با نگهداشتن وزیر بی خاصیت نفرت را ونا امیدی معلمان را دامن زدند.نمایندگانی که خریداری شدندهمان هایی بودند که از رحیمی رشوه وپاداش گرفته بودند.لعنت برمن که معلم شدم .راهی را در کلاس پیش خواهم گرفت که نمایندگان رشوه خور یادم دادند.نفرین به علم وکتاب ومعلم
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/04/04 - 07:26
بگذار پورسلیمان هم کاسبی کنه !باغ ات آباد بطحایی که پورسلیمان را ساختی !!!
پاسخ + 0 0 --
علی مکارم 1394/04/04 - 08:15
با سلام
نظرات آقای جلیل و دوستانشان را مطالعه می کنم .
متاسفانه باید گفت که این افراد از مدار انسانیت و انصاف خارج شده و مصداق عینی این آیه شریفه هستند :
" فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا "
پاسخ + 0 0 --
علیرضا میرزایی-قم 1394/04/04 - 08:21
سلام
نمی دانستم طرفداران آقای حاجی بابایی این قدر گستاخ ، بی ادب و بی سواد هستند !
واقعا باعث تاسف است .
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/04/04 - 08:39
همکاران عزیز.مواظب باشیم همه مان به آفت چاپلوسی و تظاهر گرفتار نشویم.آنچه به نظر حقیر مسلم است موافقان استیضاح(که بسیار بیشتر بودند‏)‏ و مخالفان استیضاح هر یک از منظر و دید خود مسائل را مطرح کردند.اما یادمان نرود چاپلوسی و مجیز گویی از اخلاق ناپسند است و در هرشرایطی و از سوی هر کسی بسیارپست و مایه نفرت است.
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/04/04 - 10:26
ما هم این آیه رو مصداق جنابعالی و دوستانتان می دانیم
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/04/04 - 10:29
در مورد حرفهای تکراری باید بگویم شما بهتر است این انتقاد خود را به این سایت و کامنت دهندگان اعلام کنید وقتی بارها همون نظرات تکراری خودشون رو بیان می کنند ما هم مجبوریم جواب تکراری و منطقی خودمون رو برای اونها تکرار کنیم و تا نظذ تکراری از قبیل اینکه وزیر هیچ کاره است و سهمی در بودجه ندارد تکرار بشه چاره ای جز شنیدن پاسخهای تکراری ما از قبیل اگر وزیر هیچ کاره است پس چرا وزیر بهداشت توانست حقوق کارمندانش را اضافه کند نخواهند داشت
پاسخ + 0 0 --
سلیمی 1394/04/04 - 11:08
اقای میرزایی قمی گفت ادب از که اموختی گفت از بی ادبان.انشالله از بی ادب هایی مثل شما ادب بیاموزند!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/04/04 - 20:26
با خواندن دلایل آقا جلیل یاد بچه ها می افتم که تا بهشون میگی چرا تنبلی کردی ویا فلان کار سریع میگن که حسن وحسین وتقی ونقی هم همین کارا رو کردن وبه جای توضیح درباره کاراشون به توجیه ودادا وبیداد دست میزنن.
پاسخ + 0 0 --
شهرام حسنی 1394/04/04 - 20:31
با سلام
آقا جلیل مصداق عینی همان " شومنی " است که در مجلس یاد شد !
البته آقای حاجی بابایی هم یک شومن تمام عیار بود !
خداوند این شومن ها را هدایت کند .
پاسخ + +35 -17 --
دبیر 1394/04/03 - 23:14
با تشکر از مدیریت سایت
بسیار عالی بود
پاسخ + +26 -29 --
جلیل 1394/04/03 - 23:14
بازداشت یک کارگر ساده به دلیل اعتراض به فرماندار!
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۱
کارگر ساده یکی از شرکتها که در صف نانوایی حضور داشت با مشاهده نماینده های فرماندار فرصتی برای خود برشمرد و جملاتی انتقادی نسبت به آقای فرماندار بیان کرد که در نهایت منجر به بازداشتش شد.
اینم از وضعیت آزادی بیان در دولت تدبیرو امید
پاسخ + +18 -30 --
خوزستان 1394/04/03 - 23:25
اقای پور سلیمان اگه واقعا شما و نمایندگان دروغین فرهنگیان منصف بودید این حرفها رو قبل استیضاح میگفتید نه الان دیگه چه فایده اقایون اموزش پرورش با این وزیر فقط درجا میزنه درود به شرف عثمانی که اینجوری دفاع کرد از فرهنگیان ننگ بر فانی که بازم حرفای بی ارزش همیشگی رو زد ننگ بر لاریجانی که این جلسه رو از قبل مدیریت کرد ننگ بر دولتی که امید ما را نا امید
پاسخ + +36 -14 --
علی رضا 1394/04/04 - 00:07
با درود بر آقای پورسلیمان
تحلیل بسیار عالی وموشکافانه ای بود بزرگترین مشکل دولت همراه نبودن مدیران میانی وعملیاتی است که وظایف اصلی را انجام می دهند وبا مردم سروکار دارند به دلیل گرایشات جناحی که وابسته به قبل هستند وعدم اعتقاد به برنامه های دولت تدبیر وامید باعث ایجاد نارضایتی در مردمی شوند.
پاسخ + +20 -1 --
بهلول 1394/04/04 - 00:31
استيضاح وزير محترم آپ آقاى فانى بنظر مى آيد داراى دو بخش " پيدا" و " پنهان " بود كه هركدام از قبل تعيين شده وروى برنامه اتفاق افتاد
بخش اول بخش پيدا بود كه همان اتفاقاتى بود كه در روز استيضاح در مجلس پيش آمد كه عبارت از سخنرانى هاى سياسى ، احساسى ، معلم پسند ، مردم پسند ، راى دهنده پسند ، رييس جمهور پسند و كلا هر كس سعى كرد بنوبه خود از اين تريبون بهره خود را ببرد و آينده سازى نمايد برخى نيز بدلايلى براى كينه توزى سخن گفتند و به هرحال بگونه اى صحبت شد كه مردم و فرهنگيان را به مجلسيان خوشبين و اميدوار نمايد و وزير محترم نيز تماشاگر اين صحنه ها بود اما مانند فيلم هندى يا برخى سريالهاى ايرانى مى دانست همه چيز بخوبى و خوشى ميگذرد...ادامه دارد
پاسخ + +14 -1 --
بهلول 1394/04/04 - 00:42
ادامه مطلب
اما بخش پنهان آن بر مى گشت به توافقاتى كه در جلسات غير علنى و در جلسات خصوصى شده بود كه پس از اين همه سرو صدا ، راى اعتماد مجدد داده و هم سروصداى معلمين مى خوابد و هم مجلس از اينكه متهم به بى تفاوتى مى شد مبرا مى گشت و هم همه چيز بخير و خوشى تمام ميشد و وزير محترم هم احتمالا از اين مو ضوع اطلاع داشت كه تلاش زيادى براى مبرا كردن خويش ننمود و يك رابطه (برد -برد) ميان دولت و مجلس بوجود مى آمد كه در اين ميان تنها بازندگان معلمين بودند كه نفهميدند آخر داستان چه شد و برنده اين نمايش كه بود و در نهايت جمع پيدا و پنهان اين ماجرابه كجا رسيد به هر حال اين رابطه برد -برد بر مجلسيان و دولتيان مباركباد ...والسلام
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/04/04 - 08:45
همکار عزیزم.رابطه (برد -برد‏)‏ منظور نظر شما از دید مجلسیان‏ ‏و‏ ‏دولتیان‏ ‏صحیح‏ ‏است.اما‏ ‏از‏ ‏دید‏ ‏قاطبه‏ ‏فرهنگیان‏ ‏که‏ ‏من‏ ‏و‏ ‏تو‏ ‏و‏ ‏ما‏ ‏باشیم‏ ‏این‏ ‏رابطه‏ ‏قطعا‏(‏باخت‏-باخت‏)‏‏ ‏است.‏ ‏واین‏ ‏مهم‏ ‏است.
پاسخ + +21 -12 --
حسن 1394/04/04 - 00:48
قسمتی از نوشته ای جناب پورسلیمان را متوجه نشدم که فرموده بودند اطرافیان جناب فانی با برنامه های او هماهنگ وهم سو نیستند اصلا مگر جناب فانی برنامه ای هم دارند که کسی بخواهد با ان همسو باشد یا نباشد
و نگته ی دیگر این است که متاسفانه هم جناب فانی و هم طرفداران ایشان مانند جناب پورسلیمان دائما تاکید می کنند مشکلات اموزش و پرورش از دولت قبل به ایشان ارث رسیده به فرض محال که درست باشد این حرف شما پس چرا جناب فانی این مسئولیت را قبول کردند مرد ومردانه در روزی که برای رای اعنماد در مجلس حاضر شدند می گفتند که بنده هیچ کاری نمی توانم بکنم وتنها هنر من حفظ وضع اسفبار معلمان است پس چرا وعده ی بهبود اوضاع معیشت معلمان را دادند
پاسخ + +15 -5 --
مهرداد حسنی 1394/04/04 - 00:58
مژده،مژده
دوتا مشاور کم شد.
1- آقای عبدی
2-آقای حجازی
برای نمایندگی عبدی از تهران و حجازی ازهمدان روز سوم استعفا دادند.
پاسخ + +25 0 --
آذری 1394/04/04 - 01:26
من اظهارات وزیر محترم را مستقیم نشنیدم ولی توی سایت ها خواندم که در دفاعیات خود عنوان فرمودند که فوق العاده شغل را به 1500 امتیاز رسانده اند لطفا از طرف بنده به ایشان بفرمایید که چرا باید فوق العاده شغل یک میلیون نفر 1500 باشه و مال من یکی 1300 ؟؟
لطفا حکم بنده را هم اصلاح بفرمایید با تشکر!!
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/04 - 11:44
دروغ هیچ هزینه ای ندارد.
پاسخ + 0 0 --
تبریزی 1394/04/04 - 16:42
راست میگن لطفا حکم منو هم اصلاح کنند چون حکم من هم 1300 می باشد متشگرم
پاسخ + 0 0 --
دبیر 1394/04/04 - 23:43
به خاطر این که دروغ گویی کنتور ندارد ودر کشور ما به یکی از راه های فرار رو به جلو مسئولین تبدیل شده ولی خداوند باریتعالی می فرمایدبدا به حال دروغ گویان وپایمال کنندگان حق الناس
پاسخ + +33 0 --
احمد محمدی 1394/04/04 - 01:48
درود بر شرف دکتر قسیم عثمانی , اکنون به جرأت می توان گفت بعد از سالها , معلمان می توانند با اطمینان بگویند یک نفر از نمایندگان مجلس و تنها یک نفر از آنان , مدافع واقعی حق و حقوقشان می باشد . . عثمانی پیشتر هم این نزدیکی صادقانه و عاری از ریای خود را به جامعه ی معلمان نشان داده بود , یادمان نمی رود زمانی که تقریبا" تمامی نمایندگان مجلس فعلی , در مقابل انتخاب و معرفی نجفی موضع مخالف گرفته بودند , عثمانی با سخنان مستدل و منطقی و با صدای رسا , موافق آمدن نجفی بود و در مقام موافق , انتخاب او را برای وزارت آ . پ به نفع فرهنگیان و به سود آموزش و تعلیم کشور دانسته بود . . حرفهای دیروز دکتر عثمانی در مورد معیشت و منزلت بربادرفته ی معلم , براستی از درون وجودش بر می آمد و صداقت و راستی در آن نمایان بود . . من به شعور و فهم بالای مردم بوکان به خاطر انتخاب چنین نماینده ای احسنت می گویم و برای عثمانی سلامتی و موفقیت آرزو دارم . . .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/04/04 - 08:52
از‏ ‏معدود‏ نماینده گانی که ردای نمایندگی به تنشان گشاد نبود ، همین عثمانی شریف بود.شیر مادرش حلالش باد.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/04 - 11:45
افرین بر غیرتت عثمانی

کم از این انسانها دیده میشود
پاسخ + +24 -2 --
شهرکی - زابل 1394/04/04 - 03:36
با سلام متاسفم براى آقای مصباحی مقدم که چقدر بر علیه اقشار مستضعف و تهیدست جامعه در مجلس تلاش دارند. در موضوع تصویب قانون هدفمندي یارانه ها و تعیین قیمت حاملهای انرژی نقش ایشان بخوبی یادمان هست. در اینجا نیز که پای مطالبات بر حق معلمان در میان بود جانب مخالف را گرفت و زهرش را ریخت و در واقع غزل خداحافظی با مجلس را خواند بس است هر چه از نظرات به اصطلاح کارشناسانه شان نصیب این ملت زیر خط فقر شده است.
پاسخ + 0 0 --
لروند 1394/04/04 - 16:37
مصباحی مقدم آدم زرنگیه.خواست فانی بماند تاآیینه دق دولت باشد تا سبب ناراحتی معلمان از دولت روحانی شود و دو سال دیگر روحانی رأی نیاورد
پاسخ + +32 -11 --
داوود 1394/04/04 - 03:51
سلام جناب آقای پور سلیمان با تشکر از ارایه مطالب زیبا ودر خور تامل و تعقل ؛انشالله صاحبان سخن مطالب ارزنده ی شما را بخوانند و جامه ی عمل بپوشانند.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/04 - 11:53
من از طرفداران سایت سخن نیستم ولی با بعضی از حرفهای

همکاران مبنی بر توهین و افترا موافق نیستم .

انصافا انصافا اگر سایت سخن نبود چه کسی کامنت های موافق و غیر موافق را انتشار میداد.

پس دست شما درد نکند سایت سخن معلم.
خوبی شما این است که همه ی کامنت هارا انتشار میدهی.
دیگه هر کس خودش میدونه چی رو قبول یا رد کند.
توهین ممنوع.

همه ی ما فرهنگی هستیم. هر چه میخواهید بگویید ولی با منش مودبانه.

اقا جان سخن جان شما هم بعضی از کامنت ها رو حذف نکن عزیز.
پاسخ + +20 -31 --
اسداله نصیری 1394/04/04 - 04:05
بقای فانی اگر برای ما معلمان نان ندارد حداقل برای گروه سخن معلم و شخص شخیص آقای پورسلیمان آب دارد!!! صحبت های سراسر متناقض شما در طول این مدت کاملا واضح و مبرهن است که شما بیش تر از خود فانی برای بقایش خوشحال شدید. اگر چه برای ظاهر سازی هم که شده یکی به نعل زدید و یکی به میخ تا نظرات خاکستری درباره ی وزیر بی لیاقت را با خودتان همراه کنید.
ماه پشت ابر نمی ماند و تاریخ گواه است که از ماست که برماست.سپاس از نمایندگان بی مسولیت که صدای رسای ما را به خوبی شنیدند !!!... دست مریزاد... از ماست که برماست!!!
پاسخ + +16 -31 --
ناشناس 1394/04/04 - 05:10
به به نطق اقاى پورسليمان هم باز شد ديگه تا دلت ميخواد حرف بزن تحليل كن مقاله بنويس كى اهميت ميده باور كن دورويى كار خوبى نيست اميدوارم بقيه معلمان به جاى حرف زدن اون هم در زمان نامناسب عملگرا باشند كه به عمل كار برايد به سخندانى نيست
پاسخ + 0 0 --
مهرداد 1394/04/04 - 12:47
دوست ناشناس
شما که جرات بیان نام خود را ندارید چه کسانی را به عمل فرا می خوانید ؟!
کار شما بیشتر به دو رویی شباهت دارد !
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/04/04 - 16:10
حالا شما هم اسمتون رو مهرداد نوشتيد كدوم مهرداد هستين اهان مهرداد عمه اينا بهتره ايراد مسخره نگيرى
پاسخ + +40 -5 --
ستوده نژاد 1394/04/04 - 06:56
همین که جناب آقای پور سلیمان با جسارتی مومنانه این سایت را راه اندازی کرده اند و نظرات معلمان را نشر می دهند بسیار ارزشمند است و اینکه بعضی افراد با اهداف سیاسی و غیر سیاسی ایشان را مورد نقد قرار می دهند نشان دهنده ی بزرگی کار ایشان است.
اینجانب به عنوان یک دبیر برای راه اندازی این رسانه و تداوم کار آن تشکر می کنم در صورت فقدان این چنین رسانه هایی دشمنان خارجی با وی سایت هایی که قصدی جز تخریب فرهنگیان ندارند فقط به تحریک فرهنگیان خواهند پرداخت
پاسخ + +8 -30 --
معلم 1394/04/04 - 07:22
آقای همه چیز دان !آن ماشین حساب کاسبی رو در عکس برای محاسبه کدام بده بستون گذاشتی !!!
پاسخ + +11 -31 --
ناشناس 1394/04/04 - 07:25
جناب سليمان هرطرف بادي بوزد شماهم به همان طرف ميروي تا ديروز مخالف استيضاح بودي الان ناراحتي حتما فاني به قولي كه داده به شما عمل نكرده
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/06 - 03:17
خدا به دادتان برسد !چقدر راحت تهمت میزنید بنده به درست یا غلط بودن اعتقادات آقای پور سلیمان کاری ندارم اما میدانم که حداقل در این پانزده سالی که ایشان را میشناسم همیشه بر یک عقیده وخط سیاسی بوده اند وبهایش راهم بازندان وتبعید داده اند پس راحت تهمت نزنید.
پاسخ + +13 -2 --
ناشناس 1394/04/04 - 08:18
حالا تکلیف بن استیضاح (صد تومانی) چه می شود؟؟؟
پاسخ + +21 -13 --
معلم 1394/04/04 - 08:40
سپاس از نظرات خوبتان...ولى يک جا اورديد "و اما نکته مهم دیگر ، حضور پر رنگ کابینه تدبیر و امید در جلسه استیضاح بود .این همراهی نشان داد که دولت تدبیر و امید نگاهی راهبردی و قابل تامل نسبت به مقوله آموزش و پرورش و معلمان دارد و باید از آن استقبال نمود ." جناب پورسليمان کدوم همراهى؟؟؟وقتى رييس جمهور , اموزش و پرورش اينقد واسش بى اهميته که تو جلسه حضور پيدا نميکنه , اين چه نوع همراهى؟؟؟اخه چه کارى مهم تر تو ديروز داشتن که نيامدند..حالا کل کابينه ميومدن مجلس..اين ابدا همراهى نيست بلکه بى احترامى و بى اهميت بودن کاره...نه تنها ايشان , بلکه رييس مجلس هم افتخار نداد و بهتره بگيم واسش مهم نبود...
پاسخ + +15 -30 --
غفاری 1394/04/04 - 09:01
اقای پوزسلیمان سلام.بقای فانی ارزانی شماوکسانی که که دوست دارند در دانشگاه فرهنگیان و...پست بگیرندباد.خیانت بزرگی به معلمان شد.کسانی خود را باصطلاح نماینده معلمان می دانند از پشت به انها خنجر زدند.کاش اقای فانی بجای نه دقیقه 30دقیقه دفاع میکرد.از معلمان دفاع میکرد .از محمود باقری ها که نماینده ی معلمان بودند والان دوستانش که مدعی نماینده فرهنگیان اند از پشت خنجر میزنند دفاع میکرد.تزویز ودرویی تا کجا؟اقای مصباحی مدافع فانی همون کسی است که دوستان میگفتند دانشگاه تهران درسلف را موقع ناهار می بستند میگفتند اول نماز(اجباری)بعد ناهار.حالا شده مجتهد تعلیم وتربیت.دولت تزویر را اینقدر به رخ معلمان نکشبد که صدرحمت به دولت قبل.
پاسخ + +21 -11 --
فرهنگی 1394/04/04 - 10:23
ا-رئیس دو قوه در مجلس حضور ندارد.جهانگیری و لشکرکشی وزرا همراه فانی هم جهت سرگرمی نمایندگان مصلحت اندیش بود2- فانی حرف های تکراری خود را گفت جواب نمایندگان را هم نداد و چاره اندیشی مربوط به موضوع را هم بی جواب گذاشت .از معیشت که دغدغه اصلی فرهنگیان بود به راحتی گذشت 3-این گروه دولت ،مجلسیان، وزاری و اطرافیان فانی برای جلب وتنویر افکار عمومی بالاخص فرهنگیان باید در پیشگاه خدا و جامعه و وجدان خودشان جوابگو باشند که این استیضاح فرمایشی را برای ساکت و بی اعتبار کردن فرهنگیان تدارک دیدند 4- این شخص، وزیرفرهنگیان نیست بلکه نوکر حلقه به گوش نمایتدگان مجلس و دولت است و فرهنگیان امید بهبودی از این اوضاع ندارند.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/04 - 11:54
اونوقت برای چی منفی دادی؟
پاسخ + +12 -31 --
داود 1394/04/04 - 11:00
پورسلیمان خیلی ...اکثرقسمتی از نظرات معلمان را نقطه چین می کنی شرم بر تو باد تو معلم نیستی تو ضد معلمی
پاسخ + 0 0 --
سخن معلم 1394/04/04 - 11:08
دوست عزیز
جناب داود
سلام
در سخن معلم قرار است دوستان و همکاران با یکدیگر جهت رسیدن به یک نقطه و حتی حس مشترک گفت و گو کنند .
قرار نیست در این جا علیه یکدیگر فحاشی کرده و به یکدیگر توهین کنند .
انتظار ما این است که حرمت افراد حفظ شود و در کنار آن انتقادات به صورت منطقی مطرح شوند .
از این که رعایت می کنید سپاسگزاریم .
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
مهرداد 1394/04/04 - 12:43
آقای داود
سلام
از کجای نوشته آقای پورسلیمان " ضد معلم " بودن بیرون می آید ؟
آخر شما هم معلم هستید ؟
وقتی شما ها را می بینم از معلم بودن خود شرم می کنم .
به خود آئید .
به کجا می روید ؟
پاسخ + 0 0 --
حسینی 1394/04/04 - 23:40
اگر هم قراره آقای پور سلیمان شرمگین بشن باید از نحوه حرف زدن وسخنان غیر فرهنگی از این دست حرفهایی باشه که شما میزنین آقا داود!!!!!!
پاسخ + +13 -10 --
ناشناس 1394/04/04 - 11:54
آفرین به استیضاح کنندگان و تاسف به حال دیگران که محافظه کاری کردند و حرف دل معلمان را نشنیدند معلمانی که زیر چرخ ماشین این آقایان له شدند انشااله در برابر خداوند حرفی بر این ناعدالتی ها دارند.آقایان بایدبدانند که کشوررا امیر کبیر ها تغییر می دهند نه آن هایی که به خاطر مقام و منصب حرفشان را نمی زنند
پاسخ + +13 -16 --
مهدی 1394/04/04 - 11:55
درسهای استیضاح:
اول اینکه معلمان فقط اتحاد و همبستگی صنفی میتواند به دادتان برسد.
معیشت معلمان برای مسولان اعم از دولت و مجلس مهم نیست یا لااقل جزو اولویتها نیست.
برای دولت فعلی مهم این نیست که وزیر چطور عملکردی داشته، بلکه مهم این است که تو تیم خودی است.
به هیچ گروهی منجله همین به اصطلاح تشکلهای صنفی)؟( دل نبندین زیرا صنف و موارد صنفی تنها وسیله ای برای مطرح شدن عده ای و صعود از نردبان قدرت و شهرت است.
پاسخ + +14 -31 --
شهرام 1394/04/04 - 12:41
اتفاقا اقای پور سلیمان شما به شدت طرفدار فانی هستی حالا نمیدونم شما چه امتیازی گرفتی
ولی به خدا تو همون پور سلیمان سابق نیستی
شاید شما هم پنج میلیونی که وزیر به هر نماینده داده بود جز اونا بودی
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1394/04/04 - 13:17
سلام
جناب شهرام
ضمن تشکر از تذکر شما
این که یک نفر طرفدار چه کسی باشد و نباشد باید به آن احترام گذاشت .
ممکن است شما به کسی علاقه مند باشید که با سلیقه من موافق نباشد ؛ آن موقع باید شما را " ترور شخصیت " کرد ؟
مثل این که بگوئیم چون احمدی نژاد و اطرافیان او مفاسد اقتصادی داشته اند ، افراد حامی او هم دچار مشکل هستند و یا آن خصوصیات را داشته اند ؟!
دوست عزیز !
بد نیست این جا تجربه ای را بازگو کنم :
" چندی پیش برای کاری به وزارتخانه رفته بودم .
صحبت از سایت شد .
یکی از دوستان ستادی با تاکید می گفت که معلمان آدم های بی تربیت و بی ادبی هستند و اهل منطق و گفت و گو نیستند !
استناد او هم همین کامنت ها بود !"
دوستان توجه داشته باشند که نظرات آنان توسط خیلی ها خوانده می شود و مورد قضاوت قرار می گیرد حتی اولیاء دانش آموزان و خود دانش آموزان !
« سخن معلم یک رسانه مستقل است و بر اساس اهداف معین و مانیفست مشخص و در راستای منافع معلمان و مصالح ملی حرکت می کند و تابع احساسات و پوپولیسم نمی شود .»
در سخن معلم یادداشت هایی منتشر می شوند که ممکن است به مذاق برخی خوش نیاید .
بهترین راه این است که با استدلال و منطق اندیشه مقابل را نقد کنیم .
این بهترین راه است .
بنده هم همان پورسلیمان سابق هستم هر چند تغییر و تحول لازمه هر وجودی است وگرنه محکوم به نابودی و فنا خواهد بود .
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/04/04 - 14:07
شما به اون دوست ستادی خود ادبیات وزیر را یاد آوری کردید؟؟؟
ادبیاتی از قبیل ناکارامد بی سواد مازاد استخدام از طریق رابطه
آیا استفاده از این ادبیات در شان یک وزیر است ؟؟؟؟
وزیری که متولی فرهنگ و آموزش باشد وقتی از چنین ادبیات سخیفی استفاده می کند معلمینش هم به پیروی از وی اینگونه کامنت میگذارند هر چند که کامنتها توهین آمیز نیست بلکه جنبه انتقادی نظرات بیشتر است
پاسخ + 0 0 --
شهرام 1394/04/04 - 18:58
ممنون اقای پور سلیمان به خاطر جواب و توجه به کامنت ها .
ولی برادر باور بفرمایید فانی قابل دفاع نبود
من حکمم 2400000 تومانه با مدرک ارشد و ده سال سابقه و معاونت و یه فرزند .
حالا یه پرستار تو همین شرایط تحریم با سه سال سابقه و کارشناسی و مجرد به نظرت حکمش چنده به نظرت ؟؟؟؟
من هم فانی به عنوان یه معلم همیشه برام قابل احترامه و دوستش دارم ولی اقای هاشمی هم تو همین شرایط تحریم این همه کار کرد .
فانی برای این پست خیلی کوچیکه باور کن برادر
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/05 - 08:36
چرا حکم شما با مدرک ارشد و ده سال سابقه دو میلیون وچهارصده؟!
و
حکم من با یازده سال سابقه و مدرک دکترا یک میلیون وهفتصد!

تازه اون هم امسال بعد از افزایش 14 درصد اینقدر شده.

واقعا چرا حکم شما دو میلیون وچهارصده؟!
مگه حق معاونت چقدر شده؟
پاسخ + +31 -9 --
مظفری 1394/04/04 - 13:38
با درود
از گروه سخن معلم بابت زحمات و پیگیری ها تشکر و قدردانی می کنم .
شاید تنها رسانه ای هستید که به روز هستید و بخش تحلیل قوی و کارآمد است .
موفق باشید .
پاسخ + 0 0 --
شهرام 1394/04/05 - 11:04
عرض شود من 40 تومان سایر دارم +213 تومان حق نواری مرزی. منظورم روستایی. حول و حوش 400 تومان حق معاونت
کلا شده 2400000تومان
پاسخ + +30 -7 --
قاسم زاده 1394/04/04 - 13:48
با سلام
تحلیل خوبی بود .
فانی باید واقعا یک تجدید نظر اساسی در حلقه اطرافیان خود ایجاد کند تا بتواند اعتماد سازی کند .
متاسفانه همان گونه که شما نیز بیان داشته اید ، روابط عمومی و ارتباطات ایشان ضعیف است و این که فقط بخواهند در یک روز مانند پنج شنبه ها در یک اتاق ارتباط مردمی داشته باشند ، کافی نیست .
با تشکر .
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/04/04 - 14:03
با این نظر کاملا مخالفم مشکل معلمان با وزیر در ضعیف بودن روابط عمومی و ارتباط ایشان نیست بلکه در افکار و بیانات وی است
افکار این وزیر نگاه به آموزش وپرورش به عنوان بنگاه درامد زایی بوده و هدف ایشان واگذاری تمام مدارس به بخش خصوصی است
پاسخ + +11 -28 --
جلیل 1394/04/04 - 14:15
آقای پورسلیمان بنده از شما یک سوال می پرسم که امیدوارم پاسخ دهید
شما فکر می کنید چرا معلمان عاشق نجفی هستند ؟؟؟ آیا کوچکترین کامنتی در انتقاد از ایشان گذاشته میشود ؟؟؟؟؟
چرا معلمین همونطور که خودتان هم عنوان کنید اقدام به انتشار کامنتهای توهین آمیز به فانی می کنند که دوست ستادی شما بهش اشاره کرد؟؟؟؟
دلیل دوست داشتن و محبوبیت نجفی افزایش حقوق معلمان به دو برابر بود که موجب شد یاد و خاطره ای خوش از خود در معلمان به جای بگذارد
شما فکر می کنید اگر فانی حقوق معلمان را دو برابر افزایش می داد کسی از وی انتقاد می کرد ؟؟؟؟
پاسخ + +17 -28 --
جلیل 1394/04/04 - 14:17
اگر ایشان حقوق معلمان را دو برابر افزایش بدهد من خودم یکی از حامیان وی خواهم شد و در حمایت از وی کامنت و مقاله خواهم نوشت
ولی دوستتان نه تنها به فکر بهبود معیشت نیست بلکه هر چه که معلمین داشتند را نیز از بین می برد
مقرری ماه اول حذف بیمه طلایی عدم تصویب گواهینامه نوع دوم تدریس شش ساعته مدیران و معاونین توهین به معلمان
پیشنهاد دادن حقوق معلمین به دست مدیران
من فکر می کنم با این اقدامات وزیر باید...
پاسخ + +29 -10 --
احمد محمدی 1394/04/04 - 14:24
من شخصا" علی پور سلیمان را آدمی منطقی و معلمی فرهیخته میدانم و معتقدم ایشان گذشته از آنکه معلمی راستین است , در نقش مدیر یک پایگاه خبری پربیننده , به نحو احسن و به شیوه ای کاملا" حرفه ای عمل نموده است . اگر مقالات و نوشته های ایشان را مرور نماییم , متوجه می شویم که وی به فعالیت صنفی , تشکیلاتی و سازمان یافته ی معلمان در قالب نهادی مستقل و برآمده از بطن فرهنگبان باور کامل داشته و بر این اساس تز اصلی خود را که همانا تشکیل فراکسیون معلمان در مجلس , که اعضای آن را نمایندگان واقعی و راستین این قشر تشکیل میدهند , معرفی نموده و تاکنون نیز بارها جزییات آن را تشریح و از آن دفاع نموده است . . . ادامه دارد
پاسخ + 0 0 --
آذری 1394/04/04 - 22:51
آقا جلیل باز هم به همه چیز سیاه و سفید نگاه می کنید و انگار دوست ندارید که خیلی واقع گرایانه ببینید !!
اگر آقای نجفی بود به لطف دولتی بود که شعار اصلی اش شعار فرهنگی بود و توجه به فرهنگ را در اولویت برنامه هایش داشت درست است که اگر ایشان بودند اوضاع بهتر از این بود ولی فکر نکنید که اگر ایشان هم بودند قضیه دولت اصلاحات تکرار می شد!!
دولت فعلی بیشتر شعار بازار و اقتصاد دارد و به امروز فکر می کند و به خوراک جسمی و نه خوراک فرهنگی این را از شاخص ترین وزرای دولت تا معاونین که همه اقتصادی هستند و مشاورین و ... بخوبی می شود فهمید .
پاسخ + +28 -7 --
احمد محمدی 1394/04/04 - 14:24
ادامه . . .. . شاید داروی نایاب درمان مشکلات آ . پ در حال حاضر همین هم باشد و شاید هم این نظریه دردی از این مشکلات را دوا نکند , در هر حالت تعهد و پایبندی آقای پور سلیمان , به باورهایش و دفاع از آنها , قابل تحسین است . . بنده به نوبه ی خودم , نظرات ایشان را محترم شمرده و سایت سخن معلم را نیز , در بیان تمامی عقاید و آرای فرهنگیان و امر اطلاع رسانی . موفق و الگو می دانم و بر خلاف نظر بعضی از دوستان , وجود این سایت را مفید و لازم می دانم . . .
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1394/04/04 - 14:29
جناب محمدی
دوست و همکار عزیز
سلام
از لطف و عنایت حضرتعالی و سایر دوستان و همکاران سپاسگزارم .
در پناه حق موفق و پایدار باشید .
پاسخ + +11 0 --
فرهنگی 1394/04/04 - 14:29
امیدورام در سالتحصیلی جدید معلمان با اتحاد و انسجام بیشتری در صحنه برای احقاق حقشون حضور داشته باشن.چون امیدی به نمایندگان ... و مصلحت طلب و دولت بی تدبیر نیست.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/04 - 19:08
امیدوار نباش!
مگه قبلا معلمان متحدبودند و تونستند کاری از پیش ببرند.

فانی همچنان بر آن طرح نیم بند رتبه بندی كن درآوردیه غیر کارشناسیش تاکید کرد, صدای هیچ نماینده آی هم درنیامد.
اول مهرم خبری از اجرای همین طرحم نیست چون تو صحبتهاشون به بودجه ,95 اشاره شد.

دولت و مجلس اعتقادی به افزایش حقوق معلم ندارند و کاری انجام نمیدهند.
اونا فقط هیات علمی دانشگاه ها رو ساپورت میکنند چون بعد از تمام شدن دوره صدارت و وزارت و نمایندگی, یه صندلی خالی دو دانشگاه یا پژوهشگاهی. درانتظارشونه

دلم میخواد آخرتی باشه, قیامتی باشه و من بگم:
انشاالله دیدار ما به قیامت.
پاسخ + +1 -26 --
داود 1394/04/04 - 16:41
اقامهرداد شما که معلم هستید برا جامعه معلمان چه کرده اید بله شما و امثال شما خوش خدمتی های زیادی برا جامعه معلمان نموده ایدوجامعه فرهنگیان رابااین طرز تفکرتونبه عصر حجر برده ایدتا توو امثال تو باشند فرهنگیان به جایی نخواهند رسید
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/06 - 03:22
کمی آرامتر آقا داوود من متنهای قبلی شما را هم خوانده ام هیچ کدام اینگونه نبوده!!!لطفا از مدار ادب وفرهنگ خارج نشوید نکند فرمایشات آقا جلیل در شماهم تاثیر گذاشته؟!
پاسخ + +1 -35 --
جلیل 1394/04/04 - 17:59
دکتر فانی در شرایط به وزارت رسید که وامدار و وارث مشکلات بر جای مانده از دولت احمدی نژاد بود استخدامهای بی ضابطه طرحهای شتاب زده و بدون کارشناسی شده حاجی بابایی حجم معوقات بر جای مانده از دولت قبل عملا این وزارتخانه را در لبه پرتگاه کشانده بود دکتر فانی در طی این مدت با مدیریت صحیح خود یک هزار میلیارد تومان صرفه جویی کرده و در جشنواره خوارزمی عنوان برترین سازمان در کیفیت بخشی را ازآن معلمین نمود ایشان از محل صرفه جویی امتیاز فوق العاده شغل را به 1500 رساند وی همچنین بودجه آموزش وپرورش را تا دو برابر رشد داد معلمین از دوران سیاه و خفقان که نجات یافته بودند از این آزادی استفاده نموده و با شرکت در تحصن ها به ابراز احساسات و هیجانات خود پرداختند و تو انستند در سایه این آزادی که دکتر فانی به آنان عنایت نموده بود اعتراضات خود را نشان دهند بی آنکه تو جه داشته باشند که این دولت وارث مشکلات دولت گذشته بود
پاسخ + +2 -32 --
جلیل 1394/04/04 - 18:00
و عملا وزیر به تنهایی نمی تواند نقشی در بهبود این مشکلات داشته باشد نمایندگانی که در آن دوران سکوت کرده بودند اکنون به انتقاد از عملکرد فانیپرداخته و وی را به استیضاح کشاندند اما با هوشیاری معلمین و توضیحات قانع کننده وزیر موجب شد با رای بالا به این دانشمند برجسته و متواضع رای دهند دکتر فانی با تکیه بر مدیریت آموزشگاهی و به دور از هرگوه شتاب زدگی در این 22 ماه توانست تا حدودی از ویرانه ها و مشکلاتی که توسط دولت قبل ایجاد کرده بود با تدبیر حل نماید اما معلمین فرهیخته اذعان دارند که رفع این ویرانه ها مدت زیادی به طول خواهد انجامید
حالا معلمین در سایه توجه دولت به آزادی فکر و اندیشه به تشکیل اصناف و تشکل ها پرداخته و در کمال آزادی به تحصن و ابراز هیجانات خود می پردازند که در 8سال در گلوشان مانده بود
تمام اینها رو الکی گفتم جدی نگیرید خواستم ادای موافقین فانی رو در بیارم و تصور کنم اگه من از مدافعین فانی بودم چه جوری می تونستم از فانی دفاع کنم
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/04/05 - 02:14
آقا جلیل شما خیلی باادب تر از دوستان ستادی اقای پورسلیمان هستی که اینچنین به معلمان گستاخی میکنند.دوتا شعر ناب از سعدی برای این دوست ستادی پورسلیمان بگو بلکه با ادب بشه وبه کسی توهین نکنه.
پاسخ + +10 0 --
بازنشسته 1394/04/04 - 18:52
دوستان عزیز مثل اینکه ما معلمیم توهین بهمدیگر درشان ما نیست کسان دیگری حق مارا میخورند بی برنامه وبی تدبیرند چراماهمدیگررا میکوبیم بلکه باید باتدبیر کارهاراپیگیری کنیم باتشکر ازهمکاران دلسوز
پاسخ + +3 -2 --
ناشناس 1394/04/04 - 19:29
راستی رفاهی کارت صد تومنی رمضان چی شد؟!
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/06 - 03:24
ای بالا ؟!ندید پدید!!خوب فانی که دیگه استیضاح نمیشه واسه چی باید ولخرجی کنه ؟!؟
پاسخ + +26 0 --
آذری 1394/04/04 - 22:05
جناب آقای پورسلیمان از اینکه همه نظرات را منعکس می فرمایید از شما تشکر می کنیم بنده هم از عملکرد وزیر رضایت ندارم ولی در این شرایط از اینکه استیضاح رای نیاورد خوشحال شدم . ولی اگر کمی موشکافانه مسائل را بیان بفرمایید به نظر بهتر است!!
به عنوان مثال در این متن به این جامعی کمترین اشاره ای به دروغ جناب وزیر نکرده اید که فوق العاده شغل کدام معلم از 800 به 1500 ارتقاء یافته است؟
ما مثل معروف آذری داریم که میگه " از همین ناهار معلوم است که شام چی داریم!! ""
وقتی در همان جلسه دفاع استیضاح دروغ به این بزرگی به نمایندگان ملت و معلمان و ملت ایران تحویل داده می شود و در آخر همین جلسه ایشان رای اعتماد می گیرند چی میشه گفت ؟ عدم اطلاع نمایندگان از اوضاع معلمان یا هماهنگی قبلی برای رای اعتماد و ...؟
مگر اینکه بنده متن دفاعیات ایشان را درست متوجه نشده باشم که خواهش دارم بنده را توجیه بفرمایید.
پاسخ + +1 -27 --
معلم 1394/04/05 - 02:06
اقای پورسلیمان سایت مستقل شما جواب بنده به این دوست بی ادب ستادی ات را منتشر نکرد چرا؟واقعا روزنامه ی همشهری بیشتر توهین کرد یا دوست ستادی شما؟دوست ستادی تان کع معلمان را بی ادب قلمداد کرد شما هم خرسند وخوشحال شدی؟واقعا شرم برشما وخاطره گویی ودوستانت.
پاسخ + 0 0 --
محمدی 1394/04/05 - 10:04
دوست معلم
سلام
هر رسانه ای برای خودش چارچوبی دارد .
قرار نیست شما گوش های خود را ببندید و دهان خود باز بگذارید و انتظار همکاری داشته باشید !
شرف هر معلم ادب اوست .
با تشکر .
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/04/05 - 15:24
اقای پورسلیمان سلام. چرا خودت رو محمدی معرفی می کنی؟دوست عزیز همان پورسلیمان باشی بهتر است.این را به دوست ستادی ات بگو جناب پورسلیمان( محمدی) که شرف هر معلم ادب اوست.
باتشکر
پاسخ + 0 0 --
سخن معلم 1394/04/05 - 21:20
جناب معلم و...
سلام
متاسفانه عملکرد شما شفاف نیست و همگان را به کیش خود می پندارید .
گذاشتن نظرات متعدد و با اسامی مختلف مانند دبیر ، معلم ، سلیمی و... زبینده یک معلم نیست !
گروه سخن معلم نیازی به این امور و اعمال ندارد .
پایدار باشید .
پاسخ + +2 -4 --
رحمت 1394/04/05 - 07:43
رأی نیاوردن استیضاح فانی، یک برد برای مخالفان دولت و یک باخت و استهزاء ناعادلانه برای معلمان و موافقان دولت یازدهم ، توسط مجلس نشینان بود. چون دیگر یاد گرفته اند که چگونه از قدرت قانون سوء استفاده بکنند. چرا که فانی دقیقاً در این وزارت از ابتداء تاکنون طبق امیال نمایندگان که اکثراً از مخالفان دولت هستند عمل کرده بود و بنیاد و اصل این استیضاح یک بازی و مضحکه بیش نبود.درد ما از آن نمایندگانی است که گستاخانه خواستند این نمایش کمدی را بر ما معلمان منت بگذارند غافل از اینکه روسیاهی زود خودش رو بروز داد. کسانی که نمرات ناپلئونی شان هنوز در دفاتر نمرات ما ثبت است به جایی رسیده اند که مسخره می کنند. در تردیدم که نکند چاپ نشود وگرنه هر آنچه را که لایق و شایسته و بایسته باشد باید می گفتیم. از جناب عثمانی هم در مجلس تشکر می کنم و از نمایندگان می خواهم که حداقل در مورد معلمان بر اساس درستی ها و حقیقت ها و رعایت ادب و احترام به سخن یا کردار آیید.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/04/05 - 11:46
منطقى حرف بزن دوست عزيز فانى نماينده روحانى است ضعف او ضعف روحانى و قوت او قوت روحانى است ما جز ضعف و سستى از اين وزير نديديم
پاسخ + +26 -3 --
آرش کاویان 1394/04/05 - 11:19
اقای پورسلیمان مستحق این گونه توهین ها نیستند اگرچه ممکن است انتقاداتی هم به ایشان وارد باشد که طبیعی است و البته ایشان ممکن است پاسخ های قانع کننده ای به این انتقادات داشته باشند اما در هر حال باید قدر این سایت را بدانیم.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1394/04/05 - 13:19
جناب کاویان
سلام
دوست عزیز
از محبت شما سپاسگزاریم .
به نظر می رسد دوستان و همکاران گرامی انتظار داشتند که در طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش ، گروه سخن معلم بی پرده و بدون کارشناسی به فانی حمله کرده و خواهان برکناری وی شود !
این در حالی است که ما سعی کردیم در گفت و گو با همکاران و فعالان تشکل ها ، کارنامه فانی به صورت منطقی و به دور از حب و بغض بررسی و نقد شود .
آیا گفت و گو با این دوستان کار اشتباهی بوده است ؟
مشی سخن معلم گفت و گو و تفکر نقادی است و سخن معلم هیچ گاه سعی نکرده است که بر موج پوپولیسم و جریانات کور و بی شناسنامه سوار شود !
حتی برخی نظرات ، مطالب و پست ها بدون آن که جنبه کارشناسی و یا مستند داشته باشند ، در حمایت از استیضاح و برکناری فانی در این پایگاه منتشر شدند از این منظر که سخن معلم به دیدگاه های مخالف احترام می گذارد .

جناب کاویان
سخن معلم به عملکرد فانی و تیم ایشان نقد دارد و آن را همواره بیان کرده است .
در این یادداشت نیز سعی کرده ام که به صورت مستند و به دور از هر گونه احساسی شدن و بر اساس منطق و عقلانیت ، جلسه استیضاح آقای فانی را به نقد بکشم .
برخی از دوستان طوری وانمود می کنند که سخن معلم همواره از فانی حمایت کرده است !
اگر این دوستان موضع و یا بیانیه ای از گروه سخن معلم که نشان می دهد این رسانه از فانی حمایت بی قید و شرط کرده است را ارائه کنند ؟
قبلا هم گفته شده است که سیاست این رسانه در قبال دولت تدبیر و امید ، « حامی – منتقد » است و به عملکرد دولت نهم و دهم نقدهای جدی دارد.
منطقی است که دوستان و همکاران به این راهبرد احترام بگذارند .
همه می دانند که جرقه استیضاح توسط جبهه پایداری در مجلس زده شده بود .
نماینده این جریان که آقای نقوی حسینی و نیز رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس نیز هست !! از برکناری فانی به شدت حمایت می نمود !
هر چند افراد دیگری چون رسایی ، بذرپاش و... نیز در این استیضاح فعال بودند ...
جالب است که این افراد و جریانات در همین مجلس چشم بر عملکرد نادرست آقای حاجی بابایی بسته بودند و حرفی نمی زدند !
باور و برداشت ما از این گونه حرکات و مواضع این بود که برخی از نمایندگان مجلس نه به فکر آموزش و پرورش که به فکر آینده شغلی خود بوده و هستند و سخن معلم در جاهای گوناگون گفتار و عملکرد این نمایندگان را مورد نقادی قرار داده و خواهد داد .
صداقت این افراد جای سوال است و ما نمی توانیم با این گونه افراد که کارنامه درخشانی در حوزه آموزش و پرورش ندارند هم صدا و هم رای باشیم .
البته سخن معلم از سخنان آقای عثمانی نماینده محترم بوکان که اتفاقا موافق استیضاح بود حمایت کرد.
سخن معلم در مطلبی فقط سخنان کامل ایشان را آورده و از ایشان تقدیر و قدردانی نمود .
جمع بندی ما این بود که در این جلسه استیضاح شاید فقط ایشان بود که صادقانه و بدون چشم داشت از آموزش و پرورش و معلمان دفاع کرد و این در جای خود ارزشمند است .

سخن معلم حتی در زمان سرپرستی آقای فانی و قبل تر از آن نقد های جدی به عملکرد آقای فانی داشت و آن را بیان کرده بود .
از این پس نیز سخن معلم در این چارچوب و در مدار اعتدال ، عقلانیت و همه جانبه نگری ، کا رخویش را ادامه خواهد داد .
برای ما منافع آموزش و پرورش و معلمان در چارچوب مصالح ملی مهم است و ما خود را موظف به پیگیری آن می دانیم .
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/04/05 - 14:21
اقای پورسلیمان سلام.شما هم بفکر منافع خودتان هستید لطفا عوامفریبی نکنید.ضمنا اقای کوچک زاده جز استیضاح کنندگان نبود واین اقایان که شما نام بردید از خیلی جهات بهتر از نصباحی مقدم هستند.خواهشا دوتا کلمه یاد گرفتید مدام ازش استفاده نکنید پوپولیسم پوپولیسم.همه ی معلمان دفاع کورکورانه سایت شما را از فانی ودوستان فانی دیده اند لازم نیست قسم به بیطرفی بخورید.معلمها زیرکتر از ان هستند که شما اغفالش کنید
پاسخ + 0 0 --
کردستان 1394/04/05 - 17:05
جناب پور سلیمان عزیز ظاهرا از ماندن فانی در وزارتخانه چنان به وجد آمده ای که تا تعریفی از شما میشه یه کامنت چند صفحه ای میذاری و پوپولیسم پوپولیسم میکنی و خودتو روشنفکر قلمداد کرده ای ....
از همون رفتنت به وزارتخانه و صحبت با دوستان ستادی ات معلومه که ........
پاسخ + 0 0 --
دبیر 1394/04/05 - 20:48
آفرین کردستان
گل گفتی وگل گفتی.کبکش خروس میخونه.معلما رو فروخته به دوستان ستادیش.یادش بخیر حاج بابایی اینجور آدم ها رو راه نمیداد بخاطر همین ازش کینه دارند.
پاسخ + +6 -3 --
معلم منطقه دو 1394/04/05 - 11:50
فانی در جمع معلمان رای اعتمادی ندارد. این مهم است. بگذار مجلس و دولت کار خود را بکند.
پاسخ + 0 0 --
دبیر 1394/04/05 - 20:26
افرین ! رای عدم اعتماد معلمان ایران به فانی
پاسخ + 0 0 --
دبیر 1394/04/05 - 21:04
رای اعتماد به نماینده نماهای صنفی و...که در تاریخ چندساله سابقه نداشته اینقدر به معلمان خیانت کرده باشند واز دولت و وزارت دفاع کرده باشند.یادش بخیر باغانی هیچ وقت تملق گو نبود برعکس اقایان که واقعا نمیدانم به انها چه باید گفت.بقول همکارمان تملق داره اپیدمی میشه واین خوب نیست.
پاسخ + +23 -2 --
اصلاحی 1394/04/05 - 21:01
با درود بر شما
جناب پورسلیمان
استفاده کردم .
تحلیل خوبی بود .
متاسفانه بعضی ها چشم دیدن موفقیت این سایت را ندارند .
پرتوان و موید باشید .
پاسخ + +2 -3 --
ناشناس 1394/04/06 - 13:56
از اين ها بگذريم يعني دوسال ديگه فاني مي مانه حتما در اين دو سال همه چيز نابود ميشه
حالا كه مجلس زرنگي كرد و به او راي داد بايد آقاي روحاني براي او جايگزين پيدا كنه اگر نه ما معلمان به هيچ اصلاح طلبي راي نمي دهيم .
با استيضاح فقط صورت مسئله پاك شد اصل موضوع بي رضايتي معلمان پابرجاست الان فقط همدلي نمايندگان با قاني بوده

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور