صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

محسن دیناروند/ معلم قرآن و مربی امور تربیتی - دبیر برگزیده کشوری در جشنواره الگوهای برتر تدرس درس تفکر سال تحصیلی 96-1395

پیشنهادی برای سیدمحمد بطحایی : احیا و اصلاح نظام پیشنهادات در آموزش و پرورش

احیا و اصلاح نظام پیشنهادات در آموزش و پرورش

بسمه تعالی

خدمت استاد دانشمند و فرهیخته سید محمد بطحایی

وزیر محترم آموزش و پرورش

با سلام و احترام

به استحضار می رساند این حقیر به عنوان عضوی از فرهنگیان کشور از معرفی شما به عنوان وزیر آموزش و پرورش خرسند شدم و در یادداشتی که با تیتر «دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش» در خبرگزاری محترم فرارو با کد خبر  ۳۲۵۹۷۶ در مورخ ۱۳۹۶/۰۶/۰۴ منتشر شد، ضمن بیان دلایلی از نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، خواستار رای اعتماد به آن جناب عزیز داشتم که خوشبختانه این مهم به سرانجام رسید و خوشبختانه امروز شاهد وزارت شما در آموزش و پرورش هستیم.

 ضمن تبریک، از این جهت که این حقیر به عنوان معلم همچون شما و سایر فرهنگیان عزیز و محترم دغدغه های فراوان در راستای اعتلا و رفع موانع ارتقای آموزش و پرورش دارم و از جهت دیگر شما بر مساله خلاقیت و اهمیت آن در آموزش و پرورش تاکیدات فراوان دارید و این خود موجب خوشحالی است، پیشنهادی را خدمتتان ارائه می دهم.

اهمیت خلاقیت و نقش بسزای آن در پیشرفت، حل مشکلات و موفقیت هر مجموعه امری بدیهی است که خوشبختانه شما در راس آموزش و پرورش بر این مهم تاکید دارید و مشخص است دغدغه ای برای پرورش خلاقیت در مجموعه وزارت آموزش و پرورش دارید.

در همین راستا پیشنهادی که ارائه می دهم احیا و اصلاح نظام پیشنهادات در آموزش و پرورش است. امروز در عمل اگر پیشنهادی ارائه شود جایی برای ارائه، بررسی، تصویب و اجرا در مجموعه ندارد. سال های پیش در زیر مجموعه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، دبیرخانه نظام پیشنهادات فعالیت خود را آغاز نمود ولی مشخص است که سایت این نظام سایتی غیر فعال است که البته اگر هم فعال باشد برای فرهنگیان ناآشناست.

اساسنامه ی این نظام نیاز به اصلاح دارد ؛ به عنوان مثال در این اساسنامه، پیشنهادات در سطح استان ارائه می شود، در صورتی که قطعا پیشنهاداتی هست که در سطح ملی می توان به آن پرداخت یا حتی می توان در سطح یک مدرسه و یا یک کلاس هم پیشنهاد ارائه شود که جایی برای این سطوح هم دیده نشده است.

در این اساسنامه برای دریافت نوآوری ها و خلاقیت ها پیش بینی لازم دیده نشده، یا ایراد دیگر بر این اساسنامه مشکل بودن ارائه پیشنهادات است و درگیر کردن پیشنهاد دهنده با یک سری قواعد پیچیده و دست و پاگیر از حمله دیگر این ضعف هاست.

از جمله دیگر این ضعف ها برمی گردد به پیشنهاد دهنده ها! در این اساس نامه اگر یک دانش آموز، ولی یا یک نفر خارج از آموزش و پرورش قرار باشد پیشنهادی بدهد جایی برای این کار و رساندن پیشنهادش به سرانجامی ندارد.  

از سوی دیگر یک دبیرخانه نمی تواند به طور ایده آل متولی امر پیشنهادات و خلاقیت ها باشد لذا پیشنهاد می شود ضمن اصلاح اساسنامه مذکور، جایگاه این نظام، از سطح دبیرخانه حداقل به اداره کل نوآوری و پیشنهادات آموزش و پرورش ارتقا یابد تا این اداره کل متولی جذب، بررسی، تصویب و اجرای پیشنهادات، نوآوری ها و خلاقیت ها در وزارت آموزش و پرورش باشد.

اینجانب از این طریق آمادگی خود را جهت تهیه اساسنامه و همکاری با آن وزیر محترم در این راستا اعلام می دارم.

ضمن آرزوی موفقیت برایتان، امید است که نسبت به این پیشنهاد موافقت فرمایید.

با سپاس فراوان

احیا و اصلاح نظام پیشنهادات در آموزش و پرورش


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

دوشنبه, 20 شهریور 1396 14:01 خوانده شده: 2036 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +12 -1 --
حقگوی ناامید 1396/06/20 - 14:38
برادر عزیز حق داشتند سایت راغیر فعال کنند به دودلیل:۱-پیشنهاداتی که هزینه بر نیست به دلایل سیاسی ورابطه سالاری وصددلیل دیگر نمیخواهند اجراشود پس گوشی براشنیدن نیست.۲-پیشنهاداتی هم که هزینه مالی دربردارد پولی نیست که اجرابشود یانباید اجرا شود چون باید صرفه جویی کنیم.پس خودتان راخسته نکنید ازمن میشنوید افکارتون رو بزارید روی شغل دوم....
پاسخ + 0 0 --
معلم ... 1396/06/20 - 17:07
انشاا...عملیاتی شدن راه اهن بجنورد قوچان مشهد!
پاسخ + +14 0 --
معلم ... 1396/06/20 - 15:13
خواهشمندم از مسولین مربوطه و نمایندگان محترم مجلس و صنف فرهنگیان
1تاسیس بانک فرهنگیان و ادغام صندوق ذخیره در ان
2 تغییر موظفی معلمان و دبیران پس از 20سال تدریس از 20 ساعت به 18 ساعت
3 اجرای نظام هماهنگ حقوق یا رتبه بندی عادلانه از اول سال 97
4 تغییر بیمه تکمیلی فرهنگیان از بیمه برنزی اتیه به طلایی ایران یا دانا
5 به رسمیت شناختن نقش اول معلم در مدرسه و حق اخراج دانش اموزنماهای بی ادب و مردودی انها و دانش اموزان بسیار ضعیف و
6...
پاسخ + +12 0 --
معلم ... 1396/06/20 - 15:14
6 عادلانه و بروز شدن قوانین نقل و انتقال معلمان و دبیران و اعزام به خارج دبیران
7 انتخابی شدن مدیران حداقل در سطح مدارس و در مراحل بعدی در ادارات و...
8 توجه جدی به تاسیس سازمان نظام معلمی و انجمن صنفی فراگیر معلمان
9 توجه جدی به امکان ادامه تحصیل دبیران و معلمان لیسانسه در مقطع ارشد بخصوص در علوم پایه در دانشگاه فرهنگیان
10....
پاسخ + 0 0 --
محسن 1396/06/20 - 21:57
چشم عزیز دلم میخوای یه مرور دیگه بکن سفارش دیگه ای جا نمونه... ما چقدر ساده ایم قطعا ویقینا اگه میخوایم دوباره یه افزایش نسبی داشته باشیم فقط و فقط صدای بلند و فریاد.... و دیگر هیچ
پاسخ + +12 0 --
معلم ... 1396/06/20 - 15:15
مقاله جالب و قابل توجهی بود و امیدوارم با کمک صدای معلم عملیاتی شود انشاا...
پاسخ + +12 0 --
یلدا 1396/06/20 - 18:10
احسنت همکار محترم معلم...با تمام بندهایی که مرقوم فرمودید موافقم سلامت وپاینده باشید
پاسخ + 0 0 --
معلم ... 1396/06/20 - 19:11
با تشکر از محبت و نظر مثبت شما همکار گرامی
پاسخ + 0 0 --
معلم ... 1396/06/21 - 06:18
باتشکر از نظر مثبت شما همکار عزیز نسبت به مطالب بیان شده اینجانب انشاا...که توجه شود از سوی مسولین ا.پ
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1396/06/21 - 11:33
معلم جان کاش این موارد رو زودتر میفرمودید و گوش زد میکردید این چند ساله کجا بودید اگه زودتر میگفتی تا الان تمام مشکلات حل میشد آخه کسی نبود بگه این وزرا باید چیکار بکنن تا وضعیت معلمان بهتر بشه...خیلی ممنونم
پاسخ + +7 -3 --
شهاب 1396/06/20 - 19:18
آقای دیناروند نفرمودید به چه دلیل از بطحایی حمایت کردید حمایت بدون دلیل این شائبه را به وجود می آورد که خدای نکرده شما هم قصد دارید خودتان را به طریق نامشروع بالا بکشید نظام پیشنهادات در آوپ فابل اجرا نیست چون بودجه نیست شما نمی توانید از فرد گرسنه بخواهید در رقابت ماراتن اول شود ومقام بیاورد
پاسخ + 0 0 --
دیناروند 1396/06/21 - 00:11
سلام شهاب جان. در یادداشتی که اول نامه آدرس آن را دادم دلایل حمایتم را اعلام نموده ام. امیدوارم ایشان مشورت پذیر باشند در اجرای امور. همانطور که در سمت های این حقیر اشاره شده اصلا سمت ستادی ندارم. معلم هستم. خودم پایشنهادات فراوانی دارم از جمله سه پیشنهادم در مورد امور اقصادی آموزش و پرورش است که اگر اجرایی بشوند مطمئن هستم آنچنان تحولی اتفاق می افتد که دیگر آموزش و پرورش از غم بی پولی ننالد. متاسفانه الان جایی نیست که این پیشنهادات گرفته شود و اجرایی شود. اگر اداره کل نو آوری و پیشنهادات تاسیس شود بالاخره جایی پیدا می شود که بتوان آنجا مراجعه کرد و پیشنهاد را به سرانجام برسد. موفق باشید.
پاسخ + +5 0 --
رهگذر 1396/06/21 - 11:16
دوست عزیز از این آقای به اعتقاد شما استاد، دانشمند و فرهیخته بخواه قسمت نظر خواهی سایت وزارت آموزش و پرورش را فعال نماید بقیه اش پیشکش
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1396/06/29 - 13:47
زمانی درست میشه که آقازاده ها در کنار سایر بچه ها بشینن و شرایط کلاس و مدرسه یکسان داشته باشن
پاسخ + 0 0 --
فاطیما 1396/10/05 - 00:00
سلام
ما در درجه اول مسئولینی را برداریم که تنبل کلاس بوده اند و از معلمانشان عقده دارند ما به خدا معلم قدیم نیستیم همیشه من یکی که با همه بچه ها خوب بوده ام و هستم من خودم هم از معلمین قدیمی دل خوش نداشته ام چون دوستانم را اذیت میکردند و بچه ها برای 25 صدم یکسال عقب می افتادند
معلمینی که از کارشان خسته شده اند را از 20سال به بالا باز نشست کنید و مدیرانی را که فقط دستور میدهند را بردارید و خود مدیر هم مثل قبلا معاونها یک روز معلم باشند تا معلمان را درک کنند و فقط ریاست نکنند و هر بار از اولیا خواسته شود به نوبت آنها هم با مدرسه مشارکت داشته باشند تا بفهمند چه دسته گلانی را میفرستند و معلم چه زحمتی میکشد . بعد اظهار نظر و شکایت از معلمین یا همه آموزش و پرورش کنند بعد اینکه تا وزیر جدیدی میآ ید سریع انگ اینکه نا لایق هست را میزنند چون وزیر جدید تا بیاید خرابکاری وزیر قدیم را جمع کند زمان نیاز دارد و ما انسانها معمولا زود قضاوت میکنیم
با تشکر از زحمات عزیزانمان
پاسخ + 0 0 --
حسین اسماعیل زاده مه 1397/06/07 - 11:01
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
اگر انتخاب رشته از سال هفتم باشد دانش آموز زودتر به علاقه و حرفۀ خدادادی اش دست می یابد و مجبور نیست یک سری درس هایی که مرتبط با رشته اش نیست و علاقه ندارد بخواند در نتیجه زودتر به هدف اصلی اش می رسد و بهتر می تواند برای خود و جامعه ثمربخش باشدو از لحظه لحظۀ عمرش بهتر استفاده می کند.
باتشکر از از کلیه دست اندر کاران نظام تعلیم و تربیت
پاسخ + 0 0 --
حسین اسماعیل زاده مه 1397/06/07 - 11:04
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
ابلاغ طرح پراکنده شاهد به صورت موظف و یا حق التدریس برای دبیران یا آموزگاران مدرسه ای صادر شود که دانش آموزان طرح شاهد در آن آموزشگاه مشغول به تحصیل می باشند. کادر اداری، اجرایی و آموزشی آن مدرسه از اوضاع و احوال این عزیزان آگاه هستند و بهتر می توانند مشکلات آن ها را به نحو مطلوب حل کنند.
با اجرای این طرح، دبیر یا آموزگار مربوطه بهتر می تواند بنیۀ علمی- تربیتی دانش آموز را تقویت نماید و مشکلاتش را حل کند به طوری که این دانش آموز در برابر دیگر فراگیران کمبود، احساس نکند وبه درجات عالی دست یابد.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور