صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

مینو امامی/ دبیر بازنشسته

آقای بطحایی ؛ وزیر محترم آموزش و پرورش ! سرنوشت اقتصادی ما در دستان شماست و سرنوشت وزارتی شما در دستان ماست !

وزیر آموزش و پرورش و مشکلات معیشتی معلمان  در سال 1380 ، به خاطر داریم که با 200 هزار تومان از کل حقوق زوجین فرهنگی ، یک خانواده دو نفری ، به شکل عالی و با عزت ، گذران عمر می کردند. مهمان دعوت می کردند، کادو تهیه می کردند و....اما امروز با  یک میلیون و هفتصد هزار تومان از کل درآمد یک خانواده زوجین فرهنگی، نمی توان با عزت و سربلندی زندگی کرد. در هر دو زمان فرد مورد مثال صاحب آپارتمان بود اما در اولی ماشین نداشت و در دومی ماشین هم دارد.
با این مثال ساده و واقعی از زندگی معلمین ، وزیران محترم آموزش و پرورش چه امروز و چه دیروز، کم منت بر سر معلمین نهند که 47 درصد یا 54 درصد یا... در طی دولت یازدهم یا ... بر حقوق معلمین اضافه نموده ایم و خود را بالای قله اورست نبینند که آنان فقط خلاء کاهش ارزش پول مملکت را پر کرده اند و خدمتی بر ما معلمان نموده اند. اگر غیر این بود که هشت ما گروی نه مان نبود.


وزیر محترم آموزش و پرورش
ما معلمین پس انداز منفی داریم ؛ یعنی پس اندازی که در آن اشیاء قدیمی و عتقیه ی پدران و مادران مان را که جهیزیه مان است می فروشیم. پس انداز منفی ، یعنی این که برای خرید خانه یا آپارتمان وام با بهره های بالا بر می داریم، هر چند بهترین نوع پس انداز برای مسکن است و توصیه می شود، اما از خورد و خوراک و پوشاک و .....خود و فرزندانمان می زنیم تا وام های بلند مدت را بپردازیم.
خیلی از بازنشستگان فرهیخته و بزرگوار کشورمان (به تعارف شما) هنوز مأوایی برای خود ندارند یعنی عمر سر رسید و مواجب نرسید!
شما را به کدام باورتان سوگند دهیم که یقین حاصل کنید که ما گرسنه ایم . شما را به کدام ارزش التماس کنیم که ما در خلاء امکانات حیاتی و رفاهی ، زندگی می کنیم.


جناب آقای بطحایی
رأی نمایندگان شهرها و روستاهای ما شما را وزیر کرده است و شما ثانیه های مدیریت سطح بالای خودتان را مدیون ثانیه های تدریس ما فرهنگیان هستید.

شما را به تمامی باورهای مذهبی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی تان سوگند می دهیم که برای ما افزایش حقیقی حقوق را تقدیم بدارید نه تحت تأثیر تورم و کاهش ارزش پول مملکت .(تورمی که گویا قرنها با ما خواهد بود و دریغ از ثبات اقتصادی،38 سال تورم آن هم از نوع خزنده که سرسام آور قیمت ها افزایش می یابد).
شما هم روزی فرهنگی بودید ، هم سنگران خود را که چگونه ذره ذره آب می شوند و با کمترین امید بار سنگین خانواده های خود را بر دوش می کشند، فراموش نکنید . در ضمن رضایت همان نمایندگان ما در مجلس ، پایداری 4 ساله ی وزارت شما را تضمین خواهد کرد پس ما را دریابید تا از بی مهری تاریخ در امان باشید.
سرنوشت اقتصادی ما در دستان شماست و سرنوشت وزارتی شما در دستان ماست.


از کوزه همان برون تراود که در اوست. ( مصرعی از شعر رباعی شیخ بهائی)


در ضمن با توجه به تجربه همگان اول سال یعنی فروردین ماه همیشه با افزایش سر به فلک کشیده ی قیمت ها همزمان است ، لذا دریافتی حکم جدید اصلا به مذاق ما خوش نمی آید و خستگی طول خدمت را نمی زداید ، ضمن این که تقاضا می نماییم افزایش حقوق ما در ماهی که به خودمان تعلق دارد و برای ما معلمین مقدس است یعنی مهر ماه بپردازید که حداقل مزه ی ناچیز افزایش را درک کنیم .

در ضمن تقاضا می کنیم اما و اما در بوق و کرنا نکنید که حقوق افزوده شده دستمان نیامده توسط بازار خرج می شود و همانند تمامی کارکنان شریف دیگر کشور شرافت شغلی و شخصیتی ما فرهنگیان را حفظ نموده وبه هیچ وجه هر نوع افزایش حقوق فرهنگیان را در صدا و سیما یا سایت های گوناگون و.. اعلام نفرمایید.

ما منتظران کرامات حضرتعالی، ثانیه شماری می کنیم که کی....


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

سه شنبه, 07 شهریور 1396 19:20 خوانده شده: 1459 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +13 -1 --
ناشناس 1396/06/07 - 20:52
حقوق یک خانواده چهار نفره طبق گفته دولتی ها چهار میلیون است حالا حقوق معلمان فوقش دو میلیون تومان است یعنی زیر چهار میلیون فقر است حالا حساب کنید که دو میلیون کجای خط فقر است اصلا این آقای وزیر میخواهد چکار کند مثلا با نظام هماهنگ اگر دریافتی معلمان را به سه میلیون هم برساند شاهکار کرده خلاصه معلمان خیلی فقیر هستند آبروی ایران را این دولت ها برده اند کمی از کره و ژاپن و مالزی و ترکیه و عراق و بحرین و امارات و کلمبیا و نامیبیا و غیره یاد بگیرند از لبنان یاد بگیرند کلا از همه جا نوبخت جان خودت یاد بگیر
پاسخ + +27 -1 --
ناشناس 1396/06/07 - 22:05
عالی بود متشکرم خانم امامی، حرف دل ما رو زدید،اما نمی خواهند انجام بدن،به عبارتی دوست ندارند حقوقمون اضافه بشه
پاسخ + +24 -1 --
معلم... 1396/06/08 - 07:13
مقاله جالبی بود اگر نمایندگان با معلمان همصدا شوند وزیر یا مجبور به توجه به مدرسه و معلم خواهد بود ویااستیضاح میشود
پاسخ + +28 -1 --
احمد 1396/06/08 - 10:30
از خانم امامی بخاطر نوشتن متن فوق کمال تشکر را داریم.
پاسخ + +8 0 --
مینو امامی 1396/06/13 - 10:50
همکار محترم با نام معلم،
برای استیضاح زود نیست؟ اگر قرار به استیضاح است نمایندگان مجلس، علیرغم میل فرهنگیان و کارشناسان صدای معلم ، چرا به ایشان رأی دادند؟
یا بیکار هستیم و از بالا و پایین کردن افراد لذت می بریم؟
سرمایه های ملی به هدر می رود، از گردونه ی رشد و ترقی باز می مانیم، از رسیدن (نه سبقت ) به کشورهای پیشرفته باز می مانیم و.....

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور