صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

سینا سلیمی/ البرز

دلنوشته ی یک معلم " قرارداد معین "؛ سوالاتی که سال هاست از همه پرسیده ام ولی هرچه بیشتر ابرام کرده ام کمتر نتیجه گرفته ام !

مشکلات معلمان قرارداد معین

سال ها در کلاس درس با عشق و علاقه به پرسش های گوناگون دانش آموزانم پاسخ گفته ام . پرسش هایی گاه ساده و بدیهی و گاه گنگ و پیچیده . از سوال های تکراری خسته نشده ام و تعدد پرسش ها آزرده ام نکرده است .‌ به این دلخوشم که شاید بتوانم با پاسخ ها و راهنمایی هایم کودکی را از سردرگمی و سرگردانی برهانم و پنجره جدیدی از شناخت را بر رویش بگشایم . شادی و شور کودک پس از یافتن پاسخ پرسش ، خستگی و رنج معلمی را از جانم می زداید و احساس خوب مفید بودن را در روح و جانم منتشر می کند .

اما در بیرون از کلاس سوالاتی کم و کوچک مرا سردرگم و سرگردان کرده ، سوالاتی که سال هاست از همه پرسیده ام ولی هرچه بیشتر ابرام کرده ام کمتر نتیجه گرفته ام . سوالهایی که حالا تبدیل به بزرگترین چالش زندگی ام شده است و بی پاسخ ماندن آنها شرنگ تلخ تبعیض و افسردگی را در کام جانم ریخته است .

حال برای هزار ، هزارمین بار از خودم می پرسم :

چه کوتاهی در انجام وظایف معلمی ام انجام می دهم که باید قرارداد معین بمانم ؟

چه کاستی در تدریسم دارم که حقوق و مزایایم از همکار رسمی وپیمانیم این چنین کاستی دارد ؟

چه مدت دیگر باید این تبعیض تلخ را تاب بیاورم ؟

مگر من که قرارداد معین هستم بیمار نمی شوم که بیمه طلایی شامل حال من نمی شود ؟ شایدم جانم برای کسی اهمیتی ندارد ؟

مشکلات معلمان قرارداد معین

چرا هیچ گونه مزایایی شامل حال من نمی شود ؟ یعنی من در این سازمان بیهوده و بیکاره ام ؟ من که از کارم هیچ گاه کم نگذاشته ام !
چرا هیچ گاه ارتقاء پیدا نمی کنم ؟ یعنی من همیشه در حال درجا زدنم ؟ من که تحصیلاتم از برخی از همکاران رسمی ام بالاتر است ! من که در طرح های جابر ، اقدام پژوهی و .... حضور فعال دارم و حتی رتبه برترهم آورده ام !

چرا ؟چرا؟ چرا ؟ چرا ؟

آیا گوش شنوا و مرهم دردی هست ؟

آیا امیدی هست ؟

کاش کسی به این پرسش ها پاسخ می داد تا من هم مانند شاگردانم از سرگردانی و سردرگمی نجات می یافتم .
کاش کسی هم پنجره ای از نور و امید را به رویم می گشاد تا سردی این تبعیض از جانم رخت بر می بست .

کاش تبعیض نبود ....


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پنج شنبه, 09 شهریور 1396 18:09 خوانده شده: 1800 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +4 -7 --
شهاب 1396/06/09 - 19:30
شمافعلا با پاسخگویی به سوالات کودکان معصوم روح وجسم خودرا جلا داده وخستگی را از تن بیرون کنید اگرشما توانمندیتان از همکاران رسمی بیشتربود الان قراردادی نبودید وقتی شما همه ی طرح هارا اجرا می کنید ودرآموزش به کودکان معصوم کوتاهی نمی کنید مگر مسئولان چیز هستند که ببه شما حقوق بیشتری بدهند گرچه حرف های شما را قبول ندارم آ.پ بیشترین ضربه را ازنیروهایی می خورد که به طریق نامناسب وبدون بررسی های لازم جذب این سیستم شده اند ومنزلت معلم با این شیوه ی جذب لگدمال شده است ومعیشت معلم با وجود معلمان قراردادی وحق التدریس و...هیچ وقت درست شدنی نیست
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1396/06/09 - 19:55
همکار گرامی شهاب
حق من و شما با چاپ اسکناس و دزدی از جیب ملت توسط دولتها و ایجاد تورم در سیستم فاسد و تورم زای اقتصادی ضایع شده و اینکه مسئولین به شان و منزلت معلم به بهانه های مختلف توجه نمی کنند ناشی از کوته فکری مردم و مسئولین این کشور است. همکاران حق التدریس و قرار دادی چه باشند و چه نباشند اوضاع تفاوت نمی کند.
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1396/06/10 - 01:59
فرهنگی محترم خیلی تفاوت می کند همین افراد قراردادی وحق التدریش با خود شیرینی وبه فرموده ی شما کم نگذاشتن در کارها باعث می شوند تمام تلاش ها برای کسب منزلت ومعشت خنثی شودوکسی به اعتراض ها توجه نکند چون افرادی حاضر هستند با دریافتی پایین وبدون اعتراض در آ.پ کار کنندبه کیفیت کارشان کاری ندارم درثانی اگردر پذیرش نیرو سختگیری شود افرادی که جذب می شوند متخصص ومطالبه گر خواهند بود وبه اوضاع نامناسب منزلتی ومعیشتی خود اعتراض خواهند کرد ومسئولان به این نیروها توجه بیشتری خواهند کرد
پاسخ + 0 0 --
سیناسلیمی 1396/06/10 - 08:52
شما دارای حقد کینه هستید ، وجود نیروهای غیر رسمی عامل وضعیت نامناسب معیشتی شما نیست ، از یک فرهنگی بعید است این چنین کم خردانه و بی مایه نظر بدهد ، حق و حقوق این نیروها پایمال میشود تا شما حق و حقوق بیشتری دریافت کنید .

اگر این نیروها نبودند و آپ مجبور به استخدام رسمی بود آنگاه وضعیت شما از اینی که هست بدتر بود .
از نوع نگاه شما میشود فهمید دارای چجور شخصیتی هستید ، کسی که کوتاهی مسئولان را سر کودکان معصوم تلافی میکند ودر تدریسش کم میگذارد حتما دارای شخصیت کم فایده و پر توقع هست .
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1396/06/10 - 10:49
جناب سلیمی شما بنده را آماج انواع توهین ها قرار دادید مشکلی نیست کجای مطلب من صحبت از کم کاری شده این را متوجه نشدم من دلم نمی خواست خیلی از مطالب را بگویم ولی یک نمونه را عرص می کنم سه سال قبل با معلمی حق التدریس همکار بودم که در پایه ی اول تدریس می کرد این فرد نگاره ها را یک هفته تمام کرده بود حالا بفرمایید بنده به کئدکانظلم می کنم یا نیروهایی که بدون توانمندی لازم وارد آ.پ می شوند برای هرکاری نیاز به متخصص است که باید تربیت وبه کار گمارده شوند شما حاضری برای درمان بیماری به یک فردی که پزشک نیست مراجعه کنی
پاسخ + 0 0 --
سیناسلیمی 1396/06/10 - 17:13
شما پاسخی را که به "فرهنگی" داده اید را یکبار دیگر مطالعه کنید ، فرمودید : همین افراد قراردادی و حق التدریس باخودشیرینی و کم نگذاشتن در کارها باعث میشوند تمام تلاش ها برای کسب منزلت و معیشت خنثی شود .......
من هم مشت نمونه خروار دارم که عرض کنم ، همین امسال در مدرسه ای که بنده تدریس میکردم معلم رسمی و با سابقه پایه اول که مهمترین پایه آموزشی است با ولنگاری تمام باعث شد بچه های معصوم مردم حتی نتوانند حروف را بشناسند ، چه رسد به نوشتن و .....
پس نمیشود صرف وجود چند مورد کل مجموعه را زیر سوال برد .
آقای شهاب تعداد کل نیروهای قرار دادی و حق التدریس مجموعا روی هم ۴۰ هزار نفر است که در قیاس با تعداد یک میلیون نفری معلمان رسمی رقمی نیست . پس علت نامناسب بودن وضعیت معیشت شما ربطی به این نیروها ندارد .
ما هم نگفتیم بدون بررسی صلاحیت ما را استخدام کنند ، حرف ما اینست که بیایند وصلاحیت مارا بررسی کنند اگر صلاحیت داریم تکلیف ما را روشن کنند ، ما که خودمان سر خود وارد کلاس نشده ایم .
پاسخ + 0 0 --
سیناسلیمی 1396/06/10 - 17:14
شما فرموده اید این نیروها خود شیرینی میکنند ، خدارو شکر هیچ مزایایی شامل حال نیروهای قراردادی نمیشود که لازم باشد برای کسب آن خود شیرینی کنند ، نه طبقه دارند نه گروه نه رتبه بندی نه حتی میتوانند پست بگیرند ، قصد توهین به همکاران رسمی و پیمانی را ندارم اما این برخی از همکاران پیمانی و رسمی هستند که برای بدست آوردن موارد فوق الذکر دست به هر کاری میزنند .
قطعا در سالهای خدمتتان با این موارد روبه رو شده اید .

بهتر است برای حفظ شأن معلمی قبل از اظهار نظر و فضل تمام جوانب را بررسی کنیم .
پاسخ + +7 0 --
حسن درویشی 1396/06/10 - 02:02
دوستان عزیز همکاران گرامی جناب رئیس جمهور محترم پاسخ دادند: ((این خیلی غلط است که کسی بگوید حقوقم کم است واین حقوقی که من می گیرم اندازه دو ساعت کار است، خوب اگر ناراضی هستید بروید کسی مجبورتان نکرده))
قطعا الان همه ی ملت ایران می دانند کدام کارمندان از حقوق و مزایای نداشته اشان ناراضی هستند و قطعا خطاب جناب رئیس جمهور با معلمان است چون کارمندان دیگر حداقل به اندازه ی معلمان ناراضی نیستند
باز هم درود بر جناب روحانی که برای یکبار جوابی صریح به معلمان دادند و نظرشان را در مورد اعتراض های معلمان بیان کردند فقط در عجبم چرا در موقع تبلیغات انتخاباتی چنین صراحتا نفرمودند هر کس ناراضی است برود
پاسخ + 0 0 --
حسن 1396/06/10 - 14:40
حیف کلمه درود نبود که در متن بکار بردید؟
پاسخ + +3 0 --
حسن درویشی 1396/06/11 - 00:22
جای درود داره چون بالاخره معلمان را از سر درگمی نجات دادند و صراحتا نظرشان را در مورد اعتراضات معلمان به کمی حقوقشان در مقایسه یادیگر کارمندان اعلام کردند و صراحتا گفتند کار بسیار غلطی است

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور