صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" انسان‌ها متفاوت‌اند و دانش‌آموزان نیز مستثنا نیستند و صدالبته پذیرش انسان با تفاوت‌هایش پیش‌ شرط اصلی مداراست، مدارایی که امروزه متأسفانه در جامعه خیلی کمرنگ است، تک‌صدایی و "من" "من" غوغا می‌کند، من خودم را حق مطلق و آن‌هایی که شبیه من نیستند و مانند من فکر نمی‌کنند، مانند من حرف نمی‌زنند و مانند من نمی‌پوشند و ... را بر راه راست نمی‌بینم "

اصلاح موی سر دانش‌آموزان و لباس فرم دانش آموزان از نگاهی دیگر !

کمال مصطفی پور

اصلاح موی سر دانش‌آموزان و لباس فرم دانش آموزان و احترام به تفاوت های فردی

حدود 8 سالی است که در مدارس مختلف تدریس می‌کنم . یکی از مواردی که بارها شاهد آن بوده‌ام، بحث بر سر طریقه‌ی اصلاح موی سر دانش‌آموزان و اخیراً لباس فرم دانش‌آموزان بوده است .

بارها دیده‌ام که به دلیل اینکه دانش‌آموزی باب طبع مدیر مدرسه موهای سر خود را اصلاح نکرده و یا لباس فرم و یا لباسی که در شان مدرسه و دانش‌آموز نیست! را نپوشیده است، جلوی ورودش را به کلاس درس گرفته‌اند و حتی گاها دیده‌ام که موی سر دانش‌آموز را در مدرسه ناقص کرده‌اند تا دانش‌آموز را مجبور به اصلاح مجدد سر خود نمایند. این موارد بهانه‌ای برای تقریر این نوشته شد.
بدون شک عده‌ای از همکاران استدلال می‌کنند که همه‌جا باید نظم وجود داشته باشد که البته بنده با آن صد درصد موافقم اما اصلاً با این موافق نیستم که الزام دانش‌آموزان به یکرنگ پوشیدن و یکرنگ شدن از مصادیق نظم باشد که این الزام و اجبار به یکرنگی، بدآموزی نیز دارد و برخلاف هدف آموزش‌ و پرورش نیز هست.
اگرچه از نظر برخی از افراد عادی جامعه نیز، لباس فرم و شبیه کردن دانش‌آموزان به یکدیگر در مدارس نظم تلقی می‌شود، اما از نظر نگارنده، روی دیگر این شباهت‌ها، این آموزش را به دانش‌آموزان منتقل می‌کند که :

"مهم نیست که به چه علاقه‌مندی و از چه رنگی خوشت می‌آید یا چگونه فکر می‌کنی، مهم این است که شبیه بقیه باشی البته اگر می‌خواهی در مدرسه هر روز به تو بی‌احترامی نشود و از بقیه همکلاسی‌هایت جدا و تنبیه نشوی! " در واقع این الزام به یکرنگی و به رسمیت نشناختن حق متفاوت بودن؛ عزت‌نفس و روحیه‌ی خلاقیت را نیز در دانش‌آموزان می‌کشد و چه‌بسا یکی از دلایل کاهش علاقه‌ی دانش‌آموزان به مدرسه نیز همین موارد به‌ظاهر جزئی و ساده باشند.
از نظر نگارنده شکی نیست که انسان‌ها متفاوت‌اند و دانش‌آموزان نیز مستثنا نیستند و صدالبته پذیرش انسان با تفاوت‌هایش پیش‌ شرط اصلی مداراست، مدارایی که امروزه متأسفانه در جامعه خیلی کمرنگ است، تک‌صدایی و "من" "من" غوغا می‌کند، من خودم را حق مطلق و آن‌هایی که شبیه من نیستند و مانند من فکر نمی‌کنند، مانند من حرف نمی‌زنند و مانند من نمی‌پوشند و ...  را بر راه راست نمی‌بینم، می‌پندارم که همه باید مثل من باشند و ملاک حق خودم هستم و این رویه در سطوح مختلف در جامعه وجود دارد و قابل انکار هم نیست. لذا به نظر نگارنده الزام به یکرنگی دانش‌آموزان نه‌تنها مصداق نظم و مطلوب نیست بلکه مضر بوده و بدآموزی دارد.

اصلاح موی سر دانش‌آموزان و لباس فرم دانش آموزان و احترام به تفاوت های فردی

به نظر می‌رسد ظاهر دانش‌آموزان اگر هم مثل هم نباشد نه‌تنها مشکلی برای نظم و آموزش و تربیت دانش‌آموزان ایجاد نمی‌کند بلکه زمینه‌ساز دگرپذیری و مدارا برای دانش‌آموزان و در نهایت در جامعه خواهد بود.
به نظر می‌رسد مسئولان دلسوز آموزش‌ و پرورش به‌جای اینکه انرژی خود را جهت پرداختن به ظواهر امور تلف کنند بهتر است به فکر معضلات واقعی آموزش‌ و پرورش باشند که از آن جمله می‌توان به تراکم بالای 35  نفر حتی تا 40 نفر در یک کلاس درس حتی در مقطع ابتدایی، راه‌های بهتر پرورش دادن کودکان، غنی‌تر کردن منابع درسی و در یک کلام آماده‌کردن دانش‌آموزان برای زندگی، اشاره کرد.
لازم به ذکر است پاسخگو و پذیرای انتقادات خوانندگان مطلب در همین صفحه خواهم بود، امید است خوانندگان هر آنچه به نظرشان می‌رسد را بیان فرمایند تا اشکالات بنده برطرف شده و چیزهای جدیدی از بزرگواران یاد بگیرم.
با تشکر فراوان از همه‌ی اساتیدی که وقت گذاشته و مطلب بنده را مطالعه نمودند.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

اصلاح موی سر دانش‌آموزان و لباس فرم دانش آموزان و احترام به تفاوت های فردی

شنبه, 11 خرداد 1398 14:40 خوانده شده: 24401 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +21 -41 --
امامی 1398/03/11 - 15:33
سلام همکار محترم ،
اصلاح مو که از قدیم الایام مرسوم است ابتدا برای
پیشگیری از ایجاد و شیوع شپش بوده است. هر چند این امر مشکل امروز نیز هست و حتی شپش سلفی نیز شکل جدید آن است ، اما به دلیل عوض
شدن انگیزه ی جوانان در پرداختن به ظاهر خود
و ترویج مدگرایی با تیپ های گوناگون که با تعقیب
همین هدف پی گرفته می شود ، هوش و حواس دانش آموزان به تبعیت از همدیگر مصروف
می شود، لذا ظاهر ساده مو در مدرسه بهتر است.
در مورد یونیفورم نیز باید در نظر داشت این امر در
جامعه ما که دارای تضاد طبقاتی شدید است ، بهترین فاکتور برای همسان سازی ، حداقل در ظاهر است. تمام کشورهای برتر آموزشی نیز برای برقراری نظم واز بین بردن فاصله های اجتماعی و اقتصادی، از الگوی لباس واحد برای دختران و پسران تبعیت می کنند.این متحدالشکلی هیچ محدودیتی برای خلاقیت آنان محسوب نمی شود چون ربط منطقی
مابین این دو مقوله نیست. تشکر
پاسخ + 0 0 --
دبیر م 1398/03/11 - 22:19
بنظر من دبیر با24سال سابقه خدمت اصلاح موی سر یا لباس فرم اولین شروط ورود به دانش اموزی است و شایسته نیست در محیط اسلامی ازادی مدل مو اونم با مدلهای غید مانوس غربی که با فرهنگ و هنجارهای ایران تشابهی ندارد
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/03/12 - 00:30
سلام و عرض ادب
بنده در این چند سال در خدمت دانش آموزان مقطع متوسطه اول بودم که دانش آموزان در این سن از نظر بهداتی کمتر مشکل دارند، ضمن اینکه شخصی که به نظافت خد می رسد، هر مدل مویی داشته باشد، ترتمییز خواهد بود، لزوما موی سر ساده و کوتاه برابر تمییز بودن و شپش نیست.
البته از نظر بنده اگر قرار است توجه نکردن به ظاهر و مد را به دانش آموزان آموزش دهیم، باید در رفتار ما معلمان، صداوسیما و ..... ببینند نه اینکه مثل الان در رفتار و عمل همین توجه زیاد به ظواهر بیش از باطن اهمیت اهمیت دارد و ما این را فقط از دانش آموزان که در سن خاصی نیز هستند، بخواهیم آن هم به زور!!!
و در آخر کاش میشد شکاف عمیق طبقاتی را با لباس درمان کرد، کاش
و یک سوال، آیا نظر خود دانش آموزان در رابطه با شکل موی سرشان و رنگ پوشش شان اهمیتی دارد یا خیر؟
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/03/12 - 00:47
سلام و عرض ادب
در رابطه با نظر همکار عزیز دبیر م
در اسلام مدل مو هم تجویز شده واقعا؟ میشه مقداری توضیح بفرمایید.
و به نظر شما آیا مدارا خوب هست اصلا؟
و اینکه کشور ما فقط برای مسلمانان است، سایر ایرانیان حقی دارند از نظر شما اصلا؟
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/03/12 - 08:44
سلام
لطفا دو یادداشت زیر را در صورت تمایل ، مطالعه نمایید:

پدیده "شپش رسانه اجتماعی" : گزارش شیوع شپش در مدارس شمال پایتخت نه به دلیل مسایل بهداشتی که به لحاظ گرفتن عکس های سلفی با موبایل است!

ای سلمانی سر من سَر سَری متراش ! آری .... مدیر باش و سر متراش !

البته یادداشت دوم در خصوص تراشیدن اجباری مو در مدارس است که عامل تحقیر شخصیت دانش آموز معرفی شده است، ولی مخالف نظم و انضباط نیستم.

موفق باشید و تشکر
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/03/12 - 08:50
جناب آقای کمال پور ،

اول آن که مدت خدمت حضرتعالی هنوز به ده سال نرسیده است و انشاا.... تجارب زیادی کسب خواهید نمود.

دوم اگر پدیده شپش دیروز برای مناطق فقیرنشین معنا می یافت ، طبق یادداشتی که معرفی کرده ام امروز در شمال تهران هم دست یافتنی است.

سوم هرگز ندیدن یک پدیده توسط من ، به معنای واقعی نبودن آن پدیده نیست.

چهارم کسی منکر اهمیت دادن به اصل و باطن مسایل نظام آموزشی نیست ، اما ظاهری که در مدرسه بدان اشاره می نمایید با سایر مکان ها متفاوت است. ظاهر دانش آموز در مدرسه یعنی جامعه پذیری او و درونی شدن ارزش هایی چون احترام به شرایط محیط اجتماعی و تبعیت از اصول و قوانین آن.......
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/03/12 - 09:05
پنجم بلی با ظاهر یکسان ، هرگز شکاف طبقاتی بین مردم تعدیل نمی گردد،اما با پوشیدن لباس متحدالشکل، تلاش می کنیم حسرتها و حواس پرتی های او را در کلاس درس و فضای مدرسه ، تخفیف دهیم. همیشه یک وضعیت بد هست و یک وضعیت بدتر.

ششم پرسیدن از خود دانش آموز هر چند تمرین دموکراسی است ، اما آیا به نظر شما خود ما چقدر از دموکراسی برخورداریم ؟! بلی باید از جایی آغاز نمود و مدرسه بهترین مرکز است اما وقتی همان دانش آموز
وارد اجتماعی می شود که از آن خبری نیست دچار آسیب دوگانگی ارزشی می شود و سردرگمی او این بار بیشتر می گردد.......
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/03/12 - 09:06
هفتم واژه سیستم و سیستماتیک یعنی چه ؟! یعنی همه اجزای یک نظام اجتماعی با هم تعادل و هماهنگی داشته باشند و گر نه دچار عدم تعادل و تعارض خواهد شد. ما امروز در همان عدم تعادل ، بزرگ و کوچک ، خاص و عام و... سردرگمیم . راه را از بیراهه و سره را از ناسره تشخیص نمی دهیم. پس به عقاید شخصی و ابراز آن اهتمام می ورزیم. معتبر و محترم هستند اما ره بجایی نمی سپارند، چون همه گیر و عمومی و بنیادی نیستند.

هشتم همانند مقاومت در برابر سربازی برخی از خانواده ها و خود پسران ، بهتر آن است که بجای مقاومت در برابر آرایش مو و لباس مدرسه ،اهمیت دادن به نظم و بهداشت فردی و پوشش ظاهری از تربیت نخستین نهاد اجتماعی یعنی خانواده ها آغاز شود.

نهم هرگز رسانه های اجتماعی خصوصا همه گیرترین آن یعنی تلویزیون ، علیرغم نامی که یدک می کشد ملی نبوده و سلیقه ای و با معناستیزی عمل می نماید لذا انتظاری از آن نیست.......
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/03/12 - 09:07
دهم ما پدیدۀ معروف مافیای تهیه کنندگان روپوش و لباس مدارس را هم داریم که با کیفیت پایین پارچه و دوخت اما با قیمتی بالاتر از حد و توان خانواده ها ، عمل می نمایند و آموزش و پرورش قادر به کنترل آن نیست.

اگر دقت نمایید موضوعی که طرح نموده اید دامنۀ بحث مفصلی دارد و باید با آن کارشناسانه تر برخورد نمود.
موفق و سربلند باشید.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/03/12 - 09:25
همکار محترم ،
قطع یقین هیچ معلمی حداقل خواهان زده شدن موی دانش آموزان آن هم در وضعیت شکل یادداشت حضرتعالی ، در مدرسه نیست. مدیران و معاونان خود سخن بگویندکه تصور می کنم نسبت به وظایف شان ، موافق باشند.
البته موی دانش آموزان دختر نیز قبل و بعد انقلاب در مدارس زده شده است و اگر از خط مرزی مقنعه بیرون آید ، گاه باز زده می شود.
ما حق نداریم با غرور و شخصیت دانش آموزان بازی کنیم و خاطرۀ تلخ مادام العمری بر ذهن او بگذاریم اما
باید در ترویج درستی ها و تزریق اصول ، دست در دست هم و با ایجاد شیدایی در عملِ اختیاری آنان ، رفتار نماییم. ما نسل سرکشی نمی خواهیم ، حداقل
آنان باید توانایی فهم و هضم ضرورت ها را داشته باشند.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/03/12 - 11:11
با پوزش
جناب آقای مصطفی پور ،
صحیح است. خیلی عذر می خواهم.
پاسخ + 0 0 --
Hojat 1399/04/20 - 16:18
اون بحث شپش مال ۵۰سال پیش بود که هرکسی به حمام دسترسی نداشت و به بهداشت خودش کم تر اهمیت می‌داد در این دوره نمیشه بخاطر شپش به کسی گیر داد چون کوتاه کردن موی اجباری که باعث لطمه به علاقه و نحوه سلیقه یه دانش میشه و نمیشه از اون دانش توقع داشت در جامعه مشکل ابراز علاقه و انتخاب هدف درست داشت پس بجای اون باید در سال های ابتدایی در مورد بهداشت و نوع لباس مناسب در هر مکانی دانش آموز رو توجیه کرد تا باعث هنجار شکنی نشه
پاسخ + 0 0 --
محمد جاوید صمدی 1399/12/28 - 04:11
آقای دبیرم، میخوای موی خودت رو هم با شماره چهار کوتاه کننده تا با .... هم خونی داشته باشه
پاسخ + 0 0 --
یک دانش اموز 1400/01/24 - 13:31
از سمت کلی دانش اموز. اصلا بلند یا کوتاه بودن مهم نیست وقتی که یک نفر موهاش بلنده ولی مرتبه شما به چی گیر میدین؟ شابد یک نفر دوست نداشته باشه موهاش کوتاه باشه. بعد میگین که چرا از مدرسه بدتون میاد عقده ای بازی چرا در میارین
پاسخ + 0 0 --
یک دانش اموز 1400/01/24 - 13:32
وقتی شما خودتون هم از قوانینی که برای دانش اموزاست پیروی کردین ماهم میکنیم . مگه نمیگین قانون برای همه یکیه
پاسخ + 0 0 --
یه دانش آموز مو بلند 1401/06/28 - 13:53
چرا وقتی دانش آموز موهاش یکم بلنده گیر میدین حتما باید از ته بزنند؟؟ خب شما معلما خوشتون میاد موهاتون رو به زور کوتاه کنند؟؟ واقعا خوشتون میاد ؟؟ خب اگه نه ماهم خوشمون نمیاد چرا باید موهامون رو کوتاه کنیم؟؟ هاااا؟؟
پاسخ + 0 0 --
یه دانش آموز مو بلند 1401/06/28 - 13:59
بعدشم بجای گیر دادن به ظاهر دانش آموزان ضاهر مدارس رو درست کنید که وقتی کسی میاد تو مدرسه فک نکنه اینجا زندانه یا وضع تدریس رو درست کنید که خود معلما ۱بعلاوه ی ۲ رو بلد نیستن بعد به موهای دانش آموزان گیر میدن
پاسخ + 0 0 --
مصطفی 1402/10/06 - 13:37
آقای امامی در مدارس خارج کشور به موی دانش آموزان ااصلا گیر نمی دهند و اجباری هم ندارند بر سر ای موضوع و به مدل موهای دانش آموزان گیر نمی دهند واگر اینطور باشد شما پسر خودتان را فرض کنید که موهایش را مدیر مدرسه ناقص یا حتی بتراشد و درین مورد دانش آموزان می‌توانند از مدیرانی که به مدل موهایشان گیر می دهند شکایت کنند
پاسخ + 0 0 --
دانش آموز 1403/07/24 - 00:15
اگر قرار هست فید(سایه) موی دانش آموز باعث پسرفت درسی و مدگرایی شود وای بر ما
پاسخ + +18 -25 --
فرهنگی 1398/03/11 - 17:07
1- هیچ ارتباط منطقی بین لباس فرم و کوتاه کردن مو با خلاقیت وجود ندارد.
2- در اینجا متولی آموزش و پرورش قصد ندارد دانش آموز را شبیهخودش کند که شما می گویید هرکسمثل من نیست باطل است
3- در همه دنیا برای دانش اموز ضوابط و قوانین خاصی وجود دارد که نحوه پوشش هم جزئی از انست.
4- با کوتاه کردن مو و لباس یک رنگ پوشیدن دانش آموزان مثل هم نمی شوند چون قد و هیکل و صورت و رفتار و کردار و گفتار وصدها مورد متفاوت دیگر در انها وجود دارد و اتفاقا همه این تفاوت ها میتواند زمینه تحمل دیگران را فراهم کند
5 و صدها مورد دیگر
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/03/12 - 00:43
سلام و عرض ادب
همکار عزیز، متولی آموزش و پرورش قصد دارد، دانش آموزان را شبیه آن چیزی کند که در نظرش دانش آموز باید اینگونه باشد، البته فقط در ظاهر
واقعا در همه دنیا طرز اصلاح مو و رنگ لباس را به دانش آموز دیکته می کنند؟ و اینکه مدارس ما همه چیز شبیه همه دنیاست الا این لباس فرم ؟ یا اینکه چون از همه امور آموزش و پررش مهمتر است، در اولویت قرار گرفته؟
و در پایان اینکه منظور بنده از تقریر این مطلب تنها این بود که اندکی به نظرات خود دانش آموزان اهمیت داده شود و تفاوت های فردی آنان به رسمیت شناخته شود، چیزی که از نظر بنده متاسفانه اینطور نیست.
و البته خروجی نظام آموزشی و وضعیت جامعه نشان دهنده همین طرز فکر است.
پاسخ + 0 0 --
فرهادی 1399/08/17 - 17:51
با سلام بنده با نظر اقای امامی در رابطه با تراشیدن موی پسران در دبستان ودبرستان وپوشیدن لباس فرم کاملا موافقم واین موضوع را بعد ۲۸ سال سابقه دریافته ام خصوصا برای بهداشت بچه ها در فصول مختلف وزنگ ورزش بازی
پاسخ + +8 -23 --
ناشناس 1398/03/11 - 22:39
به هر حال مدرسه باید مقرراتی داشته باشد و با هر نوع مدل مو و رنگ لباس و تیپ و قیافه که نمی توان وارد محیط آموزشی شد. مدرسه یک مکان رسمی است که محصل باید آنجا نظم و اجتماعی شدن را بیاموزد. با نشاط کردن فضای مدرسه ربطی به مدل مو و لباس ندارد. برنامه های آموزشی اصولی و امکانات کافی و معلمان باانگیزه می خواهد.
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/03/12 - 09:19
نکته بنده هم دقیقا این مطلب است که در اجتماع انسانهای متفاوت وجود دارند و باید متفاوت ها را بپذیریم؛ نظم به معنای یکسان کردن نیست بلکه نظم یعنی مدارا و پذیرش متفاوت
پاسخ + 0 0 --
پارسا براتی 1400/06/30 - 15:07
شما باید محیط اجتماعی بیرون از مدرسه را قبول کنی نه اینکه اون رو شبیه چیزی که خودت میخوای بکنی
پاسخ + +10 -12 --
حقی 1398/03/12 - 01:46
پوشیدن لباس یک شکل ویکسان وحتی کفش، دارای مزیتهای بیشماری است ودانش آموزان متمول را از برتری جویی وتکاثر به خاط لباس وظاهر دور نگه می دارد واز طرف دیگر جلوی احساس حقارت دانش آموزان فقیر را می گیرد.
آیات بسیاری از کتاب خدا شاهد براین مطلب است.
تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِينَ لَا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا ۚ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ
(آری،) این سرای آخرت را (تنها) برای کسانی قرارمی‌دهیم که اراده برتری‌جویی در زمین و فساد را ندارند؛ و عاقبت نیک برای پرهیزگاران است!
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/03/12 - 09:17
کاش میشد شکاف عمیق میان ثروتمندان و فقرا را لااقل در مدرسه با تحمیل لباس یکرنگ پوشاند؛ اما سایر تفاوتها به عنوان نمونه پول تو جیبی چه؟
و اینکه دانش اموز متوسطه اول؛ دیگر بچه نیست و با پوست و خون خود در خانه در خیابان حتی در فیلم ها و ..... شدت فقر و نابرابری را احساس می کند و نمی شود با لباس فرم به او قبولاند که یک با یک برابر است!!!!
پاسخ + +13 -4 --
شهاب 1398/03/13 - 14:21
شیوع شپش به دلیل موهای بلند بسیار زیاد شده است
درمدارس دخترانه شیوع بیشتری دارد
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/03/16 - 18:20
راهکار شپش آموزش واقعی و کاربردی بهداشت در مدارس هست نه تحمیل های سلیقه ای؛ گیر دادن ها بیشتر به شکل اصلاح هست تا کوتاه و بلند بودن. دیدم موهای خیلی کوتاه رو به این دلیل که موهای بغل سر چون یه مقدار کوتاهتر بوده از موهای سر؛ ملزم کردن یکنواخت کنه! !!!!
متاسفانه اغلب آموزش ها در مدارس غیرواقعی و نمادین هستن فقط.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/03/17 - 09:07
در شمال تهران شپش مشاهده شده است ؟ در این خصوص دو موضوع پیشنهاد داده بودم مطالعه نمایید .
قبل از مدرسه ، خانواده آموزش لازم برای رعایت
بهداشت فردی و جمعی را باید داده باشد.
مدرسه مکان سلیقه های فردی نیست. مدرسه
کانون آموزش های اجتماعی و عبور از منیّت است .
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/03/19 - 21:46
دقیقا حق با شماست فعلا مدرسه مکان تحمیل عقاید و نظرات هست؛ مکانی که بویی از آموزش مفید نبرده؛ تفاوت های فردی دانش آموزان هم و سلیقه اونها اصلا مهم نیست؛ البته اینها سلسله مراتبه بعدش نوبت معلم و مدیره؛ بعدش ......
البته از نظر من "عبور از منیت" فقط شعاره؛ البته از اون شعارهایی که هر کس برا بقیه میخوادش اما برا خودش نه
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/03/19 - 21:51
البته متاسفانه تا حدود زیادی اینطوریه؛ بیشتر شعار هست تا آموزش؛ از هر چیزی در اموزش؛ عکس گرفتن مهمتره؛ خروجی هم اصلا مهم نیست!!!!
البته بی انصافی است اگر عرض کنم همه اینطور هستن؛ واقعا معلمان دلسوزی هم هستن که دغدغه اصلیشون آموزش واقعی دانش آموزان هست اما حیف که ....
پاسخ + +4 -2 --
امامی 1398/03/20 - 14:54
سلام همکار محترم ،
رشته ارزشمندی تحصیل نموده اید، کنجکاوی ام در
دو فرضیه داده شده ، مورد تأیید است. دو سئوال
پرسیدم تا تناسب باور و حساسیت شما را در جایی جستجو کرده باشم. اگر مایل بودید در بخش
دانش آموز همین سایت ، یادداشت های گوناگونی
از وجود ساختار پادگانی مدارس و برچسب های
دانش آموزان و..... دارم. فعلا چون با موبایل
می نویسم قادر به دادن آدرس ، نیستم.
نگران نباشید من هم در مدرسه الویت را به
دانش آموز می دهم و معتقدم دانش آموز بد
و یا ضعیف وجود ندارد. اما به نظم و انضباط
هم برای تمام عوامل موجود در مدرسه ایمان
دارم. تشکر و موفق باشید.
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/03/20 - 18:03
خیلی ممنونم خانم امامی بزرگوار
یکی از اساسی ترین مشکلات در نظام آموزش عدم مطالعه در میان تصمیم گیران هست که متاسفانه تصمیماتی که میگیرن بر کل حال و اینده کشور تاثیر خواهد گذاشت؛ کاش تصمیم گیران از میان اهل کتاب و مطالعه انتخاب میشدن.
مثل حضرتعالی که می نویسین و می خونین؛ هر چند باب طبعتون هم شاید نباشه.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ + +3 -1 --
امامی 1398/03/20 - 20:16
سلام
همکار محترم ، قرار نیست شما یا من هر چیزی را
که می خوانیم قبول و یا باور کنیم. دانش بشر بدین طریق تکمیل می شود و سواد فرد ، محک
می خورد. من ترجیح می دهم در برابر نوشته هایم
با افکار دیگر و جدید و حتی مخالف و یا تکمیلی
آشنا شوم. انسانها هم خود به کمال می رسند و به
دیگران امکان رشد و کمال می دهند. بک تعامل اجتماعی سالم یعنی تحمل آرای مختلف. در یادگیری تنوع و تعدد برداشت هست اما لجاجت
هرگز. خوشحال شدم که توفیق تبادل نظر با استاد
بزرگواری چون شما را یافتم. آرزوی سلامتی و توفیق خدمت سرافراز برایتان دارم. در پناه حق.
پاسخ + +3 -15 --
ناشناس 1398/04/08 - 08:48
رک وپوست کنده درباره نویسنده مطلب فوق نظر خودم رابیان میکنم،این آقاهمانطورکه عقده از نوع نگاهش میباره معلم نیست!یه ..... کت شلواری ودر عین حال باتمایلات هنجارشکن وولنگاری درمدارس ومهره نفوذی اجرای سند۲۰۳۰در مدارس هست که بابدآموزی بچه های مردم رابه سمت دره نیستی وبی اخلاقی داره هدایت میکنه وهرچه زودتربایدازمحیط تعلیم وتربیت اخراج وبیرونش کنندتاقبل ازاینکه بیشتربه مدارس گندبزنه!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/04/09 - 07:30
سلام
شما هم نظر افراطی داده اید. من و شما در جایگاه
توبیخ و اخراج همکار نیستیم و از دوران قرون
وسطی ، قرنهاست که عبور کرده ایم. شرط اول
بقا تحمل نظر فرد مقابل است. شما حق دارید
با برداشت فردی مخالف باشید اما حق اهانت به
ظاهر و باطن ندیده ی کسی را ندارید.
مُسبب مثال هایی هم ذکر کردید نه من و نه شما
و نه نویسنده محترم متن هستند.
آرای متفاوت باعث ایجاد تفکر و میل به انتخاب
می شود. بهتر نیست بجای کوبیدن یک همکار جوان، نظر منطقی و درست خود را با ادله ی
لازم مطرح سازیم و اجازه ی برداشت و
نتیجه گیری را به طرف مقابل واگذاریم؟!!
تحمیل نظر به هر طریق دور از عقل و آیین
دموکراسی است.
متون با پا گذاشتن بر روی بی تفاوتی ، نگاشته
می شود و انتظار و حق نقد آنها ، برعهده ی من
و شماست. پایدار باشید.
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/04/15 - 10:00
از نظر پر از مهر و محبت شما ممنونم
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/04/15 - 16:03
در مورد نظرات ناشناس اول:
عجب استادی هستید در رمزگشایی از تصاویر
۲۰۳۰ رو نخوندم و شما که خوندی لطفا اشکالاتش رو بفرما
ضمن اینکه با خوندن "مهره نفوذی" کلی خندیدم؛ دمت گرم. ممنون که اسباب تفریح ینده رو فراهم نمودی
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/04/20 - 06:39
راستش رو بخواید مگه مجبور باشم و الا اصلا کت شلوار هم نمی پوشم؛ برای ناشناس !!!!
پاسخ + 0 0 --
دانش آموز 1403/06/07 - 00:08
آقایی که نمیدونم کی هستی یه نفر شده که داره حرف حق میزنه تو این وسط چی میگی اخه
پاسخ + +4 -10 --
ناشناس 1398/04/08 - 09:31
همون که گفتیدکارشناس ارشدحقوق بشر،تاآخررا فهمیدیم!(اجرای بی سروصدای سند۲۰۳۰)اما چیزی که شماآنراتفاوت رفتاری میگوییددرکلاس مدارس مثل کره جنوبی بی انظباتی،هنجارشکنی وقانون شکنی تعریف شده وشامل تنبیه!حتی فیلمش درسایت تصویرو فیلم "آپارات هست که دراین ویدئوکلیپ مدرسه مختلط باپرچم کره جنوبی بالای تخته سیاه خاطیان به نوبت بعدازدر آوردن کفش وجوراب به نوبت روی نیمکت قرارمی گیرندومعلم بازدن چوب به کف پای دانش آموزان درحال فلک کردن آنهاست امابدون کوچکترین تحقیر وتوهین کلامی!
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/04/15 - 15:59
سلام و عرض ادب
در مورد سند۲۰۳۰ که مدتیه می خوام یه دور بخونمش اما وقت نشده و چون نخوندمش نظر نمی تونم بدم.
و در رابطه با فیلمی که فرمودین احتمالا کره شمالی بوده و ضمن اینکه حتی اگه تو ژاپن یا کره جنوبی هم باشه این رفتارها درست نیستن. البته این نظر منه.
پاسخ + 0 0 --
دانش آموز 1403/06/07 - 00:09
این بابا یه چیزی میزنه
پاسخ + +4 -7 --
ناشناس 1398/04/08 - 11:45
یک سؤال ازکارشناس ارشدحقوق بشر!چرا کشوردوست آمریکاو تروریست صادرکننده داعش (عربستان صعودی)بایدبعنوان یک کشور برگزیده وممتازدر زمینه حقوق بشری بارأی چند کشورغربی برگزیده ومعرفی بشه اماکشتار مردم یمن بخاطرنفع مافیای فروش سلاح کمپانیهای غربی باید مسکوت بمونه؟ودریغ ازیک خبر دررسانه ها؟ معذرت میخوام صحبتم مستقیم به مطلب فوق ربط نداشت امابطورغیر مستقیم به موضوع بالاو کارشناس ارشدحقوق بشرمربوطه که البته نوع حقوق بشرغربی وفکرو دیدگاه محقق آنها مثل آقای دیوید راکفلر هست که مالک پشه زیکابرای عقیم کردن زنان برای کاهش نسبت جمعیتی درکشورهای مسلمان و خاورمیانه وتغییرباورهاو ارزشهاوبینظمی وتزریق رخوت،هرج ومرج وجنگ ودرگیری درکشورهاست که اولین هدف ازلحاظ آنهادارای اهمیته آموزش وپروش یک کشورهست
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1398/04/15 - 10:10
سلام و عرض ادب
والا نظر شما رو ۳ بار خوندم اما دقیق متوجه سوالتون نشدم.
اگر منظورتون اینه که چون حقوق بشر خوندم باید پاسخگوی رای کشورهای مختلف در عرصه های مختلف بشم؛ خوب این از بنده بر نمیاد.!
ضمن اینکه من در مورد این مسائل به صورت بسته ای(پکیج) فکر نمی کنم ممکنه یه کشور یا یه نفر یه کار خیلی ناجور و نادرست انجام بده و یه مدت بعد یه کار خیلی خوب هم انجام بده که هر دو باید جداگانه بررسی بشن ولی کار درست درسته و نادرست هم نادرست.
ارادت
پاسخ + 0 0 --
ناشناس تر 1403/07/24 - 22:09
ظاهرا این دوست عزیز ما فک و فامیل‌های آمنه سادات ذبیح‌پور هستند با اون گزارش‌های علمی تخیلی
پاسخ + +9 -4 --
Aaa 1398/10/10 - 23:49
بهانتون شپش ... اولا ما توی ۴۰ سال پیش یا دوره قاجار نیستیم که شپش باشه دوما بجای اینکه دولت بگه موهاتون رو کوتاه کنید تا شپش نگیرید که اصلا ربطیم نداره بیاد به وضع معیشتس مردم برسه تا هرروز بتونن حموم برن و تمیز و مرتب باشن دوما میگید اسلامی جالبه تمام نگاره های که از پیامبران و امامان هست ما ندیدیم سر هیچکدوم با با شماره ۱۶ کوتاه شده باشه ماشالله موها همه پرپشت تا شونه اومده تو هیچ جای قران هم ندیدم همچین چیزی که بگه موهاتون با ۱۶ بزنید ‌ بعدشم اگر بهانه مرتب بودنه ک با یه شونه درست میشه نظافتم که گفتم حموم ..... از اون ور قضیه بله یک سری هستن سواستفاده میکنن مدل موهای عجیب و غریب میزنن ک اگر کسی دلش میخواد ب کس دیگه ای ربط نداره ولی میسه ی قانون گزاشت تو مدرسه ک کسی حق نداره مدل مو عجیب غریب بزنه ولی دلش میخواد میتونه موهاش بلند باشه ب شرط مرتب و تمیز بودن دور بندازید عقاید پوسیده و بی نشان رو الکی ما جوانان رو دین زده نکنید الکی به اسم دین ظلم میکنید کجای اسلام همچین قانون نانوشته ای اومده اخه ؟
پاسخ + 0 0 --
قاسمی 1401/12/04 - 04:50
اصلا ربطی به اسلام نداره؛اصلاح موی سر و لباس فرم متناسب با سن دانش آموز قانون مدرسه است حالا اسلام هر چی بخواد بگه یا نگه ربطی نداره،اگر دانش آموز هر جور بخواد لباس بپوشه و مدل مو داشته باشه بقیه دانش آموزان همین را ادامه می دهند و عیبش اینست که مدرسه میشه مدرسه ارازل و اوباش و....
پاسخ + +10 -6 --
ناشناس 1399/03/05 - 01:42
به نظر من فرم بچه الزامی است
ولی گیر دادن به موی سر بچه الزامی نیست
یکی از دلیل های ترک تحصیل دانش اموزان هم همینه بعضی از
بچه ها وقتی موهایشان را میزنند اعتماد به نفس را از دست میدهند
و فرم مدرسه برای ابتدایی و متوسته ی ۱ خوبه بعدش
دانش اموز باید راحت باشه تا مورد تمسخر بچه های دیگه قرار نگیره و از مدرسه زده نشه
پاسخ + 0 0 --
امیر علی 1402/01/26 - 16:19
یعنی اگه ادمایی مثه شما تو ایران مدیر بودن الان کلی دکتر مهندس داشتیم
پاسخ + 0 0 --
امیر علی 1402/01/26 - 16:24
و عیب بعدی انه که اگه مردم ایران سرشون تو کار همدیگه نبود ما الان بهترین کشور رو داشتیم و بعد بهانه شما چیه مگه نمیگین مدرسه خانه دومه ماست ادم تو خونش راحته ولی ما وقتی میایم مدرسه همش استرسه استرسه این که گیر ندن ...
پاسخ + +16 -1 --
علیرضا سلطانی 1399/03/30 - 23:15
بنده علیرضا سلطانی هستم پایه دهم دوره دوم متوسطه
بنده به جای دوستانم عرض کنم که بنده با نظر و پیشنهاد های استاد عزیز کمال مصطفی پور موافقم و با نظر بقیه اساتید محترم مخالفت می کنم به دلیل اینکه هیچ جای دنیا قانون نیست مو های سر دانش آموزان مثل کف دست بی مو باشد شاید قانون باشد لباس فرم یکسان پوشید
پاسخ + +3 0 --
محمد جاوید صمدی 1399/12/28 - 04:08
از نظر منه دانش‌آموز کاری نه به مو نه لباس دانش آموز داشته باشند در کشور های خارجی تا حد ممکن به مو یا یونیفورم کاری ندارد و این باعث شده که دانش آموز خودش هم مراقبت موی خودش هم مراقبت یونیفرم باشد ولی ما برعکس هفته‌ای شدیم مو بلند لباس های نامناسب
پاسخ + +6 -1 --
محمد جاوید صمدی 1399/12/28 - 04:19
یک نکته هم اینه که وقتی یه دانش آموز به اجبار موهایش را کوتاه می‌کنید و زشت میشود، از طرف خیلی ها مورد تسمخر قرار میگیرد و این باعث می‌شود که اعتماد به نصف دانش‌آموز کم بشه و وقتی که کمی بزرگ تر شد و خواست با جنس مخالف ارتباط برقرار کنید اعتماد به نصف کمتری دارد فکر میکند که هنوز اون دانش آموز کچل هست
پاسخ + +10 -1 --
A 1400/02/11 - 16:43
من خیلی خیلی خیلی با این موافقم آخه چرا زیبایی جرمه؟
چرا باید مو هامونو کوتاه کنیم؟
شپش؟؟؟؟
اگه شپشه پس اگه اینجوریه دخترا هم باید کوتاه کنن
کدوم شبکه بهداشتی گفته موی بچه ها باید کوتاه باشه؟؟؟؟
مشگل اینه که هیچ کس تو این کشور آزادیت نداره حتی
نمیتونه انتقاد کنه و گرنه پای داره همه چی اجباریه مهم نیست خود ما چی میخوایم مهم حکومت خودشونه
پاسخ + 0 0 --
امیر علی 1402/01/26 - 16:43
اگه مدیر سایت نظرمو بذاره الان به شخصه زخم خوردم من خودم مو هام متوسط بود و از وقتی که کوتاهش کردم دیگه اضلا دلم نمی خواد بیرون برم مادرمم هی بهم میگه چرا لباس خوباتو نمیپوشی دیگه برام اعتماد به نفسی نمونده و به هیچی از ظاهرم اهمیت نمیدم حداقل قبلا از موهامو و صورتم نگه داری میکردم ولی الان اصلا اهمیت نمیدم سه چهار روز ی بار حمام میرم
پاسخ + +10 0 --
Erfan 1400/05/15 - 16:45
با سلام خدمت معلمان گرامی
بنده به عنوان دانش آموز میگویم لباس فرم برای مدرسه بنا به دلایل اختلاف طبقاتی و نظم قابل پذیرش است و لباس چیزی نیست که دائم قرار باشد تن نوجوان باشد و فقط در هنگام مدرسه از آن استفاده میشود و در همه کشور های جهان مدارس از لباس فرم استفاده میکنند و اگر لباس زیبایی هم باشد که خیلی هم عالی میشود. اما مسئله مهم و غیر قابل پذیرش موی سر است که به زور باید کوتاه باشد و زیبایی خود را قربانی کند و دائم با همان مو است و اعتماد به نفس دانش آموز همان جا به قتل می‌رسد . باور بفرمایید اکثر دانش آموزان که مدرسه و تحصیل را دوست ندارند برای همین دلیل به نظر ساده است ، و طبیعیست ؛ هیچ آدمی جایی را که آن را وادار میکند که زشت باشد و قوانینی رابه اجبار به کرسی مینشانند را دوست ندارد (البته شاید بگویید کوتاهی مو دانش آموز آن را زشت نمیکند ، منظور زشت از نظر خود اوست) من مخالف نظم و موافق بی نظمی و نا مرتبی نیستم ، برای نظم مدرسه همان لباس فرم بسیار کافیست . و برای مو هم میتوان گفت که باید تمیز و پاکیزه باشد و حداکثر حالت هپلی و رسیده نشده نداشته باشد .
پاسخ + +11 0 --
Erfan 1400/05/15 - 16:48
*ادامه*چه بسا در اسلام قوانینی در رابطه با مو نیست و امامان و پیامبران (ع) همه موی بلند و زیبایی داشتند
امیدوارم تعصب خود را کنار بگذارید و کمی تفکر کنید و ببینید این نظام آموزشی تا الان خروجی مناسبی نداشته و دلیلش از همین چیز های کوچک شروع میشود . به هر حال منه دانش اموز در حد انتقاد کردن به شما معلمان با تجربه نیستم ولی این تمام حرف های دانش آموزان ایران است . یا علی
پاسخ + +6 0 --
زن تراجنسی 1400/07/29 - 20:26
درود بر نظر معلمان با فهم و درک خصوصا آقای مصطفی کمال پور حداقل بابت این سایت آموزنده و صداشنو.کاش همه معلمان فهیم بودن و مثل شما و خانم امامی و دیگر معلمان فرهیخته نظر دهنده در این سایت.واقعا خیلی شکاف داره این آموزش و پرورش و جز بی فرهنگی چیزی نمی آموزد.آموزش و پرورش و خانواده در تربیت بسیار موثره و بنظرم باید صدا و سیما اول خانواده ها را آموزش دهند و بعد مدارس عمل کند به چنین تربیت انسانی ای.حرفای همه دانش آموزان و معلمان منهای حداکثر دو تا کاملا صحیح و درست بود.تفاوت ها باید پذیرفته شه که وضع جامعه این نشه
پاسخ + 0 0 --
امیر علی 1402/01/26 - 16:18
دراره ولی تو این نظام آموزشی جدید به جای تمرکز روی تدریس معلما بیشتر ب ظاهر بچه ها گیر میدن و حرف از شپش میزنن در حالی که خود بپه ها از بعضی از معلم هام حتی تمیز ترند این مسائلو انقدر بزرگ کردن که بپه ها از مدرسه خوششون نمیاد من خودم چند وقت پیش ب همین خاطر موهامو کوتاه کردم اصلا ن اعتماد به نفسی نه هیچی تازه دیگه هم درس نمیخونم به همین خاطره دیگه کسی ب مدرسه اهمیت نمیده
پاسخ + +8 0 --
Ali 1400/08/20 - 16:03
سلام وقت بخیر
واقعا چرا اینقدر گیر میدید به کوتاه کردن موی سر
شاید لباس فرم بد نباشه که اره بد نیست چون لباسی نیسته که همه جا بپوشه ادم و میتونه دو سه ساعت مدرسه رو طاقت بیاره
اما موی سر واقعا چیز بدی نیست
اگه شپش که شپش مال پنجاه سال پیش بوده اگه نه هم پس الان همههههههه‌ی دخترا شپش دارن و مریضن !!!
اگه هم نظافت که ادم هم میتونه حموم بره(که الان تو هر سوراخ موش و کاخی حموم پیدا میشه) هم میتونه شونه کنه(که اونم خیلی راحته)
مثلا من خودم ، موهام بلنده ! اما یه دست و رنگ خود موهام ، هرروزیم که بخوام برم مدرسه شب قبلش میرم حموم شونه هم میکنم ، لباسمم هیچ مورد بدی نداره ، منظم و مرتب و تمیز ، اونوقت مدیر مدرسه میاد میگه چون موهات بلنده و میبندیشون حق اومدن به مدرسه نداری و باید به صورت مجازی درس بخونی اما من واقعا حضوری رو خیلی دوس دارم و اگه دست خودشم باشه با مجازی هیچ وقت عوضش نمیکنم اما منو الان به خاطر بستن موهام فقط از مدرسه منع کردن!!!
پاسخ + +9 0 --
عرشیا 1400/10/11 - 13:34
سلام درود خدمت تمام دبیران و کسایی این پیام رو می بینند اول از همه در رابطه با صحبت اون دبیری که اینقدر دو بعدی نگر هستند که می‌گویند بخاطر اسلام باید موهامو کوتاه کرد بدونید که اگر ریشه ی اسلام ضعیف شده بخاطر وجود امثالی مثل شماست و دوم در مورد شپش من شمارو نمیدونم ولی من حداقل هفته ای پنج مرتبه حموم میرم و موهام رو روزی سه بار شونه میکنم بنظر شما تو 24ساعت روز نیم ساعت وقت برای رسیدن با ظاهر خود جایه خالی نیست برای مثال مدرسه خودم گفته موهام رو ماشین 20بزنم من هم گفتم که همچین کاری نمیکنم بعد بمن برچسب بی انظباط زدند واقعا جایی که مو معیاره انظباط باشه شما اسمشو چی میزارید میخواستم بگم ما هم ادمیم اگه اون بلایی که سره خودتون آوردن سره ما بیارید انتظار پیشرفت از فرهنگی نداشته باشیم
پاسخ + 0 0 --
یه دانش اموز دیگه 1403/07/30 - 19:40
سلام امیدوارم بعد این چند سال هنوز موهای خودتو داشته باشی منم دقیقا مثل خودتم با ۱۸ سال سن
هنوز میخوان واسه‌ی من تصمیم بگیرند که چه مدل مویی داشته باشم!
این بهونه ها و گیر دادن هاتون رو هرگز فراموش نمیکنیم به امید روزی که نه تنها نظم بلکه آزادی و صلح در جامعه جاری بشه
نابودی تمامی ظالمان
پاسخ + +9 0 --
Sharmin 1400/10/25 - 21:16
کل این 12 سال پر کردید از اینکه موی سر کوتاه باشه ناخن ها کوتاه باشه فرم مناسب کفش مناسب گوشی ممنوعه چون میترسید از کارایی که در مدرسه انجام میدید فیلم بگیریم واقعا برای این نظام آموزشی متاسفم که 3 تا هدف داره : گرفتن علاقه و سبک موردعلاقه دانش آموزان، گرفتن اعتماد بنفس، پرکردن مغز و استرس بخاطره یک 20!
پاسخ + +3 -5 --
میر علی اکبری 1400/10/29 - 09:08
سلام،بنده با ۳۱ سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش به این نتیجه رسیدم که برای رعایت بهداشت کوتاه بودن سر بسیار ضروری به نظر می رسد همین امسال با دانش آموزان مبتلا به شپش مواجه هستیم و راه پیشگیری کوتاه بودن موی سر است.چون اگر در کلاس فردی مبتلا به شپش باشد بقیه هم ممکن است مبتلا شوند.با لباس فرم هم به این دلیل که مزایای آن از معایبش بیشتر است موافقم.
پاسخ + 0 0 --
کمال مصطفی پور 1401/09/07 - 00:00
سلام و عرض ادب
بدون شک موی کوتاه و لباس فرم و بسیاری موارد دیگر مزایایی دارند و فکر نمی کنم هیچ شر مطلقی وجود داشته باشد اما در حال حاضر آنچه بیشتر از هر چیز نیاز جامعه ماست، پذیرش مدارا و تفاوت های انسانها است که در این دو مورد، عدم وجود آن در مدرسه که نهاد اصلی و مسئول آموزش کودکانمان است، به وضوح به چشم می خورد و با این شیوه بیش از بیش، از فلسفه اصلی وجود آن دورتر می شویم و نتایج آن هم مشهود است البته اگر گوش شنوایی باشد
پاسخ + +5 -2 --
پورولی 1400/11/02 - 15:26
احسن.احسن.احسن
چقدر درونگرا به بحث نگاه کردین. ای کاش که معلمین مثل شما بیشتر بشود. من خودم که در دوران تحصیل با میل خودم اصلاح ساده داشتم و الان هم همین طور چون یک عادت نهادینه بدون اجبار در وجودم بود و هست.
ولی از این زیرکی نگاه شما جدا به وجد امدم.
پاسخ + 0 0 --
زهرا ناجی 1401/01/28 - 17:27
دقیقا با نظرتون موافقم ، متاسفانه بعضی ها نظر الکی و بیخود میدن شپش در مدارس بیداد می کنه ، کوتاه کردن ناخن به علت کثیفی هستش که پشت ناخن جمع می شه و باید خود خانواده ها در این مورد حساس باشن نه اینکه مدرسه وظیفه پدر و مادر رو بهشون یادآوری کنه ، پس اگه کوتاهی مو اشکال داره چرا سربازان در پادگان با لباس متحد الشکل و موی کوتاه و در خیلی از موارد کچل باید باشن
پاسخ + +6 -1 --
مسلم‌حمزه 1400/12/10 - 12:39
تفکرات پوسیده

کشور های اروپایی این همه پیشرفت کردن
اینا به فکر اینن موهای یک داشن آموز کمی بلند نباشه


آخه مگه زمان‌جنگ جهانی کسی حموم نره چقدر خرین شما چند سالته؟


انقدر هم احمقن که حالیشون نمی شه


خب مو باید بلند بشه که کوتاه کنی نمی شه خب هر هفته موهاتو کوتاه کنی
گااااااااو
احمق مو باید بلند بشه که کوتاه کنی ....

#تفکرات_احمقانه
پاسخ + +5 -1 --
ناشناس 1401/01/16 - 13:21
سلام .... با این نظریه های قدیمیتون تا کی عقب ماندگي تاکییییییییییی
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1401/01/16 - 13:23
آقای میر علی اکبری آیا خودتان مثل بچه ها موی خودتان را به اندازه بچه ها کوتاه میکنید تا شپش نزنید چون شما هم با بچه ها دارید زندگی میکنید
پاسخ + +8 0 --
ناشناس 1401/01/24 - 20:06
خاک بر سر این معلم های .... که در سال 1401 همچنان دنبال کوتاه کردن مو هستن. هی هم میگن فلانی هستم با 20 سال سابقه 39گ0 سال سابقه. اخه .... تو معلم تو این 30 سال که اینقدر بهش افتخار میکنی؟ .....
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1401/07/15 - 20:38
از نظر من که والد یه بچه ابتدایی هستم به نظرم اجبار به کوتاهی موی سر چیزی جز ظلم پذیری به کودک من القا نمی کنه اینکه هر کس جایگاهی دارد اجازه دارد هر چیزی را به تو تحمیل کند حال به هر اسمی برای کمرنگ کردن فاصله طبقاتی میفرمایید که باید لباسها متحد الشکل باشد در صورتی که همان لباس متحد الشکل را خیلی از دانش آموزان قدرت خریدش را ندارند والبته پدیده زشتی که مدیر مدرسه به زور پول برای ثبت نام دانش آموزان میگیره تمام نیات خیر مدیر رو زیر سوال میبره وشکی نیست از بچه های ما تنها برای پیشرفت وترقی خود استفاده می کنن وگرنه بجای پرداختن به موضوعات خشونت وبد دهنی در مدارس تنها بحث ظاهر دانش آموز اولویت پیدا کرده
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1401/08/20 - 09:41
اموزش فقط درسی نیست و باید به پرورش عزت نفس دانش اموزانم پرداخته بشه ...جرا باید بچه ها موهاشونو کوتاه کنن....وقتی اعتماد بنفسشونو از دست میدن ...فکر میکنم مدیران ومعلمان باید دوره های روان شناسی بگذرونن تا با روحیات بچه ها آشنا بشن و بچه ها رو از درس و مدرسه فراری ندن به دلایل واهی و بیخود
پاسخ + +2 0 --
صدرا دانش آموز 1401/10/06 - 02:37
....
اخه الان تو تخمی ترین خونه های شوش هم حموم هست و وقتی کسی موش بلند باشه حموم ویره تا مرتبش کنه پس شپش در کار نیست
در مورد لباس هم باید بگم تو با کارت داری اعتماد به نفس دانش اموزو میگیری تو علم روان شناسی میگه بین سن ۱۲ تا ۱۸ نوجوانان به شدت به ظاهر خود اهمیت میدهند و تو با کارت داری اونو از درس زده میکنی
پاسخ + +2 0 --
دبیر 1402/01/28 - 14:33
الان قرون وسطی نیست. تراشیدم مو به شدت ناشی از مریضی معاون اموزشی و معلمهاس. هر مدرسه یه قانون!! خرتو خر میشه
پاسخ + +4 0 --
آرمین 1402/02/03 - 20:16
متاسفانه با ملتی عقده ای طرف ایم ! همه کسانی که از کوتاهی مو در مدارس حمایت می کند اند عقده های خود در کودکی را سر دانش آموزان جدید‌ خالی می کنند چون شما ها رو کچل کردن حالا شما باید همین بلا رو سر ما بیارید شد یکیتون دلیل منطقی بیاره چرا مو ها باید کوتاه شوند اولا که الان عصر پارینه سنگی نیست یه چیزی ابداع شده به اسم بهداشت حالا اگه شما شپش می زنید به من ربط ندارد در ضمن مو یه چیز شخصی به کسی ربط ندارد در ضمن مدارس وظیفه دارن به درس بدهند حق دخالت تو زندگی ما رو ندارن اصلا چرا این همه حق به مدارس داده شده شما هم یک آموزشگاه مثل بقیه آموزش گاه ها
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1402/02/06 - 21:26
سلام درود ب تک تک شما عزیزان ب خصوص استادان عزیز .
آقا این چ قانونی هستش ک دانش آموزان باید مو های خودرا کوتاه کند همش از لباس فرم و کوتاهی مو حرف می‌زنید مگر کشور های خارجی دانش آموزان را مجبور می‌کنند ک مو های خود را کوتاه کنن در جواب باید گفت خیر هیچ یک از کشور های خارجی چنین قانونی وضع نکرده پس چرا مدیران مدارس اینگونه رفتار میکنن.
بنده پایه دوازدهم هستم بخاطر ۵ روز از مدرسه مجبوریم مو های خود را کوتاه کنیم در غیر این صورت مدیر مدرسه مستمر را بعنوان تهدید برای دانش آموزان استفاده کرده منه دانش آموزی ک دوازده سال مو های خود را کوتاه کرده چ می‌شود فقط اینبار ک ۵ روز برای اتمام مدرسه مانده کوتاه نکنم من دوازدهم کوتاه کردن مو هایم هیچ ربطی ب امتحانات نداره چرا ک امتحاناتم نهایی هستن و و توی مدرسه ما برگزار نمیشه ای کاش مسولین برای چنین وضعی اندیشه ای کنند ک منه دانش آموز دوازده سال درس خوندم بخاطر ۵ روز ب هدر نرود چ بسیار کسانی بوده اند ک بخاطر کوتاهی مو از درس و مدرسه دست کشیده و سر ب کاری زشت و بی شرمانه زده اند لطفا دیگر نزارین چنین وضعی ادامه یابد.
باتشکر
پاسخ + +2 0 --
پسر ایران 1402/04/19 - 12:00
تنها حرفی که با اموزش پرورش دارم اینه که شما باید از اداره گمشید و باید سعی بیرون،تمام
استرس هایی که تو زندانتون تجربه کردم
باعث شده یه رگه استرس درونم فعال باشه
رفتم پیش روانشناس گفت که شما ۱۵سالته و
چرا افسردگی داری؟
از یه ور هروقت مدرسه میرفتم استرس اینو
داشتم که مدیر بیاید گیر بده به موهام.اخه
عزیز من!! آشغال کثافت!!
مگه ما تو چهار هزار سال پیش زندگی میکنیم
که حموم نباشه و شپش کنیم.
این نظام اموزشی باید محو بشه
اموزش پرورش کنار مدرسمونه،اونور دیوار مدرسه
اموزش پرورشه!هروقت میرفتم مدرسه وقتی اون

منظره نحسشو میدیدم اعصابم بهم میخورد
انقدر از مدرسه استرس گرفتم که فقط میخوام
فش بگیرم اموزش پرورش و کارکنانشو!!
اصلا قانون اصلاح موی سر به چه دردی میخوره
جز خورد کردن انگیزه و عزت نفس دانش آموزیا

#تنفر_دارم_از_اموزش و پرورش.
پاسخ + +4 0 --
یه دانش اموز افسرده 1402/05/01 - 13:41
نیدونم چرا موها باید کوتاه باشه
اصا اعتماد بنفس ادم میاد پایین پایین
بعد مثلا تو شهر ما کل مدریه ها به مو گیر میدن فقط مو
امکاناتشون پایینه معلما خعلیی بد درس میدن
و حتی تو مدرسه ما با سنگ چوب شلنگ دست بچا هارو تنبیه بدنی میکنن اونم خعلی شدید
یبار من یه امتحان 14 اوردم 14 چون دیشبش حالم بد بود نتونستم بخونم مدیر مدرسه با شلنگ زد تو کمرم محکم که جاش تا 2 ماه کبود بود و تا 1 ماه درد داشت
این نظام اموزشی مضخرف باید از بین بره از بین بره بره برهههه
مارو بدبخت کردن
زجرمون میدن
مارو افسرده کردن
روانشناسم برامون فایده نداره دیگه
پاسخ + +2 0 --
دانش آموزم 1402/07/01 - 12:02
الان یکی به من بگه که مدیر میتونه برای کوتاه نکردن موی سر اجازه ورود به مدرسه ندهد
و آیا کوتاهی موی سر جزء قوانین آموزش پرورش است
پاسخ + +3 0 --
ولی دانش آموز 1402/07/03 - 01:44
با سلام
در خصوص صحبتهای جناب آقای مصطفی پور باید بگم کاملا صحیح و بجا بود مطالبشون
کاش مسیولین و پرسنل مدارس در حد و اندازه و شأن شغلشون اعمال نظر میکردند و به دانش آموزان به دیده افراد مجرم و بزهکار نگاه نمی‌کردند
ای کاش به مسایل روحی و روانی فرزندان سرزمینمان بیشتر توجه میشد و احترام گذاشتن به عقاید دیگران رو ارج بگذارن ،استایل موی دانش آموز کاملا شخصی و سلیقه ای هست و‌نباید اجباری برای کوتاهی یا تراشیدن سر باشد مگر چه آسیبی زده میشه به جامعه و دیگر دانش آموزان و سیستم اداری و آموزشی یک مدرسه ؟؟؟؟ اعتماد به نفس و حال خوب شخص به سلامت جسم و روح و روان آدمی بر میگرده و بدا به حال ما که نمی‌توانیم این حس خوب رو برای فرزندانمان از سوی بعضی افراد ناآگاه تضمین کنیم و در مدارس بر خوردها و خشونت‌هایی رو شاهدیم که جز افسردگی و دلزدگی از محیط برای دانش آموز نتیجه جالب توجهی نداشته ،دانش آموزان رو از بدیهی ترین حقوق بشری که نوع لباس و مو هست محروم نکنید. ،موی بلند پسران آسیبی به هیچ ارگان و سازمانی نمی‌رساند جز اینکه حال بهتری خواهند داشت
پاسخ + +1 -1 --
حسینی 1402/07/03 - 23:59
متاسفانه در نظام آموزشی ما هیچگونه حق رایی برای دانش آموزان پیش بینی نشده و نگاه تحقیرآمیز حاکم است . سوال اینجاست که آیا شپش در مدارس غیرانتفاعی و پولی نیس که دانش آموزانشان موی بلند دارند؟!
پاسخ + +2 0 --
طالقانی اولیای دانش 1402/07/05 - 09:30
با سلام و عرض ادب خدمت اساتید ،دانش آموزان و معلمان عزیز

بنده به عنوان کوچک همه اولیای دو دانش آموز در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول هستم.
به عقیده این حقیر،مدرسه و موضوعات مبتلا به آن از مسائل امنیت ملی هر کشوری است.
یعنی معلم و مدیر و ناظم و...در حوزه علوم انسانی که مهمترین کریدور تربیت بشر است فعالیت داشته و می‌بایستبا نگاه پدرانه ، دور اندیشانه ،متفکرانه، و عمیق به نوع رفتارها و هنجارها ، کشتی سربلندی کشور را به جلو برانند.

والله قسم طی دو روز گذشته ناظم مدرسه پسرم در متوسطه اول چنان رفتاری راجع به موس سر داشته با بچه که عطف به رفتارهای سال گذشته این ناظم، ترس از درس زده شدن بچه را دارم.

امروز تصمیم گرفتم که موضوع رو از وزارت آموزش و پرورش پیگیری کنم که آیا واقعا بخشنامه و یا دستورالعملی در این خصوص وجود دارد که ما نمی‌دانیم و ندیدیم.

سر بچه مدرسه بالاشهر شپش نمی افته

بالاخره شماره و اشل جهانی موی سر بچه چنده
۲_۴_۶_۸ و بالاخره چنده

آ
پاسخ + +1 -1 --
عظیمی 1402/08/01 - 14:05
ببخشید تا چه سنی میخواد این قوانین موی سر باش. اگه قرار به اختلاف طبقاتی باشه براچی در مدارس غیرانتفاعی این قانون هنوز شکل نگرفته و فقط مدارس دولتی دارند اینکارو انجام میدن
بنده 17 سالمه ولی مدرسه هنوز به موی سر گیر میده یعنی چی دیگه میخواد چند سالم بشه!؟
پاسخ + +1 0 --
ارشیا 1402/08/30 - 17:53
آیا موی بلند باعث کسر شدن نمره انظباط میشود؟!
پاسخ + +1 0 --
یه دانش اموزی 1402/12/11 - 14:54
خوب اولا نظریه ی شپش گرفتن کلا بی معنی هست و این تنها یک بهانه است چون امروزه مثل قدیم نیست که همه شپش داشته باشن دوما من معلماو مدیرایی رو میبینم که به دانش اموزا میگن ما هاشونو کوتاه کنن که موهای خودشون قابل بستن هست پس اگه شپشی برای دانش اموزا وجود داشته باشه پس قطعا برای معلما هم هست پس دیگه شپش هارو بهانه نکنین و اصا بهداشت هم با همین مثال نقض میشه و دنبال یه بهونه ای بگردید که حد اقل مارو قانع کنه
به درود.
پاسخ + +2 0 --
دانش آموز 1403/07/01 - 21:35
موی کوتاه لباس بد شکل و رنگ و رو رفته واقعا یه لباس خوب حق داشتن مو که خدا خودش بمون برای زیبایی بیشتر داده خیلی زیاده ؟ آقایون ناظم و مدیر ما همین چند سال و داریم که بتونیم زندگی کنیم چرا انقد سخت می گیرید
پاسخ + +2 -1 --
ناشناس 1403/07/02 - 15:57
به عنوان والد دانش آموز ،بچه‌ها در سن نوجوانی به اندازه‌ی کافی در مورد ظاهرشون بدبین هستن و باهاش مشکل دارن چرا باید با فشار بیشتر روی چیزی که هیچ تاثیری روی روند آموزش و خلاقیتشون نداره اونا رو از درس و مدرسه زده کنیم .آخه حالا این مو چند سانت بلند باشه دنیا به آخر میرسه؟ فقط اینجا بحث سر کنترل کردن هست میخوان همه جوره بچه تو دست و بالشون باشه
پاسخ + +2 0 --
اویس 1403/07/04 - 01:24
سلام
من نمی‌دونم که ما دانش آموزان چه گناهی کردیم که باید موهای خودمان را کوتاه کنیم اگر دانش آموزان موهای خودشان را کوتاه کنند کشور بهتر میشود ما به مدیران معلمان احترام می‌گذاریم شما هم به ما احترام بگذارید باید صددرصد موهای خودمان را کوتاه کنیم کسی که با نظم هست چرا باید موهایش کوتاه شوند
پاسخ + +3 0 --
مجتبی 1403/07/06 - 22:00
چرا باید به روح و روان دانش اموزان اسیب بزنیم برای اصلاح موی سر که حتی حاضر نیستند مدرسه هم بروند این قانون چیه خیلی ضعیف عمل میکنیم لطفا هیچ مدیری گیر نده
پاسخ + +2 0 --
دانش آموز 1403/07/09 - 12:09
سلام
چرا باید یه نفر که از آموزش پرورش اومده همه دانش آموز هارو بیرون کرده و سر کلاس را شوند نداده بخاطر این که مو هاشونو کوتاه نکردن میگه باید موهاتونو با صفر بزنید کجای قانون اومده که باید مو با شماره صفر زده شه بخاطر این که خودش مو هاش ریخته ما چه گناهی داریم لطفا پی گیری شود
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1403/07/25 - 15:03
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اخیراً در فضای مجازی خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از مدارس دولتی در شهر قدس، شرط ثبت‌نام دانش‌آموز در مدرسه را تمیز کردن کلاس‌های درس توسط مادر دانش‌آموز اعلام کرده بود!

مدیر مدرسه‌ای که به مادر یکی از دانش‌آموز گفته بود برای دریافت لباس فرم باید کلاس درس را تمیز کند، برکنار و لغو ابلاغ شد.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور