صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

در حاشیه سخنان نوبخت و گروگان گیری مطالبات معلمان : داستان ناتمام مطالبات ... (برای ثبت در تاریخ ! )

بسیاری از فرهنگیان و معلمان این حرف های نوبخت را نوعی منت گذاری و توهین به خودشان تلقی کرده و موضع گرفتند/ عکس العمل اکثریت مسئولان وزارت آموزش و پرورش در برابر این سخنان سکوت بود/ میرزاده در حرف های خود  اشاره می کند که برخی  از این مطالبات از سال 1388 پرداخت نشده اند/ حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش در تدوین لایحه بودجه 90 رسما  اعلام کرد که بودجه در نظر گرفته شده برای وزارت آموزش و پرورش کافی است/ دولت در تدوین لایحه بودجه 90، افزایش اعتبارات را به نسبت لایحه بودجه 89 محاسبه کرده نه قانون بودجه 89/ در سال 1389 کل پرسنل رسمی آموزش و پرورش حدود 855 هزار نفر است که در سال 1390 با توجه به تکالیفی که در ارتباط با استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت‌ سوادآموزی به عهده آموزش و پرورش گذاشته شده و 40 هزار نیرویی که به استخدام وزارت آموزش و پروش درآمده‌اند، نیروهای آموزش و پرورش به 922 هزار نفر خواهد رسید، بنابراین بیش از 70 هزار نفر در سال 90 به پرسنل رسمی حقوق‌بگیر آموزش و پرورش افزوده می‌شوند/ وقتی وزیر از بودجه تخصیصی راضی هستند، مشکل است که ما در مجلس برای تخصیص بودجه بیشتر به این وزارتخانه چانه زنی کنیم و نمایندگان را در کمیسیون تلفیق و صحن علنی قانع کنیم که برای کار زیربنایی در آموزش و پرورش باید، بودجه بیشتری به این وزارتخانه تعلق بگیرد/ به آقای وزیر توصیه می کنم که به جای مطرح کردن برخی مسائل سطحی و طرح​های نا پخته​ای مثل تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنجشنبه و یا ارائه طرح 3-3-6، به کارهای اصلی این وزارتخانه بپردازد/ حاجی بابایی در حالی عنوان می کند که بودجه آموزش و پرورش کافی است که رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از کسری بودجه 2700 میلیارد تومانی آموزش و پرورش خبر می دهد/ در مهر ماه سال 1388 مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی درباره علت کسری مزمن بودجه آموزش و پرورش از مقامات مسوول توضیح خواست/ براساس اصل 52 قانون اساسی، دولت مسوول تهیه و پیشنهاد لایحه بودجه است/ در مرحله بررسی و تصویب بودجه سال های 1386 ،1387 و سال های قبل قوه مقننه هیچ گاه اعتبارات ردیف های مربوط به آموزش و پرورش را کاهش نداده است بنابراین پاسخگویی دولت در مورد مبانی عملیاتی و سیاستی برآوردها و تایید میزان کسری کنونی ضرورت دارد/ همیشه برای من به عنوان یک کنش گر رسانه ای و نیز معلم این پرسش مطرح است که چرا دولت های نهم و دهم با آن درآمدهای افسانه ای در طول مدت 8 سال هیچ گاه  بودجه آموزش و پرورش را بر اساس " نیازهای واقعی " آن مصوب و اجرا نکردند و چرا هیچ گاه کسری بودجه آموزش و پرورش در این 8 سال صفر نشد/ مجاوری در ادامه عنوان می کند که  با یک رشد نسبتا مناسب برای سال 96، 45 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بودیم و در این صورت بسیاری از مشکلات این وزارتخانه رفع می‌شد.اما از 45 هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز آموزش و پرورش فقط 32 هزار میلیارد تومان عاید آموزش و پرورش می شود/ پرسشی که مطرح می شود این است که چرا همین مدیر کل محترم وزارت آموزش و پرورش و یا از آن مهم تر وزیر آموزش و پرورش " سماجت " لازم را در مجلس و هنگام بررسی و تصویب بودجه آموزش و پرورش به خرج ندادند مگر نه این است که دانش آشتیانی تفاوت مهم خود را با فانی در " سمج " بودن هنگام بررسی و تصویب بودجه عنوان کرده بود/ چرا سخنگوی محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی این سخنان " آتشین و معلم پسند " را در صحن علنی مجلس و هنگام بررسی و تصویب بودجه آموزش و پرورش برای سال 96 بیان نکرد/ رای ایشان برای ابقای زاهدی رئیس فعلی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر کدام استدلال و منطق استوار است/ کسری بودجه داستان همیشگی آموزش و پرورش است، بودجه این وزارتخانه همواره بدون احتساب کسری سال قبل و جاری که تجمیع می شود تعیین شده و دوباره در میانه هر سال با بالا گرفتن مشکلات مالی، مسوولان از کسری بودجه گلایه می کنند/ تا زمانی که بودجه این وزارتخانه بر اساس عملکرد واقعی بودجه و نیازهای آموزش و پرورش محاسبه نشود مشکلات همچنان گریبانگیر حوزه آموزش خواهد بود و این داستان ادامه خواهد داشت / در کنار تخصیص بودجه واقعی باید اصلاح ساختار اداری و نیروی انسانی در دستور کار قرار گیرد/ مقصر اصلی ما هستیم که بدون تفکر ، بدون نقادی ، بدون مطالعه  ، سکوت  های ناهنگام و با تعریف و تمجیدهای بی مورد  آدم ها را بزرگ و غیرقابل نقد می کنیم .....

 

نقدی بر سخنان نوبخت در مورد گروگان گیری مطالبات فرهنگیان و معلمان و عملکرد فاطمه سعیدی و میرحمایت میرزاده و منصور مجاوری

مطالبات معلمان هم یک داستان ناتمام شده است .

چندی پیش رئیس سازمان برنامه و بودجه سخنانی را در مورد پرداخت مطالبات معلمان بیان کرد که از طریق صدا و سیما بیان گردید .

مسئولان رسانه ملی در تبیین و یا اعلام خبر چنین بیان کردند :

" بودجه اضافه به آموزش و پرورش دادیم اما آن ها همیشه یک « گروگان برای گرفتن بودجه بیشتر  دست شان دارند . »

متن کامل سخنان نوبخت به شرح زیر است :

" سر بسته می گویم روزی که بنده وارد مجلس شدم و از روزی که شروع کردم همه اش آموزش و پرورش بدهکار بود .

هر دفعه گفتیم این را بدهیم صفر می شود . گفتند این را بدهید صفر می شود .

به محض این که صفر کردیم  بالاخره باز هم دوباره کنتور افتاد .

دو هزار میلیارد تومان بازنشستگی دادیم .

دو هزار میلیارد تومان بدهی های دیگری که داشتند . باز هم گفتند اگر دوباره 120 میلیارد تومان ندهید ورقه های امتحانی تصحیح نمی شود .

همه اش هم ما یک گروگانی داریم که دوباره یک پول دیگری برداریم و باز هم تقدیم کنیم "

این سخنان  بازتاب و واکنش های مختلف و بعضا تندی در فضای مجازی را به همراه داشت .

بسیاری از فرهنگیان و معلمان این حرف های نوبخت را نوعی منت گذاری و توهین به خودشان تلقی کرده و موضع گرفتند .

عکس العمل اکثریت مسئولان وزارت آموزش و پرورش در برابر این سخنان سکوت بود .

اما دو نماینده مجلس به این سخنان واکنش نشان دادند .

نخست فاطمه سعیدی نماینده تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بود .

او سخنانی کوتاه در این مورد بیان کرد . ( 1 ) 

اما میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در برابر این سخنان واکنش تندی داشت و با صراحت بیشتری سخن گفت. ( 2 )

پس از آن نوبخت به این موضع پاسخ داد :

" همکاران گران قدر فرهنگی، باسلام

وقتی پس از سال ها خدمت در آموزش و پرورش و آگاهی از آنچه بر فرهنگیان عزیز می گذرد به مجلس رفتم ، به رغم آنکه با توجه به رشته تحصیلی در کمیسیون های اقتصاد و برنامه و بودجه عضویت یافتم ولی در چهار دوره حضور در مجلس مسئول مجمع فرهنگیان بودم تا بتوانم با مشارکت در تصمیم گیری های اساسى ضمن تقدیس جایگاه و منزلت فرهنگیان در تقویت اعتبارات این نهاد بزرگ آموزشی و فرهنگی نقش آفرینی نمایم ، شاید ترمیم اعتبارات صورت گرفته در آموزش و پرورش در دهه هفتاد نمادی از این تلاش بوده است.

 اقدامی که در مدیریت سازمان برنامه وبودجه استمرار یافت وتلاش شد تا عادلانه در راه احقاق حق فرهنگیان عزیز در حد امکان گام بردارم و هنوز هم معتقدم که افزایش بیش از دو برابری بودجه آموزش و پرورش دردولت یازدهم و حتی پرداخت های ١١٠ درصدی ؛ یعنی ١٠ درصد بیش از آنچه مجلس محترم تصویب می کرد، اجرای طرح رتبه بندی با بیش از ٤٠٠٠ میلیارد تومان بار مالی در دو سال گذشته، پرداخت بیش از هفت هزار میلیارد تومان فقط در کمتر از شش ماه گذشته برای پرداخت مطالبات بازنشستگان عزیز و شاغلین و اجرای بند ١٠ ماده ٦٨ قانون مدیریت خدمات کشوری  برای کادر اداری ...با همه مضایق خزانه برای تقویت آن منزلت شایسته و بایسته مورد انتظار عزیزان فرهنگی لازم بود ولی کافی نیست.

 مع الوصف با این وضعیت از همکاران پرتلاشم در مدیریت آموزش  و پرورش انتظار نبود در حالیکه بیش از ٣٤٠٠ میلیارد تومان در ماه گذشته علاوه بر اعتبارات ماهانه برای تادیه مطالبات دریافت نموده و به آنها اطمینان داده شد که بازهم با پرداخت های خرداد ماه رفع مشکل خواهد شد موضوع عدم تصحیح ورقه را مطرح نمایند  و با وجود این مساعی بیش از پیش، این حقیر را نزد همکاران بزرگوار فرهنگی شرمنده تر نمایند.

شب ٢١ ماه مبارک رمضان "

 

حال باید دید در این میان مشکل کجاست و مقصر چه کسی و یا کسانی هستند ؟

میرزاده در حرف های خود  اشاره می کند که برخی  از این مطالبات از سال 1388 پرداخت نشده اند .

حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش در تدوین لایحه بودجه 90 رسما  اعلام کرد که بودجه در نظر گرفته شده برای وزارت آموزش و پرورش کافی است .

این سخنان انتقاد علی عباس پور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را به همراه داشت .

این گزارش را کامل مطالعه کنید :

دولت در تدوین لایحه بودجه 90، افزایش اعتبارات را به نسبت لایحه بودجه 89 محاسبه کرده نه قانون بودجه 89. این در حالی است که مجلس با تصویب قانون بودجه 89، مبالغی را به سقف بودجه​های آموزشی کشور افزوده بود که با محاسبه آن،میزان افزایش اعتبار اعلام شده این بودجه​ها از سوی دولت واقعی نیست.

البته این تنها نقد علی عباسپور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات به بودجه آموزشی سال بعد نبود. او انتقاداتی به مراتب پررنگ​تر به شخص وزیر آموزش و پرورش از یک سو و نگاه دوگانه به بودجه دانشگاه​های پزشکی و غیرپزشکی از سوی دیگر داشت. کما اینکه از اظهارات حاجی​بابایی مبنی بر اینکه بودجه در نظر گرفته شده برای وزارت آموزش و پرورش کافی است، تعجب می​کند و می​پرسد وقتی 95 درصد بودجه 90 صرف حقوق و پرسنل این وزارتخانه می​شود، وزیر چگونه می خواهد به اجرای دیگر برنامه​هایش بپردازد که می گوید بودجه​ام کافی است؟!

 تشبیه این نماینده تهران از وضعیت وزارت آموزش و پرورش و بودجه​اش به ماشین بنز بدون بنزین نیز نکته جالبی است که در گفت​وگوی خبرآنلاین به آن اشاره شده است. مشروح این مصاحبه را در ادامه بخوانید:

« وضعیت بودجه آموزشی کشور را در لایحه بودجه 90 چگونه می بینید؟ البته به تفکیک از بودجه آموزش و پرورش شروع کنیم و بعد هم بودجه وزارت علوم را بسنجیم ؟


بودجه آموزش و پرورش با این وضعی که لایحه بودجه را آورده​اند،  فقط 8 درصد افزایش یافته است. این عدد بدون در نظر گرفتن مازادی است که سال گذشته توسط مجلس به بودجه افزوده شد که هنوز هم به آموزش و پرورش پرداخت نشده است.

بر اساس گزارشات رسیده در سال 1389 کل پرسنل رسمی آموزش و پرورش حدود 855 هزار نفر است که در سال 1390 با توجه به تکالیفی که در ارتباط با استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت‌ سوادآموزی به عهده آموزش و پرورش گذاشته شده و 40 هزار نیرویی که به استخدام وزارت آموزش و پروش درآمده‌اند، نیروهای آموزش و پرورش به 922 هزار نفر خواهد رسید، بنابراین بیش از 70 هزار نفر در سال 90 به پرسنل رسمی حقوق‌بگیر آموزش و پرورش افزوده می‌شوند.

با توجه به اینکه هم اکنون حدود 93 تا 95 درصد از اعتبارات هزینه‌ای آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق و مزایای پرسنل می‌شود، اگر حقوق و مزایای این 70 هزار نفر را هم اضافه کنیم، افزایش فقط 8 درصدی که برای اعتبارات هزینه‌ای دیده شده به این معناست که احتمال دارد باز درصد اعتبارات پرسنلی آموزش و پرورش از کل اعتبارات هزینه‌ای افزایش پیدا کند یعنی از حدود 95 درصدی که در سال 89 پیش‌بینی می‌شود بودجه جاری آموزش و پرورش صرف پرسنل ‌شود بیشتر خواهد شد.

از آنجا که بیشتر بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال آتی، صرف حقوق پرسنلی افراد می​شود. بنابراین بودجه​ای برای کار زیربنایی در این وزارتخانه باقی​نمی​ماند.

 

* معمولا علی​رغم توافقاتی که در دولت برای تدوین لایحه بودجه می​شود، باز هم وزرا از بودجه وزارتخانه​هایشان اعتراض دارند و در لابی با کمیسیون​های تخصصی و تلفیق می​کوشند تا این بودجه را افزایش دهند. اما گویا آقای حاجی​بابایی از همین بودجه تعیین شده برای وزارت آموزش  پرورش راضی هم هستند. همین طور است؟

نقدی بر سخنان نوبخت در مورد گروگان گیری مطالبات فرهنگیان و معلمان و عملکرد فاطمه سعیدی و میرحمایت میرزاده و منصور مجاوری

بله. البته من هم از حرف آقای وزیر تعجب می​کنم که می​گویند بودجه تعیین شده برای وزارت آموزش و پرورش کافی است. با این موضع آقای حاجی بابایی، مشکل است که ما در مجلس بگوییم که درآمدهای در نظر گرفته شده برای بودجه آموزش و پرورش غیرحقیقی و منبسط است و جایی برای ایجاد درآمد بیشتر برای دولت نیست. یعنی وقتی وزیر از بودجه تخصیصی راضی هستند، مشکل است که ما در مجلس برای تخصیص بودجه بیشتر به این وزارتخانه چانه زنی کنیم و نمایندگان را در کمیسیون تلفیق و صحن علنی قانع کنیم که برای کار زیربنایی در آموزش و پرورش باید، بودجه بیشتری به این وزارتخانه تعلق بگیرد. این هم کار سختی است که بخواهیم از فصل دفاع یا بخش راه و ترابری و سلامت بخواهیم بودجه برداریم و به بخش آموزش بدهیم.

وقتی وزیر معتقد است که با همین بودجه، با به کارگیری منابع  و نیروی انسانی می​تواند تحول بنیادین سیاست​های کلان را محقق کند، مسلم است که باید از ایشان انتظار این را هم داشته باشیم که به ارتقاء کیفی و مسائل دیگر در آموزش و پرورش بپردازند و مسائل این وزارتخانه فراتر از مشکل تامین حقوق و مزایای معلمانش باشد.

در لایحه بودجه سال آتی، 12 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای وزارت آموزش و پرورش داریم که بیش از 90 درصد آن صرف حقوق پرسنل می​شود و بعید به نظر می​رسد که با این وصف این وزارتخانه بتواند هیچ حرکت توسعه​ای نداشه باشد و به اهداف اصلی خود برسد. حکایت بودجه آموزش و پرورش و وعده​های وزیر، مثل حکایت آن ماشین بنز پر زرق و برقی می​ماند که برای راه رفتنش باید بنزینش هم تامین شود والا صرف ماشین بنز داشتن که کسی را جا به جا نمی​کند! باید بنزین آن هم فراهم شود تا راه بیفتد. از این رو به آقای وزیر توصیه می کنم که به جای مطرح کردن برخی مسائل سطحی و طرح​های ناپخته​ای مثل تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنجشنبه و یا ارائه طرح 3-3-6، به کارهای اصلی این وزارتخانه بپردازد. »

 

حاجی بابایی در حالی عنوان می کند که بودجه آموزش و پرورش کافی است که رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از کسری بودجه 2700 میلیارد تومانی آموزش و پرورش خبر می دهد و چنین می گوید :

" کسری بودجه دوهزار و 700 میلیارد تومانی آموزش و پرورش مازاد بر بودجه سال 1388 این وزارتخانه نیست.

بودجه مصوب سال 1388 آموزش و پرورش در مجلس 10 هزار میلیارد تومان بوده اما دولت نتوانست بودجه این وزارتخانه را 100درصد اختصاص دهد و تا کنون هشت هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده و دو هزار و 700 میلیارد آن باقی مانده است. "

نقدی بر سخنان نوبخت در مورد گروگان گیری مطالبات فرهنگیان و معلمان و عملکرد فاطمه سعیدی و میرحمایت میرزاده و منصور مجاوری

در مهر ماه سال 1388 مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی درباره علت کسری مزمن بودجه آموزش و پرورش از مقامات مسوول توضیح خواست:

  « براساس اصل 52 قانون اساسی، دولت مسوول تهیه و پیشنهاد لایحه بودجه است و به همین دلیل برآورد منابع و مصارف برای هر سال مالی با رعایت قوانین و مقررات و عملکردهای پیشین در صلاحیت دولت بوده و ابزارهای تهیه و تنظیم بودجه نیز در اختیار این قوه است. توضیح مقامات مسوول بودجه ریزی کشور در رابطه با کسری اعتبارات مزمن وزارت آموزش و پرورش ضروری است چراکه در مرحله بررسی و تصویب بودجه سال های 1386 ،1387 و سال های قبل قوه مقننه هیچ گاه اعتبارات ردیف های مربوط به آموزش و پرورش را کاهش نداده است بنابراین پاسخگویی دولت در مورد مبانی عملیاتی و سیاستی برآوردها و تایید میزان کسری کنونی ضرورت دارد.»

مرکز پژوهش ها در گزارش خود تاکید کرد: «تامین کسری هزینه های آموزش و پرورش به معنای افزایش هزینه های ریالی دولت است و با توجه به تامین بخش قابل توجهی از بودجه عمومی دولت از درآمدهای حاصل از صادرات نفت و اثر تبدیل آن به ریال توسط بانک مرکزی، نیاز است تا در انتخاب راهکار تامین بخش نقدی کسری اعتبارات، دقت لازم صورت گیرد لذا اولویت و پیشنهاد اول این بررسی، تامین بخش ریالی کسری از طریق اصلاحیه قانون بودجه است که طبق آن دولت از طریق اولویت بندی مجدد فعالیت های خود، بخشی از منابع را صرف تامین کسری های مذکور کند و راهکار و پیشنهاد دوم نیز وضع عوارض خاص روی یک یا چند کالای ضروری و صرف منابع آن برای تامین کسری هاست.»

پس از اعلام رقم6700 میلیارد تومانی کسری سال 87 دفتر مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش های مجلس در گزارش خود آورد که متاسفانه بودجه سالانه فقط به صورت افزایش درصدی به ارقام مصوب - و نه- عملکرد تعیین می شود که این امر موجب کسری بودجه آموزش و پرورش و به وجود آمدن دور تسلسل باطل برای آن شده است.

نقدی بر سخنان نوبخت در مورد گروگان گیری مطالبات فرهنگیان و معلمان و عملکرد فاطمه سعیدی و میرحمایت میرزاده و منصور مجاوری

همیشه برای من به عنوان یک کنش گر رسانه ای و نیز معلم این پرسش مطرح است که چرا دولت های نهم و دهم با آن درآمدهای افسانه ای در طول مدت 8 سال هیچ گاه  بودجه آموزش و پرورش را بر اساس " نیازهای واقعی " آن مصوب و اجرا نکردند و چرا هیچ گاه کسری بودجه آموزش و پرورش در این 8 سال صفر نشد ؟

فردی که بدون مطالعه و کارشناسی و علی رغم نظر تخصصی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام می کند که بودجه آموزش و پرورش کافی است چگونه و دوباره سودای دوباره وزیر شدن را در سر دارد ؟!

البته داستان در این جا خاتمه پیدا نمی کند !

 

مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش هنگام بررسی بودجه 96 آموزش و پرورش  در مورد روند پیش بینی بودجه در وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بحث اصلی در این وزارتخانه تفاوت «بودجه تخصیصی» و «بودجه مورد نیاز» است، اظهار داشت: تفاوت آموزش و پرورش با دستگاه‌های اجرایی دیگر در این است که محصول این نظام آموزشی 12 سال بعد تحویل جامعه داده می‌شود.

مجاوری با بیان اینکه باید بتوانیم هر سال بودجه مورد نیاز خود را بر اساس داده‌هایی محاسبه کنیم، افزود: در همین راستا برای بودجه سال آینده، برنامه تمامی معاونت ‌ها دریافت و به مدت دو ماه پالایش و پردازش شد و تحت برنامه جامع بودجه آموزش و پرورش شامل ردیف‌های بودجه استانی، ملی، درآمد - هزینه، متفرقه و تبصره‌های پیشنهادی آماده و طی نامه رسمی به سازمان برنامه و بودجه تحویل داده شد.

مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کمترین انتظار از این اداره کل به عنوان متولی تنظیم سیاست های کلان بودجه و برنامه مالی کشور این است که بودجه آموزش و پرورش را که بر اساس حداقل‌های ممکن تنظیم شده است، مدنظر قرار دهد.

مجاوری در ادامه عنوان می کند که  با یک رشد نسبتا مناسب برای سال 96، 45 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بودیم و در این صورت بسیاری از مشکلات این وزارتخانه رفع می‌شد.

 

اما از 45 هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز آموزش و پرورش فقط 32 هزار میلیارد تومان عاید آموزش و پرورش می شود !

 

مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش یادآور می شود: اگر دولت مبلغ پیشنهادی 45 هزار میلیارد تومان را اختصاص می‌داد، مشکلات اعتباری آموزش و پرورش قابل حل بود.

مجاری اضافه می کند: این در حالیست که بر اساس برآوردها برای سال 96، سه هزار و 400 میلیارد تومان با کسری بودجه مواجه هستیم و اگر کسری بودجه سال 95 جبران نشود، این کسری نیز به این میزان اضافه خواهد شد. "

 

در واقع بین بودجه مورد نیاز و یا واقعی آموزش و پرورش و بودجه مصوب آن 13 هزار میلیارد تومان اختلاف وجود دارد .

پرسشی که مطرح می شود این است که چرا همین مدیر کل محترم وزارت آموزش و پرورش و یا از آن مهم تر وزیر آموزش و پرورش " سماجت " لازم را در مجلس و هنگام بررسی و تصویب بودجه آموزش و پرورش به خرج ندادند مگر نه این است که دانش آشتیانی تفاوت مهم خود را با فانی در " سمج " بودن هنگام بررسی و تصویب بودجه عنوان کرده بود !

نقدی بر سخنان نوبخت در مورد گروگان گیری مطالبات فرهنگیان و معلمان و عملکرد فاطمه سعیدی و میرحمایت میرزاده و منصور مجاوری

آقای مجاوری نیز ظاهرا برای آن که از قافله عقب نماند و سنگی را متبرکا به طرف مقابل پرتاب کند دل نوشته ای در این مورد و در حمایت از معلمان به رشته تحریر درآورده است . ( 3 )

آقای مجاوری همچنین توضیح دهد که چر تاکنون به پرسش ها و تلفن های صدای معلم در مواقع حساس و ضروری پاسخ نداده است ؛ بردن مقام معلم به قله های دست نیافتنی و تعریف های آن چنانی از معلم گچ به دست پیش کش !

آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟ !

 

و اما در مورد آقای میرزاده !

پرسش این است که چرا سخنگوی محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی این سخنان " آتشین و معلم پسند " را در صحن علنی مجلس و هنگام بررسی و تصویب بودجه آموزش و پرورش برای سال 96 بیان نکرد ؟

چرا ایشان و بسیاری از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در آن زمان سکوت کرده و  یا سماجت لازم را به خرج ندادند  تا به قول معروف کار به گروگان گیری  مطالبات و قطره چکانی برای تامین مطالبات به حق معلمان نرسد ؟

آیا آقای میرزاده زمانی هم که سمت هایی مانند : " رئیس سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ، عضو شورای تحقیقات سازمان مدیریت ، عضو شورای برنامه‌ریزی و توسعه و... را داشت از این ادبیات استفاده می کرد ؟

نقدی بر سخنان نوبخت در مورد گروگان گیری مطالبات فرهنگیان و معلمان و عملکرد فاطمه سعیدی و میرحمایت میرزاده و منصور مجاوری  رای ایشان برای ابقای زاهدی رئیس فعلی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر کدام استدلال و منطق استوار است ...

بیان این جملات و نیز موضع گیری هایی که از آن بوی " پوپولیسم " استشمام می شود این ظن قوی را تقویت می کند که احتمالا ایشان هم سودای وزارت را در سر می پروراند و در پی شانی برای پرتاب به سکوی بالاتر  ! ( امید که این گونه نباشد )

 

سخن آخر :

کسری بودجه داستان همیشگی آموزش و پرورش است، بودجه این وزارتخانه همواره بدون احتساب کسری سال قبل و جاری که تجمیع می شود تعیین شده و دوباره در میانه هر سال با بالا گرفتن مشکلات مالی، مسوولان از کسری بودجه گلایه می کنند.

تا زمانی که بودجه این وزارتخانه بر اساس عملکرد واقعی بودجه و نیازهای آموزش و پرورش محاسبه نشود مشکلات همچنان گریبانگیر حوزه آموزش خواهد بود و این داستان ادامه خواهد داشت .

در کنار تخصیص بودجه واقعی باید اصلاح ساختار اداری و نیروی انسانی در دستور کار قرار گیرد .

 

و اما مقصر اصلی !

مقصر نه نوبخت ، نه حاجی بابایی ، نه سعیدی ، نه میرزاده ، نه مجاوری و... هستند .

مقصر اصلی ما هستیم که بدون تفکر ، بدون نقادی ، بدون مطالعه  ، سکوت  های ناهنگام و با تعریف و تمجیدهای بی مورد  آدم ها را بزرگ و غیرقابل نقد می کنیم !

گر چه پیش خردمند خامشی ادب است            به وقت مصلحت آن به که در سخن کوشی

دو چیز طیره عقـل است دم فـرو بستن              به وقت گفتـن و گفتــن به وقت خامــوشـی

( سعدی )

 

( 1 ) " سخنان اخیر نوبخت در مورد مطالبات وزارت آموزش و پرورش از دولت بهتر بود با بیان دیگری عنوان مى‌شد.

آقاى نوبخت تعبیر گروگان را برای مطالبات آموزش و پرورش استفاده کردند که با شیطنت برخى رسانه‌ها این گونه القا شده که ایشان مى‌گوید مطالبات معوق معلمان مانند گروگان در اختیار آموزش و پرورش است تا بودجه بیشترى بگیرند. همین مساله نیز موجب ناراحتى قشر وسیعى از فرهنگیان شده است.

از سخنگوى دولت در این چهارسال متانت و اخلاق و بیان خوب را سراغ داشتیم و امیدواریم با همین رویه نیز کارشان را ادامه دهند.

ما باید به دنبال وضعیتى باشیم که آموزش و پرورش هر روز در حال خواهش و تمنا براى دریافت بودجه جهت پرداخت بدهی‌هایش نباشد. این کار شدنى است و مى‌توان با برنامه‌ریزى صحیح وزارت آموزش و پرورش را از این وضعیت نجات داد. "

 

( 2 ) " اینجانب تاحد توان کمک حال دولت بوده وبرای جنابعالی احترام زیادی قائل هستم .

با این وصف به استحضارمی رساند:

دیروز خبری در رسانه ها منتشر شد که تعجب اهالی فرهنگ خصوصا معلمان شریف را برانگیخت  واژه جدید درگفتمان جنابعالی:

"گروگان گیری آموزش وپرورش! "

هردم از این باغ بری می رسد....این یکی را اصلا انتظارنداشتیم آن هم ازفردی که معلم و مدیر فرهنگ بوده وامروزدومین شخصیت اجرایی کشوراست.

اصطلاح گروگان گیری را به کاربردید برای حقوق مسلم معلمین، در کنارصدها حقوق ضایع شده آنها!

 ما ز یاران چشم یاری داشتیم ...اولا معلمین شریف هیچ وقت گروگان گیری نکرده اند وگرنه شما وهمکاران تان درآن جایگاه تشریف نداشتید.

ببخشید اجازه بفرمایید راحت تر عرض کنم :

سازمان برنامه وبودجه به چه حقی حقوق معلمان را سال ها به تاخیرمی اندازد که امروز شما با این ادبیات سخن می گویید ؟

به چه حقی حق الزحمه نه چندمیلیونی،نه چندصد هزار تومانی، بلکه چندهزار تومانی معلمان را ازخرداد سال قبل پرداخت نکرده است ؟

به چه حقی حق التدریس معلمان را که در اصل حقوق است نمی دهد؟

به چه حقی اضافه کاراکثر ادارات را کامل ولی برای آموزش وپرورش قطره چکانی آن هم با منت عمل می کند؟

ظاهرا آموزش وپرورش بدهکار هم شده است !

اگر واقعا کارشناس دارید لطفا دستور فرمایید بررسی شود چرا بودجه آموزش وپرورش بر اساس عملکرد داده نمی شود؟

اگربه عملکرد ایراد دارید لطفا بفرمایید کجا خلاف قانون عمل شده تا برخورد شود.

اگرچه می دانم گرحکم شود مست گیرند درشهرهرآنچه هست گیرند!

لطفا دستور فرمایید بررسی شود اگر معلمان کارمندهستند چرا قانون خدمات کشوری در مورد آنها کامل اجرا نمی شود؟

اگر هیات علمی هستند با آن قانون برخوردشود که به نظرمی رسد هیچ کم وکسری از این باب ندارند مگر به جرم فرهنگی بودن !

اصلا اگر آموزش وپرورش دولتی لازم نیست لایحه بیاورید به مجلس برای غیردولتی نمودن تا برای اصلاح قانون اساسی در کشور فکری شود.

آخر مسلمان !

نامه هایی دردست بنده است که نشان می دهد برخی از همکاران فرهنگی از سال 1388 بخشی از مطالبات خود را دریافت نکرده اند که حقش گروگان گیری خود شماست نه ورقه امتحانی فرزند شما.

کدام دستگاه این همه شرمنده کارمندان خود هست!

در کدام دستگاه آن هم در ماه مبارک رمضان این همه ایثار و فداکاری است علیرغم نگرفتن مطالبات یک سال قبل عاشقانه پروانه وار به فکر بچه های شما هستند!

شما را به خداتمامش کنید، در مورد امور مالی معلمان مصاحبه نکنید،در هرمصاحبه خرابش می کنید، بروید وظیفه اصلی خود را درمورد آموزش و پرورش سریع انجام دهید.

راستی شاخص توزیع امکانات و اعتبار در سازمان شما چیست؟

اگر شاخص تعداد نیروست قبول، اگر آمار مراجعین به ادارات است قبول، اگر مساحت حوزه فعالیت است قبول، اگر ساعات مفید کاری است قبول،فعلا نخواستیم حق و حقوق شب هایی که معلم نمی خوابد تا طرح درس بنویسد تا تکالیف دانش آموزان را بررسی کند، تا نامه ها ومشکلات دانش آموزان را رسیدگی نماید شاید سنگ صبورشان باشد، مطرح کنیم.

پاسخگویی به تلفن و پیامک و تلگرام هم که امروزه زیاد شده پیشکش.

گاهی شنیده می شود برخی از همکاران سازمان برنامه و بودجه صحبت از تعطیلی تابستانی معلمان می کنند ؛ لطفا بفرمایید درخواست انتقال به آموزش و پرورش  دهند تا باهمکاران ماجابه جاشوند، تا سیه روی شود هر که دراو غش باشد.

شما می دانید با این سرعت تغییرات علمی در جهان و ضرورت تغییرات کتاب های درسی حتی کل تابستان برای معلمان دوره و بازدید گذاشته شود کم است.ضمن اینکه به علت نبودن یا کمبود بودجه معلمان برای اینکه کیفیت آموزشی بالارود از جیب خودبرای دوره و بازدیدهای آمورشی هزینه می کنند تا به روزتر در مهر وارد کلاس شوند.

آقای دکترنوبخت ؛ فعلا نمی خواهم صدها درد بی درمان را مطرح کنم که در خیلی از دستگاه ها حق الزحمه اضافه کارانجام نشده بیش از حقوق معلمان ماست، پرداخت های متعدد به مناسبت های مختلف که در مواردی بیش ازحقوق برخی همکاران ماست و ازهزینه ماموریت های که هم فال است و هم تماشا گرفته تا هزینه سفر و حمل ونقل و خدمات رفاهی و.... که قانون شامل تمام معلمان هم نموده و همکاران ما در تعطیلات  با شرمندگی کنار خانواده به جرم زیاد بودن که از منظر برخی شایدهم زیاده بودن، به عوض هتل اسکان درمدارس را تحمل می کنند.

در پایان تقاضا می کنم به هرطریق ممکن تا دیرنشده جبران مافات شود که بهترین شیوه فعلا فقط در گام اول پرداخت سریع مطالبات با هر قانونی که سازمان شما قبول دارد تا برای برداشتن گام های بعدی جهت احقاق حق فرهنگیان شریف برنامه ریزی عملیاتی شود . "

 

( 3 )

با سلام واحترام
آموزش و پرورش نطفه و جرقه اولیه توسعه هر کشور با هر ایدئولوژی و ساختار فکری و مذهبی می‌باشد.
حال که ما یک نظام دینی و مذهبی بسیار قوی هستیم و از قرآن که کلام خداوند است تا سخنان و فرمایشات پیامبران الهی و ائمه‌ اطهار(علیهم‌السّلام) و رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری، همگی بر مقام، اهمیت و شخصیت والای معلمی تاکید دارند، که می‌فرمایند معلمی شغل انبیاء است.
واقعاً بنده به‌عنوان یک معلم و فردی از قشر زحمت‌کشِ واقعی و دلسوز نظام وکشور بوده‌ام.
کسانی که برای این مرز و بوم همراه دانش آموزان خود  خونها داده‌اند،
کسانی که با پذیرش ساعت‌ها کار مجانی و اضافه، سعی در بارور نمودن در خت دانایی و آگاهی بخشی به جامعه با حداقل در یافتی‌ها داشته‌اند.
کلامی سنگین از زبان شخصی بالامقام از جایگاه برنامه‌ریزی کشور و فردی عزیز که خود سال‌ها معلم بوده و سکان هدایت این سیستم را به دست داشته اند، شخصی که بر کرسی قانونگذاری تکیه داشته و سال‌ها قوانینی را تبیین و تصویب نموده‌اند، شخصی که امروز سخنگوی دولتی هستند که ریاست آن دو هفته پیش از این قشر آگاه و با دانش و تلاشگر در راه انتخابات بزرگ کشور همراهی نموده اند، و یک ورق زرین دیگر به افتخارات جمهوری اسلامی افزودند، تشکر و قدر دانی نمودند، شاید حرفی ناخودآگاه بوده باشد و مطمئن هستم که ایشان از روی کین و قصد و عمد بر زبان جاری نکرده‌اند، زیرا که دلسوزی و تلاش شان را در طول سال گذشته بارها و بارها حس کرده و از نزدیک دیده‌ام.

اما جناب دکتر نوبخت، اینجانب به عنوان یک فرهنگی و معلم باید به عرض برسانم که:
بله معلم گروگانگیر است اما،
گروگان او جهل، نادانی و تاریکی است،
سهمش زندگی کردن در خط فقر اعلامی بانک مرکزی، تحمل گرسنگی وبی خانمانی و تجملات و تشریفات، نگرفتن حق و حقوق سالیان رنج در کوره‌ راه های عشایری و روستایی این سرزمین است،
سهمش گرما و سرمای کلاس بی تجهیزات و تنفس نفس گرم دانش آموزان است،
سهمش ندیدن حق بهره‌وری و کارانه و عیدانه و جبران‌کاری و حق پایان‌نامه و پژوهش و سختی‌کار و هزینه راه و محرومیت از حق سرویس ایاب و ذهاب  و غذای گرم ‌است.
خودش گروگان است:
گروگان مهر و محبت پدرانه ومادرانه به دانش‌آموز، گروگان اشک چشمان عزیزش برای فرزندان این کشور و گروگان دلِ در گرو بالندگی این کشور است.دکتر عزیز:
معلم شغلش هنر و کارش عشق به کشور است،
معلم تلاشش برای رشد درخت آگاهی است،
معلم راهش راه روشن سعادت است،
معلم شمعی است که می‌سوزد تا نسل‌هایی در سعادت باشند.
معلم درختی است که ثمره‌اش رشد فکر و دانش و آگاهی فرزندان زیر سایه‌اش است.
دکتر عزیزی که دوستت داریم،
معلم یاد می‌گیرد که دروغ نگوید و درخواست اشتباه ندهد، چون فردا باید همین را به دانش‌آموز بیاموزد.
نظام و دولتم  را دوست دارم، ولی‌امرم فرمودند: "در آموزش وپرورش هرچه هزینه بکنید، هزینه نیست سرمایه گذاری است"
اگر قانونی هست،
اگر پرداختی هست،
اگر پاداشی هست،
باید برای همه باشد،
پس منتی نیست و گفتنش ظلم است بر جایگاه معلمی.
دادن و گرفتن حقوق و مزایای قانونی که براساس تکلیف مصوبات قانونی می‌باشد، آن هم پس از مدت‌ها و گاهاً سال‌ها چطور می‌تواند به گروگان‌گیری ترجمه گردد؟!
"حق کارگر را بدهید قبل از اینکه عرق جبینش خشک شود" این آموزه پیامبر عزیز ماست.امید دارم با نگاه واقعی و دقیق کارشناسی به آموزش و پرورش، نگاهی به توسعه کشور بیندازیم.
آیا فکر نمی‌کنیم تمام این گرفتاری‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و بسیاری از نیازهای کشور به خاطر عدم نگاه درست و بهتر به آموزش و پرورش است؟!

آیا وقت آن نرسیده است که دولت محترم و عزیزی که برخواسته از رأی آگاهانه مردم و همراهی قشر عزیز فرهنگیان است، اصلی‌ترین اولویت خود را به مقوله آموزش و پرورش و معلم اختصاص دهد؟!
محدودیت داریم، صحیح
مشکلات داریم، صحیح
گرفتاری داریم، درست
مسائل زیادی هست که از ویرانی‌های قبلی به جا مانده، قبول
اما معلم برای امروز درس نمی‌دهد،
او باید قادر باشد و انگیزه داشته باشد که برای فردای بهتر کشور و نظام درس بدهد.
اگر حق و حقوقش را به موقع نمی‌دهیم و یا اصلاً انکار می‌کنیم و غیرکارشناسی حذف می‌کنیم ایرادی ندارد، تحمل کرده‌ و می‌کنیم،
اما زخم زبان را چگونه بپذیریم؟!
معلم نه گچی بر زمین می‌گذارد و نه برگه‌ای از امتحان را.
معلم قد و قامت دانش آموز را و لبخند زیبایش را و چشمان پر از مهر و محبت و امید و انرژی فرداهایش را با هیچ چیزی عوض نمی‌کند و تعطیلی ندارد،
ما ایستاده‌ایم برای نظام،
برای لبیک به رهبری عزیز،
برای پاسخ مثبت به ریاست محترم جمهور کشور و دولت تدبیر و امید،
پس با تدبیر تر از دیروز عمل کنیم و بیان کنیم،
همه برای ایران

شنبه, 27 خرداد 1396 09:59 خوانده شده: 2847 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +54 -1 --
سلطنت ریاکاران 1396/03/27 - 11:36
نباید بیشتر از این از امثال نوبخت انتظار داشته باشیم. با توجه به یکی از مصاحبه هایی که از نوبخت دیدم ایشان اگر لازم باشد تمام فرهنگیان را فدای حب جاه و مقام دنیوی خود می کند.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/03/27 - 20:12
آقای پور سلیمان بحث از 6 سال پیش و تصویب بودجه آن زمان را مطرح میکند که اصلا ربطی به سال 96 ندارد .قبلا هرچه که بودگذشته ،دولت فعلی چه کار کرده ؟؟؟ دولت می توانست بودجه مورد نیاز 96 را تصویب کند و در لایحه به مجلس بفرستد تا مشکلی پیش نیاد . همین ساطمان برنامه و بودجه لایحه را 13 هزار میلیارد تومان کاهش داده است . پاداش پایان خدمت سال 93 به بعد معطل مانده و اعتبار رتبه بندی که ردیف ثایتی در بودجه ندارد همه محصول دولت جدید است .
افتخار میکنند که در 4 سال بودجه را دوبرابر کرده اند درحالیکه برای وزارت خانه های دیگر با سرازیر کردن هدفمندی یارانه ها و مالیات برارزش افزوده به بودجه آنها در یکسال سه برابر بودجه اضافه کردند .!
پاسخ + 0 0 --
فرامرز 1396/03/27 - 20:33
اصلا این طور نیست عزیزان باید واقع بین بود درست است که نوبخت باید طور دیگری می گفت ولی خداییش خیلی دغدغه فرهنگیان دارد انصاف هم چیز خوبی است
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/27 - 21:13
دوست عزیز
( سلطنت ریاکاران )

سازمان برنامه و بودجه قلب برنامه ریزی کشور است و شایسته است که معلمان و تشکل ها تعامل کارشناسی با آن داشته باشند .

با فحش دادن و گارد گرفتن و لعنت فرستادن مشکلی حل نمی شود .

اگر ایرادی است باید منطقی و مستدل بیان شود .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/27 - 21:18
سلام
دوست عزیز
آقا / خانم معلم

برخی طوری می خواهند صحبت کنند و مساله را تعریف و تبیین کنند که انگار همه مسائل آموزش و پرورش در این 4 سال اتفاق افتاده است !

همکارمحترم!
بهتر است به جای مخالفت های حبابی و یا فله ای یادداشت را با دقت مطالعه فرمایید .

بنده برای تدوین این یادداشت ساعت ها وقت گذاشته ام .

شما هم محبت کنید چند دقیقه وقت بگذارید و آن را با دقت مطالعه کنید .

حرف من این است که مشکل در این مورد به عملکرد مسئولان وزارت آموزش و پرورش بر می گردد چه آقای حاجی بابایی که با گشاده دستی تمام گقت مشکلی در بودجه وجود ندارد و چه مسئولان فعلی آموزش و پرورش که سماجت و پی گیری لازم را انجام ندادند .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
احمد 1396/03/27 - 23:34
جناب آقای فرامرز!
شما به احتمال قریب به یقین، فامیل مستطاب، نوبخت نیستید؟!
پاسخ + 0 0 --
نیک اندیش 1396/03/28 - 07:02
با تشکر و خسته نباشید

بارها گفته ام پول هست و خیلی زیاد هم هست اما آموزش و پرورش سهمی ندارد.

یکی از دوستان قصد سفر رفتن به تهران را داشت
پرسیدم با چه وسیله ی میروی ؟
گفت یک اتوبوس شرکت نفت بصورت رایگان هر هفته یکبار از اهواز به مقصد تهران کارکنان و فرزندان کارکنان نفت را می برد. حالا دیگر بماند حقوق های پنج تا پانزده میلیونی پدرانشان؟!
این یک نمونه بسیار بسیار ساده
بنظر بنده
زندگی معلمان متاسفانه تبدیل به فاجعه ملی شده و نیاز به آتش به اختیاری فرهنگیان دارد.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/28 - 08:00
سلام
آقای نیک اندیش

از این داستان ها زیاد شنیده ایم...

بنده هم تبعیض را قبول دارم و باید برای رفع آن بکوشیم .

باید با زبان عدد و رقم و مطالبه گری فعال مسئولان را متوجه کنیم که باید قانون را رعایت کنند .

دوست عزیز !
در جامعه ای که قانون حکم فرما باشد و نهادهای نظارتی که از بودجه بیت المال استفاده می کنند به کارکردها وظایف قانونی خود درست عمل کنند اساسا نیازی به آتش اختیار بودن نیست !

اما نباید فراموش کنیم که ما شهروند هستیم و نباید در برابر عملکرد یکدیگر و مسئولان بی تقاوت باشیم .

شهروند بودن یعنی پرسش گری و مطالبه گری البته به روش ها و راه های قانونی و مسالمت آمیز.

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
معلم امیدوار 1396/03/29 - 13:58
.1حق التدریس معلمان 5.5 ماه است که پرداخت نشده است.

2.حق الزحمه امتحانات نهایی از سال گذشته تاکنون پرداخت نشده است.

3.پاداش پایان خدمت فرهنگیان هر ساله با تأخیرهای فراوان و بعضا یکساله پرداخت می‌شود.

4.بیمه تکمیلی معلمان ارزش قبلی خود را ندارد.

5.حقوق معلمان در مقایسه با حقوق دیگر دستگاه به مراتب پایین‌تر است.

6.معلمان هیچ‌گونه مزایایی در فیش‌های حقوق خود ندارد1
پاسخ + 0 0 --
معلم امیدوار 1396/03/29 - 13:58
.7معلمان مانند دیگر دستگاه‌ها هیچ پاداش، رکورد، تشویقی، مناسبتی، حق سرویس، پول غذا، هزینه تحصیل، هزینه تحصیل فرزندان و بسیاری موارد دیگر را ندارند.

8.معلمان حق استخدام یکی از فرزندان خود در آموزش و پرورش پس از بازنشستگی را ندارند.

9.معلمان صندوقی دارند که هیچ نفعی برای جیب آنها ندارد.

10.معلمان هیچ زمین و ساختمان و وام بلند مدت و کلانی دریافت نمی‌کنند.

11.معلمان منزلت اجتماعی بیشتری نیاز دارند.

12.معلمان هر روز راه‌های طولانی و بعضا صعب العبور را برای رسیدن به مدرسه طی می‌کنند.
پاسخ + +42 -1 --
ناشناس 1396/03/27 - 12:04
آقایان نوبخت هیچ کاره وبله قربان گو است مقصر وزیر وزیر دستانش هستند که زبان صحبت کردن ندارند می ترسند صحبت کنند فقط زورشان به معلمان بدبخت می رسد البته معلمان هم مقصر هستند وقتی وزیر میگوید بودجه کافی است .یعنی برای حقوق بخور و نمیر معلمان مقداری کنار میگذارند و بقیه اش باید کافی این تا بروند دنبال بلند بازی خودشان
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/27 - 21:20
سلام
دوست عزیز

آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه است و اتفاقا اختیارات خوب و قابل توجهی دارد .

ما باید نقش " کنش گری " خود را در این معادلات دقیق تعریف کنیم و از مسئولان وزارت آموزش و پرورش بخواهیم .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
احمد 1396/03/27 - 23:45
جناب پورسلیمان!
"کنشگری"، "بخواهیم"..!
ظاهرا حضرتعالی اینجا را با "ژاپن" یا "آلمان" اشتباه گرفتید!؟
با کسی که نجومی بگیر را "ذخیره نظام" و مطالبات معلمان را "گروگانگیری" می خواند، چه کنش، واکنش یا برهمکنشی می توان کرد؟
کسی که بیش از 60 سال با این تفکر نشو و نما یافته را نمی توان به راحتی عوض کرد؟!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/28 - 08:05
سلام
آقای احمد

یکی از موضوعات پوپولیستی در جامعه ما که متاسفانه و همواره تکرار می شود همین عبارات شماست که شما این جا را با اروپا و یا آمریکا اشتباهی گرفته اید !

دوست عزیز !
بهتر است برویم و تاریخ این کشورها را با دقت مطالعه کنیم .

در همان اروپا چند صد سال پیش روشنفکران را به به جرم فکر کردن و نظری مخالف کلیسا داشتن به بدترین شکل اعدام می کردند !

در همین آمریکا تا مدتی پیش سیاهان حقوق شهروندی ندادشتند و مانند حیوان با آنان برخورد می کردند ...

سرخ پوستان را می کشتند و...

اما مردم آنان خواستند ...

اما ما هنوز نمی دانیم دنبال چه هستیم و اگر هم بدانیم حوصله عمل کردن و کار کردن نداریم !


پایدار باشید .
پاسخ + +31 -1 --
معلم سمنانی 1396/03/27 - 12:47
دلم میسوزه سر معوقاتی که پرداخت میکنند اینهمه منت میذارند سر معلم...سایر ارگان ها چه های مازاد بر حقشون به کارمنداشون پرداخت میکنند.بدون هیچ منتی..هیچ کسی هم خبر دار نمیشه....مخابرات، استاندارد، شرکت نفت، چپپزشکی فانونی، ثبت و اسناد و املاکف اداره مالیات، بانک ها و.....البته به قول یکی از کارمندای بانک ملی شهرمون...میگفت ما اگه حقوقمون زیاه حفمونه....کارمونم زیاده...ظاهرا الاف های جامعه ما معلمین هستیم......
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/27 - 20:17
کار بانکیها زمانی که دفتر ودستک داشتند زیاد بود الان با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی کسی بانک مراجعه نمیکنه کارمندان هم فقط برای سرگرمی و باند بازی سر کار هستند و فقط مگس می پرانند و دنبال پول ببشتر هستند
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/27 - 21:23
سلام
دوست عزیز
معلم سمنانی

اگر جامعه نگاه خوب و یا اقناع کننده ای نسبت به کارکرد و نقش معلمان ندارد باید به دنبال رفع آن بود .

باید جامعه و مسئولان را اقناع کرد که باید طرح دیگری را بریزند .

مقصر خود ما هستیم !

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/27 - 21:25
سلام
دوست عزیز ناشناس

همه افراد در اصناف مثل هم نیستند .

همان گونه که معلمان هم مثل هم نیستند .

پایدار باشید .
پاسخ + +22 0 --
بیاتی فرد 1396/03/27 - 13:43
بودجه اموزش وپرورش نا کافی وغلط هم هزینه می شود ، برای هر دوی این معضل چارهای باید شود!!!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/27 - 17:44
بودجه هست ولی تا بخواد حق قانونی معلم از طرف آقایون به دستش برسه دیگه تهش چیزی باقی نمی مونه.وگرنه چرا حق لزحمه کم ,پاداش ناچیز باز نشستگی و.............سالها به تعویق می افته .؟آقایون بالادستی لطفا خدارو در نظر بگیرید.و از ظلم در حق معلم بترسین.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/27 - 21:43
سلام
دوست عزیز
آقا / خانم بیاتی فرد

راه کارهای خود را برای اصلاح و ارتقاء ارائه فرمایید .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ابوالفضل 1396/03/28 - 00:47
برنامه های زیادی رو ارائه نمودیم اما چون منافع از ما بهترون به خطر میفته نمیشه اجرا کردنشون
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/28 - 08:07
سلام
آقای ابوالفضل

در صورت امکان چند برنامه خود را به صورت نمونه برای صدای معلم ارسال فرمایید .

پایدار باشید .
پاسخ + +10 0 --
سقز کرد 1396/03/27 - 15:01
تا حالا هزینه ای که بعد از انتقالی به شهرستان باید میدادند را ندادند
پاسخ + 0 0 --
فرامرز 1396/03/27 - 20:35
کاش حاجی بابایی بعد از اون همه گندی که بالا اورد خفه می شد وچیزی نمی گفت
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/04/01 - 12:48
منتظر نباش بدند .دیوان عدالت شکایت کنی می تونی بگیری. البته 50 تومان هزینه داره. وچند سالی انتظار، تا محکوم کنند. من خودم گرفتم .
پاسخ + 0 0 --
علی شیخی 1396/04/01 - 19:14
از سال 86 مبلغ 138 هزار تومان بابت هزینه سفر طلب دارم و هنوز نگرفته ام
پاسخ + +11 0 --
فرهنگی 1396/03/27 - 15:54
حالا که چی .این همه طوما ر نوشتی آخرش چه نتیجه ای داره .تنها فریاد ماست که به هیچ جا نمیرسه .برای دادن چند غازفقط مونده سازمان ملل وشورای امنیت هم بیانیه بدن .لابد این هم از برکات برجامه که هیچ حقی از معلمان رو فعلا ندن .
پاسخ + +9 0 --
دبیر 1396/03/27 - 16:08
واقعا شرم آور است ...
جناب نوبخت خیال کردند با دسته ی کوران طرف هستند و فقط ایشان از ریاضیات و حساب و کتاب خبر دارند .
آخر تا به کی خود را به کوچه ی علی چپ می زنید ...
دولت چشم خود را بر روی بدهی های تلنبار شده آموزش و پرورش بسته است و حالا با کمال وقاحت از لفظ گروگانگیری استفاده می کند .
کدام 110 درصد برادر ...شما از اول بودجه ی آموزش و پرورش را با کسری چند هزار میلیاردی و با برآورد غلط می بندید بعد منت 10 درصد اضافه به سرش می گذارید .
وقتی این وزارتخانه نیاز به بودجه 45 هزار میلیاردی دارد و شما 32 هزار میلیارد آنرا فقط سند میزنید و به مجلس می فرستید طبیعتا هر روز ناله و افغان فرهنگیان بخاطر پرداخت نشدن مطالباتشان بلند خواهد بود .
دلمان خوش است که وزیر داریم ...صد رحمت به مترسک ...
پاسخ + +11 0 --
شهروند 1396/03/27 - 16:28
درود جناب پورسلیمان .ریا کاران چاپلوسان دروغگویان وبندبازان سیاسی که حق معلم رو پایمال میکنند خودی واز بدنه آپ هستند که به خاطر یک تکه استخوان وپوست گندیده ووعده مسولیت وپست گرفتن معلمان را به بازی می گیرند وجنگ زرگری میکنند ولی بعداز مدتی پرده برون می افتد .بطحایی سالها با معلمان بازی کرد وبلاخره از آپ به برنامه وبودجه پست گرفت از طریق همین نوبخت.فرشیدی پیش آخوندهای قم رفت تافتوای حرام بودن حقوق تابستانی معلمان را بگیرد
حاجی بابایی هم فصد کاندیدای ریاست جمهوری داشت و شروع به انتقاد از فقر معلم کرد بعد دهانش رو بست .مسؤولین آپ نفوذی های امثال نوبخت هستند و باید خانه تکانی شود آپ.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/27 - 21:27
سلام
دوست عزیز شهروند

باید حواس مان را جمع کنیم و بی جهت برای کسی هورا نکشیم !

زبان ما باید زبان منطق و کارشناسی باشد .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
رحمان 1396/03/27 - 22:36
آقای پور سلیمان! خود شما چقدر در ایام تبلیغات ریاست جمهوری هوووووورا کشیدید؟!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/28 - 08:09
سلام
آقای رحمان

در انتخابات ریاست جمهوری صدای معلم عملکرد و سخنان کاندیداها را در حوزه آموزش و پرورش و معلمان مورد نقد و کارشناسی قرار داد .

هر کسی از ظن خود شد یار من !

پایدار باشید .
پاسخ + +10 0 --
ناشناس 1396/03/27 - 16:34
با تشکر از استاد پور سلیمان که صدای بحق معلم هستن.همکاران بودجههست اما غلط هزینه می شود.یک مثال عینی که خودم دیدم:سال گذشته در جشنواره نوجوان سالم در یک روز ١٠٠میلیون تومان هزینه نمایش اختتامیه شد.خروجی این نمایش وخودنمایی آقایان چیست ؟بله عزیزان درد این است.فساد در همه جای مملکت رخنه کرده.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/27 - 21:32
سلام
دوست عزیز

ضمن تشکر از اطلاع رسانی شما .

بهتر است در این موارد همکاران محترم گزارشی را برای صدای معلم جهت اطلاع افکار عمومی ارسال فرمایند .

پایدار باشید .
پاسخ + +9 0 --
حسن 1396/03/27 - 16:51
ما معلم ها هر چی سرمون بیارن حقمونه.به جای ناله و زاری یه شغل کنار معلمی جور کنین از کسی هم خجالت نکشين همه دیگه ميدونن ما درآمد کم داریم .سال بعد هم کسی اضافه تدریس نگیره و حوزه تصحیح اوراق نرين به جاش جای دیگه کار کنین.اگه ده برابر حقوق اضافه کاری هم دادن دیگه قبول نکنین.یه بار برا کارتون ارزش قائل باشین.
پاسخ + +9 -1 --
ناشناس 1396/03/27 - 17:59
احتمالا آن آقای کارمند بانک راست گفته . سخته واقعا بیکار تو بانک هی چرت بزنی صدای خودپرداز اذیتت کنه.
پاسخ + +7 -3 --
ناشناس 1396/03/27 - 18:30
میگم جناب پورسلیمان الان ربط حرفی که نوبخت زده به حاجی بابایی چیه؟عذرمیخوام مثل ربط موزبه دقیقه است.میدونین چراروحانی رای آورد؟چون آدمهایی مثل شمابودندکه ماله کشی کنند.اگربرای منفعت شخصی این کارهاروکردی که حسابت باخداست.اگرهم ازروی تعصب به جناح بوده هم که براتون متاسفم.نوبخت 4سالش همین بود.حالابه زبون آورده والبته شماهم درقسمت دوم مطلب به اون پرداختین.ولی اینکه اول متن بازبه حاجی ربطش دادین بی انصافیه ودرواقع خواستین تلخی قسمت دوم روبگیرین.معلم بینواجلودرمجلس به ضرب گلوله کشته شد.امثال این شهیده روحاجی بابایی استخدام کرد.ازپول افسانه ای دولت نهم ودهم بودوالبته وظیفه شبود.بیمه طلایی آورد.اونم ازپول دولت نهم ودهم بود.مردم ماقدرشناسندآقای محترم.بااین همه تخریب 16میلیون به رییسی رای دادندکه سایه احمدی نژادهم نبود.شماهم باماله کشی به جایی نمی رسید.اتفاقابترسین که بااین عملکردروحانی آبروی جناح تون هم میره.اون که خیالش نیست.شماضررمی کنید
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/27 - 21:41
سلام
دوست عزیز ناشناس

برای رد یک فرضیه و یا نظریه باید استدلال کرد .

بفرمایید بنده کجا ماله کشی کرده ام تا پاسخ گو باشم .

متاسفانه برخی نگاه حزبی و یا جناحی به آموزش و پرورش و مسائل آن دارند .

آیا شما قبول دارید که آقای حاجی بایایی در تدوین بودجه قصور کرده است و به تذکرات رئیس کمیسیون آموزش توجهی نکرده است .

سازمان برنامه و بودجه می گوید چرا باید جمعیت دانش آموزی کم شود اما پرسنل آموزش و پرورش ثابت بماند و یا حتی زیاد شود !

این همه نیرو را چه کسی به آموزش و پرورش آورد ؟

چرا در دولت های نهم و دهم سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالص ملی از 3 درصد به یک درصد رسید ؟

بنده از کسی ترسی ندارم و بر اساس منطق و فکری که به آن رسیده ام سخن می گویم .

صدای معلم یک رسانه مستقل و تخصصی است و منافعش با گروه ها و جناح ها گره نخورده است ...

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
احمد 1396/03/28 - 00:04
جناب پورسلیمان!
آیا می پسندید که فرزند خود شما هم در کلاسهای چهل، پنجاه نفره درس بخواند!
چه موقع باید به استاندارد کشورهای توسعه یافته از نظر میانگین تعداد دانش آموز به معلم برسیم؟! یا مانند جناب فانی با مغلطه بازی نیروهای ستادی را هم معلم محسوب کرده و به تعداد کل دانش آموزان تقسیم کنیم!
با این اوصاف آموزش و پرورش در حال حاضر کمبود نیرو هم دارد!؟
پاسخ + 0 0 --
ابوالفضل 1396/03/28 - 00:51
پس پورسلیمان عزیز لطفا چندتا کلاس منطق برو
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/28 - 01:56
شمابهترازمن میدونین که همین الان هم آموزش وپرورش کسری نیروداره.شمابهترمیدونین که ظرف 4سال آبنده سیصدهزارنیروازین وزارت خونه میرن.وبهترمیدونین که همین الان بسیارنیرودراین وزارت خونه هستندکه بالای35سال دارندکارمی کنندودل نمی کنندبرن.جای اینهایه سری نیروی تازه اومد،بده.نه آقاشمادرست میگین جذب نیروبد. چراظرف این دوسال بالای30هزارنیروجذب شد؟آقای پورسلیمان من همیشه ممنون شمابودم که بالاخره یه تریبون به مادادین که نظرات مخالف تون روبگیم ولی چقدچشم مون روببندیم آخه.شمابهترازمیدونین جایگاه مادراین جامعه به کجارسیده.شان خوردشده مارومی بینین.بازربط میدین به حاجی بابایی.ماکه شهرستانیم همین که میگیم معلمیم چنان نگاه حقارت باری روتحمل می کنیم که آروزمی کنیم کاش نبودیم.به والله اون زمان که اومدیم آموزش وپرورش اینطورنبود.به والله کارمندبانکی که من پیشش حساب بازکردم می گفت صفاکن حقوق میلیونی ووو.استادعزیزماخیلی عقب افتادیم.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/28 - 08:10
سلام
آقای ابوالفضل

همیشه محتاج آموختن و پویایی هستیم .


شما آدرس کلاس ها را اعلام فرمایید حتما .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/28 - 08:16
سلام
دوست عزیز

مدیریت منابع انسانی در آموزش و پرورش بسیار مهم است .

برای ورود نیرو باید یک مکانیسم علمی و استاندارد تعریف و تبیین شود .

باید از پتانسیل دانشگاه های معتبر در این زمینه استفاده کرد .

قبلا یادداشتی در این زمینه با عنوان " موازی کاری و تجارب روز دنیا " نوشته ام .

دوست عزیز !

هر عملی را عکس العملی است .

زمانی که معلم در افکار عمومی از " معلم بودن " خود اظهار ندامت و پشیمانی می کند و برای خودش ، کارش و همکارانش ارزشی قائل نیست اننظار دارید که جامعه پاس معلم را بدارد و مسئولان برای آن جایگاهی قائل باشند ؟

احترام امام زاده را متولی نگاه می دارد ...

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ابوالفضل 1396/03/28 - 14:20
ادرس: بلوار فرودگاه مگس نبش گوش چپ و راست به سمت بالا
پاسخ + +10 -1 --
معلم 1396/03/27 - 18:43
آقای نوبخت خجالت بکش خودت معلم بودی یک روزی تازه هم صحبتهایی میشود که وزیراپ شوند خدابه خیرکند دکترروحانی لطفاً ازاین گونه افراد جاه طلب که دفاعی ازشما هم نکردن دست بردارید اینها از محبوبیت شمامیکاهند
پاسخ + 0 0 --
علی شیخی 1396/04/01 - 19:19
محبوبیت روحانی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
لطفا از داشتنها بگید
پاسخ + +11 -2 --
ناشناس 1396/03/27 - 18:51
خوب خودتون رای دادیم دیگه
بفرمائید میل کنید...
پاسخ + +9 -2 --
ناشناس 1396/03/27 - 18:53
توهین نشه به اونهایی که به اصلاحات رای دادن.گفتم میل کنید.
شوخی بود...
پاسخ + +6 -2 --
ناشناس 1396/03/27 - 19:00
آقا نظرمو تایید نکن‌.بفرمایید میل کنید و....
ممنون
پاسخ + +8 0 --
حسن 1396/03/27 - 20:34
خوب معلوم شد. علت سخنان نوبخت هم وزیر احمدی نژاد است.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/27 - 21:42
سلام
آقای حسن

این نتیجه گیری شماست !

بهتر است مقاله را با دقت و حوصله مطالعه کنید .

پایدار باشید .
پاسخ + +16 0 --
داود محمدی 1396/03/27 - 20:54
سلام.به نظر بنده مقصر اصلی خود ما فرهنگیان هستیم.وقتی در انتخاباتالتماس میکنیم که سر صندوق باشیم و وقتی برای اضافه کار()حق تدریسی که بعد ماها وجدیدا سالها آنهم نصفه ونیمه پرداخت میکنند خواهش والتماس میکنیم.وقتی قبل از اینکه برگه ها به حوزه اجرا برسه جلوی حوزه تصیحیح صف میبندیم (البته بجز امسال .وقتی برای حوزه اجرایی که از حق زحمه اش خبری نیست تمنا میکنیم .حق ماست که چنین برخوردی جناب نوبخت داشته باشد
پاسخ + +14 -1 --
ناشناس 1396/03/27 - 21:04
علیرغم چرت گویی های نوبت معلوم الحال باید گفت دولت روحانی معلمان و مطالباتشان را برای رسیدن به اهداف خود به گروگانگير گرفته اند.!
معلمان و فقر و نیازهایتان به پله ی صعود جناح های رقیب تبدیل شده.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/28 - 07:54
سلام
دوست عزیز ناشناس

پس عقل و منطق ایجاب می کند هوشیار باشیم و اسیر شعارهای پوپولیستی نباشیم .

پایدار باشید .
پاسخ + +11 -1 --
داود محمدی 1396/03/27 - 21:29
وجمله ای بگم و تموم :از حدود ۶۰سال پیش تا امروز هیچ دولتی به آموزش وپرورش نرسیده وبعد از این هم نخواهند رسید چون معلم بدون دغدغه بره کلاس دانش آموزی تربیت میشه که هر شرایطی رو تحمل نمیکنه و...در نتیجه هیچ موقع تغییر آنچنانی رو شاهد نخواهیم بود پس عزیزان همکار به فکر شغل دومی باشید وفقط موظف کار کنید ومنتظر هیچ بودجه آنچنانی هم نباشید
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/27 - 21:49
سلام
آقای محمدی

اگر معلمانی پرسش گر ؛ کنش گر و فکور داشته باشیم قطعا بدانید که رنسانسی عظیم و باورنکردنی در آموزش و پرورش و به تبع آن جامعه ایجاد خواهد شد .

این مستلزم آن است که معلمان برای خود " هویت حرفه ای " تعریف کنند و مطالبه گری فعال داشته باشند .

اگر معلمان بخواهند به نسخه شما عمل کنند تعریف و برداشت مسئولان از وضعیت آموزش و پرورش و معلمان هم درست خواهد بود !

تحلیل آن ها این خواهد بود که باید به اندازه عملکرد حقوق داده شود .

پس معلمان باید ضمن عمل به معیارهای شغلی و حرفه ای مطالبه گری همه جانبه داشته باشند هم در حوزه مسائل خود و هم دانش آموزان .

باید آموزش و پرورش یک مساله مردمی شود تا عزم ملی برای اصلاح آن شکل بگیرد .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
رحمان 1396/03/27 - 22:35
آقای پور سلیمان شعار نده لطفا!
پاسخ + 0 0 --
احمد 1396/03/28 - 00:09
جناب پورسلیمان اگه این طوری که شما می گید، باشیم :
مثل : اسماعیل عبدی، بداغی و... سر و کارمون به "کرام الکاتبین" می افته!؟
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/28 - 07:50
سلام
آقای رحمان

من شعار دادن بلد نیستم و خیلی هم با آن جور نیستم .

اتفاقا در این یادداشت عملکرد کسانی را که شعار می دهند را نقد کرده ام !

به همین سادگی !

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/28 - 07:53
سلام
آقای احمد

کنش گری قواعدی دارد .

در یادداشت های قبل عملکرد کانون های صنفی را نقد کرده ام .

بنده به روش این دوستان نقد دارم هر چند برای کسانی که مانند بقیه بی تفاوت نیستند احترام فراوانی قائل هستم .

پایدار باشید .
پاسخ + +8 -6 --
ناشناس 1396/03/27 - 22:15
خدا پدر حاجی بابایی را بیامرزد که چندین سال وزیر آپ ایران شد تا وقتی این مقاله نویسان صدای معلم کم آوردند تقصیرمقصر ین اصلی و فعلی را رها نموده وبه حاجی حمله نمایند و گرنه در مقابل منتقدی حرفی ندارند گذشتگان هرکه باشند اگر تقصیری هم دارن(که دارند )دیگر به تاریخ پیوسته اند کوبیدن گذشته ها چه سودی به حال ما دارد آخر مومن؟...
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/28 - 07:43
سلام
دوست عزیز ناشناس

برای داشتن یک گفت و گوی موثر و دوسویه باید تعصب ها را کنار گذاشت .

قبلا هم عرض کردم .
هدف در این یادداشت مطالعه یک برش از وضعیت آموزش و پرورش در بحث بودجه و عملکرد مسئولان وزارت آموزش و پرورش بود .

از نظر من نه حاتم بخشی های آقای حاجی بابایی منطقی و عقلانی بود و نه انفعال مسئولان در این دولت .

اتفاقا جامعه باید تاریخ را مطالعه کند و نگاه انتقادی به آن داشته باشد .

ملتی که تاریخ نخواند محکوم به شکست و تکرار مداوم آن است .

پایدار باشید .
پاسخ + +6 -6 --
رحمان 1396/03/27 - 22:34
دارندگی و برازندگی!!!متاسفانه اکثر معلمان به آقای روحانی و ادامه وضعیت موجود رای دادند پس توش جانتان!!!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/28 - 07:46
سلام
آقای رحمان

رای به روحانی به نظر من رای به بهترین گزینه بود .

در بدبینانه ترین حالت اگر پیشرفتی هم نباشد وضعیت بدتر از این نخواهد شد !

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
علی شیخی 1396/04/01 - 19:23
بدترین گزینه روحانی بود که اگر نبود با بی قانونی ....رای نمی آورد!!!!!
خودتون خوب میدونید
پاسخ + +7 -1 --
سیف 1396/03/27 - 23:06
زنده باد شغل دومم که مرا از خقوق معلمی بی نیاز کرده است. همکاران گرامی شما را بخدا با این مقاله های فرمایشی سر خود را گرم نکنید بروید پی شغل دوم. ساعتی 100000 تومان و نقد!!!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/28 - 07:48
سلام
دوست عزیز
آقای سیف

هر کسی می تواند انتخاب خود را داشته باشد .

از نظر من ، معلمی که انگیزه برای کار ندارد اساسا نباید وارد آموزش و پرورش شود .

شما اگر مقاله ای بهتر دارید و یا قصد نقد علمی این یادداشت حقیر را دارید در خدمتم .

پایدار باشید .
پاسخ + +8 0 --
ناشناس 1396/03/28 - 10:28
با سلام خدمت كليه همكاران
از جناب نوبخت غير از اين انتظار نمي رفت بلاخره چهره واقعي خود را در خصوص معلمان نشان داد.
كسي كه حقوق نجومي مي گيرد و احساسات تمام جامعه را خدشه دار ميكند ولي توسط ايشان ذخيره نظام ناميده مي شود آيا انتظاري غير از اين داريم ؟
پاسخ + 0 0 --
سهراب 1396/03/28 - 22:54
انگیزه لازم هست ولی کافی نیست . حرف شما صحیح ولی سیستم در آموزش و پرورش انگیزاننده که نیست هیچ بلکه انگزه کش است. به هزارو یک دلیل
پاسخ + +5 0 --
معلم 1396/03/28 - 11:24
با سلام خدمت همکار گرامی سیف لطفا چندتا شغل با درامدی که فرمودید معرفی کنید
پاسخ + +4 -2 --
ناشناس 1396/03/28 - 22:36
حمایت از دولت روحانی اشتباهی بزرگ برای فرهنگیان بود. (بدون مسائل سیاسی) 4 سال بعد قضاوت کنید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/29 - 09:55
متاسفانه با قرار دادن نامزدهاي ضعيف و بدون برنامه خصوصا بي برنامگي در آموزش و پرورش چاره اي جز حمايت از آقاي روحاني نبود.
پاسخ + 0 0 --
علی شیخی 1396/04/01 - 19:24
چاره این بود که روحانی نباشه ولی بصیرت !!!!!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1396/04/01 - 21:46
.....چرا اینقدر به ما معلمان بیچاره ظلم می کنید .جرم ما چیه .جز اینست که داریم خالصانه خدمت می کنیم .مگه ما جز حقوق حقه خود چیزی می خواهیم .نه ماه تدریس کردبم .حقمان را بدید .بدون التماس .بدون منت .معلم حرمت دارد ، شخصیت داردچرا برای چندر غاز باید التماس کند .باید ماههااننظار بکشد .شرمندگی بکشد .
پاسخ + +5 0 --
فرهنگی 1396/03/29 - 13:43
ملت ایران یادتون میاد قبل از انتخابات به فرهنگیان قول دادیم ۲۰درصد به حقوقشون اضافه کنیم .دیگه اضافه نمی کنیم چون خرمون از پل گذشت واونا گول خوردند.ولی با توجه به موفقیت این طرح ۴سال دیگه قبل از انتخابات ۵۰درصد به حقوقشان اضافه می کنیم .چون دو سه میلیون رای دارند .
پاسخ + +5 0 --
فرهنگی 1396/03/29 - 21:23
با سلام .همکارا عزیز چرا یکی از وزیر آپ سوال نمیکنه موقه تثویب بودجه.... هستی ؟چرا نمی آیی از وزارت خونت دفاع کنی که در طول سال ما معلمها تاوانش را پس ندیم .شما راحت داری زندگی می کنی ،حقوق نجومی هم میگیری.وماباید یک سال التماس کنیم برای چندر غاز اضافه کار وحق التدریسی.شما بکبار وعده شب یلدا یک بار وعده شب عید یکبار وعده هفته معلم یکبار وعده پایان خردادواحتمالا وعده جدید قبل از شروع سال تحصیلی جدیده .تا کی میخواهیدسرتان رامانند کبک زیر برف کنید وخودتان را به بی خیالی بزنید.ما هم خدایی داریم.
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1396/03/30 - 07:41
افای نو بخت از قدیم گفتند که سواره از پیاده خبر ندارد چرا در رابطه با حقوق های نجومی اینطوری عکس العمل نشان نمی دهی واز الفاظ در شان ان استفاده نمی کنی و فقط ماست مالی میکنی
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1396/03/31 - 01:04
تا وقتی معلمین کبریت بی خطر باشن و منتظر باشن که امثال عبدی جور آنها را بکشند و حاضر نباشند کوچکترین هزینه ای پرداخت کنند همین حقوق هم از سر بعضی از ما زیاده ؟؟ پارسال که بحث تحصن مطرح بود متاسفانه در استان ما تعداد افراد به انگشتان دو دست نمیرسید ؟!پس همکاران عزیز به همین حقوق رضایت داده و شاکر خداوند باشید و این مسائل به این دولت و آن دولت هم ارتباطی ندارد ؟!
پاسخ + +1 0 --
معلم 1396/03/31 - 12:26
بله واقعیت را فرمودید
پاسخ + +8 0 --
فرهنگی ازاصفهان 1396/03/31 - 14:31
نوبخت چرا حق التدریس شاغلین رونمیدی خدا مثل من گرفتار وبدهکارت کنه
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/31 - 15:59
هرچی سرمان بیاید بازهم کمه 70 درصد از معلمان به روحانی رای دادند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/31 - 16:01
لیاقت ما معلمان همون فانی بود حاجی بابائی رو می خواهیم چکار
پاسخ + +6 0 --
معلم 1396/03/31 - 20:47
خلایق هرچه لایق
پاسخ + +3 0 --
بازنشسته بیچاره 1396/04/01 - 10:04
پس طرح همسان سازی چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
علی شیخی 1396/04/01 - 19:26
دور بعدی انتخابات
پاسخ + +3 0 --
فرهنگی 1396/04/03 - 17:13
نوبخت توهم شب که میشه مثل من معلم هی میگی چیکا کنم؟حق التدریس شاغلین روندی فقط نفرینت میکنم
پاسخ + +4 0 --
چغندربگ 1396/04/04 - 00:16
ما زوم کردیم رو نوبخت! همشون همینطورند چرا ما نمیبینیم؟ همیشه حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر از نماینده های مجلس در همه ادوار معلمند! کدومشون! در کدوم دوره یه طرح درست و حسابی و آبرومندانه برای تغییر وضع فلاکت بار و بدبختانه آوپ تصویب کردند؟ کدومشون دولت را موظف به رسیدگی بیشتر به آوپ کردند؟ همشون سر و ته یه کرباسند!
پاسخ + 0 0 --
معلم بدهکار 1396/04/04 - 13:15
آفرین دقیقا همینه
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1396/04/04 - 13:16
نوبخت بدهکارم طلبکار اومده درخونه چیکار کنم؟
پاسخ + +1 0 --
معلم بدهکار 1396/04/05 - 14:15
ازسود حقالتدریسها خردخردبه میدین باکلی منت توبوق وکرنا میکنید
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/04/07 - 15:21
حق التدریس معلمان خوردن نداره صدای معلم صدایم را به مسئولین برسان
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/04/08 - 08:11
سلام
دوست عزیز
آقا / خانم معلم

چه خوب است معلمان در موضوع نظر دهند .

بخش " نامه های دریافتی " برای دریافت نظرات و پیشنهادات شما است .

در ضمن این رسانه تا جایی که توانسته است پی گیر مطالبات معلمان بوده است .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 -1 --
امید 1396/04/07 - 22:53
جالب بود با چه شوق و ذوقی اومدم سایت صدای معلم . فکر کردم اینجا قراره ظلمهایی که بر ما معلمین میشه بیان بشه وقتی در برابر توهین بی شرمانه نوبخت چنین توجیهات مسخره ای می آورید مشخص است در کجای این معرکه ایستاده اید . سخن بسیار است اما نه در برابر گوش هایی که شنوا نیست والسلام .
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/04/08 - 08:07
سلام
دوست عزیز
آقای امید

صدای معلم یک رسانه تخصصی و تحلیلی است .

ما بی جهت نه از کسی حمایت می کنیم و نه بدون دلیل کسی را محکوم می کنیم .

با پوپولیسم هم میانه ای نداریم .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
امید 1396/04/09 - 17:21
چه جای دفاعی دارد توهین های نوبخت ؟لطفا بفرمایید (البته نه در قالب توجیه ) فرمودید «ما بی جهت از کسی حمایت نمی کنیم » سخن زیبایی است که می گوید « اگر در بی عدالتی ها بی طرف هستید بدانید که طرف ستمگر را گرفته اید» اما شما پا را فراتر گذاشته و به بی طرف بودن قناعت نکرده اید و در پی حمایت از سخنان شرم آور سخنگوی دولت برآمده ایدسؤال من و همکارانی امثال من روشن است و باید جواب روشن داشته باشد : آیا تقاضای پرداخت مطالبات معوقه که بعضا بیش از یک سال از زمان آن گذشته گروگان گیری است؟

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور