صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

نامه ی جمعی از مطالبه گران ؛

صندوق ذخیره فرهنگیان در آستانه بازنشستگی ؟!

صدای معلم منتشر می کند ؛

گروه رسانه/

جمعی از مطالبه گران با انتشار نامه ای در مورد « صندوق ذخیره فرهنگیان » در آستانه ی عمر سی سالگی آن خواهان پاسخ مسئولان در مورد دغدغه ها و مطالبات صاحبان اصلی آن شده اند .

در این نامه آمده است : « اعضای صندوق هیچ بهانه‌ای برای عدم تحقق این مهم را نمی‌پذیرند و تأخیر در آن را فریب افکار عمومی دانسته و در صورت استمرار این وضعیت مبهم، دست به اقداماتی خواهند زد که جبران خسارت‌های آن امکان‌ناپذیر خواهد بود.

 ما مطالبه گران در پنج سال اخیر به این نتیجه رسیده‌ایم که مشکلات صندوق در سه ضلعی ماهیتی، مدیریتی و مشارکتی خلاصه می‌شود لذا برای رفع ابهامات ماهیتی بر اجرای اساسنامه 1400 و اصلاح آن در مسیر رفع ابهامات و تصریح در خصوصی بودن این مؤسسه تأکید داریم و در بخش مدیریتی خواستار کوچک‌سازی و چابک‌سازی و کارآمد کردن مجموعه صندوق با هدف سودآور شدن و جلوگیری از استمرار زیان‌های تحمیلی و حیف و میل های مفسدانه هستیم و راه اندازی سامانه کدال را در این راستا ضروری و تأخیر را فراری غیر مسئولانه می‌دانیم » .

تاکنون هیچ یک از مسئولان صندوق ذخیره فرهنگیان در مورد گزارش ها و یادداشت های منتشر شده در « صدای معلم » پاسخ گو نبوده اند .

متن کامل این نامه که در اختیار « صدای معلم » قرار گرفته به شرح زیر است .

 

نامه جمعی از مطالبه گران در مورد وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان در صدای معل

صندوق ذخیره فرهنگیان سی سال پیش امیدی ایجاد کرد تا بعد از بازنشستگی گره‌ای از مشکلات اعضا باز کند اما حالا در آستانه سی سالگی نه خبری از پرداخت سهم دولت است و نه مبلغ پرداختی تناسبی با دارایی‌های صندوق و تورم دارد و نه توان گره‌گشایی دارد. بلکه شرایط بحرانی ناشی از زیان‌ده شدن بسیاری از شرکت‌ها و حیف و میل کردن‌ها و سونامی بازنشستگی، تبدیل شدن به حیات خلوت دولت‌ها به‌ویژه وزرای آموزش و پرورش، امیدها و اعتمادها را به شدت تضعیف نموده است.

 در این شرایط برخی خواستار خروج و قطع عضویت و برخی در پی انحلال صندوق و برخی قصد شکایت از مسئولان به‌ویژه اعضای هیأت امنا و هیأت مدیره و مدیران عامل همه ادوار در این سی سال را دارند و برخی با خشم و ناامیدی قصد دارند با تجمع و اعتراض‌های میدانی مانع از استمرار این وضعیت شوند.

نامه جمعی از مطالبه گران در مورد وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان در صدای معل

اما چند سالی است که به‌طور عام اعضای صندوق در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها و تعدادی از آنها در قالب مطالبه‌گر علاوه بر کنش‌های عرصه عمومی در تعامل با مسئولان صندوق، به دنبال چاره‌گشایی هستند که در این مسیر محاسبه و پرداخت حق مالکانه یعنی سهم اعضا از همه دارایی‌های صندوق، نقطه آغازی تشخیص داده شد که تا کنون از آن اجتناب شده است و حالا هم که گام‌های نخست آن برداشته شده بیم آن می‌رود که نهایی نشود و یا به قول معروف کلید نهایی شدن آن فشرده نشود در حالی‌که حسن نیت مسئولان در گرو نهایی شدن اختصاص واقعی حق مالکانه است و به تبع آن بورسی شدن همه دارایی‌های صندوق برای شفاف‌سازی است.

نامه جمعی از مطالبه گران در مورد وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان در صدای معل

اعضای صندوق هیچ بهانه‌ای برای عدم تحقق این مهم را نمی‌پذیرند و تأخیر در آن را فریب افکار عمومی دانسته و در صورت استمرار این وضعیت مبهم، دست به اقداماتی خواهند زد که جبران خسارت‌های آن امکان‌ناپذیر خواهد بود.

 ما مطالبه گران در پنج سال اخیر به این نتیجه رسیده‌ایم که مشکلات صندوق در سه ضلعی ماهیتی، مدیریتی و مشارکتی خلاصه می‌شود لذا برای رفع ابهامات ماهیتی بر اجرای اساسنامه 1400 و اصلاح آن در مسیر رفع ابهامات و تصریح در خصوصی بودن این مؤسسه تأکید داریم و در بخش مدیریتی خواستار کوچک‌سازی و چابک‌سازی و کارآمد کردن مجموعه صندوق با هدف سودآور شدن و جلوگیری از استمرار زیان‌های تحمیلی و حیف و میل های مفسدانه هستیم و راه اندازی سامانه کدال را در این راستا ضروری و تأخیر را فراری غیر مسئولانه می‌دانیم.

 برای تحقق مشارکت و نظارت اعضا نیز به جد خواهان برگزاری انتخابات هیأت امنا و انتخاب نمایندگان بر اساس یک آیین‌نامه تضمین کننده به منظور ورود شش عضو منتخب واقعی و کارآمد به هیأت امنا و دست‌یابی نمایندگان فرهنگیان عضو به اکثریت اعتمادساز در هیأت امنا هستیم.

بی تردید ما با اطمینان به اینکه مطالبات مورد تأکید این جمع  مطالبات همه اعضای صندوق است و به پشتوانه حمایت‌های اعضا، تا دست‌یابی به نتایج اطمینان بخش به فعالیت های خود ادامه خواهیم داد و در این راستا ظرفیت منتخبین استانی، فعالان تشکل‌ها، کنشگران شبکه‌های اجتماعی و فعالان رسانه‌ای را مکمل هم می‌دانیم.

* محمود باقری نماینده کانون صنفی معلمان

* نورعلی پیشداد منتخب فرهنگیان شهرتهران و نماینده مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در امور صندوق ذخیره

* امیر خراسانی منتخب شهرستان‌های استان تهران در صندوق ذخیره فرهنگیان

* علی خزایی منتخب استان همدان در صندوق ذخیره فرهنگیان

* علیرضا خلیقی فعال حوزه صندوق از خراسان رضوی

* سعید شهسوارزاده عضو شورای نویسندگان صدای معلم

* محمد داوری فعال رسانه‌ای

* صدیقه مرادی نماینده انجمن اسلامی معلمان در صندوق ذخیره  فرهنگیان

* فاطمه منصورزاده منتخب استان اصفهان در شورای عالی آموزش و پرورش

* عبدالحسین هاشمی مسئول کارگروه صندوق ذخیره فرهنگیان سازمان معلمان ایران


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نامه جمعی از مطالبه گران در مورد وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان در صدای معل

شنبه, 08 ارديبهشت 1403 16:48 خوانده شده: 209 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +1 0 --
علی 1403/02/09 - 08:26
بعد از سی سال عضویت هیچ مزایایی تعلق نمی گیره چرا کسی پاسخگو نیست؟
پاسخ + +1 0 --
علی عابدی 1403/02/09 - 11:05
صندوق علاوه بر اینکه بعد از 30 سال که بازنشست شدیم دردی از معلمان را درمان نکرد بلکه آشکارا از اموال معلمان ...و تا الان هم پاسخگو نیست
نمی بخشیمتان تا قیامت اگر اعتقاد دارید
پاسخ + 0 0 --
باقری 1403/02/09 - 13:44
با سلام ودرودخدمت همکاران
بنده با۳۱سال و اندی بازنشسته ی مهر۴۰۲می باشم.آیاانصاف است که باهزارترفندودسیسه رتبه بندی معلمان بعداز۳۰سال دوندگی در احکام بازنشستگی ازفروردین۱۴۰۱اعمال شودو۶ماهه ی دوم۱۴۰۰درنظرگرفته نشودوتاثیرافزایش آن۱۸ماه در احکام بازنشستگی۴۰۲به جای۲۴ماه اعمال شود؟؟
آیاانصاف است پاداش پایان خدمت که به مدت۳۶۰ماه یا۳۰سال ماهانه کسرگردیده ومقرری ماه اول و حق و سرمایه و پس اندازخودمعلم می باشد که دراختیاردارد ویندوز بازنشستگی ذخیره شده است باتاخیرچندماه وگاها۲ساله پرداخت شود؟؟این است عدالت؟این است ارزش علم و مجریان آن؟این است دولت و حکومت اسلامی ومردمی؟؟آیاباتوجه به تورم افسارگسیخته و گرانی هاونرخ افزاینده ی دلاربعدازگذشت چندین ماه ارزش پاداش معلم حفظ می شودوسودوضرروزیان آن پرداخت می گردد؟؟
چرا کسی پاسخگونیست؟چراهرگوشه ی دنیاسخنی گفته می شودویاظلمی می شودمادایه ی دلسوزترازمادرمی شویم ولی برای مردم و حق وحقوق ملت ازصدهانامادری که بویی ارانسانیت نبرده اندبدترعمل می کنیم وکوروکرمی شوییم؟؟؟!!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/02/10 - 14:07
اداره این صندوق بایدبه ژاپنیهایافنلاندیهاواگذارمی شدچون صداقت وپاکیشان موجب میشدتاضمن امانت ازسرمایه های معلمان، به شکل صحیح مدیریت شودوصرف معیشت وسایرنیازهای معلمان گردد.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور