صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

دکتر عباس پور : " به عنوان یک شهروند می توانم این پرسش را مطرح کنم که مجلس برای آموزش و پرورش چه کار کرده است ؟ "

گفت و گوی سخن معلم با عضو شورای کانون مدرسان دانشگاه فرهنگیان پیرامون استیضاح وزیر آموزش و پرورش

گروه گزارش / روز چهارشنبه سوم تیرماه آقای فانی توسط مجلس نهم استیضاح خواهد شد . در ادامه گفت و گو با تشکل های معلمان ، این بار تصمیم گرفتیم نظرات آقای « دکتر نور علی عباس پور ،  عضو شورای کانون مدرسان دانشگاه فرهنگیان » را جویا شویم .

در ادامه می خوانید

 

دکتر نور علی عباس پور عضو کانون مدرسان دانشگاه فرهنگیان

* آقای دکتر . این روزها بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح شده است . شما به عنوان عضو شورای کانون مدرسان دانشگاه فرهنگیان ، عملکرد آقای فانی را از زمان سرپرستی وزارت آموزش و پرورش تاکنون چگونه ارزیابی می کنید ؟

آموزش و پرورش به دلیل گستردگی و ساختار فرسوده ای که دارد بخشی از این مشکلات و ناکارآمدی این ساختار مربوط به امروز نیست .هر وزیری هم باشد ، این مشکلات همیشه وجود دارند . این ها ایجاد نارضایتی می کنند .از آن جا که آقای فانی بر مسائل آموزش و پرورش احاطه دارد ، جنبه های مثبت و البته نقاط ضعفی هم دارد .

آقای فانی اهل هیاهو و رفتارهای غیراخلاقی نیست ، ایشان سعی نمی کند با هر ابزاری خودش را معرفی کند و روی هم رفته شخصیت فرهنگی و اخلاقی دارد .در مدیریت ، طرف دار " نگاه مستبدانه " نیست .

ساختار ما غالبا از بالا به پائین است و افرادی که در این ساختار قرار می گیرند اگر این نگاه را نداشته باشند ، دچار مشکل می شوند .

دکتر فانی اهل این گونه نگاه نیست و اهل امر و نهی و دستور دادن و نگاه از بالا به پائین نیست .

اگر ساختار کارآمد باشد نیازی به این گونه امر و نهی ها نیست .این ساختار یک آدم مقتدر می خواهد ، فردی که از بالا دستور بدهد ، برخورد کند ، نظارت شدیدی اعمال کند و...

نظام آموزش و پرورش این را می طلبد .به این خاطر است که آقای دکتر فانی دچار این مشکل شده است .

 

* آقای دکتر . منظور شما این است که اساسا ساختار آموزش و پرورش ما  یک ساختار اقتدارگرا است و فردی مناسب این روحیه  را می طلبد ؟

درست است . آموزش و پرورش ما یک سازمان یادگیرنده و پویا نیست .ساختار کارآمدی ندارد .آقای فانی جرات نکرده است که بخواهد این ساختار را سبک کند و یا این ساختار را با یک منطق مدیریتی امروز و متناسب با یافته های توزیع مدیریتی امروز منطبق کند .

این وزیر را دچار مشکل می کند . وزرایی که امر و نهی کنند و دستور بدهند و ... معمولا در این ساختار موفق هستند .

فضای ترس و این که افراد خود را مخفی کنند ، افراد به تملق متوسل شوند با آمدن آقای فانی تا حدود زیادی کم رنگ شده است .الان فضای آموزش و پرورش مثل سابق نیست که افرادی بخواهند در چند نقش بازی کنند . آقای فانی سعی می کند خیلی وارد جزئیات نشود .

فضا از آن حالت امنیتی خارج شده است و آرامش در آن وجود دارد .این در مقایسه با قبل کاملا مشهود و آشکار است .این که برخی افراد دست به کارهای غیراخلاقی بزنند ، جاسوسی کنند ... خوشبختانه کم رنگ شده است .

این ها جنبه های مثبت وزارت آقای فانی است .

اما در جنبه های دیگر کارکردی و فلسفه وجودی آموزش و پرورش دچار مشکل هستیم .در آموزش و پرورش انسجامی ایجاد نشد .

اعتقاد ما بر این است که تیم مدیریتی آموزش و پرورش ، تیم منسجمی در مدیریت نیست . این یک آسیب است .

مشکل دیگر آقای فانی این است که تعامل نزدیکی با مدیریت های اجرایی در بخش " صف " ندارد .آقای فانی تاکنون ارتباط و تعامل نزدیکی با مدیران مناطق ، ادارات و حتی مدیران مدارس نداشته است .

مشکل دیگر این است که بخش مهمی از مدیرانی که با رویکرد وزیر و دولت هماهنگ نیستند هم چنان در بدنه مدیریتی آموزش و پرورش حضور دارند .

 

*آقای عباس پور . این مدیران غیر هم سو در کدام سطح بیشتر حضور دارند ؟

اغلب مدیران کل در استان ها هم سو هستند . این مدیران غیرهم سو ،عمدتا روسای ادارات و مدیران حوزه ستاد هستند .

در بخش ادارات تحت تاثیر نمایندگان مجلس هستند .ما نمی خواهیم از منظر سیاسی به مساله نگاه کنیم .بحث ما رویکرد کارشناسی و نقادی در آموزش و پرورش می باشد .این مدیران با این رویکردها مشکل دارند .

مثلا در سازمان پژوهش و برنامه ریزی و یا در دانشگاه فرهنگیان ، مدیریت های موجود در بدنه این سازمان ها ( منظورم راس سازمان نیست ) با رویکرد وزیر و آموزش و پرورش و برنامه ای که اعلام شده است هماهنگ نیستند .

مهم ترین بخشی که باید کار انجام شود ، حوزه " صف " است .مدیران حوزه عملیات با سیاست های کلی وزارت آموزش و پرورش هماهنگ نیستند .

نارضایتی فقط در بخش مالی و یا معیشتی خلاصه نمی شود . بحث تکریم معلم این است ؛ کسی که برای او تصمیم می گیرد فرد توان مندی باشد ، آدم فرهیخته و کارآمدی باشد .

وقتی چنان افرادی با چنان خصوصیاتی پست می گیرند ، معلم احساس ناراحتی می کند .در برخی استان ها معلمان می گویند که از افراد کم تجربه در مدیریت ادارات استفاده شده است .

مواری که در استیضاح مطرح شده است چیزهایی نیستند که همه شان مربوط به وزیر باشند .بیان انتظارات بسیار کلی که با امکانات موجود سازگار نیست و خارج از توان یک فرد است منطقی و مدبرانه نیست .

 

* آقای دکتر . به نکاتی اشاره کردید . موارد ده گانه استیضاح کنندگان چقدر در حوزه اختیارات وزیر است ؟

قبلا هم عرض کردم . یک سری انتظارات آرمانی که سال ها کسی به آن نرسیده است مثلا جلب اعتماد فرهنگیان ،جذب منابع مالی و... را می توان برای هر وزیری مطرح کرد .

به عنوان فردی که 26 سال است در آموزش و پرورش خدمت می کنم باید بگویم که آموزش و پرورش در هیچ دولتی و حتی هیچ مجلسی جزء اولویت های نخست نبوده  و دیده نشده است .

دولت ها معمولا درگیر مشکلات روزمره و نیازهای اولیه مردم هستند و به این بخش ها نمی رسند .

البته خود مجلس هم در این بخش کاری نکرده است .تصویب قوانین و نظارت دست خود مجلس است .ما قبلا 2 درصد حاصل از عوارض تولیدات کارخانه ها را برای آموزش و پرورش اختصاص می دادیم و این ها حذف شده است !

همه می دانند که بخش اعظم بودجه آموزش و پرورش ( 98 تا 99 درصد ) به حقوق کارکنان اختصاص دارد . با آن چند درصد بقیه چه کاری می توان انجام داد ؟

سهمی که مجلس باید پاسخگو باشد بیش از سهمی است که وزیر باید پاسخگو باشد .سهم آموزش و پرورش از درآمدهای نجومی برخی بخش ها کجاست ؟

بخش مهمی از قوانین شوراهای آموزش و پرورش عملا بلااثر شده است و یا قوانین دیگری آن ها را بدون اثر کرده است .

در واقع ، مواردی که در استیضاح آمده است به خود مجلس و عملکرد آن بر می گردد و مجلس باید در این زمینه پاسخگو باشد ، قوانین را باید تسهیل کند ،کمک کند مثل برخی وزارتخانه ها مانند بهداشت که این کار را انجام داده است .

مجلس باید نظارت کند که این قانون را وزیر اجراء نکرده است .

 

* آقای دکتر . در واقع شما بر این باورید که مجلس از وظایف نظارتی خود غافل بوده است ؟

حتی پیشنهاد هم نداده است و در اولویت کاری مجلس هم نبوده است .

مجلس می تواند طرح ها و قوانینی را پیشنهاد و مصوب کند و پس از آن نظارت کند .

مجلس باید نظارت کند که  قوانین اجراء نشده است .

خود نمایندگان مجلس هم به صراحت می گویند که ما چه چیزی به آموزش و پرورش داده ایم که از آن انتظار داریم ؟

به نظر من ، این گونه حرکت ها سیاسی و رفتارهای انتخاباتی است و شائبه ایجاد می کند .

مجلس باید کمک کند نه این که بخواهد موانعی ایجاد کند .

البته نمایندگان حق نظارت دارند و باید سازمان ها را پاسخگو کنند ،اما به عنوان یک شهروند می توانم این پرسش را مطرح کنم که مجلس برای آموزش و پرورش چه کار کرده است ؟

مثلا وزیر در مقابل طرح ها و قوانین مقاومت کرده است ؟

مجلس با برخی رفتارها مانند " استخدام ها " حتی آموزش و پرورش را دچار مشکل هم کرده است .

بنده معتقدم که دولت باید در اولویت های اولش آموزش و پرورش باشد که نیست  ( این انتقاد به دولت وارد است ) ، البته ما از دولت حمایت می کنیم .

البته ما نمی گوئیم که آموزش و پرورش اول باشد ، اما می تواند در کنار بهداشت ، مسکن و... مطرح شود .حق همه شهروندان تعلیم و تربیت است .

 

* آقای عباس پور . اگر صحبت تکمیلی دارید بفرمائید .

اعتقاد ما بر این است که نظارت مجلس در حوزه های مختلف  باید به صورت مداوم صورت بگیرد .

نظارت فقط به معنای استیضاح نیست .خیلی از این موارد را می توان در قالب طرح ، برنامه ، گفت و گو مطرح کرد .

نگاه مجلس باید کلان باشد .

تبعات تغییر وزیر ، هزینه بر است .در صورت تغییر وزیر ، تا مدت ها در آموزش و پرورش بلاتکلیفی خواهیم داشت .تا مدت ها جا به جایی ها ادامه خواهد داشت ...

و این ها به اعتماد معلمان ضربه می زند .البته ما این انتقادها را به آقای وزیر اعلام کرده ایم و گفته ایم که در بدنه نارضایتی وجود دارد .

اما باید ریشه های آن را بررسی کرد .

در حال حاضر در آموزش و پرورش فضای نقد و نقادی  وجود دارد و همه می توانند  صحبت کنند و از مسائل انتقاد کنند .

این که این مشکلات با استیضاح حل شود جای تامل دارد و محل پرسش است .

* آقای دکتر عباس پور . از وقتی که در اختیار سخن معلم قرار دادید سپاسگزاریم .

سه شنبه, 26 خرداد 1394 20:07 خوانده شده: 3347 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +23 0 --
محسن 1394/03/26 - 21:28
هیچ اراده ای در دولت و مجلس برای حل مشکلات فرهنگیان وجود ندارد.احساس میکنم هر دو طرف از معلمان استفاده ابزاری میکنند.کسی مقصر نیست. ساختار ...اینحوریه.فرهنگ و معلم کشی.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/03/28 - 09:33
چطور ایشون که دانشجوی دکتری هستند عضو کانون مدرسان دانشگاه فرهنگیان شدند?!
ایشون هم جزو نیروهای ستادی بودند?!
پاسخ + +13 0 --
ناشناس 1394/03/26 - 21:31
به نظرم یکی از اقدامات اساسی پس از استیضاح وزیر. پاکسازی وزارت خانه و ستادها از وجود افراد غیر کارشناس و نالایق است.
پاسخ + +14 -3 --
جلیل 1394/03/26 - 21:45
باز هم مصاحبه با ذوب شدگان در فانی
حالا دفاعیاتش از فانی هم جالبه مثلا میگه
آقای فانی اهل هیاهو و رفتارهای غیراخلاقی نیست ، ایشان سعی نمی کند با هر ابزاری خودش را معرفی کند و روی هم رفته شخصیت فرهنگی و اخلاقی دارد .در مدیریت ، طرف دار " نگاه مستبدانه " نیست .
عجب شخصیت فرهنگی و اخلاقی داره که 116 هزار معلم رو ناکارامد و بی سواد و استخدام از طریق رابطه و بی ضابطه می دونه و 250 هزار نفر رو هم مازاد معرفی میکنه این از شخصیت مودب و فرهنگی ایشون
ماشالله که بزنیم به تخته این شخصیت فرهنگی ایشون مارو کشته

جمله بعدی ایشون
فضای ترس و این که افراد خود را مخفی کنند ، افراد به تملق متوسل شوند با آمدن آقای فانی تا حدود زیادی کم رنگ شده است

اتفاقا چاپلوسی و تملق با اومدن ایشون به شدت افزایش پیدا کرده شما نگاه کنید ببنید کفاش و این مشاوران چه جوری چاپلوسی این وزیر رو می کنند و ایشون رو بهترین وزیر معرفی می کنند تا جائیکه خودشم باورش شده
پاسخ + +10 -4 --
جلیل 1394/03/26 - 21:50
تبعات تغییر وزیر ، هزینه بر است .در صورت تغییر وزیر ، تا مدت ها در آموزش و پرورش بلاتکلیفی خواهیم داشت .تا مدت ها جا به جایی ها ادامه خواهد داشت ...

و این ها به اعتماد معلمان ضربه می زند

این جمله رو که میگید تبعات هزینه بر هست همون حرفهای تکراری همیشگیتون هست همه می دونند نبودن ایشون بهتر از بودنشه لا اقلش با رفتنش از دست توهینهاش که راحت میشیم
در ثانی مربی بازیکنانش رو عوض می کنه چون میسیدونه نگه داشتن بازیکن خسته در تیم علیرغم وجود بازکن ماهر در نیکمت به زیان تیم هست و موجب شکست خواهد شد
فانی باید بره تا فردی معلم دوست و قوی مثل وزیر بهداشت به این سازمان بیاد
باز هم میگم اگر یک چوب خشک بیاریم هیچ فرقی با فانی نداره
پاسخ + 0 0 --
مهرداد 1394/03/26 - 22:31
آقای جلیل
منظورتو روشن تر بگو !
وزیر بهداشت بهانه است .
شما و رفقایت دائما سعی می کنید که آقای حاجی بابایی را در ردیف آقای نجفی بگذارید !
عوام فریبی بس است دیگر !
این شما هستید که با این رفتارهایتان به دیگران توهین کرده و عقل معلمان را به عاریت گرفته اید !
موفق باشید .
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/03/26 - 23:09
مهردادخان با شما موافقم قیاس این دو مثل مقایسه گنجشک وشاهینه ؟
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/03/27 - 11:47
این همون فرهنگی غلط گیر املایی هست؟؟؟ راستی این علامت سوال آخر جمله جنابعالی در تضاد با موافق بودن شما نیست؟؟؟؟
شما از یه طرف موافقی و از طرف دیگه علامت سوال میذاری
آیا اینم جز ساختارهای نوشتاری هست ؟؟ ممنون میشیم یادمون بدی
پاسخ + 0 0 --
حسن 1394/03/27 - 12:59
با شما موافقم جلیل عزیز باور کنید همکاران وزارت اموزش وپرورش اگر یک سال هم بدون وزیر باشد وضع اگر بهتر نشود بدتر هم نخواهد شد خدایا ما دردمان را به که بگوییم معلم بیچاره به ادم وعالم بدهکار است از وسط ماه اونوقت جناب دکتر عباس پور می فرمایند روسای ادارت عوض شوند جناب عباس پور به راستی شما بر چه اساسی می فرمایید با تغییر روسای ادارت وکادر فلان وبهمان اوضاع معلمان بهتر می شود پدر جان انسان باسواد من بیسواد نادان می گویم به شما درد معلم زیر خط فقر بودن است شما می فرمایید پیاز بخور اشتهات باز شه
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/03/27 - 18:38
آقا جلیل خدابیامرزه سعدی رو که در توصیف شما میگه
تربیت نااهلان چون گردکان بر گنبد است.
البته اگه بخوام قد فهم ودرک وسواد شما حرف بزنم باید بگم :
تربیت نا اهل را چون گردکان بر گنبد هست .!!!!!؟!؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/03/27 - 22:19
ولی این شعر بیشتر وصف حال خودت هست مخصوصا اینکه سعدی می فرماید جواب ابلهان خاموشیست
پاسخ + 0 0 --
مریم 1394/03/28 - 12:41
برادرم پس چرا خاموش نمیشی ؟عقل که به ادعا نیست
خود سعدی میگه به عمل کار برآید به سخنرانی نیست
در ضمن شخصیت خو دتونو نگه دارین وتوهین نکنین
پاسخ + +14 -3 --
جلیل 1394/03/26 - 21:53
اینقدر هم نگید با رفتن فانی آموزش وپرورش دچار هرج و مرج میشه مگه فانی ... بود اتفاقا بودن فانی موجب هرج و مرج میشه وقتی به معلمین توهین میکنه موجب هرج و مرج میشه فانی به درد وزارت نفت میخوره که بره اونجا صرفه جویی کنه وگرنه در حقوق ما صرفه جویی می کنند میدن به بانکیها و پزشکان
پاسخ + +12 -2 --
جلیل 1394/03/26 - 21:57
من میگم تقصیر از خودمونه باید یه طومار برای حمایت از استیضاح فانی امضا کنیم و بفرستیم مجلس اگه اینکار رو میکردیم دیگه این صنف ها و تشکل های ذوب در فانی نمی تونستند از طرف ما معلمها حرف بزنند اما متاسفانه اتحادی وجود نداره اگه فقط یه مدرسه این طومار رو امضا کنه بقیه مدارس هم هماهنگ میشند و بعد شهر به شهر امضا ها جمع آوری میشه و ما از شر این وزیر خلاص میشیم
پاسخ + 0 0 --
سخن معلم 1394/03/26 - 22:39
سلام
جناب آقای جلیل
به نکته خوب و مهمی اشاره کردید .
معلمان اتحاد ندارند ؛ اما لازمه این اتحاد خودآگاهی صنفی و اجنماعی است .
پیشنهاد ما این است که این پیشنهاد را اول از خودتان شروع کنید .
وقتی که شما از بیان هویت واقعی خودتان ترس دارید و آن را با بهانه های مختلف توجیه می کنید و حتی چندین بار برای سخن معلم پیغام و پسغام می فرستید که مبادا هویت شما توسط دیگران فاش شود ، از معلمان دیگر چه انتظاری دارید ؟!
به شما اطمینان می دهیم که در صورت معرفی خودتان ، هیچ احدی با شما کاری نخواهد داشت و هیچ کس شما را از آموزش و پرورش اخراج نحواهد کرد !
این ترس شما و خیلی از معلمان توهمی است .
مگر آن که علت خاصی داشته باشد ...
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
حسینی 1394/03/26 - 23:11
احسنت جناب پور سلیمان امور مهم وارزشها به بها حاصل شود نه به بهانه.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/03/26 - 23:48
آقای پور سلیمان عزیز: یادتونه چند وقت قبل بعد از کامنتهای شخصی با اسم مستعار دوست جلیل ، این آقای شجاع چند روزی آفتابی نبود ؟!حالا میگین چی میشه؟!
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/03/27 - 11:06
بله با این حرف شما سخن معلم کاملا موافقم و این ترس همونطوری که در وجود من هست در تک تک همکاران هم بوده که مانع اتحاد میشه ولی حالا من یه سوال از شما میپرسم
ما قبول کردیم که ترسو هستیم و این انتقاد شما کاملا درست هست چرا شما و تشکل هاتون و کلا تمام اصنافی که نام معلم رو بر خودشون یدک میکشند از فانی حمایت می کنند؟؟؟؟؟
چرا شما و این تشکل ها و صنف ها که خودشون رو نماینده معلمان می دونند که در حالیکه نیستند ذوب در فانی اند و از رفتن فانی وحشت دارند که اینطور به دست و پا افتادند و تا می تونند از این وزیر نالایق و ضد معلم حمایت می کنند؟؟؟
اقدامات این وزیر مثل سرانه ای شدن و توهین علنی به 116 هزار معلم بدون مدرک و مدرسه فروشی و نابود کردن بیمه طلایی آیا جای حمایت داره؟؟؟
کار شما که اینطور علنا ذوب در فانی هستید و از این وزیر ضد معلم حمایت می کنید بسیار زشت هست
پاسخ + +5 -7 --
محمود 1394/03/26 - 22:33
دیگه بسه آقا جلیل همکارا بار زبونی خواستن بهت حالی کنن که عقایدتو واسه خودت نگه داری تا بیشتربهت توهین نشه ولی انگار نمیخوای گوش کنی
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/03/26 - 23:12
لایک داری همکار!!!!!
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/03/27 - 10:59
شما این نظر رو بر چه اساسی میگی اگر ملاک آمار باشه همین کامنتهای این متن رو بخوان ببین چند تا نظر دهنده نظراتشون با بنده همسو هست اگر نگاهی به مثبت و منفیهای کامنتهای بنده بندازی متوجه میشی نظرت کاملا نادرست هست در کامت اول من 7 تا لایک مثبت در مقابل سه لایک منفی هست
کامنت دوم 6تا مثبت 4تا منفی
کامنت سوم 7تا مثبت 3تا منفی
کاممت چهارم 5تا مثبت و دو تا منفی
این از آمار لایک کامنتها هست که میشه 25 مثبت در مقابل 12تا منفی که میشه دقیقا 67.5درصد یعنی 67 درصد با نظرات من مطابق این لایک ها موافقند
پاسخ + 0 0 --
محمو د 1394/03/27 - 20:47
آقا جلیل اونها رو نشمار به پی نوشتهای کامنتهات وعکس العمل های همکارا نگاه کنید.یعنی جوابیه های نوشته شده
پاسخ + +13 -2 --
ناشناس 1394/03/26 - 22:39
وقتی فانی در بین فرهنگیان هیچ محبوبیتی ندارد. و فرهنگیان در بسیاری موارد از او متنفرند چه اصراری به ماندنش هست؟!
پاسخ + +3 -6 --
مهرداد 1394/03/26 - 22:51
جناب آقای دکتر عباس پور
سلام
به نکات خوبی اشاره کردید .
هم به نقاط مثبت و هم به نقاط منفی .
امیدوارم که آقای فانی پس از شو سیاسی نمایندگان در مجلس دوباره همچنان بر وزارت مانده و به نصایح و توصیه هایی دوستانی چون آقای عباس پور و نیز گروه سخن معلم توجه نمایند .
مهم این است که الان می توان حرف زد و هیچ کس را بابت انتقاد به حراست و گزینش و هیات های تخلفات و... احضار نمی کنند و برایش پرونده سازی نمی کنند !
برای من آزادی اولی بر نان است .
ملتی که قدر آزادی را نداند نه به نان می رسد و نه به آزادی !
موفق باشید .
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/03/27 - 11:28
نظرتون کاملا نادرست هست قبل از تحصن دوم یکی از معلمان به حراست احضار و طوری شروع به ترساندنش کردند که فردا در مدرسه حاضر و دیگه جرات نکرد مطلقا در مورد تحصن حرف بزنه
درستکه بنده هیچ وقت در مورد سیاست در مدرسه حرف نمی زنم و در هیچ تحصنی شرکت نکردم اما اون معلمینی که به تحصن رفته بودند می گفتند که حراست اقدام به تهدید شان کرده و حتی شنیده شده در رشت هم نیروی انتظامی برخورد کرده
پاسخ + +5 -5 --
حسینی 1394/03/26 - 22:59
اگرچه اقدامات جناب فانی قابل تایید نیست ودر مواردی حتی نقدهایی هم بر آن وارد است اما نگاه جزیره ای به وزارت ومنفک کردن عملکرد وزرا اشتباه بسیار بزرگی است باید باور کنیم بسیاری از مشکلات موجود ارثیه آقایان وزرای قبلی است .قرینه موید آن هم برای مثال اوضاع بغرنج بیمه طلایی است .
اگر آقای حاجی بابایی در برقراری این بیمه بادرایت تر عمل میکرد این برنامه همان سال اول شکست نمیخورد. بیمه طلایی طرحی بود که فقط یک سال خوب اجرا شد ولی بدهی کلان وزارتخانه به شرکت طرف قرار داد درپایان سال وعدم توانایی پرداخت آن این طرح را به قهقرا برد عقل ایجاب میکرد این طرح شتابزده وبررسی نشده همانجا متوقف شود نه اینکه باتغییر کار گزار بیمه تا حد یک طرح مسخره گاه تحقیر آمیزتنزل کند.
انتظار میرفت آقای فانی هوشمندانه تر از حاجی بابایی عمل کند ولی نکرد واین میراث معیوب را بر دوش کشید واین جای سوال دارد
موضوع بعدی عواقب طرح شتابزده نظام 3،3، 6 است که دامنگیر وزیر شده وباید تاحالا مرتفع میشد .
پاسخ + +8 -1 --
حسینی 1394/03/26 - 23:06
ادامه
موضوع قابل تامل این است که با استیضاح وزیروتغییر او این مشکلات به وزیر بعدی به ارث میرسد وچیزی عوض نمیشود .چرا که نگاه کلان دولت به وزارت آموزش وپرورش نگاه ارجمند ومقبولی نیست .(به دفاعیات وسخنان طلبکارانه نوبخت در مجلس ودر دفاع از فانی )مراجعه فرمایید
بی کفایتی وزرا یک درد است ونگاه مزورانه تحقیر آمیز مجلس ودولت درد بزرگتری است که بعید میدانم با تغییر وزیر درمان شوند .
پاسخ + +8 -1 --
فراهانی 1394/03/26 - 23:09
دکتر نجفی در دوره ی وزارتش وقتی دید در افزودن حقوق معلمان ناتوان است بحث ادامه تحصیل معلمان را پیش کشید صدها تن ازمعلمان دیپلم وفوق دیپلم از طریق تربیت معلم ها به شیوه ی ضمن خدمت، حضور فقط جمعه ها در کلاس لیسانس گرفتند وحقوقشان زیاد شد آن موقع آ پ مراکز تربیت معلم داشت اما برای لیسانس به بالا کاری نکرد. ادارات دیگر از همین روش بعد ها استفاده کردند وتحت مراکز جامع علمی کاربردی به کارکنانشان فوق لیسانس هم دادند اما آپ همان روش نجفی را هم بست وشد این که می بینید
پاسخ + +3 0 --
امیراسماعیلی 1394/03/26 - 23:39
دوستان سلام
من هم اعتقادم اینه که وزیر به اندازه دولت ومجلس مقصر نیست،یادمه زمان وزارت خانم دستجردی بر بهداشت ودرمان،مطلب جالبی گفته بود ،کفته بود ما تقاضای فلان دارو های کمیاب را کرده بودیم در عوض ارز مربوطه رابرده بودند بجای دارو زین اسب که احتمالا سوددهی بیشتری داشته بودرا وارد کرده بودند،اون زمان وضعیت بهداشت آن چنان بود که همه می دانیم،اما دولت باارائه بودجه نسبتا کافی به بهداشت ودرمان رضایت نسبی را به مجموعه فوق بازگرداند ،امابودجه آموزش وپرورش به اندازه ای مغفول مانده است که ،حتی مدارس سرانه خرید ملزومات اولیه ومورد نیازرا از جیب دانش آموزاندریافت می کنند،واین یعنی قصور دولت در نگاه به آموزش وپرورش وبه همان اندازه مجلس مقصر است به علت عدم تشخیص اولویت ها که آموزش همپای بهداشت باید دیده شود نه این که بهداشت اولویت اول باشد وآموزش اولویت دوازدهم ،تقاضای عاجزانه بنده اینست ،به جای متهم کردن وکوبیدن وتخریب همدیگر ، ونیز مقصر دانستن دولت قبلی یا فعلی که مشکل مارا حل نمی کند
پاسخ + +3 0 --
امیراسماعیلی 1394/03/26 - 23:39
ادامه مطلب
،اتحاد صنفی معلمان به عنوان اولویت اول هر فرهنگی بیندیشیم،برای ما غلبه حزب وجریان باید دراولویت های بعدی باشد
،مهمترین اولویت ما دستگاه تعلیم وتربیت باشد.اگر بدون غرض ورزی قضاوت کنیم،آقای نوبخت در جلسه امروز چه دفاعی داشت از وزیرش بکند،بجز یک سری اما واگر از جمله این که اگر گشایشی در اوضاع اقتصادی حاصل شود،آموزش وپرورش دراولویت است،با کدام تضمین ؟مثل وعده پرداخت معوقات معلمان تا پایان هفته معلم،و....نتیجه گیری:دولت ومجلس نگاه ویژه به آموزش وپرورش نداشته وقصد برطرف کردن مشکلات ایشان راندارند، حتی پس از تذکرات ودستورات مقام معظم رهبری؟جهت گیری متعصبانه موجب خرسندی یک طرف و جبهه گیری طرف دیگر است،فقط با تمرکز پتانسیل معلمان ،امکان رسیدن به هدف وجوددارد باید به دنبال راهی برایتمرکز انرژی بسیار تاثیرگذار معلمان بود
والسلام
پاسخ + 0 0 --
احمد محمدی 1394/03/27 - 17:47
امیر جان با نظرت کاملا" موافقم , اولویت های ما , تنها باید اتحاد صنفی و تلاش دلسوزانه و صادقانه در عرصه ی تعلیم و تربیت فرزندان این مملکت باشد . . دولت و مجلس در هیچ دوره ای به آموزش و پرورش نگاه ویژه نداشته و اکنون نیز ندارند . . آموزش و پرورش تاکنون , نه برای قانون گذاران مجلس نشین و نه برای مجریان دولتی قانون , یک اولویت به حساب نیامده است . . . متأسفانه این حقیقت تلخ آموزش و پرورش ماست . . .
پاسخ + +5 -1 --
محمدرضا 1394/03/27 - 00:06
دردم اگه یکی بودی چه بودی وزیر...ومدیران سیاسی کارش بلای جان اپ شده ودردی بردردهای معلمان افزوده اندجناب دکتر... گفته درکدام علم مدیریت نوین گفته که باعوض شدن وزیربایدهمه مدیران خردوکلان عوض شوندماهیت اپ مگه سیاسی است که باعوض شدن یک مدیرکل بایدمدیران مناطق حتی مدیران مدارس دردورافتاده ترین نقاط عوض شود سیاسی کاری دیگه بسه ویه مقداری وجدانی کارکنیدوحرف بزنیدخودشماالان درحالتملق هستیدمیگیدتملق وجاسوسی کمترشده؟معلم چی داره جاسوسیشوبکنن؟ گله بعداز سایت چرانظراتما منتشرنمیکنید؟
پاسخ + +3 -1 --
محمدرضا 1394/03/27 - 00:08
چندباره درمتون مختلف نظرمیدم ولی گویابه مذاقتان خوش نمیادومنتشرنمیکنید چرا؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
سخن معلم 1394/03/27 - 08:13
سلام
دوست عزیز
آقای محمد رضا
بسیاری از کامتت های شما از مصادیق توهین ، فحاشی و... بوده و بارحقوقی دارند .
خواهشمندیم مستدل ، منطقی و آرام سخن بگویید .
پایدار باشید .
پاسخ + +8 -1 --
شهرام 1394/03/27 - 00:10
در هر شرایطی من دوس دارم این وزیر نباشه و استیضاح بشه
پاسخ + +6 0 --
بهلول 1394/03/27 - 00:35
درمورد خوب بودن يا بدبودن يك مسول بايد از كسانى سوال كرد كه وامدار آن مسول و يا از مرفهين و بى غمها نباشند وقتى تحليلها و سوالات ما از كسانى است كه در هرحال باتوجه به پست و سمت يا زرنگى خودشان و يا حتى وابسته بودن به يك جناح سياسى از نظر مالى و جايگاه اجتماعى در وضع مناسبى هستند و يا از طرف آن مسول پست و سمت گرفته ويا حتى قول آن داده شده معمولا تحليلهاى ما آبكى و طرفدارانه خواهد بود اگر مى خواهيد عملكرد وزير يا مسولى را بررسى نماييد بايد از اقشار پايين و افرادى كه وامدار آن مسول نبوده وبه واسطه عملكردهاى ايشان دچار مشكلات شده اند سوال نماييد تا به حقيقتها پى ببريد ودردها را حس كنيد ....ادامه دارد
پاسخ + +5 -1 --
بهلول 1394/03/27 - 00:46
ادامه مطلب
آنچه مسلم است مسولين ما خصوصا وزراى آپ ازابتدا تاكنون از روى قصد و غرض و يا بدليل مفسد بودن مورد سوال قرار نمى گيرند زيرا از صافى ارگانهاى اطلاعاتى و مجلس گذشته اند اما متاسفانه ناكارآمدى و جدا بودن از دردهاى واقعى معلمين و چاپلوسان مقامدوست اطرافشان آنها را به راه هاى كشانده اند كه كمكم نسبت به اين قشر زحمتكش و مشكلاتشان بى تفاوت شده اند از ابتداى انقلاب تاكنون هم هيچ وزيرى در آپ در حد ، ايده آل نبوده وگرنه وضعيت آپ و معلمين اينگونه نبود، هركدام بنوبه خود خدماتى داشته و معايبى نيز داشته اند اما بعنوان يك كارشناس كه سالها در آپ بوده و در پستهاى مختلف خدمت كرده ام بيشترين آفت در آپ را افراد فرصت طلب ، جناح باز ، بادمجان دور قاب چين و مقام پرست را كه حزب باد هستند و مضر براى آپ ، وزرا ، معلمين و نظام دانسته و بايد از اين افراد دورى كرد تا موفق بود ... والسلام
پاسخ + 0 0 --
غفاری 1394/03/27 - 10:02
اقای بهلول ازشما متشکرم.معمولا نظرات سنجیده ومنطقی دارید
پاسخ + +5 0 --
خوزستان 1394/03/27 - 01:00
سلام خدمت همکاران محترمم مشکلات اموزش و پرورش خیلی زیاده ولی حداقلش ما یه وزیری میخایم که این مشکلات رو به زبون بیاره چرا اقای فانی شده غلام حلقه به گوش نوبخت چرا مشکلات ما رو فریاد نمیزنه چرا نمیگه مدارس با معلم له شده زیر خط فقر و عدم سرانه چجوری باید بچرخه اگه اقای فانی واقعا دلسوز بود مشکلات رو میگفت بعد اگه نگذاشتن کاری بکنه اون وقت ما نوکرش هم بودیم و حمایتش میکردیم ولی متاسفانه موندن اقای فانی در وزارت سیاسی هس نه کار نمایندگان مجلس
پاسخ + +2 -3 --
ناشناس 1394/03/27 - 08:14
سخن معلم، سخن شماست.!!!!!!!!!!!!!
پس چرا نظرات همه را نشان نمي دهد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ + +5 -2 --
غفاری 1394/03/27 - 09:32
ایشان کی شدنددکتر؟دانشجوی دکتری اونم دررشته ی فلسفه اموزش وپرورش که التماس میکنندبرای دانشجو کسی حاضرنیست بره بخونه.درضمن این اقارو تا حالا درمجلس وموقع تحصن ها ندیدیم.ایشان اجتمالا داره برای کاندیداتوری توی رشت تلاش میکنه که اونم بی فایده است.طرفداران فانی هم توانایشان اندازه ی فانی بیشترنیست
پاسخ + +3 -4 --
سخن معلم 1394/03/27 - 11:48
جناب آقای جلیل
سلام
این نکته که شما خود را پذیرفته اید گام خوب و قابل ستایشی است و جای تقدیر دارد .
بهتر است در قضاوت ها کمی منصف تر باشید .
سخن معلم یک رسانه مستقل است و تحت قیومیت هیچ حزب و یا تشکلی نیست اگرچه مدافع سرسخت تشکل پذیری معلمان است و از آن حمایت می کند .
دوست عزیز
به نظر می رسد این اصطلاح " ذوب شدن " را شما از ما به عاریت گرفته اید و از آن بر علیه ما استفاده می کنید !
ما در هیچ جریانی ذوب نیستیم اما خط مشی مشخصی داریم و قطعا خط فکری ما در چارچوب شما و تفکر دوستان شما نمی گنجد .
ما قائل به آزادی بیان هستیم و در چارچوب قوانین نظرات و آراء را منتشر می کنیم .
بسیاری از نظرات منتشر شده با نظرات ما هم خوانی ندارند اما منتشر می شوند .
در مورد فانی ما نگاه مطلق انگارانه نداریم و سعی کرده ایم که هم نقاط مثبت و هم منفی در جهت تنویر افکار عمومی منتشر شوند .
رفتار برخی از مجلسیان برای ما قابل درک و هضم نیست و ما نمی توانیم در برابر عوام فریبی ها و موج سواری ها سکوت کنیم .
مدیر سایت سخن معلم قبل از وزارت آقای فانی موافق معرفی ایشان به عنوان وزیر و یا حتی سرپرست نبود و در این زمینه یادداشت هایی را در سخن معلم منتشر کرد که ما جهت اطلاع شما آن را بازنشر می کنیم .
( ما بر اساس مدرک و سند سخن می گوئیم و آدرس های سرکاری به مخاطبان که سرمایه های اصلی هستند نمی دهیم )
" مثلث رای و حلقه مفقوده
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی می‌شوید یا خیر، گفت: “ این را روز گذشته هم اعلام کرده‌ام که بعنوان وزیر پیشنهادی قطعاً به مجلس معرفی خواهم شد . “در مصاحبه ای هم که اخیرا با روزنامه بهار انجام داده است تاکید و تصریح کرده است که ۱۰۰ درصد وزیر خواهد شد !
فانی با علم بر این که روحانی احتمالا گزینه ای جز او سراغ ندارد و و نیز به دنبال اصطکاک با مجلس نیست از حالا خاطر جمع است که رقیبی برای به در کردن از میدان ندارد و باید تمام انرژی خود را صرف افزایش تعداد آرای نمایندگان مجلس کند . آرای ممتنع را به موافق و احتمالا مخالف را به ممتنع !
بیان جملات و سخنانی که باب طبع نمایندگان اصول گرای مجلس است می تواند ضلع دوم مثلث را برای او که ۱۶ سال معاون وزیر و ۷۲ روز سرپرست آموزش و پرورش در دولت احمدی نژاد بوده است ، تکمیل نماید .
شاید تغییر معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش که موافق این رویه باشد و ساز مخالف نزند ، ضریب خطا را تا حداکثر ممکن کاهش می دهد .
اما ضلع سوم مثلث چیست ؟
ضلع سوم مثلث همان است که نمانیدگان اصول گرای مجلس و جریان اقتدار گرا از آن واهمه دارند !
نهادهای مدنی و تشکل های مستقل آموزش و پرورش .
احتمالا حلقه اطرافیان آقای فانی با این فرض که مخالفت تشکل ها با وزارت او سود مند بوده و می تواند در چرخش آرا به نفع او موثر باشد ، در مورد انتقادات فعالان تشکل ها سکوت کرده اند !
هر چند این یک واقعیت است که که این مخالفت و انتقاد تشکل ها در فضای عمومی مجلس می تواند در کم کردن حساسیت برخی از نمایندگان موثر باشد .
ظاهرا اضلاع این مثلث در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند و هم افزایی این مثلث می تواند آقای فانی را به رویای دیرینه خویش برساند .
اما به نظر می رسد که در این میان ، حلقه ای مفقود است …
” رای مردم به تغییر و تغییر گفتمان “َ
حلقه اطرافیان فانی احتمالا فراموش کرده اند که شرایط تغییر کرده است و اکنون دولت تدبیر و امید بر سر کار است .
احتمالا آن ها از پتانسیل بالقوه تشکل ها غافل هستند و بازهم احتمالا فراموش کرده اند که این تشکل ها ، تشکل های ۱۶ سال پیش نیستند !
جنبش قلم در سپهر افکار عمومی معلمان که آرزوی دیرینه سخن معلم بوده است بارور شده و این تشکل ها و نمایندگان آن ها با تجربیات اندخته شده ، توان مدیریت و مهندسی افکار عمومی معلمان و جامعه را دارند .
تشکل ها و فعالان صنفی آموزش و پرورش ، قاعده بازی را می دانند و اگر تغییری را در روند موجود احساس نکنند و برنامه های آقای دکتر روحانی را در گفتمان و عملکرد فعلی مسئولان آموزش و پرورش مشاهده نکنند ، ممکن است با راس هرم اجرایی وارد گفت و گو شوند!
پس ، توصیه ما این است که تشکل ها را دست کم نگیرید "
یادداشت دیگر :
"
فانی و رسانه های اصلاح طلب!

• با توجه به سخنانی که آقای دکتر فانی در این نشست بیان کرد و قول هایی که داد نظر دوستان نسبت به ایشان مثبت بود. اما اکنون بیش از یک ماه است که از این نشست گذشته است... آقای دکتر فانی تقریبا به هیچ یک از وعده های خود عمل نکرده است! ...
شاید بتوان گفت تنها پیشینه و یا ذهنیتی که از آقای دکتر فانی در میان رسانه های اصلاح طلب نقش بسته است این است که ایشان مسئول شاخه فرهنگیان در ستاد میرحسین موسوی در سال ٨٨ بوده است.
از آن جا که آقای دکتر نجفی به عنوان مسئول ستاد فرهنگیان آقای مهدی کروبی در سال ٨٨ نتوانست حد نصاب آرا را در مجلس با گرایش غالب اصول گرایی کسب کند اکنون تصور می کنند که می توانند در این مورد با یک جا به جایی، آب رفته را به جوی بازگردانند!
در حالی که اساسا تطبیق چینن مصادیقی بدون توجه به شرایط و قضاوت افکار عمومی، به بیراهه رفتن است.
زمانی که آقای دکتر فانی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش معرفی شد نمایندگان تشکل های معلمان نشستی با ایشان برگزار کردند. با توجه به سخنانی که آقای دکتر فانی در این نشست بیان کرد و قول هایی که داد نظر دوستان نسبت به ایشان مثبت بود.
اما اکنون بیش از یک ماه است که از این نشست گذشته است...
آقای دکتر فانی تقریبا به هیچ یک از وعده های خود عمل نکرده است!
قرار بود نماینده ای از سوی تشکل های معلمان به ایشان معرفی شود . تشکل ها به وظیفه خویش عمل کردند اما تاکنون کسی از سوی دکتر فانی مشخص نشده است!
قرار بود معلمانی که احکام اداری و قضایی دریافت کرده اند از سوی وزارت آموزش و پرورش پیگیری و رسیدگی شوند، اما تاکنون خبری از این موارد به دست ما نرسیده است و حتی برخی از فعالان صنفی، احکام جدیدی نیز دریافت کرده اند!
آقای دکتر فانی با این که قرار است در نیمه دوم مهر ماه به عنوان گزینه وزارت به مجلس از سوی دولت پیشنهاد شود، اما تاکنون هیچ برنامه و یا طرح مدونی از سوی وی در رسانه ها منتشر نشده است!
در پورتال وزارت آموزش و پرورش هم هیچ نشانه ای از تغییر گفتمان و یا رویکرد دیده نمی شود! به عنوان مثال، سخنان آقای دکتر روحانی به مناسبت آغاز سال تحصیلی از صفحه اصلی حذف می شود، نشست نمایندگان تشکل ها با دکتر فانی هیچ انعکاسی نمی یابد و...
تشکل های معلمان و به ویژه سازمان معلمان ایران باید دقیقا از چه چیز دفاع کنند؟
این که فقط ایشان در برهه ای مسئول ستاد فرهنگیان آقای میرحسین موسوی بوده است؟
واکنش رسانه های اصلاح طلب نیز در این فرآیند جالب و البته تامل برانگیز است!
زمانی که از آقای دکتر فانی حمایت می شود آن را آب و تاب می دهند و برجسته می کنند، اما موقعی که انتقادی ولو کوچک بیان می شود، بایکوت و سانسور می شود!
آیا قرار است همیشه و همه مثل هم حرف بزنند؟
چرا رسانه های اصلاح طلب از نقد و انتقاد واهمه دارند؟
آیا جریانی که از پرسش و خودانتقادی بترسد، می تواند ادعای اصلاح طلب بودن داشته باشد؟
محتوای سخنان آقای دکتر روحانی در آغاز سال تحصیلی بر نقد و انتقاد و حق پرسشگری و اعتراض تاکید داشت.
چرا ما باید فکر کنیم که اگر از آقای فانی انتقادی بشود، پایگاه عمومی و اجتماعی ایشان سست و لرزان می شود؟
رسانه های اصلاح طلب باید اجازه دهند تا دیدگاه های مختلف چه موافق و چه مخالف مطرح شود و در یک جریان گفت و گو "تقریب نگرش ها" صورت گیرد. تنها در این صورت است که می توان ضریب خطا و اشتباه را به حداقل رساند ضمن آن که از این طریق مکانیسم نظارت عمومی نیز صورت می گیرد و افراد احساس می کنند که باید در برابر عملکرد خود به افکار عمومی پاسخگو باشند.
بهتر است رسانه های اصلاح طلب، دوران ٨ ساله اصلاحات و نیز برون داد آن را که موجب روی کار آمدن دولتی متضاد با آن شد را پیش رو قرار دهند و از اشتباهات و خطاها درس بیاموزند که زمان برای جبران اشتباهات بسیار هزینه بر است ...
به نظر می رسد ادامه چنین روندی از سوی جریان اطلاح طلب برون دادی جز یاس، دلزدگی و دلسردی نخواهد داشت.
آیا جریان اصلاح طلب و رسانه های آنان می خواهند پس از ۴ و یا ٨ سال دوباره آن را تقدیم "دیگران" کنند...

علی پورسلیمان – مدیر سایت سخن معلم "
البته سخن معلم حتی در سال 88 که ایشان مسئول شاخه فرهنگیان ستاد مهندس موسوی بودند انتقاداتی را متوجه ایشان نمودند و در سخن معلم منتشر شد ...
پس آن گونه که شما و دوستان می اندیشید سخن معلم در هیچ فرد و جریانی ذوب نیست !
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
مهرداد 1394/03/27 - 12:46
سلام
ضمن سپاس از توضیحات مبسوط و قانع کننده سخن معلم
به نکات خوبی اشاره کردید .
هدف مجلس فقط مشغول کردن دولت است تا نتواند روی مسائل متمرکز شود.
سخن معلم یک رسانه آزاد و مردمی است و کم تر رسانه است که نظرات علیه خودش را منتشر کند .
موفق باشید .
پاسخ + 0 0 --
غفاری 1394/03/28 - 10:12
باسلام جناب پورسلیمان.توضیحات خوبی بود.امااینطور بنظر می اید که با احتمال رای اوری استیضاح فانی شما دفاع خود از فانی را تعدیل نموده اید وسعی در دفاعی ارام و درنهایت اینکه بعد از استیضاح خود رااز موافقان رفتن فانی بدانید.مثنوی هفتاد من اقای شهسوارزاده و... حتی درکامنت ها نشان ذوب بودن نیست؟شما ذوب بودن را چطور معنی می کنید؟
پاسخ + 0 0 --
غفاری 1394/03/28 - 10:24
جناب پورسلیمان همیشه از دولت تدبیر وامید میگویید شاید برای بک عده ای این دولت امید ایجاد کرد مثل اقای فانی که باید استراحت نیکرد به کار دوباره امیدوار شد اما این دولت چه گلی بسر معلمان زده؟ما معلمان در این دولت خیلی از امتیازات را هم که از دولت های قبل داشتیم از دست دادیم .دولت قبل متهم به دولت دروغ بود ولی خداوکیلی در افزایش حقوق وپرداخت مطالبات و...این دولت به معلمان دروغ بیشتری گفت این که شما از این دولت خوش تان اومده وطرفدارش هستید حق طبیعی شماست اما منصف باشیم وبگیم اموزش وپرورش در دوره ی تدبیر وامید پسترفت داشته وپیشرفت نداشته دوست عزیز.موفق وپایدار باشید.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1394/03/28 - 10:38
جناب غفاری
سلام
از نظرتان سپاسگزارم .
بحث و تحلیل در این مورد فراوان است .
اما همین که معلمان آزادانه می توانند حرف بزنند ، انتقاد کنند و حتی وزیر را زیر سوال ببرند ، نشانه پیشرفت است .
بگذریم از معلمانی که خودشان ، خودشان را می ترسانند !
برای من ، آزادی و حس آن مهم تر و اولی تر از معیشت است .
اگر فضا برای بیان و انتقادآزاد باشد ؛ نوعی نظارت عمومی ایجاد شده و در سایه آن می توان به معیشت هم رسید ...
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
غفاری 1394/03/28 - 11:54
منظورتان معلمانی که خودشان خودشان را می ترسانند منظورتان کسانی است که موقع تحصن معلمان از یک بیانیه واطلاعیه خوداری می کنند وخودشان راکنار می کشند؟درضمن دوسالی است که در این فضای باز وداشتن ازادی به معیشت نرسیدیم .حداقل اینکه معلم ها به معیشت نرسیدند بقیه رو نمیدانم.در این فضای ازاد چه اقدامی برای ازادی معلمان دربند انجام شده؟فقط عکس شان با فانی در کردستان منتشر شده.انشاالله که به میمنت این عکس منتشر شده آقای فانی برای ازادی اونها کاری بکنه.باتشکر.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1394/03/28 - 12:02
جناب غفاری
سلام
بسیاری از ترس ها توهمی است .
در سایه عدم شناخت موقعیت و محیط که ممکن است ریشه تاریخی نیر داشته باشد ترس ها اپیدمی می شود .
البته منظورم ترس معلمانی است که در 8 سال گذشته سکوت کردند و دم برنیاوردند و اکنون که فضا نسبتا باز شده است دیگر کسی را نمی شناسند !
معلمانی که حتی از یک انتقاد ساده در شورای دبیران ( آموزگاران ) طفره می رقتند و می روند اکنون عنوان می کنند که از تشکل ها و فعالان صنفی عبور کرده اند !
دوست عزیز
جامعه ما در یک چرخه و تسلسل باطل و منحوس " شورش - استبداد " گرفتار آمده و به نظر می رسد که به این راحتی قابل درمان نباشد و زمان می برد ...
( البته این یک پرانتز بود و نباید حاشیه بر متن بچربد )
پایدار باشید .
پاسخ + +6 -4 --
جلیل 1394/03/27 - 12:27
با سلام و تشکر
مواردی که بیان فرمودید مربوط به گذشته بوده و چیزی که مد نظر ماست مربوط به زمان حال و بحث استیضاح هست شما و نویسندگانتان مخالف این استیضاح هستید و در مصاحبه هایی که با تشکل های مختلف انجام می دهید مخالفت خود با استیضاح و دفاعتان ار فانی مشهود هست در هیچ یک از این مصاحبات که با مدافعین فانی انجام می دهید سوالات چالشی نمی پرسید و عین گفته های آنان تائید میشود
چرا از دفاع این تشکل ها از فانی انتقاد نمی کنید؟؟؟
چرا توهین وزیر آموزش وپرورش به همکارانتان را در مصاحبه با طرفداران فانی تاکید و از آن انتقاد نمی کنید
به خوبی میتوان این حامیان فانی را به چالش کشید
آیا عجیب نیست که تمام تشکل ها و صنف ها از فانی حمایت می کنند
شما که خود را رسانه مستقل معرفی می کنید چرا از فانی حمایت و با استیضاح وی علیرغم علم بر نالایق بودن ایشان دفاع می کنید
گذشته ملاک نیست بحث الان هست که شما از این وزیر دفاع میکنید
پاسخ + +6 -4 --
جلیل 1394/03/27 - 12:41
همونطور که خودتان نیز پذیرفته اید منش و افکار شما به جناح اصلاح طلبان نزیدیک تر بوده و طرفدار اصلاح طلبان هستید
اما دیدگاه اصلاح طلبان به آموزش وپرورش چگونه هست ؟؟؟؟
اصلاح طلبان به آموزش وپرورش به چشم بنگاه نگاه می کنند و طرفدار خصوصی سازی و مدارس غیر انتفاعی و فروش مدارس و به طور کل خصوصی سازی آموزش وپرورشند این جناح با هر گونه استخدام رسمی در آموزش وپرورش مخالف و خواستار به کار گیری معلمان شرکتی و حق التدریسی هستند واژه به کار گیری معلمان شرکتی توسط همین اصلاح طلبن ابداع شد که شیرازه آموزش وپرورش از هم پاشید
معلمی که با ماهی 300 هزار تومان بدون بیمه سر کلاس تدریس کند
پاسخ + +6 -4 --
جلیل 1394/03/27 - 12:42
اما اصولگرایان که وزیرشان حاجی بابایی بود نظری مخالف با نظرات اصلاح طلبین دارد
اصولگرایان که دوران وزارتشان در حاجی بابایی متصور میشد که از نزدیک دیدیم با هر گونه به کار گیری معلم شرکتی و حق التدریسی مخالفند و خواستار به کار گیری معلمان به طور رسمی و پرداخت حقوق مکفی اند خصوصی سازی و تبدیل مدارس دولتی به خصوصی در بین اصولگرایان جایگاهی ندارد و هر گونه هزینه برای آموزش وپرورش را سرمایه می دانند
بر عکس روحانی که طرفدا فروش مدارس به بهانه هزینه کمتر برای صرف کردن در آموزش وپرورش هست
پاسخ + 0 0 --
دوست جلیل 1394/03/27 - 12:49
آقا جلیل
باز هم که افاضه کردی !
زیاد بخوای فیلم بازی کنی ، آمارتو به سخن معلم رد می کنما !
خودت هم به چیزهایی که می گویی اعتقاد نداری !
هر کسی تو رو نشناسه من خوب می شماسمت !
آدم هایی که با فانی توی یک سفره می نشینند اما مخفیانه گزارش مکتوب به حاجی بابایی می دهند ...
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/03/27 - 18:34
آقای دوست جلیل :این موضوع را قبل از شما من از کس دیگری شنیده بودم پس ایشان جزو قوم خوارجه؟!
پاسخ + +5 -1 --
حسن 1394/03/27 - 12:49
مشکل فرهنگیان همچنان زیر خط فقر بودن ودشواری های معیشتیشان است چرا هیچکس نمی خواهد متوجه شود جناب عباس پوراگر فردا تمام روسای ادارت رو عوض کنن مشکل کمی حقوق معلمان رفع میشه اینا چه حرفاییه که شما می زنید هم مجلسیان هم وزیر باید به فکر افزایش حقوق معلمان باشن حقوق یک معلم تا دهم ونهایتش پانزدهم ماه تموم میشه بعدش باید پیش بقال ونانوا و سوپری نسیه بیاره خجالت هم خوب چیزیه بدنه هماهنگ نیست واین حرفا کشک هم نمیشه برای معلم
پاسخ + +8 -3 --
جلیل 1394/03/27 - 12:55
آقای پور سلیمان که عکستون هم اینجاست
بنده یک سوال از جنابعالی می پرسم و کاملا روشن و به دور از حاشیه جواب دهید تا خواندگان سایت هم قضاوت کنند
آیا جنابعالی توهین وزیر آموزش و پرورش به 116 هزار معلم و ناکارامد و بی سواد خواندن آنها را تائید می کنید و با این نظر وزیرتان موافقید بله یا خیر ؟؟؟
اگر موافقید آیا این کار موجب ایجاد تصوری بی سواد و ناکارامد از معلمین در جامعه نخواهد شد؟؟؟آیا با بی سواد معرفی کردن معلمان در رسانه ها موافقید ؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
احمد محمدی 1394/03/27 - 17:09
جلیل جان : حنات دیگه رنگ نداره , با اینکه تا حالا نخواستی هویت و مشخصات واقعی خودتو بگی , اما تقریبن تمام خوانندگان سایت سخن معلم , میدونن در اصل کی هستی و چکاره ای . . دوستان خوبم , همانگونه که قبلا" نیز گفته ام , من گذشته از اینکه در فرهنگی بودن آقا جلیل کاملا" شک دارم , و معتقدم که وی هدفی جز انداختن تفرقه و دودستگی بین معلمان راستین ( که اغلب خوانندگان این سایت را تشکیل میدهند )انداشته , کنون به این نتیجه نیز رسیده ام که ایشان خط دیگری را نیز دنبال می کنند و آنهم بدبین نمودن معلمان به سایت وزین و آزادیخواه سخن معلم می باشد . . با این توصیف میتوان پرسید : راستی این آقا جلیل تا کی میخواهد ادامه بدهد و آیا حالا که سیاهی رفته وماهتاب است , ایشان بازهم میخواهند , حرفهایی را بزنند که تاکنون دهها بار تکرار کرده اند . . .
پاسخ + 0 0 --
محمو د 1394/03/27 - 20:50
آقای محمدی ایشان مشغول شمردن لایکهای کامنتهاشون هستن!
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/03/27 - 21:04
چناب محمدی خودتان که جوابتان را در لفافه دادین:
ایشان برای انجام رسالتی خاص اینجا هستند.
پاسخ + +3 -2 --
ناشناس 1394/03/27 - 16:46
کسانی که به جلیل می توپند یا با نظراتش مخالفن بی گمان مطامع و منافعی فراتر از خواسته های صنفی دارند که بارفتن فانی احتمالا فنا میشود ، لیکن بنده از باب پرهیز از اطاله کلام مایلم عزیزان جوابگو باشند که: کدامیک از وزیران دولت فعلی ویا دوول قبل نیروهای خودش رو به ناکارآمدی و زاید بودن متهم کرده ؟؟ ودیگر اینکه کدامیک از وزیران آموزش و پرورش از زمان شکل گیری آموزش و پرورش نوین از قبل از انقلاب که خوشنام ترینشان مرحوم درخشش بود توانستند کاری چنین سترگ ( بیمه طلایی) نه از حیث خدماترسانی بل از منظر اعتبار بخشی به معلمان را به انجام برسانند؟!؟!؟!؟!؟!
پاسخ + 0 0 --
حسینی 1394/03/27 - 21:00
همکار ارجمند ناشناس: با ادب واحترام .اگر اجازه بفرمایید از منظری دیگر به قضیه نگاه کنبم وآن اینکه بیمه طلایی فرهنگیان همان یال اول ودر زمان حاجی بابایی به بن بست رسید وفقط یک سال طلایی بود.چراکه بابدهی کلان به بیمه طرف قرارداد .روبرو شد وکارگزاری بیمه از تمدید آن سر باز زد وخود آقای حاجی بابایی با بیمه ضعیف تری قرار داد بست و این چرخه معیوب به فانی رسید ودامه دارد .وسال به سال ضعیفنر میشود .حداقل مستندات که موجوده !
پس این کار اگر چه به عنوان یک طرح مناسب بود ولی مثل نظام شش.سه .سه.بی پشتوانه بدون بستر سازی وتمهید شرایط ومقدمات وعجولانه صورت گرفت ،به بن بست رسید ومنحرف شد وگویا آقای فانی هم با آگاهی ار شکست طرح باز به آن تن داد و این جای سوال وتاسف دارد.
باتشکر
پاسخ + +2 -7 --
فرهنگی 1394/03/27 - 21:49
به نظر من آقای عباس پور نقد منصفانه ای از آموزش و پرورش ارائه دادند. بخش مهمی از مشکلات ، وجود مدیران غیر همسو با وزیر ودولت ونالایق است ،که این امر در تهران کاملا مشهود می باشد که مهمترین عامل نارضایتی فرهنگیان شهر تهران را شامل می شود.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور