صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" سیاست های حاکم بر گزینش ، جذب و تربیت معلم در وزارت آموزش و پرورش مشکلات اساسی و راهبردی دارند "

طراحان معلم تمام وقت نه آموزش را می شناسند و نه دلسوز معلمان هستند !

علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم

" تو چگونه زیستن را به من بیاموز چگونه مردن را خود خواهم آموخت "

معلم تمام وقت و سیاست های تربیت معلم

در یادداشت پیشین و در ارتباط با طرح " معلم تمام وقت " به برخی نکات و موضوعات اشاره کردم . ( این جا )

به نظر می رسد طراحان این طرح خلاقیت سوز و ضد کیفیت آموزشی قصد دارند تا به هر ترتیب  آن را اجرا کنند .

در مقدمه ناگزیر به بیان موضوعی مهم هستم .

تاکنون اکثریت مطالب و نقدهایی که در ارتباط با طرح معلم تمام وقت صورت گرفته است اختصاص به معلمانی دارد که یا در آستانه بازنشستگی قرار داشته و یا بازنشسته شده اند و یا سنوات قابل توجهی از خدمت آنان گذشته است .

اما از " نو معلمان " ی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شده اند و یا دانشجوی این دانشگاه تربیت معلم هستند مطلب در خوری مشاهده نکرده ام .

به عنوان مثال همکار بازنشسته محترمی مانند خانم  « مینو امامی » تاکنون چند یادداشت را در نقد این طرح نگاشته است .

در این مورد چند فرضیه متصور است . پرسش اول از خانم حکیم زاده که عضو هیات علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران آن است که چرا چنین فرمول هایی را به شورای آموزشی دانشکده خود پیشنهاد نمی دهد ؟

یا این گروه از معلمان اساسا در باغ نیستند ، یا موضوع برایشان خیلی مهم نیست و یا چون علاقه ای به ماندگاری در این حرفه تا پایان خدمت ندارند ترجیح می دهند تا آهنگ حرکت خود را مطابق " روزمرگی " و یا توصیه برخی معلمان باتجربه و محتاط تنظیم کنند .

در هر صورت این موید این مدعاست که سیاست های حاکم بر گزینش ، جذب و تربیت دانشجو در دانشگاه موسوم به " تربیت معلم " مشکلات اساسی و راهبردی دارد .

هر چند به نظر می رسد اراده ی جدی برای تغییر در مورد این سیاست ها مشاهده نمی شود .

معلم تمام وقت و سیاست های تربیت معلم

جالب آن که غیر از مدیر آموزش و پرورش منطقه 9 تهران که به علت تحصن دبیران آن واحد آموزشی و جهت گفت و گو حاضر شده بود و در پاسخ به پرسش های معلمان در مورد اظهار نظر صریح و شفاف این طرح را فاقد جنبه های کارشناسی اعلام کرده بود استقلال نظری در مورد بیش از 700 منطقه آموزشی کشور مشاهده نمی شود .

این مدیران نه مخالفت می کنند و در موافقت با آن حرفی می زنند .

شاید حضور سالیان متمادی در پشت میزها " راز بقاء " را برای حفظ مدیریت های لرزان به آن ها آموخته است .

معلم تمام وقت و سیاست های تربیت معلم

نگارنده به صراحت مخالف اجرای چنین طرحی در آموزش و پرورش و برای معلمان است .

برای من بسی مایه تاسف است که مسئولان وزارت آموزش و پرورش حتی نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را هم در این مورد جویا نشده اند .

علی الهیار ترکمن برای توضیح و تشریح طرح معلم تمام وقت در استودیو الفبا البته بدون " حضور خبرنگاران " حضور پیدا می کند .( این جا )

و برای چندمین بار همان حرف های تکراری قبلی را تحویل مخاطبان و معلمان می دهد البته این حرف ها هم خیلی دارای اصول ثابت و مشخصی نیستند و تغییر می کنند .

یک بار گفته می شود 25 درصد فوق العاده ویژه بعدا به حق شغل و شاغل تغییر پیدا می کند و دست آخر هم میزان به 18 درصد کاهش پیدا می کند .

وقتی آموزش و پرورش و معلمان جایگاهی قابل توجهی در نظام بودجه ریزی و تخصیص اعتبارات ندارند چه فرقی می کند که در مورد آن ها قانون مدیریت خدمات کشوری حاکم باشد و یا قانون دیگری که آقایان از آن حرف می زنند تصویب شود ؟  الهیار ابتدا میزان مبلغ را اعلام نمی کند و تاکید می کند که نیاز به محاسبات ریز دارد اما  ناصر سلیمان زاده معاون اداره‌ کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در سومین جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و تربیتی که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد می گوید : " این میزان فوق العاده ویژه بر اساس میزان سابقه کار بین ۲۸۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است و به عنوان مثال اگر فردی ۲۷ سال سابقه داشته باشد، ۶۰۰ هزار تومان به حقوقش اضافه می‌شود و ۱۸ میلیون تومان هم به پاداشش اضافه می شود. ( این جا )

موضوعی که برخی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش مانند چهاربند ، الهیار ترکمن و سلیمان زاده و حتی برخی از نمایندگان مجلس مانند میرزاده به عنوان سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد آن دائما صحبت می کنند این است که قانون مدیریت خدمات کشوری به معلمان " نگاه کارمندی " دارد .

این مواضع در برابر کسانی بیان می شود که می گویند علی رغم تصویب بیش از یک دهه قانون مدیریت خدمات کشوری هنوز بسیاری از مواد آن برای معلمان اجرا نشده است .

به بارو من در حال حاضر شان " معلم " به لحاظ حقوقی و معیشتی از بسیاری از کارمندان دولت هم کم تر و پایین تر است .

به عنوان مثال به بند 5 از ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره می کنم :

" 5- فوق‌العاده شغل برای مشاغل تخصصی، متناسب با سطح تخصص و مهارت ها ، پیچیدگی وظایف و مسؤولیت ها و شرایط بازار کار با پیشنهاد سازمان و تصویب هیأت وزیران برای مشاغل تا سطح کاردانی حداکثر (700) امتیاز و برای مشاغل هم سطح کارشناسی حداکثر(1500) امتیاز و برای مشاغل بالاتر حداکثر (2000) امتیاز تعیین می گردد.. این فوق العاده با رعایت تبصره این ماده قابل پرداخت می باشد. "

حال پرسش این است که چرا وزارت آموزش و پرورش و یا شورای توسعه مدیریت که طرح معلم تمام وقت را تصویب کرده است حداکثر امتیاز را حداقل برای دارندگان مدارک بالا در آموزش و پرورش مجاز نمی داند ؟

آیا این تناقض نیست ؟

 

وقتی آموزش و پرورش و معلمان جایگاهی قابل توجهی در نظام بودجه ریزی و تخصیص اعتبارات ندارند چه فرقی می کند که در مورد آن ها قانون مدیریت خدمات کشوری حاکم باشد و یا قانون دیگری که آقایان از آن حرف می زنند تصویب شود ؟ تاکنون اکثریت مطالب و نقدهایی که در ارتباط با طرح معلم تمام وقت صورت گرفته است اختصاص به معلمانی دارد که یا در آستانه بازنشستگی قرار داشته و یا بازنشسته شده اند و یا سنوات قابل توجهی از خدمت آنان گذشته است

 

بارها از زبان منتقدان و مخالفان طرح معلم تمام وقت بیان شده است که اجرای این طرح کیفیت آموزشی را به حداقل و یا صفر خواهد رساند .

این جا است که باید نوع و جنس کار " معلم " و " کارمند " باید مشخص و متمایز شود .

در واقع ماهیت کار یک معلم که با روح و اندیشه و تفکر و ساختن آن ها در ارتباط است با سایر کارمندان و به ویژه پشت میز نشینان وزارتخانه به کلی متفاوت است .

معلم تمام وقت و سیاست های تربیت معلم

اگر معلمان با ماهیت کار خود احتمالا آشنا نیستند و یا از اهمیت حرفه خود آگاهی ندارند و یا نسبت به آن بی تفاوت هستند به جای پاک کردن صورت مساله باید در نحوه گزینش ، جذب و نگهداشت منابع انسانی تجدید نظر کرد .

اما طراحان و یا مدافعان این طرح در این موارد سکوت کرده و از کنار آن می گذرند ...

برای من بسی موجب تاسف و تاثر است که مسئولان وزارت آموزش و پرورش در طول کار و خدمت یک معلم نسبت به شرایط کاری مانند تراکم کلاس و یا ساعت کار استاندارد معلمان بی تفاوت هستند اما دائما می گویند که اجرای این طرح در محاسبه احکام و حقوق بازنشستگی منظور خواهد شد ؛ گویا برای این مسئولان پس از خدمت مهم تر از حین خدمت است .

آیا این مسئولان واقعا دلسوز معلمان هستند ؟

بارها مشاهده کرده ام که مسئولان این وزارتخانه و به ویژه معاون توسعه مدیریت و پشتبیانی منتقدان را بی سواد و یا ناآگاه نسبت به اصول کار معرفی می کنند اما در گفت و گوی رادیویی حضور پیدا نمی کنند و یا در استودیو الفبا تذکر می دهند که خبرنگاری حضور نداشته باشد و یا از خبرنگاران ضعیف و " کارمند صفت " برای گفت و گو دعوت می کنند . ( این جا )

معلم تمام وقت و سیاست های تربیت معلم

برای بحران کمبود معلم راه حل ساده ای وجود دارد .

اگر قرار است فرضا تا سال 1404 حدود 500 هزار معلم از چرخه آموزش خارج شوند طبیعی است که قانون اجازه ورود همین تعداد را به وزارت آموزش و پرورش مطابق موازین قانونی می دهد .

پس مشکل کجاست ؟

 مشکل آن است که این روسا اصرار دارند که این ظرفیت باید توسط دانشگاه فرهنگیان پر شود .

معلم تمام وقت و سیاست های تربیت معلم

دانشگاهی که هنوز نه بودجه اش واقعی است ، نه مصاحبه هایش برای جذب و گزینش نیرو حرفه ای و استاندارد است و نه معلم حرفه ای تحویل سیستم می دهد .

تا حدود 8 سال آینده سالی به طور متوسط 60 هزار معلم بازنشسته خواهند شد .

رئیس دانشگاه فرهنگیان حتی با 3 ساله کردن دوره کارشناسی که کاری غیرعلمی و غیرکارشناسانه است ادعا می کند که قادر به تامین سالانه 40 هزار معلم برای وزارت آموزش و پرورش است .

 پرسش آن است که چرا از ظرفیت ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان درست و منطقی استفاده نمی شود ؟

بارها نسبت به موازی کاری در دستگاه های مختلف گفته و هشدار داده شده است .

چرا از ظرفیت دانشگاه ها  و موسسات معتبر علمی برای جذب بهترین ها در ورودی آموزش و پرورش درست استفاده نمی شود ؟

استدلال این روسا برای به کارگیری انحصاری دانشگاه فرهنگیان استناد به برنامه ششم توسعه است اما تناقض این است که دانشگاه فرهنگیان با اساسنامه خود رسمیت پیدا می کند .

معلم تمام وقت و سیاست های تربیت معلم

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش می گوید : ( این جا )

" «از دانشگاه فرهنگیان خواستیم که از حداکثر ظرفیت خود برای تأمین نیروی انسانی دوره ابتدایی استفاده کند و آن را اولویت قرار دهد. تصور می‌کنم کم شدن و کوتاه شدن دوره کارشناسی هم بتواند کمک کند تا معلمان و دانشجو معلمانی که جذب می‌شوند هرچه زودتر به مدارس ابتدایی وارد شوند و جبران سریع‌تر کمبود نیروی انسانی اتفاق بیافتد.»

پرسش اول از خانم حکیم زاده که عضو هیات علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران آن است که چرا چنین فرمول هایی را به شورای آموزشی دانشکده خود پیشنهاد نمی دهد ؟

آیا شده است که این مقام وزارت آموزش و پرورش به این پرسش پاسخ دهد که دانشجویان را در دانشکده خود و سایر دانشکده ها برای کجا تربیت می کنند ؟ اگر معلمان با ماهیت کار خود احتمالا آشنا نیستند و یا از اهمیت حرفه خود آگاهی ندارند و یا نسبت به آن بی تفاوت هستند به جای پاک کردن صورت مساله باید در نحوه گزینش ، جذب و نگهداشت منابع انسانی تجدید نظر کرد

این همه صرف بودجه و منابع و اعتبارات برای تربیت و فارغ التحصیلان بیکار است ؟

آیا شده است که این عضو هیات علمی یک دانشگاه معتبر در شورای  معاونین وزارت آموزش و پرورش از این پیشنهادات و نیز شان علمی خود دفاع کند ؟

اما بخش مهم ماجرا آن است که این مقامات به قول خودشان می خواهند بهره وری را در آموزش و پرورش با قرائت خودشان اجرا کنند .

به قول خودشان معلمان را در برابر مشوق های اندکی که میزانش چند درصد ناقابل از تکالیف قانونی است " تمام وقت " کنند و موجب صرفه جویی در اعتبارات شوند و عدد بودجه پرسنلی را در بودجه ریزی کاهش دهند و از سوی دیگر برای شیرین کردن و موجه جلوه دادن خود نزد مقامات بالادستی عنوان کنند که قبلی ها نتوانستند اما ما  انجام دادیم .

به باور من طراحان و مدافعان طرح من درآوردی " معلم تمام وقت " نه آموزش و نه ماهیت کار معلمی را می شناسند و نه دلسوز معلمان .

معلم تمام وقت و سیاست های تربیت معلم

شنبه, 26 آبان 1397 21:33 خوانده شده: 1474 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +12 0 --
امامی 1397/08/26 - 22:31
با سلام و احترام
ضمن تشکر از لطف حضرتعالی ، با وجود این که تدریس نمی کنم اما نیک می دانم که اگر این طرح
اجرا شود صددرصد اجباری خواهد شد و فقط معلمان لطمه نخواهند دید بلکه نظام آموزشی هم آسیب خواهد دید. معلم خسته از کار دیروز ، امروز قوای کافی برای انجام وظیفه را نخواهد داشت.پس دانش آموز هم صدمه خواهد دید.
مسأله تنبلی معلمان نیست، ظرفیت تدریس بیشتر از 24 ساعت در هیچ دوره ای وجود ندارد. و گر نه کشورهای برتر آموزشی 44 ساعت معلم را در مدرسه نگه می داشتند. امیدوارم مسئولین تجدید نظر نمایند و تاریخ آموزش و پرورش دچار بحران جدیدی نشود.
از تلاش حضرتعالی در هر جنبه ای خصوصا در مورد این طرح به عنوان یک فرهنگی سپاسگزارم. خدا قوت.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/08/26 - 22:37
سلام

خانم امامی

سپاسگزارم .

بنده واقعیت را گفتم .

مشکل در نگرش مسئولان است و البته متاسفانه قاطبه مردم هم همین نگاه را به آموزش و پرورش و کار معلمان دارند .

مشکل در آن ها نیست !

مشکل از ما است که نتوانسته ایم از گستردگی خود در سراسر کشور به عنوان یک نقطه قوت استفاده کرده و خود را سازمان دهی کنیم .


مشکل در نقدناپذیری اکثر ما است که حاضر نیستیم در روش های خود تجدید نظر کرده و با جامعه وارد گفت و گوی سازنده و انتقادی شویم .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
امامی 1397/08/26 - 22:48
در کاستی ها هر کس و یا هر عاملی می تواند مقصر باشد. درجه و درصد آنها متفاوت است. مشکل اصلی
در رسوب فرهنگی ماست که در آن ارزش های جدیدی تولید نمی شود. ادعا زیاد و عمل خیلی کم است.
بهانه زیاد و بها خیلی کم است.
اما در کل معتقدم که جامعه فرهنگیان در حال تحول
عظیمی است که نسل ما اعم از شاغلان و بازنشستگان تاوان آن را می دهند. ما نسلی هستیم که باید شداید را تحمل کنیم تا آیندگان به خواسته ها و مطلوبیت ها دست یابند. گفتنی است که نقش سایت صدای معلم در این مرحله گذر برای تنویر افکار عمومی بی نظیر است. سپاس برای همۀ تلاش ها.
پاسخ + 0 0 --
دبیر م 1397/08/27 - 19:28
کاملا موافقم اما کو گوش شنوا و چشم بینا و توجه و...؟!
پاسخ + +2 -1 --
سیدعلی 1397/08/26 - 22:40
فرهنگی محترم منظور از مشاغل تا سطح کاردانی وکارشناسی داشتن مدرک فوق دیپلم ولیسانس نیست
شغل معلمی در قانون در سطح کارشناسی است ولو باداشتن مدرک دکتری
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/08/26 - 22:45
سلام

آقای سیدعلی

دقیقا همین جا مورد نظر است .

چه کسی و با توسل به چه براهین و استدلاهایی این را گفته است ؟

مگر این ضریب قبلا 800 نبود ؟

بعد به 1500 ارتقا پیدا کرد .

دلیل این ارتقا چه بود ؟

چرا قابلیت ارتقا به ماکزیمم را ندارد ؟

چرا سختی کار کاهش پیدا کرد و بعد دوباره بازگشت ؟

مگر در دیوان عدالت اداری و مستشاری دیوان محاسبات تایید نشده بود ؟


بنده اعتراضم دقیقا به این قوانین بد و تبعیض آمیز و البته چرخش های ناگهانی و دور زدن هااست !


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/08/27 - 16:25
این حرف شما گفته های وزیر هستش و کاملا دروغ پس چطور چند سال پیش که ما باز معلم ۸۰۰ امتیاز بود یعنی به گفته شما اون موقع حرفه معلمی در سطح کاردانی بود بعداً شد کارشناسی!!!! اگه اینطور باشه چرا الان شغل معلمی در سطح ارشد نباشه؟
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1397/08/26 - 23:54
فقر و کسالت از سر و روی آموزش و پرورش می بارد.
آنچه برای حاکمان ما مهم است موشک است نه فرزندان این مملکت.
پاسخ + +5 0 --
حیران 1397/08/27 - 01:02
آیا گوش شنوایی برای شنیدن نقدها و پاسخ به آنها هست؟؟

پشت تریبون و برجسته کردن چند مورد ، برای فرار از واقعیت و گذراندن چندصباحی بعنوان وزارت درد بدی هست...

مسئولین چرا منتقدین را به حضور نمی پذیرند؟؟
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/08/27 - 17:08
سلام

آقا / خانم حیزان

اگر افکار عمومی منسجم و منظم باشند این مسئولان هستند که باید به دنبال منتقدان بدوند !


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
حسینی 1397/08/27 - 18:07
جناب پورسلیمان سلام

اعتراض و مطالبه باید به چه شکل طرح شود؟؟

مگر نه اینکه در سنوات گذشته بارها در نشریات سراسری کمبودها و مسائل مشکلات آموزش و پرورش عنوان شده و هشدار لازم به مسئولین داده شده...

بالاترین سطح اعتراض و مطالبه گری ، اجتماع همکاران در جلوی مجلس هست به امید اینکه نمایندگان ما مشکلات را بشنوند و از معلمان بپرسند خواسته های شما چیست؟؟ با معلمان حرف بزنند و اگر خواسته زیادی داشتند بعنوان نماینده مردم اعلام کند این خواسته حق شما نیست و دلایل را بیان کنند و اگر خواسته ای به حق بود آستین همت بالا بزنند و مشکل را حل کنند...
پاسخ + 0 0 --
حسینی 1397/08/27 - 18:08
دولت جناب روحانی چطور قبل از انتخابات برای فرهنگیان بحثهایی را مطرح کرد ولی اکنون سیستم آموزش را فراموش کرده و حاضر نیست در رفع مشکلات قدمی بردارد و با بحثهایی مثل حذف و برگشت ۲۰ هزار تومان ، فریادمعلمان را در بحبوحه مطالبه گری خاموش میکند و مطالبات معلمان را منحرف میکند...

آیا دولت و مجلس و وزارت نظر معلمان در سایتهای کشوری دنبال نمیکنند...

معنای برنامه یک هفته قبل در شبکه دو سیما با سوالات سطحی مجری و از پیش طراحی شده چیست؟
پاسخ + 0 0 --
حسینی 1397/08/27 - 20:44
قسمت اول صحبت شما در زمان فعلی معتقدم مطالبه گری و آگاهی افزایش پیدا کرده هر چند فعلا این مطالبه گری به سان نهالی نوپاست
اما فسمت دوم صحبت شما ؛ کاش این چیزی که شما می فرمائید در مسئولین ما وجود داشت( توجه مسئولین به نقد)

چرا وزیر ما بجای شنیدن نقدها و اقدام برای رفع بخشی از مشکلات ، دقیقا به عکس نظر معلمان سعی دارد زمان و مطالبات را با "مصاحبه" و "کار گروه در حال بررسی " و...مدیریت کند؟؟
پاسخ + +3 0 --
شهاب 1397/08/27 - 05:07
احسنت
درابتدای اجرای این طرح قطعا به صورت اختیاری خواهد بود
اگر فرهنگیان هوشیارباشند وازاین طرح استقبال نکنند دیری نخواهد گذشت که این طرح لغو خواهد شد
البته رسانه ها وتشکل ها درآگاهی بخشی به فرهنگیان نقش اساسی دارند
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/08/27 - 17:11
سلام

آقای شهاب

متاسفانه در جامعه به علت فقدان شفافیت و پاسخ گویی و مسئولیت پذیری نمی شود به راحتی به سخن مسئولان اعتماد کرد .

به نظرم به جای تحت فشار گذاشتن معلمان بهتر است آقایان کمی در سیاست ها و نگرش های خود تجدید نظر کنند .


پایدار باشید .
پاسخ + +1 0 --
شاکی 1397/08/27 - 08:27
چرا از ظرفیت دانشگاه ها و موسسات معتبر علمی برای جذب بهترین ها در ورودی آموزش و پرورش درست استفاده نمی شود ؟!!
سوالی بسیار قابل تأمل که نشانگر تفکر خودی و غیرخودی حاکم بردیدگاه مدیران ارشد سیستم آموزش و پرورش فارغ از اصولگرا و اصلاح طلب است!!حال متکلم از کلامش پیداست!!از کوزه همان برون تراود که دروست!!حکایت جابجایی خونه کلاغه است!!اسمشون اصلاح طلب و اعتدالگراست اما اندیشه هاشون به همون پوسیدگی اندیشه های نداشته ی حاجی بابایی و فرشیدیه!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/08/27 - 17:39
تفکر کیلویی چند؟!
چهار تا مغز پوسیده و قدیمی برای خودشون حزب و جناح درست کردند که رای مردم ساده لوح را جمع کنند و قدرت را در دست بگیرند.
از این احزاب تمامیت خواه (اصلاح طلب یا اصولگرا) که اعتقادی به حق و حقوق مردم و دموکراسی ندارند، آبی برای معلم و دیگر اقشار محروم گرم نمیشه. تنها راه نجات، بیداری مردم و مفت نفروختن آراء و ... است.
پاسخ + +2 -3 --
ناشناس 1397/08/27 - 16:48
به شخصه من ازپررویی جناب پور سلیمان در عجبم این طرح و تمام طرحهای ضد معلم مگه توسط دوست شما ارائه نمیشه؟ شما خودت وقتی طرحهای این دولت رو قبول نداری چرا به این دولت رلی و براش تبلیغ می کردی؟ما که میگفتیم رای به روحانی یعنی رلی به استبداد و بد بخت شدن معلمها و رای به رییسی یعنی تزریفدخون جدید به اپ اکه رییسی رییس جمهور میشد الان حاجی بابایی وزیر اموزش و پرورش میشد و حقوق معلمها حداقل یک میلیون افزایش می یافت اگه رییسی رییس جمهور میشد تمام طرحهایی که به نفع معلمها بود به اجرا گذاشته میشد اون موقع میکفتم به روحانی رای ندید معلمها قبول نمی کرذند الان برخی هاشون میگن حق با تو بود اشتباه کردیم البته اگه رییسس رییس جمهور میشد و حاجی بابایی وزیر الان پورسلیمان سکته کرده بود
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/08/27 - 17:16
سلام

دوست عزیز ناشناس

1- فکر می کنم باید از ادبیات پاکیزه برای نقد خود استفاده کنید .

آن صفت مختص کسانی است که در طول 8 سال وزارت دولت های نهم و دهم بر طبل بازنشستگی پیش از موعد معلمان می کوبیدند و آموزش و پرورش رتبه نخست را در این زمینه در میان دستگاه ها کسب کرد !

آن صفت مختص و لایق کسانی است که علی رغم درآمدهای میلیاردی نفت نه فقط کسری بودجه آموزش و پرورش را صفر نکردند بلکه حتی اعلام کردند که نیازی به افزایش بودجه آموزش و پرورش ندارند !


فکر می کنم بهتر است آقای رئیسی محبوب شما همان چند پرسش صدای معلم را پاسخ دهد !

دوست عزیز !

آموزش و پرورش برای هیچ دولتی تاکنون مطرح نبوده است و اصولا جایگاهی در اولویت بندی موضوعات مهم کشور ندارد .

حال شما پیدا کنید پرتقال فروش را !


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/08/27 - 17:58
لابد حاج بابایی از جیب باباش یک میلیون را پرداخت می کرد؟ برای استبداد نظر و انقباض بینش شما به عنوان یک معلم این جامعه اگر هستید باید اشک ریخت.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/08/27 - 18:01
همان طرح 6-3-3 ایشان برای هفت پشتمان کافی است.
ایشان برگ سوخته اند که وقتی فرصت داشتند نتوانستند آموزش و پرورش را از باتلاق نیستی نجات دهند که هیچ قدری هم فرو بردند. فعلا که شما در حال سکته هستید!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/08/27 - 18:04
بودجه آموزش و پرورش در سال 98 نیز کاهش یافت !!!!
مگر حاج بابایی در مجلس نیست چرا فریاد برنمی آورد حتما باید وزیر باشد ؟ حالا که بیشتر قدرت دارد. رئیس فراکسیون فرهنگیان!!! دهن پرکن است . هر چند هر دو مترسک اند.
پاسخ + 0 0 --
حسینی 1397/08/27 - 20:39
جناب پور سلیمان فعلا امثال شما پرتقال فروش هستید که هم از توربه میخوریدهم از آخور
پاسخ + 0 0 --
بهرام 1397/08/27 - 21:34
فکر نمیکنم این ادبیات مختص یک معلم باشد.اگر هم باشد حتما یک معلم نماست نه معلم واقعی.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/08/28 - 00:46
اتفاقا میزان فروش نفت در دولت شما بیشتر از دولت احمدی نژاد بوود و طبق اعلام اربابت جهانگیری. در این دولت ذخایر دلاری انقدر افزایش پیدا کرده که تا نسلها هم دولت بی نیاز هست پس این در مورد درامدهای نفتی که طبق اعلام اربابانت درامد شما بسیار بسیار بیشتر بوده در مورد بازنشستگی پیش ازموعد هم جنابعالی که معتقد هستی در دوران حاحی بابایی بیشترین استخدام صورت گرفته و مازاد معلم داریم اربابت فانی هم همواره از مازاد بودن معلم و ضرورت کاهش ان سخن میگفت در کل باید بگویم دولت شما بدترین و بدتربن و بدترین دولت تاریخ پس از انقلاب هست. احمدی نژاد خیلی خیلی خیلی بهتر از اربابت بود شک نکن اینم پاسخهای مستدل بنده به ادعاهای پوچ شما
پاسخ + 0 0 --
حسینی 1397/08/28 - 18:43
پور سلیمان وامثالهم بله قربان گو هایی هستند که با یک مدیریت مدرسه و در اختیار داشتن یک منصب نارل چشم برروی کاستی این دولت تزویر دروغ بسته وهمیشه برای حمایت ازانها خرمن های دولتهای قبل را بهم میزنند شاید چیزی عایدشان شود چون به ناکار آمدی این دولت و بدبختی برای معلمان گرامی بوچود اورده واقفند
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1397/08/27 - 19:38
با سلام چرا وزارت آموزش و پرورش تمام وقت نمیشود تا مشکلات معلمان دا حل کند ؟؟؟؟ خط فقر شش میلیون هست طبق گفته خودشان چرا به جای طرحهایی که معلمان را از خواسته های خود دور سازند طرحهای درست ارائه نمیدهند ؟؟؟؟میخواهند معلمان از ترس مرگ به تب راضی شوند با این امکانات و معلمان زیر خط فلاکت چطوری میخواهند این طرح را اجرا کنند ؟؟؟؟ مجلس باید وزارت را امام وقت کند تا تجربه کاری کسب کنند............
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1397/08/27 - 19:38
با سلام چرا وزارت آموزش و پرورش تمام وقت نمیشود تا مشکلات معلمان دا حل کند ؟؟؟؟ خط فقر شش میلیون هست طبق گفته خودشان چرا به جای طرحهایی که معلمان را از خواسته های خود دور سازند طرحهای درست ارائه نمیدهند ؟؟؟؟میخواهند معلمان از ترس مرگ به تب راضی شوند با این امکانات و معلمان زیر خط فلاکت چطوری میخواهند این طرح را اجرا کنند ؟؟؟؟ مجلس باید وزارت را امام وقت کند تا تجربه کاری کسب کنند............
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1397/08/27 - 21:16
سلام دوستان وقت بخیر
سوالی داشتم ازتون.این طرحهایی که به مدارس اومده مانند نماد و کارآمد و جابر و......اجباری هست؟چارچوب قانونیش چیه دقیقا؟ممنون میشم راهنمایی کنید.
پاسخ + 0 0 --
من 1397/08/27 - 23:33
سلام.اجباری نیست.باید شیوه نامه اش رو بخونی.طرح جابر دست ساخته های دانش آموزان هست
پاسخ + 0 0 --
حسن درویشی 1397/08/27 - 23:43
طرح جابر می دونم اختیاریه البته بر خی مدیران مدارس برای کسب وجهه وامتیاز از اداره تقریبا انجام این طرح رو توسط معلم اجباری می کنند یعنی با اصرار و فشار بر معلم کاری می کنند معلم انجام این طرح رو بپذیره
پاسخ + 0 0 --
لیلا 1397/08/28 - 18:16
وزیر بی کفایت آموزش و پرورش و معاونان ناکارامدش معلمی نکرده اند و از درد معلمان خبر ندارند. مرتب از کشوارهای پیشرفته مثال می آورند ،اما نمی فهمند در تمام دنیا حدود 18 ساعت تدریس معادل 40 ساعت کارهفتگی یک کارمند است. داشتن شعور علمی نعمتی ست که الهیار ترکمن و معاونان و مدیران کل وی از آن بی بهره هستند.
پاسخ + +3 -1 --
ناشناس 1397/08/28 - 21:41
پورسلیمان انسانیست دورو و موذی در دورو بودن این ادم همین بس که در دوران احمدی نژاد در تحصن ها و اعتصابات وضرورت شرکت در ان صحبت می کرد اما در این دولت از زشتی تحصن و اعتصاب و پایبندی به قانون سخن می راند جامعه ما پر است از انسانهایی دورو و منفعت طلب مثل پور سلیمان برای همین ما میشویم ایران با این وضعیت و کشوری دیگر ژاپن با اون همه پیشرفت . چون در ژاپن پور سلیمانها نیستند

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور